Farabi schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:26:
de mensen die hier alle wegen en monorails proberen op te bouwen, zijn jullie meer van de craftspellen? ik probeer de doelgroep van dit spel te begrijpen.
ik ben een speler die de game puur voor de kojima storytelling+cutscenes speelt. alle andere dingen opbouwen in het spel zijn totaal niet mijn ding. ik vind het zelfs verschrikkelijk
ondanks de gameplay en alle andere minpunten, heb ik me weer goed vermaakt met de sfeer en het verhaal eromheen.
Ik sta totaal anders in deze game en ervaar jouw minpunten helemaal niet zo. De game is geweldig! Wel deels het gevoel vanmeer van hetzelfde maar alles is verbeterd ten opzichte deel 1 en er is zoveel toegevoegd.
Maar nee ik ben totaal niet van de craftgames, Minecraft, No Man's Sky paar keer geprobeerd maar nee, zulke games bedoel je?
Ik ben ook absoluut niet van multiplayer gaming. Maar DS vind ik geweldig opgezet. Ik denk de ultieme introvert game.
Op de PC houd/hield ik altijd van RTS games, Anno games, Factorio (cracktorio, de game is niet gezond voor mij). Verder vond ik RDR2 een van de beste games ooit (sloom af, tig uren alleen al lopen hunten), RPG fan, FF fan, MGS fan. De bijzondere games zoals Shadow of the Collosus, The Last guardian vind ik echt geweldig. Qua films kan ik erg genieten van slomere films zoals Blade Runner 2049, de nieuwe Dune films.
DS geeft me ook beetje het gevoel van de sfeerbeelden uit Prometheus. De game geeft vaak dat surreële onwerkelijke gevoel en ik vind het geweldig.
De sfeer, sound design, gfx, bizar verhaal, gestoorde Kojima dingen en gameplay. Ik ben blij dat zoiets unieks bestaat en echt gemaakt is.
Ik zit nu met 65 uur in chapter 8, tot nu toe alles roads en rails gebouwd en iedereen op 4 5 sterren maar de recources die nu nodig zijn om monorails en roads te bouwen is wel veel aan het worden (2000 metal, ceramics bv). Dus dat word denk ik een flinke roadtrip vanavond