Hahahaha cockrock! Ik noemde het de drumstickBramT schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:09:
Ah yes, de cockrock![]()
Hat ding staat ook op lagere difficulties in de map (zonder samples natuurlijk), dus je kan dat ding vinden alvast 'oefenen'. Als je een beetje weet waar je op moet letten dan is op wat highground de horizon afspeuren al snel genoeg.
ik begrijp iets niet, heb de major order dat ik TCS moet activeren op barrier planets. Als ik zo'n missie doe wordt het niet afgevinkt 
Moet ik dit op een bepaalde manier starten of iets anders doen?
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
dat is een "major order" die is voor iedere speler samen als geheel, deze zijn anders dan de "personal orders" die je wel zelf moet doenGekkenhuis schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:21:
ik begrijp iets niet, heb de major order dat ik TCS moet activeren op barrier planets. Als ik zo'n missie doe wordt het niet afgevinkt
Het is ook niet dat je maar 1 TCS moet activeren. Als je bij de planeten kijkt zie je een progress-balk voor de TCS, die moet per planeet vol raken. Dan wordt ie afgevinkt. Elke speler draagt bij aan de totale voortgang.Gekkenhuis schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:21:
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Ik ben zojuist level 10 geworden.
Hiermee komen er weer een hoop upgrades beschikbaar.
Wat vinden jullie handige upgrades (stratagems, ship modules) die echt onmisbaar zijn bij level 10?
Wat vinden jullie handige upgrades (stratagems, ship modules) die echt onmisbaar zijn bij level 10?
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Hangar bay 3 voor eagles +1. Die is i.c.m. de 500KG eagle echt super goed.GarBaGe schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:43:
Ik ben zojuist level 10 geworden.
Vanuit het begin zijn de volgende 'verplicht' wanneer je ze kunt:
- Recoilless Rifle (chargers)
- alternatief is de Expendable Anti-Tank
Hiernaast zijn deze ook erg goed early:
- Autocannon
- Eagle Airstrike
- Eagle Cluster Bomb
- Eagle 500KG Bomb (!) (lvl 15)
- “Guard Dog” Rover (dit is een backpack en een recoilless, en autocannon hebben al een backpack nodig voor de reloads)
- Gatling Sentry
- “Guard Dog”
- Autocannon Sentry
- Orbital Laser lvl15
- Orbital Railcannon Strike lvl20
- Eagle 500KG Bomb lvl15
- Shield Generator Pack lvl20
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Ik ben sinds de TCS Missies ook gaan experimenteren met de EMS Mortar, ook op de verschillende missie types. Deze is echt gigantisch goed, vooral nu de spawn rate van de hunters omhoog gegaan is met de laatste patch. Het bereik van de EMS Mortar is heel groot en voorkomt daarmee dat je overlopen wordt door grote hoeveelheden bugs. Een cooldown van 3 min zorgt ervoor dat je er eentje bij elk main objective neer kan zetten.
Zeker een aanraden om te proberen!
Boris96
Hij wordt nóg beter door de upgrades via de ship modules.Boris96 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:29:
Ik ben sinds de TCS Missies ook gaan experimenteren met de EMS Mortar, ook op de verschillende missie types. Deze is echt gigantisch goed, vooral nu de spawn rate van de hunters omhoog gegaan is met de laatste patch. Het bereik van de EMS Mortar is heel groot en voorkomt daarmee dat je overlopen wordt door grote hoeveelheden bugs. Een cooldown van 3 min zorgt ervoor dat je er eentje bij elk main objective neer kan zetten.
Deze neem ik alleen al (bijna altijd) mee vanwege de heerlijke schermvullende explosie.True schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:14:
[...]
Als je wat verder levelt zul je uiteindelijk alles wel unlocken maar deze zijn op hogere levels erg goed:
- Eagle 500KG Bomb lvl15
Wel even opletten dat er geen teamgenoten in de buurt staan
Een voor en een nadeel van de 500KG is de relatief kleine area-of-effect. Waardoor bugs veiliger zijn, maar teammates ookDenman schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:11:
[...]
Deze neem ik alleen al (bijna altijd) mee vanwege de heerlijke schermvullende explosie.
Wel even opletten dat er geen teamgenoten in de buurt staan
Orbital railcannon vind ik goud waard 👌
Net met succes de democratie weer even verspreid en 9 super sampletjes geextract 😅
Net met succes de democratie weer even verspreid en 9 super sampletjes geextract 😅
psn: HertogJack
Lukt het bij mensen om PC en PS5 Crossplay te doen? Het add friends gedeelte lukt gewoon niet met friendscode op Steam.
Zie wel wat bugs verschijnen, maar kan niet accepten.
Zie wel wat bugs verschijnen, maar kan niet accepten.
Die ingame friend code is buggy as shit, kon wel requesten, maar de andere persoon kan niet accepten, ziet wel de request 
oh en
YouTube: SEND DUDES | Helldivers2 Animation

oh en
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
die friends-code is tijdelijk - en veranderd/reset na x tijdBokkie schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 20:46:
Die ingame friend code is buggy as shit, kon wel requesten, maar de andere persoon kan niet accepten, ziet wel de request
oh enYouTube: SEND DUDES | Helldivers2 Animation
Klopt, maar dat was direct met invulen en proberen te accepterenhimlims_ schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 00:02:
[...]
die friends-code is tijdelijk - en veranderd/reset na x tijd
Heb dit toen de game net uit was ik meen met @Ricmaniac getest. Hij op pc en ik op ps5. Hij had de friendcode aangemaakt en ik hem een dag of 3 nadat hij de code had aangemaakt toegevoegd.himlims_ schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 00:02:
[...]
die friends-code is tijdelijk - en veranderd/reset na x tijd
De kunst is dat je eenmaal de code aangemaakt niet nogmaals aan de knop request friend code komt. Dit zorgt ervoor dat je een nieuwe code krijgt.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Yup wat @Oxigeon zegt. Hij reset pas wanneer je weer een code wilt zien en op die knop klikt
Weet niet of er uiteindelijk wel een limit aan zit maar 1 iemand had mij ook zelfs 10 dagen later later met die code nog toegevoegd. Volgens mij heb ik hem daarna een keer veranderd.
Maar vind wel dat ze dat best mogen veranderen dat systeem en in ieder geval aan jezelf die code zichtbaar laten houden.. Nu moet je hem zelf "opslaan" als je niet steeds een nieuwe wilt genereren.
Weet niet of er uiteindelijk wel een limit aan zit maar 1 iemand had mij ook zelfs 10 dagen later later met die code nog toegevoegd. Volgens mij heb ik hem daarna een keer veranderd.
Maar vind wel dat ze dat best mogen veranderen dat systeem en in ieder geval aan jezelf die code zichtbaar laten houden.. Nu moet je hem zelf "opslaan" als je niet steeds een nieuwe wilt genereren.
Hoi allemaal! Ik heb natuurlijk de Google Docs lijst gezien met spelers, maar ik vroeg me af; zijn er nog mensen die het leuk vinden om met een complete beginner een keer te spelen? Heb het gisteravond een keer geprobeerd op de PS5, maar ik merk dat ik er eigenlijk bar weinig van snap
Wel hele behulpzame randoms gehad die eea uitlegden, maar dit is voor het eerst in 10 jaar dat ik weer eens online iets speel en merk dat ik het niet allemaal kon volgen wat nou eigenlijk de bedoeling allemaal is. Wel erg leuk om te doen!
[ Voor 4% gewijzigd door Menkoro op 16-03-2024 15:48 ]
Ik ben zelf ook nog maar level 5, ik durf wel eens te droppen met randoms die geen rekening houden met objective. Ik denk dat je gewoon daar op moet focussen?Menkoro schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:47:
Hoi allemaal! Ik heb natuurlijk de Google Docs lijst gezien met spelers, maar ik vroeg me af; zijn er nog mensen die het leuk vinden om met een complete beginner een keer te spelen? Heb het gisteravond een keer geprobeerd op de PS5, maar ik merk dat ik er eigenlijk bar weinig van snapWel hele behulpzame randoms gehad die eea uitlegden, maar dit is voor het eerst in 10 jaar dat ik weer eens online iets speel en merk dat ik het niet allemaal kon volgen wat nou eigenlijk de bedoeling allemaal is. Wel erg leuk om te doen!
Anders doe ik graag mee, wel op PS5 en crossplay werkt niet goed (PC en friend codes)
Ja, al diverse keren met Playstation spelers samen gespeeld.. Zit zelf op PC..kneusteun schreef op zondag 17 maart 2024 @ 09:38:
Crossplay werkt toch gewoon prima?!
Als je eenmaal friends in de game bent wel ja.kneusteun schreef op zondag 17 maart 2024 @ 09:38:
Crossplay werkt toch gewoon prima?!
Dat hele proces daarvoor loopt niet altijd even goed.
Zelf niet zo veel problemen ervaren.Henkie_NtA schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:06:
[...]
Als je eenmaal friends in de game bent wel ja.
Dat hele proces daarvoor loopt niet altijd even goed.
Wel even wat mensen op PS5 uitgelegd hoe ze discord op de PS5 kunnen gebruiken, want die audio in PSparty of in-game is echt dramatisch.
Ik zat er net in bij een cheater in en joinde tegen het eind met extracten..
Na afloop zag ik dat we met 2997 van iedere sample (was op impossible niveau) zijn ge-extract.
Zit een cap op dus had in mn ship 500 commons / 250 super rares en 100 super samples.
Echt niet ok; hoop speelplezier weg want weinig om nog voor te spelen nu behalve voor rank (level 36) en gele medals.
Speel zelf op ps5, de cheater zat vast op pc want ik had crossplay aan.
:(
Na afloop zag ik dat we met 2997 van iedere sample (was op impossible niveau) zijn ge-extract.
Zit een cap op dus had in mn ship 500 commons / 250 super rares en 100 super samples.
Echt niet ok; hoop speelplezier weg want weinig om nog voor te spelen nu behalve voor rank (level 36) en gele medals.
Dit is klote idd, heb zelf al een poosje niet meer gespeeld maar toen ik van die cheat hoorde gelijk crossplay uitgezet.HertogJack schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:39:
zag dit ook op reddit voorbij komen, je kan gewoon je sample count weer laten corrigeren. Even een berichtje naar arrowhead is voldoende.HertogJack schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:39:
Lege virente, virent cuncta
Welke warbond is het slimst om te halen? Cutting edge of eerst die ander?
Puur een voorkeur dingetje. Persoonlijk gebruik ik sinds ik de sickle heb uit Cutting edge geen ander primary weapen meerkneusteun schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:23:
Welke warbond is het slimst om te halen? Cutting edge of eerst die ander?
Maar dat verschilt dus per persoon. Keuzes keuzes. Als je echt niet kan kiezen dan kan je ook een uurtje super credit farm doen
De Sickle is idd echt een fijn wapen. Gebruik hem ook, alleen op warme planeten is ie wat minder haha.Bokkie schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:35:
[...]
Puur een voorkeur dingetje. Persoonlijk gebruik ik sinds ik de sickle heb uit Cutting edge geen ander primary weapen meer
Maar dat verschilt dus per persoon. Keuzes keuzes. Als je echt niet kan kiezen dan kan je ook een uurtje super credit farm doen
Ik heb over de 1000 supercredits maar ik kan niet de premium warbounds kopen. Of kan ik de premium warbounds alleen kopen als ik de game upgrade naar super citizen?
мы идем к победе
Moet wel kunnen, even herstarten mocht je tijdens het spelen over de 1000 SC heen gegaan zijn.Expanse schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:59:
Ik heb over de 1000 supercredits maar ik kan niet de premium warbounds kopen. Of kan ik de premium warbounds alleen kopen als ik de game upgrade naar super citizen?
er zijn 2 warbounds 'te koop'Expanse schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:59:
beide kosten 1000 SuperCredits (te koop voor euros, of vrij te spelen via unlocks en random loot)
voor zo ver ik weet staat dit 100% los van eventueel 'premium/preoder' etc.
standaard zaken;
- herstart al geprobeerd?
- opnieuw uit- en inloggen?
- werkt 1+2 niet? dan ticket maken bij ontwikkelaar? (geen ervaring mee, maar getuige feedback op reddit en twitter, is de ontwikkelaar/uitgever redelijk snel en actief)
Als je er 1000 hebt kan je hem inderdaad gewoon unlocken. staat rechtsonderin volgens mij als je die bond opent. Ik heb er zelf ook namelijk 1 met 1000 credits unlocked en die 2e ben ik voor aan het sparen.Expanse schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:59:
Je hoeft in deze game naast de aanschaf prijs geen enkele cent uit te geven om alles te verkrijgen. (behalve die super citizen titel enz)
Staat juist in het scherm waar ze met 3 onder elkaar staan, als je warbond zelf 'ingaat' dan staat er enkel locked, 1 scherm terug. Probleem had dus ook
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Gisteravond eindelijk weer eens wat serieus gespeeld sinds de grote update van vorige week.
Was wel pittig zeg op difficulty 6. Terwijl ik voorheen voor de update ook op 6 speelde.
Gebruik nu eigenlijk altijd die Recoiless rifle ook voor de Chargers en Biletitans. Die is echt ziek met die backpack vol rockets
Gisteren ook voor het eerst op een planeet geweest waar die fire tornadoes spawnde af en toe. Dat is wel heftig hoor. Toffe additie aan de missions en vibe.
Was wel pittig zeg op difficulty 6. Terwijl ik voorheen voor de update ook op 6 speelde.
Gebruik nu eigenlijk altijd die Recoiless rifle ook voor de Chargers en Biletitans. Die is echt ziek met die backpack vol rockets
Gisteren ook voor het eerst op een planeet geweest waar die fire tornadoes spawnde af en toe. Dat is wel heftig hoor. Toffe additie aan de missions en vibe.
dat had ik ook, inmiddels vervangen voor E17 (anti tank) omdat dit geen backpack vereist.Ricmaniac schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 10:11:
Gisteravond eindelijk weer eens wat serieus gespeeld sinds de grote update van vorige week.
Gebruik nu eigenlijk altijd die Recoiless rifle ook voor de Chargers en Biletitans. Die is echt ziek met die backpack vol rockets![]()
ik gooi die e17 over de gehele map zodra ik die kan oproepen.
dit heeft voordeel dat na tijdje op willekeurige plekken een E17 kan pakken
De EAT is heerlijk inderdaad, elke 70 seconden, gewoon oproepen en gebruiken.
1 extra voor onderdweg.
YouTube: Understanding This Mechanic Is More Important Than You Think en de gelinkte reddit draad eens doorgenomen.
Geen idee of alles 100% klopt, maar het het verklaard voor ons wel een aantal dingen, aangezien wij meestal in 2 man teams opslitsen en ook daarbij regelmatig nog opsplitsen om doelen te voltooien.
Meerdere malen dus ook insane spawnrates gehad onderweg en op exfil
1 extra voor onderdweg.
YouTube: Understanding This Mechanic Is More Important Than You Think en de gelinkte reddit draad eens doorgenomen.
Geen idee of alles 100% klopt, maar het het verklaard voor ons wel een aantal dingen, aangezien wij meestal in 2 man teams opslitsen en ook daarbij regelmatig nog opsplitsen om doelen te voltooien.
Meerdere malen dus ook insane spawnrates gehad onderweg en op exfil

Het is alleen nog steeds geen 100% wetenschap, deed gisteren nog 3 runs met een paar 20s en bij extraction hadden we dacht 3 spawns en dat was het, 1,5 minuut gewoon zitten wachten tot er iets zou komen, terwijl we de hele map met duo's door elke nest/objective heen gingen.
Uiteindelijk blijft het een balans van je setup, tactisch doorvechten en niet 'knees deep' blijven doorvechten. Zeker bij automatons is het tactisch uitschakelen van elke groep een betere strategie dan continue gunblazing door blijven gaan.
Snap ook dan de mensen niet 'dit is best wapen' of 'neem deze strategems', het is een grote balans van teamplay waar je 10x meer kan bereiken met een goede balans tussen iedereen, dan alle 4 'OP set of EZ mode' te nemen.
Uiteindelijk blijft het een balans van je setup, tactisch doorvechten en niet 'knees deep' blijven doorvechten. Zeker bij automatons is het tactisch uitschakelen van elke groep een betere strategie dan continue gunblazing door blijven gaan.
Snap ook dan de mensen niet 'dit is best wapen' of 'neem deze strategems', het is een grote balans van teamplay waar je 10x meer kan bereiken met een goede balans tussen iedereen, dan alle 4 'OP set of EZ mode' te nemen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zit in precies hetzelfde schuitje. Daarnaast speel ik wel vrij onregelmatig ivm een peuter hier in huis. Maar ik join graag keertje! Ik voeg je graag toe in m’n friendslist en als ik online ben of kom doe ik graag potjes me!Menkoro schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:47:
Hoi allemaal! Ik heb natuurlijk de Google Docs lijst gezien met spelers, maar ik vroeg me af; zijn er nog mensen die het leuk vinden om met een complete beginner een keer te spelen? Heb het gisteravond een keer geprobeerd op de PS5, maar ik merk dat ik er eigenlijk bar weinig van snapWel hele behulpzame randoms gehad die eea uitlegden, maar dit is voor het eerst in 10 jaar dat ik weer eens online iets speel en merk dat ik het niet allemaal kon volgen wat nou eigenlijk de bedoeling allemaal is. Wel erg leuk om te doen!
Ps5: Alekz87 (crossplay heeft issues maar wordt aan gewerkt begreep ik)
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
je hebt een 'passive' die een speler gezet kan hebben? 'meer tijd tussen groepen'SinergyX schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 12:44:
Het is alleen nog steeds geen 100% wetenschap, deed gisteren nog 3 runs met een paar 20s en bij extraction hadden we dacht 3 spawns en dat was het, 1,5 minuut gewoon zitten wachten tot er iets zou komen, terwijl we de hele map met duo's door elke nest/objective heen gingen.
Tot nu toe vind ik m aardig in balans, precies wat je zegt; gaat om samenspel tussen de spelers (strats) die elkaar complimenteren. Een gevarieerd aanbod maakt meer keuzes mogelijk. Ene gun is goed voor situatie Y - maar duidelijk minder bij situatie X. En zo lijkt de gehele game(play) een samenspel tussen overwegingen en gevarieerd wapenarsenaal. Ik vind het nu al GOTY
Ik zie de laatste dagen telkens vaker wat vreemde paarse rotsen ingame, die zijn mij eerder niet opgevallen. Vallen compleet uit de toon met de rest van de omgeving.
Iemand anders die ook tegengekomen?
Bedoel je deze?Cardwizard schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:36:
Ik zie de laatste dagen telkens vaker wat vreemde paarse rotsen ingame, die zijn mij eerder niet opgevallen. Vallen compleet uit de toon met de rest van de omgeving.
/f/image/eVgax4ZEdqUx4K0RURyIvWIJ.png?f=fotoalbum_large)
zoja dan zit daar vaak een paarse sample in de buurt (mits je op de difficulty speelt die ze heeft)
Het is niet altijd hoor.
Ik zag de laatste paar dagen juist een soort roze orbs die ik nog niet eerder had gezien. De terminids lijken erdoor bezeten, ze raken iig afgeleid.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Wat weet Command wat wij niet weten?Ramon schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:54:
Ik zag de laatste paar dagen juist een soort roze orbs die ik nog niet eerder had gezien. De terminids lijken erdoor bezeten, ze raken iig afgeleid.
De Illuminati zijn op de achtergrond volgens mij al bezig. De random blauwe lasers die mechs killen voordat ze goed en wel deployed zijn en het ontvoeren van Automaton karkassen heb ik al voorbij zien komen. Ik vermoed dat op de world map we boven of onder Super Earth dadelijk tegen deze nieuwe faction aan de bak mogen.
Nieuwe patch is ook zojuist live gegaan:
Nieuwe patch is ook zojuist live gegaan:
Balanced and adjusted spawn rates for the various planet hazards including tremors, meteor showers, volcanic activity, fire tornados, and ion storms. Hazards should now spawn less frequently during missions.
Meteor Shower has received the following changes in addition to reduced spawn rate:
Reduced explosion radius
Reduced meteor damage slightly
Reduced meteor velocity slightly
Meteor color has been changed slightly to try and make it easier to spot.
Volcanic Activity has received the following changes in addition to reduced spawn rate:
Reduced explosion radius
Reduced rock velocity slightly
Lighting on Fenrir III has been adjusted to be a bit less bright to improve visibility during meteor showers
Reduced incidents of patrols spawning on players.
Exosuit no longer destroys itself when firing a missile while turning .
Exosuit retains its melee functionality, even when damaged.
Crash Fixes for the following scenarios
When ALT+Tabbing in fullscreen mode
After changing voice over language
PS5 boot issue
Using a stim inside of an Exosuit while wielding a grenade
When joining an ongoing mission
When idling on the title screen
Shots from arc-based weapons, such as 'Blitzer' shotgun and 'AC-8 Arc Thrower' stratagem now count towards "Shots fired" and "Shots hit" stats.
Fixed network desync issue with downed Automaton dropships.
Nee die is bekend van mijn vele “drumstick” zoektochten, zo’n paarse rots die ik bedoel is echt donkerpaars, ik zal een foto maken als ik er weer 1 tegenkomRicmaniac schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:43:
[...]
Bedoel je deze?
[Afbeelding]
zoja dan zit daar vaak een paarse sample in de buurt (mits je op de difficulty speelt die ze heeft)
Het is niet altijd hoor.
Deze?Cardwizard schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:56:
[...]
Nee die is bekend van mijn vele “drumstick” zoektochten, zo’n paarse rots die ik bedoel is echt donkerpaars, ik zal een foto maken als ik er weer 1 tegenkom
https://untappd.com/user/OzzBier
Is dat niet de stomp van een spore tree die er afgeschoten is?
Wellicht ander kleurtje door die specifieke planeet.
@OzzieMann ook niet, was zo goed als geheel paars
Helldivers 2 update 1.000.103 patch notes:
For this patch, we have implemented:
Fixes to the EXO-45 Patriot exosuit, game stats, UI, and general stability.
Balance improvements for planetary hazards and patrol spawns.
Balancing
Balanced and adjusted spawn rates for the various planet hazards including tremors, meteor showers, volcanic activity, fire tornados, and ion storms. Hazards should now spawn less frequently during missions.
Meteor Shower has received the following changes in addition to reduced spawn rate:
🔹 Reduced explosion radius
🔹 Reduced meteor damage slightly
🔹 Reduced meteor velocity slightly
🔹 Meteor color has been changed slightly to try and make it easier to spot.
Volcanic Activity has received the following changes in addition to reduced spawn rate:
🔹 Reduced rock velocity slightly
Lighting on Fenrir III has been adjusted to be a bit less bright to improve visibility during meteor showers.
Fixes
Crash fixes for the following scenarios:
🔹 When ALT+Tabbing in fullscreen mode
🔹 After changing voice over language
🔹 PS5 boot issue
🔹 Using a stim inside of an Exosuit while wielding a grenade
🔹 When joining an ongoing mission
🔹 When idling on the title screen
Shots from arc-based weapons, such as 'Blitzer' shotgun and 'AC-8 Arc Thrower' stratagem now count towards "Shots fired" and "Shots hit" stats.
Fixed Elgato Stream Deck Foot Pedal support.
Known Issues
These are issues that were either introduced by this patch and are being worked on, or are from a previous version and have not yet been fixed.
Various issues involving friend invites and cross-play:
🔹 Cross-platform friend invites might not show up in the Friend Requests tab.
🔹 Players cannot unfriend other players befriended via friend code.
🔹 Players cannot unblock players that were not in their Friends list beforehand.
🔹 Players cannot befriend players with Steam names shorter than 3 characters.
Hellpod steering close to large or important objects is currently not functioning as intended, resulting in steering being disabled in a large area around the object.
Online features are not functioning when console language is set to Ukrainian.
Players may be unable to select loadout when joining a multiplayer via an activity card.
Planet liberation reaches 100% at the end of every Defend mission.
Drowning in deep water with a Vitality Booster equipped puts Helldiver in a broken state.
Exosuits will sometimes be delivered in a damaged or broken state.
Stratagem beam might attach itself to an enemy but it will deploy to its original location.
Pink artifacts may appear in the sky when setting off large explosions.
Text chat box display is obstructed by the cinematic letterboxing during extraction.
Sometimes the player’s loadout customizations will reset after restarting the game.
Helldivers 2 update 1.000.103 patch notes:
For this patch, we have implemented:
Fixes to the EXO-45 Patriot exosuit, game stats, UI, and general stability.
Balance improvements for planetary hazards and patrol spawns.
Balancing
🔹 Reduced meteor damage slightly
🔹 Reduced meteor velocity slightly
🔹 Meteor color has been changed slightly to try and make it easier to spot.
🔹 Reduced rock velocity slightly
Lighting on Fenrir III has been adjusted to be a bit less bright to improve visibility during meteor showers.
Fixes
Crash fixes for the following scenarios:
🔹 When ALT+Tabbing in fullscreen mode
🔹 After changing voice over language
🔹 PS5 boot issue
🔹 Using a stim inside of an Exosuit while wielding a grenade
🔹 When joining an ongoing mission
🔹 When idling on the title screen
Fixed Elgato Stream Deck Foot Pedal support.
Known Issues
These are issues that were either introduced by this patch and are being worked on, or are from a previous version and have not yet been fixed.
Various issues involving friend invites and cross-play:
🔹 Cross-platform friend invites might not show up in the Friend Requests tab.
🔹 Players cannot unfriend other players befriended via friend code.
🔹 Players cannot unblock players that were not in their Friends list beforehand.
🔹 Players cannot befriend players with Steam names shorter than 3 characters.
Hellpod steering close to large or important objects is currently not functioning as intended, resulting in steering being disabled in a large area around the object.
Online features are not functioning when console language is set to Ukrainian.
Players may be unable to select loadout when joining a multiplayer via an activity card.
Planet liberation reaches 100% at the end of every Defend mission.
Drowning in deep water with a Vitality Booster equipped puts Helldiver in a broken state.
Exosuits will sometimes be delivered in a damaged or broken state.
Stratagem beam might attach itself to an enemy but it will deploy to its original location.
Pink artifacts may appear in the sky when setting off large explosions.
Text chat box display is obstructed by the cinematic letterboxing during extraction.
Sometimes the player’s loadout customizations will reset after restarting the game.
[ Voor 96% gewijzigd door Cardwizard op 20-03-2024 12:38 ]
Hahaha geniaal 100 vogels spawnen 1 hit kills en iedereen gaat de game verlaten telkens.
мы идем к победе
Ik heb trouwens niet het idee dat de booster van de laatste premium warbond echt iets doet. Ik heb de "meer tijd tussen encounters"-booster de laatste tijd aan staan en heb het idee dat er alleen maar meer bugbreaches zijn.
Hunters zijn voor mij het meest dodelijk aan de Terminid kant, ik heb liever 6 Chargers die achter me aan zitten dan die irritante hunters.
Hunters zijn voor mij het meest dodelijk aan de Terminid kant, ik heb liever 6 Chargers die achter me aan zitten dan die irritante hunters.
@OzzieMann ik twijfel tussen die en de Bile Spewers zeker als het er veel zijn
Ja die zijn ook irritant, daar kan je alleen nog wel makkelijk van wegrennen of een goed geplaatste impact grenade en je bent er van af. Die hunters, de naam zegt het al, die geven gewoon niet op.Cardwizard schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:24:
@OzzieMann ik twijfel tussen die en de Bile Spewers zeker als het er veel zijn
Valt wel op dat all insecten nu in veel grotere getallen spawnen, ook Chargers en Sperwers.
[ Voor 18% gewijzigd door Expanse op 20-03-2024 13:32 ]
мы идем к победе
Ben redelijk nieuw (lees speel het sinds dit weekend voor het eerst). Deed eerst die rode kan van de galaxy. Daar zie ik snel gebouwen en kan je makkelijk met airstrikes gooien. Die rechter gele zijde met insecten vind ik persoonlijk erg lastig. Ik krijg die “nesten” minder snel stuk. Heb t gevoel alsof ik daar veel dichterbij zo’n mini basisje moet komen dan bij de robots.
Ook is er soms erg veel mist en zie ik geen reet. Hoe krijg je dit weg?
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
spore spewers vernietigen, dat zijn die grote "paddestoelbomen" met lichtjes erin. Als je die vernietigt trekt de mist weg.Alekz87 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:48:
Ben redelijk nieuw (lees speel het sinds dit weekend voor het eerst). Deed eerst die rode kan van de galaxy. Daar zie ik snel gebouwen en kan je makkelijk met airstrikes gooien. Die rechter gele zijde met insecten vind ik persoonlijk erg lastig. Ik krijg die “nesten” minder snel stuk. Heb t gevoel alsof ik daar veel dichterbij zo’n mini basisje moet komen dan bij de robots.
Maar bedenk dat de terminids door de mist jou ook minder snel zien.
Nests sloop je door grenadess in de gaten te gooien, een airstrike/cluster/110 pods kan het ook slopen, maar geeft geen zekerheid, omdat de payload echt in het gat moet valen.Alekz87 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:48:
Die vogels/shriekers zijn heel erg irritant..
Suicide vind ik nu veel lastiger door deze krengen.
Klopt en er spawnen nu ook meer andere bugs.HertogJack schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 22:29:
мы идем к победе
Ik was ook wel even geshriekenHertogJack schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 22:29:
2 EAT's per shriekernest. Gisteren op difficulty 7 max 3 nests op een map tegengekomen, gelukkig allemaal bij elkaar. Makkelijk te zien op afstand, vooral niet te dichtbij komen dan valt het allemaal wel mee.
Gister "gespeeld" sinds de nieuwe update maar ik werd er niet blij van.. Eerst bleef de game in de hellpod drop sequence hangen en moest ik opnieuw opstarten. Vervolgens loopt de game tijdens een potje helemaal vast en was het weer klaar. In een 45 minuten tijd precies niets gedaan.. Jammer want hiervoor was de game bij mij prima stabiel. Ik heb over het algemeen niet super veel tijd om te gamen, dus als ik tijd heb voor 1 potje (45-50 minuten) dan is het wel lekker als ik erop aan kan dat de game ook stabiel is zodat ik kan spelen..
Gisteravond dacht ik even een uurtje te spelen, maar liep uit op niets. Eerste potje crashte de PS5 vanuit het niets. Daarna weer opgestart en tijdens een volgend potje verdwenen zomaar mijn team genoten en stond ik er alleen voor. Match making ging heel moeizaam.
Het lijkt erop dat sinds de patch gisteren de game altijd crashed als iemand een Arc wapen gebruikt. Ofwel de thrower of de shotgun. Nu een paar potjes gedaan waar niemand zo'n wapen heeft en geen crashes meer.
Dat verklaart een hoop want die neem ik altijd meekazuka schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:28:
Het lijkt erop dat sinds de patch gisteren de game altijd crashed als iemand een Arc wapen gebruikt. Ofwel de thrower of de shotgun. Nu een paar potjes gedaan waar niemand zo'n wapen heeft en geen crashes meer.

Jammer, aan de andere kant, ik moet me toch meer focussen op m'n studie dus het komt wel goed uit
Het is een tijd dat ik zo onder de indruk was van een game. Dit is de beste “film” die ik sinds tijden heb gespeeld.Heaget schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:42:
Jammer, aan de andere kant, ik moet me toch meer focussen op m'n studie dus het komt wel goed uit
Gister voor het eerst Helldivers gespeeld op ps5 met een maatje. Maar we kunnen gewoon niet friends worden.. met de code. Ik kan 100x op accept friendrequest drukken er gebeurt gewoon niks. Andersom ook precies het zelfde. Knap vervelend. Is hier ook een fix voor?
Verder hele leuke game, alleen snappen we niet echt hoe het “verhaal” loopt. Ziet verschillende planeten en daar weer verschillende missies, maar wat je nu gehaald hebt en niet is mij nogal onduidelijk.
Verder hele leuke game, alleen snappen we niet echt hoe het “verhaal” loopt. Ziet verschillende planeten en daar weer verschillende missies, maar wat je nu gehaald hebt en niet is mij nogal onduidelijk.
Deze game en zijn crashes, pffff. Echt een goede party, veel samples al gepakt en gingen richting t einde. Crash. Ook al de 3e keer vandaag. En helaas niet alleen vandaag, al sinds release regelmatig crashes op PS5. Elke andere game had ik allang eraf gegooid, dit gaat ook niet lang meer duren op deze manier.
Yup, is ook de theorie op reddit. Is ook te herkennen aan een freeze/lock-up ipv de 'normale' CTD.kazuka schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:28:
Gisteren hier ook 1 teamlid met een arcthrower, ging lang goed, maar na 30 minuten (op 7) toch een crash.
Zeer jammer. Crash was overigens bij de host, niet bij degene die de arctrower had.
Daarna herstart en rond 2300 krijgt iedereen een disconnect van steam aan z'n broek. Weer een potje voor niks.
Erg leuk spelleke, maar die crashes... manmanman
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Apart, eerste week heb ik op pc wat crashes gehad, maar daarna niet meer.Daan0s schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:51:
Deze game en zijn crashes, pffff. Echt een goede party, veel samples al gepakt en gingen richting t einde. Crash. Ook al de 3e keer vandaag. En helaas niet alleen vandaag, al sinds release regelmatig crashes op PS5. Elke andere game had ik allang eraf gegooid, dit gaat ook niet lang meer duren op deze manier.
Nu zit er blijkbaar weer een issue in, dus dan gewoon even wachten op een patch? Zullen ze vast snel fixen.
Er is eigenlijk haast geen verhaal. Als je de galaxy map opent staan daar soms wat prompts. Maar deze game is qua verhaal echt beperkt. Het is vooral f*ck yeah murica! Maar dan spread democracy. In feite is het natuurlijk een totalitair systeem waar je voor vecht dat doet alsof het democratisch is. Het is ook een parodie op films als starship troopers.dokteronline schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:39:
Gister voor het eerst Helldivers gespeeld op ps5 met een maatje. Maar we kunnen gewoon niet friends worden.. met de code. Ik kan 100x op accept friendrequest drukken er gebeurt gewoon niks. Andersom ook precies het zelfde. Knap vervelend. Is hier ook een fix voor?
Game bestaat uit veelal satire. Je bent een expandable. Je leven doet er eigenlijk niet echt toe. Het verhaal verzinnen mensen online een beetje. In discord en Reddit. Zijn onze leiders wel te vertrouwen? Wie redden we nu eigenlijk, dat soort dingen. En als iets niet werkt, lees bugs in wapens of exp suits dan lees je veelal dat dit express gedaan is door onze homeplanet om ons te saboterendokteronline schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:39:
Jezus man wat een crashes opeens, nu al 2x in een half uur voor 2 lui die gewoon allemaal op pc spelen.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Hier ook een hoop crashes vandaag, beeld stopt terwijl het geluid doorgaat en dan is het 50/50 of het beeld weer terugkomt na een seconde of 10 of dat er een CTD optreed. Ik heb het spelen maar even opgegeven, wacht wel tot er een nieuwe patch komt.
Zo kunnen we terminids afslachten natuurlijk.
Zo kunnen we terminids afslachten natuurlijk.
2 tips tegen crashes:
1) Met de laatste patch zijn arc wapens gebugged. Gebruik ze niet!
2) Er zijn nieuwe AMD drivers die de problemen met de 7900 kaarten zouden moeten fixen.
1) Met de laatste patch zijn arc wapens gebugged. Gebruik ze niet!
2) Er zijn nieuwe AMD drivers die de problemen met de 7900 kaarten zouden moeten fixen.
Meest vervelende is dat het vaak bij de laatste missie van de 3 is op suicide en hoger. Het valt me nog mee na de eerste paar keer maar net ook weer een crash.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
De manier waarop de devs van deze game communiceren is wel echt een verademing zeg. Gewoon benoemen en weinig bullshit, erg nice. Ook die ceo die eigenlijk de helft van de tijd aan het trollen is.
Ah en daar gaan we, het aantal elitists begint weer serieuze vormen aan te nemen. Ging 2x achter elkaar dood want tsja, dat kan gebeuren he. Zegt de party leader dat ie me kicked als ik nog 1x doodga haha. Meteen zelf weggegaan natuurlijk, de 3 potjes erna ook van die irritante lui.
Echt leuk.
Echt leuk.
Hier gister ook zomaar gekickt terwijl we ontzettend veel samples hadden verzameld.Daan0s schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 21:25:
Ah en daar gaan we, het aantal elitists begint weer serieuze vormen aan te nemen. Ging 2x achter elkaar dood want tsja, dat kan gebeuren he. Zegt de party leader dat ie me kicked als ik nog 1x doodga haha. Meteen zelf weggegaan natuurlijk, de 3 potjes erna ook van die irritante lui.
Echt leuk.
Merk het inmiddels ook vaker ja. Ben eigenlijk altijd zelf de party leader though waardoor ze me niet kunnen kicken maargoedDaan0s schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 21:25:
Echt leuk.
Dat krijg je als zo'n "Niche" game ineens zo populaire word dat het de massa bereikt. Krijg je dat volk ook allemaal mee
Gisteren toch 3 potjes kunnen spelen zonder crash, dat was afgelopen donderdag wel anders. Team was gisteren 3x rond de lvl 30 en een lvl 50, dat was wel erg leuk.
Ja je merkt dat wanneer je met 4 bent en iedereen begrijpt wat de bedoeling is, dat het dan erg snel gaat.Ramon schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:14:
Gisteren toch 3 potjes kunnen spelen zonder crash, dat was afgelopen donderdag wel anders. Team was gisteren 3x rond de lvl 30 en een lvl 50, dat was wel erg leuk.
Ik ga wel eens dood en verlies dan belangrijke materialen. Extra kut als je dan een revive krijgt van een teamgenoot aan de andere kant van de map.
Helaas spontane crash to desktop voor hele team.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Toevallig iemand die een tesla sentry neergezet heeft?sdk1985 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 22:02:
Helaas spontane crash to desktop voor hele team.
Interessant om te lezen dat er zoveel crashes zijn. Ik heb nog maar 20 uur in de game zitten maar nog geen enkele crash gehad. Sinds de laatste updates is de game gelukkig wel een stuk minder buggy.
Never fall in love with your own design!
@hood ik speel vanaf het begin, sinds de laatste update heb ik het andersom
Ik herken t ook niet. Ach met miljoenen spelers ervaart iedereen wel wat anders.hood schreef op maandag 25 maart 2024 @ 05:01:
Interessant om te lezen dat er zoveel crashes zijn. Ik heb nog maar 20 uur in de game zitten maar nog geen enkele crash gehad. Sinds de laatste updates is de game gelukkig wel een stuk minder buggy.
Wat is jullie ervaring met crossplay? Zijn ps5 gamers anders dan PC gamers. Ik lees op Reddit wel eens Posts dat ze mensen kicken vanwege het gebruik van een mortier turret.
Op zich merk je weinig verschil. Behalve aan de mic's en al het geschreeuw of geluiden uit het huisAlekz87 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 07:46:
[...]
Ik herken t ook niet. Ach met miljoenen spelers ervaart iedereen wel wat anders.
Wat is jullie ervaring met crossplay? Zijn ps5 gamers anders dan PC gamers. Ik lees op Reddit wel eens Posts dat ze mensen kicken vanwege het gebruik van een mortier turret.

Dat blijft toch wel een dingetje voor console spelers blijkbaar, het besef dat hun mic in de controller aanstaat...
Console / PS5 heeft natuurlijk niets te maken met welke stratagem je kiest.Alekz87 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 07:46:
[...]
Ik herken t ook niet. Ach met miljoenen spelers ervaart iedereen wel wat anders.
Als een speler niet weet dat er een mortier sentry opgesteld staat dan wil je nog wel eens te dicht bij een vijand komen waardoor je snel geraakt kan worden door een mortiergranaat. In die zin is een mortiersentry wel vervelend ja. Maar als je het gewoon even meld dan kan een speler daar rekening mee houden. Hangt ook van iemand z'n speelstijl en het betreffende level af natuurlijk.
Ik drop wel eens mines of een tesla tower. Gewoon even melden dat ze op moeten letten en er is niets aan de hand.
Zijn de crashes er nog steeds met arc weapons?
Yup. Daar zou begin deze week een patch voor komen.Aggressor schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:00:
Zijn de crashes er nog steeds met arc weapons?
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Terecht overigens! Ik zelf schiet de mortier gewoon kapot als ik er last van hebAlekz87 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 07:46:
[...]

Never fall in love with your own design!
Mortar sentries zijn wel irritant inderdaad. Als je een grote afstand hebt tot enemies is er weinig aan de hand, maar als ze dichterbij komen veroorzaken ze aan de lopende band friendly fire. Maar ervoor kicken gaat ook wel weer ver.
De 110/380 mm orbital barrage vind ik op dezelfde manier erg vervelend, omdat ze zo'n enorme radius hebben dat je eerder jezelf (en je teamgenoten) ermee killt dan enemies...
Ik zou het wel verwelkomen als er een optie zou komen om die strategems uit te zetten in je lobby, maar dat zal wel niet gebeuren.
De 110/380 mm orbital barrage vind ik op dezelfde manier erg vervelend, omdat ze zo'n enorme radius hebben dat je eerder jezelf (en je teamgenoten) ermee killt dan enemies...
Ik zou het wel verwelkomen als er een optie zou komen om die strategems uit te zetten in je lobby, maar dat zal wel niet gebeuren.
[ Voor 14% gewijzigd door Compizfox op 25-03-2024 13:55 ]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Beide wapens werken heel goed. een 380mm op een heavy bug nest of egg nest is erg effectief.
Mortar sentries hebben bij defend missies weer erg veel nut.
Maar beide werken juist averechts als je niet communiceert. Laat dat nou net de achilleshiel zijn van veel spelers (ook zonder mic kan je prima een mortar/380mm callen)
Mortar sentries hebben bij defend missies weer erg veel nut.
Maar beide werken juist averechts als je niet communiceert. Laat dat nou net de achilleshiel zijn van veel spelers (ook zonder mic kan je prima een mortar/380mm callen)
Lege virente, virent cuncta