Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-07 14:52

Aight!

'A toy robot...'

Yonix schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 21:53:
Zo, hoofdstuk 1 klaar.
spoiler:
Potdomme, wat een emotionele achtbaan weer. :/
Ja mijn vriendin geloofde het eerst niet wat er gebeurde haha.

Maar wat een hoop actie vergeleken met deel 1!

En de opmerkingen van Sam zijn ook wel tof. WHO are these fuckers haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:33
Yonix schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 21:53:
Zo, hoofdstuk 1 klaar.
spoiler:
Potdomme, wat een emotionele achtbaan weer. :/
Jep hier ook, nu in het begin van episode 3, maar de toon is gezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:46
Nog steeds niet ch 1 afgerond. Ben hulp geroepen aan het afronden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:20
Vind het echt heel vet. Begint stuk beter als deel1 vind ik, meer aktie en betere uitleg. Heb wel moeite om me route aan te passen in de kaart. Vanavond maar is rustig voor zitten en alles uitvinden. De eerste run meteen al 3a4 uur gespeeld. Dit heb ik nooit meer bij een game....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRzr
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-07 21:16
kazuka schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 21:11:
Vandaag ook begonnen en meteen een prachtige opening. De muziek van Woodkid en Forsell (de menu / map muziek geeft me serieus wat Mass Effect galaxy map vibes) is echt geweldig en draagt veel bij aan het sfeertje in deze wereld. Hopelijk komt de OST snel beschikbaar op de diverse streamingdiensten.

In performance mode op de Pro ziet het er voortreffelijk uit, echt een duidelijke verbetering van het eerste deel. Hier gaan weer heel wat uurtjes inzitten ben ik bang :P
https://open.spotify.com/...si=I-3P-ObORC6ehnWj36eICA

https://open.spotify.com/...si=rJlr84mhREqEK7-F9FA4QQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRzr
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-07 21:16
k1978 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:06:
Zo het begin is een partij mooi zeg :)
Prachtig he, zo genieten :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Gisteren de eerste boss in Chapter 1 tegen gekomen. Wat een beelden wauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_ketting
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-07 16:14
Ik zit nu na 13 uur (Heb de Deluxe Edition, dus afgelopen dinsdag al begonnen) en zit nu in Chapter 6.

Ik merk dat ik nu al weer in de langzame modus kom en de wegen ga bouwen (wat overigens een stuk sneller gaat dan in Deel 1). Als ik met de stukken klaar ben waar ik nu mee bezig ben ga ik wel weer verder. Eerst maar een zorgen dat het verplaatsen een stuk makkelijk gaat!

Ik vermaak mij weer prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
r_ketting schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 10:28:
Ik zit nu na 13 uur (Heb de Deluxe Edition, dus afgelopen dinsdag al begonnen) en zit nu in Chapter 6.

Ik merk dat ik nu al weer in de langzame modus kom en de wegen ga bouwen (wat overigens een stuk sneller gaat dan in Deel 1). Als ik met de stukken klaar ben waar ik nu mee bezig ben ga ik wel weer verder. Eerst maar een zorgen dat het verplaatsen een stuk makkelijk gaat!

Oh dan ben ik trager. 10 uur en nog in Chapter 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Wolverine9000 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 10:35:
[...]

Oh dan ben ik trager. 10 uur en nog in Chapter 1
10 uur en dan nog in chapter 1, wat heb je allemaal gedaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolverine9000
Poulske schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 10:37:
[...]

10 uur en dan nog in chapter 1, wat heb je allemaal gedaan?
Ben trage gamer. Andere mensen geholpen met bouw werken. Zo veel mogelijk pakketjes opgepakt en afgeleverd. Map verkennen. Ja neem mijn tijd... ieder zen speelstijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Wolverine9000 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 10:39:
[...]

Ben trage gamer. Andere mensen geholpen met bouw werken. Zo veel mogelijk pakketjes opgepakt en afgeleverd. Map verkennen. Ja neem mijn tijd... ieder zen speelstijl
Ooh zo, ja ieder z'n ding. Vroeg het mij gewoon oprecht af omdat die map relatief klein is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:19
Wolverine9000 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 10:24:
Gisteren de eerste boss in Chapter 1 tegen gekomen. Wat een beelden wauw
Gaaf, hè?
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mt2suoMg3CHnFtvbHsSBUTHbtuM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MC7GJvmdFTgTLEf7B3FEzyXm.png?f=fotoalbum_large

Wat een plaatjes weer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AK4NWpJrkHQBhWjg7BBems_l8uw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7lxvtr4CMAn8IiD2hDj9Ey7i.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ixh-Dkqv77SZKBTNJIzPt7PWa0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6uMn2nCLH2PFZCSXz7SUyhhA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPmUk_D974iQZYbz0CJ6tvGSDo0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q2Zv2My1q4FbWEyUj6kfha2X.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PEQmshXbGflrk85QMYyquIDZlic=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8wd9g2AuPHjUcw3RtmHLhVGG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/anWxo7f-Y02u6SXwJHmwkDIwt-k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/50yNVRd6HWke9lNJ0rGck2jy.png?f=fotoalbum_large

Ik vind de nieuwe gameplay-elementen wel tof, zoals de day/night-cycle en de natuurverschijnselen. Ook vind ik het prettig dat de actiegedeeltes wat compacter zijn – dat speelt een stuk soepeler. Je merkt dat ze daar echt aandacht aan hebben besteed en het hebben verbeterd ten opzichte van deel 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Poulske schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:05:
[...]

Ooh zo, ja ieder z'n ding. Vroeg het mij gewoon oprecht af omdat die map relatief klein is.
Geniet er gewoon van. Ja tuurlijk mag je u dat afvragen. Andere mensen hebben mij ook geholpen met bouw werken dus ik help terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Yonix schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:06:
[...]

Gaaf, hè?
spoiler:

Wat een plaatjes weer:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik vind de nieuwe gameplay-elementen wel tof, zoals de day/night-cycle en de natuurverschijnselen. Ook vind ik het prettig dat de actiegedeeltes wat compacter zijn – dat speelt een stuk soepeler. Je merkt dat ze daar echt aandacht aan hebben besteed en het hebben verbeterd ten opzichte van deel 1.
Ja wijze foto's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EelcovanderZ
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 27-06 11:44
Gave trailer. Alles ademt Hideo Kojima. Deel 1 staat nog op mijn lijst om te spelen. Misschien moet ik er toch maar eens aan gaan geloven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:41
Ik heb me voorgenomen om voordat ik aan DS2 begin, eerst DS1 uit te spelen. Dat heb ik gisteren dus gedaan, ik was al een heel end op weg in de game en ben er gisteren om 7u 's morgens aan begonnen, met de insteek de aftiteling rond een uurtje of 10 a 11 te zien.

Die aftiteling vond 19u in de avond plaats, met KIPPENVEL wel te verstaan.

Wat ben ik blij dat ik de volledige context nu mee heb gekregen voor DS2.

Eerste indruk DS2.... Fucking wow... wow wow wow..... Dit is het nieuwe fotorealisme, wat is die begin omgeving alleen al schitterend mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Wolverine9000 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 10:39:
[...]

Ben jaloers op je. vroeger was ik dat ook. toen genoot ik meer. Tegenwoordig door minder energie en tijd ras ik door het verhaal heen, anders ben ik mijn aandacht te snel kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-07 09:06
Yonix schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:06:
[...]

Gaaf, hè?
spoiler:

Wat een plaatjes weer:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Strakke platen zeg! 8) Speel je op de PS5 of de PS5 Pro?

Wat betreft die day/night-cycle en het terrein wat ik zie: ik krijg er behoorlijk MGS-V vibes bij :+

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Rossi46 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 14:47:
[...]

Strakke platen zeg! 8) Speel je op de PS5 of de PS5 Pro?

Wat betreft die day/night-cycle en het terrein wat ik zie: ik krijg er behoorlijk MGS-V vibes bij :+
PS5 Pro. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Vraagje, kun je later nog terugkeren naar het begin gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigmus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:14
r_ketting schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 10:28:

Hoi, ik heb pas de monorail unlocked en wil binnenkort ook vol gaan bouwen. Maar heb momenteel alleen toegang tot ceramics (mine) en special alloys (monorail). Duurt het lang voordat je ergens metal kan minen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enigmus
flugelisoke schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 15:16:
Vraagje, kun je later nog terugkeren naar het begin gebied?
Jazeker, je hoeft alleen naar de Plate Gate terug te keren. Voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Balen, die staat hier thuis niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19:25
Vandaag pas echt kunnen spelen en ik geniet er al erg van, ook erg leuke om die vertrouwde interface geluidjes weer te horen. Ik krijg ook wel wat MSG 5 vibes van de omgeving en de day/night cycle, het laatste is iets wat ik erg had gemist in de DS1, erg leuk dat het er nu wel inzit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_ketting
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-07 16:14
Enigmus schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 15:55:
[...]

Hoi, ik heb pas de monorail unlocked en wil binnenkort ook vol gaan bouwen. Maar heb momenteel alleen toegang tot ceramics (mine) en special alloys (monorail). Duurt het lang voordat je ergens metal kan minen?
Geen idee, zover ben ik ook nog niet :P

De volgende mijn ligt nog meer naar het noorden. Daar wil ik nu naartoe gaan. Heb echt metals nodig om verder de wegen te kunnen bouwen. Ik verwacht dat er voor elke resource wel een mijn is. Mijnen kun je trouwens upgraden!

En je hoeft niet meer uit te kienen wat je meeneemt. In Deel 1 was je het 'overschot' dat je inleverde bij een weg kwijt. Nu krijgt je dat overschot terug

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 22:33
Zojuist deel 1 uit gespeeld, credits nu op beeld.. Wat een game, wat een verhaal.. Als je het allemaal snapt is het verhaal zo goed. Kippenvel! Morgen komt deel 2 binnen 😁

Ga zelf niet voor platinum ofzo dus kan niet wachten om aan deel 2 te beginnen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flugelisoke
DM89 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 22:50:
Zojuist deel 1 uit gespeeld, credits nu op beeld.. Wat een game, wat een verhaal.. Als je het allemaal snapt is het verhaal zo goed. Kippenvel! Morgen komt deel 2 binnen 😁

Ga zelf niet voor platinum ofzo dus kan niet wachten om aan deel 2 te beginnen!
Maar letterlijk kippenvel all over he?? Echt bizar hoe zo'n game weet te raken.

Wat was deze game het waard om toch door te zetten zeg, je wordt echt beloond met een verhaal waar veel films nog wat van kunnen leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 22:33
flugelisoke schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 23:18:
[...]

Maar letterlijk kippenvel all over he?? Echt bizar hoe zo'n game weet te raken.

Wat was deze game het waard om toch door te zetten zeg, je wordt echt beloond met een verhaal waar veel films nog wat van kunnen leren.
Inderdaad, ben blij dat ik nu toch in een keer tot het einde heb doorgespeeld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:29

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ten opzichte van deel 1, hoe verhoudt deel 2 zich ten aanzien van focus op gevechten en het verhaal?

In deel 1 vond ik vooral het bouwen van infrastructuur en simpelweg het bezorgen van pakketjes in de endgame het leukste en heb ik me erg mee vermaakt maar vond ik het vechten met o.a de mules en de bosses en het verhaal eerder irritant dan dat het wat toevoegde.

Is de verdeling nog steeds een beetje gelijk of zit je ten opzichte van deel 1 relatief meer te vechten en naar cutscenes te kijken?

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-06-2025 09:35 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kyojuro
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03-07 22:51
Wat een game zeg! Lang geleden dat een game me zó pakte. Zelfs op werk zit ik al te popelen om naar huis te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Kyojuro schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 10:54:
Wat een game zeg! Lang geleden dat een game me zó pakte. Zelfs op werk zit ik al te popelen om naar huis te gaan.
Is dat sowieso niet meestal het geval? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyojuro
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03-07 22:51
flugelisoke schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 11:03:
[...]

Is dat sowieso niet meestal het geval? ;)
Hahaha ja dat sowieso, maar in dit geval de drang om m'n controller weer op te pakken en verder te gaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik ben nu in
spoiler:
Australie
en ik heb denk ik wat gemist in het verhaal, kan iemand uitleggen waarom en hoe
spoiler:
Lou weer in de BB-pod zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Hoe heb je dat gemist? Chapter 2 is wel heel kort moet ik zeggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Wolverine9000 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 11:52:
Hoe heb je dat gemist? Chapter 2 is wel heel kort moet ik zeggen
Deel 1 had ook een scheve verhouding qua lengte van chapters. Sommige duurden 5 uur, andere was weer 20 minuten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E3Z5xdFszpouOvSjzQR719bpTf0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P95ZWvmy7G8ZBKzEv4KUx7aH.jpg?%0D%0Af=fotoalbum_large

Volgens mij komt er een zandstorm af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-07 14:52

Aight!

'A toy robot...'

uchiha tijntje schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 09:27:
Ten opzichte van deel 1, hoe verhoudt deel 2 zich ten aanzien van focus op gevechten en het verhaal?

In deel 1 vond ik vooral het bouwen van infrastructuur en simpelweg het bezorgen van pakketjes in de endgame het leukste en heb ik me erg mee vermaakt maar vond ik het vechten met o.a de mules en de bosses en het verhaal eerder irritant dan dat het wat toevoegde.

Is de verdeling nog steeds een beetje gelijk of zit je ten opzichte van deel 1 relatief meer te vechten en naar cutscenes te kijken?
Vechten is wel veel meer, je kan het stealth doen of gewoon lekker knallen :D.

Maar ik moet zeggen dat ik de actie wel kan waarderen, lekker een beetje met nieuwe guns spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:31
Inmiddels het spel ook binnen. Nog even chapter 14 van het eerste deel uitspelen en dan weer door. Keep on keeping on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Aight! schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 13:55:
[...]

Vechten is wel veel meer, je kan het stealth doen of gewoon lekker knallen :D.

Maar ik moet zeggen dat ik de actie wel kan waarderen, lekker een beetje met nieuwe guns spelen.
Thanks. :) Dat meer vechten had voor mij persoonlijk niet gehoeven. Heb dat in deel 1 echt zoveel als mogelijk vermeden en stealth is ook niet heel erg mijn speelstijl.

Zag vanmorgen ook een filmpje in waar iemand op afstand een kamp zat te beschieten met een silenced sniper. Denk dat ik hem dan vooralsnog even oversla. Heb deel 1 pas eind vorig jaar gespeeld, en ligt nog te vers in mijn geheugen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaXz
uchiha tijntje schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 14:08:
[...]

Thanks. :) Dat meer vechten had voor mij persoonlijk niet gehoeven. Heb dat in deel 1 echt zoveel als mogelijk vermeden en stealth is ook niet heel erg mijn speelstijl.

Zag vanmorgen ook een filmpje in waar iemand op afstand een kamp zat te beschieten met een silenced sniper. Denk dat ik hem dan vooralsnog even oversla. Heb deel 1 pas eind vorig jaar gespeeld, en ligt nog te vers in mijn geheugen. :)
Dat heb ik in deel 1 ook veel gedaan, beschouwde het meer als een soort Euro Truck Simulator.

Voor de release had ik een interview gezien met Kojima en die vertelde toen de touw en stok analogie. Deel 1 was dan het touw van verbindingen maken en dichterbij elkaar brengen en deel 2 de stok van aggressie, van je af slaan. Voor beide ben ik wel te porren want ik ben ook een fan van Metal Gear Solid, misschien blijft deel 1 dan ook nog leuk om te spelen omdat het een andere filosofie hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
mstx schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 11:46:
Ik ben nu in
spoiler:
Australie
en ik heb denk ik wat gemist in het verhaal, kan iemand uitleggen waarom en hoe
spoiler:
Lou weer in de BB-pod zit?
Dat was voor mij ook niet helemaal duidelijk, maar:
spoiler:
Het is een nieuwe unit met wie hij, volgens mij, een soort surrogaat-relatie aangaat. Deels uit rouw / verwerking.

Het lijkt mij sterk dat Lou gereïncarneerd is, toch? Of is hij ook een repatriate, net als Sam?

Niets lijkt onmogelijk in DS!

Hier ook net aangekomen in Australië en ik geniet van elk moment. Wat een game! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Heb nog steeds moeite om gekregen likes en cargo deftig te kunnen lezen. In de nacht is het geen probleem. Overdag groot probleem. En heb de instellingen drie keer nagekeken en vind het niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
@mstx en @Yonix

spoiler:
Ooh ik dacht dat Lou is overleden met de aanval op de hideout, en dat ie toen in zijn BT vorm terug in de pod is gegaan. Dus dat het gewoon dezelfde Lou is, maar dan overleden.

Want in chapter 2 zie je toch ook die kleine inkt handjes naar de pod kruipen. En het wordt zelfs letterlijk door Sam gezegd. Can you hear me, no because you are dead.

[ Voor 27% gewijzigd door Poulske op 28-06-2025 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Poulske schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 16:52:
@mstx en @Yonix

spoiler:
Ooh ik dacht dat Lou is overleden met de aanval op de hideout, en dat ie toen in zijn BT vorm terug in de pod is gegaan. Dus dat het gewoon dezelfde Lou is, maar dan overleden.

Want in chapter 2 zie je toch ook die kleine inkt handjes naar de pod kruipen. En het wordt zelfs letterlijk door Sam gezegd. Can you hear me, no because you are dead.
spoiler:
Lou is dood inderdaad. Je ziet ook dat hij met zijn nieuwe BB ook het ‘bleed through-effect’ ervaart (visioenen), net als met Lou / Unger destijds in het eerste deel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
Yonix schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 17:05:
[...]

spoiler:
Lou is dood inderdaad. Je ziet ook dat hij met zijn nieuwe BB ook het ‘bleed through-effect’ ervaart (visioenen), net als met Lou / Unger destijds in het eerste deel.
spoiler:
Maar de nieuwe BB is dan niet Lou? Ooh wacht even, ik zag dat Lou inderdaad in de pod kroop, maar toen was het een zwarte gedaante, en de nieuwe BB is wel een "echte" baby. Dus het is wel een ander persoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Poulske schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 17:21:
[...]

spoiler:
Maar de nieuwe BB is dan niet Lou? Ooh wacht even, ik zag dat Lou inderdaad in de pod kroop, maar toen was het een zwarte gedaante, en de nieuwe BB is wel een "echte" baby. Dus het is wel een ander persoon?
spoiler:
Yes, maar de hoe en wat is mij nog onduidelijk. Het feit dat hij (Sam) zichzelf nog steeds ‘daddy’ noemt en de BB ‘Lou’ lijkt mij te maken hebben met de rouwverwerking.

Maar goed, niets is wat het lijkt in een Kojima-game. Er zullen vast nog wat ‘twists and turns’ zijn, net als in DS1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Yonix schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 17:28:
[...]

spoiler:
Yes, maar de hoe en wat is mij nog onduidelijk. Het feit dat hij (Sam) zichzelf nog steeds ‘daddy’ noemt en de BB ‘Lou’ lijkt mij te maken hebben met de rouwverwerking.

Maar goed, niets is wat het lijkt in een Kojima-game. Er zullen vast nog wat ‘twists and turns’ zijn, net als in DS1.
spoiler:
Het kan ook nog zijn dat het een denkbeeldige BB is en de pod eigenlijk leeg is. Dolman hint daar naar tijdens zijn introductie maar wordt afgekapt door Fragile. "Uh Sam, that BB pod is em.....".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
kazuka schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 17:35:
[...]

spoiler:
Het kan ook nog zijn dat het een denkbeeldige BB is en de pod eigenlijk leeg is. Dolman hint daar naar tijdens zijn introductie maar wordt afgekapt door Fragile. "Uh Sam, that BB pod is em.....".
spoiler:
En na de eerste flashback zei Dollman dat die eigenlijk niet mogelijk zouden zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rossi46
Leuk topic zo, met alle balkjes ;) Een geheim rapport wat toch 'ineens' gevonden wordt en naar de 2e kamer gestuurd moet worden is er niets bij :+

Nee geintje, ik snap het hoor, erg netjes dat iedereen zo min mogelijk probeert te spoilen d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enigmus
Net de rainbow valley shelter unlocked en het verhaal van Tarman gehoord. Een tip voor de mensen die het nog niet wisten, maar je kan in de Magellen met Dolman praten die dan zegt dat Dreamer zijn favoriete nummer is. Als je het opzet en met hem praat dan gebeurt er iets. Enjoy.

Heb moeite om het spel neer te leggen. It's so good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:01
Ik ben net in chapter vier. Daarna ben ik terug naar Mexico gegaan om daar te proberen alle locaties op vijf sterren te krijgen. Ik moet zeggen, dat is de moeite eigenlijk best wel waard, aangezien je vaak betere varianten van gear en wapens unlocked.

Ik heb nu bijna alles op vijf en ben weer verder gegaan met de main quest. Na het bouwen van alles wegen. Dat scheelt al een hoop.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:18
SacreBleu schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 23:51:
Ik ben net in chapter vier. Daarna ben ik terug naar Mexico gegaan om daar te proberen alle locaties op vijf sterren te krijgen. Ik moet zeggen, dat is de moeite eigenlijk best wel waard, aangezien je vaak betere varianten van gear en wapens unlocked.

Ik heb nu bijna alles op vijf en ben weer verder gegaan met de main quest. Na het bouwen van alles wegen. Dat scheelt al een hoop.
Kleine handige tip (mocht je deze nog niet weten 😉), als je de personen opzoekt in de "library" (precieze naam even kwijt, 😅) staat helemaal onderin wat het volgende item wordt bij de volgende ster/upgrade.

Kan je iig eerst concentreren op de dingen die je als eerste wilt vrij spelen of upgraden 😎

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k1978
Ik ga vandaag is gewoon de wereld verkennen en genieten zonder dat ik een opdracht ga vervullen. Heb net de eerste groote baas verslagen. Een makkie als je From software gewend bent :).

Ik vind het spel echt fantastisch en ben hier ook heel blij om want begon me zorgen te maken om me zelf dat ik niks meer leuk vind/vond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-xJjYnegnoI8lYprs_rE-xcXuI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fDSXlDdJ1FakkkFguQLDhA2s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Nu pas ontdekt of over het hoofd gezien. De borden met hulpverzoeken moet je in de cirkel zetten en versturen. Weer iets bijgeleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Wolverine9000 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 11:35:
Nu pas ontdekt of over het hoofd gezien. De borden met hulpverzoeken moet je in de cirkel zetten en versturen. Weer iets bijgeleerd
Uuuh hoe bedoel je dit? Hoor het ook voor het eerst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
k1978 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 12:25:
[...]

Uuuh hoe bedoel je dit? Hoor het ook voor het eerst.
In het spel zijn er diverse hulpverzoeken van andere spelers, zoals wapens e.d. Deze verzoeken herken je vaak aan de verschillende signs en op de verzoeken kun je reageren door de materialen in een cirkel te zetten bij de betreffende sign.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Yonix schreef op zondag 29 juni 2025 @ 14:49:
[...]

In het spel zijn er diverse hulpverzoeken van andere spelers, zoals wapens e.d. Deze verzoeken herken je vaak aan de verschillende signs en op de verzoeken kun je reageren door de materialen in een cirkel te zetten bij de betreffende sign.
Kan het ni beter uitleggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaXz
Wel tof dat je zonder Playstation plus gebruik kan maken van de multiplayer elementen, erg blij mee.

Ik zit nog in episode 3 en ben zojuist weer terug gegaan naar Mexico om daar orders te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
RaXz schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:22:
Wel tof dat je zonder Playstation plus gebruik kan maken van de multiplayer elementen, erg blij mee.

Ik zit nog in episode 3 en ben zojuist weer terug gegaan naar Mexico om daar orders te doen.
Ben ook nog in chapter 3. Mexico had ik overal al 5 sterren voor ik naar Australië ging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
Yonix schreef op zondag 29 juni 2025 @ 14:49:
[...]

Dat was me niet helemaal duidelijk. Ik ben net met mijn tweede of derde zending bezig in Mexico waar je een uitkijktoren kan plaatsen in een cirkel in de buurt van een kamp. Ik dacht dat dit een onderdeel / tutorial was van de missie, maar blijkbaar is dit een uitleg van verzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaXz
Wolverine9000 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:26:
[...]

Ben ook nog in chapter 3. Mexico had ik overal al 5 sterren voor ik naar Australië ging
Ik kon mijn nieuwsgierigheid naar het nieuwe gebied niet bedwingen, deel 1 ook op die manier gespeeld. Ik weet alleen niet of ik nu alles op 5 sterren ga krijgen, misschien kom ik vaker terug in Mexico ter afwisseling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SKDE9kD4ybomTG1pFQ8eYIlqw-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lgv04IT0fY8cZyTmfrSZlRFk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJ8R_UMzqQFR45_EmRTvaVrrzcM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8j4uozpeF7uVF6V7LC8iBEr1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:18
Blijft echt knap wat ze uit die decima engine weten te persen, en dat op 60FPS! Stuk beter dan Unreal Engine 5 wat qua performance echt een draak is volgens mij 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolverine9000
SpeedyNick schreef op zondag 29 juni 2025 @ 17:17:
[...]

Blijft echt knap wat ze uit die decima engine weten te persen, en dat op 60FPS! Stuk beter dan Unreal Engine 5 wat qua performance echt een draak is volgens mij 😂
Ja de beelden zijn prachtig. Speel.op samsung oled monitor En op.performance. heb nog geen enkele crash gehad. Deze game is zo goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHeM8dQ67FX37uJBWL__kNhP5Ls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HLmIp3qGSskU7G5ogsCwouTP.jpg?f=fotoalbum_large

Nice je kan playlist maken ivm muziek

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udBpYcSAEkuFL3G0Z3v5JMu5eaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fRy9vVSQ5wgabDuZQFE9sP6Y.jpg?f=fotoalbum_large

Effe dutje doen tijdens luisteren naar playlist

[ Voor 34% gewijzigd door Wolverine9000 op 29-06-2025 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigmus
Ben net met chapter 4 begonnen met een interessante karakter en ga nu naar het Noorden nadat ik een bandit kamp a la MGSV heb uitgeschakeld. Even een milestone delen. The porter story so far:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cjro6VQ8zsUsetR3fu083dCER3U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WEQCknYY1qKKUvwhhPg7wkak.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

30 uur erop zitten en net pas
spoiler:
Rainy
voor het eerst ontmoet. Dat gebied is veel te verslavend om verder te gaan met de main story :P

Overigens leuk de overduidelijke MGS V referenties; phantom pain, Moby Dick (Ahab, Pequod). De typische cel-aware Kojima quirks zitten er volop in. Veel mensen vinden het pretentieus maar ik vind het bij Kojima op de een of andere manier altijd grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
kazuka schreef op zondag 29 juni 2025 @ 17:58:
spoiler:
Rainy
voor het eerst ontmoet. Dat gebied is veel te verslavend om verder te gaan met de main story :P

Overigens leuk de overduidelijke MGS V referenties; phantom pain, Moby Dick (Ahab, Pequod). De typische cel-aware Kojima quirks zitten er volop in. Veel mensen vinden het pretentieus maar ik vind het bij Kojima op de een of andere manier altijd grappig.
Ik zit nog steeds in Chapter 3. 32 uur erin. De persoon die jij bedoeld nog niet tegen gekomen..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KdVYbnqZVGsvIUP2Vzc2sgExV34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xKZwXMOYZoz1S29xF34lR1oP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaXz
Jullie zijn al een stuk verder dan ik, ik zit dan ook pas op 13 uur.

Zojuist een grote bandit kamp met grof geweld verslagen, het viel mij op dat je nu meer geraakt kan worden dan in deel 1. En al die wapens die je krijgt maakt het ook een stuk gemakkelijker, in deel 1 was ik al erg blij met een Bola gun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigmus
kazuka schreef op zondag 29 juni 2025 @ 17:58:
spoiler:
Rainy

Het doet mij goed om te weten dat Kojima nog steeds van zijn MGS creatie houdt ondanks hoe Konami ((en fans) hem forceerde om ermee door te gaan ondanks dat hij eigenlijk iets anders wilde.

Net de eerste confrontatie achter de rug met legally distinct Snake. Met mijn recent gekochte S95D en soundbar was het echt smullen. Brutal difficulty is dan ook echt brutal.

[ Voor 11% gewijzigd door Enigmus op 29-06-2025 20:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V5cXZ_oKipS8n0_oUyKGw3FFZf4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vq1wsvMBjIE1zMPMYIKsHNXT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mxfh7u0RdiNyum2smjZGS8uDnvc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R5H0R19aOVbcRl23uLru5ale.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BlaMMc8WlgxVGLtz5uKE7_YL2lo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HrgukKQd6PSbuP6ZebHvrByK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-07 16:03

s0kkie

Cowabunga

Backpack tip: als je je backpack op de grond zet en er dan een rope omheen wikkelt dan blijft de cargo beter op je backpack zitten tijdens het bewegen of vallen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Zit nog sreeds in chapter 3 😁 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-atFrOayX599CMR70oCnxWmZ_g0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E3D9FGiJYa9f7uoNg3i7jc3I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zUdk6LqG88nCMmLoBfQ_MBvPt4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qv5cwg7d0APTC6VYLj2Nr4Bl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UmM_Dja25PsCCnuNu1X6cxk5yg8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YXBNU8719EZKtZkltDLb83W3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-4QJjtSyFMSy9_xjAi5C56i8To=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TDzBc38AcAFFdJYMdcXY0Mr5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pmz0Y-T_0kxnVU0R5BVNBQMcbkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tP72FajyK13n9fKBqwjcwt90.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste ritje met de monorail zit er ook op. Wauw

[ Voor 42% gewijzigd door Wolverine9000 op 30-06-2025 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Effe kleine info. Ik doe de main quest en side stuff allemaal te voet. Het behalen van 5 sterren gebruik ik voerguigen. Heb alles al 5 sterren wat er is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Het is lastig om niet mee te gaan in de hype, ook door die toffe screenshots hier, maar ik wil deel 1 echt eerst uitspelen voordat ik met deel 2 ga beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nlb2bcg5tj7gFuBqzOD1wCbz7ck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EcnXNCepOmIxdBhE82c7xRDi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-l5Mov9WaAOJXOctpnBVyd3MHBk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/88b5EEKrIQgrViDY6gh0t0Mb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eX6y4SnMSwPlEE-8AuBXrtE_Uk8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Guz2tadwmUO1vSiq7AwVhmn8.jpg?f=fotoalbum_large

[url="https://tweakers.net/i/hsXGB_V-RJ40DuIXxfbw2wWI-Uo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gMBrvY2jUayWeUcb9UMhl5ke.jpg

Weten jullie soms hoe dat het komt dat mijn bord met een request voor materialen of wapens constant wordt geannuleerd.. zie zelf constant deze borden,maar zelf 1 plaatsen en hopla direct geannuleerd

[ Voor 11% gewijzigd door Wolverine9000 op 30-06-2025 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Nu een aantal uurtjes erop zitten. In mijn optiek waren de graphics van deel 1 (director's cut ps5) veel mooier incl cutscenes en HDR.

[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 30-06-2025 23:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k1978
Farabi schreef op maandag 30 juni 2025 @ 23:41:
Nu een aantal uurtjes erop zitten. In mijn optiek waren de graphics van deel 1 (director's cut ps5) veel mooier incl cutscenes en HDR.
Hehehe echt weer een opmerking van jou ;) Veel mooier ja?

Dacht dat jij het geen 80 euro waard vond omdat het toch een walking simulatortje was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
k1978 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 08:03:
[...]

Hehehe echt weer een opmerking van jou ;) Veel mooier ja?

Dacht dat jij het geen 80 euro waard vond omdat het toch een walking simulatortje was?
En wie zegt dat ik dat betaald heb?

De intro scene van DS1 DC is het mooiste wat ik tot nu toe heb gezien op een console. Maar goed, verder is het weer een heerlijk spel.

[ Voor 17% gewijzigd door Farabi op 01-07-2025 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Vind je? Wat was er beter aan dan? Ik vond de begin scene van DS2 en dat stukje met (episode 4 spoiler)
spoiler:
het vuurwerk en die Solid Snake gast

juist een van de mooiste scenes die ik heb gezien. Speel op performance op een normale PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Poulske schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 08:23:
[...]

Vind je? Wat was er beter aan dan? Ik vond de begin scene van DS2 en dat stukje met (episode 4 spoiler)
spoiler:
het vuurwerk en die Solid Snake gast

juist een van de mooiste scenes die ik heb gezien. Speel op performance op een normale PS5.
zover ben ik niet, dus ik ben benieuwd. Had jij de DC versie van DS1 gespeeld trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Farabi schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 08:50:
[...]

zover ben ik niet, dus ik ben benieuwd. Had jij de DC versie van DS1 gespeeld trouwens?
Ja die heb ik inderdaad gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GVt-R4l-mAHyQmVeBE_2l8UHQkE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AcdKbkTfuuFr1Dl7vh4QzWXo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLzj2jsaTugICZxGo4MPHlaT0CA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/irVmp3CGnZ4GjF8fw2YKqM7a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gynm0SSdwJ_ojWdGPVFwG6RSBUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2UKWZZsC1gec90oExRvi3wjc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KRe1Fng9wV084O4WYanv8jSq_UI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oLP5fcDgldnWVM9lpeb6fQMk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jlUmE3yD4KhttF1vv3ERyk8PgLU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qVTLmTyYX8udG61tbczW3108.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Net de sniper rifle.. Ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
k1978 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 18:14:
Net de sniper rifel.. Ben benieuwd
Als hij volledig geupgraded is . Hoort niemand hem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
Wolverine9000 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 18:16:
[...]

Als hij volledig geupgraded is . Hoort niemand hem
Ja ff uitzoeken hoe 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
k1978 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:11:
[...]

Ja ff uitzoeken hoe 👍
Komt van zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Zou fijn zijn als er een terugspoelfuntie was bij lange cutscenes. Soms dwaal je af waardoor je de gesprekken mist.

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 01-07-2025 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Kan ik mijn voertuig ergens achterlaten en later weer via mijn schuilplaats terugpakken?

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 01-07-2025 21:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-07 16:03

s0kkie

Cowabunga

Nee, niet als het gewoon op een willekeurige plek ergens staat, wel als je het ergens opslaat in een Garage, dan kan je het overal weer oppakken.
Dit was hetzelfde als in 'het oh zo mooiere' DS1 DC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie_NL
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:38
s0kkie schreef op maandag 30 juni 2025 @ 11:28:
Backpack tip: als je je backpack op de grond zet en er dan een rope omheen wikkelt dan blijft de cargo beter op je backpack zitten tijdens het bewegen of vallen 8)
Is het nadeel daarvan dat je niet iets meer kan oppakken en toevoegen aan de toren op je rug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Wat is Minus sixty one toch een episch nummer van Woodkid in DS2 zeg!!

Heel leuk om steeds weer nieuwe muziek te unlocken. Ben de game echt heeeeel op m'n gemak aan het spelen, helemaal zen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flugelisoke
Nol_NL schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:32:
Het is lastig om niet mee te gaan in de hype, ook door die toffe screenshots hier, maar ik wil deel 1 echt eerst uitspelen voordat ik met deel 2 ga beginnen :)
Doen, heb ik ook gedaan. Deel 1 is zo de moeite waard voor te beginnen aan deel 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
Misschien, omdat de basisresolutie in DS DC iets hoger is (1800p) dan DS2 (1440p) in performance mode voor PS5 base? Persoonlijk vind ik DS2 er toch echt een stuk beter uitzien dan het eerste deel. Artifacts door upscaling zijn echt minimaal en zeker niet zo erg als bijvoorbeeld de gemiddelde Unreal 5 game. De Decima Engine is toch echt een prachtig stukje techniek uit ons kikkerlandje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uROaTZ6yj7JkRznwN277JEd6k-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3xzwLR88UJZydiDjnmC8cu9k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uzsEgv-kQiqNNfzhE0ijpYblvSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bqpEMDU09fhlIyLjpXlX0au2.jpg?f=fotoalbum_large

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomlord
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-07 09:37
RaXz schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 18:53:
[...]

spoiler:
En na de eerste flashback zei Dollman dat die eigenlijk niet mogelijk zouden zijn.
spoiler:
Moet wel zeggen dat ik best 'ontdaan' was dat Sam er voor m'n gevoel zo snel overheen was dat Lou dood is, en hij daarna Fragile maar ging helpen om Australië ontdekken. Ik zou toch tering boos zijn geweest (kan zijn omdat ik twee kleine kindjes heb maar toch haha). Vond dat niet in verhouding met het verliezen van 'zijn' kind, ook al zou deze nu weer in z'n (gedenkbeeldige) pod zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
tomlord schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 16:34:
[...]

spoiler:
Moet wel zeggen dat ik best 'ontdaan' was dat Sam er voor m'n gevoel zo snel overheen was dat Lou dood is, en hij daarna Fragile maar ging helpen om Australië ontdekken. Ik zou toch tering boos zijn geweest (kan zijn omdat ik twee kleine kindjes heb maar toch haha). Vond dat niet in verhouding met het verliezen van 'zijn' kind, ook al zou deze nu weer in z'n (gedenkbeeldige) pod zitten
spoiler:
Ik had precies hetzelfde, in alle promoties lieten ze Sam zien en zijn band met Lou wat meer werd laten zien als zijn kind en opeens is het weg alsof het niets was. Ik heb geen kinderen maar ik zou ook erg boos zijn geweest.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste