Ook de Palworld TCG binnengekregen gister. Erg leuke set!
Kaarten maar even spoiler tags, maar dit waren de meest speciale die ik uit de packs heb. Waarvan de Axel's Strategy de meest zeldzame is (OSR). De spiegelende effecten van de kaarten waren een beetje lastig op de foto te krijgen.
Heeeel vet! hopelijk kan ik die setjes in de nabije toekomst ook kopen.Louw Post schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 09:45:
Nice! Hier nu 7 van de 8 torens gedaan. We proberen elk eiland een beetje af te ronden voordat we verder gaan (alpha pals, effigies, etc.). Feybreak nu bijna gedaan en dan door naar die zwevende eilanden. Dit zorgt er echter wel voor dat we vaak al iets hoger level zijn met pals dan het gebied waar we in zitten, dat maakt het soms wat makkelijk. Alleen de gebouwen/plekken met humans zijn soms lastig, omdat er zoveel bij elkaar zijn haha
Ook de Palworld TCG binnengekregen gister. Erg leuke set!
[Afbeelding]
Kaarten maar even spoiler tags, maar dit waren de meest speciale die ik uit de packs heb. Waarvan de Axel's Strategy de meest zeldzame is (OSR). De spiegelende effecten van de kaarten waren een beetje lastig op de foto te krijgen.spoiler:
Ook al wat Ancient dingen kunnen bouwen, voor veel dingen zijn er resources uit het World Tree gebied nodig lijkt het. Ancient workbench is wel top, stuk compacter en je kan er bijna alles mee maken.
Ook een Jetragon gevangen, erg vette pal zeg! Z'n pal item lijkt helaas wel items nodig te zijn uit de World Tree ook. Voor nu dus maar even weggestopt.
Hoe ziet jullie party eruit? Ik heb nu Frostallion, Frostallion Noct, Silvegis, Neptilius en een Blazamut. Blazamut alleen niet heel tevreden mee, wel redelijke passives (4x goud), maar even kijken of ik daar wat beters voor kan krijgen. De rest heeft 2 rainbow passives en goud, dus dat is al redelijk goed volgens mij. :)
Nu wel bezig om een goede Eidrolon proberen te fokken. Misschien als vervanger voor Frostallion Noct. (Vliegt ook sneller dan de Frostallions als ik het goed zie.)
De bril is wel handig om de talents te zien. Weet niet of het hier bekend is, maar als je een stuk weg gaat en weer terug gaat naar een (alpha) pal dan resetten de talents. Wel fijn om op een redelijk makkelijke manier hoge stats te krijgen.
Neptilius saddle is echt heel vet! dikke aanrader
nothing stops this train
Neptilius is echt mega haha. Erg handig voor in het water, ook cool dat zo hoog kan springen. Wist eerst ook niet dat water pals geen stamina verliezen als je ze in het water rijdt.Kol Nedra schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 23:00:
vandaag eindelijk Neptilius saddle, Paladius saddle en Frostallion saddle unlocked, wat een grind haha
Neptilius saddle is echt heel vet! dikke aanrader
Frostallion was ook echt een verademing toen ik de eindelijk kon vliegen. Is echt erg snel.
of kan/mag ik een community van jullie joinen?
[ Voor 16% gewijzigd door Kol Nedra op 02-08-2026 21:03 ]
nothing stops this train
OT: Ben nu druk bezig met de breeding farm. Ik probeer een goede Eidrolon te krijgen (dus 2 Eidrolon's in de farm) en heb tot nu toe 3x een mutated egg gehad, maar blijkbaar kan daar dus dan weer een hele andere pal in zitten. Dus ik heb nu leuk 3x achter elkaar een Jormuntide Ignis eruit gekregen, uit de zeldzame kans dat ik uberhaupt al een mutated egg kreeg, maar ik wil gewoon een goede Eidrolon.
Ondertussen ook de Panthalus boss fight gedaan om naar de World Tree te kunnen gaan. Wat een vette boss fight zeg haha, is de enige tot zover dat we echt even goed moesten oppassen.
Ik heb geen ruimte nodig voor huizen of zo, dat boeit me niet maar wil wel alles kunnen bouwen wat nodig is om te craften.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Alle Palboxen delen het level, als je dat bedoelt? Dus mocht je iets moeten bouwen om een level hoger te komen maakt het niet uit in welke basis je dat doet. Wat ik wel merkte is dat als er bijvoorbeeld 2 eisen zijn, dat beide in dezelfde basis moeten staan waar je de upgrade wil doen.Lekker Ventje schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:59:
Ik heb mijn eerste kamp helemaal in het begin gemaakt, zonder te weten dat er blauwe lijnen zijn. Als ik nu mijn tweede kamp maak, telt dat dan gewoon door voor de levels of moet ik opnieuw beginnen? Ik heb namelijk ruimte te kort voor de expeditie grot. En met de loggings spots die je kunt maken hoef je toch niet in de buurt van bomen te staan?
Ik heb geen ruimte nodig voor huizen of zo, dat boeit me niet maar wil wel alles kunnen bouwen wat nodig is om te craften.
Mocht je op zoek zijn naar ruime plekken, de zandkleurige vlekken op de map zijn vaak ruime platte plekken met aardig ruimte (en soms ook meerdere ores).
Wij hebben nu 4 basissen, maar ook nog niet echt huizen gebouwd, misschien ook nog wel leuk om te doen. Sommige streamers hebben echt bijzonder bouwwerken zag ik al, meerdere verdiepingen met alles een beetje verdeeld over de verdiepingen bijvoorbeeld. Ook eentje die een heel restaurant gemaakt had haha
Ik heb ergens een grote zandvlakte gezien bij zo'n "dungeon" waar je langs boven in moet waar die lvl 15 vogel in kapiteinsuniform rondloopt. Dan maak ik daar mijn tweede basis en zal ik twee objecten opnieuw moeten doen. De expeditiegrot was de laatste van de drie die ik moest doen. Alles staat boven op elkaar ondertussen in mijn eerste basis dus daar kan ik sowieso niet meer verder.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Als je dingen afbreekt krijg je gewoon de resources terug trouwens, dus je kan het dan zo weer opnieuw bouwen. Dat is een ding waar ik zelf heel blij mee was, dat is niet bij alle survival games het geval.
Ben begonnen om wat pals te bundelen maar kan van de meeste maar naar 1 ster halen omdat ik er bijvoorbeeld maar 5 gevangen had voor die XP bonus en dat item voor movement speed buffs.
Inmiddels een mooi Multiclimate undershirt kunnen maken die +3 cold en +3 heat resistance geeft. dat is echt mega chill!
Kan moeilijk kiezen welke pals ik nou echt wil gebruiken in mijn party
Moeilijk is de game ook niet echt vind ik dus volgens mij maakt het in deze progressie fase echt weinig uit welke pals je gebruikt.
Heb in ieder geval altijd een flying mount bij me en die Daedream omdat die passive mee vecht zonder een pal opgeroepen te hebben en hij pals ook niet kan doden als je hem in die passive mode gebruikt. Meerdere keren al gehad dat als ik een andere summonde de pal dood ging perongeluk voordat ik hem kon vangen
Uit mijn hoofd 24 of is dat bij wat anders. Dat is toch dat condensen?Ricmaniac schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:02:
Weet iemand hoeveel pals je van een type nodig hebt om hem te maxen in rarity?
Ben begonnen om wat pals te bundelen maar kan van de meeste maar naar 1 ster halen omdat ik er bijvoorbeeld maar 5 gevangen had voor die XP bonus en dat item voor movement speed buffs.
Inmiddels een mooi Multiclimate undershirt kunnen maken die +3 cold en +3 heat resistance geeft. dat is echt mega chill!
Kan moeilijk kiezen welke pals ik nou echt wil gebruiken in mijn partyer zijn zo veel coole.
Moeilijk is de game ook niet echt vind ik dus volgens mij maakt het in deze progressie fase echt weinig uit welke pals je gebruikt.
Heb in ieder geval altijd een flying mount bij me en die Daedream omdat die passive mee vecht zonder een pal opgeroepen te hebben en hij pals ook niet kan doden als je hem in die passive mode gebruikt. Meerdere keren al gehad dat als ik een andere summonde de pal dood ging perongeluk voordat ik hem kon vangenmet die passive daedream heb je daar geen last van.
Ik ben zelf ook nog een beetje zoekende welke pals ik in m'n party wil hebben, heb voor nu besloten om dragon types te zoeken die een andere element erbij hebben (dragon + dark, dragon + earth, etc.). Dat zijn vaak de wat cooler uitziende pals haha
Die Daedream kun je eventueel vervangen voor een Ring of Mercy, die doet hetzelfde, maar hoef je niet per se de Daedream te houden (al is het geen verkeerde pal mid-game).
Ik ben zelf nog een beetje zoekende hoe ik meerdere rainbow passives kan krijgen. De speciale, zoals Lucky, Demon God, etc. moet je denk ik echt geluk mee hebben in het wild? Ik had gehoopt dat het met het fokken zou kunnen, maar dat valt nog tegen. Heb al een stuk of 50 Eidrolons gehad, maar weinig succes (meestal 1 rainbow + 3 golds).
De alpha Frostallion (Noct) lijkt vaak al wel standaard 2 of 3 rainbow passives te hebben als je die in het wild vangt. Voor de andere alphas valt dat vies tegen lijkt het.
Eidrolon is trouwens echt een super snelle flying mount, zo snel dat pals en omgevingen vaak nog in moeten laden.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ah, klinkt logisch, thanks! Daar zit dan best wat werk in kan ik me voorstellen ja en wat puzzel werk om weer bij de juiste pal uit te komen gok ik. De online breeding calculators maar eens goed bekijken.SinergyX schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:26:
Ik weet niet of er veel veranderd is in de huidige versie, maar ik heb al die speciale passives via combinatiebreeding gedaan. Vrijwel elke pal is via een ander te maken tot de pal die jij wil hebben (paar uitzonderingen), dus via die route steeds elke passive overgedragen tot het punt ze allemaal samenvoegen tot de pal die je wilde hebben. Heeft ons bizar veel tijd gekost, maar ik denk dat ik een 40 unieke pals heb met vrijwel beste passives (ok er zijn veel nieuwe bijgekomen) die er te vinden waren.
Voor nu eerst maar voor m'n party proberen te doen. Denk dat ik het later ook wel enigszins nodig ga hebben op meer pals voor de moeilijkere summoning stone bosses.
Ik ben nu lvl 21 (normaal) maar kreeg op lvl 15 al de opdracht richting de tweede toren terwijl ik daar veel te laag voor geleveld ben. Dat zou wat beter mogen wat mij betreft want je haalt niet zo makkelijk je items terug in die gebieden.
Ga ook niet direct voor route naar die specifieke pal, wij gingen veelal gewoon 'de wildernis' in, dan vond je een pal met specifieke passive, die breed ik tot perfectie en pas dan ga ik kijken hoe ik met deze pal tot bepaalde pal kan komen. Ja, dan heb je nog steeds je RNG welke passives meekomen, maar die manier heb je later veel meer templates klaar liggen om andere pals te maken. 1 van de weinige games die de 'Ark breed itch' goed kon vervangenLouw Post schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:34:
[...]
Ah, klinkt logisch, thanks! Daar zit dan best wat werk in kan ik me voorstellen ja en wat puzzel werk om weer bij de juiste pal uit te komen gok ik. De online breeding calculators maar eens goed bekijken.
Voor nu eerst maar voor m'n party proberen te doen. Denk dat ik het later ook wel enigszins nodig ga hebben op meer pals voor de moeilijkere summoning stone bosses.
https://palworld.kimpton.io/
Deze vind ik persoonlijk erg fijn, laat veel combinaties zien en matrixes, niet je klassieke 'ik wil pal X, welke moet ik hebben'.
Ik heb best een hekel aan zulke video's, GET THIS, BEST PAL, bla bla.. voor 99% van content voldoet 99% van de pals, er zijn wat unieke situaties waar 1 specifiek beter is (zeker nu met die base-buffs), maar gros voldoet gewoon meer dan prima. Quests zijn trouwens gewoon progression gebaseerd, zit niet specifiek een level aan vast, en dan kan je soms met flink level verschil zittenLekker Ventje schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:53:
Ik zie op youtube veel video's voorbij komen over welke pals je wanneer moet hebben maar ze zijn het niet echt eens met elkaarIk kwam een firefox met 1 ster tegen en die voldoet nog steeds terwijl die nauwelijks voorkomt in de video's.
Ik ben nu lvl 21 (normaal) maar kreeg op lvl 15 al de opdracht richting de tweede toren terwijl ik daar veel te laag voor geleveld ben. Dat zou wat beter mogen wat mij betreft want je haalt niet zo makkelijk je items terug in die gebieden.
[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 06-08-2026 12:03 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zie ze ook vaak inderdaad, maar ga meestal voor de pals die of goede stats hebben of er gewoon cool uit zien.Lekker Ventje schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:53:
Ik zie op youtube veel video's voorbij komen over welke pals je wanneer moet hebben maar ze zijn het niet echt eens met elkaarIk kwam een firefox met 1 ster tegen en die voldoet nog steeds terwijl die nauwelijks voorkomt in de video's.
De missie voor de tweede toren kwam best vroeg inderdaad. Ik heb die pas relatief laat gedaan, eerst rustig alle gebieden ertussen bezocht (effigies zoeken, 5 per pal proberen te vangen, ancient ruins doen, etc.).
Zijn ook best wat sub-missies die je nog kan doen (de eerste settlement heeft er bijvoorbeeld een aantal).
Handige website, thanks! Vanavond maar eens mee aan de slag.SinergyX schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:02:
[...]
Ga ook niet direct voor route naar die specifieke pal, wij gingen veelal gewoon 'de wildernis' in, dan vond je een pal met specifieke passive, die breed ik tot perfectie en pas dan ga ik kijken hoe ik met deze pal tot bepaalde pal kan komen. Ja, dan heb je nog steeds je RNG welke passives meekomen, maar die manier heb je later veel meer templates klaar liggen om andere pals te maken. 1 van de weinige games die de 'Ark breed itch' goed kon vervangen
https://palworld.kimpton.io/
Deze vind ik persoonlijk erg fijn, laat veel combinaties zien en matrixes, niet je klassieke 'ik wil pal X, welke moet ik hebben'.
[...]
Wilde een standaard party met allerlei dragon type pals, dat lukt nu redelijk. Heb nu Jetragon, Eidrolon, Orserk, Aegidron en wil er nog een Shaolong bij. De eerste vier hebben al redelijke passives, 2 ervan zijn 4 sterren condensed en de 4 naar 45% enhanced met pal souls (voor health, attack en defense).
Als we hier een beetje klaar mee zijn kunnen we hopelijk de Awakening missie halen, dat was de eerste keer aardig lastig. Al m'n vrouw haar pals waar in dat gevecht doodgegaan en 3 van mijne ook, voordat ik mezelf maar overgaf, omdat we nog niet eens op de helft zaten.
Maar goed, dat was met pals die naast goede IV's verder niet geüpgraded waren en ook nog geen 80 waren.
Inmiddels 5 torens neer die laatste was wel pittig en een paar keer opnieuw moeten doen
Merk wel dat het levelen me nu voor me gevoel wat tegen gaat staan. Wat langer durend om te levelen enzo terwijl ik gewoon omhoog wil voor die technology.
Wel weer goeie nieuwe armor en wapen gemaakt
Misschien nog een tip voor de mensen die nog aan het levelen zijn, ik kan aanraden om de pal souls (die vaak op de grond liggen) en de bloemen die je in dungeons tegenkomt altijd op te pakken. Gaat je enorm helpen als je op hoger level je beste pals beter wil maken.
Ben meer met kampmanagement bezig dan met de wereldverkennen, heerlijk spel!
Heb afgelopen weekend bijna alle submissies afgerond (duurde even voordat ik door had dat de laatste missie van Zoe een repeatable is..) en we zijn bij de laatste in de World Tree. Voor nu bezig de pals in m'n party lvl80 te krijgen, daarna die missie maar opnieuw proberen.
Daarna is het denk ik tijd voor hard-mode en de hogere levels summoning stone bosses. We hadden laatst de lvl65 boss daarvan geprobeerd en dat was flink lastig. Ben bang dat we daar een grotere groep goede pals voor moeten gaan voorbereiden.
Ben benieuwd of er nog verdere uitbreidingen/dlc of iets dergelijks voor Palworld uit gaat komen, zou wel tof zijn.
Ik mag een derde basis bouwen maar dat laat ik voorlopig achterwege, ik heb nu al een overschot aan eten en materialen.
Maar het voelt nog alsof ik de helft van de game nog niet heb gezien.
Ik blijf zoo vaak terwijl ik dit speel af en toe zo'n gevoel hebben van: Man wat was het dik geweest als Gamefreak zoiets had gemaakt voor pokémon
Hahaha, ja die was me ook aardig lastig idd! Wel echt de coolste de boss fight in de game. Meerdere vliegende pals waren wel handig vond ik.Ricmaniac schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 22:29:
Och jeetje ik was wat verder gegaan met de quests haha sta ik ineens voor deze boss![]()
Dat was niet te doen hahah ben gelijk geraped.
[Afbeelding]
Die bril is super handig idd! Misschien nog een tip als je alpha pls wil vangen met goede punten, gewoon een stuk weg vliegen en weer terug. Dan laadt de pal opnieuw in met nieuwe willekeurige punten, kun je blijven doen totdat ze goed zijn haha
Ook de Awakening missie afgerond (laatste van de main quest line), nu maar even kijken wat ik nog wil doen in de game. We hadden al even hard-mode Zoe met Grizzbolt geprobeerd, maar dat bleek nog te lastig. We kwamen maar tot 50% HP. Dat met een volle parties aan pals met 4 sterren, goede passives, goede IV's en awakened. Weet niet of ik verder nog zin heb om alles te gaan min-maxen alleen om de hard-mode bosses te kunnen doen.
bijna 200 pals in de dex
Ben ondertussen weer even naar die arena aan het kijken, is redelijk makkelijk punten sparen nu ik max level pals heb. Goed om die Fruit potions te krijgen om IVs naar 100 te krijgen, want Dog Coins en die bloemen farmen heb ik niet bepaald zin in haha
Vooral die raketten van Jetragon zijn er erg goed om er redelijk snel door heen te gaan.
Gister ook Hartalis voor het eerst gedaan, ook een redelijk leuke boss fight. Was de laatste Pal die ik nog niet had. 2x gedaan en meteen in de hatchery gestopt voor de mimog. Nu heb ik van elke Pal 5 'gevangen', op Panthalus na.
En Astralym, maar lijkt er niet op dat je die kan krijgen.
:strip_exif()/f/image/P1dTi6G1lvuQWzzlEBrI0o1b.jpg?f=fotoalbum_medium)
/f/image/PauZ8TBRKfNDthCvp8Ao8AaG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pnwzgC7LwBNJm4BjOiejTBkn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hrlehPvkLNxpDQ0F9pmJErvK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/DSg7IeQpoQx4UUygAU8PUTVZ.png?f=fotoalbum_large)