Is we in de eShop een pack van de switch 2 en mega evolutions in 1 te krijgen? Lijkt alleen los te zijn?
:strip_exif()/f/image/l70SFhwabPzgnwqNjRYVtjpi.jpg?f=fotoalbum_large)
Pokemon Legends Z-A Reviews:
- VGC - 10
- TheSixthAxis - 10
- RPGSite - 9
- Screen Rant - 9
- Shacknews - 9
- Vooks - 9
- Tech Radar - 9
- Siliconera - 9
- CGM - 8
- GAMINGbible - 8
- Pocket Tactics - 8
- VG247 - 8
- Gamereactor - 7
- Nintendo Life - 7
- Press Start - 7
- Gfinity - 7
- Eurogamer - 6
- Metacritic Average - 81 (based on 40+ reviews)
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Toch redelijke cijfers maar als ik de beelden zie ziet de stad er echt sfeerloos en leeg uit.. de stad trekt me sowieso niet echt, ik wil een avontuur als ik pokemon speel en dat lijkt deze game niet echt te bieden. Twijfel nog, maar denk dat ik ga wachten tot de eerstvolgende mainline game. Leaks daarvan zien er wel erg tof uit imo.
[ Voor 7% gewijzigd door Stylze op 14-10-2025 18:51 ]
Playstation 5
Ik wacht ook nog wel even, het lijkt mij niks aan. En vond vorige legends ook best saai.
Ik heb het sowieso nooit op Side spelletjes gehad, ook niet oudere spellen op de ds etc(mystery dungeon enzo vond ook niet leuk).
Ik wacht wel weer op nieuwe mainline game, hoef ik voorlopig ook geen switch2 te kopen 😋.
Ik heb het sowieso nooit op Side spelletjes gehad, ook niet oudere spellen op de ds etc(mystery dungeon enzo vond ook niet leuk).
Ik wacht wel weer op nieuwe mainline game, hoef ik voorlopig ook geen switch2 te kopen 😋.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ja die stad had wel veel levendiger gemoeten, helemaal als je kijkt naar het prijskaartje van €80 mag je wel meer verwachten. Maargoed ondanks dat hoge cijfers, heb er zin in om zelf te gaan spelen en een mening te kunnen gaan geven.Stylze schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:50:
Toch redelijke cijfers maar als ik de beelden zie ziet de stad er echt sfeerloos en leeg uit.. de stad trekt me sowieso niet echt, ik wil een avontuur als ik pokemon speel en dat lijkt deze game niet echt te bieden. Twijfel nog, maar denk dat ik ga wachten tot de eerstvolgende mainline game. Leaks daarvan zien er wel erg tof uit imo.
Oh no.. autosave kan je niet uitzetten, oh god wie bedenkt zoiets! Dit is juist iets waar ik geen fan van ben naast exp-share.
Word dus goed opletten tijdens het spelen
Word dus goed opletten tijdens het spelen
Leaked Pokemon budget information:
Pokémon Legends Z-A: 2 billion yen (approx. "$13 million) Pokemon Gen 10: 3 billion yen (approx. $20 million)
For how much main Pokemon games sell on average, this is a budget designed to never have to worry about not making profit."
Haha vandaar dat de graphics zo slecht zijn, wel echt schijt hebben aan je gamers dan hoor als je niet eens wat geld wilt investeren om een beetje levendige game neer te zetten. Ik ga zeker voorlopig geen pokemon game meer kopen, totdat ze is wat moeite en geld in de development gaan stoppen om er een moderne game van te maken.
Pokémon Legends Z-A: 2 billion yen (approx. "$13 million) Pokemon Gen 10: 3 billion yen (approx. $20 million)
For how much main Pokemon games sell on average, this is a budget designed to never have to worry about not making profit."
Haha vandaar dat de graphics zo slecht zijn, wel echt schijt hebben aan je gamers dan hoor als je niet eens wat geld wilt investeren om een beetje levendige game neer te zetten. Ik ga zeker voorlopig geen pokemon game meer kopen, totdat ze is wat moeite en geld in de development gaan stoppen om er een moderne game van te maken.
[ Voor 6% gewijzigd door Stylze op 15-10-2025 06:59 ]
Playstation 5
Waarom “betaal” jij 70-80 euro? Ik kan de Switch 2 versie al een tijd makkelijk vinden voor 50-55. Een DLC koop je best pas wanneer je weet wat er in zit en of het de moeite isgupfishy schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 21:19:
80 euro.. is denk 100 euro als je de mega evolutions erbij wilt hebben. 70 +30
Los van het feit dat GamFreak inderdaad meer zou kunnen investeren: Het valt me toch op hoe verwachtingen van games budgetten online gebruikt worden voor deze stijl argumenten zonder dat er met enige nuance over dat budget (of überhaupt over de legitimiteit van de cijfers) nagedacht wordt.Stylze schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:25:
Leaked Pokemon budget information:
Salarissen in Japan zijn lang niet hetzelfde als in de Verenigde Staten. De meeste games budgetten die publiek bekend zijn, komen van Amerikaanse studio’s. Een Japanse junior game ontwikkelaar verdient ergens rond de 4 a 5 miljoen Yen per jaar - dat is nog geen 23.000 euro tot 28.000. Het startsalaris recht uit de universiteit ligt zelfs nog lager - rond 3 miljoen Yen. Hier moet ook nog belasting op betaald worden. Een Japanse game dev verdient dus minder dan in West-Europa en al helemaal minder dan in de omgeving San Francisco waar de salarissen rond de 100-120k USD per maand liggen. Een game in de US ontwikkelen kost dus dan al snel 5-6 keer meer dan in Japan
Specifiek in deze situatie moeten we er ook rekening mee houden dat die cijfers vrij oud zijn - ze komen uit het megaleak van een jaar geleden en zijn dus nog een stuk ouder. Het houdt geen rekening met extra ontwikkeltijd, inflatie, eventuele uitbreidingen van de scope etc. Ook marketing zit hier niet in.
Nu is de discussie “is het budget voldoende” een ander gesprek. Maar we moeten ook niet doen alsof dit peanuts is in een Japanse omgeving, noch moeten we doen alsof elke cent winst van een Pokémon game rechtstreeks in de zakken van GameFreak belandt. Maar ik denk zeker niet dat het budget van bvb. een Xenoblade of een Tales of game hoger ligt.
Als ik de video zie denk ik echt dat ze beter switch 1 konden skippen met dit spel en proberen er meer uit te halen met de stadt
Laten we nu gewoon zelf eens afwachten en de game zelf spelen voor er allemaal oordelen worden geveld op basis van gelekte films en recensies. Het is nou niet zo dat een pokemon game veel minder waard wordt in de loop der jaren mocht je ervan af willen
Zekers geef je groot gelijk, zit ook zelf erg te wachten.squashedraven schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 08:59:
Laten we nu gewoon zelf eens afwachten en de game zelf spelen voor er allemaal oordelen worden geveld op basis van gelekte films en recensies. Het is nou niet zo dat een pokemon game veel minder waard wordt in de loop der jaren mocht je ervan af willen
Enige waar ik bang voor ben is dat ik zelf weer veel te moeilijk ga doen met de nieuwe battle methode
Dat ik me zelf het weer te ingewikkeld maak
Heeft iemand al een verzendbevestiging ontvangen? Ik had stiekem gehoopt dat die van mij vandaag al binnen zou komen omdat ik vaker een spel te vroeg heb ontvangen van de Gameresource
. Ik heb van Nintendo ook nog geen verzendbevestiging, dus hopelijk werkt PostNL morgen wel mee en leveren ze het op release
Yes, vanmorgen een verzendbevestiging ontvangen van AllYourGames, hopelijk bezorgt DHL hem morgen ook nog netjes, dan kan ik morgen avond direct aan de slag op de switch 2G_Dragon schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:50:
Heeft iemand al een verzendbevestiging ontvangen? Ik had stiekem gehoopt dat die van mij vandaag al binnen zou komen omdat ik vaker een spel te vroeg heb ontvangen van de Gameresource. Ik heb van Nintendo ook nog geen verzendbevestiging, dus hopelijk werkt PostNL morgen wel mee en leveren ze het op release
Goede punten, en je hebt zeker gelijk dat salarissen en ontwikkelkosten in Japan veel lager liggen dan in de VS. Een budget van 2–3 miljard yen betekent in Japan niet hetzelfde als in San Francisco, en het klopt ook dat die gelekte cijfers waarschijnlijk verouderd en incompleet zijn.JackAvery schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 07:32:
[...]
Waarom “betaal” jij 70-80 euro? Ik kan de Switch 2 versie al een tijd makkelijk vinden voor 50-55. Een DLC koop je best pas wanneer je weet wat er in zit en of het de moeite is
[...]
Los van het feit dat GamFreak inderdaad meer zou kunnen investeren: Het valt me toch op hoe verwachtingen van games budgetten online gebruikt worden voor deze stijl argumenten zonder dat er met enige nuance over dat budget (of überhaupt over de legitimiteit van de cijfers) nagedacht wordt.
Salarissen in Japan zijn lang niet hetzelfde als in de Verenigde Staten. De meeste games budgetten die publiek bekend zijn, komen van Amerikaanse studio’s. Een Japanse junior game ontwikkelaar verdient ergens rond de 4 a 5 miljoen Yen per jaar - dat is nog geen 23.000 euro tot 28.000. Het startsalaris recht uit de universiteit ligt zelfs nog lager - rond 3 miljoen Yen. Hier moet ook nog belasting op betaald worden. Een Japanse game dev verdient dus minder dan in West-Europa en al helemaal minder dan in de omgeving San Francisco waar de salarissen rond de 100-120k USD per maand liggen. Een game in de US ontwikkelen kost dus dan al snel 5-6 keer meer dan in Japan
Specifiek in deze situatie moeten we er ook rekening mee houden dat die cijfers vrij oud zijn - ze komen uit het megaleak van een jaar geleden en zijn dus nog een stuk ouder. Het houdt geen rekening met extra ontwikkeltijd, inflatie, eventuele uitbreidingen van de scope etc. Ook marketing zit hier niet in.
Nu is de discussie “is het budget voldoende” een ander gesprek. Maar we moeten ook niet doen alsof dit peanuts is in een Japanse omgeving, noch moeten we doen alsof elke cent winst van een Pokémon game rechtstreeks in de zakken van GameFreak belandt. Maar ik denk zeker niet dat het budget van bvb. een Xenoblade of een Tales of game hoger ligt.
Maar waar het mij vooral om gaat: Pokemon is geen puur Japanse game met een Japans afzetgebied. Het is een wereldwijd merk dat honderden miljoenen oplevert met elke game tientallen miljoenen verkochte exemplaren, plus gigantische merchandising-inkomsten. Er is dus geen enkele economische noodzaak om het ontwikkelbudget zo beperkt te houden.
Het gaat niet om “kunnen”, maar om “willen”. Game Freak kan meer investeren aan oa in engine-ontwikkeling, art direction, QA, wereldontwerp, maar kiest daar structureel niet voor omdat de games toch massaal verkopen.
Dat is gewoon fucked up, er is zoveel potentie, maar ze lijken tevreden met “goed genoeg” in plaats van “echt goed”.
Dus ja, de context van lagere lonen is terecht, maar dat verklaart niet waarom een van de rijkste franchises ter wereld technisch zo achterblijft.
Ik heb echter wel een zwakke ruggengraat hoor, wie weet haal ik de game nog wel in huis omdat ik pokemon fan ben..
[ Voor 3% gewijzigd door Stylze op 15-10-2025 11:41 ]
Playstation 5
ik toevallig net van bol.com. is met PostNL onderwegG_Dragon schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:50:
Heeft iemand al een verzendbevestiging ontvangen? Ik had stiekem gehoopt dat die van mij vandaag al binnen zou komen omdat ik vaker een spel te vroeg heb ontvangen van de Gameresource. Ik heb van Nintendo ook nog geen verzendbevestiging, dus hopelijk werkt PostNL morgen wel mee en leveren ze het op release
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik heb nu ook een Track&Trace van Gameresource, maar hij is nog niet bij de PostNl. Komt morgenbasvn schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 11:43:
[...]
ik toevallig net van bol.com. is met PostNL onderweg
Zelfs als je eventueel lagere lonen in gedachte houd is die 13 miljoen echt compleet onlogisch als je wat andere statistieken er bij pakt voor Pokemon games, er werken zoiezo meer dan de 200 mensen bij gamefreak aan de games en als je dat salaris voor 1 jaar uitrekent komt je al rond de 10 miljoen en dan houd je nog nergens anders rekening mee (hardware kosten, gebouwen, licenties, promotie en ga nog maar even door) en de gemiddelde tijd dat er aan een pokemon game gewerkt word is 3 jaar voor zover ik kan vinden (niemand werkt de volledige 3 jaar aan de game vandaar dat ik 1 jaar pak x het aantal mensen wat er aan werkt)
Overigens denk ik niet dat gamefreak heel veel junior level developers heeft gezien het lage aantal medewerkers en in acht nemend hoe lang Gamefreak al bestaat.
Op basis van bijvoorbeeld deze 2 links:
https://jobicy.com/salaries/jp/game-developer
https://dcodesnippet.com/...eveloper-salary-in-japan/
Zou ik toch echt wel uitgaan van een gemiddelde salaris van tussen de 40-50k dollar (er zijn naast degene die zwaar onderbetaald worden waarschijnlijk ook genoeg mensen die meer richting die 100k zitten per jaar)
Als je dan deze link pakt voor sword and shield
https://nintendosoup.com/...pokemon-sword-and-shield/
kom je alleen al op 40 miljoen voor salaris, laat een gedeelte van die 1000 heel kort iets doen en je komt wellicht op 30 miljoen totdat je je bedenkt dat de andere 800 voor een goed gedeelte outsourcing is wat meestal duur is en ik gok dat je alleen al op 50-60 miljoen aan personeelskosten zit.
Ga je daarna ook nog marketing meenemen en alle andere kosten dan zie ik niet in hoe Sword en Shield minder dan 70 miljoen hebben gekost.
Overigens nog steeds te laag voor de franchise wat mij betreft maar de bedragen die rond gaan, voor zover die daadwerkelijk niet bij elkaar verzonnen en toegevoegd zijn aan de "leak", gaan denk ik niet over het gehele budget voor 1 pokemon game.
Overigens denk ik niet dat gamefreak heel veel junior level developers heeft gezien het lage aantal medewerkers en in acht nemend hoe lang Gamefreak al bestaat.
Zou ik toch echt wel uitgaan van een gemiddelde salaris van tussen de 40-50k dollar (er zijn naast degene die zwaar onderbetaald worden waarschijnlijk ook genoeg mensen die meer richting die 100k zitten per jaar)
kom je alleen al op 40 miljoen voor salaris, laat een gedeelte van die 1000 heel kort iets doen en je komt wellicht op 30 miljoen totdat je je bedenkt dat de andere 800 voor een goed gedeelte outsourcing is wat meestal duur is en ik gok dat je alleen al op 50-60 miljoen aan personeelskosten zit.
Ga je daarna ook nog marketing meenemen en alle andere kosten dan zie ik niet in hoe Sword en Shield minder dan 70 miljoen hebben gekost.
Overigens nog steeds te laag voor de franchise wat mij betreft maar de bedragen die rond gaan, voor zover die daadwerkelijk niet bij elkaar verzonnen en toegevoegd zijn aan de "leak", gaan denk ik niet over het gehele budget voor 1 pokemon game.
Gameplay ziet er geweldig uit en dat is waar het om draait. Kan niet wachten tot de preorder binnen is.
Dat wou ik dus even niet horenbasvn schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 11:43:
[...]
ik toevallig net van bol.com. is met PostNL onderweg
Wat ik tot nu toe heb gezien aan streams, mocht de stad wel meer levendiger. Hij voelt heel leeg aan, verder nog geen echte aanmerkingen. Ben ook heel benieuwd hoe ik het zelf ga ervaren, want persoonlijk gok ik dat ik het meest de vrije open natuur gebieden ga missen..
Bestelling van Nintendo store staat sinds gisterochtend als processed in Duits sorteercentrum met DHL.. DHL Nederland heeft hem nog niet ontvangen

Gaat goed komen. Was zo ook bij mijn Switch 2.Slicey schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:54:
Bestelling van Nintendo store staat sinds gisterochtend als processed in Duits sorteercentrum met DHL.. DHL Nederland heeft hem nog niet ontvangen
Ik ga de game pas over drie weken spelen vanwege examens. Zo nu en dan wel gluren in dit topic. Veel plezier met de game!
Ja ik zei expres dat dat een ander gesprek is. Ik denk dat er best ruimte is om het budget te verhogen maar GameFreak lijkt op dat vlak een stereotype te zijn van Japanse bedrijven - liever traag en met een beperking van het risico. Winstmaximalisatie is ook iets wat niet echt vreemd is - of we er nu mee akkoord gaan of niet. Er zijn trouwens nog veel andere mogelijke verklaringen voor de problemen die sommigen met recentere Pokémon games hebben - en het is niet altijd zo dat je simpelweg door meer geld er naar te smijten ze zomaar oplost.Stylze schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 11:38:
[...]
Goede punten, en je hebt zeker gelijk dat salarissen en ontwikkelkosten in Japan veel lager liggen dan in de VS. Een budget van 2–3 miljard yen betekent in Japan niet hetzelfde als in San Francisco, en het klopt ook dat die gelekte cijfers waarschijnlijk verouderd en incompleet zijn.
Maar waar het mij vooral om gaat: Pokemon is geen puur Japanse game met een Japans afzetgebied. Het is een wereldwijd merk dat honderden miljoenen oplevert met elke game tientallen miljoenen verkochte exemplaren, plus gigantische merchandising-inkomsten. Er is dus geen enkele economische noodzaak om het ontwikkelbudget zo beperkt te houden.
Het gaat niet om “kunnen”, maar om “willen”. Game Freak kan meer investeren aan oa in engine-ontwikkeling, art direction, QA, wereldontwerp, maar kiest daar structureel niet voor omdat de games toch massaal verkopen.
Dat is gewoon fucked up, er is zoveel potentie, maar ze lijken tevreden met “goed genoeg” in plaats van “echt goed”.
Dus ja, de context van lagere lonen is terecht, maar dat verklaart niet waarom een van de rijkste franchises ter wereld technisch zo achterblijft.
Dat gezegd zijnde - ik vind eigenlijk niet dat het budget van een game een goede reflectie is van hoe leuk of entertainend een spel is. Dus voor mij is de grond van het argument dat ik op internet zie niet zo relevant - los van het feit dat ik ook vind dat GameFreak gerust wat meer in hun games kan investeren. Ik vind ondanks de zwakkere punten de recentere Pokémon games best leuk en wat ik ervoor betaal (meestal ~40 euro) zeker waard.
Legends Z-A specifiek merk je dat GF sterk probeert te experimenteren met bepaalde gameplay features (battles, customisation, ..) en intentioneel de scope beperkt bij andere zaken. Dit zijn zaken die het budget binnen de perken houden en optimalisatie makkelijker voor hen maken - dus eigenlijk hebben ze wel iets geleerd van hun vorige game
Hier zal ik ook nog een tijdje wachten, maar ik heb gewoon andere uitgaves waardoor games even moeten wachtenIk heb echter wel een zwakke ruggengraat hoor, wie weet haal ik de game nog wel in huis omdat ik pokemon fan ben..
De reden dat ik niet dieper in die schatting ga is heel simpel - er zijn enorm veel factoren die dit verhaal zeer variabel maken. GameFreak heeft rond de 200 personen in dienst maar dat zijn niet allemaal game developers en ze werken niet allemaal aan hetzelfde spel. Sommige partners die aan deze games meewerken via outsourcing zitten met zekerheid in lageloonlanden, en inderdaad niet elke persoon op de credits heeft even lang aan een game bijgedragen. De oefening is zo complex dat ik daarom geen tijd ga steken in de punten die je aandraagt waarvan ik denk dat ze een overschatting zijn, want het blijft er bij dat het "budget" uit die leak niet noodzakelijk realistisch is én buiten zijn context bekeken wordt.protoss warrior schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 12:23:
Zelfs als je eventueel lagere lonen in gedachte houd is die 13 miljoen echt compleet onlogisch als je wat andere statistieken er bij pakt voor Pokemon games, er werken zoiezo meer dan de 200 mensen bij gamefreak aan de games en als je dat salaris voor 1 jaar uitrekent komt je al rond de 10 miljoen en dan houd je nog nergens anders rekening mee (hardware kosten, gebouwen, licenties, promotie en ga nog maar even door) en de gemiddelde tijd dat er aan een pokemon game gewerkt word is 3 jaar voor zover ik kan vinden (niemand werkt de volledige 3 jaar aan de game vandaar dat ik 1 jaar pak x het aantal mensen wat er aan werkt)
Ik kijk alvast uit naar de ervaringen in dit topic
Vandaag een paar uur meegekeken met mijn vriendin en die is nu een paar ranks en hoofd missies verder.
Grafisch is het eigenlijk gewoon zwaar ondermaats, maar wel wat je van Gamefreak verwacht. Framerate ed gelukkig wel stabiel.
De stad zelf is qua look en feel vrij belabberd, zeker als je bedenkt dat je er continu rondloopt en op de straten is het er ook vrij kaal. Gameplay zelf en verhaal zitten best aardig in elkaar, battle systeem vind ik echt geweldig tov eerdere delen.
Ik hoop dat de vele delen die nog niet bezocht zijn meer indruk maken en veel variatie bieden. Voorlopig nog niet heel erg onder de indruk.
Grafisch is het eigenlijk gewoon zwaar ondermaats, maar wel wat je van Gamefreak verwacht. Framerate ed gelukkig wel stabiel.
De stad zelf is qua look en feel vrij belabberd, zeker als je bedenkt dat je er continu rondloopt en op de straten is het er ook vrij kaal. Gameplay zelf en verhaal zitten best aardig in elkaar, battle systeem vind ik echt geweldig tov eerdere delen.
Ik hoop dat de vele delen die nog niet bezocht zijn meer indruk maken en veel variatie bieden. Voorlopig nog niet heel erg onder de indruk.
Bestelling van GameResource is volgens hun verzonden, PostNL geeft aan dat het pakket nog niet bij hun is. Mijn bestelling bij Nintendo zelf staat nog steeds op "wachten op verzending", ben heel benieuwd of er een van de twee morgen ook daadwerkelijk op de mat zal liggen
Rustig maar, het komt echt welG_Dragon schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 22:04:
Bestelling van GameResource is volgens hun verzonden, PostNL geeft aan dat het pakket nog niet bij hun is. Mijn bestelling bij Nintendo zelf staat nog steeds op "wachten op verzending", ben heel benieuwd of er een van de twee morgen ook daadwerkelijk op de mat zal liggen
Anyhew, kan niet wachten tot deze ook bezorgd wordt!
Something under the bed is drooling
Ik heb de game nog niet aangeschaft. Ben nog bezig met Ghost of Yotei en die wil ik wel even uitspelen.
Al ben ik best wel gehyped voor Legends Z-A. Ik vond Arceus ook leuk, alleen mistte ik daar de combat een beetje.
Dus aangezien deze game nu volledig uit combat bestaat ben ik er wel blij mee
Al ben ik best wel gehyped voor Legends Z-A. Ik vond Arceus ook leuk, alleen mistte ik daar de combat een beetje.
Dus aangezien deze game nu volledig uit combat bestaat ben ik er wel blij mee
Dat nieuwe combat systeem is echt heel gaaf. Geeft veel meer mogelijkheden om support moves te gebruiken ipv alleen een super effective move te spammen (en waarschijnlijk 1 shotten). Voelt echt veel meer als een echt pokemon battle.
Haha ik hoop het, nog steeds geen update...DHL Duitsland heeft hem nog steeds, DHL Nederland nog nietSir_Lion schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:26:
[...]
Gaat goed komen. Was zo ook bij mijn Switch 2.
Bij mij precies het zelfde. Het is de eerste keer dat ik een game pre-order bij My Nintendo, "vroeger" kon ik de special editions gewoon halen bij de lokale GameManiaSlicey schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 08:53:
[...]
Haha ik hoop het, nog steeds geen update...DHL Duitsland heeft hem nog steeds, DHL Nederland nog niet
Hier nog steeds geen verandering in status. Kans acht ik zeer klein dat het vandaag geleverd wordt😡. Zal wel morgen of in het ergste geval maandag geleverd worden.
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Ik ben rustig maar ben wel realistisch, want mijn order bij Nintendo zelf van 12 Juni is nog niet verzonden. Dat word even een mail sturen om te vragen wat er aan de hand is, want vorige week kreeg ik nog via de mail te horen dat de betaling gelukt was en mijn bestelling klaargemaakt werd voor verzendenMauz1978 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 07:57:
[...]
Rustig maar, het komt echt wel. Alhoewel, een bestelling van mij was gisteren bezorgd, maar niet bij mij. Komt er savonds een man aan de deur, die op hetzelfde nummer woont, dezelfde naam heeft, maar in een andere wijk woont mn pak bezorgen! Superaardig, maar oliedom van de bezorger (want mijn adres stond er gewoon op).
Anyhew, kan niet wachten tot deze ook bezorgd wordt!
Gameresource heeft het beter voor elkaar en hun pakketje is netjes onderweg.
Ik hoop ook echt dat de verzending vandaag gewoon aankomt. Ik had extra aangegeven op werk dat ik vandaag thuis bleef om mijn pakketje te kunnen aannemen. Anders wordt het volgende keer digitaal of via intertoys, en dan geen extra goodies.
Denk dat ik deze keer bij jou kan aansluiten. Ook geen update, en het pakket ligt ook nog in DuitslandSlicey schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 08:53:
[...]
Haha ik hoop het, nog steeds geen update...DHL Duitsland heeft hem nog steeds, DHL Nederland nog niet

haha lijkt erop dat ze allemaal nog in Duitsland liggen, ik bestel eens een fysieke gameSir_Lion schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 09:40:
[...]
Denk dat ik deze keer bij jou kan aansluiten. Ook geen update, en het pakket ligt ook nog in Duitsland
Normaal bestel ik bij coolblue omdat ik de game dan altijd vrij vroeg op de dag krijg. Nu is dhl nog steeds niet onderweg, ik ben in de mogelijkheid hem te kopen bij de intertoys of dreamland in het dorp. Nu twijfel ik, zou ik de cooblue game die ergens vandaag binnen komt kunnen inruilen bij de intertoys/dreamland met hun eigen bon? Anders doe ik dat gewoon (coolblue was maar 59 euro dus die retour ik liever niet.)
Dat het op tijd verzenden z'n ramp nog is in deze tijd, zoveel mensen kregen het spel zelfs dagen te vroeg ergens echt heel appart allemaal!
Aaah. Gaan we dit krijgenSlicey schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 10:34:
Oh er is een update! DHL Nederland heeft hem een wordt vanavond bezorgd
Nog geen update hier, maar ik hoop echt dat je hem vanavond hebt.
Zal niemand echt boeien, maar ik sla met pijn in m’n hart deze game over omdat ik de game gewoon echt ondermaats vind. Ze zeggen altijd: “stem met je portemonnee”, bij deze. Ik volg uiteraard wel dit topic want ben Pokémon fan in hart en nieren. Maar sinds sword/shield en de DLC ben ik steeds verdrietiger geworden. Legends Arceus was een kleine opleving, dus al mijn hoop zat in legends ZA! Maar ik vind die stad zo klein, en zo sfeerloos.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Oh grappig, ene pakket zou ik vanavond krijgen (helaas NS1 versie) en de andere morgen (met NS2 versie).Slicey schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 10:34:
Oh er is een update! DHL Nederland heeft hem een wordt vanavond bezorgd
Ach, kan ik tenminste een start maken vanavond.