Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-04 08:12
Net gekeken, maar ik heb nog niks. Op welke versie zit jij?

Ik zit op 40.0.13-31

heb in de tussentijd ook mijn toestel maar gereset.

Ben benieuwd hoe de accu morgen gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:49
WhySoSerious? schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:56:
[...]

Bij de Honor Magic 6 Pro zit helemaal geen lader in de doos. Helaas doen ze mee aan dezelfde trend als Apple en Samsung. De Huawei 66w oplader heeft dezelde specs en is makkelijk te bestellen (link). De Honor 66w adapter is namelijk moeilijk te vinden.
Volgens mij is de lader die jij noemt geen Vooc. Dan kun je niet snel laden hé.
Met deze heb je iets wat beter bij de Magic 6 pro past:

https://www.mobilesupplie...-c-gan-snellader-80w.html

En hier voor bijna de helft van de prijs....

https://www.oneplus.com/n...vooc-80w-power-adapter-eu

[ Voor 8% gewijzigd door Aloysxda op 12-03-2024 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:38
Knamix schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:05:
Net gekeken, maar ik heb nog niks. Op welke versie zit jij?

Ik zit op 40.0.13-31

heb in de tussentijd ook mijn toestel maar gereset.

Ben benieuwd hoe de accu morgen gaat zijn.
Heb jij een Chinese versie of een globale? Als ik bij software update kijk zit ik op 8.0.0.120.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-04 17:08
Aloysxda schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 23:30:
[...]

Volgens mij is de lader die jij noemt geen Vooc. Dan kun je niet snel laden hé.
Met deze heb je iets wat beter bij de Magic 6 pro past:

https://www.mobilesupplie...-c-gan-snellader-80w.html

En hier voor bijna de helft van de prijs....

https://www.oneplus.com/n...vooc-80w-power-adapter-eu
Honor en Huawei hebben geen Vooc. Die opladers werken volgens mij niet met de SuperCharge techniek van Huawei en Honor.

De 80/100W EU oplader van Honor of Huawei is nog nergens los te vinden, maar de 66W van Huawei is nog steeds snel genoeg.

[ Voor 18% gewijzigd door WhySoSerious? op 29-03-2024 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
KaiseRRuby schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 23:36:
[...]

Heb jij een Chinese versie of een globale? Als ik bij software update kijk zit ik op 8.0.0.120.
daar zit ik ook op, maar de play store zit op de versie wat ik eerder had opgenoemd.

Nu na een reset ben ik maar 4% verloren in 1 nacht (en AOD staat aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi22
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-03 17:48
Ik wil de Magic 6 pro graag kopen maar ben zeer gevoelig voor Oled schermen. Ik zou hem daarom willen kopen bij een webshop met goed retourbeleid. Hebben jullie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Knamix schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 07:06:
[...]
daar zit ik ook op, maar de play store zit op de versie wat ik eerder had opgenoemd.

Nu na een reset ben ik maar 4% verloren in 1 nacht (en AOD staat aan).
Welke reset heb je gedaan dan?

@dimi22 weet niet hoe goed je hebt gezocht maar volgens mij is er maar 1 bedrijf in NL die hem verkoopt, dus je hebt weinig keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
KaiseRRuby schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:59:
[...]

@dimi22 weet niet hoe goed je hebt gezocht maar volgens mij is er maar 1 bedrijf in NL die hem verkoopt, dus je hebt weinig keuze.
Fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Duidelijk, daar heb ik nog even geen zin in.

Hier een chinese 100W lader. Hier nog een Europese 66W. Hier nog een Chinese Honor 100W lader. Op Alie met EU plug, de 100W lader.

[ Voor 11% gewijzigd door KaiseRRuby op 13-03-2024 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi22
KaiseRRuby schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:59:
[...]

Niet heel goed blijkbaar 8)7 Was alle Amazons af aan het gaan maar nu zojuist besteld bij Gomibo (ik woon in BE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi22
Is er hier iemand die de Magic 6 pro heeft aangeschaft ivm de functies rond eye care / hoge pwm frequentie en wat is het resultaat voor jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Nog niet heel tevreden over de accu...

Gisteravond van de lader gehaald om 10:00 met 80% en ik zit nu op 42 procent met 2 uur schermtijd.

Verwacht ik te veel of is dit slecht?

Accuduur is nu vergelijkbaar met mijn Pixel 8 Pro en dat is zeker geen hoogvlieger kwa accuduur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9D7qmZcdNdTfHsuAChXoD0J-7Y8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4YdG0IpD02OITr3T9dbxxRUK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Knamix op 13-03-2024 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Knamix schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:50:
Nog niet heel tevreden over de accu...

Gisteravond van de lader gehaald om 10:00 met 80% en ik zit nu op 42 procent met 2 uur schermtijd.

Verwacht ik te veel of is dit slecht?

Accuduur is nu vergelijkbaar met mijn Pixel 8 Pro en dat is zeker geen hoogvlieger kwa accuduur.

[Afbeelding]
Je hebt hem maar meteen in de verkoop gedaan zie ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
KaiseRRuby schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:03:
[...]

Je hebt hem maar meteen in de verkoop gedaan zie ik?
Yes.. Hoewel de accuduur nu wel goed is (1 uur SOT en 94% over) merk ik dat het toestel voor mij net te groot is.

Ik kom van een Xiaomi 14 en ik begin die toch wel erg te missen, dus ik ga weer terug naar Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:35
dimi22 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:27:
Ik wil de Magic 6 pro graag kopen maar ben zeer gevoelig voor Oled schermen. Ik zou hem daarom willen kopen bij een webshop met goed retourbeleid. Hebben jullie tips?
Belsimpel is dan een goede keuze naar mijn weten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Knamix schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:06:
[...]

Yes.. Hoewel de accuduur nu wel goed is (1 uur SOT en 94% over) merk ik dat het toestel voor mij net te groot is.

Ik kom van een Xiaomi 14 en ik begin die toch wel erg te missen, dus ik ga weer terug naar Xiaomi.
Die 14 is inderdaad een maatje kleiner. Heb je met beide toestellen foto's gemaakt. Kun je wat vertellen over je ervaring wat betreft de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Aloysxda schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 21:37:
[...]

Die 14 is inderdaad een maatje kleiner. Heb je met beide toestellen foto's gemaakt. Kun je wat vertellen over je ervaring wat betreft de camera?
Ik vind de Xiaomi camera's fijner. De camera van de Magic 6 Pro laat veel sharpening zien.

De Xiaomi daarentegen is iets minder scherp, maar ziet er meer uit als een spiegelreflex camera (geen sharpening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3dizDMhrkqPaQJW2S-EIutWG-2E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YBr9vwDs1jE2DZ6pZHoMLjJr.jpg?f=fotoalbum_large

Update staat klaar.

Inhoud van de update:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FSF_rCRn38uj5hiOZpU5LmBzrXc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A0TUtB6FnTDEfktr75yIlIXy.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: na de update maar 4% battery drain afgelopen nacht.

[ Voor 36% gewijzigd door KaiseRRuby op 15-03-2024 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Met de nieuwe update is de drain totaal verdwenen. Heb ongeveer 3% verlies per nacht. De camera is een stuk verbeterd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aloysxda
Luitjes, sinds zaterdag ben ik hier de gelukkige bezitter van een Honor Magic 6 pro. Heerlijk toestel, maar ik denk dat ik met mijn vorige (magic 5) al aardig verwend was.
Als ik de foto's van beide toestellen vergelijk, is de kwaliteit hiervan op de Magic 6, niet veel anders. Dus allebei super foto's.
Android 14 draait heerlijk en het toestel is retesnel. Door het iets kleinere camera eiland, is de 6 iets minder fors.
Ben ik hier nu de nummer 3 met een Magic 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Aloysxda schreef op zondag 17 maart 2024 @ 21:31:
Luitjes, sinds zaterdag ben ik hier de gelukkige bezitter van een Honor Magic 6 pro. Heerlijk toestel, maar ik denk dat ik met mijn vorige (magic 5) al aardig verwend was.
Als ik de foto's van beide toestellen vergelijk, is de kwaliteit hiervan op de Magic 6, niet veel anders. Dus allebei super foto's.
Android 14 draait heerlijk en het toestel is retesnel. Door het iets kleinere camera eiland, is de 6 iets minder fors.
Ben ik hier nu de nummer 3 met een Magic 6?
Ik denk nummer 3 qua aanschaf en nummer 2 qua bezit. @Knamix had hem al weer te koop staan / verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
KaiseRRuby schreef op zondag 17 maart 2024 @ 23:01:
[...]

Ik denk nummer 3 qua aanschaf en nummer 2 qua bezit. @Knamix had hem al weer te koop staan / verkocht.
Is inderdaad verkocht via marktplaats.

Hij is dus nummer 2 als het om bezit gaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chateau Rouge
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 23-04-2024
Ben ik dan nummer 3 ;)? Gisteren de telefoon binnengekregen: besteld in Duitsland en door Duits contact mee laten nemen naar NL).

Mijn eerste indruk is een beetje wisselend. Ik heb gisteren 2 uurtjes de telefoon opgestart, rondgebladerd en wat met de camera gespeeld. Hieronder de plussen en (redelijk wat) minnen. Mijn voorloper was een Huawei P30 Pro.

Plussen:
* Voelt heel bekend aan qua software en UI. Een deel zou android-breed zou kunnen zijn maar vermoed dat er ook wel wat Huawei-Honor connectie in zit.
* Geluid uit de dual speakers is heel wat anders dan uit de Huawei. Voornamelijk in positieve zin qua ruimtelijkheid en bass. Tot 60% volume zeer tevreden. Daarboven wordt het schel en schreeuwerig als een early 2000 telefoon.
* Voorgeinstalleerde screenprotector is nice en zit perfect.
* Mooi warme schermkleur, snel de eye-comfort opties aangezet want er kan echt een bak licht vanaf komen.
* Slechts enkele mm groter dan de P30 pro. Fijne grip en de camera-bubbel is een lekker steuntje.

Minnen
* Pff, een telefoon installeren, dat is weer een aantal jaar geleden. Altijd een gedoe met alle gebruikersvoorwaarden, inloggen bij allerlei services en net iets te snel overal toestemming voor geven. Het zal even duren (niet Honor specifiek) voordat ik alles naar het zin heb.
* Ik had de 100W draadloze oplader mee besteld en was er vanuit gegaan (stupid) dat hier ook een 100W net-adapter bij zat. Helaas. Voorlopig even met de 40W Huawei adapter bekabeld opladen of 15W wireless. Nu even zoeken wanneer de 100W adapter in NL leverbaar wordt voor de hoofdprijs.
* Honor X5 earbuds meebesteld maar vind het helemaal niks. Voor die 15 euro ook te mooi om waar te zijn. Zo losjes in het oor hangend is er van lage en middentonen nauwelijks sprake. Mijn Shure SE215 + wireless waren wel aan vervanging toe maar de X5 is geen waardige opvolger. De connectie met verschillende telefoons is ook matig: regelmatig hapering van 1 of beide oortjes.
* Achterkant van de Honor voelt niet zo premium aan als metaal of glas. Wel comfortabel en minder breekbaar maar ben benieuwd hoe dit er naar 5 jaar broekzak uit ziet. De hoesjes-markt moet ook nog op gang komen en gezien het geen mainstream telefoon is gaan de grote jongens (Spigen, Mouse, Quadlock) niet direct mee.
* Camera opties. De P30 pro was 5 jaar terug een revolutionaire camera-phone. De laatste tijd stoorde ik me steeds meer aan de gelige gloed. Voor 5 jaar aan ontwikkeling vind ik de verschillen tegenvallen. Magic 6 night-shot is haperiger dan de Huawei en nauwelijks meer lichtopname ondanks de vele malen grotere sensor. Maximaal 240 fps slowmotion had ook meer kunnen zijn met de hardware aan boord. Bij extreem zoomen lijkt de foto meer op een Van Gogh dan op een blurry foto.

Ik heb de Magic 6 nog niet in gebruik genomen als daily driver, deze week even rustig de tijd nemen om 'm te configureren, te bedenken welke AI ik wel en niet wil hebben draaien (lees meekijken) op de achtergrond en niet blind alle meuk van m'n vorige telefoon kopieren.

Foto's en verdere reviews volgen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Chateau Rouge schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:17:
Ben ik dan nummer 3 ;)? Gisteren de telefoon binnengekregen: besteld in Duitsland en door Duits contact mee laten nemen naar NL).

Mijn eerste indruk is een beetje wisselend. Ik heb gisteren 2 uurtjes de telefoon opgestart, rondgebladerd en wat met de camera gespeeld. Hieronder de plussen en (redelijk wat) minnen. Mijn voorloper was een Huawei P30 Pro.

Plussen:
* Voelt heel bekend aan qua software en UI. Een deel zou android-breed zou kunnen zijn maar vermoed dat er ook wel wat Huawei-Honor connectie in zit.
* Geluid uit de dual speakers is heel wat anders dan uit de Huawei. Voornamelijk in positieve zin qua ruimtelijkheid en bass. Tot 60% volume zeer tevreden. Daarboven wordt het schel en schreeuwerig als een early 2000 telefoon.
* Mooi warme schermkleur, snel de eye-comfort opties aangezet want er kan echt een bak licht vanaf komen.
* Slechts enkele mm groter dan de P30 pro. Fijne grip en de camera-bubbel is een lekker steuntje.

Minnen
* Pff, een telefoon installeren, dat is weer een aantal jaar geleden. Altijd een gedoe met alle gebruikersvoorwaarden, inloggen bij allerlei services en net iets te snel overal toestemming voor geven. Het zal even duren (niet Honor specifiek) voordat ik alles naar het zin heb.
* Ik had de 100W draadloze oplader mee besteld en was er vanuit gegaan (stupid) dat hier ook een 100W net-adapter bij zat. Helaas. Voorlopig even met de 40W Huawei adapter bekabeld opladen of 15W wireless. Nu even zoeken wanneer de 100W adapter in NL leverbaar wordt voor de hoofdprijs.
* Honor X5 earbuds meebesteld maar vind het helemaal niks. Voor die 15 euro ook te mooi om waar te zijn. Zo losjes in het oor hangend is er van lage en middentonen nauwelijks sprake. Mijn Shure SE215 + wireless waren wel aan vervanging toe maar de X5 is geen waardige opvolger. De connectie met verschillende telefoons is ook matig: regelmatig hapering van 1 of beide oortjes.
* Achterkant van de Honor voelt niet zo premium aan als metaal of glas. Wel comfortabel en minder breekbaar maar ben benieuwd hoe dit er naar 5 jaar broekzak uit ziet. De hoesjes-markt moet ook nog op gang komen en gezien het geen mainstream telefoon is gaan de grote jongens (Spigen, Mouse, Quadlock) niet direct mee.
* Camera opties. De P30 pro was 5 jaar terug een revolutionaire camera-phone. De laatste tijd stoorde ik me steeds meer aan de gelige gloed. Voor 5 jaar aan ontwikkeling vind ik de verschillen tegenvallen. Magic 6 night-shot is haperiger dan de Huawei en nauwelijks meer lichtopname ondanks de vele malen grotere sensor. Maximaal 240 fps slowmotion had ook meer kunnen zijn met de hardware aan boord. Bij extreem zoomen lijkt de foto meer op een Van Gogh dan op een blurry foto.

Ik heb de Magic 6 nog niet in gebruik genomen als daily driver, deze week even rustig de tijd nemen om 'm te configureren, te bedenken welke AI ik wel en niet wil hebben draaien (lees meekijken) op de achtergrond en niet blind alle meuk van m'n vorige telefoon kopieren.

Da's leuk, een derde bezitter er bij. Wat jij zegt over de protector, dat is een super fijn ding maar wel zeer krasgevoelig, ik moet hem na 2 weken al bijna vervangen voor mijn gevoel. Dat valt me tegen.

Wat je ding betreft over die draadloze lader. Ik heb dus wel de vaste 100W lader er bij besteld maar niet de draadloze. Ik wil de lader best verkopen, stuur me maar een bericht als je er interesse in hebt. De 100W lader dus. Ik heb ook de X5 oordopjes er bij besteld, die heb ik op mijn werk liggen omdat ze wel dual connection ondersteunen dus dat is super. Maar kwaliteit vind ik inderdaad iets minder. Heb ook de Chinese x6 dopjes hier in huis gehaald, die zijn qua geluid een stuk beter maar ondersteunen dan weer geen dual connection. Hier geldt ook voor, die mag je ook van me overnemen als je wil, waren niet zo duur. Wat je trouwens zegt over die kleine hapering, die ervaar ik ook met beide Honor oordopjes.

Lijkt nu een beetje een verkoop verhaal maar leuk dat je er bij bent. Heb je de nieuwe firmware al geinstalleerd? Dat is versie 8.0.0.127. Die maakt de camera beter en het toestel fijner, wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chateau Rouge
Nee, zit nog op de 8.0.0.120 maar gisteren gaf ie aan up-to-date te zijn.
Zie DM voor je 'marktplaats'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-04 21:39
De Honor Magic6 Pro staat nu op de eerste plaats bij DxOMark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik zie nu trouwens dat er wel een gave aanbieding zat bij de aankoop van de Honor via de Duitse site. Je krijgt er gratis de mogelijkheid bij om eenmalig je scherm te laten vervangen voor 65 euro als je de telefoon per ongeluk hebt laten vallen oid en het scherm is stuk. Dat geldt voor de eerste 12 maanden na aankoop. Dat is wel echt een goede deal zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Jotyjo schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:29:
De Honor Magic6 Pro staat nu op de eerste plaats bij DxOMark
Zegt weinig ... DXOmark is een keuring die merken kopen ! Ik hecht er zeer weinig waarde aan.
Je ziet ook dat Chinese merken hem DIRECT hebben terwijl sommige merken maanden op zich laten wachten voor een test resultaat.
Als je inhoudelijk gaat kijken en dat vergelijkt met de ettelijke reviews en ervaringen van mensen dan strookt het vaak niet.

Op dit moment is de Vivo X100 Pro vaak de beste camera phone in tests als je het geheel bekijkt.
Staat veel lager dan toestellen die gewoon minder scoren in de vele tests.

Kijk naar de Magic 6 Pro en de minpunten van DXo mark. Het zoomen staat er niet eens bij, terwijl het in dit segment het erg matig doet vwb lange afstandszoom, in sommige gevallen zelfs slecht.

Als ik zie dat mijn Xiaomi 11 ultra (3 jaar oud !) slechts 3 puntjes minder heeft als een nieuwe S24 ultra dan weet ik genoeg.

MKBHD heeft er jaren geleden ook al wat over geroepen. Best interessant:

YouTube: DxOMark Smartphone Ratings: Explained!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-04 23:53
Voor de liefhebbers, 12/512 is nu te koop met 200 euro korting voor 899,- ex porto.
Mooi design, de groene vooral. Ik heb interesse maar ik vind de zoom-capaciteiten wat beperkt voor zo'n flagship prijs. Of is dat onterecht? Ik geloof dat de s24 ultra nu 5x heeft ipv van 10x van de s23 ultra, is dat alleen op papier een achteruitgang of ook in de praktijk?

Wat ik ook zag in een review was de kleurverandering van het scherm bij kantelen maar dat ging zo snel dat ik het niet zeker wist. Nu gevonden in een review. Dan valt ie al af bij mij.

Immediate color shift when viewing at an angle

https://www.dxomark.com/honor-magic6-pro-display-test/

[ Voor 26% gewijzigd door Sunrise op 19-03-2024 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Sunrise schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 17:52:
Voor de liefhebbers, 12/512 is nu te koop met 200 euro korting voor 899,- ex porto.
Mooi design, de groene vooral. Ik heb interesse maar ik vind de zoom-capaciteiten wat beperkt voor zo'n flagship prijs. Of is dat onterecht? Ik geloof dat de s24 ultra nu 5x heeft ipv van 10x van de s23 ultra, is dat alleen op papier een achteruitgang of ook in de praktijk?

Wat ik ook zag in een review was de kleurverandering van het scherm bij kantelen maar dat ging zo snel dat ik het niet zeker wist. Nu gevonden in een review. Dan valt ie al af bij mij.

Immediate color shift when viewing at an angle

https://www.dxomark.com/honor-magic6-pro-display-test/
Mag ik vragen waarom dat zo'n absolute dealbreaker voor je is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-04 23:53
KaiseRRuby schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 17:59:
[...]

Mag ik vragen waarom dat zo'n absolute dealbreaker voor je is?
Stoort mij, pixel 6a had er ook erg last van.

Ik ben een van de weinigen die meer geniet van een goed lcd scherm. Nu heb ik wel een goede ervaring gehad met een samsung a51 5g, dus oled schermen zonder (zichtbare) verkleuring bestaan wel degelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Sunrise op 19-03-2024 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Sunrise schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 18:04:
[...]

Stoort mij, pixel 6a had er ook erg last van.

Ik ben een van de weinigen die meer geniet van een goed lcd scherm. Nu heb ik wel een goede ervaring gehad met een samsung a51 5g, dus oled schermen zonder (zichtbare) verkleuring bestaan wel degelijk.
Dan moet je het toestel absoluut niet kopen. Het is mij nog nooit opgevallen en dat laat ik graag zo. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-04 21:39
Bomberman71 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:51:
[...]

Zegt weinig ... DXOmark is een keuring die merken kopen ! Ik hecht er zeer weinig waarde aan.
Je ziet ook dat Chinese merken hem DIRECT hebben terwijl sommige merken maanden op zich laten wachten voor een test resultaat.
Als je inhoudelijk gaat kijken en dat vergelijkt met de ettelijke reviews en ervaringen van mensen dan strookt het vaak niet.

Op dit moment is de Vivo X100 Pro vaak de beste camera phone in tests als je het geheel bekijkt.
Staat veel lager dan toestellen die gewoon minder scoren in de vele tests.

Kijk naar de Magic 6 Pro en de minpunten van DXo mark. Het zoomen staat er niet eens bij, terwijl het in dit segment het erg matig doet vwb lange afstandszoom, in sommige gevallen zelfs slecht.

Als ik zie dat mijn Xiaomi 11 ultra (3 jaar oud !) slechts 3 puntjes minder heeft als een nieuwe S24 ultra dan weet ik genoeg.

MKBHD heeft er jaren geleden ook al wat over geroepen. Best interessant:

YouTube: DxOMark Smartphone Ratings: Explained!
Dat is jammer om te horen dat DxOMark niet betrouwbaar is. Ik had al ergens zo'n idee, maar je hebt het bevestigd. Gelukkig heb ik er ook niet naar gekeken toen ik kortgeleden een nieuwe telefoon heb gekocht. Bedankt voor de informatieve video :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Hier nu een kleine week verder met de Magic 6 pro. Wat een heerlijk toestel. Ondertussen heb ik de Huawei 66 W later binnen en getest. van 15 naar 100% duurt 35 minuten. Dit is heel acceptabel. Het toestel kan echter 80W lading hebben. Hoeveel minuten zou dit de laadcyclus verkorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Aloysxda schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 19:59:
Hier nu een kleine week verder met de Magic 6 pro. Wat een heerlijk toestel. Ondertussen heb ik de Huawei 66 W later binnen en getest. van 15 naar 100% duurt 35 minuten. Dit is heel acceptabel. Het toestel kan echter 80W lading hebben. Hoeveel minuten zou dit de laadcyclus verkorten?
Ik heb mijn lader verkocht aan @Chateau Rouge , gebruikte hem eigenlijk nooit. Misschien kan hij hem testen qua tijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Dit kom ik zojuist tegen op Reddit:
Magic 6 Pro & SuperCharge 100W : 1-100% in ~43 minutes.

Een 80 w lader is lastig te vinden, en als we deze laadtijd zien, heeft het niet veel zit om voor een paar minuten winst nog een lader aan te schaffen. Weten we dat ook weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Die merken die lopen op te scheppen met snelladen MOETEN gewoon de lader erbij stoppen.
Heel vervelend dat zelfs de Chinezen mee doen aan die e-waste onzin, zeker als je ziet dat als je hem in China koopt de juiste lader er gewoon bij zit.

Ze gebruiken allemaal hun eigen standaard en soms is zelfs de kabel specifiek nodig. Het is een hele (dure) zoektocht om soms de beste lader te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chateau Rouge
Bij gebrek aan een los accessoire topic:
Ik zoek een mooie case om de M6pro heel te houden (A). Was tevreden met de Spigen cases voor mijn Huawei P30 pro maar helaas geen Honor opties daar.
> Kleur: doe wat leuks, heb ook voor de groene M6pro gekozen, transparant hoesje alleen wanneer dit niet vergeeld.
> Toestel moet stabiel plat op tafel kunnen liggen (gaat met gecentreerde camera-bump ok denk ik)
> MagSafe ring kan handig zijn bij evt. nieuwe auto-houder
> Compact standaardje om portrait/landscape neer te kunnen zetten
> Geen book-case. Camera-privacycover niet vereist
> Ome-ali en temu laat ik liefst links liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Chateau Rouge schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:10:
Bij gebrek aan een los accessoire topic:
Ik zoek een mooie case om de M6pro heel te houden (A). Was tevreden met de Spigen cases voor mijn Huawei P30 pro maar helaas geen Honor opties daar.
> Kleur: doe wat leuks, heb ook voor de groene M6pro gekozen, transparant hoesje alleen wanneer dit niet vergeeld.
> Toestel moet stabiel plat op tafel kunnen liggen (gaat met gecentreerde camera-bump ok denk ik)
> MagSafe ring kan handig zijn bij evt. nieuwe auto-houder
> Compact standaardje om portrait/landscape neer te kunnen zetten
> Geen book-case. Camera-privacycover niet vereist
> Ome-ali en temu laat ik liefst links liggen
Heb je al op Amazon gekeken, daar hebben ze veel opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chateau Rouge
Heb zeker al even gegoogled, maar zie door de bomen het bos niet meer. De kwaliteit van Amazon is soms OK, maar soms ook dropshipping van Ali/Temu producten voor 10x de prijs.
Als mensen persoonlijk ervaring hebben met een merk/type hoesje dan gaat daar mijn voorkeur naar uit. Vooral de 'na een half jaar stuk' of de 'biedt onvoldoende valbescherming' ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-04 23:14
Krijgt deze Honor magic 6 maandelijkse updates? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
wilke77 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:37:
Dat beloven ze wel maar ik heb er zelf mijn twijfels over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aloysxda
wilke77 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:37:
Op mijn vorige Honor, de Magic 5 pro, kwamen alle updates altijd netjes op tijd. Zon beetje maandelijks en nog nooit fouten in de update gehad. Dat is ook wel wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oostr048
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-04 00:02
Chateau Rouge schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:17:

Plussen:

Minnen

Ik ben heel benieuwd naar je uitgebreide bevindingen... Ikzelf kom ook van de Huawei P30 Pro wat nogsteeds als zeer fijne telefoon ervaren wordt. Door de P30 is fotografie heel belangrijk geworden. En voor mij is nu de keuze tussen de Honor of de Xiami 14 ultra.
Zou je deze Honor weer kopen na je gebruikerservaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
@oostr048 er zijn nog niet zo veel recensies hier, maar ik vind het tot nu toe de beste en fijnste android telefoon die ik heb gehad. Scherm en camera zijn fantastisch, batterij is super. Hij ziet er ook gewoon gaaf uit. Heb je specifieke vragen over het toestel, dan kunnen we die beantwoorden.

In het algemeen, ik vind dit ook wel gaaf. Als je de Honor buds in hebt en je kijkt bij software update dan neemt hij die ook mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kmrvJ3gIujnWZkX0u8amrQfTwio=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ATlk1RZ5VOCBR5iT29foNs0v.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oostr048
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-04 00:02
KaiseRRuby schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:14:
@oostr048 er zijn nog niet zo veel recensies hier, maar ik vind het tot nu toe de beste en fijnste android telefoon die ik heb gehad. Scherm en camera zijn fantastisch, batterij is super. Hij ziet er ook gewoon gaaf uit. Heb je specifieke vragen over het toestel, dan kunnen we die beantwoorden.

In het algemeen, ik vind dit ook wel gaaf. Als je de Honor buds in hebt en je kijkt bij software update dan neemt hij die ook mee.

[Afbeelding]
Dingen die ik heel fijn vind aan de Huawei is de goede controlle over je camera, camera prestaties algemeen, prestaties in het donker en de batterij duur(+laadsnelheid).
Voor de rest vooral gebruik voor chatten en internet. Dus geen power monster nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariesmit
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-03 12:10
https://www.ebay.nl/itm/235521150193?var=535707830592

deze doet op de honor magic 6 pro 80 watt super laden maar is zelf 100 watt

hier getest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
oostr048 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:09:
[...]

Dingen die ik heel fijn vind aan de Huawei is de goede controlle over je camera, camera prestaties algemeen, prestaties in het donker en de batterij duur(+laadsnelheid).
Voor de rest vooral gebruik voor chatten en internet. Dus geen power monster nodig.
Dan heb je niet perse deze telefoon nodig natuurlijk, dat is wel een powermonster. Ik kan er verder weinig over zeggen, behalve dat ik hem echt al een tijd heb en ook niet echt zin heb om te gaan wisselen, dat zegt voor mijn doen genoeg. Dat ik er dik tevreden mee ben dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
ariesmit schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 22:57:
https://www.ebay.nl/itm/235521150193?var=535707830592

deze doet op de honor magic 6 pro 80 watt super laden maar is zelf 100 watt

hier getest
Dank voor het delen, super. Ik heb het niet echt nodig, deze snelheid qua laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Hier komt zojuist een update binnen van 1.2 gb. Beveiliging, camera optimalisatie en aanpasbare pictogrammen (grootte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Aloysxda schreef op maandag 6 mei 2024 @ 20:51:
Hier komt zojuist een update binnen van 1.2 gb. Beveiliging, camera optimalisatie en aanpasbare pictogrammen (grootte)
Welk versienummer heb je nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aloysxda
KaiseRRuby schreef op maandag 6 mei 2024 @ 22:22:
[...]

Welk versienummer heb je nu?
800148 c431E4R2P2
Alles draait lekker. Bij inzoomen met de camera is de kwaliteit veel beter nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Aloysxda schreef op maandag 6 mei 2024 @ 23:30:
[...]

800148 c431E4R2P2
Alles draait lekker. Bij inzoomen met de camera is de kwaliteit veel beter nu.
Ben benieuwd, ik heb hem nog niet binnen. Heb de global versie, jij ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
KaiseRRuby schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:06:
[...]

Ben benieuwd, ik heb hem nog niet binnen. Heb de global versie, jij ook?
Yess. Heb je gecontroleerd op app: My Honor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Aloysxda schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:30:
[...]

Yess. Heb je gecontroleerd op app: My Honor?
Ah nee, die heb ik verwijderd. Edit: ik moet zeggen dat ik al super blij ben met de telefoon, maar dat die niet-aanpasbare icons me enorm stoorden, vind dit dus een fijne update.

[ Voor 27% gewijzigd door KaiseRRuby op 07-05-2024 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-04 08:53
Zit nu met interesse de Honor Magic 6 Pro te volgen als opvolger van mijn Huawei 12. Beetje jammer dat je er in Duitsland voor weinig nu een wireless charger, adapter én hoesje bijgeleverd krijgt. Met een dergelijke actie in Nederland was ik gelijk verkocht. Ik vind 1099 bij Belsimpel (984 via abbo) nog net even teveel van het goede. Mag nog wel een leuke actie voor komen vanuit Honor O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Rammstein schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:41:
Zit nu met interesse de Honor Magic 6 Pro te volgen als opvolger van mijn Huawei 12. Beetje jammer dat je er in Duitsland voor weinig nu een wireless charger, adapter én hoesje bijgeleverd krijgt. Met een dergelijke actie in Nederland was ik gelijk verkocht. Ik vind 1099 bij Belsimpel (984 via abbo) nog net even teveel van het goede. Mag nog wel een leuke actie voor komen vanuit Honor O-)
Je geeft aan dat je interesse hebt in een honor magic 6 pro. Zelf heb ik dit toestel nu. Daarvoor een Magic 5 pro. Dit toestel is in nieuwstaat en gaat in de verkoop. Iets voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Rammstein schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:41:
Misschien had je het gelezen maar ik heb gebruik gemaakt van een collega in Duitsland en de boel daar laten afleveren. Dus ik had de lader erbij besteld (die ik overigens weer via het forum voor die lage prijs naar iemand heb gestuurd die enkel de draadloze oplader had maar niet de lader).

Het blijft een super telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QTarantino
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-04 19:53
Aloysxda schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 23:17:
[...]

Je geeft aan dat je interesse hebt in een honor magic 6 pro. Zelf heb ik dit toestel nu. Daarvoor een Magic 5 pro. Dit toestel is in nieuwstaat en gaat in de verkoop. Iets voor jou?
Oei, ik lees iets over een Magic 5 Pro in de verkoop. Ik ben wel geïnteresseerd of is dit toestel inmiddels verpatst aan de andere Tweaker?

Hoor graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkezenne
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:00
KaiseRRuby schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 20:28:
[...]

Misschien had je het gelezen maar ik heb gebruik gemaakt van een collega in Duitsland en de boel daar laten afleveren. Dus ik had de lader erbij besteld (die ik overigens weer via het forum voor die lage prijs naar iemand heb gestuurd die enkel de draadloze oplader had maar niet de lader).

Het blijft een super telefoon.
Mag ik weten via welke winkel/website die actie is. Ik kan dan misschien bestellen en laten leveren bij een Duitse collega.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
ikkezenne schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 13:48:
[...]

Mag ik weten via welke winkel/website die actie is. Ik kan dan misschien bestellen en laten leveren bij een Duitse collega.
Gewoon op de global website van Honor. Je gebruikt die code voor 300 euro korting. Toestel kost 1299 euro, lader kost 1 euro en de draadloze lader kost 9,90 euro. Totaal 1309,90 euro min 300 euro korting, dus 1009,90 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
Knoop doorgehakt en voor de Magic 6 Pro gegaan. Nu loop ik tegen het eerste aan. Waar vind ik een geschikte lader. Mijn vorige Xiaomi 67w quickcharger van mijn vorige toestel is juist mega traag, dus die pakt hij kennelijk niet goed. Heb nu een MacBook Pro usb-c lader geprobeerd, die gaat ook langzaam. Help??

[ Voor 5% gewijzigd door Rammstein op 24-05-2024 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Rammstein schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:06:
Knoop doorgehakt en voor de Magic 6 Pro gegaan. Nu loop ik tegen het eerste aan. Waar vind ik een geschikte lader. Mijn vorige Xiaomi 67w quickcharger van mijn vorige toestel is juist mega traag, dus die pakt hij kennelijk niet goed. Heb nu een MacBook Pro usb-c lader geprobeerd, die gaat ook langzaam. Help??
Ik heb een 66W SuperCharge Huawei lader, dat gaat snel maar ik kan niet echt zien hoe snel het nou gaat. Ik moet daar nog een goede app voor vinden. Een 30W PD3 lader lijkt bij mij stuk langzamer te gaan dan de 66W Huawei lader maar ik moet dat nog eens goed checken.

Het gaat dus om het protocol. Je moet of een Honor of een Huawei lader hebben om optimaal te kunnen laden.

Zoiets als dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
KaiseRRuby schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:22:
[...]

Ik heb een 66W SuperCharge Huawei lader, dat gaat snel maar ik kan niet echt zien hoe snel het nou gaat. Ik moet daar nog een goede app voor vinden. Een 30W PD3 lader lijkt bij mij stuk langzamer te gaan dan de 66W Huawei lader maar ik moet dat nog eens goed checken.

Het gaat dus om het protocol. Je moet of een Honor of een Huawei lader hebben om optimaal te kunnen laden.

Zoiets als dit dus.
Ik ga eens even zoeken mogelijk heb ik de lader van mijn Huawei P20 Pro nog ergens rondslingeren. AliExpress ben ik niet zo'n fan van. Hoor graag als er andere opties zijn ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
KaiseRRuby schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:22:
[...]

Zoiets als dit dus.
Eigenlijk zou deze dus ook goed moeten werken dan toch?

Voor originele Huawei Honor Supercharge-voeding 100W HW-200500E01 met 6A USB C oplaadkabel Supercharge snellader

https://amzn.eu/d/bqfvr1T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
Of deze. Iets langzamer

65W SUPERCHARGE USB C Adapter HW-200200EP1 Charger 1.8M USB C Charging Cable Notebook Charger for Original Huawei MateBook X Pro D16 D15 16 Huawei P60 50 40 P30 HONOR 90 80 70 60 50 Magicbook https://amzn.eu/d/0a4fZ0n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Rammstein schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:49:
[...]

Eigenlijk zou deze dus ook goed moeten werken dan toch?

Voor originele Huawei Honor Supercharge-voeding 100W HW-200500E01 met 6A USB C oplaadkabel Supercharge snellader

https://amzn.eu/d/bqfvr1T
Ja, volgens mij wel. Overigens koop je dus exact dezelfde op Alie he, maar dan voor een kwart van de prijs.

Ik heb zelf deze gekocht, van een Nederlandse webshop maar ook daar denk ik dat het gewoon dezelfde opladers zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
KaiseRRuby schreef op zondag 10 maart 2024 @ 10:56:
[...]

Ja, battery one. Heb de proefversie genomen zodat je het wattage kunt zien.

Je moet in je achterhoofd houden dat het intelligent laden is, dus geen constante max. De 80W is denk ik haalbaar <10% SoC. Dat doet iedere telefoon, is beetje inherent aan hoe accu's werken.

Hier weer wat testen, het wattage schommelt nogal natuurlijk:

30W PD3 - ik vermoed max 20W haalbaar
[Afbeelding]

30W geen PD - ik vermoed max 10W haalbaar
[Afbeelding]

100W Honor lader - 80W moet hier haalbaar zijn uiteraard volgens de specs.
[Afbeelding]

Hier nog wat stats, heb hem weer van de lader gehaald namelijk.

[Afbeelding]
@Rammstein ter info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rammstein
KaiseRRuby schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:53:
[...]

Ja, volgens mij wel. Overigens koop je dus exact dezelfde op Alie he, maar dan voor een kwart van de prijs.

Ik heb zelf deze gekocht, van een Nederlandse webshop maar ook daar denk ik dat het gewoon dezelfde opladers zijn.
Hmm das alleen de kabel die link. Je bedoelt vast deze toch ?

https://www.gsmoplader.nl...hw-110600e02-66w-wit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
@Rammstein ik heb wel een linkje gepost naar die stats maar het is mij echt nog onduidelijk hoe ik nou echt bereken hoeveel watt hij geeft.

Ik heb nu bijvoorbeeld even twee opladers geprobeerd, de 66W van Huawei en een gewone 30W PD3.0.

Als ik niet naar het Voltage of Power of Amerage of Temperature kijk maar de charging speed average is het zo:

Huawei 66W: 86%/h
PD3.0 30W: 84%/h

Daar lijkt dus amper verschil in te zitten. Die Huawei is wel USB-A naar USB-C en daar heb ik niet de originele kabel, zou dat nog verschil maken?

In beide gevallen zit hij dus ongeveer even snel vol. En zowel Amperage (bij beiden rond de 4700 mA) en de Power (bij beide rond de 20W) zijn hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:21
Ik heb deze gekocht:
Huawei 88W Lader met PD Support

Hij geeft daarmee netjes aan 80W max, maar of het nu echt sneller gaat is mij niet duidelijk. Als ik hem in mijn 100W normale PD lader doe zonder FCP etc, doet ie ongeveer ~35W. Hij geeft daarbij een vonkje aan. In mijn monitor doe, die 90W PD doet, zie ik een groot vonkje en een klein vonkje. Hij kan dus wel zelf herkennen waar aan hij aangesloten zit, maar wat het precies betekent is mij niet duidelijk.

De telefoon zit nu vol, dus ik kan het niet testen. Maar zal straks wanneer hij wat meer leeg is opnieuw de laadsnelheid vergelijken tussen de Huawei, PD 100W en PD 65W lader. (Heb hiervoor zo'n laadkabel met laadsnelheid display)

Overigens ben ik al lang heel blij dat hij 35W op PD doet, veel telefoons met eigen laadstandaard doen vaak niet meer dan 20W PD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
vandeven66 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 11:50:
Ik heb deze gekocht:
Huawei 88W Lader met PD Support

Hij geeft daarmee netjes aan 80W max, maar of het nu echt sneller gaat is mij niet duidelijk. Als ik hem in mijn 100W normale PD lader doe zonder FCP etc, doet ie ongeveer ~35W. Hij geeft daarbij een vonkje aan. In mijn monitor doe, die 90W PD doet, zie ik een groot vonkje en een klein vonkje. Hij kan dus wel zelf herkennen waar aan hij aangesloten zit, maar wat het precies betekent is mij niet duidelijk.

De telefoon zit nu vol, dus ik kan het niet testen. Maar zal straks wanneer hij wat meer leeg is opnieuw de laadsnelheid vergelijken tussen de Huawei, PD 100W en PD 65W lader. (Heb hiervoor zo'n laadkabel met laadsnelheid display)

Overigens ben ik al lang heel blij dat hij 35W op PD doet, veel telefoons met eigen laadstandaard doen vaak niet meer dan 20W PD.
Kun je eens laten zien welke laadkabel je hebt met die snelheidsmeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
KaiseRRuby schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:39:
[...]

Kun je eens laten zien welke laadkabel je hebt met die snelheidsmeter?
Volgensmij is het deze als ik in mijn orders terug kijk.

Heb net even een wat uitgebreidere test gedaan. Het was een beetje moeilijk - het opladen ging wel heel snel waardoor op laatste moment de accu al 70% was, waarschijnlijk betekent dat ook lagere snelheden.

120W Desktop Charger - link
USB-C: Getest op 53-56% - ~50W, telefoon geeft 80W Max. aan
USB-C: Getest op 60-62% - ~40W, telefoon geeft 80W Max. aan
Deze lijkt uit de korte tijd de snelste te zijn.
USB-A 18W poort: Getest op 70% - telefoon geeft Supersnel Opladen aan met xx.xx%+, vreemd aangezien het maar een 18W poort is volgens specs. (heb helaas geen USB-A kabel met display)

Huawei 88W lader - link
Getest op 56-60% - ~31W, telefoon geeft 80W Max. aan
Getest op 62-64% - ~31W, telefoon geeft 80W Max. aan

Novoo 67W PD & SuperVOOC lader - link
Getest op 64-66% - ~17W, telefoon geeft groot en klein vonkje aan

Monitor (Evnia 49" qdoled)
Getest op 66-67% - ~9W, telefoon geeft groot en klein vonkje aan

INIU 140W powerbank - link
Getest op 67-69% - ~9W, telefoon geeft groot en klein vonkje aan

PowerArc 30+30W powerbank - link
Getest op 69-71% - ~9W, telefoon geeft groot en klein vonkje aan

Gek dat hij bij die standaard PD laders maar 9W doet, lijkt me veel te weinig. Ik zal dit bij de volgende lading nog verder proberen. Tis echt wel moeilijk om dit toestel snel leeg te krijgen haha.

[ Voor 5% gewijzigd door vandeven66 op 25-05-2024 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
Heb die lader van Amazon besteld van Telefonmax (ook beschikbaar via Ebay). Ik zal ongetwijfeld veels te veel betaald hebben nu, maar ja ik had hem wel een dag later gelijk in huis haha. Telefoon geeft 80W aan als ik hem inprik. Hoger zal hij ook niet gaan want er staat geen 6A aangegeven op de lader. Op de meegeleverde kabel overigens wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fYE-KpL78Fqvs7xIXhKYlIHWvg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fpo70PXVtaBxQ6BGWZxl6DhK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9VX2-qNaDtgYBzf32FlKN_GJzDg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tth1yQArtaEpuPuwiPVJ5q3B.jpg?f=fotoalbum_large

Verder heb ik dit hoesje erbij besteld. Past erg goed voor het geld. En de groene kleur blijft zichtbaar want transparant. Enige minpunt is dat hij de metalen look van de camera afdekt. Dat is voor het oog wel jammer..

https://amzn.eu/d/3VsklsM

Voor de rest een prima toestel. Heb hem gisteren een dagje bij me gehad. Al 2 software updates ontvangen in korte tijd. Ik moet even wennen aan de grootte en gewicht, want deze is toch weer een slagje groter dan de Xiaomi 12 die ik hiervoor had. Daarmee deed ik veel vanuit de hand maar ik merk bij dit toestel dat mijn duim daar niet lang genoeg voor is.

Ander dingetje wat wel helemaal nieuw voor me is, is dat ik moet navigeren door te swipen. De Xiaomi had daar aan de onderkant nog het ouderwetse navigatie knopje voor in het scherm. Dat is bij dit toestel helemaal weg.

Vanmorgen deed de gyroscoop even vreemd toen ik een foto wilde maken. Alle liggende foto's werden ineens verticaal gedraaid en de waterpas in de camera app wilde ook niet meer horizontaal. Herinnerde mij even aan het vastzittende gyroscoop probleem dat mijn vrouw met haar splinternieuwe Google Pixel 6A had. Die was toen ook net nieuw uit doos en kon gelijk ter reparatie retour.
Gelukkig deed de gyroscoop het weer correct na herstart van de telefoon. Laten we hopen dat het een software bugje was.

[ Voor 116% gewijzigd door Rammstein op 26-05-2024 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
Oeh kijk nou. Is een instelling. Nu ben ik weer blij :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YFeeGoM4Ufqvgbriq09VEqVPaj4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kLpo6sc4AvqKnlUHEV3O7hBJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Rammstein schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:23:

Vanmorgen deed de gyroscoop even vreemd toen ik een foto wilde maken. Alle liggende foto's werden ineens verticaal gedraaid en de waterpas in de camera app wilde ook niet meer horizontaal. Herinnerde mij even aan het vastzittende gyroscoop probleem dat mijn vrouw met haar splinternieuwe Google Pixel 6A had. Die was toen ook net nieuw uit doos en kon gelijk ter reparatie retour.
Gelukkig deed de gyroscoop het weer correct na herstart van de telefoon. Laten we hopen dat het een software bugje was.
Thanks voor je reactie. Ik heb dit ook een aantal keer gehad, ik denk inderdaad iets in de software.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rammstein
Weekje in bezit nu. Batterij is echt toppie. Kan bij normaal gebruik makkelijk 1,5 dag met het toestel doen.
Laden met de lader die ik besteld heb is ook rap. Binnen een half uurtje zit hij eigenlijk alweer vol. Besturingssysteem draait vlekkeloos en soepel. Camera kwaliteit is ook echt erg goed vind ik. Hier wat verschillende foto's om een indruk te geven. De 5x zoom valt me alles behalve mee. Had er niet zoveel verwacht, omdat dat deels softwarematige zoom is, je ziet als je de volledige grootte bekijkt dat bij de 5x zoom de software in kickt, maar de resultaten zien er alsnog best prima uit.

Enige puntje blijft die gyroscoop. Heb het toestel in deze week 3x moeten herstarten, omdat de waterpas bleef hangen. Gelukkig een software ding lijkt het, na herstart weer correct. Hopelijk komt daar een fix voor.

Ultrawide shot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/byl_koVTTmFFKbeeF4JAy6s4-D4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kLW5mKpVzBZfSiZw8U3e70cc.jpg?f=fotoalbum_large

Normaal shot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aqqhauk-2F3SOYqcbpkwo-rGXKU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BQH95KspALY75rOZwJ63ZGau.jpg?f=fotoalbum_large

2,5x zoom:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1za8r_xnOHhgLLxycVob1jSX5kQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mCOR07RBPXliWnQaQF32PUIF.jpg?f=fotoalbum_large

5x zoom:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4N0Xv5Uq37iChZ0u8rVXbaeuqo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xOTMHsFFVSAadjcW9bm9I6dK.jpg?f=fotoalbum_large

Tafereeltjes op de eettafel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sbzr5qPW1X85gWQO7RM8ZpJuwlc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nDz7CQ5w452pW8uzafFsFJFn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJUfYMfr-4CTwr1yplrW60eCZtI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s5aMy20TFvHU3Nmr0LabBUh9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LmXdsAL5VwUCmoKjtSLOUyYdIms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vPzfPiUfJPzKoolsgfhnYj1p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lsr29ZVPfnoedBw05OkxV_zP3L0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YKL93j0ibt4reOsi0dSZ8yU8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VfF15J7agQSZxXTVXvxsAFhy5AI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C3qnI3YRVtRrlOrbvhtMnzit.jpg?f=fotoalbum_large

Kroepoek in de macro stand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNyR8OelnSy8XJhQcwWtUFHnBvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LbGJKhpeBja4fAfDZUrkkudH.jpg?f=fotoalbum_large

Nog een paar kalfjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MyuaCIlhmyVu2-nF_1tbTl8i8lE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AMVkAlo6rmolQqcE3ncoDnLV.jpg?f=fotoalbum_large

Zal binnenkort eens wat avond foto's maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
Rammstein schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 23:23:

Enige puntje blijft die gyroscoop. Heb het toestel in deze week 3x moeten herstarten, omdat de waterpas bleef hangen. Gelukkig een software ding lijkt het, na herstart weer correct. Hopelijk komt daar een fix voor.
Heb er ook erg last van inderdaad, maar t lijkt alleen te gebeuren nadat ik de camera gebruikt te hebben (soms). Dan is de gyroscoop helemaal in de war, ook buiten de camera om. Restart fixt het wel maar toch irritant.

Ik ben ook erg tevreden met de Magic6 Pro tot nu toe. Accuduur is fantastisch, zelfs op 5G maar -8-10%/uur max. scherm aan. Software is soepel, grote verbetering tov vorige MagicOS qua animaties. Camera muv ultrawide erg goed, lage shutter lag, 4k60 hdr lens wissel tijdens opname.

Klein puntje voor mij is dat het scherm echt veel te 'oversharpened' is. Zie allemaal witte omlijningen om tekst heen. Magic5 Pro had dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
vandeven66 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 00:02:
[...]

Heb er ook erg last van inderdaad, maar t lijkt alleen te gebeuren nadat ik de camera gebruikt te hebben (soms). Dan is de gyroscoop helemaal in de war, ook buiten de camera om. Restart fixt het wel maar toch irritant.

Ik ben ook erg tevreden met de Magic6 Pro tot nu toe. Accuduur is fantastisch, zelfs op 5G maar -8-10%/uur max. scherm aan. Software is soepel, grote verbetering tov vorige MagicOS qua animaties. Camera muv ultrawide erg goed, lage shutter lag, 4k60 hdr lens wissel tijdens opname.

Klein puntje voor mij is dat het scherm echt veel te 'oversharpened' is. Zie allemaal witte omlijningen om tekst heen. Magic5 Pro had dat ook.
En als je je scherm op donker instelt?
Scheelt nog batterij ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Tot mijn spijt heb ik mijn telefoon laten vallen. Kan eerlijk zeggen dat me dat nooit (tot nu) is overkomen, ben altijd erg zuinig op mijn telefoon aangezien ik ze vaak snel weer verkoop.

Was een lange hike trip aan het maken in Duitsland en was gevallen tijdens die trip, mijn vinger flink beschadigd en erg pijnlijk.

Ik loop met mijn telefoon in de hand naar de toilet en stoot met mijn vinger tegen de deurklink, in een pijnlijke reflex laat ik de telefoon vallen op de tegels. Resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KD0yEStiT4sigBknKJnu6pFJ7Z4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MjNFoOjF39ggKfx5HG2tIzqG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1i-GxJrYUCnp_VHVWUe1bsP3Tsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WXVUytQxo0JzwSK4ntyBzAqv.jpg?f=fotoalbum_large

Tot mijn verbazing is er helemaal niets aan het scherm zelf, geen krasje, niets. Enkel op die rand dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
Rammstein schreef op zondag 2 juni 2024 @ 15:21:
[...]

En als je je scherm op donker instelt?
Scheelt nog batterij ook.
Ik vind zelf light mode wat prettiger lezen/kijken, zeker als het licht buiten is. 's Avonds heb ik dark mode wel aanstaan (automatisch met zonsondergang)
Maar inderdaad, in dark mode zie je de 'oversharpening' niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmie60
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:47
KaiseRRuby schreef op zondag 2 juni 2024 @ 18:06:
Tot mijn spijt heb ik mijn telefoon laten vallen. Kan eerlijk zeggen dat me dat nooit (tot nu) is overkomen, ben altijd erg zuinig op mijn telefoon aangezien ik ze vaak snel weer verkoop.

Was een lange hike trip aan het maken in Duitsland en was gevallen tijdens die trip, mijn vinger flink beschadigd en erg pijnlijk.

Ik loop met mijn telefoon in de hand naar de toilet en stoot met mijn vinger tegen de deurklink, in een pijnlijke reflex laat ik de telefoon vallen op de tegels. Resultaat:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Tot mijn verbazing is er helemaal niets aan het scherm zelf, geen krasje, niets. Enkel op die rand dus.
dat komt volgensmij ook doordat honor een eigen glas type heeft ontwikkeld welke sterker is dat het gorilla glas wat meestal gebruikt word. De ultimate variant van de honer heeft een nog sterker glas gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Timmie60 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 10:36:
[...]

dat komt volgensmij ook doordat honor een eigen glas type heeft ontwikkeld welke sterker is dat het gorilla glas wat meestal gebruikt word. De ultimate variant van de honer heeft een nog sterker glas gekregen.
Ik zag het ook in reviews. Overigens heb ik nog steeds de optie om voor 60 euro eenmalig een gebroken glas te laten vervangen bij Honor.

Ben benieuwd of ze die deuk ook zouden repareren voor dat geld, dat zou het me wel waard zijn. Ik wil opzich die Magic V2 nog eens proberen, dan zou de Honor gerepareerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmie60
KaiseRRuby schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:43:
[...]

Ik zag het ook in reviews. Overigens heb ik nog steeds de optie om voor 60 euro eenmalig een gebroken glas te laten vervangen bij Honor.

Ben benieuwd of ze die deuk ook zouden repareren voor dat geld, dat zou het me wel waard zijn. Ik wil opzich die Magic V2 nog eens proberen, dan zou de Honor gerepareerd kunnen worden.
ik twijfel zelf tussen de honger en de oppo find x 7 ultra (helaas de laatste wel een CN rom maar is omheen te werken)

ik wil een top end camera toetstel.

In de reviews lees ik dat de honer helaas erg inconsistent is, hoe is jouw ervaring?

Soms mooie plaatjes maar soms ook helemaal ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Timmie60 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:48:
[...]

ik twijfel zelf tussen de honger en de oppo find x 7 ultra (helaas de laatste wel een CN rom maar is omheen te werken)

In de reviews lees ik dat de honer helaas erg inconsistent is, hoe is jouw ervaring?

Ik vind de camera erg mooi, met filmen had ik een tijdje geleden last van moeite met scherpstellen, dat is opgelost door HDR aan te zetten. Ik liep dan bijvoorbeeld door een bos met waaiende takken en bladeren, plus een pad vol met steentjes, dat was qua focus lastig voor de camera. Met HDR lijkt dit opgelost.

Moet eerlijk zeggen dat ik niet denk dat je het verschil met het blote oog gaat zien tussen een iPhone 15 pro, Oppo X7, Vivo x100, Samsung s24u. Ze maken allemaal prachtige plaatjes en het zijn geen slechte toestellen.

Ik vind zelf de software ook fijn van de Honor, plus het scherm is heel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
[...]

Oppo Find X7 Ultra heeft wel een completere en betere camerasetup, 1" sensor, grote ultrawide, grote zoomcamera en ook nog eens een 6x zoomcamera.

De Honor is meer dan prima, maar ik vind de ultrawide zwak. Tot nu toe heb ik nog niet echte missers gehad, echter werkt de HDR wel minder als je te snel beweegt of te snel een nieuwe foto maakt.

Voor mij is global software wel veel belangrijker vanwege Android Auto. Anders was ik voor de Oppo Find X7 Ultra gegaan. De Honor doet het ook een stuk beter qua accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmie60
vandeven66 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:00:
[...]

Oppo Find X7 Ultra heeft wel een completere en betere camerasetup, 1" sensor, grote ultrawide, grote zoomcamera en ook nog eens een 6x zoomcamera.

De Honor is meer dan prima, maar ik vind de ultrawide zwak. Tot nu toe heb ik nog niet echte missers gehad, echter werkt de HDR wel minder als je te snel beweegt of te snel een nieuwe foto maakt.

Voor mij is global software wel veel belangrijker vanwege Android Auto. Anders was ik voor de Oppo Find X7 Ultra gegaan. De Honor doet het ook een stuk beter qua accu.
duidelijk dank

mijn auto ondersteunt geen android auto en zie dit ook niet binnen 2 jaar veranderen (vw up) dus ga die app niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
vandeven66 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:00:
[...]

Dit was voor mij ook een vereiste, global Rom met AA / CarPlay. Heb ook de Samsung S24u gehad maar vind de Honor dan wel fijner, qua software en qua bediening.

Plus ik wilde lvl 3 biometrische camera, dus via selfie cam kunnen betalen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Goed, heb in de kast gewoon een meter liggen die kan checken hoeveel watt een oplader checkt, dus dat ga ik binnenkort even doen.

(hier stond een lange post over hoe dat opladen nou precies werkt qua wattages)

[ Voor 91% gewijzigd door KaiseRRuby op 04-06-2024 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmie60
KaiseRRuby schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:54:
[...]

Dit was voor mij ook een vereiste, global Rom met AA / CarPlay. Heb ook de Samsung S24u gehad maar vind de Honor dan wel fijner, qua software en qua bediening.

Plus ik wilde lvl 3 biometrische camera, dus via selfie cam kunnen betalen enzo.
ga toch voor de honor magic 6 ultimate.

Die LIDAR scanner voegt veel toe in stabilizatie van de foto en filmpjes + gewoon nederlandse taal.

Oppo blijft ook hele mooie plaatjes schieten, maar de level 3 bio camera, en een uitstekend scherm ook volgens dxo mark hebben me overgehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Timmie60 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:33:
[...]

ga toch voor de honor magic 6 ultimate.

Die LIDAR scanner voegt veel toe in stabilizatie van de foto en filmpjes + gewoon nederlandse taal.

Oppo blijft ook hele mooie plaatjes schieten, maar de level 3 bio camera, en een uitstekend scherm ook volgens dxo mark hebben me overgehaald
Lijkt mij een prima keuze. Waar ga je hem bestellen? Stel dat je hem in Duitsland besteld en jij gaat zelf geen opties kiezen, stuur me dan even een PB. Ik heb wel interesse in de accesoires namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmie60
KaiseRRuby schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:57:
[...]

Lijkt mij een prima keuze. Waar ga je hem bestellen? Stel dat je hem in Duitsland besteld en jij gaat zelf geen opties kiezen, stuur me dan even een PB. Ik heb wel interesse in de accesoires namelijk.
Had je een site voor Duitsland? Ik had enkel nog gekeken naar de cn versie

Thanks alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Timmie60 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:02:
[...]

Had je een site voor Duitsland? Ik had enkel nog gekeken naar de cn versie

Thanks alvast
Die CN versie zou ik dus echt niet doen, want het is maar raadselachtig of daar Android Auto in zit, volgens TradingShenzhen namelijk niet.

https://www.honor.com/de/phones/honor-magic6-pro/buy/

Moet je alleen wel een Duits adres hebben waar je het kunt laten afleveren. Ik heb de mijne via Duitsland dus, krijg je ook de mogelijkheid om voor een tientje de draadloze lader plus de 100W wallcharger erbij te bestellen.

Jammer genoeg niet meer de mogelijkheid om voor 69 euro eenmalig je scherm te laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmie60
KaiseRRuby schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:34:
[...]

Die CN versie zou ik dus echt niet doen, want het is maar raadselachtig of daar Android Auto in zit, volgens TradingShenzhen namelijk niet.

https://www.honor.com/de/phones/honor-magic6-pro/buy/

Moet je alleen wel een Duits adres hebben waar je het kunt laten afleveren. Ik heb de mijne via Duitsland dus, krijg je ook de mogelijkheid om voor een tientje de draadloze lader plus de 100W wallcharger erbij te bestellen.

Jammer genoeg niet meer de mogelijkheid om voor 69 euro eenmalig je scherm te laten vervangen.
Ik gebruik geen Android auto. Heb een vw up en ga de komende 2 jaar zeker geen andere auto nemen. Denk niet dat dit dus een gemis is .

Alleen die Chinese bloatware is minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
KaiseRRuby schreef op zondag 2 juni 2024 @ 18:06:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ai.. Balen. Wel sterk glas. Maar het is ook maar net helemaal hoe een toestel terecht komt en met welke kracht.. Mijn vorige eens laten vallen en die kwam precies met het glas vol tegen een stoeprand terecht. Oeps..

Had je geen hoesje eromheen?
Dat hoesje dat ik voor 10 euro kocht bij Amazon sluit perfect om de rand heen. Zou het toch overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
[...]

Vandaag even een klein testje gedaan met een collega die een iPhone 15 Pro heeft. Met name de kleurechtheid wint Honor het. De IPhone maakte in vele gevallen een beetje een gelig warm geheel van de foto's. Bijvoorbeeld een gelig dak met aluminium afvoer erop. Het aliuminium werd op de iPhone automatisch ook gelig, terwijl de Honor het aliuminium toch echt als de kleur van aluminium bleef weergeven. Met zoom op 20x bleef de foto op de Honor nog gedetailleerder dan op de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Rammstein schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:51:
[...]

Ai.. Balen. Wel sterk glas. Maar het is ook maar net helemaal hoe een toestel terecht komt en met welke kracht.. Mijn vorige eens laten vallen en die kwam precies met het glas vol tegen een stoeprand terecht. Oeps..

Had je geen hoesje eromheen?
Dat hoesje dat ik voor 10 euro kocht bij Amazon sluit perfect om de rand heen. Zou het toch overwegen.
Hoesje vind ik echt niet mooi. Dus dit risico neem ik maar.

Heb nog wat testjes gedaan qua laden. Ik meet het met een meter die je tussen het stopcontact en de wallbrick zet.

Bij de PD3.0 30W lader zegt hij: superchargen met geen dubbele bliksemschicht. Hoger dan 29W gaat de meter niet.
Bij de 66W Huawei lader zegt hij superchargen met een dubbele bliksemschicht. Hoger dan 27,4W gaat de meter niet.
Bij de 80W Huawei lader zegt hij superchargen max 80W met een dubbele bliksemschicht. Hoger dan 36,4W gaat de meter niet.

Bij de laatste 2 zie je zo'n animatie dat de procenten echt binnendruppelen. Overigens alleen met de officiele Huawei kabel, met andere kabels niet. De totale tijd totdat de telefoon volledig is opgeladen is bij alle drie de laders hetzelfde (volgens de telefoon), namelijk ongeveer een uur en 10 minuten.

Mijn vriendin heeft een Pixel 8, die meet ik met de 30W PD3.0 en gaat gewoon mooi rond de 27W (de max van de telefoon).

Waarom in hemelsnaam gaat die Honor niet sneller dan 35/36W of in ieder geval: waarom kan ik dat nergens zien. Ik moet toch wat verkeerd doen zou je zeggen.

[ Voor 34% gewijzigd door KaiseRRuby op 04-06-2024 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
KaiseRRuby schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:37:
[...]

Hoesje vind ik echt niet mooi. Dus dit risico neem ik maar.

Heb nog wat testjes gedaan qua laden. Ik meet het met een meter die je tussen het stopcontact en de wallbrick zet.

Bij de PD3.0 30W lader zegt hij: superchargen met geen dubbele bliksemschicht. Hoger dan 29W gaat de meter niet.
Bij de 66W Huawei lader zegt hij superchargen met een dubbele bliksemschicht. Hoger dan 27,4W gaat de meter niet.
Bij de 80W Huawei lader zegt hij superchargen max 80W met een dubbele bliksemschicht. Hoger dan 36,4W gaat de meter niet.

Bij de laatste 2 zie je zo'n animatie dat de procenten echt binnendruppelen. Overigens alleen met de officiele Huawei kabel, met andere kabels niet. De totale tijd totdat de telefoon volledig is opgeladen is bij alle drie de laders hetzelfde (volgens de telefoon), namelijk ongeveer een uur en 10 minuten.

Mijn vriendin heeft een Pixel 8, die meet ik met de 30W PD3.0 en gaat gewoon mooi rond de 27W (de max van de telefoon).

Waarom in hemelsnaam gaat die Honor niet sneller dan 35/36W of in ieder geval: waarom kan ik dat nergens zien. Ik moet toch wat verkeerd doen zou je zeggen.
Bij mijn 120W Desktop charger kom ik op maximaal 55W uit, nu meerdere keren getest rond de 35, 50 en 70%. 80W zal echt een piek snelheid zijn, als ik hem een keer van 1-100% laad kan ik kijken of hij de 80W een keer aantikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
vandeven66 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:00:
[...]

Bij mijn 120W Desktop charger kom ik op maximaal 55W uit, nu meerdere keren getest rond de 35, 50 en 70%. 80W zal echt een piek snelheid zijn, als ik hem een keer van 1-100% laad kan ik kijken of hij de 80W een keer aantikt.
Heeft die lader van jou dan SuperCharge als protocol? Want dat is wel essentieel om het max vermogen te kunnen halen.

Edit: ja dus.

Zoals je hier kunt zien kun je met de Honor lader wel 64W halen, en wel meer ook dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l68RWCYlc9G8vtzPOOCfnNH0yaE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vrVLsLck6Ogt9CtdXgxSOFN8.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: mijn conclusie is dan toch dat de Honor lader als enige die 80W kan pakken, die Huawei laders toch niet.

[ Voor 36% gewijzigd door KaiseRRuby op 04-06-2024 20:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rammstein
De supermacro stand. Valt niet tegen.
Schattig spinnetje van nog geen cm groot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1a0dvTLHmZKI0EA37qKlt_YwCo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rxyCycdcqIXoVIDPc2wgMfmz.jpg?f=fotoalbum_large

Beetje digitaal bijgezoomd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_rcLoFhQaJjhDvSjTBMErMsEF8M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ODnISzhPcEnp8kpNfKK83D1C.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Rammstein op 05-06-2024 19:33 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste