Eurovision Song Contest 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 58 Laatste
Acties:
  • 188.677 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 22:11

Stoney3K

Flatsehats!

Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:38:
[...]Ruzie op school? Ik stuur de advocaat op je af!
Geschil in een winkel? Ik bel mijn rechtsbijstandsverzekering!
Wangedrag op een festival? Ik mag door blijven feesten tot er een uitspraak van de Hoge Raad ligt!
Nou zijn de consequenties voor het niet mee mogen doen op een ESF natuurlijk wel een stukje groter dan naar huis gestuurd worden op een festival.

Dat gaat om prijzengeld, eventuele platencontracten, en het mogen organiseren van een ESF in je eigen land.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
*knip*
Laat het gekibbel.

[ Voor 54% gewijzigd door tweakduke op 11-05-2024 14:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
bazzemans schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:39:
[...]

Jammer dat je in je eerste zin "debiel" gebruikt. Je reactie was sterker geweest zonder.
Je hebt gelijk, heb het aangepast (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:38:
[...]

Men is tegenwoordig zo debiel dat men niet accepteert dat een organisatie regels mag stellen en verwacht dat er altijd een rechter aan te pas moet komen.

Ruzie op school? Ik stuur de advocaat op je af!
Geschil in een winkel? Ik bel mijn rechtsbijstandsverzekering!
Wangedrag op een festival? Ik mag door blijven feesten tot er een uitspraak van de Hoge Raad ligt!
Asjeblieft man... overdrijf niet zo. Wij kunnen hier helemaal niet over oordelen. Als we cornald moeten geloven is het echt weer een gevalletje sneeuwvlok wat een lawine is geworden.Als joost gisteren door de politie was opgepakt en nu nog ergens in malmo in de cel had gezeten hadden we een vermoeden kunnen hebben dat hij daadwerkelijk flink over de schreef was gegaan.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GYkFgIfo1_JquGoiiJQTGoNwzfs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qUeDQ1TpRcXtwUxRlzKr2Cii.jpg?f=user_large

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 07:55
Mog schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:21:
[...]

Nee. Niet per se. We kennen het hele verhaal niet. Conrald Maas lijkt mij een zeer degelijk persoon. Als hij zegt dat het nergens over gaat geloof ik hem wel. Bovendien zegt de steunbetuiging van Estland ook wat.
Nederlanders kijken doorgaans wat anders aan tegen wat wel mag en niet. We hebben nog steeds iemand op tv die toegegeven heeft iemand te hebben verkracht.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 15:21
Ik vind het wel slecht dat er zo weinig wordt meegedeeld hierover. Dan blijft er weinig anders over dan zelf maar gaan speculeren.
Ik ga ervanuit dat het toch Joost zelf is die iets gedaan heeft, anders zouden ze de act toch gewoon door hebben laten gaan denk ik. Dan kan je op de finale zelf nog besluiten om hem Nederland te diskwalificeren voor iets wat in het team is gebeurt.

Voor zover ik heb begrepen was het iets verbaal. Dat kan ook prima een cultureel dingetje zijn; Max lag toch ook ooit onder vuur voor zijn uitspraak "achterlijke megool", waarbij Mongolië zich aangesproken voelde.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dennism schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:41:
[...]
Daarnaast heb je de reglementen van de EBU, waar best in kan staan dat ze een deelnemen op non-actief kunnen zetten zodra deze bijvoorbeeld in een strafrechtelijk onderzoek betrokken is, of een andere provisie die ze inroepen. Joost / de Nederlandse delegatie zal, mochten ze het daar niet mee eens zijn, in beroep kunnen gaan in zoverre het reglement daar mogelijkheden tot geeft, en als dat uiteindelijk niets oplevert via een civiele procedure nog naar de rechter zouden kunnen.
Het vervelende alleen is dat dat beroep niet achteraf kan. Niet mogen deelnemen in de finale betekent nul kans om te winnen, zelfs als je de allerbeste inzending gehad zou hebben.

Dan kun je daar achteraf wel beroep op aantekenen, maar dat levert je nooit een winst met terugwerkende kracht op.

Beetje weer de GP van Abu Dhabi verhaal waar Mercedes naar de rechter wilde stappen om het WDC van Max ongedaan te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:57
PjotrStroganov schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:42:
[...]

Nederlanders kijken doorgaans wat anders aan tegen wat wel mag en niet. We hebben nog steeds iemand op tv die toegegeven heeft iemand te hebben verkracht.
🕯️is toch ook gewoon onderzocht en was meer rook dan vuur?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
*knip*
Laat het gekibbel.

[ Voor 56% gewijzigd door tweakduke op 11-05-2024 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
President schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:39:
[...]

Daarom wordt er ook over schorsen gesproken en niet over ontslag... Joost is nu even op non-actief gezet, iets wat elke werkgever zou moeten doen in een dergelijke voorbeeldsituatie
Nope. Joost is gediskwalificeerd voor verdere deelname.... dat is denk ik dan maar gelijk aan ontslag? Non-actief zou meer zijn dat hij niet mocht optreden maar wel stemmen ontvangen... maar goed, dat is allemaal maar hypothetisch geneuzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
stylezzz schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:42:
[...]

Asjeblieft man... overdrijf niet zo. Wij kunnen hier helemaal niet over oordelen. Als we cornald moeten geloven is het echt weer een gevalletje sneeuwvlok wat een lawine is geworden.Als joost gisteren door de politie was opgepakt en nu nog ergens in malmo in de cel had gezeten hadden we een vermoeden kunnen hebben dat hij daadwerkelijk flink over de schreef was gegaan.
Ik overdrijf niet. Er is letterlijk gezegd dat Joost de regels heeft overtreden.

Zou dat soms niet waar zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:59
R.van.M schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:39:
Als hij een medewerker fysiek heeft aangevallen of ongewenst heeft betast dan vind ik het persoonlijk niet overdreven. (Sexueel) geweld moet altijd hard bestraft worden omdat anders het einde zoek is
Helemaal eens, maar dan hadden AVROTROS en Cornald Maas het niet zwaar overdreven genoemd.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:58
renegrunn schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:21:
Best ironisch trouwens dit gebeuren: precies 50 jaar na 'Waterloo'...
209 jaar? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:16
Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:45:
[...]

Ik overdrijf niet. Er is letterlijk gezegd dat Joost de regels heeft overtreden.

Of het wel of niet waar is, is weer een andere discussie toch? Dat een organisatie de overtreding meldt, maakt nog niet 100% zeker dat die ook begaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

stylezzz schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:44:
[...]

Nope. Joost is gediskwalificeerd voor verdere deelname.... dat is denk ik dan maar gelijk aan ontslag? Non-actief zou meer zijn dat hij niet mocht optreden maar wel stemmen ontvangen... maar goed, dat is allemaal maar hypothetisch geneuzel.
Dit dus, als het om de persoon 'Joost' ging dan hadden ze de inzending mee kunnen laten doen via de opname. Maar nu wordt de hele Nederlandse inzending dus blijkbaar geschrapt, wat inderdaad aardig buiten proportie is als het alleen maar om een verbaal dingetje zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:39
Stoney3K schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:43:
[...]

Het vervelende alleen is dat dat beroep niet achteraf kan. Niet mogen deelnemen in de finale betekent nul kans om te winnen, zelfs als je de allerbeste inzending gehad zou hebben.
Dat klopt, dat is een nadeel in een geval als dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:45:

Je hebt daar gradaties in: 101 km/h op een lege snelweg mag ook niet maar je rijbewijs wordt niet permanent ingenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:48
stylezzz schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:44:
[...]

Mja, hij mag in ieder geval niet meer meedoen. En de organisatie zal vast diverse afwegingen gemaakt hebben. Als we weten wat er allemaal precies is gebeurd dan kunnen we er meer over vinden, vooralsnog vooral veel mensen die er van alles van vinden en er van alles over zeggen zonder bij het incident geweest te zijn.

Ik hoop maar dat het achteraf allemaal mee valt, maar ik ben blij dat deze werkgever het personeel in bescherming neemt zoals het er nu uit ziet. Niet alleen de betreffende werknemer, maar ook de rest van het personeel welke nog met Joost te maken zouden hebben als hij niet was gediskwalificeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Allard schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:43:
Ik vind het wel slecht dat er zo weinig wordt meegedeeld hierover. Dan blijft er weinig anders over dan zelf maar gaan speculeren.
Ik ga ervanuit dat het toch Joost zelf is die iets gedaan heeft, anders zouden ze de act toch gewoon door hebben laten gaan denk ik. Dan kan je op de finale zelf nog besluiten om hem Nederland te diskwalificeren voor iets wat in het team is gebeurt.

Voor zover ik heb begrepen was het iets verbaal. Dat kan ook prima een cultureel dingetje zijn; Max lag toch ook ooit onder vuur voor zijn uitspraak "achterlijke megool", waarbij Mongolië zich aangesproken voelde.
De privacy van degene die de klacht heeft ingediend zal zwaarder wegen dan de wens van de gemiddelde Nederlander om precies te weten wat er gebeurd is. Zeker als er denk ik een hoop mensen met doodsbedreigingen zullen komen als die persoon bekend wordt.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
hoevenpe schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:49:
[...]

Je hebt daar gradaties in: 101 km/h op een lege snelweg mag ook niet maar je rijbewijs wordt niet permanent ingenomen.
Wat wil je daarmee stellen? Dat de regel die Joost mogelijk heeft gebroken insignificant is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:10
hoevenpe schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:49:
[...]

Klopt, en dat zijn onze regels / wetten. Als ze op het ESF een zero-tolerance hebben, wat ze zelf ook aangeven maakt de snelheid in dit geval niet uit. Het gaat nu alleen om de overtreding, hoe zwaar en hoe erg doet er dan niet toe. Er is blijkbaar een grens overschreden, daar ondervinden we nu de gevolgen van.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
  • Laatst online: 13-06 14:48
Stoney3K schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:41:
[...]

Nou zijn de consequenties voor het niet mee mogen doen op een ESF natuurlijk wel een stukje groter dan naar huis gestuurd worden op een festival.

Dat gaat om prijzengeld, eventuele platencontracten, en het mogen organiseren van een ESF in je eigen land.
Prijzengeld? Nooit gehoord dat dat er is. Platencontract? Al die artiesten hebben dat normaal al en organiseren van ESF kost alleen maar geld en de meeste landen willen dat niet eens doen als ik het mij herinner de afgelopen jaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
bazzemans schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:47:
[...]

Of het wel of niet waar is, is weer een andere discussie toch? Dat een organisatie de overtreding meldt, maakt nog niet 100% zeker dat die ook begaan is.
Er is momenteel niemand, echt niemand, van de EBU, AvroTros of Cornals Maas, die zegt dat de regels niet zijn overtreden.

Als de consequentie van het overtreden van de regels is dat je het veld wordt uitgestuurd dan is dat gewoon zo. Kwestie van de spelregels lezen voordat je meedoet of voordat je besluit iets te doen wat niet op prijs gesteld wordt.

Dat werkt net zo in een professionele omgeving. Er staat niet voor niets in de wet dat je je hebt te gedragen als goed werknemer. Doe je dat niet dan is het logisch dat je baas, op basis van goed werkgeverschap, je op non actief zet gedurende het onderzoek en je eruit gooit wanneer de kwestie te ernstig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:39
bazzemans schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:47:
[...]

@Wolly heeft het er niet over of de aantijgingen al dan niet waar zijn, dat weten we immers inderdaad niet. Hij geeft aan dat afgezien daarvan Joost schijnbaar niet voldaan heeft aan alle bepalingen in de reglementen van de organisatie. Immers ze zullen een provisie uit die reglementen gebruiken voor de uitsluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Niet online
President schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:39:
[...]

Daarom wordt er ook over schorsen gesproken en niet over ontslag... Joost is nu even op non-actief gezet, iets wat elke werkgever zou moeten doen in een dergelijke voorbeeldsituatie
Daar valt best over te discussiëren, je geeft al aan dat in gevallen direct ontslag niet gepast is, en schorsen wel. Hier heb je een situatie waar de "schorsing" effectief de hele deelname de nek om draait, was in dat geval een reprimande niet meer gepast. Maar alles hangt af van wat er gebeurd is, en daar kan ook best nog een cultuurverschil bij komen kijken, wat in NL gezien wordt als klein vergrijp, is misschien in zweden totaal not done.

Zeker omdat de gevolgen groot/onherroepelijk zijn, en er van openheid geen sprake is (gecommuniceerde reden voor uitsluiting is procedureel) , komt het heel erg over als de EBU die rücksichtslos principieel handelt.

[ Voor 3% gewijzigd door Norjee op 11-05-2024 14:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
_jero_813 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:50:
[...]

Prijzengeld? Nooit gehoord dat dat er is. Platencontract? Al die artiesten hebben dat normaal al en organiseren van ESF kost alleen maar geld en de meeste landen willen dat niet eens doen als ik het mij herinner de afgelopen jaren.
Deelname schijnt 250.000 euro te kosten.

Aangezien ze toch willen bezuinigen bij de publieke omroep, lijkt dit me nu een hamerstuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 07:55
HKLM_ schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:43:
[...]

🕯️is toch ook gewoon onderzocht en was meer rook dan vuur?
Volgens mij kwam hij er zelf later op terug en kon verder niets worden bewezen. Doet imo niets af aan zijn eerste opmerking erover. Ik kan nog wel een paar dingen van opnoemen die niet door de beugel konden. Mijn punt is echter dat we het allemaal best vinden om zulke mensen op tv te hebben. Daarom kan ik Maas zijn opmerking niet echt op waarde schatten totdat echt duidelijk is wat er is gebeurd.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 23:38

MM99

That is the way I am!

Buurman kwam even aan de deur om iets te vragen. Dus even 13 minuten geen updates gelezen. Heb ik nog wat gemist?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:31

MazeWing

The plot thickens...

*knip*
Ranten voegt niets toe.

[ Voor 88% gewijzigd door tweakduke op 11-05-2024 14:14 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MM99 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:54:
Buurman kwam even aan de deur om iets te vragen. Dus even 13 minuten geen updates gelezen. Heb ik nog wat gemist?
Vooral veel onbegrijpbare stilte vanuit alle betrokken partijen

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:11
MM99 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:54:
Vooral veel mensen hier met kansloze aannames, elkaar aanvallen, roddels en ander triest vingergewijs zonder enig bewijs :o Lijkt wel een kinderboerderij hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
goed, genoeg over Joost, kan iemand een stemadvies geven aan deze EuroVision n00b?

doet ABBA mee dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
*knip*
Dit voegt niets toe.

[ Voor 88% gewijzigd door tweakduke op 11-05-2024 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:23

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Ik doe hem nog een keer dicht om op te ruimen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:En we gaan weer open.

Denk aub even aan de toon naar elkaar en of je post echt wat toevoegt.

Tweakers Discord

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zBBLD86Z8Nfqj6pLDZY5jjuEj4Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sNnsyYDZ8eAtrjREBsh0R25S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XR8WYGrOLU_u5lKZiICdp9-fGHM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8RUp8UvzYOFdlMutB82mzu17.jpg?f=fotoalbum_large

Gaan we nu 3 minuten naar een stil zwart scherm kijken? :)

[ Voor 36% gewijzigd door mprkooij op 11-05-2024 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
https://www.vrt.be/vrtnws...festival-zaterdag-11-mei/
Verschillende landen afwezig bij vlaggenparade
Zwitserland, Griekenland en Ierland zijn niet te zien in de vlaggenparade tijdens de laatste repetitie, die net begonnen is.

Het is onduidelijk of die afwezigheid te maken heeft met de diskwalificatie van Nederland.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:46
sambalbaj schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:52:
[...]

Deelname schijnt 250.000 euro te kosten.

Aangezien ze toch willen bezuinigen bij de publieke omroep, lijkt dit me nu een hamerstuk.
Bij een beetje goed bekeken evenement gaat de reclameprijs (ver) over de 100k per minuut. Als dit niet doorgaat moet er nóg meer subsidie bij de publieke….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 14:05

[ Voor 12% gewijzigd door BlazeMuis op 11-05-2024 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens zonder te weten waarvan Joost exact wordt beschuldigd. Zoals ik het lees zou hij iets hebben gezegd aangezien het niet om fysiek geweld gaat. Een bedrijf kan een medewerker schorsen gedurende het onderzoek, maar hier is daar geen tijd voor. Het is niet dat Joost dan over twee maanden zijn liedje daar mag komen zingen en er nog punten voor kan krijgen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Marzman schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:42:
[...]

Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens zonder te weten waarvan Joost exact wordt beschuldigd. Zoals ik het lees zou hij iets hebben gezegd aangezien het niet om fysiek geweld gaat. Een bedrijf kan een medewerker schorsen gedurende het onderzoek, maar hier is daar geen tijd voor. Het is niet dat Joost dan over twee maanden zijn liedje daar mag komen zingen en er nog punten voor kan krijgen.
En het vrouwelijke personeel moet dan tijdens zijn optreden even in een bewaakte kamer gaan zitten?

De EBU zou geen knip voor de neus waard zijn als zij haar personeel niet beschermt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:46:
[...]

En het vrouwelijke personeel moet dan tijdens zijn optreden even in een bewaakte kamer gaan zitten?
Je kan toch ervoor zorgen dat Joost niet optreedt maar Nederland wel als inzending mee mag doen? Daar hebben ze sinds COVID juist protocollen voor.

Dat is wat ik uit proportie vind: Dat de hele Nederlandse delegatie guilty by association is doordat Joost over de schreef is gegaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Stoney3K op 11-05-2024 14:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:31
[...]

De EBU zou geen knip voor de neus waard zijn als zij haar personeel niet beschermt.
Ja want tijdens zijn optreden is hij echt een gevaar voor de samenleving en vooral voor vrouwen denk ik?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
carpebios schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:47:
[...]

Ja want tijdens zijn optreden is hij echt een gevaar voor de samenleving en vooral voor vrouwen denk ik?
Hopelijk niet, maar het incident waarover gesproken wordt vond ook plaats net na zijn optreden toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 14:05
tweakduke schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:36:
[modbreak]En we gaan weer open.

Denk aub even aan de toon naar elkaar en of je post echt wat toevoegt. [/]
Dit staat er niet voor niks toch?

Kan het nu weer verder gaan tot updates ipv halve ruzies hier?

Ik wil dit topic graag niet gesloten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwgozer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07-06 00:19
carpebios schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:47:
[...]

Deze discussie is zo vaak gevoerd. Er zijn mensen die vinden dat mensen die beschuldigd zijn van iets, niet publiek figuur / voorbeeld functie mogen betreden. Er zijn mensen die dat onzin vinden.

Laten we die discussie hier gewoon buiten het topic houden. Wordt zo een repeat verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:47:
[...]

Je kan toch ervoor zorgen dat Joost niet optreedt maar Nederland wel als inzending mee mag doen? Daar hebben ze sinds COVID juist protocollen voor.

Dat is wat ik uit proportie vind: Dat de hele Nederlandse delegatie guilty by association is doordat Joost over de schreef is gegaan.
Ik weet niet hoe ze dat bij Covid deden?

Ben het wel met je eens dat de andere groepsleden nog gewoon zouden moeten mogen optreden, die hebben geen regels overtreden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• VeertienKaVier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 08:30

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Ik ben wel benieuwd hoe de sfeer daar in de zaal is vanavond, dit moet toch voor de nodige opschudding zorgen.

Het zou wel leuk zijn als dit topic dan ook nog open mag blijven. Totdat er duidelijk wordt gezegd wat er is gebeurd, blijft het bij wild speculeren, en daar heeft eigenlijk niemand iets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:49:
[...]

Ik weet niet hoe ze dat bij Covid deden?
Bij een Covid-besmetting was het protocol dat de uitzending dan de opname van de repetitie zou laten zien, live in de zaal werd dan de video op een groot scherm gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:50:
[...]

Bij een Covid-besmetting was het protocol dat de uitzending dan de opname van de repetitie zou laten zien, live in de zaal werd dan de video op een groot scherm gedraaid.
Dan zit je nog wel met het feit dat je iemand die de regels heeft overtreden toch laat meedoen.

Hoe meer ik erover nadenk, hoe beter het was geweest als de groep gewoon zonder JK mocht optreden. Mochten ze dan winnen dan heb je later ook geen zorg over JK mocht het bijvoorbeeld ernstiger zijn dan nu wordt voorgespiegeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:52:
[...]

Dan zit je nog wel met het feit dat je iemand die de regels heeft overtreden toch laat meedoen.
Die vermeend de regels heeft overtreden, en alleen van het evenement geschorst is hangende het onderzoek, om de slachtoffers te beschermen.

Als je het op die manier oplost (of helemaal het optreden overslaat maar nog wel punten toe laat kennen) dan bereik je wel het doel van slachtoffers beschermen door de persoon te verwijderen, maar 'straf' je niet de hele ploeg bij voorbaat door te diskwalificeren, want dat is achteraf niet meer terug te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe

Dat weten we dus niet, wat precies gezegd is en in welke context is onbekend. Of het echt bedreigend was evenmin, de reacties uit het Nederlandse kamp wijzen vooralsnog op een Zweedse overreactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Marzman schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:42:
[...]

Hoe kan je het er nou mee eens zijn als je niet exact weet waarvan hij wordt beschuldigd? Hij wordt beschuldigd wegens bedreigen.

Dat kan iets zijn zoals 'de volgende keer knip ik een haar van je af' tot 'de volgende keer dat ik je zie dan steek ik je dood'.

Jij weet inderdaad niet wat hij precies heeft gezegd, maar degene die dat wel denken te weten (na gesprekken met de meldster, getuigen en Joost) hebben dit besluit genomen.

Ik vind het ongelooflijk dat mensen vinden dat het 'los staat van muziek en dus gewoon moet doorgaan'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:54:
[...]

Die vermeend de regels heeft overtreden, en alleen van het evenement geschorst is hangende het onderzoek, om de slachtoffers te beschermen.
Nee, de EBU schrijft dat hij de regels heeft overtreden en dat hij niet mee doet.
We maintain a zero-tolerance policy towards inappropriate behaviour at our event and are committed to providing a safe and secure working environment for all staff at the Contest. In light of this, Joost Klein’s behaviour towards a team member is deemed in breach of Contest rules.
Bron
Als je het op die manier oplost (of helemaal het optreden overslaat maar nog wel punten toe laat kennen) dan bereik je wel het doel van slachtoffers beschermen door de persoon te verwijderen, maar 'straf' je niet de hele ploeg bij voorbaat door te diskwalificeren, want dat is achteraf niet meer terug te draaien.
Exact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

President schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:55:
[...]

Hoe kan je het er nou mee eens zijn als je niet exact weet waarvan hij wordt beschuldigd? Hij wordt beschuldigd wegens bedreigen.

Dat kan iets zijn zoals 'de volgende keer knip ik een haar van je af' tot 'de volgende keer dat ik je zie dan steek ik je dood'.
Tot 'ik doe er alles aan om te winnen'.

Raar dat er niet meer details worden vrijgegeven waar hij exact van wordt verdacht. Dat zou een stuk minder discussie opleveren.

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 11-05-2024 14:58 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:55:
[...]

Dat weten we dus niet, wat precies gezegd is en in welke context is onbekend. Of het echt bedreigend was evenmin, de reacties uit het Nederlandse kamp wijzen vooralsnog op een Zweedse overreactie.
Wat jij een overreactie noemt kan ook betekenen dat de cultuur daar gewoon strikter is. Vooralsnog moet je het bezien vanuit de organisator en die is er toch wel heel duidelijk in wat er aan de hand is.
We maintain a zero-tolerance policy towards inappropriate behaviour at our event and are committed to providing a safe and secure working environment for all staff at the Contest. In light of this, Joost Klein’s behaviour towards a team member is deemed in breach of Contest rules.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• vrotogel
  • Registratie: Oktober 2019

vrotogel

leest vooral mee

Het lijkt mij dat als je een Zero Tolerance beleid hanteert dat je deze beslissing vrijdagmorgen had kunnen nemen als EBU zijnde. Wat er nu gebeurt berokkent veel meer extra schade.

Advocaat van de duivel: Kennelijk is het genoeg om een klacht in te dienen tegen een deelnemer om de concurrentie met 1 te verminderen.

Life 's hard and then you die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:57:
[...]

Nee, de EBU schrijft dat hij de regels heeft overtreden en dat hij niet mee doet.

[...]

Bron
Dus in dit geval is het niet meedoen van "Joost Klein" direct het uitsluiten van de hele Nederlandse ploeg die er hard voor heeft gewerkt en helemaal niet verantwoordelijk is voor het gedrag van Joost, maar er wel voor is gestraft?

Dan kan ik heel goed begrijpen dat de AvroTros van mening is dat dat buitenproportioneel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 06:57
Een verhaal heeft altijd 2 kanten, wat is de aanzet geweest.
Ze moeten gewoon duidelijk zeggen wat de aanklacht is.

Je sluit iemand uit, maar je zegt niet waarom.
Dat is gewoon voer voor nog meer theorieën, en we hebben er al genoeg zien voorbijkomen.
Alvast gaat deze editie de geschiedenis in, van meest besproken eurosong aller tijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

vrotogel schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:59:
Het lijkt mij dat als je een Zero Tolerance beleid hanteert dat je deze beslissing vrijdagmorgen had kunnen nemen als EBU zijnde. Wat er nu gebeurt berokkent veel meer extra schade.

Advocaat van de duivel: Kennelijk is het genoeg om een klacht in te dienen tegen een deelnemer om de concurrentie met 1 te verminderen.
En nog steeds loopt die schade op omdat het onduidelijk is wat er gebeurd is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.McDuck
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-09 09:59
hoevenpe schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:55:
[...]

Het blijft mooi als je leest hoe iedereen al een oordeel heeft zonder te weten wat er nou gebeurt is. Hij is al schuldig/onschuldig. Het is Israël/hij is tegen Israël, de vrouw moet beschermt worden/het is de vrouw zelf. Echt niks is er bekend behalve dat het ESF vind dat de regels zijn overtreden. En in de tussentijd vindt iedereen er wat van. Ben heel benieuwd wat het stilzwijgen vanavond voor effect heeft op de uitzending en de stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Marzman schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:57:
[...]

Tot 'ik doe er alles aan om te winnen'.

Raar dat er niet meer details worden vrijgegeven waar hij exact van wordt verdacht. Dat zou een stuk minder discussie opleveren.
Dat is inderdaad raar maar zal niet zonder reden zijn.

Dat de EBU zwijgt kan ik begrijpen, die willen natuurlijk de aandacht vestigen op positieve dingen. Dat de AVROTROS/JK zwijgen is in mijn ogen veelzeggender, ik ben heel benieuwd welk motief daarachter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Stoney3K schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:22:
[...]

Ik zeg, doe het een keer goed, en doe de Snollebollekes.

Behalve als het ESF in Tel Aviv wordt gehouden, dan zeg ik boycotten.
Nee joh, rob kemps is ook niet van onbesproken gedrag. ;)

https://www.mediacourant....or-angela-de-jong-cliche/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
vrotogel schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:59:
Sinds wanneer is een medewerkster van de organisatie een concurrent van Joost? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:59:
[...]

Dus in dit geval is het niet meedoen van "Joost Klein" direct het uitsluiten van de hele Nederlandse ploeg die er hard voor heeft gewerkt en helemaal niet verantwoordelijk is voor het gedrag van Joost, maar er wel voor is gestraft?

Dan kan ik heel goed begrijpen dat de AvroTros van mening is dat dat buitenproportioneel is.
Het kan natuurlijk zijn dat zijn ploeg heeft gezegd 'Zonder Joost doen wij ook niet mee'. Dat weten we niet.

Het persbericht spreekt inderdaad alleen erover dat Joost Klein niet mee mag doen (al is dat misschien ook hoe zijn act heet?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Alle andere landen doen wel gewoon mee kennelijk (https://twitter.com/AranBade/status/1789267633788915947). Dat viel te verwachten, want als iemand wel opportunisten zijn dan zijn het artiesten wel. :/ :P

Grote kans dat er vanavond ook geen woord gerept mag worden over dit hele gedoe. :/

[ Voor 11% gewijzigd door Bart-Willem op 11-05-2024 15:05 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:02:
[...]

Het kan natuurlijk zijn dat zijn ploeg heeft gezegd 'Zonder Joost doen wij ook niet mee'. Dat weten we niet.
In dat geval zou er een bericht zijn dat de rest van de Nederlandse inzending zich heeft teruggetrokken.

Het feit dat de EBU zegt dat er ook geen punten toegekend mogen worden aan Nederland als gevolg van het incident geeft mij al aan dat de hele NL inzending uitgesloten is van deelname.

Eigenlijk zou het dan wel ook zo eerlijk zijn dat Nederland dan ook geen punten toe kan kennen aan andere teams.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Stoney3K schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:59:
[...]

Hoe zie je de act voor je zonder Joost?

Ik ben 't op zich niet met je oneens hoor maar dat had Joost zich moeten bedenken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:02:
[...]

Het persbericht spreekt inderdaad alleen erover dat Joost Klein niet mee mag doen (al is dat misschien ook hoe zijn act heet?).
Joost Klein is de act. En die doet de lead vocals, die mogen niet op band staan. Als je Joost Klein weglaat, wat houd je dan over ? Een kip met wat achtergrondmuziek...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
Jorah_Newstone schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 12:56:
[...]

Nouja, Israel was nou ook niet heel lief naar Nederland, Ierland en Spanje toe.
Nou ja. Dit zet die vraag van die Israëlische journalist ook wel in een ander daglicht. Toen ging bijna iedereen er nog vanuit dat er een conflict tussen Joost en iemand van de Israëlische delegatie was geweest en dat de vraag dus provocatief was.

Nu zou het zomaar kunnen zijn dat de journalist - net als bijvoorbeeld die journaliste bij die lift - alleen het verhaal van de diskwalificatie had gehoord en er naar vroeg. Het was immers een gewone vraag. Dat iedereen daar als een halve debiel reageert op alles dat met Israël te maken heeft kun je die journalist moeilijk verwijten.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:16
Trekt zich terug op
De MGP-winnaar van vorig jaar zou vanavond de Noorse punten uitdelen.
Wordt bijgewerkt!

MALMÖ / OSLO (Dagbladet): Alessandra Mele zou vanavond tijdens de finale van het Eurovisie Songfestival punten uitdelen namens Noorwegen. Dagbladet heeft nu echter bevestigd dat ze zich terugtrekt van de taak.

Zenderpresentatrice Ingvild Helljesen zal de taak overnemen.

Mele koos ervoor terug te treden vanwege de gespannen situatie na het ESC in Malmö.

- “Dit is in overeenstemming met de rest van wat er vandaag gebeurt, de Titanic van Eurovisie. Een ongekend niveau van stress voor iedereen, niemand wil dit op zijn CV, zelfs zoiets onschuldigs als het uitdelen van punten laat zien hoe intens en onwaardig dit is geworden,” zegt Morten Thomassen, voorzitter van de Noorse MGP-club tegen Dagbladet.

Voormalig Eurovisiecommentator Jostein Pedersen zegt tegen Dagbladet dat het erg jammer is dat Alessandra zich terugtrekt.

- “Het is echt stom, ze is een favoriet en we hebben haar omarmd. We duimen voor haar, dus dit is echt stom,” zegt hij en voegt eraan toe:

- “Het is ook heel dom als al dit soort opdrachten bepaald moeten worden door moraliteit, want daar hebben we het hier over.Dat zou het vreselijk moeilijk maken,” zegt Pedersen.

- Alessandra kiest ervoor om zich een paar uur voor de finale terug te trekken - wat vind je daarvan?

- “Ten eerste is het veel te laat.Als je nee zegt tegen een baan als deze, moet je het veel eerder zeggen en voorkomen dat je iedereen in een lastig parket brengt.

Vertaald met DeepL.com (gratis versie)
https://www.dagbladet.no/kjendis/trekker-seg/81388502

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Oekiejoekie schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:06:
[...]

Joost Klein is de act. En die doet de lead vocals, die mogen niet op band staan. Als je Joost Klein weglaat, wat houd je dan over ? Een kip met wat achtergrondmuziek...
Ik heb wel vreemdere acts gezien op een songfestival :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Oekiejoekie schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:06:
[...]

De straf had kunnen zijn dat Nederland alleen mee deed met de video van afgelopen donderdag. Vanwege zijn gedrag dus het festival verlaten, maar wel Nederland nog deel laten nemen (en de overige leden in de Green Room).

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

THE_BASE schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:07:
[...]

De straf had kunnen zijn dat Nederland alleen mee deed met de video van afgelopen donderdag. Vanwege zijn gedrag dus het festival verlaten, maar wel Nederland nog deel laten nemen (en de overige leden in de Green Room).
En wat dan als 'ie gewonnen had?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:08:
[...]

En wat dan als 'ie gewonnen had?
Dan heeft Nederland gewonnen. De delegatie is veel meer dan Joost Klein alleen.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S.McDuck
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-09 09:59
Bart-Willem schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:04:
Alle andere landen doen wel gewoon mee kennelijk (https://twitter.com/AranBade/status/1789267633788915947). Dat viel te verwachten, want als iemand wel opportunisten zijn dan zijn het artiesten wel. :/ :P

Grote kans dat er vanavond ook geen woord gerept mag worden over dit hele gedoe. :/
Want in de contracten zal wel niks staan over niet optreden, terugtrekken of andere situaties. In welke mate is het een vrije keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

THE_BASE schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:09:
[...]

Dan heeft Nederland gewonnen. De delegatie is veel meer dan Joost Klein alleen.
De delegatie is meer ja, maar de act, hetgeen we inzenden, hetgeen wat (in die situatie) *wint* is Joost.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 11-05-2024 15:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jazzy
  • Laatst online: 18-09 16:52

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

alexbl69 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:06:
[...]

Nou ja. Dit zet die vraag van die Israëlische journalist ook wel in een ander daglicht. Toen ging bijna iedereen er nog vanuit dat er een conflict tussen Joost en iemand van de Israëlische delegatie was geweest en dat de vraag dus provocatief was.

Nu zou het zomaar kunnen zijn dat de journalist - net als bijvoorbeeld die journaliste bij die lift - alleen het verhaal van de diskwalificatie had gehoord en er naar vroeg. Het was immers een gewone vraag. Dat iedereen daar als een halve debiel reageert op alles dat met Israël te maken heeft kunt je die journalist moeilijk verwijten.
Nee hoor, die vent is een klootzak en er zijn genoeg andere beelden beschikbaar waar hij en zijn collega's aan het treiteren zijn. Die kritiek was honderd procent terecht.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:07:
[...]

Op die manier speel je wel Calimero gedrag in de hand.
Even een incidentje regelen in de dagen voorafgaand aan de finale om vervolgens daarmee stemmen te winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 06:57
President schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:01:
[...]

Sinds wanneer is een medewerkster van de organisatie een concurrent van Joost? :?
Zoals in de series he, medewerkster provoceert.
Krijg geld van een ander land voor dit te doen, en Joost trapt in de val.

Daarom dat ik zeg, er gaan zoveel wilde verhalen rond.
Zolang we niets officieel weten, dan kunnen we blijven raden.

Beter samen de loterij nummers raden, kunnen we nog iets winnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Jazzy schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:09:
[...]
Nee hoor, die vent is een klootzak en er zijn genoeg andere beelden beschikbaar waar hij en zijn collega's aan het treiteren zijn. Die kritiek was honderd procent terecht.
Op basis van dat korte filmpje kan ik dat niet goed beoordelen. Welke andere filmpjes zijn er nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Stoney3K schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:05:
[...]

In dat geval zou er een bericht zijn dat de rest van de Nederlandse inzending zich heeft teruggetrokken.

Het feit dat de EBU zegt dat er ook geen punten toegekend mogen worden aan Nederland als gevolg van het incident geeft mij al aan dat de hele NL inzending uitgesloten is van deelname.

Eigenlijk zou het dan wel ook zo eerlijk zijn dat Nederland dan ook geen punten toe kan kennen aan andere teams.
Hoezo zou dat eerlijk zijn? Landen die in de halve finale uitgeschakeld zijn, delen ook punten uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

bazzemans schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:12:
[...]

Hoezo zou dat eerlijk zijn? Landen die in de halve finale uitgeschakeld zijn, delen ook punten uit.
Die zijn dan ook uitgeschakeld (ze hebben verloren) en niet gediskwalificeerd, dat laatste betekent in het resultaat eigenlijk dat je nooit hebt deelgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Stoney3K schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:13:
[...]

Die zijn dan ook uitgeschakeld (ze hebben verloren) en niet gediskwalificeerd, dat laatste betekent in het resultaat eigenlijk dat je nooit hebt deelgenomen.
Dat is m.i. niet waar. Diskwalificatie betekent dat je niet langer mag deelnemen aan de wedstrijd. Niet dat je eigenlijk nooit hebt deelgenomen. Maar goed, dan wordt het enigszins een semantische discussie en dat is niet zinvol. Mijn mening is in ieder geval dat het niet onlogisch is dat Nederland gewoon nog stemmen mag uitbrengen. We waren deelnemer aan deze contest, ondanks de diskwalificatie.

Los daarvan zie ik niet in hoe het 'eerlijker' is als onze stemmen niet meetellen? We mochten toch al niet op ons eigen inzending stemmen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:58:
Vooralsnog moet je het bezien vanuit de organisator en die is er toch wel heel duidelijk in wat er aan de hand is.
Dan moet die organisator duidelijk maken wat precies gebeurd is, de letterlijke tekst en context, zodat iedereen voor zich kan bepalen of het gedrag van Joost deze diskwalificatie rechtvaardigd.

Door niets te zeggen blijft het vaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:17:
[...]

Dan moet de organisator duidelijk maken wat er precies gebeurd is, de letterlijke tekst en context, zodat iedereen voor zich kan bepalen of het gedrag van Joost deze diskwalificatie rechtvaardigd.

Dat is voor later. Voor nu is het belangrijk dat het een mooi feestje wordt vanavond.

De publieksrechters krijgen heus nog wel meer te horen de komende tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
bazzemans schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:16:
[...]

Dat is m.i. niet waar. Diskwalificatie betekent dat je niet langer mag deelnemen aan de wedstrijd. Niet dat je eigenlijk nooit hebt deelgenomen. Maar goed, dan wordt het enigszins een semantische discussie en dat is niet zinvol. Mijn mening is in ieder geval dat het niet onlogisch is dat Nederland gewoon nog stemmen mag uitbrengen. We waren deelnemer aan deze contest, ondanks de diskwalificatie.

Los daarvan zie ik niet in hoe het 'eerlijker' is als onze stemmen niet meetellen? We mochten toch al niet op ons eigen inzending stemmen.
Het is nog veel simpeler. We zijn EBU-lid, en dus hebben we als land stemrecht. Zelfs als we geen deelnemer af zouden vaardigen.

In het verleden, toen er nog geen voorronden waren, waren we ook wel jaren uitgesloten van deelname (omdat we een paar keer achter elkaar een té beroerde inzending hadden gedaan). In die jaren mochten we ook gewoon stemmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:54
hoevenpe schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:17:
[...]

Dan moet die organisator duidelijk maken wat er precies gebeurd is, de letterlijke tekst en context, zodat iedereen voor zich kan bepalen of het gedrag van Joost deze diskwalificatie rechtvaardigd.

Misschien zegt de EBU bewust niks, zodat andere deelnemers geen goede mening kunnen vormen en de rest van het evenement dus niet in gevaar komt. Stel je toch eens voor dat niemand zich kan vinden in de keuze van de EBU en iedereen zich dus terug trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:19:
Dat is voor later. Voor nu is het belangrijk dat het een mooi feestje wordt vanavond.

De publieksrechters krijgen heus nog wel meer te horen de komende tijd.
Waarom is dat voor later?

Nederland is uitgesloten, dan verwacht je nog een leuk feestje... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:20:
[...]

Waarom is dat voor later?
Omdat de EBU er niet bij gebaat is om nog meer publiciteit te geven aan deze rel.
Nederland is uitgesloten, dan verwacht je nog een leuk feestje... :?
Verder verwacht ik een prachtfeest, er zijn nog genoeg artiesten om van te genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Als ik een solidariteitsactie zou doen, zou ik dat ook nog niet bij de generale repetitie laten merken. Je doet dat dan pas tijdens de live show lijkt mij, zodat de organisatie daar mee verrast word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 09:53
Sinds vorig jaar mag iedereen wereldwijd geloof ik een stem uitbrengen, ongeacht of je land bij de EBU aangesloten is. Dit gaat wel om de televotes natuurlijk en niet de juryvotes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzy
  • Laatst online: 18-09 16:52

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:11:
[...]

Op basis van dat korte filmpje kan ik dat niet goed beoordelen. Welke andere filmpjes zijn er nog meer?
Het stiekeme filmen van Joost omdat hij niet gefilmd wilde worden, de Insta-post waarbij de Ierse deelnemer een vijand en antisemiet genoemd wordt, etc. Ga de linkjes er nu niet bij zoeken maar dit is gisteravond uitgebreid aan bod gekomen in dit topic.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Oké, waarom verbaast me dit eerlijk gezegd niet? Gebeurd 9 van de 10 keer dat mensen iets roepen en vervolgens met de staart tussen de benen het toch maar niet doen als het erop aankomt. Jammer maar menselijk

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Harrie schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:22:
[...]

Als ik een solidariteitsactie zou doen, zou ik dat ook nog niet bij de generale repetitie laten merken. Je doet dat dan pas tijdens de live show lijkt mij, zodat de organisatie daar mee verrast word.
Iedereen treedt op in een blauw pak met grote schouders? :+ Maar let maar op: iedereen gaat gewoon braaf optreden want ziet nu de winkansen stijgen. :/

Volvotips.com

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:16
Bambie Thug spreekt zich inmiddels uit tegen de EBU voor het niet DSQ'n van Israel.
https://www.rte.ie/entert...li-eurovision-commentary/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23:38
Is er al iets gelekt omtrent wat hij heeft gezegd? Daar ben ik dan wel benieuwd naar want dat kan niet niks zijn lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:33

IkWilbert

Het is mij!

Sineplex schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:24:
Is er al iets gelekt omtrent wat hij heeft gezegd? Daar ben ik dan wel benieuwd naar want dat kan niet niks zijn lijkt mij?
Nope

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
I_IBlackI_I schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:24:
Bambie Thug spreekt zich inmiddels uit tegen de EBU voor het niet DSQ'n van Israel.
https://www.rte.ie/entert...li-eurovision-commentary/
Haar argumenten zijn dus dat een TV presentator op de Israelische omroep Kan iets over haar optreden zei.
On Tuesday, a commentator on Kan, the Israeli public service broadcaster, warned TV viewers with children that Bambie Thug’s performance of their song, Doomsday Blue, would be "the most scary" of the night.

"There will be a lot of spells and black magic and dark clothing, Satanic symbols, and voodoo dolls, like we are at Cats Square in Jerusalem in the mid-90s," the commentator said, referring to a well-known public square in Jerusalem that was central to the city’s nightlife in the 1990s and synonymous with goth culture.

The commentator said there was "some controversy" in Ireland about the song, referencing a petition calling on RTÉ to disqualify Doomsday Blue as Ireland’s entry.

He also noted that Bambie Thug liked to "speak negatively about Israel".

"But we can talk about that later. Prepare your curses," he said.
Vind het wel overtrokken, je kan moeilijk een deelnemer uitsluiten omdat een presentator in zijn thuisland een niet zo positieve review geeft.
Pagina: 1 ... 30 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Graag voordat je op verstuur bericht klinkt even doorlezen of het niet te ver gaat met je tekst!

We weten nog niet wat er exact is gebeurd, dus daarover speculeren doen we dan ook het liefst niet of in ieder geval met bronnen die iets toevoegen. Niet ieder X bericht is even goed te verifiëren. Voor je het weet vallen we over elkaar om iets wat niet eens waar is.

Verder let even op, het is uiteindelijk wel het songfestvial, draait het om het evenement, de liedjes en dus niet:
• De politieke situatie in Israël of politiek in het algemeen.
• We gaan geweld niet goedpraten.
• We sluiten landen niet zomaar uit.

Puur alleen al, omdat het een te beladen onderwerp is en daarnaast off-topic.