Ik vermoed dat de opvolger weer zoals ieder jaar begin 2025 uit zal komen.iandb1 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:02:
Ik heb de laatste tijd veel gezocht naar een nieuwe telefoon en de Honor Magic 6 pro ziet er wel uit als een perfecte kandidaat! Onlangs heb ik alleen wel gezien dat er wat leaks zijn geweest voor de 7 Pro, waardoor ik weer twijfel. De leaks in kwestie heb ik hier gezien.
Dus als chip de Snapdragon 8 gen 4 en een 6000 mAh batterij. Dat klinkt dus als een mooie upgrade tegenover de 6, maar de beschikbaarheid in NL baart mij een beetje zorgen. Wat ik nu heb gelezen over de 6 is deze voornamelijk in Duitsland beschikbaar en bij 1 winkel in NL. Verder komen de telefoon in december uit in China, rond februari in Europa maar is er kans dat het pas weer daarna beschikbaar is in en om NL. Is het voor de 7 dus weer de verwachting dat deze pas rond maart beschikbaar wordt? En zijn de leaks voor Honor telefoons doorgaans betrouwbaar?
Zelf vind ik de Honor Magic 6 Pro wel echt een aanrader. Erg goede accuduur, goede camera's, goed scherm. Specifieker:
Camera's
Erg goed, vooral de hoofdcamera en zoomcamera. De 1/1.4" zoomcamera is echt prachtig voor portretten en objecten te fotograferen. 4k 60fps HDR opname mét lenswissel tijdens opname is vrij uniek, en gebruik ik vaak voor concerten. Enige minpunt voor mij is de ultrawide, erg wijd is hij wel maar de kwaliteit is matig op zijn best (in het donker waardeloos, in het licht ook al vrij ''soft'').
Software
Prima software. Updates worden steeds beter, nu vaak in dezelfde maand nog de beveiligingspatch en ze lossen bugs vaak in de volgende update al op. Enige minpunt voor mij is het appbeheer, apps worden vrij snel afgesloten en dan komen er geen meldingen meer van die app als ik die app een tijdje niet geopend heb, zoals Snapchat of Instagram. Wat wel werkt is de app vergrendelen, maar dan vreet het ook batterij.
Bouwkwaliteit
Ben zelf geen fan van dat nepleren achterkantje, door de telefoon in- en uit mijn zak te doen zie je na een paar maanden al wel heel licht jeansvlekjes. Ben zelf meer fan van glas. Verder wel mooi design en stevig. Geen ''holle'' voor en achterkant, zoals Pixels en iPhones hebben.
Accuduur
Beste wat ik ooit gehad heb. Modem is zuinig, scherm is zuinig. Standby kan wellicht iets beter, verlies wel iets van 10% op een nacht (wat ik vrij veel vindt aangezien de 5600mAh accu). Gemiddeld doe ik -7%/u scherm aan op WiFi, -8%/u op 4G, -10%/u op 5G, -12%/u met Dual SIM. -1%/u op Standby op WiFi, -1,5-2%/u op 4G/5G, -2,5-3% met Dual SIM. Met mijn OnePlus Open deed ik al -12%/u scherm aan op 4G Single SIM.
Al met al, fantastische telefoon. Vooral de accuduur en 3d gezichtscan maakt hem voor mij uniek. Enige alternatief voor mij zou de OnePlus 12 zijn, die heeft ook een grote accu en die heeft daarnaast ook een veel betere ultrawide, maar wel weer een mindere hoofd- & zoomcamera, geen 3d gezichtscan en geen 4k60fps HDR met lenswissel. En ja, natuurlijk de Vivo X100 Ultra, maar die is voor mij waardeloos vanwege ontbreken Android Auto omdat die uit China moet komen.