hanev001 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:28:
[...]
Dat zie je denk ik verkeerd. Als een verbruik lager is dan een norm van een standaard woning valt dat natuurlijk op.
Zonnepanelen staan op je dak, een controle van een satelliet foto kan dat het vermoeden bevestigen.
ik snap dat ze daar achter kunnen komen, maar ze moeten ook de mankracht hebben om het te doen, en ze hebben nu al te weinig personeel. en AI hiervoor gebruiken mag niet ivm de AVG.
daarnaast zul je net als de ACM ook gewoon je prioiteiten moeten stellen, en sorry ik lig echt niet wakker dat bepaalde mensen die nog een oude meter hebben daar dan dadelijk, want het is nog geen 2027, daar voordeel uit kunnen halen.
ik zou me erder zorgen maken over de mogelijk zeer oude groepenkast, die dus aan de huidige NEN1010 normen, zeer waarschijnlijk dat deze nog uit de tijd van voor de NEN1010 komen. vergeet hierbij ook niet de norm NEN2768:2016+A2:2022 (Meterruimten en bijbehorende bouwkundige voorzieningen in woningen) en de IWUN no 06281 van de netbeheerders. denk daarbij vooral aan een aanwezige hoofdschakelaar & aardlekschakelaar.
terwijl de gegevens wie een dergelijke ferrarismeter nog heeft wel direct beschikbaar zijn, ik verwacht dat hun zich mn hierop concentreren, want ze hebben op dit moment vrees ik grotere problemen, ook gezien in het algemene belang dan de paar waar bepaalde mensen denken dat het rechtsongelijkheid is, wettelijk is dat op dit moment helemaal niet zo, het mag gewoon en het is aan de netbeheerders om dat op tijd recht te trekken, zo staat het ook in de wet.
in feite zou met in werking treden van de nieuwe energiewet er geen enkele ferrarismeter meer in het land mogen zijn ( muv een museum), of ze dat ook lukt waag ik te betwijfelen, en als dat dit dus niet lukt ligt dat dus aan de netbeheerder en niet aan de verbruiker.

vergeet daarbij niet bij wie het eigendomsrecht van deze meter ligt, die ligt namelijk bij de netbeheerder, en die is dus verplicht om aan wettelijke voorwaarden te voldoen.
[
Voor 24% gewijzigd door
MacD007 op 20-03-2025 11:59
]