WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:52

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Dat is mooi :D
Wordt echt moedeloos van randoms die je steeds kicken. Net ook weer, vlak voor extraction "you have been kicked" fucking 20 minuten gewasted door dit soort shit :X

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Shadow_Agent schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 20:18:
[...]

Dat is mooi :D
Wordt echt moedeloos van randoms die je steeds kicken. Net ook weer, vlak voor extraction "you have been kicked" fucking 20 minuten gewasted door dit soort shit :X
Daarom -altijd- zelf de host zijn

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

himlims_ schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 23:58:
[...]

Daarom -altijd- zelf de host zijn
Ook geprobeerd maar geen enkele random joined daarin dus dat was weer te moeilijk :'( Ook maar 5 of 6 reinforce dan beschikbaar. Ondanks m'n SOS beacon dus vanaf de start geen enkele random erbij gezien. In een eerdere match ook al niet. Misschien heb ik mijn games op friends only staan? Zal dat eens checken binnenkort :)

• Altamyr
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22:30
Shadow_Agent schreef op woensdag 15 april 2026 @ 08:59:
[...]

Ook geprobeerd maar geen enkele random joined daarin dus dat was weer te moeilijk :'( Ook maar 5 of 6 reinforce dan beschikbaar. Ondanks m'n SOS beacon dus vanaf de start geen enkele random erbij gezien. In een eerdere match ook al niet. Misschien heb ik mijn games op friends only staan? Zal dat eens checken binnenkort :)
Kan ook zijn dat je op een afgelegen planeet vrijheid aan het verspreiden bent?

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:17
Ik ben sinds kort ook bezig met het verspreiden van geleide democratie. Heeft iemand nog tips waar ik het best mijn zuurverdiende requisition slips en super credits aan uit kan geven? Ik was fan van de Orbital Gatling Gun en de Napalm Eagle, maar ik heb intussen op een aantal planteten gevochten waar deze vrijwel niets doen door de bomen of gebouwen.

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

ErikT738 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 10:42:
Ik ben sinds kort ook bezig met het verspreiden van geleide democratie. Heeft iemand nog tips waar ik het best mijn zuurverdiende requisition slips en super credits aan uit kan geven? Ik was fan van de Orbital Gatling Gun en de Napalm Eagle, maar ik heb intussen op een aantal planteten gevochten waar deze vrijwel niets doen door de bomen of gebouwen.
Welk level ben je nu? Welke diffculty speel je?
Super credits (1000) heb je nodig voor warbonds.
Met de requisition slips zou ik als eerste de Guard Dog halen maar dan is lvl 10 wel vereist. https://helldivers.wiki.gg/wiki/AX/AR-23_Guard_Dog

Verder sentry gun meenemen is altijd handig. Tijdens een dive 2 wapens meenemen is eigenlijk nutteloos. Zou een Eagle, Sentry, Guard Dog en secondary wapen meenemen

• ErikT738
Shadow_Agent schreef op donderdag 16 april 2026 @ 12:49:
[...]

Welk level ben je nu? Welke diffculty speel je?
Super credits (1000) heb je nodig voor warbonds.
Met de requisition slips zou ik als eerste de Guard Dog halen maar dan is lvl 10 wel vereist. https://helldivers.wiki.gg/wiki/AX/AR-23_Guard_Dog

Verder sentry gun meenemen is altijd handig. Tijdens een dive 2 wapens meenemen is eigenlijk nutteloos. Zou een Eagle, Sentry, Guard Dog en secondary wapen meenemen
Ik ben nu 13 of 14. Mijn primary is de Liberator Penetrator, en qua secondary heb ik nog weinig keuze. Qua support wapens kies ik voor de Stalwart (tegen unarmored) of Anti Material Rifle. Als ik veel kleine vijanden verwacht neem ik ook de laser drone backpack mee.

Qua Super Credits heb ik nog een paar dagen nodig om bij mijn eerste warbond te komen. Democratic Detonation schijnt wel goed te zijn, maar ik sta open voor suggesties.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:29
Daar zit de thermite nade in toch? En de shotgun met vuur. Die is goed

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 23:17

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ErikT738 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 13:07:
[...]

Ik ben nu 13 of 14. Mijn primary is de Liberator Penetrator, en qua secondary heb ik nog weinig keuze. Qua support wapens kies ik voor de Stalwart (tegen unarmored) of Anti Material Rifle. Als ik veel kleine vijanden verwacht neem ik ook de laser drone backpack mee.

Qua Super Credits heb ik nog een paar dagen nodig om bij mijn eerste warbond te komen. Democratic Detonation schijnt wel goed te zijn, maar ik sta open voor suggesties.
Het hangt een beetje van de missie en je tegenstanders af wat het werkt, als je net begonnen bent heb je nog niet zo heel veel keuze maar er kan wel veel met de standaard set wapens die je al hebt.

Als je tegen de bugs speelt is het handig om je loadout zoveel mogelijk op elkaar af te stemmen zodat je alles gecovered hebt en niet zo snel overlopen wordt. Dus als je een shotgun of een bolt action rifle hebt als main is het handig als je als secondary een full auto hebt (redeemer) voor het geval je omsingeld wordt door allerlei klein grut. De automatons zijn veel langzamer en zul je van grotere afstanden al uit kunnen schakelen, dus dan worden bolt action rifles en pure slagkracht per kogel weer interessanter en hoef je niet per se een 'bullet hose' af te schieten.

Als je al een stalwart hebt is het een beetje dubbelop om ook nog een full auto te hebben als main wapen. Dan kan je als main beter een rifle of een zware shotgun hebben voor de iets grotere vijanden of doelen verder weg.

Als je bijvoorbeeld een wapen hebt wat wel veel staggered (vijanden worden naar achteren geblazen, maar gaan niet meteen dood) kan je dat weer combineren met de sentry dog backpack of een machine gun sentry pod die het dan afmaakt voor je.

Dat puzzelen en uitvogelen welke wapencombo's het effectiefst zijn vind ik persoonlijk het leukst, het is niet alleen maar steeds het wapen pakken wat de grootste boem doet. Als je met de Eruptor speelt heb je een probleem wanneer je vijanden naast je staan, dus zul je als secondary ook een wapen moeten hebben wat je kan gebruiken om die uit te schakelen. Anders blaas je jezelf op. En de Eruptor is redelijk traag met reloaden voordat je weer kan vuren.

Stratagems hebben ook bepaalde combinaties die 'werken', ik ben zelf wel fan van de gas mines + machinegun sentry. Door het gas raken de bugs gedesorienteerd waarna de sentry alles afknalt. En zo kan je een gebiedje afbakenen/beveiligen zodat je zeker weet dat er van die kant geen bugs meer komen.

Light pen vs medium pen is ook een ding, medium pen is een stuk vergevingsgezinder als je nog niet weet of kan mikken op bepaalde lichaamsdelen van je vijanden. Kan je wel heel goed mikken en richten dan is light pen effectiever dan je denkt, ook tegen de grotere vijanden.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Speel zelf voornamelijk bots (lvl 7 of 8 meestal), ben zelf level 40
Mijn load out is nu:
- Primary: Variable VG-70 (uit Control Group)
- Secondary: grenade pistol (uit Democratic Detonation)
- Thermite granaat (uit Democratic Detonation)
- Laser Cannon
- Guard Dog
- Machine gun sentry (beter dan de Gatling)
- Meestal de orbital laser, soms cluster

Tegen de Automatons speel ik nooit; soms wel tegen de Illuminates. Load out is meestal redelijk hetzelfde.
Vond de Erupter uit de DD warbond ook lekker als primary maar zoals @Chiron hierboven zegt loop je dan snel tegen problemen aan als je jezelf van dichtbij moet verdedigen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Shadow_Agent op 20-05-2026 15:56 ]

• Chiron

Chiron

Ik ben (tot mijn verbazing) lvl150 :) tegen welke faction ik speel hangt een beetje af van of er een directive is. Ik pas mijn armor en loadout wel aan tegen wie ik speel. En qua primary hangt het er een beetje vanaf welk wapen ik aan het levelen ben, ik heb inmiddels een groot deel geleveld naar 25 en zo'n mooie geel/zwarte venus skin gegeven :P

Momenteel met de Gallant bezig, meestal tegen de terminids. Gelukkig inmiddels zodanig geleveld dat ik het grotere magazijn eronder kan hangen, want met een firing rate van 1300 was ie zo leeg :roodneus:

Tegen de bugs qua loadout meestal de Napalm Barrage of Orbital Laser, afhankelijk van wat de rest van m'n team gekozen heeft. En dan de Spear voor de luchtverdediging (ook tegen de bots), en meestal machinegun en gas mines tegen terminids/squids, of machinegun en mortar sentry tegen de bots.

Op search & destroy missies wil ik ook nog weleens ipv laser of napalm de 120mm barrage pakken, dat is ideaal tegen squid schepen op de grond, bug holes, en bot factories.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• ErikT738
Ik ben inmiddels level 30 en loop vooral met de Crossbow en Eruptor uit Democratic Detonation rond. Qua secondary heb ik nog steeds niet veel helaas. Wellicht dat ik de volgende Warbond daar aan ga wijden.

Er zijn wel een aantal mechanics die ik nog volledig negeer. Ik doe niets met het levellen van mijn wapens, en draag eigenlijk altijd het standaard medium armor (vooral voor de looks).

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

ErikT738 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 15:01:
Ik ben inmiddels level 30 en loop vooral met de Crossbow en Eruptor uit Democratic Detonation rond. Qua secondary heb ik nog steeds niet veel helaas. Wellicht dat ik de volgende Warbond daar aan ga wijden.

Er zijn wel een aantal mechanics die ik nog volledig negeer. Ik doe niets met het levellen van mijn wapens, en draag eigenlijk altijd het standaard medium armor (vooral voor de looks).
Beste secondary is volgens mij nog steeds de GP-31 Grenade Pistol? Die zit in DD en is ideaal voor bugholes :)

• ErikT738
Shadow_Agent schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 15:37:
[...]

Beste secondary is volgens mij nog steeds de GP-31 Grenade Pistol? Die zit in DD en is ideaal voor bugholes :)
Geloof me, die is minder handig als je al met een explosive primary rondloopt. Ik heb echt iets nodig voor close-range.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:04

Shabbaman

Got love?

Update van vandaag volgende week geeft ons DLSS en Reflex: https://steamcommunity.co...6114279352566050?snr=2___

[ Voor 40% gewijzigd door Shabbaman op 21-05-2026 21:20 ]

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Chiron

Chiron

ErikT738 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 16:13:
[...]

Geloof me, die is minder handig als je al met een explosive primary rondloopt. Ik heb echt iets nodig voor close-range.
Redeemer werkt dan wel goed. Mits je bewust omgaat met je munitie, dus korte bursts. En je moet jezelf ook aanleren voordat je daarmee gaat vuren, je eerst ff in crouch gaat. Dat is met meer wapens trouwens zo, dat ze ineens veel stabieler zijn op het moment dat je crouched of zelfs gaat liggen.

Grenade pistol is fijn om bug holes en illegal broadcasts te slopen, en in noodgevallen helpt het soms ook om in een knal een berg van die pouncers af te maken als je weer eens een polonaise achter je aan hebt.
Als je al een eruptor hebt is dat wel een beetje dubbelop.

Uiteindelijk is het een beetje puzzelen met welke combo's dingen werken, als je wapen heel langzaam reload heb je bijvoorbeeld een armor waardoor het reloaden sneller gaat. En als je een zwaar wapen mee zeult zoals de recoilless of spear, de 'peak physique' perk.

Ik heb ook het idee dat ze de Leviathans wat slapper hebben gemaakt, want ik heb er inmiddels al een paar weten te slopen met de recoilless en rocket sentry. Voorheen was ik al gezapped door die beams voordat ik de kans kreeg een tweede recoilless af te vuren :+

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

@Chiron als level 150 op welke difficulty speel jij meestal?

• Chiron

Chiron

Shadow_Agent schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 18:52:
@Chiron als level 150 op welke difficulty speel jij meestal?
Tot aan "Cyberstan" was super helldive prima te doen, na de cyberstan update was het echt niet tof meer met 12 vox engines die even op je hoofd gedropt werden in missies. De hogere levels is heel kort door de bocht dat je niet moeilijkere tegenstanders krijgt, maar simpelweg meer, veel meer.

Tegenwoordig speel ik veel lvl8 volgens mij, dat is nog redelijk te doen als je ook alle sub missies af wil tikken (en dat wil je wel, als de missie mee wil tellen voor de grotere strijd op de starmap)

Resistance level is ook een factor, als je planeten hebt met een hele lage resistance factor kan je wel een hogere level pakken. Maar met de rupture, spore en predator strains en de belachelijke resistance levels is het veel eerder al bijna niet meer te doen.

Dat ik lvl150 ben is meer vanwege de totale speeltijd dan mn skills :roodneus:, maar je kan missies wel makkelijker maken voor jezelf door een goede loadout te kiezen, en weten wat je wel en niet kan met de wapentypes die je meeneemt..
Bijvoorbeeld ook de submissies eerst doen, zoveel mogelijk patrols te killen en alle bugholes en bot factories te slopen voordat je aan de main missie begint.
Zodra je aan een main missie begint verhoogt namelijk de spawn factor. Dus als er nog open bug holes zijn spawnen er ineens weer meer vriendjes.
Zelfde is dat als je 'klaar' bent, je op de hogere levels beter niet op de pick up point zelf gaat zitten wachten, want dan krioelt het in no time daar van de vijanden.
Het is handiger om een eindje verderop te gaan staan en te dealen met al het gespuis, en dan 10 sec voor tijd naar de shuttle te rennen, dan dat je je door 3 bile titans en een kudde chargers heen moet werken voordat je aan boord kan :+

• Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-06 16:21
Heb hem van de week ook weer geïnstalleerd. Als mijn broertje niet gaat zeuren dat hij Fortnite wil gaan spelen vanavond, zal ik hem weer eens aanslingeren

• Chiron

Chiron

Helaas op het laatste moment uitgesteld, omdat ze tegen dingen aanliepen bij Sony en Microsoft, iets met validatie die die partijen nog moeten doen. Hopelijk fixen ze dat snel

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:04

Shabbaman

Got love?

Chiron schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 14:39:
[...]

Helaas op het laatste moment uitgesteld, omdat ze tegen dingen aanliepen bij Sony en Microsoft, iets met validatie die die partijen nog moeten doen. Hopelijk fixen ze dat snel
De update is er nu wel. Althans, ik heb een optie voor reflex en dlss in het menu.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste