A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:12:
[...]
De hoogste moeilijkheid is echt niet voor iedereen toegankelijk nu, je hebt er waarschijnlijk nu gewoon voldoende uren inzitten dat je de game mechanics dusdanig kent, dat jij bij de top 5 tot 10% behoort (ik noem maar wat percentges, geen idee wat ArrowHead hanteert), dat je nu door level 9 heen cruist en veelal gematched wordt met randoms die dat ook kunnen, lijkt me een natuurlijk verloop. Het blijft PvE dus en aan het einde van de rit is elke AI te dom om te poepen als je doorhebt hoe het werkt, dat is toch in elke game zo?
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook absoluut niets met de rubberen stoeptegel mentaliteit waarin iedereen alles maar moet kunnen en er geen verliezers mogen zijn. Maar net zo min met het anderste uiterste door een of andere arbitraire grens te trekken waar je dan wel aan zou moeten voldoen.
Maar dat is toch het hele punt van moeilijkheidsgraden? Dat een ieder kan spelen op een niveau wat leuk voor diegene is? Overigens vind ik persoonlijk dat op elke moeilijkheidsgraad super samples te vinden moeten zijn, bijvoorbeeld in minor placed of interest. Moet zeker niet beste plaatst zijn om ze te farmen op lvl 3 bijvoorbeeld, maar ik vind niet dat gedeelte van het spel (de hogere upgrades) gelockt moeten zijn achter hoogste moeilijkheidsgraad.
Voor mij is lvl 9 nu prima, maar als het dus significant makkelijker gemaakt wordt, dan zal het simpelweg voor mij saai worden. En nu speel ik dus op hoger niveau dan de gemiddelde speler, maar als ik met randoms en leuke strategems (lees: niet min-maxen oid, nu is het natuurlijk ook niet dat ik met minefields of iets anders belabberds rondloop) het prima kan doen, dan betekend het dus dat een groep goede spelers op Discord het echt met drie vingers in de neus doet. En als na balans changes het voor hun uitdagend is op level 9, dan ga ik gewoon op level 7-8 door. Maar het onderwerp waar het nu over ging was vooral of level 9 nog significant makkelijker gemaakt moet worden.
[...]
Er zijn ritsen nerfs geweest. Zowel directe: zoals aantal kogels in een magazijn, pallets per kogel in het geval van shotguns, maximum aantal magazijnen (zowel te dragen, als op te pakken), met minder magazijnen inspawnen, stagger mechanics verwijderen, directe damage nerfs, reload snelheid verlagen, armour penetration terugbrengen.
Dit is echt niet alleen voor primary wapens geweest, ook voor strategems voor zover die uberhaubt bruikbaar waren. Daar springen de railgun, patriot exosuit,en de quasar natuurlijk tussen uit. Het gros was uberhaubt nooit echt bruikbaar. Mines, vrijwel alle oribital barrages, rocket pods, tesla tower, smoke etc.
Er zijn wat directe nerfs geweest ja, maar zo'n grote impact hebben de meeste niet gehad. Quasar nerf was ook volkomen terecht overigens. Eerst vond ik het een te grote nerf, maar als een Quasar main: Er was anders gewoon nul reden om een EAT of RR te pakken. Railgun zouden ze stomme reloaden na elk shot eruit moeten halen. Dan wil ik hem best proberen, maar nu is ie gewoon irritant om te spelen. Maar die heeft nerf gehad (voor mijn tijd), echter sindsdien hebben we bijvoorbeeld Quasar gekregen die denk ik toch beter is. Mines zijn idd zinloos. Ik zie orbital 120mm soms, en 380mm vaak gekozen worden op helldive (zelf geen echte fan ervan omdat hij zo lang duurt dat het snelheid eruit haalt, maar wordt alsnog vaak gekozen). Ik heb nog niet sinds boost gespeeld (ben op vakantie

), maar dat Gatling barage boost heeft gehad was goed, want die was niet echt zinvol. Gas strike / precission strike is goed. Rocket pods zijn best goed, grootste probleem is dat je slots voor andere dingen wil gebruiken, en nadeel is dat ze niet heel consistent zijn, maar je hebt er een hoop van met relatief korte reload. Plus je kan ze zo goed als risicoloos gebruiken, je kan ze gewoon op jezelf gooien als er een charger is die dood moet. En geen garantie dat ie dood is daarna, maar wel redelijke kans.
Er zijn iets van 40-50 strategems in totaal zoiets? Daar zijn maar een stuk of 10 echt allround bruikbaar van, en van de misschien 25 primary wapens, zijn er maar 3, misschien 4 beetje praktisch allround bruikbaar. (even zaken zoals DoT bugs etc buiten beschouwing gelaten)
Primary wapens ben ik dus met je eens dat er een hoop moet gebeuren nog. En daar is dus geen discussie over vanuit mij: Er moet nog een hoop aan balans gedaan worden. Maar imo is alles makkelijker maken zodat het geen drol meer uitmaakt wat je kiest niet de oplossing.
DoT fix is natuurlijk overall flinke boost geweest voor een hele hoop wapens. En strategems hoeven niet allroudn bruikbaar te zijn allemaal, en prima als sommige gewoon beter zijn op bepaalde moeilijkheidsgraden omdat daar meer of minder armored targets zijn. Maar ze moeten niet zinloos zijn (en bijvoorbeeld minefields zou ik daaronder scharen). Dingen als jumppack heb ik nooit omdat andere dingen beter zijn, maar als een teamgenoot die wel heeft, dan kijk ik diegene na een minuut of 8 heel lief aan of ik er ook één mag hebben, want leuk zijn ze wel.
Ik (mening) vind dat er minder en minder variatie tussen potjes, loadouts en speelstijl is gaan zitten naar mate er meer patches kwamen, het werd saai en ja, makkelijk daardoor. Het was juist die starship troopers achtige power fantasie die het mooi maakte. Honderden en honderden bugs tegen de vlakte jagen, lekkere chaos en met het zweet op het voorhoofd uit zo'n vuurgevecht komen wat volledig uit de klauwen gelopen is.
Dat doe je toch nog steeds? Ik heb regelmatig kill counters in die ~50 range gaan.
In plaats van beetje sneaken, kiten, spawns manipuleren met looproutes, hit-and-run de objectives halen, vuurgevechten vermijden etc etc. Daar speel ik geen Helldivers voor en dat vind ik wel fundamenteel veranderd ja. Of je nu level 5 of 9 speelt, zo heel veel verschilt dat niet als je vuurgevechten vermijdt.
Zeker. Ik ga niet nodeloos patrols agro'en die ver weg lopen, maar als er patrol tussen mij en vijandelijke basis zitten, dan ga ik er gewoon dwars doorheen. Stealth is optioneel wat mij betreft, en dus negeer ik stealth in 99% van de situaties (uitzonderingen als we echt door alle reinforcements heen zijn).
O en als PS, ben ik ook wel benieuwd hoe jij het moeilijker zou willen maken?
Het belangrijkste is dus dat ik het niet makkelijker wil maken. Ik wil wel balans fixes die slechte dingen ook fatsoenlijk maken, maar ik ben het niet eens met het eeuwige geklaag op Reddit dat alles wat nu al hartstikke goed is enorme boosts moet krijgen. En ik geloof ook niet erin dat we veel meer tegenstanders moeten krijgen die we veel makkelijker neermaaien. Ja ik snap het, dat Starship Troopers gevoel wat je noemde, echter:
1. Een keer wordt het gewoon een nummertje, dan kunnen ze dat nummertje ook hoger maken. Nu al leeg ik magazijn na magazijn van autoshotguns in groepen bugs. Wordt het beter als die 2x zo snel dood gaan, maar er 2x zoveel zijn? Ik dood ze dus al met ~50 killstreaks
2. Systeemeisen moeten dan hoger gemaakt worden.
En momenteel is voor mij lvl 9 dus prima, en wil ik vooral niet dat die veel makkelijker wordt, maar ik kan me voorstellen dat het voor andere te makkelijk is (hell als ik lees dat sommige gewoon Hulks eye-shotten en ze op die manier zo dood maken, ik heb het geprobeerd, en zonder stun granaat lukt mij dat echt niet). Dus als je een lvl 10 zou toevoegen (of lvl 9 moeilijker maken en mij lekker lvl 8 laat spelen, ook prima), dan zou ik waarschijnlijk vaker drops / bug breaches doen die ook een tijdje de spelers volgen. Dan maak je het moeilijker, zonder gewoon meer vijanden tegelijk te spawnen, en zonder het te doen door alleen zware armored vijanden te spawnen.
Edit: Oké dit is langer geworden dan ik gepland had
Edit2: Oké aller laatste dan: Ik wil ook significantere strategem modifiers die zowel moeilijker kunnen maken, maar ook meer variatie moeten geven. Nu negeert iedereen ze, en de AA modifier was kut en ben blij dat die eruit is. Maar wat die had moeten doen was natuurlijk geen Eagles. En een ander geen orbital strikes. En eentje geen sentries. En op hoogste moeilijkheid zou je dan zelfs twee tegelijk actief kunnen hebben. Geen eagles en geen orbital strikes? Sentries overal

. Oftewel dan maak je het moeilijker, maar wel op een manier die ook variatie toevoegt aan je speelstijl.
[
Voor 3% gewijzigd door
Sissors op 21-06-2024 10:56
]