[F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen

Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
Bedankt voor het verlengen van het abonnement op F1 TV Pro. De betaling van € 94,99 is ontvangen en uw abonnement is verlengd tot dinsdag 15 april 2025.

Houd er rekening mee dat het abonnement automatisch wordt verlengd, tenzij u het vóór dinsdag 15 april 2025 opzegt.
Deze is nog van vorige week, loopt al zolang Ziggo gestopt is, en voor die tijd was het account ook al actief omdat Ziggo het gratis aanbood. Wel eerder een mail gehad dat ik mijn betaalgegevens moest bijwerken (verlopen creditcard).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:43:
[...]

Deze is nog van vorige week, loopt al zolang Ziggo gestopt is, en voor die tijd was het account ook al actief omdat Ziggo het gratis aanbood. Wel eerder een mail gehad dat ik mijn betaalgegevens moest bijwerken (verlopen creditcard).
Ja die creditcard mail hebben er meer gehad. En dat terwijl (bij mij) die niet verlopen was. En dat is het hele 'toevallige' eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Heb een tijd geleden een mailtje naar F1 TV gestuurd, waarom er in m'n account stond dat er 64,99 euro geïncasseerd zou worden, maar er daadwerkelijk 94,99 euro is afgeschreven. Paar vage, nietszeggende, Google Translate-vertaalde mailtjes gehad, maar deze meest recente is denk wel het mooist so far:

Ik begrijp volledig dat u voor uw abonnement € 64,99 verwacht te betalen en niet € 94,99. Geen zorgen, ik help je dit op te lossen. Het bedrag dat u bij uw volgende verlenging betaalt, vindt u in uw e-mail. Dit verlengingsbedrag wordt kort voor of bij uw volgende verlenging op uw account weergegeven. De door ons verzonden e-mail is mogelijk doorgestuurd naar uw spammap.

We weten dat dit niet de verwachting is waar u niet naar op zoek bent, omdat u iets anders verwacht dan de prijs die u krijgt. Geen zorgen, u kunt er zeker van zijn dat we momenteel alle fans benaderen die zich zorgen maken over de verhoging van uw prijs. Hopelijk kunnen we een brug vinden om deze leemte op te vullen.

En wat dit nou precies zegt, geen idee... :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:28

-tom-562

Oliesjeik

Welke AI bot heeft dat verzonnen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:34

Grin

Ride si sapis.

TexMex schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 12:50:
[...]

Ik vermoed geen opzet. Dit probleem speelt al jaren bij F1TV. Bij een deel van de abonnees mislukt de automatische verlenging ondanks dat de ingevoerde gegevens gewoon kloppen. Dat was altijd simpel op te lossen door gewoon weer een nieuw jaarabonnement te nemen. Maar in Nederland kan dat dus niet meer door het schrappen van de jaarabonnementen, waardoor je na zo'n 'foutje' veroordeeld bent tot een maandabonnement.

Als de klantenservice ook niet wil helpen, kun je misschien nog de truc via de iOS Appstore (zie eerder in dit topic) proberen.
Dat dit probleem al jaren speelt zie ik juist als argument om WEL van opzet te spreken.
Er is geen enkel belang bij F1TV om deze fout te verhelpen en dus laten ze het zo.
Als er een (financiële) incentive was om dit WEL op te lossen dan was dat binnen 1-2 maanden gefixed.
Anyway, dit blijft speculatie... :)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
CLB schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:59:
Hopelijk kunnen we een brug vinden om deze leemte op te vullen.[/i]
Wat een verhaal zeg.. niet te geloven. Alsof ze echt proactief mensen benaderen die niet tevreden zouden zijn.. Hoe weten ze dat dan? Door de niet bestaande enquete die ze hebben verstuurd? Door proactief klanten te bellen en naar hun mening te vragen? Nog nooit zo'n grote pile of horse**** gehoord van een support desk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Heb een tijd geleden een mailtje naar F1 TV gestuurd, waarom er in m'n account stond dat er 64,99 euro geïncasseerd zou worden, maar er daadwerkelijk 94,99 euro is afgeschreven. Paar vage, nietszeggende, Google Translate-vertaalde mailtjes gehad, maar deze meest recente is denk wel het mooist so far:

Ik begrijp volledig dat u voor uw abonnement € 64,99 verwacht te betalen en niet € 94,99. Geen zorgen, ik help je dit op te lossen. Het bedrag dat u bij uw volgende verlenging betaalt, vindt u in uw e-mail. Dit verlengingsbedrag wordt kort voor of bij uw volgende verlenging op uw account weergegeven. De door ons verzonden e-mail is mogelijk doorgestuurd naar uw spammap.

We weten dat dit niet de verwachting is waar u niet naar op zoek bent, omdat u iets anders verwacht dan de prijs die u krijgt. Geen zorgen, u kunt er zeker van zijn dat we momenteel alle fans benaderen die zich zorgen maken over de verhoging van uw prijs. Hopelijk kunnen we een brug vinden om deze leemte op te vullen.

Het verwijst iig naar de e-mail met de ge-update prijs van 94,99.
Maar de AI chatbot kan idd wel nog wat bijspijker klusjes gebruiken :p

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:15
Grin schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:47:
[...]

Dat dit probleem al jaren speelt zie ik juist als argument om WEL van opzet te spreken.
Er is geen enkel belang bij F1TV om deze fout te verhelpen en dus laten ze het zo.
Als er een (financiële) incentive was om dit WEL op te lossen dan was dat binnen 1-2 maanden gefixed.
Anyway, dit blijft speculatie... :)
Dat is natuurlijk niet waar het over ging ;)
Ze hebben nog nergens een abo type weggehaald. Vervolgens een probleem met het betalen jaren lang te laten bestaan om nu, 7, 8 jaar later, in een kleine markt als Nederland naar een duurder qbo te forceren door bij een kleine groep gebruikers (van die kleine markt) niet te verlengen is dan nogal raar.

Daarnaast kan ik me nog wel een prima incentive bedenken om dit probleem op te lossen. Wereldwijd klanten die bij de klantenservice aankloppen over dit probleem. En een klantenservice is natuurlijk ook niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:19

Tsja, ik ben inmiddels al een hele serie van deze BS e-mails verder.

Eerst was de strekking 'u had iets anders verwacht, maar dit is het'. En inmiddels is de strekking veranderd in een herhaaldelijk incomplete weergave van gang van zaken, waarin wordt geprobeerd een bevestiging van mij te krijgen van het door hen geschetste beeld.

De laatste 2 e-mails zijn overduidelijk geschreven door iemand met een betere juridische achtergrond (c.q. instructie), waarin nog steeds wordt geprobeerd mij te verleiden te bevestigen dat de gang van zaken anders was.

Heel apart. En nogal onbehoorlijk.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
The Lord schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:12:
[...]

Eerst was de strekking 'u had iets anders verwacht, maar dit is het'. En inmiddels is de strekking veranderd in een herhaaldelijk incomplete weergave van gang van zaken, waarin wordt geprobeerd een bevestiging van mij te krijgen van het door hen geschetste beeld.

De laatste 2 e-mails zijn overduidelijk geschreven door iemand met een betere juridische achtergrond (c.q. instructie), waarin nog steeds wordt geprobeerd mij te verleiden te bevestigen dat de gang van zaken anders was.

Heel apart. En nogal onbehoorlijk.
Dus ze proberen je te laten bevestigen dat je de mail gehad hebt? (En antwoord je dan wel ja op mijn vraag? :Y) )

En zelfs dat is juridisch niet correct? Want wettelijk moet het eenduidig / consistent zijn? Dus ze mogen niet zeggen dat de mail klopt. Ze hadden moeten zorgen dat de website eenduidig was met de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:39
Inmiddels bekend dat Viaplay naar €18 per maand gaat, ben benieuwd wat dat voor de prijzen van F1TV voor komend jaar gaat betekenen. Ben bang dat de prijzen nogmaals flink omhoog zullen gaan.

https://www.nu.nl/economi...linke-prijsverhoging.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

The Lord schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:12:
Ik ken het, valt gewoonweg niet mee te communiceren 8)7
TheBrut3 schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:47:
Inmiddels bekend dat Viaplay naar €18 per maand gaat...
Dat is al (netjes) sinds eind februari bekend, dus dat nu allemaal aanhalen alsof het nieuw nieuws is, in combinatie met F1 wat bij hen blijft en dergelijke is beetje trieste en simpele journalistiek eerlijk gezegd.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:19
RobertMe schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:24:
[...]

Dus ze proberen je te laten bevestigen dat je de mail gehad hebt? (En antwoord je dan wel ja op mijn vraag? :Y) )
Bottom line is dat ze volledig negeren wat ik schrijf.

De tekst waarmee ze 'reageren' is in de verste verte niet juridisch relevant.

Maar het is inderdaad zo geformuleerd dat ze overduidelijk 'pushen' op bevestiging van hun incomplete weergave, zodat dat wel relevant lijkt.
En zelfs dat is juridisch niet correct? Want wettelijk moet het eenduidig / consistent zijn? Dus ze mogen niet zeggen dat de mail klopt. Ze hadden moeten zorgen dat de website eenduidig was met de mail.
Dat is juridisch gezien inderdaad niet correct. Net zoals het negeren van klachten trouwens. :+
CLB schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:53:
Ik ken het, valt gewoonweg niet mee te communiceren 8)7
Ik zou dit niet 'valt niet mee te communiceren' meer noemen. Ruim een maand lang consequent in een e-mail wisseling de herhaalde klacht negeren en met een volledig onjuiste weergave van zaken reageren om er onder uit te komen is eerder regelrechte poging tot bewust de consument zijn recht te ontnemen.

Dat (herhaaldelijk) bewust handelen wordt ook wel fraude c.q. oplichting genoemd.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:58

rammes

koekebakker 1e klas

TheBrut3 schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:47:
Inmiddels bekend dat Viaplay naar €18 per maand gaat, ben benieuwd wat dat voor de prijzen van F1TV voor komend jaar gaat betekenen. Ben bang dat de prijzen nogmaals flink omhoog zullen gaan.

https://www.nu.nl/economi...linke-prijsverhoging.html
Of F1tv gaat er helemaal uit in Nederland.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
rammes schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:21:
[...]

Of F1tv gaat er helemaal uit in Nederland.
Als ze dat doen zijn ze mij sowieso kwijt. Ik ga geen 240 euro per jaar betalen voor Viaplay (want dit gaat vast nog wel wat meer omhoog naar 20 euro: ik zou er nog wat maanden af kunnen halen omdat er dan geen F1 is). Bij mij leeft er interesse voor de F1-sport (geen die-hard fan), maar dit heeft dus wel een financiele grens. Ongetwijfeld zullen er meer zo over denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:29

Winkiller

De Mopperpot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat zegt niet zoveel, Q1 zijn de F1-loze maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Señor Sjon schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:21:
Volgens mij is het seizoen eind februari alweer begonnen..... Als het daadwerkelijk f1 invloed zou zijn had je het eerder in Q4 verwacht, dan eindigt het seizoen immers.

[ Voor 39% gewijzigd door stylezzz op 23-04-2024 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 06:55
Señor Sjon schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:21:
Het is een vergelijking met Q1 vorig jaar. Dus een prima vergelijking want het is tussen Q1 2023 en Q1 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Toen had je nog de uitloper van de introductie-jaarabonnementen die toen nog niet opgezegd konden worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Señor Sjon schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:15:
Toen had je nog de uitloper van de introductie-jaarabonnementen die toen nog niet opgezegd konden worden. :)
Dat zal het eerder zijn.... Mensen van wie het jaarabbo is afgelopen en zijn afhaakt of overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dan is een verhoging van 12,5% niet eens dekkend.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:42

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3T9JD9Pw3yaR91JWeQJ_RF_HMio=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qegRwoKoa0RTkf84jexg3q8I.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kwam dit vandaag tegen. Betekent dit nou dat we volgend jaar geen F1TV pro meer hebben in Nederland?

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Zou jammer zijn, no way dat ik Viaplay ga nemen, dan val ik terug op illegale streams.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Miesjh schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 21:34:
[Afbeelding]

Ik kwam dit vandaag tegen. Betekent dit nou dat we volgend jaar geen F1TV pro meer hebben in Nederland?
Mmm ik was er al bang voor, zeer slechte ontwikkeling, voor mij ook geen VP. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:16
F1TV Pro blijft gewoon beschikbaar in Nederland na de nieuwe deal met Viaplay. Is de afgelopen dagen/week uitgebreid beschreven op diverse websites en zelfs op Tweakers dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
maniac2003 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 22:29:
F1TV Pro blijft gewoon beschikbaar in Nederland na de nieuwe deal met Viaplay. Is de afgelopen dagen/week uitgebreid beschreven op diverse websites en zelfs op Tweakers dacht ik.
Tsja, ViaPlay zou ook iets van 5 op 6 races gratis gaan uitzenden hebben ze bij de aankondiging in 2021 bekend gemaakt (dat ze dan in 2022 in ieder geval zouden doen). Dat zijn er uiteindelijk denk ik 0 geweest? Alleen Zandvoort is bij de NOS uitgezonden, maar bij mijn weten zijn er 0 gratis te kijken geweest bij ViaPlay zelf. Alles dat ViaPlay zegt neem ik dus met een zak zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
RobertMe schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 22:44:
[...]

Tsja, ViaPlay zou ook iets van 5 op 6 races gratis gaan uitzenden hebben ze bij de aankondiging in 2021 bekend gemaakt (dat ze dan in 2022 in ieder geval zouden doen). Dat zijn er uiteindelijk denk ik 0 geweest? Alleen Zandvoort is bij de NOS uitgezonden, maar bij mijn weten zijn er 0 gratis te kijken geweest bij ViaPlay zelf. Alles dat ViaPlay zegt neem ik dus met een zak zout.
Dat mag en dat begrijp ik. Maar ja, een voorspellende glazen bol heb ik helaas niet. Zover ik weet is F1TV Pro in Duitsland nog beschikbaar voor oude abonnees, nieuwe abonnementen kunnen niet afgesloten worden. Wellicht gaan we naar die situatie toe in de toekomst.
Er is blijkbaar onderstaande 'verklaring' over de gratis races gegeven:
Waarom Viaplay de belofte van gratis races niet nakwam

Lang was het de vraag of Viaplay deze belofte was vergeten, maar dat is niet het geval: ‘’Zoals eerder aangegeven, is dat statement gedaan in 2021 voordat we een dienst hadden in Nederland (Viaplay begon in Nederland in 2022). Sinds onze lancering en het succes dat we hebben gehad met de Nederlandse fans die we konden bereiken, hebben we besloten om de Grands Prix alleen te laten zien op Viaplay’’, laat een woordvoerder weten aan GPblog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

maniac2003 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 00:43:
[...]

Dat mag en dat begrijp ik. Maar ja, een voorspellende glazen bol heb ik helaas niet. Zover ik weet is F1TV Pro in Duitsland nog beschikbaar voor oude abonnees, nieuwe abonnementen kunnen niet afgesloten worden. Wellicht gaan we naar die situatie toe in de toekomst.
Er is blijkbaar onderstaande 'verklaring' over de gratis races gegeven:
[...]
De extra bandbreedte om de stream op kwaliteit te houden was dus te duur?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:22
maniac2003 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 22:29:
Maar voor welke prijs? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
@henri86 momenteel €95 per jaar voor 'oude' abonnees. Nieuwe abonnees betalen €11,99 p/mnd.
Blijft dat? Dat gaan we zien. Andere streamingdiensten worden over het algemeen ook duurder. Het huidige jaarbedrag vind ik nog wel ok, de manier waarop de verhoging is doorgevoerd niet. Maar als ik vanaf volgend seizoen ook naar het per maand abonnee moet dan ga ik er wel even over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
maniac2003 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:34:
@henri86 momenteel €95 per jaar voor 'oude' abonnees. Nieuwe abonnees betalen €11,99 p/mnd.
Blijft dat? Dat gaan we zien. Andere streamingdiensten worden over het algemeen ook duurder. Het huidige jaarbedrag vind ik nog wel ok, de manier waarop de verhoging is doorgevoerd niet. Maar als ik vanaf volgend seizoen ook naar het per maand abonnee moet dan ga ik er wel even over nadenken.
Als je per maand betaalt, kun je ook per maand opzeggen lijkt me. Omdat er in de wintermaanden geen wedstrijden zijn hoef je ook geen klant te zijn in die maanden. 'Oude' jaarabonnee's betalen daar dan 95 euro per jaar voor en nieuwe abonnee's 9x12=108 euro, dat is maar 13 euro meer.

Maar goed, het elastiekje wordt steeds verder opgerekt qua prijs, ergens is een harde grens waarbij je gaat denken, tot hier en niet verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32
grun93 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 06:04:
[...]

Als je per maand betaalt, kun je ook per maand opzeggen lijkt me. Omdat er in de wintermaanden geen wedstrijden zijn hoef je ook geen klant te zijn in die maanden. 'Oude' jaarabonnee's betalen daar dan 95 euro per jaar voor en nieuwe abonnee's 9x12=108 euro, dat is maar 13 euro meer.

Maar goed, het elastiekje wordt steeds verder opgerekt qua prijs, ergens is een harde grens waarbij je gaat denken, tot hier en niet verder.
Als het zo uitpakt wel, ja. Maar dit jaar is er ook F1 in december, dan zit je dus al aan 10 maanden en dus 120 euro.

Het is een goede manier om mij weer terug te krijgen bij streams of bij Torrents. Ik vond de prijsverhoging dit jaar al schunnig, maar het gemak van de hele boel rechtstreeks op de tv-app is ook wat waard. Er is echter een grens. En met 120 euro per jaar, zijnde bijna een verdubbeling in een periode van 13 maanden, komt die grens rap in zicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pred
  • Laatst online: 17-09 08:51
Ik heb opgezegd / niet verlengd.

Ik kan niet iedere wedstrijd kijken vanwege gezin en andere drukte. 65 euro was dan nog OK. 95 was mij echt te hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:10

CyBeRSPiN

sinds 2001

RobertMe schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 22:44:
[...]

De sprintrace gisteren was live en gratis te kijken op SBS9 / ViaplayTV. Wel reclame tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online
Pannencouque schreef op zondag 5 mei 2024 @ 07:22:
[...]
Als het zo uitpakt wel, ja. Maar dit jaar is er ook F1 in december, dan zit je dus al aan 10 maanden en dus 120 euro.
Je hebt gelijk, er wordt dit jaar ook nog geraced op 1 en 8 december. De eerste race was op 2 maart, dus als je een abonnement genomen had op 2 maart had je nog net de race op 1 december kunnen zien maar die op 8 december moeten missen. Maar tegen die tijd is hopelijk de wereldkampioen al bekend, gaat de laatste race nergens meer over en is het geen ramp als je die mist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pannencouque
grun93 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 08:27:
[...]

Je hebt gelijk, er wordt dit jaar ook nog geraced op 1 en 8 december. De eerste race was op 2 maart, dus als je een abonnement genomen had op 2 maart had je nog net de race op 1 december kunnen zien maar die op 8 december moeten missen. Maar tegen die tijd is hopelijk de wereldkampioen al bekend, gaat de laatste race nergens meer over en is het geen ramp als je die mist.
Dat vind ik een bijzondere redenering. Ik kijk voor alle races en niet alleen voor het WK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 07:01
Pannencouque schreef op zondag 5 mei 2024 @ 08:44:
[...]
Dat vind ik een bijzondere redenering. Ik kijk voor alle races en niet alleen voor het WK.
Hoezo? Het is toch een normaal gegeven in sport dat spanning een groot deel van de beleving is.
PSV speelt zondag 19-5 de laatste wedstrijd maar is dan al lang en breed kampioen. De kijkcijfers zullen bij lange na niet de kijkcijfers halen dan wanneer ze dan nog gelijk hadden gestaan met Feyenoord. Waarom zou de formule 1 anders zijn dan andere sporten? Max Verstappen is leuk voor chauvinistische Nederlanders maar desastreus voor de sport.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:10
Mania-92 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 08:54:
[...]

Max Verstappen is leuk voor chauvinistische Nederlanders maar desastreus voor de sport.
Eeh nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Max Verstappen is leuk voor chauvinistische Nederlanders maar desastreus voor de sport.
Net zo desastreus als Hamilton, Senna, Schumacher, Vettel, etc :p

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:06
[...]

Hoezo? Het is toch een normaal gegeven in sport dat spanning een groot deel van de beleving is.
PSV speelt zondag 19-5 de laatste wedstrijd maar is dan al lang en breed kampioen. De kijkcijfers zullen bij lange na niet de kijkcijfers halen dan wanneer ze dan nog gelijk hadden gestaan met Feyenoord. Waarom zou de formule 1 anders zijn dan andere sporten? Max Verstappen is leuk voor chauvinistische Nederlanders maar desastreus voor de sport.
Dit is wel een beetje onzin.
Iemand die wereldgeschiedenis schrijft, kun je niet zo wegzetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 07:01
YakuzA schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:08:
[...]

Net zo desastreus als Hamilton, Senna, Schumacher, Vettel, etc :p
Als die dusdanig dominant zijn ook ja. Het gaat niet om het persoontje, maar om het feit dat er geen spanning is. In elke sport zie je dat kijkers dan afhaken. Er is geen enkele aanleiding om te veronderstellen dat de formule 1 een status aparte heeft.

Een ander voorbeeld: komende vrijdag FC Groningen -Roda JC, Keuken Kampioen Divisie. Speel je die wedstrijd in oktober kijkt er geen hond naar. Nu staat de spanning er vol op, de belangen zijn immens en het verschil tussen winst en verlies enorm. Op zeker dat er vrijdag een veelvoud naar die wedstrijd kijkt.

Om de link terug te leggen naar de prijs van viaplay/f1tv. Voor bovenstaande wedstrijd op zichzelf zou ik al vrienden uitnodigen, wat te borrelen erbij, 10euro voor alleen die ene wedstrijd? Geen enkel probleem!

10 euro per maand om een sport te kijken waarbij het resultaat al bij voorbaat vast staat? No thanks!

En er zullen in dit topic best mensen zijn die wel blijven kijken. Maar de grote massa krijg je aan boord met spanning en spektakel. Ik ben er van overtuigd dat als het kampioenschap in de f1 wel spannend was er een substantieel hoger aantal mensen een abbonement zouden aanschaffen, dus het feit dat dat niet zo is is desastreus voor de sport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

grun93 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 08:27:
[...]

Je kunt in de zomerstop opzeggen. Als je de testdagen niet hoefde te zien, kon je precies een periode van Bahrein t/m Spa afsluiten, en daarna nog een periode van Zandvoort tot het einde.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
[...]

Dat max dit jaar wederom wdc zal behalen zal weinig twijfel hebben. Maar er is zoveel meer om te kijken.... het constructeurskampioenschap, hoe gaat het mercedes verder af het seizoen? Ricciardo heeft ook nog steeds mijn sympathie, hoe gaat het met RB verder dit seizoen.... veel voetballiefhebbers kijken ook niet alleen psv omdat het hun clubbie is maar kijken ook andere divisies of clubs in europa. Ja, als je 100% max fan bent en het verder geen bal interesseert kun je rond de gp van singapore wel opzeggen en in winterslaap gaan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online
Pannencouque schreef op zondag 5 mei 2024 @ 08:44:
Ik ga geen 12 euro betalen voor 1 race op 8 december. Hoeft voorlopig ook niet want een jaarabonnement van 95 euro is prima te doen, zolang het duurt. Dan kost een raceweekend maar rond de 4 euro.

Maar mocht dat jaarabonnement ooit afgeschaft worden dan wordt het anders qua prioriteiten stellen. Het geld wat er maandelijks binnenkomt wordt verdeeld over verschillende potjes, waaronder het potje 'entertainment'. Daar zit een vast bedrag in, voor de bioscoop, netflix, spotify en F1tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online
stylezzz schreef op zondag 5 mei 2024 @ 12:23:
Maar er is zoveel meer om te kijken.... het constructeurskampioenschap, hoe gaat het mercedes verder af het seizoen? Ricciardo heeft ook nog steeds mijn sympathie, hoe gaat het met RB verder dit seizoen....
[...]
Ja, als je 100% max fan bent en het verder geen bal interesseert kun je rond de gp van singapore wel opzeggen en in winterslaap gaan. :)
Dat niet alleen, maar er komt ook een stukje psychologie bij kijken. Gevaarlijke sporten hebben een zekere aantrekkingskracht, zoals de MotoGP en de F1. Autosport is op zich best gevaarlijk, jonge gasten tussen de 20-35 jaar rijden rond met snelheden boven de 300 km/uur. Het snelst wat ik ooit reed op de Autobahn was 193, sneller wilde de Opel Astra niet. Toch wil iedere toeschouwer zich graag inleven in een willekeurige coureur naar keuze, voor de status, de glamour, het grote geld. Ayrton Senna was altijd al een held maar hij werd onsterfelijk toen hij overleed in een crash in San Marino (1994).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Mania-92 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:46:
[...]

Als die dusdanig dominant zijn ook ja. Het gaat niet om het persoontje, maar om het feit dat er geen spanning is. In elke sport zie je dat kijkers dan afhaken. Er is geen enkele aanleiding om te veronderstellen dat de formule 1 een status aparte heeft.
F1 vermoord zelf de viewerbase door alles achter (steeds duurdere) paywalls te verstoppen.
Dat doet vele malen meer mensen afhaken dan dat er toevallig 1 coureur een tijdje dominant is :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:10
grun93 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 12:32:
[...]

Ik ga geen 12 euro betalen voor 1 race op 8 december. Hoeft voorlopig ook niet want een jaarabonnement van 95 euro is prima te doen, zolang het duurt. Dan kost een raceweekend maar rond de 4 euro.

Maar mocht dat jaarabonnement ooit afgeschaft worden dan wordt het anders qua prioriteiten stellen. Het geld wat er maandelijks binnenkomt wordt verdeeld over verschillende potjes, waaronder het potje 'entertainment'. Daar zit een vast bedrag in, voor de bioscoop, netflix, spotify en F1tv.
Dan kijk je die ene race toch later in de herhaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Ik weet niet of dit ooit ter discussie is gekomen, maar het is nu nog 2 uur vanaf de F1A race naar de F1 race en ik vraag me af, waarom krijg ik niet het hele programma te zien op F1TV? Waarom zenden ze gewoon niet alles uit? Gezien het prijskaartje.........want voor sommige zaken moet ik zelfs naar youtube gaan, zoals de drivers parade. Er is best veel wat op youtube gratis komt, ik betaal dan nagenoeg alleen nog maar voor de race zowat.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nattekat
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-09 17:07
siggy schreef op zondag 5 mei 2024 @ 20:01:
Ik weet niet of dit ooit ter discussie is gekomen, maar het is nu nog 2 uur vanaf de F1A race naar de F1 race en ik vraag me af, waarom krijg ik niet het hele programma te zien op F1TV? Waarom zenden ze gewoon niet alles uit? Gezien het prijskaartje.........want voor sommige zaken moet ik zelfs naar youtube gaan, zoals de drivers parade. Er is best veel wat op youtube gratis komt, ik betaal dan nagenoeg alleen nog maar voor de race zowat.
Alles rond de drivers parade komt gewoon in de voorbeschouwing voorbij, verder is er vrij weinig dat je mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navel Knop
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-09 00:53
Ik kan me alleen abonneren op F1 TV Pro met een creditcard, maar ik heb geen creditcard. Dus dan ben ik gedwongen om een Viaplay abonnement te nemen, om Formule 1 te kunnen volgen. Ik heb geen interesse in andere zaken bij Viaplay dan Formule 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Navel Knop schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 17:51:
Ik kan me alleen abonneren op F1 TV Pro met een creditcard, maar ik heb geen creditcard. Dus dan ben ik gedwongen om een Viaplay abonnement te nemen, om Formule 1 te kunnen volgen. Ik heb geen interesse in andere zaken bij Viaplay dan Formule 1.
Via de playstore/appstore heb je geen creditcard nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Navel Knop Je kunt ook gratis een rekening openen bij Revolut en daar gratis een virtuele Visa CC krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 18-05-2024 18:01 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Navel Knop schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 17:51:
Geen creditcard, een MasterCard of Visa kaart. Dat kan ook een Debit kaart zijn. En die kaart krijg je vanzelf, als je die nog niet hebt. Want de Maestro of V-Pay kaart die je nu van je Nederlandse bank hebt moet vervangen worden door een MasterCard of Visa Debit kaart (omdat MasterCard stopt met Maestro en Visa met V-Pay).
Of open een gratis rekening bij Revolut / N26 / OpenBank / .... Zet er wat geld op, en gebruik de (virtuele) Debit kaart om de aankoop te doen.

Of dus zoals @TripleQ aangeeft via de Apple App Store of Google Play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navel Knop
  • Laatst online: 13-09 00:53
Bedankt voor de reacties!

Ik heb met succes mijn bankkaart toegevoegd aan Gpay en is zichtbaar in Google Wallet, maar nog niet in de betaalmethode van mijn Google account. Komt dat nog?

[ Voor 8% gewijzigd door Navel Knop op 18-05-2024 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 05:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EAAddFdCagoo2ufKnZo_h_bcN8c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GhrqnX9Wq2TlGq4v8H72MSuN.jpg?f=fotoalbum_large

Ook hier is de mail binnen.
Aangezien ik niet zonder kan hou ik hem aan.
:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 20:25
Zo goedkoop...? Ik krijg net een "offer" van F1TV om te verlengen... 139,95 EUR (Zweden). Beetje boven mijn paygrade ondertussen. Na 48 jaar F1 kijken is het nu ;w

[ Voor 64% gewijzigd door durian op 01-06-2024 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

durian schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 17:15:
Zo goedkoop...? Ik krijg net een "offer" van F1TV om te verlengen... 139,95 EUR (Zweden). Beetje boven mijn paygrade ondertussen. Na 48 jaar F1 kijken is het nu ;w
Met zulke prijzen drijven ze de Zweedse fans wel het illegale circuit in (no pun intended trouwens). Jammer!

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Dat is inderdaad een goede methode om mensen weg te jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online
MaXeRs schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:19:
Ook hier is de mail binnen. Aangezien ik niet zonder kan hou ik hem aan. :+
Ik heb nog niks ontvangen maar m'n abo loopt ook pas in december af. Hoop dat het zo blijft als nu: live uitzendingen van alle drie trainingen, de kwalificatie en de race, eventueel ook de sprintrace. Dat is ongeveer 7 uur kijkgenot voor 4 euro per GP.
Wordt het op termijn nog meer, dan haak ik af. Er zijn grenzen en die ligt voor mij bij 100 euro. We moeten streng zijn, het budget is niet groter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 20:25
sjaool schreef op zondag 2 juni 2024 @ 02:30:
[...]

Met zulke prijzen drijven ze de Zweedse fans wel het illegale circuit in (no pun intended trouwens). Jammer!
Misschien voor 30 EUR een stedentrip naar Lisabon boeken en daar een abbo nemen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik kreeg 3 weken geleden deze mail:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dzPaVjjWop2JKDvid9odqsJJ6ic=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WMD2hkdZfy2nPzn4UnQGOTb0.png?f=user_large

Ik snap dus niet dat ze dit soort mails nog steeds sturen, als ze weten dat dat niet de prijs wordt...

Maar over 10 dagen zullen ze wel een ander bericht sturen... Ook met 30 euro prijsverhoging vind ik het nog altijd een goede deal hoor, dus ik ga sowieso door met F1TV.

[ Voor 20% gewijzigd door Grrrrrene op 02-06-2024 11:51 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Grrrrrene schreef op zondag 2 juni 2024 @ 11:50:

[Afbeelding]

Ik snap dus niet dat ze dit soort mails nog steeds sturen, als ze weten dat dat niet de prijs wordt...

Maar over 10 dagen zullen ze wel een ander bericht sturen... Ook met 30 euro prijsverhoging vind ik het nog altijd een goede deal hoor, dus ik ga sowieso door met F1TV.
Waarschijnlijk omdat je ook 65 euro betaald?

Abo toevallig afgesloten via Apple AppStore en pas 1 jaar lopen of iets dergelijks? Dan is de eerste verlenging namelijk schijnbaar voor dezelfde prijs als wat het was toen je het abo afsloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:00:
[...]

Waarschijnlijk omdat je ook 65 euro betaald?

Abo toevallig afgesloten via Apple AppStore en pas 1 jaar lopen of iets dergelijks? Dan is de eerste verlenging namelijk schijnbaar voor dezelfde prijs als wat het was toen je het abo afsloot.
Nee, ik heb al jaren een abo via F1TV zelf. We gaan het wel zien, want zoals ik al zei: dit is echt spotgoedkoop en 95 euro/jaar zou ik nog best redelijk vinden.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andriesb435
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 11:54
*knip* zie topicwarning

[ Voor 93% gewijzigd door ZieMaar! op 02-06-2024 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 20:24
Ik krijg afgelopen weekend een mailtje met een bedankje voor mijn verlenging, maar ik weet 100% zeker dat ik heb opgezegd. Heb dit ook nog in een WhatsApp naar mijn vader gestuurd waarbij ik nog antwoord op zijn vraag wat ik als reden van opzeggen heb opgegeven.

Ik kan echter nergens meer een bevestiging vinden van deze opzegging. Ik gooi mailtjes die ik niet meer nodig heb vaak ook direct weg dus dat verbaasd me niets.

Ik wil er geen groot probleem van maken maar vind het ergens wel zonde. Zijn er meer mensen die dit herkennen en daar iets mee gedaan hebben richting F1TV?

Klantenservice heeft het abonnement alsnog netjes geannuleerd.

[ Voor 5% gewijzigd door AlxRoelofs op 03-06-2024 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
AlxRoelofs schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:34:
Ik krijg afgelopen weekend een mailtje met een bedankje voor mijn verlenging, maar ik weet 100% zeker dat ik heb opgezegd. Heb dit ook nog in een WhatsApp naar mijn vader gestuurd waarbij ik nog antwoord op zijn vraag wat ik als reden van opzeggen heb opgegeven.

Ik kan echter nergens meer een bevestiging vinden van deze opzegging. Ik gooi mailtjes die ik niet meer nodig heb vaak ook direct weg dus dat verbaasd me niets.

Ik wil er geen groot probleem van maken maar vind het ergens wel zonde. Zijn er meer mensen die dit herkennen en daar iets mee gedaan hebben richting F1TV?
Aangeven bij de klantenservice. Ik meen dat die ook het abo alsnog kunnen/doen annuleren (+ terugstorten) als ze zien dat je er geen gebruik van hebt gemaakt. (En gezien het geen GP weekend was is dat aannemelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 20:24
RobertMe schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:13:
[...]

Aangeven bij de klantenservice. Ik meen dat die ook het abo alsnog kunnen/doen annuleren (+ terugstorten) als ze zien dat je er geen gebruik van hebt gemaakt. (En gezien het geen GP weekend was is dat aannemelijk).
De klantenservice heeft het abonnement inderdaad alsnog geannuleerd. Ging er eigenlijk vanuit dat dit moeilijker zou gaan maar ze kwamen er eigenlijk direct zelf mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Grrrrrene schreef op zondag 2 juni 2024 @ 11:50:

[Afbeelding]

Wel typerend voor de beprijzings-chaos die ze zelf hebben gecreëerd.
Mooi klein meevallertje :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 09:16
Nou, had mij ingesteld op een hogere prijs maar zie op mijn visa dat er toch echt 64,99 is afgeschreven

Hallo Dirk David,

Bedankt voor het verlengen van het abonnement op F1 TV Pro. De betaling van € 64,99 is ontvangen en uw abonnement is verlengd tot vrijdag 6 juni 2025.

Houd er rekening mee dat het abonnement automatisch wordt verlengd, tenzij u het vóór vrijdag 6 juni 2025 opzegt.

Voor de AV klik hier.

Het is handig om deze e-mail ergens veilig te bewaren, voor het geval je de gegevens nog eens wilt bekijken.

Het abonnement en de persoonlijke gegevens kunnen na het inloggen op de F1TV-website in het gedeelte 'Mijn account’ worden bijgewerkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wilvee
  • Laatst online: 19-06 20:50
Vandaag, 24-06-2024, kreeg ik een email van F1TV dat mijn jaar abonnement, dat ik al twee jaar heb, met een jaar verlengd is voor ... €95,-.
Pardon?? Ik volg de F1 een beetje zijdelings, omdat ik de technische ontwikkelingen tussen de top teams wel interessant vind. Meestal hoor ik de uitslag op het nieuws, en als spannend was en ik er aan denk, kijk ik de herhaling op F1TV. Ik blijf er niet voor thuis. Ook voor de races in Azië sta ik niet vroeg op, en die in Amerika blijf ik echt niet voor wakker.
Straten races? Monaco? Kijken naar bolides in een file van totaal € 100 miljoen ?? Kijk ik écht niet naar. Belachelijk, heeft m.i. niets met racen te maken! Op het fietspad van Zandvoort... meh, kan nog nét.

Het bestaan van dit Forum kende ik niet, en deze prijsverhoging viel dan ook koud op mijn dak.
Sommigen blijken als vooraankondiging een email gehad te hebben, IK in elk geval niet, zelfs niet als SPAM. Waarschijnlijk kan F1TV je kijk-frequency zien, en slaat dan een argeloze "klant" voor weer een jaar voor een premium prijs in de boeien. Vergeleken met de échte F1 fans, die het hele circus over de wereld achterna reizen, valt die €95 per jaar eigenlijk nog ontzettend mee.
Maar ... ik ben nu op mijn hoede voor onaangekondigde verhogingen van 50% van F1TV PRO/ViaPlay, en volgend jaar trap ik daar niet meer in. Ben ik weg. Principe kwestie.
Staat al in mijn agenda voor volgend jaar! :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:56

Gaitman

The Real One

Wilvee schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 07:18:
Vandaag, 24-06-2024, kreeg ik een email van F1TV dat mijn jaar abonnement, dat ik al twee jaar heb, met een jaar verlengd is voor ... €95,-.
Pardon?? Ik volg de F1 een beetje zijdelings, omdat ik de technische ontwikkelingen tussen de top teams wel interessant vind. Meestal hoor ik de uitslag op het nieuws, en als spannend was en ik er aan denk, kijk ik de herhaling op F1TV. Ik blijf er niet voor thuis. Ook voor de races in Azië sta ik niet vroeg op, en die in Amerika blijf ik echt niet voor wakker.
Straten races? Monaco? Kijken naar bolides in een file van totaal € 100 miljoen ?? Kijk ik écht niet naar. Belachelijk, heeft m.i. niets met racen te maken! Op het fietspad van Zandvoort... meh, kan nog nét.

Het bestaan van dit Forum kende ik niet, en deze prijsverhoging viel dan ook koud op mijn dak.
Sommigen blijken als vooraankondiging een email gehad te hebben, IK in elk geval niet, zelfs niet als SPAM. Waarschijnlijk kan F1TV je kijk-frequency zien, en slaat dan een argeloze "klant" voor weer een jaar voor een premium prijs in de boeien. Vergeleken met de échte F1 fans, die het hele circus over de wereld achterna reizen, valt die €95 per jaar eigenlijk nog ontzettend mee.
Maar ... ik ben nu op mijn hoede voor onaangekondigde verhogingen van 50% van F1TV PRO/ViaPlay, en volgend jaar trap ik daar niet meer in. Ben ik weg. Principe kwestie.
Staat al in mijn agenda voor volgend jaar! :(
Als je contact met de klantenservice van F1TV zoekt en je hebt de abbonement sinds gisteren niet meer gebruikt dan kunnen ze het alsnog annuleren en krijg je de 95 euro terug. Tenminste dat heb ik een paar keer gelezen in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

@Wilvee
Misschien is het tweede abonnement iets voor je, TV Access - € 3,99 / MAAND, uitgesteld kijken.
Ga ik volgend jaar ook doen, ik kijk steeds vaker alleen de samenvatting om ongeveer dezelfde redenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Winkiller schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:47:
@Wilvee
Misschien is het tweede abonnement iets voor je, TV Access - € 3,99 / MAAND, uitgesteld kijken.
Ga ik volgend jaar ook doen, ik kijk steeds vaker alleen de samenvatting om ongeveer dezelfde redenen.
Wel even opletten wanneer die dan uit komt. De daadwerkelijke replay komt volgens mij pas 2 dagen later beschikbaar in het Access abonnement. Lijkt mij dan sterk dat je voor die tijd wel al de 30 minuten recap kunt kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wilvee schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 07:18:
Vandaag, 24-06-2024, kreeg ik een email van F1TV dat mijn jaar abonnement, dat ik al twee jaar heb, met een jaar verlengd is voor ... €95,-. bla bla [...]
Zo, lucht dat op? 8)7

Anyway, als je het abonnement al >12 maanden hebt, kun je met een opzegtermijn van 1 maand opzeggen. Dat betekent dat je de 95 euro terug kan boeken (dat is vaak makkelijker dan je geld terugvragen), opzeggen en enkel de maanden die je nog gebruikt (dus incl. opzegtermijn) betalen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilvee
  • Laatst online: 19-06 20:50
... betekent dat je de 95 euro terug kan boeken ...
Dat weet ik, storneren heet dat.
Maar daar ging het allemaal niet over. Het punt was, dat ik € 65 voor een jaar abonnement dat ik onregelmatig en selectief gebruik, nog een aanvaardbaar bedrag vond. Het zonder aankondiging verlengen en met ~50% verhogen was wat in mijn verkeerde keelgat schoot. Het gaat me niet eens om het geld, maar om het principe.
Zoiets accepteer ik van geen enkele dienst, tijdschrift, abonnement, of wat dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Laatst online: 18-09 11:55
Wilvee schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 14:15:
[...]

Maar daar ging het allemaal niet over. Het punt was, dat ik € 65 voor een jaar abonnement dat ik onregelmatig en selectief gebruik, nog een aanvaardbaar bedrag vond. Het zonder aankondiging verlengen en met ~50% verhogen was wat in mijn verkeerde keelgat schoot. Het gaat me niet eens om het geld, maar om het principe.
Zoiets accepteer ik van geen enkele dienst, tijdschrift, abonnement, of wat dan ook.
https://support.formula1....bscription?language=en_US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wilvee schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 14:15:
[...]

Daarom vroeg ik ook of het oplucht. ;) Je schrijft het echt alleen voor jezelf, het hele topic is uit dit fenomeen ontstaan en loopt al maanden, dus je schrijft voor ons niks nieuws. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Ach, ik ben bijna net zoveel kwijt voor mijn vrienden van museum lidmaatschap :) British Museum €87 euro, Rijksmuseum €50, HK Nationale Museum €70 :)

Best wel een redelijk prijs €95 voor F1 of €129 voor Viaplay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
alienfruit schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:45:
Ach, ik ben bijna net zoveel kwijt voor mijn vrienden van museum lidmaatschap :) British Museum €87 euro, Rijksmuseum €50, HK Nationale Museum €70 :)

Best wel een redelijk prijs €95 voor F1 of €129 voor Viaplay
Niet als je weet dat het enkel door Viaplay's gezeur komt dat de prijs omhoog is gegaan, terwijl niemand om die ballen partij zit te wachten.

Van 65 naar 95 euro is echt bizar qua verhoging.

Edit:
Ik had opgezegd en nu kan ik dus alleen nog maar maandelijks afsluiten... 144 euro per jaar dus 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 28-07-2024 09:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@ArcticWolf Mocht je nog in een buitenland komen waar F1TV Pro ook beschikbaar is (op de Scandinavische landen na is het vrijwel overal voordeliger), sluit het daar even af. Ik zie geen enkele reden om mee te doen aan deze door Viaplay gecreëerde prijzengekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
ArcticWolf schreef op zondag 28 juli 2024 @ 09:38:
[...]

Niet als je weet dat het enkel door Viaplay's gezeur komt dat de prijs omhoog is gegaan, terwijl niemand om die ballen partij zit te wachten.

Van 65 naar 95 euro is echt bizar qua verhoging.

Edit:
Ik had opgezegd en nu kan ik dus alleen nog maar maandelijks afsluiten... 144 euro per jaar dus 8)7
Bizar kwa verhoging. Maar sec gezien. Niet heel duur voor wat je krijgt. In mijn optiek dan. Alleen die spelletjes hou ik niet van. En je maakt mij niet wijs dat die niet zijn gespeeld. Dus mij zijn ze in ieder geval dit seizoen kwijt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Millie-ano schreef op zondag 28 juli 2024 @ 10:35:
[...]

Bizar kwa verhoging. Maar sec gezien. Niet heel duur voor wat je krijgt. In mijn optiek dan. Alleen die spelletjes hou ik niet van. En je maakt mij niet wijs dat die niet zijn gespeeld. Dus mij zijn ze in ieder geval dit seizoen kwijt.
12 euro per maand voor 1 sport niet duur? Ik vind het absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ArcticWolf schreef op zondag 28 juli 2024 @ 10:59:
[...]

En zo verschilt iedereen van mening.. ik heb Viaplay en ESPN voor 1 sport, dan betaal je 30 in de maand ofzo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
toolkist schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:05:
[...]

En zo verschilt iedereen van mening.. ik heb Viaplay en ESPN voor 1 sport, dan betaal je 30 in de maand ofzo.
Waarbij je dan de hoeveelheid wedstrijden als nuance moet toevoegen. Bij F1 zijn er (gemiddeld) 2 wedstrijden in de maand. Bij Viaplay en ESPN heb je, als ik het goed heb berekend, 686 wedstrijden per jaar (Premier League 380, Eredivisie 306) op het hoogste niveau. Dat zijn dan meer dan 57 wedstrijden per maand 8)7. Dit is dus nogal appels en peren vergelijken.

Daarnaast vind ik niet dat je zomaar in iemand z'n portemonnee moet kijken. Het is nogal wiedes dat een sport die een paar jaar geleden gratis te kijken was voor half Nederland nu 12 euro per maand moet kosten. Ik denk dat we daar onderhand ook wel uit zijn. En ik heb dit al vaker gezegd, F1TV moet oppassen dat ze zichzelf met zulke prijzen niet uit de markt prijzen. Want wij krenterige Nederlanders stoppen met kijken of zoeken illegale alternatieven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Voor veel mensen zal het ook geen kwestie zijn van niet kunnen betalen, maar van niet wíllen betalen. Zeker als je ziet dat exact dezelfde dienst in het buitenland gewoon veel goedkoper is. En wij hadden gewoon diezelfde prijzen. Maar omdat het megalomane Viaplay zijn belachelijke investering moet terugverdienen, worden de prijzen hier nu wel heel overdreven verhoogd.

Daar doe ik niet aan mee, ondanks dat ik het prima kan betalen. Dan kies ik liever voor een omweg via het buitenland, die wel legaal is maar hier toch niet besproken mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
TexMex schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:29:
Voor veel mensen zal het ook geen kwestie zijn van niet kunnen betalen, maar van niet wíllen betalen. Zeker als je ziet dat exact dezelfde dienst in het buitenland gewoon veel goedkoper is. En wij hadden gewoon diezelfde prijzen. Maar omdat het megalomane Viaplay zijn belachelijke investering moet verdienen, worden de prijzen hier nu wel heel overdreven verhoogd.

Daar doe ik niet aan mee, ondanks dat ik het prima kan betalen. Dan kies ik liever voor een omweg via het buitenland, die wel legaal is maar hier toch niet besproken mag worden.
Die laatste opmerking snap ik niet, legale alternatieven mogen toch wel besproken worden? Of zit de nuancering hier in dat VPN's als illegaal worden gezien, wat wel lachwekkend zou zijn, omdat legale diensten en VPN's gewoon betaalde diensten zijn. Tweakers is toch geen onderdeel van Viaplay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 22:59
Ik begrijp de prijs discussies volkomen, maar er wordt hier alleen gesproken over de standaard abonnements prijzen. Als je een klein beetje oplet en/of 1 keer per jaar een belletje doet naar je provider, kan je best wel korting scoren. Ik betaal 12,79 pm voor Viaplay (want ook groot voetbal liefhebber) en 9,95 pm voor ESPN. Blijft natuurlijk best een hoop geld, maar ik heb het er voor over. Hobby's kosten geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
DutchOwnage schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:35:
Ik begrijp de prijs discussies volkomen, maar er wordt hier alleen gesproken over de standaard abonnements prijzen. Als je een klein beetje oplet en/of 1 keer per jaar een belletje doet naar je provider, kan je best wel korting scoren. Ik betaal 12,79 pm voor Viaplay (want ook groot voetbal liefhebber) en 9,95 pm voor ESPN. Blijft natuurlijk best een hoop geld, maar ik heb het er voor over. Hobby's kosten geld.
Volgens mij gaat het er bij de meesten hierom dat ze geen of weinig interesse hebben in voetbal- en andere sportwedstrijden die bij het Viaplay abbonement inzitten. Voor mijzelf sprekend, ik kijk al jaren geen sporten meer op TV en volg alleen maar Formule 1,2,3 en MotoGP wedstrijden. Dan is een abonnement wat hierop is toegespits ideaal en was dan ook wel 60€ per jaar waard. Zelfs 90€ vind ik nog wel te doen voor een F1 abonnement. Als je dan gaat kijken naar het een dienst als Viaplay dan koop je dus ook een hoop content die je niet gaat kijken en dat is zonde van het geld.

MotoGP is volgens mij niet legaal te kijken als je een inet abo hebt via KPN, maar dat weet ik niet zeker.

De discussie dat het in andere landen 'gratis' is even daargelaten, rechtsom/linksom wordt er natuurlijk ergens geld richting het FOM getunneld om de rechten te betalen. In Nederland zitten we met de uitzonderlijke situatie dat Viaplay hier de dominante partij wil zijn en F1 de prijzen heeft opgeschroefd om Viaplay tegemoet te komen als 'partner'.

[ Voor 10% gewijzigd door Lord_Dain op 28-07-2024 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
_

[ Voor 99% gewijzigd door TexMex op 28-07-2024 16:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

OMG ze (ViaPlay) gooit hun reklame er tussendoor bij F1tvpro, tussen de kwalificatie sessions. Die rommel komt via het commentaar uit de studio, voordat Amber gaat spreken, ik hoop maar dat het een fout was. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Winkiller schreef op zondag 28 juli 2024 @ 12:40:
OMG ze (ViaPlay) gooit hun reklame er tussendoor bij F1tvpro, tussen de kwalificatie sessions. Die rommel komt via het commentaar uit de studio, voordat Amber gaat spreken, ik hoop maar dat het een fout was. -O-
Viel mij gisteren (en de afgelopen maanden) regelmatig op dat de meuk/discussie vanuit de studio in de F1 TV pro stream terecht komt. Inclusief discussies over beelden die ze in de studio terugkijken maar niet te zien zijn in de F1 TV pro stream. Daarom kijk ik sinds vorige race met de audio van Sky, kan die sukkels met hun commentaar in de studio niet luchten... :(

[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 28-07-2024 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
ArcticWolf schreef op zondag 28 juli 2024 @ 10:59:
[...]

8 als je die verhoging van 95 aanhoudt. Maar die mochten wij hier in NL niet meer afnemen. Naar 144 vind ik ook absurd. En helemaal de wanneer op werd niet door mij geaccepteerd. Dus ben ook geen lid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
alex3305 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:14:
[...]

Waarbij je dan de hoeveelheid wedstrijden als nuance moet toevoegen. Bij F1 zijn er (gemiddeld) 2 wedstrijden in de maand. Bij Viaplay en ESPN heb je, als ik het goed heb berekend, 686 wedstrijden per jaar (Premier League 380, Eredivisie 306) op het hoogste niveau. Dat zijn dan meer dan 57 wedstrijden per maand 8)7. Dit is dus nogal appels en peren vergelijken.
Alleen denk je toch niet serieus dat ik 57 wedstrijden (klein detail, er zijn nogal wat wedstrijden tegelijk dus je berekening klopt niet helemaal ;)) per maand bekijk?
12 euro per maand voor alleen datgene wat je wil zien, tov 30 euro per maand voor een hele hoop wedstrijden die me geen fluit interesseren. Geef mij lekker een abbo optie waar in ik specifiek aan kan geven welke clubs ik wil zien, zou ideaal zijn.
Daarnaast vind ik niet dat je zomaar in iemand z'n portemonnee moet kijken.
Waar doe ik dat dan? Ik geef alleen aan dat er verschillende meningen zijn, meer niet. Verder totaal geen waarde oordeel over die meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Millie-ano schreef op zondag 28 juli 2024 @ 13:50:
[...]

8 als je die verhoging van 95 aanhoudt. Maar die mochten wij hier in NL niet meer afnemen. Naar 144 vind ik ook absurd. En helemaal de wanneer op werd niet door mij geaccepteerd. Dus ben ook geen lid
Ja dat had ik dus even gemist... Had opgezegd en nu kan ik niet meer verlengen. Alleen met het nieuwe tarief.
Dus ik ben van 65 naar 144 euro gegaan... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Is er optie om het commentaar uit te schakelen? Ik dacht dat het er in zat, maar kan het niet vinden op zowel iOS als Android.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
toolkist schreef op zondag 28 juli 2024 @ 14:04:
[...]

Alleen denk je toch niet serieus dat ik 57 wedstrijden (klein detail, er zijn nogal wat wedstrijden tegelijk dus je berekening klopt niet helemaal ;)) per maand bekijk?
Nee haha. Natuurlijk niet. Maar dan nog. Bij F1 mag ik enorm blij zijn met 24 interessante wedstrijden per jaar. Want dat gebeurt ook nooit. Maar ik denk dat jij teleurgesteld bent met 'maar' 24 interessante voetbalwedstrijden per jaar. Daarom blijft het appels en peren vergelijken.

Feit is simpel. Het was een paar jaar geleden 'gratis' voor een groot deel van Nederland. Toen werd het €64,99 per jaar, toen €94,99 per jaar en nu ruim €140 per jaar voor hetzelfde. Maar in de periode van de prijsverhogingen is er niets verbeterd of veranderd, behalve dan dat de prijs ruim is verdubbeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Lord_Dain schreef op zondag 28 juli 2024 @ 13:09:
[...]

Viel mij gisteren (en de afgelopen maanden) regelmatig op dat de meuk/discussie vanuit de studio in de F1 TV pro stream terecht komt. Inclusief discussies over beelden die ze in de studio terugkijken maar niet te zien zijn in de F1 TV pro stream. Daarom kijk ik sinds vorige race met de audio van Sky, kan die sukkels met hun commentaar in de studio niet luchten... :(
Tenenkrommend vervelend die reclame en idd. bar slecht commentaar als je bijna je hele leven naar Olav Mol luistert. Die Engelsen denken dat ze op een veiling staan of misschien wel op een kermis, ondanks dat ik best goed uit de voeten kan met de Engelse taal. Misschien moeten die 2 Viaplay hosts (geen idee wie het zijn) het maar over laten aan Allard Kalff. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DR!5EQ schreef op zondag 28 juli 2024 @ 15:27:
Is er optie om het commentaar uit te schakelen? Ik dacht dat het er in zat, maar kan het niet vinden op zowel iOS als Android.
In de Android TV app is de optie "FX" aanwezig 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Laatst online: 18-09 11:55
alex3305 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:14:
[...]

Daarnaast vind ik niet dat je zomaar in iemand z'n portemonnee moet kijken. Het is nogal wiedes dat een sport die een paar jaar geleden gratis te kijken was voor half Nederland nu 12 euro per maand moet kosten. Ik denk dat we daar onderhand ook wel uit zijn. En ik heb dit al vaker gezegd, F1TV moet oppassen dat ze zichzelf met zulke prijzen niet uit de markt prijzen. Want wij krenterige Nederlanders stoppen met kijken of zoeken illegale alternatieven.
de aantallen ga je nooit halen, maar je maakt er wel heel erg appels en peren vergelijk van als je wel Premier League en Eredivisie meeneemt, maar niet de F2 en de F3
Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste

Let op:
In dit topic bespreken we de prijsverhoging en mogelijke kortingen van F1TVPRO. De prijs die genoemd is in de portal is niet correct, degene die gemaild is wel.

Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

F1 TV Pro FAQ