Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:06

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
sdk1985 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:53:
[...]

Het zal denk ik sneller gaan door de opgedane kennis ipv door de updates.
Ja klopt want je weet allebei wat je moet doen en hoe het spel werkt, daardoor gaat het ontzettend snel.
Vind het trouwens wel ontzettend leuk om overnieuw te beginnen na de hele tijd in dezelfde wereld te hebben gespeeld. Onze basis kwam op een plek die we pas ontdekten in onze oude wereld, maar toen wij daar gisteren aankwamen zijn we eerst 5x doodgegaan omdat daar zo'n wolf liep. Uiteindelijk hebben wij hem genoeg verzwakt en gevangen, dit is nog steeds na 4 uurtjes spelen mijn main pall. Was een mooie start zo met zo'n sterke pal :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:33
Ik vind de game enorm veel potentie hebben en ze hebben an sich al hele goede time sinks ingebouwd. Wel is het nog echt een early access game waarbij los van de bugs de balans soms nog wat vreemd overkomt.

Zo zijn in het begin van de game palls in je team eigenlijk volkomen nutteloos. Ze vermoorden namelijk steeds de palls die je wil vangen en zelf heb je ze snel genoeg low health. Eindstand gebruik je daardoor tot richting level 40 alleen palls als mount en als werkslaaf in je basis. Verder zijn er ook best veel palls in de startzone te vinden waardoor je niet echt wordt uitgenodigd ver te verkennen. Doe je dit wel dan kom je in eerste instantie vooral veel dezelfde palls tegen die je eerder al incidenteel tegen bent gekomen.

Daarna kom je op een punt dat je ondanks de beste armor ineens heel kwetsbaar bent voor vijandelijke palls. An sich prima als een speler weinig damage doet. Maar met een assault rifle (verkrijgbaar via een recept) ben je een soort glass cannon.

Base builden is al wel erg goed. Een move functie zou echter wel erg welkom zijn.

De grind vind ik zelf enorm meevallen. De automation in je base helpt enorm. Verder kom je vrij makkelijk aan 'mats'. Zo deed ik gisteren een klein rondje en kon ik daarbij vanaf de rug van mijn flying mount (swift) schieten met mijn single shot rifle. Alles ging in 2-3 schoten neer en zo had ik vrij snel 72 high quality pall oil.

Oh en mijn pallbox zit tegenwoordig regelmatig vol! Die mag wel wat groter. Ik geloof dat er 200 inpassen en er zijn meer dan 100 verschillende palls.

In de besneeuwde bergen is trouwens nauwelijks leven te bekennen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Eindelijk naar de desert area gegaan voor coal 😛
nu een 3e base daar neer gezet

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sdk1985
Joosie200 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:16:
[...]

Dat is bij Verdant Brook. 198, - 40 zo ongeveer. Een duidelijk plateau dat boven de rest uit torent. Met 6x ore en 4x coal idd. En als je je palbase goed plaatst ook nog tig bomen. Enkel steen mis ik maar daar kun je de steengroeve voor bouwen. En verrekte weinig paldium fragments. Maar je hebt verderop een waterval en meer in de buurt.
Dat is niet verkeerd nee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qE-Wb8mm-P_4ILKUdiDd_hYvSt4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mRUKXCshtaOzCsykZhgqGk4a.png?f=fotoalbum_large

Wel een krappe locatie om alles kwijt te kunnen (pallbeds, farm, storage, furnace, spa).

Dat wordt afscheid nemen van deze base
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fbD8A9lpJ-pCNVIdjXJtOGTaKB0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zOvHZUiL68GomaxQGZWMsx98.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door sdk1985 op 08-02-2024 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
sdk1985 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:07:
[...]

Wel een krappe locatie om alles kwijt te kunnen (pallbeds, farm, storage, furnace, spa).
Daarom bewaar ik mijn eerste base als voedsel farm (tarwe, eieren, melk, honing, bessen) met hangbrug naar Chillet en is dit mijn coal/ore base. Op die eerste base heb ik te weinig ruimte voor een breeding pen, dus die knal ik op deze plek wel neer. Pallbeds, spa heb ik op de stenen vlakte neergezet. Storage rondom de trappen ala Chitchen Itza.

Heb nog zat ruimte om storage/productieband en furnace kwijt te kunnen. Kan de coal/ore direct gesmolten en verwerkt worden. En geen last van raids want er is geen toegangsweg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zo herkenbaar :P

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
The least cruel players in Palworld:

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Goed de hyper spheres lopen nu ook van de band. Maar ik mis al snel cement, bones en pal fluids om lekkere aantallen te draaien. Anders maar een merchant vangen die mij bones en pal fluids verkoopt. Die zijn enkel te farmen door pals te hunten toch? Het aantal hyper spheres vind ik nl maar tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-12-2024
sdk1985 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:07:
[...]

[Afbeelding]

Dat wordt afscheid nemen van deze base
[Afbeelding]
Ik heb mijn basis daar opnieuw ingericht het is en blijft een mining base maar als je alles de hoogte in bouwt en dan wel 3 muur hoog per verdieping houdt voor de grotere pals kun je hier alles kwijt

Ik heb ook een locatie voor Pure Qwuartz, is wel even vliegen in de kou maar ook hier geen raids

Mijn main base blijft momenteel nog op een locatie waar geen mines zijn maar wel grote open vlakte en er zijn daar geen raids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Gisteren weer 2 uurtjes gespeeld met mijn maat, ons eerste huis staat met alle kistjes en werkbanken erin. Nu kunnen we wat meer uitgebreid op avontuur gaan :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Joosie200 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:43:
Goed de hyper spheres lopen nu ook van de band. Maar ik mis al snel cement, bones en pal fluids om lekkere aantallen te draaien. Anders maar een merchant vangen die mij bones en pal fluids verkoopt. Die zijn enkel te farmen door pals te hunten toch? Het aantal hyper spheres vind ik nl maar tegenvallen.
Er zijn diverse passives van pals die je extra drops geven bij types, dat wil ook nog wel eens wat extra boost geven om wat meer te kunnen farmen. Ik breed nu extreem veel, dus alles wat ik 'chop' dropt natuurlijk ook mats, dat ik bij het breeden wel let op welke pals ik maak dat ik goeie drops uit haal.

Dacht dat bones ook bij merchants te koop zijn, die small settlement of fisherman's dorp in iedergeval.

Pal fluids doe ik hoofdzakelijk rond die world boss, azurobe dacht ik, daar zitten enorm veel surfents en celeray's, met beetje sterke flyer (met snelle attacks) maai je daar redelijk rap doorheen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
SinergyX schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:48:
[...]

Er zijn diverse passives van pals die je extra drops geven bij types, dat wil ook nog wel eens wat extra boost geven om wat meer te kunnen farmen. Ik breed nu extreem veel, dus alles wat ik 'chop' dropt natuurlijk ook mats, dat ik bij het breeden wel let op welke pals ik maak dat ik goeie drops uit haal.

Dacht dat bones ook bij merchants te koop zijn, die small settlement of fisherman's dorp in iedergeval.

Pal fluids doe ik hoofdzakelijk rond die world boss, azurobe dacht ik, daar zitten enorm veel surfents en celeray's, met beetje sterke flyer (met snelle attacks) maai je daar redelijk rap doorheen.
Ik had zo'n overvloed aan Ore dat ik de ignots heb omgezet naar Nails en voor zo'n 1000 nails krijg je toch al zo'n 200k+ bij de vendor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Markozv schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:59:
[...]

Ik had zo'n overvloed aan Ore dat ik de ignots heb omgezet naar Nails en voor zo'n 1000 nails krijg je toch al zo'n 200k+ bij de vendor >:)
Die truc had ik ook gelezen. Had de merchants in small settlements vermeden door al die pfid guards. Denk dan krijg je meteen een aggro en wasted. Is dus niet zo. Kortom meteen mijn hele verzameling aan slackers, brittle, negatieve traits verkocht aan de pal merchant. Aan nails nog niet gedacht tot ik het later las.
SinergyX schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:48:
[...]

Ik las over Katress dat die zo'n buff had. En die bunnies doen aan auto pick up voor je. Ben idd met mijn lvl 42 glider in het begin gebied alle pingulets, surfents, celeray gaan wipen. Anderen kiezen surf way point uit maar dan heb je van die surf goblins die in groepjes op je af komen.

Maar terwijl ik dat dus aan het hamsteren was dacht ik dit moet makkelijker kunnen. Dus ik ben nu op de look out voor een enkele merchant met goede items zonder guards eromheen om te vangen. Kan ik die op afroep even in mijn base droppen, zooi kopen, hup terug de palbox in. Anderen gaven dan weer pre patch 0.1.4. aan dat je de black market merchant kon killen, looten en dat ie zou respawnen. Is kennelijk geblokt als makkelijke gold farm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:19
Mochten jullie snel lekker veel pal fluid willen verzamelen van lage level pals dan kan ik deze rivier sterk aanbevelen. Gewoon de hele tijd heen en weer vliegen en alles kapot schieten met je vogel. Zo heb je binnen een kwartiertje weer 150 stuks verzameld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8UW7fOq-Rw7veHLaiqlGYCv-Xrs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dhn8HTAVg1A7MghlqZDZ0Raa.jpg?f=user_large

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:56

gwystyl

Beugeltje dan maar?

G_Dragon schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:41:
Gisteren weer 2 uurtjes gespeeld met mijn maat, ons eerste huis staat met alle kistjes en werkbanken erin. Nu kunnen we wat meer uitgebreid op avontuur gaan :)
Hoe heb je die nieuwe wereld gemaakt? Vanuit het spel zelf een nieuwe wereld opgezet waarbij multiplayer open staat, of de PalServer geïnstalleerd? Ik ben aan het kijken hoe ik het leukst met mijn zoontje samen kan spelen. Ik ben een beetje aan het twijfelen om een hele nieuwe wereld samen op te zetten, maar kan volgens mij ook gewoon mijn eiland voor hem openstellen en hem dan mijn guild laten joinen. Ergens zie ik er tegen op om weer helemaal vanaf scratch te beginnen nu ik net een breeding farm en wat leuke pals daaruit heb, maar zoals jij al aangeeft kan het ook verhelderend zijn om met de kennis van nu e.e.a. anders aan te pakken.

Ik kan natuurlijk ook gewoon mijn eerste basis verplaatsen samen met hem en dan hem lekker laten bouwen.
Ik heb al wel gezien dat er ook een GUI is voor de server (zijn er vast meer), dus we gaan het wel even bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
gwystyl schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:56:
[...]

Hoe heb je die nieuwe wereld gemaakt? Vanuit het spel zelf een nieuwe wereld opgezet waarbij multiplayer open staat, of de PalServer geïnstalleerd? Ik ben aan het kijken hoe ik het leukst met mijn zoontje samen kan spelen. Ik ben een beetje aan het twijfelen om een hele nieuwe wereld samen op te zetten, maar kan volgens mij ook gewoon mijn eiland voor hem openstellen en hem dan mijn guild laten joinen. Ergens zie ik er tegen op om weer helemaal vanaf scratch te beginnen nu ik net een breeding farm en wat leuke pals daaruit heb, maar zoals jij al aangeeft kan het ook verhelderend zijn om met de kennis van nu e.e.a. anders aan te pakken.

Ik kan natuurlijk ook gewoon mijn eerste basis verplaatsen samen met hem en dan hem lekker laten bouwen.
Ik heb al wel gezien dat er ook een GUI is voor de server (zijn er vast meer), dus we gaan het wel even bekijken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xF9rkj9OczMqn3x_JDlXsfC_0Ng=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/akTaHggiepqAaTVq48CYuINM.png?f=user_large
Gewoon het bovenstaande menu waar iedereen zijn eigen wereld aanmaakt met multiplayer open?
Verder heb ik geen idee waar je anders een wereld zou moeten starten :P

Heel eerlijk vind ik het opnieuw beginnen verrassend leuk, ik zou het echt aanraden!

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 09-02-2024 14:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:19
G_Dragon schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 14:00:
[...]

[Afbeelding]
Gewoon het bovenstaande menu waar iedereen zijn eigen wereld aanmaakt met multiplayer open?
Verder heb ik geen idee waar je anders een wereld zou moeten starten :P
Op Steam heb je een dedicated server die je kunt starten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OGOjSgvOr2780opRvENN2FgBH9U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WrzGh9EUXHORXWjjjGvNmFtP.jpg?f=user_large

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Sir_Hendro schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 14:55:
[...]

Op Steam heb je een dedicated server die je kunt starten.

[Afbeelding]
Oh ja ik speel op de Xbox dus daar hebben wij dat niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:54
Heb nu een ei gemaakt met een Anubis er in als eerste eigen kweek. Pff duurt wel 2 uur voor hij komt #duurtlang daarna lekker snel mijnen hoop ik

Ondertussen ook een vliegende mount gevonden en een boel eieren erbij in de queue voor na de Anubis kijken wat daar in zit

Nu level 27. Eerste basis heb ik meteen aan het begin gemaakt. Zodra ik naar level 15 kan verplaats ik mijn eerste basis want die locatie is ruk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb de wereld van mijn zoontje multiplayer gemaakt en speel daar nu in mee. Ik moest alleen weer beginnen vanaf lvl 1, dus kan nog een heleboel niet wat ik in mijn eigen wereldje al wel kon met lvl 28. Ik ben inmiddels alweer lvl 15, maar heb het idee dat ik wat dingen overgeslagen heb die ik zelf wel gedaan had. Ik heb nu volgens mij een stuk minder (verschillende) pals, en een kleiner deel van de kaart verkend.

Zoonlief is nu net lvl 19 geworden, dus kon ik de breeding farm maken. Die past maar net in zijn basis, maar hij staat. Ik heb gelijk enthousiast cake gebakken, maar nu kom ik er achter dat alle combinaties voor Anubis nog niet aanwezig zijn (of twee van hetzelfde geslacht). Cake dus maar in de koelkast gestopt met een pinguin ervoor, en morgen hard op zoek naar een goed ouderpaar voor Anubis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Cake in de opslagkist van een lege breedingpen is zonder verlooptijd houdbaar tot oneindig. Dus zolang je geen pals hebt toegewezen is die kist een ideale opslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HztKaQfs6j7wfqWaiY2VVGVX30Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4Hvl2V5TQtRrxSRS151prKJy.png?f=fotoalbum_large

Versie 1 van de nieuwe coal/ore base. Best wel over powered. In één rondje spawns werd er iets van 500 coal en 600 ores gemined. Transporteren zijn ze nog wat minder happig in... Zelf maar even opgehaald en kon meteen 244 refined bars bestellen.

Ondertussen heeft @Highfeed in zijn eigen game een quartz veld gevonden. Dus vrees dat de oude base3 ook opgeheven moet worden zodat er een quartz base komt.

Als ik heel eerlijk ben moet de eerste base ook weg. Door de ligging naast de berg is de effectieve ruimte beperkt. Een vlak veld zou de boel makkelijker maken. In het begin denk je dat die plek top is omdat er veel palladium zit. Maar eindstand heb je palladium meestal vrij snel gemined. Ruimte is op termijn veel belangrijker.

Zo blijf je bezig :+ . Wel leuk onderdeel van de game. Begin je opnieuw dan heb je een hoop ervaring opgedaan over waarom ergens wel of niet bouwen :).

[ Voor 55% gewijzigd door sdk1985 op 11-02-2024 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Joosie200 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 00:02:
Cake in de opslagkist van een lege breedingpen is zonder verlooptijd houdbaar tot oneindig. Dus zolang je geen pals hebt toegewezen is die kist een ideale opslag.
Sterker nog ook daarna is die kist de beste plek. In het begin 10 cakes verloren omdat mijn kingpal liever ging minen dan dat hij naar zijn assignment bleef luisteren.

Over cake snelheid zelf geen klachten, heb er nu 37 in de box zitten en ben verder niet echt iets aan het breeden. Na een stuk of 10 anubis daarmee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Crysania schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 23:03:
Heb nu een ei gemaakt met een Anubis er in als eerste eigen kweek. Pff duurt wel 2 uur voor hij komt #duurtlang daarna lekker snel mijnen hoop ik

Ondertussen ook een vliegende mount gevonden en een boel eieren erbij in de queue voor na de Anubis kijken wat daar in zit

Nu level 27. Eerste basis heb ik meteen aan het begin gemaakt. Zodra ik naar level 15 kan verplaats ik mijn eerste basis want die locatie is ruk
Als het je om mining te doen zijn kun je het jezelf makkelijker maken door andere pals te vangen. Er zijn er meer met level 3 mining. Zoals een digtoise. De tombat blijft ook best goed, werkt ook in de nacht en doet ook aan gatheren en transporteren.

Anubis is IMO vooral nuttig als persoonlijke craft pal. Zeker als er artisan op zit.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 11-02-2024 01:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik denk dat mijn vriendin inmiddels meer uren in mijn eerste wereld heeft zitten dan mij, maar het is prachtig om te zien dat zij zich er zo erg mee vermaakt. Want je blijft maar bezig met bouwen, craften, ontdekken van de wereld en het vangen van pals!

Dan hier en daar de basis weer wat verbeteren, het spel houdt je zeker wel bezig en dan gek om te bedenken dat er nog zoveel content aan zit te komen omdat dit nog maar de preview is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
Vandaag nieuwe flying mount. Mijn eerste was een Nitewing, die heeft snelheid 750.

Daarna kon ik op level 21 naar een Vanwyrm met 850 speed. Daar heb ik een tijd mee gespeeld. Vervolgens ontdekte ik de passives en werd mijn Vanwyrm dankzij Swift 1105 speed.

Vandaag via breeding de Faleris geregeld 1400 speed maar dankzij de Swift uitvoering 1820 speed. Heerlijk snel! Mogelijk vanaf level 38. Het is een kruising van een Anubis met een Vanwyrm. Een Beakon is overigens 1200 en een Ragnahawk 1300.

In ander nieuws:
De electric heater voor het eerst gebouwd. Viel helaas tegen, hij vereist alsnog kindling. Tevens heb je een hoogte van 3 nodig.

Verder vooral tijd kwijt aan het verzamelen van high quality pal oil voor polymer en een handgun voor @Highfeed . Daarnaast nog een stuk of 3 bazen en 2 towers verslagen. Tevens nog een dorpje bezocht waar je materialen kon kopen (fisherman nogwat). Heat resistant shirt ook erg handig! Toen waren we 3 uur verder :X .

[ Voor 52% gewijzigd door sdk1985 op 12-02-2024 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-05 21:23

OMD

sdk1985 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 02:07:
Vandaag nieuwe flying mount. Mijn eerste was een Nitewing, die heeft snelheid 750.

Daarna kon ik op level 21 naar een Vanwyrm met 850 speed. Daar heb ik een tijd mee gespeeld. Vervolgens ontdekte ik de passives en werd mijn Vanwyrm dankzij Swift 1105 speed.

Vandaag via breeding de Faleris geregeld 1400 speed maar dankzij de Swift uitvoering 1820 speed. Heerlijk snel! Mogelijk vanaf level 38. Het is een kruising van een Anubis met een Vanwyrm. Een Beakon is overigens 1200 en een Ragnahawk 1300.

In ander nieuws:
De electric heater voor het eerst gebouwd. Viel helaas tegen, hij vereist alsnog kindling. Tevens heb je een hoogte van 3 nodig.

Verder vooral tijd kwijt aan het verzamelen van high quality pal oil voor polymer en een handgun voor @Highfeed . Daarnaast nog een stuk of 3 bazen en 2 towers verslagen. Tevens nog een dorpje bezocht waar je materialen kon kopen (fisherman nogwat). Heat resistant shirt ook erg handig! Toen waren we 3 uur verder :X .
Ik heb ook een vanwyrm maar die kan niet vliegen. Die springt alleen als je jump doet. Beetje irritante bug helaas. Nitewing doet het wel gelukkig.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Fanwyrm kan ook vliegen, je moet 'dubbel tap' geven, direct na 1x tap daarna de knop opnieuw maar dan inhouden, daarmee ga je wel vliegen. Diverse flyers hebben daar last van (ragkna, suzaku) dat ik er inmiddels wel gewend aan ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
SinergyX schreef op maandag 12 februari 2024 @ 08:56:
Fanwyrm kan ook vliegen, je moet 'dubbel tap' geven, direct na 1x tap daarna de knop opnieuw maar dan inhouden, daarmee ga je wel vliegen. Diverse flyers hebben daar last van (ragkna, suzaku) dat ik er inmiddels wel gewend aan ben :P
Haha ja klopt, ik dacht eerst dat dit een bug was maar hij kan blijkbaar ook springen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 10:25
G_Dragon schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 14:57:
[...]

Oh ja ik speel op de Xbox dus daar hebben wij dat niet :P
Maar dan zit je met hetzelfde probleem als ik denk ik? En dat is de invite code..

Mijn neefje kan nooit op "onze" server spelen wanneer ik er niet ben.

Nu lijkt quick resume wel de server in stand te houden maar voor hoelang weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
LopendeVogel schreef op maandag 12 februari 2024 @ 08:58:
[...]

Maar dan zit je met hetzelfde probleem als ik denk ik? En dat is de invite code..

Mijn neefje kan nooit op "onze" server spelen wanneer ik er niet ben.

Nu lijkt quick resume wel de server in stand te houden maar voor hoelang weet ik niet.
Klopt maar dat is bij bijna alles zo op consoles, je moet wel zelf online zijn en de wereld aanzetten voordat anderen erin kunnen om te spelen. Maar dat is toch geen ramp, want we zijn niet anders gewend? :P Bij een preview gebruik ik zelf nooit quick resume en daarnaast werkt quick resume sowieso slecht met online spellen, ik merk dit al bij bijvoorbeeld F1 23 of The Crew Motorfest als ik die in het hoofdmenu laat staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
Voor de mensen die een Rasberry Pi hebben kun je daar een server opbouwen

https://pimylifeup.com/raspberry-pi-palworld-server/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Gisteren met mijn zoontje ook de basis verplaatst van vlakbij die kerk met veel ore erachter tot de heuvel in Verdant Brooks, net zoals @sdk1985 hierboven. Hij is inmiddels lvl 21, ik nu 19. Het gaat dus de goede kant op; ik zal proberen vanavond ook wat screenshots te maken van onze basis. Ik heb de layout zwaar gebaseerd op deze video; ik heb dus ook een houten fundering op het hoogste punt van het midden van het eiland gemaakt, en een groot plateau op de rand om bedjes kwijt te kunnen. Op die manier spawnen er ook een stuk minder bomen. Daarnaast heb ik aardig wat kisten neergezet vlakbij ore/coal spwans, zodat de transporteurs niet zo ver hoeven te lopen. Alsnog is dat volgens mij de beperkende factor.... het minen gaat vaak aardig goed, maar ik moet nog zelf regelmatig een rondje lopen om alles op te rapen en in kisten te doen zodat ik het kan gebruiken om te raffineren.

Qua breeden gaat het ook aardig, al lukt het me nog niet om een Beegarde te vangen zodat cakes bakken steeds de beperkende factor is. Die beesten doen steeds een kamikaze-actie waardoor ze zelf ook ontploffen. Ik krijg dan wel een paar honing, maar kan ze niet meenemen om zelf honing te farmen.
Met de verkregen honing heb ik nu drie Anubissen gemaakt, maar ik ga ook maar een Beegarde breeden denk ik. Dat is een makkelijkere manier om aan honing te komen dan elke keer wat Beegardes slopen en hopen dat je zelf heel blijft.

@G_Dragon het voordeel van een losse server draaien is dat je onafhankelijk van elkaar kan spelen. Ik kan nu solo in de wereld van mijn zoontje en mij spelen, maar dan moet ik of als hem spelen, of zijn account ergens parkeren en met mijn account inloggen vanaf een andere computer.
Het irritante van die wereld op multiplayer is ook dat de code steeds verandert. Ik zou het handiger vinden om onafhankelijk van elkaar in te loggen, liefst met de login al verwerkt in de snelkoppeling zodat het voor hem het meest toegankelijk is.
nav de post hierboven ga ik eens kijken of het mogelijk is om zo'n server ook op een Synology DS218+ te draaien. Aangezien die Docker en Virtual Machines kan draaien verwacht ik dat dat wel mogelijk is, maar ik weet niet of dat ding dat zo leuk vindt. Het mooist zou het natuurlijk zijn als ik de wereld-data kan overzetten van mijn zoontjes save-game naar die server, maar eerst maar eens aan de praat krijgen :) 8)

edit: Hier heeft iemand instructies gemaakt voor palworld server op een Synology in Docker

edit2: ik ben blijkbaar niet de enige die data over wil kunnen zetten van een co-op game naar een dedicated server. Half /r/Palworld staat er vol mee 8) . Deze post beschrijft in aardig detail hoe het zou moeten werken. Ik heb het nog niet geprobeerd, want dat kost zo te zien wel wat tijd/moeite aangezien je een SDK, Python en nog wat moet installeren voor je het script kan uitvoeren.

[ Voor 34% gewijzigd door gwystyl op 12-02-2024 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
@gwystyl Ja klopt dat zijn wel de voordelen van op de computer spelen, dat snap ik. Maar bij consoles hebben wij die luxe nog nooit gehad, zelfs bij andere spellen was het altijd gewoon dat beide partijen online moesten zijn om te spelen. Daarom had ik ook niet anders verwacht bij Palworld :)

Voordeel hiervan is wel dat je altijd samen speelt en nooit hebt dat een iemand ongezellig verder gaat met de wereld, dus dat zie ik wel als een positief iets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:54
Ik had gisteravond wat steen nodig dus een steen groeve neergezet. al mijn pals die hard gekoppeld aan ore mining zaten vonden het toch leuker om stenen te gaan minen dus elke keer gingen ze na tijdje toch maar stenen halen terwijl de ore nog niet op was.

iemand tips om dat te fixen?

heb nu de steengroeve maar weer verwijderd omdat ik genoeg steen had maar blijft irritant. Dacht daar mogen ze wel minen zodra de ore op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfeed
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-05 09:24
sdk1985 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 02:07:

Je hebt ook helemaal niks aan die gozer, maar van wie had je ook alweer die breeding farelis voor snellere vliegende mount ;) Ok, dat swift wist ik dan weer niet :P.

Als je best wat verschilt in level dan kan dit soort dingen al snel ontstaan, omdat je het dan niet zelf kan craften. Dit ook om "betere" mats te krijgen moet je hogere level pals killen/Vangen. Misschien zou het mooi zijn als je gewoon, als je in dezelfde guild zit, shared items kan craften in de base. En zo zou een functie mooi zijn om dingen te kunnen verplaatsen ipv slopen en dan herbouwen.

Twtich: Highf33d Steam: Highfeed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 10:25
G_Dragon schreef op maandag 12 februari 2024 @ 09:01:
[...]

Klopt maar dat is bij bijna alles zo op consoles, je moet wel zelf online zijn en de wereld aanzetten voordat anderen erin kunnen om te spelen. Maar dat is toch geen ramp, want we zijn niet anders gewend? :P Bij een preview gebruik ik zelf nooit quick resume en daarnaast werkt quick resume sowieso slecht met online spellen, ik merk dit al bij bijvoorbeeld F1 23 of The Crew Motorfest als ik die in het hoofdmenu laat staan.
Ow het voordeel van Quick Resume in Palworld vind ik juist dat je base door blijft lopen haha, en t werkt met co-op!

Ja nadeel van mijn neefje en ik is simpelweg dat we beide weinig tijd hebben en we vaker langs elkaar pas tijd hebben.

Quick Resume lijkt tot zover goed te werken itt veel andere games!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Inmiddels een beetje klaar met Palworld.

Level 40 geworden en flink wat gezien van de game maar niet alles.

Met maten nu aan helldivers II begonnen dus even geen tijd voor Palworld.

Ben wel heel benieuwd naar de roadmap voor Palworld en wat er nog allemaal gaat komen in de toekomst.
Zeker een game om later nog eens naar terug te keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-05 21:23

OMD

SinergyX schreef op maandag 12 februari 2024 @ 08:56:
:o

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Grootste irritatiepunt is ondertussen een volle pallbox. Om te levelen ga je steeds 10 van elke pall vangen, maar omdat er 100+ pall's zijn zou je dan op 1000 gevangen palls uit komen. Het maximum is echter 200 palls in je box.

Hoe dan ook vandaag uurtje gespeeld en naar level 43 gegaan door het vangen van 10 varianten van een aantal palls (ruby, captrity, teefant, relaxosaurus). Tevens Assembly Line II gebouwd en daarmee het hyper shield gebouwd. Geeft 1000 shield hp dus dat is wel lekker!

Level 30+ mobs vangen in de woestijn gebieden bleef lastig. Snel capture rates van <28% terwijl ze bijna dood zijn met ball typ 5 (blauw>groen>geel>rood>roze). Nog één level en ik kan nóg betere ballen craften. Daar zal het beter mee gaan maar blijft vreemd dat ik zelf level 44 moet zijn om op een beetje normale manier level +-36 palls te vangen.

edit: In de viewing cage schijnen er 40 te passen. Ben benieuwd! Volgende keer proberen.

[ Voor 30% gewijzigd door sdk1985 op 13-02-2024 02:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
sdk1985 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 01:55:
Grootste irritatiepunt is ondertussen een volle pallbox. Om te levelen ga je steeds 10 van elke pall vangen, maar omdat er 100+ pall's zijn zou je dan op 1000 gevangen palls uit komen. Het maximum is echter 200 palls in je box.

Hoe dan ook vandaag uurtje gespeeld en naar level 43 gegaan door het vangen van 10 varianten van een aantal palls (ruby, captrity, teefant, relaxosaurus). Tevens Assembly Line II gebouwd en daarmee het hyper shield gebouwd. Geeft 1000 shield hp dus dat is wel lekker!

Level 30+ mobs vangen in de woestijn gebieden bleef lastig. Snel capture rates van <28% terwijl ze bijna dood zijn met ball typ 4 (roze). Nog één level en ik kan nog betere ballen craften.
gewoon van die domme pals verkopen in het stadje. Of 1 met 3-4 stats upgraden door de zwakke op te offeren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
Highfeed schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:06:
[...]

Je hebt ook helemaal niks aan die gozer, maar van wie had je ook alweer die breeding farelis voor snellere vliegende mount ;) Ok, dat swift wist ik dan weer niet :P.

Als je best wat verschilt in level dan kan dit soort dingen al snel ontstaan, omdat je het dan niet zelf kan craften. Dit ook om "betere" mats te krijgen moet je hogere level pals killen/Vangen. Misschien zou het mooi zijn als je gewoon, als je in dezelfde guild zit, shared items kan craften in de base. En zo zou een functie mooi zijn om dingen te kunnen verplaatsen ipv slopen en dan herbouwen.
Klopt schilt enorm, ik heb gisteren een Farelis gebreed met swift 30% speed , runner 20% speed en ferosious 20% attack, mooie combo voor dungeons tot ik Jetdragon kan vangen. Het zou leuk zijn om er ook nimble op te krijgen.

Als je echt puur snelheid wil dan zou je moeten gaan voor Swift 30%, Runner 20%, Nimble 10% en Legend 15%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
Ricmaniac schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 01:57:
[...]

gewoon van die domme pals verkopen in het stadje. Of 1 met 3-4 stats upgraden door de zwakke op te offeren :P
Je kan ook een Viewbox bouwen, ik heb er gisteren ook 4 neergezet en daar wat in gedumpt voor later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Markozv schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 08:51:
[...]

Je kan ook een Viewbox bouwen, ik heb er gisteren ook 4 neergezet en daar wat in gedumpt voor later
Wat is dat? heb dat oprecht nog niet gezien ofzo

Gewoon een doos waar je ze in doet om te bekijken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
Crysania schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:01:
Ik had gisteravond wat steen nodig dus een steen groeve neergezet. al mijn pals die hard gekoppeld aan ore mining zaten vonden het toch leuker om stenen te gaan minen dus elke keer gingen ze na tijdje toch maar stenen halen terwijl de ore nog niet op was.

iemand tips om dat te fixen?

heb nu de steengroeve maar weer verwijderd omdat ik genoeg steen had maar blijft irritant. Dacht daar mogen ze wel minen zodra de ore op is.
tot op heden nog niks voor gevonden, ik bouw / breek de steengrove altijd af. Als ik hem uurtje of 2 laat staan heb je zo 2a3k stone met degelijke Anubis. ook deze heb ik allemaal gebreed met Artistan en Swift enige bug die ze hebben is dat ze nooit de ore oprapen als ik niet in de basis ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
Ricmaniac schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 08:59:
[...]

Wat is dat? heb dat oprecht nog niet gezien ofzo

Gewoon een doos waar je ze in doet om te bekijken? :P
Yep, hij is ook nog gebugged als je een overleden Pal erin en eruit haalt is hij meteen genezen.
Je kunt hem al vanaf level 15 bouwen, 10 palidium - 20 stone - 10 ingots even uit mijn hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Markozv schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:03:
[...]

Yep, hij is ook nog gebugged als je een overleden Pal erin en eruit haalt is hij meteen genezen.
Je kunt hem al vanaf level 15 bouwen, 10 palidium - 20 stone - 10 ingots even uit mijn hoofd
Oja die moet ik ook nog eens bouwen. Ik zit er ook over te denken om een condensor te bouwen, want dan kan je blijkbaar meerdere van dezelfde soort samenvoegen tot een hoger level exemplaar. Hier maken sommigen uiteraard weer een hele studie van (optimale IV's en passive skills breeden), maar ik ga het vooral gebruiken om mijn aantal Pals in de box een beetje in bedwang te houden denk ik.

Ik heb gisteren mijn hittebestendige armor aangetrokken en ben lekker gaan rondvliegen rond de vulkaan westelijk op de kaart. Daar stikt het van de scorched eggs in verschillende formaten, dus daar heb ik nu naast een stapel Vanwyrms en Kelpsea Ignis een Reptyro (3 kindling, 3 mining) en een Blazehowl noct (3 kindling, 2 lumbering) uit gekregen. Dat schiet lekker op met refinen van ingots 8)
Ik was eigenlijk op zoek naar een huge dragon egg, maar die heb ik helaas nog niet gevonden.
Tijdens het vliegen vond ik ook het Fast travel punt "Fisherman Village" (oid, coordinaten -804, -565), waar je verschillende handelaren hebt. Erg handig om die bij elkaar te hebben ipv een losse Pal Merchant of Wandering Merchant op te moeten zoeken.

In mijn mijn-basis bovenop de berg heb ik nu ook een Stone Pit neergezet, omdat ik voor een paar dingen al tegen een tekort aan stenen aanliep. Ik hoop wel dat ze ook ore blijven halen, want een beetje steen is leuk maar ore/ingot is veel nuttiger :). Daarom heb ik ook al de Logging Site in mijn eerste basis gesloopt, omdat ik nu 9999 hout heb en de Pals daar liever heen gaan dan nuttige dingen doen (stenen crushen tot paldium of meel maken van de tarwe). Net als hierboven heb ik ook nog last van de bug dat de Pals bijna alle ore/coal die ze gehakt hebben laten liggen. Zelf een rondje lopen is snel gebeurd, maar ik heb juist heel veel kisten rond de basis neergezet zodat ze weinig tijd kwijt zijn met het zelf in kisten stoppen zodat ik het kan gebruiken. Ik hoop dat dat wel vlot wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
gwystyl schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:59:
[...]

Oja die moet ik ook nog eens bouwen. Ik zit er ook over te denken om een condensor te bouwen, want dan kan je blijkbaar meerdere van dezelfde soort samenvoegen tot een hoger level exemplaar. Hier maken sommigen uiteraard weer een hele studie van (optimale IV's en passive skills breeden), maar ik ga het vooral gebruiken om mijn aantal Pals in de box een beetje in bedwang te houden denk ik.

Ik heb gisteren mijn hittebestendige armor aangetrokken en ben lekker gaan rondvliegen rond de vulkaan westelijk op de kaart. Daar stikt het van de scorched eggs in verschillende formaten, dus daar heb ik nu naast een stapel Vanwyrms en Kelpsea Ignis een Reptyro (3 kindling, 3 mining) en een Blazehowl noct (3 kindling, 2 lumbering) uit gekregen. Dat schiet lekker op met refinen van ingots 8)
Ik was eigenlijk op zoek naar een huge dragon egg, maar die heb ik helaas nog niet gevonden.
Tijdens het vliegen vond ik ook het Fast travel punt "Fisherman Village" (oid, coordinaten -804, -565), waar je verschillende handelaren hebt. Erg handig om die bij elkaar te hebben ipv een losse Pal Merchant of Wandering Merchant op te moeten zoeken.

In mijn mijn-basis bovenop de berg heb ik nu ook een Stone Pit neergezet, omdat ik voor een paar dingen al tegen een tekort aan stenen aanliep. Ik hoop wel dat ze ook ore blijven halen, want een beetje steen is leuk maar ore/ingot is veel nuttiger :). Daarom heb ik ook al de Logging Site in mijn eerste basis gesloopt, omdat ik nu 9999 hout heb en de Pals daar liever heen gaan dan nuttige dingen doen (stenen crushen tot paldium of meel maken van de tarwe). Net als hierboven heb ik ook nog last van de bug dat de Pals bijna alle ore/coal die ze gehakt hebben laten liggen. Zelf een rondje lopen is snel gebeurd, maar ik heb juist heel veel kisten rond de basis neergezet zodat ze weinig tijd kwijt zijn met het zelf in kisten stoppen zodat ik het kan gebruiken. Ik hoop dat dat wel vlot wordt opgelost.
toon volledige bericht
Wat goed werkt als het puur een mining base is plaats 2 of 3 Helzephyr dit zijn puur collectors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Markozv schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:44:
[...]

Wat goed werkt als het puur een mining base is plaats 2 of 3 Helzephyr dit zijn puur collectors
Goed plan, die heb ik alleen nog niet. Eens kijken hoe ik die kan breeden of vangen/vinden 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-j-GifKFSVL1Dpn4lBystH-Jqic=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VGKFolMGAyYNf23xCuzSKGnk.jpg?f=fotoalbum_large
Welke ben jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Ik ben beide.

Base 1 is fluffy time en base 2 en 3 puur voor factory workers! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arcalite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:47
Gezien al mijn base pal's depressief zijn gok ik op nr.2 :$

Honda CB1000 R (2018)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik ook nummer 2 want gisteren was er een pal ziek in de basis dus ik zeg tegen mijn maat dat ik medicijnen moet gaan maken, waarop hij vervolgens op zegt ach nee joh die valt vanzelf neer en dan gewoon even 10 min in de palbox en dan is hij er wel weer :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Absoluut 1 :D

Maar kom niet bij mijn andere base.. dat is minimaal 2, laat ik zo zeggen dat daar heel veel blur effect langskomt :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Highfeed
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/joVPm8cQH4lAg4GHURLRCnxPzE8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bxHRbMhvkBHwLeYudWTRZZMV.jpg?f=user_large

Zoals je ziet was een hoek van mijn gebouw buiten de base (blauwe ronde lijn op de grond) ik dacht mooi dat dit kon. Maar als ik dan 1 a 2 dagen niet ingelogd was (als ik elke inlogde, niks aan de hand) dan waren in ene muren, daken en fundaties verdwenen. Dus ik had mijn hele gebouw gesloopt en opnieuw gebouwd binnen de lijntjes.

Het ziet er nu als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lo6i05qOXdbCReFInrhW3CJAbT8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DPjJCoZ0t5FutFjxoNNMDnFG.jpg?f=user_large

Alweer een kleine aanpassing gedaan, aangezien ik een grote heater had voor de eggs rechts in beeld. Met deurtje is er nu uit en dak is hoger. En moest ook bij mijn hoofdgebouw muren eruit halen aangezien er geen pals binnen kwamen om hun werk te doen. Waar de pals zijn staan mijn foodboxen en cooking pots etc. Nu nog een leuk iets voor de bedden verzinnen. Want ja, zo scheef is niet goed voor mijn lichte OCD :P 8)7

Edit: Typos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zE1ZonBXnssuPq9JwrpaQiFVzsQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wQZEZQIfOZAZ5hY7T04emepH.png?f=fotoalbum_large
Bijzonder gebouw :o .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Highfeed schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:03:
[Afbeelding]

Zoals je ziet was een hoek van mijn gebouw buiten de base (blauwe ronde lijn op de grond) ik dacht mooi dat dit kon. Maar als ik dan 1 a 2 dagen niet ingelogd was (als ik elke inlogde, niks aan de hand) dan waren in ene muren, daken en fundaties verdwenen. Dus ik had mijn hele gebouw gesloopt en opnieuw gebouwd binnen de lijntjes.

Je kan evt wel in settings aanpassen dat gebouwen niet verdwijnen. Zou op termijn echter wel performance problemen kunnen opleveren want 'rare' spawns blijven dan voor eeuwig in je savegame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Bovenste plaatje is mijn berry/wheat farm
Onderste plaatje is mijn coal/ore farm. Hoeveel ultra deluxe jaccuzi ik ook plaats, hoe ramvol de foodbox is met meer dan berries vinden de Tombats en Anubii de werkomstandigheden niet je van het.

Werken zul je en anders is er nog de verkoop aan de pal merchant :w Overigens heb ik geen work stand en fast work modus aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Iemand al achterhaald wanneer welke ballen nodig zijn?

Baltypeweaked 100% fullhp 100%
Blauw?nvt
Groen144
Geel19?
Rood2615
Roze32+?37 59%39 43%

Update het lijstje wel als ik speel :).

[ Voor 67% gewijzigd door sdk1985 op 15-02-2024 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
sdk1985 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 17:26:
Iemand al achterhaald wanneer welke ballen nodig zijn?

Blauw: ?
Groen: weakened 100% tot level 14
Geel: ?
Rood: ? / 100% kans tot level 15
Roze: ?

Update het lijstje wel als ik speel :).
SpherePal LevelCrafting MaterialsTechnology Level
Pal SphereLevels 1-9x1 Paldium Fragment, x3 Wood, x3 Stones2
Mega SphereLevels 10-19x1 Paldium Fragment, x1 Ingot,x5 Wood, x5 Stone14
Giga SphereLevels 20-29x2 Paldium Fragment, x2 Ingot, x7 Wood, x7 Stone20
Hyper SphereLevels 30-39x3 Paldium Fragment, x3 Ingot, x10 Wood, Cement27
Ultra SphereLevels 40-49x5 Paldium Fragment, x5 Refined Ingot, x2 Carbon Fiber, x3 Cement35
Legendary SphereLevel 50x10 Paldium Fragment, x5 Pal Metal Ingot, x3 Carbon Fiber, x5 Cement44

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
G_Dragon schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 17:37:
[...]

SpherePal LevelCrafting MaterialsTechnology Level
Pal SphereLevels 1-9x1 Paldium Fragment, x3 Wood, x3 Stones2
Mega SphereLevels 10-19x1 Paldium Fragment, x1 Ingot,x5 Wood, x5 Stone14
Giga SphereLevels 20-29x2 Paldium Fragment, x2 Ingot, x7 Wood, x7 Stone20
Hyper SphereLevels 30-39x3 Paldium Fragment, x3 Ingot, x10 Wood, Cement27
Ultra SphereLevels 40-49x5 Paldium Fragment, x5 Refined Ingot, x2 Carbon Fiber, x3 Cement35
Legendary SphereLevel 50x10 Paldium Fragment, x5 Pal Metal Ingot, x3 Carbon Fiber, x5 Cement44
toon volledige bericht
Bedankt maar die Ultra spheres hebben het op level 36 al lastig :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfeed
Pfff al die mensen die hun points niet gebruiken en dat in een filmpje of foto zetten... :+

Even kijken of ik die tech ook heb gekozen. Want ik begin ook aardig vol te raken. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Highfeed schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:03:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alweer een kleine aanpassing gedaan, aangezien ik een grote heater had voor de eggs rechts in beeld. Met deurtje is er nu uit en dak is hoger. En moest ook bij mijn hoofdgebouw muren eruit halen aangezien er geen pals binnen kwamen om hun werk te doen. Waar de pals zijn staan mijn foodboxen en cooking pots etc. Nu nog een leuk iets voor de bedden verzinnen. Want ja, zo scheef is niet goed voor mijn lichte OCD :P 8)7

Edit: Typos
toon volledige bericht
Zieke base man!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sdk1985
Vandaag begonnen met de aanleg van een nieuwe main base. Hiervoor heb ik mijn coal base in de woestijn opgeofferd. Ik heb een grote open plek gezocht zodat ik hopelijk geen ruim te tekort heb. Ik heb de foundations gelegd, de muur gemaakt met gate en tevens een grote fabriekshal met daarin de (dure) apperatuur; sphere assembly 2, production 2 en weapon assembly. Om de base helemaal af te krijgen gaat helaas nog wel minstens een flink uur duren. Momenteel bleek ik te weinig wol te hebben voor de large pal beds. Dat gaat nog wel een dingetje worden.

Als dat klaar is dan kan de oude main base weg en kan ik daarna de 3e base wellicht als quartz base inzetten (op een andere plek).

Dus tip voor de beginners; zoek een plateau of vlakke plek voor je eerste basis waar de gehele cirkel bouwbaar is. Bij mij zat circa 25% van de cirkel op een verhoging en daar kon ik niet veel mee.

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 14-02-2024 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
Ik hoop dat ze op kort termijn Jormintude (ignis) fixen, zelfs met het herbouwen van main base blijven deze constant vast lopen op niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
sdk1985 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 01:53:
Vandaag begonnen met de aanleg van een nieuwe main base. Hiervoor heb ik mijn coal base in de woestijn opgeofferd. Ik heb een grote open plek gezocht zodat ik hopelijk geen ruim te tekort heb. Ik heb de foundations gelegd, de muur gemaakt met gate en tevens een grote fabriekshal met daarin de (dure) apperatuur; sphere assembly 2, production 2 en weapon assembly. Om de base helemaal af te krijgen gaat helaas nog wel minstens een flink uur duren. Momenteel bleek ik te weinig wol te hebben voor de large pal beds. Dat gaat nog wel een dingetje worden.

Als dat klaar is dan kan de oude main base weg en kan ik daarna de 3e base wellicht als quartz base inzetten (op een andere plek).

Dus tip voor de beginners; zoek een plateau of vlakke plek voor je eerste basis waar de gehele cirkel bouwbaar is. Bij mij zat circa 25% van de cirkel op een verhoging en daar kon ik niet veel mee.
Wat je kan doen is in de range een Sibelyx plaatsen deze genereerd High quality cloth, ik heb zo een paar ranges ingericht met: Chikipi (Ei) - Mozzarina (Melk) - Elizabee (Honing) - Sibelyx op deze manier kan ik makkelijk cakes bakken en ook nog iets extra's farmen

Tevens heeft een large bed 0 extra waarde behalve de ruimte die het inneemt

[ Voor 3% gewijzigd door Markozv op 14-02-2024 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Markozv schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 08:22:
Ik hoop dat ze op kort termijn Jormintude (ignis) fixen, zelfs met het herbouwen van main base blijven deze constant vast lopen op niks.
Ja hier hoop ik dus ook op, maar ook het vastlopen bij gevechten heeft ons al regelmatig een mooie vangst gekost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
I Bred 1,856 Relaxaurus to Destroy Palworld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Wij spelen hier samen ook redelijk veel via Xbox (Gamepass), maar stiekem wou ik dat ik hem gehaald had voor steam, maar nu geen zin meer overnieuw te beginnen, maar het lijkt steeds moeilijker te worden om in die multiplayer game te komen zonder PAL-UI crash..
Hopelijk snel een update die in ieder geval die inlaad crashed fixed.
We hebben bij onze basis wel steeds last van dat pals vast komen te zitten of door muren heen clippen en dan niet meer terug de basis in komen :+
Verder wel prima vermaak tot nu toe, speelbaarheid gaat wel afhangen van komende updates hier.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sdk1985
Jeuj!:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uGOdm3_WGB7ZSRkuPEwOZgpwcVQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EP1cDXhn4qRfsCGh2FThzCbG.png?f=fotoalbum_large

Nu nog naar level 50 :). Speeltijd 2d 10h.

Ondertussen begin ik door te krijgen wat ik leuk vind aan de game. Eigenlijk verandert de game regelmatig wat je aan het doen bent. Zo ben ik nu nog niet klaar met mijn nieuwe main base en de game gooit al weer een stok in mijn wielen door de introductie van pal metal.

spoiler:
Dat maakt de ore base bij verdant brooks wat minder geschikt dan de base bij de kerk.

Ik zie grofweg de volgende fases:
Overleven:
Je begint natuurlijk met helemaal niet en in die fase is het vooral een strijd tegen de honger. Je gaat zo snel mogelijk tools maken zodat je je ergens kunt vestigen.

Basis basis:
Daarna kom je in een fase waarbij je erachter komt dat je in de basis palls voor je kunt laten werken. Zo hoef je zelf geen steen en hout meer te zoeken. Dat zorgt er wel voor dat je op zoek gaat naar palls die beter zijn in dit werk. Immers niet elke pall kan alle taken uitvoeren.

Bronze tijdperk
Op het moment dat je ingots moet gaan smelten kom je er al snel achter dat je een nieuwe, tweede, basis nodig hebt om je van voldoende erts te voorzien. Je kunt het wel proberen zelf te minen maar eindstand heb ik minstens 3000 ingots nodig gehad. Een basis is dan een stuk efficienter.

Polymer tijdperk
Ondertussen beginnen wapens wel handig te worden. Voor die wapens heb je echter polymer nodig wat gemaakt wordt van high quality pal oil. Dat is verkrijgbaar als drop van palls of via een trader. Dat wordt dus even de wereld in om dat op te lossen. Gelukkig heb je niet heel veel polymer nodig.

IJzer tijdperk
Ondertussen krijg je refined ingots en de daarbij behorende ballen en gear. Deze ingots vereisen coal. Die coal heb je best wel veel nodig dus dat zorgt ervoor dat je een extra basis nodig hebt waar voldoende coal spawnt.

Chips tijdperk
Ongeveer gelijktijdig begin je langzaam chips nodig te hebben en dus quartz (minen) en polymer (high quality pall oil). De chips zijn nodig om geavanceerde workbenches te bouwen zodat je de nieuwste spullen kunt maken. Polymer is tevens belangrijk voor het maken van wapens die je op dit punt echt wel nodig gaat hebben.

Pall metal tijdperk
Tot slot is er nog het pall metal tijdperk. Daar ben ik net aan begonnen. De focus ligt hier op erts en stenen om zo aan voldoende paldium te komen.

[ Voor 80% gewijzigd door sdk1985 op 14-02-2024 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-05 13:31

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik heb het spel net na de early access release gekocht en ik moet zeggen dat ik het tot nu toe een erg leuk spel vindt. Er wordt een hoop geklaagd over dat het gejat zou zijn van Pokemon, maar ik vind een hoop van de designs eigenlijk leuker dan wat Pokemon te bieden heeft de laatste tijd. Het feit dat je ook daadwerkelijk iets anders met je pals kan doen dan alleen vechten (rondlopen, rondvliegen, aaien, etc) maakt het ook een stuk beter.

Afgelopen weekend heb ik een paar uur lang Wixens gevangen (4 pagina's vol in de palbox :D) om de juiste passives te krijgen. De incubators zijn nu vol aan het werk en hopelijk krijg ik er binnenkort een met de Ferocious + Musclehead + Hooligan + Burly Body passives, voor +65% attack en +30% defense. Daarna is het tijd om de baas in de tweede toren in elkaar te slaan. >:)

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Vandaag bleek high quality pal oil op dus dat werd een rondje doen. Daarnaast 2 ranches en een breeding farm in mijn nieuwe main base kunnen plaatsen. Vervolgens nog een 'hatchery' met electric furnace en voldoende machines ontworpen. Tot slot nog even een statue of power geplaatst. Tevens zit ik nu op 12/20 large pal beds dus dat vordert ook gestaag. Heb nu de meeste zaken een plek gegeven maar moet nog wel ergens de boost items kwijt (snowman, silo, enz).

Op advies van @Highfeed een Sibelyx aan het breeden/hatchen. Met 8 pals op wool niet persé meer nodig maar kan geen kwaad om het eens te proberen.

[ Voor 20% gewijzigd door sdk1985 op 15-02-2024 02:48 ]

• Ricmaniac
  • Nu online
Palworld dev says journalist talk of player dropoff is 'lazy' and it is fine to stop playing once you complete it, unlike most GAAS games

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/peQu87Zl13AJJh1hEpiUNcqSfMM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DJL04vLC5rdmSsPqk7DnGD9l.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jup, journalistiek laat zich weer van de beste kant zien, niemand schrijft meer nieuws, maar schrijft gewoon 'shock' niveau zodat ze hits en likes krijgen. En schrijf je dat er natuurlijk verloop is van een 'in principe singleplayer game die je 1x doorloopt' dat aantal spelers terugvalt, dat is niet sappig genoeg...

#OMGEPICFAIL #PLAYERDROP THE END OF PALWORLD
is natuurlijk een veel betere titel.

Ik heb nu nog wel wat zaken te doen, maar zal een punt komen dat ik ook m'n ding heb gedaan en weer even een ander game ga bekijken, tot deze weer wat leuks hebt en weer verder ga.

• Markozv
SinergyX schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:10:
Jup, journalistiek laat zich weer van de beste kant zien, niemand schrijft meer nieuws, maar schrijft gewoon 'shock' niveau zodat ze hits en likes krijgen. En schrijf je dat er natuurlijk verloop is van een 'in principe singleplayer game die je 1x doorloopt' dat aantal spelers terugvalt, dat is niet sappig genoeg...

#OMGEPICFAIL #PLAYERDROP THE END OF PALWORLD
is natuurlijk een veel betere titel.

Ik heb nu nog wel wat zaken te doen, maar zal een punt komen dat ik ook m'n ding heb gedaan en weer even een ander game ga bekijken, tot deze weer wat leuks hebt en weer verder ga.
tot 2 weken terug was ik zeer actief Cyberpunk 2077 Liberty City aan het spelen, nu is het Palworld volgende maand misschien weer keer Diablo 4 of we kopen iets nieuws

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Het is een normaal verloop bij elke single player game. Bij release alle aandacht, daardoor een influx aan spelers. Maar een game kun je uitspelen en dan is het logisch dat de aantallen teruglopen. En nu heeft het een mix van Minecraft en Ark dus echt uitgespeeld ben je nooit. Wel merk ik nu ook dat ik niet meer dagelijks de game aanzet. Was ook zo bij Hogwarts Legacy.

Er is meer dan gamen alleen. Verder kwam ik deze op YouTube tegen. Kun je Palworld towers clearen zonder je eigen pal squad in te zetten? Ofwel kun je zonder pals te vangen en een base uit te bouwen toch ver komen? Ja dus.

Bekijk op YouTube
I Beat Palworld WITHOUT Pals | Episode 1 | Palworld

Ik wist niet eens af van de legendary wapens crafting patroon af, dat je makkelijk 10k hout inwisselt voor 10k goud. Blijkt maar weer dat je de game naar eigen smaak en inzicht kunt spelen. Of dat je dus met een Lifmunk glitch je kunt vliegen richting Shadowbeak tower, met een glitch vangen en door. Zulke content vind ik wel vermakelijk. Hoe je op tig manieren een spel kan spelen.

• Markozv
Joosie200 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:26:
Het is een normaal verloop bij elke single player game. Bij release alle aandacht, daardoor een influx aan spelers. Maar een game kun je uitspelen en dan is het logisch dat de aantallen teruglopen. En nu heeft het een mix van Minecraft en Ark dus echt uitgespeeld ben je nooit. Wel merk ik nu ook dat ik niet meer dagelijks de game aanzet. Was ook zo bij Hogwarts Legacy.

Er is meer dan gamen alleen. Verder kwam ik deze op YouTube tegen. Kun je Palworld towers clearen zonder je eigen pal squad in te zetten? Ofwel kun je zonder pals te vangen en een base uit te bouwen toch ver komen? Ja dus.

[YouTube: The No-Pal-Run | Episode 1 | Palworld]

Ik wist niet eens af van de legendary wapens crafting patroon af, dat je makkelijk 10k hout inwisselt voor 10k goud. Blijkt maar weer dat je de game naar eigen smaak en inzicht kunt spelen. Of dat je dus met een Lifmunk glitch je kunt vliegen richting Shadowbeak tower, met een glitch vangen en door. Zulke content vind ik wel vermakelijk. Hoe je op tig manieren een spel kan spelen.
https://www.ign.com/wikis...orld_Legendary_Schematics Hier een link welke boss te farmen voor welke Legendairy crafting spec ;)

• Ricmaniac
  • Nu online
Ja en sowieso die playerdropoff waar ze het over hebben is echt niks. althans de dropoff misschien wel maar globaal spelen nog steeds zo ontiechelijk veel mensen de game dagelijks :P

Zelfs op dit exacte moment alleen al spelen 500k mensen Palworld op alleen steam.

Als je zo'n groot aantal spelers hebt dan is het logisch dat daar veel van kan zakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfeed
sdk1985 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 02:45:
Vandaag bleek high quality pal oil op dus dat werd een rondje doen. Daarnaast 2 ranches en een breeding farm in mijn nieuwe main base kunnen plaatsen. Vervolgens nog een 'hatchery' met electric furnace en voldoende machines ontworpen. Tot slot nog even een statue of power geplaatst. Tevens zit ik nu op 12/20 large pal beds dus dat vordert ook gestaag. Heb nu de meeste zaken een plek gegeven maar moet nog wel ergens de boost items kwijt (snowman, silo, enz).

Op advies van @Highfeed een Sibelyx aan het breeden/hatchen. Met 8 pals op wool niet persé meer nodig maar kan geen kwaad om het eens te proberen.
Deze Sibelyx kan je ook vinden in de koude gebieden. Maar deze "schijt" dus Hig quality wool uit. Lekker makkelijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Highfeed schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 17:02:
[...]

Deze Sibelyx kan je ook vinden in de koude gebieden. Maar deze "schijt" dus Hig quality wool uit. Lekker makkelijk. :)
Dat gaat hard ja, had er 4 gebreed en nog wat gevangen. Heb direct 160 high quality cloth erbij. Daar heb je anders 1600 wol voor nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Gisteren is het dan eindelijk gelukt, mijn vriendin heeft Jetragon gevangen!
Wat hebben we daarvoor veel pogingen moeten doen zeg..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
We zijn druk bezig met breeden van de perfecte pall zoals je ziet in de foto hieronder :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OneOzcfJX1omkLJCOTs1WIxlMcI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jZ0zCwTzbaORzl9lDktwOXY4.png?f=fotoalbum_large

En gewoon nog even een leuke foto die we moeten delen, want wat lacht hij leuk :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YCb3qbwE63cN14-q4BQzmRsVRII=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CDCUJuX7ZTA3oaKvNZSV1LqR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-05 13:31

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik heb vandaag eindelijk de Wixen gekregen met de stats die ik wil. Op level 25 heeft 'ie al bijna 900 attack, wat 2 keer zo hoog is als m'n pals die rond level 33 zitten. Breeden voor de juiste passives en daarna alle upgrades erop gooien maakt echt een mega verschil...

...En dan nog word ik keihard ingemaakt door die bijenbaas met z'n explosieve minions ergens midden op de map. :X
G_Dragon schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 18:32:
En gewoon nog even een leuke foto die we moeten delen, want wat lacht hij leuk :p

[Afbeelding]
Dat blijft wel leuk, inderdaad. Tot je Chillet aait en z'n dubieuze blik ziet. :D

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
Het heeft wat werk gekost maar ik heb voor mijzelf de perfecte dungeon mount gemaakt, een 4 ster Rayhound met Swift + Runner + Ferocious + Musclehead. Vanwege zijn formaat pas ik door alle deuren en met de snelheid en dmg increase ben ik meer tijd kwijt met het zoeken naar een dungeon dan erdoor te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Wij moeten in onze wereld nog maar twee pals en dan hebben we ze allemaal, maar dat zijn die twee legendarische die samen in de woestijn lopen. Die zijn best pittig, maar er komt een dag dat wij ze vangen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Markozv
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iuVkIqngrAqWlRYw-sulBgxBkFM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/K634vm0yLCBZcrMckLaVOmuG.png?f=user_large

Nou dat hebben we ook weer gehad, nu alleen nog grinden voor alle legendairy gear en alle pals

[ Voor 24% gewijzigd door Markozv op 20-02-2024 22:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FightingFalcon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-04 17:43
Fantastisch spel .... Nog 3 bosses en heb alles ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHEHMaX2Vka09pjBK3jaeLJ8kK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mfzb3jdD1cCH255A770H8YbR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door G_Dragon op 27-02-2024 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
geen verkeerde update.
en gezien ik nog genoeg plezier heb in grinden en breeden van perfect pets voor elke basis blijf ik lekker bezig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
[Patch Notice]
・Steam patch v0.1.5.0
・Xbox patch v0.1.5.0

Steam version v0.1.5.0 has been released.
(Xbox version v0.1.5.0 will released as soon as it is ready)

Patch Notes:

===

▼Major Fixes
・Implemented backup of save data on the world selection screen
・Resolved issue of unnecessary data accumulating in save data

▼Key Configuration
・Added fully supported keyboard key configuration

▼Guild
・Modified specification to allow guild members to be removed when not logged in

▼Player Issues
・Changed long-press operation during player tasks to allow continuous work by pressing the work button once (This is switchable in the options settings)
・Fixed issue where riding in prohibited hunting areas would not result in a crime
・Improved interaction accuracy with adjacent objects

▼Pals
・Changed specifications so that when a Pal is instructed to "attack aggressively," the Pal will attack enemies indiscriminately even if they are not in combat
・Corrected an issue to allow Pals of rank 1 or higher to be selected as concentrated material (higher-ranked Pals yield more points when concentrated)
・Fixed bug where if a large amount of experience points were gained and the level increased to 50 at once, Pals would not learn any active skills
・Mitigated an issue where using Mossanda's partner skill "Grenadier Panda" on a dungeon boss would cause the boss to get stuck in walls

▼Base Issues
・Fixed an issue where base Pals would get stuck on top of a logging site, etc.
・Added measures to prevent the issue where base Pals would wander around and get stuck at the border of the base area
・Fixed an issue where Pals at the base would get stuck repeatedly starting transportation tasks and the light bulbs icon would appear over and over again.
・Added measures to prevent the issue of base Pals getting stuck in the farm on a roof
・Fixed an issue where work Pals would get stuck in the summon space of Palbox when restarting the server on a dedicated server.
・Adjusted the default work priority of base Pals (Anubis will prioritize manual labour)
・Significantly relaxed building restrictions for stairs and triangular roofs
・Fixed an issue where sound would play in an infinite loop when Pals at the base used certain active skills.
・Specifications changed so that all changes in environmental temperature are added up (if you put 4 campfires next to each other, the surrounding area will have the temperature of a volcano)
・Implemented "relax" working style on the monitoring stand

▼Balance Adjustment
・Significantly strengthened mining power for Digtoise partner skills
・Fixed the abnormally high selling price of nails
・Significantly increased the number of police officers who appear when a crime is committed
・Added electric shock effect to Free Pal Alliance's crossbow
・Adjusted the flight distance of Sphere Launcher and Scatter Sphere Launcher.
・Increased the SAN value recovery amount of high-quality hot springs

▼Network Related
・Renovated the server lobby
・[Search by server name] will now work
・Added the ability to view online players on a dedicated server
*On community servers, this will only be displayed if the setting is enabled

▼Others
・Fixed the issue where Day 5 Memo was not placed
・You can now adjust the in-game brightness in the settings
・Fixed many minor bugs
・Corrected various incorrect text
・Improved measures against cheating

*We are currently working on an issue where auto-save fails on the Xbox and Xbox Game Pass versions. We expect that this will be resolved in an upcoming update.

===

We will continue development placing top priority on fixing major problems and issues. Thank you for your continued support of Palworld.
toon volledige bericht
Fijn om te lezen dat de wat doen aan de base issues waarbij ze vast komen te zitten aan de randen.

Lees echter niks over de standaard crash bij het opstarten van de game in multiplayer modus. Ik moet altijd eerst single player starten en dan opnieuw opstarten voordat multiplayer werkt. Dit is al zo sinds de eerste update (bij de release bestond dit probleem nog niet).

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 27-02-2024 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bij ons krijgen we ook vaak de melding dat multiplayer niet werkt, maar in-game is dan wel gewoon de code op te roepen en op de andere PC in te vullen om toch samen te spelen.

Er lijken wel een paar fijne bugfixes in te zitten. Jammer dat ik niet veel gebruik heb gemaakt van de hoge prijzen van nails, maar ik snap die aanpassing wel.

Voorlopig vermaken mijn zoontje en ik ons er nog prima mee. Hij is nu level 34 volgens mij, en ik heb een paar weken geleden mijn character uit mijn eigen single-player spel overgezet; daarmee zit ik nu op lvl 42.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Tijd om te gaan updaten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
Daar gaan we weer :+
[Patch Notice]
・Steam patch v0.1.5.1
・Xbox patch v0.1.5.1

Steam version v0.1.5.1 has been released.
(Xbox version v0.1.5.1 will released as soon as it is ready)

Patch Notes:

===

▼Major Fixes
・Fixed various game crashes

▼Balance Adjustment
・Fixed a bug where breeding Pals always had fixed passives

・Fixed an issue where the increase in condensation progress was incorrect when using Pal of rank 2 or higher as a condensation material (it will increase by the number of Pals used in previous condensation)

▼Dungeon Issues
・Fixed an issue where the innermost door would not open after defeating the boss of a random dungeon

▼Pals
・Fixed an issue where the name of a Pal would not change even after renaming them

▼Server Issues
・Fixed an issue where it was not possible to search for spaces or Japanese/Chinese characters in the server list

・Fixed so that if the server is no longer registered on the server list, it will be re-registered without needing to restart the server

・Fixed an issue where the settings to enable RCON were not loaded from the configuration file

*We are currently working on an issue where auto-save fails on the Xbox and Xbox Game Pass versions. We expect that this will be resolved in an upcoming update.
toon volledige bericht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfeed
Ben level 50 geworden. Ik had gelijk het gevoel dit was het. Jetragon gevangen, nu die 2 in de desert nog en klaar. Nu moet ik dan wel de juiste gear nog zoeken etc. maar dan denk ik dat het wel klaar is.

Nu ben ik een nieuwe wereld begonnen met wat settings aangepast in de wereld, om zo even wat variatie er te houden qua gameplay. Dat houd me dan wel weer bezig. Zoals xp naar 1,5 en andere dingen iets hoger gezet. Dan is het wel weer leuk. Maar ik denk dat er wel snel iets van een endgame ding moet komen wil deze game leuk blijven op level 50. Dungeons zijn ook niet zo heel veel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Zondagochtend nog even gespeeld met een maat van mij na de grote update, maar helaas is de crash naar dashboard nog wel aanwezig. Want na ongeveer 2 uur spelen besloot het spel zich weer af te sluiten, maar ik heb verder wel het idee dat de problemen met het vechten tegen andere Pals zijn opgelost en ze minder snel vast komen te zitten.

Het blijft echt een heerlijk spel om te spelen, raar om te bedenken dat het nog maar een preview is aangezien Palworld zo volledig aanvoelt.

@Highfeed Die twee in de desert moeten wij ook nog in onze eerste wereld waarin mijn vriendin alleen nog maar speelt en dan hebben wij alle Pals, ik geef toe dat die behoorlijk lastig kunnen zijn aangezien ze samen lopen. Ik heb mijn vriendin nu al 6 keer dood zien gaan bij deze twee :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfeed
G_Dragon schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:19:
Zondagochtend nog even gespeeld met een maat van mij na de grote update, maar helaas is de crash naar dashboard nog wel aanwezig. Want na ongeveer 2 uur spelen besloot het spel zich weer af te sluiten, maar ik heb verder wel het idee dat de problemen met het vechten tegen andere Pals zijn opgelost en ze minder snel vast komen te zitten.

Het blijft echt een heerlijk spel om te spelen, raar om te bedenken dat het nog maar een preview is aangezien Palworld zo volledig aanvoelt.

@Highfeed Die twee in de desert moeten wij ook nog in onze eerste wereld waarin mijn vriendin alleen nog maar speelt en dan hebben wij alle Pals, ik geef toe dat die behoorlijk lastig kunnen zijn aangezien ze samen lopen. Ik heb mijn vriendin nu al 6 keer dood zien gaan bij deze twee :P
Bedenk me net dat ik ook nog die Frostallion moet. Toch maar weer eens op mijn level 50 inloggen dan. :X
Ik heb nog geen Jetragon met Swift. Misschien die maar in de breed gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Highfeed schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:37:
[...]

Bedenk me net dat ik ook nog die Frostallion moet. Toch maar weer eens op mijn level 50 inloggen dan. :X
Ik heb nog geen Jetragon met Swift. Misschien die maar in de breed gooien.
Oeh die Frostallion is echt heel erg goed!! Die gebruiken we al behoorlijk lang voor vliegen en legendarische pals te vangen :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Highfeed
Nou, het is zover. Het heeft me heel veel ammo gekost en had wat geluk. Mijn Jetragon ging op de lichtere gast van de twee. Daar bleef hij aggro op houden en kon ik mij focussen op die donkere. Daar kan je dus heel makkelijk zijn spells ontwwijken. Ik gokte erop nadat hij half HP was met een sphere....en ja hoor mij eerste geluk van het spel. Ik had die donkere met 1 sphere :D. Jetragon was zelf nog rond 60% en die lichtere gast was ondertussen op rond 70%. Daarna al mijn ammo verspilt (assault rifle, single shot rifle) En nadat hij bijna dood was heb ik er een paar ballen opgegooid en die was ook binnen. Heb ik ook een keer geluk.

Daarna maar flink wat tijd besteed aan ammo, en de froststallion aangepakt. Nadat hij net iets onder de half HP zat was ik door mijn ammo heen. Had nog wat handgun ammo. Dus vanaf daar best wat ballen gegooid en dan af en toe wat damage gedaan. Denk iets van 30 ballen erop had ik die ook. Dus heb nu alles gevangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mvHkAQdr9D9d5m_RanqVSEpW1qw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e158o5BJ5BnlgD72n01SkYoJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Holy shit dat is een mooie update inderdaad! maakt het veel makkelijker en overzichtelijker.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste