Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik heb het gelijke scenario maar dan voor het eerste raceweekend en bij mij is 64,99 afgeschreven via PP. Mijn Abo ergens half januari opgezegd in afwachting voor wellicht een leuke aanbieding. De mail met verhoging heb ik ook gehad dus ging er vanuit dat ik die prijs ging betalen. Ik heb re-subscribe gebruikt op 29-2 en mij abo liep tot 3 maart.Jeshua9 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:50:
[...]
Ik heb deze gewoon onder Subscriptions gevonden
Inmiddels is de knop vervangen voor ''see price details''. Wat het nog bijzonderder maakt is dat er wordt aangegeven deze tarieven wijzigen op 12 maart 2025.
Ik heb nog geen ''Agree'' gedaan. Eerst eens afwachten wat er gebeurt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/f/image/sah5GFbcZGF0MtdsFuhktPU5.png?f=fotoalbum_medium)
Only fools are enslaved by time and space.
Apple App Store? Hier heeft iemand gepost dat Apple regels heeft over prijsverhogingen en intro aanbiedingen. Als je een intro abo afsluit (vorig jaar dis voor €52) dan betaal je de volgende betaaltermijn het bedrag dat de standaard prijs was ten tijde van het afsluiten (vorig jaar dus €65). Dit onafhankelijk van prijsverhogingen die er in de tussentijd geweest kunnen zijn.LoneRanger schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 15:29:
[...]
Ik heb het gelijke scenario maar dan voor het eerste raceweekend en bij mij is 64,99 afgeschreven via PP. Mijn Abo ergens half januari opgezegd in afwachting voor wellicht een leuke aanbieding. De mail met verhoging heb ik ook gehad dus ging er vanuit dat ik die prijs ging betalen. Ik heb re-subscribe gebruikt op 29-2 en mij abo liep tot 3 maart.
[Afbeelding]
Dit zal dus wel zijn tegen het voorkomen van een app initieel zeer goedkoop aanbieden, nog goedkoper met een actie, en dan voordat de actie verlopen is de prijs fors verhogen en zo onoplettende gebruikers de veel hogere prijs laten te betalen (omdat die denken de goedkope prijs te betalen die ee standaard prijs ten tijde van afsluiten was).
Ah vergeten te vermelden maar "gewoon" de play store van Google.
Only fools are enslaved by time and space.
Wellicht dat zij soortgelijke regels als Apple hebben?LoneRanger schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 15:53:
[...]
Ah vergeten te vermelden maar "gewoon" de play store van Google.
Update: werkt niet meer
[ Voor 6% gewijzigd door Slomy op 25-03-2024 07:47 ]
Ik heb zelf de optie om 6 maanden gratis Viaplay te kijken via Caiway als ik met een half jaar verlengd.
Of ik dit gaat doen weet ik niet Viaplay heeft wel veel machtspositie.
Dit is mij dus helaas niet gelukt. Ik heb dit op 19 februari gedaan. Heb ook netjes een mail gekregen met dat ik toen het jaar abo heb afgesloten, en dat de eerstvolgende betaaldatum pas ergens in feb 2025 zal zijn, etc. etc.Slomy schreef op zondag 10 maart 2024 @ 08:16:
Zal al vaker langs zijn gekomen, naar het "trucje" bij Apple voor 95 euro werkt ook nog: sluit nu de 7 dagen gratis af en kijk daarna bij instellingen - Apple ID - Abonnementen - F1 TV -> klik op "bekijk alle abonnementen" selecteer dan "F1 TV Pro Annual" voor 94,99
Nu kreeg ik gisteren een mail van F1 dat mijn abonnement gestopt is. Terwijl Apple wel de 95 euro heeft afgeschreven. F1 stuurt me naar Apple, Apple stuurt me naar F1... Elke overige optie die ik kies bij Apple heeft de eerstvolgende betaaldatum in 2025...
Iemand anders nog ideeën? En kom aub niet aan met "Probeer Viaplay" want er is een reden dat ik per se F1 TV Pro afsluit, en GrandPrixRadio Premium.
Krijg nou wat; tóch €94,99 afgeschreven ondanks dat op de abonnee pagina stond vermeld dat verlengen per xx-03-2024 voor €64,99 zou zijn.The Lord schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 14:05:
Heel apart, maar ik kreeg e-mail met prijsverhoging. Link volgend kreeg ik verlenging (eind maart) te zien voor de (?) 95 euro.
Dat was het me niet waard (gezien wat irritante problemen) dus de verlenging uitgezet. Nu naar aanleiding van wat berichten (ook hier), waarbij niet altijd de verhoging is doorgevoerd nog een keer ingelogd en zie daar; mogelijkheid te verlengen tegen het oude tarief. OK, verlening maar weer aangezet. Kan altijd weer uit vlak voor verlening.
En zo te lezen ben ik bepaald niet de enige. Nadat ik de verlening voor €64,99 ben aangegaan heb ik geen wijzigingsbericht ontvangen m.b.t. dit bedrag. Of ze nou hoog of laag springen; ze voldoen niet aan consumentenrecht noch hun AV.
Pfft, customer support maar benaderen. Zó een zin in.
En om nog even op mijn eerdere vermeldde problemen terug te komen:
Mijn favoriete 'client' werkt niet meer.- Stotterend beeld;
- Audio paar tienden 'out of sync';
- Mijn favoriete 'client' werkt niet meer.
'MultiViewer for F1' werkt weer zoals het moet. Althans het inloggen, want ook in deze viewer steeds weer audio en video probleem.
Treedt dus nog steeds op. Behalve als ik cast naar de TV. Maar, gek genoeg, heb ik die niet altijd bij me als ik F1 wil kijken.Audio paar tienden 'out of sync'.
Audio out of sync trad meestal op als ik keek via de F1 TV Pro website via Microsoft Edge. Als ik dan overschakelde naar FireFox dan verdween het probleem. Maar ook daar was het soms zo maar weer terug. Browser afsluiten, opstarten, inloggen, race openen en verder kijken. Met die ervaring kun je de race beter achteraf van een minder valide bron downloaden en zonder gedoe en irritaties kijken.
Hetzelfde als de audio problemen; treedt dus nog steeds op. Behalve als ik cast naar de TV. Ook hier, gek genoeg, heb ik die niet altijd bij me als ik F1 wil kijken.Stotterend beeld.
Van alles geprobeerd, drivers, schermen (extern en laptop eigen), kabels, browsers. Heel regelmatig begon de F1 TV player weer te haperen. Bloedje irritant en alleen te verhelpen door in een 'klein' venster (niet volledig beeldscherm) te kijken. Ik ging er een tijd vanuit dat het voor mijn laptop specifiek probleem was, totdat ik het ook bij anderen zag optreden en ook bij nagelnieuwe dure laptop.
Zo te zien hebben ze wel meer problemen bij formula1.com; naast streams van discutabele kwaliteit hebben ze ook een e-mail omgeving van discutabele kwaliteit....
customersupport@mail.formula1.com
AMS1EPF00000045.mail.protection.outlook.com
Remote Server returned '550 5.4.1 Recipient address rejected: Access denied. [AMS1EPF00000045.eurprd04.prod.outlook.com 2024-03-21T13:28:08.137Z 08DC46BFFFAF1CF2]'
[ Voor 7% gewijzigd door The Lord op 21-03-2024 14:34 ]
Per 1 maart ongeveer hadden ze die tekst aangepast dat het verlengen ‘per xx voor 94,99’ zou zijn.The Lord schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:18:
[...]
Krijg nou wat; tóch €94,99 afgeschreven ondanks dat op de abonnee pagina stond vermeld dat verlengen per xx-03-2024 voor €64,99 zou zijn.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Helaas pindakaas voor F1 TV moeten ze dat dan wel communiceren. Ik heb verlenging ingeschakeld voor €64,99 en daarna toch echt geen communicatie ontvangen dat dit gewijzigd zou worden. Dan kunnen ze hoog of laag springen, maar meer dan €64,99 mogen ze echt niet afschrijven.YakuzA schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:30:
[...]
Per 1 maart ongeveer hadden ze die tekst aangepast dat het verlengen ‘per xx voor 94,99’ zou zijn.
Dat springen doen ze helaas niet voor die hollanders die ze nu lekker uitknijpen.The Lord schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:39:
[...]
Dan kunnen ze hoog of laag springen, maar meer dan €64,99 mogen ze echt niet afschrijven.
Vraag is wie er het eerste echt werk van maakt om ze aan te pakken, want normaal klagen levert niks op.
Ik heb er werk van gemaakt, betaal nu 1/3e van de prijs. Methode mag alleen niet besproken worden hierAudioHome schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:49:
[...]
Dat springen doen ze helaas niet voor die hollanders die ze nu lekker uitknijpen.
Vraag is wie er het eerste echt werk van maakt om ze aan te pakken, want normaal klagen levert niks op.
Dan heb je er geen "werk" van gemaakt. Dat zou, naar mijn interpretatie, impliceren dat je stappen tegen het bedrijf hebt genomen, juridisch, community, dan wel richting klantenservice. Jij hebt gewoon een "alternatieve" route genomen en laat je relatie met het bedrijf verder links liggen. Klopt dat?darkdesign schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:09:
[...]
Ik heb er werk van gemaakt, betaal nu 1/3e van de prijs. Methode mag alleen niet besproken worden hier
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ja via india kostte het 27 euro. Maar die route werkt nu niet meerRoom42 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:22:
[...]
Dan heb je er geen "werk" van gemaakt. Dat zou, naar mijn interpretatie, impliceren dat je stappen tegen het bedrijf hebt genomen, juridisch, community, dan wel richting klantenservice. Jij hebt gewoon een "alternatieve" route genomen en laat je relatie met het bedrijf verder links liggen. Klopt dat?
Iemand al gelukt om dit te doen?
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Ik snap wat er bedoeld werd. Het is een 'alternatieve' route geworden inderdaad. Dat zie ik als een protest met mijn portemonnee.Room42 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:22:
[...]
Dan heb je er geen "werk" van gemaakt. Dat zou, naar mijn interpretatie, impliceren dat je stappen tegen het bedrijf hebt genomen, juridisch, community, dan wel richting klantenservice. Jij hebt gewoon een "alternatieve" route genomen en laat je relatie met het bedrijf verder links liggen. Klopt dat?
Je 'vergeet' dan even dat hij automatische verlenging voor €64,99 heeft ingeschakeld.RobertMe schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:24:
[...]
Op 2 februari kon je geen abo afsluiten voor €65. De prijsverhoging voor nieuwe abonnementen (naar €95) was namelijk al in januari doorgevoerd.
Enige dat je dus hebt gedaan is op het bestaande account eerst automatische verlenging uit gezet. En een dag daarna automatische verlenging weer aan gezet. Dus geen nieuw abonnement afgesloten of whatever. En zoals @Room42 al aangeeft heeft "nieuwe CC" hier natuurlijk niks mee te maken. Gaat over account, niet CC.
Er is op dat moment overeengekomen te verlengen voor dat bedrag.
Mij is iets soortgelijks overkomen. Na ziggo in 2021 zou f1tv automatisch beëindigd worden. Voor 2022 en daarna heb ik daarom afgesloten via de Appstore. Ook voor 2024 rekent de Appstore €64,99. Dus nu nog goedkoop kijken. Tot ik merkte dat er naast de €64,99 ook €94,99 was afgeschreven. Ik dacht er wordt dubbel afgeschreven, tot ik er achter kwam dat ik al vanaf 2022 dubbel betaal, via de Appstore en via F1Tv. 🤦. Er achter gekomen door de verschillende tarieven. F1Tv heeft me dit jaar €94,99 terug betaald en ik kijk dit jaar voor €64,99. Ben nog in gesprek over de jaren 2022 & 2023….Kruitdamp schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:10:
Ik ben waarschijnlijk de enige die er dit jaar op vooruit gaat.
Door een foutje hadden zowel mijn vriendin als ik beide een jaar abonnement lopen. Daar kwamen we vandaag pas achter omdat zij ook de mail ontving over de verhoging.
Als het goed is hebben ze dat via de mail gecommuniceerd (wel laat, maar wel gezien)The Lord schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:39:
[...]
Helaas pindakaas voor F1 TV moeten ze dat dan wel communiceren. Ik heb verlenging ingeschakeld voor €64,99 en daarna toch echt geen communicatie ontvangen dat dit gewijzigd zou worden. Dan kunnen ze hoog of laag springen, maar meer dan €64,99 mogen ze echt niet afschrijven.
PSN
Ik heb diverse keren contact gehad erover en krijg gewoon te horen dat ze t best voor me willen annuleren en dat ik t dan terug krijg maar dan heb ik natuurlijk geen toegang meer. Die 30 euro terug krijgen is uitgesloten wat hun betreft. Ik heb gekozen het te laten rusten omdat ik m'n toegang wil behouden. Volgend jaar maar weer kijken hoe t loopt.The Lord schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:39:
[...]
Helaas pindakaas voor F1 TV moeten ze dat dan wel communiceren. Ik heb verlenging ingeschakeld voor €64,99 en daarna toch echt geen communicatie ontvangen dat dit gewijzigd zou worden. Dan kunnen ze hoog of laag springen, maar meer dan €64,99 mogen ze echt niet afschrijven.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Ze hebben nu mijn jaarlijkse abo gecanceld en kan nu ook via de site geen jaarlijkse meer krijgen.
Enkel nog maar een maandelijkse die op jaar basis ongeveer 25 - 30 % duurder is.
Heb er maar ff een ticket voor ingeschoten...
Overigens kan ik blijkbaar via de app nog wel kijken. Weird
[ Voor 8% gewijzigd door Martin0 op 22-03-2024 18:52 ]
Ik wil ook weer een annual account voor €95 maar dat kan idd nergens. Via de app kan ik ook niet meer kijken. Vet raar dit....Martin0 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 18:48:
Blijkbaar was bij mij de creditcard informatie niet up to date waarvan ik niet op de hoogte was.
Ze hebben nu mijn jaarlijkse abo gecanceld en kan nu ook via de site geen jaarlijkse meer krijgen.
Enkel nog maar een maandelijkse die op jaar basis ongeveer 25 - 30 % duurder is.
Heb er maar ff een ticket voor ingeschoten...
Overigens kan ik blijkbaar via de app nog wel kijken. Weird
Aap!
Ze hebben me erg lollig verteld dat ik maar gewoon moet resubscriben.
Ik laat het hier niet bij zitten en teruggereageert.
Ik was opzich akkoord met die verhoging. 8,- per maand vond ik niet schokkend voor wat je krijgt. Maar blijkbaar was automatisch verlengen met creditcard niet mogelijk. Kreeg een mail dat afschrijving niet was gelukt. En nu is prompt mijn abonnement zogenaamd opgezegd. Verassend... Kan ik nu niet meer kiezen voor die jaarlijkse optie van 94.99 maar moet ik nu 12x11.99 gaan aftikken. Die verhouding is voor mij niet te rijmen. Volgens de mail moet je naar je account en je betaling/abonnement herstellen.. maar die geeft doodleuk weer dat er geen abonnement is gevonden.(KBX) Harkanoid schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 07:09:
Hier ook hetzelfde gehad 94.99 ipv 64.99eu , via helpdesk nul op het rekest gehad , ze zeiden dat ik blij mocht zijn dat ik een jaar abbo had want die kun je als nieuwe abonnee niet meer afsluiten?
Ik ga niet bijdragen aan de wederopbouw van een noodlijdende viaplay. Op deze manier mogen ze van mij creperen ook.
Ben nog in afwachting wat de klantenservice zegt. Voor is het of 94.99 of een jaartje illegali via een oude laptop en obscure streamlinks.
Dat is wel mogelijk, maar je moet wel je CC-informatie actueel houden. Als ie verlopen is, kunnen ze niet afschrijven.Millie-ano schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 09:50:
[...] Maar blijkbaar was automatisch verlengen met creditcard niet mogelijk. [...]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Mocht je de komende en volgende race ergens anders kunnen kijken, dan is 8x€11.99 ook nog een optie.Millie-ano schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 09:50:
Ik was opzich akkoord met die verhoging. 8,- per maand vond ik niet schokkend voor wat je krijgt. Maar blijkbaar was automatisch verlengen met creditcard niet mogelijk. Kreeg een mail dat afschrijving niet was gelukt. En nu is prompt mijn abonnement zogenaamd opgezegd. Verassend... Kan ik nu niet meer kiezen voor die jaarlijkse optie van 94.99 maar moet ik nu 12x11.99 gaan aftikken. Die verhouding is voor mij niet te rijmen. Volgens de mail moet je naar je account en je betaling/abonnement herstellen.. maar die geeft doodleuk weer dat er geen abonnement is gevonden.
Ik ga niet bijdragen aan de wederopbouw van een noodlijdende viaplay. Op deze manier mogen ze van mij creperen ook.
Ben nog in afwachting wat de klantenservice zegt. Voor is het of 94.99 of een jaartje illegali via een oude laptop en obscure streamlinks.
Die is onveranderd? Ik heb de melding ontvangen je abonnement loopt tot 17-3 ... En wordt 94.99 nja dikke prima vooral doen. En vervolgens wil ik de race kijken. U heeft geen abonnement, afschrijving is mislukt .. aankoop herstellen er is geen oud/huidige abonnement gevonden.Room42 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 13:54:
[...]
Dat is wel mogelijk, maar je moet wel je CC-informatie actueel houden. Als ie verlopen is, kunnen ze niet afschrijven.
Vorige week nog met mijn iPhone naar India gefietst, toen werkte het nog...alki schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:29:
[...]
Ja via india kostte het 27 euro. Maar die route werkt nu niet meer
Zo werkt de wet toch niet normaal gezien? Ik heb toendertijd betaald, en zij leveren nu na een tweetal maanden opeens geen service meer. Wat ik wil is niet mijn geld terug, maar m’n toegang tot de service terug. Op deze manier verplichten ze je dus eigenlijk om het maand abo te nemen.
Met andere woorden; het klinkt voor mij alsof ze nu gewoon iedere gek wat geen maand abo heeft, gewoon de toegang van kunnen blokkeren om vervolgens te zeggen; “Subscribe ff opnieuw maar dan voor het absurd hoog maandbedrag”…
Eens. Volgens mij sluit je op moment van betalen een contract voor te leveren diensten voor een bepaalde periode. Dat kan dan niet zo maar tussentijds worden gewijzigd of geannuleerd lijkt me. Maar ik ben geen jurist.D3lth1r schreef op zondag 24 maart 2024 @ 08:45:
Is toch eigenlijk te achterlijk voor woorden dat ondanks we bewijs leveren dat we €95 hebben betaald voor een jaar, dat de volgende betaaldatum pas ergens in 2025 ligt, dat de eerste races wel gekeken konden worden, etc. etc. dat ze nu doodleuk zeggen; “refund aanvragen en opnieuw subscriben via de f1 website”.
Zo werkt de wet toch niet normaal gezien? Ik heb toendertijd betaald, en zij leveren nu na een tweetal maanden opeens geen service meer. Wat ik wil is niet mijn geld terug, maar m’n toegang tot de service terug. Op deze manier verplichten ze je dus eigenlijk om het maand abo te nemen.
Met andere woorden; het klinkt voor mij alsof ze nu gewoon iedere gek wat geen maand abo heeft, gewoon de toegang van kunnen blokkeren om vervolgens te zeggen; “Subscribe ff opnieuw maar dan voor het absurd hoog maandbedrag”…
Ik zou willen dat ik voor die 95 euro was gegaan
Ik heb gewacht tot mijn Viaplay jaar abonnement afliep vorige week om over te stappen naar F1 TV.
Nu kan ik alleen maar een maand abbo aflsuiten voor 11,99 (143 euro per jaar) of toch weer Viaplay nemen voor 15,99
In no time van 65 euro naar 143 euro (+142%) is schandalig.
Dat werkte bij mij dus niet in 2022. Ik had een nieuwe CC gekregen, wel hetzelfde nummer maar ander CVC code natuurlojk en had mijn CC bij F1 TV aangepast voordat de verlenging in ging. Maar mijn CC maatschappij (ICS mastercard van ABN Amro) wijgerde de betaling, omdat deze niet geautoriseerd was via de CC app. En F1 TV kon het autorisatie verzoek niet sturen bij een verlenging van een abonnement zeiden ze. Enig optie die ze boden was het abonnement te laten aflopen en hierna opnieuw afsluiten.Room42 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 13:54:
[...]
Dat is wel mogelijk, maar je moet wel je CC-informatie actueel houden. Als ie verlopen is, kunnen ze niet afschrijven.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik heb in januari mijn oude abonnement laten verlopen, en deze dit weekend weer gactiveerd via dit trucje. Netjes 95 euro afgeschreven, maar het hele abonnement wordt nergens herkend in de app, "restore purchases" werkt niet. Meerdere keren contact gehad met F1TV, van alles geprobeerd, maar zij sturen me naar Apple. Apple zegt dat de betaling succesvol is en dat de developer dit nu moet oppakken. Iets met kastjes en muren.Slomy schreef op zondag 10 maart 2024 @ 08:16:
Zal al vaker langs zijn gekomen, naar het "trucje" bij Apple voor 95 euro werkt ook nog: sluit nu de 7 dagen gratis af en kijk daarna bij instellingen - Apple ID - Abonnementen - F1 TV -> klik op "bekijk alle abonnementen" selecteer dan "F1 TV Pro Annual" voor 94,99
F1TV zegt op een gegeven moment doodleuk "vraag maar een refund bij Apple en sluit een abonnement af via de website". Echter was dat het moment dat ik er achter kwam dat NL geen jaarabonnementen meer heeft. Ze zullen dit vast gedaan hebben vanwege ViaPlay, maar om van 65 euro vorig jaar naar 140 euro per jaar vanaf nu te gaan vind ik te gek. Het hete circus toen gestopt, Apple refund is binnen, en kijk nu voor 1,50 per maand F1TV op een "iets andere" manier.
TL;DR; Via Instellingen > Apple ID > Abonnementen proberen een jaarabonnement af te sluite werkt helaas niet (meer).
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Dat is vervelend, ik heb mijn post even aangepast / gewijzigd.Ypho schreef op maandag 25 maart 2024 @ 07:30:
[...]
Ik heb in januari mijn oude abonnement laten verlopen, en deze dit weekend weer gactiveerd via dit trucje. Netjes 95 euro afgeschreven, maar het hele abonnement wordt nergens herkend in de app, "restore purchases" werkt niet. Meerdere keren contact gehad met F1TV, van alles geprobeerd, maar zij sturen me naar Apple. Apple zegt dat de betaling succesvol is en dat de developer dit nu moet oppakken. Iets met kastjes en muren.
F1TV zegt op een gegeven moment doodleuk "vraag maar een refund bij Apple en sluit een abonnement af via de website". Echter was dat het moment dat ik er achter kwam dat NL geen jaarabonnementen meer heeft. Ze zullen dit vast gedaan hebben vanwege ViaPlay, maar om van 65 euro vorig jaar naar 140 euro per jaar vanaf nu te gaan vind ik te gek. Het hete circus toen gestopt, Apple refund is binnen, en kijk nu voor 1,50 per maand F1TV op een "iets andere" manier.
TL;DR; Via Instellingen > Apple ID > Abonnementen proberen een jaarabonnement af te sluite werkt helaas niet (meer).
Helaas bevinden wij ons in dezelfde boot...Ypho schreef op maandag 25 maart 2024 @ 07:30:
[...]
Ik heb in januari mijn oude abonnement laten verlopen, en deze dit weekend weer gactiveerd via dit trucje. Netjes 95 euro afgeschreven, maar het hele abonnement wordt nergens herkend in de app, "restore purchases" werkt niet. Meerdere keren contact gehad met F1TV, van alles geprobeerd, maar zij sturen me naar Apple. Apple zegt dat de betaling succesvol is en dat de developer dit nu moet oppakken. Iets met kastjes en muren.
Kunnen we niet een massa claim starten bij de consumentenbond o.i.d. voor verboden prijsafspraken? In Nederland met ViaPlay, maar ik meende te lezen in Frankrijk met Canal+. Ik snap al te goed dat voor niks de zon opkomt... maar dit lijkt me toch ook niet zomaar te mogen ?
Tja, ze zullen nooit officieel zeggen dat het afspraken zijn. Het is puur een vermoeden van mijn kant natuurlijk, maar frappant dat dit alleen NL is. Maarja, F1TV Pro is ook in NL 95 euro, en een hoop andere landen ook goedkoper.D3lth1r schreef op maandag 25 maart 2024 @ 07:59:
[...]
Helaas bevinden wij ons in dezelfde boot...
Kunnen we niet een massa claim starten bij de consumentenbond o.i.d. voor verboden prijsafspraken? In Nederland met ViaPlay, maar ik meende te lezen in Frankrijk met Canal+. Ik snap al te goed dat voor niks de zon opkomt... maar dit lijkt me toch ook niet zomaar te mogen ?
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Apart, op 19 maart heb ik op deze manier mijn maandcontractje nog omgezet naar een jaar. Betaald met een credit card.Ypho schreef op maandag 25 maart 2024 @ 07:30:
[...]
[ Voor 13% gewijzigd door Den_S85 op 25-03-2024 09:42 ]
Bij mij in een van de conversaties hebben ze aangegeven:Ypho schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:06:
[...]
Tja, ze zullen nooit officieel zeggen dat het afspraken zijn. Het is puur een vermoeden van mijn kant natuurlijk, maar frappant dat dit alleen NL is. Maarja, F1TV Pro is ook in NL 95 euro, en een hoop andere landen ook goedkoper.
Er zit zeker wel iets van contractueel met Viaplay ofzo.However, the F1TV Pro Annual is no longer available in Netherland Recent update and due content media rights.
Hierbij hebben ze ook aangegeven dat ik nog wel een Jaar abo via Viaplay kan afnemen maar ook die kan ik nergens vinden en wil ik ook niet eens gezien alle slechte verhalen over enkel al de kwaliteit en dan neem ik de prijs die hoger ligt dan F1TV pro niet eens mee.
Maar vervolgens krijg ik vandaag ineens een melding dat ik via Google Play Services akkoord moet gaan met de verhoogde prijs van €94,99 per jaar om mijn abonnement actief te houden. Nergens is verder informatie te vinden, anders dan 'klik op akkoord'. Als ik op 'prijsinformatie bekijken' klik kom ik in diezelfde loop waarin enkel de oude v.s. nieuwe prijs staat met een akkoord button.
Ook als ik via de website van F1Pro inlog zie ik geen enkele informatie over mijn abonnement of prijzen staan. Maar dus ook niet hoe lang ik de tijd heb om akkoord te gaan voordat mijn abonnement wordt geannuleerd. Ik wil graag even uitzoeken welke alternatieven er zijn voordat ik op akkoord klik. Ik zie in de reacties in dit forum al dat contact opnemen met de helpdesk geen enkele zin heeft.
Ik kan mij prima vinden in een prijsverhoging. Maar een dergelijk hoge stijging en vooral de werkwijze hierin is gewoon zwaar onbeschoft. Ik ga hiervan een melding maken bij ACM (Autoriteit Consument & Markt). Wellicht tegen beter weten in. Maar ik hoop dat meer mensen dit doen, in de hoop dat er iets op gang komt. Dit soort megalomane organisaties moeten niet denken dat ze alles maar kunnen flikken omdat ze toevallig het alleenrecht op F1 bezitten.
Overigens is dit ook een heel onhandig geformuleerde voorwaarde die ze op hun website hebben staan. Hoe moet je zoiets lezen? Een doorlopend jaarabonnement wat dus niet daadwerkelijk doorlopend is maar ieder jaar opnieuw wordt geactiveerd door een betaling?:
:fill(white):strip_exif()/f/image/N5cObENYykxQo45DQi24V6Yi.png?f=user_large)
[ Voor 13% gewijzigd door Mr. Thompson op 29-03-2024 15:06 ]
Ze vergeten in die voorwaarden te melden dat F1 TV vervolgens net doet alsof de betaling niet is doorgekomen. Daardoor lijkt het door jou te komenMr. Thompson schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:43:
Wat een uiterst belachelijke werkwijze van F1Pro TV. Eergisteren de melding dat mijn abbo op 28-03 automatisch wordt verlengt voor de oude prijs van €64,99 per jaar. Mooizo dacht ik.
Maar vervolgens krijg ik vandaag ineens een melding dat ik via Google Play Services akkoord moet gaan met de verhoogde prijs van €94,99 per jaar om mijn abonnement actief te houden. Nergens is verder informatie te vinden, anders dan 'klik op akkoord'. Als ik op 'prijsinformatie bekijken' klik kom ik in diezelfde loop waarin enkel de oude v.s. nieuwe prijs staat met een akkoord button.
Ook als ik via de website van F1Pro inlog zie ik geen enkele informatie over mijn abonnement of prijzen staan. Maar dus ook niet hoe lang ik de tijd heb om akkoord te gaan voordat mijn abonnement wordt geannuleerd. Ik wil graag even uitzoeken welke alternatieven er zijn voordat ik op akkoord klik. Ik zie in de reacties in dit forum al dat contact opnemen met de helpdesk geen enkele zin heeft.
Ik kan mij prima vinden in een prijsverhoging. Maar een dergelijk hoge stijging en vooral de werkwijze hierin is gewoon zwaar onbeschoft. Ik ga hiervan een melding maken bij ACM (Autoriteit Consument & Markt). Wellicht tegen beter weten in. Maar ik hoop dat meer mensen dit doen, in de hoop dat er iets op gang komt. Dit soort megalomane organisaties moeten niet denken dat ze alles maar kunnen flikken omdat ze toevallig het alleenrecht op F1 bezitten.
Overigens is dit ook een heel onhandig geformuleerde voorwaarde die ze op hun website hebben staan. Hoe moet je zoiets lezen? Een doorlopend jaarabonnement wat dus niet daadwerkelijk doorlopend is maar ieder jaar opnieuw wordt geactiveerd door een betaling?:
[Afbeelding]
*geen zorgen dit is waarschijnlijk iets simpels als een verlopen credit card.
Nou mijn grote bruine ster! Die betaling hebben zij bewust niet uitgevoerd of niet geaccepteerd/door laten komen.
In de chat kom ik niet verder. Als je 'human' intikt krijg je wel een persoon. Maar die loopt ook een scriptje door met antwoorden die ze kunnen/moeten geven. Maar vooral de nadruk legt op 'sorry, maar het is echt niet meer mogelijk'
Uiteindelijk een complaint via de site ingediend en ook bij ACM een melding gedaan.
*knip*
Ik begrijp de frustratie, maar zie de TW:
Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 29-03-2024 15:39 ]
Ja, en?D3lth1r schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:58:
Deze wou ik hier even delen!!!
https://www.gpblog.com/nl...land-terug-bij-ziggo.html
Ik ben in 2020 al naar F1TV gegaan
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
De prijs voor Ziggo Sport Totaal bij andere aanbieders dan Ziggo zal wel wat omhoog gaan ja.Arjantje72 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 21:28:
[...]
Daar geloof ik niks van, geld moet terug verdient worden, maar wie weet
Ziggo wil met F1 klanten weghalen bij glasvezel providers dat lukt enkel indien ze het gratis aanbieden voor Ziggo klanten.Arjantje72 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 21:28:
[...]
Daar geloof ik niks van, geld moet terug verdient worden, maar wie weet
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Idd, als ik er bij Ziggo hetzelfde voor moet betalen, ga ik iig niet terug. Dan zou ik mn dubbele data/belminuten verliezen, ga ik er op achteruit in bandbreedte en kost het me gedoe met nieuwe apparatuur en het terugsturen van oude apparatuur. Dat is het enkel waard als daar een flinke financiële korting tegenover staat.Laguna schreef op zondag 31 maart 2024 @ 22:39:
[...]
Ziggo wil met F1 klanten weghalen bij glasvezel providers dat lukt enkel indien ze het gratis aanbieden voor Ziggo klanten.
Je kan ook glasvezel internet-only nemen en dan ZiggoTV (over coax en in de app).Laguna schreef op zondag 31 maart 2024 @ 22:39:
[...]
Ziggo wil met F1 klanten weghalen bij glasvezel providers dat lukt enkel indien ze het gratis aanbieden voor Ziggo klanten.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Is het nog dat de smartTV app van Ziggo alleen werkt op internet van Ziggo? Dat was een aantal jaar geleden het geval, voordat ik weg ging bij Ziggo.WhatsappHack schreef op maandag 1 april 2024 @ 13:36:
[...]
Je kan ook glasvezel internet-only nemen en dan ZiggoTV (over coax en in de app).
Terug naar Ziggo is wat mij betreft geen optie. Veel te blij met goedkope internet only over glas, NLZIET, F1tv en andere streaming. Weer naar Ziggo kost mij 11 tot 15 euro per maand meer. Kwaliteit via AppleTV is dikke prima en 4K voegt voor mij niet zoveel toe.
Dus als Ziggo weer de rechten krijg hoop ik vooral dat F1tv beschikbaar blijft. Ondanks de recente prijsverhoging blijft dat voor mij de goedkoopste en beste optie.
Er zijn twee apps: Ziggo TV en Ziggo GO. Die eerste is idd alleen met een internetverbinding van Ziggo, die laatste werkt overal (maar max 720p geloof ik).joost217 schreef op maandag 1 april 2024 @ 18:52:
[...]
Is het nog dat de smartTV app van Ziggo alleen werkt op internet van Ziggo? Dat was een aantal jaar geleden het geval, voordat ik weg ging bij Ziggo.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Wat is daar het praktisch nut van?D3lth1r schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:58:
Hopelijk heb ik dan geluk komend jaar. Ben van plan om namelijk ieder jaar te wijzigen van ISP. Begin dit jaar gestart met KPN, dus komend jaar (2025) gaat weer Ziggo worden.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Kortingsacties (lees: nieuwe klanten korting). Werkt beter dan vaste klant zijn (ook beter dan vaste klant zijn en om korting bedelen).
Bv toen Ziggo nieuwe klanten 50% korting gaf 12 maanden kon ik na lang bedelen net 6 maanden €20 korting krijgen.
[ Voor 16% gewijzigd door RobertMe op 01-04-2024 23:25 ]
Dit heb ik gedaan, met als gevolg dat ik in mijn bank app een bevestiging moest geven. Echter daar stond een vreemd valuta symbool met een bedrag van 0.00 als zijnde de betaling.
Ondertussen is mijn account nog steeds niet geupdate met een nieuw jaar contract voor 2024.
Heeft iemand anders ook deze problemen ondervonden?
Ik heb een bericht aan de customer service gestuurd, maar heb nog niets teruggehoord van ze.
Vermoedelijk heb je nu een maandabonnement. Dat trucje hebben ze bij meerdere mensen uitgehaald las ik in dit topic.CrazyJoe schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:37:
Mijn F1TVPro jaar abonnement zou 1 April vernieuwd moeten worden voor 94.99 euro. Echter gisteren vond ik een mailtje in mijn e-mail box dat de betaling niet gelukt was. Een tip was om de betalingsgegevens opnieuw in te voeren.
Dit heb ik gedaan, met als gevolg dat ik in mijn bank app een bevestiging moest geven. Echter daar stond een vreemd valuta symbool met een bedrag van 0.00 als zijnde de betaling.
Ondertussen is mijn account nog steeds niet geupdate met een nieuw jaar contract voor 2024.
Ik heb een bericht aan de customer service gestuurd, maar heb nog niets teruggehoord van ze.
Dat krijg ik gewoon elk jaar bij KPN.RobertMe schreef op maandag 1 april 2024 @ 23:24:
[...]
Kortingsacties (lees: nieuwe klanten korting). Werkt beter dan vaste klant zijn (ook beter dan vaste klant zijn en om korting bedelen).
Bv toen Ziggo nieuwe klanten 50% korting gaf 12 maanden kon ik na lang bedelen net 6 maanden €20 korting krijgen.
Bij KPN kan je ook soms nog wel, naast de korting, een zenderpakketje voor een paar maanden krijgen. Bijvoorbeeld ViaPlay of Ziggo Sport. Dan kan je ook F1-kijken zonder andere abonnementen. Maar goed
Dat zou wel een hele smerige actie zijn, zeker omdat ze me eerder een mailtje gestuurd hadden dat mijn jaar abbonement op 1 april venieuwd zou worden voor 94.99 euro. Als ze me dan nu naar een maand abonnement proberen te drukken, noem ik dat vies spel.darkdesign schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:48:
[...]
Vermoedelijk heb je nu een maandabonnement. Dat trucje hebben ze bij meerdere mensen uitgehaald las ik in dit topic.
-- update --
Ik zie nu in de order history een entry staan die niet van mij afkomt:
-----------------------------
Plan type
Pro Annual
Order date
02/26/2024
Order number
xxxxxxxxx
Type
Remove
Status
Complete
----------------------------
Als ze dit dus vanuit hun kant zelf ingang gezet hebben zonder enige interactie met mij of door mij, dan zijn het oplichters, want ik heb dit niet gedaan.
Het staat ook niet in verhouding met hun stelling op de account pagina dat de volgende betaling van 94.99 op 1 april 2024 gedaan zal worden.
[ Voor 36% gewijzigd door CrazyJoe op 02-04-2024 13:36 ]
Zie mijn post; klinkt als hetzelfde probleem als ik heb gehad.
[ Voor 4% gewijzigd door Grin op 02-04-2024 13:36 ]
Hier idem. Zogenaamd zou ik hebben opgezegd en zogenaamd zou mijn creditcard verlopen zijn.Grin schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:35:
@CrazyJoe
Zie mijn post; klinkt als hetzelfde probleem als ik heb gehad.
Naar aanleiding hiervan en wat @Grin al schreef, heb ik maar vast proactief mijn betalingswijze geüpdated. Ja, ze hadden het juiste nummer en vervaldatum, maar nu is het weer actueel en heb ik ook de ?? 0,00 betaald met mijn bankieren-app (?? is de valuta). Ik ben benieuwd hoe dat dan in juni gaat. Glip ik nu door hun "truc" heen en betaal ik dan weer 65 euro/jaar of zal ik desondanks een melding krijgen dat mijn betaling is mislukt?CrazyJoe schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:37:
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Bij mij is de eerste betaling via CC ook afgeketst. Terwijl ik aan het begin van het jaar de creditcardgegevens had bijgewerkt. Na de mislukte afschrijving ook een mail ontvangen. Daarna nogmaals de gegevens bijgewerkt en de volgende dag was het alsnog afgeschreven.CrazyJoe schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:37:
Mijn F1TVPro jaar abonnement zou 1 April vernieuwd moeten worden voor 94.99 euro. Echter gisteren vond ik een mailtje in mijn e-mail box dat de betaling niet gelukt was. Een tip was om de betalingsgegevens opnieuw in te voeren.
Dus gelukkig goed afgelopen.
Ik snap nog steeds niet waar die cancel order op 26 februari vandaan gekomen is. Ik heb nog even in mijn email history gekeken en daar stond een email van 24 februari dat ze op 1 april mijn abonnement zouden verlengen door 94.99 euro af te schrijven en dat ik zelf moest cancelen als ik het niet eens was met het nieuwe tarief. Maar ik heb dat niet gedaan.
Ik kan me alleen maar voorstellen dat iemand dat aan hun kant gedaan heeft toen ze van Viaplay de jaarabonnementen moesten "afschaffen" voor Nederland.
Hopelijk gaan die eikels binnenkort failliet en komen de rechten terecht bij een vriendelijkere partij.
Met de deal die ze met Talpa gemaakt hebben kan ik me alleen maar voorstellen dat dat de rare sprongen zijn van een business die op de rand van de afgrond staat.
Ik ga het dan nog maar eens doen. Heb jij voor een mailadres in DM die ik kan benaderen?
@CrazyJoe had een abo dat ook echt nu af liep. En uit eerdere communicatie bleek al dat ze elke 24 uur proberen af te schrijven (verklaard de eerdere "nog steeds niet afgeschreven"), en dat iets van 5 of 7 dagen achter elkaar. Als jij al over dat aantal dagen heen bent zal het wel een ander verhaal worden.Millie-ano schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 23:26:
Dan ben je verder gekomen dan ikzelf.
Ik ga het dan nog maar eens doen. Heb jij voor een mailadres in DM die ik kan benaderen?
V.w.b. mailadres hanteren ze AFAIK altijd één generiek adres. Het is dus geen persoonsgebonden adres zodat je meteen "de juiste" te pakken hebt of zo.
Ik heb het generieke support e-mail adres gebruikt wat in de oorspronkelijke "payment not succeeded" e-mail stond.Millie-ano schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 23:26:
Dan ben je verder gekomen dan ikzelf.
De response was vrij snel (misschien een uur voor de eerste echte mail).
Dit is dat email adres: general@en.formula1.com
Ik hoop dat ze je echt verder kunnen helpen.
Dezelfde mail kreeg ik vorig jaar ook al, met een paar dagen later en bevestiging dat het bedrag gewoon was afgeschreven. Ik maakte me dus geen zorgen.
Mary Rose, de vriendelijke dame van de chat had alleen een nieuw maandabonnement als 'oplossing'.
Vorig jaar betaalde ik €64,99, nu mag ik een maandabonnement aflsuiten voor omgerekend €142,80 per jaar?
F1 TV is een commercieel bedrijf, dat ongetwijfeld van te voren bedacht heeft hoeveel klanten ze op die manier gaan verliezen. Toch?

Ik bekijk de samenvatting wel.
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!
daarna ging de betaling prima, even handmatig een schop gegeven.
nu zie ik dat de zelfde betaling ook voor morgen gepland is.
klein probleem, dat lost zich wel op na een mailtje.
Maar let er even op in je overzicht.
oja betreft een jaarabbo 94.99 euro
The problem with communication is the illusion it has taken place.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Bij mij zit google en mijn creditcard verstrekker er tussen te kloten.
En het is exact 1 maand na de gefaalde betaling, ik denk persoonlijk dat het Google pay zelf is in mijn geval
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Was beschikbaar tot februari(?). En verlenging van jaarabo is ook gedaan als jaarabo. Maar nu kun je dus inderdaad geen jaarabo meer afsluiten.Boeryepes schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:54:
Hoe komen jullie aan een jaarabonnement? F1TV pro abonnementen die in de app en website worden aangeboden zijn maandabonnementen.
Ik had een lopend jaarabonnement en dat is gewoon verlengd. Voor nieuwe abonnees is dit dus niet meer mogelijk.Boeryepes schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:54:
Hoe komen jullie aan een jaarabonnement? F1TV pro abonnementen die in de app en website worden aangeboden zijn maandabonnementen.
Ik vraag mij alleen af waarom F1TV Pro de koppeling met Viaplay het ultieme abonnement durft te noemen.
Veel dubbele content etc. en wat Viaplay levert vind ikzelf niet echt een toegevoegde waarde hebben als F1 liefhebber.
"When you grow up your heart dies"
verlenging idd.Boeryepes schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:54:
in mijn geval handmatig via googlepay akkoord gaan met de nieuwe prijs
en nu is de melding weg. vermoed een foutje binnen google pay.jack zomer schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:41:
9 maart zou mijn jaarabbo verlengt worden. Alleen de betaling faalde.
daarna ging de betaling prima, even handmatig een schop gegeven.
nu zie ik dat de zelfde betaling ook voor morgen gepland is.
klein probleem, dat lost zich wel op na een mailtje.
Maar let er even op in je overzicht.
oja betreft een jaarabbo 94.99 euro
Ik had een abonnement die (zover ik weet) normaal gewoon verlengt werd. Nu doordat het liefst natuurlijk de maand abonnementen verkopen. Is mijn abonnement beëindigt. Nu heb ik er wel een mail over gehad, echter toen niet heel aandachtig naar gekeken.
Dit voelt voor mij heel sterk van; hopen dat mensen inderdaad de verlenging niet accepteren, of over het hoofd zien, zodat we daarna 11.99 per maand kunnen vragen. Want er is gewoon geen andere optie meer.
Ik vind het echt een schandalige manier om met klanten om te gaan die al een abonnement hadden lopen.
Hoe kijken jullie er naar? Ik ga in ieder geval uit principe geen abonnement afsluiten voor uiteindelijk bijna 150 euro.
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Eigenlijk mag het verlengen met jaarabonnementen niet zomaar. Althans, je moet de mogelijkheid hebben om het tussentijds op te zeggen en het resterende tegoed met één maand opzegtermijn terug te krijgen.
Bij het merendeel van de mensen lijkt het jaar abonnement gewoon verlengd. Alleen de mensen waar de automatische betaling mislukte is het beëindigd voor zover bekend.Wachten... schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:24:
Ik ben even benieuwd (juridisch gezien), of wat f1tv pro heeft gedaan wel mag.
Ik had een abonnement die (zover ik weet) normaal gewoon verlengt werd.
PSN
'automatische betaling mislukte'YakuzA schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 11:26:
[...]
Bij het merendeel van de mensen lijkt het jaar abonnement gewoon verlengd. Alleen de mensen waar de automatische betaling mislukte is het beëindigd voor zover bekend.
En daar zit nu juist de crux want die betalingsfout lag bij F1TV, wanneer je precies dezelfde gegevens opnieuw invulde dan liep de betaling wel door.
Mijn vermoeden is dat daar een stuk opzet in het spel zit; het komt ze net even te goed uit...
Ik vermoed geen opzet. Dit probleem speelt al jaren bij F1TV. Bij een deel van de abonnees mislukt de automatische verlenging ondanks dat de ingevoerde gegevens gewoon kloppen. Dat was altijd simpel op te lossen door gewoon weer een nieuw jaarabonnement te nemen. Maar in Nederland kan dat dus niet meer door het schrappen van de jaarabonnementen, waardoor je na zo'n 'foutje' veroordeeld bent tot een maandabonnement.Grin schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 11:43:
[...]
'automatische betaling mislukte'
En daar zit nu juist de crux want die betalingsfout lag bij F1TV, wanneer je precies dezelfde gegevens opnieuw invulde dan liep de betaling wel door.
Mijn vermoeden is dat daar een stuk opzet in het spel zit; het komt ze net even te goed uit...
Als de klantenservice ook niet wil helpen, kun je misschien nog de truc via de iOS Appstore (zie eerder in dit topic) proberen.
Ik denk dat ik dan verkeerd begrepen wordt. Mijn abbo is juist stopgezet zonder dat ik daar toestemming voor gegeven heb. Dit lijkt erop om dan later dus de duurdere abonnement aan te smeren, wat ik zelf een smerige truc vindYakuzA schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 11:26:
[...]
Bij het merendeel van de mensen lijkt het jaar abonnement gewoon verlengd. Alleen de mensen waar de automatische betaling mislukte is het beëindigd voor zover bekend.
Sorry ik zag je bericht nu pas, maar precies dit is aan de hand. Het (lijkt) bijna meer een bewuste fout. Ook al is het niet zo. Door alle verhogingen en samenwerking met Viaplay, is het wel heel toevallig allemaal. Ik zit nu dus zonder F1tv pro, terwijl ik nooit voor een opzegging heb gekozen.TexMex schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 12:50:
[...]
Ik vermoed geen opzet. Dit probleem speelt al jaren bij F1TV. Bij een deel van de abonnees mislukt de automatische verlenging ondanks dat de ingevoerde gegevens gewoon kloppen. Dat was altijd simpel op te lossen door gewoon weer een nieuw jaarabonnement te nemen. Maar in Nederland kan dat dus niet meer door het schrappen van de jaarabonnementen, waardoor je na zo'n 'foutje' veroordeeld bent tot een maandabonnement.
Als de klantenservice ook niet wil helpen, kun je misschien nog de truc via de iOS Appstore (zie eerder in dit topic) proberen.
Ze hebben de overeenkomst eenzijdig niet verlengd toen deze is beëindigd. Ik snap niet wat hier smerig aan isWachten... schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:36:
[...]
Ik denk dat ik dan verkeerd begrepen wordt. Mijn abbo is juist stopgezet zonder dat ik daar toestemming voor gegeven heb. Dit lijkt erop om dan later dus de duurdere abonnement aan te smeren, wat ik zelf een smerige truc vind

Omdat dit voorheen wel gebeurde, toen je de jaarbonnementen er wel waren. Nu dat ze duurder zijn geworden zetten ze dit ineens stop. Maar blijkbaar vinden sommige dit dus niet raar dat bedrijven op deze manier je forceren om het duurdere abonnement af te sluiten.alex3305 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:53:
[...]
Ze hebben de overeenkomst eenzijdig niet verlengd toen deze is beëindigd. Ik snap niet wat hier smerig aan is. Er is geen jaarabonnement meer (voor nieuwe klanten). F1TV is vrij om te vragen en aan te bieden wat ze willen.
Ik vind het op zijn minst vreemd dat het dus eerst wel verlengt werd, en nu ineens niet meer.
Dus stuk 2 zoals ik dat aangeef was dus gebeurt?Wachten... schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:36:
[...]
Ik denk dat ik dan verkeerd begrepen wordt. Mijn abbo is juist stopgezet zonder dat ik daar toestemming voor gegeven heb. Dit lijkt erop om dan later dus de duurdere abonnement aan te smeren, wat ik zelf een smerige truc vind
Incassering van het abbo geld mislukt en daardoor is je abbo geannuleerd?
PSN
Nee zeker niet.YakuzA schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 15:03:
[...]
Dus stuk 2 zoals ik dat aangeef was dus gebeurt?
Incassering van het abbo geld mislukt en daardoor is je abbo geannuleerd?
Hij was gepauzeerd, en daarna beëindigd. Er wordt niet gesproken over dat een betaling niet gelukt is.
Citaat uit de mail:
Bedankt dat je abonnee bent bij F1 TV.
Automatische verlenging is momenteel gepauzeerd. Je abonnement wordt daarom aan het eind van je abonnementsperiode beëindigd. Wil je je jaarabonnement op F1 TV aanhouden, dan wordt de prijs verhoogd naar €94.99.
Maar die zijn er niet meer voor nieuwe klanten en omdat jij...Wachten... schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:59:
[...]
Omdat dit voorheen wel gebeurde, toen je de jaarbonnementen er wel waren.
jouw automatische verlening hebt gepauzeerd voorbij de abonnementsperiode ben je geen huidige klant meer. Daarom kun je alleen nog maar kiezen voor de nieuwe abonnementsstructuur, dus het maandabonnement.Wachten... schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 15:07:
[...]
Hij was gepauzeerd, en daarna beëindigd. Er wordt niet gesproken over dat een betaling niet gelukt is.
[...]
Automatische verlenging is momenteel gepauzeerd. Je abonnement wordt daarom aan het eind van je abonnementsperiode beëindigd. Wil je je jaarabonnement op F1 TV aanhouden, dan wordt de prijs verhoogd naar €94.99.
Mijn jaarabonnement is gewoon verlengd. Jij had automatische verlening blijkbaar niet aanstaan waardoor het niet verlengd is. Je hebt daar volgens mij ruim de kans voor gehad. Daarnaast heb je geen recht op F1TV en mogen ze bij FOM vragen wat ze willen. Dat ze met prijsverhogingen klanten verliezen is hun risico. Maar om nu moord en brand te schreeuwen dat je oneerlijk behandeld wordt vind ik ook wel ver gaan.Nu dat ze duurder zijn geworden zetten ze dit ineens stop. Maar blijkbaar vinden sommige dit dus niet raar dat bedrijven op deze manier je forceren om het duurdere abonnement af te sluiten.
Ik vind het wel meevallen met het 'moord en brand' schreeuwen, volgens mij geeft hij toch duidelijk aan dat het niet vanaf zijn kant is stopgezet? Er kloppen gewoon zaken niet in de manier van handelen van F1 / FOM en dat is hier het issue, niet dat ze het duurder maken maar de manier waarop ze er een cluster**** van lijken te maken met de grote willekeur in hoe er met de abbonementen wordt omgegaan.alex3305 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 20:14:
[...]
Maar die zijn er niet meer voor nieuwe klanten en omdat jij...
[...]
jouw automatische verlening hebt gepauzeerd voorbij de abonnementsperiode ben je geen huidige klant meer. Daarom kun je alleen nog maar kiezen voor de nieuwe abonnementsstructuur, dus het maandabonnement.
[...]
Mijn jaarabonnement is gewoon verlengd. Jij had automatische verlening blijkbaar niet aanstaan waardoor het niet verlengd is. Je hebt daar volgens mij ruim de kans voor gehad. Daarnaast heb je geen recht op F1TV en mogen ze bij FOM vragen wat ze willen. Dat ze met prijsverhogingen klanten verliezen is hun risico. Maar om nu moord en brand te schreeuwen dat je oneerlijk behandeld wordt vind ik ook wel ver gaan.
Mja. Een bedrijf schandalig en smerig noemen. Het is ook niet nodig. Blijkbaar heeft @Wachten... zijn automatische verlenging gepauzeerd. Zie ook zijn mail. Dan is 'ie ook geen huidige klant meer.Lord_Dain schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 20:20:
[...]
Ik vind het wel meevallen met het 'moord en brand' schreeuwen, volgens mij geeft hij toch duidelijk aan dat het niet vanaf zijn kant is stopgezet?
Daar ben ik het mee eens. Mijn abonnement was ook ineens 95 euro, terwijl mensen een week eerder nog verlengde voor 65 euro. Sterker nog, ik had daar in twee dagen twee mails over met verschillende prijzen. Maar daar zie ik in @Wachten... zijn posts niets van terug.Er kloppen gewoon zaken niet in de manier van handelen van F1 / FOM en dat is hier het issue, niet dat ze het duurder maken maar de manier waarop ze er een cluster**** van lijken te maken met de grote willekeur in hoe er met de abbonementen wordt omgegaan.
En gezien die zelf nergens van claimt te weten... Velen hebben elk jaar een nieuw abo met korting afgesloten en weer meteen geannuleerd / automatische verlenging uit gezet "omdat er volgend jaar toch wel weer een actie komt". En in dat geval kan ik me best indenken dat je nu niet meer weer dat je dat vorig jaar gedaan hebt (in een handeling met het afsluiten).alex3305 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 20:27:
Blijkbaar heeft @Wachten... zijn automatische verlenging gepauzeerd. Zie ook zijn mail. Dan is 'ie ook geen huidige klant meer.
Dank voor je begrip en reactie en het goed lezen. Ik heb inderdaad nooit mijn abonnement stopgezet. Het is echt niet dat ik de enige ben die twijfels heeft over de manier van handelen van Viaplay i.c.m. F1tv pro.Lord_Dain schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 20:20:
[...]
Ik vind het wel meevallen met het 'moord en brand' schreeuwen, volgens mij geeft hij toch duidelijk aan dat het niet vanaf zijn kant is stopgezet? Er kloppen gewoon zaken niet in de manier van handelen van F1 / FOM en dat is hier het issue, niet dat ze het duurder maken maar de manier waarop ze er een cluster**** van lijken te maken met de grote willekeur in hoe er met de abbonementen wordt omgegaan.
Er wordt dan echt niet gelezen. Zoals gezegd is mijn abonnement hiervoor ook altijd verlengt en er is nooit wat gewijzigd. De mail die ik stuurde is van 11 maart dit jaar. Ik weet echt wel of ik dan iets bewust hebt opgezegd 😊. Daarnaast staat er ook nergens in de mail dat IK het gepauzeerd heb. Er staat gewoon dat MIJN abonnement is stopgezet, maar niet dat dit door mij gedaan is.RobertMe schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 20:55:
[...]
En gezien die zelf nergens van claimt te weten... Velen hebben elk jaar een nieuw abo met korting afgesloten en weer meteen geannuleerd / automatische verlenging uit gezet "omdat er volgend jaar toch wel weer een actie komt". En in dat geval kan ik me best indenken dat je nu niet meer weer dat je dat vorig jaar gedaan hebt (in een handeling met het afsluiten).
Maar het lijkt erop dat ik hier weinig meer mag zeggen over bedrijven die enorm veel verdienen en soms (in mijn ogen schandalig) met bepaalde situaties en klanten omgaan. Ik ben echt totaal niet de enige hierin die er zo naar kijkt. Ook al mocht alles net aan kloppen wat ze doen (wettelijk gezien) dan is het alsnog alles behalve netjes naar bestaande klanten. (Nogmaals mijn mening)
[ Voor 18% gewijzigd door Wachten... op 21-04-2024 09:36 ]
In dit topic bespreken we de prijsverhoging en mogelijke kortingen van F1TVPRO. De prijs die genoemd is in de portal is niet correct, degene die gemaild is wel.
Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
F1 TV Pro FAQ