Best toffe backpack upgrades die je kan unlocken, dat is ook een stuk verbeterd.
Wolverine9000 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 16:46:
Update bestand van 400 mb. Enig idee wat?
Ik ben vrij weinig bugs tegengekomen, soms een framedrop als ik met de camera draai maar dat is ook niet vaak.Patch 1.06 for DEATH STRANDING 2 has been delivered. This patch addresses stability improvements and minor bug fixes.
https://x.com/Sony_XDEV/status/1940725749306229056
Waarom niet een optie om de textkleur aan te passen?
In deel 1 was dit issue trouwens compleet afwezig. Het zal te maken hebben met de (in Mexico in ieder geval) heel lichte achtergronden.
Is in Australië ook zelfde. Tijdens de nacht is alles goed leesbaar hoor....Nyarlathotep schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 20:38:
Helaas nog steeds geen oplossing voor de onleesbare text. Ik weet soms niet eens wat ik kan oppakken, en pakketjes in het wild zijn nauwelijks zichtbaar.
In deel 1 was dit issue trouwens compleet afwezig. Het zal te maken hebben met de (in Mexico in ieder geval) heel lichte achtergronden.
Je kan ze ook van een afstand met de watchtower scannen. En dan marken als je ze wilt hebben.Nyarlathotep schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 20:38:
Helaas nog steeds geen oplossing voor de onleesbare text. Ik weet soms niet eens wat ik kan oppakken, en pakketjes in het wild zijn nauwelijks zichtbaar.
Ben net in chapter 6 aangekomen, chapter 5 was echt
Er stond toch duidelijk dat nieuwe savegames niet compatibel zijn met de oude versies van het spel?k1978 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:07:
@s0kkie hehehe hier ook. Vond het een vreemde melding..
Ja dat stond er... Maar wat bedoelen ze daar dan mee? Ik kon nog steeds oude save games laden.. Misschien snap ik het niet hoor.timenator schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:31:
[...]
Er stond toch duidelijk dat nieuwe savegames niet compatibel zijn met de oude versies van het spel?
Dat als je nu een nieuwe save begint, je deze niet met een oudere game versie kunt openen. Dus als je de game verwijderd, en later opnieuw installeert zonder te updaten kun je die save niet spelen.k1978 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:41:
[...]
Ja dat stond er... Maar wat bedoelen ze daar dan mee? Ik kon nog steeds oude save games laden.. Misschien snap ik het niet hoor.
Ooh duidelijk...Lag dus toch aan mijPoulske schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 14:01:
[...]
Dat als je nu een nieuwe save begint, je deze niet met een oudere game versie kunt openen. Dus als je de game verwijderd, en later opnieuw installeert zonder te updaten kun je die save niet spelen.
Ik vond het verhaal van deel tot nu toe ook een stuk indrukwekkender, hopelijk gaat dat nog veranderen. Deel 1 stond ook dichtbij m'n hart omdat ik in die tijd mijn moeder was verloren en het spel kwam echt als geroepen in die tijd, gelukkig is het wel jaren geleden dat ik die gespeeld heb en maar weinig uren heb in de director's cut, dus ik vind het juist fijn dat deel 2 meer van hetzelfde is. Ik durf nog niet te zeggen welk deel beter is, want deel 2 voelt wel als een nieuw deel aan en niet als DS 1.5, er zitten veel verbeteringen in en daarnaast heeft het spel veel meer weg van Metal Gear Solid.tomlord schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:33:
Moet zeggen dat het me nog niet zo pakt als deel 1. Misschien omdat ik deel 1 vlak hiervoor gespeeld heb (40u) en het toch ergens veel van hetzelfde is (tot nu toe chapter 4) of het verhaal wat me iet wat tegen staat. Misschien even laten liggen en later weer oppakken
Misschien goed om inderdaad even een pauze te nemen en het later op te pakken.
L1 ingedrukt houden en dan dpad links of rechts?Farabi schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 19:05:
Met welke knop kon ik nu zien waar de mainmissie is zonder de map te openen?
Net voor het eerst de VR training gedaan, best leuk om te doen, moet ik vaker doen. Alleen een beetje jammer van de x-ray vision, het is in principe een wallhack en ook het eerste wat ik uitzet als ik MGS5 speel, in DS2 heb je die optie helaas niet.
Yes klopt, dat is ook de grootste reden waarom dit deel voornamelijk in Australië afspeelt, Kojima is een groot Mad Max en George Miller fan.RaXz schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 22:50:
Tarman kwam mij zo bekend voor, blijkt het de regisseur te zijn van de Mad Max films, echt fantastisch.
Net voor het eerst de VR training gedaan, best leuk om te doen, moet ik vaker doen. Alleen een beetje jammer van de x-ray vision, het is in principe een wallhack en ook het eerste wat ik uitzet als ik MGS5 speel, in DS2 heb je die optie helaas niet.
Ach natuurlijk, daar heb ik helemaal niet bij stil gestaan.s0kkie schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 00:21:
[...]
Yes klopt, dat is ook de grootste reden waarom dit deel voornamelijk in Australië afspeelt, Kojima is een groot Mad Max en George Miller fan.
Het was vast een hele eer voor Kojima, ik heb nog een interview gevonden met George Miller over Death Stranding 1, uiteraard met wat spoilers voor DS1.
Tof dat hij nu echt een rol heeft in de game.
70 uur op de klok en net F4 op het chiral network gegooid. Heb vooral veel uren gestopt in shelters op 4-5 sterren te krijgen, wegen en monorails te bouwen en wat zip-lines hier en daar. Zitten ook wel veel meer leuke gadgets bij die het leven makkelijker maken ten opzichte van het eerste deel, het blijft maar komen.
64 uur erin en ga net chapter 7 beginnrn. Heb wel al alles 5 sterren gehaaldkazuka schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 17:42:
De Pizza Chef, wat een absurde introductie![]()
70 uur op de klok en net F4 op het chiral network gegooid. Heb vooral veel uren gestopt in shelters op 4-5 sterren te krijgen, wegen en monorails te bouwen en wat zip-lines hier en daar. Zitten ook wel veel meer leuke gadgets bij die het leven makkelijker maken ten opzichte van het eerste deel, het blijft maar komen.
/f/image/yojWZ8udDpbHkpDUSucDlSo1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/B3tXV5oUbQS3w0FRPkVeSPIG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/uVX4vygiEk4OnbOYHL6Alpum.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Ggbr5nAUkN9OAVncVFPKADZY.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/J2oV9MMQvEldZn3ZcjGKH3st.png?f=fotoalbum_large)
Kan het ook niet laten om elk pakketje dat ik onderweg tegenkom mee te nemen. Je bent een Porter of niet.
’Keep on keeping on!’
[ Voor 18% gewijzigd door Yonix op 06-07-2025 12:17 ]
Zit in chapter 7. 74 uur . En we zijn er nog lang niet..Yonix schreef op zondag 6 juli 2025 @ 12:15:
Wat een heerlijke game. Ben nog steeds in Chapter 3 (‘Lou’) bezig, maar ik neem dan ook echt mijn tijd; wil graag alles op 5 sterren.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kan het ook niet laten om elk pakketje dat ik onderweg tegenkom mee te nemen. Je bent een Porter of niet.![]()
’Keep on keeping on!’
Jezus, wat een tijd. 😃 Ik speel sinds early access en zit nu pas op 17 uur. 😅Wolverine9000 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 12:32:
[...]
Zit in chapter 7. 74 uur . En we zijn er nog lang niet..
Ga 100 uur gemakkelijk halen. Wetende dat er 17 chapters zijn...Yonix schreef op zondag 6 juli 2025 @ 12:48:
[...]
Jezus, wat een tijd. 😃 Ik speel sinds early access en zit nu pas op 17 uur. 😅
Phoe, ben nog wel even zoet dus. 😃Wolverine9000 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 12:57:
[...]
Ga 100 uur gemakkelijk halen. Wetende dat er 17 chapters zijn...
:strip_exif()/f/image/ZGt9KrWU4w9OLq3uAdCaf8xJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja da is prachtig. Komen.nog mooie stukken aan hoor. Nu chapter 7... en we doen rustig verderYonix schreef op zondag 6 juli 2025 @ 15:11:
spoiler:Daarnet kennis mogen maken met Rainy en haar verhaal. Damn, wat een fricking awesome en mooi stuk was dat zeg. En dan met de muziek van woodkid. Zo ontzettend mooi!
De eerste monorail heb ik volledig. In chapter 7 zie ik opeens een paal spoor staan.. dus er is een tweede lolRaXz schreef op zondag 6 juli 2025 @ 16:06:
Het geeft aardig wat voldoening om een monorail traject te maken en dan de treintjes te zien gaan.
Of zou moeten zijn dat de monorail de hele map verbind. Zo ver ben ik nog niet...
[ Voor 11% gewijzigd door Wolverine9000 op 06-07-2025 16:21 ]
[ Voor 215% gewijzigd door Farabi op 06-07-2025 23:03 ]
Ben benieuwd. Speel het spel hier op een Pro i.c.m. een LG OLED C1 en ben bijna klaar met Chapter 4.Farabi schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:15:
Chapter 5 = oled show.
probeer het op een avond te spelen met lichten uitYonix schreef op maandag 7 juli 2025 @ 07:48:
[...]
Ben benieuwd. Speel het spel hier op een Pro i.c.m. een LG OLED C1 en ben bijna klaar met Chapter 4.
DS2 is het enige spel op de pro waar je uit 2 graphics modes kan selecteren zover ik weet? normaal heb je 3 modies. quality mode, performance en een ps5 pro modi.
Dit geeft mij het gevoel dat de quality mode en performance mode puur voor de ps5 pro is ontwikkeld. maar aan de andere kant las ik dat het verschil met een OG PS5 mnimaal was.
[ Voor 28% gewijzigd door Farabi op 07-07-2025 08:48 ]
yep, vanaf latere chapters ziet dit spel er veel beter uit inderdaad. was in het begin niet overtuigd. DS1 had soms ook last van wisselvallige graphics.bRuud83 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:54:
[...]
Misschien, omdat de basisresolutie in DS DC iets hoger is (1800p) dan DS2 (1440p) in performance mode voor PS5 base? Persoonlijk vind ik DS2 er toch echt een stuk beter uitzien dan het eerste deel. Artifacts door upscaling zijn echt minimaal en zeker niet zo erg als bijvoorbeeld de gemiddelde Unreal 5 game. De Decima Engine is toch echt een prachtig stukje techniek uit ons kikkerlandje.
DS 1 is echt altijd prachtig imo. Nu al nieuwsgierig naar het pracht en praal van deel 2.Farabi schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:44:
[...]
yep, vanaf latere chapters ziet dit spel er veel beter uit inderdaad. was in het begin niet overtuigd. DS1 had soms ook last van wisselvallige graphics.
Is gewoon weg prachtig. 80 uut erin. En nog altijd maar in chapter 7...Timothy3000 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:37:
[...]
DS 1 is echt altijd prachtig imo. Nu al nieuwsgierig naar het pracht en praal van deel 2.
Dan doe je inderdaad veel extra dingenWolverine9000 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:59:
[...]
Is gewoon weg prachtig. 80 uut erin. En nog altijd maar in chapter 7...
Ik zit nu met 22 uur ergens in Chapter 6 iig
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik doe heel veel extra. Andere spelers helpen. Heb ook al een groot deel van de wegen gebouwd en 1 monorail is volledig af. De mijnen helpen trouwens zeer goed met materialenYakuzA schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:47:
[...]
Dan doe je inderdaad veel extra dingen
Ik zit nu met 22 uur ergens in Chapter 6 iig
weet iemand hoe het spel dit reguleert?
Als de chiral network er is, moet ik vaak nog maar een symbolisch laatste steentje toe te voegen inderdaad.Farabi schreef op maandag 7 juli 2025 @ 13:04:
ik heb nog nooit gesnapt tot hoever je wordt geholpen door andere medespelers? alle bruggen en monorails zouden nu al af moeten zijn als ik alle hulp kreeg van buitenaf.
weet iemand hoe het spel dit reguleert?
Zodra je buiten het chiral network gaat bouwen, dan heb je flink veel te storten
Merk dat ik in DS2 wel minder dingen zelf nog hoef te bouwen dan ik in DS1 had, maargoed, het is nog voordat ik de ziplines heb.
Mijn bouw explosie zat in DS1 ook pas na het unlocken van de ziplines en in de bergen
PSN
Fricking Hell, net wanneer je denkt dat het niet beter / gaver kon dan met Unger in DS1 …Farabi schreef op maandag 7 juli 2025 @ 08:44:
[...]
probeer het op een avond te spelen met lichten uithier op de G4 was het demo-materiaal. Kan LG makkelijk gebruiken voor hun oled-promotie.
DS2 is het enige spel op de pro waar je uit 2 graphics modes kan selecteren zover ik weet? normaal heb je 3 modies. quality mode, performance en een ps5 pro modi.
Dit geeft mij het gevoel dat de quality mode en performance mode puur voor de ps5 pro is ontwikkeld. maar aan de andere kant las ik dat het verschil met een OG PS5 mnimaal was.
Kojima flikt het gewoon weer. Wat een baas!
Heel irritant, moet steeds goed opletten of ik wel naar de mainmissie loop of niet.
Voor de release had ik nog m'n twijfels hoe het eruit zou zien op een base PS5 in performance mode, maar ik ben aangenaam verrast, het ziet er erg goed uit. Ook aardig wat toffe cutscenes gezien, de graphics zijn daar ook een stuk beter dan DS1. Ik zat er nog over te denken om te wachten op de PC versie, ik ben blij dat ik dat niet heb gedaan.
Pft, was een irritant woord als vertaling van plate gateFarabi schreef op maandag 7 juli 2025 @ 23:33:
Is het normaal dat de locatie van de plaatpoort continue gemarkeerd staat tijdens het spelen?
Heel irritant, moet steeds goed opletten of ik wel naar de mainmissie loop of niet.
PSN
Blijft deze ook de hele tijd in jouw map hangen als waypoint? Je kan het niet uitzetten volgens mij?YakuzA schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:05:
[...]
Pft, was een irritant woord als vertaling van plate gate
Ik heb daar geen waypoint op, weet je zeker dat je niet een order hebt die daar een waypoint op heeft gezet?Farabi schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:07:
[...]
Blijft deze ook de hele tijd in jouw map hangen als waypoint? Je kan het niet uitzetten volgens mij?
Dan zal het dat wel zijn. Even kijken hoe ik aangenomen bestellingen moet annuleren.RaXz schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:22:
[...]
Ik heb daar geen waypoint op, weet je zeker dat je niet een order hebt die daar een waypoint op heeft gezet?
Mocht je de Ghosthunter shelter vinden, doe zijn quest
Was is da voor iets. Zo ver ben ik nog niet....Enigmus schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 19:01:
Was trots toen ik eindelijk klaar was 95% van de wegen gebouwd te hebben, maar toen... maar toen..!
Mocht je de Ghosthunter shelter vinden, doe zijn quest
Ook al was het dik 5 jaar geleden, dit voelde als vanouds en pikte het ook zo weer op. Als MGS fan voelt dit extra vertrouwd.
Alleen, leuk dat je een enemy camp kan scannen met een watchtower bv, maar het aantal icoontjes maakt alles choatisch AF. Enemies zijn haast niet te volgen tussen alle loot en stuff, of light dit aan mij? Is er een manier enkel enemies op de hud te hebben?
Je komt de shelter tegen wanneer je voor het eerst een shelter in het sneeuwgebied in de chiral network moet connecten.Wolverine9000 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 21:01:
[...]
Was is da voor iets. Zo ver ben ik nog niet....
Lekker elke dag een stukje spelen.. Helaas niet zoveel tijd...
Sipio schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:52:
Kan iemand die al wat verder in de game is mij misschien vertellen in hoeverre/hoe vaak diespoiler:voorkomen?spinnen
zit in chapter 6 op dit moment. misschien zien we het nog.
[ Voor 27% gewijzigd door Farabi op 09-07-2025 15:32 ]
Heeft dat niet te maken met de betekenis in het spel van The Beach dus iedereen heeft ze eigen strand als die dood gaat?Farabi schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:31:
ik snap alleen niet wat de titel tot nu toe te maken heeft met 'on the beach'. volgens mij was er meer beach in DS1![]()
[ Voor 7% gewijzigd door k1978 op 09-07-2025 16:53 ]
Kojima kennende zal dat later wel duidelijk worden.Farabi schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:31:
ik snap alleen niet wat de titel tot nu toe te maken heeft met 'on the beach'. volgens mij was er meer beach in DS1![]()
Het punt was denk ik dat ie in chapter 6 zit en nog niet op een beach heeft lopen rond slenteren, waar in DS1 dat een stuk meer zat.k1978 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:28:
[...]
Heeft dat niet te maken met de betekenis in het spel van The Beach dus iedereen heeft ze eigen strand als die dood gaat?
PSN
Ooh zo 😂YakuzA schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 18:25:
[...]
Het punt was denk ik dat ie in chapter 6 zit en nog niet op een beach heeft lopen rond slenteren, waar in DS1 dat een stuk meer zat.
:strip_exif()/f/image/hoe17QY5i3SpTu4dNCq80YKh.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoe vinden jullie de bossfights tot nu toe? Wat een step up ten opzichte van deel 1. Sowieso voelt het alsof je een hoofdrol hebt in een blockbuster film. Zo filmisch, soms bombastisch, traag en wanneer je tijdens de nacht rondtrekt in de sneeuwgebieden is het een wereld van verschil als je het per voet of per zipline doet. Wanneer het mistig is, je de sterren niet kan zien en in de verte vage blauwe lichtjes ziet van een gebouw, lijkt het op een scene uit The Thing.
:strip_exif()/f/image/0iqG4nYijWFwQHfkfOUcL7tU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/S6vZwVS1KAJPAK6V5MRZxu2P.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GBD9KBkSHttMLPybHobYm8N0.jpg?f=fotoalbum_large)
Eenmaal flink op weg in Australië komt de boel weer flink op gang. Gave cutscenes, en gave omgevingen met zowaar wat motivatie om iets meer het landschap te verkennen en onderzoek te doen (de Inventor).
Nog steeds erger ik mij aan de onleesbare tekst op het scherm, die na de patch van eergisteren nog steeds niet is aangepakt...
Farabi schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:31:
Een kernoorlog heeft alle leven op het noordelijk halfrond weggevaagd. Het zal hooguit vier maanden duren, voordat de radioactieve neerslag het zuidelijk halfrond bereikt. Ook de inwoners van Melbourne in Australië zullen uiteindelijk door die neerslag worden getroffen. Sommige inwoners willen zelfmoordpillen slikken om de pijn van de stralingsziekte voor te zijn. Anderen genieten nog een laatste keer met volle teugen van het leven. In de haven van Melbourne komt op een dag een Amerikaanse kernonderzeeër aan. De bemanning is aan de straling ontsnapt, omdat hun duikboot zich onder water bevond tijdens de kernoorlog. Wetenschappers vermoeden dat de straling door regen of sneeuw uit de dampkring kan worden gewassen. Om meer zekerheid te krijgen wordt de kernonderzeeër op onderzoek uitgestuurd.