✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
wil hem misschien kopen maar weet niet zeker of het ook echt leuk is alleen
Ja, wij hebben het spel ook bijna alleen maar solo gespeeld.samlans schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 13:15:
raden mensen dit spel aan als je eigenlijk alleen maar alleen dit gaat spelen?
wil hem misschien kopen maar weet niet zeker of het ook echt leuk is alleen
Het is soms wel jammer dat je niet alle bazen in de torens solo kan verslaan.
Maar dat verpest de algemene gameplay ervaring niet
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Wordt dit nog wel een beetje gespeeld? Is de multiplayer wel goed?
Zowel de singleplayer als in coop op een server is heel erg leuk. echt een top game voor de prijs dat die normaal is. dus met korting helemaal winstAggressor schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 18:44:
Het spel is in de aanbieding op steam.
Wordt dit nog wel een beetje gespeeld? Is de multiplayer wel goed?
Playerbase is niet zo groot meer momenteel maargoed de game is dan ook al echt heel lang uit.
De release datum is nog niet bekend, maar is ergens in 2026.whahas schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 22:08:
Ik zie hierboven nog 'Early Access' staan.
Is de game daar al uitgegaan dan, @Ricmaniac ?
Keuzes maken de Mens
Wel best typisch dat je dit bericht plaatst onder mijn opmerking van 8 december!
Gaan mensen het weer spelen?
Keuzes maken de Mens
Keuzes maken de Mens
Wat is het record gelijktijdige spelers? Of kan je dat überhaupt niet bepalen omdat mensen hun eigen servers kunnen draaien?
Keuzes maken de Mens
En ze zeggen in dit geval bewust 40miljoen players denk ik ipv sales omdat de game ook via Gamepass te spelen was. (weet niet of dat nog steeds zo is)
Maargoed desondakns een heeeel erg indrukwekkend nummer. Vooral als je beseft dat ze zo'n klein team waren.
Wel grappig ook dat ze nu gezegd hebben van: Als 1.0 zo uit komt houden we de prijs gelijk
Dit klopt helemaal, de aantal spelers staan los van de aantal verkochte exemplaren. Begrijp me niet verkeerd, Palworld is nog altijd één van de meest gekochte games (grove schatting) tussen de 20 à 30 miljoen verkochte exemplaren. Steam alleen heeft alleen al 12 miljoen verkochte exemplaren.Ricmaniac schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 15:20:
Je kan het inderdaad niet echt bepalen omdat het ook cross platform is.
En ze zeggen in dit geval bewust 40miljoen players denk ik ipv sales omdat de game ook via Gamepass te spelen was. (weet niet of dat nog steeds zo is)
Maargoed desondakns een heeeel erg indrukwekkend nummer. Vooral als je beseft dat ze zo'n klein team waren.
Wel grappig ook dat ze nu gezegd hebben van: Als 1.0 zo uit komt houden we de prijs gelijkwe gaan het niet duurder maken zoals eerder wel gezegd
Grove schatting, tussen de 20 à 30 miljoen verkochte exemplaren, de rest zijn allemaal Gamepass spelers.
[ Voor 4% gewijzigd door CyberToon op 10-07-2026 01:33 ]
Ik had echt niet door dat deze game zó groot was.
Verklaart ook de steeds terugkerende discussies in een vriendengroep waarin Palworld nog steeds met Pokémon vergeleken wordt.
Ik ben zelf een groot Pokémon fan en vind de gameplay van Palworld niets, maar ik kan goed begrijpen waarom mensen het wél een leuk spel vinden. Ja, ik kan ook begrijpen dat sommigen hadden gewild dat The Pokémon Company international zoiets had gepubliceerd, maar die mensen snappen niet dat TPCi graag het kindvriendelijke imago van Pokémon in stand houdt. Tegelijkertijd vechten die Pokémon in arena's tegen elkaar tot er een KO op volgt, dus tsja... het is maar wat je kindvriendelijk noemt, denk ik dan...
Kunnen Pals doodgaan? Of gaan die ook enkel KO?
Keuzes maken de Mens
Klopt, Pals gaan inderdaad KO, wanneer ze zijn gevangen. Alleen wilde Pals gaan dood.
[ Voor 7% gewijzigd door CyberToon op 10-07-2026 22:51 ]
Zelf heb ik dit spel veel gespeeld toen het uitkwam maar op een gegeven moment toch gestopt omdat ik even wou wachten op de final release, ben daarom ook blij dat ze nu eindelijk het spel volledig hebben uitgebracht. Wat voor mij altijd het grootste minpunt was, waren de towers. Aangezien daar de focus echt op co-op ligt en ik het juist heel graag het verhaal solo zou willen uitspelen. Verder echt niks aan te merken op dit spel
Helaas had ik nog wel veel server issues, telkens willekeurig een disconnect en enige oplossing was een server herstart. Kwam er uiteindelijk achter dat de combinatie AMP en Palworld een issue had via de Discord van CubeCoders. CubeCoders heeft vandaag een update uitgebracht die de save issue op zou moeten lossen. Versie 2.8.0.2.
Tot zover heb ik m'n vrouw nog niet horen klagen vandaag, dus de update lijkt het probleem opgelost te hebben. Vanavond dus ook maar weer verder.
Alleen mijn Farmer's Special Dish missie is kapot denk ik. Ik zag eten in mijn inventory waar ik niks mee kon en had er niet bij stil gestaan dat het een missie item zou kunnen zijn, dus had het verwijderd. Nu kan ik die missie op geen enkele mogelijkheid meer voltooien lijkt het.
Je kan terug naar die farmer. En nieuwe dish halen.Louw Post schreef op maandag 13 juli 2026 @ 17:17:
Sinds zaterdag weer aardig aan het spelen, laatste keer was 2024 denk ik. Verse save begonnen en weer lekker Pals vangen. Blijft een vermakelijke game.
Helaas had ik nog wel veel server issues, telkens willekeurig een disconnect en enige oplossing was een server herstart. Kwam er uiteindelijk achter dat de combinatie AMP en Palworld een issue had via de Discord van CubeCoders. CubeCoders heeft vandaag een update uitgebracht die de save issue op zou moeten lossen. Versie 2.8.0.2.
Tot zover heb ik m'n vrouw nog niet horen klagen vandaag, dus de update lijkt het probleem opgelost te hebben. Vanavond dus ook maar weer verder.![]()
Alleen mijn Farmer's Special Dish missie is kapot denk ik. Ik zag eten in mijn inventory waar ik niks mee kon en had er niet bij stil gestaan dat het een missie item zou kunnen zijn, dus had het verwijderd. Nu kan ik die missie op geen enkele mogelijkheid meer voltooien lijkt het.
Ondertussen met 5 vrienden hier ook een server opgezet.Ricmaniac schreef op maandag 13 juli 2026 @ 21:42:
ga over 2 weekjes beginnenzin in om met vrienden nieuwe server op te zetten en de game in zijn nieuwe glorie te ontdekken incl nieuwe area’s enzo.
Op dit moment maak ik veel gebruik van Sekhmet, de nieuwe kat die is toegevoegd. Erg sterk maar helpt ook bij het craften, wat erg handig is. Heb helaas nog geen Alpha.
Een Anubis en Sekhmet doen elkaar trouwens boosten.
[ Voor 8% gewijzigd door CyberToon op 14-07-2026 04:05 ]
Vervolgens lees ik dat dit geen Pokemon game is met guns, maar meer een ARK game is met "schattige" monsters.
Met die insteek heb ik de game gekocht en er staat al bijna 14 uur op de teller na 1 weekend (volgens mij Vrijdag gekocht en dus in 3 avonden deze uren behaald)
Ik heb wel wat tweaks gedaan in de World opties na wat tips op youtube te hebben gevolgd.
Beetje zoals ik in Ark ook vaak een klein beetje fine tune om het leuker te maken.
Bijvoorbeeld Decay van voedsel of Honger krijgen etc, staat bij mijn op 0.7 ipv 1.
Dat ik met net iets minder druk hoef te maken om dit soort aspecten.
Zelf begrijp ik nog niet heel veel van de Workload en welke pals goed zijn om te gebruiken.
ook kan je pals fuseren, maar dan hoop je dat een skill omhoog gaat, maar vaak gaat de farming (icoontje met het hekje) naar level 2 en niet bijvoorbeeld bij de foxies het vuur omhoog.
Het moeilijkste is dus op dit moment te leren hoe de pals werken en wat je allemaal moet unlocken. Ik heb nog geen enkele gun bijvoorbeeld, maar wel een exo suite en crossbow.
Meeste youtube video's die ik nu gevonden krijg gaan dan echt over basics of laten cruciale dingen eruit of ze gaan er zo snel doorheen dat ze praten alsof ik alle pals bij naam al ken.
Het zijn geen pokemons waarbij ik 500 namen kan herinneren
Angelo NL / Global Cargo VTC
Voor 1.0 koos ik bv voornamelijk pals die klein en snel waren, die hadden wel lagere skill maar liepen niet overal vast vanwege hun omvang, of koos ik nocturnals omdat die gewoon door blijven werken.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Mijn eerste base locatie is links bij wat iron rocks en vrijwel alles staat buiten op dit moment.SinergyX schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 12:21:
Volgens mij heette dat condensing, niet fusenDie skills gaan omhoog in stappen afhankelijk van hun beschikbare skills en type pal, een pal met 2 workskills zal bv om en om omhoog gaan, terwijl een andere pal met slechts 1 workskill diezelfde skill steeds omhoog gaan. Andere met 3 of meer zullen dus niet maximaal worden (rank 10 dacht ik?), maar zullen wel 3 skills op 6 of 7 krijgen.
Voor 1.0 koos ik bv voornamelijk pals die klein en snel waren, die hadden wel lagere skill maar liepen niet overal vast vanwege hun omvang, of koos ik nocturnals omdat die gewoon door blijven werken.
Ik kan me herinneren dat dat ook zo was toen de eerste versie beschikbaar was.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Ik speel op de PC en Solo dus kan mij niet vinden in het feit dat de connectie verloren raakt na 20 minuten. ik kijk ook wat streamers die samen spelen en mij nog geen enkele crash opgevallen.Jackal131 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:06:
Nu met de komst van 1.0 heb ik Palworld ook maar weer eens opgestart. Ik heb wel erg veel last van het verliezen van de connectie. Iedere 15 a 20 minuten moet ik de wereld weer opnieuw starten. Hebben meer mensen hier last van? Ik speel op de PS5.
Ik kan me herinneren dat dat ook zo was toen de eerste versie beschikbaar was.
Maar de kans dat de meeste het op de PC spelen is natuurlijk groot.
Dit is het beste wat ik tot nu toe heb gekregen. Een Anubis wil ik ook nog gaan breeden.
Ik ben ook begonnen met het breeden van Venusa. Ook helaas nog geen alpha gekregen. Deze pal wil ik ook gebruiken in een van onze basis. Beide zijn toegevoegd in 1.0 en erg goed.
Ik ben zelf nog niet aan breeding begonnen en zit nu bij de 3de tower.CyberToon schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 06:45:
Ik ben ondertussen met breeding begonnen. Ik probeer een Sekhmet alpha te krijgen en dan te combineren aan een crafting table met Anubis voor 400% workspeed.
Dit is het beste wat ik tot nu toe heb gekregen. Een Anubis wil ik ook nog gaan breeden.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik ben ook begonnen met het breeden van Venusa. Ook helaas nog geen alpha gekregen. Deze pal wil ik ook gebruiken in een van onze basis. Beide zijn toegevoegd in 1.0 en erg goed.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Alleen ik kwam in het nieuwe gebied en mijn pals zijn dan wel 35 of hoger, maar zijn zwak in attacks.
Er zijn zoveel pals, dat ik niet eens weet welke ik moet gebruiken.
Voelt soms als Pokemon Blue aan dat ik een pokemon mee neem om FLY te gebruiken, maar de pokemon is te zwak.
Zo heb ik ook de wolf bij die snel is, dus 2 slots zijn al in gebruik om mezelf te verplaatsen.
Mn flyer is alleen langzaam en zie geen optie om z'n speeld te levelen zoals in ARK.
de eerste wolf die je kan vangen heeft dan wel een goede snelheid.
Later vind je snellere Pals, ik gebruik nu een Dazemu. Dat is een struisvogel achtige Pal. De zadel unlock je volgens mij op level 22. Ze zijn vrij makkelijk te vinden in een woestijn en lopen altijd in een groepje van 3 rond.Pykow schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:28:
[...]
Ik ben zelf nog niet aan breeding begonnen en zit nu bij de 3de tower.
Alleen ik kwam in het nieuwe gebied en mijn pals zijn dan wel 35 of hoger, maar zijn zwak in attacks.
Voelt soms als Pokemon Blue aan dat ik een pokemon mee neem om FLY te gebruiken, maar de pokemon is te zwak.
Zo heb ik ook de wolf bij die snel is, dus 2 slots zijn al in gebruik om mezelf te verplaatsen.
Mn flyer is alleen langzaam en zie geen optie om z'n speeld te levelen zoals in ARK.
Check hier de snelheid, time stamp (13:04) . Vanaf 14:20 gaat hij terug naar het begin. Kan je even vergelijken met andere Pals. Op een pad (modder/zand pad), krijg je namelijk nog een extra speed boost.
[ Voor 10% gewijzigd door CyberToon op 16-07-2026 12:14 ]
Ik gebruik daar deze website voor: https://palworld.gg/tier-listPykow schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:28:
[...]
Ik ben zelf nog niet aan breeding begonnen en zit nu bij de 3de tower.
Er zijn verschillende tier lists voor ground en flying mounts. Er is ook een combat list, maar zelf nog niet naar gekeken. Ik heb nu een aantal Dark pals in m'n party en die lijken best sterk voor nu (ben level 36 dacht ik).
Ah bedankt voor deze lijst.Louw Post schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 13:10:
[...]
Ik gebruik daar deze website voor: https://palworld.gg/tier-list
Er zijn verschillende tier lists voor ground en flying mounts. Er is ook een combat list, maar zelf nog niet naar gekeken. Ik heb nu een aantal Dark pals in m'n party en die lijken best sterk voor nu (ben level 36 dacht ik).
Ik heb nu Chillet, direhowl (mijn land rider), Nitewing (m'n Fly), Deadream (dat is altijd een plus 1)
Ik denk dat ik nu eerst wel solo ga spelen. Daarna misschien wel een multiplayer server joinen ofzo.
Ik speel op een privé server met een aantal mensen, maar heb ook nog een solo (die ook co-op kan) wereld.Rickokun schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 16:50:
Hoe spelen jullie eigenlijk?
Ik denk dat ik nu eerst wel solo ga spelen. Daarna misschien wel een multiplayer server joinen ofzo.
Ik heb nu een aantal DNA's opgeslagen van Pals, zo kan ik deze Pals op elke wereld die ik join gebruiken.
Solo voor mij de eerste keer dat ik de game speel.Rickokun schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 16:50:
momenteel bij de 5de tower aangekomen, dus zit mid game na denk ik 20 uur.
Nog steeds lerende, dus denk dat veel mensen denken dat ik verder had moeten zijn of betere pals zou kunnen krijgen.
Heb nu een team met:
Helzephyr (Dark)
Jormuntide (Water,Dragon)
Bellanoir (Dark)
Relaxaurus Lux (Electric/Dragon)
Moldron (Fire/ground)
Ben nu beetje op het level dat ik Plasteel gear kan gaan grinden.
Self hosted servertje voor groep vriendenRickokun schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 16:50:
Privé server met m'n vrouw en werkt best goed. Je hebt guilds, zodat je bases enzo deelt. Je kan alsnog volgens mij gesloten kamers en kisten maken om je eigen dingen af te schermen mocht je dat willen. Hoe ze dat op open multiplayer servers doen weet ik niet.Rickokun schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 16:50:
Enige waar je tegen aan kan lopen is dat bosses een reset timer van een uur hebben. Dus mocht iemand die gedaan hebben dan kun je wachten (m'n vrouw en ik wisselen om en om wie de volgende boss mag vangen en de andere moet dan maar even wachten
OT: wij zijn langzamerhand eiland voor eiland aan het ontdekken, meteen de watchtowers, fast travel, hack towers en effigies aan het meenemen. Dan gaat het levelen echt hard, tenminste van m'n character. We komen zelfs mee met streamers als ik het zo zie en we spelen lang niet zoveel als hun haha.
Het levelen van de pals blijft een beetje achter, omdat je daar nog wel eens van wisselt. Ik ben nu bijvoorbeeld lvl 61, m'n pals ~50 en zitten in de lvl 40-60 gebieden. Die EXP boekjes helpen ook maar een klein beetje heb ik het gevoel (de paarse is net geen level volgens mij) en kan ik nog niet echt veel van maken. Zijn er andere manieren om pals snel omhoog te krijgen?
Iedereen speelt op zijn eigen manier en eigen tempo! Ik heb pas 2 towers gedaan en heb er al een uurtje of 30 in zitten.Pykow schreef op maandag 20 juli 2026 @ 09:12:
[...]
Solo voor mij de eerste keer dat ik de game speel.
momenteel bij de 5de tower aangekomen, dus zit mid game na denk ik 20 uur.
Nog steeds lerende, dus denk dat veel mensen denken dat ik verder had moeten zijn of betere pals zou kunnen krijgen.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Het spreekt dus vanzelf dat mijn eerste indrukken voornamelijk positief zijn. Ik kan best zien waarom mensen dit "Pokémon with guns" noemen, maar tegelijkertijd is dat echt een slechte omschrijving. Het is een samenraapsel van genres met veel herkenbare invloeden. Visueel is er natuurlijk de overduidelijke Pokémon invloed, en het "beestjes vangen" concept is zeker belangrijk, maar qua gameplay lijkt het m.i. veel meer op zoiets als Arc Survival met wat Breath of the Wild invloed, waarbij de Pokémon elementen veel meer een rol spelen in hoe je dingen aanpakt dan in wat je daadwerkelijk in het spel doet.
Als ik heel objectief naar het spel kijk, voelt elk onderdeel op zich vrij ongeïnspireerd en middelmatig aan. Nu speel ik niet vaak dit soort spellen, dus mijn vergelijkingsmateriaal is niet heel uitgebreid, maar zelfs voor een noob als ik is er eigenlijk totaal niks wat er uitspringt als echt goed uitgewerkt. Het gezegde "beter goed gejat dan slecht verzonnen" gaat hier echter dubbel en dwars op. De kracht van het spel zit hem ook niet in één enkel aspect op zich, maar meer in hoe alles samenhangt. Het is een klassiek gevalletje van meer dan de som der delen. Wat ook helpt is dat geen van de elementen echt slecht zijn. Er is een hoop dat in theorie beter zou kunnen zijn, maar ik ben niks tegengekomen dat echt ergerlijk was of het speelplezier op de één of andere manier bedierf.
Het feit dat ik min of meer kan doen wat ik wil, wanneer ik dit wil, zonder dat ik gelijk het gevoel krijg dat ik mijn tijd zit te verdoen, is ook een belangrijk punt waardoor het spel zo verslavend is. Of ik nou het verhaal aan het volgen ben, Pokémon Pals aan het vangen, de wereld aan het ontdekken, vijanden en boss monsters aan het bevechten, of me bezighoudt met het ontwikkelen van mijn basis, het draagt allemaal bij aan de voortgang van mijn spelpersonage en zijn team van Pals. En het (voor mij) minst interessante onderdeel, het craften, valt voor een groot deel te automatiseren waardoor je een proces aan kunt zetten en even iets anders kunt gaan doen. Als je dan terugkomt liggen je nieuwe materialen of voorwerpen gewoon voor je klaar, zonder dat je tien minuten doodsaai op een tafeltje zit te hameren om het zelf te doen.
Aan de andere kant, zoals ik al zei voelt geen enkel onderdeel echt goed uitgewerkt. Dat is minder bedoeld als harde kritiek en meer als "voor verbetering vatbaar," omdat het meer gaat om het geheel dan om één enkel onderdeel. Toch wil ik het hier wel benoemen. De wereld is niet bijzonder interessant en ondanks dat het voor mij vergelijkbaar aanvoelt met Breath of the Wild, heeft het veel minder charme, voelt het veel minder levendig, en is er weinig aan de wereld zelf dat mij aanspoort om op ontdekking te gaan. Het zijn voornamelijk de verhaaldoelen die me vooruit duwen, samen met de speurtocht naar nieuwe Pals om te vangen. De Pals zelf zijn erg leuk, maar hebben weinig eigen identiteit. Ze voelen toch vooral als Pokémon imitaties. Nu is "het lijkt erg op Pokémon" niet een heel groot probleem, maar als ik bijvoorbeeld naar andere monster taming franchises als Digimon of Yokai Watch kijk, waar het veel beter lukt om een eigen visuele identiteit te creëren, voelt Palworld toch een beetje als een slap aftreksel op dit gebied.
Het vechten is okee, en de verschillende manieren waarop je de Pals kunt inzetten (naast ze gewoon met je mee te laten vechten) zijn erg vermakelijk. De eerste keer dat het spel me de instructie gaf om mijn Foxparks op te pakken en hem als een vlammenwerper te gebruiken was zeker een openbaring op dit gebied. Aan de andere kant voelt het vechten toch niet helemaal lekker. De controls voelen niet echt precies en de klappen voelen niet echt impactvol aan. Vooral in melee zijn deze problemen merkbaar. Het is goed genoeg om niet vervelend te zijn, maar niet goed genoeg om echt goed te zijn. En hoewel je Pals een hoop taken in je basis automatisch uit kunnen voeren, had ik toch gehoopt op een iets diepere automatisatie met meer controle over wie wat doet, al zou het kunnen dat daar later in het spel nog meer opties voor vrijgespeeld worden, want ik ben pas level 24. Als laatste minpunt wil ik nog de muziek noemen, of beter gezegd het gebrek aan muziek. Zelfs een beetje ambient achtergrondmuziek in elke zone had de algemene sfeer van het spel een hoop kunnen verbeteren.
Al met al ben ik zeker tevreden met het spel, al zie ik ook behoorlijke ruimte voor verbeteringen. Ik me voorstellen dat het na verloop van tijd wat repetitief gaat aanvoelen, maar ik heb dat punt nu nog (lang) niet bereikt. Ook zijn er elementen van het spel waar ik me totaal nog niet mee beziggehouden heb, zoals het fokken van Pals, dus ben ik hier voorlopig nog wel zoet mee.
Zeker mee eens. Je kan veel in het spel en het blinkt nergens echt in uit, maar omdat je zoveel kan zorgt het er voor mij voor dat het niet snel repetitief aan voelt. De ene keer ben ik bezig met base building en m'n pals goed aan het werk te zetten, de andere keer ga ik vissen, dan weer nieuwe pals proberen te vinden, nieuwe gebieden ontdekken, etc.
Had eerst ook mijn twijfels of het wat zou worden. Ze hebben eerder een survival game uitgebracht (Craftopia) en dat had potentie, maar wilde ook van alles en dat zorgde ervoor dat het allemaal niet lekker uitgewerkt was. Ze hebben daar gelukkig ietwat van geleerd. Ik check net op Steam en dat spel is ook al 6 jaar in early access. Het succes van Palworld heeft er misschien voor gezorgd dat ze die wel verder zijn gaan ontwikkelen.
Ben ook wel benieuwd wat ze met dit succes gaan doen. Ik zag al dat er een Palworld TCG aankomt. Misschien dat er nog wel meer games komen op basis van Palworld. Zou ik zeker niet erg vinden.
Palworld:Palfarm is aangekondigdLouw Post schreef op maandag 20 juli 2026 @ 13:54:
[...]
Zeker mee eens. Je kan veel in het spel en het blinkt nergens echt in uit, maar omdat je zoveel kan zorgt het er voor mij voor dat het niet snel repetitief aan voelt. De ene keer ben ik bezig met base building en m'n pals goed aan het werk te zetten, de andere keer ga ik vissen, dan weer nieuwe pals proberen te vinden, nieuwe gebieden ontdekken, etc.
Had eerst ook mijn twijfels of het wat zou worden. Ze hebben eerder een survival game uitgebracht (Craftopia) en dat had potentie, maar wilde ook van alles en dat zorgde ervoor dat het allemaal niet lekker uitgewerkt was. Ze hebben daar gelukkig ietwat van geleerd. Ik check net op Steam en dat spel is ook al 6 jaar in early access. Het succes van Palworld heeft er misschien voor gezorgd dat ze die wel verder zijn gaan ontwikkelen.
Ben ook wel benieuwd wat ze met dit succes gaan doen. Ik zag al dat er een Palworld TCG aankomt. Misschien dat er nog wel meer games komen op basis van Palworld. Zou ik zeker niet erg vinden.
https://www.pocketpair.jp/en/games-en/palfarm-en/
Over 10 dagen komen de eerste TCG uit en sommige kaarten zien er erg leuk uit.
hoewel ik niet verwacht dat ze in nederland zomaar te koop gaan zijn.
Cool!Pykow schreef op maandag 20 juli 2026 @ 20:16:
[...]
Palworld:Palfarm is aangekondigd
https://www.pocketpair.jp/en/games-en/palfarm-en/
Over 10 dagen komen de eerste TCG uit en sommige kaarten zien er erg leuk uit.
hoewel ik niet verwacht dat ze in nederland zomaar te koop gaan zijn.
Ja de TCG ben ik ook wel geïnteresseerd in! Ik heb andere TCG's nooit gevolgd (heeeel vroeger alleen wat Yu-gi-oh! kaarten gehad), dus ik zou niet weten wat voor prijzen ik aan moet denken. Maar ga het zeker kopen als het niet te gek is. En inderdaad als we het hier ook kunnen kopen.
Kaarten zien er inderdaad er cool uit! Zag hier al een mooi overzichtje: Palworld OFFICIAL CARD GAME
Gemiddeld vaak tussen de 6 en de 10 euro per pakje is voortaan bij heel veen TCG een normale prijs. Prijzen die hoger liggen zijn vaak van wat oudere uniekere packs.Louw Post schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:19:
[...]
Cool!
Ja de TCG ben ik ook wel geïnteresseerd in! Ik heb andere TCG's nooit gevolgd (heeeel vroeger alleen wat Yu-gi-oh! kaarten gehad), dus ik zou niet weten wat voor prijzen ik aan moet denken. Maar ga het zeker kopen als het niet te gek is. En inderdaad als we het hier ook kunnen kopen.
Kaarten zien er inderdaad er cool uit! Zag hier al een mooi overzichtje: Palworld OFFICIAL CARD GAME
Ik verzamel zelf Pokemon en dan wil ik kaarten die ik leuk vindt en een pokedex (dus van iedere pokemon minimaal 1) en ga daarvoor ook naar beurzen paar keer per jaar.
Mijn vriendin koopt zo nu en dan Disney Lorcana en heel af en toe koop ik ook wel eens een setje van merk Topps als er een leuke thema is.
Ik kom er net achter dat ik 6 van de 8 towers heb verslagen.
Dus nog 2 te gaan voordat we de end game ingaan.
Nu vooral bezig met grinden en maken van Palsteel en Pals Ingnots.
Daarna komen we bij kristalen volgens mij voor high tech gear.
Ik moet nog een derde base maken, want heb er nu 2, maar zeker beide niet geoptimaliseerd
Kom al wat shops tegen waar je kan pre-orderen. Is inderdaad zo'n 6 euro per pakje. De trial decks vind ik ook niet verkeerd voor de prijs. 60 kaarten voor ~25 euro + een booster pack. Onder andere:
Palworld TCG - Pokeca.NL
Palworld TCG FR: Boosters, Displays & Decks 2026 | DestockTCG
Heb de lokale TCG shop ook maar een berichtje gedaan of ze gaan verkopen.
OT: ah, we zitten op 4 van de 8 denk ik. M'n focus gaat een beetje naar alles, wat m'n voortgang voor missies en bosses niet helpt, maar m'n character level wel haha.
We hebben hier nu wel 3 basissen. Eén met alle mining en wood cutting, een met alle farms en oil rigs, de laatste heeft een beetje al het overige (workbenches, furnaces, kitchens, breeding, ranch, etc.). Eten, ores en wood stromen zo lekker binnen. Alles wordt in de guild box gegooid, dus ook meteen overal bruikbaar, super handig.
Pokeca is al uitverkocht zie ik, mocht iemand nog andere Nederlandse shops tegenkomen hoor ik het graag. Op Google kan ik geen andere vinden, voornamelijk buitenlandse en daar raakt het ook langzamerhand uitverkocht zie ik. Heb in ieder geval bij bovenstaande Franse shop maar voor de zekerheid besteld. (Wel 15 euro verzendkosten helaas.)
[ Voor 13% gewijzigd door Louw Post op 22-07-2026 10:08 ]
Helaas zijn de pals natuurlijk veeel minder bekend onder de meeste
Rift bound komt ook van een game en doet het wel leuk op de markt.Ricmaniac schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 20:14:
Oh dit is wel heel leuk! Misschien eindelijk een TCG waar je geen bakken geld tegen aan hoeft te gooien om ze te verzamelen haha. Ben ook met mijn kids begin dit jaar begonnen met Pokémon maar holy moly wat een chaos is dat.
Helaas zijn de pals natuurlijk veeel minder bekend onder de meestehoop niet dat pocketpair dit doet om Pokémon volledig na te apen.
Palworld heeft paar leuke pals, waarbij een kaartje in de vorm van een TCG erg leuk kan zijn om te verzamelen.de game dat je met de kaarten speelt is wel totaal anders dan een Pokemon TCG, dus daar kan je ze niet mee vergelijken.
Bij ieder verzamelobject gaat de prijs omhoog als er vraag naar is.
Puur vraag en aanbod.
Alleen Pokemon is zo populair bij ouders, jeugd en de kinderen raken er weer mee besmet.
dus de vraag is hoog en de aanbod is schaars (mede doordat ze maar een bepaalde oplage maken)
Maar als verzamelaar is het juist wel weer mooi dat de vraag hoog is naar kaarten.
We klagen wel dat het belachelijk is en dat het voor kinderen betaalbaar moet zijn.
Maar als jij even de kaart in je verzameling hebt liggen van paar honderd euro.
Dan geef je die niet zomaar aan een kind, maar ben je als verzamelaar blij dat je de kaart hebt.
Maar als de kaart niks waard was, dan hecht je er als verzamelaar ook niet veel waarde aan.
Ik verzamel Growlith en Arcanine kaarten en ik ben blij met mijn "kleine" verzameling.
Maar ik ben het meeste blij met mijn Light Arcanine en Detactive Pikachu uit korea waar Growlith op staat. Dit zijn kaarten boven de 100 euro.
Ik heb zelf daardoor beide starter decks en een booster box besteld bij een Franse TCG webshop (die ik eerder gelinkt had). Van wat ik zo zie op social media lijken het wel echt leuke kaarten. Zoals deze video:
I Got the NEW Palworld Official Card Game EARLY! Trial Deck First Look!
Ik zit er wel weer lekker in hoor
En uiteraard alle pals te verzamelen.
Dat zou cool zijn inderdaad! M'n vrouw speelt nu op de Xbox in de woonkamer en ik op m'n gaming pc op de boven verdieping, communiceren via voice chat. Split screen had gezelliger geweestG_Dragon schreef op zondag 26 juli 2026 @ 21:28:
Wat mis ik split-screen bij dit spel, dan zou ik het tenminste nog samen met mijn vrouw kunnen spelen
OT: Gaat hier ook lekker. Vandaag lvl80 geworden. Tot zover 6 van de 8 torens gedaan. Level van pals loopt nog wat achter, maar die vervang ik toch nog regelmatig, om een beetje te zien wat fijn is ook.
Ja klopt, samen in een ruimte op de bank is toch veel leuker! En twee televisies en Xboxen is ook een dure grapLouw Post schreef op zondag 26 juli 2026 @ 23:38:
[...]
Dat zou cool zijn inderdaad! M'n vrouw speelt nu op de Xbox in de woonkamer en ik op m'n gaming pc op de boven verdieping, communiceren via voice chat. Split screen had gezelliger geweest
Net de eerste boss gekilled die elektro beer
Progress is steady
Ook de Palworld TCG binnengekregen gister. Erg leuke set!
Kaarten maar even spoiler tags, maar dit waren de meest speciale die ik uit de packs heb. Waarvan de Axel's Strategy de meest zeldzame is (OSR). De spiegelende effecten van de kaarten waren een beetje lastig op de foto te krijgen.
Heeeel vet! hopelijk kan ik die setjes in de nabije toekomst ook kopen.Louw Post schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 09:45:
Nice! Hier nu 7 van de 8 torens gedaan. We proberen elk eiland een beetje af te ronden voordat we verder gaan (alpha pals, effigies, etc.). Feybreak nu bijna gedaan en dan door naar die zwevende eilanden. Dit zorgt er echter wel voor dat we vaak al iets hoger level zijn met pals dan het gebied waar we in zitten, dat maakt het soms wat makkelijk. Alleen de gebouwen/plekken met humans zijn soms lastig, omdat er zoveel bij elkaar zijn haha
Ook de Palworld TCG binnengekregen gister. Erg leuke set!
[Afbeelding]
Kaarten maar even spoiler tags, maar dit waren de meest speciale die ik uit de packs heb. Waarvan de Axel's Strategy de meest zeldzame is (OSR). De spiegelende effecten van de kaarten waren een beetje lastig op de foto te krijgen.spoiler:
Ook al wat Ancient dingen kunnen bouwen, voor veel dingen zijn er resources uit het World Tree gebied nodig lijkt het. Ancient workbench is wel top, stuk compacter en je kan er bijna alles mee maken.
Ook een Jetragon gevangen, erg vette pal zeg! Z'n pal item lijkt helaas wel items nodig te zijn uit de World Tree ook. Voor nu dus maar even weggestopt.
Hoe ziet jullie party eruit? Ik heb nu Frostallion, Frostallion Noct, Silvegis, Neptilius en een Blazamut. Blazamut alleen niet heel tevreden mee, wel redelijke passives (4x goud), maar even kijken of ik daar wat beters voor kan krijgen. De rest heeft 2 rainbow passives en goud, dus dat is al redelijk goed volgens mij. :)
Nu wel bezig om een goede Eidrolon proberen te fokken. Misschien als vervanger voor Frostallion Noct. (Vliegt ook sneller dan de Frostallions als ik het goed zie.)
De bril is wel handig om de talents te zien. Weet niet of het hier bekend is, maar als je een stuk weg gaat en weer terug gaat naar een (alpha) pal dan resetten de talents. Wel fijn om op een redelijk makkelijke manier hoge stats te krijgen.
Neptilius saddle is echt heel vet! dikke aanrader
nothing stops this train
Neptilius is echt mega haha. Erg handig voor in het water, ook cool dat zo hoog kan springen. Wist eerst ook niet dat water pals geen stamina verliezen als je ze in het water rijdt.Kol Nedra schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 23:00:
vandaag eindelijk Neptilius saddle, Paladius saddle en Frostallion saddle unlocked, wat een grind haha
Neptilius saddle is echt heel vet! dikke aanrader
Frostallion was ook echt een verademing toen ik de eindelijk kon vliegen. Is echt erg snel.
of kan/mag ik een community van jullie joinen?
[ Voor 16% gewijzigd door Kol Nedra op 02-08-2026 21:03 ]
nothing stops this train
OT: Ben nu druk bezig met de breeding farm. Ik probeer een goede Eidrolon te krijgen (dus 2 Eidrolon's in de farm) en heb tot nu toe 3x een mutated egg gehad, maar blijkbaar kan daar dus dan weer een hele andere pal in zitten. Dus ik heb nu leuk 3x achter elkaar een Jormuntide Ignis eruit gekregen, uit de zeldzame kans dat ik uberhaupt al een mutated egg kreeg, maar ik wil gewoon een goede Eidrolon.
Ondertussen ook de Panthalus boss fight gedaan om naar de World Tree te kunnen gaan. Wat een vette boss fight zeg haha, is de enige tot zover dat we echt even goed moesten oppassen.
Ik heb geen ruimte nodig voor huizen of zo, dat boeit me niet maar wil wel alles kunnen bouwen wat nodig is om te craften.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Alle Palboxen delen het level, als je dat bedoelt? Dus mocht je iets moeten bouwen om een level hoger te komen maakt het niet uit in welke basis je dat doet. Wat ik wel merkte is dat als er bijvoorbeeld 2 eisen zijn, dat beide in dezelfde basis moeten staan waar je de upgrade wil doen.Lekker Ventje schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:59:
Ik heb mijn eerste kamp helemaal in het begin gemaakt, zonder te weten dat er blauwe lijnen zijn. Als ik nu mijn tweede kamp maak, telt dat dan gewoon door voor de levels of moet ik opnieuw beginnen? Ik heb namelijk ruimte te kort voor de expeditie grot. En met de loggings spots die je kunt maken hoef je toch niet in de buurt van bomen te staan?
Ik heb geen ruimte nodig voor huizen of zo, dat boeit me niet maar wil wel alles kunnen bouwen wat nodig is om te craften.
Mocht je op zoek zijn naar ruime plekken, de zandkleurige vlekken op de map zijn vaak ruime platte plekken met aardig ruimte (en soms ook meerdere ores).
Wij hebben nu 4 basissen, maar ook nog niet echt huizen gebouwd, misschien ook nog wel leuk om te doen. Sommige streamers hebben echt bijzonder bouwwerken zag ik al, meerdere verdiepingen met alles een beetje verdeeld over de verdiepingen bijvoorbeeld. Ook eentje die een heel restaurant gemaakt had haha
Ik heb ergens een grote zandvlakte gezien bij zo'n "dungeon" waar je langs boven in moet waar die lvl 15 vogel in kapiteinsuniform rondloopt. Dan maak ik daar mijn tweede basis en zal ik twee objecten opnieuw moeten doen. De expeditiegrot was de laatste van de drie die ik moest doen. Alles staat boven op elkaar ondertussen in mijn eerste basis dus daar kan ik sowieso niet meer verder.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Als je dingen afbreekt krijg je gewoon de resources terug trouwens, dus je kan het dan zo weer opnieuw bouwen. Dat is een ding waar ik zelf heel blij mee was, dat is niet bij alle survival games het geval.
Ben begonnen om wat pals te bundelen maar kan van de meeste maar naar 1 ster halen omdat ik er bijvoorbeeld maar 5 gevangen had voor die XP bonus en dat item voor movement speed buffs.
Inmiddels een mooi Multiclimate undershirt kunnen maken die +3 cold en +3 heat resistance geeft. dat is echt mega chill!
Kan moeilijk kiezen welke pals ik nou echt wil gebruiken in mijn party
Moeilijk is de game ook niet echt vind ik dus volgens mij maakt het in deze progressie fase echt weinig uit welke pals je gebruikt.
Heb in ieder geval altijd een flying mount bij me en die Daedream omdat die passive mee vecht zonder een pal opgeroepen te hebben en hij pals ook niet kan doden als je hem in die passive mode gebruikt. Meerdere keren al gehad dat als ik een andere summonde de pal dood ging perongeluk voordat ik hem kon vangen
Uit mijn hoofd 24 of is dat bij wat anders. Dat is toch dat condensen?Ricmaniac schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:02:
Weet iemand hoeveel pals je van een type nodig hebt om hem te maxen in rarity?
Ben begonnen om wat pals te bundelen maar kan van de meeste maar naar 1 ster halen omdat ik er bijvoorbeeld maar 5 gevangen had voor die XP bonus en dat item voor movement speed buffs.
Inmiddels een mooi Multiclimate undershirt kunnen maken die +3 cold en +3 heat resistance geeft. dat is echt mega chill!
Kan moeilijk kiezen welke pals ik nou echt wil gebruiken in mijn partyer zijn zo veel coole.
Moeilijk is de game ook niet echt vind ik dus volgens mij maakt het in deze progressie fase echt weinig uit welke pals je gebruikt.
Heb in ieder geval altijd een flying mount bij me en die Daedream omdat die passive mee vecht zonder een pal opgeroepen te hebben en hij pals ook niet kan doden als je hem in die passive mode gebruikt. Meerdere keren al gehad dat als ik een andere summonde de pal dood ging perongeluk voordat ik hem kon vangenmet die passive daedream heb je daar geen last van.
Ik ben zelf ook nog een beetje zoekende welke pals ik in m'n party wil hebben, heb voor nu besloten om dragon types te zoeken die een andere element erbij hebben (dragon + dark, dragon + earth, etc.). Dat zijn vaak de wat cooler uitziende pals haha
Die Daedream kun je eventueel vervangen voor een Ring of Mercy, die doet hetzelfde, maar hoef je niet per se de Daedream te houden (al is het geen verkeerde pal mid-game).
Ik ben zelf nog een beetje zoekende hoe ik meerdere rainbow passives kan krijgen. De speciale, zoals Lucky, Demon God, etc. moet je denk ik echt geluk mee hebben in het wild? Ik had gehoopt dat het met het fokken zou kunnen, maar dat valt nog tegen. Heb al een stuk of 50 Eidrolons gehad, maar weinig succes (meestal 1 rainbow + 3 golds).
De alpha Frostallion (Noct) lijkt vaak al wel standaard 2 of 3 rainbow passives te hebben als je die in het wild vangt. Voor de andere alphas valt dat vies tegen lijkt het.
Eidrolon is trouwens echt een super snelle flying mount, zo snel dat pals en omgevingen vaak nog in moeten laden.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ah, klinkt logisch, thanks! Daar zit dan best wat werk in kan ik me voorstellen ja en wat puzzel werk om weer bij de juiste pal uit te komen gok ik. De online breeding calculators maar eens goed bekijken.SinergyX schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:26:
Ik weet niet of er veel veranderd is in de huidige versie, maar ik heb al die speciale passives via combinatiebreeding gedaan. Vrijwel elke pal is via een ander te maken tot de pal die jij wil hebben (paar uitzonderingen), dus via die route steeds elke passive overgedragen tot het punt ze allemaal samenvoegen tot de pal die je wilde hebben. Heeft ons bizar veel tijd gekost, maar ik denk dat ik een 40 unieke pals heb met vrijwel beste passives (ok er zijn veel nieuwe bijgekomen) die er te vinden waren.
Voor nu eerst maar voor m'n party proberen te doen. Denk dat ik het later ook wel enigszins nodig ga hebben op meer pals voor de moeilijkere summoning stone bosses.
Ik ben nu lvl 21 (normaal) maar kreeg op lvl 15 al de opdracht richting de tweede toren terwijl ik daar veel te laag voor geleveld ben. Dat zou wat beter mogen wat mij betreft want je haalt niet zo makkelijk je items terug in die gebieden.
Ga ook niet direct voor route naar die specifieke pal, wij gingen veelal gewoon 'de wildernis' in, dan vond je een pal met specifieke passive, die breed ik tot perfectie en pas dan ga ik kijken hoe ik met deze pal tot bepaalde pal kan komen. Ja, dan heb je nog steeds je RNG welke passives meekomen, maar die manier heb je later veel meer templates klaar liggen om andere pals te maken. 1 van de weinige games die de 'Ark breed itch' goed kon vervangenLouw Post schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:34:
[...]
Ah, klinkt logisch, thanks! Daar zit dan best wat werk in kan ik me voorstellen ja en wat puzzel werk om weer bij de juiste pal uit te komen gok ik. De online breeding calculators maar eens goed bekijken.
Voor nu eerst maar voor m'n party proberen te doen. Denk dat ik het later ook wel enigszins nodig ga hebben op meer pals voor de moeilijkere summoning stone bosses.
https://palworld.kimpton.io/
Deze vind ik persoonlijk erg fijn, laat veel combinaties zien en matrixes, niet je klassieke 'ik wil pal X, welke moet ik hebben'.
Ik heb best een hekel aan zulke video's, GET THIS, BEST PAL, bla bla.. voor 99% van content voldoet 99% van de pals, er zijn wat unieke situaties waar 1 specifiek beter is (zeker nu met die base-buffs), maar gros voldoet gewoon meer dan prima. Quests zijn trouwens gewoon progression gebaseerd, zit niet specifiek een level aan vast, en dan kan je soms met flink level verschil zittenLekker Ventje schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:53:
Ik zie op youtube veel video's voorbij komen over welke pals je wanneer moet hebben maar ze zijn het niet echt eens met elkaarIk kwam een firefox met 1 ster tegen en die voldoet nog steeds terwijl die nauwelijks voorkomt in de video's.
Ik ben nu lvl 21 (normaal) maar kreeg op lvl 15 al de opdracht richting de tweede toren terwijl ik daar veel te laag voor geleveld ben. Dat zou wat beter mogen wat mij betreft want je haalt niet zo makkelijk je items terug in die gebieden.
[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 06-08-2026 12:03 ]
Zie ze ook vaak inderdaad, maar ga meestal voor de pals die of goede stats hebben of er gewoon cool uit zien.Lekker Ventje schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:53:
Ik zie op youtube veel video's voorbij komen over welke pals je wanneer moet hebben maar ze zijn het niet echt eens met elkaarIk kwam een firefox met 1 ster tegen en die voldoet nog steeds terwijl die nauwelijks voorkomt in de video's.
De missie voor de tweede toren kwam best vroeg inderdaad. Ik heb die pas relatief laat gedaan, eerst rustig alle gebieden ertussen bezocht (effigies zoeken, 5 per pal proberen te vangen, ancient ruins doen, etc.).
Zijn ook best wat sub-missies die je nog kan doen (de eerste settlement heeft er bijvoorbeeld een aantal).
Handige website, thanks! Vanavond maar eens mee aan de slag.SinergyX schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:02:
[...]
Ga ook niet direct voor route naar die specifieke pal, wij gingen veelal gewoon 'de wildernis' in, dan vond je een pal met specifieke passive, die breed ik tot perfectie en pas dan ga ik kijken hoe ik met deze pal tot bepaalde pal kan komen. Ja, dan heb je nog steeds je RNG welke passives meekomen, maar die manier heb je later veel meer templates klaar liggen om andere pals te maken. 1 van de weinige games die de 'Ark breed itch' goed kon vervangen
https://palworld.kimpton.io/
Deze vind ik persoonlijk erg fijn, laat veel combinaties zien en matrixes, niet je klassieke 'ik wil pal X, welke moet ik hebben'.
[...]
Wilde een standaard party met allerlei dragon type pals, dat lukt nu redelijk. Heb nu Jetragon, Eidrolon, Orserk, Aegidron en wil er nog een Shaolong bij. De eerste vier hebben al redelijke passives, 2 ervan zijn 4 sterren condensed en de 4 naar 45% enhanced met pal souls (voor health, attack en defense).
Als we hier een beetje klaar mee zijn kunnen we hopelijk de Awakening missie halen, dat was de eerste keer aardig lastig. Al m'n vrouw haar pals waar in dat gevecht doodgegaan en 3 van mijne ook, voordat ik mezelf maar overgaf, omdat we nog niet eens op de helft zaten.
Maar goed, dat was met pals die naast goede IV's verder niet geüpgraded waren en ook nog geen 80 waren.
Inmiddels 5 torens neer die laatste was wel pittig en een paar keer opnieuw moeten doen
Merk wel dat het levelen me nu voor me gevoel wat tegen gaat staan. Wat langer durend om te levelen enzo terwijl ik gewoon omhoog wil voor die technology.
Wel weer goeie nieuwe armor en wapen gemaakt
Misschien nog een tip voor de mensen die nog aan het levelen zijn, ik kan aanraden om de pal souls (die vaak op de grond liggen) en de bloemen die je in dungeons tegenkomt altijd op te pakken. Gaat je enorm helpen als je op hoger level je beste pals beter wil maken.
Ben meer met kampmanagement bezig dan met de wereldverkennen, heerlijk spel!
Heb afgelopen weekend bijna alle submissies afgerond (duurde even voordat ik door had dat de laatste missie van Zoe een repeatable is..) en we zijn bij de laatste in de World Tree. Voor nu bezig de pals in m'n party lvl80 te krijgen, daarna die missie maar opnieuw proberen.
Daarna is het denk ik tijd voor hard-mode en de hogere levels summoning stone bosses. We hadden laatst de lvl65 boss daarvan geprobeerd en dat was flink lastig. Ben bang dat we daar een grotere groep goede pals voor moeten gaan voorbereiden.
Ben benieuwd of er nog verdere uitbreidingen/dlc of iets dergelijks voor Palworld uit gaat komen, zou wel tof zijn.
Ik mag een derde basis bouwen maar dat laat ik voorlopig achterwege, ik heb nu al een overschot aan eten en materialen.
Maar het voelt nog alsof ik de helft van de game nog niet heb gezien.
Ik blijf zoo vaak terwijl ik dit speel af en toe zo'n gevoel hebben van: Man wat was het dik geweest als Gamefreak zoiets had gemaakt voor pokémon
Hahaha, ja die was me ook aardig lastig idd! Wel echt de coolste de boss fight in de game. Meerdere vliegende pals waren wel handig vond ik.Ricmaniac schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 22:29:
Och jeetje ik was wat verder gegaan met de quests haha sta ik ineens voor deze boss![]()
Dat was niet te doen hahah ben gelijk geraped.
[Afbeelding]
Die bril is super handig idd! Misschien nog een tip als je alpha pls wil vangen met goede punten, gewoon een stuk weg vliegen en weer terug. Dan laadt de pal opnieuw in met nieuwe willekeurige punten, kun je blijven doen totdat ze goed zijn haha
Ook de Awakening missie afgerond (laatste van de main quest line), nu maar even kijken wat ik nog wil doen in de game. We hadden al even hard-mode Zoe met Grizzbolt geprobeerd, maar dat bleek nog te lastig. We kwamen maar tot 50% HP. Dat met een volle parties aan pals met 4 sterren, goede passives, goede IV's en awakened. Weet niet of ik verder nog zin heb om alles te gaan min-maxen alleen om de hard-mode bosses te kunnen doen.
:strip_exif()/f/image/FI2uaeHpCB00GEqYWvcX9C1e.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Q2C6hOo8AgfKNb92dMErBm7d.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/P1dTi6G1lvuQWzzlEBrI0o1b.jpg?f=fotoalbum_medium)
/f/image/PauZ8TBRKfNDthCvp8Ao8AaG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pnwzgC7LwBNJm4BjOiejTBkn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hrlehPvkLNxpDQ0F9pmJErvK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/DSg7IeQpoQx4UUygAU8PUTVZ.png?f=fotoalbum_large)