Jeuj!:
Nu nog naar level 50

. Speeltijd 2d 10h.
Ondertussen begin ik door te krijgen wat ik leuk vind aan de game. Eigenlijk verandert de game regelmatig wat je aan het doen bent. Zo ben ik nu nog niet klaar met mijn nieuwe main base en de game gooit al weer een stok in mijn wielen door de introductie van pal metal.
spoiler:Dat maakt de ore base bij verdant brooks wat minder geschikt dan de base bij de kerk.
Ik zie grofweg de volgende fases:
Overleven:
Je begint natuurlijk met helemaal niet en in die fase is het vooral een strijd tegen de honger. Je gaat zo snel mogelijk tools maken zodat je je ergens kunt vestigen.
Basis basis:
Daarna kom je in een fase waarbij je erachter komt dat je in de basis palls voor je kunt laten werken. Zo hoef je zelf geen steen en hout meer te zoeken. Dat zorgt er wel voor dat je op zoek gaat naar palls die beter zijn in dit werk. Immers niet elke pall kan alle taken uitvoeren.
Bronze tijdperk
Op het moment dat je ingots moet gaan smelten kom je er al snel achter dat je een nieuwe, tweede, basis nodig hebt om je van voldoende erts te voorzien. Je kunt het wel proberen zelf te minen maar eindstand heb ik minstens 3000 ingots nodig gehad. Een basis is dan een stuk efficienter.
Polymer tijdperk
Ondertussen beginnen wapens wel handig te worden. Voor die wapens heb je echter polymer nodig wat gemaakt wordt van high quality pal oil. Dat is verkrijgbaar als drop van palls of via een trader. Dat wordt dus even de wereld in om dat op te lossen. Gelukkig heb je niet heel veel polymer nodig.
IJzer tijdperk
Ondertussen krijg je refined ingots en de daarbij behorende ballen en gear. Deze ingots vereisen coal. Die coal heb je best wel veel nodig dus dat zorgt ervoor dat je een extra basis nodig hebt waar voldoende coal spawnt.
Chips tijdperk
Ongeveer gelijktijdig begin je langzaam chips nodig te hebben en dus quartz (minen) en polymer (high quality pall oil). De chips zijn nodig om geavanceerde workbenches te bouwen zodat je de nieuwste spullen kunt maken. Polymer is tevens belangrijk voor het maken van wapens die je op dit punt echt wel nodig gaat hebben.
Pall metal tijdperk
Tot slot is er nog het pall metal tijdperk. Daar ben ik net aan begonnen. De focus ligt hier op erts en stenen om zo aan voldoende paldium te komen.
[
Voor 80% gewijzigd door
sdk1985 op 14-02-2024 15:20
]