Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-05 13:54
Ajee schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 21:11:
Oproep: Goedeavond, weet iemand wat de laatste firmware versie is van de printplaat EHC-08 van de Mercuria Ace 4,5 ? Ik heb de indruk dat ik een oude versie heb met minder functies. Alvast bedankt.
De Mercuria van mijn ouders (zie berichten hierboven) is van 2019 en zeker nog nooit voorzien van een update. Heb ik er wat aan dat alsnog te doen?

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Jakkie takkie schreef op zondag 9 februari 2025 @ 20:25:
[...]

Bedoel je echt in de thermostaat? Daar heb ik verder eerlijk gezegd niet aan gezeten. Ik ben er vanmiddag nog even mee bezig geweest maar kon geen analogie ontdekken tussen de instellingen op de Mercuria en wat het apparaat deed. Uiteindelijk een ‘harde reset’ gegeven (stekker er uit en na 30 seconden er weer in) en toen leek de installatie wel goed te werken na de initialisatie. Ik ga het even in de gaten houden.
Na mijn vorige bericht even in de gaten gehouden maar een dag later bleef de installatie doorstoken terwijl de gewenste ruimtetemperatuur was bereikt. Uiteindelijk de oude eTwist weer terug geplaatst en tot mijn verbazing doet ie het sinds die tijd weer helemaal goed. Ook de stooklijn is weer zichtbaar in de app waar dit eerder niet het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:43
Jakkie takkie schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:34:
[...]

De Mercuria van mijn ouders (zie berichten hierboven) is van 2019 en zeker nog nooit voorzien van een update. Heb ik er wat aan dat alsnog te doen?
Typisch Remeha. Wat een prutsspul.
(Heb zelf ook een oudere niet ace WP, de Eria 8KW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Technician- schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:24:
[...]

Typisch Remeha. Wat een prutsspul.
(Heb zelf ook een oudere niet ace WP, de Eria 8KW)
Daarom regel ik thuis ook zelf m'n warmtepomp :) . Met een heel simpel regelaartje van Conrad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:22
Met de koude vochtig nachtjes begin deze maand was het defrosten van de Mercuria weer drama. De verkopende partij geeft aan dat ze "uitvoerig contact" met de fabrikant hebben gehad en we de nieuwste printplaat hebben. Gezien de hoeveelheid passieve defrosts (en het zeer lage vertrouwen in de verkopende partij) zouden we dit graag zelf verifiëren.

Iemand enig idee hoe we zelf kunnen achterhalen of het systeem is voorzien van de "nieuwste" printplaat die minder last heeft van de passieve defrosts?

Overigens, de drogere nachten met temperaturen tot -5/-7 draaide het systeem behoorlijk netjes. Dat gaf wel een stukje vertrouwen...maar zo gauw het vochtig en rond het vriespunt is.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldi62
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05-05 09:11
@nooberke
Mijn Mercuria komt ook moeilijk uit zijn defrost-cycli, vaak zijn meerdere kleine defrosts nodig.
De CV-ketel sprong niet bij omdat de aansluiting op de CV-ketel verkeerd was (open therm ipv aan/uit). De ingestelde kamertemperatuur werd niet gehaald.
Toen dit was gecorrigeerd ging het wat beter, vanaf 4 graden C mag de ketel bijspringen. Maar de vele defrosts blijven. Mijn WP is jan ‘24 geplaatst. Ook ik ben benieuwd naar het antwoord op jouw vraag over de print.
Waldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.a.v
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 28-04 15:58
Dag, Sinds een week hebben wij de Hybride combi van een Remeha Calenta Ace 40L ketel + Mercuria Ace Warmtepomp (8MR) + klein buffervat.

Eerst werd de ketel geïnstalleerd en een week later de warmtepomp. In de week hiertussen, met dus alleen de Ketel (CW6) actief, hadden we zéér comfortabele hoeveelheid warm water, ook wanneer er meerdere douches aan stonden en/of baden werden gevuld. Echter, nu de warmtepomp meedraait is het water comfort weer teruggelopen. Bij meerdere douches vervallen ze in een zwakke straal.

Is het zo in te regelen dat het hoge warmwater comfort gewaarborgd blijft en er wanneer er gedouched of een bad gevuld wordt altijd het hoogst haalbare liters/minuut geleverd wordt?

Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:22
r.a.v schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:54:
Dag, Sinds een week hebben wij de Hybride combi van een Remeha Calenta Ace 40L ketel + Mercuria Ace Warmtepomp (8MR) + klein buffervat.

Eerst werd de ketel geïnstalleerd en een week later de warmtepomp. In de week hiertussen, met dus alleen de Ketel (CW6) actief, hadden we zéér comfortabele hoeveelheid warm water, ook wanneer er meerdere douches aan stonden en/of baden werden gevuld. Echter, nu de warmtepomp meedraait is het water comfort weer teruggelopen. Bij meerdere douches vervallen ze in een zwakke straal.

Is het zo in te regelen dat het hoge warmwater comfort gewaarborgd blijft en er wanneer er gedouched of een bad gevuld wordt altijd het hoogst haalbare liters/minuut geleverd wordt?

Hoor het graag!
Ik zou niet verwachten dat de warmtepomp invloed heeft op je tapwater comfort...Tapwater zou volledig over de ketel moeten lopen.

Het is niet iets lullig's als een wateraanvoer die niet helemaal volledig meer open staat? Anders misschien ergens een klep/leiding die nu niet meer voldoende flow toelaat? Zou persoonlijk bij je installateur klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.a.v
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 28-04 15:58
nooberke schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 16:00:
[...]

Ik zou niet verwachten dat de warmtepomp invloed heeft op je tapwater comfort...Tapwater zou volledig over de ketel moeten lopen.

Het is niet iets lullig's als een wateraanvoer die niet helemaal volledig meer open staat? Anders misschien ergens een klep/leiding die nu niet meer voldoende flow toelaat? Zou persoonlijk bij je installateur klagen ;)
Vergeef mijn gebrek aan kennis, maar de Warmtepomp is ook instaat om sanitair water (23 liter/ minuut) te leveren, toch?

Ik was in de veronderstelling dat de Ketel bijspringt wanneer de Warmtepomp te kort komt.

De installateur komt komende week lang, maar wil graag goed geïnformeerd het gesprek in gaan, zodat ik de installateur de juiste vraag kan stellen.

Welke vragen/instructies zou ik de installateur moeten stellen/geven?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/36UMTiHIOV7KDbr2GxhQyZzL8LY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AzyArDj30U6gmWJSkiVM4hNT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door r.a.v op 20-03-2025 17:15 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste