iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Lastig… het kicken gebeurd mij ook te vaak. Maar toevallig zat ik gister in een game waar iemand voor een vergelijkbare werd gekickt, maar toen begreep ik de squadleader wel dat hij kickte omdat we never nooit die extraction zouden kunnen halen zonder ons de pleuris te rennen terwijl we ook nog eens genoeg te doen hadden. Daarom wacht ik als ik niet met bekenden op de headset zit altijd maar tot iedereen er is en iemand anders de code intikt.Alekz87 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 18:11:
Ik vind t soms wel storend dat je onaangekondigd gekickt wordt. Hierdoor loop je alle items mis die je een half uur lang hebt helpen sparen. 1 voorbeeld. Ik deed schijnbaar te vroeg de extraction. Geen idee dat er regels zijn. Niemand praat of waarschuwt ff. Ze zien me toch lopen? Mijn inziens was de gehele map al uitgespeeld. Schijnbaar denkt de host daar anders over. Vind t wel kwalijk dat je iemand 2 minuten voor tijd kan verwijderen uit het spel.
[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 25-03-2024 18:18 ]
Waarschijnlijk waren er nog (veel) samples te vinden.Alekz87 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 18:11:
Ik vind t soms wel storend dat je onaangekondigd gekickt wordt. Hierdoor loop je alle items mis die je een half uur lang hebt helpen sparen. 1 voorbeeld. Ik deed schijnbaar te vroeg de extraction. Geen idee dat er regels zijn. Niemand praat of waarschuwt ff. Ze zien me toch lopen? Mijn inziens was de gehele map al uitgespeeld. Schijnbaar denkt de host daar anders over. Vind t wel kwalijk dat je iemand 2 minuten voor tijd kan verwijderen uit het spel.
Ik bedoel, ik ben een nieuwe speler. Maar schijnbaar zijn er ongeschreven regels? Moet t blijkbaar de harde manier leren. Vind t iig vervelend.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Beetje de charme van de game toch?Compizfox schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:54:
Mortar sentries zijn wel irritant inderdaad. Als je een grote afstand hebt tot enemies is er weinig aan de hand, maar als ze dichterbij komen veroorzaken ze aan de lopende band friendly fire. Maar ervoor kicken gaat ook wel weer ver.
De 110/380 mm orbital barrage vind ik op dezelfde manier erg vervelend, omdat ze zo'n enorme radius hebben dat je eerder jezelf (en je teamgenoten) ermee killt dan enemies...
Ik zou het wel verwelkomen als er een optie zou komen om die strategems uit te zetten in je lobby, maar dat zal wel niet gebeuren.
Weet niet of je console of PC speler bent. Zelf op PC ook al praat/chat niemand anders, gooi ik zelf altijd meuk in de chat, zoals seaf lading volgorde, wat ik ping op de map, als ik denk dat we klaar zijn of als ik vind dat we klaars zijn: :P: Extract? + pingAlekz87 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 18:11:
Ik bedoel, ik ben een nieuwe speler. Maar schijnbaar zijn er ongeschreven regels? Moet t blijkbaar de harde manier leren. Vind t iig vervelend.
Als ik met de vaste groep speel is het altijd comms, als de verste dan terugkomt roept die of we extract kunnen roepen, tot die tijd is het gewoon wachten.
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Vind t vooral vaag om gekickt te worden zonder uitleg. Zo leer ik er natuurlijk ook niks van. Ze zouden bij t kicken dan desnoods een venster moeten maken voor opmerking.Ricmaniac schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:52:
Wat ik veelal merk (eigenlijk in elke coop game) is als je zelf de "moeite" doet om te communiceren mensen opzich wel sneller volgen.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Verder niets, dus wapens blijven gereset en vastlopers zonder Arc blijven ook aanwezig
PSN: IXI_BUDDHA_IXI
Kan geen reden bedenken iemand te kicken behalve dat diegene vind dat iemand slecht speelt zeg maar. Maar dat is uiterst elitist gedrag.Alekz87 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:39:
[...]
Vind t vooral vaag om gekickt te worden zonder uitleg. Zo leer ik er natuurlijk ook niks van. Ze zouden bij t kicken dan desnoods een venster moeten maken voor opmerking.
Dat was de eerste weken van de game echt niet voorkomend..
Helaas een veel voorkomend probleem. Kijk bijvoorbeeld naar de beginperiode van Warzone. Echt fantastisch, maar zodra mensen beter beginnen te worden dan beginnen gamers ontzettend irritant te worden. Bij een hoop games ben ik afgehaakt puur en alleen door de spelers.Ricmaniac schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:05:
[...]
Kan geen reden bedenken iemand te kicken behalve dat diegene vind dat iemand slecht speelt zeg maar. Maar dat is uiterst elitist gedrag.
Gelukkig na die drama avond laatst weer een hele middag echt leuke potjes gehad met een random groep. Maar multiplayer games beginnen steeds minder interessant te worden voor mij om deze reden.
Wil niet arrogant overkomen, maar ik ben geen noob. Echter zitten er in deze game mechanics die niet uitgelegd worden. Deze moet je echt leren van t kijken naar streamers/tips tricks video’s op YouTube. De game is best diepgaand.Ricmaniac schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:05:
[...]
Kan geen reden bedenken iemand te kicken behalve dat diegene vind dat iemand slecht speelt zeg maar. Maar dat is uiterst elitist gedrag.
Ja klopt en dat maakt het ook leuk. geen handholding en best unforgiving door alle friendly fire enzo. Maar dat is bij HD2 onderdeel van het plezier. Gewoon beetje plezier hebben en links en rechts explosies om je oren.Alekz87 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:39:
[...]
Wil niet arrogant overkomen, maar ik ben geen noob. Echter zitten er in deze game mechanics die niet uitgelegd worden. Deze moet je echt leren van t kijken naar streamers/tips tricks video’s op YouTube. De game is best diepgaand.
Dat is iets wat verloren is gegaan ofzo bij veel spelers na de eerste weken en alleen maar willen maximaliseren op XP, Samples en supersilver
Ja ik kan t wel waarderen als iemand mij opoffert voor een 500kilo bom terwijl ik daar m’n best sta te doen. FOR DEMOCRACY!Ricmaniac schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:11:
[...]
Ja klopt en dat maakt het ook leuk. geen handholding en best unforgiving door alle friendly fire enzo. Maar dat is bij HD2 onderdeel van het plezier. Gewoon beetje plezier hebben en links en rechts explosies om je oren.
Dat is iets wat verloren is gegaan ofzo bij veel spelers na de eerste weken en alleen maar willen maximaliseren op XP, Samples en supersilver
Als je goed op elkaar ingespeeld bent, is spelen op hogere moeilijkheidsgraad goed te doen. Wij spelen meestal is een vast team van drie. De vierde plek wisselt per avond met bekenden die online zijn.
Dan is spelen met randoms minder interessant/leukl, zeker als je level 50 bent en alles unlocked hebt. Plezier en lachen is het allerbelangrijkste
Doe het niet snel, maar van de week wel eentje, die het nodig vond niet 1, of 2 keer maar 3 keer een clusterstrike midden in een bug eradication map neer te gooien. of die was aan het trollen of snapt het concept niet maar die speler had in 3 strikes 9 friendly kills. Als je echt te dom om te poepen bent en niet snapt dat op een map van amper 100 meter een strike die meer dan 50m beslaat gaat gooien in het midden dan flikker ik diegene er wel uit. Was ook niet op lvl 3 ofzo maar boven de 20.Ricmaniac schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:05:
[...]
Voor de rest weinig echte issues gehad met dat ik gekicked ben of anderzijds mensen gekicked werden, meeste games wil iedereen gewoon extracten. Hier en daar de lone wolf die idd zonder waarschuwing terwijl de rest nog de POI's langs aan het gaan is voor samples aan de andere kant van de map, de extract aangooit en vervolgens doodgaat. de extract gecanceld, tegen de tijd dat we daar konden zijn, de emergency ingeladen werd en je dus al je strats kwijt was. Met heel veel moeite heb ik toen met 5 bile titans achter me aan en zo'n 100 kleinere mob aliens nog kunnen extracten. Wel zonder samples helaas.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Gameplay en de wensen/“plan” van de host (zonder communicatie) is eigenlijk vrij kansloosSouLLeSSportal schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 23:38:
[...]
Doe het niet snel, maar van de week wel eentje, die het nodig vond niet 1, of 2 keer maar 3 keer een clusterstrike midden in een bug eradication map neer te gooien. of die was aan het trollen of snapt het concept niet maar die speler had in 3 strikes 9 friendly kills. Als je echt te dom om te poepen bent en niet snapt dat op een map van amper 100 meter een strike die meer dan 50m beslaat gaat gooien in het midden dan flikker ik diegene er wel uit. Was ook niet op lvl 3 ofzo maar boven de 20.
Voor de rest weinig echte issues gehad met dat ik gekicked ben of anderzijds mensen gekicked werden, meeste games wil iedereen gewoon extracten. Hier en daar de lone wolf die idd zonder waarschuwing terwijl de rest nog de POI's langs aan het gaan is voor samples aan de andere kant van de map, de extract aangooit en vervolgens doodgaat. de extract gecanceld, tegen de tijd dat we daar konden zijn, de emergency ingeladen werd en je dus al je strats kwijt was. Met heel veel moeite heb ik toen met 5 bile titans achter me aan en zo'n 100 kleinere mob aliens nog kunnen extracten. Wel zonder samples helaas.
Het kan “prima”: Ping dit - ping dat. Beetje chat info etc.
Maar dat wordt veelal niet gedaan, waardoor soms wat gokken is wat de host wil.
Ik heb weinig vrienden (what else is new) dus speel veel met randoms.
Bij deze mijn tips/ervaring:
- mic/txt/ping maakt samen spelen makkelijker
- start geen extract (ook lijkt logisch), wacht tot host of andere dit doen
- herhaal (via chat) dat samples shared zijn, en/of iedereen deze wil meenemen als je ze ziet/dropt
- ben passief; ga niet als 1e jouw strats inzetten bij bugholes/objectives/etc. Meestal doet een ander dit en voorkomt dubbele inzet (verspilling)
- “spawn” jouw gear zodra dit kan; delen van wapens met teammates is een dikke plus
- ping niet alles, zoals een patrol. Voorkomt dat jouw teammates de patrol direct gaat aanvallen. (Ping/target de charger en bile)
- blijf bewegen(!!!) maakt niet uit welke missie/planeet, blijf bewegen!
- bij voorkeur ben ik de host, dit voorkomt dat jij gekicked wordt
- spaar je “super credits” voor aanschaf warbounds (!!) armor/helm/gun kun je altijd nog kopen
- in mij optiek is “light” armor de voorkeur vanwege snelheid
- type missie vereist soms andere “loadout”, zelfde geld voor bugs VS robots
- speel vooral met wat en hoe jij leuk vind!!!
- turrets slopen teammates(!!)
- een anti tank is ideaal tegen chargers / titans
//edit; tips of hulp nodig? Voeg mij toe (zie signature)
Ik heb nu ook weer 2 crashes in nog geen 2 min,sdk1985 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:44:
Vind het een hele leuke game maar de crashes beginnen met wel echt te irriteren. Ben nu level 21 en ben bezig met difficulty 8 te behalen. Eerste missie gaat prima, tweede missie ready voor extraction. Niet duidelijk of ik samples heb dus ik pas een hud instelling en en BAM crash to desktop. An sich niet eind van de wereld maar als je de game weer opstart kun je niet terug in je operation en kun je weer helemaal opnieuw starten. Zo gaat het niet lukken om 3 van de 3 operaties te voltooien...
Sneeuwballen maken is 1 reden en is bekend, maar ik zat op hellmire, niet bepaald sneeuwballenplaneet
HMG is what it says on the tin.
Crashes en bugs blijven idd wel klote. Als ik ga puggen dan duurt het zo een half uur voor ik een degelijke pot heb gevonden door al het gedoe met dc, crash en hopeloze groups.
ik vermoed dat die laser het is, ik speelde daarna met hmg (is pretty trash trouwens) en ging goed 2 missies.Lynx schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 19:37:
Eens over die quasar. Charge up is wel ff wennen maar verder super fijn. Geen ammo reliability icm de laser AR.
Crashes en bugs blijven idd wel klote. Als ik ga puggen dan duurt het zo een half uur voor ik een degelijke pot heb gevonden door al het gedoe met dc, crash en hopeloze groups.
hmm of het was een fluke, nu 2 missies met laser en ging goed.
HMG is wel goed vs bots, en je kunt ook chargers mee killen maar je krijgt maar 75 rounds per mag, 2 mags daarvan, idiote recoil, zelfs crouched best veel nog en 1 millenia tijd voor een reload.
[ Voor 19% gewijzigd door SouLLeSSportal op 29-03-2024 00:03 ]
quasar destroys bijna alles.
Humor dat hij een shot op een hulk laat zien, die heeeeel toevallig z'n flametrower niet gebruikt, 99% in die situatie ben je gewoon instagibbed
En die machinegun.. gewoon niet nemen. Wederom flut en nutteloos.
[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 29-03-2024 11:16 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
de auto-cannon ervaar ik nog steeds als de meeste all-round.SinergyX schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:28:
Ja, het is een krachtig ding, maar heeft een charge up en een aardige cooldown, 2 shot tower-turrets (autocanon doet 3), single shot support (doen de 2 rpg's ook), en unlimited ammo klinken leuk, maar de cooldown is pittig, je moet er behoorlijk precies mee schieten, stuk minder praktisch als je dat ding sneller/vaker nodig hebt. Vind het een goeie toevoeging van de zwaardere wapens.
inmiddels zo veel mee rond gelopen, dat nu ter afwisseling met jump-pack + anti-tank speel.
dat bevalt me eigenlijk wel goed. die anti-tank heeft een cooldown van 70sec. En de jump-pack is een quick escape of jusit offensief te gebruiken.
Dat springen geeft wel leuke dynamiek aan de game(play). Als ik nu wist hoe mijn 'anti-tank' te gebruiken terwijl ik 'mid-air' ben ....
HMG doet wel veel damage maar heeft meer ammo en reserve ammo nodig, helemaal met die reload tijd.SinergyX schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:28:
Ja, het is een krachtig ding, maar heeft een charge up en een aardige cooldown, 2 shot tower-turrets (autocanon doet 3), single shot support (doen de 2 rpg's ook), en unlimited ammo klinken leuk, maar de cooldown is pittig, je moet er behoorlijk precies mee schieten, stuk minder praktisch als je dat ding sneller/vaker nodig hebt. Vind het een goeie toevoeging van de zwaardere wapens.
Humor dat hij een shot op een hulk laat zien, die heeeeel toevallig z'n flametrower niet gebruikt, 99% in die situatie ben je gewoon instagibbed
En die machinegun.. gewoon niet nemen. Wederom flut en nutteloos.
Voor de queefar cannon vind ik de cooldown niet eens zo slecht, ik bleef laatste missie alleen over op 30 min in heldive niveau en los van dat de sssd calldown bugged was dat ik de missie niet kon afronden, kon ik best prima overleven. 2 tap op titans, 1 shot chargers, veel meer heb je niet nodig. De rest kan via slugger wel dood of evt de scythe als je die wil gebruiken.
vs automatons nog niet veel gebruikt. ik vind die balans nog steeds niet goed daar, sneaken en combat cheezen door weg te rennen en ze te laten despawnen is gewoon niet leuk en imho slechte game mechanics.
Daar spelen we nog niet eens op lvl9, meestal 7 max en nog is het bijna niet te doen. Random 100m rocket raider one hits of devastators, zelfs als je 2cm uitsteekt boven een rots, hulks en devastators die in afgeschoten bots of dropships mij wel raken maar ik hun niet kan. mjah niet mijn ding nog.
Wat ik nog wel verwacht eigenlijk is iets vaneen cluster grenade die meerdere kleinere explosives rondstrooit, of iets als een arc nade die meerdere units kan raken over een wat groter gebied.
Voor nu kunnen ze nog wel wat doen aan de wapens die er nu zijn, die spray and pray is echt zo slecht, 4x schieten voor 1 hunter is gewoonweg nutteloos, de penetrator is te zwak, enige arc wapen wat echt goed is is de arc thrower de rest is trash.Scorcher is ook wel ok maar hele lage ammo count ook.
De battle rifles zijn helemaal nutteloos, ik denk dat die echt door niemand gebruikt worden.
de hitbox/detectie is (in mijn optiek) redelijk wisselvallig, speel nu met de 'slugger'-shotgun. Gezien de kleine 'hit'-box, valt het sneller op wanneer een hit niet getelt wordt. En/of 'geen' effect heeft.SouLLeSSportal schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:25:
[...]
Voor nu kunnen ze nog wel wat doen aan de wapens die er nu zijn, die spray and pray is echt zo slecht, 4x schieten voor 1 hunter is gewoonweg nutteloos, de penetrator is te zwak, enige arc wapen wat echt goed is is de arc thrower de rest is trash.Scorcher is ook wel ok maar hele lage ammo count ook.
De ene stalker leg ik om met 3 hits echter zijn broertje incasseert hits 7(!!) en lijkt 0 effect te hebben.
Ik krijg niet uitgevonden waarom dit is, of dit connectie is? latency? 'brakke' aim vanuit mijn kant? .... 100% consistent voelt het niet aan. Er lijkt een RNG actief op 'critical' hits. (idem voor anti-tank op headshot charger)
Stalkers kan je 2 tappen met slugger als je een daadwerkelijke headshot maakt, maar vaak raak je die voorpoten die die als boksers voor hun kop houden. Je hebt alleen soms wel vage hits die niet lijken te raken. Soms heb je ook 2 of 3 nodig al je niet het lichaam raakt van een hunter de andere keer wel 1 hit. De aim is ook soms off zero, net als met de HMG trouwens, die schiet ook niet waar je met de reddot aim richt maar lager. de Slugger heeft dat ook, maar niet altijd.himlims_ schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:46:
[...]
de hitbox/detectie is (in mijn optiek) redelijk wisselvallig, speel nu met de 'slugger'-shotgun. Gezien de kleine 'hit'-box, valt het sneller op wanneer een hit niet getelt wordt. En/of 'geen' effect heeft.
De ene stalker leg ik om met 3 hits echter zijn broertje incasseert hits 7(!!) en lijkt 0 effect te hebben.
Ik krijg niet uitgevonden waarom dit is, of dit connectie is? latency? 'brakke' aim vanuit mijn kant? .... 100% consistent voelt het niet aan. Er lijkt een RNG actief op 'critical' hits. (idem voor anti-tank op headshot charger)
Steam/Epic: Deurstopper
Hetzelfde geld ook voor kills op bijvoorbeeld een charger of die nieuwe vliegende dingen, ze zijn dood, je ziet ze neervallen, maar toch raakt 'iets' jou en je wordt door ragdoll mechanics instagibbed.himlims_ schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:46:
[...]
de hitbox/detectie is (in mijn optiek) redelijk wisselvallig, speel nu met de 'slugger'-shotgun. Gezien de kleine 'hit'-box, valt het sneller op wanneer een hit niet getelt wordt. En/of 'geen' effect heeft.
Zeker met de slugger is dat goed merkbaar, hoewel dat wapen een single slug is en misschien pixel perfect op bepaalde hitboxes moet schieten, merk ik met name bij de bugs dat ze soms 2-3 schoten extra nodig hebben, terwijl bij de automatons de headshots vrijwel altijd hun werk doen (die rocketpods of shield gasten).
Denk dat er toch ergens een rubberband/lag moet zitten in het snelle bewegen van die insects, stalker en z'n broertje doen vrij snelle bewegingen dat ergens iets een packet ofzo blijft hangen.. Doet me denken aan de slechte dagen van Battlefield waar je in de killcam duidelijk ziet dat jij echt eerder schoot (of hem eerder zag).
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Gewoon met iedereen spelen haha. Of je begint of niet. Dat maakt niet uit.Deurstopper schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:38:
Gisteren de game op PC aangeschaft, speelt erg lekker weg. Zijn er hier nog meer 'Cadet divers' die net begonnen zijn en wellicht samen een keer willen spelen?
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Mijn schip: Prince of Pride!
Tipje; blijf rennen / bewegen, staar je niet blind op groep bugs/robots in de verte. Geen mic, gebruik ping. Samples zijn collectief (dus niet persoons gebonden) ow, voor ik vergeet; blijf rennen(!!) en wat men ook zegt; gebruik de guns, strategems die jij leuk vind!
[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 31-03-2024 18:01 ]

Huh waar richt je dan op? Ik had zonet nog op de achterkant van een Charger niet genoeg aan 1 schot.SouLLeSSportal schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:25:
[...]
HMG doet wel veel damage maar heeft meer ammo en reserve ammo nodig, helemaal met die reload tijd.
Voor de queefar cannon vind ik de cooldown niet eens zo slecht, ik bleef laatste missie alleen over op 30 min in heldive niveau en los van dat de sssd calldown bugged was dat ik de missie niet kon afronden, kon ik best prima overleven. 2 tap op titans, 1 shot chargers, veel meer heb je niet nodig. De rest kan via slugger wel dood of evt de scythe als je die wil gebruiken.
vs automatons nog niet veel gebruikt. ik vind die balans nog steeds niet goed daar, sneaken en combat cheezen door weg te rennen en ze te laten despawnen is gewoon niet leuk en imho slechte game mechanics.
Daar spelen we nog niet eens op lvl9, meestal 7 max en nog is het bijna niet te doen. Random 100m rocket raider one hits of devastators, zelfs als je 2cm uitsteekt boven een rots, hulks en devastators die in afgeschoten bots of dropships mij wel raken maar ik hun niet kan. mjah niet mijn ding nog.
Wat ik nog wel verwacht eigenlijk is iets vaneen cluster grenade die meerdere kleinere explosives rondstrooit, of iets als een arc nade die meerdere units kan raken over een wat groter gebied.
De battle rifles zijn helemaal nutteloos, ik denk dat die echt door niemand gebruikt worden.
Quasar cannon 1 schot direct op het koppie van een Charger is 1 shot killsdk1985 schreef op maandag 1 april 2024 @ 02:20:
[...]
Huh waar richt je dan op? Ik had zonet nog op de achterkant van een Charger niet genoeg aan 1 schot.
Andere plekken (zijkant/achterkant) is idd niet 1 shot
[ Voor 8% gewijzigd door MTFDarkEagle op 01-04-2024 12:02 ]
Gegroet! Lukas
Anti-tank (70sec spawn time!!!!) en de quaiser onberkte ammo lange cooldown. Beide gevallen op het hoofdje schietensdk1985 schreef op maandag 1 april 2024 @ 02:20:
[...]
Huh waar richt je dan op? Ik had zonet nog op de achterkant van een Charger niet genoeg aan 1 schot.
Gaat idd een stuk makkelijker dan ik had verwacht! Zonder mic. ook goed te doen, met een beetje pingen kom je een behoorlijk eind.Oxigeon schreef op zondag 31 maart 2024 @ 12:50:
[...]
Gewoon met iedereen spelen haha. Of je begint of niet. Dat maakt niet uit.
Die primary bug ook wel eens gehad ja, reinforcen kan evt komen door ion storm? of was het echt een bug?sdk1985 schreef op maandag 1 april 2024 @ 02:17:
Vandaag en gisteren verdween spontaan mijn primary weapon. Ook konden we net een tijd niet reinforcen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Bv3ZrRerELkQOGl4fQuaq1Ip.png?f=user_large)
Aim in de cirkel and charger dies.
Er kon wel gerenforced worden maar er kwam geen -1 boven in beeld, hij bleef op 20 staan. Na het gooien van de granaat verdween die gewoon, ook na 5x. Uiteindelijk heeft @Highfeed gereconnect en daarna kon hij wel respawnen. Vervolgens was er iemand anders die mij niet kon reinforcen.SouLLeSSportal schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 00:16:
[...]
Die primary bug ook wel eens gehad ja, reinforcen kan evt komen door ion storm? of was het echt een bug?
Thanks ga het eens proberen!
Ben vandaag met quesar icm difficulty 7 automatons aan de slag gegaan. An sich wel cool dat je dropships kunt neerhalen. Helaas waren het er wel steeds 2,3 of zelfs 4. Dus dan voel je je daarna wel een beetje machteloos. Eindstand tijdens de 'clutch' met iemand anders zijn autocannon van een afstand tientallen zo niet honderden bots opgeruimd en nog snel de 9e stap van het objective kunnen voltooien
[ Voor 45% gewijzigd door sdk1985 op 02-04-2024 02:10 ]
Van de epische dropping aan het begin van de missie, het perfect werpen van grote afstand van een granaat in een insectengrot tot keihard neergemaaid worden door je eigen turrets. Geweldig!
Op de lagere niveaus ook prima te spelen met randoms. Maar op hogere moeilijkheidsgraden snap ik dat communicatie toch wel echt een dingetje gaat zijn. Al is het maar om je te waarschuwen dat je akelig dicht bij een orbital in de buurt staat
Ja, was gisteravond gezellig! En idd die orbitals wel eerst ff aankondigen, moest steeds mn gear opnieuw oppakkenPdeBie schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 08:36:
Gisteravond lekker potje gehad met een aantal mensen met wie ik op discord contact heb. Wat een ervaring is deze game toch.
Van de epische dropping aan het begin van de missie, het perfect werpen van grote afstand van een granaat in een insectengrot tot keihard neergemaaid worden door je eigen turrets. Geweldig!
Op de lagere niveaus ook prima te spelen met randoms. Maar op hogere moeilijkheidsgraden snap ik dat communicatie toch wel echt een dingetje gaat zijn. Al is het maar om je te waarschuwen dat je akelig dicht bij een orbital in de buurt staat
PATCH 01.000.200
Liberty, Freedom, Democracy
Good day Helldivers!
Today we have a slightly bigger update for you all to assist in the liberation efforts of our galaxy as well as some new environmental threats to watch out for.
May Liberty guide your path.
Overview
This update includes:
-Balance changes to missions, stratagems, weapons, enemies and Helldivers.
-General fixes and stability improvements.
- Increased Level Cap [EDIT]
Gameplay
Planetary Hazard additions
Blizzards
Sandstorms
Increased level cap
Level cap has been increased from 50 to 150
Balancing
Missions
Retrieve Essential Personnel
Moved the enemy spawn points further away from the objective to give players a fairer chance of defending the location.
There are fewer civilians required to complete the mission on higher difficulties.
Destroy Command Bunkers
Now has more objective locations, the mission was too easy before compared to other missions.
It can now appear in operations from difficulty 5.
Operation Modifiers
Halved the negative effect of operation modifiers that increase stratagem cooldowns or call in times.
Primary, Secondary, & Support Weapons
Arc Thrower: fixed charging inconsistencies; it will now always take 1s to charge a shot.
Arc Thrower: reduced distance from 50m to 35m.
Arc Thrower: increased stagger force.
Guard Dog: now restores full ammo from supply boxes.
Anti-Materiel Rifle: damage increased by 30%.
Breaker Incendiary: damage per bullet increased from 15 per bullet to 20 per bullet.
Fire damage per tick increased by 50% (from all sources).
Liberator Penetrator: now has a full auto mode.
Dominator: increased damage from 200 to 300.
Dominator: increased stagger.
Diligence Counter Sniper: increased armor penetration from light to medium.
Slugger: reduced stagger.
Slugger: reduced damage from 280 to 250.
Slugger: reduced demolition force.
Slugger: fixed armor penetration tag in the menu.
Slugger, Liberator Concussive, Senator: fixed incorrect armor penetration tags in the menu.
Recoilless Rifle: increased the number of rockets you restore from supply boxes from 2 to 3.
Spear: increased the number of missiles you restore from supply boxes from 1 to 2.
Heavy Machine Gun: the highest fire rate mode reduced from 1200 rpm to a more moderate 950.
Stratagems
Patriot Exosuit: rockets will now penetrate armor only on direct hit.
Enemies
Balancing adjustments have been made to
Chargers normal melee attack now does less damage against Exosuits.
Bile Spewer and Nursing Spewer do less damage with their puke.
The Bile Titan can no longer be stunned.
Shriekers no longer create bug breaches.
Shriekers hitting you while they are dead now does significantly less damage.
Helldiver
Balancing adjustments have been made to
Heavy and medium armor protects better and you now take about 10% less damage than before while wearing heavy and about 5% less when wearing medium armor. Fortified commando and light armor is unchanged.
Fixes
Fixed issue where save settings for PS5 would be reset when the game is rebooted, causing things such as loadout and hint settings to reset.
Enemies now properly target Exosuits. Previously, many enemies effectively ignored Exosuits if a helldiver on foot was available for them to target.
Fixed Exosuits being able to fire their weapons while opening the minimap.
The Helldiver and the Exosuit both had a bug that made them sometimes take explosion damage multiple times making things like automaton rockets be too deadly, this is now fixed.
Automaton enemy constellations that preferred to spawn more of certain Devastators types did not work and are now functioning as they should. This means that sometimes when playing against the Automatons you will face more Devastators instead of other enemy types.
We have improved the system that prevents hellpod steering close to large or important objects.
We have solved issues where the effective area around objects was a lot larger than intended.
We have reduced the number of objects that prevent hellpod steering.
Note: This system is intended to prevent softlocks where players can drop on important interaction points, or drop into unintended places. We will continue to monitor the state of the system after the update to see if additional tweaks are necessary.
Fixed cases where the ground under some assets could be bombed causing them to float.
Ballistic Shield changes
Collision mesh has been slightly increased in size for more forgiveness
Changed shield poses so that less of the helldiver is exposed
Addressed bug where parts of the helldiver would become vulnerable while using the shield in first person
Tutorial
Invisible collision partially blocking the doorway leading to the launch pad in the Tutorial
Known Issues
These are issues that were either introduced by this patch and are being worked on, or are from a previous version and have not yet been fixed.
Game might crash when picking up a snowball or throwing back a grenade
Various issues involving friend invites and cross-play
Cross-platform friend invites might not show up in the Friend Requests tab.
Players cannot unfriend other players befriended via friend code.
Players cannot unblock players that were not in their Friends list beforehand.
Players cannot befriend players with Steam names shorter than 3 characters
Explosive weapon stats include only direct hit damage but not explosive damage.
Explosions do not break your limbs (except for when you fly into a rock).
Planet liberation reaches 100% at the end of every Defend mission.
Drowning in deep water with a Vitality Booster equipped puts Helldiver in a broken state.
Stratagem beam might attach itself to an enemy but it will deploy to its original location.
Some player customizations (like title or body type) may reset after restarting the game.
Invisible collision partially blocking the doorway leading to the launch pad in the Tutorial.
Read up and dive out
End of transmission

https://www.pcgamer.com/g...ELJ5kI#luimpfe1b4cifu35om
En levelcap naar 150 ook niet verkeerd
[ Voor 7% gewijzigd door Ricmaniac op 02-04-2024 19:10 ]
Met terugwerkende kracht. Dus sommige zijn ineens 103 of 145
Wel drie missies kunnen doen zonder crash, dat is fijn. Had wel de bekende disconnect door het steam onderhoud.
[ Voor 35% gewijzigd door sdk1985 op 03-04-2024 01:51 ]
Als je in de fik staat kun je jezelf blussen door te duiken (alt).sdk1985 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 01:48:
Wow echt belachelijk die nieuwe fire damage! Al kijk je naar een vlam dan ben je voor je het weet al neer.
Wel drie missies kunnen doen zonder crash, dat is fijn. Had wel de bekende disconnect door het steam onderhoud.
Alsof Automatons al niet onmogelijk genoeg waren op sommige momenten, nog even een schepje er bovenopkneusteun schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 18:22:
Even tussen spoilers geplaatst, maar er is weer een nieuwe massive unit gespot.
spoiler: er is weer wat nieuws gespot

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
2. Speel de eerste twee matches... en je denkt... toch redelijk vermakelijk spel.
3. Je joined een random match waarbij je gematch wordt met lvl 23+
4. Blijkbaar mag dat niet en wordt constant en expres geteamkilled.
5. Je gaat naar een ander match, precies hetzelfde probleem.
6. Geen mogelijkheid om toxic gedrag te rapporteren.
5. Unistall en poging wagen om geld terug te krijgen.
Ben bang dat het niet gaat lukken omdat ik net over de termijn ben...
Echt teleurstelling van t jaar als je het mij vraagt.
7. Voeg iedereen toe die in de Openingspost staat en heb de tijd van je leven.FireBladeX schreef op woensdag 3 april 2024 @ 18:53:
1.Laat jezelf verleiden door alle hype rondom helldivers.
2. Speel de eerste twee matches... en je denkt... toch redelijk vermakelijk spel.
Helemaal eens dat je soms met randoms zit die toxic zijn, maar om daar het hele spel voor af te kraken is een beetje overdreven.
Lege virente, virent cuncta
Je kan ook op voorhand zien welk lvl je medespelers zijn wanneer je via die grote bol zoekt naar actieve matches.FireBladeX schreef op woensdag 3 april 2024 @ 18:53:
Heb zo wel een paar leuke potjes kunnen spelen.
Ben gewoon zelf de host van de sessie; geen van bovenstaande problemen zijn van toepassingFireBladeX schreef op woensdag 3 april 2024 @ 18:53:
Ik speel hele veel met ransoms, wordt zelden gekicked. (Gebrek aan vrienden)
Of speel met mensen uit de playerlist uit TS
Of via discord groep
Of steam Tweakers groep
….
Als laag level met randoms is soms tricky, in begin dezelfde ervaring gehad als jij schrijft. Sommige doen erg toxic als gaat om strategieën/wapens etc. Mijn theorie is vooral spelen hoe en met wat jij leuk vind.
@FireBladeX Negeer dat; start zelf een sessie (binnen no time joinen andere jouw sos-oproep) ben jij de baas van de party en spelverloop. Voel je vrij mij toe te voegen, neem je graag op sleeptouw
Er is wel redelijke “hype/buzz” omtrent de game, maar dat betekend niet dat deze game(play) voor iedereen in straatje past.
[ Voor 32% gewijzigd door himlims_ op 03-04-2024 20:36 ]
Liep je niet gewoon per ongeluk onder allerlei orbitals en eagles?FireBladeX schreef op woensdag 3 april 2024 @ 18:53:
Nee vervelend zo'n eerste ervaring maar even doorzetten en een beetje levelen en dan kom je daar wel doorheen, en met de juiste mensen spelen (Tweakers!) is denk ik ook de sleutel inderdaad. Mijn eerste potje was ook raar en ik had ook de neiging om ermee te kappen; ik dropte (solo!) in een automaton level waar links en rechts allemaal dropships dropten en ik binnen 1 minuut overwhelmed was. Even doorzetten en de lol komt vanzelf.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Start je eigen game. SOS beacon. Dan joinen anderen en kan jij niet gekickt worden.FireBladeX schreef op woensdag 3 april 2024 @ 18:53:
Begin op easy tot je beetje leuke stratagems hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door Alekz87 op 03-04-2024 22:04 ]
Dit blijft vooralsnog een heerlijke game. Ook met randoms echt prima te doen.
Omdat ik m'n vaste game maten nog niet kan overtuigen om deze game te halen twijfel ik er wel aan om wat mensen van hier te inviten, maar ik ben niet zo'n ster in voice chat met onbekende mensen

Het ligt “lastig”, een live streamer op YouTube trok de volgende conclusie;Denman schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:59:
Inmiddels 70 uur game time and counting. En dat naast mijn online FIFA carriere, een full time job en een gezin met 3 kinderen. Maar ja, ik kan nu eenmaal niet deserteren![]()
Omdat ik m'n vaste game maten nog niet kan overtuigen om deze game te halen twijfel ik er wel aan om wat mensen van hier te inviten, maar ik ben niet zo'n ster in voice chat met onbekende mensen![]()
“Ik game graag, ik speel graag shooters… maar ik kan niet meten aan de huidige generatie games noch gamers.
Heb niet de tijd/motivatie voor seasonpasses, dlc, competitieve insteek of “beste” unlocks.
Omdat er 0 competitie, druk, fomo of eisen zijn in helldivers, ben ik als 40jr casual gamer niet meer/minder dan een hyperactieve fortnight/cod gamer”
Ik vermaak me prima, beetje bugs slopen, beetje gewhiped worsen door robots , allemaal geen probleem :+!
Mee eens hoor! Voel ook totaal geen druk (meer) hier qua "meten met andere gamers". De tijd van hardcore raiden in WoW, ten koste van alles top 3 willen eindigen in CoD en mee willen doen om de titel in divisie 1 van Pro Clubs in FIFA ligt inmiddels wat jaartjes achter mehimlims_ schreef op woensdag 3 april 2024 @ 23:17:
[...]
Het ligt “lastig”, een live streamer op YouTube trok de volgende conclusie;
“Ik game graag, ik speel graag shooters… maar ik kan niet meten aan de huidige generatie games noch gamers.
Heb niet de tijd/motivatie voor seasonpasses, dlc, competitieve insteek of “beste” unlocks.
Omdat er 0 competitie, druk, fomo of eisen zijn in helldivers, ben ik als 40jr casual gamer niet meer/minder dan een hyperactieve fortnight/cod gamer”
Ik vermaak me prima, beetje bugs slopen, beetje gewhiped worsen door robots , allemaal geen probleem :+!
Het gaat me nu vooral om gezelligheid en plezier hebben. En die gezelligheid vind ik heel vaak met vrienden in andere games, maar op de een of andere manier kan ik ze nog niet overtuigen om deze parel van een game aan te schaffen. En met randoms merk ik dat voice chat toch vaak achter blijft (ben ik ook debet aan). En ik denk dat dat zeker meerwaarde heeft in deze game. Vanwege strategy maar ook zeker vanwege de lol. Vandaar dat ik toch maar eens wat mensen van hier moet toevoegen denk ik
Weet iemand trouwens met welke strategems je de detector tower van een (veilige) afstand kunt neerhalen? Heb de 380mm barage geprobeerd maar dat werkte niet.
[ Voor 82% gewijzigd door sdk1985 op 04-04-2024 01:31 ]
Ik sta op de lijst. Ik join graag. Mic aan uit maakt mij niet uit.Denman schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:59:
Inmiddels 70 uur game time and counting. En dat naast mijn online FIFA carriere, een full time job en een gezin met 3 kinderen. Maar ja, ik kan nu eenmaal niet deserteren![]()
Omdat ik m'n vaste game maten nog niet kan overtuigen om deze game te halen twijfel ik er wel aan om wat mensen van hier te inviten, maar ik ben niet zo'n ster in voice chat met onbekende mensen![]()
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/Vem7ROYf98rNDkdjd5S1FJxn.gif?f=user_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Alekz87 op 04-04-2024 07:57 ]
Tja, als je zo snel opgeeft... als je gewoon wat easy missies doet kom je vanzelf wat randoms tegen. Sommige zullen toxic zijn, maar mijn ervaring is dat het meestal gewoon chille lui zijn.FireBladeX schreef op woensdag 3 april 2024 @ 18:53:
Laatst was ik met een vriend aan het spelen en toen kwamen er ook twee mensen in. Die vroegen aan ons of het OK was dat z'n vriend van level 7 (oid) ook joined. Uiteraard, ik neem wel een extra guard dog voor 'm mee... Dusja zo kan het ook.
[ Voor 4% gewijzigd door spokje op 04-04-2024 08:58 ]
Echt nog nooit meegemaakt dat je neergeschoten word i.v.m. een laag level.FireBladeX schreef op woensdag 3 april 2024 @ 18:53:
Wel omdat je (meerdere keren) mijnen neergooit op een objective of een clusterbom/tesla tower etc vlakbij je team.
Zonder communicatie wordt je dan waarschijnlijk wel gekicked. Heb je wel een mic aanstaan kun je nog ff snel sorry zeggen. Scheelt een hoop.
Gewoon doorgaan je leert snel genoeg hoe ver en waar je de stratagems moet gooien. En teamkills maken we allemaal of niet @Buddha_ Friendly fire is in deze game echt top.
Voeg gewoon Tweakers toe of speel met randoms en als het klikt stuur je een invite. Mic is op hogere levels wel noodzakelijk voor succesvol exfill en missies.
Wat er is dan raar/eng aan gebruik van een mic?
Mwah, gezien het hele spel draait om coop, en single player gewoon echt niet voor gemaakt is, vind ik het gewoon een relevant punt van hem. Niet iedereen kan alleen maar met vrienden/bekenden spelen, en dat teveel mensen online gewoon eikels zijn is dan een ding.MxMayne1 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 18:56:
[...]
7. Voeg iedereen toe die in de Openingspost staat en heb de tijd van je leven.
Helemaal eens dat je soms met randoms zit die toxic zijn, maar om daar het hele spel voor af te kraken is een beetje overdreven.
Ik had dat ook aan het begin, en was net over mijn refund tijd heen wat ik serieus aan overwegen was. Maar heb nu wel vaker gewoon leuke potjes met randoms die serieus spelen. Al gebeurd de random kick nog weleens.
Overigens had ik als optie de Tweakers Steam groep bekeken, maar die had 3 berichten per week ongeveer.
Friendly fire is grappig. Als het per ongeluk is. Niet als het expres is.Buddha_ schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:24:
Friendly fire kan echt iedereen overkomen...... sommige hebben het sinds de launch nog steeds niet door ondanks een hoog level. Toch @Mr. Blonde ?
Voeg gewoon Tweakers toe of speel met randoms en als het klikt stuur je een invite. Mic is op hogere levels wel noodzakelijk voor succesvol exfill en missies.
Wat er is dan raar/eng aan gebruik van een mic?
Ik wel. Zowel autokick als neergeschoten worden. Of nou ja, je weet nooit wat de uiteindelijke reden is natuurlijk, maar iig toxic.Mr. Blonde schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:47:
[...]
Echt nog nooit meegemaakt dat je neergeschoten word i.v.m. een laag level.
Of via chat (enter drukken en dan je boodschap typen). Hoe dit op PS werkt weet ik niet.Mr. Blonde schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:47:
[...]
Zonder communicatie wordt je dan waarschijnlijk wel gekicked. Heb je wel een mic aanstaan kun je nog ff snel sorry zeggen.
Zeker in het heetst van de strijd.
Single player prima te doen. Je moet alleen niet als een kip zonder kop een kamp binnen rennen en verwachten dat t goed gaat.Sissors schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:01:
[...]
Mwah, gezien het hele spel draait om coop, en single player gewoon echt niet voor gemaakt is, vind ik het gewoon een relevant punt van hem. Niet iedereen kan alleen maar met vrienden/bekenden spelen, en dat teveel mensen online gewoon eikels zijn is dan een ding.
Ik had dat ook aan het begin, en was net over mijn refund tijd heen wat ik serieus aan overwegen was. Maar heb nu wel vaker gewoon leuke potjes met randoms die serieus spelen. Al gebeurd de random kick nog weleens.
Overigens had ik als optie de Tweakers Steam groep bekeken, maar die had 3 berichten per week ongeveer.
Dat er toxic spelers zijn is geen Helldivers probleem, dat is een maatschappij 'probleem'. Wat dan helpt is mensen toevoegen via Tweakers/Reddit/Discord. Ik heb nu zo'n 60 spelers toegevoegd en speel echt alleen op debiele tijdstippen (dad-life) met randoms. Er is altijd wel iemand online.Sissors schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:01:
[...]
Mwah, gezien het hele spel draait om coop, en single player gewoon echt niet voor gemaakt is, vind ik het gewoon een relevant punt van hem. Niet iedereen kan alleen maar met vrienden/bekenden spelen, en dat teveel mensen online gewoon eikels zijn is dan een ding.
2de tip is zelf hosten, dan heb je er ook geen last van.
Dus refunden lost het probleem niet op, je verplaatst alleen het probleem.
Ik zit in hetzelfde schuitje en speel over het algemeen enkel via het quick play systeem, ja word weleens gekicked maar dat drukt bij mij het plezier allerminst! Ja ok soms wat irritatie dat ik die laatste drop niet meedoe voor de medals. Zoals je al aangeeft, dat soort spelers heb je overal.MxMayne1 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:44:
[...]
Dat er toxic spelers zijn is geen Helldivers probleem, dat is een maatschappij 'probleem'. Wat dan helpt is mensen toevoegen via Tweakers/Reddit/Discord. Ik heb nu zo'n 60 spelers toegevoegd en speel echt alleen op debiele tijdstippen (dad-life) met randoms. Er is altijd wel iemand online.
[ Voor 3% gewijzigd door Arie85 op 04-04-2024 13:06 ]
Als je het spel niet leuk vindt, dan los je het op door te refunden. Dat iemand anders dan met toxic spelers moet spelen is niet mijn probleem.MxMayne1 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:44:
[...]
Dat er toxic spelers zijn is geen Helldivers probleem, dat is een maatschappij 'probleem'. Wat dan helpt is mensen toevoegen via Tweakers/Reddit/Discord. Ik heb nu zo'n 60 spelers toegevoegd en speel echt alleen op debiele tijdstippen (dad-life) met randoms. Er is altijd wel iemand online.
En zoals ik schreef, ondertussen een stuk meer leuke potjes en ben ik blij dat ik heb doorgezet. Maar Helldivers is een primair coop spel met friendly fire, dat geeft gewoon grotere problemen met toxic spelers dan sommige andere spellen. Net als dat een LoL grotere problemen heeft dan sommige andere.
Overigens ja je kan single player dingen proberen met stealth, maar voor mij persoonlijk is dat niet de lol van Helldivers.
Ging nog vrij makkelijk. Wel goed opletten dat die stomme robotpatrouilles je niet zien, maar verder niet heel lastig.
Ook als je ziet dat er een robot om versterking wil vragen (ze schieten dan een flare de lucht in), moet je hem snel neerknallen.
Wel komisch om die AT-ST-achtige robots te zien lopen. Lijkt mij een referentie naar Starwars.
Een week of 2 a 3 terug met vrienden op difficulty 6-7-8 totaal de grond in gedrukt door die gasten..
Loadout moet ik nu weer even checken, gebruikte die AR sickle, maar de AR met medium AP (wat eerst burst fire only had) heeft nu een full auto mode... Wel benieuwd hoe die zich verhoudt tegenover de AR sickle...
Ammo met de Sickle AR echt 0,0 issues! Dat is echt wel een dikke + helemaal met increased CD en drop timers.
https://blog.playstation....-new-warbond-on-april-11/?
Firepower
BR-14 Adjudicator Rifle
Deliver righteous judgement to your enemies with accuracy. This armour-penetrating assault rifle is best used against smaller groups.
R-36 Eruptor Rifle
Keep your distance… this bolt-action rifle fires jet-assisted shells that explode shrapnel in all directions upon impact. All directions. Even your face.
CB-9 Exploding Crossbow
Kaboom! Enjoy powerful exploding bolts that dish out max damage upon direct impact. Gravity must be accounted for when aiming.
Secondary Weapons & Utility Booster
G-123 Thermite Grenade
This little beauty can stick to surfaces before burning up to a toasty 2000°C.
GP-31 Grenade Pistol
Does what it says on the label – a pistol that fires grenades. Don’t forget to reload between shots though.
Expert Extraction Pilot Booster
Need to get out of a jam fast? This booster lowers the time it takes for the extraction shuttle to reach the extraction beacon. Home in time for dinner.
Armour
CE-27 Ground Breaker
Medium Armour.
“The ground is just another obstacle that hasn’t yet been cleared.” – SGM Janet Jones, Excavation Corps Founder.
CE-07 Demolition Specialist
Light Armour.
Originally worn by Lunar terraformers, this suit can withstand rapid changes in pressure, heat, and personal velocity.
FS-55 Devastator
Heavy Armour.
Domestic versions of this armour allow colonial farmers to safely plant crops and mines side-by-side while staying in one piece.
Of course, always accessorise your choice of armour with brand-new capes – Harbinger of True Equality, Eagle’s Fury, or Freedom’s Tapestry – as you mix and match your lethal loadout of liberation.
Democratic Detonation is rolling out to your Destroyer’s Acquisitions panel on April 11. Let’s drag our malevolent enemies into the burning flames of hell, soldiers. Fire in the hole!
[ Voor 88% gewijzigd door Cardwizard op 04-04-2024 18:47 ]
[ Voor 47% gewijzigd door Mr. Blonde op 04-04-2024 21:32 ]
Logisch ook natuurlijk, daar zit het verdienmodel.
Aanschaf nieuwe Warbond is 1000 Super Credits, deze zijn ingame makkelijk te vinden/farmen. Super Credits zijn ook te koop in de store. De wapens uit de nieuwe Warbonds zijn geen S-tier of meta.
Je kan de Warbond ook later aanschaffen of in volgorde welke jij zou willen. Het is geen Gamepass zoals bij Call of Duty.
Dus het "verdienmodel" valt reuze mee in vergelijking tot andere populaire AAA-games
Semi-meta stratagems zoals de Quasar momenteel is voor iedereen te koop, dus zonder Warbonds.
De breaker en de scythe zijn/waren wel meta en zaten in de warbond. Maar beide inderdaad met een paar avondjes spelen makkelijk te halen. Geen fomo gelukkig.Buddha_ schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:02:
Elke tweede donderdag van de maand komt een nieuwe Warbond uit.
Aanschaf nieuwe Warbond is 1000 Super Credits, deze zijn ingame makkelijk te vinden/farmen. Super Credits zijn ook te koop in de store. De wapens uit de nieuwe Warbonds zijn geen S-tier of meta.
Je kan de Warbond ook later aanschaffen of in volgorde welke jij zou willen. Het is geen Gamepass zoals bij Call of Duty.
Dus het "verdienmodel" valt reuze mee in vergelijking tot andere populaire AAA-games
Semi-meta stratagems zoals de Quasar momenteel is voor iedereen te koop, dus zonder Warbonds.
Als je echt wil heb je binnen uurtje farmen wel genoeg super credits voor de warbonddutchgio schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:54:
Ze gaan wel snel met die warbonds, de een is amper uit en de volgende staat alweer klaar.
Logisch ook natuurlijk, daar zit het verdienmodel.
of je geeft 10 euro uit
Die warbonds zijn allemaal permanent dus je kan gewoon op 'eigen' tempo farmen op zich.
Speel zelf niet sinds begin, maar heb beide warbondss en tussendoor ook armor uit super store gehaald, en heb nog steeds 1700 super credits ofzo. Nu doen wij tusssendoor ook wel relaxed farm runs voor medals (en automatisch ook super credits) voor afwisseling. Maar het is echt niet heel moeilijk als je echt wil om gratis gewoon alles redelijk rap te halen.
1000 credits in één uur? Mag je mij vertellen hoe je dat doet zonder je portemonnee te trekken. Zit zelf op 980 credits en wilde dit weekend de veteran warbond kopen. Nu toch maar even wachten en gelijk de nieuwe halen. Kans dat ik een fire shotgun kan oppakken van een dode teamspeler is toch vrij grootBokkie schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:51:
[...]
Als je echt wil heb je binnen uurtje farmen wel genoeg super credits voor de warbond
of je geeft 10 euro uit
Hoor graag hoeBokkie schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:51:
[...]
Als je echt wil heb je binnen uurtje farmen wel genoeg super credits voor de warbond
of je geeft 10 euro uit
Je kan vrij snel farmen als je op easy mode een planeet explored, een paar bunkers loot en dan het spel direct afsluiten en opnieuw opstarten. Dan ga je weer verder waar je gebleven bent. Super credits, warbonds en samples kan je dan iedere keer bij dezelfde bunkers farmen.
Klinkt als cheaten.Deurstopper schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:06:
[...]
Je kan vrij snel farmen als je op easy mode een planeet explored, een paar bunkers loot en dan het spel direct afsluiten en opnieuw opstarten. Dan ga je weer verder waar je gebleven bent. Super credits, warbonds en samples kan je dan iedere keer bij dezelfde bunkers farmen.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Inderdaad dat is de snelste methode maar ongelooflijk saai..Deurstopper schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:06:
[...]
Gewoon aanleren dat als je een bunker/container/point of interest vind dan ook even de loot ophaalt.
Supercredits komen meestal per 10 maar soms vind je er ook 100 in 1x. Dus kost niet al te veel tijd.
Alleen item type is fixed, hoeveelheid is random, dus er zal steeds medals liggen, als dat er lag, maar dat kunnen er 1-3 zijn.Deurstopper schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:06:
[...]
Samples niet, die moet je extracten namelijk. Enige wat direct naar je inventory gaat zijn de super credits, medals en requisition slips.Deurstopper schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:06:
[...]
Solo is dit het snelste, met groepje doen wij gewoon de missie op easy in zijn geheel, 3 man rondlopen, en 1 de 2 objectives die je op easy heb.
Vaak doen wij dit als we met 2 a 3 man zijn en weten dat nr 4 er binnen 30 mins ofzo aankomt.
Vind ik trouwens wel een van de dingen die ze beter hadden kunnen doen. xp/time spend is solo op lager lvl hoger dan 4 man op helldiver diff, tenzij je echt supersnel die 9 kan doen.
edit: even ter verduidelijking, in die farm methode, uur is uitgaande van feit dat je tijdens normaal gamen ook al super credits oppakt, en dus niet die 1000 nodig hebt. Om van 0 naar 1000 te komen duurt wel iets langer. Sorry voor de onduidelijkheid.
[ Voor 8% gewijzigd door Bokkie op 05-04-2024 11:25 ]
Lomp gezien, zo werkt de game. Waar resources pas beschikbaar komen bij succesvol extracten, die medals en credits worden direct toegekend bij het oppakken ervan, wat wel zo eerlijk is voor de mensen die bv DC/geen extract halen. En ja.. dat je daarmee misbruik kan maken door restarts te doen, het is marginaal werk dan die 2 minuten te gebruiken voor extraction zelf.
Ik doe het met een vriend de 'eerlijke' manier, 2 man vol over easy map vliegen, ik richting extraction en de ander de ander helft van de map, tegen de tijd dat we het hebben is vliegtuig er, hij dood, ik extract en weer opnieuw. Zal op z'n geheel (sluiten/opnieuw opstarten) misschien minuutje trager zijn? Gaan we met 3 man of zelfs 4 man, zijn we zelfs sneller dan het solo afsluiten/opstarten (1 man staat dedicated klaar voor extraction).
Het kost je alsnog flink wat tijd om 1000 credits te halen, welk methode je ook gebruikt, dat het gros van de credits toch wel binnen komen bij regulier spelen.
De knetters wat gaan die bommen groot en hard! Ik kan mij geen enkel spel herinneren waarin explosies zo massaal en indrukwekkend aanvoelen.
[ Voor 30% gewijzigd door PdeBie op 05-04-2024 14:12 ]
Bij Automatons kun je de moeilijkheid zelf managen door op de juiste manier te spelen. Daarmee bedoel ik niet flaren en als ze toch flaren zoveel airstrikes erop dat het geen constante stroom wordt. Doe je dit dan wordt het ineens een stuk makkelijker.mfneed schreef op donderdag 4 april 2024 @ 14:14:
Hebben ze trouwens iets aangepast aan de difficulty van de automatons? Afgelopen week een aantal missies gedaan op helldive op automatons planeten maar ging nagenoeg flawless.. Dit was met randoms ook... Vind sowieso Automatons leuker dan de bugs, maar op deze manier helemaal!
Een week of 2 a 3 terug met vrienden op difficulty 6-7-8 totaal de grond in gedrukt door die gasten..
Loadout moet ik nu weer even checken, gebruikte die AR sickle, maar de AR met medium AP (wat eerst burst fire only had) heeft nu een full auto mode... Wel benieuwd hoe die zich verhoudt tegenover de AR sickle...
Ammo met de Sickle AR echt 0,0 issues! Dat is echt wel een dikke + helemaal met increased CD en drop timers.
Ik heb zonder te farmen 1 warbond gekocht en momenteel 200 over in 57 uur. Farmen lijkt mij niet persé nodig. Zie dat 1000 credits 9,99 kost dus dat valt ook wel weer mee mocht je haast hebben...SinergyX schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:15:
[...]
Lomp gezien, zo werkt de game. Waar resources pas beschikbaar komen bij succesvol extracten, die medals en credits worden direct toegekend bij het oppakken ervan, wat wel zo eerlijk is voor de mensen die bv DC/geen extract halen. En ja.. dat je daarmee misbruik kan maken door restarts te doen, het is marginaal werk dan die 2 minuten te gebruiken voor extraction zelf.
Ik doe het met een vriend de 'eerlijke' manier, 2 man vol over easy map vliegen, ik richting extraction en de ander de ander helft van de map, tegen de tijd dat we het hebben is vliegtuig er, hij dood, ik extract en weer opnieuw. Zal op z'n geheel (sluiten/opnieuw opstarten) misschien minuutje trager zijn? Gaan we met 3 man of zelfs 4 man, zijn we zelfs sneller dan het solo afsluiten/opstarten (1 man staat dedicated klaar voor extraction).
Het kost je alsnog flink wat tijd om 1000 credits te halen, welk methode je ook gebruikt, dat het gros van de credits toch wel binnen komen bij regulier spelen.
mwah hangt veel van de groep af, ik heb genoeg heldive lvl 9 potjes prima uitgespeeld met randoms, maar dan wel vooral bij de terminids, dat werkt een stuk makkelijker, bots not so much.PdeBie schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 08:36:
Gisteravond lekker potje gehad met een aantal mensen met wie ik op discord contact heb. Wat een ervaring is deze game toch.
Ik heb nu 1100+ zonder enige vorm van farmen, wel consequent de containers en kleine witte drones openen elke missie, kom je dr snel genoeg.SinergyX schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:15:
[...]
Breaker zit in de standaard warbond, kan iedereen bij, de scythe zat wel in een premium warbond.MxMayne1 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:42:
[...]
De breaker en de scythe zijn/waren wel meta en zaten in de warbond. Maar beide inderdaad met een paar avondjes spelen makkelijk te halen. Geen fomo gelukkig.
bile titans of chargers?Sissors schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:54:
Gisteren voor het eerst difficulty 6 gedaan met randoms. Eerst met één ander een extermination (bug) missie, dat was toch iets te optimistisch. Daarna reguliere, met eerst 2 andere, daarna volledige squad. Ging best prima, alleen de hele grote bugs wil je liefst wel wat strategems opgooien. Maar makkelijker iig dan de automaton tanks. T/m difficulty 5 heb ik altijd machine geweer gebruikt als extra wapen, maar nu merk je toch dat je iets met meer armor piercing nodig hebt, en dan met auto shotgun oid de rest moet oplossen. Die werkt overigens prima, alleen je bent zo snel door je ammo heen.
Bile titans zijn ook met 2x raketten/quasar cannon te killen, wel bovenkant van het koppie raken. orbital laser of railgun werkt ook fijn, 500kg is wat een hit en miss optie, chargers zijn vrij simpel, headshot met raket of quasar, of gele kont eraf blaffen, ook arc thrower kun je ze met 5 schoten op de kop gericht eenvoudig killen. of laat een teammate erop droppen
[ Voor 67% gewijzigd door SouLLeSSportal op 06-04-2024 23:48 ]

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 07-04-2024 01:39 ]
Bile titans. Quasar heb ik net pas. Overigens krijg ik dan niet met één headshot een charger dood. Vlammenwerper werkt wel best goed op chargers, met als nadeel ook best goed op je teamgenotenSouLLeSSportal schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 23:38:
bile titans of chargers?
Bile titans zijn ook met 2x raketten/quasar cannon te killen, wel bovenkant van het koppie raken. orbital laser of railgun werkt ook fijn, 500kg is wat een hit en miss optie, chargers zijn vrij simpel, headshot met raket of quasar, of gele kont eraf blaffen, ook arc thrower kun je ze met 5 schoten op de kop gericht eenvoudig killen. of laat een teammate erop droppen
Dan raak je niet exact zijn hoofd. Zowel de EAT als de Quasar one shotten de charger als je ze direct op hun hoofd raaktSissors schreef op zondag 7 april 2024 @ 12:11:
[...]
Bile titans. Quasar heb ik net pas. Overigens krijg ik dan niet met één headshot een charger dood. Vlammenwerper werkt wel best goed op chargers, met als nadeel ook best goed op je teamgenoten
/f/image/31f3r7ppuuYnSYDpknBV0W5S.png?f=fotoalbum_medium)
Hitbox kan raar doen als je van de zijkant schiet (is wel te raken) of als hij "steigerd" dan zie je meer de onderkant van zijn kin namelijk