Ben ik dan nummer 3

? Gisteren de telefoon binnengekregen: besteld in Duitsland en door Duits contact mee laten nemen naar NL).
Mijn eerste indruk is een beetje wisselend. Ik heb gisteren 2 uurtjes de telefoon opgestart, rondgebladerd en wat met de camera gespeeld. Hieronder de plussen en (redelijk wat) minnen. Mijn voorloper was een Huawei P30 Pro.
Plussen:
* Voelt heel bekend aan qua software en UI. Een deel zou android-breed zou kunnen zijn maar vermoed dat er ook wel wat Huawei-Honor connectie in zit.
* Geluid uit de dual speakers is heel wat anders dan uit de Huawei. Voornamelijk in positieve zin qua ruimtelijkheid en bass. Tot 60% volume zeer tevreden. Daarboven wordt het schel en schreeuwerig als een early 2000 telefoon.
* Voorgeinstalleerde screenprotector is nice en zit perfect.
* Mooi warme schermkleur, snel de eye-comfort opties aangezet want er kan echt een bak licht vanaf komen.
* Slechts enkele mm groter dan de P30 pro. Fijne grip en de camera-bubbel is een lekker steuntje.
Minnen
* Pff, een telefoon installeren, dat is weer een aantal jaar geleden. Altijd een gedoe met alle gebruikersvoorwaarden, inloggen bij allerlei services en net iets te snel overal toestemming voor geven. Het zal even duren (niet Honor specifiek) voordat ik alles naar het zin heb.
* Ik had de 100W draadloze oplader mee besteld en was er vanuit gegaan (stupid) dat hier ook een 100W net-adapter bij zat. Helaas. Voorlopig even met de 40W Huawei adapter bekabeld opladen of 15W wireless. Nu even zoeken wanneer de 100W adapter in NL leverbaar wordt voor de hoofdprijs.
* Honor X5 earbuds meebesteld maar vind het helemaal niks. Voor die 15 euro ook te mooi om waar te zijn. Zo losjes in het oor hangend is er van lage en middentonen nauwelijks sprake. Mijn Shure SE215 + wireless waren wel aan vervanging toe maar de X5 is geen waardige opvolger. De connectie met verschillende telefoons is ook matig: regelmatig hapering van 1 of beide oortjes.
* Achterkant van de Honor voelt niet zo premium aan als metaal of glas. Wel comfortabel en minder breekbaar maar ben benieuwd hoe dit er naar 5 jaar broekzak uit ziet. De hoesjes-markt moet ook nog op gang komen en gezien het geen mainstream telefoon is gaan de grote jongens (Spigen, Mouse, Quadlock) niet direct mee.
* Camera opties. De P30 pro was 5 jaar terug een revolutionaire camera-phone. De laatste tijd stoorde ik me steeds meer aan de gelige gloed. Voor 5 jaar aan ontwikkeling vind ik de verschillen tegenvallen. Magic 6 night-shot is haperiger dan de Huawei en nauwelijks meer lichtopname ondanks de vele malen grotere sensor. Maximaal 240 fps slowmotion had ook meer kunnen zijn met de hardware aan boord. Bij extreem zoomen lijkt de foto meer op een Van Gogh dan op een blurry foto.
Ik heb de Magic 6 nog niet in gebruik genomen als daily driver, deze week even rustig de tijd nemen om 'm te configureren, te bedenken welke AI ik wel en niet wil hebben draaien (lees meekijken) op de achtergrond en niet blind alle meuk van m'n vorige telefoon kopieren.
Foto's en verdere reviews volgen binnenkort.