Vandaag, 24-06-2024, kreeg ik een email van F1TV dat mijn jaar abonnement, dat ik al twee jaar heb, met een jaar verlengd is voor ... €95,-.
Pardon?? Ik volg de F1 een beetje zijdelings, omdat ik de technische ontwikkelingen tussen de top teams wel interessant vind. Meestal hoor ik de uitslag op het nieuws, en als spannend was en ik er aan denk, kijk ik de herhaling op F1TV. Ik blijf er niet voor thuis. Ook voor de races in Azië sta ik niet vroeg op, en die in Amerika blijf ik echt niet voor wakker.
Straten races? Monaco? Kijken naar bolides in een file van totaal € 100 miljoen ?? Kijk ik écht niet naar. Belachelijk, heeft m.i. niets met racen te maken! Op het fietspad van Zandvoort... meh, kan nog nét.
Het bestaan van dit Forum kende ik niet, en deze prijsverhoging viel dan ook koud op mijn dak.
Sommigen blijken als vooraankondiging een email gehad te hebben,
IK in elk geval niet, zelfs niet als SPAM. Waarschijnlijk kan F1TV je kijk-frequency zien, en slaat dan een argeloze "klant" voor weer een jaar voor een premium prijs in de boeien. Vergeleken met de échte F1 fans, die het hele circus over de wereld achterna reizen, valt die €95 per jaar eigenlijk nog ontzettend mee.
Maar ... ik ben nu op mijn hoede voor onaangekondigde verhogingen van 50% van F1TV PRO/ViaPlay, en volgend jaar trap ik daar niet meer in. Ben ik weg. Principe kwestie.
Staat al in mijn agenda voor volgend jaar!