Keuzes maken de Mens
[ Voor 90% gewijzigd door G_Dragon op 15-06-2025 10:41 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
1ne kant wel maar ik wacht het af, aangezien het toch weer een Legends deel wordt.G_Dragon schreef op zondag 15 juni 2025 @ 10:39:
Heb zin in dit spel, weer even een nieuwe Pokémon spel spelen is alweer een tijdje geleden
Ik vond Legends Arceus ook best saai, het scheelt dat ik hem als cadeau gekregen had. Want als ik deze digitaal gekocht had, baalde ik sterk.
Dus wacht ik maar even af wat het gaat doen, hopelijk binnenkort eens wat informatie over het spel.
Ik vond PLA zelf een heel sterk spel. Juist omdat het zo anders is dan de reguliere mainline spellen.Carlos0_0 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 11:09:
[...]
1ne kant wel maar ik wacht het af, aangezien het toch weer een Legends deel wordt.
Ik vond Legends Arceus ook best saai, het scheelt dat ik hem als cadeau gekregen had. Want als ik deze digitaal gekocht had, baalde ik sterk.
Dus wacht ik maar even af wat het gaat doen, hopelijk binnenkort eens wat informatie over het spel.
Grappig hoe dat dus zo kan verschillen.
Mijn inziens valt en staat het ermee of je de Pokédex doen leuk vindt om te doen.
Keuzes maken de Mens
NS FC: SW 2742 0448 8213
Keuzes maken de Mens
Als ik Pokémon AZ koop voor de switch 1 mrt de upgrade pack, kan ik de upgrade pack dan ook veel later pas gebruiken.
Kan niet vinden of er een verloopdatum op zit.
Weet namelijk nog niet wanneer ik een switch 2 neem
[ Voor 10% gewijzigd door samlans op 16-06-2025 17:59 ]
Als het goed is zou je een Switch 2 editie kunnen kopen, en daarmee ook op je Switch 1 ermee spelen. Wel zonder de Switch 2 upgrades.samlans schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:59:
Misschien een stomme vraag, maar weet niet precies of jullie dit weten.
Als ik Pokémon AZ koop voor de switch 1 mrt de upgrade pack, kan ik de upgrade pack dan ook veel later pas gebruiken.
Kan niet vinden of er een verloopdatum op zit.
Weet namelijk nog niet wanneer ik een switch 2 neem
Switch 1 van 8 jaar oud gaat geen switch2 cardriges uitlezen lijkt mij.Sir_Lion schreef op maandag 16 juni 2025 @ 18:13:
[...]
Als het goed is zou je een Switch 2 editie kunnen kopen, en daarmee ook op je Switch 1 ermee spelen. Wel zonder de Switch 2 upgrades.
Carlos0_0 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 18:23:
[...]
Switch 1 van 8 jaar oud gaat geen switch2 cardriges uitlezen lijkt mij.
Klopt dit werkt gewoon, echt super logisch en milieuvriendelijk nagedacht van Nintendo! Iets wat ik op zijn minst van ze had verwacht,Sir_Lion schreef op maandag 16 juni 2025 @ 18:13:
[...]
Als het goed is zou je een Switch 2 editie kunnen kopen, en daarmee ook op je Switch 1 ermee spelen. Wel zonder de Switch 2 upgrades.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Daarom ook onder voorbehoud: "Als het goed is..".samlans schreef op maandag 16 juni 2025 @ 20:24:
Sorry ik snap het niet helemaal, op de Nintendo site staat dat je het alleen kan spelen op de switch 2[Afbeelding]
Keuzes maken de Mens
Ben ook benieuwd of het wel werkt.whahas schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 07:50:
Lijkt mij een dure grap als het niet werkt...
Daarnaast is de 'upgrade' ook niet zo heel duur, dus vind ik het nogal een groot risico.
Keuzes maken de Mens
Klaarblijkelijk dus wel. Anders zou het bij bijv. BotW niet werken. Toch werkt het daar wel.whahas schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:37:
Het is toch niet in het belang van Nintendo om zoiets te ondersteunen?
Daarnaast is de 'upgrade' ook niet zo heel duur, dus vind ik het nogal een groot risico.
dus heb de switch 1 editie gekocht
Hopelijk betekend dat ook dat daarmee de data volledig op de cartridge staat en niet zoals BOTW er eerst de upgrade gedownload moet worden.samlans schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:12:
kreeg bevestiging van Nintendo hulpdesk dat de switch 2 versie niet zal werken op de switch 1.
dus heb de switch 1 editie gekocht
Keuzes maken de Mens
Hierbij nog een mooie Nederlandse vertaling.
Moet zeggen vond Legends Archeus niet echt leuk, maar denk dat dit deel wel leuk kan zijn.
Ik ga niet nog een Switch bestellen puur voor de omdoos
Maar voor jou zou dit wel interessant kunnen zijn. Ik vraag mij af of je de pre-order bonus en bundle items ook kunt aanschaffen met deze Switch 2 versie.
Ik heb van Pokémon Legends Z-A al de Switch 2 catridge gekocht, als dit niet lekker speelt op de Nintendo Switch 1 en het hier thuis weer rustig is ga ik wel even rondkijken. Hopelijk zijn er dan ook mooiere prijzenSir_Lion schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 19:03:
[...]
Ik ga niet nog een Switch bestellen puur voor de omdoos
Maar voor jou zou dit wel interessant kunnen zijn. Ik vraag mij af of je de pre-order bonus en bundle items ook kunt aanschaffen met deze Switch 2 versie.
Ik geloof best dat zij Lumiose City enorm dynamisch maken met NPC's en Pokémon die daar rondlopen. Maar dan mis je de essentie van een Pokémon spel en dat is verkennen. Nu ook maar hopen dat het spel stabiel blijft als je ziet hoe immense de gevechten zijn. Enfin, we gaan het toch allemaal halen en hopelijk ervan genieten ;-)
[ Voor 11% gewijzigd door Lashrom op 23-07-2025 00:01 ]
1ste pokemon spel wat ik weer verkocht heb was Legends ArcheusG_Dragon schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 00:34:
@Lashrom Ik sluit me volledig bij je verhaal aan, want dit is niet zoals we Pokémon spellen kennen. Hopelijk word dit een eenmalig iets en gaan ze hierna wel terug naar hoe het was, ik ga hem sowieso spelen en proberen. Maar als het niks is, zal dit het eerste Pokémon spel zijn die ik door zal verkopen.
Het ziet er wel wat leuker uit, maar goed weet het nog steeds niet zeker. Zoals al gezegd 1 stad geen grotten etc.
Ik wil hem denk ik wel proberen, dus denk dat ik maar eens voor een Switch2 ga kijken langzamerhand
Al kan ik dit spel ook op mijn Switch1 spelen, dus ja lastige keuze haha.
[ Voor 13% gewijzigd door Carlos0_0 op 23-07-2025 13:43 ]
Zeker als je naar de screens kijkt van Lida/Naveen en welke pokemon ze bij zich hebben (Staryu en Scraggy dus).
Ook wel leuk dat een van de Team Flare admins nu dus de Professor is (Mable) Zelfs haar stoel heeft nog het team Flare logo als je goed kijkt in de trailer
Kwam voorbij op Twitter, ik neem aan dat dit Nintendo Switch 2 gameplay is en geen Nintendo Switch 1
Behalve het commentaar erbij, was het wel leuk te zien.
Hoop alleen wel dat de battles niet een marathon qua beweging gaan zijn.
ZA ziet er erg leuk uit. Voornamelijk vanwege de nieuwe manier van combat. Echt een keer wat anders. Ik ben nog geen fan van het in de stad concept. Ik wacht nog even de reviews af voor ik hem aanschaf
Maar de grote vraag: was het ook leuk?Akaendra schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:31:
Zelf ook de gameplay demo gedaan. Werden erg gestuurd zodat we geen spoilers kregen. Combat was wel weer even inkomen maar wel goed om te doen. Liep ook vrij soepel allemaal dus ik kijk er naar uit.
De combat ziet er wat dynamischer uit. Maar is het ook leuk? Of denk je dat het na drie uurtjes gaat vervelen?
Wat we mochten spelen waren 3 battles en Mega Absol. Waa erg vermakelijk maar duidelijk early gameDubrillion schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:40:
[...]
Maar de grote vraag: was het ook leuk?
De combat ziet er wat dynamischer uit. Maar is het ook leuk? Of denk je dat het na drie uurtjes gaat vervelen?
Precies hetzelfde gevoel, vooral de stad setting spreekt me helemaal niet aan.Carlos0_0 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 08:22:
Hoe meer ik zie, denk ik dat ik het spel lekker oversla.
Maar goed vorige Legends was ook een apart deel, ook die sprak mij niet aan.
Ik wacht wel op een nieuw normaal Pokémon spel
Hoe meer ik zie, hoe meer zin in hierin hebCarlos0_0 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 08:22:
Hoe meer ik zie, denk ik dat ik het spel lekker oversla.
Puur alleen daarvoor ga ik de game al halen, maar snap dat veel mensen niet geinteresseerd zijn met de beperkte wereld van legends Z-A.
Grafisch ziet het er ook nog steeds dramatisch uit jammer genoeg.
[ Voor 9% gewijzigd door Stylze op 24-08-2025 11:13 ]
Playstation 5
Ook nieuwe gevecht style trekt mij niet, dat je de hele tijd heen en weer kan lopen enzo.Stylze schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 11:12:
Dat het alleen in een stad is trekt mij niet, maar dat nieuwe gevecht systeem ziet er wel leuk uit, hopelijk gaan ze die ook eindelijk is goed op de schop gooien bij de volgende mainline pokemon.
Puur alleen daarvoor ga ik de game al halen, maar snap dat veel mensen niet geinteresseerd zijn met de beperkte wereld van legends Z-A.
Grafisch ziet het er ook nog steeds dramatisch uit jammer genoeg.
Misschien dat het allemaal wel mee valt, ik heb het uiteraard niet zelf gespeeld. Dat is even afwachten.
Benieuwd hoe ze dit gaan doortrekken in een volgende game, kan best zijn Legends een beetje een proef is. En ze het nog iets meer uitwerken in het volgende spel.
Daarnaast ben ik geen grote fan van battle royale, maar ondanks alle minpunten heb ik hem gewoon gekocht en wil ik toch zelf eerst even spelen om te kijken of het misschien toch wel een leuk spel op zichzelf kan zijn.
Ik krijg de Nintendo Switch 2 versie binnen die gewoon gespeeld gaat worden op onze Nintendo Switch 1, hopelijk hebben ze er wel voor gezorgd dat hij er normaal op weet te draaien en is het niet z'n drama als Pokémon Scarlet & Violet. Waar ik vanmorgen ook weer een paar keer 0 fps had en het beeld een paar second stil sloeg
De nieuwe manier van battles is denk ik wel een tijd nodig voor mij om er in te komen.
veder ga ik het merken, heb hem wel besteld.
Hmm persoonlijk vond ik scarlet & violet erg lelijk. Het is toch smaak. Ik was het meest gecharmeerd van de stijl van sword/shield met uitzondering van the wild area. Dat voelde als een gebied wat ik meer wilde verkennen.G_Dragon schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 12:35:
Ik merk zelf ook wel dat deze setting in de stad niet mijn favoriet is, vind persoonlijk dan Pokémon Scarlet & Violet veel mooier. Veel verschillende natuurgebieden waar je lekker rond kan lopen om Pokémons te vangen en items te vinden, de stad geeft z'n gevangen gevoel.
Daarnaast ben ik geen grote fan van battle royale, maar ondanks alle minpunten heb ik hem gewoon gekocht en wil ik toch zelf eerst even spelen om te kijken of het misschien toch wel een leuk spel op zichzelf kan zijn.
Ik krijg de Nintendo Switch 2 versie binnen die gewoon gespeeld gaat worden op onze Nintendo Switch 1, hopelijk hebben ze er wel voor gezorgd dat hij er normaal op weet te draaien en is het niet z'n drama als Pokémon Scarlet & Violet. Waar ik vanmorgen ook weer een paar keer 0 fps had en het beeld een paar second stil sloeg
Maar waar ik andere Pokemon games vaak pre-order ga ik bij deze nog wel even wachten tot de reviews.
De battles zien er leuk en nieuw uit. Maar ik ben heel bang dat ik deze game na 5 a 6 uurtjes wel zat ben.
Of op het moment dat ik wat favoriete Pokemon heb gevangen!
De game is niet heel mooi, maar dat boeit mij over het algemeen niet. Al speel ik op dit moment met veel liefde Clair Obscur.
En man dan zie je wat gave locaties en mooie graphics met een game kunnen doen!
Om een voorbeeld te geven, Zelda: Breath of the Wild kwam iets van 8 jaar geleden uit op de Wii U en zag er grafisch naar mijn mening beter uit. Dat zit hem niet zo zeer in dat de engine meer grafisch geweld met zich mee bracht maar meer aan de art style die voor de hele game als een geheel voelt. Waar bij de nieuwe Pokemon het voelt alsof de assets niet op elkaar aansluiten. Lijkt wel alsof de Pokemon voor een ander type wereld zijn ontwikkeld als de stad zelf. De stad zelf voelt op zijn plaats in oude games zoals Lineage 2 (van 20 jaar geleden) terwijl de Pokemon nog zouden mee kunnen komen in een moderne game.
[ Voor 50% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 27-08-2025 11:51 ]
Nu ik zo de beelden van Legends ZA ziet en de afgelopen spellen op de Switch heb ik er bijna spijt van dat ik hem heb weg gedaan. Ik hunker bijna naar de DS/3DS games van een aantal jaar geleden
Ik ben benieuwd of heel de campagne die nu bezig is rond Malamar ook ingame gaat gereflecteerd worden…Akaendra schreef op donderdag 4 september 2025 @ 15:13:
Na vorige week Mega Hawlucha lijkt Pokemon nu op X te zinspelen naar Mega Malamar, ook zeker een pokemon die interessant genoeg is ervoor
Een voorbeeld:
beetje hit en mis zijn de mega, ben nog steeds hoe feraligatr er als mega er uit gaat zien, hij blijft mij favoriete pokemonG_Dragon schreef op donderdag 4 september 2025 @ 15:52:
Ik hoop eerlijk gezegd dat we nog wel mooiere en betere mega's gaan krijgen, want vind ze tot nu toe een beetje mwa