prachtig plaatje met veel detail
Zag op Reddit dat er weer een nieuwe update aan komt. Foto's gestolen van Reddit:
:strip_exif()/f/image/aIpf0RsAvhcoauS2BcvWsVFY.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6Jy8TkKqiAnnOwJctpNm8QNV.webp?f=fotoalbum_large)
De frequentie van de updates valt me helemaal niet tegen, ik had stuk slechter verwacht.
:strip_exif()/f/image/aIpf0RsAvhcoauS2BcvWsVFY.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6Jy8TkKqiAnnOwJctpNm8QNV.webp?f=fotoalbum_large)
De frequentie van de updates valt me helemaal niet tegen, ik had stuk slechter verwacht.
[ Voor 16% gewijzigd door KaiseRRuby op 10-06-2024 09:35 ]
Deze is bij mij inmiddels binnen (gisteren geinstalleerd), wel moeten forceren met een €0,99 chinees e-simmetje. Hoop dat de gyro nu gefixt is, maandag bij een concert moeten filmen en er flink last van gehad.KaiseRRuby schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:35:
Zag op Reddit dat er weer een nieuwe update aan komt. Foto's gestolen van Reddit:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die 88W lader klopt iets niet mee heb ik het gevoel, ik krijg er ook niet meer dan 36W uit.KaiseRRuby schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 18:26:
Twee testen gedaan, 88W lader met de goede kabel. Telefoon geeft wel 'max 80w supersnelladen' aan.
[Afbeelding]
De 66w lader, telefoon geeft supersnelladen aan:
[Afbeelding]
De cap lijkt gewoon op de 36W te zitten maar misschien lees ik het verkeerd.
Overigens staat er op de product beschrijving van die 88W lader als tweede optie 36W (12V/3A), naast de 88W (20V/4.4A).
Zou het komen dat er incompatibiliteit met de 20V/4.4A (de 88W lader) vs. 20V/4A (HM6Pro) is?
Staat er bij jou ook Max 60W bij jouw 66W lader? Toevallig ken ik iemand met een Honor MagicBook van enkele jaren terug uit de Huawei tijden, daar laadt hij met de melding 60W max en ging van 66%-100% in 19m. Had helaas geen oplaadmeter op dat moment.
Uit mijn Desktop Charger haal ik max 60W met de oplaadmeter, maar nergens staat vermeld wat de officiele specs voor dat ding zijn voor Huawei/Honor laden, ook niet bij de Blitzwolf variant. Edit 2: Er staat wel SCP bij, alleen niet hoeveel watt.
Edit: mijn oude Spigen lader uit de kast gehaald. Nergens een vermelding voor SCP of Huawei/Honor snelladen, echter:
![]() | ![]() |
Snap er niks van. Rare laadstandaard is het haha
[ Voor 15% gewijzigd door vandeven66 op 12-06-2024 20:20 ]
Kijk maar uit met die update. Lees net reactie van iemand waarbij de accu juist sneller leegloopt en de camera ineens blurry is vanaf 2,5x zoom. Heb automatische updates maar even uitgezet. Ben tevreden met de 8.0.0.145 hahaKaiseRRuby schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:35:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vandaag 2x telefoon moeten herstarten vanwege de gyro. Begint een beetje irritant te worden. Meestal kom je erachter als je net iets gaat filmen. Heb in een Honor Facebook groep gevraagd of er meer mensen last van hebben. Tot nu toe geen reactie.. Zou dit dan specifiek aan een batch hier uit Nederland liggen??
[ Voor 14% gewijzigd door Rammstein op 13-06-2024 00:52 ]
Batterij is bij mij exact hetzelfde (gisteren 100-50% met 4u schermtijd in de trein op 4G). Er zijn wat animaties veranderd die nog wat optimalisatie nodig hebben, gyro tot nu toe nog geen probleem mee gehad bij deze update. Maar het gebeurt bij mij vooral bij cameragebruik, heb de camera nog niet veel gebruikt sinds de update.Rammstein schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 00:49:
[...]
Kijk maar uit met die update. Lees net reactie van iemand waarbij de accu juist sneller leegloopt en de camera ineens blurry is vanaf 2,5x zoom. Heb automatische updates maar even uitgezet. Ben tevreden met de 8.0.0.145 haha
Vandaag 2x telefoon moeten herstarten vanwege de gyro. Begint een beetje irritant te worden. Meestal kom je erachter als je net iets gaat filmen. Heb in een Honor Facebook groep gevraagd of er meer mensen last van hebben. Tot nu toe geen reactie.. Zou dit dan specifiek aan een batch hier uit Nederland liggen??
Dat in iedergeval sowieso niet, mijne komt uit Italië.Rammstein schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 00:49:
[...]
Zou dit dan specifiek aan een batch hier uit Nederland liggen??
Ik heb niets om de update te pushen en het maakt me ook niet veel uit of het nou een week later komt, dus ik wacht het rustig af.
Sinds kort heb ik mijn eerste Honor, een Magic6 Pro. Bijna alles werkt prima, behalve Android Auto.
Ik loop tegen de volgende zaken aan:
Navigatieprogramma's bevriezen. De eerst getoonde kaart blijft staan. Zodra je uit dat gebied bent, moet je het dus weer zelf bedenken.
Als je tijdens een autorit gebeld wordt, dan gaat het Android Autoscherm op zwart en komt niet meer terug. Pas als ik mijn telefoon ontgrendel, dan heb ik weer beeld op mijn Android Scherm.
Het moet toch mogelijk zijn om alles goed werkend te krijgen?
Navigatieprogramma's bevriezen. De eerst getoonde kaart blijft staan. Zodra je uit dat gebied bent, moet je het dus weer zelf bedenken.
Als je tijdens een autorit gebeld wordt, dan gaat het Android Autoscherm op zwart en komt niet meer terug. Pas als ik mijn telefoon ontgrendel, dan heb ik weer beeld op mijn Android Scherm.
Dat bevriezen komt door de energiebesparingsinstellingen. Welke navigatie app gebruik je? Je moet de app opzoeken bij 'apps' en dan de energiebesparende zaken uitzetten.poes schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 07:27:
Sinds kort heb ik mijn eerste Honor, een Magic6 Pro. Bijna alles werkt prima, behalve Android Auto.
Apps - 'naam van navigatie app' - details over energieverbruik - start instellingen
Automatisch beheren uitzetten en dan zet ik ook altijd die automatisch opstarten uit.
:strip_exif()/f/image/EZAga5PkN6RxqTOiPbrqoBe9.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat betreft dat je scherm op zwart gaat, dat komt op het moment dat je scherm gelocked is en wacht op je vingerafdruk / face unlock.
Als je de telefoon gebruikt en je bank app opent bijvoorbeeld gebeurt er precies hetzelfde. Ik heb het overigens niet als ik word gebeld, dus dat begrijp ik niet.
Ik gebruik TomTom Go en Osmand. Bij beiden gaat de boel op zwart op het moment dat ik gebeld word....
Heb TomTom Go ook wel gebruikt, maar heb het met bellen nog nooit gehad.poes schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 21:03:
Ik gebruik TomTom Go en Osmand. Bij beiden gaat de boel op zwart op het moment dat ik gebeld word....
Daar kan ik niks over zeggen, heb ik geen ervaring mee. Misschien als de native bel app niet wordt gebruikt?poes schreef op zondag 23 juni 2024 @ 10:45:
Zou er invloed kunnen zijn vanuit de apps Hush en/of Dual Sim / Multi Sim Selector?
Eén van die programma's heeft invloed gehad op het zwarte scherm. Zowel Hush als Dual Sim Selector heb ik na een herinstallatie niet meer geherinstalleerd evenals Bitdefender voor Android.
Wel jammer, want zowel Hush als Dual Sim zijn fijne programma's...
Wel jammer, want zowel Hush als Dual Sim zijn fijne programma's...
Het enige wat nu nog rest is dat de telefoon steeds blijft melden dat ik het instellen af moet maken.
Dat is allang afgerond en ik krijg het niet weg... Als ik het proces af wil maken, dan krijg ik de melding:" Die vingerafdruk ken ik al" en dan moet je de setup afsluiten. OM vervolgens weer de melding te krijgen dat je het instellen af moet maken....
Dat is allang afgerond en ik krijg het niet weg... Als ik het proces af wil maken, dan krijg ik de melding:" Die vingerafdruk ken ik al" en dan moet je de setup afsluiten. OM vervolgens weer de melding te krijgen dat je het instellen af moet maken....
:strip_exif()/f/image/QbjFSqczsQBiwIvR2c3QDnbV.jpg?f=fotoalbum_large)
Verbazingwekkend weinig mensen hebben deze telefoon, hoe zou dat komen?
Ik zit er zelf af en toe naar te kijken, ik wissel vaak van telefoon gewoon omdat ik het leuk vind, het is geen noodzaak. Heb nu een vivo x100 pro. Mooi ding waar ik wel blij mee ben. Jammer van het curved screen. Datzelfde heb ik met de magic 6 ook. Curved screen, pill notch, zal vast geweldig werken met die tof camera maar het ziet er (imo) gewoon niet uit. Camera eiland vind ik ook erg lelijk. Ik vind het gewoon geen mooie telefoon. Camera loopt ook achter op de Vivo, vooral de zoom en video. Verder is honor ook niet bekend in Nederland en wanneer een niet tweaker een telefoon koopt zal deze zeker geen 1200 voor een honor neerleggen. En gezien de stilte in dit forum geldt hetzelfde voor de tweaker. Ik zou graag een plat scherm zien, dat zou al veel schelen voor mij.KaiseRRuby schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:23:
Wedoen een beetje hetzelfde, ik wissel ook heel veel van telefoon. In tegenstelling tot jouw mening, vind ik de Honor juist een prachtige telefoon, alles klopt. Grote kans dat jouw mening door meer mensen wordt gevolgd overigens, en dat dit een grote reden is.hollabizack12 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:51:
[...]
Ik zit er zelf af en toe naar te kijken, ik wissel vaak van telefoon gewoon omdat ik het leuk vind, het is geen noodzaak. Heb nu een vivo x100 pro. Mooi ding waar ik wel blij mee ben. Jammer van het curved screen. Datzelfde heb ik met de magic 6 ook. Curved screen, pill notch, zal vast geweldig werken met die tof camera maar het ziet er (imo) gewoon niet uit. Camera eiland vind ik ook erg lelijk. Ik vind het gewoon geen mooie telefoon. Camera loopt ook achter op de Vivo, vooral de zoom en video. Verder is honor ook niet bekend in Nederland en wanneer een niet tweaker een telefoon koopt zal deze zeker geen 1200 voor een honor neerleggen. En gezien de stilte in dit forum geldt hetzelfde voor de tweaker. Ik zou graag een plat scherm zien, dat zou al veel schelen voor mij.
Ik vind het zelf erg jammer dat Huawei geen gebruik meer mag maken van Google services. Ik was wel fan van Huawei. Ik had de p20 pro en dat toestel was zijn tijd ver vooruit. Als ik de foto's die ik er mee gemaakt heb vandaag de dag terugzie, doorstaan deze de tands des tijds erg goed. Dat kan ik niet eens zeggen van s23 ultra. Sinds Huawei uit de running is lijkt het wel alsof Samsung en daardoor meedere fabrikanten niet erg hun best doen om te innoveren. Dat doet honor dan wel weer leuk, het is in ieder geval geen 13 in een dozijn telefoon!KaiseRRuby schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 21:00:
[...]
Wedoen een beetje hetzelfde, ik wissel ook heel veel van telefoon. In tegenstelling tot jouw mening, vind ik de Honor juist een prachtige telefoon, alles klopt. Grote kans dat jouw mening door meer mensen wordt gevolgd overigens, en dat dit een grote reden is.
De prijs. Ik vind hem heel interessant maar ik vind 1000 euro voor een Honor wel een beetje een gok. Is het een beetje dezelfde kwaliteit en software polish wat Huawei was? Ik was altijd tevreden over Huawei, weinig bugs en glitches en best polished.KaiseRRuby schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:23:
[ Voor 20% gewijzigd door Frietsaus op 04-07-2024 11:00 ]
Ik kan het niet echt goed genoeg inschatten denk ik, want ik ga niet al jaren terug in het gebruik van Huawei/Honor telefoons. Heb afgelopen jaar veel gewisseld, Pixel 8 Pro, Samsung s24u, Samsung Fold 5, iPhone 14 pro, Xiaomi Mix Fold 2.. Vroeger ook al een keer de Magic Pro5 gehad, maar die was nog met de oude software.Frietsaus schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:59:
[...]
De prijs. Ik vind hem heel interessant maar ik vind 1000 euro voor een Honor wel een beetje een gok. Is het een beetje dezelfde kwaliteit en software polish wat Huawei was? Ik was altijd tevreden over Huawei, weinig bugs en glitches en best polished.
Ik vind inderdaad de Honor de best gepolijste telefoon, maar dat is heel erg persoonlijke smaak denk ik. Ook omdat je bepaalde zaken belangrijk vind, ik vind bijvoorbeeld lvl3 biometrics (dus banking apps, etc met je front camera) erg belangrijk, plus draadloos laden. Samsung vind ik OneUI niet fijn, Pixel 8 Pro was qua processor te zwak, Xiaomi Fold 2 super maar jammer genoeg geen officiele global rom.
Dus de Honor is nu al bijna een half jaar in mijn bezit en heb tot nu toe geen andere telefoon gezien waar ik mee zou ruilen (enkel de Xiaomi Fold 3, maar dat is meer uit hobby). Het is wellicht vloeken in de kerk maar de Honor is de iPhone onder de Androids. Alles klopt gewoon voor mijn gevoel.
Ik denk persoonlijk dat de Honor een van de beste opties is op dit moment zoals @KaiseRRuby ook al zegt. Ook omdat de Honor juist goed verkrijgbaar is in Nederland.
Ja, de Honor heeft minder verre zoom, maar de zoom die hij wel heeft is van erg hoge kwaliteit (1/1.49" sensor). De Honor heeft volgens mij als een van de weinigen 4k 60fps HDR video opname op álle lenzen + wissel tijdens opname. Dit is echt uniek. De accu is geweldig. Scherm is erg goed, vind die curved randen aan alle kanten juist erg mooi.
Bij iedere telefoon op dit moment moet je een compromis maken. De Vivo X100 Ultra is verreweg het beste toestel op dit moment, maar niet voor Nederlanders vanwege de Chinese software.
Ja, de Honor heeft minder verre zoom, maar de zoom die hij wel heeft is van erg hoge kwaliteit (1/1.49" sensor). De Honor heeft volgens mij als een van de weinigen 4k 60fps HDR video opname op álle lenzen + wissel tijdens opname. Dit is echt uniek. De accu is geweldig. Scherm is erg goed, vind die curved randen aan alle kanten juist erg mooi.
Bij iedere telefoon op dit moment moet je een compromis maken. De Vivo X100 Ultra is verreweg het beste toestel op dit moment, maar niet voor Nederlanders vanwege de Chinese software.
Die zou ik zelf ook al laten liggen vanwege het missen van de tof camera en dus geen lvl 3 biometrics. Zo zie je dat dit soort kleine dingen het verschil kunnen maken qua keuze qua toestel..vandeven66 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:32:
Ik denk persoonlijk dat de Honor een van de beste opties is op dit moment zoals @KaiseRRuby ook al zegt. Ook omdat de Honor juist goed verkrijgbaar is in Nederland.
Hoi, ben na een tijdje weer eens aan het kijken hoe het met de Honor 6 staat. Zo te zien nog stééds geen global versie.. En ik denk ook niet dat ie er ooit zal komen. Of heeft iemand ándere info? Thanks.
(De Chinese versie is trouwens óók niet echt goed verkrijgbaar. Zag 'm alleen op wat dubieuze sites (bludiode en etoren), en op AliExpress bij één aanbieder, met slechte reviews).
(De Chinese versie is trouwens óók niet echt goed verkrijgbaar. Zag 'm alleen op wat dubieuze sites (bludiode en etoren), en op AliExpress bij één aanbieder, met slechte reviews).
[ Voor 31% gewijzigd door Omer op 15-07-2024 00:24 ]
TradingShenzen verkoopt de Chinese versie van de Honor Magic 6 Pro. Het goedkoopste model met 256 GB kost €797. Daar komen €16 verzendkosten nog bijOmer schreef op maandag 15 juli 2024 @ 00:18:
Hoi, ben na een tijdje weer eens aan het kijken hoe het met de Honor 6 staat. Zo te zien nog stééds geen global versie.. En ik denk ook niet dat ie er ooit zal komen. Of heeft iemand ándere info? Thanks.
Er is al lang een global versie hoor. Je kunt hem kopen via Duitsland bijvoorbeeld, moet je alleen een Duits afleveradres hebben.Omer schreef op maandag 15 juli 2024 @ 00:18:
Misschien kun je over 2 weken ook de mijne kopen, zit nu wat te prutsen met een Xiaomi Fold 3 en dat vind ik ook wel een leuk toestel. Stuur maar een bericht als je meer info wil.
Ik heb het niet over de ProJotyjo schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:29:
[...]
TradingShenzen verkoopt de Chinese versie van de Honor Magic 6 Pro. Het goedkoopste model met 256 GB kost €797. Daar komen €16 verzendkosten nog bij
Ik heb het niet over de ProKaiseRRuby schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:46:
[...]
Er is al lang een global versie hoor. Je kunt hem kopen via Duitsland bijvoorbeeld, moet je alleen een Duits afleveradres hebben.
Misschien kun je over 2 weken ook de mijne kopen, zit nu wat te prutsen met een Xiaomi Fold 3 en dat vind ik ook wel een leuk toestel. Stuur maar een bericht als je meer info wil.
Wat is precies de reden dat je die gewone 6 interessant vind?Omer schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:04:
[...]
NPMaar ziet er dus naar uit dat de gewone 6 China-only blijft. Jammer.
Ik wil onder de 200 gram blijven, en ook liever geen pill-shaped gebeuren aan de voorkant.KaiseRRuby schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:06:
[...]
Wat is precies de reden dat je die gewone 6 interessant vind?
En dank voor t aanbod om jouw 6 Pro over te nemen. Maar ik koop telefoons alleen nieuw
[ Voor 14% gewijzigd door Omer op 15-07-2024 12:11 ]
Ja, prima argumenten, ik snap het wel. Ik weet alleen nog helemaal niet zeker of ik mijn 6 Pro weg doe, hij voldoet voor mij aan alle argumenten waar een telefoon aan moet voldoen.Omer schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:08:
[...]
Ik wil onder de 200 gram blijven, en ook liever geen pill-shaped gebeuren aan de voorkant.
En dank voor t aanbod om jouw 6 Pro over te nemen. Maar ik koop telefoons alleen nieuw
Afweging is beetje nu of het foldable screen voor mij doorslaggevend kan zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door KaiseRRuby op 15-07-2024 12:14 ]
Mijn excuses. Het was nog ochtend
NP. Wonda Mobile was ook de 1e plek waar ik had gekeken.Jotyjo schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:16:
[...]
Mijn excuses. Het was nog ochtend. Maar ter verduidelijking zoek je dus de Honor Magic 6. Ik zie op Wonda Mobile en Geekwills helaas ook geen Honor Magic 6, alleen de Pro
Tóch maar naar de Pro kijken dan maar.. Zwart 12/512 voor 929,- bij BelSimpel zie ik nu. Weet iemand of dit de Global versie is? (Kan het daar zo 1-2-3 niet zien).
https://www.belsimpel.nl/...12000&colour%5B0%5D=black
Dat is de global, Belsimpel verkoopt geen China only modellen. Niet duur overigens, in Duitsland rechtstreeks via Honor zie je hier de prijzen. Zoals gezegd moet je dan wel een afleveradres in Duitsland hebben.Omer schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:30:
Tóch maar naar de Pro kijken dan maar.. Zwart 12/512 voor 929,- bij BelSimpel zie ik nu. Weet iemand of dit de Global versie is? (Kan het daar zo 1-2-3 niet zien).
Ok, dank. Ik ga nog even nadenken. De Pro 6 is een erg mooi toestel, maar 'doesn't tick all the right boxes' voor mij op dit moment (Die pill shape en het hoge gewicht - en zeker voor dat geld).KaiseRRuby schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:43:
[...]
Dat is de global, Belsimpel verkoopt geen China only modellen. Niet duur overigens, in Duitsland rechtstreeks via Honor zie je hier de prijzen. Zoals gezegd moet je dan wel een afleveradres in Duitsland hebben.
En bovendien: Waarom krijg je in NL niet die charger + case erbij? Dat vind ik óók knudde:
YouTube: HONOR Magic 6 Pro unboxing
Die krijg je er in Duitsland dus wel bij, voor een paar euro heb je de charger plus wireless charger.Omer schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:18:
[...]
Ok, dank. Ik ga nog even nadenken. De Pro 6 is een erg mooi toestel, maar 'doesn't tick all the right boxes' voor mij op dit moment (Die pill shape en het hoge gewicht - en zeker voor dat geld).
En bovendien: Waarom krijg je in NL niet die charger + case erbij? Dat vind ik óók knudde:
YouTube: HONOR Magic 6 Pro unboxing
Ben nu in Duitsland en bij de Saturn hebben ze ook enkel de Pro, speciaal nog gekeken.
Ik heb de laatste tijd veel gezocht naar een nieuwe telefoon en de Honor Magic 6 pro ziet er wel uit als een perfecte kandidaat! Onlangs heb ik alleen wel gezien dat er wat leaks zijn geweest voor de 7 Pro, waardoor ik weer twijfel. De leaks in kwestie heb ik hier gezien.
Dus als chip de Snapdragon 8 gen 4 en een 6000 mAh batterij. Dat klinkt dus als een mooie upgrade tegenover de 6, maar de beschikbaarheid in NL baart mij een beetje zorgen. Wat ik nu heb gelezen over de 6 is deze voornamelijk in Duitsland beschikbaar en bij 1 winkel in NL. Verder komen de telefoon in december uit in China, rond februari in Europa maar is er kans dat het pas weer daarna beschikbaar is in en om NL. Is het voor de 7 dus weer de verwachting dat deze pas rond maart beschikbaar wordt? En zijn de leaks voor Honor telefoons doorgaans betrouwbaar?
Dus als chip de Snapdragon 8 gen 4 en een 6000 mAh batterij. Dat klinkt dus als een mooie upgrade tegenover de 6, maar de beschikbaarheid in NL baart mij een beetje zorgen. Wat ik nu heb gelezen over de 6 is deze voornamelijk in Duitsland beschikbaar en bij 1 winkel in NL. Verder komen de telefoon in december uit in China, rond februari in Europa maar is er kans dat het pas weer daarna beschikbaar is in en om NL. Is het voor de 7 dus weer de verwachting dat deze pas rond maart beschikbaar wordt? En zijn de leaks voor Honor telefoons doorgaans betrouwbaar?
Ik zou het echt niet weten, de 6 kwam in februari uit geloof ik maar ik heb me niet zo ver van tevoren al bezig gehouden met de telefoon.iandb1 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:02:
Ik heb de laatste tijd veel gezocht naar een nieuwe telefoon en de Honor Magic 6 pro ziet er wel uit als een perfecte kandidaat! Onlangs heb ik alleen wel gezien dat er wat leaks zijn geweest voor de 7 Pro, waardoor ik weer twijfel. De leaks in kwestie heb ik hier gezien.
Die winkel die de 6 verkoopt in NL haalt hem ook gewoon uit DE, dat is geen echte reseller ofzo.
Hmm ja ik heb waarschijnlijk ook geen geduld om tot februari te wachten, dus misschien is het ook niet zo belangrijk. Ik zit nu met een 2,5 jaar oude s22 ultra die al 1,5 jaar draadloos opgeladen moet wordenKaiseRRuby schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:59:
[...]
Ik zou het echt niet weten, de 6 kwam in februari uit geloof ik maar ik heb me niet zo ver van tevoren al bezig gehouden met de telefoon.
Die winkel die de 6 verkoopt in NL haalt hem ook gewoon uit DE, dat is geen echte reseller ofzo.

Gebruik nu tijdelijk even een Xiaomi Fold 3, ook omdat ik dat gaaf vind. Voor mijn persoonlijke non-Fold keuze is de Honor echt het top toestel. Als ik de coverscreen van de Xiaomi vergelijk met het scherm van de Honor, dan zie je pas hoe mooi dat scherm is, die van de Honor dus. Camera is echt super. Ik zou ook wel een Vivo x100 ultra willen proberen maar de face ID van de Honor is gewoon super, ik weer zeker dat ik momenteel geen telefoon kan vinden (non-Fold) die beter aansluit bij mijn wensen dan de Honor.iandb1 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:22:
[...]
Hmm ja ik heb waarschijnlijk ook geen geduld om tot februari te wachten, dus misschien is het ook niet zo belangrijk. Ik zit nu met een 2,5 jaar oude s22 ultra die al 1,5 jaar draadloos opgeladen moet worden. Als ik het zo teruglees ben jij toch nog steeds tevreden met je keuze? Of zijn er andere flagships die ook interessant zijn?
Weet alleen nog niet welke telefoon ik hou, de Honor of de Fold. Dat beslis ik volgende week.
Ik vermoed dat de opvolger weer zoals ieder jaar begin 2025 uit zal komen.iandb1 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:02:
Zelf vind ik de Honor Magic 6 Pro wel echt een aanrader. Erg goede accuduur, goede camera's, goed scherm. Specifieker:
Camera's
Erg goed, vooral de hoofdcamera en zoomcamera. De 1/1.4" zoomcamera is echt prachtig voor portretten en objecten te fotograferen. 4k 60fps HDR opname mét lenswissel tijdens opname is vrij uniek, en gebruik ik vaak voor concerten. Enige minpunt voor mij is de ultrawide, erg wijd is hij wel maar de kwaliteit is matig op zijn best (in het donker waardeloos, in het licht ook al vrij ''soft'').
Software
Prima software. Updates worden steeds beter, nu vaak in dezelfde maand nog de beveiligingspatch en ze lossen bugs vaak in de volgende update al op. Enige minpunt voor mij is het appbeheer, apps worden vrij snel afgesloten en dan komen er geen meldingen meer van die app als ik die app een tijdje niet geopend heb, zoals Snapchat of Instagram. Wat wel werkt is de app vergrendelen, maar dan vreet het ook batterij.
Bouwkwaliteit
Ben zelf geen fan van dat nepleren achterkantje, door de telefoon in- en uit mijn zak te doen zie je na een paar maanden al wel heel licht jeansvlekjes. Ben zelf meer fan van glas. Verder wel mooi design en stevig. Geen ''holle'' voor en achterkant, zoals Pixels en iPhones hebben.
Accuduur
Beste wat ik ooit gehad heb. Modem is zuinig, scherm is zuinig. Standby kan wellicht iets beter, verlies wel iets van 10% op een nacht (wat ik vrij veel vindt aangezien de 5600mAh accu). Gemiddeld doe ik -7%/u scherm aan op WiFi, -8%/u op 4G, -10%/u op 5G, -12%/u met Dual SIM. -1%/u op Standby op WiFi, -1,5-2%/u op 4G/5G, -2,5-3% met Dual SIM. Met mijn OnePlus Open deed ik al -12%/u scherm aan op 4G Single SIM.
Al met al, fantastische telefoon. Vooral de accuduur en 3d gezichtscan maakt hem voor mij uniek. Enige alternatief voor mij zou de OnePlus 12 zijn, die heeft ook een grote accu en die heeft daarnaast ook een veel betere ultrawide, maar wel weer een mindere hoofd- & zoomcamera, geen 3d gezichtscan en geen 4k60fps HDR met lenswissel. En ja, natuurlijk de Vivo X100 Ultra, maar die is voor mij waardeloos vanwege ontbreken Android Auto omdat die uit China moet komen.
Precies zoals ik er nu ook in sta. Dank voor deze samenvatting. Enkel je opmerking over de achterkant deel ik niet, die vind ik juist super fijn.vandeven66 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 16:31:toon volledige bericht
[...]
Ik vermoed dat de opvolger weer zoals ieder jaar begin 2025 uit zal komen.
Zelf vind ik de Honor Magic 6 Pro wel echt een aanrader. Erg goede accuduur, goede camera's, goed scherm. Specifieker:
Camera's
Erg goed, vooral de hoofdcamera en zoomcamera. De 1/1.4" zoomcamera is echt prachtig voor portretten en objecten te fotograferen. 4k 60fps HDR opname mét lenswissel tijdens opname is vrij uniek, en gebruik ik vaak voor concerten. Enige minpunt voor mij is de ultrawide, erg wijd is hij wel maar de kwaliteit is matig op zijn best (in het donker waardeloos, in het licht ook al vrij ''soft'').
Software
Prima software. Updates worden steeds beter, nu vaak in dezelfde maand nog de beveiligingspatch en ze lossen bugs vaak in de volgende update al op. Enige minpunt voor mij is het appbeheer, apps worden vrij snel afgesloten en dan komen er geen meldingen meer van die app als ik die app een tijdje niet geopend heb, zoals Snapchat of Instagram. Wat wel werkt is de app vergrendelen, maar dan vreet het ook batterij.
Bouwkwaliteit
Ben zelf geen fan van dat nepleren achterkantje, door de telefoon in- en uit mijn zak te doen zie je na een paar maanden al wel heel licht jeansvlekjes. Ben zelf meer fan van glas. Verder wel mooi design en stevig. Geen ''holle'' voor en achterkant, zoals Pixels en iPhones hebben.
Accuduur
Beste wat ik ooit gehad heb. Modem is zuinig, scherm is zuinig. Standby kan wellicht iets beter, verlies wel iets van 10% op een nacht (wat ik vrij veel vindt aangezien de 5600mAh accu). Gemiddeld doe ik -7%/u scherm aan op WiFi, -8%/u op 4G, -10%/u op 5G, -12%/u met Dual SIM. -1%/u op Standby op WiFi, -1,5-2%/u op 4G/5G, -2,5-3% met Dual SIM. Met mijn OnePlus Open deed ik al -12%/u scherm aan op 4G Single SIM.
Al met al, fantastische telefoon. Vooral de accuduur en 3d gezichtscan maakt hem voor mij uniek. Enige alternatief voor mij zou de OnePlus 12 zijn, die heeft ook een grote accu en die heeft daarnaast ook een veel betere ultrawide, maar wel weer een mindere hoofd- & zoomcamera, geen 3d gezichtscan en geen 4k60fps HDR met lenswissel. En ja, natuurlijk de Vivo X100 Ultra, maar die is voor mij waardeloos vanwege ontbreken Android Auto omdat die uit China moet komen.
Dank jullie beiden voor de uitgebreide uitleg! Vivo X100 had ik nog nooit gehoord, dus leuk om die ook even te bekijken
Software van Vivo is dus CN versie he, dat is niet echt aan te raden hoor. Die Magic6 Pro uit Duitsland heeft daar gewoon garantie, kun je vanuit NL daar heen sturen. Geeft wel rustig gevoel.iandb1 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 20:05:
Dank jullie beiden voor de uitgebreide uitleg! Vivo X100 had ik nog nooit gehoord, dus leuk om die ook even te bekijken
Hey iedereen,
Ik heb hem besteld 2maand geleden en ben heel blij.
Mijn online onderzoek kwam ik dat s24 pro bijna identiek goed gaat zijn, maar de batterij maakt het echt.
En mega top fotos
Hij is echt groot en ook aggressief ge managed, maar gaat dus lekker lang mee ook al heb je lang gespeeld.
Bestellen met https://www.mailboxde.com/
Das een mail forwarder die ik ook altijd gebruik om een Kindle te bestellen. Je krijgt een Duits adres en als er iets op aankomst, wegen ze het en krijg je offerte voor doorsturen. Heel handig! Bij mij tot nu toe betrouwbaar.
(voor paketten uit Amerika gebruik ik trouwens https://www.shipito.com/en/ oregon adres zonder sales tax)
Veel succes!
Ik heb hem besteld 2maand geleden en ben heel blij.
Mijn online onderzoek kwam ik dat s24 pro bijna identiek goed gaat zijn, maar de batterij maakt het echt.
En mega top fotos
Hij is echt groot en ook aggressief ge managed, maar gaat dus lekker lang mee ook al heb je lang gespeeld.
Bestellen met https://www.mailboxde.com/
Das een mail forwarder die ik ook altijd gebruik om een Kindle te bestellen. Je krijgt een Duits adres en als er iets op aankomst, wegen ze het en krijg je offerte voor doorsturen. Heel handig! Bij mij tot nu toe betrouwbaar.
(voor paketten uit Amerika gebruik ik trouwens https://www.shipito.com/en/ oregon adres zonder sales tax)
Veel succes!
Ik heb tot nu toe altijd Xiaomi toestellen en het bevalt mij hoeveel je kunt aanpassen qua uiterlijk, bv de uitgebreide icon packs en de hoeveelheid pagina's en de wijze waarop je erdoorheen kunt bladeren.
Is dat hetzelfde in deze telefoon of moet je daarvoor bv Nova installeren?
Het is niet mega aanpasbaar, veel customisations zijn vanuit de store te downloaden en zien er wel erg Chinees uit vind ik. Xiaomi inderdaad veel meer. Ik weet niet zo goed of gestures het doen met een andere launcher.Eleni schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 09:33:
Ik heb tot nu toe altijd Xiaomi toestellen en het bevalt mij hoeveel je kunt aanpassen qua uiterlijk, bv de uitgebreide icon packs en de hoeveelheid pagina's en de wijze waarop je erdoorheen kunt bladeren.
Ik weet dat niet zeker, je kunt sowieso een third party gesture tool gebruiken dan denk ik. Wil het wel even proberen vanavond.Eleni schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 10:31:
Hmmm, zit er dan nog steeds onderin die suffe balk met blokje/pijltje/streepjes?
Komende paar dagen wissel ik weer naar de Honor, dan besluit ik of ik voor de Fold ga of de Magic6 Pro hou.
@Eleni heb het even getest en alles werkt met Nova.
[ Voor 6% gewijzigd door KaiseRRuby op 27-07-2024 21:11 ]
Dankjewel! Mijn Xiaomi doet het nog maar er gebeuren af en toe rare dingen, en als ik hem moet vervangen isKaiseRRuby schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 15:28:
[...]
Ik weet dat niet zeker, je kunt sowieso een third party gesture tool gebruiken dan denk ik. Wil het wel even proberen vanavond.
Komende paar dagen wissel ik weer naar de Honor, dan besluit ik of ik voor de Fold ga of de Magic6 Pro hou.
@Eleni heb het even getest en alles werkt met Nova.
de Honor een betere optie dan de Xiaomi 14 ultra.
[ Voor 0% gewijzigd door Eleni op 28-07-2024 13:59 . Reden: Grammaticale fout ]
Heb mijn Fold6 Pro en mijn Xiaomi beide te koop staan, laat het lot beslissen. Denk eigenlijk dat de Honor blijft, ik moet er teveel op afschrijven omdat hij wat cosmetische schade heeft. De Honor is in mijn ogen ook de beste non-Fold die er momenteel is, en de Xiaomi de beste Fold die er momenteel is (met EliteRom dan).
Ik kan mezelf overigens wel voor mijn kop slaan, wat een stomme koe ik soms ben. Heb al wel 2 laders gekocht, een 66W lader van Huawei, een 80W lader van Huawei, daarnaast veel getest met andere laders. Mijn conclusie was eigenlijk dat geen enkele lader hoger ging dan 36W.
Nu blijkt dat mijn metertje maximaal 36W aan kan..
Ik kan mezelf overigens wel voor mijn kop slaan, wat een stomme koe ik soms ben. Heb al wel 2 laders gekocht, een 66W lader van Huawei, een 80W lader van Huawei, daarnaast veel getest met andere laders. Mijn conclusie was eigenlijk dat geen enkele lader hoger ging dan 36W.
Nu blijkt dat mijn metertje maximaal 36W aan kan..
Verbaast me nog steeds zo dat er zo weinig mensen met deze telefoon zijn. Want het is een super telefoon, ik heb hem gehouden. Denk wel dat ik over een paar maanden overstap naar de Xiaomi Fold 4 of de Honor Magic Fold v3, maar dat zie ik later wel.
Afgelopen week weer twee updates, ook voor mijn oordopjes. Dat zit ook wel snor dus.
Ben alleen veel screenprotectors aan het plakken, die dingen gaan er super snel af.
Afgelopen week weer twee updates, ook voor mijn oordopjes. Dat zit ook wel snor dus.
Ben alleen veel screenprotectors aan het plakken, die dingen gaan er super snel af.
Leuk om te lezen. Als het goed is heb jij er nova op gezet, is dat omdat je anders te weinig mogelijkheden hebt?KaiseRRuby schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:29:
Verbaast me nog steeds zo dat er zo weinig mensen met deze telefoon zijn. Want het is een super telefoon, ik heb hem gehouden. Denk wel dat ik over een paar maanden overstap naar de Xiaomi Fold 4 of de Honor Magic Fold v3, maar dat zie ik later wel.
[ Voor 24% gewijzigd door Eleni op 13-08-2024 10:19 ]
Helemaal eens met wat jij schrijft. Eigenlijk net als vroeger met de Huawei mate serie.KaiseRRuby schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:29:
Altijd stabiel en snel.
Al veel vergeleken met fotos van andere merken. Hier kan niks tegenop !!
Is er toevallig iemand die tips heeft hoe ik een mooie andere AOD op mijn telefoon kan krijgen? Ik vind de Pixel AOD erg mooi maar in de theme shop van Honor staan alleen maar van die rare Chinese AOD's.
Ik heb inmiddels de Honor Magic6 Pro klaarliggen om de komende week in gebruik te gaan nemen. Ik heb direct een upgrade geforceerd naar 8.0.0.157 via een Duitse eSIM (RedteaGO), want onder 8.0.0.127 deed het recente taakoverzicht (vierkante navigatieknopje onderaan het scherm) het niet als je een andere launcher gebruikte dan de default Honor Home launcher. Dat was te irritant, en de standaard launcher voldoet voor mij niet. Na de update was deze bug gefixt.
De Duitse eSIM kostte me maar 0,70 euro, en de update werd na activatie van de sim direct aangeboden.
De Duitse eSIM kostte me maar 0,70 euro, en de update werd na activatie van de sim direct aangeboden.
[ Voor 10% gewijzigd door KoffieAnanas op 23-08-2024 08:44 ]
Zit zelf al op 8.0.0.175, zonder andere simkaarten. Ik las op Reddit dat de nieuwe update al uitgerold wordt waar eyetracking in zit.KoffieAnanas schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:41:
Ik heb inmiddels de Honor Magic6 Pro klaarliggen om de komende week in gebruik te gaan nemen. Ik heb direct een upgrade geforceerd naar 8.0.0.157 via een Duitse eSIM (RedteaGO), want onder 8.0.0.127 deed het recente taakoverzicht (vierkante navigatieknopje onderaan het scherm) het niet als je een andere launcher gebruikte dan de default Honor Home launcher. Dat was te irritant, en de standaard launcher voldoet voor mij niet. Na de update was deze bug gefixt.
Goed om te weten.KaiseRRuby schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:26:
[...]
Zit zelf al op 8.0.0.175, zonder andere simkaarten. Ik las op Reddit dat de nieuwe update al uitgerold wordt waar eyetracking in zit.
Ik kreeg de update helaas niet aangeboden, zelfs niet na meerdere dagen proberen. Wellicht omdat er überhaupt nog geen simkaart in zat, bedenk ik me nu?
Yes, updates worden door providers verstrekt heb ik wel eens gelezen. Neem aan dat dit ook voor de global versies geldt, in ieder geval wel voor Finland.KoffieAnanas schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:36:
[...]
Goed om te weten.![]()
Ik kreeg de update helaas niet aangeboden, zelfs niet na meerdere dagen proberen. Wellicht omdat er überhaupt nog geen simkaart in zat, bedenk ik me nu?
De laatste update is gisteren bij me binnengekomen en heb ik geïnstalleerd. Oog tracking heb ik gecalibreerd alleen ik krijg het niet werkend. Hebben jullie dit wel werkend gekregen?KaiseRRuby schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:26:
[...]
Zit zelf al op 8.0.0.175, zonder andere simkaarten. Ik las op Reddit dat de nieuwe update al uitgerold wordt waar eyetracking in zit.
Heb deze update nog niet gehad, dus kan er weinig over zeggen. Zag op Reddit wel veel klachten over deze eyetracking, dat het niets lijkt te doen. Volgens mij moet je een tijdje naar een notificatie kijken en vervolgens zou die expanden?Aloysxda schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:34:
[...]
De laatste update is gisteren bij me binnengekomen en heb ik geïnstalleerd. Oog tracking heb ik gecalibreerd alleen ik krijg het niet werkend. Hebben jullie dit wel werkend gekregen?
Ik las ook wat over een veranderd notificatiescherm, kun je daar eens een screenshot van sturen?
Op YouTube staat een filmpje waar iemand de hele update uitlegt.
Hier zie je ook de nieuwe notificaties.
YouTube: Honor Magic 6 Pro August 2024 Update - Eye Tracking
Alles werkt fantastisch alleen eye tracking krijg ik niet aan de praat helaas.
Heb zojuist de update binnen en het werkt hier toch prima moet ik zeggen. Hier een filmpje van hoe het werkt. Je ziet de notificatie binnen komen, je ziet dat rondje (daar kijken mijn ogen schijnbaar) en de notificatie wordt geopend. (beetje kort afgeknipt zodat de inhoud niet zichtbaar is).Aloysxda schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:56:
Op YouTube staat een filmpje waar iemand de hele update uitlegt.
:strip_exif()/f/image/w1YmFItmKpdCOR87EfD6GfiN.gif?f=fotoalbum_large)
Bedankt voor je update. Op deze manier werkt het bij mij nu net zo. Als je bijvoorbeeld spotify hebt draaien op de achtergrond zie je boven in je scherm een tekentje dat deze app actief is.
Door hier naar te kijken bij ontgrendeld scherm, zou de app dan moeten openen. Werkt dit bij jou?
Door hier naar te kijken bij ontgrendeld scherm, zou de app dan moeten openen. Werkt dit bij jou?
Nee, dat werkt bij mij ook niet. Eerlijk gezegd heb ik ook mijn twijfel of dat zou moeten werken want dat is geen notificatie volgens mij.Aloysxda schreef op woensdag 4 september 2024 @ 16:16:
Bedankt voor je update. Op deze manier werkt het bij mij nu net zo. Als je bijvoorbeeld spotify hebt draaien op de achtergrond zie je boven in je scherm een tekentje dat deze app actief is.
Heb mij deze ook aangeschaft, waarom? Omdat ik dacht dit is nu eens iets helemaal anders dan de Nubia Z50 Ultra die ik had. De Nubia is voor de chinese markt en ik begon het lastiger te krijgen met het feit dat er nergens een nederlands vertaling bij was of apps in het engels verschenen omdat dit de moedertaal van de telefoon was. Ook AA was eerst niet beschikbaar, ze hebben dit opgelost maar dit is en blijft een probleem.
Eerste bevindingen:
+ Prachtig scherm
+ Vlotte interface, alles opent vlug
+ Gezichtsherkenning
+ Goede selfie fotos
+ Alle software werkt
+ Alles staat in het nederlands
+ Prijs (200€ korting bij belsimpel)
- Curved edges
- Geen custom launcher
Voor mij was dit de keuze tussen S24+, Pixel 8 pro of deze. Pixel viel al snel af omdat de SOC echt traag is. De S24+ had als voordeel dat geen curved edges heeft. Als nadeel dat de schil die erover ligt geen cadeau is. Hou meer van de pure android.
Daarom nog een keer de honor debloaten. Van geen notch naar een eiland zal ff aanpassen zijn, maar liever een eiland dan een hole dan weet je tenminste dat die er is.
Eerste bevindingen:
+ Prachtig scherm
+ Vlotte interface, alles opent vlug
+ Gezichtsherkenning
+ Goede selfie fotos
+ Alle software werkt
+ Alles staat in het nederlands
+ Prijs (200€ korting bij belsimpel)
- Curved edges
- Geen custom launcher
Voor mij was dit de keuze tussen S24+, Pixel 8 pro of deze. Pixel viel al snel af omdat de SOC echt traag is. De S24+ had als voordeel dat geen curved edges heeft. Als nadeel dat de schil die erover ligt geen cadeau is. Hou meer van de pure android.
Daarom nog een keer de honor debloaten. Van geen notch naar een eiland zal ff aanpassen zijn, maar liever een eiland dan een hole dan weet je tenminste dat die er is.
Eye tracking werkt mij wel en is een leuke item, als je een pop-up krijgt van een bericht enkel ernaar kijken voor enkele seconden, je ziet dan een bolletje verschijnen waar je ogen naar kijken en een 2-tal seconden wordt het bericht volledig geopend.
@Schumi_wk leuk dat we weer een medestander hebben hier. Ik heb de telefoon zelf al vanaf begin van het jaar en nog geen waardige andere telefoon gevonden die deze kan vervangen.
Wat je punt rondom de launcher betreft, je kunt toch gewoon Nova oid instellen? Kon ik wel tenminste.
Wat je punt rondom de launcher betreft, je kunt toch gewoon Nova oid instellen? Kon ik wel tenminste.
Heb Nova nog niet geprobeerd, ondertussen wel een keer geprobeerd met https://play.google.com/s...lemon.flowerfree&hl=en-US en met deze lukt het ook. Daarbij krijg ik zelfs de keuze als welke launcher ik standaard wil. Ik denk dat het dan mogelijk is om daar bijvoorbeeld ook Lawnchair bij te voegen en deze dan te selecteren.
Heb inmiddels ook een gelukkige bezitter van dit geweldig toestel. Alles perfect. Scherm, batterijduur, camera. Nova launcher werkt perfect
Super dat jij ook voor deze schitterende Magic 6 pro hebt gekozen. Dan heb je wel wat gedaan met mijn tips, goed zo. Veel plezier met het toestel.zuukie schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:11:
Heb inmiddels ook een gelukkige bezitter van dit geweldig toestel. Alles perfect. Scherm, batterijduur, camera. Nova launcher werkt perfect
Een vraag. Gebruikt iemand al de Android 15 beta 2 versie? Hoeveel Android versies krijgen we trouwens?
De Honor Magic6 Pro krijgt 4 Android updates en 5 jaar lang beveiligingsupdates (ook nog maandelijks)zuukie schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 07:31:
Een vraag. Gebruikt iemand al de Android 15 beta 2 versie? Hoeveel Android versies krijgen we trouwens?
Ik ben er nog niet aan begonnen omdat er nog weinig apps zijn geoptimaliseerd voor A15, maar grote kans dat ik het binnenkort installeer.zuukie schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 07:31:
Persoonlijk vind ik Android versie updates overrated. Misschien dat er onder de schil iets veranderd maar qua gevoel heb ik dikwijls hetzelfde gevoel als voor de update.
Ook qua beveiliging is er volgens mij niet veel verschil, nu vind ik dat de beveiligingsupdates eerder een vals gevoel van veiligheid geven. Ik heb met de Nubia een jaar geen beveiligingsupdates gehad en nooit iets ondervonden die niet normaal was. Denk dat het vooral van de gebruiker afhangt.
Ook qua beveiliging is er volgens mij niet veel verschil, nu vind ik dat de beveiligingsupdates eerder een vals gevoel van veiligheid geven. Ik heb met de Nubia een jaar geen beveiligingsupdates gehad en nooit iets ondervonden die niet normaal was. Denk dat het vooral van de gebruiker afhangt.
Dit ben ik absoluut niet mee je eens. Beveiligingsupdates zijn super belangrijk.Schumi_wk schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:00:
Persoonlijk vind ik Android versie updates overrated. Misschien dat er onder de schil iets veranderd maar qua gevoel heb ik dikwijls hetzelfde gevoel als voor de update.
Hoeveel procent van de android telefoons zijn up-to-date? Ik gok op nog geen 20 procent. Mensen hebben smartphones van jaren oud die al jaren geen updates meer krijgen, ook weten er heel wat mensen niet hoe ze een smartphone moeten updaten.
Ik geef een voorbeeld, mijn moeder heeft een cursus smartphone gevolgd daar werd niks gezegd over updaten van beveiliging. Dus toen ik haar vertelde over het updaten van haar smartphone viel ze uit de lucht. Ook mijn vrouw weet niet hoe ze haar smartphone moet updaten. Die moet enkel doen wat ze wil zonder dat er iets van problemen zijn dan heeft ze een goede smartphone.
En ik denk dat het bij de meeste mensen zo is, zolang die doet wat ze willen is het goed, een keer heropstarten is voor velen al een uitdaging.
Ik geef een voorbeeld, mijn moeder heeft een cursus smartphone gevolgd daar werd niks gezegd over updaten van beveiliging. Dus toen ik haar vertelde over het updaten van haar smartphone viel ze uit de lucht. Ook mijn vrouw weet niet hoe ze haar smartphone moet updaten. Die moet enkel doen wat ze wil zonder dat er iets van problemen zijn dan heeft ze een goede smartphone.
En ik denk dat het bij de meeste mensen zo is, zolang die doet wat ze willen is het goed, een keer heropstarten is voor velen al een uitdaging.
Dit is een heel verhaal waar ik weinig van begrijp. Ik reageer op het feit dat jij zegt dat je een jaar geen beveiligingsupdates hebt gehad op je Nubia. Dat is gewoon een kwalijke zaak. Als je op een IT forum zit, kun je ook prima jezelf verdiepen in waarom dat een kwalijke zaak is, ik heb geen zin om een discussie te gaan beginnen over zoiets fundamenteels.Schumi_wk schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 09:32:
Hoeveel procent van de android telefoons zijn up-to-date? Ik gok op nog geen 20 procent. Mensen hebben smartphones van jaren oud die al jaren geen updates meer krijgen, ook weten er heel wat mensen niet hoe ze een smartphone moeten updaten.
Als jij het daar niet mee eens bent, even goede vrienden. Honor verbaast mij over de stabiele mate van updates, ik had slechter verwacht.
Dit heeft Honor wel echt verbeterd, op de Magic5 Pro vond ik het al best redelijk maar soms werd er wat overgeslagen qua maanden. De Magic6 Pro heeft iedere maand netjes de beveiligingspatches gehad tot nu toe.KaiseRRuby schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:50:
[...]
Honor verbaast mij over de stabiele mate van updates, ik had slechter verwacht.
Dat tov de OP12 die ik nu gebruik, die zit nog op augustus.
Hoi!
Ik ben even lid geworden van dit forum om te kunnen reageren.
Ik overweeg om ook deze telefoon aan te schaffen.
Ik twijfel alleen nog wat ivm de prijs , en of het iets is voor mij.
Ik zoek een telefoon die goede fotos maakt overdag, eventueel met raw functie. (En zelf instellen)
En een met goede nacht functie voor het noorderlicht mocht dat er weer eens zijn in Nederland.
Iemand die toevallig avond fotos heeft in het donker als voorbeeld?
En kan je videos ook zelf instellen? Iso etc.
En hoe zit het met de probleempjes van de telefoon? Ik las iets over sneller leeglopen?
Ik kom van een Oppo a75..
Waar te kopen?
Ik zoek een telefoon die goede fotos maakt overdag, eventueel met raw functie. (En zelf instellen)
En een met goede nacht functie voor het noorderlicht mocht dat er weer eens zijn in Nederland.
En hoe zit het met de probleempjes van de telefoon? Ik las iets over sneller leeglopen?
Waar te kopen?
Het is een beetje afhankelijk hoeveel waarde je hecht aan verschillende benchmarks. DXOmark heeft de Magic6 Pro lang op de eerste plek gehad qua fotografie. Dat wil dus zeggen dat de camera erg goed moet zijn.PipTweet schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 01:56:
Hoi!
Waar te kopen?
Wat je vragen betreft, er is een Pro modus voor de camera waarin je verschillende zaken kunt instellen, bij video's heb ik dat niet gevonden (wat niet wil zeggen dat het er niet is, maar ik weet dan niet waar het is). Bij de foto's ziet dat er zo uit:
:strip_exif()/f/image/fNimkigbxmIPi47xC4jUIHNy.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier twee foto's in de avond, gewoon uit de losse pols genomen:
:strip_exif()/f/image/98dtYmE6wYVjdu7OvMPzWGxy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Sk1h54c1k8drDozwU1hmcquU.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier nog een foto van overdag:
:strip_exif()/f/image/nCHkRatRdOj3DDAWDlS4xgCI.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb zelf geen enkel probleem met de telefoon, niets qua sneller leeglopen (dat is met softwareupdates allemaal verholpen). Ik durf te stellen dat het de beste Android telefoon is voor mijn persoonlijke voorkeur tot nu toe.
Ah dankjewel!
Ik heb verder niet zoveel verstand van telefoons.
Ik vroeg me nog een ding af.
Met updates is veel verholpen begrijp ik qua probleempjes?
Wat als de telefoon stopt met updaten na 4/5jaar. En er ontstaat dan wat nieuws. (Geen idee of dat kan.)
Maar hoe los je dat bijvoorbeeld op omdat de updates er niet meer zijn dan?
Wat als de telefoon stopt met updaten na 4/5jaar. En er ontstaat dan wat nieuws. (Geen idee of dat kan.)
Dat is met alle telefoons een beetje hetzelfde, niet enkel voor de Honor. Maar als de updates stoppen zul je in de praktijk geen grote veranderingen zien en meestal ook geen grote bugs extra krijgen.PipTweet schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:04:
Ah dankjewel!
Logischerwijs is je telefoon eigenlijk economisch ook afgeschreven na het stoppen van de updates. Je krijgt 5 jaar security patches en 3 jaar andere updates. Als je hem nu koopt gaan er dus al 10 maanden oid van die genoemde tijden af, want het is niet vanaf jouw aankoop, maar vanaf lancering toestel.
In de praktijk zul je dus na ongeveer 4 jaar weer een andere telefoon gaan kopen omdat deze geen updates meer krijgt qua beveiliging.
Okee, maar hij functioneert dus nog wel langer lijkt mij?
Niet dat ik hem volgend jaar koop en het maar 2 jaar mee gaat bijvoorbeeld.
Ik heb ooit een Huawei gehad toen die nog met Google kon. Maar uiteindelijk werkte dit allemaal niet meer.
Sorry gekke vraag misschien! Geen verstand van.
Het zou mijn eerste dure telefoon worden. Ik hoop gewoon een goede aankoop te hebben
Ik heb ooit een Huawei gehad toen die nog met Google kon. Maar uiteindelijk werkte dit allemaal niet meer.
Het zou mijn eerste dure telefoon worden. Ik hoop gewoon een goede aankoop te hebben
Hij blijft het wel gewoon doen inderdaad maar krijgt geen ondersteuning meer. Dus qua software krijg je geen nieuwe dingen meer.PipTweet schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:07:
Okee, maar hij functioneert dus nog wel langer lijkt mij?
Bij iemand van jullie de 8.0.0.194 al binnegekomen?
Ik zie in Duitsland dat deze update er al is maar krijg hem niet binnen bij mij, ook niet via vpn.
Ik zie in Duitsland dat deze update er al is maar krijg hem niet binnen bij mij, ook niet via vpn.
Die heb ik volgens mij al wel twee weken.Schumi_wk schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:05:
Heb zelf wel iets wat ik als vervelend ervaar trouwens. Op het moment dat ik in Google iets typ, verdwijnt soms het toetsenbord. Ik heb het enkel in Google, de browser dus. Ik vermoed dat het te maken heeft met een swipe actie of omdat ik onder op het scherm druk oid, kan het niet reproduceren. Nog meer mensen deze ervaring?
Google browser gebruik ik niet omdat dit op meerdere apparaat bij mij bewezen heeft dat het een stroomverbruiker is. Browsen doe ik met opera en geen problemen met het toetsenbord. Wellicht een tip voor je.KaiseRRuby schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:02:
Heb zelf wel iets wat ik als vervelend ervaar trouwens. Op het moment dat ik in Google iets typ, verdwijnt soms het toetsenbord. Ik heb het enkel in Google, de browser dus. Ik vermoed dat het te maken heeft met een swipe actie of omdat ik onder op het scherm druk oid, kan het niet reproduceren. Nog meer mensen deze ervaring?
Heb het geinstalleer op mijn telefoon en wilde het ook meteen gebruiken op mijn Mac. Alles ingesteld, nu blijkt dat Opera geen plugin ondersteuning heeft voor Hubspot, 1 van mijn meest gebruikte applicaties. Feest gaat niet door dus..Aloysxda schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:27:
[...]
Google browser gebruik ik niet omdat dit op meerdere apparaat bij mij bewezen heeft dat het een stroomverbruiker is. Browsen doe ik met opera en geen problemen met het toetsenbord. Wellicht een tip voor je.
Zal het wel gebruiken op de Honor.
Even de regio veranderen naar de uk en de update kwam direct binnen.Schumi_wk schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:05:
Gisteren is er bij mij een update binnengekomen, 800206. Een aantal verbeteringen en vooral de AI functie voor het bewerken van foto's. Grandios hoe je nu delen van een Voorde kunt verwijderen en wordt aangevuld door AI.
Is deze update al bij meer van jullie binnengekomen?
Is deze update al bij meer van jullie binnengekomen?