We zijn nog niet 24 uur verder.Raven schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:11:
[...]
"Ook heeft de zanger al zijn stories van donderdagavond over het Songfestival verwijderd"
Die verdwijnen automatisch toch na een dag ofzo?
Mja, dan is het natuurlijk wel de vraag in hoe verre dit impact had. Als de uitslag uit Italië niet zeer opmerkelijk was t.o.v. andere landen, dan lijkt me het allemaal niet zo spannend te zijn.sjaool schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:05:
Maar nu even het volgende. Italië heeft de percentage scores van de tweede semi-finale gelekt. Zouden die punten van Italië dan niet uit de uitslag gehaald moeten worden. Dit was toch behoorlijke beïnvloeding, per ongeluk of niet, van het stemgedrag van veel mensen.
Het was trouwens per ongeluk en de data was onvolledig;
... (een op een vertaald door Google, niet volledig correct maar de strekking is duidelijk)"EBU har undersökt händelsen med både RAI och deras TV-partner och kan bekräfta att informationen var felaktigt publicerad. Vi kan även bekräfta att informationen var ofullständig".
“De EBU heeft het incident onderzocht met zowel RAI als hun tv-partners en kan bevestigen dat de informatie onjuist is gepubliceerd. Ook kunnen wij bevestigen dat de informatie onvolledig was.”
[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 10-05-2024 17:17 ]
*kuch* Double Date *kuch*Oekiejoekie schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:10:
[...]
Stel nou dat Joost Klein gediskwalificeerd wordt. Kunnen we dan morgen nog een vervangend nummer sturen ? In dat geval stel ik Double Trouble met Email to Berlin voor

Isreal maakt altijd veel los, waarom niemand ooit als een gek tekeer gaat bij Xi en zijn China...is me beetje raden...
Nou, ik ga lekker balkon doen in de zon, merk het wel bij 6 danwel 7(VRT) dan wel 8 uur journaal.
Nou, ik ga lekker balkon doen in de zon, merk het wel bij 6 danwel 7(VRT) dan wel 8 uur journaal.
Niet dat ik er niet voor zou betalen, maar volgens mij doet Xi niet mee aan het ESF.Sjah schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:21:
Isreal maakt altijd veel los, waarom niemand ooit als een gek tekeer gaat bij Xi en zijn China...is me beetje raden...
Ik denk niet dat we Joost morgen nog zullen zien. De organisatie zal nu moeten inschatten in hoeverre morgen de boel kan ontploffen. Ik schat die kans behoorlijk groot in. Dus dat Joost een statement zal maken of behoorlijk zal afwijken van zijn normale optreden door iedereen van commentaar te voorzien. Dit afwegende denk ik dat ze Joost naar huis zullen sturen. Jammer.
http://www.xbmcfreak.nl/
Nu word je op het ESF natuurlijk niet bepaald op je muzikale prestaties beoordeeld.HollowGamer schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:23:
[...]
Ik sta ook niet op het SF of voetbal niet op een eindtoernooi. Daar moet je presteren, anders hadden we beter iemand kunnen sturen die dat wel kon opbrengen.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
ik denk ook dat het klaar is voor joost.
vanavond om 9 uur zou de generale repititie zijn, hier worden tevens jury punten uitgedeeld.
hier heeft hij niet voor mogen oefenen.
vanavond om 9 uur zou de generale repititie zijn, hier worden tevens jury punten uitgedeeld.
hier heeft hij niet voor mogen oefenen.
Er zal snel duidelijkheid moeten komen. Vanavond is de juryshow. Als hij daar niet kan optreden, is het sowieso einde verhaal. Op zijn social media lijkt hij al afscheid genomen te hebben. Alle stories en hoogtepunten over Eurovisie zijn verwijderd. #Eurovision #joostklein
— Aran Bade (@AranBade) 10 mei 2024
The Big 5 en Zweden zouden om half 7 een persconferentie geven. Deze is afgelast. Niemand wil nu vragen beantwoorden, zolang het onderzoek loopt naar het incident. #Eurovision #joostklein
— Aran Bade (@AranBade) 10 mei 2024
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
https://www.bbc.co.uk/news/articles/c9rz5dp467lo
Een nieuwsbericht op de BBC, van mensen die iets meer afstand nemen van de materie
Een nieuwsbericht op de BBC, van mensen die iets meer afstand nemen van de materie
As rehearsals continued, organisers included Klein’s song in the voting montage, using footage from an earlier rehearsal. That suggests they think he will participate in Friday night's jury final.
[ Voor 43% gewijzigd door gambieter op 10-05-2024 17:36 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Stukje uitleg door de verslaggever van de Telegraaf ter plaatse:
https://www.telegraaf.nl/...rhaal-over-hem-klopt-niet
Eigenlijk niets bekend over het "voorval" meer weet men niet...
https://www.telegraaf.nl/...rhaal-over-hem-klopt-niet
Eigenlijk niets bekend over het "voorval" meer weet men niet...
[ Voor 17% gewijzigd door TIGER1125 op 10-05-2024 17:37 ]
Ik vind wel dat bij een diskwalificatie AVRO/TROS de finale van het songfestival ook niet meer (live) moet uitzenden.
Europapa over ieder lied heen zingen, op de maat van dat liedsambalbaj schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:38:
Ik vind wel dat bij een diskwalificatie AVRO/TROS de finale van het songfestival ook niet meer (live) moet uitzenden.
People as things, that’s where it starts.
Mooi, scheelt ook weer belastinggeld en gedoe.sambalbaj schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:38:
En geen punten geven zou ook wel prachtig zijn. Kijken hoe de politieke spelletjes organisatie, de EBU, dat oplost.sambalbaj schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:38:
Sluit ook niet uit dat bij een diskwalificatie er meer landen de handdoek in de ring gooien.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Denk dat de reclamegelden voor morgen al getekend zijn, voor de blokken reclame na en voor de ESC.sambalbaj schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:38:
Omdat, als het klopt (en dat is een theorie) en hij iemand heeft geslagen het onterecht is ofzo? Geweldig zowel verbaal als fysiek (en laat ik nogmaals zeggen duidelijk als het klopt) van allebei de kanten is fout. En dan is het terecht dat ze er allebei gevolgen aan merkensambalbaj schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:38:
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Het is mooi weer, volgens mij moet iedereen even een uurtje in de tuin gaan zitten met een biertje, en wachten op wat officieel nieuws ipv random X timelines
Ook mooi dat iedereen even alles makkelijk maar kan stopzetten. Want 1 artiest doet iets fout, dus ja.. hele organisatie is fout. Niet de artiest, tuurlijk niet!-d- schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:40:
Het is mooi weer, volgens mij moet iedereen even een uurtje in de tuin gaan zitten met een biertje, en wachten op wat officieel nieuws ipv random X timelines
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Wat? De uitzending van de GP van Zandvoort moet ook stopgezet worden wanneer Max Verstappen uitvalt?sambalbaj schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:38:
Dat ligt er aan toch helemaal aan of een disqualificatie terecht is of niet?sambalbaj schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:38:
We gaan vast wel horen wat er nou echt is gebeurd, Joost lijkt me niet iemand die daar over zwijgt.corset schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:38:
[...]
Mooie is wat ik in deze situatie al heb langs horen komen in dit topic:
Nee het geweld is fake, fake news van pro palestina
Nee Joost mag slaan, alleen israel is fout
Israel boycotten
Maar geen "Wtf is dat voor idiote actie aan alle kanten?"
Ik kan het me goed voorstellen dat hij door het lint zou gaan als iemand iets naars over zijn ouders zegt, eerst maar eens afwachten of dat echt is gebeurd.
Ik denk dat als NL als inzending gediskwalificeerd wordt, we überhaupt geen punten mogen geven?Drardollan schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:40:
[...]
En geen punten geven zou ook wel prachtig zijn. Kijken hoe de politieke spelletjes organisatie, de EBU, dat oplost.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
De inzending zou dan gediskwalificeerd worden, niet het land. Morgen geven bijvoorbeeld de landen die dinsdag en donderdag afgevallen zijn punten.ralpje schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:42:
[...]
Ik denk dat als NL als inzending gediskwalificeerd wordt, we überhaupt geen punten mogen geven?
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Ik woon in de buurt van Leeuwarden en ik zag net al JSFs opstijgen richting Zwedenrenegrunn schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:44:
En nog vragen mensen zich af hoe conflicten ontstaan…
Ik presenteer u… [zie hierboven]

People as things, that’s where it starts.
Dat weten we wel. Zijn ouders overleden vlak na elkaar, toen hij 12 en 13 was.Stoney3K schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:43:
[...]
We weten niet hoe lang geleden het is dat zijn vader is overleden, wanneer dat recent is gebeurd, dan kan ik zijn emotionele reactie wel prima begrijpen.
Dat hele verhaal is zo'n beetje de basis van het verhaal dat hij met zijn liedje probeert te vertellen. Hij eindigt zijn liedje met 'ik heb naar je geluisterd, papa'. Het was zijn vader die hem vertelde 'grenzen zijn bedacht door mensen'. Het is allemaal onderdeel van zijn boodschap hier. Dat maakt het extra venijnig als daar inderdaad iets over gezegd is.
Wat nog geen agressie valideert, maar het op persoonlijk vlak wel een stuk begrijpelijker maakt.
Zie bijvoorbeeld ook zin insta-story van gisterenavond tijdens de halve finale:
/f/image/mdF0BR19aipJbGvlY3Jd3D6g.png?f=fotoalbum_large)
Afvallen is natuurlijk wel iets anders dan een inzending/land uitsluiten van deelname.Drardollan schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:45:
[...]
De inzending zou dan gediskwalificeerd worden, niet het land. Morgen geven bijvoorbeeld de landen die dinsdag en donderdag afgevallen zijn punten.
Als blijkt dat Israël inderdaad bewust aan het stoken is geweest dan mogen ze wat mij betreft het hele land permanent diskwalificeren.
Ik ben wel benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Ik dénk dat Joost sowieso de eer aan zichzelf houdt en er uitstapt.
Ik ben mean ook benieuwd naar wat andere landen gaan doen, of er landen solidair gaan zijn aan Nederland of niet.
En wat sowieso goed zou zijn, ESF weer voor Europa, dus inderdaad geen Israël, Australië en andere landen buiten EU toelaten.
Ik ben mean ook benieuwd naar wat andere landen gaan doen, of er landen solidair gaan zijn aan Nederland of niet.
En wat sowieso goed zou zijn, ESF weer voor Europa, dus inderdaad geen Israël, Australië en andere landen buiten EU toelaten.
Life is what happens while you're busy making other plans
Ik kan mij zomaar voorstellen dat Joost (nog nooit van gehoord, maar nu staat hij overal) daar zelf ook debat aan heeft, niet?xminator schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:43:
[...]
Al meerdere filmpjes gezien waarin Israel aan het zieken is en Nederland aan het aanpakken is.
Er zijn ook berichten (buiten die persconferentie) dat hij allemaal statements maakte, en we weten niet hoe hij daar is/zich gedraagt.
Ik vind het erg makkelijk, en ook wel verwacht, dat Israël hier weer wordt neergezet als de agressor. Want zo gaat het eigenlijk altijd wel.
Joost lijkt me geen leuke en gemakkelijke persoon. Mensen die zich zover boven het maaiveld begeven, vind ik vaak erg vervelend en storend. Helaas doet de media hier erg aan mee, de highlights met Joost is geweldig of Joost is uniek, is echt bizar om te lezen.
Wat betekent hij precies voor Nederland of voor ons als mens? Volgens mij vrij weinig, presteren en gewoon je ding doen, dat kan hij dus niet.
En wat nu als Joost een grap over dat feest in Israel heeft gemaakt? En daarop die Israëlische een opmerking maakte over Joost z'n overleden ouders? Dat plaatst alles weer in een heel ander perspectief ineens.
Maar goed, halve/kwart waarheden worden al snel geloofd en zo ontstaan de wildste geruchten, nog meer olie op het vuur, nog meer escalatie en nog meer conflicten.
Welkom in de hedendaagse maatschappij
Maar goed, halve/kwart waarheden worden al snel geloofd en zo ontstaan de wildste geruchten, nog meer olie op het vuur, nog meer escalatie en nog meer conflicten.
Welkom in de hedendaagse maatschappij

Do { Ping } while ( LOL )
Precies
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Dat de grote baas van het ESF niet aanwezig was bij deze repetitie was al eerder bekend gemaakt.
Dat de repetitie eerder gestopt is en ook de puntenverdeling niet geheel geoefend is, laat wel doorschemeren dat er misschien meer aan de hand is dan we denken of dat er intern wel het e.e.a. speelt om tot een oplossing te komen.
Dat de repetitie eerder gestopt is en ook de puntenverdeling niet geheel geoefend is, laat wel doorschemeren dat er misschien meer aan de hand is dan we denken of dat er intern wel het e.e.a. speelt om tot een oplossing te komen.
https://www.omropfryslan....atie-zwijgt-over-incidentRepetitie eerder stopgezet
De repetitie waar Joost Klein niet bij was, is veel eerder opgehouden dan gepland.
Een groot deel van de puntenverdeling is niet geoefend.
Op een gegeven moment werden de lege stoelen in de arena in beeld genomen.
Ook de grote baas van het festival, Martin Österdahl was niet aanwezig bij de repetitie.
[ Voor 5% gewijzigd door TIGER1125 op 10-05-2024 17:56 ]
Is dit soort chaos ooit eerder voorgekomen bij EuroVision? Kan het me niet herinneren.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Volgens mij niet, had ik al eerder gepost maat ik snap ook wel dat de mods alles vanaf een bepaald tijdstip ongezien hebben getrachedhoevenpe schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 18:55:
Is dit soort chaos ooit eerder voorgekomen bij EuroVision? Kan het me niet herinneren.
Maar dit is dacht ik inderdaad uniek in het ESF.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Blijkbaar is het nog nooit gebeurd dat een land tijdens de wedstrijd gediskwalificeerd is. Dus als het zover komt, dan is het inderdaad uniek.hoevenpe schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 18:55:
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Het begint steeds meer op een F1 draadje te lijken, inclusief penalty points en gridstraffen...Rannasha schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:02:
Blijkbaar is het nog nooit gebeurd dat een land tijdens de wedstrijd gediskwalificeerd is. Dus als het zover komt, dan is het inderdaad uniek.
Het lijkt me wel duidelijk dat Klein de finale niet gaat doen. Als de organisatie ook nog maar overwogen had hem wel te laten optreden, hadden ze hem de repetitie laten doen. Anders loop je het risico dat iemand niet kan repeteren en wel kan optreden en vervolgens gaat protesteren dat dat een negatieve impact op z’n performance heeft.
Nu alleen nog de gedramatiseerde Netflix docu-serie.hoevenpe schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:06:
[...]
Het begint steeds meer op een F1 draadje te lijken, inclusief penalty points en gridstraffen...
"Sing to Survive" wellicht?
|| Vierkant voor Wiskunde ||
het helpt ook niet dat er totaal 0 feiten bekend zijn en mensen gelijk beginnen met "Het staat op X dus het is de waarheid". Wat ook een gevaar laat zien, dat mensen blind vertrouwen op social media.
Mocht het zijn dat hij eruit geyeet wordt, dan gaat er echt niks veranderen. Het gaat morgen gewoon door, nederland gaat nog steeds punten e.d. uitdelen. Dit is een druppel op de hete plaat die marketing heet. Over een maand is iedereen het weer vergeten en zijn we aan het bespreken hoe "oneerlijk" het is dat A, B of C heeft gewonnen (wie zij dan ook mogen zijn), want Y of Z verdiende toch beter etc
Mocht het zijn dat hij eruit geyeet wordt, dan gaat er echt niks veranderen. Het gaat morgen gewoon door, nederland gaat nog steeds punten e.d. uitdelen. Dit is een druppel op de hete plaat die marketing heet. Over een maand is iedereen het weer vergeten en zijn we aan het bespreken hoe "oneerlijk" het is dat A, B of C heeft gewonnen (wie zij dan ook mogen zijn), want Y of Z verdiende toch beter etc
En Nederlandse deelnemers die in de greenroom een poeier uitdelen.hoevenpe schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:06:
[...]
Het begint steeds meer op een F1 draadje te lijken, inclusief penalty points en gridstraffen...
Het is inderdaad allemaal specualtie en tot zover weten we alleen maar dit:
Israël mocht meedoen. Kun je wat van vinden, maar een mening verandert niks aan de situatie.
Joost is in opspraak geraakt. Mogelijk vanwege gedrag en opmerkingen richting team Israël. Mogelijk vanwege een ander incident. Je staat daar als zanger en je vertegenwoordigt je land. Dat heeft hij van te voren geaccepteerd toen hij daarnaartoe ging. Ook daar kan je wat van vinden.
Als hij zich misdragen heeft, op welke manier dan ook, dan is het terecht einde verhaal. Ontzettend jammer voor zijn team en de fans, maar dan is het niet anders. Slecht gedrag omwille van welke reden dan ook is nog altijd slecht gedrag.
Israël mocht meedoen. Kun je wat van vinden, maar een mening verandert niks aan de situatie.
Joost is in opspraak geraakt. Mogelijk vanwege gedrag en opmerkingen richting team Israël. Mogelijk vanwege een ander incident. Je staat daar als zanger en je vertegenwoordigt je land. Dat heeft hij van te voren geaccepteerd toen hij daarnaartoe ging. Ook daar kan je wat van vinden.
Als hij zich misdragen heeft, op welke manier dan ook, dan is het terecht einde verhaal. Ontzettend jammer voor zijn team en de fans, maar dan is het niet anders. Slecht gedrag omwille van welke reden dan ook is nog altijd slecht gedrag.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Dit dus als er in hun ogen geen heel gegronde reden was hadden ze die repetitie gewoon door laten gaan. Ze zijn nu gewoon aan het bedenken hoe ze de schade gaan beperken.ralpje schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:06:
Het lijkt me wel duidelijk dat Klein de finale niet gaat doen. Als de organisatie ook nog maar overwogen had hem wel te laten optreden, hadden ze hem de repetitie laten doen. Anders loop je het risico dat iemand niet kan repeteren en wel kan optreden en vervolgens gaat protesteren dat dat een negatieve impact op z’n performance heeft.
Ik denk dat joost al onderweg is naar het vliegveld (of gewoon met de auto terug naar nl) en dat de organisatie nu koortsachtig aan het overleggen is hoe ze dit gaan communiceren.
Ook weer speculaties van mijn kant, maar bij RTL Boulevard hadden ze een compilatie van z’n laatste dagen. Ik begon bijna te denken dat hij gisteren na het optreden onder invloed was.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Het kan ook gewoon zijn dat één keer optreden zijn droom was. En nu is dat afgevinkt. Door naar de volgende droom.stylezzz schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:15:
Ik denk dat joost al onderweg is naar het vliegveld (of gewoon met de auto terug naar nl) en dat de organisatie nu koortsachtig aan het overleggen is hoe ze dit gaan communiceren.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Dat zou wel heel erg stom zijn en daarmee zou je honderden miljoenen kijkers, fans, je collega's, de EBU, het organiserende land en je eigen land ontzettend schofferen. Op een handvol mensen na die dat 'tof' vinden, lijkt het me dat je dan je eigen carrière volledig torpedeert en je nergens in Europa meer gedraaid of gevraagd wordt.Mog schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:16:
[...]
Het kan ook gewoon zijn dat één keer optreden zijn droom was. En nu is dat afgevinkt. Door naar de volgende droom.
koortsachtig? "Dankzij een incident is X gediskwalicifeerd". Er zit echt niet zo'n gigantisch drama achter hoor..stylezzz schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:15:
Een organisatie heeft hier tientallen protocollen voor. Dit is niet een amateur clubje uit zuidwest assen
[ Voor 12% gewijzigd door corset op 10-05-2024 19:20 ]
Als je er uit geknikkerd wordt (en dus niet verliest) lijkt me dat sowieso al het geval.Jorgen schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:18:
[...]
Op een handvol mensen na die dat 'tof' vinden, lijkt het me dat je dan je eigen carrière volledig torpedeert en je nergens in Europa meer gedraaid of gevraagd wordt.
Iemand die echt alleen de droom had om één keer op het ESF op te treden zorgt dat ie de finale niet haalt.
Boulevard schetst ook een beeld dat er een soort van conflict aan het broeien was tussen Joost en de EBU. Het laatste nieuws gerucht van de zweedse media dat Joost een fysieke confrontatie had met een vrouwlijke productie medewerker ligt ook op die lijn.THE_BASE schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:15:
Ook weer speculaties van mijn kant, maar bij RTL Boulevard hadden ze een compilatie van z’n laatste dagen. Ik begon bijna te denken dat hij gisteren na het optreden onder invloed was.
Joost is een eigenwijze artiest en ik heb wel de indruk dat de artiesten daar helemaal niets zelf mogen doen of uiten wat niet past in het plaatje van de organisatie.
Jeroen Pauw heeft wat gasten, waaronder Henk Jan Smits. Die zegt dat de organisatie misschien de video van gisteren laten zien aan de jury zodat er alsnog punten kunnen worden gegeven voor als Joost zich bedenkt.
Anderszijds zijn er andere landen die inmiddels ook willen vertrekken en is zojuist een foto gepost waarop de vlag van Nederland mist bij de kamer van Joost Klein.
Anderszijds zijn er andere landen die inmiddels ook willen vertrekken en is zojuist een foto gepost waarop de vlag van Nederland mist bij de kamer van Joost Klein.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Precies. Als het ESF je droom is, dan wil je ook schitteren in de grote finale.Stoney3K schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:20:
[...]
Als je er uit geknikkerd wordt (en dus niet verliest) lijkt me dat sowieso al het geval.
Iemand die echt alleen de droom had om één keer op het ESF op te treden zorgt dat ie de finale niet haalt.
Heb je daar een bron voor?THE_BASE schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:20:
Anderszijds zijn er andere landen die inmiddels ook willen vertrekken ...
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Daar zie ik graag bronnen voor.. RTL Boulevard is net zo betrouwbaar als de Prive, Story etcTHE_BASE schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:20:
Jeroen Pauw heeft wat gasten, waaronder Henk Jan Smits. Die zegt dat de organisatie misschien de video van gisteren laten zien aan de jury zodat er alsnog punten kunnen worden gegeven voor als Joost zich bedenkt.
Wie meedeed heeft de regels en andere deelnemers geaccepteerd. Er is niet ineens een nieuwe regel dat je geen politiek mag bedrijven, en dat je je houdt aan normen en waarden richting elkaar is ook normaal. Als Joost terecht wordt weggestuurd (nog altijd speculatie natuurlijk) dan zou het nogal hypocriet zijn van andere landen om nu ineens weg te lopen.THE_BASE schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:20:
Naja, als Joost morgen om wat voor reden niet optreedt, is dat voor mij een reden om niet te kijken.
Er zullen teveel dingen lopen om op zo'n korte termijn een eerlijk beeld te geven. Dan ga ik wel wat anders doen.
Als het terecht is, kijk ik later de finale wel terug. Maar voor nu is het een groot grijs gebied. En er wordt tot nu toe niets bekend gemaakt..
Er zullen teveel dingen lopen om op zo'n korte termijn een eerlijk beeld te geven. Dan ga ik wel wat anders doen.
Als het terecht is, kijk ik later de finale wel terug. Maar voor nu is het een groot grijs gebied. En er wordt tot nu toe niets bekend gemaakt..
[ Voor 25% gewijzigd door Quad op 10-05-2024 19:25 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
again.. het is RTL Boulevard. Dat is net zoals denken dat X feitelijke informatie istlpeter schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:23:
Hmm, bij rtl boulevard dat Spanje ook een aanvaring zou hebben gehad met Israël.

Kunnen er juridische consequenties aan zitten voor Joost Kleine als hij niet mee doet? Iemand die meedoet krijgt toch geen salaris, maar heeft hij/zij wel een contract moeten tekenen met daarin boete clausules of iets dergelijks?
Geen bron bekend, maar via via gehoord dat het gerucht zou gaan dat iemand iets over de ouders van Joost zou hebben gezegd, waarbij Joost die persoon een mep verkocht zou hebben.
Geen idee of het klopt, maar ook niet geheel onmogelijk natuurlijk.
Geen idee of het klopt, maar ook niet geheel onmogelijk natuurlijk.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Lol... voor een dergelijk unieke situatie? Sla het maar plat met zo'n opmerking, maar de organisatie zal flink aan het overleggen zijn om gezichtverlies te voorkomen. Als het werkelijk zo simpel zou zijn als jij het laat voorkomen hadden we om 5 uur al een persbericht gehad.corset schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:19:
[...]
koortsachtig? "Dankzij een incident is X gediskwalicifeerd". Er zit echt niet zo'n gigantisch drama achter hoor..
Een organisatie heeft hier tientallen protocollen voor. Dit is niet een amateur clubje uit zuidwest assen
Als hij een beetje doorrijd vanuit zweden kan ie vanavond bij renze op rtl4 aanschuiven om zijn verhaal te doen.
[ Voor 8% gewijzigd door stylezzz op 10-05-2024 19:32 ]
Als het klopt dat spanje ook een aanvaring heeft gehad, dan hoop ik dat ze uit protest ook naar huis gaan.
Heel het zooitje klapt in elkaar. Gaat lekker daar.
Tijdens de coronacrisis was er ook een noodprocedure, waarbij elk land vooraf al een opname moest inleveren, die in geval van een coronabesmetting zowel voor de voorronde, de jurering als voor de finale gebruikt kon worden. En ook gisteren scheen er een eerder opgenomen video van Israel achter de hand gehouden te zijn, voor als het optreden tijdens de live-uitzending verstoord zou worden.THE_BASE schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:20:
Deelname aan een ronde of aan de jurering kan dus ook zonder fysiek optreden.
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
En zo niet, ik geloof niet dat er in het verleden ooit een inzending is uitgesloten van deelname? Dus ik heb geen flauw idee of daar jurisprudentie over is als er iemand schade zou willen claimen.President schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:25:
Kunnen er juridische consequenties aan zitten voor Joost Kleine als hij niet mee doet? Iemand die meedoet krijgt toch geen salaris, maar heeft hij/zij wel een contract moeten tekenen met daarin boete clausules of iets dergelijks?
Een dame bij Jeroen Pauw.
Hij zei dat als hij niet naar Malmö zou gaan, hij failliet zou zijn. Dus ik denk dat er wel een boeteclausule aan vast hangt.President schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:25:
Nooit eerder gebeurd tijdens het evenement. Wel daarvoor.Stoney3K schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:26:
[...]
En zo niet, ik geloof niet dat er in het verleden ooit een inzending is uitgesloten van deelname? Dus ik heb geen flauw idee of daar jurisprudentie over is als er iemand schade zou willen claimen.
Dit doet mij denken aan een GTA 3 model van de hoofdpersoon Claude, die je kon downloaden. Die zag er ook zou uit alsof die om het model in het spel heen werd gevouwenJorah_Newstone schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:13:
Bij deze de Joost Klein bouw zelf een kubus:
[Afbeelding]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Ik denk dat hij sowieso geen afstand kan nemen van de beelden die geschoten zijn. Dus als de organisatie van het Songfestival zijn beelden wilt gebruiken, dan mogen ze dat denk ik naar verwachting gewoon doen. Als als Klein het niet wilt.President schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:25:
Keek je dan alleen voor Joost? Ik kijk voor de hele show en alle liedjes. 1 of 2 diskwalificaties zullen daar geen verschil in maken.Quad schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:24:
Naja, als Joost morgen om wat voor reden niet optreedt, is dat voor mij een reden om niet te kijken.
EuroVision was ooit bedacht om volken dichter bij elkaar te brengen, inmiddels lijkt het meer op een rijtoer door Sarajevo...
Denk jij nu serieus dat een gigantische organisatie als Eurovision nog nooit in hun hele bestaan een plan heeft gemaakt bij mogelijke diskwalificatie? Sorry, maar dan onderschat je toch echt hoe een evenement werkt.stylezzz schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:25:
[...]
Lol... voor een dergelijk unieke situatie? Sla het maar plat met zo'n opmerking, maar de organisatie zal flink aan het overleggen zijn om gezichtverlies te voorkomen. Als het werkelijk zo simpel zou zijn als jij het laat voorkomen hadden we om 5 uur al een persbericht gehad.
Silte =/= onkunde.. Dat jij niks hoort wil niet zeggen dat er niks gedaan wordt.
Zou Joost die zelf weggehaald hebben?
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Wat ik me nog wel afvraag: die afgelasting van de persconferentie, zou dat dan ook te maken hebben met Joost en de geruchten daaromheen? Ze hadden die toch door kunnen laten gaan en een smoesje kunnen verzinnen voor zijn afwezigheid tijdens de persconferentie?
per aspera ad astra
Klopt helemaal. Bij de green room beelden van Maneskin leek er ook gesnoven te worden. Zullen natuurlijk draaiboeken voor zijn.corset schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:32:
[...]
Denk jij nu serieus dat een gigantische organisatie als Eurovision nog nooit in hun hele bestaan een plan heeft gemaakt bij mogelijke diskwalificatie? Sorry, maar dan onderschat je toch echt hoe een evenement werkt.
Silte =/= onkunde.. Dat jij niks hoort wil niet zeggen dat er niks gedaan wordt.
Genoeg gedoe achter de schermen: wat denk je dat het met de publieke opinie in Europa doet als Israël kritiek met diskwalificatie bestraft wordt?corset schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:32:
Ze lopen op eieren...
Het zou wat zijn als alles als een kaartenhuis in elkaar klapt, en dat er opeens tien landen geen zin meer hebben.. :x Ik denk dat veel omroepen dan ook de banden met het ESF verbreken, en dat we dan uiteindelijk bijv. een nieuw West-Europees Songfestival krijgenJorah_Newstone schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:25:
Als het klopt dat spanje ook een aanvaring heeft gehad, dan hoop ik dat ze uit protest ook naar huis gaan.
Lekker doemscenario, maar het zou toch wat zijn, joh!
Nee, hij zat niet bij die persco, alleen de BIG 5 en Zweden. Ik meen ergens gelezen dat de EBU niet zat te wachten op vragen over deze situatie zo lang het onderzoek nog liep.LAD93 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:34:
Wat ik me nog wel afvraag: die afgelasting van de persconferentie, zou dat dan ook te maken hebben met Joost en de geruchten daaromheen? Ze hadden die toch door kunnen laten gaan en een smoesje kunnen verzinnen voor zijn afwezigheid tijdens de persconferentie?
Iemand op X zou gemeld hebben dat AIKO (Tsjechië) ook gerepeteerd heeft, of dat klopt is me niet helemaal duidelijk. Maar zou kunnen zijn dat dat de aangewezen back-up act is ofzo? Zelfde Persoon heeft gemeld dat Joost niet op de repetitie kwam terwijl hij wel bij de vlaggenparade was, een aanvaring heeft gehad met Israël (na de "beruchte" repetitie) en dat Martin Österdahl "vermist zou zijn"
[ Voor 30% gewijzigd door TIGER1125 op 10-05-2024 19:40 ]
Nee, maar hij vertegenwoordigd in dit geval wel (mijn) Nederland. De show zal hoe dan ook wel doorgaan. Maar ik wil de show gemeend ervaren, en als er niets duidelijk is hierover zal ik er geen klap aan vinden.Jorgen schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:32:
[...]
Keek je dan alleen voor Joost? Ik kijk voor de hele show en alle liedjes. 1 of 2 diskwalificaties zullen daar geen verschil in maken.
Daarom wil ik nu eerst maar ff wachten of er een officieel statement komt.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Kan je even exact bewijzen dat alles wat er nu speelt met kritiek op een ander land te maken heeft? Want dat weten we gewoon niet. Zie de TW.. laten we over feiten blijven gaan en niet "het zal wel weer met Israel te maken hebben"hoevenpe schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:35:
[...]
Genoeg gedoe achter de schermen: wat denk je dat het met de publieke opinie in Europa doet als Israël kritiek met diskwalificatie bestraft wordt?
Ze lopen op eieren...
99% van de kijkers heeft dit helemaal niet door en hoort morgen (whatever de uitkomst is) het verhaal misschien als voetnoot. Het zal verder weinig impact hebben buiten Nederland.hoevenpe schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:32:
EuroVision was ooit bedacht om volken dichter bij elkaar te brengen, inmiddels lijkt het meer op een rijtoer door Sarajevo...
Het lijkt erop dat ze sowieso de koffers gepakt hebben. Vrijwillig of niet:
https://www.lrt.lt/mediat...i-valanda?time_start=2691
De beveiliger is dezelfde die eerder de redelijk irritante journalist weghield:
https://twitter.com/kann_news/status/1788919813231747472
Dat dus.. dit is echt een miniem stukje van het festival. Bij de finale is iedereen het alweer vergetenPWM schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:37:
[...]
99% van de kijkers heeft dit helemaal niet door en hoort morgen (whatever de uitkomst is) het verhaal misschien als voetnoot. Het zal verder weinig impact hebben buiten Nederland.
Ruzor schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:37:
[...]
offtopic:
Moeten we tegenwoordig alle artikelen naar video's linken? Ik wil gewoon koppen kunnen snellen en kunnen lezen, niet een filmpje van 8 minuten moeten kijken om 1 kernzin te vinden waar het om draait.
Moeten we tegenwoordig alle artikelen naar video's linken? Ik wil gewoon koppen kunnen snellen en kunnen lezen, niet een filmpje van 8 minuten moeten kijken om 1 kernzin te vinden waar het om draait.
Dat denk ik niet, er is al jarenlang kritiek op het laten deelnemen van landen zoals zelfs eens Australië aan het ESF.PWM schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:37:
[...]
99% van de kijkers heeft dit helemaal niet door en hoort morgen (whatever de uitkomst is) het verhaal misschien als voetnoot. Het zal verder weinig impact hebben buiten Nederland.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
En al jarenlang roepen mensen dat X toch echt het einde is van ESF. En elk jaar is het toch weer opnieuw.franssie schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:39:
[...]
Dat denk ik niet, er is al jarenlang kritiek op het laten deelnemen van landen zoals zelfs eens Australië aan het ESF.
Dat zeg ik ook helemaal niet. Jij claimt dat het allemaal zo simpel is..... als dat daadwerkelijk zo was hadden we allang een persbericht gehad.corset schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:32:
[...]
Denk jij nu serieus dat een gigantische organisatie als Eurovision nog nooit in hun hele bestaan een plan heeft gemaakt bij mogelijke diskwalificatie? Sorry, maar dan onderschat je toch echt hoe een evenement werkt.
Allebei de filmpjes zijn in zo'n 20 seconden te bekijken. En er zijn geen artikelen over geschreven, maar puur voor bronmateriaal.Stoney3K schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:39:
[...]
offtopic:
Want? Waar staat dat ze speciaal voor de mensen op tweakers binnen X tijd een bericht moeten hebben? Ik weet niet of je het weet, maar er is vanavond nog een sessie, daarin kunnen ze makkelijk een statement geven. Of bij de finale morgen etc etc.stylezzz schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:40:
[...]
Dat zeg ik ook helemaal niet. Jij claimt dat het allemaal zo simpel is..... als dat daadwerkelijk zo was hadden we allang een persbericht gehad.
Nergens staat in een regel geschreven dat ze binnen X uur moeten reageren. Er is hier geen SLA aan gekoppeld
Heb vanmiddag ook al een bericht gelezen dat hij naar het hotel gestuurd was om af te koelen, en dan morgen zijn repetities zou kunnen inhalen.Ruzor schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:37:
[...]
Of het allemaal klopt is gewoon even afwachten wat het EBU straks voor statement brengt.
Sluipschutters op daken is toch anders, het weglopen/uitsluiten van deelnemers een noviteit.corset schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:40:
En al jarenlang roepen mensen dat X toch echt het einde is van ESF. En elk jaar is het toch weer opnieuw.
Wat met Joost ook speelt, men had snel een beslissing moeten nemen en openheid geven over wat is gebeurd. Men heeft de controverse onderschat: zelfs als dit niets met de Israëlische inzending te maken heeft is de beeldvorming al beïnvloed.
De geruchtenstroom shitstroom hits the fan....
Ik hoor nu al dat Joost Klein gesignaleerd is op Schiphol.
Even beredeneren: 3 á 4 uur geleden werd het bekend. Je moet je vertrek regelen, koffers inpakken, ticket boeken, naar het vliegveld gaan, je vliegtuig afwachten en naar Nederland vliegen. Dat lukt je never in 4 uur vanaf Zweden.

Even beredeneren: 3 á 4 uur geleden werd het bekend. Je moet je vertrek regelen, koffers inpakken, ticket boeken, naar het vliegveld gaan, je vliegtuig afwachten en naar Nederland vliegen. Dat lukt je never in 4 uur vanaf Zweden.

Kan niet, ik zag hem net bij m'n huis lopen. Huilend in een fles Johnnie Walker. Zingend over het einde van de wereldAW_Bos schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:45:
Iedereen lijkt maar vanalles te verzinnen voor zelf 5 min of fame lijkt het wel, ik geloof niks meer totdat het officieel bevestigd is lol.AW_Bos schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:45:
Hij is natuurlijk door een paar zonnebril-dragende maatpakken van de EBU per direct vanaf de lokatie naar het vliegveld geëscorteerd waar een privé jet met draaiende motoren klaar stond.AW_Bos schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:45:
Volgens laatste bericht op VRT-nieuws: 8 uur een statement van de EBU.
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Dan weten we dus dat Joost Klein op het ESF bestaat uit hele knappe CGI, animaties en holografische projectiescorset schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:46:
[...]
Kan niet, ik zag hem net bij m'n huis lopen. Huilend in een fles Johnnie Walker. Zingend over het einde van de wereld
Dit topic is gesloten.
Let op:
Graag voordat je op verstuur bericht klinkt even doorlezen of het niet te ver gaat met je tekst!
We weten nog niet wat er exact is gebeurd, dus daarover speculeren doen we dan ook het liefst niet of in ieder geval met bronnen die iets toevoegen. Niet ieder X bericht is even goed te verifiëren. Voor je het weet vallen we over elkaar om iets wat niet eens waar is.
Verder let even op, het is uiteindelijk wel het songfestvial, draait het om het evenement, de liedjes en dus niet:
• De politieke situatie in Israël of politiek in het algemeen.
• We gaan geweld niet goedpraten.
• We sluiten landen niet zomaar uit.
Puur alleen al, omdat het een te beladen onderwerp is en daarnaast off-topic.
Graag voordat je op verstuur bericht klinkt even doorlezen of het niet te ver gaat met je tekst!
We weten nog niet wat er exact is gebeurd, dus daarover speculeren doen we dan ook het liefst niet of in ieder geval met bronnen die iets toevoegen. Niet ieder X bericht is even goed te verifiëren. Voor je het weet vallen we over elkaar om iets wat niet eens waar is.
Verder let even op, het is uiteindelijk wel het songfestvial, draait het om het evenement, de liedjes en dus niet:
• De politieke situatie in Israël of politiek in het algemeen.
• We gaan geweld niet goedpraten.
• We sluiten landen niet zomaar uit.
Puur alleen al, omdat het een te beladen onderwerp is en daarnaast off-topic.