Staat ook nog op mijn verlanglijstje! Vet dat het daar allemaal gewoon op draaitFrez schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:18:
[Afbeelding]
Vandaag een paar uurtjes op de ROG Ally gespeeld. Draait super. Wat n geweldig apparaatje. Heerlijk dat je games als Helldivers 2 gewoon overal handheld kunt spelen.
Of zou de PS5 hier echt tegen de limieten aan lopen?
[ Voor 14% gewijzigd door Cardwizard op 06-03-2024 06:17 ]
@NightShadow22 kan deze in de TS naast de Google Sheets link? (evt. 'Group voor Steam-spelers: ' erbij of zo).EG Mike schreef op zondag 25 februari 2024 @ 16:41:
[...]
[...]
Ik zat hier ook mee te klooien. Ik heb hierom een Steam-group aangemaakt. PC spelers kunnen deze joinen, zien wie online is zonder iedereen als vriend toe te voegen etc.
Check onderstaande link en wordt lid
https://steamcommunity.com/groups/GoT-HD2
Direct de chat-group joinen:
https://steamcommunity.com/chat/invite/KXeCRIiY
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
@G_Dragon @Ricmaniac kunnen jullie die er alsjeblieft bij zetten voor de pc spelers?.True schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 22:21:
[...]
@NightShadow22 kan deze in de TS naast de Google Sheets link? (evt. 'Group voor Steam-spelers: ' erbij of zo).
Bij voorbaat dank
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Yes! harstikke bedanktG_Dragon schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 22:57:
@NightShadow22 @True Is dit wat jullie bedoelden in de TS?
Meerdere keren dat al mn teammembers een crash hadden en uit de game werden gegooid (waaronder cardwizard, jij joinde ons geloof ik).
Daarna rejoinde ze en kon ik niet meer schieten met mn primary en alleen nog maar granaten gooien, aangezien ik de host was kon ik niet even het spel sluiten en rejoinen.
psn: HertogJack
Bij veel explosies tegelijk wil de framerate inderdaad wel eens wat omlaag schieten.Cardwizard schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:43:
Ik begin me telkens meer te storen aan de PS5 dat hij het op drukke momenten (toch best vaak) het allemaal wat minder aan kan, hopelijk kunnen ze dit nog wat optimaliseren.
Of zou de PS5 hier echt tegen de limieten aan lopen?
Nee dat zal wel meevallen, zal meer in verdere optimalisatie zitten.
Speel zelf veel helldivers op de ps portal.. speelt ook echt heerlijk.Frez schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:18:
[Afbeelding]
Vandaag een paar uurtjes op de ROG Ally gespeeld. Draait super. Wat n geweldig apparaatje. Heerlijk dat je games als Helldivers 2 gewoon overal handheld kunt spelen.
Exosuit is in iedergeval in ontwikkeling.
HELLDIVERS! The EXO-45 Patriot Exosuits are in full production in the factories of Tien Kwan. Ready for deployment on the battlefield soon! pic.twitter.com/MfqDbWLhuG
— HELLDIVERS™ 2 (@helldivers2) 5 maart 2024
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Klopt, ik had ook 2 crashes gisteren, daarvoor nooit. Het niet kunnen schieten heb ik vorige week ook een paar keer gehad erg vervelendHertogJack schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:51:
Gister echt een avond met heel veel crashes en rariteiten.
Meerdere keren dat al mn teammembers een crash hadden en uit de game werden gegooid (waaronder cardwizard, jij joinde ons geloof ik).
Daarna rejoinde ze en kon ik niet meer schieten met mn primary en alleen nog maar granaten gooien, aangezien ik de host was kon ik niet even het spel sluiten en rejoinen.
📍 Major Updates
Planetary Hazards active
Many planets now have additional environmental challenges that will appear at random while you are deployed, from fire tornadoes to meteor showers and many more.
⚖️ Balancing
Eradicate Missions
Eradicate missions now require more kills and enemies spawn more often. The time to complete the mission was previously shorter than intended and should now usually take twice as long to complete.
Primary, Secondary, & Support Weapons
Balancing adjustments made to the following:
SG-225 Breaker
SG-8 Punisher
SG-225SP Breaker Spray & Pray
RS-422 Railgun
FLAM-40 Flamethrower
LAS-98 Laser Cannon
Stratagems
Balancing adjustments have been made to
Shield Generator Pack
Orbital 120MM HE Barrage
Orbital 380MM HE Barrage
🔧 Fixes
Fixed armor rating values not reducing damage as intended.
Fixed certain Bug Holes (including Stalker Nests) that were unnecessarily hard to destroy.
Fixed anti-aliasing toggle not working on PS5.
Balanced lighting across all planets to solve cases where the game was too dark.
Improved flashlight efficacy.
Increased visibility during “sand rain” weather on Erata Prime.
Updated tutorial materials and lighting.
Improved cases where some materials could look blurry if "Lighting" graphic setting was set to "Low".
Fixed timing issues that could occur in the “Extract E-710” primary objective.
Changed button interaction behavior for buttons in bunker POIs. Helldivers will now let go of the button after holding it for a few seconds.
Fixed some cases of large assets floating if the ground beneath them was blown up.
Helldivers standing next to ICBMs during launch will get properly toasty with a chance of not-so-spontaneous combustion.
Fixed unthrowable snowballs after ragdolling.
Fixed being able to use grenades after drowning.
Camera no longer locked on the player's own corpse and blocking spectator mode.
Helldivers now take damage from fire, gas etc. generated by other players.
Armor no longer stretches when dismembered.
Breaker: Decreased magazine capacity from 16 to 13, increased recoil from 30 to 55.
Railgun: Decreased armor penetration, decreased damage against durable enemy parts.
Flamethrower: Increased damage per second by 50%.
Laser Cannon: Increased damage against durable enemy parts, increased armor penetration, improved ergonomics.
Punisher: Increased total ammo capacity from 40 to 60, increased stagger force, increased damage from 40 per bullet to 45 per bullet.
Breaker Spray & Pray: Increased armor penetration, increased fire rate from 300 to 330, increased number of pellets from 12 to 16 per shot, decreased magazine size from to 32 to 26.
Energy Shield Backpack: Increased delay before recharging.
380mm and 120mm Orbital Barrages: Increased duration of the bombardment, decreased spread.
[ Voor 66% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 06-03-2024 12:25 ]
Ben benieuwd naar de balancing changes. als iets OP is zoals die Railgun, is het niet altijd verkeerd. de balancing kan de game ook verslechteren voor je gevoelA.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:12:
De railgun doet in elk geval niets meer, schiet niet eens meer de armor van een charger poot af. Ook een bile titan kopt rustig 20 schoten terug. Misschien dat overchargen een must wordt, dat zou nog kunnen.
Via: https://steamcommunity.com/app/553850/
Major Updates
- Planetary Hazards active
- Many planets now have additional environmental challenges that will appear at random while you are deployed, from fire tornadoes to meteor showers and many more.
Balancing
Eradicate Missions- Eradicate missions now require more kills and enemies spawn more often. The time to complete the mission was previously shorter than intended and should now usually take twice as long to complete.
Primary, Secondary, & Support Weapons
- Breaker: Decreased magazine capacity from 16 to 13, increased recoil from 30 to 55
- Railgun - Decreased armor penetration in Safe Mode, decreased damage against durable enemy parts
- Flamethrower: Increased damage per second by 50%
- Laser Cannon: Increased damage against durable enemy parts, increased armor penetration, improved ergonomics
- Punisher: Increased total ammo capacity from 40 to 60, increased stagger force, increased damage from 40 per bullet to 45 per bullet
- Breaker Spray & Pray: Increased armor penetration, increased fire rate from 300 to 330, increased number of pellets from 12 to 16 per shot, decreased magazine size from to 32 to 26
Stratagems
- Energy Shield Backpack: Increased delay before recharging
- 380mm and 120mm Orbital Barrages: Increased duration of the bombardment, decreased spread
Fixes
- Fixed armor rating values not reducing damage as intended.
- Fixed certain Bug Holes (including Stalker Nests) that were unnecessarily hard to destroy.
- Fixed anti-aliasing toggle not working on PS5.
- Balanced lighting across all planets to solve cases where the game was too dark.
- Improved flashlight efficacy.
- Increased visibility during “sand rain” weather on Erata Prime.
- Updated tutorial materials and lighting.
- Improved cases where some materials could look blurry if "Lighting" graphic setting was set to "Low".
- Fixed timing issues that could occur in the “Extract E-710” primary objective.
- Changed button interaction behavior for buttons in bunker POIs. Helldivers will now let go of the button after holding it for a few seconds.
- Fixed some cases of large assets floating if the ground beneath them was blown up.
- Helldivers standing next to ICBMs during launch will get properly toasty with a chance of not-so-spontaneous combustion.
- Fixed unthrowable snowballs after ragdolling.
- Fixed being able to use grenades after drowning.
- Camera no longer locked on the player's own corpse and blocking spectator mode.
- Helldivers now take damage from fire, gas etc. generated by other players.
- Armor no longer stretches when dismembered.
Known Issues
These are issues that were either introduced by this patch and are being worked on, or are from a previous version and have not yet been fixed.- Game may crash after dropping several high power stratagems in succession.
- Picking up items from caches may cause characters to freeze in place for an extended period of time.
- Picking up items from bunkers and caches in quick succession may render one of the items unpickable.
- Players cannot unfriend other players befriended via friend code.
- Players may be unable to select loadout or return to ship when joining a multiplayer game session via PS5 Activity Card.
- Mission objective HUD displays different numbers for client and host during some missions.
- Default armor is always shown while viewing the warbond, regardless of the armor that player has equipped.
- Text chat box display is obstructed by the cinematic letterboxing during extraction.
- Some text in the HUD/UI is missing or not displaying correctly.
- Players may experience issues when many players attempt to login and/or play at the same time:
- Login rate limiting
- Players may become disconnected during play
- Various UI issues may appear when the game interacts with servers
- Some games may not be joinable by others for a short period of time
De railgun heb ik nu al een aantal potjes ingeruild voor de Arc. Die is met name tegen bugs zeer effectief en ook leuk om mee te spelen. Wel oppassen dat je niet te dicht in de buurt van teammembers schiet
Had wel een indicator ofzo op de grond verwacht om te zien waar ze landen
Die indicator op de grond ben jezelf (acheraf) of vlieg je ook weer een achterlijk stuk door de lucht als je geraakt wordtRicmaniac schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:31:
Net meteorieten regen gezien. gelijk 2 keer erdoor dood gegaan tijdens extraction. maar ziet er wel echt goed uit.
Had wel een indicator ofzo op de grond verwacht om te zien waar ze landen

(game name Warjan, reporting for duty)
[ Voor 17% gewijzigd door Expanse op 06-03-2024 15:56 ]
мы идем к победе
Edit: lijkt gefixed door gameguard map weg te gooien en steam een repair te laten doen.
[ Voor 37% gewijzigd door kneusteun op 06-03-2024 18:13 ]
Die blijft flut, flametrower heeft nog steeds irritante vertraging, gros speelde al op overcharged raingun en daarmee kan je nog steeds prima spelen (zolang je de timer weet). Laser is dan wel weer handig tegen robots, bleef raar dat een lazer kon deflectenCardwizard schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:44:
zo te zien moet de railgun ingeruild worden voor een laser cannon?
Breaker vind ik raar, dat ding heb ik nooit als zwak gezien echt.
Armor eerlijk gezegd.. merk nog geen verschil. Net serie van 6 missies gedaan, waarvan 2 elk met ander type, niet echt het idee dat de 1 nu meer doet dan de ander, buiten sneller zonder stamina te zitten
En die rocketpod robots doen nog steeds een 1 shot (of healtgaten met shield).
Edit, blijkbaar heeft de Slugger dezelfde buffs gekregen als de Punisher, ook 60 ammo en beide shotties krijgen volledige ammo-restock bij 1 enkele supply drop (was normaal 12-20). Denk dat slugger nu echt top tier is geworden (al heeft hij nog steeds mogelijk een 'bug' als medium ipv light armor penetration).
Dat valt zwaar tegen, medium armor is dus compleet nutteloos, heavy misschien voor wat critters, maar zal weinig weerstand tegen rockets/shells van robots of de bile spew geven.
[ Voor 49% gewijzigd door SinergyX op 06-03-2024 19:33 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Op ps5 ook zeer veel crashes gehad vanavond en mn teamgenoten ook.kneusteun schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 16:43:
ik weet niet wat er op pc aan de hand is, maar bijna insta crashes na de update.
Edit: lijkt gefixed door gameguard map weg te gooien en steam een repair te laten doen.
Drama
Hierna geen problemen meer gehad gelukkig.HertogJack schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 21:46:
[...]
Op ps5 ook zeer veel crashes gehad vanavond en mn teamgenoten ook.
Drama
Ik weet nog niet wat ik van de nieuwe meteor shower moet vinden. Het voegt zeker wat toe qua spanning, maar ik heb op dit moment nog geen effectieve manier gevonden om mijzelf ervoor te beschermen. (Als je de grond blauw zit oplichten is het vaak al te laat
Het verbaast mij overigens hoe goed de game draait. Ik las voor aankoop dat de 7900xtx behoorlijk wat issues had maar na het installeren van de AMD beta drivers viel het allemaal wel mee. Heel af en toe heb ik nog een crash maar het is niet onspeelbaar.
Ik draai de 7900xtx als eGPU op een Mini pc, en hoewel sommige games dat absoluut niet tof vinden lijkt Helldivers er geen problemen mee te hebben gelukkig, zelfs niet op 4k ultra.
Precision strike, Orbital laser en napalm onder andere.himlims_ schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 01:58:
Welke strategems slopen bugholes?
Kan met gewone granaat, granaat werper en auto-Cannon ()
Maar er zijn ook verschillende strategems die bugholes, sluiten; maar welke ?
Eagle cluster doet het soms ook als de clusters goed vallen maar is een groter kans op falenhimlims_ schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 01:58:
Welke strategems slopen bugholes?
Kan met gewone granaat, granaat werper en auto-Cannon ()
Maar er zijn ook verschillende strategems die bugholes, sluiten; maar welke ?
Voor een spel dat bedoeld is om met anderen te spelen, vind ik de multiplayer mission selection wel echt bagger uitgewerkt... Elkaars ship joinen, missies selecteren op een map, niet weten wat je gaat doen, geen idee of een game in progress is, in de hoeveelste missie die spelers reeds zitten, ... Soms is een lijst met wat filters echt niet zo slecht, maar is mss persoonlijke smaak.
De Eagle airstrike, 500kg, en de 2 barrages (als je geluk hebt) werken ook in mijn ervaring.NightShadow22 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:09:
[...]
Precision strike, Orbital laser en napalm onder andere.
Daarnaast werkt een turret/supply/support weapon/reinforcement er op landen ook
Verder lijken er ook wel wat aanpassingen te zijn in de enemies, heb het idee dat vooral die kleinste bugs een stuk agressiever zijn en je binnen no timen swarmen.
Gelukkig nog steeds heel veel lol. Zelden zoveel gelachen met een game.
Devs die zeggen dat door balancing je meer moet rekenen op de stratagems welke eigenlijk niet altijd voldoende zijn. Ze zijn inaccuraat (500KG) voor de bile titans en de dingen die wel accuraat zijn én genoeg damage, zijn zeer gelimiteerd in cooldown en gebruik. Het gebruik van special weapons via hellpods.
De railgun is viable maar voor bile titans werkt die naar de update niet voldoende meer en tevens wordt je toch helemaal overspoeld met de chargers waar je het beste met de recoilless wat tegen kan doen, maar het reloaden is dan weer onmogelijk door de hoeveelheid kleinere bugs en andere chargers.
Ik krijg een beetje het gevoel dat de devs zelf niet spelen op de hogere diffs

Door de super frequente bug spawns schijn je nu zelfs op de lagere diffs niet meer de PoI echt te kunnen doen en kun je alleen die meenemen die je toevallig tussen de objectives tegenkomt.
De laatste patch maakt de game voor mij minder gebalanceerd (de nuttige wapens op hogere diffs zijn beduidend minder goed) en ook minder leuk om te spelen.
Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Je kan ook op lagere difficulty spelen toch?True schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:02:
Ik vond de balancing (voor bugs althans) sinds de update niet helemaal meer lekker. Verschillende posts hier onderstrepen mijn gevoel: https://old.reddit.com/r/...o_with_5_bile_titans_and/
Devs die zeggen dat door balancing je meer moet rekenen op de stratagems welke eigenlijk niet altijd voldoende zijn. Ze zijn inaccuraat (500KG) voor de bile titans en de dingen die wel accuraat zijn én genoeg damage, zijn zeer gelimiteerd in cooldown en gebruik. Het gebruik van special weapons via hellpods.
De railgun is viable maar voor bile titans werkt die naar de update niet voldoende meer en tevens wordt je toch helemaal overspoeld met de chargers waar je het beste met de recoilless wat tegen kan doen, maar het reloaden is dan weer onmogelijk door de hoeveelheid kleinere bugs en andere chargers.
Ik krijg een beetje het gevoel dat de devs zelf niet spelen op de hogere diffs(zeker gezien ze gezegd hebben dat ze balancen rond de mid-tier diffs).
Door de super frequente bug spawns schijn je nu zelfs op de lagere diffs niet meer de PoI echt te kunnen doen en kun je alleen die meenemen die je toevallig tussen de objectives tegenkomt.
De laatste patch maakt de game voor mij minder gebalanceerd (de nuttige wapens op hogere diffs zijn beduidend minder goed) en ook minder leuk om te spelen.
Ja:
- dan kun je spelen
- de stratagems hebben nog steeds een vrij lange CD
- de stratagems zijn nog steeds vrij inaccuraat voor het doel
- dan is er geen f*ck aan
- geen uitdaging
- geen super rare samples
- blijkbaar dan ook niet echt meer mogelijk om de map te clearen (zelf niet geprobeerd)
Poeh, ik speelde gisteravond na de patch voor het eerst. Eerlijk is eerlijk, ik was behoorlijk moe dus wellicht lag het aan mij, maar ik had echt heel erg het gevoel under-equipped te zijn.. Dit had ik voor de patch al dat ik het gevoel had je maar net aan bestand was tegen alle bugs enzo, maar nu helemaal. Ook de spawn rate lijkt helemaal uit verhouding. Zelfs op niveau 3 of 4 spawnen er soms 4-5 chargers uit het niets. Ook lijken kleine bugs meer damage te doen, het is bijna niet te doen met bugs die ook stun uitdelen, ze raken je 2-3 keer en je bent dood.True schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:02:
Ik vond de balancing (voor bugs althans) sinds de update niet helemaal meer lekker. Verschillende posts hier onderstrepen mijn gevoel: https://old.reddit.com/r/...o_with_5_bile_titans_and/
Ik krijg een beetje het gevoel dat de devs zelf niet spelen op de hogere diffs(zeker gezien ze gezegd hebben dat ze balancen rond de mid-tier diffs).
Potjes van gisteravond leken meer op een running simulator dan een FPS
Deze patch heeft de game in mijn ogen absoluut geen goed gedaan en ik hoop heel serieus dat je een emergency patch uitbrengen om dit in ieder geval een beetje te herzien. Zal vandaag nog een poging wagen, maar waar ik voorheen "Extreme" al te moeilijk vond, is het nu helemaal niet te doen, zo kom ik nooit aan rare samples..
Dan loop je vooral vrij snel tegen een muur aan qua progress.True schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:09:
[...]
Ja:Nee:
- dan kun je spelen
- de stratagems hebben nog steeds een vrij lange CD
- de stratagems zijn nog steeds vrij inaccuraat voor het doel
- dan is er geen f*ck aan
- geen uitdaging
- geen super rare samples
- blijkbaar dan ook niet echt meer mogelijk om de map te clearen (zelf niet geprobeerd)
Ben het zoals ik al soort van aangaf in mijn post, met je eens. De balans lijkt een beetje zoek. Dat je niet wil dat iedereen met een railgun loopt vind ik prima, maar als het daardoor eigenlijk nauwelijks meer te doen is om bv Chargers enigszins te killen, word je echt zo snel overlopen.
Dat je op Diff3 of Diff4 serieus 4 à 5 chargers kunt krijgen maakt het zelfs voor mid-tier difficulties wel echt hele andere koek.Heaget schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:29:
Ook de spawn rate lijkt helemaal uit verhouding. Zelfs op niveau 3 of 4 spawnen er soms 4-5 chargers uit het niets.
Dat zijn difficulties die we in de eerste week vrij speelden op dag 1 (of 2) terwijl we nog niet de levels en/of R-points hadden voor de stratagems en verschillende wapens.
Gisterenavond zoekende naar redelijke wapens was op hard al een hele uitdaging bij de bugs. Robots op niveau 4 (challenging) was echt pittig. We speelden met 3 ervaren spelers.
Het lijkt wel of je wapens proppenschieters zijn en amper schade toebrengen........:(
Als het zo blijft weet ik niet of ik nog lang speel, er moet iets met de primary wapens gebeuren (buff).
De Breaker was misschien OP, je branden wel door je ammo heen..... meerdere keuzes zou welkom zijn. Het is nu kiezen tussen slecht of slechter......
PSN: IXI_BUDDHA_IXI
Speelde op Hard maar dat ging voorheen iets soepeler volgens mij.
Afgezien van de inhoudelijke wijzigingen heb ik na de update ineens heel veel glitches met bijvoorbeeld wapens of dode bugs en teamleden die in de lucht blijven zweven. Een cassette die ineens net onder de grond zat waardoor niemand hem kon pakken en het potje dus klaar was. Of onder water terecht komen en dat het doodgaan niet helemaal goed gaat waardoor ik het hele potje moest uitzitten onder water. Dat soort dingen had ik voor de update nooit.Henkie_NtA schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:44:
Game lijkt sinds de update wel stuk minder te draaien. Meerdere crashes gehad en game lijkt ook minder soepel te lopen en spelen.
[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 07-03-2024 15:19 ]
мы идем к победе
PSN: IXI_BUDDHA_IXI
Ik vind het een stuk leuker nu het moeilijker is.
Werd allemaal een beetje te makkelijk naar mijn idee.
De 45 medals van de laatste Major Order heb ik overigens niet gekregen.
Dacht dat die 2 planeten wel op 100% liberated stonden net.
[ Voor 32% gewijzigd door Sanny_83 op 07-03-2024 15:49 ]
Laser canon uitproberen dusDid you know that the new lasercannon can cook a shitton of enemies? It's CRAZY strong now since it can pen medium armor, but nope, no one is talking about it.
Did you know that apparently Gatling Orbital can kill Charger as they rises up from a breach? I didn't but apparently thats a vulnerability now.
Did you know that Chargers legs armor becomes weaken after they miss their charge and goes into the slow down animation? I just found out while testing the new lasercannon. (It was dead the moment it missed me since I accidentally break one of its leg with the lasercannon)
I probanly would've found them out here if the posts weren't flooded with all the shitty drama back and forth.
I get your points, heavies are bad, meta bad, wah wah the dev was being an asshole.
But I don't need a Super Amount of posts reminding of those 2 things.
I liked the RP posts, I liked the discussion on posts about loadouts and how "the meta" isn't really all that.
Have any of you even tried out the new lasercannon yet? It's freaking awesome! You can cook the butt of chargers and break bile titan sacks so easily (rendering them wayyyy less dangerous since the charger cant charge and the titan cant spit).
But are there any talk about it? Or talks about how strong the Punisher is?
Denk dat mensen teveel op de nerfs focussen. Misschien was de difficulty wel intended hoe het nu is. Het feit dat de overgrote meerderheid alleen maar met shields en railgun speelde zei genoeg.Buddha_ schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:32:
De patch heeft de game geen goed gedaan, teveel nerfs en geen buffs voor goede alternatieve strategieën.
Die waren ook gewoon OP. De damage die de railgun in standard mode al deed op die biletitans was niet zoals het hoorde.
Ben het er mee eens dat het nu te moeilijk voelt maar waarschijnlijk omdat we het hiervoor relatief makkelijk hadden overall.
Gezien de goeie game die we hebben gekregen geef ik ze wel een paar dagen de benefit of the doubt en kijken waar ze mee komen en/of wij nieuwe dingen uitvinden.
Wat al het online geklaag eigenlijk vooral laat zien is hoe iedereen alleen maar de meta gebruikte en verder weinig van de support weapons etc maar geprobeerd hebben.
Denk persoonlijk dat ze er goed aan hebben gedaan de paar overpowerde dingen te nerfen ipv de rest te buffen, Anders stellen de difficulty's helemaal niks meer voor. Het is alleen jammer dat een nerf van iets altijd als achteruit gang voelt.
Merk wel dat ikzelf gelijk kriegels krijg van alle negativiteit op de reddit etc. Instant toxicity ontstaan ala Call of duty level in een game die het vrij weinig had.
Beetje uitdaging dat was er al, de hoogste moeilijkheid heb ik nog niet vrijgespeeld want ging telkens net mis op het eind.Sanny_83 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:44:
Beetje uitdaging kan geen kwaad toch?
Ik vind het een stuk leuker nu het moeilijker is.
Werd allemaal een beetje te makkelijk naar mijn idee.
Dat beetje is voor mij nu wel door geslagen naar te veel uitdagend jammer genoeg, plus de vastlopers en andere ellende heeft voor mij de game tot nu toe wel verpest sinds gisteren, hoop dat het weer beter gaat worden
Dat is wellicht het nadeel van een game die ineens zo populair is geworden. Het valt mij op dat veel mensen zich meer druk maken om de meta, nerfs en het farmen van medals dan daadwerkelijk plezier te hebben in het spelen van de game. Het valt me mee dat mensen nog niet klagen over het ontbreken van damage numbers boven de vijand wanneer je ze raakt.Ricmaniac schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:26:
[...]
Merk wel dat ikzelf gelijk kriegels krijg van alle negativiteit op de reddit etc. Instant toxicity ontstaan ala Call of duty level in een game die het vrij weinig had.
Ook zoveel random potjes die puur en alleen de missies doen met die kleine maps, een paar turrets neerzetten en na 3 minuten klaar zijn en opnieuw zon'n map doen.
Dat schiet het doel toch een beetje voorbij, mensen vergeten plezier te hebben en te experimenteren met verschillende loadouts. Hopelijk dadelijk met de nieuwe wapens en strategems wordt dat weer een beetje de norm. Dat was wellicht het voordeel van de eerste Helldivers, die vloog grotendeels onder de radar maar had daardoor wel een kleine maar hele prettige en dedicated community.
Weer zo'n voorbeeld van 'meta'.
CRAZY STRONG, OVERPOWERED, INSANE POWERFUL.
Gros lijkt gewoon achter elke post aan te lopen waar zulke woorden in voorkomen, dan is het de anti-tank, dan de railgun, dan de flametrower, dan weer laser. De logica die hij over de charger noemt geld voor minimaal 3 andere wapens (arc, recoilless en nubtub), waarschijnlijk zelfs voor de 2 LMG's en sniper (gebruik ik niet).
De enige 'correcte' balans is de railgun, die nog steeds door de getrainde spelers als beste wapen gebruikt worden, het chargen is alleen timing en niet gewoon blind schieten. De huidige aanpassingen waren goed, soms jammer, omdat lang niet iedereen 'goed' met een flametrower omgaat (ja, een tier1 insect kan 5 seconde brandend rondlopen.. jij niet
Ik speel vrijwel uitsluitend randoms op Tier7 en het gaat gok 8/10 gewoon naar mission succesful. Robots ga ik vrijwel altijd recoilless, voor insects is het de Arc trower als standaard wapen (enige wapen dat 100% amor penetration heeft). Ja ik heb m'n bedenkingen op de armor ratings (zeker ragdolling) en er zijn zeker wapens die ik ronduit flut vind (hallo snipers), maar probeer je ding, maak je eigen loadout en speel wat je leuk vind, succes is veel hoger met iets waarmee je kan spelen, dan iets wat je 'moet' spelen.
En zeker nu de nieuwe wapens komen, de mechs en wagens, dat zal wel weer 10 pagina's aan posts 'OMG BEST OP WEAPON' krijgen en tientallen video's 'BEST SETUP FOR OP MISSIONS'
(Ja, met caps lijk je succesvoller te zijn om geloofwaardig te zijn).
Laser in kwestie is zeker leuk, maar de heat-charge mechanics heb ik een hekel aan, dat 9/10 ik dat ding natuurlijk weer sloop precies wanneer ik hem nodig heb, vergeten te laten afkoelen. Niet alleen het gevoel dat ik er effecienter mee ben dan bv een recoilless of arc, per saldo ben je met 4 man, waar ik voor chargers vrijwel altijd mijn raingun drop gebruik, of ik hou hem bezig zodat een teamgenoot hem kan neermaaien.. je hoeft geen 'super soldier kills em all' te zijn, je staat daar per saldo met 4 man die ook prima zwakheden kunnen hebben die een ander opvult met zijn/haar arsenaal. Flametrower is ook zo'n ding, geef 4 man zo'n ding.. daar komen heul veul reinforcements aan te pas
[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 07-03-2024 17:02 ]
De LMGs zijn vrij waardeloos. De ene maakt je statisch bij reloaden de andere niet. Beide doen ze te weinig damage tegen light armored. Ik had ze i.c.m. armor die recoil verminderd en dan vooral gecrouched schieten. Op de mid diff's kreeg je voor de patch hier al problemen mee. Ik was van de LMGs totdat ze niet meer een toevoeging waren op de diff die ik toen speelde. Ze zijn niet mobiel genoeg en bieden te weinig meerwaarde t.o.v. de explosieve / AP special weapons.SinergyX schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:57:
[...]
Gros lijkt gewoon achter elke post aan te lopen waar zulke woorden in voorkomen, dan is het de anti-tank, dan de railgun, dan de flametrower, dan weer laser. De logica die hij over de charger noemt geld voor minimaal 3 andere wapens (arc, recoilless en nubtub), waarschijnlijk zelfs voor de 2 LMG's en sniper (gebruik ik niet).
De enige 'correcte' balans is de railgun, die nog steeds door de getrainde spelers als beste wapen gebruikt worden, het chargen is alleen timing en niet gewoon blind schieten. De huidige aanpassingen waren goed, soms jammer, omdat lang niet iedereen 'goed' met een flametrower omgaat (ja, een tier1 insect kan 5 seconde brandend rondlopen.. jij niet).
Ik speel vrijwel uitsluitend randoms op Tier7 en het gaat gok 8/10 gewoon naar mission succesful. Robots ga ik vrijwel altijd recoilless, voor insects is het de Arc trower als standaard wapen (enige wapen dat 100% amor penetration heeft). Ja ik heb m'n bedenkingen op de armor ratings (zeker ragdolling) en er zijn zeker wapens die ik ronduit flut vind (hallo snipers), maar probeer je ding, maak je eigen loadout en speel wat je leuk vind, succes is veel hoger met iets waarmee je kan spelen, dan iets wat je 'moet' spelen.
En zeker nu de nieuwe wapens komen, de mechs en wagens, dat zal wel weer 10 pagina's aan posts 'OMG BEST OP WEAPON' krijgen en tientallen video's 'BEST SETUP FOR OP MISSIONS'
Niet vergeten dat er geen incentive is om mobs te killen. Je moet objectives doen en eventueel mobs clearen die daar zijn of tussen jou en de objective zitten.
100%SinergyX schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:57:
[...]
De enige 'correcte' balans is de railgun, die nog steeds door de getrainde spelers als beste wapen gebruikt worden, het chargen is alleen timing en niet gewoon blind schieten. De huidige aanpassingen waren goed, soms jammer, omdat lang niet iedereen 'goed' met een flametrower omgaat (ja, een tier1 insect kan 5 seconde brandend rondlopen.. jij niet).
Laser in kwestie is zeker leuk, maar de heat-charge mechanics heb ik een hekel aan, dat 9/10 ik dat ding natuurlijk weer sloop precies wanneer ik hem nodig heb, vergeten te laten afkoelen. Niet alleen het gevoel dat ik er effecienter mee ben dan bv een recoilless of arc, per saldo ben je met 4 man, waar ik voor chargers vrijwel altijd mijn raingun drop gebruik, of ik hou hem bezig zodat een teamgenoot hem kan neermaaien.. je hoeft geen 'super soldier kills em all' te zijn, je staat daar per saldo met 4 man die ook prima zwakheden kunnen hebben die een ander opvult met zijn/haar arsenaal. Flametrower is ook zo'n ding, geef 4 man zo'n ding.. daar komen heul veul reinforcements aan te pas
Zelfde hier.
Wat bedoel je btw met Recoiless? ik bedoel ik weet wat recoil is maar weet niet welke je specifiek bedoelt.
recoilless rifleRicmaniac schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:06:
[...]
100%
Zelfde hier.
Wat bedoel je btw met Recoiless? ik bedoel ik weet wat recoil is maar weet niet welke je specifiek bedoelt.
/f/image/eq2xEBXZIHAztH6A4bo0AhxA.png?f=fotoalbum_large)
Aaah.. ik heb mezelf 2 wapens verkeerd aangeleerd, ik haal er 2 compleet door elkaar.Ricmaniac schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:06:
[...]
100%
Zelfde hier.
Recoilless rifle is de 'RPG' met 5-rockets backback.
Autocannon is de '50cal gun' op je schouder met een 10-clip backpack.
Ik ben groot fan van de autocannon, ik dacht altijd dat dat de 'recoilless rifle' was
[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 07-03-2024 17:13 ]
Er is op reddit nogal wat kritiek op de patch en de manier waarop sommige Devs van de game zich uitte op Discord, wat PR technisch niet heel sterk was (spelers moesten maar niet klagen dat het te moeilijk werd gemaakt).Cardwizard schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:55:
Het aantal spelers online is wel heel laag vandaag (mensen in mijn lijst) ook het totaal aantal spelers is het laagst sinds 3 weken volgens de grafieken, zou dat iets betekenen?
Wellicht daardoor globaal ook wat ingezakt.
De autocannon is mijn favoriete 'heavy' - vandaag samen met squadmate dat 'snel laden' gedaan (dat kan wanneer 1 de gun heeft, en de ander de backpack) wanneer je dat doet, wordt je teammate aan jouw movement verbonden (je bent met 2, beweegt als 1).SinergyX schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:12:
[...]
Aaah.. ik heb mezelf 2 wapens verkeerd aangeleerd, ik haal er 2 compleet door elkaar.
Recoilless rifle is de 'RPG' met 5-rockets backback.
Autocannon is de '50cal gun' op je schouder met een 10-clip backpack.
Ik ben groot fan van de autocannon, ik dacht altijd dat dat de 'recoilless rifle' was
wordt ook gedemonstreerd bij weapen info:
dat was leuk raggen met z'n 2e
vraagje aan de pc users:
heb een 4070super; afgelopen week continue 120-130fps 'stabiel'
sinds de patch van gister en vandaag, kom ik veel lager uit met 'gemiddelde fps' van rond de 70?!
hoe ervaren jullie dit? instellingen lijken ongewijzigd, laatste drivers en updates.
Hopelijk kunnen ze dit nog wat verbeteren. Zelf vind ik de environmental challenges wel een leuke toevoegen. Als er midden in de strijd nog eens een meteorieten regen doorheen komt is de chaos wel compleet 😃
Same na de patch heb ik op de PC duidelijk minder fps, ik hoorde er iemand anders in mijn team ook al over.himlims_ schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 00:36:
[...]
De autocannon is mijn favoriete 'heavy' - vandaag samen met squadmate dat 'snel laden' gedaan (dat kan wanneer 1 de gun heeft, en de ander de backpack) wanneer je dat doet, wordt je teammate aan jouw movement verbonden (je bent met 2, beweegt als 1).
wordt ook gedemonstreerd bij weapen info:
[YouTube: Helldivers 2 Promote Synergy Trophy Guide | How to perform assisted reload]
dat was leuk raggen met z'n 2e
vraagje aan de pc users:
heb een 4070super; afgelopen week continue 120-130fps 'stabiel'
sinds de patch van gister en vandaag, kom ik veel lager uit met 'gemiddelde fps' van rond de 70?!
hoe ervaren jullie dit? instellingen lijken ongewijzigd, laatste drivers en updates.
Ik speel met de shields en railgun om de game op de hardste moeilijkheid door te komen omdat er vaak 2 a 3 Titans en 3 a 4 Chargers tegelijk spammen. Je was als nog meerdere schoten nodig, soms wel 6 om een Charger te ontdoen van wat armor wat nu dus amper nog lukt. Ik vond de wapens absoluut niet te sterk voor Deathwish of Helldrive mode.Ricmaniac schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:26:
[...]
Denk dat mensen teveel op de nerfs focussen. Misschien was de difficulty wel intended hoe het nu is. Het feit dat de overgrote meerderheid alleen maar met shields en railgun speelde zei genoeg.
Die waren ook gewoon OP. De damage die de railgun in standard mode al deed op die biletitans was niet zoals het hoorde.
Ben het er mee eens dat het nu te moeilijk voelt maar waarschijnlijk omdat we het hiervoor relatief makkelijk hadden overall.
Gezien de goeie game die we hebben gekregen geef ik ze wel een paar dagen de benefit of the doubt en kijken waar ze mee komen en/of wij nieuwe dingen uitvinden.
Wat al het online geklaag eigenlijk vooral laat zien is hoe iedereen alleen maar de meta gebruikte en verder weinig van de support weapons etc maar geprobeerd hebben.
Denk persoonlijk dat ze er goed aan hebben gedaan de paar overpowerde dingen te nerfen ipv de rest te buffen, Anders stellen de difficulty's helemaal niks meer voor. Het is alleen jammer dat een nerf van iets altijd als achteruit gang voelt.
мы идем к победе
Zeker nog niet bedacht dat de developers niet willen dat iedereen alleen maar op de hoogste moeilijkheidsgraad speelt?Expanse schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:15:
[...]
Ik speel met de shields en railgun om de game op de hardste moeilijkheid door te komen omdat er vaak 2 a 3 Titans en 3 a 4 Chargers tegelijk spammen. Je was als nog meerdere schoten nodig, soms wel 6 om een Charger te ontdoen van wat armor wat nu dus amper nog lukt. Ik vond de wapens absoluut niet te sterk voor Deathwish of Helldrive mode.
Ja en als ik dan een stapje terug neem en zag dat mensen die difficulties met die combi ook solo deden snap ik de nerf wel. Ik ben van mening dat solo op moeilijkste difficulty niet echt mogelijk moet zijn.Expanse schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:15:
[...]
Ik speel met de shields en railgun om de game op de hardste moeilijkheid door te komen omdat er vaak 2 a 3 Titans en 3 a 4 Chargers tegelijk spammen. Je was als nog meerdere schoten nodig, soms wel 6 om een Charger te ontdoen van wat armor wat nu dus amper nog lukt. Ik vond de wapens absoluut niet te sterk voor Deathwish of Helldrive mode.
Je zou daar veel meer moeten samen spelen om uitdaging te houden. anders haalt het het hele nut van difficulties weg.
Ik heb een 2ehands gescoord.
Deze komt vanmiddag binnen en dan kan ik hem gelijk ff uitproberen.
Ik ben nu level 9, maar vind de game best zwaar (speel doorgaans op niveau easy).
ff in alle stress een resupply pack intypen of een sentry.... meestal ben ik dood, voordat ik hiervan gebruik kan maken.
Hoop dat dat met die Stream Deck makkelijker gaat worden.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
En vooral in beweging blijven als je dat doet natuurlijk.
Uit de Discord:
Hell-o, Divers! I wanted to take a moment this afternoon to let you all know that we've heard your concerns over the last few days regarding enemy spawns, enemy armor, and the ability to kill these enemies. As we've said before, our teams are always taking in player feedback and looking at how we can tweak the game to ensure that it is fair, enjoyable and provides the best experience for everyone.
I can confirm that we're currently looking at changes to the spawn rates and health pools of heavy enemies, and will be attempting to spread them out more to prevent large spikes of tougher mobs appearing at the same time, as well as making them a bit easier to bring down. This change should go out in a future hotfix - no date as of yet.
In addition, we forgot to mention (oops) that the EAT-17 and Recoilless Rifle no longer suffer from a 50% damage decrease when hitting an armored enemy at a 'glance angle' that deflects the shot. Combined with the upcoming adjustment to health and spawn rates, this should make the larger enemies a bit less common, instead spawning more 'chaff' enemies to support them, and should allow players to bring these enemies down with a single well-placed shot. Hopefully this leads to less instances of endless kiting and players being left without any effective weaponry to kill harder enemies.
[ Voor 140% gewijzigd door True op 08-03-2024 10:47 ]
De nerfes waren naar mijn mening meer dan terecht, feit is alleen dat ze tegelijk de moeilijkheidsgraad flink hebben opgeschroefd. Waar je vroeger misschien 1 Bile en 2 chargers uit 1 bug breach kreeg, lopen er nu soms 4 bile's uit 1 breach. Dat is gewoon te fors. Alleen de nerf was al voldoende geweest.True schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:42:
De devs zien zelf ook in de dat de patch niet over de hele linie goed uitpakt:
[Afbeelding]
Lege virente, virent cuncta
Probleem is ook dat we nooit het 'echte' spel gespeeld hebben.MxMayne1 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:46:
[...]
De nerfes waren naar mijn mening meer dan terecht, feit is alleen dat ze tegelijk de moeilijkheidsgraad flink hebben opgeschroefd. Waar je vroeger misschien 1 Bile en 2 chargers uit 1 bug breach kreeg, lopen er nu soms 4 bile's uit 1 breach. Dat is gewoon te fors. Alleen de nerf was al voldoende geweest.
Een ram van een charger deed eerder pijn, maar dat was het. Nu pak je daarna ook nog fall damage of damage omdat je tegen een rots aangegooid wordt en ben je instant dood. Ragdoll van een berg af kan je gemakkelijk doden. Environmental damage door teammates is dodelijk. En ook een sprong van 2 meter naar beneden doet 1/3e van je HP (die snap ik sowieso niet gezien we met 500m/s uit de lucht vallen).
Er waren deze patch eigenlijk:
- nerfs van duidelijk wapens die relatief gezien aan anderen OP waren
- fixes van bugs waardoor de game moeilijker is geworden
- mob spawn aanpassingen die op alle Diffs het moeilijker maken
Toevallig GantzTheDemon?Dennisdn schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:24:
Hadden gister een lolbroek van level 50 die eerst ons al het werk liet doen en vlak voor het boarden iedereen af schoot en snel het vliegtuig in ging, ik neem aan om alle samples enzo af te pakken. Zou het zin hebben als het nog eens gebeurd zoiets te reporten voor valsspelen?
Resources e.d. zijn gedeeld, dus maak je daar niet druk om. Het enige wat je verliest niet krijgt is de 25XP per persoon welke het schip niet bereikt.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik weet de naam niet meer, maar hij schoot eerst alle 3 af en kickte ons daarna vlak voor het boarden, waardoor ik er eigenlijk niet op heb gelet of ik nog iets had gekregen. Hij deed het ook zo snel dat ie het duidelijk vaker deed.D4NG3R schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:32:
[...]
Toevallig GantzTheDemon?
Resources e.d. zijn gedeeld, dus maak je daar niet druk om. Het enige wat je verliest is de 25XP per persoon welke het schip niet bereikt.
Ah pas in de lobby een kick, geen zorgen om maken. Gewoon lekker door gaan naar je volgende potje, eventueel zelf lekker een lobby hosten.

[ Voor 35% gewijzigd door D4NG3R op 08-03-2024 11:38 ]
Nou het kicken was nog vóór ie het vliegtuig in ging, dus denk wel om er zelf beter van te worden. Was er ook niet boos om ofzo, het is maar een spelletje. Maar dan ik ga ik het voortaan wel reportenD4NG3R schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:36:
Oh als het om een daadwerkelijke kick ging is het een ander verhaal. Gewoon reporten die hap dan, er zitten een paar rotte appels in de community.
Ah pas in de lobby een kick, geen zorgen om maken. Gewoon lekker door gaan naar je volgende potje, eventueel zelf lekker een lobby hosten.
Binnenkort maar eens een avondje langdurig gamen. Ik ben wel blij met de quickplay die ze erin hebben gestopt, het was lastig om in een multiplayer game te komen.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Hij denkt dat, maar dat is helemaal niet zo.Dennisdn schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:52:
[...]
Nou het kicken was nog vóór ie het vliegtuig in ging, dus denk wel om er zelf beter van te worden. Was er ook niet boos om ofzo, het is maar een spelletje. Maar dan ik ga ik het voortaan wel reporten
Je krijgt namelijk minder exp omdat niet iedereen extract én de samples zijn toch voor iedereen. 10 vinden = 4
spelers krijgen er 10.
Dit is gewoon toxic gedrag.
Hij krijgt niet meer, maar daar gaat het hem waarschijnlijk ook niet om. Op level 50 weettie dondersgoed hoe de loot gedeeld word.
Dit is inderdaad gewoon pure toxicity, een ander z'n rewards ontnemen zonder er zelf ook maar een greintje voordeel van te hebben.
[ Voor 91% gewijzigd door D4NG3R op 08-03-2024 12:28 ]
Die solo spelers doen een speedrun vooral stealth en gaan niet het gevecht aan met Titans en Chargers. Tenminste dat is wat ik op filmpjes zag. Bij de extraction point gaan ze rondjes rennen tot het schip land.Ricmaniac schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:29:
[...]
Ja en als ik dan een stapje terug neem en zag dat mensen die difficulties met die combi ook solo deden snap ik de nerf wel. Ik ben van mening dat solo op moeilijkste difficulty niet echt mogelijk moet zijn.
Je zou daar veel meer moeten samen spelen om uitdaging te houden. anders haalt het het hele nut van difficulties weg.
мы идем к победе
Waarom niet? Bugs, crashes of omdat de moeilijkheid te hoog was?NokiaFan schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:00:
Net een paar potjes gespeeld, het was tot twee keer toe niet mogelijk om te extracten.
De spawns zijn ook gebaseerd op teamsize, meer nests/dropships, meer patrols, logisch want je hebt ook 4x de firepower aan boord.Expanse schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:38:
[...]
Die solo spelers doen een speedrun vooral stealth en gaan niet het gevecht aan met Titans en Chargers. Tenminste dat is wat ik op filmpjes zag. Bij de extraction point gaan ze rondjes rennen tot het schip land.
De hoeveelheid nests/bases er nog op de map zijn lijkt te bepalen hoe druk het word, wij hebben soms complete map leeggemaaid en extract is vrijwel 2 minuten niets doen (buiten 1 groep misschien), andere keer hebben wij in denk eerste 30seconde al 2 titans en 4 chargers.
Echte harde logica heb ik nog niet gevonden, soms sta je 2 minuten vrijwel niets te doen, andere keer kan je niet eens 5 seconde spawnen en je bent al weer dood. Maar zolang je niets meer kan maaien, blijft natuurlijk alles gewoon doorgaan.
Maar ik meer vooral, teamwork. Ik kwam gister in random van 3 terecht waar het initieel niet echt lekker liep, de opvolgende gok 8 missies gingen vrijwel probleemloos. Natuurlijk gingen we dood, maar de balans die we in de wapens hadden werkte zeer goed. Ik liep arc/shield voor al het cannon-fodder zo snel mogelijk neer te maaien, 2 met recoilless/autocanon voor de grotere, de 4de met safety off railgun voor de big boys, maar lomp gezegd was iedereen in staat een solo charger gewoon neer te krijgen, of lang genoeg bezig houden voor een ander dat ding neer te krijgen.
Toegegeven, op tier8 en tier9 is het soms gewoon niet leuk meer, bij insects kan je nog redelijk tegen charger/titan opgaan (ze zijn relatief traag), maar bij de robots die vrachtlading aan tanks, hulks, shielders en rocketpods...
Zelfs met maximale armor kan je 1 shotted worden door die tank/pods, flametrower van hulk is miliseconde werk, maar ze gelijktijdig trachten neer te krijgen.. compleet ander verhaal. En waar je bij insects in principe weg kan lopen, robots zijn vrijwel allemaal ranged, dus zelfs dan wordt je nog aan alle kanten kapot geschoten. Zeker aan het begin was ik veel grotere fan van robots dan insects, maar sinds deze update.. denk dat ik na 1 potje geen robot missie meer heb gedaan
Bug, we kwamen het ship niet binnen.True schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:53:
[...]
Waarom niet? Bugs, crashes of omdat de moeilijkheid te hoog was?
Daarnaast, hebben meer mensen op dit moment problemen met inloggen in de game? Ik was een uurtje geleden aan het spelen, even uitgelogd om wat anders te doen en toen ik weer terug wilde lukte het niet meer. Krijg een error en dat is het, kan niet reconnecten, alleen maar sluiten.