Zo, aftiteling gezien. Moet toch wel zeggen dat het een geweldig spel is. Nu side missies en shiny hunt etc. Vaak na uitspelen wel klaar maar gevoel dat het spel nu gaat beginnen
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Netjes! Daar ben ik na 50 uur nog lang niet, word teveel afgeleid door de zij missies en het vinden van de screws. Waarvan ik er nog 2 moet vindengupfishy schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 16:09:
Zo, aftiteling gezien. Moet toch wel zeggen dat het een geweldig spel is. Nu side missies en shiny hunt etc. Vaak na uitspelen wel klaar maar gevoel dat het spel nu gaat beginnen
Ben vandaag rank D geworden, voelt het voor meer mensen dat dit spel op een easy mode staat? Want ik ga er met twee vingers in mijn neus doorheen, omdat het levelen door de EXP-Share zo ongelofelijk snel en makkelijk gaat. Zit al op een team met een levels van 60+, waarvan Lucario bijna level 70 is.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Is wel afhankelijk van hoe je het spel speelt. Natuurlijk maakt de Exp Share het een stuk makkelijker/te makkelijk, maar als je alleen de hoofdmissies zou doen red je het ook niet. Maar ten opzichte van vroeger is het spel in de loop van de jaren alsmaar makkelijker geworden ja. Vind dat persoonlijk niet perse erg, maar dat komt meer door de leeftijd/luiheidG_Dragon schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 18:26:
[...]
Netjes! Daar ben ik na 50 uur nog lang niet, word teveel afgeleid door de zij missies en het vinden van de screws. Waarvan ik er nog 2 moet vinden![]()
Ben vandaag rank D geworden, voelt het voor meer mensen dat dit spel op een easy mode staat? Want ik ga er met twee vingers in mijn neus doorheen, omdat het levelen door de EXP-Share zo ongelofelijk snel en makkelijk gaat. Zit al op een team met een levels van 60+, waarvan Lucario bijna level 70 is.
Ik heb een groot deel met 3-4 echte pokemon gedaan (waarvan Feraligatr en Charizard by far het meeste werk hebben gedaan) en levelde daarnaast Pokemon voor Pokédex completion. Vind dat wel prima tbh, speel Pokemon, geen dark souls. Kern van het spel is voor mij zeker geen uitdagend combat.
Ik heb ondertussen zelf een Scyther gevangen. Wil iemand deze heen en weer ruilen en dan graag een Metal Coat eraan hangen? Ik weet dat ze in de post game te koop zijn, maar zou graag nog even wat van de game met een Scizor willen spelen!
Ik heb eventueel een Shiny Gogoat je die mag hebben als bedankje 😂
[ Voor 13% gewijzigd door Dubrillion op 26-10-2025 20:57 ]
Sure. DM mij maar een code.Dubrillion schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 20:49:
Ik heb ondertussen zelf een Scyther gevangen. Wil iemand deze heen en weer ruilen en dan graag een Metal Coat eraan hangen? Ik weet dat ze in de post game te koop zijn, maar zou graag nog even wat van de game met een Scizor willen spelen!
Ik ga naar bed.
ja heb het ook, maar merk als je even tijd neemt voor side missies of wat gaat vangen, dat je al snel voorbij de andere trainers bentG_Dragon schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 18:26:
[...]
Netjes! Daar ben ik na 50 uur nog lang niet, word teveel afgeleid door de zij missies en het vinden van de screws. Waarvan ik er nog 2 moet vinden![]()
Hier alles Postgame gedaan, enige wat ik nog meot is de shiny charm maar daar mag ik even 1k battles voor completen om die laatste research te doen.
Le nah spammen terwijl ik wat anders aan het kijken ben is niet echt hoe ik het wilde maar goed, nog maar 240 battles te gaan
Daarna maar kijken om wat fatsoenlijke shinies te hunten
Le nah spammen terwijl ik wat anders aan het kijken ben is niet echt hoe ik het wilde maar goed, nog maar 240 battles te gaan
Het is zoo vervelend wanneer je nog een schroef moet vinden en je niet weet waar die ligt
Vrijdag een Switch 2 gekocht en direct begonnen aan Legends ZA.
Ben pas rank Y en heb genoeg punten om een battle aan te gaan maar ik kan die persoon niet vinden, zijn daar tips voor?
Bijna 8 uur gespeeld, en nog slechts 32 pokemons in de Pokedex staan, vind leuk om Parijs te verkennen en dan direct wat fast travel punten te unlocken.
Vind hem zo lekker spelen op de Switch 2, heerlijk.
Ben pas rank Y en heb genoeg punten om een battle aan te gaan maar ik kan die persoon niet vinden, zijn daar tips voor?
Bijna 8 uur gespeeld, en nog slechts 32 pokemons in de Pokedex staan, vind leuk om Parijs te verkennen en dan direct wat fast travel punten te unlocken.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Op de kaart (plus-knop) staat aangegeven waar de promotion match plaatsvindtMars18 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 12:39:
:strip_exif()/f/image/vtTcQbSErjlLgYFOPxTLQ6yy.jpg?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() | ![]() |
Yes heb de laatste screw gevonden, het was even stuntelen hoe ik op een gebouw kwam waar ik officieel nog niet hoorde te komen omdat de Holo Lift nog niet werkt. Maar door een combinatie van rennen, rollen en dan je roto-glide op het juiste moment te gebruiken is het me gelukt
Hier nog wat leuks shots van de afgelopen dagen;
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Welkom! Leuk om een nieuwe speler erbij te hebben, de missies kan je zien door je map te openen en dan op X te drukken voor een lijst.Mars18 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 12:39:
Shiny Charm binnen, en gisteren nog even vlug een Shiny Snover opgehaald 
Vandaag zien we wel, wellicht dat we Litwick gaan proberen
Vandaag zien we wel, wellicht dat we Litwick gaan proberen
Het is hier verdacht stil. Heeft iedereen hem uit gespeeld en weg gelegd?
Nee hoor ik speel niet iedere dag dus ben nog lekker bezig
Totodile is nu Croconaw, beedril is "klaar" dus mn party beetje aan het bekijken en wat ik wil gebruiken om verder te gaan.
Totodile is nu Croconaw, beedril is "klaar" dus mn party beetje aan het bekijken en wat ik wil gebruiken om verder te gaan.
Ik vermaak me er wel mee nog, vooral het battlen is tof gedaan, maar toch switch ik vaak naar scarlet omdat ZA aanvoelt als een soort klein gedeelte van een pokemon game waar je gevangen zit in een stad en niet naar buiten kan.Dubrillion schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 08:24:
Het blijven dus wel korte speelsessies voor mij en dat is prima.
Tijdens scarlet merk ik dan weer dat het soms zo sloom is steeds door die menu's heen als je per ongeluk tegen een pokemon aanloopt of tijdens het vechten.
Een mix van scarlets grootse wereld, ZA's vecht mechanics en dan ook nog is een nieuwe engine met goede graphics en dan heb je de perfecte pokemon game lijkt me.
Playstation 5
ben nog niet zo heel ver. Net mijn derde/vierde promotie gehad(dacht ik) en wildzone 7 en 8 unlocked. Ik speel hooguit een uurtje a 2 wanneer ik kan, soms ook niet lol.Dubrillion schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 08:24:
Ben voornamelijk, sinds ik de Shiny Charm heb, aan het Shiny Hunten geblazen.
Inmiddels al best wel wat pokemon kunnen krijgen daardoor.
Nu bezig om shiny Inkay te hunten, met wellicht kans op Klefki/Goomy maar dat is dan bijvangst
Geloof dat Ranked Seizoen 2 ook snel begint, je hebt dan alleen Rank S nodig voor de Delphox Mega stone, en Rank Y voor Greninja mocht je die niet hebben.
Inmiddels al best wel wat pokemon kunnen krijgen daardoor.
Nu bezig om shiny Inkay te hunten, met wellicht kans op Klefki/Goomy maar dat is dan bijvangst
Geloof dat Ranked Seizoen 2 ook snel begint, je hebt dan alleen Rank S nodig voor de Delphox Mega stone, en Rank Y voor Greninja mocht je die niet hebben.
Seizoen 2 gaat bijna van start! Heeft iedereen jet voor elkaar gekregen om die Mega Stone van Greninjite te krijgen? Hier is hij gelukkig binnen 
DLC op 10 December, nieuwe gratis sidemissie voor de mensen die main story hebben uitgespeeld voor Diancie
Is het trouwens mogelijk om Rank S in ranked te halen zonder de meta aan pokemon te hebben? Ik haat online battles namelijk maar zou toch graag wel die mega evoluties behalen.
Je verliest nu geen punten, dus ja.SyraW85 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 14:22:
Is het trouwens mogelijk om Rank S in ranked te halen zonder de meta aan pokemon te hebben? Ik haat online battles namelijk maar zou toch graag wel die mega evoluties behalen.
Gisteren paar uurtjes gespeeld.Vind het wel leuk dat het zich in een stad afspeelt.
Game draait netjes 60fps op Switch 2 en ziet er goed uit.Vind deze game aantrekkelijker om te zien dan Pokemon Scarlet.
Net zo als bij Arceus ben ik meer fan van een actief battle-systeem.
Game draait netjes 60fps op Switch 2 en ziet er goed uit.Vind deze game aantrekkelijker om te zien dan Pokemon Scarlet.
Net zo als bij Arceus ben ik meer fan van een actief battle-systeem.
ik heb gisteravond de credits gezien en daarna direct met 3 van mijn pokemon waarmee ik de game doorgelopen heb ranked gedaan (nul bezig gehouden met mints en dergelijke) en had na 3 battles Rank Q, ben erna ook gelijk gestopt want vind er ook niks aan. Het is in ieder geval goed te doen om rank S te halen. Ik had mijn starter Feraligatr, Charizard en een alpha Gardevoir welke ik random ergens tegenkwam.SyraW85 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 14:22:
Probeer ook de Items op te pakken die her en der spawnen in de battlefield, hier krijg je ook punten voor.
Ja dit seizoen is iedere pokemon online level 50 las ik, dus maakt niet echt uit welke je kiest?Sj0eRdJuH schreef op zondag 9 november 2025 @ 11:28:
[...]
ik heb gisteravond de credits gezien en daarna direct met 3 van mijn pokemon waarmee ik de game doorgelopen heb ranked gedaan (nul bezig gehouden met mints en dergelijke) en had na 3 battles Rank Q, ben erna ook gelijk gestopt want vind er ook niks aan. Het is in ieder geval goed te doen om rank S te halen. Ik had mijn starter Feraligatr, Charizard en een alpha Gardevoir welke ik random ergens tegenkwam.
Probeer ook de Items op te pakken die her en der spawnen in de battlefield, hier krijg je ook punten voor.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Rank S is simpel te behalen zelfs met niet meta mons, maar ga er wel van uit dat je veel Steel/Dragon/Fairy combo's zult zien.
Met name Garchomp/Xerneas/Excadrill/Metagross dus daar kun je jezelf een beetje op voorbereiden dan
Met name Garchomp/Xerneas/Excadrill/Metagross dus daar kun je jezelf een beetje op voorbereiden dan
Ik ben heel lang niet op Tweakers geweest. Ik heb het onderwerp een beetje doorgelezen. Ik weet nu net wat meer over het spel. 
Ondanks dat ik een Nintendo Switch 2 heb, ga ik het spel niet halen. Nee, niet vanwege de grafische kant van het spel, niet omdat het zich afspeelt in één stad, maar juist vanwege het real-time battle systeem. Ik vond Pokémon Legends: Arceus niet leuk.
Ik lees gemengde verhalen in dit onderwerp.
Sommige mensen accepteren dat Pokémon met tekortkomingen komt (ook al zijn velen daarvan altijd geweest), terwijl anderen vinden dat Game Freak te weinig moeite doet voor het spel.
Veel vrienden van mij hebben het spel niet gehaald, terwijl ik vroeger een echt een Pokémon groepje had. Het helpt niet dat de multiplayer mij niet trekt.
Wat ik wel gaaf vind is dat je blijkbaar best makkelijk veel uren in het spel kan steken. Ergens altijd wel een van de krachten geweest van de Pokémon spellen. Alleen wacht ik wel op Pokémon generatie #10 én natuurlijk Pokémon Champions!
Ondanks dat ik een Nintendo Switch 2 heb, ga ik het spel niet halen. Nee, niet vanwege de grafische kant van het spel, niet omdat het zich afspeelt in één stad, maar juist vanwege het real-time battle systeem. Ik vond Pokémon Legends: Arceus niet leuk.
Ik lees gemengde verhalen in dit onderwerp.
Sommige mensen accepteren dat Pokémon met tekortkomingen komt (ook al zijn velen daarvan altijd geweest), terwijl anderen vinden dat Game Freak te weinig moeite doet voor het spel.
Veel vrienden van mij hebben het spel niet gehaald, terwijl ik vroeger een echt een Pokémon groepje had. Het helpt niet dat de multiplayer mij niet trekt.
Wat ik wel gaaf vind is dat je blijkbaar best makkelijk veel uren in het spel kan steken. Ergens altijd wel een van de krachten geweest van de Pokémon spellen. Alleen wacht ik wel op Pokémon generatie #10 én natuurlijk Pokémon Champions!
Keuzes maken de Mens
Zit wat vast bij main mission 21.
Pokemons zijn level 51 maar soms na 1 slag is mijn pokemon dood bij het mega gevecht.
Pokemons zijn level 51 maar soms na 1 slag is mijn pokemon dood bij het mega gevecht.
Wat is precies je vraag?
Hebben je Pokémon toevallig een type 'disadvantage'?
Hebben je Pokémon toevallig een type 'disadvantage'?
Keuzes maken de Mens
Sowieso kan ik me voorstellen dat je dan Pokemon bij je hebt die zwak zijn tegen de moves die de mega gebruikt (Mawile iirc)svenn15 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 20:45:
Zit wat vast bij main mission 21.
Dus Fairy/Steel type. Zal wellicht ook nog wel een Fire Fang voor coverage hebben maar ground types zoals excadrill zijn je beste kans hier, vergeet niet om soms je pokemon terug te roepen om zaken te ontwijken, dat kan en mag gewoon natuurlijk
:strip_exif()/f/image/Ml5bKN58bwU68DyjSfnnIOrk.jpg?f=fotoalbum_large)
Serebii Update: Pokémon Legends Z-A Version 1.0.3 is now available. Features several bug fixes
— Serebii.net (@SerebiiNet) 27 november 2025
Details & patch notes @ https://t.co/NWlAdn5F0o pic.twitter.com/rFAtJZgTYq
Ik heb veel gezien door de jaren heen maar de ontwikkelaar van Jacinthe heeft zich duidelijk verkeken op hoe deze looks staan bij haar, zonde! Want met een beetje normaal / gezond verstand hadden ze dit zoveel mooier kunnen doen, nu botsen de kleuren ontzettend met elkaar.
:strip_exif()/f/image/XDyiu2gvNbYeSk4q41ZZrrrJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/v1f4TJTwlzaeMcrQpxUbJ3Wk.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/CSdV2FMw8wal3RBk18ibGvmf.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/E9IJwe37NIHkNmq5Z1lhL865.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/dUdjGSzD6E7fHNhyNXv0ZfLi.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Mj3p3pHdnVC0ioU5yRScnyEh.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Sw2QB312ZgSqwanNVNuP7oZp.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/e7wBrnlCkD6CLCvHAxeKMCNO.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/fWSJGF7gifpnL3MQoIneHExq.jpg?f=fotoalbum_large)