Worden die wel ondersteund? Volgens de Resido website alleen de DTS4 & T87RF.vincent1203 schreef op zondag 28 september 2025 @ 19:41:
dt40bt22 thermostaten.
Ik had dus idd de verkeerde thermostaten erbij geleverd gekregen ... hoe is het mogelijk ...
Maar .. ik heb het draaien hoor. Het relais hadden ze helemaal verkeerd aangesloten..dus de warmtepomp / pomp kreeg helemaal geen signaal om aan te springen.sjezussss.
Nu ben ik nog een t pielen met minimale uit tijd, minimale aan tijd. Dit kun je op de evo zelf instellen en op de hcc100 nog n keer.. Stel ik heb op de evo staan aan tijd 5 min, en uit tijd ook 5 min. En op de hcc100 10 min aan, 10 min uit tijd.. Is dan de tijd in de evo leidend? Welke settings hebben jullie, zowel in de hcc als in de evo staan? Nu was ik ook aan t kijken naar die flow meters. Als ik alle zones aanzet op zeg : 23 graden dan zakken ze allemaal naar plm 1,2 - 1.5L lijkt me goed toch?
daarnaast vroeg ik me af hoe stel je de flow per zone goed in,.. of ze je alle zones op bijv 23 grdn en dan maar draaien aan alle flowmeters om op plm 1 a 1,5 uit te komen.. (Of stel je in per zone?) dus 1 zone op 23 grdn de rest op 15 grdn, vervolgens die zone met 23 grdn juist instellen enz? Groet maar weer en dank alvast!
Maar .. ik heb het draaien hoor. Het relais hadden ze helemaal verkeerd aangesloten..dus de warmtepomp / pomp kreeg helemaal geen signaal om aan te springen.sjezussss.
Nu ben ik nog een t pielen met minimale uit tijd, minimale aan tijd. Dit kun je op de evo zelf instellen en op de hcc100 nog n keer.. Stel ik heb op de evo staan aan tijd 5 min, en uit tijd ook 5 min. En op de hcc100 10 min aan, 10 min uit tijd.. Is dan de tijd in de evo leidend? Welke settings hebben jullie, zowel in de hcc als in de evo staan? Nu was ik ook aan t kijken naar die flow meters. Als ik alle zones aanzet op zeg : 23 graden dan zakken ze allemaal naar plm 1,2 - 1.5L lijkt me goed toch?
daarnaast vroeg ik me af hoe stel je de flow per zone goed in,.. of ze je alle zones op bijv 23 grdn en dan maar draaien aan alle flowmeters om op plm 1 a 1,5 uit te komen.. (Of stel je in per zone?) dus 1 zone op 23 grdn de rest op 15 grdn, vervolgens die zone met 23 grdn juist instellen enz? Groet maar weer en dank alvast!
Hoi allemaal,
Situatie:
Alvast bedankt.
Situatie:
- Warmtepomp (Alfea Extensa AI10) voor vloerverwarming benedenverdieping, warmtepomp wordt aangestuurd door eigen (Alfea Extensa wegens efficientere communicatie) thermostaat. Ik wil de HCC100 alleen gebruiken om de motoren van de zones te bedienen. (Dus niet de warmtepomp aansturen)
- CV (Remeha Tzerra Ace 39 CW5 ketel middels OpenTherm op HR93 radiatorknoppen
- Beiden via EvoHome te bedienen.
- Bij warmtevraag van de vloerverwarming activeert de HCC100 de CV ketel, ook al zeg ik in de Resideo Pro App dat hij het toestel niet moet bedienen. Kennelijk overruled de EvoHome de HCC100 setting.
- De HR93 radiatorknoppen activeren de CV ketel juist niet meer.
- Is er iemand die toevallig ook deze opstelling heeft? Of een oplossing weet om te zorgen dat de HCC100 de ketel niet meer aanstuurt?
Alvast bedankt.
De evohome stuurt nu het ketelrelais bij warmtevraag van de hcc100 of de radiatorknoppen.
Want door te zeggen tegen de hcc100 dat hij geen ketel regeling heeft stuurt de EvoHome het ketel relais.
Je kan proberen te zeggen tegen de hcc100 dat deze wel het toestel moet bedienen zodat de evohome dat niet hoeft te doen.
Doordat je twee verwarmingstoestellen op 1 EvoHome systeem heb gaat dit mogelijk daardoor niet werken. Als dit niet werkt moet je eigenlijk een tweede evotouch plaatsen om er 2 systemen van te maken
Want door te zeggen tegen de hcc100 dat hij geen ketel regeling heeft stuurt de EvoHome het ketel relais.
Je kan proberen te zeggen tegen de hcc100 dat deze wel het toestel moet bedienen zodat de evohome dat niet hoeft te doen.
Doordat je twee verwarmingstoestellen op 1 EvoHome systeem heb gaat dit mogelijk daardoor niet werken. Als dit niet werkt moet je eigenlijk een tweede evotouch plaatsen om er 2 systemen van te maken
@Zero0703 Die eigen (Alfea Extensa wegens efficientere communicatie) thermostaat is niet gekoppeld aan evohome of de HCC100, als ik je goed begrijp?
Dan zal je het ook zo gemaakt hebben dat er geen bedrade of draadloze koppeling is tussen evohome of HCC100 en je WP? Als die er wel is, dan moet je die weghalen, want je laat de WP bedienen door je eigen thermostaat.
Heb je dan niet wat je wilt?
Dan zal je het ook zo gemaakt hebben dat er geen bedrade of draadloze koppeling is tussen evohome of HCC100 en je WP? Als die er wel is, dan moet je die weghalen, want je laat de WP bedienen door je eigen thermostaat.
Heb je dan niet wat je wilt?
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Dank voor de reacties.
@BadConnection Dat heb ik geprobeerd inderdaad, de HCC een (niet bestaande) warmtebron laten aansturen, maar dan nog blijft EvoHome de CV ketel aansturen. Sterker nog, bij warmtevraag van de radiatoren middels de radiatorknoppen gaat het ketelrelais niet aan, en bij warmtevraag van ruimtes beneden middels een DTR4 en Honeywell EvoHome (gekoppeld) wel.
@Hippe Lip Er is geen bedrade of draadose koppeling tussen Alfea Extensa Thermostaat / WP en het Honeywell systeem. Enige link die er is, is de HCC100 die de kleppen van de vloerverwarming zou moeten bedienen. De warmtebron van die vloerverwarming is de WP, maar die wordt dus apart aangestuurd.
Voor nu heb ik de HCC100 losgekoppelt van EvoHome, en direct aan 2 aparte Honeywell DT4R Thermostaten gekoppeld. Dan werkt het wel goed, echter zijn die 2 zones niet zichtbaar of te regelen via app of de bedieningsinterface.
Het lijkt dus of de EvoHome de setting van de HCC100 negeert, en bij warmtevraag altijd de gekoppelde warmtebron activeert, en dus niet samen kan werken met 2 gescheiden warmtebronnen. Wat volgens Honeywell overigens wel zou moeten kunnen....
@BadConnection Dat heb ik geprobeerd inderdaad, de HCC een (niet bestaande) warmtebron laten aansturen, maar dan nog blijft EvoHome de CV ketel aansturen. Sterker nog, bij warmtevraag van de radiatoren middels de radiatorknoppen gaat het ketelrelais niet aan, en bij warmtevraag van ruimtes beneden middels een DTR4 en Honeywell EvoHome (gekoppeld) wel.
@Hippe Lip Er is geen bedrade of draadose koppeling tussen Alfea Extensa Thermostaat / WP en het Honeywell systeem. Enige link die er is, is de HCC100 die de kleppen van de vloerverwarming zou moeten bedienen. De warmtebron van die vloerverwarming is de WP, maar die wordt dus apart aangestuurd.
Voor nu heb ik de HCC100 losgekoppelt van EvoHome, en direct aan 2 aparte Honeywell DT4R Thermostaten gekoppeld. Dan werkt het wel goed, echter zijn die 2 zones niet zichtbaar of te regelen via app of de bedieningsinterface.
Het lijkt dus of de EvoHome de setting van de HCC100 negeert, en bij warmtevraag altijd de gekoppelde warmtebron activeert, en dus niet samen kan werken met 2 gescheiden warmtebronnen. Wat volgens Honeywell overigens wel zou moeten kunnen....
Ik wist niet dat Evohome dat zou kunnen. Waar heb je dat gevonden?en dus niet samen kan werken met 2 gescheiden warmtebronnen. Wat volgens Honeywell overigens wel zou moeten kunnen....
@Meteen Heb het nagevraagd bij Resideo: “Het moet allemaal kunnen werken, echter raden wij u aan om samen met een installateur naar de beste oplossing te kijken.” Heb ook naar Tado gekeken, maar die hebben zelf geen thermische motoren.
Ik heb zo’n configuratie nog niet gevonden in de documentatie en Academy van Evohome. En voor zover ik weet en begrijp dient bij een combinatie van HCC100 en Evohome, waarbij je deze twee tijdens het configureren aan elkaar koppelt, de Evohome de ketel dan wel de warmtepomp aan te sturen.Zero0703 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 22:24:
@Meteen Heb het nagevraagd bij Resideo: “Het moet allemaal kunnen werken, echter raden wij u aan om samen met een installateur naar de beste oplossing te kijken.” Heb ook naar Tado gekeken, maar die hebben zelf geen thermische motoren.
[ Voor 5% gewijzigd door Meteen op 21-10-2025 09:29 ]
Ik ben heel benieuwd welke installateur dan geschikt is om dit soort dingen in te regelen. Het fysiek aansluiten zal vaak wel lukken maar ik heb als IT-er gemerkt dat het absoluut niet logisch is.Zero0703 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 22:24:
Ik verwacht dat de betreffende installateur ook met Honeywell moet schakelen en daar dan zijn antwoord vandaan moet halen. Zelfs het aanvragen van een softwareupdate die koppelproblemen oplost, pushen ze niet actief, maar moet door een installateur worden aangevraagd
Gisteravond dacht ik alles maar eens een fabrieksreset te geven en opnieuw te configureren.
Helaas kreeg ik de evohome niet meer gekoppeld aan de hcc100.
Vanmorgen een nieuwe firmware versie gepushed gekregen (02.47.00.01)
Ik zie nu heel ander stookgedrag. Pomp stopt netjes en loopt niet meer continu door. Ik ben benieuwd aankomende tijd.
Helaas kreeg ik de evohome niet meer gekoppeld aan de hcc100.
Vanmorgen een nieuwe firmware versie gepushed gekregen (02.47.00.01)
Ik zie nu heel ander stookgedrag. Pomp stopt netjes en loopt niet meer continu door. Ik ben benieuwd aankomende tijd.
Daar lijkt het inderdaad wel op, de EvoHome is vooralsnog de baas... ongeacht wat je in de configuratie van de HCC100 aangeeft. Heb een servicerequest uitstaan bij Resideo, ik houd jullie op de hoogte.Meteen schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:26:
[...]
Ik heb zo’n configuratie nog niet gevonden in de documentatie en Academy van Evohome. En voor zover ik weet en begrijp dient bij een combinatie van HCC100 en Evohome, waarbij je deze twee tijdens het configureren aan elkaar koppelt, de Evohome de ketel dan wel de warmtepomp aan te sturen.
Ik denk dat jou wens een complete redesign van EvoHome en HCC100 noodzakelijk maakt, dus dat kan wel even duren😢Zero0703 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 10:29:
[...]
Daar lijkt het inderdaad wel op, de EvoHome is vooralsnog de baas... ongeacht wat je in de configuratie van de HCC100 aangeeft. Heb een servicerequest uitstaan bij Resideo, ik houd jullie op de hoogte.
firmware 1.2.0.0 is beschikbaar voor de hcc100.... iemand een idee van wat hier is aangepast?
tja denk je dan