[F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste
Acties:

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:59

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Voor anderen wellicht nuttig;
Ik begrijp uw bezorgdheid en erken uw verzoek om uw F1 TV-abonnement te annuleren.

Na het bekijken van uw account, kan ik bevestigen dat het abonnement al actief is geweest en gebruikt tijdens de huidige factureringsperiode. Hierdoor kunnen we geen volledige terugbetaling bieden. We kunnen echter een pro rata terugbetaling aanbieden voor de resterende ongebruikte tijd op uw abonnement.

Dit betekent dat u alleen in rekening wordt gebracht voor de periode waarin de service beschikbaar was op uw account, en de rest wordt dienovereenkomstig terugbetaald.
Dat heb ik nu geaccordeerd @Damian :)

Mijn boefje is liev!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

JB schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 13:44:
Voor anderen wellicht nuttig;

[...]

Dat heb ik nu geaccordeerd @Damian :)
lk heb nog geen reactie gehad helaas....

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Damian schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 13:50:
[...]

lk heb nog geen reactie gehad helaas....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kZpmjhWQnIMwTm9JcjLLQoYp80s=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Lo1TM6AfYTwpUI3jWwyLr3Vf.png?f=user_large

Mijn boefje is liev!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:06
Blijkbaar hebben ze iets te veel opzeggingen? Want mijn op 4 maart verlengde abo weigeren ze te annuleren. Omdat het meer dan 14 na verlenging is (gisteren gemaild, dus een wopping 17 dagen na verlenging). Iets dat sowieso niet expliciet in de voorwaarden staat (die 14 dagen verwijzen ze alleen naar v.w.b. nieuwe klanten / aangegane abonnementen, niet als onderdeel van automatische verlenging).

Mijn reactie dat er genoeg ervaringen te vinden zijn waarbij ze wel geannuleerd hebben buiten 14 dagen (zoals @JBs post hierboven op hint, want €85 kan naar mijn idee niet binnen 14 dagen en zou hoger moeten liggen), al dan niet op basis van "wanneer laatst gebruikt gemaakt van de dienst" (ook afgeleid uit de berichten van JB) én het aanhalen van het Nederlands consumenten recht dat je stilzwijgende verlengingen altijd kunt opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand (in mijn geval zou dat dan opzegging vanaf 21-4 betekenen met restitutie vanaf dan) wordt daarbij niet op ingegaan en alleen herhaald dat ik niet kan herroepen na 14 dagen, of ik er nu gebruik van heb gemaakt of niet (alleen GP Australië gekeken dus dat was nog binnen 1 week van verlenging).

Dus dat wordt dan maar upgraden naar Premium maand abo (vanaf jaarlijks Pro dus). En vervolgens het Premium abo annuleren (of zelfs herroepen binnen 14 dagen? :Y) )

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-03 23:35
RobertMe schreef op zondag 22 maart 2026 @ 14:31:
Blijkbaar hebben ze iets te veel opzeggingen? Want mijn op 4 maart verlengde abo weigeren ze te annuleren. Omdat het meer dan 14 na verlenging is (gisteren gemaild, dus een wopping 17 dagen na verlenging). Iets dat sowieso niet expliciet in de voorwaarden staat (die 14 dagen verwijzen ze alleen naar v.w.b. nieuwe klanten / aangegane abonnementen, niet als onderdeel van automatische verlenging).

Mijn reactie dat er genoeg ervaringen te vinden zijn waarbij ze wel geannuleerd hebben buiten 14 dagen (zoals @JBs post hierboven op hint, want €85 kan naar mijn idee niet binnen 14 dagen en zou hoger moeten liggen), al dan niet op basis van "wanneer laatst gebruikt gemaakt van de dienst" (ook afgeleid uit de berichten van JB) én het aanhalen van het Nederlands consumenten recht dat je stilzwijgende verlengingen altijd kunt opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand (in mijn geval zou dat dan opzegging vanaf 21-4 betekenen met restitutie vanaf dan) wordt daarbij niet op ingegaan en alleen herhaald dat ik niet kan herroepen na 14 dagen, of ik er nu gebruik van heb gemaakt of niet (alleen GP Australië gekeken dus dat was nog binnen 1 week van verlenging).

Dus dat wordt dan maar upgraden naar Premium maand abo (vanaf jaarlijks Pro dus). En vervolgens het Premium abo annuleren (of zelfs herroepen binnen 14 dagen? :Y) )
Maar annuleren is iets anders dan opzeggen; annuleren is de verlenging van het abonnement ongedaan maken (daar hoeven ze niet mee akkoord te gaan), opzeggen is het verlengde abonnement beëindigen, met een opzegtermijn van 1 maand (daar moeten ze wel mee akkoord gaan en x/12e van de kosten terugbetalen).
;)

• RobertMe
henri86 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 15:44:
[...]

Maar annuleren is iets anders dan opzeggen; annuleren is de verlenging van het abonnement ongedaan maken (daar hoeven ze niet mee akkoord te gaan), opzeggen is het verlengde abonnement beëindigen, met een opzegtermijn van 1 maand (daar moeten ze wel mee akkoord gaan en x/12e van de kosten terugbetalen).
;)
Uiteraard. Maar een opzegging met opzegtermijn van 1 maand gingen ze dus ook niet op in (als in: reageerden ze helemaal niet op. Alleen puur dat ik niet kon opzeggen / annuleren / ...). Een opzegging met opzegtermijn had ik ook nog wel okay gevonden. Alleen is op dit forum (en dus ook dit topic) een aantal keren voorbij gekomen dat ze volledige of gedeeltelijke restitutie gaven. En dat is/leek nogal willekeur.

Maar ik opende dit topic omdat ik intussen 3 mails heb. 1. Restitutie, zelfde mail als JB hierboven (90 euro, gedeeltelijk dus t/m nu-ish); 2. Abo is geannuleerd; 3. Reactie op het support contact met dan ook mededeling dat ik restitutie krijg, abo is opgezegd, ... (incl. "excuses" voor de voorgaande berichten).

Met genoeg herhalen dat Nederlands consumenten recht bij stilzwijgende verlenging deze opzegtermijn van 1 maand heeft, en dat op basis van Europese verdragen (niet meer van toepassing op VK? :Y) als het "Europees" in deze "EU" is ) het consumenten recht van de klant (/consument) uit zijn eigen land (ook) van toepassing is, nu dus alsnog per direct kunnen opzeggen. (En dat is dan buiten Nederlandse "wet" om, want dan was het een opzegging per 21-4 geweest en had ik uiteraard ook minder terug gekregen).

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Klopt @RobertMe, inmiddels 2 races gezien. Geen idee of mijn jarenlange subscription er mee te maken had, of inderdaad teveel opzeggingen inmiddels… :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vz9uL-OpvA74N3CRdHPfmX6CQzc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nRKpmJCbZpa03SivREqB95Io.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

• RobertMe
JB schreef op zondag 22 maart 2026 @ 17:01:
Klopt @RobertMe, inmiddels 2 races gezien. Geen idee of mijn jarenlange subscription er mee te maken had, of inderdaad teveel opzeggingen inmiddels… :?

[Afbeelding]
Lol. Jij had dus ~1,5e maand al het nieuwe abo en geen probleem om per direct op te zeggen.
Terwijl ze bij mij dan aangaven dat meer dan 14 dagen terug was verlengd en daardoor geen annulering / opzegging mogelijk. Incl dat ik dan nog "de rest van het jaar kon genieten van het abo".

Nouja, de aanhouder wint dan maar d:)b (want dus na de derde mail / 2e reactie wel per direct opgezegd)

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
.

[ Voor 100% gewijzigd door JB op 23-03-2026 07:40 ]

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Let op:
In dit topic bespreken we de prijsverhoging en mogelijke kortingen van F1TVPRO. De prijs die genoemd is in de portal is niet correct, degene die gemaild is wel.

Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

F1 TV Pro FAQ