PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Zie hier veel mensen waar het abbo vandaag van verlengt, wordt, zo ook bij mij.
Heb nog geen mail gehad, maar ga ervan uit dat die straks nog komt voor die €95.
Vroeger bij RTL was de F1 triest, reclame tussendoor en dan in een thumbnail zien hoe iemand inhaalde, een safetycar de baan op kwam, om dan na de reclame even in 1 minuut een samenvatting te krijgen van Olav Mol hoe spannend het wel niet was in de reclame.
Met Ziggo sport was het al een stuk beter, en doordat ik bij Ziggo zat kon ik gratis naar de races kijken, pakte vervolgens een vodafone abbo erbij om ook gratis naar de trainingen en kwalificaties te kijken, want anders moet je maandelijks betalen.
Het hele viaplay debacle heeft mij naar F1 tv gepushed waar ik het voor €65 kon kijken. En nu wordt dat €95.
Het begint een beetje een dure hobby te worden, maar goed, het is een dure sport en ik ben niet verplicht om te kijken.
Met een prijs van €4 per wedstrijd, en waar ik 3 dagen plezier heb inclusief een mooie besteding van de zondagmiddag, vind ik het nog goed te doen.
Als ik terug kijk heb ik het op 20-2 besteld, maar kwamen er 7 dagen gratis bij omdat toen de GP van Imola was afgelasteltweako schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:40:
Volgens mij was 27-02-2023 een populaire dag om f1 tv af te sluiten, kwam toen de aanbieding of zo?
Zie hier veel mensen waar het abbo vandaag van verlengt, wordt, zo ook bij mij.
Heb nog geen mail gehad, maar ga ervan uit dat die straks nog komt voor die €95.
Vroeg bij RTL was het F1 triest, reclame tussendoor en dan in een thumbnail zien hoe iemand inhaalde, een safetycar de baan om kwam, om dan na de reclame even in 1 minuut een samenvatting te krijgen van Olav Mol hoe spannend het wel niet was in de reclame.
Met Ziggo sport was het al een stuk beter, en doordat ik bij Ziggo zat kon ik gratis naar de races kijken, pakte vervolgens een vodafone abbo erbij om ook gratis naar de trainingen en kwalificaties te kijken, want anders moet je maandelijks betalen.
Het hele viaplay debacle heeft mij naar F1 tv gepushed waar ik het voor €65 kon kijken. En nu wordt dat €95.
Het begint een beetje een dure hobby te worden, maar goed, het is een dure sport en ik ben niet verplicht om te kijken.
Met een prijs van €4 per wedstrijd, en waar ik 3 dagen plezier heb inclusief een mooie besteding van de zondagmiddag, vind ik het nog goed te doen.
Vaak bu'j te bang!
Bij mij stond dit ook.Arend_Akelig schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:56:
[Afbeelding]
Hij blijft maar op 64,99 staan…heb wel op verlengen gedrukt maar krijg denk ik eerst een factuur/betalingsvoorstel?
Er is 95 euro afgeschreven. Ik had al wel een mail gehad vorige maand.
Bij mij staat er ook €64,99, zojuist een mail gehad dat het met een jaar verlengd is voor €94,99.Arend_Akelig schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:56:
[Afbeelding]
Hij blijft maar op 64,99 staan…heb wel op verlengen gedrukt maar krijg denk ik eerst een factuur/betalingsvoorstel?
Deze uitleg lijkt me persoonlijk een beetje onzin. Ja, wij zitten er bovenop, maar ik gok dat veruit de meeste mensen gewoon die mail hebben gezien en dan hun abonnement laten verlengen, en nooit gezien hebben dat je geen jaar-abo meer kunt afsluiten.henrid schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:25:
Dat van die maandelijkse afschrijving was gewoon een truc om je nu het gevoel te geven dat je blij mag zijn met die verhoogde jaarafschrijving. Een deel van de mensen is daar gevoelig voor, en zo heeft F1TV weer wat extra abonnees aan zich weten te binden.
Het lijkt me eerder dat Viaplay gewoon gepushed heeft voor nog meer geld.
[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 27-02-2024 21:45 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
@.oisyn op welke manier zou Viaplay iets van je geld zien indien je 95 euro voor F1TV betaalt?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Waarom denk je dat die prijs omhoog is gegaan? Viaplay wil gewoon een hap uit de taart. Ze hebben zelf een vet duur abo en ondertussen maait F1 zelf het gras onder hun voeten vandaan. Het is speculatie, hoor, maar ik kan me niet voorstellen dat F1TV alles in hun eigen zak steekt. In heel Europa is het goedkoper, behalve daar waar Viaplay actief is (als het überhaupt beschikbaar is).Laguna schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 23:10:
@.oisyn op welke manier zou Viaplay iets van je geld zien indien je 95 euro voor F1TV betaalt?
[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 27-02-2024 23:16 ]
Rond 20 februari was de periode dat er een jaarabonnement met 20% korting kon worden afgesloten. Net voordat het seizoen begon.eltweako schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:40:
Volgens mij was 27-02-2023 een populaire dag om f1 tv af te sluiten, kwam toen de aanbieding of zo?
De jaar ervoor was er ook een vergelijkbare actie. Dit jaar blijkbaar geen kortingsactie.

Pardon my dutch
ALS de F1 ergens goed in is, is het al het geld in eigen zak steken.oisyn schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 23:15:
[...]
Waarom denk je dat die prijs omhoog is gegaan? Viaplay wil gewoon een hap uit de taart. Ze hebben zelf een vet duur abo en ondertussen maait F1 zelf het gras onder hun voeten vandaan. Het is speculatie, hoor, maar ik kan me niet voorstellen dat F1TV alles in hun eigen zak steekt. In heel Europa is het goedkoper, behalve daar waar Viaplay actief is (als het überhaupt beschikbaar is).
Ik denk dat de F1 het liefst ziet dat viaplay het hoofd boven water houd. De prijs verhogen zorgt voor meer mensen die toch viaplay kiezen.... direct is dat geen inkomsten via F1TV, maar indirect verdienen ze dat straks wel weer terug met de tv rechten.
Ze weten dat een grote groep die nu F1TV heeft toch zal blijven ivm kwaliteit. Een klein deel zal opzeggen door de prijsverhoging maar niet 1/3e. Dus kwa inkomsten na de verhoging blijven ze evenveel verdienen aan F1TV. Een klein deel zal Viaplay nemen ipv F1TV (de groep die de andere programma's ook interessant vind, maar het prijsverschil te groot vond EN wie de beeldkwaliteit van Viaplay prima vind) en met de prijsverhogingen daar hoopt F1 dat dat genoeg is om Viaplay te overtuigen de F1 in het portfolio te houden en de Nederlandse markt niet te verlaten.
Dan kunnen ze namelijk meer verdienen aan de veiling.
Uiteindelijk gaan ze dus net zoveel verdienen aan F1TV, maar krijgen ze óók meer geld voor de uitzendrechten.... Én Viaplay is de boeman als tegenvalt want door hún "moest" de prijs omhoog.
En als ze failliet gaan blijft de prijs van F1TV gewoon gelijk... Met een welkomstkorting voor het eerste jaar die dan wél weer beschikbaar zal zijn.
F1 gaat voor winstmaximalisatie

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 28-02-2024 00:01 ]
Mogelijk als compensatie voor de FOM, doordat alle abonnees van Viaplay zonder extra kosten toegang krijgen tot F1TV Pro. Het is inderdaad wel opvallend dat juist bij alle landen waar Viaplay actief is, de prijs van F1TV Pro hoog is (al was dat in Nederland de afgelopen 2 jaar niet zo)..oisyn schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 23:15:
[...]
Waarom denk je dat die prijs omhoog is gegaan? Viaplay wil gewoon een hap uit de taart. Ze hebben zelf een vet duur abo en ondertussen maait F1 zelf het gras onder hun voeten vandaan. Het is speculatie, hoor, maar ik kan me niet voorstellen dat F1TV alles in hun eigen zak steekt. In heel Europa is het goedkoper, behalve daar waar Viaplay actief is (als het überhaupt beschikbaar is).
Viaplay drijft inderdaad wel de prijs op doordat het ordinaire profiteurs zijn. Ze bieden bagger aan voor de hoofdprijs en er zijn helaas genoeg mensen die genoegen nemen met bagger.
Klopt, maar dat komt door Sky net als in het Verenigd Koninkrijk. Al zou het me inderdaad niet verbazen als Viaplay ook die kant op wil, maar tot nu toe hebben ze dat nog in geen enkel land afgedwongen. Waarschijnlijk omdat ze er het geld niet voor hadden doordat ze alles in de uitzendrechten hadden gestoken en alleenrecht daar geen onderdeel van was. Indien Viaplay de rechten wint dit jaar en F1TV Pro enkel nog via een maandabonnement afgenomen kan worden (of niet langer beschikbaar is), dan ga ik ook naar "alternatieve manieren" kijken. Viaplay krijgt in ieder geval geen cent van mij..oisyn schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 00:00:
En in Duitsland is afgedwongen dat F1TV helemaal niet toegankelijk is. Ik denk dat we in NL ook heel hard die kant op gaan.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Nu mail gehad dat mijn abo is opgezegd. Op de site zie ik nu alleen de optie € 11,90 per maand. Is er voor mij nog een manier om € 95,- per jaar te krijgen?
Ik las gister ergens dat de FOM vóór de start van het seizoen de uitzendrechten van 2025 bekend gaat maken, vandaag of morgen dus. Ik denk dat nu zelfs de voorheen-Ziggo-haters hopen dat ze het gaan krijgen. Voorheen had Ziggo het over alle abbonementen verdeeld natuurlijk, maar aangezien die prijs daar niet omlaag is gegaan, ze nu gewend zijn aan die inkomsten, ben ik bang dat we daar alsnog dezelfde opslag gaan betalen omdat de F1 dan opnieuw terugverdiend moet worden.Laguna schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 00:42:
[...]
Het is inderdaad wel opvallend dat juist bij alle landen waar Viaplay actief is, de prijs van F1TV Pro hoog is
[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 28-02-2024 06:47 ]
Hoezo niet? Enkel een maandabbo is dus meer inkomsten voor F1TV. Dat is precies wat ik aangeef. Een deel van de klanten pushen naar Viaplay zodat die genoeg kunnen geld voor de uitzendrechten kunnen bieden straks... Maar zelf ook zorgen dat de eigen inkomsten niet omlaag gaan omdat een deel bij F1TV zal blijven ivm kwaliteit en geen behoefte aan het overige Viaplay aanbod..oisyn schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 00:00:
@Waah Je verhaal verklaart niet waarom een jaar-abo nu niet meer af te sluiten is. Dit is overduidelijk een Viaplayvinger in de pap. En btw, bij een Viaplay abonnement krijg je ook F1TV toegang. Dus ze delen sowieso al in de kosten. En in Duitsland is afgedwongen dat F1TV helemaal niet toegankelijk is. Ik denk dat we in NL ook heel hard die kant op gaan.
En ik denk wel te weten waarom Viaplay niet het alleenrecht heeft "afgedwongen" en Sky wel: voor dat alleenrecht zal Sky goed betalen, bovenop de uitzendrechten-veiling

Dat lijkt me stug, dat men kan bieden moet immers nog plaatsvinden.Dennisdn schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 06:46:
[...]
Ik las gister ergens dat de FOM vóór de start van het seizoen de uitzendrechten van 2025 bekend gaat maken, vandaag of morgen dus.
Die kans is inderdaad groot, maar Ziggo heeft veel meer klanten in Nederland dus ze kunnen besluiten dit te verwerken in de abonnementsprijs van al hun klanten (al heeft Viaplay geloof ik totaal meer klanten verspreid over meerdere landen), waardoor de prijsverhoging minder fors zal zijn dan bij Viaplay. Naast natuurlijk het Ziggo Sport Totaal pakket dat voor niet-Ziggo klanten beschikbaar is bij andere providers.Ik denk dat nu zelfs de voorheen-Ziggo-haters hopen dat ze het gaan krijgen. Voorheen had Ziggo het over alle abonnementen verdeeld natuurlijk, maar aangezien die prijs daar niet omlaag is gegaan, ze nu gewend zijn aan die inkomsten, ben ik bang dat we daar alsnog dezelfde opslag gaan betalen omdat de F1 dan opnieuw terugverdiend moet worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 28-02-2024 08:01 ]
Ja dat kan nog als je het abbonement afsluit via de appstore. Abbo voor 3.99 afsluiten en dan via je instellingen -> bekijk abbo -> aanpassen naar jaarabbo voor 94.95. Heb dat net nog gedaan.Skidmarks schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 06:35:
Ik had een jaar abo via F1 TV site afgesloten vorig jaar 27-2. Daarna vroeg alweer opgezegd in de hoop weer van de jaarlijkse korting gebruik te kunnen maken.
Nu mail gehad dat mijn abo is opgezegd. Op de site zie ik nu alleen de optie € 11,90 per maand. Is er voor mij nog een manier om € 95,- per jaar te krijgen?
Ik moet het slechts met geruchten doen, maar die zeggen dat de bieding is begonnen op 30 januari en de uitslag vandaag of morgen bekend moet zijn.Laguna schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 07:55:
[...]
Dat lijkt me stug, dat men kan bieden moet immers nog plaatsvinden.
Mijn lopende F1TV pro jaarabbo is vandaag gisteren afgeschreven van de creditcard. Het is 94.99 geworden en niet de 64.99 die vermeld stond in m'n account.
[ Voor 4% gewijzigd door Raymond P op 28-02-2024 09:26 ]
- knip -
Ah ja Chris WoertsDennisdn schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 08:15:
[...]
Ik moet het slechts met geruchten doen, maar die zeggen dat de bieding is begonnen op 30 januari en de uitslag vandaag of morgen bekend moet zijn.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
---RAWE CEEK!!!---
En ben bang dat het weer Viaplay gaat worden - ook gezien de recente wijzigingen in F1TV beleid, dat zal ongetwijfeld allemaal onderdeel zijn van de onderhandelingen. Voor Viaplay is het ook een beetje alles of niets, alle markten behalve Nordics & NL zijn afgestoten en ze claimen winstgevend te zijn in Nederland. Als ze de rechten nu verliezen is het natuurlijk exit Viaplay per 2025.Laguna schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:34:
[...]
Ah ja Chris Woertswe gaan binnenkort wel merken dan of hij het juist heeft.
Aan de andere kant, Ziggo verliest bakken met klanten aan glasvezel, zelfs met dikke kortingen die ze geven - dus voor hun kan F1 de redding zijn. De vraag is of ze zo'n bedrag daarvoor willen investeren.
Of misschien komt Sport7 wel terug van de dood en kaapt alles
Houd er rekening mee dat het abonnement automatisch wordt verlengd, tenzij u het vóór vrijdag 28 februari 2025 opzegt.”
Ook hier 95 euro.
Zeker dat je de automatische verlenging niet zelf stopgezet had?NoFearCreations schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:53:
Mijn abbonement is eenzijdig opgezegt vanuit F1TV, op de dag dat hij verlengt zou moeten worden. Chat is niet bereikbaar, ik ben zo klaar met dit gezeik.
hoi
Was bij mij ook, tijdens het chatten met de helpdesk hebben ze het alsnog gedaan, ze lijken uitgegaan te zijn van eerder uitgedraaide lijsten en een vervallen creditcard die ik in januari had geupdated.FietsFanaat33 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:01:
Weet iemand als de betaling is mislukt, hoelang het dan duurt dat ze het weer opnieuw proberen?
[ Voor 37% gewijzigd door Dennisdn op 28-02-2024 12:32 ]
Ik ook niet maar tot nu toe lijkt dat het enige verschil tussen mij en alle andere mensen?alienfruit schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:13:
Ik zou niet weten hoe Revolut in dit geval een bepalende factor kan zijn?
hoi
Of hebben we hier te maken met UK recht?
Volgens Nederlands consumentenrecht kun je inderdaad bij automatische verlenging per maand opzeggen.jroz2001 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:01:
Hier ook afgesloten voor € 94,99. Volgens mij zou ik toch gewoon maandelijks mogen opzeggen toch? Aangezien het stilzwijgend is verlengd. Kan alleen niet via de site...
Of hebben we hier te maken met UK recht?
ReVision. in "[F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen"ReVision. schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:15:
[...]
Ik ook niet maar tot nu toe lijkt dat het enige verschil tussen mij en alle andere mensen?
Je zegt hier dat je op de 20e hebt betaald/aangemeld, dat verklaart een hoop.
Nee want er zijn meerdere mensen die dat ook hebben gedaan en al hebben aangegeven in dit topicHumma Kavula schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:11:
[...]
ReVision. in "[F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen"
Je zegt hier dat je op de 20e hebt betaald/aangemeld, dat verklaart een hoop.
hoi
Hier ook gebruik gemaakt van Revolut vorig jaar. Heb niet opgezegd dus verwacht ook 64,99. We zullen zien.ReVision. schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:07:
Ben ik dan echt de enige die gematst is door F1TV? Helemaal niemand anders die ook Revolut had en voor €64,99 is verlengd?
:fill(white):strip_exif()/f/image/MzJlC2CtBnc8p4a7AsZK2Fmu.png?f=user_large)
En zie hier de reden waarom verschillende diensten in Nederland alleen nog maar maand abo’s aanbieden. In elk geval Discovery+ doet ook alleen maar per maand. Andere abonnementen dan F1TV en Discovery+ heb ik zelf niet.roviaro schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:06:
[...]
Volgens Nederlands consumentenrecht kun je inderdaad bij automatische verlenging per maand opzeggen.
Immers, als het iets in de praktijk werkt als een maand abo hebben ze liever dat je ook de prijs betaald die er bij hoort. Een aanbieder geeft normaal een korting als ze weten dat je een heel jaar klant blijft. Maar dat is dus dankzij die wet, na het eerste jaar, niet zeker.
Bovendien is het administratief onhandig als een klant na 2 maanden zijn jaarabo opzegt en je 10/12e moet terugbetalen. Bij maand abo’s is het veel makkelijker om het na de huidige maand te beëindigen, dan is er geen afrekening nodig.
Dus dan maar helemaal geen jaarabonnementen meer aanbieden.
na 24 u nieuwe poging. had het zelf ook. via chat werd aangegeven dat na 24 u nieuwe incasso poging wordt gedaan.. (dat is bij mij vanmiddag om ong 15.30 u, dus ben benieuwd)FietsFanaat33 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:01:
Weet iemand als de betaling is mislukt, hoelang het dan duurt dat ze het weer opnieuw proberen?
Plus dat de maandabonnementen beter zijn te voorspellen. Ik zit in een familie met een fitnessbedrijf en voor de bank zijn jaarabo's een klein risico omdat ze in theorie grotendeels de dag vooraf opgezegd kunnen worden. Maandabbo's worden doorlopend gemuteerd en hangt het niet zo af van één dag in het jaar. Het nadeel is dan wel dat je maandelijks veel werk hebt met een berg storneringen, maar dat weegt voor F1TV blijkbaar op tegen de onzekerheid.joost217 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:34:
[...]
Bovendien is het administratief onhandig als een klant na 2 maanden zijn jaarabo opzegt en je 10/12e moet terugbetalen. Bij maand abo’s is het veel makkelijker om het na de huidige maand te beëindigen, dan is er geen afrekening nodig.
Klopt. Heb net gechat met helpdesk. Morgen proberen ze het weer. Er zullen in totaal 5 pogingen zijn. Het betreft bij mij een revolut rekening. Laatst eerste x kaart toegevoegd en dit werd bevestigd in revulot app. Werd er vandaag afgehouden gaat gvd revolut de transactie blokkeren 😡. Omdat denken dat het fraude is. Heb de blokkade nu opgeheven en hopelijk lukt het morgen wel.forzafan schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:45:
[...]
na 24 u nieuwe poging. had het zelf ook. via chat werd aangegeven dat na 24 u nieuwe incasso poging wordt gedaan.. (dat is bij mij vanmiddag om ong 15.30 u, dus ben benieuwd)
De 27ste is nog voor de cut-off date.ReVision. schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:13:
[...]
Nee want er zijn meerdere mensen die dat ook hebben gedaan en al hebben aangegeven in dit topic
Een verlenging in maart is gewoon €95.Taatort schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:20:
[...]
Hier ook gebruik gemaakt van Revolut vorig jaar. Heb niet opgezegd dus verwacht ook 64,99. We zullen zien.
[Afbeelding]
Zeg dat maar tegen alle users die hier gisteren postte dat hun abo was verlengd voor €95. Die €65 van @ReVision. was toch echt vanaf gisteren, want er waren er zeker 5 die meldde dat gisteren bij hun €95 was afgeschreven.
Er zijn meer mensen zoals jij waarbij er 65 euro is afgeschreven. Alle mensen waarbij 95 euro is afgeschreven waren nieuwe abonnees of mensen waarbij de verlenging later dan die van jou (20 februari) stond ingepland.ReVision. schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:13:
[...]
Nee want er zijn meerdere mensen die dat ook hebben gedaan en al hebben aangegeven in dit topic
Inderdaad, goed voor de consument maar een pain-in-the-ass voor ondernemers. Niet voor niets dat de kosten worden doorberekend. Dus ook wat F1TV nu doet.Dennisdn schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:45:
[...]
Plus dat de maandabonnementen beter zijn te voorspellen. Ik zit in een familie met een fitnessbedrijf en voor de bank zijn jaarabo's een klein risico omdat ze in theorie grotendeels de dag vooraf opgezegd kunnen worden. Maandabbo's worden doorlopend gemuteerd en hangt het niet zo af van één dag in het jaar. Het nadeel is dan wel dat je maandelijks veel werk hebt met een berg storneringen, maar dat weegt voor F1TV blijkbaar op tegen de onzekerheid.
On another note, ben zelf ook even gaan rekenen omdat hier wordt genoemd dat de rechten volgend jaar misschien naar Ziggo gaan, wat door velen wordt toegejuicht omdat het dan goedkoper wordt. Ook Canal+ wordt genoemd. Ik ben uitgegaan van wat ik nu heb (internet, TV, streaming) en gekeken naar wat mij dat zou kosten met dezelfde functionaliteit als Ziggo of Canal+ de F1 rechten hebben. Uitgaande dat F1TV mij in mei 94,99 berekent.
Rechten bij Ziggo: 11,- p/m duurder (of bij switch naar kabel internet 15,- p/m duurder)
Rechten bij Canal+: 10,- p/m duurder (uitgaand van huidige prijs in Frankrijk, ook Eurosport zit in pakket)
*In Canal+ landen geen F1TV beschikbaar.
Overigens is F1TV met maandabo, met huidige prijzen, voor mij nog altijd 6 to 11 euro goedkoper dan met Ziggo of Canal+.
En natuurlijk kan je de Franse Canal+ abonnementen niet 1-op-1 naar Nederland kopiëren, geeft wel een idee hoe Canal+ er mogelijk in zit.
Maar, log story short, met het oog op 2025 blijft de huidige situatie voor mij nog altijd het voordeligst. Zeker als het Canal+ wordt en er dan geen nieuwe F1TV abo's in Nederland worden verkocht en dus helemaal geen keuzen hebt als je F1 wil kijken. Mijn F1TV abonnement aanhouden voor 95 euro per jaar vind ik dus zo gek nog niet want dan kunnen ze hem volgend jaar ook niet zomaar afpakken. Of de prijs dan OK is zien we dan wel weer.
Mijn verlenging was gisteren op 27 februari net als al die andere mensen die wel 95 euro hebben betaald.Laguna schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:17:
[...]
Er zijn meer mensen zoals jij waarbij er 65 euro is afgeschreven. Alle mensen waarbij 95 euro is afgeschreven waren nieuwe abonnees of mensen waarbij de verlenging later dan die van jou (20 februari) stond ingepland.
hoi
Precies dit. Toen ik nog Ziggo Sport Totaal moest afnemen om F1 te kijken, was ik veel meer geld kwijt dan nu.joost217 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:31:
[...]
Inderdaad, goed voor de consument maar een pain-in-the-ass voor ondernemers. Niet voor niets dat de kosten worden doorberekend. Dus ook wat F1TV nu doet.
On another note, ben zelf ook even gaan rekenen omdat hier wordt genoemd dat de rechten volgend jaar misschien naar Ziggo gaan, wat door velen wordt toegejuicht omdat het dan goedkoper wordt. Ook Canal+ wordt genoemd. Ik ben uitgegaan van wat ik nu heb (internet, TV, streaming) en gekeken naar wat mij dat zou kosten met dezelfde functionaliteit als Ziggo of Canal+ de F1 rechten hebben. Uitgaande dat F1TV mij in mei 94,99 berekent.
Rechten bij Ziggo: 11,- p/m duurder (of bij switch naar kabel internet 15,- p/m duurder)
Rechten bij Canal+: 10,- p/m duurder (uitgaand van huidige prijs in Frankrijk, ook Eurosport zit in pakket)
*In Canal+ landen geen F1TV beschikbaar.
Overigens is F1TV met maandabo, met huidige prijzen, voor mij nog altijd 6 to 11 euro goedkoper dan met Ziggo of Canal+.
En natuurlijk kan je de Franse Canal+ abonnementen niet 1-op-1 naar Nederland kopiëren, geeft wel een idee hoe Canal+ er mogelijk in zit.
Maar, log story short, met het oog op 2025 blijft de huidige situatie voor mij nog altijd het voordeligst. Zeker als het Canal+ wordt en er dan geen nieuwe F1TV abo's in Nederland worden verkocht en dus helemaal geen keuzen hebt als je F1 wil kijken. Mijn F1TV abonnement aanhouden voor 95 euro per jaar vind ik dus zo gek nog niet want dan kunnen ze hem volgend jaar ook niet zomaar afpakken. Of de prijs dan OK is zien we dan wel weer.
En dan kun je zeggen: switch dan naar kabel, maar dan ben je ook meer geld kwijt. Bovendien wil ik dat niet want de maximale upload die ze aanbieden is mij te laag voor het thuiswerken. Stond vorige week zo'n Ziggo knakker hier voor de deur te preken. Ziggo zou allemaal veel beter zijn, maar het was duurder EN langzamer dan wat ik nu heb.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Na telefoon met de bank en de chat op F1TV: F1TV heeft blijkbaar een error in de registratie van het cardnummer waardoor de bank de transactie weigert.
Oplossing volgens de bank: cardnummer opnieuw invoeren. Dit heb ik nu gedaan en ik hoop dat het morgen succesvol alsnog wordt verlengd. Ik meld me als dat zo is.
En inderdaad maximaal 5 pogingen de komende 5 dagen. Ik mocht wel een monthly subsciption nemen wat refunded werd als de betaling was gelukt
[ Voor 11% gewijzigd door R.E. op 28-02-2024 14:25 ]
Vette shit!
Niet zo snel dingen aannemenLord_Dain schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:13:
Het is gewoon brutaal. Ze schreven volgens mij bij klanten met een jaar abbo en VISA/Mastercard 95€ af en mensen met andere betalingsmethoden de 65€. ?
Als je abo via web afgesloten hebt kun je sowieso alleen via Visa/MC betalen. En daar is vanaf gisteren bij iedereen op @ReVision. na €95 afgeschreven.
Diegenen die hebben afgesloten via de app lijken een voordeel te hebben in dat de aankondiging daar later leek te zijn? En gezien ze een prijswijziging een maand van tevoren moeten aankondigen gaat de verhoging daar ietsjes later in.
Daarnaast schijnt bij de Apple Store een regel te zijn dat als je een abo afsluit met korting dat je na het aflopen (nogmaals) de prijs betaald die het origineel zou zijn geweest, en gaat de prijsverhoging pas daarna in. Dus vorig jaar jaar abo afgesloten met korting betekent nu €65 betalen (prijs die het bij afsluiten was zonder korting) en volgend jaar de dan actuele prijs. Alleen... kon je F1TV volgens mij nooit met korting afsluiten bij de app stores? Dus dat zou dan niet van toepassing zijn op F1TV.
Dan wordt het zeker AamaazonLaguna schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:34:
[...]
Ah ja Chris Woertswe gaan binnenkort wel merken dan of hij het juist heeft.
Dat loopt de hele dag door, bij mij werd het gisteren rond 17:30u afgeschreven. Ik maakte me ook wat zorgen, maar het komt goedEvertt schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:35:
Vandaag wordt de jaar abonnement verlengt. Alleen zie ik nog geen bedrag afgeschreven.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Gisteren een afschrijfpoging gedaan maar niet gelukt door incorrecte creditcardgegevens. Vreemd, aangezien ik die enkele weken geleden heb vernieuwd maar ok.
Vandaag 2e poging > €95 afgeschreven
Vorig jaar introductie tarief van €52. Afgesloten via f1tv website.
Ach ja, we kunnen er weer een jaar tegenaan.
[ Voor 4% gewijzigd door maniac2003 op 28-02-2024 15:42 . Reden: toevoeging ]
Eerder wel gedaan, maar het daarna weer terug gedraaid.henri86 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:54:
[...]
Zeker dat je de automatische verlenging niet zelf stopgezet had?
Vanmiddag een uur met de live support gechat zonder resultaat, ik moest maar gewoon een maand abbo afsluiten dan. Heb het laten escaleren naar een supervisor, maar ik zie het somber in.
---RAWE CEEK!!!---
Lenovo Legion 5 I Ryzen 7 5800H I RTX 3070 8 GB I 64GB RAM I 2x 1TB SSD I Google Pixel 6
Ok ik zie het inderdaad. Je bent ook de enige die vorig jaar geen gebruik heeft gemaakt van de kortingsactie en waar het komende te betalen bedrag in je accountoverzicht niet was aangepast naar €94,99. Je hebt dus geluk gehad.ReVision. schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:55:
[...]
Mijn verlenging was gisteren op 27 februari net als al die andere mensen die wel 95 euro hebben betaald.
Ik heb ook mazzel. ‘Gewoon’ ING credit card. Vorig jaar 52 betaald.ReVision. schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:07:
Ben ik dan echt de enige die gematst is door F1TV? Helemaal niemand anders die ook Revolut had en voor €64,99 is verlengd?
:strip_exif()/f/image/NUgtr5NRziWo6SuLD1R1wFeH.jpg?f=fotoalbum_large)
---RAWE CEEK!!!---
Behalve dat ik wel gebruik had gemaakt van de kortingsactie en vorig jaar ook €51,99 heb betaaldLaguna schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:28:
Ok ik zie het inderdaad. Je bent ook de enige die vorig jaar geen gebruik heeft gemaakt van de kortingsactie en waar het komende te betalen bedrag in je accountoverzicht niet was aangepast naar €94,99. Je hebt dus geluk gehad.
hoi
In mijn account staat nog steeds 64,99 euro.
Dat is wat ik vorig jaar ook had afgesloten. Eerste jaar een intro prijs van 51,99 en daarna 64,99 per jaar.
Schrijven ze meer af, dan storneer ik begin volgende week de betaling
Geld is ook afgeschreven, Alleen blijft de F1 website nog steeds alleen TV access zien als abbo, idem de app.
Aankoop al uiteraard al meerdere keren hersteld, app opnieuw geïnstalleerd maar dit werkt allemaal niet.
Meerdere mensen met dit probleem?
Lekker zo weer vlak voor het raceweekend. Ik zie het nog wel gebeuren dat ik tijdelijk nog een maand abbo moet afsluiten

Bl44t
Als je nu gewoon een maand abonnement neemt en aan het eind van het seizoen stop zet is het 9 maanden en dus 96 euro.NoFearCreations schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:32:
Inmiddels alweer een uur met de support bezig geweest, maar blijven volhouden dat ze niks kunnen doen, en dat ik maar gewoon een maand abbo moet afsluiten, wat dus op €132 per jaar uit komt. Alle VPN opties worden inmiddels geblokt, dus wordt helaas geen F1 voor mij dit jaar,
hoi
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Dan ben je de enige die gebruik heeft gemaakt van de kortingsactie, maar waarbij dat niet zichtbaar is in het accountoverzichtReVision. schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:38:
[...]
Behalve dat ik wel gebruik had gemaakt van de kortingsactie en vorig jaar ook €51,99 heb betaald
Ja dat vraag ik mij ook af, in mijn account stond gewoon nog 64 euro en ze schrijven 95 afSt@m schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 19:34:
Kut.. ik dacht dat ik had opgezegd, zie ik net dat er 95 euro is afgeschreven.. zeker geen kans meer om dit ongedaan te maken he.. nu wel afgemeld voor 2025 in ieder geval.
Account staat actief met verlengdatum vandaag.
Edit: 20 minuten later 95 afgeschreven
[ Voor 14% gewijzigd door sambalbaj op 28-02-2024 21:24 . Reden: Afgeschreven ]
Jawel. Zo lang je geen stream bekijkt kun je nog annuleren en geld terug krijgen.St@m schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 19:34:
Kut.. ik dacht dat ik had opgezegd, zie ik net dat er 95 euro is afgeschreven.. zeker geen kans meer om dit ongedaan te maken he.. nu wel afgemeld voor 2025 in ieder geval.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Zie: https://www.consumentenbo...opzeggen-van-abonnementenSt@m schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 19:34:
Als je betaald hebt voor een jaar verlenging, heb je recht op het bedrag dat je te veel betaald hebt zodra je het abonnement opzegt. Een sportschool die een contract met een jaar verlengt en dit vooraf in rekening brengt, moet het overgebleven bedrag terugbetalen. Als je bijvoorbeeld na 3 maanden opzegt, krijgt je 9/12 van het jaarbedrag terug.
Morgen maar proberenPhusebox schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 21:04:
[...]
Jawel. Zo lang je geen stream bekijkt kun je nog annuleren en geld terug krijgen.
Recht hebben.. recht krijgen..Laguna schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 21:04:
[...]
Zie: https://www.consumentenbo...opzeggen-van-abonnementen
Als je betaald hebt voor een jaar verlenging, heb je recht op het bedrag dat je te veel betaald hebt zodra je het abonnement opzegt. Een sportschool die een contract met een jaar verlengt en dit vooraf in rekening brengt, moet het overgebleven bedrag terugbetalen. Als je bijvoorbeeld na 3 maanden opzegt, krijgt je 9/12 van het jaarbedrag terug.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Mja ze geven de mogelijkheid zelf ook aan op de website (al kan je je afvragen wat er precies bedoeld wordt met "als je binnen een bepaalde periode opzegt"): https://support.formula1....bscription?language=nl_NL
Heel random dus wie 65 of 95 moet betalen.
[ Voor 22% gewijzigd door TripleFlashbang op 28-02-2024 22:15 ]
Kaart is niet expired, maar toch maar opnieuw ingevoerd op de website. Proberen ze het een dag later nog een keer ofzo? Ik heb er intussen weinig vertrouwen meer in dat het een keer goed gaat bij die tent...
Is vandaag al beantwoord. Ze proberen het 5x, elke dag / 24 uur een keer.Badeend schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:47:
Handig, net een mailtje ontvangen: "We weren’t able to process your latest F1 TV payment. Don’t worry - it’s probably something simple, like your card has expired."
Kaart is niet expired, maar toch maar opnieuw ingevoerd op de website. Proberen ze het een dag later nog een keer ofzo? Ik heb er intussen weinig vertrouwen meer in dat het een keer goed gaat bij die tent...
Ik heb exact hetzelfde! Had nog een screenshot waarin de 64 euro op mn scherm stond (vorig jaar aanbieding van 51,99)... Maar nu dus een incasso van 95. Jij al een oplossing?Slux schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:44:
[...]
Ja dat vraag ik mij ook af, in mijn account stond gewoon nog 64 euro en ze schrijven 95 af
Try not to become a man of success but a man of value.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
En mensen een week gratis geven waardoor hun verlengdatum in een hoger tarief komt te vallen ...PatrickC schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 00:12:
Misschien allemaal even een email sturen naar Kassa of Radar over deze louche praktijken van F1 TV. Incorrecte informatie weergeven op hun website, voor sommigen geen email sturen over de prijsverhoging, niet iedereen de prijsverhoging laten betalen, problemen met creditcard betalingen, kort na verhoging van het jaarabonnement deze afschaffen en een nog duurder maand abonnement nemen, prijsafspraken maken met viaplay, …
Dit weekend testen of het ook door meeredere mensen te bekijken is tegelijk dan kunnen we de kosten ook nog delen.
Volgend jaar hopelijk weer lekker zappend via ziggo te bekijken. Waardeloos om sport via een streamingsdienst te bekijken.
Via de support chat contact zoeken en aangeven dat je niet geïnformeerd was over de prijsverhoging en het contract direct wil ontbinden en geld terug eist. Ik had binnen 24u m’n geld terug.St@m schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 19:34:
Maar waarom zijn er nu dan toch nog verlengingen met het oude tarief?sambalbaj schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 01:15:
[...]
En mensen een week gratis geven waardoor hun verlengdatum in een hoger tarief komt te vallen ...
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Zijn er nog omwegen om wel tegen normale prijzen F1 te kunnen zien ?
[ Voor 26% gewijzigd door Slux op 29-02-2024 07:25 ]
Hier is vandaag tóch 94,99 afgeschreven. De mother fuckers. Ik ga het ook storneren. Dan maar geen F1 na 25 jaar kijken.BastaRhymez schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 19:05:
Ik ben benieuwd, morgen gaat hét gebeuren!
In mijn account staat nog steeds 64,99 euro.
Dat is wat ik vorig jaar ook had afgesloten. Eerste jaar een intro prijs van 51,99 en daarna 64,99 per jaar.
Schrijven ze meer af, dan storneer ik begin volgende week de betaling
Hoe kan er bij jou wél 65 zijn afgeschreven op dezelfde dag? Wat zijn dit voor praktijken?Truman schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 01:09:
Hier is het allemaal goed verlopen. Eerste jaar 51 en nu zou het 65 zijn en zojuist ook 65 afgeschreven en daarmee verlengd tot 28 feb 2025. Geen idee waar het verschil zit met degene die 90 voor hun kiezen krijgen.
Ik had exact hetzelfde. Ik heb het vermoeden dat dit een truc is om je 95 euro te laten afschrijven ipv de beloofde 65 euro. Er zat denk ik iets niet lekker in hun systeem.Badeend schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:47:
Handig, net een mailtje ontvangen: "We weren’t able to process your latest F1 TV payment. Don’t worry - it’s probably something simple, like your card has expired."
Wel een forse stijging maar opzich geen moeite mee gezien de kwaliteit van F1TV tov Viaplay en de prijs daar. Ja je krijgt meer bij Viaplay maar dat kijk ik toch allemaal niet.
En per race valt het allemaal wel weer mee. Geen zin in gekloot om het op allerlei zenders op te zoeken en lekker om sommige races op momenten terug te kijken wanneer het mij uitkomt.
In dit topic bespreken we de prijsverhoging en mogelijke kortingen van F1TVPRO. De prijs die genoemd is in de portal is niet correct, degene die gemaild is wel.
Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
F1 TV Pro FAQ