[Switch | Switch 2] Pokémon Legends Z-A

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:24
Moet zeggen, ik vind de graphics ook niet zo verkeerd hoor. Tuurlijk, het is geen Ghost of Yotei of zoiets, maar het is toch ook niet slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slicey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-10 09:59
G_Dragon schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:45:
[...]

Vroeger.. moesten wij het rond die leeftijd ook doen met engels bij Gen 1 of Gen 2? :D Zo heb ik ook mijn eerste engels geleerd O-)
ja hier tzelfde! kreeg na een operatie toen ik 5yo was een gameboy color met pokemon red.. sprak nog 0 engels maar door gewoon dingen te klikken begon je woorden te associeren met acties en zo te leren! Met die graphics was t wel lastig te bepalen wat cut nou precies deed of seismic toss maar toch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23-10 21:02
Even wat reviews bekeken. Toch jammer dat het nog steeds niet écht goed is. Combat systeem ben ik wel voorstander van maar dan die graphics en 1 stad....

Tot op heden alleen nog maar Mario Kart World in mn bezit voor Switch 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-10 22:32
wauturr schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 19:24:
Even wat reviews bekeken. Toch jammer dat het nog steeds niet écht goed is. Combat systeem ben ik wel voorstander van maar dan die graphics en 1 stad....

Tot op heden alleen nog maar Mario Kart World in mn bezit voor Switch 2.
Bananza kopen! GOTY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:42
G_Dragon schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 22:01:
[...]

Ja je hebt Nintendo Online nodig als je wil ruilen, anders had ik je graag geholpen :)
Ik heb NSO, jij ook? Dan zouden we evt kunnen traden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:58

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
MR.Harok schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 21:02:
[...]

Ik wil je daar wel mee helpen, maar word als je het niet erg vind wel pas morgen :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slicey
Als ruil plannen niet lukken kun je ook deze trade codes gebruiken.. hiermee heb ik succesvol machamp, aromatisse en gengar weten te krijgen! Vaak ruilen mensen ook direct weer terug zodat de ot op hun naam staat Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eBWbDroIJdyuRQxyzLJIgZzTsmA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4qywFj4xN38y3gjJueCWjuRO.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
MR.Harok schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 21:02:
[...]

Tijd om te ruilen?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slicey
Tot nu toe 2 shinies gevonden.. 2x Patrat.. whyyyy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MR.Harok
Ah je bericht gemist vanmiddag. Kan je ergens vanavond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
MR.Harok schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:15:
[...]

Ah je bericht gemist vanmiddag. Kan je ergens vanavond?
Ik kan nu? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR.Harok
Ik heb je mijn friend code via dm gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik zie het, thanks!

[ Voor 71% gewijzigd door G_Dragon op 19-10-2025 19:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxo3plauuMFW1QBi7_JeKmRmL-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GD64HPBs8Gwv8qXRW4LjjdAS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRv8c8mNJDrQG74YvVVDkkR6aE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vLMRwrRJny0soWzpQwFilHTg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oN0OlT6rQC9JrrhAHznVwTBWSgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GpMnZkC52mvfd71uUWxef6qT.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een spel! Ben echt helemaal hooked, alleen toch vanavond een hele grote teleurstelling te verwerken gehad op gebied van het verhaal. De gene die dit bedacht heeft bij Nintendo mogen ze van mij ontslaan...

spoiler:
Door een speciale promotie ga je opeens van rang V naar F? Dit is echt doodzonde, want het verhaal gaat over je omhoog werken in die ranglijst en dat gaat rustig. Maar dit? Zonde en teleurstellend

Video kon niet in een spoiler tag (PAS OP SPOILERS):

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slicey
G_Dragon schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 19:56:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat een spel! Ben echt helemaal hooked, alleen toch vanavond een hele grote teleurstelling te verwerken gehad op gebied van het verhaal. De gene die dit bedacht heeft bij Nintendo mogen ze van mij ontslaan...

spoiler:
Door een speciale promotie ga je opeens van rang V naar F? Dit is echt doodzonde, want het verhaal gaat over je omhoog werken in die ranglijst en dat gaat rustig. Maar dit? Zonde en teleurstellend

Video kon niet in een spoiler tag (PAS OP SPOILERS):
[Streamable: unnamed]
spoiler:
Je skipt inderdaad opeens veel maar de tickets requirements gaan ook aardig omhoog in de hogere levels - ik denk dat het uiteindelijk niet eens zo veel scheelt qwua tickets als die voor elke rank hetzelfde waren geweest ipv per level stijgend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Voor z'n groot bedrijf als Nintendo is dit wel echt heel slechts, ik ben het 100% met deze Youtuber eens dat dit echt niet acceptabel is voor een spel met z'n prijskaartje van z'n groot bedrijf:
  • De mensen staan stil en hetzelfde model.
  • Gebouwen zijn kaal en vlak.
  • Textures zijn niet eens goed of gelijk.
  • De wereld is een beetje leeg, geen voice actors.
  • Weinig toegankelijkheid bij cafes enz
Maar voor de rest is het spel wel echt vermakelijk, begrijp me niet verkeerd!

[ Voor 45% gewijzigd door G_Dragon op 19-10-2025 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:35
Misschien interessant: de DLC werd ondertussen gedatamined. Ik heb geen idee hoe definitief dit allemaal is maar men zou het volgende reeds gevonden hebben:
spoiler:
82 sidequests, 9 Rogue Mega fights, 19 Megas, 166 terugkerende Pokemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-10 12:50
die DLC is toch al te koop? las ergens dat die actief wordt als je het basisspel uit hebt gespeeld of komt die pas later?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11:01
jaydenjarno schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 07:19:
die DLC is toch al te koop? las ergens dat die actief wordt als je het basisspel uit hebt gespeeld of komt die pas later?
Dit staat bij de Nintendo Store: https://store.nintendo.nl...NwXAmVzL5HOEIodawFGxTFGw0

De DLC Mega Dimension bevat de volgende elementen:
Wave 1: Holo-X- en Holo-Y-kledingsets – 16 oktober 2025
Wave 2: Aanvullende verhaalcontent – Uiterlijk vanaf 28 februari 2026

Een aanvullend verhaal dat je kunt beleven nadat je het hoofdverhaal van Pokémon Legends: Z-A hebt voltooid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:17
Slicey schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 11:21:
Als ruil plannen niet lukken kun je ook deze trade codes gebruiken.. hiermee heb ik succesvol machamp, aromatisse en gengar weten te krijgen! Vaak ruilen mensen ook direct weer terug zodat de ot op hun naam staat [Afbeelding]
Oh wat grappig. Zeker die Scizor wil ik hebben. Is en blijft toch één van mijn favoriete Pokemon.
Ik kwam dus gisteren ook een jasje tegen in game met een Scizor op de achterkant. Uiteraard heb ik die gelijk aangetrokken!

Ik moet alleen nog even scythers tegenkomen en een Metal Coat 8) :+

Heb gisteren een Riolu naar Lucario ge-evolueerd. Dus die favoriete is al binnen! _/-\o_

Ik vind de game stukken leuker dan ik verwacht had. Ik was bang dat ik na een uur of 5 a 6 wel door de gameplay heen zou zakken. Maar ik vind het erg vermakkelijk tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nylato
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-10 14:35
(jarig!)
Ik heb er ondertussen denk ik al wel 25+ uur in de game zitten.

Ik vind het spel goed in elkaar zitten.
Ik dacht zelf ook dat de game heel klein was omdat het maar in een stand afspeelt.
Ik heb er geen last van dat het maar 1 stad is. Puur over hoe ze het aangepakt hebben.

Ben zelf af en toe nog aan het vechten met het nieuwe battle systeem. Maar dat kan ook meer aan mij liggen dan aan de game.

Ik zou deze game dan ook eerder aanraden aan iemand dan Scarlet of Violet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
Dubrillion schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 08:22:
[...]

Oh wat grappig. Zeker die Scizor wil ik hebben. Is en blijft toch één van mijn favoriete Pokemon.
Ik kwam dus gisteren ook een jasje tegen in game met een Scizor op de achterkant. Uiteraard heb ik die gelijk aangetrokken!

Ik moet alleen nog even scythers tegenkomen en een Metal Coat 8) :+

Heb gisteren een Riolu naar Lucario ge-evolueerd. Dus die favoriete is al binnen! _/-\o_

Ik vind de game stukken leuker dan ik verwacht had. Ik was bang dat ik na een uur of 5 a 6 wel door de gameplay heen zou zakken. Maar ik vind het erg vermakkelijk tot nu toe.
Scyther heb ik al gevonden - metal coat lijkt alleen niet beschikbaar te zijn tot end game wat ik hierover heb gevonden
spoiler:
Als het goed is kan je hem bij een npc bij dat klus bedrijf kopen - maar die is er bij mij nog niet en je krijgt er blijkbaar 1 bij side quest 111 - alleen weet ik niet waar die is haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Slicey schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 23:05:
[...]
spoiler:
Je skipt inderdaad opeens veel maar de tickets requirements gaan ook aardig omhoog in de hogere levels - ik denk dat het uiteindelijk niet eens zo veel scheelt qwua tickets als die voor elke rank hetzelfde waren geweest ipv per level stijgend
spoiler:
Klopt maar helaas heb je nog in een nacht voldoende punten en de ticket vrijgespeeld, heb het idee dat de verdiende punten ook meer worden als je rang omhoog gaat. Was mooier geweest als je er nu 3 of 4 nachten over moest doen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• protoss warrior
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-10 12:48
G_Dragon schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 23:34:
Voor z'n groot bedrijf als Nintendo is dit wel echt heel slechts, ik ben het 100% met deze Youtuber eens dat dit echt niet acceptabel is voor een spel met z'n prijskaartje van z'n groot bedrijf:
  • De mensen staan stil en hetzelfde model.
  • Gebouwen zijn kaal en vlak.
  • Textures zijn niet eens goed of gelijk.
  • De wereld is een beetje leeg, geen voice actors.
  • Weinig toegankelijkheid bij cafes enz
Maar voor de rest is het spel wel echt vermakelijk, begrijp me niet verkeerd!

[YouTube: Pokémon Windows: Z-A Review]
  • Dat ze stil staan is echt een non issue(voor zover het geen pluspunt is) en hetzelfde model maakt mij persoonlijk niet heel veel uit(wat mij betreft zit er genoeg variatie in de modellen waar het moet)
  • Geen last van gehad tot nog toe, ik weet ook niet hoe vlak hierin bedoelt word. als ze niet vlak zouden zijn zou dat juist voor de gameplay problemen opleveren
  • De textures van de zaken die er toe doen zijn goed genoeg
  • Voice acting verwachten in een Nintendo/Pokemon game is een beetje hetzelfde als klagen dat als je naar de noordpool gaat dat het koud is. Wat mij betreft juist een pluspunt dat het er niet in zit maar dit is voor iedereen anders.
  • ?? geen last van gehad en ga niet de video bekijken wat hier specifiek bedoeld word.
Overigens vermaak ik me wel met de game als onderdeel van de legends games, als normaal pokemon spel zou het zwaar falen op vrijwel elk punt dat er toe doet voor mij maar als je het als een aparte serie benadert met experimentele functies en gameplay dan is het gewoon een goede game, eigenlijk hetzelfde als legends Arceus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik loop steeds vaker te vloeken op die verplichte dag en nacht wisseling, ben er al meerdere Pokémons door misgelopen :p

Hier een voorbeeld van wat me net overkwam:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slicey
Na een paar honderd keer vliegen is ie er eindelijk!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/giowIL1pyQOpeRPKl9eGtZiES-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2xkHffNNBuiPyBzKO2FuKgOr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Slicey schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:18:
Na een paar honderd keer vliegen is ie er eindelijk!!

[Afbeelding]
Nice!! Ik ben bezig met Kadabra, telkens opnieuw fast travelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 09:10
G_Dragon schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 20:45:
Ik loop steeds vaker te vloeken op die verplichte dag en nacht wisseling, ben er al meerdere Pokémons door misgelopen :p

Hier een voorbeeld van wat me net overkwam:
[Streamable: unnamed]
o dat is mij nog niet gebeurd, maar daar is niet goed over nagedacht.
als ik ook al in de gaten moet houden wanneer het dag/nacht word

Sommige games deden het beter door je de optie te geven door te rusten op bankjes of stoelen om naar de avond te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Beste nacht tot nu toe, waar ,in jullie in het verhaal en welke rang? Ik ben rang F.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qtzPVCsBYdOl0wq1tah67NXqFpI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9eArIZkz4fHsTBOCnAQVMqBq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_CdcZJO2VNR_DwE7J0GELQR3ZF4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aQf3GNia2CbsCV03tbOUG5AY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qxXPCiOKJe-YEMQj7baZh7Amffc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eOs9gZE9L5z4cZX0pKmW6HII.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
samlans schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:53:
[...]

o dat is mij nog niet gebeurd, maar daar is niet goed over nagedacht.
als ik ook al in de gaten moet houden wanneer het dag/nacht word

Sommige games deden het beter door je de optie te geven door te rusten op bankjes of stoelen om naar de avond te gaan.
Daarom meld ik het ook even, want het is mij nu al te vaak overkomen, wil niet dat jullie dezelfde fout maken of dat je hierdoor een shiny kwijtraakt. Aangezien je hem wel vangt bij het moment van wisselen en ik weet niet of hij dan nog wel terug spawned.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slicey
G_Dragon schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:53:
Beste nacht tot nu toe, waar ,in jullie in het verhaal en welke rang? Ik ben rang F.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zoo sterke nacht, zo veel heb ik er nog niet in 1 nacht gehad haha
Ik ben nu Rank C main mission 30 volgens mij? Pokedex: 134. Ben nu bezig met main mission progressiet om hopelijk binnekort mega starmie vrij te spelen en wat side missions voor items (net leftovers gekregen!). m n hoogste level pokemon is nu Charizard lvl 59 met de rest van het team 50-55 maar alsnog zijn de battles best lastig! Rank C promotion battle moest ik 1x over doen zelfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-10 15:23

basvn

Breezand - NHN

Slicey schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:27:
[...]

Ik ben nu Rank C main mission 30 volgens mij? Pokedex: 134. Ben nu bezig met main mission progressiet om hopelijk binnekort mega starmie vrij te spelen en wat side missions voor items (net leftovers gekregen!). m n hoogste level pokemon is nu Charizard lvl 59 met de rest van het team 50-55 maar alsnog zijn de battles best lastig! Rank C promotion battle moest ik 1x over doen zelfs
Zitten we vlak bij elkaar! ik weet zo niet op te noemen op welke missies ik zit.
wel de side van Leftovers als laatste gedaan ook. maar ik doe alles willekeurig door elkaar heen.
Lucario is lvl 61. de rest hoog in de 50.
en dragonair op 48 nu.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
ooh waar kun je een dratini / lucario vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samlans
G_Dragon schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:53:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ben nog niet zo ver, ben gisteren naar Y geklommen, alleen merkte dat ik iets te ver was met de map rond rennen en alles vangen wat los rent en vliegt, dus heb nu een ferelgator die iets te hoog level is.

slechte eigenschappen met mij ADHD dat ik van haak op de taak vlieg met quest en dingen doen.

Komen in hoger levels ook meer trainers in de avond, ik hoorde dat de max mulitplayer 3x is bij 30+ trainers maar nog niet zoveel gezien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samlans
G_Dragon schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:55:
[...]

Daarom meld ik het ook even, want het is mij nu al te vaak overkomen, wil niet dat jullie dezelfde fout maken of dat je hierdoor een shiny kwijtraakt. Aangezien je hem wel vangt bij het moment van wisselen en ik weet niet of hij dan nog wel terug spawned.
ben wel blij met deze info, dan ben ik alvast gewaarschuwed en voorbereid, heb gisteren een Larvitar locatie gevonden, dus ga kijken of ik er een kan vangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
samlans schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:06:
[...]

ben nog niet zo ver, ben gisteren naar Y geklommen, alleen merkte dat ik iets te ver was met de map rond rennen en alles vangen wat los rent en vliegt, dus heb nu een ferelgator die iets te hoog level is.

slechte eigenschappen met mij ADHD dat ik van haak op de taak vlieg met quest en dingen doen.
Oh gewoon lekker rustig van het spel genieten, dat ben ik ook aan het doen. Ik moest helaas wel door met het verhaal omdat mijn Pokémon's niet meer luisterden, anders was ik nog niet zover geweest. Want sinds die exp-share gedeeld is over alle Pokémon's is het levelen echt te makkelijk geworden, want je krijgt gigantisch veel en snel xp. Is ergens ook niet leuk meer om heel eerlijk te zijn..

Oh herkenbaar hoor over die ADHD, heb het zelf ook in combinatie met PDDNOS. Ben zelf altijd eerst alle zijmissies, map en collectables aan het verzamelen voordat ik aan het verhaal begin. Helaas kan dit bij Pokémon niet helemaal doordat je zo snel levelt.

Iets wat ik ook mee heb genomen in mijn review over Pokémon Legends Z-A, die ik nog aan het schrijven ben.
Komen in hoger levels ook meer trainers in de avond, ik hoorde dat de max mulitplayer 3x is bij 30+ trainers maar nog niet zoveel gezien
Oh is dat zo? Dit is nieuw voor me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Slicey schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:27:
[...]

Dank je wel :), had er net weer eentje van met 21 trainers en had nog meer geld dan gedeeld op de afgelopen foto. Wil binnenkort voor een nieuw record gaan, dat moet ergens toch makkelijk lukken?

Je bent in ieder geval al flink met het verhaal aan de slag gegaan, meer dan mij! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slicey
G_Dragon schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 12:09:
[...]

Dank je wel :), had er net weer eentje van met 21 trainers en had nog meer geld dan gedeeld op de afgelopen foto. Wil binnenkort voor een nieuw record gaan, dat moet ergens toch makkelijk lukken?

Je bent in ieder geval al flink met het verhaal aan de slag gegaan, meer dan mij! :P
Haha ja ik wil die mega stone voor starmie 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Slicey schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 12:18:
[...]

Haha ja ik wil die mega stone voor starmie 8)
Waar krijg je die dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
Ik heb gehoord main mission 34, zit nu bij 30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-10 18:14
Hier lekker op mijn gemak aan het genieten van de game. Heb er nu 19 uur speeltijd op zitten en ben nu Rang E. Doe lekker van alles door elkaar, heerlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slicey
Hahaha daar is ie dan! Mega starmie genaamd Sterrenman

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PoEmhqq8qxNygKAmcb4bY_RXad4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qy1Ltw7ERXTEL2WE6MOBk82B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Slicey schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:41:
Hahaha daar is ie dan! Mega starmie genaamd Sterrenman

[Afbeelding]
Netjes! De Pokémon meme van dit jaar haha :9
Geld stelt echt niks meer voor in dit spel... Al drie nachten achter elkaar 100k+ binnen weten te halen.. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BitBakker
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 24-10 18:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A0ZW4MZ5MHdX-QjWwVd3EYLqkEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yWn0AI3Qe1viuu2JEJFPabQI.jpg?f=fotoalbum_large

Team is compleet. Heb de Megastone voor Aggron inmiddels gekocht en Ampharos/Dragonite komen snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:32
Het dag en nacht in het spel hoe zit dat juist,wordt het pas nacht als het hier ook nacht is of hoe moet ik dat zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 06:17
svenn15 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:41:
Het dag en nacht in het spel hoe zit dat juist,wordt het pas nacht als het hier ook nacht is of hoe moet ik dat zien ?
Is een standaard cyclus, maar je kan die versnellen. Je kan op een bankje gaan zitten en dan de tijd versneller naar nacht bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik moet nu wel verplicht verder met het hoofdverhaal want mijn Pokémons worden te hoog level, ik heb alle wildzones al 100% gehaald, alle zijmissies die ik kon doen voltooid en ben nu vooral bezig om die 500 battles te halen.
spoiler:
Ik heb net die Mega Absol verslagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
Zo net even de main story uitgespeeld! Credits!
Spel is echt soms pittig - ik denk oh ik ben overleveled - nope!

Verhaal vond ik erg vermakelijk maar ik miste wel echt wat voice acting in de cinematics in de finale.. je ziet characters praten en het is stil terwijl er subtitles op je scherm komen.. tja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slicey
G_Dragon schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 22:09:
Ik moet nu wel verplicht verder met het hoofdverhaal want mijn Pokémons worden te hoog level, ik heb alle wildzones al 100% gehaald, alle zijmissies die ik kon doen voltooid en ben nu vooral bezig om die 500 battles te halen.
spoiler:
Ooh dan ben je nog echt aan het begin haha echt alles gedaan voordat je verder ging! Ben ik zelf altijd te ongeduldig voor en wil niet gespoiled worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Slicey schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 23:06:
Zo net even de main story uitgespeeld! Credits!
Spel is echt soms pittig - ik denk oh ik ben overleveled - nope!

Verhaal vond ik erg vermakelijk maar ik miste wel echt wat voice acting in de cinematics in de finale.. je ziet characters praten en het is stil terwijl er subtitles op je scherm komen.. tja
Jemig je bent er echt snel doorheen gegaan, is het verhaal nou zo kort of ben je aan het rushen geweest :p

Ik probeer altijd zoveel mogelijk te completen voordat ik doorga naar het volgende, zo werk ik alle spellen af dat ik speel. Zal mijn autisme wel zijn :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slicey
G_Dragon schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 00:06:
[...]

Jemig je bent er echt snel doorheen gegaan, is het verhaal nou zo kort of ben je aan het rushen geweest :p

Ik probeer altijd zoveel mogelijk te completen voordat ik doorga naar het volgende, zo werk ik alle spellen af dat ik speel. Zal mijn autisme wel zijn :p
Beetje van beide haha heb nu 37,5 uur gespeeld.. Wil het niet gespoiled worden dus dan maar ff knallen in het verhaal.

Nu vooral werken aan post game en progressie Shiny charm - die wel echt lastig is met maples research

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:00
Tot nu toe heb ik alle Pokémon games op de Switch gespeeld. Gek genoeg heb ik de drang niet om ZA nu al binnen te halen. Het concept dat alles in de stad speelt (ondanks dat er "wild zones" bestaan), trekt mij niet. Wel vind ik het battle system tof en vernieuwend van wat ik heb gezien.

Is ZA over het algemeen toch nog vermakelijk of kan je hiermee uren maken puur omdat het een Pokémon spel is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
Lashrom schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 08:49:
Tot nu toe heb ik alle Pokémon games op de Switch gespeeld. Gek genoeg heb ik de drang niet om ZA nu al binnen te halen. Het concept dat alles in de stad speelt (ondanks dat er "wild zones" bestaan), trekt mij niet. Wel vind ik het battle system tof en vernieuwend van wat ik heb gezien.

Is ZA over het algemeen toch nog vermakelijk of kan je hiermee uren maken puur omdat het een Pokémon spel is?
Ik had precies hetzelfde, ik had het spel gepre-orderd.. Maar toch na een aantal dagen maar uit de seal gehaald en gespeeld. En het is vermakelijker dan gedacht, er is genoeg variatie wat mij betreft en de gevechten zijn soms vrij pittig.

Heb nu zo ongeveer 7 uur gespeeld en de stad voelt toch vrij groot aan, ook door alle daken etc die je op kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-10 15:23

basvn

Breezand - NHN

Rotinomm schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 08:54:
[...]

Heb nu zo ongeveer 7 uur gespeeld en de stad voelt toch vrij groot aan, ook door alle daken etc die je op kan.
ik kom na 28 uur nog steeds op plekken waarvan ik denk hey, hier ben ik nog niet geweest.
of nieuwe cafe's die op de kaart worden gezet als fasttravel punt.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slicey

De map is inderdaad klein maar wel goed gevuld - meer dan 120 side quests, komen steeds meer wild zones bij en er is altijd wat te doen. Ik vind zelf dit spel wel een sutk beter dan Scarlet/Violet - niet alleen omdat het gewoon goed runt (30 fps switch 1/ 60 fps Switch 2) maar de graphics (behalve de gebouwen) zijn ook echt niet slecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lashrom
Dank voor jullie reacties! Straks maar even aanschaffen. ;-)

Ik ben benieuwd.

[ Voor 14% gewijzigd door Lashrom op 22-10-2025 09:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:19
Ik heb de game ook maar gehaald, het speelt ieder geval veel soepeler dan Scarlet, ook ziet het er wat beter uit grafisch(maar alsnog ver ondermaats natuurlijk voor deze tijd). Vooral het nieuwe vechtsysteem is leuk en veel dynamischer dan normaal, maar moet er nog wel een beetje aan wennen. Hopelijk gaan ze hierop voort bouwen met de volgende mainline pokemon game.

Maar je hebt toch wel elke keer het gevoel dat je de stad een keer uit wilt ook ofzo op naar het avontuur dat blijft bij mij nog een beetje hangen. Maarja als pokemon liefhebber is het wel gewoon weer een lekkere game maar eigenlijk zou deze game voor max 40 euro in de schappen moeten liggen gezien de schaal ervan. Zou wel vet zijn als ze een groot buitengebied toevoegen met DLC maar geen idee wat daar precies de plannen mee zijn dat zal wel tegen vallen aangezien het een legends game is.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Ik was ook heel terughoudend over dit spel, maar toch op de gok een pre-order geplaatst omdat ik sinds mijn 8ste elk Pokémon spel nog heb gekocht op release. Het nieuwe combat systeem leek mij erg intressant, het idee dat het hele spel in een stad zou afspelen met een battle royale en wild zones vond ik maar niks..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RvrYZZRzIjUSU6abVUmQB9x1tq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1bKepttxR9BFH5zvtspUHp32.jpg?f=fotoalbum_large
"een van de grafische kritiekpunten"

Toch ondanks ik veel kritiekpunten heb over het grafische en afgewerkte gedeelte, vermaak ik mijn echt heel goed met Pokémon Legends Z-A. Net zoals de anderen hierboven zeggen, je ontdekt steeds weer nieuwe plekken en de stad voelt groot aan, het verhaal lijkt tot wat ik heb gezien ook goed in elkaar te zitten.

Ik zou hem wel aanraden maar dan niet voor een bedrag van €80, daarvoor is het spel eerlijk gezegd niet voldoende afgewerkt. Maar dat is een persoonlijke keus!

Hier nog wat foto's;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZ5awTRhTpiZCFq4TUx8o-ob7h8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hTB0dhY0PIqKC4BshLTMVLoc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcG-nKQTV8LamAEYQqduVKyOXi0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZguZWPHHY1St4CDZFlDZzr5e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9MSEb2BVlMPLdXmLLcS1pGDIJuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y4U3CV470z0b1rTEt1neWFzr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ASlAa0bhM5mdINGBum8B6O3UYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uEtWAwZTT1q5tHHbd12sH0Hs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
misschien heb ik iets gemist qua uitleg in de game, maar is er ook een plek of optie om met all pokemon op de foto te gaan zoals in Scarlet met de picknick?

wil een keer met mij team op de foto maar kan nu maar 1 voor 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-10 16:49
samlans schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:15:
misschien heb ik iets gemist qua uitleg in de game, maar is er ook een plek of optie om met all pokemon op de foto te gaan zoals in Scarlet met de picknick?

wil een keer met mij team op de foto maar kan nu maar 1 voor 1
Als je een bankje ziet, kun je naast dag/nacht wisselingen ook ervoor kiezen om te chillen met je Pokemon. Niet helemaal hetzelfde als in SV maar de optie is er wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-10 16:12

Pykow

Angelo OTR

G_Dragon schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 22:09:
spoiler:
Ik heb de game vanaf vrijdag kunnen spelen door een vertraging bij DHL.
Volgens mij heb ik er nu 10 uur inzitten ofzo en ben ook pas net voorbij het verslaan de eerste paar Mega's.
je spoiler kan je weglaten, want iedereen kent deze missie al vanaf de preview paar maanden terug.

ik ben geen fan van de nieuwe battlesysteem of het ligt echt aan mij zelf dat ik niet goed heb opgelet.
Soms wil ik een pokemon terugtrekken, maar dan moet eerst de animatie afgelopen zijn.
Dus er zit nog steeds een turnbased methode is, alleen als je Speed hoog is heb je altijd een voordeel.
Daarnaast heb ik het idee dat range attacks niet goed te besturen zijn.
Als ze dicht bij staan, loopt je pokemon weg om afstand te nemen om vervolgens zoveel tijd te verliezen dat de tegenstander weer een aanval kan uitvoeren.
Of de animatie is vrij lang en dan mis je gewoon je shot.
Dan gebeurd het ook regelmatig dat je aanval niet eens de tegenstander raakt als die net even terug loopt.
close range attacks lijken daarmee veel effectiever te werk gaan en daarom is een lucario ook lekker sterk.
Ik weet ook nog steeds niet wat ik nu echt een fijne of sterke pokemon vindt. Ik doe momenteel maar wat.
Je hebt geen gyms met een thema of outbreaks met een thema. Battle royal in de avond is alles door elkaar en je ziet maar.

Ik ben nu dus rank F (want opeens vlieg je letters omhoog) en mijn pokemon's zijn level 35-40.
Voor mij gevoel moet ik nu doortrainen tot level 60 en dan weer verder in het verhaal ofzo.
Ik heb een Mega Charizard, Mega Lucario, Mega Gradevoir, mega Fereligator en de mega Absol.
en vanmorgen nog even snel rank K gehaald op Online voor Mega Graninja te kunnen krijgen.

Ik ben ook nog opzoek naar kleding winkels met MANNEN kleren. Ik kom het bijna niet tegen.
Had dus beter voor een vrouwelijke personage kunnen gaan, dan had ik ook daarin wat keuze gehad.

Persoonlijk blijf ik moeite houden met de 100 dialogen om een game uit te spelen.
Pokemon Archeus was ook eentonig en steeds weer terug naar je kamp, waardoor ik afhaakte.
Pokemon Violet ben ik pas recent weer meebegonnen, Draaide echt verschrikkelijk slecht op de Switch 1
Pokemon Shield kan mij niet eens herinnerne dat ik het uitgespeeld heb
Pokemon Let's to Pikachu, in mijn ogen de slechtste pokemon game.
en nu met Pokemon legends Z-A eens kijken hoever we komen

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Laatst online: 23-10 16:58
Pykow schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:38:
[...]
je spoiler kan je weglaten, want iedereen kent deze missie al vanaf de preview paar maanden terug.
Hier iemand die het niet wist ;)

Maar ik kan mezelf ook vrij goed afsluiten voor spoilers voor een release en lees ze nu gewoon nu ik het zelf speel. Dus ik blijf het wel fijn vinden als mensen spoiler dingen in spoiler tags zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
[...]

Ik heb de game vanaf vrijdag kunnen spelen door een vertraging bij DHL.
Volgens mij heb ik er nu 10 uur inzitten ofzo en ben ook pas net voorbij het verslaan de eerste paar Mega's.

ik ben geen fan van de nieuwe battlesysteem of het ligt echt aan mij zelf dat ik niet goed heb opgelet.
Soms wil ik een pokemon terugtrekken, maar dan moet eerst de animatie afgelopen zijn.
Dus er zit nog steeds een turnbased methode is, alleen als je Speed hoog is heb je altijd een voordeel.
Daarnaast heb ik het idee dat range attacks niet goed te besturen zijn.
Als ze dicht bij staan, loopt je pokemon weg om afstand te nemen om vervolgens zoveel tijd te verliezen dat de tegenstander weer een aanval kan uitvoeren.
Of de animatie is vrij lang en dan mis je gewoon je shot.
Dan gebeurd het ook regelmatig dat je aanval niet eens de tegenstander raakt als die net even terug loopt.
close range attacks lijken daarmee veel effectiever te werk gaan en daarom is een lucario ook lekker sterk.
Ik weet ook nog steeds niet wat ik nu echt een fijne of sterke pokemon vindt. Ik doe momenteel maar wat.
Je hebt geen gyms met een thema of outbreaks met een thema. Battle royal in de avond is alles door elkaar en je ziet maar.

Ik ben nu dus rank F (want opeens vlieg je letters omhoog) en mijn pokemon's zijn level 35-40.
Voor mij gevoel moet ik nu doortrainen tot level 60 en dan weer verder in het verhaal ofzo.
Ik heb een Mega Charizard, Mega Lucario, Mega Gradevoir, mega Fereligator en de mega Absol.
en vanmorgen nog even snel rank K gehaald op Online voor Mega Graninja te kunnen krijgen.

Ik ben ook nog opzoek naar kleding winkels met MANNEN kleren. Ik kom het bijna niet tegen.
Had dus beter voor een vrouwelijke personage kunnen gaan, dan had ik ook daarin wat keuze gehad.

Persoonlijk blijf ik moeite houden met de 100 dialogen om een game uit te spelen.
Pokemon Archeus was ook eentonig en steeds weer terug naar je kamp, waardoor ik afhaakte.
Pokemon Violet ben ik pas recent weer meebegonnen, Draaide echt verschrikkelijk slecht op de Switch 1
Pokemon Shield kan mij niet eens herinnerne dat ik het uitgespeeld heb
Pokemon Let's to Pikachu, in mijn ogen de slechtste pokemon game.
en nu met Pokemon legends Z-A eens kijken hoever we komen
Spoilertags zijn erg belangrijk, je mag en kan er nooit vanuit gaan dat iedereen alles maar heeft gezien en al weet. Liever een keer te vaak een spoilertag dan een keer te weinig en iemand zijn ervaring verpesten :)

Met gevechten heb ik tot op heden geen problemen, vind het wel lekker vlot doorspelen. Iets waar je misschien inderdaad even aan moet wennen, want het is natuurlijk wel echt de eerste keer dat we af zijn gestapt van turnbased.

Hier een video van mijn laatste gevecht:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
Ik moet wel zeggen het nieuwe vechten vind ik tof en ziet er goed uit, maar ik zie er (in de tijd die ik erin gestopt heb) nog niet helemaal het nut van in tov de klassieke variant.
Misschien dat dit nog verder opent als je het "begin" door bent?

Ik ben ook pas bij de X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slicey
Nederlandhc schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:51:
Ik moet wel zeggen het nieuwe vechten vind ik tof en ziet er goed uit, maar ik zie er (in de tijd die ik erin gestopt heb) nog niet helemaal het nut van in tov de klassieke variant.

Ik ben ook pas bij de X.
Er zit wel meer diepgang in dan alleen skills spammen - dat merk je vooral wanneer er grond effecten worden gebruikt en je je pokemon op de juiste plaats probeert te krigjen om een grond effect te ontwijken of zelfs sommige aanvallen te ontwijken. Het is lastiger als je alleen stil blijft staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
[...]

Dit viel mij inderdaad ook op :D
Gelukkig heb ik een Scizor jasje/trui gevonden en laat dit nou één van mijn favoriete pokemon zijn _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nederlandhc
Slicey schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 12:00:
[...]

Er zit wel meer diepgang in dan alleen skills spammen - dat merk je vooral wanneer er grond effecten worden gebruikt en je je pokemon op de juiste plaats probeert te krigjen om een grond effect te ontwijken of zelfs sommige aanvallen te ontwijken. Het is lastiger als je alleen stil blijft staan
Nu je het zegt grond aanvallen ja, aanvallen ontwijken is me nog niet (actief) gelukt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11:01
Heeft iemand deze besteld? Staat Nintendo Switch 2 bij, maar het hoesje bij 1.
En is het fysieke cartridge of code?
https://www.amazon.nl/dp/...cx_pfo_vse-cards-ingress0

Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samlans
Locolau schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:41:

Thanks.
ik had zo een editie via Nintendo gekocht en kreeg een code in de doos
maar had ook losse code er bij besteld voor de switch 2 omdat ik niet zeker wist of ik die ging kopen

[ Voor 11% gewijzigd door samlans op 22-10-2025 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:35
Locolau schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:41:

Thanks.
Dit lijkt me de fysieke versie van de Switch 1 game. Als je op Switch 2 gaat spelen kan je nog een upgrade kopen of de Switch 1 versie via backwards compatibility spelen.
De fysieke release van de Switch 2 game werkt overigens op beide consoles, en wisselt dan van versie op basis van de gebruikte console.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Even wat hoofd missies verder in Z-A en ben flink bezig geweest met de Battle Royale, waardoor ik inmiddels over de 1 miljoen aan geld heb. Wat gaat het levelen en verdienen van geld toch véeeel te makkelijk in dit spel, voelt wel echt alsof ze het te makkelijk hebben gemaakt vergeleken met de vorige spellen als je het mij vraagt!

Ik zit constant boven de levelcap waardoor ik verplicht verder moet gaan met het verhaal, terwijl ik door wil met het ontdekken van de stad >:)..

Net even gekeken hoeveel uur ik er inmiddels in heb zitten en dat is toch alweer rond de 33 uur, gaat snel! Hoe ziet jullie team er inmiddels uit? Dit is die van mij;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRclsZnxOEWfX7v9XlSNrNLapuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LyQgdhusLsfDTxwEk7WLNbot.jpg?f=fotoalbum_large

En hier nog wat screens van mijn playthrough 8) ;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTn0W4BZ1puDLHU4uKdjNoPdzFQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pVfada5Q1w6qTCRP3sfVgfJY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ypx5IgyLYwHtf3mgDO3FQE8mvu4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wQopqx2HNwatkZdTbUYLnvCv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LLNSeYY2IyzxUEHuwGYsfIeyB34=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7s80eA1EPbDflNE5dIKpTinF.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slicey
G_Dragon schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 17:27:
Even wat hoofd missies verder in Z-A en ben flink bezig geweest met de Battle Royale, waardoor ik inmiddels over de 1 miljoen aan geld heb. Wat gaat het levelen en verdienen van geld toch véeeel te makkelijk in dit spel, voelt wel echt alsof ze het te makkelijk hebben gemaakt vergeleken met de vorige spellen als je het mij vraagt!

Ik zit constant boven de levelcap waardoor ik verplicht verder moet gaan met het verhaal, terwijl ik door wil met het ontdekken van de stad >:)..

Net even gekeken hoeveel uur ik er inmiddels in heb zitten en dat is toch alweer rond de 33 uur, gaat snel! Hoe ziet jullie team er inmiddels uit? Dit is die van mij;

[Afbeelding]

En hier nog wat screens van mijn playthrough 8) ;
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Haha altijd grappig hoe anderen heel anders spelen, heb behalve het verplichte voor Z-A Royal ranks weinig tot niet gevochten! Dan heb je zeker al aardige progressie naar de 1000 battles voor maples research? Ik zit pas op 230 :9

Deel mn team straks, ben nog niet thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Slicey schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 18:59:
[...]

Haha altijd grappig hoe anderen heel anders spelen, heb behalve het verplichte voor Z-A Royal ranks weinig tot niet gevochten! Dan heb je zeker al aardige progressie naar de 1000 battles voor maples research? Ik zit pas op 230 :9

Deel mn team straks, ben nog niet thuis
Ik zal zo thuis even kijken hoever ik ben met de battles , ik gok ergens in de 300 :)

Edit;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wzmsbvQPzo0kqv3-OR9qmkM5R6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nxoZaJwkbLGdxmQrXnyxBXd8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door G_Dragon op 22-10-2025 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
Mijn main team is
  • Solarmander (Charizard)
  • Zuiger (Victreebel)
  • Drilbitje (Excadril)
  • Magister (Gardevoir)
  • Joris (de draak - Dragonite)
  • Sterrenman (Starmie)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pi0YDZPNFKqgp5dRJsJWI1wkWbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9liBagv8CgdqNAGBavNpxMu1.jpg?f=fotoalbum_large

Ligt t aan mij of lijkt dit op Kirby rechts boven op dit bord?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xVQ6mSfa592igMxiRk6jHXl1Y8w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8dhQusnJjHTfIFPl5hfQtxJc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Slicey schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 19:39:
Mijn main team is
  • Zuiger (Victreebel)
  • Drilbitje (Excadril)
  • Magister (Gardevoir)
  • Sterrenman (Starmie)
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dus deze 3 icoontjes?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xf5UzNWpEwfcwy5ePzJNh2DNrSs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Lq2ypCbHMSsOrDcFtXckgu2j.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/McfK-H84-4jYJHwvsH3sJaw80jc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UckpxFKxKkBPzLLCDV61wFDU.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YSxpszVMfniCur67XEP4sWUnQqY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/dfrX8eD9GBRfqI0qQukKva96.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slicey
Ah ja .. en ik heb Pokemon Red ook gewoon gespeeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Slicey schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:46:
[...]

Ah ja .. en ik heb Pokemon Red ook gewoon gespeeld :+
En zo nee, dan had je de referentie ook kunnen zien in Scarlet en Violet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-10 14:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1s7xD8NfpcMbjyBw2UdobjflVj8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m3xXBUrCoGVVo6UrUCmOjBnQ.jpg?f=fotoalbum_large

Kwam deze gister tegen, helaas nog geen dragoniteiteiteite.
Overigens is de shrek dragonite in deze game voor het eerst best decent. Niet zo overdreven fel, ik snap nu de groene kleur die die heeft beter (door oranje en blauw van dragonair te mengen). De mega vorm is gek genoeg dan wel weer zoals dragonair wat ik niet helemaal begrijp.

[ Voor 24% gewijzigd door mxmemx op 23-10-2025 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slicey
mxmemx schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 08:34:
[Afbeelding]

Kwam deze gister tegen, helaas nog geen dragoniteiteiteite.
Overigens is de shrek dragonite in deze game voor het eerst best decent. Niet zo overdreven fel, ik snap nu de groene kleur die die heeft beter (door oranje en blauw van dragonair te mengen). De mega vorm is gek genoeg dan wel weer zoals dragonair wat ik niet helemaal begrijp.
Shiny alpha Dragonite! Wow! Gelukt om te vangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
Slicey schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 08:37:
[...]

Zeker! heb direct gesaved, want het werd bijna nacht, maar ik sneakte gewoon en 1 ultra ball was genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Mauz1978

Console War Veteran

Slicey schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 08:37:
[...]

Hoe zie je dat het shiny is?

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dubrillion
Gisteren wat Ranked Battles gespeeld. 30 minuutjes later had ik een Greninja Mega Stone.
Mijn Pokemon zijn nog lang geen level 50, maar kwam er best aardig doorheen. De ene battle gaat het goed en de andere battle wordt je helemaal afgemaakt, omdat je ziet dat je tegenstanders sterkere Pokémon heeft, als in betere moves.

Ook de Kanto Starter gevonden. Blijkbaar kon ik die allang krijgen, maar ga bijna nooit naar een Pokemon Center :D

Trade codes gebruikt en heb nu een Gengar. Nu nog een Scyther met Metal Coat voor mijn favoriete Pokemon Scizor!

Gewoon weer 2,5u gespeeld. Vermaak me prima!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BitBakker
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 24-10 18:20
Slicey schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 19:39:
Mijn main team is
  • Zuiger (Victreebel)
  • Drilbitje (Excadril)
  • Magister (Gardevoir)
  • Sterrenman (Starmie)
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het is toch Joris de drakendoder (en de attractie heet Joris en de draak) :o
Mauz1978 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:21:
[...]

Hoe zie je dat het shiny is?
Hij lijkt roze ipv blauw

[ Voor 8% gewijzigd door BitBakker op 23-10-2025 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Pokemon Groundhog Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
Dubrillion schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 10:08:
Gisteren wat Ranked Battles gespeeld. 30 minuutjes later had ik een Greninja Mega Stone.
Mijn Pokemon zijn nog lang geen level 50, maar kwam er best aardig doorheen. De ene battle gaat het goed en de andere battle wordt je helemaal afgemaakt, omdat je ziet dat je tegenstanders sterkere Pokémon heeft, als in betere moves.

Ook de Kanto Starter gevonden. Blijkbaar kon ik die allang krijgen, maar ga bijna nooit naar een Pokemon Center :D

Trade codes gebruikt en heb nu een Gengar. Nu nog een Scyther met Metal Coat voor mijn favoriete Pokemon Scizor!

Gewoon weer 2,5u gespeeld. Vermaak me prima!
Oh meen je ik dacht je moet lvl 100 zijn voor ranked, dann ga ik ook ff proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-10 16:49
Nee, al je Pokemon worden lvl 50 gemaakt voor Ranked battles. Geen idee hoe de meta daarin nu is maar toen ik het deed een paar dagen geleden was het voornamelijk Feraligatr/Charizard/Excadrill die ik het meeste zag.

Rank K is gelukkig eenvoudig te krijgen dus niet heel veel moeite hoeven doen voor de Greninja mega stone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
mxmemx schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:03:
[...]

Oh meen je ik dacht je moet lvl 100 zijn voor ranked, dann ga ik ook ff proberen!
Je kan gewoon elk moment doen.. aangeraden wanneer je een mega ring hebt en 3 aardige Pokemon hebt die allen kunnen mega evolven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-10 16:12

Pykow

Angelo OTR

Nederlandhc schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:58:
[...]

Hier iemand die het niet wist ;)

Maar ik kan mezelf ook vrij goed afsluiten voor spoilers voor een release en lees ze nu gewoon nu ik het zelf speel. Dus ik blijf het wel fijn vinden als mensen spoiler dingen in spoiler tags zetten.
Dan vraag ik mij erg af hoe je wist dat Pokemon Legends Z-A eraan zat te komen en hoe je hebt besloten om de game te halen. Ik heb toch zelf echt wel de trailers en promotie video's gezien om te weten wat het gaat worden. Of youtubers die een samenwerking hadden met Pokemon tijdens gamescon etc.
Vandaar dat ik zeg dat de spoiler weg kon in dit geval, want dit was letterlijk van te voren getoond en zegt verder niets over het verhaallijn.

Ik heb zelf te veel spoilers gezien en kan zeggen
spoiler:
niets verassend
Nederlandhc schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:51:

Ik ben ook pas bij de X.
het is lastig om te zien hoe statussen werken, zoals Confused of als er met Screech weer een attack boost is gegeven. Daarnaast het relax van gewoon turn based vechten bevalt mij beter.
Nu spam ik ook maar wat door de cooldowns heen.

Soms voelt voor mij het battlen als Pokemon Let's go Evee/Pikachu.
Leuke animaties en met bashen op een knop kom je er doorheen, zonder dat je echt een fout kan maken.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
@Pykow Je kan ook nieuws doorkrijgen zonder echt wat van het verhaal of iets mee te krijgen?
Ja ik wist dat t eraan kwam, maar ook dat ik me er altijd wel mee vermaak.

Het enige wat ik echt bewust heb meegekregen is het nieuwe battle systeem en dat we in een stad zouden rondlopen.

Zowel mainline als Legends bevallen mij prima en is eigenlijk voor onze collectie altijd een pre-order.
Dus dat gezegd hebbende heb ik verder ook weinig gezien of bekeken waar het over pokemon ZA ging.

Ik vind het juist het mooiste dat ik nu eigenlijk niks wist ervan.
Gewoon lekker door alles heen spelen en zien wat ik tegenkom.
Maar misschien ben ik dan weer een uitzondering die de regel bevestigd?

Qua battling, ja ik vind het ook nog wat lastig te zien, en ook merk ik dat ik snel de cooldowns spam al begin ik wel iets meer op te letten op waar de pokemon staat welke aanvallen ik dan doe.
Bijv attacks die op afstand zijn niet om en om doen met fysieke aanvallen is wat ik nu probeer.

[ Voor 6% gewijzigd door Nederlandhc op 23-10-2025 14:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lashrom
Gisteren aangeschaft en vanochtend meteen al een paar uur kunnen spelen. Ondanks dat ik veel gameplaybeelden en streams heb gezien, waren mijn verwachtingen vrij laag. Ik heb zowel in handheld als in docked gespeeld, en ik moet zeggen dat ik de ophef over de graphics, textures en het mapdesign niet helemaal begrijp. De reden dat ik een Switch 2 heb gekocht, is voornamelijk om de Nintendo spellen op minimaal 60 fps te kunnen spelen. Dat ramen of balkons van gebouwen geen 3D-textures hebben, stoort mij echt niet. Het is vooral de core gameplay die het spel leuk maakt en dat was altijd al de essentie van Nintendo games geweest. Zij zullen nooit tippen aan de huidige graphics van next-gen consoles.

Mijn eerste indruk is overwegend positief. Het is een Pokémon game in een “nieuw” jasje, met als belangrijkste element het nieuwe gevechtssysteem. Eerlijk gezegd erger ik me tot nu toe ook niet aan de map. Ondanks dat het wat eentonig lijkt om alles in Lumiose af te laten spelen, kun je dat makkelijk door de vingers zien. Alles is prima zoals het is.

Wel vraag ik me af waarom ze er niet voor hebben gekozen om je Pokémon handmatig te laten bewegen met de linker-analoge stick, in plaats van alleen de trainer te besturen terwijl de Pokémon je volgt. Ik zie het nut van het “dodge” systeem in die context niet echt. Het was voor mij echt top geweest als je je Pokémon vrij kon laten bewegen. Maar goed, het is in elk geval een stap in de juiste richting.

Over het algemeen bevalt het me tot nu toe goed. Ik moet nog veel meer uren maken, en ik hoop dat het verhaal ook redelijk boeiend blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:50
spoiler:
𝗚𝗶𝘀𝘁𝗲𝗿𝗲𝗻 𝘃𝗮𝗻𝗮𝗳 𝗿𝗮𝗻𝗸 𝗩 𝗶𝗻𝗲𝗲𝗻𝘀 𝗻𝗮𝗮𝗿 𝗿𝗮𝗻𝗸 𝗙 𝗴𝗲𝗴𝗮𝗮𝗻. 𝗚𝗮𝗮𝘁 𝗱𝗲 𝗿𝗮𝗻𝗸 𝗵𝗮𝗹𝗲𝗻 𝗻𝗶𝗲𝘁 𝘃𝗼𝗹𝗴𝗲𝗻 𝗮𝗹𝗽𝗵𝗮𝗯𝗲𝘁?

Blijkbaar heb je rank
𝗭 - 𝗬 - 𝗫 - 𝗪 - 𝗩 - 𝗙 - 𝗘 - 𝗗 - 𝗖 - 𝗕

[ Voor 16% gewijzigd door Mog op 23-10-2025 22:28 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:32
Vanaf wanneer spawnen er andere pokemons in de zones ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
pinokkia schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 20:21:
spoiler:
𝗚𝗶𝘀𝘁𝗲𝗿𝗲𝗻 𝘃𝗮𝗻𝗮𝗳 𝗿𝗮𝗻𝗸 𝗩 𝗶𝗻𝗲𝗲𝗻𝘀 𝗻𝗮𝗮𝗿 𝗿𝗮𝗻𝗸 𝗙 𝗴𝗲𝗴𝗮𝗮𝗻. 𝗚𝗮𝗮𝘁 𝗱𝗲 𝗿𝗮𝗻𝗸 𝗵𝗮𝗹𝗲𝗻 𝗻𝗶𝗲𝘁 𝘃𝗼𝗹𝗴𝗲𝗻 𝗮𝗹𝗽𝗵𝗮𝗯𝗲𝘁?

Blijkbaar heb je rank
𝗭 - 𝗬 - 𝗫 - 𝗪 - 𝗩 - 𝗙 - 𝗘 - 𝗗 - 𝗖 - 𝗕
Dit is een grote spoiler voor mensen die nog niet zover zijn, denk daar alsjeblieft wel aan :o

[ Voor 1% gewijzigd door Mog op 23-10-2025 22:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XM0VxAqxms0k4CLdAJllkNS_H5U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KsCQpQdttuvGeCkYiAzrHTLl.png?f=fotoalbum_large

Duurde even, maar dan heb ik ook wat :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Weer een goede nacht gehad

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NTkSsq4tKVUtKUV7nwazwNd79NI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2HzQMtbPwtzDZQpDLbtrQqGJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
Zo dan! Dat is niet verkeerd!

Kan iemand een Scyther met Metal Coat naar mij traden? Anders wordt het pas na de main story helaas.

Daarna is een Metal Coat te koop voor 5K.

Nature maakt niet veel uit. Voorkeur wel Male (sorry tik vanaf Gen 2 :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Dubrillion schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 18:27:
[...]

Zo dan! Dat is niet verkeerd!

Kan iemand een Scyther met Metal Coat naar mij traden? Anders wordt het pas na de main story helaas.

Daarna is een Metal Coat te koop voor 5K.

Nature maakt niet veel uit. Voorkeur wel Male (sorry tik vanaf Gen 2 :) )
Ik wil best een keer ruilen als ik die Metal Coats kan kopen maar dat kan ik nu nog niet, @Sir_Lion kan die Metal Coats wel al kopen. Misschien wil hij je helpen?

Inmiddels zit ik op 45 uur, heb ik bijna alle screws verzameld (moet en nog 8). Zijn mijn Pokémons bijna allemaal rond de level 60 of hoger, heb nog maar 6 wilde mega's gehad dus vrij in het begin van het verhaal.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

ap3nr0ts

hoi

Iemand die even mijn Haunter/Gengar heen en terug kan ruilen? Gooi gerust een Kadabra of iets mijn kant op. Helpen we elkaars Pokédex. :)

[ Voor 3% gewijzigd door ap3nr0ts op 25-10-2025 11:22 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste