hmm....interessant om daar ff op te wachten idd.Phusebox schreef op zondag 8 februari 2026 @ 09:36:
Vanaf 16 februari zou er korting zijn voor een week ongeveer. Verwacht max 10 a 15 procent zelf.
https://www.formula1.com/...ch.7CO7QIofVts3T1EGvIBrCA
De bitrate in combinatie met de compressie in 4k op een Apple TV is meer dan prima. Beter dan Netflix :-).Phusebox schreef op zondag 8 februari 2026 @ 14:30:
[...]
Ligt eraan of die 4k streams ook echt goed zijn of crippled Netflix bitrate kwaliteit. Ik ga het proberen dit jaar. Maar ja hopelijk komt die AppleTV dan wel ergens voor juni of juli uit.
Ik kijk zowel op een 55" als 65" tv en de kwaliteit is gewoon erg goed. Groot verschil met de eerdere HD kwaliteit die ook niet eens slecht is. Maar je ziet gelijk een fors verschil met de uitzendingen en segmenten die niet in 4k zijn.
Voor mij komt er ook vast wel een nieuwe ATV maar ik mis op dit moment eigelijk alleen de AV1 ondersteuning en HD audio formaten, verder niets tov het huidige model. En de vraag is maar of daar iets in gaat veranderen.
Nee hoor, velen met het Android TV OS (met Google of Android TV GUI), draaien ook met V14, maar V14 is niet voldoende, er moet echt "Google" op het apparaat zelf staan (tot dit moment)DON PAPA schreef op zondag 8 februari 2026 @ 15:06:
Jouw posting suggereerde in mijn ogen dat er "Google TV OS" op zou staan, wat niet zou kloppen, want het is "Android TV OS", maar dat had ik dan verkeerd begrepen. Maar ondanks dat er op de nieuwe Chromecasten dezelfde OS staat, draait wel alleen de Google TV Streamer op Android TV OS 14 en alle andere volgens mij nog steeds op versie 12
[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 08-02-2026 15:51 ]
Testing, one, two ...
De beide Chromecasts met Google TV (4K en HD) draaien ook alweer enige tijd op Android TV 14. Alleen met de HD-versie krijg je uiteraard geen 4K te zien met een premium abonnement (met de Streamer en de CCwGTV 4K wel).DON PAPA schreef op zondag 8 februari 2026 @ 15:06:
[...]
Maar ondanks dat er op de nieuwe Chromecasten dezelfde OS staat, draait wel alleen de Google TV Streamer op Android TV OS 14 en alle andere volgens mij nog steeds op versie 12
Oke, ik wist niet dat die ook al een update hadden gehad naar versie 14, weer wat geleerd...
Ik meldde gewoon even netjes dat 'die 4K-support' nogal beperkt is, dat is gewoon de waarheid. Tevens is een Chromecast of Google TV Streamer qua OS echt niet veel beter dan gewoon Google TV op een televisie. Daarbij is het onzinnig om een extern apparaat te moeten kopen om een volledig beleving te krijgen, ondanks de aanschafprijs. En je hebt je post inmiddels ge-edit zie ik, want je was nogal nors in je laatste zin eerderTweakGP schreef op zondag 8 februari 2026 @ 12:00:
En die leveren je dan een veel betere gebruikservaring dan welk tv os dan ook. En 4k is ook een forse verbetering op de meeste tv's. Dus zo spannend is het niet, koop gewoon iets als een Apple TV of een Chromecast en je gaat er flink op vooruit voor meer dan alleen F1tv, en tegen een hele beperkte aanschafprijs. En anders blijf je lekker op HD kwaliteit, ook goed.
Ik doelde er gewoon op dat (laten we zeggen) 10% korting op het Premium-abonnement wat het dan zo'n 130 euro laat kosten, natuurlijk leuk klinkt. Maar voor een grote groep mensen biedt het helemaal geen meer- waarde, omdat ze die 4K-kwaliteit toch niet kunnen gaan zien en ervaren met hun huidige set-up.
Jazeker, dat geloof ik! Zou voor mij persoonlijk zeker een reden zijn om te upgraden, naast de mogelijkheid om nog 'echt' te kunnen delen met meerdere personen. Helaas gebruik ik hier gewoon een inferieur tv osTheVMaster schreef op zondag 8 februari 2026 @ 15:07:
Moet zeggen dat er hier op de AppleTV wel super strak uitziet altijd.
Hier wacht ik de 16de nog even af, want je weet het nooit. Vooralsnog blijf ik het Pro-abonnement, wat ik deel met een ander, nog even aanhouden. Pro wordt alleen interessant hier, als het delen met meerderen kan.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik verwacht dat het niet geld voor NL dat zal Viaplay weer hebben geregeld.Phusebox schreef op zondag 8 februari 2026 @ 09:36:
Vanaf 16 februari zou er korting zijn voor een week ongeveer. Verwacht max 10 a 15 procent zelf.
https://www.formula1.com/...ch.7CO7QIofVts3T1EGvIBrCA
Lijkt me wel, er staat tenslotte 'F1 TV Pre-Season Intro Pricing 2026 - Dutch'Evertt schreef op zondag 8 februari 2026 @ 21:40:
[...]
Ik verwacht dat het niet geld voor NL dat zal Viaplay weer hebben geregeld.
Zou niet weten waarom dat dan niet voor ons zou gelden, F1 TV werkt ook zonder Viaplay.
Hmm dat was 64,99 en dat is het toch nog steeds voor lopende diensten?ArcticWolf schreef op maandag 2 februari 2026 @ 10:59:
[...]
Viaplay was de reden dat F1TV zo duur is geworden jammer genoeg, was eerst 64,50 euro per jaar tot Viaplay kwam.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ik betaalde vorig jaar voor de verlenging van Pro €95 (/94,99 of zo). En de hele shitzooi rondom de communicatie van F1TV over deze verhoging is de hele reden dat dit topic bestaat.sdk1985 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 23:02:
[...]
Hmm dat was 64,99 en dat is het toch nog steeds voor lopende diensten?
En dus nee, 64,99 is het niet meer voor lopende abo's. Alhoewel er wat geluksvogels zijn die wel nog steeds dat schijnen te betalen. Maar het grote gros zal 95 betalen.
Dat is dus precies een dingetje.CLB schreef op zondag 8 februari 2026 @ 21:11:
Vooralsnog blijf ik het Pro-abonnement, wat ik deel met een ander, nog even aanhouden. Pro wordt alleen interessant hier, als het delen met meerderen kan.
https://f1help.formula1.c...comparison?language=nl_NL
Met Pro kan je maar 1 gelijktijdige stream hebben. Met Premium 6. Dit lijkt te zijn gewijzigd tov afgelopen seizoen.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Let op:
In dit topic bespreken we de prijsverhoging en mogelijke kortingen van F1TVPRO. De prijs die genoemd is in de portal is niet correct, degene die gemaild is wel.
Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
F1 TV Pro FAQ
In dit topic bespreken we de prijsverhoging en mogelijke kortingen van F1TVPRO. De prijs die genoemd is in de portal is niet correct, degene die gemaild is wel.
Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
F1 TV Pro FAQ