Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnh300
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-07 16:01
Beste Tweakers ik heb nu ongeveer een half jaar de Remeha tzerra ace-matic cw4 in gebruik. Deze hangt bij mij op zolder en tot voorkort had ik de bedrade Etwist termostaat rechtstreeks aan de ketel verbonden.

Mijn huis is verbouwd en de bedrade aansluiting in de woonkamer is toen dichtgestukt. Met mijn vorige ketel had ik een draadloze thermostaat. Aangezien de bedrade aansluiting achter het stukwerk zit, heb ik tijdelijk de bedrade Etwist thermostaat bij het plaatsen van de Remeha ketel op zolder aangesloten aan de ketel. Niet handig voor het krijgen van de juiste temperatuur in de woonkamer.

Daarom heb ik vandaag een Etwist met draadloze RF gateway aangeschaft. De gateway heb ik aangesloten aan de ketel op de R-bus.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_-5BzoHLSNheBTqVf6-1jR74m6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hpQU4SVa2RA75KEYAyNaKyzU.jpg?f=fotoalbum_large
Hier was eerst de bedrade Etwist op aangesloten. Vervolgens heb ik de draadloze Etwist termostaat bij mij in de woonkamer gezet.

Nou fijn want de temperatuur word nu in de woonkamer gemeten en er word verwarmt wanneer het nodig is, perfect. Echter mis ik sinds ik deze nieuwe draadloze Etwist heb geinstalleerd de warmwater instellingen in mijn Remeha home app! Ik kon deze voorheen op Eco, Comfort of tijdklok zetten. Nu kan ik niets meer instellen!

Hoe mijn app er eerst uitzag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LdSYN-0id2GOCQSN2HqpJQBrx9c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m7XXDfxwEJpCpzdBpi8kLgYZ.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe de home pagina er nu uitziet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ssfa4jDXZVQQTF2EYHMCRAl4_2Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9Rdl43HatUWwcFhoc50VIpWn.png?f=fotoalbum_large

Er zitten meerdere aansluitingen op de gateway:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AvZBWPUOFmz8kAxfdlhGD2K7AmE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XneoM1zD3fNA3pCnNDeHyOOQ.jpg?f=fotoalbum_large
Wellicht moeten er nog extra aansluitingen gemaakt worden tussen de gateway en de ketel. Aangezien beide apparaten meerdere aansluitingen hebben. Al was de bedrade Etwist met 2 draadjes klaar…

Ook wijzig ik steeds de naam van de draadloze Etwist in de app naar “woonkamer” maar deze veranderd telkens na een tijdje terug naar “WGW OT/ON-OFF” wellicht een bug in het systeem, of iets verkeerd aangesloten door mij?

Had ik een andere aansluiting moeten pakken inplaats van de R-bus? En weet iemand hoe ik mijn warmwater instellingen kan terug krijgen in de app? Er zijn wel warmwater instellingen in de draadloze Etwist te vinden maar hier kan je geen schema maken. Alleen kiezen voor comfort, eco, tijdschema. En als je dan op tijdschema klikt zegt hij: ingesteld. Maar ik kan dus geen tijden instellen zoals ik voorheen in de app kon.

Wat ik heb geprobeerd: Draadloze Etwist meerdere keren volledig gereset. App opnieuw gedownload. Draadloze Etwist verwijderd uit app en weer gekoppeld. Ik hoop niet dat deze draadloze Etwist welke 2x zo duur is als een bedrade Etwist minder opties heeft…

[ Voor 8% gewijzigd door dnh300 op 23-04-2024 23:22 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:38
@dnh300 : heb je dit nog kunnen oplossen? Bij mijn ouders vergelijkbaar beeld, ETwist wireless gekoppeld aan een Remeha Mercuria warmtepomp....warmwater en buitentemperatuur ineens verdwenen en verandering van de naam na een reset van de warmtepomp door de installateur vanwege een error.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnh300
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-07 16:01
nooberke schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:49:
@dnh300 : heb je dit nog kunnen oplossen? Bij mijn ouders vergelijkbaar beeld, ETwist wireless gekoppeld aan een Remeha Mercuria warmtepomp....warmwater en buitentemperatuur ineens verdwenen en verandering van de naam na een reset van de warmtepomp door de installateur vanwege een error.
Helaas heb ik dit niet kunnen oplossen. Je reageert wel op een goed moment: Ik heb namelijk vorige week nadat ik dit topic had aangemaakt voor het eerst weer eens de app geopend. En raad eens: de functie voor water staat er ineens. Dus dit zal wel een bug geweest zijn in de app of mijn thermostaat… De naam is nu ineens ‘algemeen’. Maar de naam vind ik niet zo boeiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob_Tweakers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-08 09:07
Vergelijkbaar beeld bij mezelf, maar opgelost.

Als je de gateway RF openmaakt dan zie je dat er twee printplaatjes boven elkaar zitten die in elkaar klikken.
Bij mij zaten die los. Even opnieuw in elkaar drukken en opgelost.

Verklaarde ook waarom de reset met het knopje wel werkte, dan druk je de printplaten even tegen elkaar aan.