Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En normaal speel ik met die vuur-shotgun tegen bugs. Maar nu had ik Scorcher omdat ik die normaal tegen Automatons gebruik, en vergeten was te wisselen. Die deed het eigenlijk best goed tegen bugs ook, maar wel omdat ik mijn drone boven me had voor de fodder. Zonder die drone was dat een ramp geweest, met drone focus ik op de medium bugs, en drone dood de kleine wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:23
Ik heb echt al anderhalve of 2 maanden ofzo niet gespeeld. Wat is nu de meta qua guns en strategems? Voornamelijk tegen de grote chargers en biletitans

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ricmaniac schreef op zondag 5 mei 2024 @ 16:41:
Ik heb echt al anderhalve of 2 maanden ofzo niet gespeeld. Wat is nu de mega qua guns en strategems? Voornamelijk tegen de grote chargers en biletitans
Ik zie redelijk wat variatie langs komen. Maar specifiek daartegen kom ik uit op Quasar en Orbital Railcannon. Quasar op charger hoofd is one shot kill. Orbital rail is enige strategem die hem kan doden zonder iedereen in de buurt te doden.

Bile titan is meestal dood met een Orbital Railcannon + Quasar hit. Als je de upgrade hebt om er twee te hebben is 500kg bom ook wel goed tegen bile titans met wat oefening, maar vooral als ze achter jou aan zitten. Orbital Railcannon is bruikbaar van grotere afstand als hij bijvoorbeeld achter teamgenoot aan zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:28
Vanavond weer wat potjes gespeeld en dat was toch wel weer zéér vermakelijk - en chaotisch! :p

Het spel brengt het ‘Starship Troopers-gevoel’ goed over en zorgt zelf ook voor de nodige filmische momenten. Mijn favoriet blijft het moment dat je de evacuatie start en de muziek begint te spelen, zeer tof! (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YxUvmKTch-5I3mgwQVVm4PkZIYc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/XOGS4qJvX5kQbheXTgu1OVZY.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHD2SCdEE3EJ2Lc3wRxaAsULOp8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/07EOCBkcNjaJRpqizj0Vj1mj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wWJ2fEG7HJdFOrdbIaLuN9bb9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m8vGRT65q8CDYdIMD1MISNOA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 21:24
Ik ben vandaag begonnen met deze game. Het is nog wel wat dingen ontdekken en voornamelijk groeien. Ik ga nog redelijk snel dood waar i teamgenoten zie die blijven leven.

Op naar de betere gear dan maar.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
We “won” 💪🏼😛

Nu hopen dat het niet teveel imago schade heeft geleden.

Genoeg mensen die hun reviews niet zullen aanpassen.

Denk dat de refunds die ineens mogelijk waren er voornamelijk voor gezorgd hebben. Niet per se de reviews.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Marcievg schreef op zondag 5 mei 2024 @ 23:13:
Ik ben vandaag begonnen met deze game. Het is nog wel wat dingen ontdekken en voornamelijk groeien. Ik ga nog redelijk snel dood waar i teamgenoten zie die blijven leven.

Gear maakt wel wat uit natuurlijk. Flink gedeelte is ook gewoon ervaring. Hoe je wegduiken moet timen, waar je tegenstander moet raken. En zeker als je op wat hogere difficulty gaat spelen is de belangrijkste skill zo ongeveer wegrennen: Als een objective klaar is, samples zijn gepakt, blijf er niet rondhangen om de tegenstanders te doden, gewoon wegrennen. (En soms achter je kijken en je magazijn legen in de dichtstbijzijnde tegenstanders die achter je aan zitten, en weer rennen).

Maar ook tijdens een gevecht, zeker tegens bugs, maar ook bij automatons als er bots met kettingzagen achter je aan zitten: Als je dood bent kan je je team niet helpen, rennen is niks mis mee, liefst beetje richting je team zodat die je kunnen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Yonix schreef op zondag 5 mei 2024 @ 22:23:
Vanavond weer wat potjes gespeeld en dat was toch wel weer zéér vermakelijk - en chaotisch! :p

Het spel brengt het ‘Starship Troopers-gevoel’ goed over en zorgt zelf ook voor de nodige filmische momenten. Mijn favoriet blijft het moment dat je de evacuatie start en de muziek begint te spelen, zeer tof! (y)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit was mijn potje gisteren, captured well Hellmire idee:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/1216390060266487808/1236782625163706438/image.png?ex=66394314&is=6637f194&hm=6e959c5fb834670715770bea0fd9dc004bf9d10fd1d597b57958d98e7efa9a30&

Met hele team rond extractie staan omdat we moeten wachten totdat de vuurtornado's weg zijn :P

[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 06-05-2024 08:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:13

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
Marcievg schreef op zondag 5 mei 2024 @ 23:13:

Je kunt altijd je teammaten vragen om gear voor jou te droppen. Een shield of lekker support wapen doet vaak wonderen.

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:29

Valkyre

Kitesurf FTW!

Inderdaad in de 1e 10levels ofzo kreeg ik altijd de guard dog van een maat. Na een paar minuten kunnen wapens e.d. opnieuw ingeroepen worden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Laatst online: 14-09 21:24
Fruitschaal schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:17:
[...]

Je kunt altijd je teammaten vragen om gear voor jou te droppen. Een shield of lekker support wapen doet vaak wonderen.
I'm heb een paar keer geprobeerd te praten maar geen reactie gekregen. Communicatie ontbreekt er voor mij gevoel wel aan maar alsnog is het lekker spelen.

Ik heb weleens een guard dog en wapens opgepakt als er een teammate dood was. Maar nooit gekregen.

Ben al level 7 en hoop nu snel level 10 te zijn.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Let wel een beetje daarmee op, want er zit een 6-7 minuten cooldown ofzo op die dingen, als diegene direct nieuwe kan inroepen dan is het prima, maar nogal lullig als je 2 minuten begonnen bent, je gaat dood, en een ander jat je spullen ;) . Dus ook qua inroepen voor andere, dat kan zeker, maar wel met een delay. Ik zie het ook weinig gebeuren eigenlijk met randoms op hoger niveau. Overigens in zulke situatie pak ik ook weleens van dode teamgenoten spullen, alleen wel nadat duidelijk is dat ze niet meer nodig hebben :) .

Guard dog solo'd halve bug leger :P . En zeker bij de eerder genoemde taktiek van hard wegrennen is het erg leuk dat je de killcounter permanent omhoog ziet gaan.

Primary weapons kan je altijd gewoon pakken van de grond, krijg je toch nieuwe als je respawned. Overigens qua support wapens is de medium machine gun echt niet verkeerd op lagere difficulties (op hogere krijg je gewoon teveel armored tegenstanders). En ook orbital precission strike bijvoorbeeld is niet verkeerd. Ik zou redelijk snel Eagle Airstrike erbij halen, want dat is gewoon een erg goede generiek strategem.

[ Voor 23% gewijzigd door Sissors op 06-05-2024 11:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
Vanavond wat missies op 'Heeth' gespeeld, op 'Extreme' (difficulty 6). My God, wat een heerlijke chaos! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VEAWd7e6BwLqpthH-OZlWJlpKTw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y4qICoeffjnJUsnesmhDaDCD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6IdxmL-taj95U8bHpzpVySY3Jjc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RMGqC5wKQRKK9w2frxvY2XTd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iozMRbaC7_WJd21_aIhHHnp5vaM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/asBmVbax7scLrCDZpW0gXMDc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ySW24hPKXw7evf-jif52lC7yGQc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q7gixgsPEQPIrT15rbWZA9C2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6VzzWzdEaKAkF0y6kMozIyo3Gbw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Wxqgyal2qL36wAwE8qE9rGk1.png?f=fotoalbum_large

Die 'Elite Heavies' ook. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@Yonix leuke plaatjes, hoe heb jij dat gemaakt? Zonder hud en overbodige UI

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
himlims_ schreef op maandag 6 mei 2024 @ 22:54:
@Yonix leuke plaatjes, hoe heb jij dat gemaakt? Zonder hud en overbodige UI
Je kunt de HUD uitschakelen, moet je alleen even een toets voor toekennen in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Yonix schreef op maandag 6 mei 2024 @ 23:24:
[...]

Je kunt de HUD uitschakelen, moet je alleen even een toets voor toekennen in het menu.
Ja super dik tijdens missies af en toe even uitschakelen :P Filmachtige momenten

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 14:30

The Zep Man

🏴‍☠️

Een test-PC met wat oude hardware en Windows 11 ingericht. Moest iets hebben qua online spel om erop te spelen. Helldivers 2 gepakt. Tutorial zet je in de goede mindset, eerste missie met de minimale moeilijkheidsgraad is eigenlijk ook een onderdeel van de tutorial. Tweede missie besloten om deel te nemen aan het potje van een andere helldiver (XP level 9). Gekeken naar diens naam kwam die uit het Oostblok. Beiden geen microfoons. Via in-game instructies goed met elkaar gesproken. Wat bugs afgeschoten. Hij was iets te overmoedig en ging over de klink, en ik respawnde hem snel. Werd gewaardeerd. Objective voltooid. Elkaar een knuffel gegeven. Nog wat bugs afgeslacht. Hij blies ons beiden per ongeluk op. Respawn. Naar extraction. Dat ging redelijk soepel.

10/10. Would helldive with randoms again.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Nieuwe patch notes: https://store.steampowere...868529822134078?l=english.

Best significante upgrade. Damage over time fixes, scope fixes. Healing sound die wel afspeelt maar healing is interrupted moet niet meer gebeuren. (Wist niet dat dat het probleem was, maar nu ik weet dat dat kon gebeuren, verklaard dat best een hoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
The Zep Man schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:20:
Een test-PC met wat oude hardware en Windows 11 ingericht. Moest iets hebben qua online spel om erop te spelen. Helldivers 2 gepakt. Tutorial zet je in de goede mindset, eerste missie met de minimale moeilijkheidsgraad is eigenlijk ook een onderdeel van de tutorial. Tweede missie besloten om deel te nemen aan het potje van een andere helldiver (XP level 9). Gekeken naar diens naam kwam die uit het Oostblok. Beiden geen microfoons. Via in-game instructies goed met elkaar gesproken. Wat bugs afgeschoten. Hij was iets te overmoedig en ging over de klink, en ik respawnde hem snel. Werd gewaardeerd. Objective voltooid. Elkaar een knuffel gegeven. Nog wat bugs afgeslacht. Hij blies ons beiden per ongeluk op. Respawn. Naar extraction. Dat ging redelijk soepel.

10/10. Would helldive with randoms again.
Dit^ +1!

Het is lang geleden dat ik met randoms een multilayer game heb gespeeld, of überhaupt een multiplayer game heb gespeeld, maar Helldivers 2 krijgt het voor elkaar!

Nog geen vervelend potje gehad, altijd ‘gg’ en geen communicatie van een hoog toxic gehalte. Love it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51
Yonix schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:30:
[...]

Dit^ +1!

Het is lang geleden dat ik met randoms een multilayer game heb gespeeld, of überhaupt een multiplayer game heb gespeeld, maar Helldivers 2 krijgt het voor elkaar!

Nog geen vervelend potje gehad, altijd ‘gg’ en geen communicatie van een hoog toxic gehalte. Love it!
Ik weet ook niet of dat een PS5 ding dan is, maar werkelijk nog nooit echt iemand problematisch meegemaakt. 1x een teamkiller (die uit zichtzelf wegging), 1x cheater (die deed z'n dingetje), maar speel al jaren PVE coop's op PC en vrijwel nooit issues gehad.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:24
SinergyX schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:27:
[...]

Ik weet ook niet of dat een PS5 ding dan is, maar werkelijk nog nooit echt iemand problematisch meegemaakt. 1x een teamkiller (die uit zichtzelf wegging), 1x cheater (die deed z'n dingetje), maar speel al jaren PVE coop's op PC en vrijwel nooit issues gehad.
Toxic gedrag zit meestal bij PvP games. PvE co-op games hebben vrijwel altijd een relaxe sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Ik begreep dat Helldivers 2 niet lekker draait op een Steam Deck. Een oude PC heb ik opnieuw ingericht, en het is voor mij nu mogelijk om via Moonlight te spelen. Werkt prima als je de GUI wat groter maakt, wat gelukkig kan. Koppel voor Moonlight één van de achterknoppen van de Deck aan Caps Lock voor push-to-talk, en qua functionaliteit ben je compleet.

Volgende wat ik ga doen: beschikbaar maken via een VPN, inclusief WOL. Heb ik al eens gedaan met een oudere Deck, en werkte best wel goed. Spreading Managed Democracy on the go (zolang er een fatsoenlijke internetverbinding en Wi-Fi verbinding voor de Deck is)!

Een bonus: de met Helldivers 2 meegeleverde rootkit draait op een geïsoleerde PC waardoor misbruik beperkt schade kan aanrichten.

[ Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 08-05-2024 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 23:31

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Eindelijk weer wat Raising Flag missions kunnen spelen op 8 en 9 dif i.p.v. 1 en 2.
Blijft een heroic muziekje tijdens de nogal trage flag raise :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Dynazap schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:12:
Blijft een heroic muziekje tijdens de nogal trage flag raise :D
De reden daarvoor is propaganda inspiratie. Zie de camera die daar rondzweeft als je ermee bezig bent. :P

Tot nu toe goede ervaringen gehad met andere spelers. Ondanks dat je voorzichtig speelt blaas je elkaar soms per ongeluk op. Het valt mij mee hoe sportief andere spelers daarmee omgaan. Andersom frustreert het mij ook niet echt, want ik weet hoe moeilijk het soms is in de chaos.

Recentelijk de grenade launcher en het support pack verkregen. Een leuke combinatie, en het verlicht de resupply druk. Ik heb ook wel eens de machine gun en de support pack geprobeerd. Ook een goede combinatie. De support pack is een goede backup voor de momenten dat stratagems niet beschikbaar zijn. Niemand zit ooit zonder munitie! Als die andere spelers met weinig munitie nu eens stil stonden voor 2 seconden zodat ik ze wat kan geven... :P

Binnenkort eens de autocannon unlocken. Daar heb ik ook goede verhalen over gehoord, en dat geeft mij een vrij stratagemslot om iets anders in te stoppen voor het verder verspreiden van onze democratische waarden. :+

Vraagje: is men meer een fan van orbitals of van de Eagle? Welke richting kan een opbouwende speler (rang 10) het beste gaan?

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 10-05-2024 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

The Zep Man schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:30:
[...]

Vraagje: is men meer een fan van orbitals of van de Eagle? Welke richting kan een opbouwende speler (rang 10) het beste gaan?
Ze hebben beiden hun pros en cons. Orbitals zijn overall krachtiger maar hebben ook een langere reload time of kunnen maar beperkt gebruikt worden. De Laser en Railcannon zijn min of meer fire and forget, die hebben een auto aim. De Eagle's vereisen wat meer planning waar je ze dropt.

Gisteren de eerste nieuwe gun uit de warbond gebruikt, die valt vies tegen. Vandaag eens kijken of die plasma gun beter is. De boost om slowdown tegen te gaan als je met acid wordt geraakt is wel handig op bug planets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]
Iets meer van Eagle, al heb ik hem tegenwoordig ook regelmatig niet bij me. Eagle Airstrike is algemeen gewoon hele goede. Cluster zie ik ook wel gebruikt worden. 500kg bom is erg goed, als je de upgrade hebt dat je er 2 kan krijgen per eagle reload (die super samples kost). Zonder die upgrade zou ik hem niet snel nemen. Eagle rocket pods schijnen redelijk te zijn ook tegen zware bots, maar in mijn ervaring beetje random.

Op orbitals ben ik nooit fan geweest van 120mm, laat staan 380mm, al zie ik ze ook wel op Helldive gebruikt worden. Orbital precission is een goede keuze totdat je 2x 500kg eagle bombs kan hebben. Orbital railgun gebruik ik heel vaak, laser alleen op korte missies. En sinds laatste patch die damage-over-time heeft gefixed, ben ik de gas strike gaan gebruiken. Korte cooldown wat een hoop helpt, maar het is nog steeds geen Eagle Airstrike die je gewoon sneller op een groep kan gooien. De gas strike is eigenlijk primair zinvol voor bug breaches (moet nog proberen tegen bots). En daarvoor kan hij wel echt goed zijn. Overigens minigun sentry ook, maar risico is daar dat een enkele charger hem direct kapot maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Sissors schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:24:Overigens minigun sentry ook, maar risico is daar dat een enkele charger hem direct kapot maakt.
Thanks voor de tips tot zover (ook @kazuka). De minigun sentry had ik overgeslagen en ik heb de gatling gekozen. Plaatsing ervan is belangrijk, bijvoorbeeld op een plek die niet direct voor een charger bereikbaar is.

Ik ga mij eerst even concentreren op het laaghangend fruit (moeilijkheidsgraden verder unlocken, de basiswapens/stratagems unlocken) voordat ik mij op de duurdere zaken ga richten. Eagle Airstrike klinkt logisch. Orbital Laser heb ik ook goede ervaringen mee (via anderen), met name omdat het droppen en negeren is zodat in het heetst van de strijd de aandacht kan naar de rest van vijanden.

Ik had de Eagle Strafing Run unlockt. Als je nog niet veel hebt is dat een goedkope manier om wat ademruimte om je heen te krijgen van mobs als je even alleen bent. Roep hem op op de eigen positie en ren weg van de bugs. Ik denk alleen dat die later wat minder nuttig zal zijn met betere unlocks. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
[...]
Mijn ‘standaard’ uitrusting bestaat uit:
• Orbital Precision Strike
• Eagle Cluster Bomb: de code is lekker snel in te voeren en de strategem is zeer effectief tegen hordes.
• Guard Dog Rover ( <3 )
• Stalwart: prima ‘heavy weapon’ met hoge vuursnelheid en ook nog eens snel (lopend!) te herladen.
Had ook geëxperimenteerd met een sentry, maar de hoge respawn-tijd en het feit dat ze snel vernietigd kunnen worden zaten mij tegen.

Verder heb ik de volgende wapens:
• Primary: P-19 Redeemer
• Secondary: BR-14 Adjudicator
• Throwable: G-12 High Explosive

Mijn armor heeft als bonus dat ik tijdens crouch en prone meer damage doe - en zo nóg sneller democratie kan brengen in het heelal! :D

Anyhow, het bovenstaande blijkt al 12 levels effectief te zijn (@Extreme en Suicide Mission). Voornamelijk tegen Terminids, want ik heb het nog niet écht getest tegen Automatons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
The Zep Man schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:38:
[...]

Thanks voor de tips tot zover (ook @kazuka). De minigun sentry had ik overgeslagen en ik heb de gatling gekozen. Plaatsing ervan is belangrijk, bijvoorbeeld op een plek die niet direct voor een charger bereikbaar is.
Ah ja, die bedoelde ik ook. De goede gun sentry iig :P . Bij goede plaats bij breach kan ie zo 30+ kills krijgen. Maar makkelijker gezegd dan gedaan soms om hem op plaats te hebben die niet door charger bereikt kan worden. En zelfs als je dat hebt schiet het nog weinig op als ie zijn hele magazijn leegt op armor van een charger :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:33
Iemand al de guns van de nieuwe Warbond geprobeerd? Ik lees veel dat het allemaal niet veel soeps is. Anders wacht ik nog f tot ik de 1000 credits heb ipv beetje bijkopen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Yonix schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:57:
• Stalwart: prima ‘heavy weapon’ met hoge vuursnelheid en ook nog eens snel (lopend!) te herladen.
Had ook geëxperimenteerd met een sentry, maar de hoge respawn-tijd en het feit dat ze snel vernietigd kunnen worden zaten mij tegen.
Van de Stalwart hoor ik gemixte signalen. Lopen en knallen is goed, maar geen medium armor penetration is wel een gemis. Uiteraard kan dat gemis ook op andere manieren afgevangen worden.

Ik wil hem nog wel eens proberen met een supply pack. "Out of ammo? You mean this ammo?! I can do this all day!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
The Zep Man schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:34:
[...]

Van de Stalwart hoor ik gemixte signalen. Lopen en knallen is goed, maar geen medium armor penetration is wel een gemis. Uiteraard kan dat gemis ook op andere manieren afgevangen worden.

Ik wil hem nog wel eens proberen met een supply pack. "Out of ammo? You mean this ammo?! I can do this all day!"
Gewoon proberen en kijken wat beter past bij jouw speelstijl. (y)

En die one liners zijn echt goud! Trouwens, één van de mannelijke stemmen (Helldiver Voice 2) is Yuri Lowenthal (o.a. bekend van Spider-Man). Ik dacht hem al te herkennen! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
The Zep Man schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:34:
[...]

Sommige gebruiken hem met Eruptor primary (al is die recent beetje teveel generfed schijnbaar), en die is dan voor de medium pen, terwijl Stalwart een lekkere assault rifle effectief is.
En daarnaast hangt het natuurlijk wel af van welke tegenstanders je krijgt op level dat je speelt.

Ik heb zelf 'probleem' dat vanaf 8-9, en met beetje pech ook al bij 7, er gewoon teveel zware armored tegenstanders zijn om die alleen met strategems om zeep te helpen. Sommige doen het nog met een autocannon, maar eigenlijk heb je al snel een Spear, EAT, Recoilless of Quasar nodig. En dan dus geen Stalwart oid.
Daan0s schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:19:
Iemand al de guns van de nieuwe Warbond geprobeerd? Ik lees veel dat het allemaal niet veel soeps is. Anders wacht ik nog f tot ik de 1000 credits heb ipv beetje bijkopen
Ik heb alleen de eerste Premium Warbond vooralsnog. En heb credits voor nog één, maar welke? Incendiary shotgun is lekker, daarom had ik hem ook. Maar verder? Sickle is behoorlijk populair van de tweede, maar ik heb hem meerdere keren geprobeerd als ik hem vond, en niet echt een fan ervan zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Sissors schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:56:
Ik heb zelf 'probleem' dat vanaf 8-9, en met beetje pech ook al bij 7, er gewoon teveel zware armored tegenstanders zijn om die alleen met strategems om zeep te helpen. Sommige doen het nog met een autocannon, maar eigenlijk heb je al snel een Spear, EAT, Recoilless of Quasar nodig. En dan dus geen Stalwart oid.
Zelf heb ik al wel wat ervaring met de EAT. Je krijgt (zonder verdere bonussen) elke 70 seconden twee raketschoten. Pak een launcher, schiet, pak de andere launcher, schiet, pak je Stalwart weer op. Zo deed ik dat met de Machine Gun, en dat werkt best wel goed. EAT is een beetje "poor man's armor penetrator". Je kan hem vroeg (level 3) en redelijk goedkoop (3000 requisition points) verkrijgen.

Bij plekken waar ik een aanval verwacht drop ik de EAT vaak vroeg. Dan kan die meteen beginnen met opnieuw aftellen, en staan er alvast twee raketten klaar om af te vuren.

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 10-05-2024 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

The Zep Man schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:33:
[...]

Zelf heb ik al wel wat ervaring met de EAT. Je krijgt (zonder verdere bonussen) elke 70 seconden twee raketschoten. Pak een launcher, schiet, pak de andere launcher, schiet, pak je Stalwart weer op. Zo deed ik dat met de Machine Gun, en dat werkt best wel goed. EAT is een beetje "poor man's armor penetrator". Je kan hem vroeg (level 3) en redelijk goedkoop (3000 requisition points) verkrijgen.

Bij plekken waar ik een aanval verwacht drop ik de EAT vaak vroeg. Dan kan die meteen beginnen met opnieuw aftellen, en staan er alvast twee raketten klaar om af te vuren.
EAT is geweldig, ik flikker die willekeurig op de kaart. Ergens paniek, beetje mazzel staat er al een EAT klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

himlims_ schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:58:
[...]
EAT is geweldig, ik flikker die willekeurig op de kaart. Ergens paniek, beetje mazzel staat er al een EAT klaar
Klopt. Zeker ook handig op routes waar je verwacht nog langs te lopen (soms wat backtracking i.v.m. locatie extraction). Ik ben wel blij dat wapens niet vernietigd worden. Ze liggen gewoon op de grond als de drop pod wordt vernietigd. Prima. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 14:33
Mijn nieuwe formule:

Main: Counter sniper.
Secondary: grenade pistol
Stratgun: flamethrower.
Strats: railcannon strike en napalm strike
Backpack: jump pack

Bovenstaande wel met alle ship upgrades voor de vlammetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 10-09 13:50
Zoals aangehaald vanaf level 7 heb je armor penetrating weapons nodig. JAR-5 Dominator doet het nog altijd zeer goed vind ik. Je kan er de chin turrets op de Factory Strider mee uitschakelen en stagger tegen Devastators.

Secondary blijf ik (ondanks de cooldown) bij Quasar. Zeer handig tegen tanks, turrets, Hulks, Fabricators, dropships, etc.
Autocannon blijft ook een favoriet. Zeer goed om snel meerdere Devastators uit te schakelen (wat nodig is vanaf level 7). Maar dan weer minder effectief tegen Tanks, Dropships, Turrets, etc.
AMR is beetje hetzelfde verhaal als de Autocannon.

Strategems: Eagle Airstrike, lage cooldown, zeer goed tegen Factory Strider. Als je hem parallel gooit kan je een Strider met wat geluk in 1 pass uitschakelen.
500KG, zeer handig tegen Detector Towers. Hoef je de base niet eens binnen te raken.
Orbital Rail, om een Hulk of Tank in een pinch uit te schakelen.

Meestal neem ik dan nog een Shield Backpack mee.

Is het de beste loadout? Waarschijnlijk niet. Maar het zorgt er wel voor dat ik tegen elke enemy wel iets kan doen zonder op orbitals of strikes te moeten vertrouwen.

Loadouts hangen ook enorm af op welk niveau je speelt. Op sub 7 is autocannon mega goed en heb je minder nood aan Quasar, EAT of Recoilless vind ik.

Ik hoop dat de recoilless ooit nog een buff krijgt. Het is zo'n cool wapen. Misschien de reload speed nog wat korter maken. Of de mogelijkheid om te kunnen lopen en reloaden tegelijkertijd? Of een buddy die je reload zonder dat hij een backpack nodig heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door Sballato op 10-05-2024 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Sballato schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:28: Of een buddy die je reload zonder dat hij een backpack nodig heeft.
Ja graag, idem voor auto-Cannon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4veman
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-09 17:12
Geloof nou niet echt dat dit een we won is.

https://twitter.com/Pirat...tatus/1788842253626273906

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Er was al een enorme lijst tijdens de PSN verplichting doorgevoerd in steam, de restant kwam er pas net bij.

Maar tweezijdig, het excuus 'was vanaf het begin verplicht' werkt niet als je de game gewoon te koop hebt, zelfs in landen waar PSN niet beschikbaar is, maar de game nu gewoon niet meer daar verkopen.. gok dat ze binnen 2-3 maanden poging 2 voor replichte PSN gaan doen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Idd, schijn bedriegt blijkbaar. Helemaal dat ze nu hetzelfde doen met Ghosts of Tsushima waar ook bekend is dat je een psn account aan moet maken (waarvan ze zeiden dat dat alleen voor multiplayer zou moeten) maar toch verkopen ze in die landen nu de hele game niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alekz87
spokje schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:11:
Mijn nieuwe formule:

Main: Counter sniper.
Secondary: grenade pistol
Stratgun: flamethrower.
Strats: railcannon strike en napalm strike
Backpack: jump pack

Bovenstaande wel met alle ship upgrades voor de vlammetjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pKjAtZr-KLvusRL0RgNtCERd13k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/bdNNsIvypV51av7SkPiZpWOx.gif?f=user_large

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Sballato schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:28:
Loadouts hangen ook enorm af op welk niveau je speelt. Op sub 7 is autocannon mega goed en heb je minder nood aan Quasar, EAT of Recoilless vind ik.
Vandaag met vriend paar lvl 7s gespeeld ook, en daar kom je met wat strategems nog een heel eind tegen het echt zware spul. Bij lvl 8/9 is er gewoon teveel zwaar spul, en lukt het niet met alleen die.

Tegen bugs is trouwens gas strike best fatsoenlijk nu. Ook tegen bots geprobeerd, maar niet echt goede resultaten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Vanochtend voor het eerst een potje op moeilijkheidsgraad hard (5) gedaan. Ik voegde mij bij een potje dat al gaande was. Doel: vijf bot fabricators vernietigen. Ze waren net begonnen en mijn drop was middenin een gevecht met bots. Ze hadden daar nogal wat moeite mee. Op een punt dat ik dacht dat het even rustig was riep ik mijn autocannon op, maar kort daarop werd ik door een medespeler per ongeluk overhoop geknald.

Afijn, respawn en geen tijd meer om mijn spullen op te pakken. De drie andere spelers bleven prutsen bij hetzelfde gevecht. Ik rende weg richting een basis in de verte omdat het een gevecht werd zonder einde. Onderweg vond ik een quasar die een helldiver had achtergelaten (heb ik zelf nog niet, want niet hoog genoeg level). Vervolgens had ik binnen enkele minuten drie van de vijf fabricators vernietigd met een combinatie van wat stealth, maximale gooiafstand van stratagems en een quasar shot hier en daar voor taaie bots.

Hit-and-run werkt in dit spel. Ik denk dat wanneer het pittig wordt sommige spelers nog wel eens vergeten dat Helldivers shock troopers zijn, niet supersoldaten. Erin, objective voltooien, eruit. Weerstand vermijd je als je niet met mogelijke escalatie om kan gaan. Weglopen en onnodige conflicten vermijden werkt best wel goed, in ieder geval op deze moeilijkheidsgraad.

Soms kom je ook wel eens in groepjes die de klok niet in de gaten houden. Ik zorg ervoor dat ik klaar sta om evac op te roepen als er nog twee minuten op de klok staan, zodat er geen moment is dat stratagems niet meer beschikbaar zijn. Wordt gelukkig tot nu toe in dank afgenomen door andere spelers. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sballato
The Zep Man schreef op zondag 12 mei 2024 @ 09:28:
Vanochtend voor het eerst een potje op moeilijkheidsgraad hard (5) gedaan. Ik voegde mij bij een potje dat al gaande was. Doel: vijf bot fabricators vernietigen. Ze waren net begonnen en mijn drop was middenin een gevecht met bots. Ze hadden daar nogal wat moeite mee. Op een punt dat ik dacht dat het even rustig was riep ik mijn autocannon op, maar kort daarop werd ik door een medespeler per ongeluk overhoop geknald.

Afijn, respawn en geen tijd meer om mijn spullen op te pakken. De drie andere spelers bleven prutsen bij hetzelfde gevecht. Ik rende weg richting een basis in de verte omdat het een gevecht werd zonder einde. Onderweg vond ik een quasar die een helldiver had achtergelaten (heb ik zelf nog niet, want niet hoog genoeg level). Vervolgens had ik binnen enkele minuten drie van de vijf fabricators vernietigd met een combinatie van wat stealth, maximale gooiafstand van stratagems en een quasar shot hier en daar voor taaie bots.

Hit-and-run werkt in dit spel. Ik denk dat wanneer het pittig wordt sommige spelers nog wel eens vergeten dat Helldivers shock troopers zijn, niet supersoldaten. Erin, objective voltooien, eruit. Weerstand vermijd je als je niet met mogelijke escalatie om kan gaan. Weglopen en onnodige conflicten vermijden werkt best wel goed, in ieder geval op deze moeilijkheidsgraad.

Soms kom je ook wel eens in groepjes die de klok niet in de gaten houden. Ik zorg ervoor dat ik klaar sta om evac op te roepen als er nog twee minuten op de klok staan, zodat er geen moment is dat stratagems niet meer beschikbaar zijn. Wordt gelukkig tot nu toe in dank afgenomen door andere spelers. :)
Vanaf level 7 is dat inderdaad IMHO de manier om te spelen. Zo snel mogelijk objectives uitschakelen en je uit de voeten maken. Hoe langer je ergens ter plaatse blijft trappelen hoe meer bots erop af komen.
Ook als je kan zoveel mogelijk patrouilles vermijden.
Zo speel ik toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Sballato schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:09:
Vanaf level 7 is dat inderdaad IMHO de manier om te spelen. Zo snel mogelijk objectives uitschakelen en je uit de voeten maken. Hoe langer je ergens ter plaatse blijft trappelen hoe meer bots erop af komen.
Ook als je kan zoveel mogelijk patrouilles vermijden.
Zo speel ik toch.
Ik denk dat dat ook het moment is dat bepaalde vormen van amor van pas komen, met name die je detectieradius verminderen. Vijanden (zij mij, en daardoor ook andersom) negeren lijkt een stuk makkelijker met deze armor. Ook lijkt het alsof ik een stuk minder opval ten opzichte van mijn mede-helldivers. Als bots (en ik neem aan bugs) iets verder weg zijn en collega's zijn in de buurt, dan word ik vaak genegeerd. Niet dat ik klaag. Dat geeft mij meer tijd om groot geschut te richten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Ik heb te lang bugs gedaan op niveau 7-8. Automatons bak ik niks meer van. Merk dat ik die dan ook minder aantrekkelijk vind om te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sballato
The Zep Man schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:15:
[...]

Ik denk dat dat ook het moment is dat bepaalde vormen van amor van pas komen, met name die je detectieradius verminderen. Vijanden (zij mij, en daardoor ook andersom) negeren lijkt een stuk makkelijker met deze armor. Ook lijkt het alsof ik een stuk minder opval ten opzichte van mijn mede-helldivers. Als bots (en ik neem aan bugs) iets verder weg zijn en collega's zijn in de buurt, dan word ik vaak genegeerd. Niet dat ik klaag. Dat geeft mij meer tijd om groot geschut te richten. :)
Scout armor is inderdaad heel handig en onderschat.
Ik geef op heden nog steeds de voorkeur aan light armor met explosive resistance tegen bots.
Aangezien je zeer veel moet (weg)lopen lijkt light armor me nog steeds de beste keus.
Ik merk dat het gebrek aan stamina, zeker bij heavy armor, je veel vaker het leven kost.

[ Voor 14% gewijzigd door Sballato op 13-05-2024 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Sballato schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:52:
Ik geef op heden nog steeds de voorkeur aan light armor met explosive resistance tegen bots.
Aangezien je zeer veel moet (weg)lopen lijkt light armor me nog steeds de beste keus.
Ik merk dat het gebrek aan stamina, zeker bij heavy armor, je veel vaker het leven kost.
Ik snap daarom ook niet echt de rol van heavy armor. Je bent een shock trooper, geen tank. Als je meer wilt incasseren dan kan je beter een energy shield backpack meenemen. Mobiliteit lijkt voor mij bij zowel bots als bugs belangrijker dan een paar extra hits voordat ik een stim in mijn nek moet steken.

Misschien mis ik een vorm van gameplay die effectief en/of fun is waarbij zwaardere armor een belangrijke rol speelt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sballato
The Zep Man schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:12:
[...]

Ik snap daarom ook niet echt de rol van heavy armor. Je bent een shock trooper, geen tank. Als je meer wilt incasseren dan kan je beter een energy shield backpack meenemen. Mobiliteit lijkt voor mij bij zowel bots als bugs belangrijker dan een paar extra hits voordat ik een stim in mijn nek moet steken.

Misschien mis ik een vorm van gameplay die effectief en/of fun is waarbij zwaardere armor een belangrijke rol speelt. :P
Je hebt volledig gelijk. Met heavy armor kan je geen enkele bug ontlopen dus ben je vaak een vogel voor de kat. Het heeft dus niet echt zin dat je 3 hits meer kan incasseren maar ze niet kan ontlopen. Met een light armor kan je minder incasseren maar je kan tenminste de bugs ontlopen. Idem voor bots. Veel hit and run tactics en niks erger dan zonder stamina te zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Sballato op 13-05-2024 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
The Zep Man schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:12:
[...]

Tower defensie missie waar je toch niet hoeft te rennen.

Ik zit tegenwoordig op medium armor met 50/50 kans om niet dood te gaan bij schade die je normaal dood zou maken. Helpt weinig als je in de fik staat en je de volgende tik alsnog dood ben, maar als je voltreffer krijgt van een tank is het toch een 50/50 kans te overleven :P .

Minder detectie zie ik zelf vooral nuttig (essentieel zelfs) bij solo play, of als je met een ander speelt die je goed kent. Met randoms maakt het weinig uit of ik al dan niet agro trek, als anders mijn allies het wel doen.

Gisteren potje op difficulty 7 waarbij we zowaar alle samples hadden. En zonder extreem te zoeken (hielp dat we radar snel hadden), gewoon door consistent rondje rond de map te doen, en aan einde miste we er nog twee. Die bij de extractie bleken te zijn :D .
(Gelukkig was het potje erna een exterminatie missie die toch nauwelijks samples was, want toen was de pelican bugged en hebben we elkaar moeten doden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
Sissors schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:38:
[...]

Tower defensie missie waar je toch niet hoeft te rennen.

Ik zit tegenwoordig op medium armor met 50/50 kans om niet dood te gaan bij schade die je normaal dood zou maken. Helpt weinig als je in de fik staat en je de volgende tik alsnog dood ben, maar als je voltreffer krijgt van een tank is het toch een 50/50 kans te overleven :P .

Minder detectie zie ik zelf vooral nuttig (essentieel zelfs) bij solo play, of als je met een ander speelt die je goed kent. Met randoms maakt het weinig uit of ik al dan niet agro trek, als anders mijn allies het wel doen.

Gisteren potje op difficulty 7 waarbij we zowaar alle samples hadden. En zonder extreem te zoeken (hielp dat we radar snel hadden), gewoon door consistent rondje rond de map te doen, en aan einde miste we er nog twee. Die bij de extractie bleken te zijn :D .
(Gelukkig was het potje erna een exterminatie missie die toch nauwelijks samples was, want toen was de pelican bugged en hebben we elkaar moeten doden).
Juist, die tower defense missions. Was die vergeten. Daar is het inderdaad nuttig maar ik speel die zeer weinig.

Heb tijdje geleden ook een Helldive difficulty missions gedaan waarbij we niet in de Pelican konden instappen. Het triggerde niks. Behoorlijk furstrerend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:46
The Zep Man schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:33:
[...]

Ik zweer ook bij de EAT en pak het op dezelfde manier aan.
Vergeet ook niet dat deze met een beetje timing ook super in te zetten is als extra orbital. Met een beetje geluk torpedeer je er een charger, bile titan of tank mee.

De quasar heeft als voornamelijk voordeel dat je de echt lange afstanden er makkelijker mee kunt overbruggen, want geen drop-off. De cooldown nerf doet mij de voorkeur geven aan de EAT. Al helemaal omdat de cooldown op koude planeten bugged is: Cooldown lijkt afgelopen te zijn als je naar je heatsink(clip) kijkt, maar je moet desondanks wachten. Voor mij reden om de quasar dus weer links te laten liggen, in ieder geval in m'n eigen uitrusting.

Loop tegenwoordig ook veel rond met simpelweg de blitzer shotgun en EAT's als backup. Eentje op de rug, de orbital launch en 2 nieuwes zorgen voor potentieel 4 schoten kort op elkaar. De blitzer werkt echt fijn met z'n stagger en het feit dat je niet hoeft te reloaden. Tegen bugs echt een fantastisch wapens, tegen bots nog iets te weinig ervaring.

Heb tegen bots ook een tijdje de plasma shotgun gebruikt, ook pre-buff, maar hink nog steeds op twee gedachten. Aan de ene kant een fantastisch wapen om o.a. tanks en grote jongens uit te schakelen. Clubjes fodder pak je ook makkelijk mee, zeker met de grotere splash damage hoe groter de range is. Maar tegelijkertijd beurt het dus ook vaak dat je een enkele bot tussen de benen door schiet, of wanneer er een clubje op je afkomt je dus gewoon niet genoeg stagger power hebt om ze op een afstand te houden. Of hooguit totdat er herladen moet worden. Zeer goed wanneer je backup hebt, maar when shit hits the fan en men dropt jou willekeurig *ergens*, en je landt in een groep devastators, of bij een hulk of twee, ben je de sjaak.

Wat betreft beginner loadout: Ik zou toewerken naar de grenade launcher, breaker en orbital laser. Laat je niet verleiden door de 120/380 orbital bombardments. De grenade launcher is erg praktisch voor bug holes, maar ook tegen bots (scout strider, groepjes en factories). Eenvoudig te gebruiken om vervolgens ff de kat uit de boom te kijken naar wat werkt en wat je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Cid Highwind schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:18:
Wat betreft beginner loadout: Ik zou toewerken naar de grenade launcher, breaker en orbital laser. Laat je niet verleiden door de 120/380 orbital bombardments. De grenade launcher is erg praktisch voor bug holes, maar ook tegen bots (scout strider, groepjes en factories). Eenvoudig te gebruiken om vervolgens ff de kat uit de boom te kijken naar wat werkt en wat je wilt.
Een andere beginner loadout die ik kan adviseren tegen bots: autocannon en orbits/eagles met gerichte zwaar geschut (geen orbital barrage). Gebaseerd op de missie stratagems vervangen met een turret of twee.

AC werkt goed tegen bots, en als je een fabricator vanaf de voorkant kan benaderen dan bespaar je een stratagem om die uit te schakelen (mik op de vents bovenaan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:46
The Zep Man schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:27:
[...]

Een andere beginner loadout die ik kan adviseren tegen bots: autocannon en orbits/eagles met gerichte zwaar geschut (geen orbital barrage). Gebaseerd op de missie stratagems vervangen met een turret of twee.

AC werkt goed tegen bots, en als je een fabricator vanaf de voorkant kan benaderen dan bespaar je een stratagem om die uit te schakelen (mik op de vents bovenaan).
Yep, dat is in de regel wat m'n vaste HD2-maat speelt. Ik denk dat dat ook wel een belangrijk iets is voor beginners: Zodra je wat meer gear vrij kan spelen, kijk vooral waar je het team aan kunt vullen of waar gaten liggen qua loadout.

Twee orbitals die ik vergeten ben te noemen die best wel een goede algemene inzetbaarheid hebben:
1. Orbital Airburst: Makkelijk te droppen, snelle reload, blijft niet te lang hangen. Handig tegen outposts (bots) of bugholes. Altijd een goede toevoeging.
2. Walking barrage: Vooral praktisch tegen bots. De 120/380 blijven erg lang hangen, zeker met de nodige upgrades. Dat kost simpelweg veel tijd. Pleur de walking barrage voor de ingang van een outpost en je kan er na de eerste volley al achteraan hobbelen met minimaal risico voor de eigen gezondheid. Met een beetje geluk maken ze ook een fabricator of twee plat.

Worden beiden later vast ingehaald door andere wapens, maar wederom, algemeen goed inzetbaar zolang je credits schaars zijn en je wacht op het mogen kopen van meer high level geschut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Cid Highwind schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:41:
Yep, dat is in de regel wat m'n vaste HD2-maat speelt. Ik denk dat dat ook wel een belangrijk iets is voor beginners: Zodra je wat meer gear vrij kan spelen, kijk vooral waar je het team aan kunt vullen of waar gaten liggen qua loadout.
Het ligt ook aan of je met randoms of met een gecoördineerd groepje speelt. Bij een verdedigingsmissie tegen bots met randoms neem ik vaak een quasar mee (moet het ook eens proberen met EAT). Mijn backpack slot blijft vrij en het "herladen" gebeurt automatisch op de achtergrond. Met een groep vier coördinerende helldivers kan ik mij voorstellen dat twee met recoilless rifles en bijbehorende backpacks een groot deel van het gevecht kunnen verlichten omdat ze snel achter elkaar meerdere dropships kunnen neerknallen. Communicatie is daarvoor essentieel en van randoms verwacht ik dat niet.

Quasar is helaas een level 18 dingetje, maar prima als je solo gaat of met randoms speelt. Komt altijd wel ergens van pas als niemand anders in het team er één heeft, en als je liever een backpack voor iets anders wilt hebben (resupply, shield, ...).

120/380 orbitals heb ik gezien bij anderen en ik twijfel of ik daar voorlopig voor ga. Wellicht handiger voor verdedigingsmissies, want daar loop je niet zo snel vooruit het veld in.

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 14-05-2024 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
Ik vind de meta momenteel redelijk saai, loop al weken rond met exact dezeflde allround build waarmee je tot en met level 9 difficulty op bjina elke missie wel uit de voeten kunt, ongeacht wat je teamgenoten doen of meenemen:

1. Scorcher (beste allround wapen in de game wat mij betreft, geen recoil, hoge dps, perfect voor medium bugs en meeste bots instant kills met headshots, werkt op elke afstand, meer dan genoeg ammo)
2. p19 redeemer, voor t kleinere grut dichtbij
3. Impact grenades voor bug holes, fabricators, tanks etc
4. EAT of Quasar, afhankelijk van waar ik zin in heb
5. Personal shield
6. Orbital laser
7. EMS mortar.

Dit laatste 2 wil ik nog wel eens wisselen afhankelijk vande missie en team samenstelling. De 500 kg of orbital railcannon zjin ook nog wel leuk, maar de rest is simpelweg té goed en praktisch in alle situaties, tegen alle tegenstanders en je kan er elke missie mee halen.

Btw: recoilless rifle heb je ook geen hulp van teammates nodig bij het reloaden, gewoon direct de reloadanimatie onderbreken zodra je ziet dat de witte omranding van het ammo symbool wit wordt, dan kan je de cooldown naar 5 sec krijgen. Dit trucje kan je eigenlijk bij elk support wapen wel toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MxMayne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 09:39

MxMayne1

Blijf kalm en grappig

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:31:
Ik vind de meta momenteel redelijk saai, loop al weken rond met exact dezeflde allround build waarmee je tot en met level 9 difficulty op bjina elke missie wel uit de voeten kunt, ongeacht wat je teamgenoten doen of meenemen:

1. Scorcher (beste allround wapen in de game wat mij betreft, geen recoil, hoge dps, perfect voor medium bugs en meeste bots instant kills met headshots, werkt op elke afstand, meer dan genoeg ammo)
2. p19 redeemer, voor t kleinere grut dichtbij
3. Impact grenades voor bug holes, fabricators, tanks etc
4. EAT of Quasar, afhankelijk van waar ik zin in heb
5. Personal shield
6. Orbital laser
7. EMS mortar.

Dit laatste 2 wil ik nog wel eens wisselen afhankelijk vande missie en team samenstelling. De 500 kg of orbital railcannon zjin ook nog wel leuk, maar de rest is simpelweg té goed en praktisch in alle situaties, tegen alle tegenstanders en je kan er elke missie mee halen.

Btw: recoilless rifle heb je ook geen hulp van teammates nodig bij het reloaden, gewoon direct de reloadanimatie onderbreken zodra je ziet dat de witte omranding van het ammo symbool wit wordt, dan kan je de cooldown naar 5 sec krijgen. Dit trucje kan je eigenlijk bij elk support wapen wel toepassen.
Ik deel je mening, behalve dan de shield. Die gebruik ik echt alleen bij bots. Bij terminids is de guard dog rover een stuk fijner. Geen omkijken naar het kleine grut en target terminds waarvan ik dacht dat ik ze al dood waren.

Lege virente, virent cuncta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
MxMayne1 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:33:
[...]
Ik deel je mening, behalve dan de shield. Die gebruik ik echt alleen bij bots. Bij terminids is de guard dog rover een stuk fijner. Geen omkijken naar het kleine grut en target terminds waarvan ik dacht dat ik ze al dood waren.
Dat is ook zeker een viable alternatief ja, maar weegt wat mij betreft niet meer op tegen het overleven van de random bile spewer, vuurstorm, friendly fire, hunter slowdown de derde charger die onverwacht in je nek verschijnt. Dit is ook vooral voor level 7-9 missies trouwens. Voor lekker dom farmen t/m level 5 neem ik wel eens mee als geen van mn maatjes de rover meeneemt en solo t/m level 5 is de rover wel prettig.

Het personal shield maakt ook de keuze van light armor weer een stuk makkelijker. Wat mij betreft is de Legionnaire light armor met assisted servos met afstand de beste armor in de game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:29

Valkyre

Kitesurf FTW!

Omtrent de loadout begon ik het ook wat saai te vinden. Dat ik aan het experimenteren ben en er zijn echt wel leukere combinaties, maar je moet open staan voor variatie.

De jumppack is een gegeven bij mij vind ik gewoon te leuk.
EAT geeft gebruik ik nu tegen de heavies.
Gatling sentry vind ik erg tof maar wissel ik nu weleens in om te experimenteren.
Gisteren zelfs even de tesla tower geprobeerd.
@spokje is hier ook een groot fan van 😜😜

Ik las hierboven nog over de walking barrage en bedacht dat ik die ook nog nooit geprobeerd had.

[ Voor 9% gewijzigd door Valkyre op 14-05-2024 20:14 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 14:33
Zolang alles ontploft vind ik het best. Geëlectrocuteerd worden daarentegen... ;)

[ Voor 36% gewijzigd door spokje op 14-05-2024 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
spokje schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:43:
Zolang alles ontploft vind ik het best. Geëlectrocuteerd worden daarentegen... ;)
De kans op friendly fire met ARC thrower is gigantisch...
Ik kan niet meer tellen hoe vaak ik gemold ben door de ARC thrower toen die warbond net uit was...

[ Voor 16% gewijzigd door Sballato op 15-05-2024 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:30
Edit: was erg laat blijkbaar :'(

[ Voor 94% gewijzigd door kneusteun op 16-05-2024 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04:32
kneusteun schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:37:
Als we een tweakers TET rit/dag/tour doen, willen we dan van Noord naar Zuid of andersom?
De vraag is omdat het mij wel tof lijkt om een weiland te fixen bij een boer zodat er overnacht kan worden, mijn inziens wordt zo'n dag pas echt leuk en gezellig als er s'avonds ook schunnige verhalen verteld kunnen worden met een biertje of ander drankje erbij.

En welke man wil er geen vuurtje stoken...

Graag alleen reageren als je ook echt ziet zitten.
For Democracy?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Noemt biertje, noemt geen liber-tea. Gerapporteerd bij mijn dichtstbijzijnde democracy officer. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kneusteun schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:37:
Als we een tweakers TET rit/dag/tour doen, willen we dan van Noord naar Zuid of andersom?
De vraag is omdat het mij wel tof lijkt om een weiland te fixen bij een boer zodat er overnacht kan worden, mijn inziens wordt zo'n dag pas echt leuk en gezellig als er s'avonds ook schunnige verhalen verteld kunnen worden met een biertje of ander drankje erbij.

En welke man wil er geen vuurtje stoken...

Graag alleen reageren als je ook echt ziet zitten.
wat is een tet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:53

OzzieMann

PSN: OzzieMann

@himlims_ Ik denk dat @kneusteun in het verkeerde topique gepost heeft. Heeft volgens mij meer met mountainbiken/motorrijden te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door OzzieMann op 16-05-2024 12:03 ]

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sballato
Daarnet nog eens een rondje op 7 gedaan in plaats van 9.
Toch wel een groot verschil moet ik zeggen.
Er zijn tenminste niet constant bot drops met Factory Striders en Tanks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

OzzieMann schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:01:
@himlims_ Ik denk dat @kneusteun in het verkeerde topique gepost heeft. Heeft volgens mij meer met mountainbiken/motorrijden te maken.
Dat klinkt logischer, ik zat al te bedenken “termites and terminators” en dan ritueel boek verbranden van propaganda ofzo. En noord zuid, stuk over nieuwe fracties :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
En eerste cheater tegengekomen. Weinig te spelen als iemand over hele map aan het rondvliegen is binnen een paar seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MxMayne1
  • Laatst online: 15-09 09:39

MxMayne1

Blijf kalm en grappig

Sissors schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 20:23:
En eerste cheater tegengekomen. Weinig te spelen als iemand over hele map aan het rondvliegen is binnen een paar seconde.
Je komt ze misschien wel vaker tegen maar minder obvious. Ik zat van het weekend in een pot en ik dacht dat wat de hel is die strategem met al dat vuur, bleek een speler 1miljoen thermite? grenades te hebben. vond het al zo'n overpowerde strategem 8)7

Lege virente, virent cuncta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Soms zijn ze wel grappig, kwam er ook eentje tegen die blijkbaar aangepaste strategem had (timer was ook 30sec ofzo).

(ondersteuning van youtube voor 32:9 best netjes, geeft de game flink stuk meer immersive gevoel :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
MxMayne1 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:26:
[...]

Je komt ze misschien wel vaker tegen maar minder obvious. Ik zat van het weekend in een pot en ik dacht dat wat de hel is die strategem met al dat vuur, bleek een speler 1miljoen thermite? grenades te hebben. vond het al zo'n overpowerde strategem 8)7
Unlimited grenades is een bekende glitch/exploit die vrij makkelijk te reproduceren is.

Héél af en toe is er ook een bug dat je in plaats van met wapens met roze vraagtekens spawnt en dan kan je onbeperkt strategems inroepen zonder cooldown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:59:
[...]

Unlimited grenades is een bekende glitch/exploit die vrij makkelijk te reproduceren is.

Héél af en toe is er ook een bug dat je in plaats van met wapens met roze vraagtekens spawnt en dan kan je onbeperkt strategems inroepen zonder cooldown.
Die vraagtekens heb ik inderdaad al voorgehad tijdens de tutorial. Elk wapen had zo vraagteken erboven zweven. Waarschijnlijk een missing texture?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:30
Ik twijfel om Helldivers 2 aan te schaffen omdat ik eigelijk altijd solo speel. Ik ben niet echt iemand die graag in een groepje speel.
Is deze game wel wat solo of mis je dan echt veel.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

merlin1201 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 17:21:
Ik twijfel om Helldivers 2 aan te schaffen omdat ik eigelijk altijd solo speel. Ik ben niet echt iemand die graag in een groepje speel.
Je kan in principe solo, maar het er zijn bijv deuren waar je 2 man voor nodig hebt om open te maken (gaat dank enkel om loot die je zal missen)

Maar de game is eigenlijk gemaakt om echt coop te spelen. Maar technisch en content gezien kan het solo, op de friendshipdoors na, die ga je solo niet open krijgen

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:33
Het kan maar dan worden de hogere difficulties wel behoorlijk lastig. Plus je mist echt de complete chaos wat je wel hebt in een groep, en dat maakt Helldivers nou precies zo leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02:18
Solo kan maar in een groepje is leuker, dat kan prima met randoms op alle moeilijkheidsgraden, ook zonder headset. Zo speel ik al vanaf het begin en dat gaat gewoon heel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:30
Joinde vanmiddag een level 4 missie met daarin 3 man waarbij we een plek moeten beschermen van vlagen van bugs. Zijn we halverwege, verdwijnen alle drie overige teamleden ineens. Sta ik daar in mijn uppie tegenover een leger van bugs 😅

Missie is ook niet geslaagd….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Er zijn mensen die Helldive (hoogste moeilijkheidsgraad) nog solo spelen, dan moet je meer stealth gebruiken. Je kan inderdaad de twee persoons bunkers niet openen, maar dat maakt verder niet zoveel uit. Gisteren kwam ik een random tegen op Helldive die beter was dan ik, maar ook gewoon anders speelde, probeerde vijanden uit de weg te gaan, en zo snel mogelijk van objective naar objective. Nu doe ik zelf ook geen zinloze gevechten (eg wanneer objective klaar is en je samples hebt, gewoon weg gaan. En wanneer ze je niet zien, laat gewoon patrols met rust), maar als er vijanden tussen mij en objective is, dan ga ik er gewoon doorheen en niet omheen :P .

Maar andere vinden de meer stealth gameplay wel leuk. Dus tja, zelf zou ik het toch meer voor coop kopen, maar betekend niet dat solo niet leuk kan zijn voor sommige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 15:19
Het zijn vrij korte potjes iedere keer. Zeker als je wat hoger niveau missies wilt doen , is meerdere spelers echt wel een vereiste.

Laatst 3 potjes op extreem gedaan, alleen ging iedereen steeds een andere kant op. Niet echt handig. Laatste potje bleven ik en een andere speler wel bij elkaar. De andere twee vlogen beide de andere kant op en niet meer terug gezien.

Ik moet een paar super samples hebben. Maar die missies zijn zo lastig. Het is meer rennen en overleven dan grinden

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02:18
knip, onveilige link

[ Voor 94% gewijzigd door Linksquest op 22-05-2024 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Buiten het feit dat het een toffe game is zijn de memes het andere hoogtepunt dit jaar. Zoveel creatieve videos al voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
De game zal snel vervelen solo.
Boven niveau 7 wordt het quasi onmogelijk op solo.

De game verandert ook enorm naarmate het niveau stijgt.
Op niveau 3 bijvoorbeeld zal je volgens mij bijna nooit Hulks, Factory Striders, Tanks, etc. tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
Sissors schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 19:10:
[...]

Er zijn mensen die Helldive (hoogste moeilijkheidsgraad) nog solo spelen, dan moet je meer stealth gebruiken. Je kan inderdaad de twee persoons bunkers niet openen, maar dat maakt verder niet zoveel uit. Gisteren kwam ik een random tegen op Helldive die beter was dan ik, maar ook gewoon anders speelde, probeerde vijanden uit de weg te gaan, en zo snel mogelijk van objective naar objective. Nu doe ik zelf ook geen zinloze gevechten (eg wanneer objective klaar is en je samples hebt, gewoon weg gaan. En wanneer ze je niet zien, laat gewoon patrols met rust), maar als er vijanden tussen mij en objective is, dan ga ik er gewoon doorheen en niet omheen :P .

Maar andere vinden de meer stealth gameplay wel leuk. Dus tja, zelf zou ik het toch meer voor coop kopen, maar betekend niet dat solo niet leuk kan zijn voor sommige.
Ik probeer ook de meeste gevechten uit de weg te gaan en snel van (secondary) objective naar objective te gaan. Dat is inclusief met alle bases zo snel mogelijk uit te schakelen. Ik probeer elke match alle bases en side objectives te doen. Ergens ter plaatste blijven is een doodsvonnis op Helldive.

Detector towers, Airship fabricators, "Jammer" towers zo snel mogelijk erin en eruit. Hoe langer je errond blijft hangen, hoe meer het escaleert tot het niet meer uit te houden is.

Factory Striders ook niet "bang" van zijn. Met 2 shots van de autocannon schakel je elke chin turret uit. Dan rushen en heel je Autocannon magazine en Dominator magazine in de onderkant pompen en hij is eraan.

Of Eagle Airstrike parellel gooien. Met wat change is hij er meteen aan.

Binnenkort nog eens wat bugs uitschakelen. Maar voorlopig heb ik meer plezier tegen de Automatons op 7+.

Op heden speel ik nu met JAR5 Dominator, Autocannon en Stun Grenades en amuseer me rot. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Sballato op 21-05-2024 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Sballato schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:04:
Ik probeer ook de meeste gevechten uit de weg te gaan en snel van (secondary) objective naar objective te gaan. Dat is inclusief met alle bases zo snel mogelijk uit te schakelen. Ik probeer elke match alle bases en side objectives te doen. Ergens ter plaatste blijven is een doodsvonnis op Helldive.

Detector towers, Airship fabricators, "Jammer" towers zo snel mogelijk erin en eruit. Hoe langer je errond blijft hangen, hoe meer het escaleert tot het niet meer uit te houden is.
Op lagere moeilijkheidsgraden zie je spelers hier ook weleens mee morrelen. Ik speel nu op difficulty 7 (suicide) tegen bots, en je merkt dat men wat volwassener is m.b.t. het simpelweg weglopen van een gevecht. Soms kom ik evengoed wel eens in een lopend potje en zie ik spelers knokken tegen groepen bots en dropships, terwijl er op de kaart niets te zien is qua objective in de buurt. Ik geef dan aan dat ik de andere kant op richting een objective ga. Dat is vaak een stuk rustiger en stealth is te doen (yay, scout armor!). De meeste objectives waarbij ik delen van een basis moet uitschakelen kan ik zelf voltooien door dichtbij te sneaken, een orbital/eagle erop te gooien, en mij uit de voeten te maken. Wegrennen, line of sight breken, en door naar het volgende doel. Vaak zijn de bots die mij achtervolgen daarna niet meer geïnteresseerd in mij.

Ik moet nog eens experimenteren met rook. Ik heb daar goede verhalen over gelezen voor stealth spelers. Je zou zelfs rook kunnen gebruiken om stilletjes bot fabricators op te blazen m.b.v. het projectiel. Als het mij alleen al helpt om te ontsnappen, dan is het al winst. :P

Verder ook wat gespeeld met orbital barrage. 380mm is prima om midden in een grote basis te gooien, even weg te rennen en om daarna weer terug te rennen om eventuele gemiste zaken af te ronden. Alleen weten teammates vaak niet wat "danger close" inhoudt, want ze lopen er vaak recht op af. :+

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 21-05-2024 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
The Zep Man schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:15:
[...]

Op lagere moeilijkheidsgraden zie je spelers hier ook weleens mee morrelen. Ik speel nu op difficulty 7 (suicide) tegen bots, en je merkt dat men wat volwassener is m.b.t. het simpelweg weglopen van een gevecht. Soms kom ik evengoed wel eens in een lopend potje en zie ik spelers knokken tegen groepen bots en dropships, terwijl er op de kaart niets te zien is qua objective in de buurt. Ik geef dan aan dat ik de andere kant op richting een objective ga. Dat is vaak een stuk rustiger en stealth is te doen (yay, scout armor!). De meeste objectives waarbij ik delen van een basis moet uitschakelen kan ik zelf voltooien door dichtbij te sneaken, een orbital/eagle erop te gooien, en mij uit de voeten te maken. Wegrennen, line of sight breken, en door naar het volgende doel. Vaak zijn de bots die mij achtervolgen daarna niet meer geïnteresseerd in mij.

Ik moet nog eens experimenteren met rook. Ik heb daar goede verhalen over gelezen voor stealth spelers. Je zou zelfs rook kunnen gebruiken om stilletjes bot fabricators op te blazen m.b.v. het projectiel. Als het mij alleen al helpt om te ontsnappen, dan is het al winst. :P

Verder ook wat gespeeld met orbital barrage. 380mm is prima om midden in een grote basis te gooien, even weg te rennen en om daarna weer terug te rennen om eventuele gemiste zaken af te ronden. Alleen weten teammates vaak niet wat "danger close" inhoudt, want ze lopen er vaak recht op af. :+
Gisteren eens met EMS Strike geëxperimenteerd. Heeft helaas geen effect op Factory Striders en Tanks. Ik gebruikte hem wel om botdrops enigzins te neutraliseren of de bots onder en rond een Factory Strider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 00:04
The Zep Man schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:15:
[...]

Nadeel daarvan is wel dat voor elke groep spelers er een extra patrol spawned. Op level 7 heb je inderdaad wel vaak spelers die maar bezig blijven met elke patrol die ze zien. Soms is een hogere difficulty daardoor veel makkelijker. Zo'n missie dat je dan ineens in een paar minuten 3x objective complete voorbij ziet komen :X .

Zelf speel ik niet zo veel meer. Heb de meeste upgrades. Totaal 87 uur gespeeld.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Sballato schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:13:
[...]

Gisteren eens met EMS Strike geëxperimenteerd. Heeft helaas geen effect op Factory Striders en Tanks. Ik gebruikte hem wel om botdrops enigzins te neutraliseren of de bots onder en rond een Factory Strider.
Ik denk dat dat EMS Strike te sterk zou maken. En te sterke wapens/stratagems mogen we niet hebben. :+
sdk1985 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:20:
Nadeel daarvan is wel dat voor elke groep spelers er een extra patrol spawned.
Een patrouille waar je omheen kan sluipen is geen probleem. ;)

Alternatief: eagle airstrike erop wanneer je die vanaf de zijkant benadert. Heb wel eens 13 kills in één keer gehad zonder dat de patrouille versterking op kon roepen.

Ik had overigens op de valreep het exosuit verkregen (net level 25 gehaald). Binnenkort eens mee spelen op een lagere moeilijkheidsgraad. Kan wel eens leuk zijn om die aan een low-level helldiver te doneren in een missie. :+

[ Voor 46% gewijzigd door The Zep Man op 21-05-2024 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sballato
Laatst een rondje gespeeld met een mede Autocannon user op Helldive.
Ik moet zeggen we waren een zeer sterk duo. Zeker in combinatie met stun grenades hadden we zeer weinig oppositie.

Werd het even teveel Eagle Airstrike erop. Tank? Orbital Rail. Factory Strider? ASAP chin turrets uitschakelen, rushen en autocannon op de onderkant spammen. In combinatie met EMS airstrike.

Ik moet zeggen, ik heb m'n shield backpack niet echt gemist. Ik speelde met Eradicator light armor met 50% less explosive damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Ik had gisteren een sessie. Een paar potjes met randoms op suicide (7). Het verbaast mij hoeveel randoms niet doorhebben dat je niet te lang moet blijven hangen op een enkele locatie die niet bijdraagt aan objectives. Weglopen houdt je zoveel langer in leven en geeft je stratagems tijd om te herladen die je niet krijgt als je constant elke patrouille in de verte aanvalt.

In het laatste potje waren we door een groot deel van de respawns heen, de objectives waren afgerond en er stond nog 10 minuten op de klok. Ik splitste mij af en ging richting de evac. Omdat ik best wel ver was wilde ik niet die sukkel zijn die de evac te vroeg roept en iedereen nerveus maakt. Bovendien twijfelde ik of ik zelf de evac twee minuten lang veilig kon houden met de huidige patrouilles en spawn rates. Dus netjes gewacht (OK, in de tussentijd nog een kleine outpost of twee uitgemoord... je moet wat) en heel wat pingetjes uitgestuurd. Komen ze aan met nog één minuut op de teller. Evac opgeroepen. Zoals gebruikelijk spawnen (te) veel bots. Stratagems niet meer beschikbaar. Rondjes rennen, slim spelen, afstand houden. Stapels van afgeschoten dropships bovenop elkaar, door de bots zag je het leger aan Automatons niet meer. De bekende beelden uit de Terminatorfilms waren milder dan wat wij op ons dak kregen. Pelican 1 komt eindelijk aan en landt. Nog een sprankje hoop aan de horizon, want we kunnen onze samples veiligstellen.

Komen we in aanraking met een bug dat het betreden van Pelican 1 niet geregistreerd wordt. Squad wipe. Weg samples. :'(

[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 24-05-2024 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
The Zep Man schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:33:
Ik had gisteren een sessie. Een paar potjes met randoms op suicide (7). Het verbaast mij hoeveel randoms niet doorhebben dat je niet te lang moet blijven hangen op een enkele locatie die niet bijdraagt aan objectives. Weglopen houdt je zoveel langer in leven en geeft je stratagems tijd om te herladen die je niet krijgt als je constant elke patrouille in de verte aanvalt.

In het laatste potje waren we door een groot deel van de respawns heen, de objectives waren afgerond en er stond nog 10 minuten op de klok. Ik splitste mij af en ging richting de evac. Omdat ik best wel ver was wilde ik niet die sukkel zijn die de evac te vroeg roept en iedereen nerveus maakt. Bovendien twijfelde ik of ik zelf de evac twee minuten lang veilig kon houden met de huidige patrouilles en spawn rates. Dus netjes gewacht (OK, in de tussentijd nog een kleine outpost of twee uitgemoord... je moet wat) en heel wat pingetjes uitgestuurd. Komen ze aan met nog één minuut op de teller. Evac opgeroepen. Zoals gebruikelijk spawnen (te) veel bots. Stratagems niet meer beschikbaar. Rondjes rennen, slim spelen, afstand houden. Stapels van afgeschoten dropships bovenop elkaar, door de bots zag je het leger aan Automatons niet meer. De bekende beelden uit de Terminatorfilms waren milder dan wat wij op ons dak kregen. Pelican 1 komt eindelijk aan en landt. Nog een sprankje hoop aan de horizon, want we kunnen onze samples veiligstellen.

Komen we in aanraking met een bug dat het betreden van Pelican 1 niet geregistreerd wordt. Squad wipe. Weg samples. :'(
Identiek hetzelfde voorgehad. Ik was me al aan het voorbereiden op een epic escape moment. Raakte Pelican1 ook niet binnen... Best wel balen na 40min speeltijd en focus op samples...

Zit je trouwens ook in de Steam group? Wat is je Steam name?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Laatst online: 29-05 17:43
Ik ben nu het spel aan het installeren. Mijn maten willen nog niet meteen over. Nog adviezen voor in groepen spelen of gewoon solo beginnen te spelen en dan daarna maar eens verder kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Bekse schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 20:16:
Ik ben nu het spel aan het installeren. Mijn maten willen nog niet meteen over. Nog adviezen voor in groepen spelen of gewoon solo beginnen te spelen en dan daarna maar eens verder kijken?
Ga als starter niet solo. Meeste lol en nut heb je met randoms. Laat je sessie oper voor anderen (publiekelijk) of voeg je bij het spel van een ander via quick game of via een wit missiesymbooltje op de kaart.

De eerste te kiezen stratagems die je krijgt (Orbital Precision Strike en Machine Gun) zijn perfect om je door de eerste zoveel potjes heen te helpen. Orbital Precision Strike blijft ook relevant. Stratagems die ik eerst zou unlocken:
• Eagle Airstrike (sla Eagle Strafing Run over) - Level 2 nodig.
• Supply Pack (meer ammo, grenades en stims voor jezelf en om aan je teammates te geven, komt altijd van pas) - Level 5 nodig.
• Gatling Sentry (sla Machine Gun Sentry over) - Level 5 nodig. Kijk wel uit waar je hem plant. De Gatling Sentry ziet alleen tegenstanders, niet jou of jouw teammates. Ook niet als jullie tussen de gatling sentry en tegenstanders staan.

Daarmee heb je een goede basisset die ook in latere missies van pas komt. Wees niet bang om achtergelaten support weapons te gebruiken en te experimenteren, en om lol te hebben. :P

Oh, en als je een andere Helldiver van een respawn voorziet en je ziet zijn spullen liggen, tag die even. Maak je vrienden mee. :)

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 25-05-2024 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De piloot van Pelican 1 is best een troll soms. Of hij stijgt helemaal niet op, of hij stijgt op zodra er eentje instapt, de overige 3 met alles samples beteuterd achterlatend.

Of nog erger: hij doet de klep in eerste instantie niet open. Dan uiteindelijk wel, laat je dan eerst even zand happen en vervolgens gooit ie je er tijdens het opstijgen doodleuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Laatst online: 29-05 17:43
The Zep Man schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 20:41:
[...]

Ga als starter niet solo. Meeste lol en nut heb je met randoms. Laat je sessie oper voor anderen (publiekelijk) of voeg je bij het spel van een ander via quick game of via een wit missiesymbooltje op de kaart.

De eerste te kiezen stratagems die je krijgt (Orbital Precision Strike en Machine Gun) zijn perfect om je door de eerste zoveel potjes heen te helpen. Orbital Precision Strike blijft ook relevant. Stratagems die ik eerst zou unlocken:
• Eagle Airstrike (sla Eagle Strafing Run over) - Level 2 nodig.
• Supply Pack (meer ammo, grenades en stims voor jezelf en om aan je teammates te geven, komt altijd van pas) - Level 5 nodig.
• Gatling Sentry (sla Machine Gun Sentry over) - Level 5 nodig. Kijk wel uit waar je hem plant. De Gatling Sentry ziet alleen tegenstanders, niet jou of jouw teammates. Ook niet als jullie tussen de gatling sentry en tegenstanders staan.

Daarmee heb je een goede basisset die ook in latere missies van pas komt. Wees niet bang om achtergelaten support weapons te gebruiken en te experimenteren, en om lol te hebben. :P

Oh, en als je een andere Helldiver van een respawn voorziet en je ziet zijn spullen liggen, tag die even. Maak je vrienden mee. :)
Thanks, net met een random inderdaad twee missies gelopen. Wat een chaos :) maar erg tof. De eerste friend op de list in de pocket. Dank voor de tips voor unlocking. Morgen eens even verder puzzelen!
Pagina: 1 ... 18 ... 22 Laatste