Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Heaget schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 17:45:
Hebben meer mensen op de PS5 last van framedrops? Had ik hiervoor helemaal niet, maar sinds de balancing patch heb ik dat ineens vaker.

Daarnaast, hebben meer mensen op dit moment problemen met inloggen in de game? Ik was een uurtje geleden aan het spelen, even uitgelogd om wat anders te doen en toen ik weer terug wilde lukte het niet meer. Krijg een error en dat is het, kan niet reconnecten, alleen maar sluiten.
Bij mij start hij ook niet. Blijft in het laad scherm met een error. Kan de intro ook niet skippen.

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:29
Dacht eerst dat het Gameguard was die bleef hangen, maar als de PS5 er ook last van heeft, zal het wel een server ding zijn.

Intro niet te skippen gebeurd bij mij bij elke update.

Aaah, de exosuit is beschikbaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-5s6o4CjvBOFmxYcl9rQmPP54_4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E3XbfcEMN2RrY0mf2H7ZuZmX.png?f=fotoalbum_large

10 minuten cooldown, pittig :P

[ Voor 52% gewijzigd door SinergyX op 08-03-2024 18:06 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:53
is er een storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Servers stuk nu de mech er in zit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Kort in actie gezien, lijkt aardig maar is beperkt op z'n ammo dus met beetje schieten ben je hem naar 3-4 minuten alweer kwijt :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:11
Oke ik snap wel waarom ze de difficulty wat lastiger hebben gemaakt... dit voelt easy :P (tenzij deze update het weer makkelijker heeft gemaakt)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik kom er gewoon (weer) in na 1 retry op server timeout.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MxMayne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-06 15:34

MxMayne1

Blijf kalm en grappig

Ik zit er ook weer in, kan alleen niet de exosuit kopen. Button lijkt kapot te zijn. Gaat weer lekker 😅

Lege virente, virent cuncta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

En een crash als je iemand spectate die uit een exosuit stapt 🎉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:39
Ik snap alleen een ding echt niet. Ik wordt zo ontzettend vaak uit groepjes gekickt... Dan zul je vast denken nou dat ligt dan zeker aan jou, maar ik zou echt niet weten wat ik dan verkeerd doe. Ik speel altijd zoveel mogelijk objectives, ik deel ammo uit als ik een backpack heb, ik help mensen en maak amper teamkills, als we gaan extracten en ik heb een heavy weapon of rover beschikbaar die ik kan missen dan roep ik ze op en laat ik ze staan voor iemand om te pakken. Laatste potje had ik 400 kills, ruim 200 meer dan de nummer 2 en toch wordt ik weer gekickt.. enige wat ik niet doe is een mic met randoms maar is dat dan de reden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Heaget schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 20:53:
Ik snap alleen een ding echt niet. Ik wordt zo ontzettend vaak uit groepjes gekickt... Dan zul je vast denken nou dat ligt dan zeker aan jou, maar ik zou echt niet weten wat ik dan verkeerd doe. Ik speel altijd zoveel mogelijk objectives, ik deel ammo uit als ik een backpack heb, ik help mensen en maak amper teamkills, als we gaan extracten en ik heb een heavy weapon of rover beschikbaar die ik kan missen dan roep ik ze op en laat ik ze staan voor iemand om te pakken. Laatste potje had ik 400 kills, ruim 200 meer dan de nummer 2 en toch wordt ik weer gekickt.. enige wat ik niet doe is een mic met randoms maar is dat dan de reden?
Denk niet dat die mic een reden is nee.. Kan het niet een internet issue zijn misschien? dat je gewoon eigenlijk disconnect from host krijgt zonder dat het duidelijk zichtbaar is zeg maar?

Ik ben nog geen 1 keer gekickt en praat nooit met randoms.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024
laatste tijd is het gewoon best toxic ligt echt niet aan jou.

Daarom gewoon alleen met vrienden spelen, ik weiger sowieso al sinds day 1 met randoms te spelen, genoeg tweakers en vrienden die het spelen en zo is het ook het leukst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ja gewoon een berg van die mensen in de lijst in de startpost toevoegen. Dan zie je altijd wel iemand online om te joinen :P

[ Voor 77% gewijzigd door Ricmaniac op 08-03-2024 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-06 00:33

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

hmm ik krijg de credits etc niet updated na een missie nu, meer mensen die dat hebben??

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Espresso14
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 21:47:
hmm ik krijg de credits etc niet updated na een missie nu, meer mensen die dat hebben??
Yep, heb ik ook. Drie potjes gespeeld en geen xp… :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:53
Espresso14 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:01:
[...]

Yep, heb ik ook. Drie potjes gespeeld en geen xp… :?
Hier ook, en ik kan ook niks kopen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Servers hebben het zwaar omdat iedereen tegelijk de mechs koopt en deployed. Blijkbaar hadden de makers verwacht dat de communtiy Tien Kwan pas volgende week vrij zou spelen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKNvmRI475PYWnZ726czs_VS25g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CfXydc83XO0VWj1L9Gfl9un8.jpg?f=fotoalbum_large

20.000 credits = mech!!!

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

kwam er later wel weer bij, maar nu weer zelfde issues, de servers lopen weer lekker op termperatuur te pruttelen volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dat gebeurd mij ook meer dan 'regelmatig' geen idee waarom; party host wint er niets mee (als je gekicked wordt)

dat gezegd hebben; ik speel redelijk wat x-play (pc + ps5) en als we een 'bevriende party' hebben; dan nog gebeurd het willekeurig dat een van onze team leden eruit geflikkerd wordt. niemand kicked hem. connectie lijkt 100%, en dan nog ..... "disconnected"

krijg de indruk dat het een server ding is - en niet door de client/host veroorzaakt wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:26
Vanavond na dat ik er eindelijk door kwam weer wat fijne potjes gespeeld eindelijk wel een tandje lager (hard), mech nog niet gekocht maar was wel elke ronde oproepbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Cardwizard schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 00:48:
Vanavond na dat ik er eindelijk door kwam weer wat fijne potjes gespeeld eindelijk wel een tandje lager (hard), mech nog niet gekocht maar was wel elke ronde oproepbaar?
is een test gok ik, en even leuk voor iedereen om te proberen, zal dan tijdelijk zijn gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-06 07:05
himlims_ schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 00:24:
[...]

dat gebeurd mij ook meer dan 'regelmatig' geen idee waarom; party host wint er niets mee (als je gekicked wordt)

dat gezegd hebben; ik speel redelijk wat x-play (pc + ps5) en als we een 'bevriende party' hebben; dan nog gebeurd het willekeurig dat een van onze team leden eruit geflikkerd wordt. niemand kicked hem. connectie lijkt 100%, en dan nog ..... "disconnected"

krijg de indruk dat het een server ding is - en niet door de client/host veroorzaakt wordt
Dat kan inderdaad ook. Ik ben voornamelijk zelf host en de game crasht op piekmomenten om de drie uur bij mij. Dan worden andere Helldivers ook uit de game getrokken volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-06 08:16
Jack_Mojo schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 07:49:
[...]

Dat kan inderdaad ook. Ik ben voornamelijk zelf host en de game crasht op piekmomenten om de drie uur bij mij. Dan worden andere Helldivers ook uit de game getrokken volgens mij.
Nee, gister werd onze host er ook uit gegooit en werd ik de nieuwe host. Gelukkig kan je vrij snel weer joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Ricmaniac schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 21:00:
[...]

Denk niet dat die mic een reden is nee.. Kan het niet een internet issue zijn misschien? dat je gewoon eigenlijk disconnect from host krijgt zonder dat het duidelijk zichtbaar is zeg maar?

Ik ben nog geen 1 keer gekickt en praat nooit met randoms.
Het zou dan een probleem met de server moeten zijn, mijn verbinding is altijd goed en heb anders nooit last van onderbrekingen. Valt wel op dat het bijna altijd direct na het joinen is, of na afloop van een missie als je terug komt aan boord.
NightShadow22 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 21:12:
[...]

laatste tijd is het gewoon best toxic ligt echt niet aan jou.

Daarom gewoon alleen met vrienden spelen, ik weiger sowieso al sinds day 1 met randoms te spelen, genoeg tweakers en vrienden die het spelen en zo is het ook het leukst.
Heb zojuist iedereen uit de lijst toegevoegd :)
himlims_ schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 00:24:
[...]

Misschien is dat het dan ja. Je gaat toch aan jezelf twijfelen haha. Ik ben als ik het zelf zeg best een relaxte gamer, zit niemand expres dwars en doe voor zover ik weet niks geks ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Net voor het eerst die Mech gebruikt. Gaaf ding! blaast echt shit op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ricmaniac schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 15:48:
Net voor het eerst die Mech gebruikt. Gaaf ding! blaast echt shit op
Jep maar hij voelt zeker niet OP. Je bent best kwetsbaar en je ammo jaag je er ook zo doorheen.

Ik vind ze tot nu toe vooral erg bruikbaar als line of defence op je extraction point.

[ Voor 13% gewijzigd door kazuka op 09-03-2024 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kazuka schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 16:19:
[...]

Jep maar hij voelt zeker niet OP. Je bent best kwetsbaar en je ammo jaag je er ook zo doorheen.

Ik vind ze tot nu toe vooral erg bruikbaar als line of defence op je extraction point.
Vooral dat, en raketjes effectief tegen chargers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
[quote]Heaget schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 15:41:
[...]

Het zou dan een probleem met de server moeten zijn, mijn verbinding is altijd goed en heb anders nooit last van onderbrekingen. Valt wel op dat het bijna altijd direct na het joinen is, of na afloop van een missie als je terug komt aan boord.

[...]

Heb zojuist iedereen uit de lijst toegevoegd :)

[...]

Nice wij hadden elkaar geloof ik al! ik moet vandaag weer even plus verlengen heb de hele week Rebirth gespeeld. spelen we vanavond ofzo :D
Misschien is dat het dan ja. Je gaat toch aan jezelf twijfelen haha. Ik ben als ik het zelf zeg best een relaxte gamer, zit niemand expres dwars en doe voor zover ik weet niks geks ook..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Mooi filmpje met vast wel wat herkenbare momenten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Geniaal die Carbot Animaties altijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expanse
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 25-06-2024
Wat doen jullie als mensen niet voor de objectives gaan als je ziet dat het nooit meer lukt tijdens korte missies. Bij mij gingen ze net alleen voor blauwe missies en had nog geen 5 minuten tijd om bugholes te vernietigen. Ik zelf ga dan maar naar mijn ship om een nieuwe missies te starten.

мы идем к победе

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Inmiddels aardig wat uurtjes in de game zitten, rank 26/27 ofzo, en denk iets te kunnen zeggen over de game(play):

ik verwacht dat de game balance wederom herzien wordt. wanneer je de mechanics door hebt (puur over bugs) “valt het allemaal wel mee”. Wat in begin “onmogelijk en onoverzichtelijk” wordt ervaren, is mooie beleving van de game.

Na wat upgrades/strats kan ik aardig meekomen. (Insane difficult kan ik nog net niet solo’en). Maar meerdere chargers tegelijk en/of bike titans, leg ik wel om.

Enige wat de gameplay nu echt uitdagend maakt: swarms/overrun door flinke groen bugs.

Pak een breaker shotgun + auto-cannon + orbital lazer + turrets. En je kunt een hele map schoonvegen.

Een charger en biletitan zijn pittig, maar heb je door hoe deze te benaderen is de uitdaging snel weg.

Voorbeeld;

Charger moet je opzoeken, zodra hij begint te rennen (en insop 10m afstand) dan Dodge je opzij; leeg de clip van je Shotgun op zijn “sappige kont”. Doe je dat 2-3x is de charger dood (jij minder ammo) maar geen schrammetje pijn.

Als secundair wapen kun je een auto-fire pistool (smg?) unlocken voor aantal standaard credits; aanraden(!!) dat ding sloopt kleine bugs met 1-2 schoten. En ervaar deze redelijk effectief tegen de grotere bugs (waarvan je de voorpoten eraf kunt schieten). Is echt een life-saver (weer naam zo niet, is pistool unlock op pagina 1 of 2)

De moeilijkheidsgraad wordt pittiger vanwege damage en meerder “tanks”. Maar dat was het ook. Veel kiten, en ontwijken.

Heb zo’n vermoeden dat ze aankomend dagen of:
1. Wapens (dmg) gaan aanpassen
2. Schade van bugs verhogen? Of sneller doen lopen?
3. Of de timer op missies verkorten.

Ben benieuwd!? Klinkt negatief, maar singer niet. Meemaak me +120uur met de game

[ Voor 10% gewijzigd door himlims_ op 09-03-2024 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Expanse schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 21:12:
Wat doen jullie als mensen niet voor de objectives gaan als je ziet dat het nooit meer lukt tijdens korte missies. Bij mij gingen ze net alleen voor blauwe missies en had nog geen 5 minuten tijd om bugholes te vernietigen. Ik zelf ga dan maar naar mijn ship om een nieuwe missies te starten.
Je krijgt gewoon een emergency extract als dat soort missies niet lukken binnen de tijdsspanne.

Dit overkomt mij met randoms nog wel eens, maar die games kunnen net zo fun zijn als andere. Het is geen RPG dus ik heb niet het gevoel dat ik elke minuut moet min-maxen om te kunnen slapen 's avonds.
Beetje plezier hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:52
Expanse schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 21:12:
Gewoon een beetje rondslenteren en op bugs schieten? Wat is er leuker dan dat? Of je kan alvast extraction aanroepen, om de druk nog een beetje te verhogen :+

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:48

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ricmaniac schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 21:17:
Ja gewoon een berg van die mensen in de lijst in de startpost toevoegen. Dan zie je altijd wel iemand online om te joinen :P
Goed punt, ik heb mijzelf ook even toegevoegd.

Ik moet toch even ranten op mensen die midden in een medium of large bughole gaan rennen terwijl er orbitals worden gedropt..... Alsof je per se geraakt wil worden.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expanse
Ramon schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 21:20:
[...]

Gewoon een beetje rondslenteren en op bugs schieten? Wat is er leuker dan dat? Of je kan alvast extraction aanroepen, om de druk nog een beetje te verhogen :+
Als je main objectives niet heb gedaan kun je nog geen extraction oproepen.

мы идем к победе

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Outerspace schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 21:24:
[...]

Goed punt, ik heb mijzelf ook even toegevoegd.

Ik moet toch even ranten op mensen die midden in een medium of large bughole gaan rennen terwijl er orbitals worden gedropt..... Alsof je per se geraakt wil worden.
Je krijgt een audio warning, maar door alle chaos wel eens te missen; ik heb 0 visuele indicatie dat er eentje valt (achter mij!)

Shit happens, overigens zijn bigholes met een auto-cannon prima op te ruimen van afstand

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NightShadow22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bi8D5KPbgz5fAMBWKXXE68ByPns=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/06k4gV22uUIq8FMuDbzjDA8Z.jpg?f=fotoalbum_large

Normaal geef ik niet om plat . Maar toch leuk thx @Buddha_ @Mr. Blonde @ArwenyWolf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
NightShadow22 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 01:37:
[Afbeelding]

Normaal geef ik niet om plat . Maar toch leuk thx @Buddha_ @Mr. Blonde @ArwenyWolf
Voor zulke games is het ook gewoon een redelijke prestatie :) leuk meegenomen toch!

Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Ricmaniac schreef op zondag 10 maart 2024 @ 02:48:
[...]

Voor zulke games is het ook gewoon een redelijke prestatie :) leuk meegenomen toch!

Nice!
Ja leuk idd! Thx bro😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-06 21:34

The Chosen One

Zie signature!

Hoe is de ervaring hier met/zonder mic in games? (heb er wel 1 maar just asking)

Nou is er genoeg toxity op het Steamforum en zo maar lees erg wisselende verhalen over randoms, micgames, kicks, bots e.d. Zit daar nog wat in of valt het in de praktijk wel mee?

Zit te kijken of ik het nog wel kopen voor de pc (of wachten tot 1e sale) (4K/RTX/HDR).

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
@The Chosen One ik vermaak me meer dan prima als de game meewerkt, ik speel zonder mic met mensen van hier en ook veel met randoms. Ik heb nog geen enkele vreemde vogel meegemaakt mbt kicks of opzettelijke team kills.

Prima te doen….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14:25
The Chosen One schreef op zondag 10 maart 2024 @ 10:04:
Hoe is de ervaring hier met/zonder mic in games? (heb er wel 1 maar just asking)

Nou is er genoeg toxity op het Steamforum en zo maar lees erg wisselende verhalen over randoms, micgames, kicks, bots e.d. Zit daar nog wat in of valt het in de praktijk wel mee?

Zit te kijken of ik het nog wel kopen voor de pc (of wachten tot 1e sale) (4K/RTX/HDR).
Heb er bijna 60 uur inzitten en bijna alleen maar zonder mic, gaat echt helemaal prima. Ook games op Helldiver completed zonder mic dus het is niet nodig.

Paar keer high level eikels gehad die je dan kicken omdat je lager lvl bent, en 1 ingame wat echt een verschrikking was. Maar verder ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 15:20
Game gekocht maar de friend request werkt niet...

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Vond m wel herkenbaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uv_bTefPy_IJ5lPxkw-OtUww8MQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JJk1Y48VjggRxvYRsA5OF5le.jpg?f=fotoalbum_large

Werkt wel mooi; steamlink op de telefoon, backbone controller 🎮 en vpn op de thuis server, helldivers anywhere :)

[ Voor 67% gewijzigd door himlims_ op 10-03-2024 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
repost van paar posts terug :P

SouLLeSSportal in "[PS5 | PC] Helldivers 2"
Maar leuke video idd. :D

Die handheld is wel nice zo op die manier.
Speelt dat een beetje zo zonder al te hoge latency? Of merk je het wel redelijk dat je remote speelt zeg maar?

[ Voor 18% gewijzigd door Ricmaniac op 10-03-2024 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
-knip- op de man

[ Voor 105% gewijzigd door Geronimous op 11-03-2024 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
-knip- niet op ingaan

[ Voor 95% gewijzigd door Geronimous op 11-03-2024 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Maargoed back on-topic. Wat een verademing die Mechs zeg.

Ervaar ze echt zoals @kazuka zei. Je voelt je sterk wanneer je er in rondloopt en op een afstandje alles een beetje kapot kan knallen maar niet mega OP omdat je best snel kapot kan gaan etc.

Inmiddels level Suicide complete dus nog 2 te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
-knip-

[ Voor 102% gewijzigd door Geronimous op 11-03-2024 02:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:04
himlims_ schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 21:15:
Maar meerdere chargers tegelijk en/of bike titans, leg ik wel om.
Mijn maandagochtendbrein zag gelijk een bile titan op een fiets...

Niet zo veel gespeeld dit weekend, maar merkte gisteravond wel dat er weer iets meer balans is. Niet meer tig chargers die spawnen uit een bug breach en met paar goede railgun shots schiet je de armor van de voorpoten af. Nog steeds lastig in de chaos op hogere difficulty, maar heb nu iig het idee dat het weer te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Henkie_NtA schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:18:
[...]

Mijn maandagochtendbrein zag gelijk een bile titan op een fiets...

Niet zo veel gespeeld dit weekend, maar merkte gisteravond wel dat er weer iets meer balans is. Niet meer tig chargers die spawnen uit een bug breach en met paar goede railgun shots schiet je de armor van de voorpoten af. Nog steeds lastig in de chaos op hogere difficulty, maar heb nu iig het idee dat het weer te doen is.
het wisselt erg (binnen moeilijkheidsgraad)
Gevoelsmatig heeft dat te doen met de duur van de missie; tijd aflopend dan veel meer (grotere) bugs.

Zaterdag potje met 4 bile titans tegelijk, paniek 😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
himlims_ schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:24:
[...]
Gevoelsmatig heeft dat te doen met de duur van de missie; tijd aflopend dan veel meer (grotere) bugs.

Vanaf het moment dat je nog 10 minuten over hebt komen er sowieso veel meer bugs/robots. Ik probeer altijd voor die laatste 10 minuten al richting extract te gaan in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
himlims_ schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:24:
[...]

4?? Dat is is inderdaad wel grote paniek dan.

Voglens mij is het ook zo dat hoe langer je missie duurt, hoe meer enemies er spawnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kun je overigens nog iets met je mech als deze 'leeg' is (geen ammo meer heeft?)

op reddit stukje gelezen over 'tactisch plaatsen' van je nutteloze mech; op een choke-punt.

bugs hebben moeite met jou te bereiken, een charger kan zo'n 'nutteloze mech' slopen, maar doet hij zichzelf wel schade.

ofwel; plaats je lege/nutteloze mech bij de extraction (of ander choke punt) en zo blokkeer de route van de bugs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Kan die mech ook falen of iets dergelijks ? Ik heb nu al 2x gehad dat ik hem opriep, drukte 1 keer left click om een missile te schieten en blies ik mezelf direct op.

Kan zijn dat ik gewoon een steen voor mijn neus over het hoofd zag ofzo hoor en mezelf daardoor gewoon op blies maar door de explosie gelijk zo ver weg ge-ragdolled dat ik niet eens kon zien wat er gebeurde :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ricmaniac schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:48:
Kan die mech ook falen of iets dergelijks ? Ik heb nu al 2x gehad dat ik hem opriep, drukte 1 keer left click om een missile te schieten en blies ik mezelf direct op.

Kan zijn dat ik gewoon een steen voor mijn neus over het hoofd zag ofzo hoor en mezelf daardoor gewoon op blies maar door de explosie gelijk zo ver weg ge-ragdolled dat ik niet eens kon zien wat er gebeurde :P
Ja die hitbox is wat raar, als je met je rocketarm (links) een beetje dicht bij een rots/muur staat kun je wel eens zelf boem doen :P .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heaget
himlims_ schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:34:
kun je overigens nog iets met je mech als deze 'leeg' is (geen ammo meer heeft?)

op reddit stukje gelezen over 'tactisch plaatsen' van je nutteloze mech; op een choke-punt.

bugs hebben moeite met jou te bereiken, een charger kan zo'n 'nutteloze mech' slopen, maar doet hij zichzelf wel schade.

ofwel; plaats je lege/nutteloze mech bij de extraction (of ander choke punt) en zo blokkeer de route van de bugs.
Het eerste beeld wat ik hierbij krijg is een "Helldivers Mythbuster"-experiment waarbij we gaan testen door hoeveel Mech's een Charger heen kan rennen 8)7

Zondag mooi groepje Tweakers gejoind. Ik drop, difficulty, Extreme, oke dat doe ik zelf al nooit dus zal wel drama worden. Paar keer dood gegaan maar viel me nog niet tegen. Aan het eind van de drill naar de extraction wordt ik achtervolgd door een Bile Titan terwijl iedereen al veel verder is. Met veel pijn en moeite ontwijk ik z'n spuug en time ik een SEAF Strike wat denk ik een mini-nuke was want die Bile Titan gaat in een keer neer. Opgelucht kom ik bij de extraction, iedereen heeft al een Mech en het is totale chaos. Mijn Mech dropt ook en ik hou de vuurknop ingedrukt tot m'n ammo leeg is (en ik onverwacht nog even een Trophy verdien). Tot mijn grote schrik zie ik dat IEDEREEN dood is en we geen respanws meer hebben. Mensen ik heb gerend voor m'n leven. In een cirkel om de extraction heen en tussen de benen van een nieuwe Bile Titan grijp ik nog snel gedropte samples en duik in in de dropship. Zweethandjes, hartslag 180. Genoeg Helldivers voor 1 dag. Tot de volgende keer!

[ Voor 42% gewijzigd door Heaget op 11-03-2024 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
sdk1985 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 15:05:
Game gekocht maar de friend request werkt niet...
Op de 1e pagina helemaal bovenaan in dit topic staat een lijst voor playstation en steam spelers.
Gewoon iedereen toevoegen die in de lijst staat. Daarna kun je ingame of als dat niet werkt via playstation friends list of steam gewoon een pot joinen met tweakers. Werkt prima.
Er is altijd wel iemand online.

https://docs.google.com/s...BuTDSrMkId4CA0/edit#gid=0

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Blonde op 11-03-2024 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Heaget schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:08:
[...]
Tot mijn grote schrik zie ik dat IEDEREEN dood is en we geen respanws meer hebben. Mensen ik heb gerend voor m'n leven. In een cirkel om de extraction heen en tussen de benen van een nieuwe Bile Titan grijp ik nog snel gedropte samples en duik in in de dropship. Zweethandjes, hartslag 180. Genoeg Helldivers voor 1 dag. Tot de volgende keer!
blijf dit soort momenten 'magisch' vinden, ik hoop dat de ontwikkelaars vasthouden aan deze manier van gameplay en geen 'schokkende' aanpassingen doorvoeren.

zo had je laatst CoD:warzone/DMZ (DMZ vond ik oprecht de leukste game evaring van de afgelopen 10jr! ge-wel-dig concept, goed in balans, als 40+ er kan ik 'ook schieten' zonder compleet achter te blijven tozv 15-16jarige met hun redbull reflexen)

vervolgens veranderd de otnwikkelaar bepaalde core-mechanics; van goty naar ... nooit meer aangeraakt.

Zolang de ontwikkelaars de core mechanics van Helldivers niet 'ingrijpend veranderen' denk ik met deze game nog vele uurtjes plezier, chaos, hectiek en zwetende handjes te hebben. Dat laatste vooral in heetst van de strijd, en dan fout maken met ingeven start..... bots nog dichter bij ... aaaaarrrrgh paniek... rennen!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:58

D4NG3R

kiwi

:)

De mechs zijn nog niet helemaal je-van-het, als je (te) snel draait terwijl je een raket schiet blaas je jezelf soms op.

Ander dingetje: Heb je de map open en klik je ergens, dan schiet je een raket. Heb daar mijzelf en m'n teammates al wel een keer mee opgeblazen.. :')

Dat laatste gebeurt overigens ook wanneer je gewoon te voet granaten in je handen hebt, alleen zal dat je waarschijnlijk (nog) niet overkomen zijn omdat de meeste mensen gewoon met de grenade button granaten gooien i.p.v. ze vast te pakken. (op PC 4)

[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 11-03-2024 10:35 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard

Erg herkenbaar..... ik heb ook al minimaal 2 keer mezelf heel snel opgeblazen, snel instappen midden in de hectiek en een raket afschieten... boem.. dood...

ook een mech laten droppen en een teammate dropt een pod per ongeluk net naast de mech, boem... ook weg...

bij de extraction een mech laten droppen en dat deze dan op het extraction point belandt zonder dat je die kunt bereiken...... >:)

Maar inderdaad ook aan het eind met z'n 4en in een mech en een complete invasie wegknallen, prachtig.. ik vraag me af of jij daar bij zat @Heaget ?

[ Voor 7% gewijzigd door Cardwizard op 11-03-2024 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
D4NG3R schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:32:
[...]

De mechs zijn nog niet helemaal je-van-het, als je (te) snel draait terwijl je een raket schiet blaas je jezelf soms op.

[YouTube: Huge PSA for Mechs in Helldivers 2]
Nu ik dat filmpje zie is dat exact wat bij mij gebeurde gewoon :P
Kan niet missen.

Opzich vind ik dat niet eens zo erg .. nu je het weet kan je er "skilled" mee om gaan

[ Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 11-03-2024 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heaget
Cardwizard schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:45:
[...]

Erg herkenbaar..... ik heb ook al minimaal 2 keer mezelf heel snel opgeblazen, snel instappen midden in de hectiek en een raket afschieten... boem.. dood...

ook een mech laten droppen en een teammate dropt een pod per ongeluk net naast de mech, boem... ook weg...

bij de extraction een mech laten droppen en dat deze dan op het extraction point belandt zonder dat je die kunt bereiken...... >:)

Maar inderdaad ook aan het eind met z'n 4en in een mech en een complete invasie wegknallen, prachtig.. ik vraag me af of jij daar bij zat @Heaget ?
Ik denk het wel ja!

Iemand nog tips voor het vinden van die paarse samples?
Nu paar potjes gedaan waarin ze te vinden zijn, maar door de chaos en alles heen heb ik ze nog niet kunnen vinden. Zijn er specifieke plekken (naast de diamantjes op de kaart) waar ze te vinden zijn?

[ Voor 15% gewijzigd door Heaget op 11-03-2024 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:58

D4NG3R

kiwi

:)

Ricmaniac schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:49:
Opzich vind ik dat niet eens zo erg .. nu je het weet kan je er "skilled" mee om gaan
Het is zeker niet het einde van de wereld en makkelijk genoeg om omheen te werken, maar een bug is het wel.

Ik stoor mij veel meer aan het gebruiken van de map terwijl je in een mech zit.. _O-

En ik hoop op een strategem launcher, de mechs zijn gaaf maar het voelt zo clunky om elke keer uit te moeten stappen voor iets van een airstrike. :D

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 11-03-2024 11:02 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Heaget schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:55:
[...]

Ik denk het wel ja!

Iemand nog tips voor het vinden van die paarse samples?
Nu paar potjes gedaan waarin ze te vinden zijn, maar door de chaos en alles heen heb ik ze nog niet kunnen vinden. Zijn er specifieke plekken (naast de diamantjes op de kaart) waar ze te vinden zijn?
Die liggen volgens mij exclusief bij specifieke punten op de map. Soort gekke paddestoel rots, zie plaatje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJW4J7xWgeB2bgogf_ulX9pddkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TgAA3IEMxQcKBKOENPKACGIH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:55
Mijn Stream Deck is binnen.
Nu kan ik al mijn Stratagems bestellen via 1 druk op de knop van mijn Stream Deck.
Maakt het spel gelijk een stuk makkelijker.
Wellicht dat ik nu niveau "medium" kan gaan spelen ipv "easy"...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ricmaniac schreef op zondag 10 maart 2024 @ 20:09:
[...]

repost van paar posts terug :P

SouLLeSSportal in "[PS5 | PC] Helldivers 2"
Maar leuke video idd. :D

Die handheld is wel nice zo op die manier.
Speelt dat een beetje zo zonder al te hoge latency? Of merk je het wel redelijk dat je remote speelt zeg maar?
Is vrouw iets op tv aan het kijken, en ik wil niet op kantoor zitten gamen.

Dan is telefoon + backbone prima! Er zit een kleine vertraging tussen maar niet storend.

vpn zit er tussen zodat ik op werk buiten huis ook kan gamen - die vpn vertraagd wel iets. Dan speel ik op lager moeilijkheidsniveau, dat gaat goed.

Maar puur voor mobiel 'couch gaming' vind ik deze oplossing geslaagd.

@GarBaGe https://apps.apple.com/nl...-deck-mobile/id1440014184 is dit een optie? die wil ik vanavond gaan bekijken nalv jouw post

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 11-03-2024 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-06 21:28
GarBaGe schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:09:
Mijn Stream Deck is binnen.
Nu kan ik al mijn Stratagems bestellen via 1 druk op de knop van mijn Stream Deck.
Maakt het spel gelijk een stuk makkelijker.
Wellicht dat ik nu niveau "medium" kan gaan spelen ipv "easy"...
hoezo dat dan? kan je macros maken ?

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Henkie_NtA schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:08:
[...]

Die liggen volgens mij exclusief bij specifieke punten op de map. Soort gekke paddestoel rots, zie plaatje.
[Afbeelding]
Ze liggen zeker weten exclusief bij die 'drumsticks', maar ze er zijn soms meerdere drumsticks op één map en niet altijd hebben ze de super rare samples.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
HertogJack schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:47:
[...]

hoezo dat dan? kan je macros maken ?
Ja, macros is het goede woord:
https://marketplace.elgat...a0-403f-9894-22c5f6b1ff89

Je kan dedicated knoppen maken, die onderwater een multi-value input genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

GarBaGe schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:58:
[...]

Ja, macros is het goede woord:
https://marketplace.elgat...a0-403f-9894-22c5f6b1ff89

Je kan dedicated knoppen maken, die onderwater een multi-value input genereren.
Sowieso kun je met AutoHotkey gerust je 5-0 keys binden aan een macro als je dat nodig hebt / nodig denkt te hebben.

Persoonlijk zou ik voor de PC gamers de hotkeys veranderen van WASD naar de pijltjes zodat je kunt blijven lopen terwijl je ze callt.
Ik heb ook sprint van HOLD naar PRESS aangepast zodat die togglable is, speelt ook stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
True schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:01:
[...]

Persoonlijk zou ik voor de PC gamers de hotkeys veranderen van WASD naar de pijltjes zodat je kunt blijven lopen terwijl je ze callt.
Ik heb ook sprint van HOLD naar PRESS aangepast zodat die togglable is, speelt ook stukken beter.
Dit heb ik gedaan voor mijn Stream Deck.
Stratagem uproepen met "home" "press" ipv "ctrl" "hold" en dan pijltjes toetsen ipv wsad.
Echter...
als ik loop, terwijl ik iets oproep, krijg je een mix van pijltjes en wsad... en dat lijkt Helldivers niet leuk te vinden.
Je moet toch echt ff stil staan voor het oproepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

GarBaGe schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:41:
[...]

Dit heb ik gedaan voor mijn Stream Deck.
Stratagem uproepen met "home" "press" ipv "ctrl" "hold" en dan pijltjes toetsen ipv wsad.
Echter...
als ik loop, terwijl ik iets oproep, krijg je een mix van pijltjes en wsad... en dat lijkt Helldivers niet leuk te vinden.
Je moet toch echt ff stil staan voor het oproepen.
Het interesseert mij echt bijster weinig of jij wel of niet met één-druk-op-de-knop een stratagem kunt aanroepen of niet.

Ik stel dat als dit (de stratagem hotkeys) aangepast zijn naar de pijltjestoetsen dan kun je (als je speelt zoals 99% v.d. spelers speelt dus zonder zich een onredelijk voordeel toe te eigenen) lopen óf rennen terwijl je een stratagem oproept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:40
Ik speel met de dual sense edge op de PS5 maar dat voelt bijna als een oneerlijk voordeel.
Niet eens zozeer het remappen van knoppen, maar vooral de korte triggers en het af kunnen stellen van de duimsticks ben ik echt sneller als teammaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Dennisdn schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:00:
Ik speel met de dual sense edge op de PS5 maar dat voelt bijna als een oneerlijk voordeel.
Niet eens zozeer het remappen van knoppen, maar vooral de korte triggers en het af kunnen stellen van de duimsticks ben ik echt sneller als teammaatjes.
In Co-op games lijkt me dit geen probleem toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reucht
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-06 11:29
True schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:45:
[...]

Het interesseert mij echt bijster weinig of jij wel of niet met één-druk-op-de-knop een stratagem kunt aanroepen of niet.

Ik stel dat als dit (de stratagem hotkeys) aangepast zijn naar de pijltjestoetsen dan kun je (als je speelt zoals 99% v.d. spelers speelt dus zonder zich een onredelijk voordeel toe te eigenen) lopen óf rennen terwijl je een stratagem oproept.
Edgy... Lijkt bijna alsof je het oneerlijk vindt.

Ik gebruik ook macro's, puur omdat het stratagem systeem gecatered lijkt naar spelers die zulke street fighter combo's van buiten willen leren. Ik zit zo niet in elkaar en ik wil niet dat dat een handicap wordt als ik op hogere difficulties eens per week wat bugs wil afknallen.

Gelukkig interesseert dit jou niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Reucht schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:35:
[...]

Edgy... Lijkt bijna alsof je het oneerlijk vindt.

Ik gebruik ook macro's, puur omdat het stratagem systeem gecatered lijkt naar spelers die zulke street fighter combo's van buiten willen leren. Ik zit zo niet in elkaar en ik wil niet dat dat een handicap wordt als ik op hogere difficulties eens per week wat bugs wil afknallen.

Gelukkig interesseert dit jou niet :)
Volgens mij is het juist meer bewust gedaan als een soort chaos/stress multiplier, dan om mensen die dingen uit het hoofd te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ben normaal niet zo van steamers delen, maar deze heb ik nu uurtje op staan; https://www.twitch.tv/mrbluwu

hij sloopt chargers met een supply station (eerste keer dacht ik; mazzel, nadat hij dit een 2e keer succesvol uitvoerde had ik wel zo iets van ... dude skills!!)

//edit; toelichting

hij 'bait' de charger zodat die op hem gefoced it, door taktisch kiten en dodgen dwingt hij de charger een bepaalde looproute af. en vervoglens roept hij een supply-station in, op de looproute ... precies zo getimed wanneer de charger kotm aangevallen ...... supply-station op hoofd :+ charger dood _/-\o_

als je dat 2x met succes doet, is het geen gelukt meer :)

[ Voor 42% gewijzigd door himlims_ op 11-03-2024 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expanse
Ik ben zelf 1 keer boven op een Bile Titan gevallen en legde het loodje. maar ik weet niet of dat door mij kwam. Ik zelf probeer wel boven op Titans of Chargers te vallen.

мы идем к победе

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Reucht schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:35:
De hele game is duidelijk gebouwd voor de PS5 spelers;
  • het drop-menu met muisbeweging en loslaten van de drop-key,
  • de stratagems,
  • de main-menu's met on-screen knop-hints voor het wisselen van menuscherm links/rechts,
  • het door missies/open co-op games heen scrollen met WASD,
  • de on-screen knoppen hints in het ship;
  • de on-screen scroll-balk bij 'ship management' die niet te gebruiken is en enkel een indicatie is voor de hoeveelheid informatie in het verticale deel v.h. scherm waarbij je 'page-up en page-down' sub-menu's kunt wisselen met on-screen hints Z & C;
  • de default X voor item droppen terwijl C crouch is en Z liggen;
  • het gebruik van right-mouse-button om uit een menu te gaan;
  • het vasthouden van een knop om iets te bevestigen.
Een echte PC game zal gewoon keybind 5-0 aanbieden voor de stratagems die je gemakkelijk in de juiste slot kunt slepen in de pre-game preparation.
Dat maakt het niet een slechte game, maar het is duidelijk een PS5 game die ook voor PC beschikbaar is. Met een toetsenbord en muis kun je zo veel innovatiever gebruik maken van keybinds dan je met een controller kunt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-06 11:10

Ktenolix

Pijlsnel

Vanmorgen ook een lekker potje op Extreme gedaan met randoms. Eerste potje alles gedaan, alleen nog extracten, maar de verbinding klapte eruit ;( Later potje gedaan (ook met randoms) en dat was wel pittig hoor. Heel veel, maar dan ook heel veel, bile spewers.. En die randoms zitten 9 vd 10 keer op alles te schieten dat beweegt :? Wel alles kunnen doen qua (side) objectives :)

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:53

SD5k

>4&X

True schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:05:
Een echte PC game zal gewoon keybind 5-0 aanbieden voor de stratagems die je gemakkelijk in de juiste slot kunt slepen in de pre-game preparation.
Dat maakt het niet een slechte game, maar het is duidelijk een PS5 game die ook voor PC beschikbaar is. Met een toetsenbord en muis kun je zo veel innovatiever gebruik maken van keybinds dan je met een controller kunt.
Niet mee eens, op PS5 hadden ze het ook zo kunnen doen dat je L1 indrukt en dan de stratagem kies uit een lijstje. Het invoeren van de codes is duidelijk een bewust gekozen gameplay mechanic. Ik vind het zelf ook wel een leuke toevoeging eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

SD5k schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:18:
[...]

Niet mee eens, op PS5 hadden ze het ook zo kunnen doen dat je L1 indrukt en dan de stratagem kies uit een lijstje. Het invoeren van de codes is duidelijk een bewust gekozen gameplay mechanic. Ik vind het zelf ook wel een leuke toevoeging eigenlijk.
opzich wel; je moet echt momentje pakken om deze inte voeren. maar .... er zitten ook strat codes tussen die zijn 8-10 inputs lang .... dat gaat weer te ver

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SimRam
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-06 14:13
himlims_ schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:55:
ben normaal niet zo van steamers delen, maar deze heb ik nu uurtje op staan; https://www.twitch.tv/mrbluwu

hij sloopt chargers met een supply station (eerste keer dacht ik; mazzel, nadat hij dit een 2e keer succesvol uitvoerde had ik wel zo iets van ... dude skills!!)

//edit; toelichting

hij 'bait' de charger zodat die op hem gefoced it, door taktisch kiten en dodgen dwingt hij de charger een bepaalde looproute af. en vervoglens roept hij een supply-station in, op de looproute ... precies zo getimed wanneer de charger kotm aangevallen ...... supply-station op hoofd :+ charger dood _/-\o_

als je dat 2x met succes doet, is het geen gelukt meer :)
Die streamer doet helaas aan Embed abuse maar Twitch doet er niks aan. Die gast heeft geen 3.5k viewers 24/7 en er is zelden interactie met de stream wat ik jammer vind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

[...]

Even los van het feit dat je met het huidige systeem om stratagems aan te roepen je een bepaalde hectiek creëert die onlosmakelijk verbonden is met slechte nachtrust van een partner omdat die wakker wordt van het slaan met gebalde vuisten op een bureau terwijl er in een microfoon wordt geschreeuwd O-)
* True houd zich na dag 2 wat meer in

Tuurlijk kan dat ook op een controller (in wezen het drop-item menu maar dan voor stratagems). Maar met een toetsenbord heb je gewoon meer knoppen waardoor je meer mogelijkheden hebt om dingen aan te bieden. Van het hele lijstje wat ik noemde is 90% iets wat vrij standaard is voor console games, maar niets toevoegt op een PC game.
Het is gebouwd voor PS5 en geport naar PC zodat het qua stabiliteit best oké (uitzonderingen daargelaten) speelt maar je op de PC wel vast zit aan de 'nukken' van een console game.
En ik wil echt geen discussie starten over PC/PS5 dat is nergens voor nodig :9

Maar als we zeggen dat het zo-snel-mogelijk-zonder-fouten-terwijl-je-robots-of-bugs-van-je-af-wilt-schieten-specifieke-knoppen-in-de-juiste-volgorde-achter-elkaar-indrukt-om-je-leven-te-redden deel is van het spel vind ik het niet oneerlijk om dit game-systeempje voorbij te gaan met macro's want het is immers een co-op game. Je krijgt t.o.v. mij geen oneerlijk voordeel gezien we überhaupt niet concurreren met elkaar. In dat kader zou in een MP-game hier (op GoT) gewoon keihard worden ingegrepen door mods voor dat soort posts. Maar dat maakt het gebruik van dat soort shortcuts niet minder onsympathiek of tedieus.

@himlims_ juist het invoeren van een lange reeks bij een terminal (of aanroepen van een hellbomb) is duidelijk deel van de game; snel en correct invoeren t.o.v. langzaam en fouten maken. Zeker als er tijdsdruk op zit (vijanden in de buurt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-06 17:12
Iemand ervaring met de cross play functionaliteit tussen ps5 en pc? Werkt dat goed en kan je net zoveel uit de game halen samen ookal zit je op een ander platform?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

balarina schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:50:
Iemand ervaring met de cross play functionaliteit tussen ps5 en pc? Werkt dat goed en kan je net zoveel uit de game halen samen ookal zit je op een ander platform?
Ja en nee - ik speel meestal met maatje op ps5

Meestal goed - maar zijn ook rare disconnects (game? Server? Internet thuis? Idk)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-03 18:25
balarina schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:50:
Werkt heel erg goed, ik (PC) doe niets anders. Als je met full party bent, is de in-game voice goed genoeg en anders is discord via telefoon/ps5 gewillig. Ik zie ook in discord of mijn ps5 maatjes aan t spelen zijn/online zijn en dan zijn ze makkelijk te joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reucht
True schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:40:
[...]

Maar dat maakt het gebruik van dat soort shortcuts niet minder onsympathiek of tedieus.
Waarom?

Het lijkt alsof je je teammates wel als concurrentie beschouwt (in tegenstelling tot wat je in je post zegt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

True schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:40:
[...]
Maar als we zeggen dat het zo-snel-mogelijk-zonder-fouten-terwijl-je-robots-of-bugs-van-je-af-wilt-schieten-specifieke-knoppen-in-de-juiste-volgorde-achter-elkaar-indrukt-om-je-leven-te-redden deel is van het spel vind ik het niet oneerlijk om dit game-systeempje voorbij te gaan met macro's want het is immers een co-op game. Je krijgt t.o.v. mij geen oneerlijk voordeel gezien we überhaupt niet concurreren met elkaar. In dat kader zou in een MP-game hier (op GoT) gewoon keihard worden ingegrepen door mods voor dat soort posts. Maar dat maakt het gebruik van dat soort shortcuts niet minder onsympathiek of tedieus.

@himlims_ juist het invoeren van een lange reeks bij een terminal (of aanroepen van een hellbomb) is duidelijk deel van de game; snel en correct invoeren t.o.v. langzaam en fouten maken. Zeker als er tijdsdruk op zit (vijanden in de buurt).
ik zie niet in waarom; pc masterrace :+ macros zullen -altijd- blijven bestaan en gebruikt worden. gaat niet tegen beleid in op tweakers. nodige games zijn amper speelbaar zonder (mmorpg?)

ga je bewust cheaten (en deze delen) dan zal er wel ingegrepen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 15:20
Mr. Blonde schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:24:
[...]

Op de 1e pagina helemaal bovenaan in dit topic staat een lijst voor playstation en steam spelers.
Gewoon iedereen toevoegen die in de lijst staat. Daarna kun je ingame of als dat niet werkt via playstation friends list of steam gewoon een pot joinen met tweakers. Werkt prima.
Er is altijd wel iemand online.

https://docs.google.com/s...BuTDSrMkId4CA0/edit#gid=0
Het stuk dat niet werkt in het accepteren van de friend request. Daar gaat de lijst niet voor helpen helaas.

Gelukkig is het via steam met de overlay gelukt om te inviten.

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 11-03-2024 15:56 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Reucht schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:16:
[...]

Waarom?

Het lijkt alsof je je teammates wel als concurrentie beschouwt (in tegenstelling tot wat je in je post zegt).
Als je wat minder selectief maar enkel mijn conclusie quote staat het antwoord op je vraag er gewoon in ;) :

Als we zeggen dat het stratagem-knoppen deel is van het spel vind ik het niet oneerlijk om dit game-systeempje voorbij te gaan met macro's want het is immers een co-op game. Je krijgt t.o.v. mij geen oneerlijk voordeel gezien we überhaupt niet concurreren met elkaar. [..] Maar dat maakt het gebruik van dat soort shortcuts niet minder onsympathiek of tedieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

sdk1985 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:55:
[...]

Het stuk dat niet werkt in het accepteren van de friend request. Daar gaat de lijst niet voor helpen helaas.

Gelukkig is het via steam met de overlay gelukt om te inviten.
De GoT-steam-group met chat werkt een stuk makkelijker (staat ook in de TS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reucht
True schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:03:
[...]

Als je wat minder selectief maar enkel mijn conclusie quote staat het antwoord op je vraag er gewoon in ;) :
Ik bedoelde dit specifieke stuk: waarom zijn die shortcuts onsympathiek of tedieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
[...]

Het gaat er ook niet om wat ze op de PS5 hadden kunnen doen, puur het principe dat de mechanics/layout op de PC niet 'PC focused' is, bijna een directe consoleport, daar gaan zijn voorbeelden ook over. Ik mis zelf de PC specifieke zaken technisch gezien, display output, aspect ratio, sound-settings, zaken die je veel in native-PC games gewoon terug zie komen.

En de macro's? Gameguard kan tot bepaald niveau zelfs software-matige inputs blokkeren (Maple en Rose deden dit bv), dat enkel directe binds werken maar 'programmed' button-inputs werden niet geaccepteerd. Of dat dan werkt voor elk stukje hardware (Logitech software werd bv in Cabal online geblokkeerd), geen idee, maar blijkbaar een keuze om zulke zaken dan wel/semi toe te laten.

Ik merk wel een 'rare' vertraging/bug in callen, zeker met die nieuwe mech (AWDSWW uit m'n hoofd?) lijkt hij niet altijd te pakken als jij 'rolt' over de knoppen, zoals je op een controller fysiek geen d-pad links en rechts gelijktijdig kan doen en bij PC dus bij combinaties van AD of WS dus de input niet accepteert. En dat in missies kan zeker het verschil zijn tussen leven en dood, zeker nu dat diverse mobs nog steeds insta kills kunnen doen ongeacht hoogste armor of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

SinergyX schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:11:
[...]

Het gaat er ook niet om wat ze op de PS5 hadden kunnen doen, puur het principe dat de mechanics/layout op de PC niet 'PC focused' is, bijna een directe consoleport, daar gaan zijn voorbeelden ook over. Ik mis zelf de PC specifieke zaken technisch gezien, display output, aspect ratio, sound-settings, zaken die je veel in native-PC games gewoon terug zie komen.

En de macro's? Gameguard kan tot bepaald niveau zelfs software-matige inputs blokkeren (Maple en Rose deden dit bv), dat enkel directe binds werken maar 'programmed' button-inputs werden niet geaccepteerd. Of dat dan werkt voor elk stukje hardware (Logitech software werd bv in Cabal online geblokkeerd), geen idee, maar blijkbaar een keuze om zulke zaken dan wel/semi toe te laten.

Ik merk wel een 'rare' vertraging/bug in callen, zeker met die nieuwe mech (AWDSWW uit m'n hoofd?) lijkt hij niet altijd te pakken als jij 'rolt' over de knoppen, zoals je op een controller fysiek geen d-pad links en rechts gelijktijdig kan doen en bij PC dus bij combinaties van AD of WS dus de input niet accepteert. En dat in missies kan zeker het verschil zijn tussen leven en dood, zeker nu dat diverse mobs nog steeds insta kills kunnen doen ongeacht hoogste armor of niet.
Heeft dat laatste niet te maken met n-key rollover (hier bijv. te testen: https://www.mechanical-keyboard.org/key-rollover-test/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertreyez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-06 23:09
Zit te twijfelen om deze game op de ps5 te kopen, want ken niemand die deze game ook speelt. Is het goed te doen met randoms? Of hier makkelijk om mensen te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Robertreyez schreef op maandag 11 maart 2024 @ 21:05:
Zit te twijfelen om deze game op de ps5 te kopen, want ken niemand die deze game ook speelt. Is het goed te doen met randoms? Of hier makkelijk om mensen te vinden?
in de TS van dit topic is een lijst met spelers die je allemaal kan toevoegen :)

Vervolgens kan je heel makkelijk ingame joinen als je iemand online ziet.

Randoms is sowieso ook prima te doen.
Kleine kanttekening vind ik wel dat je de laatste tijd veel meer metagaming merkt met randoms.

Mensen die gewoon puur voor bepaalde doelen daar naar binnen gaan en dat willen maximaliseren ipv plezier hebben zoals de eerste 2-3 weken.

Merk het sinds afgelopen week voornamelijk. Maar overall gewoon prima te doen hoor.
Sowieso met mede-tweakers.

Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste