Heb hem ook. Het lijkt alsof de statusbalk wat is veranderd. Zou graag die klok weg willen hebben links boven, iemand een idee of dat kan?Aloysxda schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 19:10:
Gisteren is er bij mij een update binnengekomen, 800206. Een aantal verbeteringen en vooral de AI functie voor het bewerken van foto's. Grandios hoe je nu delen van een Voorde kunt verwijderen en wordt aangevuld door AI.
Is deze update al bij meer van jullie binnengekomen?
Denk niet dat het mogelijk is. Zit in Android ingebakken
Gebruiken jullie de timer wel eens op de Honor 6? Als deze loopt hoor je de hele tijd het tik geluid van een klok. Iemand een idee waar je dit uit kunt zetten?
Zag op TradingShenzhen dat de Chinese versie van Honor Magic7 Pro en de Honor Magic7 al te koop zijn. Met de Magic6 series was de Magic6 niet te krijgen bij zulke winkels.
De prijs van de Magic7 Pro begint bij €927 en die van de Magic7 bij €727
Was altijd ook te koop op Wonda enzo hoor. Wel echt een kleine upgrade die Magic7.Jotyjo schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:17:
Zag op TradingShenzhen dat de Chinese versie van Honor Magic7 Pro en de Honor Magic7 al te koop zijn. Met de Magic6 series was de Magic6 niet te krijgen bij zulke winkels.
Ik vergeet dat die winkel ook bestaat. Je bedoelt ten opzichte van de Magic6 Pro?KaiseRRuby schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:17:
[...]
Was altijd ook te koop op Wonda enzo hoor. Wel echt een kleine upgrade die Magic7.
Ik heb mijn Magic6 Pro verkocht aan @RAMeijer. Wil toch weer een Fold proberen. Korte samenvatting van de telefoon: de beste Android smartphone die er is tot nu toe. Camera is super, software werkt als een trein. Ligt heerlijk in (subjectief) mijn hand, echt een super telefoon.
Nu een Xiaomi Fold 4 proberen. Wellicht later weer terug naar de Magic7 Pro.
Nu een Xiaomi Fold 4 proberen. Wellicht later weer terug naar de Magic7 Pro.
Vandaag is de update bij mij binnengekomen, geen idee waarom deze een maand later aankomt.Aloysxda schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 19:10:
Gisteren is er bij mij een update binnengekomen, 800206. Een aantal verbeteringen en vooral de AI functie voor het bewerken van foto's. Grandios hoe je nu delen van een Voorde kunt verwijderen en wordt aangevuld door AI.
Is deze update al bij meer van jullie binnengekomen?
Zou het te maken hebben met het feit dat het een later uitgebrachte lot is?
Ik overweeg de Honor Magic 6 pro te kopen, een paar vragen:
- Geeft Honor nooit bootloader unlocks vrij of kan ik deze op termijn verwachten, en dus ook custom roms?
- Volgens Kimovil is er geen verschil tussen de CN en Global versie. Niet qua spec / hardware iig. Afgezien van garantie, support, wat zijn de nadelen van een CN model? Zitten er verschillen in het OS?
- Geeft Honor nooit bootloader unlocks vrij of kan ik deze op termijn verwachten, en dus ook custom roms?
- Volgens Kimovil is er geen verschil tussen de CN en Global versie. Niet qua spec / hardware iig. Afgezien van garantie, support, wat zijn de nadelen van een CN model? Zitten er verschillen in het OS?
Honor geeft nooit de bootloader vrij. Qua rom, CN rom heeft geen native Google ondersteuning, je mist zaken als Android Auto, Google Location History. Verder geen Nederlandse taal.The Source schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:14:
Ik heb zelf een iQOO 12 uit China geïmporteerd. Zoals KaiseRRuby al zegt, heb je bepaalde dingen niet met een Chinese ROM. Als ik op TradingShenzhen kijk, heeft de Magic 6 Pro ondersteuning voor veel verschillende talen waaronder Nederlands (net zoals met OriginOS op mijn telefoon). Je kan inderdaad helaas geen global ROM erop flashen. Naar mijn weten kan dat alleen bij merken zoals OnePlus en XiaomiThe Source schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:14:
Ik draai altijd Engels, dus taal is geen probleem.KaiseRRuby schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:23:
[...]
Honor geeft nooit de bootloader vrij. Qua rom, CN rom heeft geen native Google ondersteuning, je mist zaken als Android Auto, Google Location History. Verder geen Nederlandse taal.
Geen native, wil zeggen dat het wel aan de gang te helpen is?
Android auto boeit mij niet, maar location history weer wel.
Nee, die dingen zijn onmogelijk te krijgen. Misschien nog wel meer dingen van Google maar die weet ik niet, zal vast wel eens door iemand uitgezocht zijn.The Source schreef op donderdag 5 december 2024 @ 23:10:
[...]
Ik draai altijd Engels, dus taal is geen probleem.
Geen native, wil zeggen dat het wel aan de gang te helpen is?
Android auto boeit mij niet, maar location history weer wel.
Die NL taal installeren ze met More Locale 2, is niet een echte systeemtaal.Jotyjo schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:30:
[...]
Ik heb zelf een iQOO 12 uit China geïmporteerd. Zoals KaiseRRuby al zegt, heb je bepaalde dingen niet met een Chinese ROM. Als ik op TradingShenzhen kijk, heeft de Magic 6 Pro ondersteuning voor veel verschillende talen waaronder Nederlands (net zoals met OriginOS op mijn telefoon). Je kan inderdaad helaas geen global ROM erop flashen. Naar mijn weten kan dat alleen bij merken zoals OnePlus en Xiaomi
Ik twijfel hard, Ik kom nu van een MI 11 Ultra dus ik ga er niet zoveel op vooruit en Honor is niet bekend bij mij
Geen custom rom is ook wel een downside, maar de meeste nieuwe Xiaomi's krijgen ook geen unlock meer heb ik gehoord.
Wat is op dit moment de beste deal voor de global version? Want ik zag in dat topic dat er soms naar een Duitse store met kortings bonnen verwezen werd en soms naar een China shop.
Wat is op dit moment de beste deal voor de global version? Want ik zag in dat topic dat er soms naar een Duitse store met kortings bonnen verwezen werd en soms naar een China shop.
[ Voor 16% gewijzigd door The Source op 06-12-2024 11:09 ]
Niet bij Origin OS van Vivo/iQOO. Die heeft gewoon support voor meerdere talen waaronder NederlandsKaiseRRuby schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 00:44:
[...]
Die NL taal installeren ze met More Locale 2, is niet een echte systeemtaal.
Maar we hebben het hier toch over Honor?Jotyjo schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 16:48:
[...]
Niet bij Origin OS van Vivo/iQOO. Die heeft gewoon support voor meerdere talen waaronder Nederlands
Dat klopt, maar hetzelfde geldt voor de Chinese versie van Magic OS. Bij de eerste keer opstarten van de telefoon kan je uit meerdere talen kiezen. Dat is zonder More Locale 2KaiseRRuby schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 18:05:
[...]
Maar we hebben het hier toch over Honor?
Wist ik niet, weer wat geleerd!Jotyjo schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 18:32:
[...]
Dat klopt, maar hetzelfde geldt voor de Chinese versie van Magic OS. Bij de eerste keer opstarten van de telefoon kan je uit meerdere talen kiezen. Dat is zonder More Locale 2
https://nl.aliexpress.com...wTzN&gatewayAdapt=glo2nld
704e voor de global 12/512.
Ik heb er met kortingen en kickbacks 620 voor betaald.
Ook nog wat hoesjes + screen protector erbij besteld.
704e voor de global 12/512.
Ik heb er met kortingen en kickbacks 620 voor betaald.
Ook nog wat hoesjes + screen protector erbij besteld.
Ik heb de telefoon binnen, sneller dan verwacht.
Qua balans ligt deze goed in de hand, beter dan mijn mi11 Ultra die ik had
De camera indeling / eiland is niet echt aantrekkelijk
De camera uitkeping aan de voorkant is lelijk, niet bij stil gestaan toen ik hem kocht.
Vinger afdruk scanner is snel
Mijn apps installeren ging erg traag, maar na eventjes zoeken gereboot en toen ging het snel.
Het OS valt mij positief mee, veel opties waarvoor ik vroeger een customizable rom draaide. Task bar customizen ook mogelijk. Normaal draai ik Nova, maar ik wil dit wel een kans geven. Daarnaast ook een gelikte interface, ik zie ook verschillende samsung en apple elementen OS elementen terug dus ze hebben goed afgekeken, maar dat is niet erg.
Preinstalled apps zijn of makkelijk te deinstalleren of ze zijn te disableen.
Is My Honor nog de moeite?
Ik doe het liefst alles via google (backup, etc) dus moet heeft My Honor nog voordelen voor mij?
Er zat ook een 100W lader, al een screenprotector erop een een transparant hoesje bij. Voor 620 euro een erg goede deal. Mijn custom hoesjes zijn nog niet gearriveerd en de camera en battery life moeten zich nog bewijzen. Vooralsnog top telefoon.
Qua balans ligt deze goed in de hand, beter dan mijn mi11 Ultra die ik had
De camera indeling / eiland is niet echt aantrekkelijk
De camera uitkeping aan de voorkant is lelijk, niet bij stil gestaan toen ik hem kocht.
Vinger afdruk scanner is snel
Mijn apps installeren ging erg traag, maar na eventjes zoeken gereboot en toen ging het snel.
Het OS valt mij positief mee, veel opties waarvoor ik vroeger een customizable rom draaide. Task bar customizen ook mogelijk. Normaal draai ik Nova, maar ik wil dit wel een kans geven. Daarnaast ook een gelikte interface, ik zie ook verschillende samsung en apple elementen OS elementen terug dus ze hebben goed afgekeken, maar dat is niet erg.
Preinstalled apps zijn of makkelijk te deinstalleren of ze zijn te disableen.
Is My Honor nog de moeite?
Ik doe het liefst alles via google (backup, etc) dus moet heeft My Honor nog voordelen voor mij?
Er zat ook een 100W lader, al een screenprotector erop een een transparant hoesje bij. Voor 620 euro een erg goede deal. Mijn custom hoesjes zijn nog niet gearriveerd en de camera en battery life moeten zich nog bewijzen. Vooralsnog top telefoon.
Vraag: hoe kan ik voorkomen dat mijn scherm roteert?
In sommige apps als YT en Feedly roteert het scherm, terwijl ik die optie in het quick menu uit heb staan. Schakelen van die optie heeft geen invloed. Het lijkt of sommige apps geen rekening houden met die optie en toch roteren...
In sommige apps als YT en Feedly roteert het scherm, terwijl ik die optie in het quick menu uit heb staan. Schakelen van die optie heeft geen invloed. Het lijkt of sommige apps geen rekening houden met die optie en toch roteren...
Doen die apps dat niet op andere toestellen? Er zijn namelijk apps die uberhaupt op geen enkel toestel rekening houden met de systeem stand en altijd draaien.The Source schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 13:59:
Vraag: hoe kan ik voorkomen dat mijn scherm roteert?
Nee, op MIUI (xiaomi) en custom crDroid had ik daar geen last van bij deze apps.RepareerDroid schreef op zondag 15 december 2024 @ 12:59:
[...]
Doen die apps dat niet op andere toestellen? Er zijn namelijk apps die uberhaupt op geen enkel toestel rekening houden met de systeem stand en altijd draaien.
Ik ga het wat beter in de gaten houden.
Ik had 3 verschillende hoesjes bij 3 resellers op ali express besteld.
Ze zien er allemaal anders uit, maar het is hetzelfde hoesje, dat zie ik aan de tooling van de binnenkant.
Leuk, maar helaas is het een te vierkant hoesje waardoor hij breed in de hand legt.
Het transparant hoesje dat in de verpakking zat ligt nog het fijnste in mijn handen.
Ze zien er allemaal anders uit, maar het is hetzelfde hoesje, dat zie ik aan de tooling van de binnenkant.
Leuk, maar helaas is het een te vierkant hoesje waardoor hij breed in de hand legt.
Het transparant hoesje dat in de verpakking zat ligt nog het fijnste in mijn handen.
Een vraag. Android 15 zou beschikbaar moeten zijn voor de Honor Magic 6 Pro. Hoe krijg ik hem er op. Heb de globale rom. Ik hoor het graag. Alvast bedankt.
Ik heb die via een Ota update gekregen.
[ Voor 82% gewijzigd door The Source op 20-12-2024 23:42 ]
Gewoon bij software update,rechtsboven de drie puntjes aanklikken en proefversie aanklikken.zuukie schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 00:10:
Bedankt voor je reactie 👌
Bij mij kwam de nieuwe versie zo binnen.
Hi iedereen,
Even een vraagje. Zijn er mensen die ervaring hebben met de nieuwe android 15 op de magic 6 pro? Gaat alles soepel of zijn er nog problemen?
Heb hem binnengekregen maar wil nog even wachten op reacties.
Even een vraagje. Zijn er mensen die ervaring hebben met de nieuwe android 15 op de magic 6 pro? Gaat alles soepel of zijn er nog problemen?
Deze versie draait hier al een paar weken. Tot nu toe nog geen enkele bugs ondervonden. Wat me wel gelijk opviel is dat de batterij veel langer meegaat.adm007 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 20:26:
Hi iedereen,
Succes met installatie
Hé Iedereen,
Ik ben nieuw op dit forum en sinds een kleine week in het bezit van een Honor Magic 6 Pro RSR (een van de enige in NL denk ik?). Die ik voor een leuke prijs kon kopen.
Komende van een S23U en bij gebrek aan goeie upgrades en pre order deals op de S25u kwam deze op mijn pad en heb er tot op heden geen seconden spijt van!
Ik ben nieuw op dit forum en sinds een kleine week in het bezit van een Honor Magic 6 Pro RSR (een van de enige in NL denk ik?). Die ik voor een leuke prijs kon kopen.
Komende van een S23U en bij gebrek aan goeie upgrades en pre order deals op de S25u kwam deze op mijn pad en heb er tot op heden geen seconden spijt van!
Na bijna 2 maanden ben ik ook nog steeds erg tevreden.
Wel merk ik dat bij sommige apps hij mij elke keer automatisch uitlogt, terwijl dat op mijn vorige telefoon niet was, wel irritant. Misschien agressief sessie management ofzo?
Wel merk ik dat bij sommige apps hij mij elke keer automatisch uitlogt, terwijl dat op mijn vorige telefoon niet was, wel irritant. Misschien agressief sessie management ofzo?
Zo'n magic is gewoon magic. Alles draait probleemloos, vandaar zo rustig hier op het forum.
The Source, kijk maar eens even bij instellingen, batterij, opstartbeheer. Ik denk dat daar voor jou de oplossing zit.
Succes 😃
The Source, kijk maar eens even bij instellingen, batterij, opstartbeheer. Ik denk dat daar voor jou de oplossing zit.
Succes 😃
Wellicht een domme vraag 😅.
Maar hoe werkt dat bij Honor met ota updates? Lees op de honor subreddit dat deze namelijk door providers uitgebracht worden ook al is die sim-lock vrij. Maar gezien hij in NL formeel niet uitgebracht is gaat dit dan gewoon goed? Of duurt het langer voordat je ze krijgt?
Maar hoe werkt dat bij Honor met ota updates? Lees op de honor subreddit dat deze namelijk door providers uitgebracht worden ook al is die sim-lock vrij. Maar gezien hij in NL formeel niet uitgebracht is gaat dit dan gewoon goed? Of duurt het langer voordat je ze krijgt?
Bij mij duurde het vaak wat langer, maar ze komen gewoon binnen.Fabian1299 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:05:
Wellicht een domme vraag 😅.
Zojuist update binnen gekregen met fotoverbetering (studio harcourt!) en beveiliging. Helemaal tevreden.
Net terug van vakantie in Lanzarote en ik ben nog steeds onder de indruk van mijn Magic 6 Pro. Erg mooie fotos, lange batterij tijd, fel scherm in de zon, overheat eigenlijk niet.