Eurovision Song Contest 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 58 Laatste
Acties:
  • 188.656 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
stylezzz schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:14:
[...]

Hoe zou dat toch komen? Iemand word zonder proces veroordeeld..... we hebben het hier niet over de lokale carnavalsvereniging waar iemand over de schreef is gegaan maar een evenement waar tientallen miljoenen kijkers op afstemmen deze dagen. Enige professionaliteit zou je verwachten....
*knip*
Maak de volgende keer een TR aub.

[ Voor 26% gewijzigd door tweakduke op 11-05-2024 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Hoe zou dat toch komen? Iemand word zonder proces veroordeeld..... we hebben het hier niet over de lokale carnavalsvereniging waar iemand over de schreef is gegaan maar een evenement waar tientallen miljoenen kijkers op afstemmen deze dagen. Enige professionaliteit zou je verwachten....
Hij is niet zonder proces veroordeeld, laten we ophouden met dat soort klinklare onzin te roepen. Dat ze jou de afgelopen 24h niet betrokken hebben bij alle ontwikkelingen is heel normaal.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:27
Dat we volgend jaar Glennis Grace sturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:19
renegrunn schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:15:
[...]

Wanna play it safe? Sieneke.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

[...]

Die sleurt iedereen aan de haren de tent uit toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
fsfikke schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:15:
[...]

Hij is niet zonder proces veroordeeld, laten we ophouden met dat soort klinklare onzin te roepen. Dat ze jou de afgelopen 24h niet betrokken hebben bij alle ontwikkelingen is heel normaal.
Dat is dus de vraag... is het een wellus, nietus spelletje? Is het zijn woord tegen het hare? Ik heb het idee dat we op basis van dit gegeven nu beslissingen aan het nemen. Wat echt een hele slechte zaak zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:29
[...]

Zonder proces? Ze zijn blijkbaar dagen lang intern bezig geweest en dit is de uitslag. Nogmaals denk ik niet dat ze een beslissing nemen zonder onderbouwing of in gesprek te gaan, daar is het te groot voor.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S.McDuck
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:57
Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:12:
[...]

Best wel hot? Waar zijn de bijeenkomsten met verontruste burgers vandaag? Welk land heeft zijn diplomaten al teruggetrokken uit Zweden?

Dit is een storm in een glas water. Morgen is iedereen het weer vergeten.
Dus alleen als we zoals de pro palestijnse betogers of XR protesteren is het iets wat leeft of als er een politieke rel komt op EU niveau in Brussel? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 09:53
MotorBeast schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:10:
[...]

Het probleem in de hedendaagse maatschappij. Dit soort reacties zoals de jouwe. Ik cancel jou, dan cancel ik jou met bijbehorend laag taalgebruik ipv in gesprek blijven en een oplossing zoeken. We zijn goed bezig. :'(
Het is inderdaad te hopen dat Nikkie gewoon normaal doet vanavond. Dit hele verhaal is al beschamend genoeg voor Nederland Eurovisieland...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robkazoe
Notlupus schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:17:
[...]

Het is inderdaad te hopen dat Nikkie gewoon normaal doet vanavond. Dit hele verhaal is al beschamend genoeg voor Nederland Eurovisieland...
O, jij hebt het hele verhaal. Vertel, wat is er gebeurd...?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:29

knakworst

Get more sats!

Sissors schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:14:
Zolang je er niet strafrechtelijk vervolgd voor wordt, vinden velen dus dat het gewoon acceptabel is?
Wat nou als hij wordt vrijgesproken omdat die cameravrouw een fantast blijkt te zijn? Hij is niet veroordeeld. Net als Marco Borsato misschien wel of misschien niet een kinderverkrachter is. Er ligt een aangifte, maar hij is nog niet veroordeeld. Zelfs bij Sieuwert van Lienden kan de rechter zeggen dat die mondkapjesdeal allemaal OK is. Het ligt nog bij de rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 09:53
Robkazoe schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:17:
[...]

Doe je nu expres zo of snap je echt niet wat ik schrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999

knakworst

Get more sats!

Robkazoe schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:17:
[...]

We zijn het eerste land ooit, waarbij er een schorsing plaatsvindt, dus ja beschamend. Ongeacht de omstandigheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Chip. schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:16:
[...]

Dat is dus de vraag... is het een wellus, nietus spelletje? Is het zijn woord tegen het hare? Ik heb het idee dat we op basis van dit gegeven nu beslissingen aan het nemen. Wat echt een hele slechte zaak zou zijn...
Mensen moeten soms even leren dat de wereld niet om hun draait. Het proces gaat z’n gang, en dat kan prima lopen zonder dat iemand op GoT het bewijst getoond moet worden.

Dat mensen dan domme dingen gaan roepen omdat ze hun eigen insignificantie niet beseffen is jammer.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
S.McDuck schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:16:
[...]

Dus alleen als we zoals de pro palestijnse betogers of XR protesteren is het iets wat leeft of als er een politieke rel komt op EU niveau in Brussel? :?
Hoezo? ALs het 'ondanks iemands eigen bubbel best wel hot is en niet alleen in NL' dan verwacht ik daar bewijzen van te zien. Vooralsnog zie ik geen groepen verontruste huisvrouwen bij de bakker discussieren over potentieel geweld van onze Europapa. Ook zie ik geen regeringen die actie ondernemen omdat 'het volk' het niet pikt.

Dus in welke bubbel moet ik precies kijken om die hitte te aanschouwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Afhankelijk van hoe dit precies zit kan het wel eens zeer schadelijk zijn voor de steun voor het ESF in Nederland. Natuurlijk, als Joost ernstige bedreigingen heeft geuit is het terecht dat hij uitgesloten is. Maar als zelfs Cornald Maas zegt dat er niks aan de hand was…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wat gebeurt er eigenlijk met de punten die Nederland gisteren van de vakjury gekregen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
[...]

Rinus

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
[...]

Het is beschamend voor Eurovision ja, niet voor NL

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Notlupus schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:18:
[...]

Doe je nu expres zo of snap je echt niet wat ik schrijf?
Beetje beide. Ik snap je punt ook wel maar het hele probleem is dat er maar een half verhaal naar buiten wordt gebracht waardoor een oordeel/mening geven eigenlijk niet mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S.McDuck
Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:19:
[...]

Hoezo? ALs het 'ondanks iemands eigen bubbel best wel hot is en niet alleen in NL' dan verwacht ik daar bewijzen van te zien. Vooralsnog zie ik geen groepen verontruste huisvrouwen bij de bakker discussieren over potentieel geweld van onze Europapa. Ook zie ik geen regeringen die actie ondernemen omdat 'het volk' het niet pikt.

Dus in welke bubbel moet ik precies kijken om die hitte te aanschouwen?
Je moet niks, lekker in je eigen bubbel blijven. Lijkt me het beste O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
knakworst schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:18:
[...]

Wat nou als hij wordt vrijgesproken omdat die cameravrouw een fantast blijkt te zijn? Hij is niet veroordeeld. Net als Marco Borsato misschien wel of misschien niet een kinderverkrachter is. Er ligt een aangifte, maar hij is nog niet veroordeeld. Zelfs bij Sieuwert van Lienden kan de rechter zeggen dat die mondkapjesdeal allemaal OK is. Het ligt nog bij de rechter.
Dat is het punt niet...

Natuurlijk is het om het zwak uit te drukken lullig als de beschuldigingen onjuist zijn. Tegelijk wil je ook je eigen personeel serieus nemen. Maar het blijft zo dat je hogere eisen kan stellen aan deelnemers dan dat zolang je niet veroordeeld bent door een rechter het blijkbaar prima is. Ik neem aan dat zelf op de werkvloer bij problemen je ook niet wilt dat de baas zegt: "Zolang die ander niet veroordeeld is door de politie, vinden wij het allemaal prima".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

knakworst schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:19:
[...]

We zijn het eerste land ooit, waarbij er een schorsing plaatsvindt, dus ja beschamend. Ongeacht de omstandigheden.
Nee. Niet per se. We kennen het hele verhaal niet. Conrald Maas lijkt mij een zeer degelijk persoon. Als hij zegt dat het nergens over gaat geloof ik hem wel. Bovendien zegt de steunbetuiging van Estland ook wat.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:54

ralpje

Deugpopje

Het meest vervelend op dit moment is nog wel dat NPO, AVROTROS en Cornald Maas om het hardst roepen dat het 'disproportioneel' is, maar niet zeggen *wat* er dan exact aan de hand zou zijn geweest. Geef dan openheid van zaken, zodat iedereen zijn eigen mening kan vormen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Best ironisch trouwens dit gebeuren: precies 50 jaar na 'Waterloo'...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
DennusB schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:20:
[...]

Het is beschamend voor Eurovision ja, niet voor NL
Waarom is het beschamend voor een organisatie als ze iemand het veld uitsturen die de regels overtreedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:29

Stoney3K

Flatsehats!

Ik zeg, doe het een keer goed, en doe de Snollebollekes.

Behalve als het ESF in Tel Aviv wordt gehouden, dan zeg ik boycotten.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:48
[...]

Nikkie vind alle aandacht maar al te leuk, die gaat echt niet raar doen. Heeft ze ook de ballen niet voor maar zou wel het beste zijn. Gewoon aangeven geen punten te geven en als Nederland zijnde nooit meer mee te doen aan deze poppenkast.

[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 11-05-2024 14:04 . Reden: Respecteer iemands genderkeuze aub. ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
S.McDuck schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:20:
[...]

Je moet niks, lekker in je eigen bubbel blijven. Lijkt me het beste O+
Het lijkt mij het beste dat je de dingen die je roept ook voorziet van bronnen. Of erbij zegt dat het borrelpraat is, dat mag ook en is tot nu toe het meest geloofwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:30
knakworst schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:19:
[...]

Als achteraf blijkt dat het onzin is, dan is het ook beschamend. Maar dan niet op conto van Joost/NL.

Waar rook is, is niet altijd vuur…

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:10:
Da AVROTROS heeft een enorm belang.
Als Cornald Maas zegt dat het niets voorsteld geloof ik hem wel, die man is de rustigheid zelve.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
_jero_813 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:22:
[...]

Nikkie vind alle aandacht maar al te leuk, die gaat echt niet raar doen. Heeft ze/hij ook de ballen niet meer voor
FTFY :+

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 13:59
Stoney3K schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:22:
[...]

Ik zeg, doe het een keer goed, en doe de Snollebollekes.

Behalve als het ESF in Tel Aviv wordt gehouden, dan zeg ik boycotten.
Snolleke bollekes met Sieneke en dan zijn we er wel. :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:48
Chip. schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:16:
[...]

Dan nog is het geen veroordeling, iemand is hangende een onderzoek op non-actief gesteld. Niet heel vreemd in dit soort situaties.

Of er een strafrechtelijke procedure komt, en zo ja, wat voor gerechtelijke uitspraak, en dus een mogelijke veroordeling of vrijspraak daar uit komt daar zal een periode over heen gaan.

Waar het nu om gaat is of Joost op basis van de reglementen 'op non actief' gezet mag worden. Als daar geen provisie voor is in de regels zou Joost (zijn team uiteraard) daar nog wel een civiele procedure over kunnen starten (hier zou dat bijvoorbeeld een kort geding zijn) om alsnog te proberen deelname af te dwingen. 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 19:43
Maar.. We kunnen Joost volgend jaar toch gewoon weer opnieuw sturen? 👹

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Sissors schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:20:
[...]

Dat is het punt niet...

Natuurlijk is het om het zwak uit te drukken lullig als de beschuldigingen onjuist zijn. Tegelijk wil je ook je eigen personeel serieus nemen. Maar het blijft zo dat je hogere eisen kan stellen aan deelnemers dan dat zolang je niet veroordeeld bent door een rechter het blijkbaar prima is. Ik neem aan dat zelf op de werkvloer bij problemen je ook niet wilt dat de baas zegt: "Zolang die ander niet veroordeeld is door de politie, vinden wij het allemaal prima".
Natuurlijk niet. Als er sprake is van zoiets op de werkvloer moet die werknemer gewoon kunnen blijven werken en rotzooi veroorzaken. Lijkt me het beste.

Maar goed, in werkelijkheid wordt die persoon ook, al dan niet tijdelijk, op non-actief gesteld. Maar omdat het nu om NL gaat en een internationaal festival kunnen we dit niet begrijpen denk ik?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
ralpje schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:21:
Het meest vervelend op dit moment is nog wel dat NPO, AVROTROS en Cornald Maas om het hardst roepen dat het 'disproportioneel' is, maar niet zeggen *wat* er dan exact aan de hand zou zijn geweest. Geef dan openheid van zaken, zodat iedereen zijn eigen mening kan vormen.
Al helemaal de NPO is natuurlijk wel de laatste partij die input hoeft te geven over veilige werkomgevingen creeeren...

(Waarbij ja, het is nog niet duidelijk of het nou echt wat was of niet, tegelijk vinden ze bij Eurovisie het duidelijk wel wat, en toch is de overall conclusie in dit topic dat er niks aan de hand is. Waar halen mensen die informatie dan vandaan vraag ik me af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
Het is ook best een lekker liedje, zal jammer zijn als ze niet meededen. Zeker top 6 materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dennism schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:24:
[...]Als daar geen provisie voor is in de regels zou Joost (zijn team uiteraard) daar nog wel een civiele procedure over kunnen starten (hier zou dat bijvoorbeeld een kort geding zijn) om alsnog te proberen deelname af te dwingen.
Dat is natuurlijk een enorme long-shot (al helemaal op zaterdag), maar als hij via de rechter mag deelnemen dan is de strijd direct al beslist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:21:
[...]

Waarom is het beschamend voor een organisatie als ze iemand het veld uitsturen die de regels overtreedt?
Wat denk je? Omdat ze er een ongelofelijke bende van maken. Geen openheid van zaken, 24+ uur doen over iets van communicatie. Dit is funest voor zo’n organisatie.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
Brammos85 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:24:
Als die niet levenslang gebanned is })

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Jep, gewoon zoals Moldavie net zolang Zdub Si Zdob sturen tot ze winnen :P
Jorah_Newstone schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:25:
[...]

Als die niet levenslang gebanned is })
"Dit is onze nieuwe artiest, Koost Jlein!"

[ Voor 28% gewijzigd door RobinHood op 11-05-2024 13:26 ]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
  • Laatst online: 13-06 14:48
Dat verhaal komt er nog wel maar eerst eurovisie finale afwachten of tot het onderzoek afgerond is. Ben ook wel benieuwd maar zo erg kan het ook weer niet geweest zijn. Verbaal is sowieso apart verhaal want zeggen en doen zijn 2 verschillende dingen. Om daar als politie of justitie nu een straf voor geven is lastig, zie Timmermans met zijn opmerkingen bv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:59
Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:21:
[...]

Dat klopt echter niet. Ze hebben hem weggestuurd vanwege een politie onderzoek. Dat staat letterlijk in het statement. Of hij daarmee ook hun regels heeft overtreden weet ook de organisatie niet want ze waren er ook niet bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:04
Mja, ik vraag me wel af hoeveel ze kunnen en mogen zeggen. Het gaat nu wel over een strafrechtelijk onderzoek, niet te vergeten. Daarnaast moet je goed uitkijken dat het niet te herleiden is naar een persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:23:
[...]

Als Cornald Maas zegt dat het niets voorsteld geloof ik hem wel, die man is de rustigheid zelve.
Nauwelijks
Incident stelt nauwelijks iets voor. Daarover later meer.
Als het nauwelijke iets voorstelt, waarom hebben ze dan in 24+uur nog geen reactie vanuit Cornald of AVROTROS? In die tijd kan je best een spindokter vinden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Jorah_Newstone schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 12:52:
Moet joost nu in zweden blijven totdat het onderzoek is afgerond of mag die terug naar NL?
hij moet lopende het onderzoek verplicht in Småland doorbrengen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zou mooi zijn als Joost meteen het vliegtuig pakt en vanavond live de resultaten voor Nederland door kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Stoney3K schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:25:
[...]

Dat is natuurlijk een enorme long-shot (al helemaal op zaterdag), maar als hij via de rechter mag deelnemen dan is de strijd direct al beslist.
Eens, ik gaf dat grotendeels aan om te duiden dat praten over een veroordeling e.d. op dit moment niet heel zinvol is. Immers zijn dat verschillende trajecten (strafrechtelijk) terwijl een eventuele zaak van Joost / Nederlandse delegatie tegen de EBU civielrechtelijk zal zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:59

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Zentbeer schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 12:49:

Op dit moment kan ik niet anders dan vooral meeleven met Joost die zo ontzettend heeft toegewerkt naar dit moment, zijn droom. Ongelooflijk triest dat het zo eindigt.

(Je kunt meeleven met iemand, ook als hij zelf iets doms heeft gedaan)
Ik vind het een zegen voor Nederland.

Dat krijg je als je een derderangs artiest met een stompzinnig liedje en dito act stuurt naar ESF _/-\o_

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:44

Pierre

Van nature lui!

*knip* Vind het wel jammer btw, we weten dus helemaal niks behalve dat hij niet meedoet meer niet.

[ Voor 34% gewijzigd door tweakduke op 11-05-2024 14:08 . Reden: Hou het enigszins serieus aub. ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
SgtElPotato schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:24:
[...]

Natuurlijk niet. Als er sprake is van zoiets op de werkvloer moet die werknemer gewoon kunnen blijven werken en rotzooi veroorzaken. Lijkt me het beste.

Maar goed, in werkelijkheid wordt die persoon ook, al dan niet tijdelijk, op non-actief gesteld. Maar omdat het nu om NL gaat en een internationaal festival kunnen we dit niet begrijpen denk ik?
Denk er ook aan als gelekt wordt wie die persoon was, die persoon zich ook niet langer veilig kan voelen, helaas zijn er genoeg "fans" die zich dan gaan misdragen. Daar hoort een organisatie ook rekening mee te houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
964C2 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:28:
[...]

Dat krijg je als je een derderangs artiest met een stompzinnig liedje en dito act stuurt naar ESF _/-\o_
Definieer derderangs? Ik denk dat hij het meeste publiek trekt dan alle NL zendingen bij elkaar.

[ Voor 13% gewijzigd door renegrunn op 11-05-2024 13:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:14
Fijn dat ze ze de tijd hebben genomen voor hoor en wederhoor en dat ze dus goed hebben nagedacht of het wel of niet gepast is dat Joost mee doet. Nu maar afwachten op de ontknoping via justitie over een aantal weken of maanden, alhoewel we voor die tijd vast wel het een en ander te horen krijgen via officiële kanalen.

Mensen die hier lopen te klagen dat hij niet mee mag doen zullen toch echt even bij zichzelf ten rade moeten gaan waarom mensen die meer weten van wat er is gebeurd dit besluit hebben gemaakt... Dat zal echt wel goed overwogen zijn.

Uiteraard hoop ik dat Joost niks heeft gedaan, maar meer dan neutraal erin staan kan ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:16
Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 12:29:
[...]

Waarom zou het niet gepast zijn dat Israel meedoet? Het is een songfestival, zoek het woord eens op.
Klopt, daar moeten ze idd 1 lijn in trekken. Dus zolang onderzoek loopt, zou hij gewoon mee moeten kunnen doen. Ze zitten op de stoel van de rechter. Dat is not done.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
  • Laatst online: 14:16
Ik ben benieuwd hoeveel mensen in Nederland nog gaan kijken vanavond. Ik iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
DennusB schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:25:
[...]

Wat denk je? Omdat ze er een ongelofelijke bende van maken. Geen openheid van zaken, 24+ uur doen over iets van communicatie. Dit is funest voor zo’n organisatie.
Het komt op mij juist over dat ze er alles aan gedaan hebben om goed besluit te nemen. Als ze allerlei persberichten de deur uit zouden sturen gaande het proces krijg je alleen maar meer zaken waar je rekening mee moet houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 14:57
Edgenumber schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 12:51:
Jammer. Ik had gehoopt dat ze het met een 10 seconden stop en go penalty af zouden doen, in te lossen voor het einde van het nummer.
Had Douwe Bob dat niet al eens gedaan met Slow down!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
SuperCrisz schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:28:
[...]

Klopt, daar moeten ze idd 1 lijn in trekken. Dus zolang onderzoek loopt, zou hij gewoon mee moeten kunnen doen. Ze zitten op de stoel van de rechter. Dat is not done.
Natuurlijk niet. Een werknemer is volgens de verhalen bedreigd. Dan moet je deze werknemer en de rest van de werknemers in bescherming nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:12
RedNas74 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:29:
Ik ben benieuwd hoeveel mensen in Nederland nog gaan kijken vanavond. Ik iig niet.
Nah, kijk echt al veel jaren en vond het zelfs iets om trots op te zijn want had vroeger wat moeite met zelf acceptatie

Maar dit heeft me wel verzuurd op het hele circus.. Ga vanavond lekker gamen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:56
D-e-n schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:26:
[...]
Of hij daarmee ook hun regels heeft overtreden weet ook de organisatie niet want ze waren er ook niet bij
Dat staat letterlijk in de een na laatste alinea van de pers verklaring:
We maintain a zero-tolerance policy towards inappropriate behaviour at our event and are committed to providing a safe and secure working environment for all staff at the Contest. In light of this, Joost Klein’s behaviour towards a team member is deemed in breach of Contest rules.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dennism schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:27:
[...]

Eens, ik gaf dat grotendeels aan om te duiden dat praten over een veroordeling e.d. op dit moment niet heel zinvol is. Immers zijn dat verschillende trajecten (strafrechtelijk) terwijl een eventuele zaak van Joost / Nederlandse delegatie tegen de EBU civielrechtelijk zal zijn.
Strafrechtelijk? Waar maak jij uit op dat het Zweedse OM erbij betrokken is dan?

Hij is door de scheidsrechter het veld af gestuurd. Dat is geen strafrecht, het EBU mag daar zijn eigen regels voor hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[...]

Ik vind het ook een zegen voor Nederland. Joost is te groot voor het ESF. Dat is toch meer voor opkomende artiesten of artiesten die een boost nodig hebben.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
President schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:28:
Fijn dat ze ze de tijd hebben genomen voor hoor en wederhoor en dat ze dus goed hebben nagedacht of het wel of niet gepast is dat Joost mee doet. Nu maar afwachten op de ontknoping via justitie over een aantal weken of maanden, alhoewel we voor die tijd vast wel het een en ander te horen krijgen via officiële kanalen.

Mensen die hier lopen te klagen dat hij niet mee mag doen zullen toch echt even bij zichzelf ten rade moeten gaan waarom mensen die meer weten van wat er is gebeurd dit besluit hebben gemaakt... Dat zal echt wel goed overwogen zijn.

Uiteraard hoop ik dat Joost niks heeft gedaan, maar meer dan neutraal erin staan kan ik niet
Een ontknoping via justitie zegt natuurlijk niet automatisch iets over het overtreden van regels van de EBU. Het één staat los van het ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:59

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

renegrunn schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:28:
[...]

Definieer derderangs? Ik denk dat hij het meeste publiek trekt dan alle NL zendingen bij elkaar.
definitie op Encyclo
1) Inferieur 2) Minderwaardig 3) Van laag allooi 4) Van slechte kwaliteit 5) Zeer slecht 6) Zeer slecht van kwaliteit

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:15:
[...]

En wat is er professioneel aan om je als klein kind te gedragen?

[...]
Heb je het nou over de ebu? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
duvekot schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:30:
[...]

Dat staat letterlijk in de een na laatste alinea van de pers verklaring:

[...]
Dat stond er eerst nog niet bij volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:04
Stoney3K schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:30:
[...]

Strafrechtelijk? Waar maak jij uit op dat het Zweedse OM erbij betrokken is dan?
Dat is al even bekend. De politie heeft Joost en het slachtoffer gehoord, en de zaak doorgestuurd naar het Zweedse OM.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Op basis van de reactie van AVROTROS is het ook wel duidelijk dat men zich nog aan het beraden is op de vervolgstappen.

Een diplomatiek, accepterend antwoord was iets geweest in de richting van: “We zijn het er mee oneens maar respecteren het besluit.”

Dit is duidelijk anders: ‘disproportioneel’, ‘geschokt’, ‘komen er later op terug’.

Combineer dat met de opmerkingen van oa Maas en het lijkt me duidelijk dat ze op dit moment in ieder geval nog aan het kijken zijn hoe hier verder op gereageerd moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Laatst online: 11:37
[...]

Hij is door de scheidsrechter het veld af gestuurd. Dat is geen strafrecht, het EBU mag daar zijn eigen regels voor hanteren.
NOS vanmorgen:
De zaak is nu doorgegeven aan de openbaar aanklager. Die gaat bepalen wat ermee zal gebeuren

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PejeMS
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 20-05-2024
Statement van de organisatie is hier
https://eurovision.tv/med...n-eurovision-song-contest te lezen

[ Voor 3% gewijzigd door PejeMS op 11-05-2024 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
[...]

Dat staat in diverse nieuws berichten. Let wel dat ik niet bedoel dat hij door het OM niet mag meedoen. Dat is gewoon een beslissing van de organisatie. Echter wel, voor zover ik begrijp, omdat er een strafrechtelijk onderzoek loopt.
Dat is dan ook precies wat ik in mijn eerdere posts al aangaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
SuperCrisz schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:28:
[...]

Lekker kortzichtig. Ik hoop toch echt niet dat jij ook zo'n werkgever bent die zo met zijn werknemers om gaat. Het is jammer dat velen hier niet in kunnen zien wat voor gevolgen een situatie als dit kan hebben.

Helaas al genoeg meegemaakt toch in NL bij verschillende omroepen. En nu gebeurt er hier iets bij een international festival. Wat mij betreft was dit ook de enige goede oplossing. Zeker gezien ze dus naar alle waarschijnlijkheid de afgelopen dagen samen in gesprek zijn geweest.

Onder de streep is een bedreiging naar werknemers (of personen in het algemeen) not done. En juist hier bij het ESF waar alles onder een vergrootglas ligt moet je voorzichtig zijn en opletten want hier moet de organisatie juist strak en duidelijk zijn.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
stylezzz schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:31:
[...]

Heb je het nou over de ebu? ;)
Laat ik het anders proberen. Stel je bent een jongedame en je werkt in een kantoor. Op een dag komt er een hotemetoot die iets bij jou doet wat niet toegestaan is. Er is voldoende grond voor je baas om je te geloven.

Je baas schorst de hootemetoot om jou en de rest van het personeel te beschermen.

Vind je dat terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:57
RedNas74 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:29:
Wij lopen achter en gaan vanavond die van donderdag kijken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:15:
[...]

En wat is er professioneel aan om je als klein kind te gedragen?

[...]
Heb je het nu over die persco? Dat heeft er toch geen zak mee te maken? Al die artiesten zijn egootjes, er zijn elk jaar wel rare gedragingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
Sissors schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:14:
Goed, we kennen nu de hoofdlijnen, al natuurlijk nog geen details. Maar dat lijkt een flinke groep hier weinig te deren dat we de hoofdlijnen kennen: Zolang je er niet strafrechtelijk vervolgd voor wordt, vinden velen dus dat het gewoon acceptabel is? En uiteraard, ook ik ken de details niet, dus misschien is het wel echt iets van niks. Maar ik vind dat ook wel heel veel hem hier makkelijk als het slachtoffer neerzet. Lijkt mij niks mis mee dat je als organisatie hoger eisen stelt aan deelnemers dan "zolang er geen arrestatieteam binnen komt is het goed".

En Nederlandse omroepen in het algemeen zijn nou niet degene die blijk hebben gegeven van begrijpen hoe een veilige werkomgeving eruit ziet, dus wat de AVROTROS zegt neem ik met een korreltje zout.
Het is duidelijk dat de organisatie steken heeft laten vallen.

Als wedstrijdorganisatie heb je als het goed is een reglement, procedures en straffen.

Als er dan iets voorvalt dan bepaal je wat er is gebeurd (eerste orde) en neemt een besluit. Dat doe je enigszins vlot en communiceer je. (In F1 iets langer maar alsnog binnen enkele uren)

Misdraging en tegen een derde worden over het algemeen streng gestraft. Denk aan de disqualificatie in tennis na het (per ongeluk, als het spel dood ligt) slaan van een bal tegen een ballenmeisje.

De kern hierbij is dat je handelt met de feiten die voorliggen en conform de eigen spelregels.

Als werkgever heb je eventueel een ander belang, een veilige werkomgeving, maar dat staat los van bovenstaande en hoeft niet in haast geheel worden opgelost zolang het acute probleem geadresseerd kan worden.

Strafrechtelijk is nog een langer traject met ook weer andere spelregels.

De fout die de EBU hier gemaakt lijkt te hebben is om niet te durven besluiten in het kader van het evenement en het strafrechtelijke traject als afleiding van het eigen falen heeft ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
Arunia schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:33:
[...]

Wij lopen achter en gaan vanavond die van donderdag kijken. :D
En maandag die van vandaag? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-09 19:13
Ja, dat dacht ik ook. Als alles achter de rug is sturen we hem met Euromama.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:30:
[...]

Een ontknoping via justitie zegt natuurlijk niet automatisch iets over het overtreden van regels van de EBU. Het één staat los van het ander.
Klopt. Als ik boos ben op mijn werkgever en ik zou 'nu moet je je kind houden anders als ik je neer' zou zeggen dan zou ik niet strafrechtelijk vervolg worden, maar zal ik toch echt direct naar huis worden gestuurd en mogelijk worden ontslagen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:31:
[...]

Dat stond er eerst nog niet bij volgens mij.
Het stond er al vanaf het begin in, maar ik begrijp dat sommigen niet verder lezen na zo'n grote teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
fsfikke schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:15:
[...]

We zijn hedendaags zo verblind door het cancellen dat we het blijkbaar accepteren dat we niet meer netjes de gang via de rechtbank maken maar meteen actie eisen van welke instantie dan ook. De enige juiste handelswijze op dit moment zou zijn geweest dat joost een reprimande van de ebu had gekregen en dat men had gecommuniceerd dat het verder uit handen had gegeven aan politie en justitie voor verder onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:33:
[...]

Heb je het nu over die persco? Dat heeft er toch geen zak mee te maken? Al die artiesten zijn egootjes, er zijn elk jaar wel rare gedragingen.
*knip*
Ik schreef dit nl. over onderstaande quote die ik voor jouw gemak nogmaals plaats.

[ Voor 24% gewijzigd door tweakduke op 11-05-2024 14:09 . Reden: Hou het vriendelijk aub. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nadroJ
  • Laatst online: 02:00
Mag Joost het land uit gedurende het onderzoek?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

[...]

Mwa, 25+ miljoen views op Youtube, 47+ miljoen keer beluisterd op Spotify. Ik denk dat er een hele hoop mensen anders over denken.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
BRO-JWE schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:34:
[...]

Ja, dat dacht ik ook. Als alles achter de rug is sturen we hem met Euromama.
Euro mamamama mama mama
HEY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:33:
[...]

Laat ik het anders proberen. Stel je bent een jongedame en je werkt in een kantoor. Op een dag komt er een hotemetoot die iets bij jou doet wat niet toegestaan is. Er is voldoende grond voor je baas om je te geloven.

Je baas schorst de hootemetoot om jou en de rest van het personeel te beschermen.

Vind je dat terecht?
Geen idee? Enkel de rechter kan een arbeidsovereenkomst ontbinden.... en die zal moeten afwegen of wat hotemetoot deed ongepast was. En als daarna blijkt dat hotemetoot eigenlijk niet zoveel kwaads in de zin had kan baas nog een mooie schadevergoeding betalen ook.....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Komt nu over als een ban voor het hele seizoen na het één keer negeren van track limits, men had ook een waarschuwing kunnen geven.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
964C2 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:31:
[...]

definitie op Encyclo
1) Inferieur 2) Minderwaardig 3) Van laag allooi 4) Van slechte kwaliteit 5) Zeer slecht 6) Zeer slecht van kwaliteit
Ah ok, de kwaliteit muziek kun je dus kwalificeren. Wist ik niet, weer wat geleerd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
stylezzz schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:35:
[...]

We zijn hedendaags zo verblind door het cancellen dat we het blijkbaar accepteren dat we niet meer netjes de gang via de rechtbank maken maar meteen actie eisen van welke instantie dan ook. De enige juiste handelswijze op dit moment zou zijn geweest dat joost een reprimande van de ebu had gekregen en dat men had gecommuniceerd dat het verder uit handen had gegeven aan politie en justitie voor verder onderzoek.
Men is tegenwoordig zo *knip* dat men niet accepteert dat een organisatie regels mag stellen en verwacht dat er altijd een rechter aan te pas moet komen.

Ruzie op school? Ik stuur de advocaat op je af!
Geschil in een winkel? Ik bel mijn rechtsbijstandsverzekering!
Wangedrag op een festival? Ik mag door blijven feesten tot er een uitspraak van de Hoge Raad ligt!

[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 11-05-2024 14:10 . Reden: Ranten voegt niets toe ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:48
[...]

Hoe kom je erbij dat alleen een rechter een dergelijk besluit mag nemen? Je hebt hier te maken met spelregels en een bevoegde organisatie om op basis daarvan te besluiten. Zo werkt dat met spelregels en bijvoorbeeld huisregels. Bij een voetbalwedstrijd wordt toch ook geen rood gegeven door de scheidsrechter en mag de speler in het spel blijven totdat de rechter (achteraf) heeft geoordeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
[...]

Lijkt me niet meer dan terecht dat je als werkgever je personeel mag en moet beschermen. Waarom is dat nou zo raar? Bedreigingen naar collega's of werknemers worden ook niet gewaardeerd en grote kans dat je op staande voet weg bent of voor lange tijd op non-actief gezet wordt afhankelijk van wat het voorval was.

En juist bij een organisatie als deze lijkt me dat prima, ze zijn immers een voorbeeld. Helaas dat velen dit niet kunnen bedenken en alleen het negatieve zien en allemaal dingen erbij verzinnen.

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:48
Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:38:
[...]

Men is tegenwoordig zo debiel dat men niet accepteert dat een organisatie regels mag stellen en verwacht dat er altijd een rechter aan te pas moet komen.

Ruzie op school? Ik stuur de advocaat op je af!
Geschil in een winkel? Ik bel mijn rechtsbijstandsverzekering!
Wangedrag op een festival? Ik mag door blijven feesten tot er een uitspraak van de Hoge Raad ligt!
Jammer dat je in je eerste zin "debiel" gebruikt. Je reactie was sterker geweest zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
stylezzz schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:37:
[...]

Geen idee? Enkel de rechter kan een arbeidsovereenkomst ontbinden.... en die zal moeten afwegen of wat hotemetoot deed ongepast was. En als daarna blijkt dat hotemetoot eigenlijk niet zoveel kwaads in de zin had kan baas nog een mooie schadevergoeding betalen ook.....
Je hebt geen idee of je het terecht vindt dat je baas het personeel in bescherming neemt tegen iemand die het personeel kwaad doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21
hoevenpe schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:37:
Komt nu over als een ban voor het hele seizoen na het één keer negeren van track limits, men had ook een waarschuwing kunnen geven.
Het ligt er enorm aan wat hij precies gedaan heeft. Zolang dat niet duidelijk is, is het ook niet duidelijk of het buiten proporties is. Als hij een medewerker fysiek heeft aangevallen of ongewenst heeft betast dan vind ik het persoonlijk niet overdreven. (Sexueel) geweld moet altijd hard bestraft worden omdat anders het einde zoek is

[ Voor 3% gewijzigd door R.van.M op 11-05-2024 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
stylezzz schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:37:
[...]

Daarom wordt er ook over schorsen gesproken en niet over ontslag... Joost is nu even op non-actief gezet, iets wat elke werkgever zou moeten doen in een dergelijke voorbeeldsituatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S.McDuck
Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:22:
[...]

Het lijkt mij het beste dat je de dingen die je roept ook voorziet van bronnen. Of erbij zegt dat het borrelpraat is, dat mag ook en is tot nu toe het meest geloofwaardig.
Je neemt jezelf iets te serieus gast... veel plezier nog vandaag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennism
[...]

Dat zijn simpelweg 2 verschillende trajecten, je hebt het strafrechtelijke tracject, waar het Zwaadse OM mee bezig is en er onderzoek wordt gedaan / gedaan is. Dat onderzoek is dus ook gewoon netjes uit handen gegeven aan justitie en politie.

Daarnaast heb je de reglementen van de EBU, waar best in kan staan dat ze een deelnemen op non-actief kunnen zetten zodra deze bijvoorbeeld in een strafrechtelijk onderzoek betrokken is, of een andere provisie die ze inroepen. Joost / de Nederlandse delegatie zal, mochten ze het daar niet mee eens zijn, in beroep kunnen gaan in zoverre het reglement daar mogelijkheden tot geeft, en als dat uiteindelijk niets oplevert via een civiele procedure nog naar de rechter zouden kunnen.

Welke delen van de reglementen ze gebruiken daarvoor zal vast wel duidelijk worden de komende uren.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 11-05-2024 13:42 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Graag voordat je op verstuur bericht klinkt even doorlezen of het niet te ver gaat met je tekst!

We weten nog niet wat er exact is gebeurd, dus daarover speculeren doen we dan ook het liefst niet of in ieder geval met bronnen die iets toevoegen. Niet ieder X bericht is even goed te verifiëren. Voor je het weet vallen we over elkaar om iets wat niet eens waar is.

Verder let even op, het is uiteindelijk wel het songfestvial, draait het om het evenement, de liedjes en dus niet:
• De politieke situatie in Israël of politiek in het algemeen.
• We gaan geweld niet goedpraten.
• We sluiten landen niet zomaar uit.

Puur alleen al, omdat het een te beladen onderwerp is en daarnaast off-topic.