Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eurovision Song Contest 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 58 Laatste
Acties:
  • 188.977 views

Onderwerpen

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

hoevenpe schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 16:59:
[...]

Dus?
Gewoon niet in de weg staan.
Dus? Je gewoon niet als een diva gedragen en niet met geweld dreigen als een klein kind.

Maar volgens mij maakt het niet uit wat Joost echt heeft gedaan, jij weet wel dat het ok was d:)b

Edit: Ah, het gaat dus niet enkel om verbaal geweld.

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 11-05-2024 17:35 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-11 17:58
Marzman schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:28:
[...]

Dit topic loopt ook storm nu en de finale is nog niet eens begonnen :)
Zag net dat we ondertussen het record van 2019 (heb maar naar de laatste 4 edities gekeken :+ ) - 3.238 posts al hebben verbroken, en we moeten nog naar de daadwerkelijk finale vanavond.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:01

St@m

@ Your Service

Nou.. een dreigende beweging.. poe..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:25
Goede omgangsvormen, maar een dreigende beweging (kan een vinger langs de keel zijn, maar kan dus ook gewoon een stomp zijn net een paar centimeter voor het gezicht van de ontvanger) is wel oke?

Wat schijnheilig

[ Voor 4% gewijzigd door President op 11-05-2024 17:35 ]

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 20:30

Stoney3K

Flatsehats!

Als dit het echt is dan is er iemand kampioen in van mieren olifanten maken.

Want muggen waren al te groot...

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Naar het songfestival gaan en niet gefilmd willen worden |:(

Dreigende beweging in combinatie met 'Next time I will hit you' is natuurlijk wel even wat anders als op een lompe manier vragen of iemand opzij gaat.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Op welke zender is het persmoment?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20-11 11:11
Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:34:

Dreigende beweging in combinatie met 'Next time I will hit you' is natuurlijk wel even wat anders als op een lompe manier vragen of iemand opzij gaat.
Dit is een gerucht, geen vaststaand feit :O En de dreigende beweging vul je nu ook helemaal zelf in

[ Voor 6% gewijzigd door JoteW op 11-05-2024 17:35 ]

Twente komt eraan!

• St@m

St@m

@ Your Service

Dat staat er niet he.. staat alleen een dreigende beweging. Laten we er dan maar vanuit gaan dat dit de waarheid is.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-11 16:09
Stoney3K schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:28:
[...]

Dat is misschien in Zweden wel anders.
Volgens mij niet (veel in ieder geval).
Unlawful threats mean that someone threatens to harm you or your property. The threat directed at you may apply to other people, animals or objects that are of great importance to you. Illegal threats often occur in combination with assault, intimate partner violence and other crimes where confrontation occurs.

That's what the law says

For the threat to be punishable, it is required that the perpetrator, the person who commits the crime, raises a weapon or otherwise threatens to commit a criminal act. The threat is meant to induce serious fear in the victim for his or someone else's safety.

[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 11-05-2024 17:36 ]

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
tegen duidelijk gemaakte afspraken in? Waarom deed die cameravrouw dat dan tóch? Had ze het idee boven de afspraken te staan van haar opdrachtgever cq werkgever?

• Wolly
  • Niet online
St@m schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:35:
[...]

Dat staat er niet he.. staat alleen een dreigende beweging. Laten we er dan maar vanuit gaan dat dit de waarheid is.
Je kan ook dingen weglaten in een statement en nog steeds de waarheid spreken.

[ Voor 5% gewijzigd door Wolly op 11-05-2024 17:35 ]

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:11
Dus de vrouw in kwestie was degene die bleef filmen nadat hij meerdere keren aangegeven had dat ze daarmee moest stoppen?

En dan krijg je een opmerking van: als je nu niet stopt dan krijg je een beuk oid. Niet professioneel maar ogenschijnlijk mede schuldig aan het voorval, stoppen met filmen was ook een optie geweest.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

St@m schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:35:
[...]

En laten we vooral niet vergeten dat dit bericht en de duiding van een allesbehalve neutrale partij komt.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Bij het songfestival werken en geen gehoor geven aan de wensen van artiest (gasten) |:(

• Wolly
  • Niet online
JoteW schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:35:
[...]

Dit is een gerucht, geen vaststaand feit :O En de dreigende beweging vul je nu ook helemaal zelf in
Sorry? Die dreigende beweging vul ik zelf in?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:16

franssie

Save the albatross

St@m schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:33:
[...]

Rutger of Willibrord deden niet anders dan irritant met camera... Ik zeg we sturen Rutger volgend jaar :p

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• TIGER1125
St@m schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:33:
[...]

_O- man man man wat een farce... dan moet het wel een heeeul dreigende beweging geweest zijn. Maar goed dat is niet bepaald heel handig. Laten we voorop stellen dat dat niet goed te praten is.

Maar de cameravrouw die tegen de afspraken in door blijft filmen en na herhaaldelijk verzoek niet stopt is natuurlijk niets aan te rekenen. Want veilige werkplek maar niet voor de deelnemers blijkbaar... :+

[ Voor 9% gewijzigd door TIGER1125 op 11-05-2024 17:47 ]

• President
_Bailey_ schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:35:
[...]

tegen duidelijk gemaakte afspraken in? Waarom deed die cameravrouw dat dan tóch? Had ze het idee boven de afspraken te staan van haar opdrachtgever cq werkgever?
Ja, het is de schuld van de vrouw dat Joost een dreigende beweging maakt en de vrouw zich bedreigd voelt door deze muzikant met weet ik veel hoeveel volgers.... En het is ook de schuld van de vrouw dat de organisatie dit als een ernstige kwestie ziet..
Victimblaming ftw!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-11 16:40
Ook artiesten hebben soms behoefte aan privacy. Bijvoorbeeld als ze moe of gefrustreerd van het podium komen en even bij willen komen voor ze de media te woord staan. Zo kan hij Nederland zo netjes/goed mogelijk vertegenwoordigen.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
TinusXIII schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:16:
[Embed]

Publiek is het er nog steeds niet mee eens dus.
Het gevaarlijke hieraan is dat dit door pro-Palestina betogers kan worden aangegrepen als: "Kijk, iedereen is tegen Israël." Terwijl dit net zo goed kon gebeuren omdat men Europapa gewoon zong in het slot waarin Joost oorspronkelijk zou optreden. Was Zweden de 6de deelnemer, dan hadden ze mogelijk ook gewoon gezongen.

En zo wordt deze hele shitshow een politiek drama van jewelste waar zelfs de Ayatollah's in Iran hun goedkeuring over uitspreken.

De organisatie had gisteravond direct al naar buiten moeten brengen dat het om een incident met een medewerker ging en dat het niets met andere deelnemers/delegaties/de delegatie uit Israël te maken heeft. Dan hadden we een geïsoleerd relletje gehad.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:47
President schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:32:
[...]

Zo kan je elke vorm van fysiek en verbaal geweld wel goed praten... Moet ik in de rij bij de supermarkt dan ook gewoon zeggen dat iemand mij voor moet laten gaan omdat hij/zij anders een klap krijgt?
In een supermarkt als wildvreemde kom je bedreigend over. In een gesloten bubbel iemand volledig in clownspak serieus nemen kan ik mij al niet voorstellen, laat staan dat Joost zo stom is om serieus bedreigend over te komen terwijl ie weet dat er een héleboel mensen meekijken….

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:35:
[...]

Je kan ook dingen weglaten in een statement en nog steeds de waarheid spreken.
Maar er staat wel dat die afspraak duidelijk is gemaakt en dat ze het toch doen.

Wear Sunscreen!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:49
Heb je een betere bron dan alleen het kanaal. De specifieke tweet bijv.? Want als niet ingelogde gebruiker kan ik deze afbeelding niet terugvinden daar.

• St@m

St@m

@ Your Service

TIGER1125 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:36:
[...]

_O- man man man wat een farce... dan moet het wel een heeeul dreigende beweging geweest zijn. Maar de cameravrouw die tegen de afspraken in door blijft filmen en na herhaaldelijk verzoek niet stopt is natuurlijk niets aan te rekenen. Want veilige werkplek maar niet voor de deelnemers blijkbaar... :+
Ja, dat vind ik dan weer onzin. Je bent daar als artiest en dan wordt je gewoon gefilmd. Dat hoort er nou eenmaal bij.

• JoteW
Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:36:
[...]

Sorry? Die dreigende beweging vul ik zelf in?
Die 2e was bedoeld voor een andere post, fout geciteerd. (kan een vinger langs de keel zijn, maar kan dus ook gewoon een stomp zijn net een paar centimeter voor het gezicht van de ontvanger)

Twente komt eraan!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:48
SgtElPotato schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:32:
[...]

Ik snap niet dat mensen het normaal zouden vinden. Blijkbaar voelde die medewerker zich hierdoor onveilig en heeft daarom aangifte gedaan. Niks geks aan dat de organisatie dus zo reageert.
Als er afspraken waren dat hij niet gefilmd zou worden heeft deze medewerker zich ook bijzonder onprofessioneel gedragen door wel te filmen en daarmee aanhoudend door te gaan.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

hoevenpe schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:36:
[...]

Dus de vrouw in kwestie was degene die bleef filmen nadat hij meerdere keren aangegeven had dat ze daarmee moest stoppen?
Ik vraag me dus af of die cameravrouw één van de cameramensen van het evenement was of een 'verslaggever' die de paparrazzi wilde uithangen.

Wanneer je als artiest backstage verdwijnt dan begrijp ik heel goed dat je daar niet gefilmd wil worden.

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:29
Maar goed dat organisatie geen school (rond 1995 ;)) hoeft te runnen. Dan zouden met dit soort sancties hele klassen op straat zetten :+

Een afgang…..

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Is dat alles? Vind het dan wel erg opgeblazen (door alle partijen). Het lijkt wel de echte wereld :p

/▌

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Caelorum schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:37:
[...]

Heb je een betere bron dan alleen het kanaal. De specifieke tweet bijv.? Want als niet ingelogde gebruiker kan ik deze afbeelding niet terugvinden daar.
Ja, het is wel echt.

Nu gaat de rel enkel groter worden O-)
Houd de mods maar paraat.

[ Voor 10% gewijzigd door ZieMaar! op 11-05-2024 17:42 ]

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Dit zou wel heel teleurstellend zijn. Een moment dat niet meer dan een paar seconden kan hebben geduurd? Een beetje boos doen terwijl hij hoog in z'n emotie zit?

Gediskwalificeerd worden is hiervoor echt een extreem zware sanctie.

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:22
[Twitter: https://twitter.com/VocaISuspension/status/1789317090421215429]

Geen idee maar is het hek nu van de dam :D

hmm emb geen idee maar dat ierland dus ook uit de finale geweerd word

[ Voor 27% gewijzigd door Wognummer op 11-05-2024 17:40 ]

• Wolly
  • Niet online
[...]

[ Voor 1% gewijzigd door ZieMaar! op 11-05-2024 17:42 ]

• hansiepansie
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20-11 16:00
[...]

Je kan het statement hier vinden: AVROTROS

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-11 20:08

Clush

Do as I say...

Waarom linkt jouw link niet naar de daadwerkelijke bron?

... not as I do.

• TIGER1125
St@m schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:37:
[...]

Ja, dat vind ik dan weer onzin. Je bent daar als artiest en dan wordt je gewoon gefilmd. Dat hoort er nou eenmaal bij.
Blijkbaar zijn er afspraken gemaakt daar heb je je toch als organisatie aan te houden, net als dat deelnemers zich aan de afspraken dienen te houden toch? Werkt twee kanten op volgens mij.

• JoteW
St@m schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:37:
[...]

Ook als artiest kan je de wens hebben om niet altijd gefilmd te worden? Als daar afspraken over zijn gemaakt dat er niet gefilmd wordt als hij het podium verlaat, dan heb je je daar als cameraman/vrouw gewoon aan te houden

Twente komt eraan!

• _Bailey_
  • Niet online
President schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:37:
[...]

Ja, het is de schuld van de vrouw dat Joost een dreigende beweging maakt en de vrouw zich bedreigd voelt door deze muzikant met weet ik veel hoeveel volgers.... En het is ook de schuld van de vrouw dat de organisatie dit als een ernstige kwestie ziet..
Victimblaming ftw!
leg me geen woorden in mijn mond. Ik zeg nergens dat het haar schuld is dat Joost een dreigende beweging maakt.
Vraag alleen af waarom de cameravrouw zich niet aan vooraf opgestelde regels en afspraken houdt...

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Het blijft moeilijk, die [embed]tweet-link[/]-tag

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-11 18:33
Dennisdn schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:37:
[...]

In een supermarkt als wildvreemde kom je bedreigend over. In een gesloten bubbel iemand volledig in clownspak serieus nemen kan ik mij al niet voorstellen, laat staan dat Joost zo stom is om serieus bedreigend over te komen terwijl ie weet dat er een héleboel mensen meekijken….
De afgelopen tijd hebben we gekkere dingen meegemaakt bij publieke omroepen en met de grootste artiesten van Nederland. Iets als dit is dus zeker niet ondenkbaar.

Zucht...

• VrolijkeFrans!1
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22-10 19:43
Het victim blaming is alweer begonnen zie ik.

Maar wat een oetlul ben je dan zeg. Op het podium een act, waarvan het enige sterke is, de verbroederende booschap, en je dan zo gedragen achter de schermen, ;w

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Rene schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:38:
Maar goed dat organisatie geen school (rond 1995 ;)) hoeft te runnen. Dan zouden met dit soort sancties hele klassen op straat zetten :+

Een afgang…..
Ze moeten zo eens met de bezem door hun probleemwijken gaan daar, maar daar durven ze voor ergere dingen ook niet meer te komen.

/▌

• Wolly
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:38:
[...]

Als er afspraken waren dat hij niet gefilmd zou worden heeft deze medewerker zich ook bijzonder onprofessioneel gedragen door wel te filmen en daarmee aanhoudend door te gaan.
Dan kan je dat op een normale manier even bespreken, wellicht was deze dame niet op de hoogte van de afspraak of wist ze niet dat "Jööst Klaaaain" die kerel was met een blauwe kip.

• President
Dennisdn schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:37:
[...]

Tja, de vrouw heeft melding gemaakt en Joost + de vrouw + getuigen zijn gehoord... Maar: de Tweakers zullen het echt wel beter weten!

• hoevenpe
fsfikke schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:33:
Maar volgens mij maakt het niet uit wat Joost echt heeft gedaan, jij weet wel dat het ok was d:)b
Als iemand meerdere keren vraagt om te stoppen met filmen en diegene doet dat niet dan moet je niet gek opkijken als een reactie volgt.

Professioneel? Mwah, wel begrijpelijk.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

VrolijkeFrans!1 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:39:

Maar wat een oetlul ben je dan zeg. Op het podium een act, waarvan het enige sterke is, de verbroederende booschap, en je dan zo gedragen achter de schermen, ;w
Waarom is die camera vrouw nog niet ontslagen? Overduidelijk regels overtreden, meerdere malen op gewezen, gewoon doorgaan.. 'professioneel' kent namelijk 2 kanten in dit geval, ook de cameravrouw.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:15
Ook mijn eerste gedachte toen ik het statement las. Hoezo kun je eisen om in de 'publieke' ruimte aldaar niet gefilmd te worden? In je eigen kleedkamer begrijp ik, maar het is toch niet zo vreemd dat alles in de grote zaal en de gangen gefilmd wordt?

Er zijn continu dat soort clipjes van lopende deelnemers in beeld.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:39:
[...]

Dan kan je dat op een normale manier even bespreken, wellicht was deze dame niet op de hoogte van de afspraak of wist ze niet dat "Jööst Klaaaain" die kerel was met een blauwe kip.
In dat geval hoor je niet met een backstage-pas om je nek rond te lopen.

• Wolly
  • Niet online
Met een beetje geluk zijn er ook beelden, ik bedoel het was een cameravrouw :+

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-11 16:40
Dat was vanaf het begin al aanwezig. Reminder dat het goed mogelijk is dat de vrouw deze consequenties/soap ook niet had gewild, maar vanaf het moment dat zij het aangegeven heeft is de EBU/politie gaan handelen. Wat die precies beslissen ligt buiten haar controle.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• SgtElPotato
HEY_DUDE schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:38:
[...]

Wanneer zijn de afspraken gemaakt, hoe zijn ze gemaakt etc. We weten niks.

Zucht...

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:47
President schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:39:
[...]

Tja, de vrouw heeft melding gemaakt en Joost + de vrouw + getuigen zijn gehoord... Maar: de Tweakers zullen het echt wel beter weten!
We zijn hier de hele dag al onze gedachtes en speculaties aan het neerzetten, zeker en vast dat we het beter weten :+

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Van de AVRO/TROS:

'Na het optreden van afgelopen donderdag heeft zich een incident voorgedaan. Tegen duidelijk gemaakte afspraken in is Joost gefilmd toen hij net van het podium af kwam en zich moest haasten naar de greenroom. Op dat moment heeft Joost herhaaldelijk aangegeven niet gefilmd te willen worden. Daar werd geen gehoor aan gegeven. Dit heeft geleid tot een dreigende beweging van Joost naar de camera. Hierbij heeft Joost de cameravrouw niet aangeraakt. Van dit incident is melding gemaakt, gevolgd door een onderzoek van de EBU en politie. Gisteren en vandaag hebben we uitgebreid met de EBU overlegd en verschillende oplossingen aangedragen. Desondanks heeft de EBU toch besloten Joost Klein te diskwalificeren. AvroTros vindt de maatregel heel zwaar en disproportioneel. We staan voor goede omgangsvormen, laat daar geen misverstand over bestaan, maar een maatregel tot uitsluiten staat in onze ogen niet in verhouding tot dit incident. We zijn heel teleurgesteld en ontdaan, ook voor alle miljoenen fans die zo ontzettend naar vanavond toe leefden. Wat Joost Nederland en Europa heeft gebracht, had niet zo mogen eindigen.'

Dit lijkt toch ontzettend op een storm in een glas water. Wat een farce.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• hoevenpe
Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:41:
Met een beetje geluk zijn er ook beelden, ik bedoel het was een cameravrouw :+
Dat is ook zo vreemd, als het heel bedreigend was geweest hadden de beelden ons en anderen wel overtuigd.

Laat maar zien...

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

hoevenpe schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:40:
[...]

Als iemand meerdere keren vraagt om te stoppen met filmen en diegene doet dat niet dan moet je niet gek opkijken als een reactie volgt.

Professioneel? Mwah, wel begrijpelijk.
En haar werk is het om backstage te filmen, dat weet je als artiest en is gewoon part of the deal. Dan is het helemaal niet begrijpelijk om met fysiek geweld te dreigen, dan ben je gewoon een oetlul.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Geen idee wat de verbale dingen waren, maar het was blijkbaar wel duidelijk genoeg om over de taalbarriere heen te komen en voor de lokale politie op te pakken.
Dat is dus geen misverstand of zo.

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:51
Tja,

dat krijg je als je zo'n *knip* en zijn vriendjes naar het songvestival stuurt en hem grootheidswaanzin aanpraat. Het gedrag van hem en zijn entourage was de afgelopen dagen sowieso al heel vreemd, je voelde dat er iets aan zat te komen.

Prima zo, blijft de rest van deze farce ons bespaart.

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 11-05-2024 17:45 . Reden: Nergens voor nodig, hou het fatsoenlijk. ]

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-11 14:40
Joost moet niet zo zeuren. HIj is op dat moment een publiek persoon en de journalist heeft gewoon het recht te filmen. Het is niet alsof ze de WC deur hebben opengetrokken terwijl hij net zit te poepen. Extreem zware sanctie, eens, maar als dat de regels zijn dan is het maar zo.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

hoevenpe schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:43:
[...]

Dat is ook zo vreemd, als het heel bedreigend was geweest hadden de beelden ons en anderen wel overtuigd.

Laat maar zien...
Dat dus, je zou toch verwachten dat er dan beelden van zijn als bewijsmateriaal.

• HEY_DUDE
Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:39:
[...]

Praat het gedrag van Joost ook niet per se goed, maar als organisatie heb je dan ook een beetje te zorgen dat deze afspraak gehandhaafd wordt. Als de medewerker daarvan niet op de hoogte was dan treft deze misschien geen blaam, maar heeft de organisatie een deze steek laten vallen.

• Wolly
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:43:
[...]

Laat maar zien...
Ze hoeven ons niet te overtuigen, wij hebben daar geen stem in.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De Get Joost klein back into Eurovision 2024 petitie gaat ineens hard, in paar minuten ruim 15k erbij :o

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:28
Notlupus schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:44:
Joost moet niet zo zeuren. HIj is op dat moment een publiek persoon en de journalist heeft gewoon het recht te filmen. Het is niet alsof ze de WC deur hebben opengetrokken terwijl hij net zit te poepen. Extreem zware sanctie, eens, maar als dat de regels zijn dan is het maar zo.
Waarom zijn er dan afspraken gemaakt om NIET te filmen?
Zijn reactie is fout maar dit begint bij EBU gebrekkige controle

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
KnoxNL schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:43:
Tja,

dat krijg je als je zo'n *knip* en zijn vriendjes naar het songvestival stuurt en hem grootheidswaanzin aanpraat. Het gedrag van hem en zijn entourage was de afgelopen dagen sowieso al heel vreemd, je voelde dat er iets aan zat te komen.

Prima zo, blijft de rest van deze farce ons bespaart.
*knip*
Niet op reageren aub, daar is een topic report voor.

[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 11-05-2024 17:48 ]

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Exocet
  • Niet online
FirePuma142 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:43:
Van de AVRO/TROS:

'Na het optreden van afgelopen donderdag heeft zich een incident voorgedaan. Tegen duidelijk gemaakte afspraken in is Joost gefilmd toen hij net van het podium af kwam en zich moest haasten naar de greenroom. Op dat moment heeft Joost herhaaldelijk aangegeven niet gefilmd te willen worden. Daar werd geen gehoor aan gegeven. Dit heeft geleid tot een dreigende beweging van Joost naar de camera. Hierbij heeft Joost de cameravrouw niet aangeraakt. Van dit incident is melding gemaakt, gevolgd door een onderzoek van de EBU en politie. Gisteren en vandaag hebben we uitgebreid met de EBU overlegd en verschillende oplossingen aangedragen. Desondanks heeft de EBU toch besloten Joost Klein te diskwalificeren. AvroTros vindt de maatregel heel zwaar en disproportioneel. We staan voor goede omgangsvormen, laat daar geen misverstand over bestaan, maar een maatregel tot uitsluiten staat in onze ogen niet in verhouding tot dit incident. We zijn heel teleurgesteld en ontdaan, ook voor alle miljoenen fans die zo ontzettend naar vanavond toe leefden. Wat Joost Nederland en Europa heeft gebracht, had niet zo mogen eindigen.'

Dit lijkt toch ontzettend op een storm in een glas water. Wat een farce.
Als dit klopt, belachelijke beslissing om hiervoor te diskwalificeren.

• hoevenpe
Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:44:
Ze hoeven ons niet te overtuigen, wij hebben daar geen stem in.
De EBU is nu kop van jut, de medewerkster in kwestie in de beeldvorming een sneeuwvlok. Met beelden is dat zo recht te trekken.

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Notlupus schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:44:
1) Is geen journalist en 2) Joost had van te voren al aangegeven na het optreden niet gefilmd te willen worden. 3) Oke hij is gefilmd en dreigt eventjes en loopt weer door 4) Dus en nu door.

Wat een ontzettend opgeblazen gezever zeg.

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-11 09:53
fsfikke schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:43:
[...]

En haar werk is het om backstage te filmen, dat weet je als artiest en is gewoon part of the deal. Dan is het helemaal niet begrijpelijk om met fysiek geweld te dreigen, dan ben je gewoon een oetlul.
Daar zijn vooraf afspraken over gemaakt blijkt uit dit bericht. Dat je artiest bent hoeft niet te betekenen dat overal ongevraagd je privacy geschonden mag worden.

(wie weet was hij wel emotioneel vanwege zijn ouders etc.).

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

HEY_DUDE schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:44:
[...]

Praat het gedrag van Joost ook niet per se goed, maar als organisatie heb je dan ook een beetje te zorgen dat deze afspraak gehandhaafd wordt. Als de medewerker daarvan niet op de hoogte was dan treft deze misschien geen blaam, maar heeft de organisatie een deze steek laten vallen.
Dat is wel een goede tip, ik zou de Avrotros even een DM-sturen, hebben ze de afgelopen 24h vast niet aan gedacht :+

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Ik vraag me daarom ook af of deze vrouw een medewerker was van Eurovision/EBU of dat het een verslaggever was die extern door een partij is ingehuurd.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:20

Jij was erbij? Jij weet wat een "dreigende beweging" is? Dat kan alles zijn van een wegduwgebaar tot een nep vuistslag

• VrolijkeFrans!1
SinergyX schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:41:
[...]

Waarom is die camera vrouw nog niet ontslagen? Overduidelijk regels overtreden, meerdere malen op gewezen, gewoon doorgaan.. 'professioneel' kent namelijk 2 kanten in dit geval, ook de cameravrouw.
Misschien kan je meer met de Nederlandse term:

Slachtofferbeschuldiging

• SgtElPotato
Hortz schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:45:
[...]

Hoe zijn die afspraken gemaakt en waar zouden deze gelden? We weten niks. Lijkt me beetje raar dat ze afspraken zouden maken over het niet filmen van de artiesten back stage in de openbare ruimtes.

Als de artiest roept ‘don’t film me right now’ en camera crew roept ‘yeah sure’. Bedoelen ze dat met een afspraak? Of staat het zwart op wit?

Zucht...

• Wolly
  • Niet online
[...]

Absoluut. Maar als elk organisatorisch foutje gelijk resulteert in bedreigingen die volgens de Zweedse wet strafbaar zijn is het einde ook zoek.
For the threat to be punishable, it is required that the perpetrator, the person who commits the crime, raises a weapon or otherwise threatens to commit a criminal act. The threat is meant to induce serious fear in the victim for his or someone else's safety.
@eric.1 in eric.1 in "Eurovision Song Contest 2024"

• Shadow_Agent
  • Laatst online: 07:04

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Bijna Iedereen praat de dreigende beweging goed, maar we weten niet wat voor beweging het was. Stel het was zoiets als dit: Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/m/hah2W_oAHpQAAAAC/clint-eastwood-finger-gun.gif

Geheel terecht dat Joost er dan *knip* wordt.

*knip*
Taalgebruik + rant.

[ Voor 33% gewijzigd door tweakduke op 11-05-2024 17:52 ]

• HEY_DUDE
SgtElPotato schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:42:
[...]

Wanneer zijn de afspraken gemaakt, hoe zijn ze gemaakt etc. We weten niks.
Ga er even vanuit dat de avro tros de waarheid meldt. Kunnen we ook aan twijfelen, maar zie daar nog geen reden toe.

• President
D-e-n schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:46:
[...]

Jij was erbij? Jij weet wat een "dreigende beweging" is? Dat kan alles zijn van een wegduwgebaar tot een nep vuistslag
Klopt en de mensen van de organisatie weten wel precies wat er is gebeurd en die zijn tot deze stap over gegaan, wetende dat dit ook echt wel serieuze gevolgen heeft. En zij zijn dus in een veel betere positie om te oordelen dan de mensen die hier maar blijven zeggen dat het allemaal onterecht is

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-11 14:40
Hortz schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:45:
[...]

Dan kan hij daar op een volwassen en normale manier mee omgaan. Als die beelden onrechtmatig gemaakt werden kan hij vrij makkelijk eisen dat deze niet naar buiten komen. Misschien krijgt mevrouw de fotograaf ook wel een standje. Dan was het allemaal nieteens naar buiten gekomen laat staan dit gezeik. Ik baal enorm hiervan, niet dat ik Joost zijn act zo goed vond maar het was best een lekker nummer en de zaal omarmde hem flink. Ik ga wel kijken vanavond ook al heb ik er met al dit geouwehoer al minder zin in.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:15
Stoney3K schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:44:
[...]

Dat dus, je zou toch verwachten dat er dan beelden van zijn als bewijsmateriaal.
Die zijn er waarschijnlijk ook wel. Maar lijkt me ook logisch (en ook beter voor Joost) dat die niet publiek worden gemaakt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:41
alexbl69 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:41:
[...]

Ook mijn eerste gedachte toen ik het statement las. Hoezo kun je eisen om in de 'publieke' ruimte aldaar niet gefilmd te worden? In je eigen kleedkamer begrijp ik, maar het is toch niet zo vreemd dat alles in de grote zaal en de gangen gefilmd wordt?

Er zijn continu dat soort clipjes van lopende deelnemers in beeld.
Dit is niet eisen maar dit is zo afgesproken blijkbaar zoals in het persbericht staat vermeld. Zulke afspraken kun je maken met de organisatie inderdaad. Dan moet de organisatie zich ook gewoon daaraan houden zwker als er meerdere keren gewaarschuwd/aangegeven worst.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:57
Netjes.

Wat een ongelooflijke farce. In wat voor maatschappij zijn we beland? Een foute beweging en je word zonder pardon eruit gebonjourd......

• VrolijkeFrans!1
D-e-n schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:46:
[...]

Na slachtofferbeschuldingen, komt vaak een poging tot het creeren van onzekerheden. Om het eigenhandelen maar goed te blijven praten.

En zie hier.

(Het is toch echt Joost die weg gestuurd is, en niet de medewerker)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

VrolijkeFrans!1 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:46:
[...]

Misschien kan je meer met de Nederlandse term:

Slachtofferbeschuldiging
Precies wat ik doe, wat is nu je punt precies?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wTBEQvCYHOQYAH5ifiPljahEFXc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ciF2nHvxPjY2427mUgEa3M2P.jpg?f=fotoalbum_large

Als je als artiest weinig tijd hebt, toch in de coulissen richting greenroom wordt ondervraagd. Mja: obstructie mag ook niet bij voetbal. Was het dan slim je te uiten ala: next time I'll hit you? Nope. Maar kan wel begrijpen dat het irritant is.

• JoteW
Sommige reacties hier tonen maar weer eens des te meer aan dat deze wereld compleet vert*ft is. In deze tijden dat echt niks meer mag, alles wordt opgeblazen, iedereen overal z'n plasje over wil doen, allerlei mensen en groeperingen die overal wat van moeten vinden.. Verschrikkelijk :O

Twente komt eraan!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:47:
Bijna Iedereen praat de dreigende beweging goed, maar we weten niet wat voor beweging het was. Stel het was zoiets als dit: [Afbeelding]

Geheel terecht dat Joost er dan *knip*wordt.

*knip*
Modbreak:En zo reageren we hier al helemaal niet.

[ Voor 41% gewijzigd door tweakduke op 11-05-2024 17:52 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

*knip*
Niet op reageren aub.

[ Voor 92% gewijzigd door tweakduke op 11-05-2024 17:53 ]

• streamnl
  • Niet online
*knip*
Hou het serieus aub.

[ Voor 81% gewijzigd door tweakduke op 11-05-2024 17:53 ]

Meer dan ik dacht...

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Joosie200 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:48:
[Afbeelding]

Als je als artiest weinig tijd hebt, toch in de coulissen richting greenroom wordt ondervraagd. Mja: obstructie mag ook niet bij voetbal. Was het dan slim je te uiten ala: next time I'll hit you? Nope. Maar kan wel begrijpen dat het irritant is.
Dus als je bij een wedstrijd van iemand af wil hoef je die persoon alleen maar hard genoeg te irriteren tot ie een keer uit zijn slof schiet?

Klinkt als klassiek schoolplein-pestgedrag.

• SgtElPotato
*knip*
Quote & reactie verwijderd.

[ Voor 94% gewijzigd door tweakduke op 11-05-2024 18:59 ]

Zucht...

• tweakduke
  • Laatst online: 07:59

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:En klaar met stoomafblazen, anders gaat dit topic dicht tot de finale begint.

Tweakers Discord

• Jazzy
  • Laatst online: 22:49

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

JoteW schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:49:
Sommige reacties hier tonen maar weer eens des te meer aan dat deze wereld compleet vert*ft is. In deze tijden dat echt niks meer mag, alles wordt opgeblazen, iedereen overal z'n plasje over wil doen, allerlei mensen en groeperingen die overal wat van moeten vinden.. Verschrikkelijk :O
Dit is je zevende of achtste bericht in dit topic, en nu wind je je op dat mensen overal wat van vinden? :)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Even een serieuze vraag om te zien wat we acceptabel vinden. Stel dat hij het gebaar heeft gemaakt van ik snij je keel door met een agressieve houding. Is het dan terecht dat hij gediskwalificeerd is of niet?

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:51
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door tweakduke op 11-05-2024 17:54 . Reden: Niet op reageren aub ]

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:42
Stoney3K schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:50:
[...]

Dus als je bij een wedstrijd van iemand af wil hoef je die persoon alleen maar hard genoeg te irriteren tot ie een keer uit zijn slof schiet?

Klinkt als klassiek schoolplein-pestgedrag.
Ik kijk echt uit naar volgend jaar waar meerdere partijen gaan proberen dit trucje uit te halen. Dat wordt lachen...

• alienfruit
  • Laatst online: 03:28

alienfruit

the alien you never expected

Als je als EBU afspraken maakt en zelf als EBU er niet aan houdt dan ben je toch minstens beide fout? Waarom moet dan de artiest gediskwalificeerd worden? Waarom maakten ze deze afspraken dan? Vreemd hoe alles loopt.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Pff, als ik op mijn werk tegen een persoon zeg die voor de zoveelste keer in de weg staat “De volgende keer heb je een tik te pakken” en ik hef mijn vuist..Dan zal mijn baas me misschien bin zich roepen en zal ik sorry moeten zeggen na een goed gesprek met die persoon. Denk niet dat ontslag zal volgen. Hooguit een officiële waarschuwing.

Snap ook niet dat de organisatie Klein en die persoon niet in een kamertje heeft gezet waarbij Klein kan uitleggen dat ie opgefokt is voor een optreden en dat ie spijt heeft. Misschien is dat wel gebeurd maar maakt die persoon er nog steeds een probleem van. Dan vind ik het een miereneuker 1e klas en diskwalificatie inderdaad buiten alle proporties. Als Klein zijn excuses niet wilde aanbieden vind ik diskwalificatie wel terecht. Zo, dat is mijn uitspraak en daarmee zal u het moeten doen :o

Dat betekent, stam + t .

• Shadow_Agent
  • Laatst online: 07:04

Shadow_Agent

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door tweakduke op 11-05-2024 17:55 . Reden: Niet op reag ]

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
SgtElPotato schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:51:
... Dan ben je wel erg volwassen..
Vooral een "sneeuwvlokje" misschien, als je niet op een acceptabele manier kan omgaan met (tegen je zin) gefilmd worden...
Pagina: 1 ... 34 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Graag voordat je op verstuur bericht klinkt even doorlezen of het niet te ver gaat met je tekst!

We weten nog niet wat er exact is gebeurd, dus daarover speculeren doen we dan ook het liefst niet of in ieder geval met bronnen die iets toevoegen. Niet ieder X bericht is even goed te verifiëren. Voor je het weet vallen we over elkaar om iets wat niet eens waar is.

Verder let even op, het is uiteindelijk wel het songfestvial, draait het om het evenement, de liedjes en dus niet:
• De politieke situatie in Israël of politiek in het algemeen.
• We gaan geweld niet goedpraten.
• We sluiten landen niet zomaar uit.

Puur alleen al, omdat het een te beladen onderwerp is en daarnaast off-topic.