Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
Vraagje vindt je nog snel spelers op de ps5 ? Net eentje gekocht en aan het zien voor helldivers 2 te kopen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bieren89 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:42:
Vraagje vindt je nog snel spelers op de ps5 ? Net eentje gekocht en aan het zien voor helldivers 2 te kopen. :)
Op de PC geen problemen, en er is cross play (en gezien het PvE is, heb je iig niet oneerlijke voor/nadelen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
Paar games nu gespeeld en is wel zeer tof.

Ook tof die warbounds iets is dat je altijd kunt unlocken en geen tijdslimiet op zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:39
Bieren89 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 00:53:

Ook tof die warbounds iets is dat je altijd kunt unlocken en geen tijdslimiet op zit.
Dit is het beste inderdaad. Zouden echt alle games moeten doen :P weg met die FOMO

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:28
Bieren89 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 00:53:

Hier ook gister 2 potjes gedaan na 2 maanden niet. Voelde best goed! Heb niet alle balance changes meegekregen, maar m’n vuur Shotgun voldeed nog steeds prima tegen de bugs ;).

M’n muscle memory was nog aanwezig. Was alleen wel iets vastgeroest.

[ Voor 8% gewijzigd door Alekz87 op 18-07-2024 08:01 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:51
Er komt een gigantische update aan, nieuwe vijanden en soorten missies. Nog geen woord over vehicles helaas, wel een hoogste nieuwe difficulty. Zin in!

https://blog.playstation....f-freedom-drops-august-6/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:09

The Zep Man

🏴‍☠️

Daan0s schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 15:17:
Er komt een gigantische update aan, nieuwe vijanden en soorten missies. Nog geen woord over vehicles helaas, wel een hoogste nieuwe difficulty. Zin in!

https://blog.playstation....f-freedom-drops-august-6/
En hierbij de trailer:

Tactiek die ik nu al zie met die larve:
Iemand met de lichtste scout armor en experimental drugs (of hoe die ook alweer heet) gaat rondjes rennen rond extraction terwijl de andere Helldivers knallen op wat die helldiver volgt. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 23-07-2024 15:26 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:37

BramT

Rule #1

spuit 11... eerst refreshen de volgende keer....

[ Voor 90% gewijzigd door BramT op 24-07-2024 16:39 ]

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Nieuwe warbond op 8 augustus, weet nog niet wat ik ervan moet vinden. Weer drie skins welke je zelden ziet, schijnt wel fire resistance gear te hebben.

https://blog.playstation....burns-bright-on-august-8/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
Deze warbond sla ik ook over, kan ik nog mooi wat credits bij elkaar spelen om de warbond erna gratis vrij te spelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 10:45
Nieuwe warbond begint geweldig, buiten de nerfs (waar al genoeg over te zeggen is), blijkt pagina 2 niet eens unlockbaar te zijn... je moet meer medals uitgeven dan er beschikbaar zijn op pagina 1 :D

Moet eerlijk zijn, denk afgelopen maand misschien nog 2 uurtjes totaal te hebben gespeeld, met zoveel potentie de game zo laten afzakken met enkel nerfs nerfs nerfs, nee.. dit is mijn game niet meer.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
SinergyX schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:17:
Nieuwe warbond begint geweldig, buiten de nerfs (waar al genoeg over te zeggen is), blijkt pagina 2 niet eens unlockbaar te zijn... je moet meer medals uitgeven dan er beschikbaar zijn op pagina 1 :D
Geen goede start voor Arrowhead zo vlak na een nerf update. Vorige warbond waren ook problemen mee.
Moet eerlijk zijn, denk afgelopen maand misschien nog 2 uurtjes totaal te hebben gespeeld, met zoveel potentie de game zo laten afzakken met enkel nerfs nerfs nerfs, nee.. dit is mijn game niet meer.
Ik speel het nog wel geregeld, gewoon lekker wat bugs afknallen na een dag hard werken. Meestal op level 7 en als dat even te moeilijk wordt, terug naar 6. Houdt het plezier erin.

De komende warbond is wel aardig. Ik ben helemaal oranje gekleed (zoals een echte Nederlander) met de Trench engineer armour (+2 granaten). en de Breaker Incendiary (ook oranje). Ik vind die skins wel leuk.

Daarnaast gebruik ik EAT als anti-armour, die flame hellpods zijn dan wel gaaf als je elke minuut een hellpod kunt laten droppen. Ik probeer ze meestal direct op de charger te droppen, scheelt weer een EAT.

Enige wat ik zou willen is een niveau met meer crowd en minder armour. Starship Troopers stijl.

Update: Warbond bug inmiddels gefixt. Herstart de game!
https://www.reddit.com/r/...nd_page_unlocking_bug_is/

[ Voor 5% gewijzigd door Skyaero op 08-08-2024 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloMeow
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03:36
Het geklaag over nerfs is complete aanstellerij. Men doet of AH alleen maar alles nerft en dat geen enkel wapen nog bruikbaar is.

De meeste balance aanpassingen die ze al deze maanden hebben toegepast zijn buffs. En de nerfs die ze wel hebben doorgevoerd zijn echt minimaal. Bijna alle wapens zijn gewoon goed en bruikbaar.

Ik speel nog steeds regelmatig met de Breaker en Railgun. Wapens die zogenaamd "nerfed into the ground" zijn. Beide wapens zijn gewoon super goed. Ik snap echt niet waar mensen over klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Het zit met name in de slechte communicatie en verwachtingen. De flamethrower werkte niet zoals ontworpen (de vlammen gingen door vijanden en armour heen). Dat wist men al twee maanden geleden, maar wordt nu pas gefixed. Men had twee maanden geleden al moeten communiceren dat het bug, geen feature was en dat men dat op een gegeven moment ging aanpassen.

AH blijft ook communiceren dat mensen een bepaalde wapen teveel gebruiken en daarom nerven, ipv naar statistieken kijken. Het is niet de nerf zelf, maar het proces erom heen dat keer op keer faalt bij AH.

Hoewel ik op Reddit ook het idee krijg dat er veel mensen klagen die het spel al tijden niet zijn aangeraakt.

De breaker incendiary mag reduction is vervelend, maar ook niet dramatisch. Merk wel dat ik wat voorzichtiger met munitie moet zijn of een supply pack moet meenemen. Gezien ik meestal niet wist wat ik met mijn vierde stratagem slot moest (BI + EAT en je hebt geen strategems meer nodig op niveau 7), is dat prima oplosbaar. Ik doe hem in ieder geval niet weg, dat ding is veel te leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
HelloMeow schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 15:38:
Het geklaag over nerfs is complete aanstellerij. Men doet of AH alleen maar alles nerft en dat geen enkel wapen nog bruikbaar is.

De meeste balance aanpassingen die ze al deze maanden hebben toegepast zijn buffs. En de nerfs die ze wel hebben doorgevoerd zijn echt minimaal. Bijna alle wapens zijn gewoon goed en bruikbaar.

Ik speel nog steeds regelmatig met de Breaker en Railgun. Wapens die zogenaamd "nerfed into the ground" zijn. Beide wapens zijn gewoon super goed. Ik snap echt niet waar mensen over klagen.
Breaker nerf is best wel flink. Tegelijk speelde echt iedereen met dat ding, hij was gewoon te sterk. Al weet ik nog niet waar ik hem door moet vervangen.

En ja, ik heb weinig communities gezien die zoveel klagen over echt alles, als de Helldiver community. Ik blijf tegenwoordig gewoon heel ver bij de Reddit vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloMeow
Sissors schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 17:56:
[...]

Breaker nerf is best wel flink.
Ik vond het reuze meevallen. Een paar kogels minder maakt weinig verschil. Meestal gooi je die toch weg met een reload. De Breaker is nog steeds goed tegen bugs en bots als je voor headshots gaat en een beetje op je ammo let.
En ja, ik heb weinig communities gezien die zoveel klagen over echt alles, als de Helldiver community. Ik blijf tegenwoordig gewoon heel ver bij de Reddit vandaan.
Ja ik ook. Wat een zeikerds zijn dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
Die nieuwe shotgun is wel een fijn ding, flinke damage en veel ammo. Ding schiet ook lekker lomp. (Ben toch gezwicht voor de Warbond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 30-05 11:31
Gisteren enkele rondes op Super Helldive (10) gespeeld tegen Automatons. Ik vond het persoonlijk heel plezant eigenlijk.

Hit and run is nog meer van toepassing. Zo snel mogelijk base clearen en je uit de voeten maken.
Snelle strategems zoals Eagle Airstrike en Orbital Precision strike zijn nog meer van tel omdat de botdrops elkaar snel opvolgen en in grote hoeveelheid.

Still rocking the JAR-5, Autocannon and Stun grenades. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Daan0s schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:18:
Die nieuwe shotgun is wel een fijn ding, flinke damage en veel ammo. Ding schiet ook lekker lomp. (Ben toch gezwicht voor de Warbond)
Mwah, ik heb hem geprobeerd, maar niet heel erg van onder de indruk. Te lang bezig met de wat grotere bugs dood te krijgen.

De vlammenwerper is grappig. Wel beetje te vaak dat ik bij achteruit lopen mezelf in de fik zet. Ik vind hem leuk om mee te spelen, en zeker niet het zwakste wapen, maar ook niet het sterkste. Primair zit ik nu met breaker spray and pray. Als ik zie met welke snelheid ik met dat ding door ammo ga op lvl 10, betwijfel ik of incendiary breaker voor mij zou werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

SinergyX schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:17:

herkenbaar, lijkt bijna een trend te zijn;

COD;DMZ (vond ik, DE leukste game ervaring in jaren. 2 patches later game niet meer aangeraakt vanwege complete onbalans)

HellDivers2 (vond ik, een van de leukste game ervaringen in jaren. Nodige patches, nerfs en content in verkeerde form .... niet meer aangeraakt)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik vind zelf ondertussen dat die Impaler wel een nerf mag krijgen, hij heeft imo twee problemen:
1. Combinatie van gigantische range vanaf waar hij je kan aanvallen, en hij is ook nog eens zwaar gepantserd. Dus hem uberhaupt vinden is lastig, maar dan heb je hem, en dan overleefd hij ook nog een zo ongeveer alles.
2. De hoeveelheid ragdolling die hij veroorzaakt is over the top. En als er twee van die dingen zijn, dan is enige wat je kan doen hopen dat in de 0.1 seconde tussen twee ragdoll events je je stim kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
ragdoll hebben ze tenminste (althans, hoop ik) al snel aangepakt.
Reduced the explosion radius of Tentacles Stabbing ability and Light Rockets
This should alleviate the excessive ragdolling caused by the Impaler and Automaton enemies using light rockets. We are still working on improving the ragdoll behavior overall.
Ik vond vanaf het begin al dat ragdolling afhankelijk moet zijn van je armor, light armor - hogere ragdoll, maar heavy armor - vrijwel geen, ergens best idioot dat je te zwaar bent uberhaubt te springen, maar bij een impact wordt je gelanceerd alsof je een stuiterbal bent :P

De post van Mikael E vorige week over hun 60 dagen plan klinkt wel leuk, maar denk dat ze eerst eens heel open moeten zijn wat nu precies de game zou moeten zijn.. Met tijden voelde het meer als een soullike game, of willen ze het toch meer een horde/hack&slash type gaan? Dan maak je in ieder geval een statement wat voor game het zou moeten zijn en voor welk 'publiek' je nu bezig bent, krijg af en toe Outrider vibes die compleet de plank miste door de game 'anders' te maken dan generieke publiek de game wilde zien.

[ Voor 30% gewijzigd door SinergyX op 20-08-2024 11:28 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-03 18:25
SinergyX schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:18:
De post van Mikael E vorige week over hun 60 dagen plan klinkt wel leuk, maar denk dat ze eerst eens heel open moeten zijn wat nu precies de game zou moeten zijn.. Met tijden voelde het meer als een soullike game, of willen ze het toch meer een horde/hack&slash type gaan? Dan maak je in ieder geval een statement wat voor game het zou moeten zijn en voor welk 'publiek' je nu bezig bent, krijg af en toe Outrider vibes die compleet de plank miste door de game 'anders' te maken dan generieke publiek de game wilde zien.
Ja, dat dachten we ook toen Pilestedt aftrad als CEO om zich weer bezig te houden met 'fun' gamedesign, om vervolgens weer een patch/warbonds te krijgen die haaks lijkt te staan op alle communicatie van afgelopen weken. Ze kunnen wel wat verwachtingenmanagement gebruiken daar bij Arrowhead.

Ik heb het afgelopen weken nog een paar keer opgestart, maar de verhouding lol/nodeloze frustratie is helemaal zoek helaas. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Toch lijkt de patch niet echt veel te doen, sommige testen vrijwel niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sballato
Gisteren terug enkele rondjes gespeeld tegen Automatons op Super Helldive (10).
Heb me toch wel geamuseerd moet ik zeggen.

Als je met een team zit die weet wat ze doen (en samenblijft) dan kun je behoorlijk veel aan.
Gunships blijven wel een drama als je ze niet ASAP uitschakelt. Dus je hebt altijd iemand nodig met een Autocannon in je squad.

Ter info, de Commando is ook extreem goed. 1 shot bot fabricators vanuit eender welke hoek.
Stel je ergens op een heuvel en kan je zo 4 fabricators in enkele seconden deleten.

Commando is ook een vrij goed Spam wapen als je quick and dirty een Hulk wil deleten.

Dus nu combineer ik eigenlijk Autocannon en Commando. :)
500kg voor Detector Towers en Eagle Airstrike voor mobs en fabricators.

Begin nu ook meer Walking Barrage te gebruiken voor Command bunkers. Werkt ook zeer goed eigenlijk. Is ook makkelijker te voorspellen dan 380mm. Je loopt er gewoon naast of achter.

Ook een tip Autocannon kan Dropships uitschakelen op de grond (Sabotage Air Base mission). Dus je hoeft er geen Eagle of Orbital aan te verspillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Zouden ze dan toch eindelijk aan het luisteren zijn bij Arrowhead?

https://www.reddit.com/r/..._buff_no_1_flamethrowers/

[ Voor 34% gewijzigd door Bisamrat op 10-09-2024 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Laatst online: 22:56

Shabbaman

Got love?

Sballato schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:04:
Dus nu combineer ik eigenlijk Autocannon en Commando. :)
Dropt je AC niet als je een commando oppakt?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Sballato
Shabbaman schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:59:
[...]

Dropt je AC niet als je een commando oppakt?
Klopt. Commando inroepen, Towers, Fabricators, etc uitschakelen.
Autocannon terug oprapen. De Blitz missions worden echt een eitje. Geloof me.

Ik roep hem constant in zodat team mates hem ook kunnen gebruiken.

Ik zie de Commando in deze context meer als een vervanging voor Orbital Precision Strike of Orbital Railstrike.

[ Voor 19% gewijzigd door Sballato op 11-09-2024 10:58 ]

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Sballato schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:55:
[...]

Klopt. Commando inroepen, Towers, Fabricators, etc uitschakelen.
Autocannon terug oprapen. De Blitz missions worden echt een eitje. Geloof me.

Ik roep hem constant in zodat team mates hem ook kunnen gebruiken.

Ik zie de Commando in deze context meer als een vervanging voor Orbital Precision Strike of Orbital Railstrike.
Ik dacht al, maar even checken. Ik zou daar dus he-le-maal gek van worden en ik weet nu al dat ik dan m'n AC de helft van de tijd kwijt zou zijn. Maar ik snap best dat dat voor normale mensen wel prima werkt 😉

Een paar dagen geleden heb ik de Commando samen met laser backpack en blitzer geprobeerd, dat werkt ook prima tegen bugs.

Ik lees net dat de railgun een buff krijgt. Damage van 60 naar 225 en overcharge van 150 naar 250%.

• Sballato
Shabbaman schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:08:
[...]

Ik dacht al, maar even checken. Ik zou daar dus he-le-maal gek van worden en ik weet nu al dat ik dan m'n AC de helft van de tijd kwijt zou zijn. Maar ik snap best dat dat voor normale mensen wel prima werkt 😉

Een paar dagen geleden heb ik de Commando samen met laser backpack en blitzer geprobeerd, dat werkt ook prima tegen bugs.

Ik lees net dat de railgun een buff krijgt. Damage van 60 naar 225 en overcharge van 150 naar 250%.
Ik las het ook net. Vreemde beslissing om het zo extreem te doen.
Wat is dan nog het nut van RR, EAT, Quasar en Commando.
Een mens zou zelfs twijfelen of hij nog z'n Autocannon zou meenemen. :)

We'll just wait and see.

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

@Sballato ze moeten nog een week lang iedere dag buffs aankondigen, dus er zal nog wel wat aankomen...

• HelloMeow
De railgun is nu al een van de beste wapens. Echt zwaar underrated. Ik ben bang dat het spel zometeen doodsaai wordt.

• SinergyX
Sballato schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:09:
[...]

Ik las het ook net. Vreemde beslissing om het zo extreem te doen.
Wat is dan nog het nut van RR, EAT, Quasar en Commando.
Een mens zou zelfs twijfelen of hij nog z'n Autocannon zou meenemen. :)

We'll just wait and see.
Alles gaat op de schop en zo ook straks die wapens. Ze verliezen nog steeds spelers met de dag en dit was vanuit de diverse surveys wel het grootste probleem met de game.

Of je speelt cannon fodder 'tactisch vs sterk' of je gaat 'hero vs aliens' spelen, je kan niet beide kanten in de game houden. En sommige zullen huidige format helemaal geweldig vinden, grootste deel blijkbaar niet en komen zo hopelijk nog terug. Ik gok dat ze de scaling ook compleet op de schop gooien, van een 1 shot Quasar op dif6 naar 3 shot Quasar op dif10, health scaling met sterke wapens heeft altijd wel gewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
HelloMeow schreef op woensdag 11 september 2024 @ 19:42:
De railgun is nu al een van de beste wapens. Echt zwaar underrated. Ik ben bang dat het spel zometeen doodsaai wordt.
Dan neem je de railgun toch niet mee? Ik snap het probleem niet, je hoeft het niet te gebruiken he.

Het hele probleem is nu net dat het spel juist super saai is op het moment, keer op keer hetzelfde trucje moeten herhalen met dezelfde paar wapens/strategems. Vijanden kunnen altijd nog getweaked worden in een later stadium als het echt doorslaat.
SinergyX schreef op woensdag 11 september 2024 @ 20:05:
Of je speelt cannon fodder 'tactisch vs sterk' of je gaat 'hero vs aliens' spelen, je kan niet beide kanten in de game houden. En sommige zullen huidige format helemaal geweldig vinden, grootste deel blijkbaar niet en komen zo hopelijk nog terug.
n=8, maar wij zijn allemaal gestopt, elke patch werd het saaier en saaier, toch staat iedereen in de startblokken om het spel weer de kans te geven. De railgun die nu 4x zo sterk wordt, dát begint er op te lijken qua buffs. _/-\o_

• Sissors
  • Niet online
HelloMeow schreef op woensdag 11 september 2024 @ 19:42:
Ik ben het niet eens dat hij nu al één van de beste is. Al was het maar omdat zelf ik dat constant handmatig reloading rete irritant vindt, als ze dat nou eens eruit hadden gehaald.

Maar zo'n gigantische boost? Ik denk niet dat ik ooit een spel heb gespeeld waarin een boost ook maar in de buurt komt van die hoeveelheid. Ik geloof niet zelf dat het een goed idee is.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:43:
[...]

Dan neem je de railgun toch niet mee? Ik snap het probleem niet, je hoeft het niet te gebruiken he.

Het hele probleem is nu net dat het spel juist super saai is op het moment, keer op keer hetzelfde trucje moeten herhalen met dezelfde paar wapens/strategems. Vijanden kunnen altijd nog getweaked worden in een later stadium als het echt doorslaat.
Maar waarom neem je dan geen ander strategem mee nu? Ik heb redelijke variatie zeker van strategems. Gewoon primaries zijn imo meer een balance probleem dan de zware wapens. En als je zegt dat je dat niet doet omdat een ander nu eenmaal beter is: Datzelfde probleem introduceer je toch net zo hard weer met over the top boosts? Dan ga je op hogere difficulty spelen, want het wordt allemaal makkelijker, en dan kan je op die difficulty weer geen andere wapens kiezen, want een paar zijn idioot geboost.
[...]

n=8, maar wij zijn allemaal gestopt, elke patch werd het saaier en saaier, toch staat iedereen in de startblokken om het spel weer de kans te geven. De railgun die nu 4x zo sterk wordt, dát begint er op te lijken qua buffs. _/-\o_
Als eerst: Dat er flinke balans problemen nog zijn zal ik absoluut niet ontkennen. Tegelijk heb ik grafieken van de spelersaantallen gezien van een paar maanden geleden, en ja die gingen hard naarbeneden. Zette die naast grafieken van andere vergelijkbare spellen (eg geen PvP achtige dingen of gigantische openworld games), en die deden precies hetzelfde.

Het spel mist replayability, en natuurlijk, meer variatie in wapens zal helpen, maar je hebt nog steeds zelfde paar tegenstanders, op effectief een paar mappen, met paar objectives. Een derde ras erbij, city levels, misschien wat ondergronds, echt andere objectives, dat zie ik veel meer zoden aan de dijk zetten. Dat kost natuurlijk wel meer tijd dan een paar getallen veranderen.

Maar blindelings de "gewoon grote boosts geven, fuck balance" crowd volgen geloof ik niet in. Want dan gaan mensen of hogere difficulty spelen omdat dat nu kan met boosts, en lopen ze gewoon tegen nieuwe balans problemen aan, of iedereen zit vast op lvl 10 met drie vingers in de neus.

• SinergyX

Als ik eerlijk ben, weet ik niet of ze nu gewoon te laat zijn. De verdeling in community is inmiddels zo gigantisch groot, dat krijg je nooit meer rechtgetrokken en verwacht dat deze patch wel 'iets' doen, zeker als de grotere youtubers het 'groen licht' geven, maar er zal enorme onvrede blijven onder de groepen.

Je hebt een groep die uitdaging wil en een groep die gewoon 'fun' wil hebben, en diezelfde groepen vind 1 het te makkelijk en de ander te moeilijk/frusterend. Ik zit zeker in die 2de groep en inmiddels lijken die groepen loodrecht op elkaar te zitten.

Slaan ze door, krijg je weer een groep 'too easy', wat gaan ze dan doen? Dan maar weer zooitje nerfen? Zo kan je bezig blijven, maar ondertussen zal er meer dan genoeg spelers gewoon gestopt zijn omdat er bar weinig variatie in de game zit of het doel van progressie is gewoon niet meer aanwezig. Ze hadden imho best uitleg mogen geven waarom de route hebben genomen vanaf de launch, was dat hun poging om de 'too easy' mensen uitdaging te geven? Had die game dan gewoon modifiers gegeven in de difficulties.. dif8 is de standaard, dif9 is HP x2, dif10 is dmg/2, veel plezier.

Maargoed, blijft de diversiteit in de game nog steeds vrij matig en denk niet dat ze daar zo 123 een oplossing voor hebben.

• baaart900
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-05 10:24
Nieuwe warbond: YouTube: Helldivers 2 - Chemical Agents Premium Warbond | PS5 & PC Games

Veel positieve reacties, maar deze lijkt me werkelijk niks aan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Volgens mij is het niet zo heel ingewikkeld. Als replayability van extra content af hangt, dan is de gameplay loop gewoon niet goed genoeg.

Mijn maatjes en ik willen gewoon tot de oksels tussen de kogelhulzen en lijken staan en niet de hele tijd rond moeten sneaken opzoek naar ammo en elke confrontatie 'tactisch' vermijden. Search and Destroy, niet Search and Avoid if Possible.

Af en toe een keertje terug moeten/trekken, prima, maar dat moet niet de gewoonte zijn.Over-the-top, bezopen veel geweld en maar blijven rossen. Twee - vier potjes per avond, paar keer per week. Lekker ouwehoeren met elkaar en maar laten escaleren.

Het is een PvE game, die environment kan je zo moeilijk maken als je wil: méér vijanden, sterkere, andere timings, andere samenstellingen, randomizen van beschikbare wapens/stratgems, etc etc er is zó veel te bedenken. Maar je moet wél wapens hebben die lekker klinken, lekker voelen en vooral wapens die de zooi met een enorme grijns op het gezicht tegen de vlakte kan werken, in plaats van die veredelde waterpistooltjes die we nu hebben.

Het willen 'balanceren' van wapens in een PvE game door alles naar beneden te trekken is werkelijk waar een van de domste design beslissingen van een succesvolle game die ik ooit heb gezien.

• Sissors
  • Niet online
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 21:21:
Volgens mij is het niet zo heel ingewikkeld. Als replayability van extra content af hangt, dan is de gameplay loop gewoon niet goed genoeg.
Ik denk al is de gameplay nog zo goed, als het gewoon meer van hetzelfde blijft, dat het gaat vervelen.
Mijn maatjes en ik willen gewoon tot de oksels tussen de kogelhulzen en lijken staan en niet de hele tijd rond moeten sneaken opzoek naar ammo en elke confrontatie 'tactisch' vermijden. Search and Destroy, niet Search and Avoid if Possible.
Dan spelen wij het toch erg anders. En niet omdat ik sneak, maar juist het omgekeerde. Ik zal niet elke bot patrol op lvl 10 agro'en. Maar gemiddeld met 4 randoms is er toch heel weinig sneaken bij, enkel als je echt door je respawns heen bent. Verder is het gewoon zo ongeveer permanent schieten. Sommige wapens zijn wel belabberd qua ammo capacity, maar die kies ik dus niet. Denk dat ik gemiddeld een potje met zo'n 300-400 kills eindig.
Het willen 'balanceren' van wapens in een PvE game door alles naar beneden te trekken is werkelijk waar een van de domste design beslissingen van een succesvolle game die ik ooit heb gezien.
Maar je kan ook balanceren zonder idioot te buffen, waardoor die wapens de verplichte wapens in de meta worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Sissors schreef op donderdag 12 september 2024 @ 21:31:
Ik denk al is de gameplay nog zo goed, als het gewoon meer van hetzelfde blijft, dat het gaat vervelen.
Er zijn zo veel spellen en sporten die letterlijk al eeuwen onveranderd zijn en nog steeds goed zijn. Misschien neit om 24/7 te blijven spelen, maar dat verwacht ik ook niet van een game tegenwoordig.
Dan spelen wij het toch erg anders. En niet omdat ik sneak, maar juist het omgekeerde. Ik zal niet elke bot patrol op lvl 10 agro'en. Maar gemiddeld met 4 randoms is er toch heel weinig sneaken bij, enkel als je echt door je respawns heen bent. Verder is het gewoon zo ongeveer permanent schieten. Sommige wapens zijn wel belabberd qua ammo capacity, maar die kies ik dus niet. Denk dat ik gemiddeld een potje met zo'n 300-400 kills eindig.
Mijn punt is juist dat dat permanent schieten nu niet goed aanvoelt, onnodig frustrerend wat mij betreft, maar dat is subjectief natuurlijk.
Maar je kan ook balanceren zonder idioot te buffen, waardoor die wapens de verplichte wapens in de meta worden...
Als ALLES goed is, kan je gewoon kiezen wat je wilt spelen, ook al is dat de meta. Nu ben je juist tot een meta veroordeeld omdat je haast wel de 'minst slechte' moet kiezen. Ik ben in elk geval heel blij dat ze deze route proberen, mocht het toch slechter uitpakken, dan ben ik de eerste om het toe te geven.

• Sissors
  • Niet online
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 21:49:
[...]

Er zijn zo veel spellen en sporten die letterlijk al eeuwen onveranderd zijn en nog steeds goed zijn. Misschien neit om 24/7 te blijven spelen, maar dat verwacht ik ook niet van een game tegenwoordig.
Maar hoeveel van die spellen en sporten zijn niet PvP? Want dat is beetje het punt, PvP heeft zijn nadelen, maar je hebt wel inherent variatie in wat er gebeurd.
[...]

Als ALLES goed is, kan je gewoon kiezen wat je wilt spelen, ook al is dat de meta. Nu ben je juist tot een meta veroordeeld omdat je haast wel de 'minst slechte' moet kiezen. Ik ben in elk geval heel blij dat ze deze route proberen, mocht het toch slechter uitpakken, dan ben ik de eerste om het toe te geven.
Als alles goed is, maar sommige dingen zijn beter dan andere, dan is op hogere difficulty dus hetgeen wat niet beter is dan de ander slechter, en niet goed.

• HelloMeow
[...]

De huidige railgun is juist leuk en uitdagend om te gebruiken. Het zou natuurlijk jammer zijn als dat na de update niet meer zo is. Dan kun je wel zeggen "dan gebruik je hem toch niet", maar dat is dus het probleem. Ik wil hem blijven gebruiken zoals hij nu is.

• A.W.E.S.O.M.-0
Sissors schreef op donderdag 12 september 2024 @ 22:08:
Maar hoeveel van die spellen en sporten zijn niet PvP? Want dat is beetje het punt, PvP heeft zijn nadelen, maar je hebt wel inherent variatie in wat er gebeurd.
Hier heb je wel een verdomd goed punt, de spoeling wordt inderdaad wel een heel stuk dunner met PvE en coöperatieve games, maar daar zijn nog wel zat van te verzinnen.
HelloMeow schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 20:29:
De huidige railgun is juist leuk en uitdagend om te gebruiken. Het zou natuurlijk jammer zijn als dat na de update niet meer zo is. Dan kun je wel zeggen "dan gebruik je hem toch niet", maar dat is dus het probleem. Ik wil hem blijven gebruiken zoals hij nu is.
Ik ben ook benieuwd hoe ze het aan gaan pakken, maar smaakverschillen blijf je houden. Ik gebruikte de railgun vooral als een soort half-life 1 gaussgun. Van mij mag het wel meer een accuracy kwestie worden, kleine weekspots ofzo waar de railgun super effectief is.

Maar dat gevoel wat je beschrijft, 'ik hem blijven gebruiken zoals hij is', dat heb ik bij praktisch elke patch gehad voor zoveel wapens/strategems sinds de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Orbital napalm barrage unlocked. Nou, daar wordt het spel vast niet moeilijker van O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
Nieuwe patch is live, 1,4gb op PlayStation. Ga zeker weer f kijken hoe het nu speelt, de patch notes zien er in ieder geval erg goed uit!

https://t.co/fbhiSJKtVd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
Nieuwsgierig wat het zal geven in de praktijk.
Veel "heavy" enemies zullen wel een stuk "eenvoudiger" zijn om te tackelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Sballato schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:10:
Nieuwsgierig wat het zal geven in de praktijk.
Veel "heavy" enemies zullen wel een stuk "eenvoudiger" zijn om te tackelen.
Maar dood gaan je doe je alsnog vrij snel :D

Ja, railgun kan 1shot hulks doen, maar valt nog steeds tegen 3 seconde 'in beeld' iets te raken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
SinergyX schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:37:
[...]

Maar dood gaan je doe je alsnog vrij snel :D

Ja, railgun kan 1shot hulks doen, maar valt nog steeds tegen 3 seconde 'in beeld' iets te raken :P
Ja, maar vroeger moest je accuraat richten met je Autocannon, liefst met een Stun grenade. Nu kan ik voor hetzelfde geld blindelings spammen op een Hulk.
Ik heb wel nog niet gespeeld na de patch. Dus we zullen vanavond eens zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:37
In ieder geval kan je met de Commando niet meer bot factories one-shotten. Dat is wel jammer. Was toch een soort building-sniper dat ding :P

Maar ik merk wel dat je nog steeds soms goed overvallen kan worden door een groepje bots die ineens vanuit het niets opduiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-05 16:39
PdeBie schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:37:
In ieder geval kan je met de Commando niet meer bot factories one-shotten. Dat is wel jammer. Was toch een soort building-sniper dat ding :P
nu 2 shots met de commando :)

En factories 1 shot met de RR oOo

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
RR?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
OK, dit is, geheel zoals verwacht, precies wat er nodig was.

Eindelijk weer eens kramp in de kaken van het lachen en genieten. Zo verschrikkelijk zonde dat we al die maanden hebben moeten verloren, maar Helldivers is weer helemaal op de goede weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05 20:20
Ja de patch doet veel goed. Ik heb nu het iedee dat ik makkelijker heavies (op bug en bot front) aan kan met mijn wapens, maar we zijn iets squishier geworden zodat je alsnog slim moet spelen om niet dood te gaan.

De kritiek dat het te makkelijk zou worden is mijnsinziens dan ook onterecht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
Hele ragdoll is nog wel bizar aanwezig, nu al 3x tot 30 meter ver gemept door die groundclaws, of als je een dive doet en de grond loopt net 30 cm lager je alsnog in een ragdol positie kom.

We zijn einde missie (dif8) nog steeds regelmatig door supports heen, al is het nu 50/50 of dat door teamkills (hallo napalm) of door 3 biletitans komt :P

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Viccers schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:04:
maar we zijn iets squishier geworden zodat je alsnog slim moet spelen om niet dood te gaan.
Squishy zijn is niet erg. Het hele idee van helldivers is dat het vervangbare glass cannons zijn. Je hebt daarvoor wel cannons (stevige wapens) nodig. :P

• MTFDarkEagle
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:07:
OK, dit is, geheel zoals verwacht, precies wat er nodig was.

Eindelijk weer eens kramp in de kaken van het lachen en genieten. Zo verschrikkelijk zonde dat we al die maanden hebben moeten verloren, maar Helldivers is weer helemaal op de goede weg.
Pre_cies dit :Y helemaal eens
Gisteravond een paar rondjes gespeeld en heb er echt weer meer plezier in en minder frustratie *O*

Een van mijn highlights is toch wel de 500kg .. die doet nu wat hij belooft oOo

Gegroet! Lukas

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:18
Ah nice, mooie berichten. Nu krijg ik ook weer zin om het te spelen.

• PdeBie
500kg bomb kan nu een volledig bugnest (je weel wel, zo'n krater met bug holes) in een keer vernietigen _/-\o_

https://www.redd.tube/vid...3b0f5426066e3ca7fedb4eb5e

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-05 20:30
Hmmm, speel nog maar sinds kort, maar heb eindelijk genoeg om men eerste premium warbond te kopen.
Zit nou heel erg te twijfelen welke ik zou doen, weet dat steeled veterans heel hoog staat aangeraden, maar vind die shotgun helemaal niet zo fijn, ookal is ie erg goed.

Democratic detonation lijkt me wel een leuke, en gezien de buffs denkik ook een betere keuze dan ervoor?

Iemand hier nog tips?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sballato
Poesmij schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:36:
Hmmm, speel nog maar sinds kort, maar heb eindelijk genoeg om men eerste premium warbond te kopen.
Zit nou heel erg te twijfelen welke ik zou doen, weet dat steeled veterans heel hoog staat aangeraden, maar vind die shotgun helemaal niet zo fijn, ookal is ie erg goed.

Democratic detonation lijkt me wel een leuke, en gezien de buffs denkik ook een betere keuze dan ervoor?

Iemand hier nog tips?
Mijn mening van de Warbonds. :)

1. Steeled Veterans (Incendiary Breaker en JAR5 Dominator)
Incendiary Breaker is m'n primary tegen Terminids en JAR5 is m'n primary tegen Automatons.

2. Democratic Detonation (Grenade Pistol en Thermite)
Grenade pistol is zeer handig voor bug holes, fabricators en striders.
Thermite is extreem krachtig sinds de laatste update.

3. Viper Commandos (Experimental Infusion)
Experimental Infusion is een zeer krachtige booster. Maakt je quasi onverwoestbaar.

4. Cutting Edge (Sickle en Stun grenades)
Sickle is een heel goeie allrounder als primary.
Stun grenades gebruik ik constant tegen Hulks. Zal misschien veranderen na de laatste patch.

5. Freedom's Flame (Geen ervaringen, Cookout schijnt wel goed te zijn?)
6. Polar Patriots (Geen ervaringen)
7. Chemical Agents (Geen ervaringen)

[ Voor 8% gewijzigd door Sballato op 18-09-2024 17:15 ]

• PdeBie
Polar Patriots heb ik eerlijk gezegd vrij weinig uit gebruikt. Vind de skins die erin zitten dan wel weer leuk, maar ja.... daar heb in eigenlijk niet veel aan :P

• Sballato
Net enkele rondjes op Super Helldive achter de rug.
Voor 95% m'n vaste loadout gebruikt.

Primary: JAR5 Dominator
Secondary: Grenade Pistol
Grenade: Thermite
Strategems: 500KG, Eagle Airstrike, Orbital Precision Strike en ol' reliable Autocannon.

Game is nog steeds heel leuk en voelde nog altijd goed aan TBH.
Enkele rondes zelf met 3 personen uitgespeeld.

Bepaalde enemies zijn een iets minder grote dreiging geworden.
Bjivoorbeeld Airships zijn naar mijn gevoel een stuk makkelijker uit te schakelen met AC. Hun rockets doen veel minder damage.
Hulks zijn ook iets eenvoudiger uit te schakelen doordat je nu thermites kan gebruiken en je iets minder accuraat moet zijn om hun oog te raken.
Stun grenades zijn dus niet meer essentieel meer om ze uit te schakelen.

Autocannon werkt nog altijd goed om fabricators uit te schakelen. Je moet enkel iets lager richten. Niet meer bovenaan die kleppen, maar echt in de gaten. Je kan ze nu wel vanuit een bredere hoek uitschakelen heb ik de indruk.

Thermite is wel by far beste grenade nu...
Kan tanks, hulks, fabricators, allemaal in 1 gooi uitschakelen...

[ Voor 7% gewijzigd door Sballato op 18-09-2024 23:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan0s
Speelt wel echt veel beter nu, veel meer loadouts zijn nu gewoon goed. Ik zie nu ook veel meer gevarieerde loadouts lopen en dat is ook echt tof. Erg goede update en blij dat ze eindelijk geluisterd hebben.

Nu op naar de vehicles en 3e factie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie

8)7

En ik heb al moeite met level 3 solo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
De vraag is ook, hoe vaak heeft hij opnieuw geprobeerd?
Je moet soms ook beetje "geluk" hebben met de bases en bot drops.

Had het een SSSD delivery mission geweest of extract personnel ging het al een stuk moeilijker geweest zijn.
Nu waren al de objectives van buiten de bases uit te schakelen en daar heb je voldoende strategems voor. De RR kan nu alles one-shotten. Orbital Laser, 380mm, 120mm, walking barrage, etc...

Er zijn ook veel variabelen. Ik heb het ooit voorgehad dat er een Jammer tower naast een Detector Tower en Airship Fabricator stond. En dat was het begin van de missie, dus niemand had heavy weapons.
Dan werd er nog letterlijk een Factory Strider bovenop de Jammer tower gedropt. Je kan je voorstellen hoe goed die missie gegaan is... 8)7

Dat was letterlijk weglopen, ondertussen al een stuk of 5 reinforcements verspeeld, zorgen dat iedereen z'n strategems heeft en dan opnieuw beginnen. :)

Nu punt blijft zoals je ziet, zo snel mogelijk objective uitschakelen en je uit de voeten maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Sballato op 23-09-2024 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-05 19:48
Wat is nu zo'n beetje een goede load-out om te hebben? Ik heb 't idee dat ik alleen maar dood op de grond lig nog :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
iaxe393 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:58:
Wat is nu zo'n beetje een goede load-out om te hebben? Ik heb 't idee dat ik alleen maar dood op de grond lig nog :')
alles is zo'n beetje wel bruikbaar op een of andere manier :Y
welke tactiek je gebruikt en op welke planeten (en level) je dropt zijn ook wel relevant om je van advies te voorzien

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-05 19:48
MTFDarkEagle schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:29:
[...]

alles is zo'n beetje wel bruikbaar op een of andere manier :Y
welke tactiek je gebruikt en op welke planeten (en level) je dropt zijn ook wel relevant om je van advies te voorzien
Oh dat zegt mij allemaal weer weinig dan. Ik speel vooral public games. Ben lvl 27 of 28 of iets, en heb eigenlijk altijd die patriot en starwalt als wapens. Dan de orbit laser en de 500kg bom.

Speel vooral tegen de bugs, vind de robots altijd te moeilijk omdat die krengen me te makkelijk dood maken :'). Welke difficulty weet ik even niet, geloof dat ik 8 unlocked had maar speel op 7

als ik dan hierboven dat filmpje kijk zie ik dat 'ie best makkelijk die grote machines/robots ook dood maakt, heb het idee dat ik op die krengen echt een half uur aan het vuren bent. Er is toch geen manier om je wapens te upgraden of iets? _O- dan heb ik dát compleet gemist in de game geloof ik

[ Voor 17% gewijzigd door iaxe393 op 24-09-2024 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Blitzer gebruik ik altijd als primary. Eruptor is ook goed, maar ik ga altijd zelf dood van de explosie :)

Strategems ben ik van van orbital laser barrage (gooi die op een bug breach), orbital precision strike, recoilles rifle en dan 500kg of hmg placement

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sballato
iaxe393 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:34:
[...]

Oh dat zegt mij allemaal weer weinig dan. Ik speel vooral public games. Ben lvl 27 of 28 of iets, en heb eigenlijk altijd die patriot en starwalt als wapens. Dan de orbit laser en de 500kg bom.

Speel vooral tegen de bugs, vind de robots altijd te moeilijk omdat die krengen me te makkelijk dood maken :'). Welke difficulty weet ik even niet, geloof dat ik 8 unlocked had maar speel op 7

als ik dan hierboven dat filmpje kijk zie ik dat 'ie best makkelijk die grote machines/robots ook dood maakt, heb het idee dat ik op die krengen echt een half uur aan het vuren bent. Er is toch geen manier om je wapens te upgraden of iets? _O- dan heb ik dát compleet gemist in de game geloof ik
Patriot en Orbital laser zijn strategems met een zeer lange cooldown.
Stalwart is goed tegen alle light en medium enemies. Maar eerder zwak tegen heavy enemies.
500KG is goed, maar je moet er accuraat mee zijn als je het tegen een Bile Titan wil gebruiken.

Ik vermoed dat je dus tegen bugs heel vaak cirkeltjes zit te lopen als er een Bile Titan opduikt of meerdere Chargers en zit te wachten op de cooldown van je "bruikbare" strategems.

Allereerst zou ik nog een 2de Eagle airstrike aanraden of Eagle Napalm Strike. Zo heb je een strategem die veel beschikbaar is en die goed is.

Verder is het ook beetje te zien welke rol je wil vervullen. Als je heavies wil neerhalen zal je een Quasar, RR of EAT moeten meenemen.

Ik speel voornamelijk tegen automatons en mijn strategie blijft dat ik een loadout kies wat alles aankan.
Voor bugs kan je volgend eens proberen.

Primary: Breaker Incendiary of gewone Breaker (Goed tegen alle light enemies)
Secondary: Grenade pistol (Sluiten van bug holes)
Grenade: Incendiary Grenades (Goed om op een bug breach te gooien)

Eagle / Orbital Strategems: Eagle Airstrike, Orbital Railstrike of Precision Airstrike (maar dan moet je goed kunnen timen)
Strategems: Shield Backpack of Guard Dog Rover, Quasar cannon
Armor: Light Armor (Stamina is het aller belangrijkste tegen bugs IMHO)
SC-37 Legionnaire en B-08 Light Gunner zijn m'n favorieten.

[ Voor 3% gewijzigd door Sballato op 25-09-2024 09:47 ]

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Ik moet het weer eens oppakken. Voor heel lang was de autocannon mijn favoriete "manusje van alles" op het bot front, van de kleinste bot en het neerhalen van factory striders en gunships tot het snipen van factories. Het kost een backpack slot, maar is als tactisch wapen zo universeel inzetbaar dat dat voor mij acceptabel was. Ook was men toen (en mogelijk nog steeds) huiverig om er veel aan te sleutelen, dus weinig kans op plotse teleurstelling na een update.

Oh, en voor het gebruik van het backpack slot voor de AC krijg je een stratagem slot terug, want er hoeft geen aparte backpack opgeroepen te worden. Meer explosies van bovenaf is altijd beter. :)

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

The Zep Man schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:06:
Ik moet het weer eens oppakken. Voor heel lang was de autocannon mijn favoriete "manusje van alles" op het bot front, van de kleinste bot en het neerhalen van factory striders en gunships tot het snipen van factories. Het kost een backpack slot, maar is als tactisch wapen zo universeel inzetbaar dat dat voor mij acceptabel was. Ook was men toen (en mogelijk nog steeds) huiverig om er veel aan te sleutelen, dus weinig kans op plotse teleurstelling na een update.

Oh, en voor het gebruik van het backpack slot voor de AC krijg je een stratagem slot terug, want er hoeft geen aparte backpack opgeroepen te worden. Meer explosies van bovenaf is altijd beter. :)
Dat eindeloos geraken van wapens is voor mij reden om de game op laag pitje te zetten.

Ik begrijp de toegevoegde waarde van >10 guns ook niet. Houdt t beheersbaar en gebalanceerd met een beperkt aantal wat goed werkt en afgewerkt is. Dan 30-40 guns welke eindeloos tweaken vereist.

Focus liever op content, en meer variatie

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

himlims_ schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:10:
Ik begrijp de toegevoegde waarde van >10 guns ook niet.
Naast amor en andere gadgets het enige dat men indirect zou kunnen aanschaffen met geld (in de vorm van virtuele punten voor warbonds).

De gekozen weg voor de warbonds is denk ik de grootste hindernis in wat het spel leuker kan maken. Als daar minder tijd naar ging, dan was er meer tijd voor de wapens die er wel toedoen, voor het verhaal van het spel, en voor toevoegingen zoals voertuigen. Nu zitten de nuttige zaken verstopt in warbonds, naast veel prut dat je nooit zal gebruiken.

Dus als het aan mij lag: afschaffen van unlockable warbonds en uitrusting direct unlockbaar maken d.m.v. medals.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

iscara schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:54:
Blitzer gebruik ik altijd als primary. Eruptor is ook goed, maar ik ga altijd zelf dood van de explosie :)

Strategems ben ik van van orbital laser barrage (gooi die op een bug breach), orbital precision strike, recoilles rifle en dan 500kg of hmg placement
Als je RR meeneemt kan je die precision strike wel vervangen door een crowd control stratagem. Orbital gatling barrage is uitstekend tegen een bug breach (of bot drop) en heeft een veel kortere cooldown. Dan kan je die andere stratagems bewaren voor als ALLES echt dood moet.

Als je dan de halve map ineens dood wil hebben kan je ook de orbital napal barrage meenemen. Gooi je die op een bug breach dan zit je zo aan 60 kills.
Ik moet het weer eens oppakken. Voor heel lang was de autocannon mijn favoriete "manusje van alles" op het bot front, van de kleinste bot en het neerhalen van factory striders en gunships tot het snipen van factories.
AC is nog steeds goed gelukkig :)
The Zep Man schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:20:
Dus als het aan mij lag: afschaffen van unlockable warbonds en uitrusting direct unlockbaar maken d.m.v. medals.
Ze hebben toch een verdienmodel nodig. Buiten de warbonds om brengen ze nog wel content uit: nieuwe enemies, ship modules, en missies. De betaalde warbonds bevatten ook maar weinig dat je nodig hebt, tenzij je nou heel graag een superspecifieke build wil proberen. Wel jammer dat stuns en thermite in een betaalde warbond zitten, dat hadden ze echt anders moeten doen. En af een toe een nieuwe gratis warbond zou ook wel aardig zijn.

• Sballato

Ik blijf persoonlijk ook bij AC. Voordeel blijft dat het wapen alles aankan en zoals je aanhaalt 3 offensive strategems is een grote meerwaarde.
Stel er is Anti-air in de buurt en je kan je Eagle niet gebruiken, heb ik altijd een Orbital voorhanden.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Shabbaman schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:32:
Ze hebben toch een verdienmodel nodig.
Ik heb het spel niet gratis gekregen. Jij wel?
Buiten de warbonds om brengen ze nog wel content uit: nieuwe enemies, ship modules, en missies.
Wat een stuk beter, vlotter, en met hogere tijd kon als (zeker in het begin) niet zoveel druk werd gezet op warbonds.
De betaalde warbonds bevatten ook maar weinig dat je nodig hebt, tenzij je nou heel graag een superspecifieke build wil proberen. Wel jammer dat stuns en thermite in een betaalde warbond zitten, dat hadden ze echt anders moeten doen. En af een toe een nieuwe gratis warbond zou ook wel aardig zijn.
Jouw "wel jammer" is precies het probleem. Wat jij jammer vindt is een mening, en die zou ook op andere items kunnen slaan.

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

The Zep Man schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:49:
Wat een stuk beter, vlotter, en met hogere tijd kon als (zeker in het begin) niet zoveel druk werd gezet op warbonds.
Dat denk jij. Ik denk dat zonder die warbonds de support ondertussen volledig afwezig zou zijn.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Een paar potjes gespeeld na maandenlange afwezigheid. Leuk, maar niet echt iets nieuws. Wellicht over een paar maanden weer eens proberen.

Na een paar potjes verliet de host de sessie en crashte het spel. Toen was ik er ook wel weer even klaar mee. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door The Zep Man op 25-09-2024 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
Heb de indruk dat tegen bots je nu wel sneller het loodje legt dan vroeger.
Headshot damage is gereduceerd maar limb damage is verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 22:00
Sballato schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:27:
Heb de indruk dat tegen bots je nu wel sneller het loodje legt dan vroeger.
Headshot damage is gereduceerd maar limb damage is verhoogd.
Dat is correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
Die laser turrets zijn IMHO ook beetje BS.
Die stunlocken je constant in een ragdoll waardoor je niet eens de tijd hebt om op te staan en iets terug te doen.
Idem voor Hulks met die lasers. Dan had ik liever de rockets. Die kon je tenminste dodgen.
Je kan eigenlijk ook niet meer zonder Experimental Infusion en Vitality boosters na de update.

Het begint ook een beetje op m'n zenuwen te werken dat er nogal voor solo players zijn op level 10.
Je joint hun sessie, je trekt het enigzins recht maar ondertussen zijn er al zodanig veel reinforcements verspeeld en dan besluiten ze te quiten in plaats van vol te houden. |:(

Destroy Bunkers, het is echt niet moeilijk... 120MM, 380MM, Orbital Laser en RR.
Je ziet dan mensen rondlopen met Smoke, Railgun, Eagle Strafing run, etc.
De zotste combinaties die voor geen meter werken. Probeer dat dan op niveau 7, maar toch niet op 10.
Of mensen die CONSTANT elke patrouille moeten aanvallen in plaats van even te crouchen of in een boog er omheen te gaan. Letterlijk alles aanvallen wat beweegt werkt gewoon niet op niveau 10.

/rant

[ Voor 7% gewijzigd door Sballato op 07-10-2024 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik kijk redelijk wat hd2 content op youtube en je kan echt met veel verschillende loadouts spelen op level 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
Meest efficient lijkt mij een mix van AC en RR.
Gisteren squad van 4. 2 met Autocannon en 2 met Recoilless Rifle.

Dan nog een paar Eagle Airstrikes, 500 KG's, Orbital 120mm, 380mm, Orbital Laser en Orbital Railstrike.

Bots didn't stand a chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Sballato schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:32:
De zotste combinaties die voor geen meter werken. Probeer dat dan op niveau 7, maar toch niet op 10.
Op lagere niveaus zie ik voldoende spelers alsnog onnodige YOLO-acties uitvoeren op patrouilles. Dit terwijl je met een beetje slim bewegen je daar gewoon omheen kan zonder een gevecht te starten. Een patrouille lastig vallen heeft vaak hetzelfde effect als een bewaakte minor point of interest vrijmaken van vijanden. Het is vaak de moeite niet waard als de tijd of het aantal respawns beperkt is.

Wel lijkt het aantal patrouilles op lagere niveaus nu een stuk hoger, en wellicht te hoog. Laatst zag ik in één richting waar ik heen moest drie aparte patrouilles door het landschap lopen. Dat is wat veel. :+

Ragdolling omdat je indirect geraakt wordt door grote lasers is best wel irritant, ja. Dit komt ook omdat er best wel een willekeurige kans in zit of je geraakt wordt als je (goed) beweegt. Willekeur + bediening wegnemen van de speler + dood = niet fun.

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 11-10-2024 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
The Zep Man schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:20:
[...]

Op lagere niveaus zie ik voldoende spelers alsnog onnodige YOLO-acties uitvoeren op patrouilles. Dit terwijl je met een beetje slim bewegen je daar gewoon omheen kan zonder een gevecht te starten. Een patrouille lastig vallen heeft vaak hetzelfde effect als een bewaakte minor point of interest vrijmaken van vijanden. Het is vaak de moeite niet waard als de tijd of het aantal respawns beperkt is.

Wel lijkt het aantal patrouilles op lagere niveaus nu een stuk hoger, en wellicht te hoog. Laatst zag ik in één richting waar ik heen moest drie aparte patrouilles door het landschap lopen. Dat is wat veel. :+

Ragdolling omdat je indirect geraakt wordt door grote lasers is best wel irritant, ja. Dit komt ook omdat er best wel een willekeurige kans in zit of je geraakt wordt als je (goed) beweegt. Willekeur + bediening wegnemen van de speler + dood = niet fun.
Klopt als een bus. Ok als je geraakt wordt maar als je niet eens de kans krijgt om nog recht te staan om iets terug te doen maakt het "oneerlijk". Dus, een fortress binnenstormen doe ik in de toekomst wat "voorzichtiger". :)
Die laser turrets spotten je ook van mijlen ver.
Gelukkig maakt een AC kort werk van die laser turrets.

Ook een tip, net voor een extraction forceren wij meestal een bot drop ver van de extraction. Koopt je meestal wat tijd om te extracten.

Nu, om eerlijk te zijn is de game wel op z'n beste punt ooit vind ik. Het is gewoon leuk dat meer wapens "werken".

Feit blijft natuurlijk dat je op 7+ altijd voldoende "anti-tank" wapens mee moet hebben.
Op 7- is dat minder noodzakelijk omdat je dan vaak genoeg hebt aan je strategems.

Ik kijk meestal wat het team mee neemt. Zie ik mensen met Quasar of RR neem ik altijd een Autocannon mee om doeltreffend te zijn tegen Devastators, Striders en Gunships.
Zie ik mensen Railgun of AMR meenemen neem ik altijd een RR mee om Tanks en Factory Striders uit te schakelen.

En dan maar hopen dat de squad beetje samen blijft en ook niet te lang blijft plakken bij objectives...

[ Voor 3% gewijzigd door Sballato op 11-10-2024 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Sballato schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:16:
En dan maar hopen dat de squad beetje samen blijft en ook niet te lang blijft plakken bij objectives...
Die coördinatie mis ik nog wel eens. Zeker bij missies waarbij data geupload moet worden gaan veel spelers vaak als een kip zonder kop alle kanten op omdat de locatie voor de upload (en de eisen daaraan) niet altijd even duidelijk zijn.

Soms heb je geluk met een groepje dat doorheeft dat een enkele persoon markers plaatst op wat belangrijk is:

Conflicterend belang met primary objective/extraction (jammers, etc.)
Primary objective
Conflicterend belang met overige zaken (jammers, etc.)
Secondary objectives
Minor places of interest
Extraction (kan hoger komen tot onder primary objective naargelang de tijd/het aantal respawns afneemt).
Willekeurige hotspots van vijanden/fabricators (kan hoger komen als het het voltooien van een objective/extraction ondersteunt).

Dat is voor als je met willekeurige mensen speelt. Met een groep veteranen kan overwogen worden om zaken in volgorde dat ze langskomen op te lossen om zo reistijd te verminderen. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 11-10-2024 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
Gisteren enkele rondes Terminids gespeeld op 10.
Moet zeggen dat het wel gebalanceerd aanvoelt nu.
Bile Titan RR to the face is so satisfying.

Loadout blijft grotendeels hetzelfde als voorheen.
  • Breaker Incendiary
  • Grenade Pistol
  • Incendiary Grenade
  • Quasar Canon
  • Shield Backpack
  • Eagle 500KG
  • Orbital Napalm Barrage
Breaker incendiary blijft nog steeds heel goed. Heb geen momenten gehad waar ik zonder ammo zat. Ik probeerde wel zuiniger en accurater te zijn en te wachten tot de bugs dichter kwamen. Ook niet nodeloos op Chargers spammen, gewoon wachten tot m'n Quasar klaar is.

Heel plezant nu de Quasar terug Chargers en Bile Titans met 1 headshot neerlegt.
Het geeft je de nodige uitdaging als er enkele rondlopen, maar je kan er wel iets tegen doen.
Voorheen waren 2+ Behemoth Chargers mega irritant.
Gewoon slim enemies kiten. De spit animation van een Bile Titan triggeren om er dan een 500KG net voor te gooien. Chargers tegen stenen doen lopen, of er langs lopen, etc.

De game is wel iets "makkelijker" tegen Terminids dan tegen Automatons.
En je vindt ook VEEL meer samples (of misschien wat het toeval?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Heb je thermite al geprobeerd? Handig tegen chargers en zelfs Titans. En gas granaten zijn ook populair tegen terminids. Zelf alleen bots gespeeld de laatste tijd, ben toch meer een MO-diver. Morgen de tweede grote patch, ben zeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
418O2 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:01:
Heb je thermite al geprobeerd? Handig tegen chargers en zelfs Titans. En gas granaten zijn ook populair tegen terminids. Zelf alleen bots gespeeld de laatste tijd, ben toch meer een MO-diver. Morgen de tweede grote patch, ben zeer benieuwd!
Thermite heb ik al vaak geprobeerd. Vooral tegen bots. Is inderdaad zeer goed tegen Hulks, Tanks, Fabs, etc.
Maar ik verkies toch de Stun tegen bots. Heeft me toch al een paar keer ademruimte gegeven.
Zeker als er bijvoorbeeld 2 Hulks plots voor je staan. Koopt je vaak kostbare tijd om bijvoorbeeld je RR te reloaden of om de Hulk heen te lopen.
Ook om teammates te helpen die zwaar onder vuur liggen door Devastators bijvoorbeeld.

Tegen bugs incendiary grenade. Gooi ik altijd standaard op een bug breach om al wat chaff uit te schakelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Sballato op 14-10-2024 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
Ik heb toch de indruk dat de Automatons een stuk uitdagende geworden zijn op 10.
Heb al veel k*t rondes achter de rug met spelers die te snel opgeven, niet samen blijven. Je recht in een bot drop of base respawnen, etc... Loadouts die niet werken of niet kijken wat er mist binnen je squad.

Eergisteren wel enkele fantastische rondes gehad met randoms. We waren zelfs maar met 3 in plaats van 4. :D

Onze squad was zeer goed gebalanceerd. De loudouts waren plus/minus onderstaande.

Player 1: Jetpack, Railgun, Liberator Penetrator, EAT, 500KG
Player 2: Jetpack, AMR, Plas Purifier, Commando, Eagle Airstrike
Player 3 (ik): JAR5, Recoilless Rifle, HMG Emplacement, Dome Shield, 500KG

Aangevuld met Vitality Booster, Experimental Infusion.

En holy damn dit werkte zeer goed.

De combinatie van een Railgun, AMR en Recoilless rifle zorgen ervoor dat je een zeer goed team hebt.
Dan nog aangevuld met primary's die Armor Pen of extreme stagger hebben.

1 iemand was ook altijd team leader en we volgden altijd die persoon en bleven samen. Ik bleef altijd iets achter om te focussen op Hulks, Factory Striders, Tanks, Fabricators, etc.
Zo heerlijk om Factory Striders met 1 schot uit te schakelen met de RR (onderkant of oog).

Combinatie Dome Shield en HMG Emplacement is ook HEEL krachtig. Met HMG kan je werkelijk verschillende Hulks binnen enkele seconden deleten. Ik dropte bijvoorbeeld m'n HMG en dome enkele 10-tal meters verwijderd van een objective om de rest van de squad support te geven en zo de bots te flanken.

PS: Iets wat ik ontdekt heb. Tanks hebben ook een weakspot op hun onderkant. Dus het moment dat ze toekomen met een dropship kan je ze al uitschakelen met een HMG door op de onderkant van de tank te schieten.

[ Voor 4% gewijzigd door Sballato op 21-10-2024 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sballato
Zijn er nog mensen actief?

Ik moet zeggen dat het spel terug zeer leuk is om spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Sballato schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:42:

Zekers :Y
Speel het wekelijks nog wel. Niet meer dagelijks zoals "in het begin", maar nog steeds prima lol ermee :)

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik speel het zeer regelmatig nog,

Deze week met name op trivial met jet pack en grenade launcher supercredits farmen :D
Heb al geluk dat ik 2x de 100SC jackpot heb gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Sballato schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:42:

Zeker! Mijn steam account (en die van anderen) kan je terug vinden in deze sheet uit de TS: https://docs.google.com/s...A0/edit?pli=1&gid=0#gid=0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sballato
@iscara ,@MTFDarkEagle Steam name is Sballato. Voeg me gerust toe. Ik zit ook in "Gathering of Tweakers: Helldivers2" Steam group.

@PdeBie , invite gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

PdeBie schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:59:
[...]

Zeker! Mijn steam account (en die van anderen) kan je terug vinden in deze sheet uit de TS: https://docs.google.com/s...A0/edit?pli=1&gid=0#gid=0
Die had ik gemist, contactgegevens ook maar toegevoegd.

De laatste tijd helaas niet veel tijd, iedere dag meestal een random missie (in de hoop daarmee iemand operation af te maken). Nu op Helldive en niet meer op Impossible. Dat gaat best met drie carry's :+ De laatste weken kom ik op Impossible regelmatig tussen de level 15's die geen booster kunnen equippen, niet snappen hoe objecrives werken en niet weten wat de diameter van een orbital napalm barrage is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
Ik speel enkel op Super Helldive en daar vind je ook newbies die denken het solo te kunnen.
Gisteren 1 gejoined met nog maar 2 respawns remaining. Helaas de missie niet kunnen redden.

De "Raise the flag" missions zijn een heel stuk makkelijker geworden bij Automatons.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

De Illuminates zijn terug om onze vrijheid te stelen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
En voertuigen! Eindelijk. Zo maar f binnenhalen en testen in mn pauze :)
Pagina: 1 ... 20 ... 22 Laatste