• servival7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-12-2025
Heeft iemand ervaring met het overzetten van een savegame van xbox gamepass naar steam?

Ik heb onderstaande stappen gevolgd maar als ik dan mijn savegame probeer te openen krijg ik deze error: Failed Invalid Login Player Character Handle
  1. Go to the XGP Save Extractor Github releases page.
  2. Download the latest version of “xgp-save-extractor.exe”.
  3. Move the app to a folder where it’s the only one there. This is important for finding your save data once extracted.
  4. Open the app and, if prompted, click More Info, then Run Anyway.
  5. Your save files will then automatically appear in the same folder as the app as a zip file. Extract it to the same folder.
  6. Open the Steam version of Palworld and create a new save.
  7. Press WIN+R to open the Run command.
  8. Type %LocalAppData% and click OK. This opens your Local App Data in your primary drive’s User folder.
  9. Open the Pal folder, Saved, and then SaveGames.
  10. The folder with the most recent Date Modified date is your new save data. Open this folder and the subfolder within.
  11. Transfer all the Game Pass save files from the Zip file/extracted folder into the Steam save data’s subfolder. Choose to replace files if asked.
  12. Close the folder and open the Steam version. You should now be able to continue with your Game Pass save.

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 16:11

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Upgrade gedaan naar v0.2.0.6 ? Dan kan het zijn dat je problemen krijgt met het plaatsen van een ei in een incubator... Opnieuw opbouwen van je incubator helpt dan....

https://twitter.com/Palwo.../1775782940238295157?s=08

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i.

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-07 19:43
Patch notes van de nieuwe versie (v0.2.0.6):

https://store.steampowered.com/app/1623730/Palworld/
https://twitter.com/Palworld_EN/status/1775736701337714811

Zo te zien zijn ze nog altijd flink aan het ontwikkelen en niet alleen hun geld aan het tellen.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:35

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Zitten wel een paar leuke en handige updates bij. Voor mij zijn vooral de mogelijkheid om pal fluid en high quality pal oil in de basis/farm te kunnen krijgen handig. Scheelt me een boel tripjes naar Gobfin turf.
Verder ga ik het wel zien, maar inderdaad goed om te zien dat ze nog druk bezig zijn met ontwikkelen (zowel qua nieuwe features als bugfixes).

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:39
Ring of mercy voorkomt dat vijnanden onder 1 hp komen, handig!

Wel jammer; er zit nu ook een 'ore base' in de game. Dus er is geen reden meer om een basis op een bepaalde plek te bouwen. De beste plek is nu simpelweg een grote open vlakte.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

sdk1985 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 16:21:
Ring of mercy voorkomt dat vijnanden onder 1 hp komen, handig!

Wel jammer; er zit nu ook een 'ore base' in de game. Dus er is geen reden meer om een basis op een bepaalde plek te bouwen. De beste plek is nu simpelweg een grote open vlakte.
Ja dat maakt het leven wel een heel stuk makkelijker... In combinatie met de pal fluid drops door kelpsea in de ranch betekent het dat ik nu alleen nog wat moeite moet doen voor sulphur (naast de tower op de vulkaan) en coal (op de bekende mining base plek). Ik heb nog nooit zo makkelijk ore gemaakt voor ballen en kogels. Ik vermoed dat er nog wel een rebalance gaat komen, want zo gaat het wel erg makkelijk....

• servival7
Je hebt nog steeds ore and quarz nodig toch? Dus een basis daar in de buurt blijft wel handig.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Of je nu een aparte basis hebt met dedicated spul of je haalt het direct uit je main, makkelijk was beide toch al. Het grootste probleem was bij mij toch altijd ruimte gebrek, dus zal toch wel een aparte basis moeten hebben voor productie, of dat nu een ore-node of ore-base is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

servival7 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:08:
Je hebt nog steeds ore and quarz nodig toch? Dus een basis daar in de buurt blijft wel handig.
Ore (Ore Mine I en II) kan je nu dus net als hout en steen in je basis zetten als los object. Ik heb een tijdje een quartz base gehad in de sneeuw, maar op een gegeven moment had ik zoveel quartz dat ik een nieuwe ore mining base heb gemaakt op een plekje met een mooi uitzicht.

Ruimte is inderdaad wel een dingetje. Ik heb in elke basis een paar bessen-, tarwe-, sla- en tomatenveldjes en een zooi bedden. In de eerste basis hebben we (mijn zoontje en ik) een redelijk gebouw neergezet waar op de begane grond de grote productiebanden voor ballen, wapens en grondstoffen staan, en boven een kroeg + persoonlijke kamers. Die basis staat nog steeds op een relatief klein en niet helemaal vlak stuk vlakbij de beginplek, dus hebben we wat stenen en houten foundations neergelegd om e.e.a. te kunnen plaatsen.

Ik heb al wel gemerkt dat minen bij de Ore Mine sneller gaat dan wachten op het spawnen van ore-nodes in de mijnbasis; al was het maar omdat de Pals vaak veregeen om de ore in de kisten te doen |:( .
Ik heb nu dus ook in de mijnbasis een Ore Mine II neergegooid, zodat ze ook lekker ore kunnen maken op het moment dat er geen ore-nodes zijn of de Pals afgeleid zijn. Klein kistje ernaast, en dan een electrical furnace + kist net naast de Palbox om snel alle ore uit de mijnbasis te kunnen verzamelen en naar de productiebasis te brengen.

• servival7
gwystyl schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:34:
[...]

Ore (Ore Mine I en II) kan je nu dus net als hout en steen in je basis zetten als los object. Ik heb een tijdje een quartz base gehad in de sneeuw, maar op een gegeven moment had ik zoveel quartz dat ik een nieuwe ore mining base heb gemaakt op een plekje met een mooi uitzicht.

Ruimte is inderdaad wel een dingetje. Ik heb in elke basis een paar bessen-, tarwe-, sla- en tomatenveldjes en een zooi bedden. In de eerste basis hebben we (mijn zoontje en ik) een redelijk gebouw neergezet waar op de begane grond de grote productiebanden voor ballen, wapens en grondstoffen staan, en boven een kroeg + persoonlijke kamers. Die basis staat nog steeds op een relatief klein en niet helemaal vlak stuk vlakbij de beginplek, dus hebben we wat stenen en houten foundations neergelegd om e.e.a. te kunnen plaatsen.

Ik heb al wel gemerkt dat minen bij de Ore Mine sneller gaat dan wachten op het spawnen van ore-nodes in de mijnbasis; al was het maar omdat de Pals vaak veregeen om de ore in de kisten te doen |:( .
Ik heb nu dus ook in de mijnbasis een Ore Mine II neergegooid, zodat ze ook lekker ore kunnen maken op het moment dat er geen ore-nodes zijn of de Pals afgeleid zijn. Klein kistje ernaast, en dan een electrical furnace + kist net naast de Palbox om snel alle ore uit de mijnbasis te kunnen verzamelen en naar de productiebasis te brengen.
ipv ore bedoelde ik coal . Dat maakt de mine niet.

• sdk1985
  • Laatst online: 02:39
gwystyl schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:34:
[...]

Als je er niet bent dan transporteren ze helaas niets.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

servival7 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:19:
[...]

ipv ore bedoelde ik coal . Dat maakt de mine niet.
Klopt, daarom heb ik de mining base nog op dezelfde plek gelaten
sdk1985 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:49:
[...]

Als je er niet bent dan transporteren ze helaas niets.
Nee daar lijkt het inderdaad op, heel irritant. Nu is het eens in de zoveel tijd een rondje bases doen om alles in de boxes te doen en naar één basis te brengen om te reine of er andere dingen mee te doen

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 28-04-2024 14:36 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• G_Dragon
  • Nu online

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:40
Grote Palworld update incoming.

- Xbox dedicated servers
- nieuw island
- nieuwe pals
- nieuwe raid
- Stronghold (Oilrig)
- Arena

en nog meer

Komt 27 juni

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• G_Dragon
  • Nu online

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ben benieuwd. Ik heb er inmiddels al flink wat uren in zitten, maar merk dat ik de laatste weken nauwelijks meer speel. Ik speel steeds samen met mijn zoontje, waarbij hij host op mijn laptop en ik meespeel op de PC. Samen hebben we de meeste Pals nu, op de laatste 5 na geloof ik. Onze basis doet goed zijn best om alle grondstoffen te verzamelen en we hebben zo'n 90% van de map ontdekt, dus de drive om alles te verkennen en farmen is een stuk kleiner dan eerder.

• Ricmaniac
Zo te zien is de nieuwe update uitgekomen met nieuwe pals en nog veel meer

• G_Dragon
  • Nu online
Palworld Update 3.1 Patch Notes – June 27, 2024
New Content

New Island – Sakurajimab
  • A new island with the faction “The Moonflowers”.
  • New species of Pals to discover.
Arena
  • New multiplayer-exclusive arena in the Desiccated Desert.
Stronghold – Oil Rig
  • Oil rig controlled by the Rayne Syndicate.
  • Team up to defeat enemies and gather crude oil.
Player Level Cap Raised
  • Level cap increased to 55.
New technologies available.
  • Pal’s capture bonus limit raised from 10 to 12.
New Raid
  • Blazamut Ryu, the strongest Dragon Pal.
Meteorite Event
  • Random meteorites or supplies drop, possibly containing unknown Pals.
Tower Boss Hard Mode
  • Hard mode for each tower boss.
New Merchant – Medal Merchant
  • Exchange Dog Coin for rare items.
New Items
  • Mysterious Accessory Box, Concentrated All-Purpose Pal Extract, Ring of Freight.
  • New remedies for base stats: Vital, Stamina, Might, Speed, Burden.
New Weapons
  • Laser Rifle, Flamethrower, Gatling Gun, Grenade Launcher, Guided Missile Launcher, Multi Guided Missile Launcher, Meteor Launcher.
New NPC Cosmetic Hats
  • Zoe, Axel, Lily, Victor, Marcus, Saya hats.
New Pal Cosmetic Hats
  • Lyleen Floral Cap, Sibelyx Hat, Leezpunk Hood, Killamari Cap, Cawgnito Hat, Ribbuny Headband, Lamball Helm, Dumud Helm, Swee Cap, Dazzi Hat, Cattiva Hat.
New Buildings
  • Cold Food Box, Sulfur Mine, Coal Mine, Pal Disassembly Conveyor, Wall-Mounted Sign, Refrigerated Crusher.
New Feature – Lockpicking
  • Unlock treasure chests with the lockpicking mini-game.
New Feature – Pal Skins
  • Change Pal skins at the Pal Dressing Facility.
  • “Sunglasses Cattiva” skin available.

Player

Pal Box Capacity
  • Increased from 480 to 960 Pals.
Lifmunk Effigies
  • Maximum power enhancement increased from 10 to 12.
Item Pickup Setting
  • Prevents overencumbrance from item auto-pickup.
Base Related
  • Building System Rework
  • Improved construction mechanics.
  • Pillars added to prevent collapse.
Axis Alignment
  • Improved connection options for building structures.
New Building Material
  • Glass added for aesthetic and functional use.
Base and Guild Adjustments
  • Maximum base level increased to 25.
  • Base and guild options added for performance management.
Private Lock Function
  • Added for chests.
Pal Assignments and Transport
  • New priority and assignment features for Pals.

UI
  • Pal Box Menu
  • Added a lock function.
  • Craft items in units of 100x.
  • Enhanced custom map markers and Pal Box sorting.

World
  • Junkyards
  • Added for potential valuable item finds.
New Random Event
  • Steal eggs from hidden “Monster Nests”.

Pals

New Pal Skills
  • Unique skills for various Pals.
  • New neutral, fire, water, grass, electric, ice, ground, and dragon skills.
  • New passive skills.

Multiplayer
  • Guild Invites
  • Setting to always reject guild invites.

Balance Adjustment

Accessory Slots
  • Accessories with the same name cannot be equipped simultaneously.
  • Defensive accessories rebalanced.
Pal Adjustments
  • Breeding combinations and selling prices adjusted.
Bug Fixes
  • Mitigations for game freezing and grappling gun issues.
  • Various minor bug fixes.

Other
  • GPU Driver Warning
  • Warning for outdated GPU drivers.
  • Soundtrack
  • Six new songs added.

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 19-07 14:00
G_Dragon schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:38:
Palworld Update 3.1 Patch Notes – June 27, 2024
[...]
New Feature – Pal Skins
Change Pal skins at the Pal Dressing Facility.
“Sunglasses Cattiva” skin available.

Zou het Kunne dat er ook hierdoor mod skins kunnen komen van Pals?

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
https://www.nintendo.co.j...lease/en/2024/240919.html
Filing Lawsuit for Infringement of Patent Rights against Pocketpair, Inc.

Nintendo Co., Ltd. (HQ: Kyoto, Minami-ku, Japan; Representative Director and President: Shuntaro Furukawa, “Nintendo” hereafter), together with The Pokémon Company, filed a patent infringement lawsuit in the Tokyo District Court against Pocketpair, Inc. (HQ: 2-10-2 Higashigotanda, Shinagawa-ku, Tokyo, “Defendant” hereafter) on September 18, 2024.
Ben wel benieuwd hoe dit af gaat lopen.
Iemand hier al meer over gevonden of gelezen?

[ Voor 59% gewijzigd door MisterEagle op 19-09-2024 18:14 ]

• CyberToon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:21
Ik weet niet in hoeverre dit document echt is. Het gaat schijnbaar om het systeem hoe de ballen gooien en vangen werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xKQCnpP6tnV7nWwmpYzMNEGHzRc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GFXXPiDt4O0wDiswSPxysdoA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N1k27D5bnQeBwFyiHPWQ4-YCbXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A5170qL2Gv6nrWxj8LtAEyFm.jpg?f=fotoalbum_large

Het zou om deze patenten gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NshaG1lvDlPrGO5LCBiw604s0jg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cj6If1wExa7TEHaUBatz5NfP.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.patents-revie...ame-system-game-game.html

[ Voor 62% gewijzigd door CyberToon op 19-09-2024 22:21 ]

• G_Dragon
  • Nu online
Oef dat word even spannend dus, ik hoop echt dat Palworld blijft bestaan.
Want een goede concurrent voor Nintendo is wel goed!

• Curapica
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 07:59
Volgens mij blijft het sowieso wel bestaan voor de mensen die het al hebben gekocht. Gezien het ook p2p is (dedicated servers niet meegenomen natuurlijk).
Maar blijvend support zou wel nice zijn.

Ben heel benieuwd en vraag me af indien worse case scenario of ze die “catch” mechanic kunnen ombouwen naar iets anders om toch te blijven bestaan.

Hope for the best!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Curapica schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:02:
Volgens mij blijft het sowieso wel bestaan voor de mensen die het al hebben gekocht. Gezien het ook p2p is (dedicated servers niet meegenomen natuurlijk).
Maar blijvend support zou wel nice zijn.

Ben heel benieuwd en vraag me af indien worse case scenario of ze die “catch” mechanic kunnen ombouwen naar iets anders om toch te blijven bestaan.

Hope for the best!
Er zijn al diverse games geweest met 'pet tame' mechanics, aantal met een 'spell' die je cast, een wapen die stunt, een KO doet en je moet hem voeren, 'hold to capture' (mind control achtig), dus denk dat er genoeg creativiteit is om dat patent te gaan omzeilen. De vraag is alleen, wil Nintendo er dan ook nog geld voor gaan vangen omdat ze hadden, zelfs als ze het volledig aanpassen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-07 21:00
Palworld heeft gedaan wat Pokémon al tijden zou moeten doen. Een goed lopende game waar wat te beleven is in een open wereld.

En dan ook nog eens pvp wat toegankelijk is per server. Pokémon = pocket monster. Een genre wat al langer bestond voor pokémon. Nintendo is gewoon een gierig monster.

• Ricmaniac
CyberToon schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:10:
Ik weet niet in hoeverre dit document echt is. Het gaat schijnbaar om het systeem hoe de ballen gooien en vangen werkt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het zou om deze patenten gaan.

[Afbeelding]

https://www.patents-revie...ame-system-game-game.html
WOW als dit klopt is het helemaaaaal van de zotte...

Als dit echt is heeft Nintendo de patent dus ingediend NA dat Palworld al zo lang in development was.... Holy shit.

• G_Dragon
  • Nu online

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:50

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-07 14:20
Geen crossplay toch? Komt dat in de toekomst wel?

PSN: bollsie

• Dirtyrockers
sjufke schreef op woensdag 25 september 2024 @ 17:24:
Geen crossplay toch? Komt dat in de toekomst wel?
geen crossplay, ook geen dedicated servers.

ik hoop erop dat het nog wel ooit gaat komen.

• samlans
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p1gd1gWlvECu0vy8ja0EobQOY3g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vpujMvLodmtk0tI7gDC0rcMv.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S4HY9bINAslzHmfGxKjgaTGdWoQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Wzohjn7Fl9gpnMBapZQ5e9n0.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4uhFIA96lmW5g22rh6Qaoy0RYQA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hheRNAJUhsTNqEYqie9K8O0T.webp?f=fotoalbum_large

Vindt wel grappig dat ze op de beurs in Tokyo staan met een grote staand

• CyberToon
samlans schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:39:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vindt wel grappig dat ze op de beurs in Tokyo staan met een grote staand
Toch niet zo raar? Pockpair is een Japanse ontwikkelaar. Hun hoofdkantoor ligt in Shinagawa, Tokyo.

Omdat Nintendo hun hebben aangeklaagd wegens een patent die Nintendo pas in 2021 heeft aangevraagd nadat Palworld al in ontwikkeling was en Nintendo pas in 2023 heeft gekregen nadat Palworld al uit was, zou het raar zijn als de organisatie van de beurs Palworld hierdoor weigeren. Zelfs nadat hun geschil nog niet is uitgevochten in een rechtbank.

[ Voor 5% gewijzigd door CyberToon op 26-09-2024 12:30 ]

• whahas
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:17
Is dit onderwerp zo rustig als de laatste reactie doet vermoeden?

Hoe dan ook:

https://gamer.nl/nieuws/x...-over-nintendo-aanklacht/

Keuzes maken de Mens

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@whahas Ja volgens mij wel. Door je reactie popte dit topic weer even op bij mijn bookmarks, maar ik moet bekennen dat ik het spel al weken niet heb opgestart, en daarvoor ook nog maar sporadisch. Ik weet niet wat de huidige actieve player base is, maar ik gok dat die een heel stuk lager is dan een half jaar geleden....

Steamcharts laat een hele grote piek zien in februari, en nog één in juni na de grote update, en daarna neemt het geleidelijk af:
https://steamdb.info/app/1623730/charts/#6m

toch zijn er nog een kleine 20k gelijktijdige spelers, dus dat valt me eigenlijk alles mee.

[ Voor 8% gewijzigd door gwystyl op 08-11-2024 17:32 ]

• whahas
Al met al overdreven van Nintendo om ze aan te klagen dus?

Keuzes maken de Mens

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-07 16:07
whahas schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 22:04:
Al met al overdreven van Nintendo om ze aan te klagen dus?
Hoe dan ook, maar dat had ook te maken met een serie en merchandise volgens mij (of plannen voor).

Het zijn gewoon nette cijfers voor iets dat toch vooral een singleplayer game is die je ook coop kan spelen. Ik vond het wel grappig dat sommige games media de game een fail noemden omdat de spelers aantallen dropte terwijl dat met Pokemon, Assassins Creed of noem maar iets ook gebeurt een maand of een paar maanden na release. Het kan niet allemaal COD, Fifa en Fortnite spelers aantallen aanhouden.

Na 100 uur (of zo) was ik gewoon klaar met de content die er was en het zal nog maanden duren voor ik een 2e playtrough zal doen (afhankelijk van de updates).

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 09-11-2024 00:58 ]

• whahas
De gameplay trekt mij niet, maar ik vind wel dat het echt bestaansrecht heeft. Daarnaast kan Pokémon echt de concurrentie wel gebruiken. Mijn inziens zou het jammer zijn als Palworld helemaal verdwijnt / moet verdwijnen.

Keuzes maken de Mens

• crimby
  • Laatst online: 21-07 17:04
Met een 25% korting lijkt me dit toch een fantastisch spel om mijn aanstaande PS Portal te testen. Ik zag dat er zowel MP als SP werelden zijn, hoe verhoudt zich dat qua gameplay? En game nog steeds tof?

• G_Dragon
  • Nu online
Er komt weer een nieuwe uitbreiding aan!

• samlans
raden mensen dit spel aan als je eigenlijk alleen maar alleen dit gaat spelen?
wil hem misschien kopen maar weet niet zeker of het ook echt leuk is alleen

• G_Dragon
  • Nu online
samlans schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 13:15:
raden mensen dit spel aan als je eigenlijk alleen maar alleen dit gaat spelen?
wil hem misschien kopen maar weet niet zeker of het ook echt leuk is alleen
Ja, wij hebben het spel ook bijna alleen maar solo gespeeld.
Het is soms wel jammer dat je niet alle bazen in de torens solo kan verslaan.
Maar dat verpest de algemene gameplay ervaring niet :D

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-07 18:56

• G_Dragon
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWCDHefy5A3u6_Bh9t5c1zy4ADo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FI2uaeHpCB00GEqYWvcX9C1e.jpg?f=fotoalbum_large

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:07
Het spel is in de aanbieding op steam.
Wordt dit nog wel een beetje gespeeld? Is de multiplayer wel goed?

• Ricmaniac
Aggressor schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 18:44:
Het spel is in de aanbieding op steam.
Wordt dit nog wel een beetje gespeeld? Is de multiplayer wel goed?
Zowel de singleplayer als in coop op een server is heel erg leuk. echt een top game voor de prijs dat die normaal is. dus met korting helemaal winst :)

Playerbase is niet zo groot meer momenteel maargoed de game is dan ook al echt heel lang uit.

• whahas
Ik zie hierboven nog 'Early Access' staan.

Is de game daar al uitgegaan dan, @Ricmaniac ?

Keuzes maken de Mens

• CyberToon
whahas schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 22:08:
Ik zie hierboven nog 'Early Access' staan.

Is de game daar al uitgegaan dan, @Ricmaniac ?
De release datum is nog niet bekend, maar is ergens in 2026.

• whahas
Om wat context te geven aan @Ricmaniac zijn bericht. Straks zijn mensen gestopt met Palworld spelen voordat het spel officieel uit is...

Keuzes maken de Mens

• G_Dragon
  • Nu online

• whahas
Kijk, een trailer van Palworld waar ik weinig Pokémon associaties me heb. Dit heeft iets origineels.

Wel best typisch dat je dit bericht plaatst onder mijn opmerking van 8 december!

Gaan mensen het weer spelen?

Keuzes maken de Mens

• Ricmaniac
Ik ga met een buts vrienden wel opnieuw spelen straks als 1.0 uit komt in juli :D privé servertje draaien etc. allemaal niet meer gespeeld sinds de EA release. dus waarschijnlijk zoooo veel veranderd dat het nieuw voelt.

• Ricmaniac
coole 1.0 trailer

• whahas
Klinkt goed. Veel plezier alvast!

Keuzes maken de Mens

• G_Dragon
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YO1gIA0QRGDI0J05vJGmPKfC3NI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q2C6hOo8AgfKNb92dMErBm7d.jpg?f=fotoalbum_large

• whahas
Oké, dat is best indrukwekkend!

Wat is het record gelijktijdige spelers? Of kan je dat überhaupt niet bepalen omdat mensen hun eigen servers kunnen draaien?

Keuzes maken de Mens

• Ricmaniac
Je kan het inderdaad niet echt bepalen omdat het ook cross platform is.

En ze zeggen in dit geval bewust 40miljoen players denk ik ipv sales omdat de game ook via Gamepass te spelen was. (weet niet of dat nog steeds zo is)

Maargoed desondakns een heeeel erg indrukwekkend nummer. Vooral als je beseft dat ze zo'n klein team waren.

Wel grappig ook dat ze nu gezegd hebben van: Als 1.0 zo uit komt houden we de prijs gelijk :) we gaan het niet duurder maken zoals eerder wel gezegd

• CyberToon
Ricmaniac schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 15:20:
Je kan het inderdaad niet echt bepalen omdat het ook cross platform is.

En ze zeggen in dit geval bewust 40miljoen players denk ik ipv sales omdat de game ook via Gamepass te spelen was. (weet niet of dat nog steeds zo is)

Maargoed desondakns een heeeel erg indrukwekkend nummer. Vooral als je beseft dat ze zo'n klein team waren.

Wel grappig ook dat ze nu gezegd hebben van: Als 1.0 zo uit komt houden we de prijs gelijk :) we gaan het niet duurder maken zoals eerder wel gezegd
Dit klopt helemaal, de aantal spelers staan los van de aantal verkochte exemplaren. Begrijp me niet verkeerd, Palworld is nog altijd één van de meest gekochte games (grove schatting) tussen de 20 à 30 miljoen verkochte exemplaren. Steam alleen heeft alleen al 12 miljoen verkochte exemplaren.

Grove schatting, tussen de 20 à 30 miljoen verkochte exemplaren, de rest zijn allemaal Gamepass spelers.

[ Voor 4% gewijzigd door CyberToon op 10-07-2026 01:33 ]

• whahas
Wauw.

Ik had echt niet door dat deze game zó groot was.

Verklaart ook de steeds terugkerende discussies in een vriendengroep waarin Palworld nog steeds met Pokémon vergeleken wordt.

Ik ben zelf een groot Pokémon fan en vind de gameplay van Palworld niets, maar ik kan goed begrijpen waarom mensen het wél een leuk spel vinden. Ja, ik kan ook begrijpen dat sommigen hadden gewild dat The Pokémon Company international zoiets had gepubliceerd, maar die mensen snappen niet dat TPCi graag het kindvriendelijke imago van Pokémon in stand houdt. Tegelijkertijd vechten die Pokémon in arena's tegen elkaar tot er een KO op volgt, dus tsja... het is maar wat je kindvriendelijk noemt, denk ik dan...

Kunnen Pals doodgaan? Of gaan die ook enkel KO?

Keuzes maken de Mens

• Ricmaniac
whahas schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 19:31:

Kunnen Pals doodgaan? Of gaan die ook enkel KO?
Ze gaan enkel KO

• CyberToon
Klopt, Pals gaan inderdaad KO, wanneer ze zijn gevangen. Alleen wilde Pals gaan dood.

[ Voor 7% gewijzigd door CyberToon op 10-07-2026 22:51 ]

• G_Dragon
  • Nu online
Aangezien het onderwerp ooit gemaakt is toen het spel net uit was, leek het mij wel eens tijd voor een vernieuwde TS met accuratere informatie! :)

Zelf heb ik dit spel veel gespeeld toen het uitkwam maar op een gegeven moment toch gestopt omdat ik even wou wachten op de final release, ben daarom ook blij dat ze nu eindelijk het spel volledig hebben uitgebracht. Wat voor mij altijd het grootste minpunt was, waren de towers. Aangezien daar de focus echt op co-op ligt en ik het juist heel graag het verhaal solo zou willen uitspelen. Verder echt niks aan te merken op dit spel :)

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-07 19:24

Louw Post

Cerenas

Sinds zaterdag weer aardig aan het spelen, laatste keer was 2024 denk ik. Verse save begonnen en weer lekker Pals vangen. Blijft een vermakelijke game.

Helaas had ik nog wel veel server issues, telkens willekeurig een disconnect en enige oplossing was een server herstart. Kwam er uiteindelijk achter dat de combinatie AMP en Palworld een issue had via de Discord van CubeCoders. CubeCoders heeft vandaag een update uitgebracht die de save issue op zou moeten lossen. Versie 2.8.0.2.

Tot zover heb ik m'n vrouw nog niet horen klagen vandaag, dus de update lijkt het probleem opgelost te hebben. Vanavond dus ook maar weer verder. :)

Alleen mijn Farmer's Special Dish missie is kapot denk ik. Ik zag eten in mijn inventory waar ik niks mee kon en had er niet bij stil gestaan dat het een missie item zou kunnen zijn, dus had het verwijderd. Nu kan ik die missie op geen enkele mogelijkheid meer voltooien lijkt het. 8)7

• Ricmaniac
ga over 2 weekjes beginnen :D zin in om met vrienden nieuwe server op te zetten en de game in zijn nieuwe glorie te ontdekken incl nieuwe area’s enzo.

• Ricmaniac
@Louw Post nice dat die update het verholpen lijkt te hebben. Vervelend issue als je steeds de server moet herstarten

• Dirtyrockers
Louw Post schreef op maandag 13 juli 2026 @ 17:17:
Sinds zaterdag weer aardig aan het spelen, laatste keer was 2024 denk ik. Verse save begonnen en weer lekker Pals vangen. Blijft een vermakelijke game.

Helaas had ik nog wel veel server issues, telkens willekeurig een disconnect en enige oplossing was een server herstart. Kwam er uiteindelijk achter dat de combinatie AMP en Palworld een issue had via de Discord van CubeCoders. CubeCoders heeft vandaag een update uitgebracht die de save issue op zou moeten lossen. Versie 2.8.0.2.

Tot zover heb ik m'n vrouw nog niet horen klagen vandaag, dus de update lijkt het probleem opgelost te hebben. Vanavond dus ook maar weer verder. :)

Alleen mijn Farmer's Special Dish missie is kapot denk ik. Ik zag eten in mijn inventory waar ik niks mee kon en had er niet bij stil gestaan dat het een missie item zou kunnen zijn, dus had het verwijderd. Nu kan ik die missie op geen enkele mogelijkheid meer voltooien lijkt het. 8)7
Je kan terug naar die farmer. En nieuwe dish halen.

• Dirtyrockers
Ricmaniac schreef op maandag 13 juli 2026 @ 21:42:
ga over 2 weekjes beginnen :D zin in om met vrienden nieuwe server op te zetten en de game in zijn nieuwe glorie te ontdekken incl nieuwe area’s enzo.
Ondertussen met 5 vrienden hier ook een server opgezet.

• CyberToon
Ik ben ondertussen ook op een privé server begonnen en toe nu toe is het echt leuk om te spelen. Ik doe zelf weinig met bouwen, maar resources verzamelen, Pals vangen en levelen.

Op dit moment maak ik veel gebruik van Sekhmet, de nieuwe kat die is toegevoegd. Erg sterk maar helpt ook bij het craften, wat erg handig is. Heb helaas nog geen Alpha.

Een Anubis en Sekhmet doen elkaar trouwens boosten.

[ Voor 8% gewijzigd door CyberToon op 14-07-2026 04:05 ]

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-07 19:26

Pykow

Angelo OTR

Hoewel ik in het begin erg huiverig was wat voor game Palworld zal worden en of ze de rechtzaak van pokemon wel zouden winnen, was ik verrast om te lezen dat nu Versie 1.0 uitgekomen was.
Vervolgens lees ik dat dit geen Pokemon game is met guns, maar meer een ARK game is met "schattige" monsters.

Met die insteek heb ik de game gekocht en er staat al bijna 14 uur op de teller na 1 weekend (volgens mij Vrijdag gekocht en dus in 3 avonden deze uren behaald)

Ik heb wel wat tweaks gedaan in de World opties na wat tips op youtube te hebben gevolgd.
Beetje zoals ik in Ark ook vaak een klein beetje fine tune om het leuker te maken.
Bijvoorbeeld Decay van voedsel of Honger krijgen etc, staat bij mijn op 0.7 ipv 1.
Dat ik met net iets minder druk hoef te maken om dit soort aspecten.

Zelf begrijp ik nog niet heel veel van de Workload en welke pals goed zijn om te gebruiken.
ook kan je pals fuseren, maar dan hoop je dat een skill omhoog gaat, maar vaak gaat de farming (icoontje met het hekje) naar level 2 en niet bijvoorbeeld bij de foxies het vuur omhoog.
Het moeilijkste is dus op dit moment te leren hoe de pals werken en wat je allemaal moet unlocken. Ik heb nog geen enkele gun bijvoorbeeld, maar wel een exo suite en crossbow.
Meeste youtube video's die ik nu gevonden krijg gaan dan echt over basics of laten cruciale dingen eruit of ze gaan er zo snel doorheen dat ze praten alsof ik alle pals bij naam al ken.
Het zijn geen pokemons waarbij ik 500 namen kan herinneren :P

Angelo NL / Global Cargo VTC

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Volgens mij heette dat condensing, niet fusen :P Die skills gaan omhoog in stappen afhankelijk van hun beschikbare skills en type pal, een pal met 2 workskills zal bv om en om omhoog gaan, terwijl een andere pal met slechts 1 workskill diezelfde skill steeds omhoog gaan. Andere met 3 of meer zullen dus niet maximaal worden (rank 10 dacht ik?), maar zullen wel 3 skills op 6 of 7 krijgen.

Voor 1.0 koos ik bv voornamelijk pals die klein en snel waren, die hadden wel lagere skill maar liepen niet overal vast vanwege hun omvang, of koos ik nocturnals omdat die gewoon door blijven werken.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

SinergyX schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 12:21:
Volgens mij heette dat condensing, niet fusen :P Die skills gaan omhoog in stappen afhankelijk van hun beschikbare skills en type pal, een pal met 2 workskills zal bv om en om omhoog gaan, terwijl een andere pal met slechts 1 workskill diezelfde skill steeds omhoog gaan. Andere met 3 of meer zullen dus niet maximaal worden (rank 10 dacht ik?), maar zullen wel 3 skills op 6 of 7 krijgen.

Voor 1.0 koos ik bv voornamelijk pals die klein en snel waren, die hadden wel lagere skill maar liepen niet overal vast vanwege hun omvang, of koos ik nocturnals omdat die gewoon door blijven werken.
Mijn eerste base locatie is links bij wat iron rocks en vrijwel alles staat buiten op dit moment.

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-07 11:06
Nu met de komst van 1.0 heb ik Palworld ook maar weer eens opgestart. Ik heb wel erg veel last van het verliezen van de connectie. Iedere 15 a 20 minuten moet ik de wereld weer opnieuw starten. Hebben meer mensen hier last van? Ik speel op de PS5.

Ik kan me herinneren dat dat ook zo was toen de eerste versie beschikbaar was.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Jackal131 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:06:
Nu met de komst van 1.0 heb ik Palworld ook maar weer eens opgestart. Ik heb wel erg veel last van het verliezen van de connectie. Iedere 15 a 20 minuten moet ik de wereld weer opnieuw starten. Hebben meer mensen hier last van? Ik speel op de PS5.

Ik kan me herinneren dat dat ook zo was toen de eerste versie beschikbaar was.
Ik speel op de PC en Solo dus kan mij niet vinden in het feit dat de connectie verloren raakt na 20 minuten. ik kijk ook wat streamers die samen spelen en mij nog geen enkele crash opgevallen.
Maar de kans dat de meeste het op de PC spelen is natuurlijk groot.

• CyberToon
Ik ben ondertussen met breeding begonnen. Ik probeer een Sekhmet alpha te krijgen en dan te combineren aan een crafting table met Anubis voor 400% workspeed.

Dit is het beste wat ik tot nu toe heb gekregen. Een Anubis wil ik ook nog gaan breeden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gm3VowaEutOw68vLn2o2LIUDqA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BDiCuKVTUXyEwwgNTleAHkZg.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pc6Pl_hj-nNCeCyDL02rp5qAgbg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/USlU2tWFEAk1YxnTPE1ts1DP.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben ook begonnen met het breeden van Venusa. Ook helaas nog geen alpha gekregen. Deze pal wil ik ook gebruiken in een van onze basis. Beide zijn toegevoegd in 1.0 en erg goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cm-_cD6mXtT4UA5IQy_SJUSnTQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MMWmvATBogYF6iFr0wu2EwTf.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mx7UvzHfwqgFd3ChOO1ANHe15m0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XOHU82U9jJAM7MOwcMYI1FHx.jpg?f=fotoalbum_large

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

CyberToon schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 06:45:
Ik ben ondertussen met breeding begonnen. Ik probeer een Sekhmet alpha te krijgen en dan te combineren aan een crafting table met Anubis voor 400% workspeed.

Dit is het beste wat ik tot nu toe heb gekregen. Een Anubis wil ik ook nog gaan breeden.

[Afbeelding] [Afbeelding]

Ik ben ook begonnen met het breeden van Venusa. Ook helaas nog geen alpha gekregen. Deze pal wil ik ook gebruiken in een van onze basis. Beide zijn toegevoegd in 1.0 en erg goed.

[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik ben zelf nog niet aan breeding begonnen en zit nu bij de 3de tower.
Alleen ik kwam in het nieuwe gebied en mijn pals zijn dan wel 35 of hoger, maar zijn zwak in attacks.

Er zijn zoveel pals, dat ik niet eens weet welke ik moet gebruiken.
Voelt soms als Pokemon Blue aan dat ik een pokemon mee neem om FLY te gebruiken, maar de pokemon is te zwak.
Zo heb ik ook de wolf bij die snel is, dus 2 slots zijn al in gebruik om mezelf te verplaatsen.
Mn flyer is alleen langzaam en zie geen optie om z'n speeld te levelen zoals in ARK.
de eerste wolf die je kan vangen heeft dan wel een goede snelheid.

• CyberToon
Pykow schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:28:
[...]

Alleen ik kwam in het nieuwe gebied en mijn pals zijn dan wel 35 of hoger, maar zijn zwak in attacks.

Voelt soms als Pokemon Blue aan dat ik een pokemon mee neem om FLY te gebruiken, maar de pokemon is te zwak.
Zo heb ik ook de wolf bij die snel is, dus 2 slots zijn al in gebruik om mezelf te verplaatsen.
Mn flyer is alleen langzaam en zie geen optie om z'n speeld te levelen zoals in ARK.
Later vind je snellere Pals, ik gebruik nu een Dazemu. Dat is een struisvogel achtige Pal. De zadel unlock je volgens mij op level 22. Ze zijn vrij makkelijk te vinden in een woestijn en lopen altijd in een groepje van 3 rond.

Check hier de snelheid, time stamp (13:04) . Vanaf 14:20 gaat hij terug naar het begin. Kan je even vergelijken met andere Pals. Op een pad (modder/zand pad), krijg je namelijk nog een extra speed boost.

[ Voor 10% gewijzigd door CyberToon op 16-07-2026 12:14 ]

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Pykow schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:28:
[...]

Ik gebruik daar deze website voor: https://palworld.gg/tier-list

Er zijn verschillende tier lists voor ground en flying mounts. Er is ook een combat list, maar zelf nog niet naar gekeken. Ik heb nu een aantal Dark pals in m'n party en die lijken best sterk voor nu (ben level 36 dacht ik).

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Louw Post schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 13:10:
[...]

Ik gebruik daar deze website voor: https://palworld.gg/tier-list

Er zijn verschillende tier lists voor ground en flying mounts. Er is ook een combat list, maar zelf nog niet naar gekeken. Ik heb nu een aantal Dark pals in m'n party en die lijken best sterk voor nu (ben level 36 dacht ik).
Ah bedankt voor deze lijst.
Ik heb nu Chillet, direhowl (mijn land rider), Nitewing (m'n Fly), Deadream (dat is altijd een plus 1)

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-07 21:00
Hoe spelen jullie eigenlijk?

Ik denk dat ik nu eerst wel solo ga spelen. Daarna misschien wel een multiplayer server joinen ofzo.

• CyberToon
Rickokun schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 16:50:

Ik denk dat ik nu eerst wel solo ga spelen. Daarna misschien wel een multiplayer server joinen ofzo.
Ik speel op een privé server met een aantal mensen, maar heb ook nog een solo (die ook co-op kan) wereld.

Ik heb nu een aantal DNA's opgeslagen van Pals, zo kan ik deze Pals op elke wereld die ik join gebruiken.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Solo voor mij de eerste keer dat ik de game speel.
momenteel bij de 5de tower aangekomen, dus zit mid game na denk ik 20 uur.
Nog steeds lerende, dus denk dat veel mensen denken dat ik verder had moeten zijn of betere pals zou kunnen krijgen.
Heb nu een team met:

Helzephyr (Dark)
Jormuntide (Water,Dragon)
Bellanoir (Dark)
Relaxaurus Lux (Electric/Dragon)
Moldron (Fire/ground)

Ben nu beetje op het level dat ik Plasteel gear kan gaan grinden.

• Ricmaniac

Self hosted servertje voor groep vrienden

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Privé server met m'n vrouw en werkt best goed. Je hebt guilds, zodat je bases enzo deelt. Je kan alsnog volgens mij gesloten kamers en kisten maken om je eigen dingen af te schermen mocht je dat willen. Hoe ze dat op open multiplayer servers doen weet ik niet.

Enige waar je tegen aan kan lopen is dat bosses een reset timer van een uur hebben. Dus mocht iemand die gedaan hebben dan kun je wachten (m'n vrouw en ik wisselen om en om wie de volgende boss mag vangen en de andere moet dan maar even wachten :P ).

OT: wij zijn langzamerhand eiland voor eiland aan het ontdekken, meteen de watchtowers, fast travel, hack towers en effigies aan het meenemen. Dan gaat het levelen echt hard, tenminste van m'n character. We komen zelfs mee met streamers als ik het zo zie en we spelen lang niet zoveel als hun haha.

Het levelen van de pals blijft een beetje achter, omdat je daar nog wel eens van wisselt. Ik ben nu bijvoorbeeld lvl 61, m'n pals ~50 en zitten in de lvl 40-60 gebieden. Die EXP boekjes helpen ook maar een klein beetje heb ik het gevoel (de paarse is net geen level volgens mij) en kan ik nog niet echt veel van maken. Zijn er andere manieren om pals snel omhoog te krijgen?

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-07 11:06
Pykow schreef op maandag 20 juli 2026 @ 09:12:
[...]

Solo voor mij de eerste keer dat ik de game speel.
momenteel bij de 5de tower aangekomen, dus zit mid game na denk ik 20 uur.
Nog steeds lerende, dus denk dat veel mensen denken dat ik verder had moeten zijn of betere pals zou kunnen krijgen.
Iedereen speelt op zijn eigen manier en eigen tempo! Ik heb pas 2 towers gedaan en heb er al een uurtje of 30 in zitten. ;)

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• RayMort
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-07 11:39
Ik hoorde veel verschillende meningen over dit spel, zowel positief als negatief. Afgelopen weekend besloot ik het eindelijk maar eens zelf te proberen, nu het uit Early Access is, en heb ik het op Steam gekocht. In eerste instantie dacht ik dat ik het even een uurtje zou spelen en dan als het echt niet interessant was gewoon een refund te vragen, maar toen ik eenmaal begon was het ineens 4-5 uur later dus was dat al geen optie meer.

Het spreekt dus vanzelf dat mijn eerste indrukken voornamelijk positief zijn. Ik kan best zien waarom mensen dit "Pokémon with guns" noemen, maar tegelijkertijd is dat echt een slechte omschrijving. Het is een samenraapsel van genres met veel herkenbare invloeden. Visueel is er natuurlijk de overduidelijke Pokémon invloed, en het "beestjes vangen" concept is zeker belangrijk, maar qua gameplay lijkt het m.i. veel meer op zoiets als Arc Survival met wat Breath of the Wild invloed, waarbij de Pokémon elementen veel meer een rol spelen in hoe je dingen aanpakt dan in wat je daadwerkelijk in het spel doet.

Als ik heel objectief naar het spel kijk, voelt elk onderdeel op zich vrij ongeïnspireerd en middelmatig aan. Nu speel ik niet vaak dit soort spellen, dus mijn vergelijkingsmateriaal is niet heel uitgebreid, maar zelfs voor een noob als ik is er eigenlijk totaal niks wat er uitspringt als echt goed uitgewerkt. Het gezegde "beter goed gejat dan slecht verzonnen" gaat hier echter dubbel en dwars op. De kracht van het spel zit hem ook niet in één enkel aspect op zich, maar meer in hoe alles samenhangt. Het is een klassiek gevalletje van meer dan de som der delen. Wat ook helpt is dat geen van de elementen echt slecht zijn. Er is een hoop dat in theorie beter zou kunnen zijn, maar ik ben niks tegengekomen dat echt ergerlijk was of het speelplezier op de één of andere manier bedierf.

Het feit dat ik min of meer kan doen wat ik wil, wanneer ik dit wil, zonder dat ik gelijk het gevoel krijg dat ik mijn tijd zit te verdoen, is ook een belangrijk punt waardoor het spel zo verslavend is. Of ik nou het verhaal aan het volgen ben, Pokémon Pals aan het vangen, de wereld aan het ontdekken, vijanden en boss monsters aan het bevechten, of me bezighoudt met het ontwikkelen van mijn basis, het draagt allemaal bij aan de voortgang van mijn spelpersonage en zijn team van Pals. En het (voor mij) minst interessante onderdeel, het craften, valt voor een groot deel te automatiseren waardoor je een proces aan kunt zetten en even iets anders kunt gaan doen. Als je dan terugkomt liggen je nieuwe materialen of voorwerpen gewoon voor je klaar, zonder dat je tien minuten doodsaai op een tafeltje zit te hameren om het zelf te doen.

Aan de andere kant, zoals ik al zei voelt geen enkel onderdeel echt goed uitgewerkt. Dat is minder bedoeld als harde kritiek en meer als "voor verbetering vatbaar," omdat het meer gaat om het geheel dan om één enkel onderdeel. Toch wil ik het hier wel benoemen. De wereld is niet bijzonder interessant en ondanks dat het voor mij vergelijkbaar aanvoelt met Breath of the Wild, heeft het veel minder charme, voelt het veel minder levendig, en is er weinig aan de wereld zelf dat mij aanspoort om op ontdekking te gaan. Het zijn voornamelijk de verhaaldoelen die me vooruit duwen, samen met de speurtocht naar nieuwe Pals om te vangen. De Pals zelf zijn erg leuk, maar hebben weinig eigen identiteit. Ze voelen toch vooral als Pokémon imitaties. Nu is "het lijkt erg op Pokémon" niet een heel groot probleem, maar als ik bijvoorbeeld naar andere monster taming franchises als Digimon of Yokai Watch kijk, waar het veel beter lukt om een eigen visuele identiteit te creëren, voelt Palworld toch een beetje als een slap aftreksel op dit gebied.

Het vechten is okee, en de verschillende manieren waarop je de Pals kunt inzetten (naast ze gewoon met je mee te laten vechten) zijn erg vermakelijk. De eerste keer dat het spel me de instructie gaf om mijn Foxparks op te pakken en hem als een vlammenwerper te gebruiken was zeker een openbaring op dit gebied. Aan de andere kant voelt het vechten toch niet helemaal lekker. De controls voelen niet echt precies en de klappen voelen niet echt impactvol aan. Vooral in melee zijn deze problemen merkbaar. Het is goed genoeg om niet vervelend te zijn, maar niet goed genoeg om echt goed te zijn. En hoewel je Pals een hoop taken in je basis automatisch uit kunnen voeren, had ik toch gehoopt op een iets diepere automatisatie met meer controle over wie wat doet, al zou het kunnen dat daar later in het spel nog meer opties voor vrijgespeeld worden, want ik ben pas level 24. Als laatste minpunt wil ik nog de muziek noemen, of beter gezegd het gebrek aan muziek. Zelfs een beetje ambient achtergrondmuziek in elke zone had de algemene sfeer van het spel een hoop kunnen verbeteren.

Al met al ben ik zeker tevreden met het spel, al zie ik ook behoorlijke ruimte voor verbeteringen. Ik me voorstellen dat het na verloop van tijd wat repetitief gaat aanvoelen, maar ik heb dat punt nu nog (lang) niet bereikt. Ook zijn er elementen van het spel waar ik me totaal nog niet mee beziggehouden heb, zoals het fokken van Pals, dus ben ik hier voorlopig nog wel zoet mee.

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Zeker mee eens. Je kan veel in het spel en het blinkt nergens echt in uit, maar omdat je zoveel kan zorgt het er voor mij voor dat het niet snel repetitief aan voelt. De ene keer ben ik bezig met base building en m'n pals goed aan het werk te zetten, de andere keer ga ik vissen, dan weer nieuwe pals proberen te vinden, nieuwe gebieden ontdekken, etc.

Had eerst ook mijn twijfels of het wat zou worden. Ze hebben eerder een survival game uitgebracht (Craftopia) en dat had potentie, maar wilde ook van alles en dat zorgde ervoor dat het allemaal niet lekker uitgewerkt was. Ze hebben daar gelukkig ietwat van geleerd. Ik check net op Steam en dat spel is ook al 6 jaar in early access. Het succes van Palworld heeft er misschien voor gezorgd dat ze die wel verder zijn gaan ontwikkelen.

Ben ook wel benieuwd wat ze met dit succes gaan doen. Ik zag al dat er een Palworld TCG aankomt. Misschien dat er nog wel meer games komen op basis van Palworld. Zou ik zeker niet erg vinden.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Louw Post schreef op maandag 20 juli 2026 @ 13:54:
[...]

Zeker mee eens. Je kan veel in het spel en het blinkt nergens echt in uit, maar omdat je zoveel kan zorgt het er voor mij voor dat het niet snel repetitief aan voelt. De ene keer ben ik bezig met base building en m'n pals goed aan het werk te zetten, de andere keer ga ik vissen, dan weer nieuwe pals proberen te vinden, nieuwe gebieden ontdekken, etc.

Had eerst ook mijn twijfels of het wat zou worden. Ze hebben eerder een survival game uitgebracht (Craftopia) en dat had potentie, maar wilde ook van alles en dat zorgde ervoor dat het allemaal niet lekker uitgewerkt was. Ze hebben daar gelukkig ietwat van geleerd. Ik check net op Steam en dat spel is ook al 6 jaar in early access. Het succes van Palworld heeft er misschien voor gezorgd dat ze die wel verder zijn gaan ontwikkelen.

Ben ook wel benieuwd wat ze met dit succes gaan doen. Ik zag al dat er een Palworld TCG aankomt. Misschien dat er nog wel meer games komen op basis van Palworld. Zou ik zeker niet erg vinden.
Palworld:Palfarm is aangekondigd
https://www.pocketpair.jp/en/games-en/palfarm-en/

Over 10 dagen komen de eerste TCG uit en sommige kaarten zien er erg leuk uit.
hoewel ik niet verwacht dat ze in nederland zomaar te koop gaan zijn.

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Pykow schreef op maandag 20 juli 2026 @ 20:16:
[...]

Palworld:Palfarm is aangekondigd
https://www.pocketpair.jp/en/games-en/palfarm-en/

Over 10 dagen komen de eerste TCG uit en sommige kaarten zien er erg leuk uit.
hoewel ik niet verwacht dat ze in nederland zomaar te koop gaan zijn.
Cool!

Ja de TCG ben ik ook wel geïnteresseerd in! Ik heb andere TCG's nooit gevolgd (heeeel vroeger alleen wat Yu-gi-oh! kaarten gehad), dus ik zou niet weten wat voor prijzen ik aan moet denken. Maar ga het zeker kopen als het niet te gek is. En inderdaad als we het hier ook kunnen kopen.

Kaarten zien er inderdaad er cool uit! Zag hier al een mooi overzichtje: Palworld OFFICIAL CARD GAME

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Louw Post schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:19:
[...]

Cool!

Ja de TCG ben ik ook wel geïnteresseerd in! Ik heb andere TCG's nooit gevolgd (heeeel vroeger alleen wat Yu-gi-oh! kaarten gehad), dus ik zou niet weten wat voor prijzen ik aan moet denken. Maar ga het zeker kopen als het niet te gek is. En inderdaad als we het hier ook kunnen kopen.

Kaarten zien er inderdaad er cool uit! Zag hier al een mooi overzichtje: Palworld OFFICIAL CARD GAME
Gemiddeld vaak tussen de 6 en de 10 euro per pakje is voortaan bij heel veen TCG een normale prijs. Prijzen die hoger liggen zijn vaak van wat oudere uniekere packs.
Ik verzamel zelf Pokemon en dan wil ik kaarten die ik leuk vindt en een pokedex (dus van iedere pokemon minimaal 1) en ga daarvoor ook naar beurzen paar keer per jaar.

Mijn vriendin koopt zo nu en dan Disney Lorcana en heel af en toe koop ik ook wel eens een setje van merk Topps als er een leuke thema is.

Ik kom er net achter dat ik 6 van de 8 towers heb verslagen.
Dus nog 2 te gaan voordat we de end game ingaan.
Nu vooral bezig met grinden en maken van Palsteel en Pals Ingnots.
Daarna komen we bij kristalen volgens mij voor high tech gear.
Ik moet nog een derde base maken, want heb er nu 2, maar zeker beide niet geoptimaliseerd ;)

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Kom al wat shops tegen waar je kan pre-orderen. Is inderdaad zo'n 6 euro per pakje. De trial decks vind ik ook niet verkeerd voor de prijs. 60 kaarten voor ~25 euro + een booster pack. Onder andere:
Palworld TCG - Pokeca.NL
Palworld TCG FR: Boosters, Displays & Decks 2026 | DestockTCG

Heb de lokale TCG shop ook maar een berichtje gedaan of ze gaan verkopen. :)

OT: ah, we zitten op 4 van de 8 denk ik. M'n focus gaat een beetje naar alles, wat m'n voortgang voor missies en bosses niet helpt, maar m'n character level wel haha.

We hebben hier nu wel 3 basissen. Eén met alle mining en wood cutting, een met alle farms en oil rigs, de laatste heeft een beetje al het overige (workbenches, furnaces, kitchens, breeding, ranch, etc.). Eten, ores en wood stromen zo lekker binnen. Alles wordt in de guild box gegooid, dus ook meteen overal bruikbaar, super handig. :D

• Ricmaniac
Oh dit is wel heel leuk! Misschien eindelijk een TCG waar je geen bakken geld tegen aan hoeft te gooien om ze te verzamelen haha. Ben ook met mijn kids begin dit jaar begonnen met Pokémon maar holy moly wat een chaos is dat.

Helaas zijn de pals natuurlijk veeel minder bekend onder de meeste :P hoop niet dat pocketpair dit doet om Pokémon volledig na te apen.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste