"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Waarom is dat een issue voor jou?lordgandalf schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:31:
Wat ik haat is dat mensen niet snappen dat je de deuren dicht moet houden op de map dat je rocket extractions aan het verdedigen bent hoevaak de deuren verder op vol open staan argh.
Met open deuren kunnen de sentrys makkelijker de doelwitten raken, met je primary de kleine aliens afschieten, tank emplacement beter bereik enz .....vaak zijn bij rocket 1 of 2 de deuren toch al gebroken door friendly fire (500 kg) of de aliens.
PSN: IXI_BUDDHA_IXI
Omdat de deuren juist de aliens tegenhouden is mijn idee en de eerste deuren zijn vaak snel plat ja maar als je alles open zet dan kunnen ze zo doorwalsen heb ik het idee.Buddha_ schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:30:
[...]
Waarom is dat een issue voor jou?
Met open deuren kunnen de sentrys makkelijker de doelwitten raken, met je primary de kleine aliens afschieten, tank emplacement beter bereik enz .....vaak zijn bij rocket 1 of 2 de deuren toch al gebroken door friendly fire (500 kg) of de aliens.
Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3
Op lagere levels kan het handig zijn een deur dicht te gooien als al je turrets toevallig stuk zijn, je moet wachten op je strategems etc. Dan kan je mooi wat tijd winnen.
Op Helldive/Super helldive win je er wat seconden mee volgens mij

Nog niet gespeeld met de aanpassingen, maar speel meestal met 3 randoms of met mijn zoontje + 2 randoms. En dan is Helldive/Super Helldive toch vaak prima te doen. Misschien wel iets meer uitdaging welkom. Dus ben benieuwd naar hoe het nu speelt.
helaas nog geen andere mensen in mijn omgeving kunnen overtuigen om de game ook te kopen.
[ Voor 35% gewijzigd door Waah op 11-02-2025 14:06 ]
Pro versie: Deuren open wat je verdedigd, tenzij je een hoop mortars hebt staan, dan is deuren dicht houden een goed argument voor te maken. Zodra je lijkt te verliezen, deur dicht gooien om wat tijd te kopen.
Het ligt dus ook een beetje aan je loadout, en precieze locatie waar je verdedigd. Soms moet je gewoon hem open hebben om fatsoenlijk te kunnen schieten, andere kan je hem helemaal prima dichthouden en op high ground ernaast staan.
Of jij snapt het niet. Het is veel beter om de deuren open te zetten en bv de autocannon turret en jezelf vrijspel te geven.lordgandalf schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:31:
Wat ik haat is dat mensen niet snappen dat je de deuren dicht moet houden op de map dat je rocket extractions aan het verdedigen bent hoevaak de deuren verder op vol open staan argh. En mijn standard loadout is nu CB-9 Explosive Crossbow, P-4 Senator en G-123 Thermite als grenade. dat werkt voor veel factions ideaal. mijn support weapons verschillen met bugs wil ik wel eens een flamethrower meenemen. Anders een MLS-4X Commando voor de grootste baddies. En soms een LAS-98 Laser Cannon.
De deuren zijn voor de sier.
Het gaat eindelijk weer de goede kant op met de difficulty. die tot heden de grond in was generfed dankzij de crydivers, Hopelijk blijft dit zo en gaan er niet weer aanpassingen gemaakt worden.Shabbaman schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 22:28:
Ik had dus niet verwacht dat we al die buffs en nieuwe wapens nodig hadden om predator stalkers die gewoon uit een bug breach spawnen van ons lijf te kunnen houden.
Ik gok dat je het fiasco met een psn account op pc verwart met ps plus. Voor PlayStation heb je gewoon ps plus abo nodig, wat geldt voor 99% vd games die je online wil spelen op PlayStation.heron schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:18:
Hopelijk kan iemand me antwoord geven op onduidelijkheid die ik online vind: heb ik op de PS5 een PS Plus abo nodig om dit te kunnen spelen? Volgens de Ps Store nog wel, maar ik zie ook een hele stroom aan nieuwsberichten dat dit na negatieve feedback in mei van vorig jaar veranderd is. Of is Sony hier weer (stilletjes) van teruggekomen?
Dank je voor de uitleg. Dat is jammer dan.Daan0s schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:22:
[...]
Ik gok dat je het fiasco met een psn account op pc verwart met ps plus. Voor PlayStation heb je gewoon ps plus abo nodig, wat geldt voor 99% vd games die je online wil spelen op PlayStation.
Delivery of democracy never looked this goodPdeBie schreef op zondag 2 maart 2025 @ 22:28:
Speel de laatste tijd de lagere levels zonder HUD. Gewoon omdat het kan
Maar ook omdat je er hele gave screenshots mee kan maken!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie screenshots zeg!
Wat bedoel je met matig? Iedereen waarmee ik speel die geen armor gebruikt met 'inflammable' tegen de Incineration Corps gaat wel vaker dood heb ik het idee..Henkie_NtA schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 14:41:
Die Incineration Corps bots zijn wel echt een potje matig zeg.
Ik vind het een leuke toevoeging net als de Jetbrigade etc.. Dwingt spelers ook een beetje om wat andere loadouts te gebruikken etc.. Wat meer variatie..
Matig als in dat ik ze een beetje te sterk vind.Inflatable schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:08:
[...]
Wat bedoel je met matig? Iedereen waarmee ik speel die geen armor gebruikt met 'inflammable' tegen de Incineration Corps gaat wel vaker dood heb ik het idee..
Ik vind het een leuke toevoeging net als de Jetbrigade etc.. Dwingt spelers ook een beetje om wat andere loadouts te gebruikken etc.. Wat meer variatie..
Paar potjes gedaan en het was mij iets te vaak insta kill met die fire granades van de Hulks en die soort van burning shotgun die zo snel gaat dat ik al dood was voordat ik kon stimmen.
Daarom dus die speciale armor die 75% schade door vuur reduceert.. Die heeft echt nut tegen die tegenstanders..Henkie_NtA schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:35:
[...]
Matig als in dat ik ze een beetje te sterk vind.
Paar potjes gedaan en het was mij iets te vaak insta kill met die fire granades van de Hulks en die soort van burning shotgun die zo snel gaat dat ik al dood was voordat ik kon stimmen.
Is dit normaal? Heb alles al op low gezet met native. Maar ook op supersampling op 4K maar heb het gevoel dat het weinig verschil in FPS maakt.
Nee dat is niet normaal. Ik heb een veel slechter systeem en draai makkelijk hogere fps op hogere settings.
Heel wijs! helaas heb ik geen vrienden meer die dit nog willen spelenPdeBie schreef op zondag 2 maart 2025 @ 22:28:
Speel de laatste tijd de lagere levels zonder HUD. Gewoon omdat het kan
Maar ook omdat je er hele gave screenshots mee kan maken!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Af en toe denk ik het wel weer eens op te starten maar het is echt een coop game imo. dan haal ik het meeste plezier er uit.
Ik heb ook een 3080 met 5800X3D en draai native 3440x1440 rond de 60fps met alles maxed out. Dus nee, er is iets mis in jouw systeem.Waah schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 19:00:
Bij mij draait de game echt slecht. Heb een Intel 13700 en een Rtx 3080... maar ongeacht de settings de game zit steeds rond de 15 tot 30 fps. Of ik nu op 4K speel of 1080p. CPU gebruik blijft rond de 50% en GPU ook maar 50%.
Is dit normaal? Heb alles al op low gezet met native. Maar ook op supersampling op 4K maar heb het gevoel dat het weinig verschil in FPS maakt.
Power plan stond op Power savingPdeBie schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 21:15:
[...]
Ik heb ook een 3080 met 5800X3D en draai native 3440x1440 rond de 60fps met alles maxed out. Dus nee, er is iets mis in jouw systeem.

Single core score ging van 210 naar 820
Multicore van 50.000 naar 115.000
God wat suf dat het zoiets simpels was

Ja gebruik die nu inderdaad en dat scheelt wel.Inflatable schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:17:
[...]
Daarom dus die speciale armor die 75% schade door vuur reduceert.. Die heeft echt nut tegen die tegenstanders..
Vind nog steed dat de range van die burning shotgun wel wat aan de ruime kant is overigens.
[ Voor 14% gewijzigd door Henkie_NtA op 24-03-2025 11:38 ]
Nou inderdaad. Gisteren joinde ik een level 2 missie waar een SOS beacon op stond. Was zo'n "kill all bots till 100%" missie (officiele naam kwijtHenkie_NtA schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:13:
[...]
Ja gebruik die nu inderdaad en dat scheelt wel.
Vind nog steed dat de range van die burning shotgun wel wat aan de ruime kant is overigens.
Maar die bots waren allemaal bewapend met fire shotguns etc. we hadden er met z'n tweetjes nog knap moeite mee. Dacht even dat ik het level niet goed gezet had en op een veel hoger level zat

Intel has since confirmed the presence of a massive Illuminate fleet, in clear violation of the enemy's recent eradication.
Ik liep voor mijn gevoel nog een beetje met een verouderd wapen rond, die ik nu ook kan aanpassen. Ik kan mij niet herinneren dat ik dat toen ook kon.
Moet nog wel even kijken naar welk wapen ik moet switchen, betere wapens lijk ik nog te moeten vrijspelen in die nieuwe Warbonds.
Wat opviel is dat ik 3 avonden bij toffe random teams terecht kwam. Iedere avond een ander team, maar dan wel samen meerdere potjes gespeeld. Wel alleen tekst communicatie, maar goed samenspelen, helpen waar nodig. Excuus bij het per ongeluk friendly fire. Ook niet zomaar leaven of kicken. Kan mij herinneren dat dat eerst ook wel anders was.
Wat ook helpt is dat men begrijpt dat iemand last-minute kicken geen zin heeft, en dat alles wat je als team verzamelt, ook voor het hele team is...Ricmaniac schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 01:28:
Hoe groter de playerbase hoe meer rotte appels er bij zitten. de game had in het begin echt mega veel tractie.
Toen ik begon werd ik ook wel eens vlak voor het einde gekicked. Maar dat was net nadat ze de aanpassing hadden gedaan dat als je gekickt wordt, dat je gewoon alleen doorspeelt en je teammates verdwijnen maar hun loot achterblijft. Waardoor je er effectief geen last van hebt (als je tenminste kan extracten alleen
ik heb steeds pech dat een Leviathan de generator killed, misschien omdat het mij nog niet goed lukt om die dingen zelf te slopen
Ja, maar ik had of het geluk dat er geen Leviathan kwam of iemand had 'm al kapot voor ik het doorhad. Super Helldive.samlans schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:14:
is het iemand gelukt de defend mission te voltooien?
Heb m even niet meer gespeeld, maar dit lijkt niet op de game die ik speel(de)
Bugs en bots lijken nog steeds een stuk meer op het spel dat je kent. Deze derde tegenstander is inderdaad wel weer eens wat anders.himlims_ schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 08:03:
[...]
Signature
Best bijzonder voor een PSN-spel toch? En goed nieuws voor vrijheid en democratie.
Gelukkig maar, ben blij dat het spel niet stilstaat.himlims_ schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 08:03:
[...]
Aangepast en aangevraagd bij de moderators!PdeBie schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 22:18:
@G_Dragon Pas de titel eens aan. Game wordt ook beschikbaar op Xbox
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hoop ik dat jij leukere medespelers hebt gehad dan ikRupus schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 09:28:
Ik speel ook sinds een paar dagen. Gekocht in de aanbieding op Steam.
Vermaak me er erg mee!

Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Toch welLinksquest schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:21:
[...] maar man o man hoe ik aangevallen ben worden op de chat, dat wil je niet weten.
Waarom/waarop? Moet zeggen dat ik niet zo veel met randoms speel (paar maten waar ik het wekelijks mee speel), maar als ik met randoms speel en ik kom toxic/nare chat tegen vertrek ik gewoon naar een andere lobby. Geen behoefte aan.. Zijn genoeg andere lobbies met wél leuke Divers om mee te spelen

Gegroet! Lukas
Toen ik veel speelde viel het eigenlijk wel mee. Standaard spraakcommunicatie is bij mij volledig uitgeschakeld en tekstchatten doe ik eigenlijk niet op een Steam Deck. In-game communicatie gaat prima, en heb maar één of twee irritante ervaringen gehad over vele speelsessies.MTFDarkEagle schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:48:
Waarom/waarop? Moet zeggen dat ik niet zo veel met randoms speel (paar maten waar ik het wekelijks mee speel), maar als ik met randoms speel en ik kom toxic/nare chat tegen vertrek ik gewoon naar een andere lobby. Geen behoefte aan.. Zijn genoeg andere lobbies met wél leuke Divers om mee te spelen
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Laat ik het zo zeggen, ik zag mijn naam en heel veel ********, het was mijn eerste potje dus was nog even aan het uitzoeken wat precies het doel enzo wasMTFDarkEagle schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:48:
[...]
Toch wel

Het is iets dat helaas met online gaming voor kan komen. Daarom speel ik eigenlijk nog maar weinig online. Helldivers 2 was uitzonderlijk voor mij omdat dit eigenlijk nauwelijks voorkwam. Zonde dat dit jouw eerste ervaring is.Linksquest schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 20:29:
Laat ik het zo zeggen, ik zag mijn naam en heel veel ********, het was mijn eerste potje dus was nog even aan het uitzoeken wat precies het doel enzo was

Sommige mensen zijn gewoon niet geduldigLinksquest schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 20:29:
[...]
Laat ik het zo zeggen, ik zag mijn naam en heel veel ********, het was mijn eerste potje dus was nog even aan het uitzoeken wat precies het doel enzo was
Soms houden ze niet eens van een uitdaging.. dan land je midden in een automaton outpost en dan stappen ze meteen uit je lobby..

bedoel je dan middenin een orbital laser van een teamgenoot?Linksquest schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:00:
Weet niet of dit een veel voorkomende probleem is, maar ik had bij 1 potje het probleem als ik respawnde, ik alweer dood was voor ik begin, dit kwam door een vliegtuig die precies een straal schoot waar ik lande.
maar nooit toxic reacties gehad van randoms.
De Toxic randoms die ik tegenkom zijn vaak meer in de trend van iedereen nog even ombrengen voor de exfill.Rupus schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:36:
Ik deed in het begin soms hele domme dingen, airstrike op team mates, patrols aanvallen terwijl het niet nodig was, niet snappen hoe je een oil pump weer aan de gang moet krijgen
maar nooit toxic reacties gehad van randoms.
Of teamkillen omdat je de samples hebt gepakt nadat hun dood waren gegaan en dat ze je vervolgens blijven lastigvallen.
Gelukkig is het merendeel relaxed.
Dat heb ik nooit begrepen. Ik vond het altijd leuk om als veteraan mijn spullen op te roepen en die aan groentjes mee te geven. Dat werd ook voor mij gedaan en zo kwam je snel in contact met leuk wapentuig waarmee je kon beslissen wat je het eerst zelf wilt unlocken. Op de lagere moeilijkheidsgraden heb ik toch niet veel van dat spul nodig. Wil jij eens met een autocannon spelen? Ga je gang. Hier, neem een mech erbij.PdeBie schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 13:15:
Waar ik vooral een hekel aan heb zijn de mensen die aan het farmen zijn op de lagere levels, maar dan niet even de main objective mee pakken. Dat is niet meehelpen aan de verspreiding van democratie!
Kan zijn dat het van een teamgenoot is, ben nog niet helemaal bekend met alles wat de game te bieden heeft. Ik zal de volgende keer als ik het weer tegen kom een video clip maken.R0bb3rt schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:10:
[...]
bedoel je dan middenin een orbital laser van een teamgenoot?
Ik probeer er zelf iig altijd rekening mee te houden waar ik de reinforcement drop.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Yes of middenin een mega nest das ook leuk 🙂Chiron schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 10:43:
Bij het reinforcen kan het idd weleens voorkomen dat ze je middenin een bombardement gooien, of middenin een swarm, of zoals ik een keer had, tussen de poten van een bile titan![]()
Ik probeer er zelf iig altijd rekening mee te houden waar ik de reinforcement drop.
Maar nee ik speel bijna enkel met randoms en eigenlijk alleen maar goede ervaringen. Sinds een week of 2 speel ik op level 10, das wel goed pittig stil staan is dan geswarmed worden.
Je merkt wel dat het ene team effectiever is dan het anderen maar goed das logisch.
Gister had ik ineens iemand die een warp pack had. Dit is wel erg cool misschien dat het 1 van de devs was? Hoe komt zoiets anders in de game?
Een tijdje mee aangekloot tot ik mijzelf per ongeluk boven een sinkhole teleporteerde en toen kon ik er niet meer bij.
Ik heb een screenshot gemaakt maar geen idee waar die dan opgeslagen word 🙈
[ Voor 20% gewijzigd door Valkyre op 16-07-2025 14:24 ]
Wat je niet moet doen als er een hele polonaise op je af komt is stilstaan idd. Op de hogere levels heb je missies waarbij je simpelweg een kwartier lang op een hele kleine map bugs uit moet roeien. Dan ben je heel blij dat je net even wat harder kan rennen dan je achtervolgers
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
#Helldivers2 | #Helldivers2Memes pic.twitter.com/hyDiVKI0dW
— Helldivers NOW (@Helldivers_NOW) 26 augustus 2025
nothing stops this train
Hahaha mooie meme
Ondertussen gekocht hier maar is nog beetje in komenCajuan007 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:49:
Ga helldivers 2 deze week ook eens aanschaffen op Xbox. Had het bij release op steam gekocht maar mijn desktop was niet krachtig genoeg, zoveel drops naar 30 fps en lager. Ben dus echt wel benieuwd om deze te spelen
Ben redelijk zeker ik mijn teammate af en toe hebt gekilled maar hij nam het goed op
Wees gerust, wat wel/niet te doen leer je redelijk snel. En daarom heb je ook 5 reinforcements per speler! Als lvl 106 heb ik onlangs nog iemand door het hoofd geschoten en meerdere verdampt met explosies dusja... Zolang je het niet expres doet zullen er weinigen problemen mee hebbenCajuan007 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 22:25:
[...]
Ondertussen gekocht hier maar is nog beetje in komenEerste indrukken zijn zeker goed wel.
Ben redelijk zeker ik mijn teammate af en toe hebt gekilled maar hij nam het goed op
Hoort er ook een beetje bijCajuan007 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 22:25:
[...]
Ondertussen gekocht hier maar is nog beetje in komenEerste indrukken zijn zeker goed wel.
Ik heb nog regelmatig dat ik een strategem vast activeer om later te gooien... om vervolgens te struikelen of omver geblazen te worden... waardoor de strategem dus valt en direct bij jezelf activeert.
vooral met een 380mm barrage is dat best vervelend voor het hele team

Als vrij ervaren gamer snap ik echt niks in dit spel.Altamyr schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:15:
[...]
Wees gerust, wat wel/niet te doen leer je redelijk snel. En daarom heb je ook 5 reinforcements per speler! Als lvl 106 heb ik onlangs nog iemand door het hoofd geschoten en meerdere verdampt met explosies dusja... Zolang je het niet expres doet zullen er weinigen problemen mee hebben
In het eerste minuut van mijn eerste potje vermoorde ik een teamgenoot totaal bewust omdat ik dacht dat hij een boef was. Zijn reactie was redelijk relaxed: 'mate throw grenades at wierd looking things not awesome guys'.
Overigens geloof ik dat mijn random aangeklikte missie niet voor lvl 1 noobs bedoeld was. De tegenstanders sloopten me als ze naar me keken.
Ik dacht laatst eens de airburst weer eens te proberen tegen Illuminati. Goeden nieuws, werkt best lekker tegen grote groepen, tot 30+ kills gehad met enkele raket. Mijn team was wat minder te spreken erover toen ik eentje iets te laag schoot, die activeerde op teamgenoot, en euhm, ik had complete teamwipe met een enkele raketAltamyr schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:15:
[...]
Wees gerust, wat wel/niet te doen leer je redelijk snel. En daarom heb je ook 5 reinforcements per speler! Als lvl 106 heb ik onlangs nog iemand door het hoofd geschoten en meerdere verdampt met explosies dusja... Zolang je het niet expres doet zullen er weinigen problemen mee hebben
Over het algemeen is men heel wholesome. Je kan makkelijk zien wie wie is d.m.v. de identifiers in beeld. Die staan ook in je HUD voor iedere andere speler.Exactor it schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:31:
In het eerste minuut van mijn eerste potje vermoorde ik een teamgenoot totaal bewust omdat ik dacht dat hij een boef was. Zijn reactie was redelijk relaxed: 'mate throw grenades at wierd looking things not awesome guys'.
Je kan bij de globe het niveau kiezen waarop je wilt knokken. Je kan assisteren in de missie van een ander of zelf een missie starten.Overigens geloof ik dat mijn random aangeklikte missie niet voor lvl 1 noobs bedoeld was. De tegenstanders sloopten me als ze naar me keken.
Alle mensen zijn je maten of (super) citizens die je moet beschermen. Al het andere is makkelijk identificeerbaar gespuis dat je met elk wapen dat je tot je beschikking hebt moet vernietigen in de naam van Managed Democracy!
Haha, de tegenstanders herkende ik wel hoor. Ik was gewoon een domoor. Vond het erg leuk dat die kerel er zo grappig mee om ging.The Zep Man schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:37:
[...]
Over het algemeen is men heel wholesome. Je kan makkelijk zien wie wie is d.m.v. de identifiers in beeld. Die staan ook in je HUD voor iedere andere speler.
[...]
Je kan bij de globe het niveau kiezen waarop je wilt knokken. Je kan assisteren in de missie van een ander of zelf een missie starten.
Alle mensen zijn je maten of (super) citizens die je moet beschermen. Al het andere is makkelijk identificeerbaar gespuis dat je met elk wapen dat je tot je beschikking hebt moet vernietigen in de naam van Managed Democracy!
Ik ga vanavond wat beter kijken naar die globe. Dank voor je tips. Ik waardeer je hulp al is het wel uit eigen belang want ook jij wil de democratie beschermen natuurlijk!
[ Voor 8% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 31-08-2025 22:27 ]
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Denk het grootste verschil wat ik zie is mensen die alle 'packs' missen, gros ervan is niet veel beter dan standaard outfits, maar zitten paar cruciale tussen (zoals die fire-resist) die bij sommige missies behoorlijk wat verschil brengen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Klopt, extra uitdaging! Zeker als er veel dingen fout gaan. Er gaat weinig boven een Boxdiver achterin de FRV te stoppen terwijl je op Bile Titan safari gaat, echt al veel lol mee gehadNinjaKiwiNL schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 20:34:
Ik speel sinds kort op pc, en vermaak me prima met het spel. Maar ik merk sinds de Xbox release een enorm shift in het halen van de missies. Ik speel op niveau 8 wat normaal redelijk goed lukte, maar nu komt iedereen erbij die totaal alles op zeep helpen. Helemaal niet erg, maar ga dan lagere niveaus eerst goed beheersen (zo begon ikzelf in iedergeval). Ook het express teamkillen gehalte is flink gestegen. Afgelopen dagen is voor mij de lol in de game een stuk minder geworden (ik speel solo en heb al niet veel tijd om te gamen) Meer mensen deze ervaring, of tref ik het weer?🤣
Je merkt dat er een boel 'newbies' bij zijn gekomen idd. Zeker gecombineerd met de 'gratis' orbital napalm barrage ben ik al vele keren geflambeerd omdat iemand het een goed idee vond om 'm gewoon neer te gooien zonder te kijken of teammates in de buurt zijn.NinjaKiwiNL schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 20:34:
Ik speel sinds kort op pc, en vermaak me prima met het spel. Maar ik merk sinds de Xbox release een enorm shift in het halen van de missies. Ik speel op niveau 8 wat normaal redelijk goed lukte, maar nu komt iedereen erbij die totaal alles op zeep helpen. Helemaal niet erg, maar ga dan lagere niveaus eerst goed beheersen (zo begon ikzelf in iedergeval). Ook het express teamkillen gehalte is flink gestegen. Afgelopen dagen is voor mij de lol in de game een stuk minder geworden (ik speel solo en heb al niet veel tijd om te gamen) Meer mensen deze ervaring, of tref ik het weer?🤣
Of als je nog druk bezig bent met farmen en samples hunten en eentje called een extraction, en springt meteen de eagle in terwijl de rest nog aan de andere kant van de map is.
Niet iedere nieuweling is gelukkig al zover dat ze de cluster rocket hebben aangeschaft
Ik vind het iig nog steeds leuk, vooral de predator strains zijn een uitdaging. Beste wat ik nu heb is de stalwart en dan op 1150 zetten
De MG-43 machinegeweer op max RPM werkt ook erg goed tegen alles behalve chargers en bile titans, zeker bij de predator strain. Als primary werkt de Cookout erg goed om een lading bugs van 1 kant tegen te houden, de stalkers vallen daar ook onder.Chiron schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:45:
[...]
Je merkt dat er een boel 'newbies' bij zijn gekomen idd. Zeker gecombineerd met de 'gratis' orbital napalm barrage ben ik al vele keren geflambeerd omdat iemand het een goed idee vond om 'm gewoon neer te gooien zonder te kijken of teammates in de buurt zijn.
Of als je nog druk bezig bent met farmen en samples hunten en eentje called een extraction, en springt meteen de eagle in terwijl de rest nog aan de andere kant van de map is.
Niet iedere nieuweling is gelukkig al zover dat ze de cluster rocket hebben aangeschaft
Ik vind het iig nog steeds leuk, vooral de predator strains zijn een uitdaging. Beste wat ik nu heb is de stalwart en dan op 1150 zettenZelfs met de JAR dominator is het 2/3 shots voordat ik die predator stalkers om heb.
De 'gewone' machinegun turret vind ik wel lekker snel met de cooldown times, maar het is handiger om een rocket of een autocannon te hebben als je wordt geconfronteerd met een bile titan of een charger
Hangt ook een beetje van de missie af, bovenstaande loadout vooral voor grote maps met veel samples/poi's. Als je zo'n 'base defend' missie hebt of de 'schiet alle terminids aan schroot' op zo'n kleine iniminimi map doe ik de cluster rocket, en de rest turrets/mines.
Ik blijf alleen nog wel klooien met loadouts, testen wat ik fijn vind. De R-36 Eruptor is wel heel chill, maar hoe vaak je net onder/langs bugs schiet is echt veel waardoor ik hem ook frustrerend vind. De Breaker Incendiary blijft wel echt heel chill, maar wel goed op je ammo letten.
De main gratis Warbond heb ik eigenlijk niet heel veel van geunlocked, wel de Democratic Detonation Warbond meeste. Over een paar dagen komt er weer een nieuwe, je komt medals te kort 🤣
Volgens mij is er een armor in een van de warbonds die tegen elektriciteit kan. Maar niet iedereen heeft of wil die.
Yup - vergelijkbaar met de fire-resistance armor (werkt verrekte goed!)Chiron schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:59:
Die tesla tower mag van mij ook weg ja, loop je nietsvermoedend de hoek om, zzzap.
Volgens mij is er een armor in een van de warbonds die tegen elektriciteit kan. Maar niet iedereen heeft of wil die.
Gisteravond ook op Hellmire bezig geweest. Level 10 gehaald terwijl we een BoxDiver in het team hadden die alleen maar in een wagentje rond reed en verder niets. Bracht ons wel steeds naar andere bestemmingen maar weigerde verder om uit de auto te komen. Het was hilarisch en we wisten alsnog alle missies te halen.Chiron schreef op maandag 1 september 2025 @ 20:34:
Poah de missies op Hellmire zijn ouderwets pittig 😅 inmiddels van staleartnop de mg-43 overgeschakeld omdat die wel medium armor penetration doet
Na de tijd bedankten we hem voor zijn hulp en hij reageerde alleen met "Car =]"
Als je de aim knop ingedrukt houdt terwijl je erin zit kan je eruit hangen en drive by style schieten. Maar dat levert wel hilarische situaties op zodra ie een rotsblok raakt en met de auto een salto maakt
We hebben daarbij ook gemerkt dat als de gun achterop actief is, uit het raam hangen ook problemen kan veroorzaken...Chiron schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:17:
Haha “tuut tuut” om iedereen in te laten stappen ook zeker.
Als je de aim knop ingedrukt houdt terwijl je erin zit kan je eruit hangen en drive by style schieten. Maar dat levert wel hilarische situaties op zodra ie een rotsblok raakt en met de auto een salto maakt

Normaal speel ik op 10, maar nu op 8 omdat ik met vriend speelde die wat minder vaak speelt. Het aantal tegenstanders was indrukwekkend genoeg. Maar geen predator strain hebben maakt het wel een heel stuk aangenamer. Thermids met predator strain vind ik de moeilijkste tegenstander momenteel.Chiron schreef op maandag 1 september 2025 @ 20:34:
Poah de missies op Hellmire zijn ouderwets pittig 😅 inmiddels van staleartnop de mg-43 overgeschakeld omdat die wel medium armor penetration doet
Maar zonder predators kon ik weer de torcher eruit halen. Lekker hele groepen bugs bbq'en.
Er gaat niks boven met zn 3en uit een FRV schieten, zolang ie niet rijdt. Dan kan dat best prima gaan. Wel valt mij tegen hoe de HMG van de FRV gestabiliseerd is, als je continue schiet is het zo lastig om te mikkenKaasdipje schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:26:
[...]
We hebben daarbij ook gemerkt dat als de gun achterop actief is, uit het raam hangen ook problemen kan veroorzaken...
Crash
Kick
Host has left
Host has left
Crash
Crash
Toen maar opgegeven, geen één keer op de planeet weten te komen.
Wij hebben wel kunnen spelen maar er zijn flink wat bugs present. En dan bedoel ik niet alleen de Terminids.Sissors schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 19:21:
En joepie, de patch met ondergrondse missies moet er zijn!
Crash
Kick
Host has left
Host has left
Crash
Crash
Toen maar opgegeven, geen één keer op de planeet weten te komen.
En het kan aan mij liggen maar het is echt pittig, niet hoger gedaan dan 7 (extreme) maar als je twee bile dragons rond hebt vliegen die je de grotten in jagen, en vervolgens overlopen wordt door alles wat er uit de grotten en de grond wordt gekropen, pfff. Ben er nog niet uit wat de handigste loadout is. Als die bile dragon boven je hangt is het eigenlijk direct klaar.
Ik vind deze update echt ver overdreven en redelijk bugged. Ik speel nu op 6 en met random mensen, je wordt gewoon continue afgeslacht. Net een uur meerdere potjes geprobeerd, met allemaal hetzelfde resultaat, maar waar je ook gewoon 0 kans heb van slagen. Hartstikke leuk voor de mensen die een vast team hebben en goed kunnen samenwerken, maar voor spelers zoals ik is het echt niks aan. Ik hoop dat hier nog wat in aangepast gaat worden, ik ga niet op niveau 3-4 spelen, alleen maar om missies te kunnen halen.Chiron schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:00:
En het kan aan mij liggen maar het is echt pittig, niet hoger gedaan dan 7 (extreme) maar als je twee bile dragons rond hebt vliegen die je de grotten in jagen, en vervolgens overlopen wordt door alles wat er uit de grotten en de grond wordt gekropen, pfff. Ben er nog niet uit wat de handigste loadout is. Als die bile dragon boven je hangt is het eigenlijk direct klaar.
De missies dat je zo'n mobiel boorplatform moet zoeken, vervolgens tergend langzaam naar de boorplekken moet rijden, waarbij er in die boorplekken meestal wel twee bug holes zijn, en je op weg ernaartoe al compleet geswarmed wordt door alle terminids, is wel een uitdaging ja
Net voor het eerst gedaan op difficulty 10.Chiron schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:13:
Ze zullen ongetwijfeld wat gaan doen met de feedback van de userbase.
De missies dat je zo'n mobiel boorplatform moet zoeken, vervolgens tergend langzaam naar de boorplekken moet rijden, waarbij er in die boorplekken meestal wel twee bug holes zijn, en je op weg ernaartoe al compleet geswarmed wordt door alle terminids, is wel een uitdaging ja
Ik was niet voorbereid op continu 2 dragons die je lastigvallen, naast alle andere enemies
EDIT: damn zelfs level 6 is inderdaad echt pittig. Level 8 wel een missie volbracht maar ook met een groepje level 150. level 6 voelt als level 10. Volledig overrompeld.
Ohja, en natuurlijk werken je strategems niet ondergronds, turrets zijn bijna useless want ze worden door de ondergrondse bugs simpel vernietigd en zijn de bile dragons zelfs met de recoilless rifle haast niet neer te krijgen.

[ Voor 39% gewijzigd door Waah op 03-09-2025 22:56 ]
En als je mobiele boorplatform vernietigd is door de constante spam van 2 bile dragons is het meteen mission failed. Opnieuw oproepen zou het beter maken, al is dat misschien minder realistisch.Chiron schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:13:
Ze zullen ongetwijfeld wat gaan doen met de feedback van de userbase.
Grappig genoeg deden we daarna level 10 weer een ouderwetse normale missie en dat ging toen best easy daarna.
Wij zijn echt geen experts (ik ben level 26, de max van onze groep is rond de 50) maar spelen als groep al wel lang samen games.
Teamwork makes the dream workKaasdipje schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:17:
Wij hebben gisteren wel (op level 10) 3 missies voor elkaar gekregen. Alle 3 waren wel echt op het nippertje of missie halen maar dan de extraction zelf niet halen. Het is echt enorm pittig (en soms frustrerend). Wel gingen we ons voor het eerst echt focussen op de team samenstelling en ons voorbereiden op wat er ging komen.
Grappig genoeg deden we daarna level 10 weer een ouderwetse normale missie en dat ging toen best easy daarna.
Wij zijn echt geen experts (ik ben level 26, de max van onze groep is rond de 50) maar spelen als groep al wel lang samen games.
Maar we waren pissig (gewoon 4 randoms samen), en besloten te blijven tot de Hive Lord dood was. Ik en een ander hadden wel Eagle Strafing Run, ik iig nom dat die goed schijnt te zijn tegen Hive Lords. Verder gewoon random loadouts.

Dus ja, we hebben hem dood gekregen. Uiteindelijk, met nauwelijks reinforcements over.
Maar hoewel in zijn algemeenheid mensen steeds beter worden in spellen waardoor tegenstanders die eerst onmogelijk leken ineens toch te doen blijken te zijn, denk ik dat het nu wel erg ver gaat doordat alles in één keer erbij komt:
1. Ondergrondse stukken waarvoor je je loadout moet aanpassen, wat minder efficient is in zijn algemeenheid
2. Burrowers. Wat één ding is, maar imo zou het echt leuker zijn als ze niet door rots kunnen graven. Dan heb je dat als veilige zones.
3. Roach Dragons, zijn dood te krijgen, maar komen er wel bij.
4. Hive Lords, die zowel debiel sterk zijn, als dat je niet veel feedback hebt of je nu schade doet. Toen uiteindelijk één van zijn belly plates kapot was, waren we erg blij dat het blijkbaar wel iets zin had wat we aan het doen waren.
Daar zouden ze bijvoorbeeld kunnen doen als je een Hive Lord dood, je ook alsnog de missie volbracht hebt (omdat het zo'n belangrijke kill is oid). En meer feedback dus hoeveel schade hij heeft.
5. Gewoon echt een tering hoeveelheid vijanden.
6. Elk side objective is nu zo ongeveer een stalker of shrieker nest.
Gisteren even met die pod rocket gespeeld, dat is ook wel een grappig ding. Een soort 'portable' hellbomb/500kg. Maar op de hogere levels heb je al snel een terminid in je nek net als je bezig bent om een doelwit aan te wijzen...