Eurovision Song Contest 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 58 Laatste
Acties:
  • 188.661 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:31
Hij was aan het eind en bij de persconferentie ogenschijnlijk erg vermoeid, wat een beetje in (overigens ook wel weer bij hem passend) puberaal gedrag uitte. Inderdaad was dat gedrag er ook nog bij Israel, waarbij de vlag over het hoofd (wat hij de hele tijd al had) als extra disrespect werd gezien. Die opmerking heeft bij veel mensen wel wat losgemaakt, dus mogelijk ook daar ter plaatse. Geen idee hoe Joost achter de schermen is als vermoeidheid en stress toeslaan. Zou wel verrot zijn als hij het zo weggooit.

Mag duidelijk zijn dat áls het met Israël te maken heeft dat ze het Joost aanrekenen, want Israël was er wel bij de repetitie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:26
RobinNL schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:13:
Op social media lees ik hier en daar dat ie voorlopig geschorst is.
Om een kritische opmerking over Israël?

Mag toch hopen van niet, dat het land mee mag doen is al discutabel op zich.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Filmpje van de oranje doek over zijn hoofd tijdens de vragen aan de Israelische deelneemster:

*zucht*
Voor hen die niet op Twitter willen gaan, screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJgtVfvXZPBzik8D9jL0esAuAMA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/i4Gnsy7syt6z1lwfyX402SDC.png?f=user_large

[ Voor 42% gewijzigd door gambieter op 10-05-2024 15:20 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
Zentbeer schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:15:
Hij was aan het eind en bij de persconferentie ogenschijnlijk erg vermoeid, wat een beetje in (overigens ook wel weer bij hem passend) puberaal gedrag uitte. Inderdaad was dat gedrag er ook nog bij Israel, waarbij de vlag over het hoofd (wat hij de hele tijd al had) als extra disrespect werd gezien. Die opmerking heeft bij veel mensen wel wat losgemaakt, dus mogelijk ook daar ter plaatse. Geen idee hoe Joost achter de schermen is als vermoeidheid en stress toeslaan. Zou wel verrot zijn als hij het zo weggooit.

Mag duidelijk zijn dat áls het met Israël te maken heeft dat ze het Joost aanrekenen, want Israël was er wel bij de repetitie.
Vermoed dat de EBU dat hele Palestina gedoe inmiddels redelijk zat is, en de deelnemers expliciet heeft gevraagd niks te doen wat de situatie nog verder zou kunnen laten escaleren.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Wat ik me ook nog voor kan stellen is onregelementair de act nog willen wijzigen voor de finale ?

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:31

Quad

Doof

gambieter schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:18:
Filmpje van de oranje doek over zijn hoofd tijdens de vragen aan de Israelische deelneemster:
[Twitter]
*zucht*
Voor hen die niet op Twitter willen gaan, screenshot:
[Afbeelding]
_O- Als een klein kind een vlag over je kop trekken bij een publieke aangelegenheid ben je ook wel een beetje van het padje. En die dame naast 'm kan daar ook wel wat van zeggen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Het hoort allemaal bij de act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
Hij had de hele persconferentie al op en af die vlag op zijn hoofd (is wel een JK-dingetje zo'n vlag). Dus dat wordt nu (gretig) uit verband gerukt. Maar ja, dat is door die opmerking ook wel makkelijk gemaakt, dat snap ik ook.

Als dit het enige is zou het me wel verbazen dat de EBU hier zo (ook last-minute, Joost was er aan het begin van de repetitieshow nog) heftig op reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

hoevenpe schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:18:
[...]

Om een kritische opmerking over Israël?

Mag toch hopen van niet, dat het land mee mag doen is al discutabel op zich.
Een persconferentie van de deelnemers lijkt me niet bepaald het juiste moment om het ter spake te brengen. Joost heeft schijnbaar niet helemaal helder op het netvlies dat hij in Malmo is om het Songfestival te winnen, en niet om politiek te bedrijven.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
alexbl69 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:19:
Vermoed dat de EBU dat hele Palestina gedoe inmiddels redelijk zat is, en de deelnemers expliciet heeft gevraagd niks te doen wat de situatie nog verder zou kunnen laten escaleren.
De deelname van Israël is vanaf het eerste begin beladen geweest, alle ophef lijkt precies het tegenovergestelde te bereiken: televoters die massaal de spreekwoordelijke middelvinger geven en Israël de winst gunnen.

Ik zie dit meer als Wilders en Pechtold: beide hebben belang bij de ophef... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-09 13:45
Joost heeft zich in alle persconferenties nogal kinderachtig gedragen, ook op anderen stelt hij niet zoveel op te hebben met dit soort mediaoptreden. Probleem is nu dat hij 1 stap te ver is gegaan en een vuurtje in het kruidvat te hebben gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02:44
Dit zorgt er dan toch ook alleen maar voor dat hij van de Jury minder punten gaat krijgen? Die zullen ook wel gedrag meenemen (mocht dit iets met het onderzoek te maken hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 19:48
mprkooij schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:30:
Dit zorgt er dan toch ook alleen maar voor dat hij van de Jury minder punten gaat krijgen? Die zullen ook wel gedrag meenemen (mocht dit iets met het onderzoek te maken hebben).
Maar kan er wel voor zorgen dat hij van het publiek meer stemmen gaat krijgen, want anti-establishment

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voorspelling: NL krijgt een publieke tik op de vingers voor het niet coachen en controleren van de act/artiest, en Klein moet een persconferentie/press release doen waarin hij zijn excuses maakt en belooft zich verder van dergelijk gedrag te onthouden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:35
Duidelijk voorbeeld, waar de leiding zichzelf veel te serieus neemt, en geen begrip heeft voor een impuls-ingeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

JackBol schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:13:
[...]

Als het dit is, heeft Joost denk ik wel een probleempje.... Ik ben benieuwd hoe de EBU dat op gaat lossen.
Welke sanctie willen ze opleggen, diskwalificatie?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
mprkooij schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:30:
Dat weet ik niet, die beoordelen toch gewoon de act, niet wat er om heen gebeurd?

Ik neem aan dat zijn act dan alleen beoordeeld zal worden op één van de eerdere repetities dus dat zou 'm wel punten kunnen kosten, wanneer die minder goed waren dan die van vanmiddag/vanavond zou zijn.
Slasher schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:33:
[...]

Om in de geest van dit topic en haar deelnemers te blijven, drive through of een tijdstraf van 10 seconden. :+

[ Voor 19% gewijzigd door TIGER1125 op 10-05-2024 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:06
Zie hier wat Duits commentaar op het optreden van Joost (vanaf 01:30). Tsja, het is ophef dus interessant. Verder weinig spannend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het is allemaal wel een aanname dat het met die persconferentie te maken heeft. Achter de schermen heeft ie blijkbaar ook al voor de nodige discussies gezorgd.

Volgens mij heeft het dus niet met dat moment te maken, er zijn wel meer artiesten geweest die dingen hebben gezegd of gebaren gemaakt toen het over Israel ging. Denk dat er nog iets anders is voorgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
hoevenpe schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:28:
[...]

De deelname van Israël is vanaf het eerste begin beladen geweest, alle ophef lijkt precies het tegenovergestelde te bereiken: televoters die massaal de spreekwoordelijke middelvinger geven en Israël de winst gunnen.

Ik zie dit meer als Wilders en Pechtold: beide hebben belang bij de ophef... :)
Ja, maar waar het bij die twee nog wel eens vermakelijk was kan dit wel eens het einde van dit festival betekenen. Qua muziek stelt het al niks meer voor vergeleken met 30 jaar geleden, maar als nu ook nog eens de uitslag 100% politiek wordt (de 2e keer na Oekraïne), dan wordt het vanaf nu een soort G7 top.

Geen land wil dit meer organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
gambieter schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:32:
Voorspelling: NL krijgt een publieke tik op de vingers voor het niet coachen en controleren van de act/artiest, en Klein moet een persconferentie/press release doen waarin hij zijn excuses maakt en belooft zich verder van dergelijk gedrag te onthouden.
Dit zou ik best logisch vinden als hij niet al geweerd was van de generale repetitie. Nu dat wel is gebeurd dan lijkt het toch dat er iets ernstigers is (moet zijn) dan dit. Vraag me sowieso ook wel af hoe je als artiest hiervan terug kunt komen zodat je wel goed presteert bij de juryshow van vanavond. Dit doet ongetwijfeld wat met de "olympische benadering" die ze voor ogen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
dengregg schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:31:
[...]

Maar kan er wel voor zorgen dat hij van het publiek meer stemmen gaat krijgen, want anti-establishment
Misschien probeert hij zich op te werpen als dé tegenkandidaat voor Israël. Hebben de anti-Israël stemmers ook een bestemming.

Wordt wel een façade zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Zou hij die kip onzedelijk hebben... He bah, Joost ! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
alexbl69 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:35:
Ja, maar waar het bij die twee nog wel eens vermakelijk was kan dit wel eens het einde van dit festival betekenen.
EuroVision is zo lang als ik het ken politiek: oostbloklanden die elkaar de punten gaven, Cyprus en Turkije, je moet het hele evenement niet te serieus nemen.

Probleem is mi dat de EBU dat wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
(Via Geenstijl) De Telegraaf meldt het gerucht dat hij (gisteren?) een statement op het podium had willen maken.
Over wat er aan de hand is, wordt druk gespeculeerd. Achter de schermen gaat het gerucht dat de zanger een statement had willen maken op het podium, maar is teruggefloten door de EBU. Dit is nadrukkelijk nog niet bevestigd.
https://www.telegraaf.nl/...ampaign=seeding-telegraaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:54
Slasher schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:33:
[...]

Lijkt me niet. Een aantal andere deelnemers hebben ook een statement gemaakt, dus het zou raar zijn om alleen Joost aan te pakken.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
alexbl69 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:37:
Misschien probeert hij zich op te werpen als dé tegenkandidaat voor Israël. Hebben de anti-Israël stemmers ook een bestemming.
Wat ik zei: alle pro-Palestina televoters voor Joost, net als in de maatschappij ongeveer 50-50 voor of tegen Israël.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:51
TIGER1125 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:38:
(Via Geenstijl) De Telegraaf meldt het gerucht dat hij (gisteren?) een statement op het podium had willen maken.

[...]

https://www.telegraaf.nl/...ampaign=seeding-telegraaf
Als we dan toch aan het speculeren zijn: als hij daarvoor is teruggefloten, was het misschien daarom dat hij 'EWOK' op zijn borst geplakt had, en dat de EBU daar vandaag pas lucht van heeft gekregen? Dat terugfluiten heeft misschien ook wel geleid tot het gedrag bij de persco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEstar
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-09 14:32
JackBol schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:27:
[...]

Een persconferentie van de deelnemers lijkt me niet bepaald het juiste moment om het ter spake te brengen. Joost heeft schijnbaar niet helemaal helder op het netvlies dat hij in Malmo is om het Songfestival te winnen, en niet om politiek te bedrijven.
Als je denkt dat Joost hier is om voor Nederland te winnen dan ken je Joost niet. Vaker in interviews al aangegeven dat het niet perse om de winst gaat voor hem en zijn team.
gambieter schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:32:
Ook dit is niet echt iets dat Joost zou doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
hoevenpe schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:38:
[...]

EuroVision is zo lang als ik het ken politiek: oostbloklanden die elkaar de punten gaven, Cyprus en Turkije, je moet het hele evenement niet te serieus nemen.

Probleem is mi dat de EBU dat wel doet.
Klopt. Maar bij mijn weten hebben die paar punten (zie ook Nederland<>België) nog nooit de uitslag beïnvloed. Nu gaat het echter om iets dat zo groot is dat heel Europa zich ermee bemoeit, waardoor het ESC een soort referendum wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
autje schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:41:
[...]

Als we dan toch aan het speculeren zijn: als hij daarvoor is teruggefloten, was het misschien daarom dat hij 'EWOK' op zijn borst geplakt had, en dat de EBU daar vandaag pas lucht van heeft gekregen? Dat terugfluiten heeft misschien ook wel geleid tot het gedrag bij de persco.
Domme vraag wellicht, maar waar staat 'EWOK' voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ze gaan het morgen gewoon met 10 seconden of meer vertraging uitzenden, dan knippen ze elke mogelijke actie er makkelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
autje schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:41:
[...]

Kan, dat risico loop je met een Star Wars statement, dat is natuurlijk reclame zonder dat Disney daar dik voor heeft betaald. :+

Maar ik ben het met je eens, we weten niets en zoals gezegd het is een gerucht waarmee de Telegraaf nu komt, is het waar? Is er iets anders gebeurd? We gaan het vast de komende uren horen, evenals de gevolgen die het voor hem heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
alexbl69 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:44:
[...]

Domme vraag wellicht, maar waar staat 'EWOK' voor? :)
Sorry, spelling was verkeerd :).

EKOW. Het omgekeerde van WOKE.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:06
Homeland schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:44:
Ze gaan het morgen gewoon met 10 seconden of meer vertraging uitzenden, dan knippen ze elke mogelijke actie er makkelijk uit.
Spoel ik toch gewoon 10 seconden vooruit? Mij krijgen ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:53

rammes

koekebakker 1e klas

is Joost al weer teruggevonden?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
alexbl69 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:42:
Nu gaat het echter om iets dat zo groot is dat heel Europa zich ermee bemoeit, waardoor het ESC een soort referendum wordt.
Dat was het twee jaar geleden met Oekraïne al, televoters zijn de maatschappij. Wat in Gaza gebeurd zorgt in menig vriendengroep voor felle verhitte discussies, dat hou je niet buiten de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 16:49

ralpje

Deugpopje

Blijkbaar werd na liedje nummer 4 in de generale repetitie het podium al opgebouwd voor Joost, maar gebaarde de stage manager dat het allemaal weer weg mocht. Het lijkt dus een redelijk last-minute beslissing te zijn. Ook in de 'vlaggenparade' bij aanvang van de repetitie was Joost gewoon aanwezig, in pak en al.
Ben heel benieuwd wat de reden is.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Is ie gediskwalificeerd?

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• alexbl69
rammes schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:46:
is Joost al weer teruggevonden?
Joost mag het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dengregg
Momenteel is er nog niets geweten, buiten een vaag bericht dat men een incident onderzoekt.

de timings zijn wel zeer raar aangezien hij aan het begin van de repetitie wel gewoon aanwezig was.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:01
Als het over dat persmoment ging, dan had niemand dat hoeven rapporteren aan EBU toch - dat kon iedereen open en bloot zien en horen. Lijkt me eerder iets anders te zijn.

Maar goed, die vraag tijdens dat persmoment was ook wel redelijk achterlijk. Wat werd er nou voor antwoord verwacht:s sensatie-zoeker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lordy79
  • Laatst online: 17-09 14:17

Lordy79

Vastberaden

Dit soort opmerkingen zijn offtopic en mogelijk opruiend

Dat gezegd hebbende zou het goed of slecht kunnen uitpakken voor Joost. Of hij mag toch meedoen en wint een hoop pro Palestijnse stemmen of hij wordt gediskwalificeerd.

Ik denk het eerste.

[ Voor 15% gewijzigd door Outerspace op 10-05-2024 17:04 ]

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EEstar
Offtopic

[ Voor 91% gewijzigd door Outerspace op 10-05-2024 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Lordy79 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:53:
<knip>
Dat gezegd hebbende zou het goed of slecht kunnen uitpakken voor Joost. Of hij mag toch meedoen en wint een hoop pro Palestijnse stemmen of hij wordt gediskwalificeerd.

Ik denk het eerste.
Gezien de gelekte Italiaanse stemmen denk ik dat dat wel eens mee zou kunnen vallen.

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 10-05-2024 17:04 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Inmiddels op Insta: de stories van Joost Klein z'n account zijn verwijderd (heeft 'ie zelf gedaan, neem ik dan aan) en volgt hij het account van het ESF niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Laatst online: 17-09 14:17

Lordy79

Vastberaden

ralpje schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:55:
Inmiddels op Insta: de stories van Joost Klein z'n account zijn verwijderd (heeft 'ie zelf gedaan, neem ik dan aan) en volgt hij het account van het ESF niet meer.
Wow.... zou het dan toch?

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zou geschorst zijn.
Heeft Insta stories verwijderd.
https://www.geenstijl.nl/...Klein-voorlopig-geschorst

Lijkt toch op diskwalificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dengregg
ben wel benieuwd wat er bij diskwalificatie gebeurd. Beste halve finalist in de plaats? of maar 25 deelnemers morgenavond?

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Ergens zou diskwalificatie niet erg zijn... Dan hoef ik morgen niet nog een keer naar die 26 kutnummers, afgewisseld met clichematige grappen en filmpjes te kijken.

Maar wat moet ik dan doen met die kratten bier die ik al voor de finale in huis heb gehaald ???? :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:44
Oekiejoekie schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:01:

Maar wat moet ik dan doen met die kratten bier die ik al voor de finale in huis heb gehaald ???? :+
Moederdag kadootje.

[ Voor 26% gewijzigd door breew op 10-05-2024 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:48
Trust the proces? :’)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

RobinNL schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:39:
[...]

Lijkt me niet. Een aantal andere deelnemers hebben ook een statement gemaakt, dus het zou raar zijn om alleen Joost aan te pakken.
Nee denk ik ook niet maar welke andere sanctie zouden “ze” dan moeten opleggen die Joost echt raakt.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Aan het einde van de repetitie in de 'round up' wel Joost Klein, maar met beelden van gisterenavond. (bron: podcastmaker ter plaatse op X). Lijkt me dat dat niet gebeurt als al duidelijk is dat hij gediskwalificeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEstar
https://www.aftonbladet.s...sion-ebu-utreder-incident
Details: Incident after the semi-final is the cause
But according to information to Aftonbladet, it is instead another event, which should have occurred after the semi-final, which means that Joost Klein did not repeat.
Volgens dit Zweedse blad komt het door iets anders dan de persconferentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:49
Hij hield gisteren na afloop toch ook een bordje omhoog dat vorig jaar iemand anders had moeten winnen? Zou het dat zijn?

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-09 12:25
Cass Casey schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:10:
Hij hield gisteren na afloop toch ook een bordje omhoog dat vorig jaar iemand anders had moeten winnen? Zou het dat zijn?
Lijkt me niet, dat was al eerder bekend. Dan zouden ze niet last minute het optreden annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 15:19
hij zorgt wel voor spanning en sensatie :)

kranten smullen ervan ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:49
Milo85 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:13:
[...]

Lijkt me niet, dat was al eerder bekend. Dan zouden ze niet last minute het optreden annuleren.
Nou ja. Incident noted. Incident under investigation. “No no no, Mikey! That is só not fair!”. Er kan best wat tijd overheen gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Cass Casey op 10-05-2024 16:14 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
Haha, nu begint het speculeren echt. Op Twitter gaat rond dat hij iemand heeft geslagen die grappen maakte over zijn ouders (van een specifiek team, maar die discussie wil ik niet op). Denk echt dat we gewoon moeten afwachten wat er gaat gebeuren, maar het feit dat Joost alles van ESC van zijn IG-status heeft gehaald geeft wel aan dat het hem emotioneel behoorlijk raakt, en misschien wel dat hij er klaar mee is (ongeacht de uitkomst)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEstar
Dat zou niet goed zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:17

Cordon

Lievelings jankert

Als dit waar is, kenne ze beide er gewoon lekker mee stoppen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-09 12:25
Als dat zo is, waarom is Israël dan ook niet van het podium gehaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
Na die uitgelekte percentages van de Rai kun je denk ik met 100% zekerheid zeggen dat dit fake news is, de wereld ingebracht door pro-Palestina sympathisanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Milo85 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:18:
Als dat zo is, waarom is Israël dan ook niet van het podium gehaald?
woorden zijn lastig te verifieren tenzij het opgenomen is. Een klap zal wel door iemand gefilmd zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:17

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Als dit waarheid is moeten ze Israel schorsen en niet Joost

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik vind dit, ondanks dat de Zweden er wel een toffe show van maken, de meest rommelige, chaotische, politiek oriënterende ESF die ik heb meegemaakt. Mocht Joost gediskwalificeerd zijn door toedoen van een ander p, dan hoop ik van harte dat men in zowel binnen- als buitenland achter hem staat.

Ook Italië zou gediskwalificeerd worden door het lekken van de puntentelling en het beïnvloeden van stemmen.

[ Voor 16% gewijzigd door THE_BASE op 10-05-2024 16:28 ]

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11

Killjoy

Klingon lawn products

wheeler schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:28:
Joost heeft zich in alle persconferenties nogal kinderachtig gedragen, ook op anderen stelt hij niet zoveel op te hebben met dit soort mediaoptreden. Probleem is nu dat hij 1 stap te ver is gegaan en een vuurtje in het kruidvat te hebben gegooid.
Welk filiaal? :+

*Rent

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEstar
THE_BASE schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:27:
Ik vind dit, ondanks dat de Zweden er wel een toffe show van maken, de meest rommelige, chaotische, politiek oriënterende ESF die ik heb meegemaakt. Mocht Joost gediskwalificeerd zijn door toedoen van een ander p, dan hoop ik van harte dat men in zowel binnen- als buitenland achter hem staat.
Het wel tof, maar de presentatie / interval acts vind ik ergens ook wel tegenvallen als ik het met Rotterdam vergelijk. Misschien een te hoge standaard gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Silly season EuroVision style...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Laatst online: 00:28
Hoe vaak kun je eigenlijk een stem uitbrengen. Ik wil via sms stemmen.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:16
Dennis van der Stelt schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:32:
Hoe vaak kun je eigenlijk een stem uitbrengen. Ik wil via sms stemmen.
20 keer volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Shinji schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:32:
[...]

Ik snap de link niet helemaal.
Misschien een reconstructie?

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
[...]

Een Israelische journalist die, zoals het overkomt sarrend, aan de Nederlandse delegatie vraagt waarom ze niet op het podium stonden bij de repetitie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
[...]

Reporter vraagt ‘where where you we missed you on stage’

Beveiliger stapt in en vraagt om te stoppen met filmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:16
dglavimans schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:36:
[...]

Reporter vraagt ‘where where you we missed you on stage’

Beveiliger stapt in en vraagt om te stoppen met filmen
Ok, maar is dat dan degene die in het vogelpak zit normaal? Geen idee hoor. Het kwam op mij niet over als iets dat in Malmö is opgenomen namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
Shinji schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:37:
[...]

Ok, maar is dat dan degene die in het vogelpak zit normaal? Geen idee hoor. Het kwam op mij niet over als iets dat in Malmö is opgenomen namelijk.
Ja dat is de persoon uit het vogelpak idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

[...]

Het kwam op mij niet over als iets dat in Malmö is opgenomen namelijk.
Lijkt mij Backstage en die Israelier lijkt mij een van de delegatie en geen journalist.

Volgens mij vraagt hij het ook heel cynisch alsof hij donders goed weet waarom ze niet op het podium staan.
Blijkt ook wel uit de reactie van de NL delegatie.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
[...]

je ziet die gast erachter met de snavel op weglopen, die heeft tijdens het optreden nog een vogelpak erbij aan.

ik ben wel erg benieuwd wat er nou allemaal is gebeurd en of we ooit echt horen wat er aan de hand was. dat uitzetten van alle socials helpt ook niet imho.

[ Voor 17% gewijzigd door Frieda op 10-05-2024 16:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19:28
Frieda schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:46:
[...]

je ziet die gast erachter met de snavel op weglopen, die heeft tijdens het optreden nog een vogelpak erbij aan
Die gast heet Appie trouwens, tiktokker en goede vriend van Joost. Die video lijkt wel erg veel op harrasment, lijkt er erg op dat Israel lekker de boel aan het opfokken is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Songfestivalbaas Martin Österdahl mist repetitie finaleshow

https://rtl.nl/boulevard/...mist-repetitie-finaleshow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Dit is echt niet goed hoor wat er nu allemaal gebeurd. Kan me niet voorstellen dat morgenavond nog “ normaal” gaat worden

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Jorah_Newstone schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:49:
[...]

Die gast heet Appie trouwens, tiktokker en goede vriend van Joost. Die video lijkt wel erg veel op harrasment, lijkt er erg op dat Israel lekker de boel aan het opfokken is..
De video lijkt er op alsof die man een vuist in z’n gezicht had gehad als er geen camera bij was geweest. En dat voor het stellen van de vraag die iedereen hier ook zou stellen.
Als hij het zelf al wist was dat ook wel publiek geweest inmiddels.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 12:15
Agent47 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:53:
Dit is echt niet goed hoor wat er nu allemaal gebeurd. Kan me niet voorstellen dat morgenavond nog “ normaal” gaat worden
Show must go on. Dat gaat ook vast wel gewoon door, maar zonder Joost. Gaan ze ook geen woord over reppen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:42

ManiacsHouse

Scheisse!

scrappy.doo schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:57:
[...]

Show must go on. Dat gaat ook vast wel gewoon door, maar zonder Joost. Gaan ze ook geen woord over reppen.
En intussen heeft Israël alle aandacht plus 1 tegenstander uitgeschakeld. Mooi de boel gekaapt voor politiek gewin.
Sneue bedoeling dit...

[ Voor 3% gewijzigd door ManiacsHouse op 10-05-2024 16:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik maak mij toch wel erge zorgen. Nu is het Songfestival altijd wel iets politiek gekleurd geweest, maar op dit moment wordt alles aangegrepen om mensen uit te sluiten op basis van.. tja, wat precies?

Het lijkt erop dat er één groep is dat opeens van alles roept over Israël, en de rest eromheen maar vergeet wat er is gebeurd/momenteel gebeurt. Dat lijkt me erg ongewenst. In de media wordt ook maar steeds een groep belicht, terwijl ik daar absoluut niet bij wil horen.

Ik had gelezen dat onze vertegenwoordiger ook weer een statement heeft gemaakt. Het SF gaat niet echt om de muziek, maar kunnen mensen tegenwoordig gewoon niet meer doen wat hun gevraagd wordt? Optreden met een onverstaanbaar nummer, en uiteindelijk in de top 10 eindigen.

Voor mij mag hij zijn spullen pakken. Het is erg onbeschoft om je overal mee te bemoeien, zeker als je weet dat het nogal gevoelig ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19:28
fsfikke schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:54:
[...]

De video lijkt er op alsof die man een vuist in z’n gezicht had gehad als er geen camera bij was geweest. En dat voor het stellen van de vraag die iedereen hier ook zou stellen.
Als hij het zelf al wist was dat ook wel publiek geweest inmiddels.
Aanname, maar het lijkt er wel op dat die dondersgoed weet wat die vraagt, als er gisteravond inderdaad een klap is gegeven door Joost en Israel een klacht heeft ingediend waardoor die last minute disqualified is.. deze man vraagt het op een zeer irritante manier waarvan appie niet gediend is.

Ik ken Appie wel een beetje en als hem dit normaal was gevraagd dan had Appie echt niet zo gereageerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
Lijkt gerucht te zijn dat Joost politiek statement wilde maken op podium?

https://www.telegraaf.nl/...-voor-finale-songfestival
Opvallend is dat Klein op Instagram sinds vrijdagmiddag is gestopt met het volgen van Eurovision. Ook heeft de zanger al zijn stories van donderdagavond over het Songfestival verwijderd.

[ Voor 32% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 10-05-2024 17:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EEstar
HollowGamer schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:59:

Voor mij mag hij zijn spullen pakken. Het is erg onbeschoft om je overal mee te bemoeien, zeker als je weet dat het nogal gevoelig ligt.
Nee, dat kan gewoon. Het is juist heel vreemd dat artiesten zich nauwelijks mogen uitspreken tijdens dit festival.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
G_Dragon schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:25:
[...]

Als dit waarheid is moeten ze Israel schorsen en niet Joost
Oh? We vergeten maar weer even naar de andere kant te kijken?

Praat ik de actie goed (indien waar)? Nee, het slaat nergens op. Maar wat is ervoor gebeurt of gezegd? Heeft Joost of Pino (die gast in dat pak) misschien iets gedaan?

Het is erg simpel tegenwoordig, je belicht één kant, maar vaak roep je dit soort dingen als iemand anders juist net iets erg verontrustend over jou heeft geroepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
EEstar schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:03:
[...]

Nee, dat kan gewoon. Het is juist heel vreemd dat artiesten zich nauwelijks mogen uitspreken tijdens dit festival.
Rustaaaagh... Lijkt erop dat Joost zelf iets van plan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Maar nu even het volgende. Italië heeft de percentage scores van de tweede semi-finale gelekt. Zouden die punten van Italië dan niet uit de uitslag gehaald moeten worden. Dit was toch behoorlijke beïnvloeding, per ongeluk of niet, van het stemgedrag van veel mensen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Afgelopen jaren was het songfestival nog overzichtelijk. Toen hadden we het over een vrouw met baard of een zingende kip op het podium. Dit jaar hebben we het alleen maar over de roze olifant in de zaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
EEstar schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:03:
[...]

Why? Over het voetbal in Qatar was iedereen moe over de statements, en hier is het opeens geoorloofd allemaal?

Ik mis gewoon de tijd dat mensen hun ding deden waarvoor we ze daar naar toe stuurde. We verwachtten van de voetballers ook geen statements, en hier opeens moet het wel allemaal?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Laatst online: 20:08
Oekiejoekie schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:06:
Afgelopen jaren was het songfestival nog overzichtelijk. Toen hadden we het over een vrouw met baard of een zingende kip op het podium. Dit jaar hebben we het alleen maar over de roze olifant in de zaal.
Je vergeet de creme de la creme "Sieneke"...

* CrazyFool rent snel weer weg uit dit topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

CrazyFool schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:07:
[...]

De toppers met Shine…

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 09:57
HollowGamer schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:59:
Het lijkt erop dat er één groep is dat opeens van alles roept over Israël, en de rest eromheen maar vergeet wat er is gebeurd/momenteel gebeurt.
Vergeet je zelf ook niet eea? En dan wil ik het graag beperken tot deze week, om een discussie over het verdere conflict te voorkomen. De inval in Rafah, de protesten op universiteiten wereldwijd, de groeiende roep om banden met Israël te verbreken?
Ik had gelezen dat onze vertegenwoordiger ook weer een statement heeft gemaakt.
Hoezo weer? Ik kan me niet veel vorige vertegenwoordigers herinneren die een statement maakten. Al was het statement van Mia & Dion wel duidelijk: kwaliteit doet er niet toe.
Het SF gaat niet echt om de muziek, maar kunnen mensen tegenwoordig gewoon niet meer doen wat hun gevraagd wordt? Optreden met een onverstaanbaar nummer, en uiteindelijk in de top 10 eindigen.

Mooi dat dat voor jou alles is dat een artiest moet zijn, maar voor zichzelf moeten ze ook een carrière buiten/na ESF hebben. Het is wat cynisch, maar weinig betere manineren om bakken jong volk naar je shows te trekken dan om op een groot podium een statement te geven over iets dat zij belangrijk vinden.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
CrazyFool schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:07:
[...]

Stel nou dat Joost Klein gediskwalificeerd wordt. Kunnen we dan morgen nog een vervangend nummer sturen ? In dat geval stel ik Double Trouble met Email to Berlin voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dennis van der Stelt schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:02:
Lijkt gerucht te zijn dat Joost politiek statement wilde maken op podium?

https://www.telegraaf.nl/...-voor-finale-songfestival

[...]
"Ook heeft de zanger al zijn stories van donderdagavond over het Songfestival verwijderd"
Die verdwijnen automatisch toch na een dag ofzo?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 17 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Graag voordat je op verstuur bericht klinkt even doorlezen of het niet te ver gaat met je tekst!

We weten nog niet wat er exact is gebeurd, dus daarover speculeren doen we dan ook het liefst niet of in ieder geval met bronnen die iets toevoegen. Niet ieder X bericht is even goed te verifiëren. Voor je het weet vallen we over elkaar om iets wat niet eens waar is.

Verder let even op, het is uiteindelijk wel het songfestvial, draait het om het evenement, de liedjes en dus niet:
• De politieke situatie in Israël of politiek in het algemeen.
• We gaan geweld niet goedpraten.
• We sluiten landen niet zomaar uit.

Puur alleen al, omdat het een te beladen onderwerp is en daarnaast off-topic.