Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bots kan je nog redelijk reinforcements kapot schieten voor ze alles droppen. En reinforcements iets beter voorkomen door de juiste op tijd kapot te schieten.

Dat gezegd hebbende, ik blijf bugs makkelijker vinden. Heb vandaag lvl 8 en 9 bug missies gedaan, en 3 bile titans die rondwandelen zijn irritant, maar uiteindelijk hebben ze nul range zo ongeveer. De 110mm eagle rocket pods ook niet heel erg van onder de indruk, maar dat we die gratis erbij kregen hielp wel tegen de bile titans. Wat lastiger was dat op een moment 3 van de 4 een drone boven zich had zweven, friendly fire van die dingen werd wel een probleempje :P .

Wat jammerder was, is dat ik niet veel samples binnen heb gekregen: één missie vlak voordat we instapte was teamgenoot weg, en zag ik dat die de samples had. Met counter al lopende ik snel kijken waar ze liggen: crash to desktop.
En 2 andere missies vertrok de pelican op het moment dat de host instapte, ipv de 20 seconde countdown te starten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:33

})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 10-09 13:50
sdk1985 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 15:07:
[...]

Hoe ga je jij om met hordes aan striders en bersekers? Als ik quasar gebruik heb ik altijd veel meer 'last' van deze groep dan wanneer ik de autocannon mee neem.
Striders, impact grenade of schieten op z'n poten met de Dominator.
Berserkers meestal Dominator, mag leeg, P19 Redeemer.
Light enemies val ik altijd terug op P19 redeemer.

Gisteren heeft m'n quasar cannon toch menig tanks uitgeschakeld terwijl m'n teammates weerloos zaten te wachten op hun strategem cooldowns. Het is ook (denk ik) het enige wapen die iets kan doen tegen Factory Striders? Recoilless Rifle en EAT waarschijnlijk ook.

Autocannon ben ik ook ZEKER fan van. Is het beste wapen tegen alle medium armoured enemies. Maar is minder effectief tegen tanks, Factory Striders, Towers, etc.
Gisteren toch ook door m'n shield door het oog van de naald kunnen kruipen tijdens bot drops.

Ik twijfel ook of het neerhalen van dropsships wel een meerwaarde biedt.
Gisteren viel me op dat eigenlijk alle medium armoured enemies en tanks altijd de crash overleven...

Gisteren ook gemerkt dat de Eagle Airstrike zeer goed is tegen Factory Striders.

[ Voor 16% gewijzigd door Sballato op 22-04-2024 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
Sissors schreef op zondag 21 april 2024 @ 21:54:
Bots kan je nog redelijk reinforcements kapot schieten voor ze alles droppen. En reinforcements iets beter voorkomen door de juiste op tijd kapot te schieten.

Dat gezegd hebbende, ik blijf bugs makkelijker vinden. Heb vandaag lvl 8 en 9 bug missies gedaan, en 3 bile titans die rondwandelen zijn irritant, maar uiteindelijk hebben ze nul range zo ongeveer. De 110mm eagle rocket pods ook niet heel erg van onder de indruk, maar dat we die gratis erbij kregen hielp wel tegen de bile titans. Wat lastiger was dat op een moment 3 van de 4 een drone boven zich had zweven, friendly fire van die dingen werd wel een probleempje :P .

Wat jammerder was, is dat ik niet veel samples binnen heb gekregen: één missie vlak voordat we instapte was teamgenoot weg, en zag ik dat die de samples had. Met counter al lopende ik snel kijken waar ze liggen: crash to desktop.
En 2 andere missies vertrok de pelican op het moment dat de host instapte, ipv de 20 seconde countdown te starten.
Terminids zijn inderdaad een "cake walk" in vergelijking met Automatons.
Er is een zeer groot verschil in niveau tussen een Helldive (9) Teminid missie en Automaton Helldive (9) missie.

Bot missions escaleren enorm snel... Gisteren SSSD delivery moeten doen. Uiteraard was er een "jammer tower" ernaast, dus de SSSD niet kunnen droppen. Eenmaal in de base werd er letterljik bovenop de base een factory strider gedropt. Team wipe. Terugtrekken met de Factory Strider in ons kielzog tot we terug strategems konden aanspreken. Uitschakelen, rinse and repeat.

Ook opgemerkt dat "Localisation Confusion" booster geen sikkepit uitmaakt... Zie scenario in vorige alinea en de gigantische hoeveelheid tanks er gedropt werden.

Tijdens de extraction werd er in de laatste 20 seconden ook letterlijk bovenop de extraction een factory strider gedropt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Sballato schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:25:
[...]
Ik twijfel ook of het neerhalen van dropsships wel een meerwaarde biedt.
Gisteren viel me op dat eigenlijk alle medium armoured enemies en tanks altijd de crash overleven...

Gisteren ook gemerkt dat de Eagle Airstrike zeer goed is tegen Factory Striders.
Volgens mij ligt het eraan wanneer je ze neerhaalt. Tank ben ik redelijk zeker van dat ik ook vernietigd hebt door zijn dropship kapot te schieten, maar die moet je behoorlijk snel raken, en omdat zijn dropship erg snel is, en ook verticaal dan ineens weer omhoog schiet tijdens droppen, is het lastig hem snel genoeg te raken. Andere zijn makkelijker om snel te raken voor de hele handel gedropt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
En net voor het eerst civilian extractie tegen bugs gedaan. Ik kan me voorstellen dat daar ook verschil van ideeën over die missies vandaan komen. Want dat was op lvl 7 met 2 randoms en een vriend die niet al te geweldig speelt: Dat was gewoon simpel. Nu denk ik dat we goede randoms hadden, maar alsnog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
Sissors schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:55:
[...]

Volgens mij ligt het eraan wanneer je ze neerhaalt. Tank ben ik redelijk zeker van dat ik ook vernietigd hebt door zijn dropship kapot te schieten, maar die moet je behoorlijk snel raken, en omdat zijn dropship erg snel is, en ook verticaal dan ineens weer omhoog schiet tijdens droppen, is het lastig hem snel genoeg te raken. Andere zijn makkelijker om snel te raken voor de hele handel gedropt is.
Klopt, zodra je de soundcue hoort, de quesar opladen en tank dropship neerhalen, anders wacht ik meestal op de tweede dropship om boven op de brut neer te laten storten.
Sballato schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:49:
Terminids zijn inderdaad een "cake walk" in vergelijking met Automatons.
Er is een zeer groot verschil in niveau tussen een Helldive (9) Teminid missie en Automaton Helldive (9) missie.
Hangt dat niet van je loadout af? Met de scorcher en/of dominator zijn critical hits op die bots zó makkelijk, op elke afstand, vergeleken met de bugs (PC met muis). Het duurt tegenwoordig zo lang voor ze beginnen te schieten. Met de quesar raak je de towers/dropships/factories vrijwel instant op elke afstand.

Met de bugs moet je vrijwel altijd dichtbij komen of op de objectives zelf komen, loop je altijd het risico om overweldigd te worden of vast te komen zitten in terrain in de constant dodge rolls.

Geef mij maar de bug missies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:45:
[...]

Klopt, zodra je de soundcue hoort, de quesar opladen en tank dropship neerhalen, anders wacht ik meestal op de tweede dropship om boven op de brut neer te laten storten.

[...]

Hangt dat niet van je loadout af? Met de scorcher en/of dominator zijn critical hits op die bots zó makkelijk, op elke afstand, vergeleken met de bugs (PC met muis). Het duurt tegenwoordig zo lang voor ze beginnen te schieten. Met de quesar raak je de towers/dropships/factories vrijwel instant op elke afstand.

Met de bugs moet je vrijwel altijd dichtbij komen of op de objectives zelf komen, loop je altijd het risico om overweldigd te worden of vast te komen zitten in terrain in de constant dodge rolls.

Geef mij maar de bug missies :)
Zoals aangehaald is Dominator en Quasar Canon m'n Go-To loadout bij bots in combinatie met light armour en shield backpack. Ik speel toch het meest consistent met die tools. Dominator heeft als gigantisch voordeel dat je Devastators stunned. Idem voor Hulks als je ze in de rug schiet.
Quasar kan je ook voor alles gebruiken. Als je afstand houdt kan je zelf een Factory Strider uitschakelen zonder 1 strategem te gebruiken.

Gisteren enkele rondes tegen de bugs gespeeld op Helldive (9) en was zeer uitdagend deze keer (Er waren enkele low-level randoms). We hadden enorm veel bug breaches met als gevolg dat steeds veel chargers rondliepen en op een bepaald moment 3 Bile Titans. Gooi dan nog enkele Stalkers in de soep en je team valt nogal snel uit elkaar als je met randoms speelt. Beste was even tactical retreat naar een andere objective.
Tegen bugs verkies ik de Breaker Incendiary en wederom Quasar Cannon omdat je er Bile Titans en Chargers mee kan uitschakelen. EAT is beter tegen Chargers, maar je zit met de cooldown.

Ik heb toch enkele Bile Titans kunnen neerhalen met de Quasar cannon zonder Strategems te gebruiken. Ik neem ook altijd een Orbital Railcannon mee omdat die unlimited uses heeft. Bij lange rondes durft het nogal eens gebeuren dat iedereen z'n Eagle airstrikes of Orbitals opgebruikt hebben...

Iedereen heeft natuurlijk z'n eigen speelstijl en voorkeur en het beste is als je een mooie mix in je team hebt. Als er minstens 1 iemand een autocannon mee heeft voor Bile Spewers en Bug holes helpt dat ook enorm veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Sballato schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:58:
[...]

Iedereen heeft natuurlijk z'n eigen speelstijl en voorkeur en het beste is als je een mooie mix in je team hebt. Als er minstens 1 iemand een autocannon mee heeft voor Bile Spewers en Bug holes helpt dat ook enorm veel.
Ik vind zelf de combo Eruptor / Arc Thrower / Laser Guard Dog een hele prettig met de bugs. Dat covert zowel close, mid als long-range. De Eruptor is ideaal voor bugholes en bile spewers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik vind het zo irritant als teammates de laser guard dog hebben, daar word ik zo vaak door geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
kazuka schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:22:
[...]

Ik vind zelf de combo Eruptor / Arc Thrower / Laser Guard Dog een hele prettig met de bugs. Dat covert zowel close, mid als long-range. De Eruptor is ideaal voor bugholes en bile spewers.
De Eruptor heb ik helaas nog niet unlocked. Nog credits aan het sparen om de Warbond aan te schaffen... :)
Laser Guard Dog geniet ook m'n voorkeur bij bugs. Friendly fire kan soms wel een issue zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Sballato op 23-04-2024 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:04
iscara schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:23:
Ik vind het zo irritant als teammates de laser guard dog hebben, daar word ik zo vaak door geraakt.
Gewoon niet door die straal lopen ;).

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
kazuka schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:22:
[...]

Het covert ook mooi de vijand en je eigen team :P . Zowel Arc Thrower als Laser Guard Dog hebben nogal neiging tot friendly fire :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
De Laser Guard Dog moet je ook even aan wennen, maar dan is friendly fire wel voor groot gedeelte te voorkomen. Hij blijft altijd iets boven en voor de rechterschouder hangen. Dus als drager van de guard dog moet je de rechterflank pakken en als het even kan linksomdraaien. Als de rest van team zorgen dat je links en het liefst iets lager loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 22:41:
De Laser Guard Dog moet je ook even aan wennen, maar dan is friendly fire wel voor groot gedeelte te voorkomen. Hij blijft altijd iets boven en voor de rechterschouder hangen. Dus als drager van de guard dog moet je de rechterflank pakken en als het even kan linksomdraaien. Als de rest van team zorgen dat je links en het liefst iets lager loopt.
je kunt een wapen wisselen van schouder; dan gaat je drone ook die kan op !

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grizzlywilde
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-09 23:45
Sballato schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:58:
[...]

Quasar kan je ook voor alles gebruiken. Als je afstand houdt kan je zelf een Factory Strider uitschakelen zonder 1 strategem te gebruiken.
Dit is wel interessant. Is er dan een specifieke plek waar je ze moet raken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sballato
grizzlywilde schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:39:
[...]

Dit is wel interessant. Is er dan een specifieke plek waar je ze moet raken?
Om de factory strider zo goed als weerloos te maken moet je eerst de top turret uitschakelen met 2 shots (zoals tanks).
Daarna de 2 turrets onder de kin. Telkens 1 shot als ik me niet vergis.

Verder heb ik ze dan uitgeschakeld door op de zijkant (Automaton logo) te schieten tot de platen eraf zijn.

Belangrijkste is afstand. Want die front turrets onder de kin perforeren je in 2 seconden...
Grootste nadeel natuurlijk is dat de quasar canon enorm traag is... Dus je bent wel even bezig...

Soms is de beste remedie bombarderen met strategems.

[ Voor 11% gewijzigd door Sballato op 24-04-2024 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Sissors schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 18:38:
[...]

Het covert ook mooi de vijand en je eigen team :P . Zowel Arc Thrower als Laser Guard Dog hebben nogal neiging tot friendly fire :P .
Friendly fire hoort beetje bij de game. Anders zou t allemaal te makkelijk zijn. Orbital barrage bijvoorbeeld. Ook altijd een leuke voor teamkills haha

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:55
iscara schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:23:
Nooit gezien dat iemand alleen door een guard dog dood gaat oftewel de guard dog de hele volle heatlh bar vernietigd.

In volgende gevallen zou het kunnen gebeuren:
- De persoon is al een deel van de heatlh bar kwijt door andere omstandigheden.
- De persoon reageert niet adequaat op wat er om hem heen gebeurd, ontwijkende manoeuvre na kleine touch guard dog is normaal.

Tenslotte heeft iedereen toch stims, die moeten ook op hoor 8) :+

Guard dog is een goede keuze voor bugs nadat er een balance patch is geweest waarbij er minder Chargers en Bile Titans (zouden) spawnen maar wel meer kleine ads en vooral de agressieve hunters met slow.

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
himlims_ schreef op woensdag 24 april 2024 @ 07:52:
[...]
je kunt een wapen wisselen van schouder; dan gaat je drone ook die kan op !
grappig, dat wist ik niet, leuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Alekz87 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:59:
[...]

Friendly fire hoort beetje bij de game. Anders zou t allemaal te makkelijk zijn.
We kwamen er laatst per ongeluk achter dat je zelfs je teammaatjes die al op de bank in het vliegtuig zitten nog kunt killen 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:53

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Dennisdn schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:57:
[...]

We kwamen er laatst per ongeluk achter dat je zelfs je teammaatjes die al op de bank in het vliegtuig zitten nog kunt killen 😬
Daarom begint iedereen altijd te gillen als ik weer eens met een granaat in mijn handen naar binnen wil duiken. 8)

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Dennisdn schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:57:
[...]

Misschien dat je gemerkt hebt; wanneer je een titan sloopt, en die is onderweg naar de grond dan zal die nog een laatste poging doen met een van zijn poten.

Indien dat gebeurd op het moment dat je/team net in het “escape ship” zit - een team while kunt krijgen …. Grrrr (geweldig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Buddha_ schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:12:
[...]

Nooit gezien dat iemand alleen door een guard dog dood gaat oftewel de guard dog de hele volle heatlh bar vernietigd.

- De persoon reageert niet adequaat op wat er om hem heen gebeurd, ontwijkende manoeuvre na kleine touch guard dog is normaal.

Tenslotte heeft iedereen toch stims, die moeten ook op hoor 8) :+

Guard dog is een goede keuze voor bugs nadat er een balance patch is geweest waarbij er minder Chargers en Bile Titans (zouden) spawnen maar wel meer kleine ads en vooral de agressieve hunters met slow.
Ik gebruik mijn stims altijd goed hoor.

Goed positie kiezen van de persoon met de dog zoals A.W.E.S.O.M.-0 zegt helpt ook. Dus niet recht achter de rest gaan staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
himlims_ schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:08:
[...]

Misschien dat je gemerkt hebt; wanneer je een titan sloopt, en die is onderweg naar de grond dan zal die nog een laatste poging doen met een van zijn poten.

Indien dat gebeurd op het moment dat je/team net in het “escape ship” zit - een team while kunt krijgen …. Grrrr (geweldig)
Zeker, maar je kunt dus zelf ook nog het hele team killen als je als laatste buiten staat. Hebben we elkaar nog een paar potjes mee zitten zieken toen we daarachter gekomen waren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Buddha_ schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:12:
[...]

Moet zeggen dat meestal guards dog hit je hooguit 10% van je HP kost, maar een headshot van dat ding doet toch behoorlijk pijn (iig neem aan dat het headshots zijn die ineens grootste gedeelte van je HP eraf halen voor je kan reageren).

En degene die gewoon guard dog aan juiste kant willen houden, doe dat maar terwijl er 3 van die dingen boven je hangen en het één grote verzameling lasers is :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het meest lullige is nog als je net in je eentje een bugbreach hebt gecleared met een streak van 75 kills, je dan omdraait en door je eigen guard dog wordt geheadshot door een achtergebleven bug :P

De laatste tijd overigens regelmatig dat de escape shuttle niet extract als je erin loopt of dat ie half door de geometrie valt. Ik hoop eigenlijk dat ze een update uitbrengen waar de shuttle damage oploopt en vernietigd kan worden zodat ze een nieuwe sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Sissors schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:15:
[...]

Moet zeggen dat meestal guards dog hit je hooguit 10% van je HP kost, maar een headshot van dat ding doet toch behoorlijk pijn (iig neem aan dat het headshots zijn die ineens grootste gedeelte van je HP eraf halen voor je kan reageren).

En degene die gewoon guard dog aan juiste kant willen houden, doe dat maar terwijl er 3 van die dingen boven je hangen en het één grote verzameling lasers is :P
Hehe ja dat werkt natuurlijk niet, ik zou zeggen max 2 per team. Als ik zie dat er 2 gekozen worden, pak ik het schild en als er geen gekozen is, neem ik de laser rover. Alleen in terminid missies uiteraard.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:04
kazuka schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:25:
Het meest lullige is nog als je net in je eentje een bugbreach hebt gecleared met een streak van 75 kills, je dan omdraait en door je eigen guard dog wordt geheadshot door een achtergebleven bug :P

De laatste tijd overigens regelmatig dat de escape shuttle niet extract als je erin loopt of dat ie half door de geometrie valt. Ik hoop eigenlijk dat ze een update uitbrengen waar de shuttle damage oploopt en vernietigd kan worden zodat ze een nieuwe sturen.
Als die stuk zou kunnen gaan dan zouden er weinig missies slagen. Vaker wel dan niet enorme hoeveelheden vijanden bij de extraction terwijl dat ding land.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

sdk1985 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 14:48:
[...]

Als die stuk zou kunnen gaan dan zouden er weinig missies slagen. Vaker wel dan niet enorme hoeveelheden vijanden bij de extraction terwijl dat ding land.
Ik bedoel dat ie wel stuk kan bij flinke damage (misschien met de health van een Fabricator walker) maar dat er dan een nieuwe wordt gestuurd met een max van 1 per Helldiver (vanuit hun spaceship) in het geval het ding weer eens glitched.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Voor team rood: nieuwe AMD drivers vandaag
Fixed Issues
Performance improvements for HELLDIVERS™ 2.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PdeBie
Zojuist de Super Citizen DLC gekocht, want ik vermaak mij zo goed met het spel. Dit succes hebben de developers echt verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Eindelijk ook de tijd gehad om een paar uur te spelen. De gameplay speelt lekker weg. Graphics zien er goed uit. Echter, de community is totaal shit als je via quickplay probeert te spelen. Random kicks gedurende gameplay of nog erger. De missie is klaar en het drop ship is aan het landen en je wordt gekicked voordat de rewards uitgedeeld worden. Gebeurd om de haverklap. Daar gaat dan een goede 20-30 minuten voor jan met de korte achternaam. Voortaan alleen spelen als host en met vrienden.

[ Voor 3% gewijzigd door Lukin op 27-04-2024 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Op hogere difficulty wordt dat minder, maar goed heb je nu nog weinig aan (en die idioten zullen daar uiteindelijk ook wel uitkomen). Imo moeten ze daar wat tegen doen, toen ik dat keer voorstelde op Reddit werd ik heel ver gedownvote, daar vonden ze dat host zelf regels mag maken, en dus mag kicken wat en wanneer hij wil.

Je kan nu trouwens op de relevante planeet de airburst raket gebruiken. Tip hoe je hem gebruikt: Zorg dat je 50 meter bij je team vandaan staat, vuur hem weg van je team. Dan ben jij alleen dood ipv dat je hele team wipe doet. Probleem is dat ding heeft geen minimum tijd na lanceren voordat hij zijn airburst doet, en de proximity die airburst activeert triggert op werkelijkwaar alles. Voeg daarbij grote explosie radius, en hij is vooral nuttig om je eigen team op te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Sissors schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 21:26:
Op hogere difficulty wordt dat minder, maar goed heb je nu nog weinig aan (en die idioten zullen daar uiteindelijk ook wel uitkomen). Imo moeten ze daar wat tegen doen, toen ik dat keer voorstelde op Reddit werd ik heel ver gedownvote, daar vonden ze dat host zelf regels mag maken, en dus mag kicken wat en wanneer hij wil.

Je kan nu trouwens op de relevante planeet de airburst raket gebruiken. Tip hoe je hem gebruikt: Zorg dat je 50 meter bij je team vandaan staat, vuur hem weg van je team. Dan ben jij alleen dood ipv dat je hele team wipe doet. Probleem is dat ding heeft geen minimum tijd na lanceren voordat hij zijn airburst doet, en de proximity die airburst activeert triggert op werkelijkwaar alles. Voeg daarbij grote explosie radius, en hij is vooral nuttig om je eigen team op te blazen.
Haha inderdaad. Heb vandaag ook al 2x mijn eigen team opgeblazen. :D

Vandaag ook de 500kg bomb unlocked. Wat is dat ding tof zeg. Soort portable hellbomb. Helaas maar 1x gebruiken per map in plaats van bijvoorbeeld een lange timer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

PdeBie schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 22:03:
[...]

Haha inderdaad. Heb vandaag ook al 2x mijn eigen team opgeblazen. :D

Vandaag ook de 500kg bomb unlocked. Wat is dat ding tof zeg. Soort portable hellbomb. Helaas maar 1x gebruiken per map in plaats van bijvoorbeeld een lange timer.
Volgens mij kun je jouw schip upgraden. Zodat je een 2e “lancering” mogelijk maakt (geldt overigens voor meer strategems)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dat ja, die upgrade is één van de significantste ship upgrades, je hebt wel super samples nodig. Maar dat moet (imo) je eerste upgrade zijn met supersamples.

Overigens los daarvan, je kan hem meerdere keren gebruiken! Maar je hebt slechts één Eagle die alle Eagle strategems doet. Oftewel als je de 500kg bom gebruikt, maar je hebt ook de Airstrike, dan moeten beide op gebruikt zijn voor hij gaat herladen. (Of handmatig vertellen dat ie moet resupplyen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PdeBie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buddha_
Nieuwe patch

https://steamcommunity.co...ns/0/4358997834041215051/

Patch Notes
HELLDIVERS™ 2 update for 29 April 2024
Patch 01.000.300
Share · View all patches · Build 14171451 · Last edited 29 minutes ago by Wendy

Patchnotes via Steam Community
Patch dispatch from High Command
For this patch we bring you a number of adjustments fixes and improvements do aid your democratic endevours

Overview
For this patch, we have made improvements and changes to the following areas:

Balance changes to weapons, stratagems, and enemies
Change to the Spread Democracy mission
**

Balancing
**

General
Armors with armor rating above 100 now also reduce damage on headshots.
Victory poses will now only play for the extracted. (No stolen valor on my ship.)
Burning damage reduced by 15%
Primary, Secondary & Support Weapons

CB-9 Exploding Crossbow
Slightly smaller explosion
Increased stagger
Decreased number of maximum mags from 12 to 8
Increased number of magazines received from resupply from 6 to 8
Slight reduction in ergonomics
Muzzle velocity increased

LAS-99 Quasar Cannon
Increased recharge time by 5 seconds

BR-14 Adjudicator
Full auto is now the default fire mode
Reduced recoil
Increased maximum mags from 6 to 8
Increased number of magazines received from resupply from 6 to 8
Now placed amongst assault rifles

LAS-98 Laser Cannon
Slightly increased damage
Slightly reduced damage versus large volume bodies

SG-8P Punisher Plasma
Decreased maximum mags from 12 to 8
Increased amount of magazines received from resupply from 6 to 8
Increased projectile speed, but will still keep a similar range
Decreased damage falloff on the explosion
Now placed in the energy weapons category

ARC-12 Blitzer
Increased shots per minute from 30 to 45
Now placed in the energy weapons category

R-36 Eruptor
Decreased number of maximum mags from 12 to 6
Explosion damage drops off slightly faster

LAS-16 Sickle
Decreased amount of magazines from 6 down to 3

LAS-5 Scythe
Increased damage from 300 to 350
Decreased max number of mags from 6 down to 4

RS-422 Railgun
Increased armor penetration in both safe mode and unsafe mode
Stagger force slightly reduced

MG-101 Heavy Machine Gun
Third person crosshair enabled

63CS Diligence Counter Sniper
Damage increased from 128 to 140
Ergonomics improved

R-63 Diligence
Damage increased from 112 to 125

P-19 Redeemer
Slight increase in recoil

P-2 Peacemaker
Increased damage from 60 to 75

P-8 Senator
Increased damage from 150 to 175
Speedloader added when reloading on an empty cylinder–speeds up reload on empty considerably

LAS-7 Dagger
Increased damage from 150 to 200

AR-19 Liberator
Damage increased from 55 to 60

AR-23C Liberator Concussive
Damage increased from 55 to 65

JAR-5 Dominator
Damage decreased from 300 to 275

AX/AR-23 Guard Dog
Decreased damage by 30%

RL-77 Airburst Rocket Launcher
Airburst Rocket Launcher will no longer detonate when shot near stratagems (HMG turret, Sentries, Resupplies) and other Helldivers
Reduced proximity radius

Stratagems

A/MG-43 Machinegun Sentry
Increased health to match other Sentries

A/ARC-3 Tesla Tower
Increased health by 33%

FAF-14 Spear
Added reload stage reload after the spent missile had been discarded

RL-77 Airburst Rocket Launcher

Enemies
Bile Spewer and Nursing Spewers movespeed slightly reduced
Hulks: Force required for them to stagger slightly increased
Hulk Scorcher direct flamethrower damage reduced by 20%
Devastator fire rate slightly increased (only the standard devastator)
Gunships sideways movement slightly increased
Scout strider Riders now less vulnerable to explosions
Fog Generators health and armor increased
Gunship spawners now have a much lower cap on how many gunships they can have active at the same time
Enemy Patrols
Patrol spawning has been increased when there are fewer than 4 players. The fewer the players the bigger the change. For 4 player missions there will be no change compared to before.The biggest noticeable change will be for solo players at higher difficulties
**

Gameplay
**

Made minor level generation improvements to how we distribute locations throughout the mission map. This should improve variation in distance between objectives, and objectives will likely not spawn as far away from each other as often as before.
Added setting in the options menu gameplay section to disable automatic climbing and vaulting while sprinting.

The Spread Democracy mission otherwise known as “raise the flag” can now be enjoyed on higher difficulties for maximum freedom spreading.

When readying up, Helldivers now salute to ensure maximum democratic readiness.
Added ambience to the Tremor planetary hazard to underline the severity so Helldivers can react accordingly

Shots that ricochet from heavy armored enemies will now properly hit the Helldiver who fired them. Trigger discipline is highly recommended.
**

Fixes
**

Crash fixes

Fixed crash that could occur when host abandoned mission with squad.

Fixed crash that could occur if a player tried to enter an occupied EXO-45 Patriot Suit.

Fixed crash that could occur for all players after or during mission results screen.

Fixed crash that could occur after shooting from the EXO-45 Patriot Suit’s rocket launcher.

Fixed crash that could occur for all players apart from the one that rejoined the ongoing mission with different armor and got reinforced.

Fixed Superior Packing Methodology ship module not working properly.

Fixed Blast Absorption ship module so that it correctly increases sentries’ resistance to explosions.

Fixed issue where players could not navigate to the search results in the Social Menu.

Fixed some issues where items equipped in a Warbond were not actually equipped.

Fixed an exploit that allowed overly eager Helldivers to use grenades excessively.

Fixed issue where kills from orbital barrage did not progress Indirect Fire Exercise order.

Fixed issue that allowed traitors to try to sabotage the extraction shuttle by deploying sentry stratagems below it.

Fixed issue where ion storms incorrectly prevented extraction beacon from deploying.

Fixed some stratagem beams using incorrect color-coding.

Fixed issue where the left stick on a controller could not be used to navigate the Social menu.

Fixed some issues where various UI elements were cut off, off-centered or too close to the edge of the screen on ultrawide displays.

Fixed Anti-Materiel Rifle facing away from the Helldiver after deploying it.

Fixed bug where player could duplicate rounds by canceling the reload of Anti-Materiel Rifle at a specific time.

Fixed bug where Anti-Materiel Rifle would consume an extra magazine after a canceled reload.

Fixed bug where Recoilless Rifle would consume an extra shell from the backpack if the reload was canceled just after a shell was inserted, but before the reload was completed.

Fixed issue where the Sickle and Quasar Cannon could not shoot through foliage.

Fixed several issues where weapon thumbnails would disappear when scrolling through Armory.

Fixed issues where Automaton Gunships sometimes could not see the player.

Fixed incorrect collision being left over after destroying Automaton bunkers or detector towers with hellbombs.

Fixed issue where Hellbombs would not deploy on certain missions

Fixed certain issues that resulted in Helldivers drowning in deep water upon landing.

Fixed issue where Hellpod Space Optimization made ammo go above capacity.

Fixed issue where Stalkers became very visible in fog

Mines are now pingable for better coordination with your team.

Receiving friend requests now gives the player a pop up.

Improved readability of prompts and hints displayed in the tutorial and onboarding.

Total experience is now visible in the career tab.

Added better support for ultrawide monitors by fixing the aspect ratio of menus to 16:9 and adding a setting to control the width of the HUD.

Keybinds bound to numpad will no longer reset upon restart.

Fixed inconsistent audio when headphones are plugged into the Dual Sense controller while playing on PC.

Playing Rock, Paper, Scissors in front of the ship no longer causes player to fall out into space.

APW-1 Anti-Material Rifle and MG-206 Heavy Machine Gun now trigger hitmarkers while scoped in.

Secondary weapon no longer remains in the Ballistic Shield ADS position after using a stim with the Ballistic Shield Backpack equipped.

"Open Text Chat" is now rebindable.

Explosive weapons such as R-36 Eruptor, CB-9 Exploding Crossbow. GP-31 Grenade Pistol no longer pulls players inward from the blast.

Disabled the squad invites during the tutorial which caused an overlap in the UI.

Fixed Primary and Secondary weapons overlapping on the character model in the armory.

Fixed UI elements during first boot are cut off on a 21:9 aspect ratio monitor.

Report and block player is now visible in the squad menu.

Dead Scavengers now stop screaming for help if killed while calling in reinforcements.

Fixed Anti Air cannons showing up as "Stratagem Scramblers" in danger warnings.

**

Known Issues
**

Various issues involving friend invites and cross-play

Friend Request cannot be accepted when the requesting player changed their username before the request was accepted.

Cross-platform friend invites might not show up in the Friend Requests tab.

Players cannot unfriend players befriended via friend code.

Players cannot unblock players that were not in their Friends list beforehand.

Damage-over-time effects may only apply when dealt by the host. We expect to have this fixed in the next patch.

Reinforcement may not be available for some players who join a game in progress.

Helldiver may be unable to stand up from crouching when surrounded by enemies.

Game may crash if the host leaves while dead and rejoins the same play session.

Game may crash if the player changes the text language while on a mission.

Players may experience delays in Medals and Super Credits payouts.

Enemies that bleed out do not progress Personal Orders and Eradicate missions.

Scopes on some weapons such as the Anti-Materiel Rifle are slightly misaligned.

Arc weapons sometimes behave inconsistently and sometimes misfire.

Spear’s targeting is inconsistent, making it hard to lock-on to larger enemies.

Stratagem beam might attach itself to an enemy but it will deploy to its original location.

Explosions do not break your limbs (except for when you fly into a rock).

Area around Automaton Detector Tower makes blue stratagems such as the Hellbomb bounce and be repelled when trying to call them down close to the tower.

Planet liberation reaches 100% at the end of every Defend mission.

May democracy favor you Helldivers
Release Captain Carlberg signing off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
LAS-99 Quasar Cannon

5 seconden lijkt niet veel. Maar met genoeg chaos vanaf diff 7-9 kan t lang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:02
Denk dat dat voldoende is, dan wordt het neerhalen van die dropships al knap lastig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buddha_
Alekz87 schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:32:
LAS-99 Quasar Cannon

5 seconden lijkt niet veel. Maar met genoeg chaos vanaf diff 7-9 kan t lang zijn.
Er komen 5 seconden BIJ .... het waren reeds ca. 3 seconden, totaal zal dus ca. 8-9 seconden zijn tussen de schoten. E.e.a. is meer dan twee x zo lang.

Beste een heftige ingreep voor de quasar.

Volgende week donderdag nieuwe Warbond met nieuwe wapens...... en na een maand worden ook die weer generfd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

PdeBie schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 22:03:
[...]
1x per rearm van de Eagle-1.

Zoals gezegd kan je met de Expanded weapons bay je Eagle-strategems een extra use geven per rearm; voor de 500 kg bomb is dat dus extra significant aangezien die van 1 naar 2 uses gaat (een verdubbeling).

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Alekz87 schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:32:
LAS-99 Quasar Cannon

Ik vind dat heel veel lijken :P . En nu als een Bile titan achter je aan zit ben je redelijk wat aan het rennen tot dat ding weer gereed is al, met een verdubbeling van de tijd tussen schoten, gaat dat een hoop wachten worden ben ik bang. Of toch iets anders gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:00
Helldive is ook iets moeilijker geworden heb ik het idee… wat een chaos net weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Cardwizard schreef op maandag 29 april 2024 @ 19:50:
Helldive is ook iets moeilijker geworden heb ik het idee… wat een chaos net weer
Ik vind helemaal mooi - is toch ook wel de charme van de game(play)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfeed
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 11:05
Cardwizard schreef op maandag 29 april 2024 @ 19:50:
Ik hoop het wel, misschien gaan de randoms dan wat meer nadenken en niet altijd maar patrols pullen. @sdk1985 en ik zijn dan objectives aan het doen en dan de twee randoms waren verderop de map een kwartier aan het verdoen aan partols terwijl we wel wat hulp konden gebruiken.

Twtich: Highf33d Steam: Highfeed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
Sissors schreef op maandag 29 april 2024 @ 16:47:
[...]

Ik vind dat heel veel lijken :P . En nu als een Bile titan achter je aan zit ben je redelijk wat aan het rennen tot dat ding weer gereed is al, met een verdubbeling van de tijd tussen schoten, gaat dat een hoop wachten worden ben ik bang. Of toch iets anders gebruiken.
Ik laat de quasar canon nu voor wat het is. Ik val nu terug op Autocanon, EAT en Breaker Incendiary voor de bugs.
EAT blijft het beste tegen chargers en Bile Titans volgens mij. Onderschat ook impact grenades niet. 1 grenade tegen de kop van de Bile Titan na een Orbital Railcannon kan hem al uitschakelen. Ook heel handig zijn de armors met increased throwing range.

Bots combineer ik nu Autocannon met Scorcher en stun grenades.

[ Voor 3% gewijzigd door Sballato op 30-04-2024 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Patrol spawning has been increased when there are fewer than 4 players. The fewer the players the bigger the change. For 4 player missions there will be no change compared to before.The biggest noticeable change will be for solo players at higher difficulties
He bah. Ik speel regelmatig solo (maximaal op Challenging (niveau 4) overigens, anders wordt het TE moeilijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07
PdeBie schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:04:
[...]

He bah. Ik speel regelmatig solo (maximaal op Challenging (niveau 4) overigens, anders wordt het TE moeilijk).
De impact zou wel mee moeten vallen:
https://www.reddit.com/r/...on_increased_patrols_for/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fylax
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-11-2024
Vandaag de game binnengekregen en paar potjes gedaan, maar jeeeetje wat moeilijk. Denk dat het ook komt natuurlijk dat je niet volop bezig bent met 4 spelers maar telkens maar random ergens komt met 1-2-3 anderen.

Wil er wel beter in worden maar het is erg overweldigend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik heb het idee dat level 7 inderdaad ook wat pittiger is geworden. Totale chaos nu vaak rond de objectives en extraction points. Het aantal charger en bile titan spawns lijkt wel verdubbeld.

Ik had eerder verwacht dat ze extra moeilijkheid niveaus zouden gaan toevoegen, de eerste game had er in totaal 12.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Fylax schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 22:06:
Vandaag de game binnengekregen en paar potjes gedaan, maar jeeeetje wat moeilijk. Denk dat het ook komt natuurlijk dat je niet volop bezig bent met 4 spelers maar telkens maar random ergens komt met 1-2-3 anderen.

Daar moet je even doorheen. Tot je alle objectives een beetje kent en je meer stratagems unlockt. Daarna is die overweldiging juist lachen. Doodgaan hoort erbij. Teamkills ook. Probeer er om te lachen. Af en toe express je maat een headshot geven kan ook leuk zijn. Vooral als je daarna de emote: “hug” gebruikt. Beetje knuffelen en door ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Fylax schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 22:06:

Tot rank 10-15 zie ik als “training”
daarna heb je ook de resources om met de “grotere” wapens aan de slag te gaan, en heb je meestal de basics wel onder de knie. Vervolgens beetje domocracy brengen
Glhf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:00
Ik heb zo langzamerhand het punt bereikt van ik ken het wel helaas. Hopelijk kunnen ze de boel nog een beetje verder “opleuken”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Cardwizard schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 19:55:
Ik heb zo langzamerhand het punt bereikt van ik ken het wel helaas. Hopelijk kunnen ze de boel nog een beetje verder “opleuken”
Ik heb hem intussen ook al een week niet meer aan gehad en ben weer terug in andere spellen. Na een tijd is het wel veel, nouja, eigenlijk alles van hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik herken het wel wat, al valt het overall mee voor mij. Behalve de nieuwe bug missies waar je eigenlijk altijd uit komt als je gewoon quick play doet. Eerst was de 2x 40 minuten + 1x12 minuten wel lang, maar nu is het vaak alleen 12 minuten, en na de eerste 12 minuten is host weer weg. Uiteindelijk maar difficulty 9 gaan doen, en we hadden een kill-all missie waar na 43% de eerste charger spawnde, na 70% de eerste bile titan, en uiteindelijk 3 chargers, 2 bile titans, en 0 bile spewers gehad. Hoe kan dat op 9?

Anyway, uiteindelijk ook nog een 40 minuten gedaan op helldive, niet gelukt uiteindelijk door combinatie van te lang blijven vechten waar het niet nodig was, en stalker nests die we niet vonden en die ons wel te grazen namen. Nu zijn die stalkers echt vervelend. Dat was wel veruit leukste potje van de avond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Sissors schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 22:03:
. Dat was wel veruit leukste potje van de avond.
Ik heb, merk ik, ook echt veel meer lol in chaotische potjes waarbij je t eigenlijk niet niet overleefd. Kiten, rennen, backpaddelen, snel reinforcen, samples proberen terug te krijgen, dive, dive, stim, dive etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
First we got this:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykRVJP37GZ0WuWJhPornGyOt7kk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/N2b4mX2rM9CK4fpG7jMVQopH.png?f=user_large

and then:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QXmQAbj3X9fFQf16iPHHo4yw42M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uqvpGyN1ILsCwgmJCAimViK8.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Wat is het bezwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Dat er mensen zijn die geen PSN account (kunnen) hebben, bijvoorbeeld in sommige landen, en daardoor het spel niet kunnen spelen.

Verder heb ik ook geen PSN account en heb tot op heden altijd online kunnen spelen. Waarom zou het dan nu ineens nodig zijn? Het is geen technische beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

PdeBie schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 07:27:
[...]

Dat er mensen zijn die geen PSN account (kunnen) hebben, bijvoorbeeld in sommige landen, en daardoor het spel niet kunnen spelen.

Verder heb ik ook geen PSN account en heb tot op heden altijd online kunnen spelen. Waarom zou het dan nu ineens nodig zijn? Het is geen technische beperking.
Het is niet ineens nodig, het zou er bij launch al bijzitten oorspronkelijk. Door de immense server load bij release van de game hebben ze het tijdelijk uitgeschakeld. Accounts koppelen is niets vreemd aan dezer dagen, dat gebeurd bij zoveel live service games van vrijwel alle publishers.

Wat Sony wel beter moet doen is een oplossing bieden voor landen waar PSN officieel niet beschikbaar is maar waar ze de game wel op Steam verkopen. Ja, je kunt gewoon een ander land invullen bij het aanmaken van een PSN account maar dit is gewoon amateuristisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
kazuka schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 07:48:
[...]

Het is niet ineens nodig, het zou er bij launch al bijzitten oorspronkelijk. Door de immense server load bij release van de game hebben ze het tijdelijk uitgeschakeld. Accounts koppelen is niets vreemd aan dezer dagen, dat gebeurd bij zoveel live service games van vrijwel alle publishers.

Wat Sony wel beter moet doen is een oplossing bieden voor landen waar PSN officieel niet beschikbaar is maar waar ze de game wel op Steam verkopen. Ja, je kunt gewoon een ander land invullen bij het aanmaken van een PSN account maar dit is gewoon amateuristisch.
Dit inderdaad. Ze hadden het dan gewoon niet moeten verkopen in landen waar PSN niet beschikbaar is.

Maar voor de rest is het gewoon weer één van de standaard shitshows waarbij het internet boos is op iets, dus de hele handel moet gereviewbombed worden, en over een week is iedereen het weer vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
PdeBie schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 07:27:
[...]

Het was bij de launch aangekondigd maar uitgesteld. Dus dat het als een verrassing komt voor velen is natuurlijk bijzonder. Zeker de commotie aangezien Sony dit doorpusht.

Maar als ps5 speler helemaal prima, merk er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
De ontwikkelaar doet hiermee niet iets wat niet op de webpagina stond (iedereen had het linken aan PSN kunnen weten), maar is het zo vreemd dat spelers niet blij worden van wederom een account? Ik weet dat het bij veel spellen al gebruikelijk is, maar ook bij die spellen baal ik dat het nodig is om weer mijn gegevens ergens achter te laten.

Weet iemand wat de technische meerwaarde voor het spel is wanneer iedereen gelinkt is aan PSN? De afgelopen maanden werkte het spel ogenschijnlijk redelijk goed zonder die link, en ik vermoed dat dit de reden is waarom veel spelers balen van het alsnog moeten aanmaken van een account.

Wat betreft de grote hoeveelheid negatieve reviews op Steam; deze zullen ongetwijfeld snel aangeduid worden als review-bomb. Ik heb er ergens begrip voor dat grote plotselinge hoeveelheden afwijkende reviews uitgedempt worden, maar aan de andere kant zijn het wel allemaal betalende klanten die hun onvrede over de koers/stand van het spel aangeven. Stel dat er een paar hele slechts patches uitkomen waardoor het spel zeer onstabiel wordt, dan zou het toch ook redelijk zijn als er veel negatieve reviews op volgen?

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
kazuka schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 07:48:
[...]

Het is niet ineens nodig, het zou er bij launch al bijzitten oorspronkelijk.
Ik heb het spel op Steam gekocht en ben gaan spelen. Nergens ben ik erop gewezen dat ik een account MOEST koppelen. In-game enkel dat het kon, maar ik heb geen account, dus er viel niets te koppelen. En aangezien het zonder ook werkt, slaat het nergens op dat het straks ineens wel moet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

PdeBie schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 08:18:
[...]

Ik heb het spel op Steam gekocht en ben gaan spelen. Nergens ben ik erop gewezen dat ik een account MOEST koppelen.
Dan heb je dat gemist want het stond er weldegelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0DYgdUjCZTpUQIUyYeKib4popfg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s1g9KUKhLYwCtdS5vonF2WR8.webp?f=fotoalbum_large

En het heeft er ook altijd als requirement gestaan op de Steam page:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_sYdtaYUcFWWVp4CHdCS8_kGgY4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kjblisTohLF7vp48LJsxYhBz.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik had dat zo al gelezen als dat het nu verplicht was om daadwerkelijk iets met het spel te doen, dus had het direct gedaan. Drie knoppen gedrukt, account erbij, klaar. En het zal wel aan mij liggen, maar ik snap in landen waar het gewoon ondersteund wordt echt niet waar mensen zich druk over maken. Ik was ook niet blij dat het verplicht via Steam moest (ja ik ben de kleine minderheid die niet dol is op Steam, en herinner me de goede oude tijd voordat alles via launchers moest gaan), maar tja, er zijn wel ergere dingen. Net als één account aanmaken waar je verder niks meer van merkt. En het was absoluut duidelijk vanaf het begin dat het de bedoeling was dat iedereen een PSN account had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
kazuka schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 08:22:
[...]

Dan heb je dat gemist want het stond er weldegelijk:

[Afbeelding]

En het heeft er ook altijd als requirement gestaan op de Steam page:

[Afbeelding]
Dan hadden ze het onmogelijk moeten maken om alsnog te kunnen spelen en/of eerst dat probleem moeten oplossen. Het hebben van een PSN account blijkt nergens voor nodig, anders dan pure data-hebberigheid van Sony.

Ik zag de titel “link account” en een skip knop. Dan slaat mijn brein de rest over en gaat de muis rechtstreeks naar de skip knop.

[ Voor 7% gewijzigd door PdeBie op 04-05-2024 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
PdeBie schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 08:18:
[...]

Ik heb het spel op Steam gekocht en ben gaan spelen. Nergens ben ik erop gewezen dat ik een account MOEST koppelen. In-game enkel dat het kon, maar ik heb geen account, dus er viel niets te koppelen. En aangezien het zonder ook werkt, slaat het nergens op dat het straks ineens wel moet.
Even een reminder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aqByS0sGHWz1u5x920vciVPf-Uw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/avaUUGU7EysO7i0QEOcrKezf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mja, die heb ik gemist. Dat geef ik toe. Maar toch kon ik spelen. Dat is dan toch raar dat het straks ineens wel nodig is? Wat is de reden?

Online werkt gewoon. Crossplay werkt gewoon. Dus waarvoor is het nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
PdeBie schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 08:45:
Mja, die heb ik gemist. Dat geef ik toe. Maar toch kon ik spelen. Dat is dan toch raar dat het straks ineens wel nodig is? Wat is de reden?

Als PS5-speler en dus buitenstaander bekijk ik de discussie op afstand, maar inderdaad, dit vraag ik mij ook steeds af. Wat is voor Sony nog de toegevoegde waarde als alles toch al werkt? Het lijkt mij niet dat een PC-speler die een PSN-account aanmaakt ineens een PS5 gaat kopen ofzo, waarmee gericht advertentiemail sturen weinig zin heeft. Misschien het makkelijker uitsluiten bij detectie van cheaten ofzo?

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 04-05-2024 08:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Wat is voor Microsoft de toegevoegde waarde om een MS account aan te moeten maken om Minecraft te kunnen spelen op een Playstation of Switch? Wat is voor Blizzard de toegevoegde waarde voor een Blizzard account om Overwatch of Diablo te kunnen spelen? Of Rockstar met GTA? EA met Fifa en Battlefield?

Natuurlijk zijn die koppelingen er voor data collection. Maar ook voor cross play, cross progression, achievement / trophy support, de mogelijkheid tot bannen van cheaters en grievers.

Ik zie ook liever geen enkele account koppeling voor al die games maar waarom is dit voor Helldivers nu ineens een probleem? omdat ze het 2 maanden hebben uitgesteld vanwege de capaciteits problemen bij launch?

Is Sony eindelijk actief met het pushen en promoten van hun 1st party games naar PC, live service games zelfs op day 1, is het weer niet goed. Er waren overigens wel lang problemen met friend requests tussen PC en PS5 spelers. Wie weet gaat dit in de toekomst beter met de PSN koppeling en komen er andere verbeteringen zoals trophy support, cross progression, etc. Dat gaat Sony binnenkort ook doen met de PC release van Ghost of Tsushima.

Ik zie echt het probleem niet (buiten de PSN country/region issues om, dat is inderdaad een domme actie van Sony).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Het is voor HD2 een probleem omdat het spel zonder ook speelbaar is en voor sommige landen straks ineens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:23
PdeBie schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 08:45:

En thats the question. Waarom moet dit ineens ? het heeft gewoon altijd gewerkt zonder dat het moet.

Voor mij persoonlijk echt geen enkel probleem.. ik heb toch een playstation account die al vaker met steam gelinkt is voor andere games maar het is wel raar dat dit nu moet.

Vooral als je dus op PC speelt en je ineens een playstation account moet maken. Maar het grote probleem zie ik er zelf ook niet van in hoor. mensen gooien het weer eens buiten proporties maar ik ben wel een voorstander van dat we eens massaal er tegen in gaan met zulke praktijken. Gebeurd vaker met slechte zaken in de game industrie en dat is goed.

Maar aan de andere kant denk ik ook van: Met een EA game via steam moet je ook nog je EA account vaak inloggen (battlefield bijv) dus ja het is niets nieuws.. maar wel voor HD2

[ Voor 30% gewijzigd door Ricmaniac op 04-05-2024 09:54 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 14:33
Ik heb het direct gedaan, stond erbij dat het verplicht was, dus prima. Voorwaarde toen ik het spel kocht. Had toevallig al een PS account van toen ik ooit een PS had, dus dat maakte het ook wel makkelijk. Ik snap de ophef dan ook niet zo. Klein boos internet groepje waarschijnlijk. Over een week heeft iedereen dit geaccepteerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51
Ricmaniac schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 09:51:
[...]

En thats the question. Waarom moet dit ineens ? het heeft gewoon altijd gewerkt zonder dat het moet.
En dat is denk ik ook het punt, die community manager maakt ook geen vrienden door te stellen dat als je geen 120 seconde van je dag beschikbaar hebt om email/wachtwoord in te vullen 'then forget it about', maar diezelfde logica gaat net zo hard de andere kant op. Als het 'alleen maar email/wachtwoord' invullen is, waarom is het dan uberhaubt nodig? 3 bij ons uit de discord kunnen geen PSN aanmaken, kan je leuk doen met VPN en alles, maar dat blijft randje lopen of iets gaat lukken of niet.

Maar, ze mogen nog wel die functie dan nu gaan inbouwen dat je ingame je PSN kan unlinken, het staat zelfs in de support van PSN zelf dat je 'in de game zelf' je PSN kan unlinken, maar Helldivers heeft nooit deze optie gehad (al waren er methodes om dit te doen via andere games, maar ben je automatisch alle linked-games kwijt - heb ik niet, dus boeit mij niet).

En in het kader van de bekende 'ik' heb er geen last van, 'ik' heb al een PSN account, 'ik' snap het probleem niet.. Tja, ik was toch al ergens redelijk klaar met de game. Hun visie op 'balans' is niet bepaald mijn idee van balans in een game, dezelfde map, modus, wapens, werd wel wat saai.

Maar in de opmerking 'kleine boze groep'
Recent Reviews:
Mostly Negative (113,884 reviews)
Waarvan goeie 65.000 in de afgelopen 2 dagen.

Dat is geen kleine groep.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
SinergyX schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 13:36:
[...]

En dat is denk ik ook het punt, die community manager maakt ook geen vrienden door te stellen dat als je geen 120 seconde van je dag beschikbaar hebt om email/wachtwoord in te vullen 'then forget it about', maar diezelfde logica gaat net zo hard de andere kant op. Als het 'alleen maar email/wachtwoord' invullen is, waarom is het dan uberhaubt nodig? 3 bij ons uit de discord kunnen geen PSN aanmaken, kan je leuk doen met VPN en alles, maar dat blijft randje lopen of iets gaat lukken of niet.

Maar, ze mogen nog wel die functie dan nu gaan inbouwen dat je ingame je PSN kan unlinken, het staat zelfs in de support van PSN zelf dat je 'in de game zelf' je PSN kan unlinken, maar Helldivers heeft nooit deze optie gehad (al waren er methodes om dit te doen via andere games, maar ben je automatisch alle linked-games kwijt - heb ik niet, dus boeit mij niet).

En in het kader van de bekende 'ik' heb er geen last van, 'ik' heb al een PSN account, 'ik' snap het probleem niet.. Tja, ik was toch al ergens redelijk klaar met de game. Hun visie op 'balans' is niet bepaald mijn idee van balans in een game, dezelfde map, modus, wapens, werd wel wat saai.

Maar in de opmerking 'kleine boze groep'
Recent Reviews:
Mostly Negative (113,884 reviews)
Waarvan goeie 65.000 in de afgelopen 2 dagen.

Dat is geen kleine groep.
Ja helemaal mee eens.

Het is jammer dat die zulke opmerkingen maakt maar denk dat het dev team ook niks te maken heeft met deze keuze en het allemaal vanuit Sony komt natuurlijk.

Staat ook weer mooi voor de investeerders van Sony als je kan aankaarten dat je 1, 2 of 300.000 Playstation accounts er bij heb gekregen voor het kwartaal :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
Gisteravond dan toch maar eens ‘Helldivers 2’ op de kop getikt en de eerste indrukken zijn erg positief! (y)

In het begin was het wel even uitvogelen wat ik precies moest doen, want er zijn verhaalmissies (?) en je hebt de objectives die je moet spelen t.b.v. het veroveren van gebieden en terugdringen van de Terminids en Automatons - heb tegen de laatsgenoemde nog niet gevochten.

Maar goed, combat is chaotisch en fun, de soundtrack is nice en het spel loopt prima op laptop (i9-13980HX + RTX 4080) en pc (R9 7950X + RTX 4090).

Speel het spel verder solo of coöperatief met vreemden en dat gaat vooralsnog prima! Zal vanavond maar weer eens old school mijn microfoon erbij pakken om de coöperatieve chaos compleet te maken!

Conclusie: Helldivers 2 is een toffe shooter die dingen niet onnodig ingewikkeld maakt (pay to win of overdreven content pushen) en de gamer uiteindelijk heel veel plezier biedt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
spokje schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 09:56:
Ik snap de ophef dan ook niet zo.
Je linkt je Steam Account aan een PSN account. Daarmee geef je toegang aan Sony tot al je Steam telemetry etc. wat heeft Sony in hemelsnaam te maken daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
PdeBie schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:22:
[...]

Je linkt je Steam Account aan een PSN account. Daarmee geef je toegang aan Sony tot al je Steam telemetry etc. wat heeft Sony in hemelsnaam te maken daarmee?
Even naast dat het heel normaal is bij heel veel spellen, en al heel duidelijk bekend was dat het verplicht was, en dat je je kan afvragen waarom Steam wel die data moet hebben: Heb je hier een bron voor? Dat Sony toegang heeft tot alle Steam data die ze van je hebben? Ik betwijfel dat ten zeerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
@Sissors kleine correctie op mijn voorgaande bericht.

Sony zal niet kunnen zien wat je aan het spelen bent, maar bijvoorbeeld wel je profiel gegevens, welke games je bezit, je wishlist.

Allemaal data die via Steam op te vragen is doordat het op je profiel staat. Kunnen ze bij afdeling marketing vast goed gebruiken. Maar wat heeft Sony daarmee te maken wat jij in je Steam library hebt zitten?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 08:06
Ik snap de ophef hierover niet zo. Ik heb inmiddels over de 100 uur in deze game zitten en geniet bijna dagelijks van dit pareltje. Er is geen haar op m'n hoofd die er ook maar over zou twijfelen om dit NIET te doen, want tja... dan loop je de volgende 100 uur plezier misschien wel mis. Het is wat mij betreft niet meer dan een minor inconvenience. (Al heb ik makkelijk praten als PS5 speler :+)

Ik vind het altijd wel bijzonder. We vinden het prima om 7 - 8 tientjes voor een nieuwe game te betalen, waarvan de ontwikkelaar het dan ook nog durft om er een paid Battle Pass in te stoppen. Een Battle Pass waar je ook nog tientallen tot honderden Euro's in kan stoppen als je het kwaad wil. En dan komt deze, ik zou bijna zeggen "once in a year of zelfs generation" game uit die én maar 4 tientjes kost, én waar je de Battle Passes met een beetje spelen gratis kan vrijspelen, en dan gaan we miepen over het linken van een account. Want stel je voor dat ze daar op wat voor manier dan ook marketingtechnisch misbruik van kunnen maken :/

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:51

Ja.. het is asmondgold, maar gaat even om die Spitz, trok niet zoveel populareit maar zegt nu gewoon rechtuit 'we staan aan de kant van de gamers in dit verhaal, downvote/review die zooi en wij gaan in gesprek met sony'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02:24
Drumatiko schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 08:18:
De ontwikkelaar doet hiermee niet iets wat niet op de webpagina stond (iedereen had het linken aan PSN kunnen weten), maar is het zo vreemd dat spelers niet blij worden van wederom een account? Ik weet dat het bij veel spellen al gebruikelijk is, maar ook bij die spellen baal ik dat het nodig is om weer mijn gegevens ergens achter te laten.

Weet iemand wat de technische meerwaarde voor het spel is wanneer iedereen gelinkt is aan PSN? De afgelopen maanden werkte het spel ogenschijnlijk redelijk goed zonder die link, en ik vermoed dat dit de reden is waarom veel spelers balen van het alsnog moeten aanmaken van een account.

Wat betreft de grote hoeveelheid negatieve reviews op Steam; deze zullen ongetwijfeld snel aangeduid worden als review-bomb. Ik heb er ergens begrip voor dat grote plotselinge hoeveelheden afwijkende reviews uitgedempt worden, maar aan de andere kant zijn het wel allemaal betalende klanten die hun onvrede over de koers/stand van het spel aangeven. Stel dat er een paar hele slechts patches uitkomen waardoor het spel zeer onstabiel wordt, dan zou het toch ook redelijk zijn als er veel negatieve reviews op volgen?
Tja om moderatie redenen. Het spel is ook op de PS5 te spelen dus cross platform. Op de PS5 kunnen ze allen modereren middels PSN tools dus het is logisch omwille van het gelijk en identieke houden van de PS5 versie en pc versie van de game om op beide dan PSN aan te houden.

Technisch is het mogelijk een ander systeem te gebruiken zoals de steam tracker maar zodra je dat doet heb je dus eigenlijk twee verschillende game versies en alle nadelen daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

PdeBie schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 22:19:
@Sissors kleine correctie op mijn voorgaande bericht.

Sony zal niet kunnen zien wat je aan het spelen bent, maar bijvoorbeeld wel je profiel gegevens, welke games je bezit, je wishlist.

Allemaal data die via Steam op te vragen is doordat het op je profiel staat. Kunnen ze bij afdeling marketing vast goed gebruiken. Maar wat heeft Sony daarmee te maken wat jij in je Steam library hebt zitten?
Dan kun je geen game meer spelen op Steam want wat heeft Microsoft, EA, Take Two, Blizzard en Ubisoft te maken met wat jij in je Steam library hebt zittten?
SinergyX schreef op zondag 5 mei 2024 @ 01:30:
[YouTube: Helldivers 2: This is Crazy..]

Ja.. het is asmondgold, maar gaat even om die Spitz, trok niet zoveel populareit maar zegt nu gewoon rechtuit 'we staan aan de kant van de gamers in dit verhaal, downvote/review die zooi en wij gaan in gesprek met sony'.
Nogmaals: de PSN vs country/region issues zijn dom van Sony, dat moeten ze gewoon fixen en dat bevestigen de Arrowhead community manager en CEO ook. Maar feit is dat bij launch bekend was dat je een account nodig hebt van de publisher, iets wat intussen zo gangbaar is bij games van vrijwel alle grote publishers en zeker in de context van live service games.

De Helldivers Discord is overigens een grote cesspool geworden waar de devs al maanden beledigd en uitgescholden worden voor elke beslissing die ze maken. Het nadeel van een game die ineens zo populair wordt; je trekt ook veel volk aan dat zich niet normaal kan gedragen. Pilestedt, CEO van Arrowhead, is dan ook nog zo naïef om elke keer in discussie te gaan met dat soort uitschot. Dat moet ie niet doen.

Edit: intussen heeft Sony de game delisted in Steam waar PSN niet beschikbaar is. Iets wat ze natuurlijk bij launch al hadden moeten doen. Sterk staaltje corporate PR weer van ze :F

[ Voor 4% gewijzigd door kazuka op 05-05-2024 05:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Hoop niet dat dit gevolgen gaat hebben voor het spel. Sinds weken en bijna 100 uur verder ontzettend veel vermaakt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spokje
Alekz87 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 08:47:
Hoop niet dat dit gevolgen gaat hebben voor het spel. Sinds weken en bijna 100 uur verder ontzettend veel vermaakt!
Ah weinig. Het blijft een dijk van een game. Zelfde als met Reddit toch, iedereen schreeuwt moord en brand, en twee weken later hoor je er weinig meer over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002

Valkyre

Kitesurf FTW!

spokje schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:24:
[...]

Ah weinig. Het blijft een dijk van een game. Zelfde als met Reddit toch, iedereen schreeuwt moord en brand, en twee weken later hoor je er weinig meer over.
Maar irritant is het wel 😜

Maar lekker even met de Jetpack van enorme heuvels af springen is zo vet dat ik ook maar eens kijk of ik nog ergens een psn account heb vanuit mijn ps3 tijd

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ricmaniac
Wat mega mega mega dom van Sony hoe ze dit aanpakken zeg. Holy moly echt onbegrijpelijk.

Ze hadden vannacht de game verwijderd uit steam.
Toen is het weer toegevoegd maar alleen voor de landen waar je wel PSN accounts aan kan maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmjU-uzNIYD2qRP3JQqiA1o8-lU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9lqPNO1j7Ud3qfoEWNWTLiKb.png?f=fotoalbum_large

Mensen vragen ook allemaal refunds aan en Steam heeft meerdere al geaccepteerd terwijl ze 80-90+ uur playtime hadden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XjEFj-S4AEe5lcU2jb6IFTdZ38w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/au5KXQdkb5sc9TEwYIxOLQMG.png?f=fotoalbum_large

Het is gewoon bizar dat ze 1 van de best verkochte en vooral best lopende games van de laatste jaren van sony zo hard in de goot kunnen gooien. Bizar gewoon wat er gebeurd.

Zo ontzettend sneu ook voor het devteam imo. Die zitten midden in de crossfire van dit alles.

[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 05-05-2024 09:34 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Wat een gedoe (om niets). Menig game(service) is gelinkt aan account van dienst-x. Enige die reden tot mauwen hebben zijn gebruikers uit landen waar psn/game niet beschikbaar is.

Als er reden tot klagen is, is dat die anticheat/rootkit

[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 05-05-2024 11:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
himlims_ schreef op zondag 5 mei 2024 @ 11:08:
Wat een gedoe (om niets). Menig game(service) is gelinkt aan account van dienst-x. Enige die reden tot mauwen hebben zijn gebruikers uit landen waar psn/game niet beschikbaar is.

Als er reden tot klagen is, is dat die anticheat/rootkit
Iedereen heeft recht tot mauwen.

Dat het voor ons geen probleem hoeft te zijn betekend niet dat we de community in zijn geheel niet kunnen steunen.

Het zijn 118 landen waar geen PSN aangemaakt kan worden en dat is exclusief landen als bijv Oekraine waar je alleen een PSN account kan aanmaken op een PS5 of PS4.. niet via internet bijv die zijn niet meegeteld bij die 118.

En er zijn genoeg services waar je inderdaad mee connect en nu ben ik er door Helldivers 2 achter gekomen dat het bij die andere games waarschijnlijk ook helemaal niet nodig was geweest om goed te kunnen spelen met iedereen.

Er is geen enkele technische reden om dit te moeten doen behalve voor sony om zo meer informatie van je op te kunnen halen omdat blijkbaar gewoon alles werkte.

Het is gewoon ontzettend jammer voor de game dat dit nu gaande is. Hoop dat het er gewoon positief uit komt of het nou word doorgezet of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op zondag 5 mei 2024 @ 11:40:
[...]

Er is geen enkele technische reden om dit te moeten doen behalve voor sony om zo meer informatie van je op te kunnen halen omdat blijkbaar gewoon alles werkte.

Het is gewoon ontzettend jammer voor de game dat dit nu gaande is. Hoop dat het er gewoon positief uit komt of het nou word doorgezet of niet.
Dat is niet helemaal waar, de game is cross platform. Dat betekent dat Sony voor ps5 een ander moderatie systeem moet gebruiken dan voor Steam. Voor Sony is het veel makkelijker om 1 moderatie systeem te gebruiken.

Ik vind zelf de gamers tegenwoordig enorm toxic als het gaat om dit soort zaken, ze maken er soms z'n groot probleem van. Review bombing, community manager voor alles en nog wat uitmaken op social media etc.

Ik denk dan, kunnen we met zijn allen niet ff weer normaal doen? De gamers maken zelf deze hele game kapot. Voor diegene die in een land woont waar psn gewoon beschikbaar is, wat kost het om 2 minuten een account aan te maken? Het is niet ideaal, maar is het nu echt het einde van de wereld?

Mensen gaan wel akkoord met alle data verzameling die Google doet. Die houdt constant je locatie bij, verzameld allemaal informatie over je, als je Google pay koppelt weten ze ook nog waar jij je boodschappen doet, ze maken een compleet profiel van je. En hoeveel ophef hoor je daar over?

Dat Sony nu landen uitsluit dat is ook echt wel belachelijk. Ze hadden op voorhand die game in die landen niet moeten verkopen. En daar moet vanuit Sony gewoon een berich komen richting die mensen dat ze al het geld terug krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2024 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08:11
Vanuit sociologisch oogpunt is dit ook wel heel erg interessant om te volgen. Het is grappig hoe we onszelf tot groepen rekenen en hoe onze primaire instincten worden geactiveerd.

Dit heet ook wel 'morele paniek', waarbij een groep intens gefocust raakt op en bang wordt voor een dreiging van een specifieke groep of voor sociaal gedrag, wat vaak leidt tot vijandige en irrationele reacties, wat je nu ook ziet met de reviews.

Dat het een rare actie is van Sony, staat vast. Maar wat ik wel frappant vind is dat zelfs Asmongold (die ik wel vaak kijk :+ ) zelfs het belang van individuele actie gaat roepen in zijn nieuwste video, maar natuurlijk wel een heel erg libertair en a-politieke visie heeft op dingen die hem niet raken, of waar hij geen verstand van heeft.

Anyway, ik hoop dat de mensen die nu zo hard roepen zich ook hard maken voor andere misstanden in de samenleving, wat echt tot heel veel onnodig leed lijdt.

Ondertussen wacht ik op de major order van Super Earth, geeft toch altijd en leuk gevoel als we als community de Terminids of the Automons uit een sector drijven, dat werkt namelijk ook op mijn primaire instincten ;)

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• spokje
Zullen we het weer gewoon over de game hebben? Als je je gekwetst voelt en daar niet tegen kan refund je de game lekker, en ga vervolgens lekker buitenspelen ofzo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
Vanochtend even wat potjes tegen de Automatons gespeeld en dat was toch wel even andere koek zeg; een heel stuk intenser. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Yonix schreef op zondag 5 mei 2024 @ 12:35:
Vanochtend even wat potjes tegen de Automatons gespeeld en dat was toch wel even andere koek zeg; een heel stuk intenser. :D
Yeah Automatons voelt altijd een stuk pittiger dan Bugs :P
Heb al een tijdje niet meer gespeeld though ben wel benieuwd naar die balans maar in het begin vond ik de balans erg ver uit elkaar liggen. Waar je bijv makkelijk een difficulty 5 insecten aan kon was voelde dat met automatons als een 8 ofzo XD

Ga hem denk ik ook weer installeren. Al die drama de laatste dagen liet me weer veel denken aan de game en de vette momenten die je ervaart met vrienden :P

Deze game heeft echt van die film achtige momenten vol met actie en hektiek wat sommige games in hun trailers niet eens goed na kunnen maken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Stalkers zijn echt super kut gemaakt 😂 zodra je er eentje ziet met z'n allen dat nest proberen te vinden en vernietigen, anders ben je de lul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:04
Heftig:
Helldivers 2 has been pulled from Steam in 170 countries without PSN access, while Valve ignores its own policy to issue refunds for players with over 100 hours
Iemand heeft hier ergens een grote fout gemaakt. Ik verwacht dat de PSN account verplicht is omdat zo'n PSN omgeving 'garandeerd' dat je een veilige omgeving speelt a la Xbox en onprettige figuren op die manier buiten gesloten kunnen worden van matchmaking. Echter als je dat via PSN accounts zelf wil doen, waarom dan verkopen in 170 regio's waar een PSN account niet mogelijk is? Ban dan gewoon de steam account of verkoop je game daar niet...

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
spokje schreef op zondag 5 mei 2024 @ 13:26:
Stalkers zijn echt super kut gemaakt 😂 zodra je er eentje ziet met z'n allen dat nest proberen te vinden en vernietigen, anders ben je de lul.
Ja dit 100%. Vandaag weer met een vriend gespeeld die tijd niet kon spelen, en met nieuwe Stalkers hem ook direct duidelijk gemaakt: Zie je één Stalker, blijf lopen in de richting waarvan hij vandaan kwam en maak dat nest kapot. Gewoon hem doodschieten en door gaan met je missie is geen optie, dat nest moet zo snel mogelijk kapot.
Pagina: 1 ... 17 ... 22 Laatste