@nWn: Enorm bedankt voor de URL van de Remeha video’s! Zeer instructief en informatief. Ik heb sinds juni 2023 een Mercuria 4,5 kW WP en heb daar, na de nodige fine tuning goede resultaten mee. De slave is een Remeha Calenta 40. Geen last van pendelen. Moduleert tussen de 350 Watt en 1500 Watt afhankelijk van de buitentemperatuur natuurlijk. Wel de nodige parameters gewijzigd. Dat de Mercuria WP de CV aan/ uit regelt begrijp ik door de uitleg van de Instructie video ook. Dus een bewuste keuze omdat de CV in de slave mode slecht het topje van de extra energie moet geven en heeft een modulerende CV ketel geen enkele toegevoegde waarde. De WP fluit ook zachtjes en heb de installateur gevraagd dit op te lossen. Remeha heeft een tekort aan vervangende onderdelen hiervoor. Verder ontbreekt de Bluetooth module en heb daarover aangegeven om die alsnog te leveren.
Mijn CV schakelde bijna iedere minuut aan en daarna weer een paar minuten uit. Omdat mijn CV tevens een buitentemperatuur sensor heeft heb ik de instellingen van mijn CV gewijzigd en draait de CV nu vele malen rustiger en pendelt aanzienlijk minder.
Verder, de installateur had de buitentemperatuur sensor van de WP ook op de voet van de buitenunit gemonteerd. Dat heb ik verplaatst naar de noordkant van onze woning op 1,5 meter hoogte. Daardoor is met name tijdens vorst de temperatuur realistischer en regelt de WP beter. Ik had een onrustig gedrag van de WP en dat was ‘s nachts niet het geval. Dat bleek te liggen aan de E- twist thermostaat. Die is vreselijk gevoelig voor tocht en passanten. Dit heb ik opgelost met een kapje aan de zijkant, daardoor reageert de thermostaat rustiger met tot gevolg dat de WP veel rustiger werkt. Ik begreep ook dat als men last heeft van een pendelende WP dat dit ook aan de plaats van de thermostaat kan liggen en dat blijkt zo te zijn dus. Wat mij ook is opgevallen dat een WP met een klein vermogen beter is dan een te groot vermogen. De keuze op een 4,5 kW Mercuria is gedaan op basis van mijn Gasverbruik. Vrijstaand huis redelijk geïsoleerd met een jaarverbruik van ca. 1200/1300 M3 gas. Nu verbruik ik ca. 300M3 gas en verwarm ik de woning prima met de WP, ook als het -5.0 Graden is. Mocht er iemand zijn die interesse heeft in mijn parametersettings dan hoor ik het graag.
Mijn CV schakelde bijna iedere minuut aan en daarna weer een paar minuten uit. Omdat mijn CV tevens een buitentemperatuur sensor heeft heb ik de instellingen van mijn CV gewijzigd en draait de CV nu vele malen rustiger en pendelt aanzienlijk minder.
Verder, de installateur had de buitentemperatuur sensor van de WP ook op de voet van de buitenunit gemonteerd. Dat heb ik verplaatst naar de noordkant van onze woning op 1,5 meter hoogte. Daardoor is met name tijdens vorst de temperatuur realistischer en regelt de WP beter. Ik had een onrustig gedrag van de WP en dat was ‘s nachts niet het geval. Dat bleek te liggen aan de E- twist thermostaat. Die is vreselijk gevoelig voor tocht en passanten. Dit heb ik opgelost met een kapje aan de zijkant, daardoor reageert de thermostaat rustiger met tot gevolg dat de WP veel rustiger werkt. Ik begreep ook dat als men last heeft van een pendelende WP dat dit ook aan de plaats van de thermostaat kan liggen en dat blijkt zo te zijn dus. Wat mij ook is opgevallen dat een WP met een klein vermogen beter is dan een te groot vermogen. De keuze op een 4,5 kW Mercuria is gedaan op basis van mijn Gasverbruik. Vrijstaand huis redelijk geïsoleerd met een jaarverbruik van ca. 1200/1300 M3 gas. Nu verbruik ik ca. 300M3 gas en verwarm ik de woning prima met de WP, ook als het -5.0 Graden is. Mocht er iemand zijn die interesse heeft in mijn parametersettings dan hoor ik het graag.
:strip_exif()/f/image/FxWpi4ES9RAXISQw6TpJ2J8Z.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/YdfVg5qS76XlgGwbqCdQu296.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aumtE2Ieo7GpwjX1A8z3hTxK.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/tUbO8jjMAvNsuzvxqA4z8G0I.png?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/IQ6UAUprQUNm0lpZxLEu8YcE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UdYeMB2ZNHi0jf7U82tODv3r.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hC7ZcVrb9W2PciQVOxPGdrv7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iivwOZ1EcCBpG2zImr5qZBvu.png?f=user_large)
/f/image/2baLNQeipLY14Hm1jShsdqfZ.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F2eA5ykhyJDqQkbniM7Y6tTJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EMt4aN1GbfPaFADROk3UbwxQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jjY1FfFwDSAbUcmEjvqvhLLJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AzyArDj30U6gmWJSkiVM4hNT.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/5VsL6NGFcMc6ySOem1JJEAvQ.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/b0oZHd4i9NxZ7evxGaPkDwUd.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/lQvMrTZZgIagO7EmZCjlZZNG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/toT6ke5xwmxcKYKc5urXsWZn.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pUnUH5R6TUcwQt1EqqgH6xwE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NuRiql07lDZwK6fDQwGLiUTG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HcArrIbu1BFk00cGMHNZeOgx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/soMO8HvMm0Wye04iPsNpXu3g.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/kM4ZbrP4rEjZBgmHQKZ7FwRp.png?f=fotoalbum_large)