Ik vindt de benadering van de thuisaccu als handelsinstrument op zich verfrissend. Ik merk aan de reacties hier dat techneuten nog even moeten wennen aan dat gezichtspunt. En sturing overlaten aan een ai, nog wel een cloudachtig iets is hier ook niet het meest populaire standpunt. Als er niks te tweaken valt... Het risicobewustzijn en drang om in control te zijn herken ik. Hierbij mijn beschouwing.
De thuisbatterij had ik al afgeschreven als absoluut onrendabel (alleen al naar m'n rekening kijkend, hoe zou ik daar de batterij investering ooit op kunnen terugverdienen) maar het vlammetje wakkerde weer aan door de handelsgeest van ZP.
Interessant, maar grote financiele onzekerheid waardoor ik bij mijn beschouwing ook bijvangst en achtervang wilde betrekken. Daar zitten vragen of valt negatief uit.
-
continuïteit.
Kiki is niet bang dat ZP op de fles gaat of de stekker uit powerplay getrokken wordt. Ik denk niet deze LLM dat kan beoordelen. Wat wet en regelgeving gaat doen kan ze niets over zeggen. Ik ook niet. Maar ik wil bij deze investering een fallbackplan hebben: Zelf aansturen. Volgens Kiki kan dat, maar zal ZP daar geen details over geven. Effectief betekend dit voor mij dat het niet kan.
-
performance en stabiliteit
Powerplay snapt niks van onbalans in mijn eigen huis. ZP vindt dat niet belangrijk, peanuts zeggen ze. Ik ben daar niet zeker van. Mijn zonnepanelen kunnen niet uitgeschakeld (wat Kiki ook beweert) en wat m'n EV doet blijft buiten bereik. ZP geeft geen garantie op rendement.
-
Bijvangst, wens
Kan niet werken als Noodstroom voorziening. Volgens Kiki, ze geeft daarbij aan dat dit niet nodig is want de voorziening in NL is zo betrouwbaar. Persoonlijke ervaring is helaas anders en ik verneem ook anders uit het nieuws. Ook verwacht ik dat incidenten alleen maar toe gaan nemen door achterstallig onderhoud, toename belasting en tekort personeel.
-
betrouwbaarheid bronnen en informatie.
Kiki. Wel, ze is charmant maar lijdt aan de bekende genetische LLM ziekten. Onvoldoende betrouwbaar om investering op te baseren. Ben wel benieuwd wat een rechter vindt van een door Kiki gedane belofte die niet wordt nagekomen. @
Arnoud Engelfriet je zocht nog een onderwerp 😁?
ZP op YouTube streams etc.. Ik weet het niet. Gemengde reacties daarover op dit forum.
Ik wacht nog even af. Vast contract tot einde jaar, ervaringen van fellow tweakers hier, markt en technologie ontwikkeling die naar ik verwacht exponentieel gaat. Na de zomer plug ik de thermometer er weer in, intussen blijf ik dit topic volgen. Interessante ideeën en standpunten.
Edit: typos