Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Stormtrooper schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:58:
[...]

Denk dat dat de steam update is, die van Xbox moet toch nog komen?
Oh ja dat is ook zo, hopelijk word het dan voor ons ook een stuk makkelijker!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arcalite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:21
Stormtrooper schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:58:
[...]

Denk dat dat de steam update is, die van Xbox moet toch nog komen?
Ah ja, ik vergeet constant dat de Xbox achterloopt op Steam.

Doelde inderdaad op de Steam update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Syndicate tower gedaan. Ik wilde natuurlijk Grizzbolt meenemen maar mijn pals (Eevee en chillet) joegen hem over de kling voor ik een sphere kon gooien. En met wanted status werd ik zelf sneller neergemaaid door de guards dan dat zij Grizzbolt wisten te raken. Het is dan wel een lvl 11 elektrisch type maar ook meteen een goede tank. En dat levelen is zo gebeurd. Nu mijn kamp pal naast de Chillet zone zit ga ik die gewoon na elke respawn gebruiken als trainings dummy.

Verder is het leuk dat ik nu tarwe en bessen, steen en hout in overvloed heb. Maar al dat ore moet ik nog zelf minen. De boars en cattiva duiken op de steengroeve ipv de losliggende ore. Heb sinds kort nu ook een flying mount dus het wordt tijd om naar een stuk strand te gaan. Waar de schildpadden chillen. Krijg ik ook meteen high quality pal oil. Crossbow is chill maar ik wil die musket ook wel hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Wanneer je het over de duivel hebt :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronalnilson
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-07 13:33
Blijft echt een top spel. Kan nu basis 3 maken goede locatie aan het zoeken en dan eens echt mooie deftige basis met wat buildings erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:00
Sinds de laatste update heeft mijn Pal team steeds honger terwijl de voederzak vol zit. Niet een heel groot probleem, want ik kan ze gewoon handmatig voeren, maar heeft iemand anders dat al gemerkt/gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:55
Bij mij is dat vooral bij pals die ik dan een lange tijd er uit hebt (uit zijn bal xD).
Dus bijvoorbeeld een lang stuk ontdekken door te vliegen etc en dan eten ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Beakzz schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:57:
Sinds de laatste update heeft mijn Pal team steeds honger terwijl de voederzak vol zit. Niet een heel groot probleem, want ik kan ze gewoon handmatig voeren, maar heeft iemand anders dat al gemerkt/gehad?
Ik heb dit alleen wanneer ik op ze rij / vlieg, want dat eten ze niet automatisch. Maar heb na deze update nog niet meer gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
stomley schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:01:
Bij mij is dat vooral bij pals die ik dan een lange tijd er uit hebt (uit zijn bal xD).
Dus bijvoorbeeld een lang stuk ontdekken door te vliegen etc en dan eten ze niet.
Ah dat zal het zijn idd, want het is altijd de gevleugelde vriend die honger heeft. Al haal ik hem naar mijn idee genoeg weer naar binnen anders killed hij alles wat ik wil vangen :o

edit : En ben pas sinds kort lange stukken aan het vliegen dus daarom leek het samen te vallen met de patch.

[ Voor 10% gewijzigd door Beakzz op 02-02-2024 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 00:51

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Sir_Hendro schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 08:26:
[...]

Het is een fijn plekje. Met mijn oude design kreeg ik echt een plaatsgebrek.

[Afbeelding]

Ik had mij daarom echt verheugd op die giga fabriek die ik eerder poste :9
snap wat je bedoeld nu ik de spherebench2 net unlock :D past nergens! :D
ik heb t iets simpeler gehouden..

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:04
Arcalite schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:00:
[...]

Ah ja, ik vergeet constant dat de Xbox achterloopt op Steam.

Doelde inderdaad op de Steam update.
Ik krijg zojuist een update van 2.4 GB op Xbox gamepass (pc).

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 02-02-2024 19:12 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:39
Ik zag deze net langskomen en moest lachen :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IjmDIiUUaVh-hs6co0yAHpU3-ik=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bP0rmsTA1kDBggkkAHH1UzMN.png?f=user_large
JoSchaap schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:48:
[...]

snap wat je bedoeld nu ik de spherebench2 net unlock :D past nergens! :D
ik heb t iets simpeler gehouden..
Mijn basis ziet er nu zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ap_PZ3CtIMRk-lKDR1VeEBprZwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PEoRIY0iLVgHPRKJhFqQNNGI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4wyGJYGAfHAJGqz2i1MKMH8-b8k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rcLU6RF2Ky5Zz0TdaAvFAAwk.jpg?f=fotoalbum_large

Grotere Pals zitten regelmatig vast in de muur of in het dak om een of andere reden. Die moet ik dan even opnieuw in het midden spawnen als ik ze niet gewoon kan oppakken. Beetje irritant maar deze grote base werkt opzich wel redelijk goed.

[ Voor 75% gewijzigd door Sir_Hendro op 02-02-2024 20:06 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:23
Heel lijp @Sir_Hendro !

Zelf vandaag wat gefocussed op het vangen van de pals in de paldeck waar ik er nog geen 10 van had. XP ging ineens best snel. vrij gemakkelijk van level 23 naar 29 gegaan.

Gaan het vanavond maar weer eens doorpakken :)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik ging lekker met levelen door 200 baked berries zelf bereiden. En tig keer Chillet verslaan helpt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letmeshow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-05-2024
Sir_Hendro schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:56:
Mijn basis ziet er nu zo uit:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Grotere Pals zitten regelmatig vast in de muur of in het dak om een of andere reden. Die moet ik dan even opnieuw in het midden spawnen als ik ze niet gewoon kan oppakken. Beetje irritant maar deze grote base werkt opzich wel redelijk goed.
Het ziet er als een goede locatie uit en zeker ook een mooie base!
Wat zijn de coordinaten van de base?

Zelf ben ik op zoek naar een nieuwe plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronalnilson
Mooie basis zal mijn derde basis wat met meer orde maken. Nu nogal alles door elkaar 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Letmeshow schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:02:
[...]

Het ziet er als een goede locatie uit en zeker ook een mooie base!
Wat zijn de coordinaten van de base?

Zelf ben ik op zoek naar een nieuwe plek.
+188 -38

Ik heb nu alle muren om mijn basis weggehaald en nu zitten mijn pals niet meer vast en lijken ook beter hun werk te doen. Ik krijg het gevoel dat je het beste een basis bouwt die alleen maar uit inrichting bestaat. Dus geen muren of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Zo heb je geen lvl 2 miners voor de ore, zo komt er een Tombat uit een gevonden en uitgebroed ei. En Kingpen blijkt ook een lvl 2 miner te zijn. Verder beetje de werktafels, kampvuur, fruitmand, jacuzzi aan de kant gezet zodat ik de breeding pen ala Hogwarts Legacy kwijt kon. Moest daarvoor wel mijn eerste slaapzaal opofferen, maar alle pal bedden blijken niet eens een verhoging of dak nodig te hebben. Alleen je eigen bed, maar die heb ik nu op het plateau ernaast gezet volledig ommuurd van steen. Kan ik er nog een leuke uitkijktoren van gaan maken voor in de omgeving zelf.

Inmiddels lvl 30 met alle pals in mijn squad op lvl 31. Kan aan de slag met aan de lopende band gaan produceren. Maar ik merk al wel dat je basis een beetje gestructureerd inrichten zin heeft. Hier nog geen muren of last dat pals van op de berg naar beneden hun dood tegemoet vallen overigens. Leuk om jullie basis lay-outs te zien @Sir_Hendro en @JoSchaap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Mijn verloofde is op een compleet nieuwe plek begonnen met onze derde basis te bouwen, we schrikken beiden best wel hoeveel ruimte we missen in onze eerste basis vanwege de locatie (bergen enz om ons heen). Dus als deze nieuwe basis klaar is gaan we alles overzetten, want zoveel meer ruimte...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik had ook nog het dorpje van mijn vrouw een beetje opgepoetst met een kerk en een bar :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y6mGpBYkWwEvq2WxnwZX6iFpbMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jDuJF9GMtZk12TwYQd0mk7xf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d6H8VnoY6vuh0cWhnNNgGWgvvQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wH9dzU5nIXgoaitzdB0zh914.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8MtWNeHdMsZDL1Fm4DYjfhZeDD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kp01i0RRWxrN6EoqFP2RL3Vf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Handige mappen gevonden voor de liefhebbers!

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7oBsBnCRF64D3LfhT6Izo2BNnUE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u3SEAMbdHry0p43CvOGknhVv.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OdUxRaLMRkpDzaRsw8A95PLk9sc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Oi5JlEIUVG4lGVWyduKQAXKB.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q05yximqt8-x6qId582JWuF4Xh4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/27gopd19xuB3vKEbwqY7EdXA.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kD-vmNELNLRUtd1Tdtwj30xvuws=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/GMCgytOGrUlgwfGLeuELMWEZ.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aIfJ4SpUU9Rk3a-lCdyZccksNfQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kiT0QqySq371DCowmT6punI5.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Je kan ook deze gewoon gebruiken en kan je zelf filters maken en opslaan.

https://palworld.gg/map

Deze kan je ook goed inzoomen voor accuraat te zien waar het is.

Helemaal handig voor die Lifmunk efficiency punten.
(die ik echt al veel gebruikt heb maar niet had moeten doen omdat door een bug het vangen juist moeilijker wordt ipv makkelijk)

[ Voor 10% gewijzigd door Ricmaniac op 04-02-2024 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
Sir_Hendro schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:49:
[...]

+188 -38

Ik heb nu alle muren om mijn basis weggehaald en nu zitten mijn pals niet meer vast en lijken ook beter hun werk te doen. Ik krijg het gevoel dat je het beste een basis bouwt die alleen maar uit inrichting bestaat. Dus geen muren of wat dan ook.
Die conclusie heb ik ook getrokken, mijn basis met een mooi gebouw, voorzien van grote muren eromheen = afgebroken. De looks wonnen het niet van de pals die non stop achter de muren vast kwamen te zitten.
Je moet wel opletten dat je de muren precies op die blauwe cirkel plaatst (pals blijven binnen je base zone), maar dan nog ging het met regelmaat fout.

Nu de base gewoon open zonder poespas en alles loopt als een zonnetje.

Ondertussen aan het loeren waar ik basis #3 ga plaatsen, die kan ik al een paar dagen doen maar te druk met huge eggs vinden haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Ricmaniac schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:39:
Je kan ook deze gewoon gebruiken en kan je zelf filters maken en opslaan.

https://palworld.gg/map

Deze kan je ook goed inzoomen voor accuraat te zien waar het is.

Helemaal handig voor die Lifmunk efficiency punten.
(die ik echt al veel gebruikt heb maar niet had moeten doen omdat door een bug het vangen juist moeilijker wordt ipv makkelijk)
Dat meen je niet. Ik zit op level 9 met de Lifmunk upgrades en kan tot nu toe nog bijna alles vangen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Ervaren jullie ook dat een basis niet (veel) produceert als je ver weg bent? Ik snap dat het met nodes inladen te maken heeft, maar je zou toch minstens een simulatie verwachten van wat er in die tijd geproduceerd wordt. Alle pals spawnen ook weer bij de palbox als ik er heen teleport na een flinke reis.
Ik wil 1 basis volledig inrichten op voedsel productie, grazig en breeding (de boerderij dus :+) zo dat de andere 2 op minen en andere productie kunnen focussen. Maar dat werkt zo niet echt op deze manier en geeft voedseltekorten.

Of ervaar ik een bug? Op deze manier kan ik beter 3x een basis naast elkaar bouwen.

Edit : You have to disable nonloginentry setting

This PC > Local Disk > Program Files (x86) > Steam > steamapps > common > PalServer > Pal > Saved > Config > WindowsServer > PalWorldSettings.ini

NOTE - THIS IS PALWORLD DEDICATED SERVER, not the game. You will first need to download and launch the "Palworld Dedicated Server" under the tools section in Steam. ( Library > Drop down filter selection, up the top left > Make sure tools is ticked). There more, this is how you will play palworld from here on

Dus geen bug, maar ook geen zin dat op te zetten dus ga op zoek naar een plek waar ik 3 basissen naast elkaar kwijt kan met genoeg ores en vlak terrein

Edit 2 : Schijnt opgelost te zijn in patch 1.4, maar het is nog steeds af en toe dat ze niets doen.

[ Voor 38% gewijzigd door Beakzz op 04-02-2024 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:55
Beakzz schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:45:
Ervaren jullie ook dat een basis niet (veel) produceert als je ver weg bent? Ik snap dat het met nodes inladen te maken heeft, maar je zou toch minstens een simulatie verwachten van wat er in die tijd geproduceerd wordt. Alle pals spawnen ook weer bij de palbox als ik er heen teleport na een flinke reis.
Ik wil 1 basis volledig inrichten op voedsel productie, grazig en breeding (de boerderij dus :+) zo dat de andere 2 op minen en andere productie kunnen focussen. Maar dat werkt zo niet echt op deze manier en geeft voedseltekorten.

Of ervaar ik een bug? Op deze manier kan ik beter 3x een basis naast elkaar bouwen.

Edit : You have to disable nonloginentry setting

This PC > Local Disk > Program Files (x86) > Steam > steamapps > common > PalServer > Pal > Saved > Config > WindowsServer > PalWorldSettings.ini

NOTE - THIS IS PALWORLD DEDICATED SERVER, not the game. You will first need to download and launch the "Palworld Dedicated Server" under the tools section in Steam. ( Library > Drop down filter selection, up the top left > Make sure tools is ticked). There more, this is how you will play palworld from here on

Dus geen bug, maar ook geen zin dat op te zetten dus ga op zoek naar een plek waar ik 3 basissen naast elkaar kwijt kan met genoeg ores en vlak terrein

Edit 2 : Schijnt opgelost te zijn in patch 1.4, maar het is nog steeds af en toe dat ze niets doen.
Bij mij is het opgelost door zelf multiplayer game te maken welke alleen draait als je speelt. Hierdoor reset die niet alles bij quick travel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
@Beakzz Las toevallig net een berichtje van 2 weken geleden "Als enshrouded uit komt vergeet ik deze misschien wel weer"

Hoe gaat het in Enshrouded? :P volgens mij speel je Palworld nog redelijk toch haha.

--------------------------------------------------------------------------

Persoonlijk lekkere progress. maar even eindelijk op het exploren van de map gefocussed :P had nog bijna de helft wat zwart was terwijl ik level 30 was.

Begin wel nu een klein beetje het gevoel te krijgen dat ik een breakje moet nemen though. Misschien wachten op wat latere content updates.

Verder niet veel te klagen over de game. Blijft leuk en vooral gaaf ook zo onverwachts zo'n succes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sdk1985
Hmm 1 hoog bleek niet genoeg is voor sommige items/palls. Ondertussen ben ik er in mijn 3e base achter gekomen dat 3 hoog vereist is voor vliegende palls. Bij 2 hoog komen ze tijdens het transporteren vast te zitten.

Base1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MDPuo2hZrw2pSqteWMy-o4vHdCw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wzUlL1H59DrS2Vq15IaeeHgd.png?f=fotoalbum_large

Hij is weleens mooier geweest. Gebouw wordt langzaam groter. Heb vandaag de foundations groter gemaakt (was 4 breed, nu zo ver ik kon bouwen zonder al te veel weg te halen). Nog lang niet af, er zit nu nog een halve eerste etage in met daarop 3 kisten en wat work benches. Die moeten nog één verdieping hoger.

Verder vooral druk met de bases werkende houden. Base 2 is mijn ore base en werkt nu goed waardoor ik 600 + ingots heb en nog iets van 800 ore.

Base 3 is wat lastiger nog. Dit is een coal+wool base + voedsel. Daar kwamen mijn vogels vast te zitten in bomen. Dus nu ben ik daar ook maar met foundations aan de slag gegaan. Echter moet je ze zo plaatsen dat de 6 coal nodes natuurlijk blijven spawnen. Regelmatig kon ik zelf 80 wool oppakken dus vlekkeloos loopt het nog niet.

[ Voor 71% gewijzigd door sdk1985 op 05-02-2024 01:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beakzz
Ricmaniac schreef op maandag 5 februari 2024 @ 01:30:
@Beakzz Las toevallig net een berichtje van 2 weken geleden "Als enshrouded uit komt vergeet ik deze misschien wel weer"

Hoe gaat het in Enshrouded? :P volgens mij speel je Palworld nog redelijk toch haha.
82 uur ondertussen dus ik heb er genoeg vermaak uitgehaald ;) Enschrouded is op de lange termijn geschoven. Heb wel even mee gekeken met vrienden , maar ik werd (nog) niet enthousiast.

Maar in Palworld is ook niet alles rozengeur en maneschijn helaas. Dat ligt deels aan mij en deels aan de game. Ik wil graag een base op een mooie plek, maar de game begint dan al snel tegen te werken. Eigenlijk werkt de AI enkel op een vlakke base met grote doorgangen en minstens ruimtes van 2 muren hoog.

Dit stomme bruggetje heeft mij een uur gekost, omdat ik de foundation om het hele meer moest leggen om van 2 kanten te kunnen bouwen. En dan alsnog no support messages terwijl je normaal 2 roofs kan laten overhangen (brug is 3)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-SUv4q5kbC687lmjPXa8MTl45A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1aDqulB9I9m8zT9mrljLgdMO.jpg?f=fotoalbum_large

Onderstaande had ik niet veel hoop in en de AI snapt er ook helemaal niets van. Die gaan nog eerder door het water richting de waterval om dan met het bekende lampje boven hun hoofd te gaan knipperen. Tot ik ze kom redden, want zelf uit het water lukt ook niet. De Ai zou zich gewoon moeten resetten naar de palbox als het geen weg kan vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8dMnnRSfDXpP1BIhaDa38LV-bgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Od00p5QWxaGgP7VbMeFleSzU.jpg?f=fotoalbum_large

Dus ik heb nu 2 opties. Alleen nog maar op redelijk vlak terrein bouwen of de game even een paar maanden geven om het basebuild gedeelte en AI pathing wat meer liefde te geven.

Mijn wensen voor het bouwen zijn nu :

- Hekjes voor langs paden/foundations waar de AI niet overheen kan zonder dat het hoog is (en er niet uit ziet) of dat je no go zones kan maken (schrikkeldraad _/-\o_ :+ )
- Een soort van world grid /positie copy en/of een veel betere build camera
- Veel minder strenge foundations support eisen (de dev wil dat we plezier hebben toch?)
- Copy functie om iets nog eens te bouwen zonder het (gare) bouwmenu in te moeten
- Iets meer bouwruimte zo dat je niet overal waar een meertje of rotspartij is gelijk een handicap hebt.

Om het positief af te sluiten. Deze basis werkt wel perfect ondanks trappen buiten om het gebouw (moet nog aangekleed worden) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qlJyxLpHBi7mIbk4JoDAFcy4Hw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QfejJ03LGPS30aciLFV9fWFA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u0K3BEvAU7Qzsix-kjeJG6MQ9aM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LRH7zmibj9Hx5BTEpWdkQtA6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qh2P_G2GlRAZtyxG1N5S7xButHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ceCKPk0V9Rm3cqeVidr9sx5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7-tGg5gj7arC700vut-e7a8zfY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jXZZQ2UxWTO7pWlw30jedFKj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Beakzz op 05-02-2024 02:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
@Beakzz Ziet er goed en ruim uit! :)

Mijn vriendin is dit weekend ook bezig geweest met een complete verhuizing, want ze had een geweldige plek gevonden voor een derde basis. Toen ze hem eenmaal de palbox neer had gezet, kwamen we tot de ontdekking hoeveel ruimte we eigenlijk missen op de eerste plek. Dus onze keus was vrij snel gemaakt om op deze nieuwe plek een nieuwe hoofd basis te gaan bouwen, dat heeft een Vrijdagavond en Zondagmiddag gekost maar de nieuwe basis staat. Ik moet er nog foto's van maken, maar ik vind dat toch lastig om goed te doen zonder fotomodus want je kan ook niet je hud uitzetten en om alles er nou op te krijgen..

Trouwens kleine tip die grote gevolgen heeft, ik las het gisteren ook voor het eerst en ben helaas al te laat. Maar die groene dingen die je verzameld en kan inleveren om je catch rate beter te maken moet je NIET gebruiken, door een bug in de code doen die juist het tegenovergestelde van wat ze zouden moeten doen. Mensen vonden het laat in het spel apart dat ze een andere catch rate hadden dan in het begin en zijn het gaan testen en vergelijken, zo zijn ze hier achter gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Beakzz schreef op maandag 5 februari 2024 @ 02:26:
[...]

82 uur ondertussen dus ik heb er genoeg vermaak uitgehaald ;) Enschrouded is op de lange termijn geschoven. Heb wel even mee gekeken met vrienden , maar ik werd (nog) niet enthousiast.

Maar in Palworld is ook niet alles rozengeur en maneschijn helaas. Dat ligt deels aan mij en deels aan de game. Ik wil graag een base op een mooie plek, maar de game begint dan al snel tegen te werken. Eigenlijk werkt de AI enkel op een vlakke base met grote doorgangen en minstens ruimtes van 2 muren hoog.

Dit stomme bruggetje heeft mij een uur gekost, omdat ik de foundation om het hele meer moest leggen om van 2 kanten te kunnen bouwen. En dan alsnog no support messages terwijl je normaal 2 roofs kan laten overhangen (brug is 3)

[Afbeelding]

Onderstaande had ik niet veel hoop in en de AI snapt er ook helemaal niets van. Die gaan nog eerder door het water richting de waterval om dan met het bekende lampje boven hun hoofd te gaan knipperen. Tot ik ze kom redden, want zelf uit het water lukt ook niet. De Ai zou zich gewoon moeten resetten naar de palbox als het geen weg kan vinden.

[Afbeelding]

Dus ik heb nu 2 opties. Alleen nog maar op redelijk vlak terrein bouwen of de game even een paar maanden geven om het basebuild gedeelte en AI pathing wat meer liefde te geven.

Mijn wensen voor het bouwen zijn nu :

- Hekjes voor langs paden/foundations waar de AI niet overheen kan zonder dat het hoog is (en er niet uit ziet) of dat je no go zones kan maken (schrikkeldraad _/-\o_ :+ )
- Een soort van world grid /positie copy en/of een veel betere build camera
- Veel minder strenge foundations support eisen (de dev wil dat we plezier hebben toch?)
- Copy functie om iets nog eens te bouwen zonder het (gare) bouwmenu in te moeten
- Iets meer bouwruimte zo dat je niet overal waar een meertje of rotspartij is gelijk een handicap hebt.

Om het positief af te sluiten. Deze basis werkt wel perfect ondanks trappen buiten om het gebouw (moet nog aangekleed worden) :

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heeel vet zeg! Maar ben het met je eens ja. Genoeg verbetering mogelijk in palworld. Maar plezier brengt de game zeker.

Hekjes of halve muurtjes mis ik idd ook. Hoopte dat dat later nog zou komen in het begin al. Maar helaas volgens mij is dat er nog niet.

De devs hebben er ver uit ruim genoeg aan verdient dus laten we hopen dat ze de game goed blijven supporten en ook echt gaan uitbreiden 😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985

Bij mij is het tot heden niet zo dramatisch als in de video. Maar ik heb geen max level.

Wellicht is de bug dat wanneer het boven de 100% gaat het er aan de onderkant uit komt, dus 105% wordt 5%. Pure speculatie overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Hendro
sdk1985 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 12:41:
[YouTube: Palworld: Lifmunk Effigies Actually Reduce Catch Rate?]

Bij mij is het tot heden niet zo dramatisch als in de video. Maar ik heb geen max level.

Wellicht is de bug dat wanneer het boven de 100% gaat het er aan de onderkant uit komt, dus 105% wordt 5%. Pure speculatie overigens.
Er zijn al meerdere YouTube videos hierover te vinden en bij mijzelf begint dit ook wel erg opvallend te worden. In dat hoge level sneeuw en woestijn gebied moet ik echt zoveel van die roze ballen gooien tot zij eindelijk erin zitten (ik denk toch wel minimaal 15 stuks). Ik ben nu LVL 43 met LVL 10 capture boost. Om deze reden ben ik nu massaal die paarse legendary balls gaan produceren in de hoop dat ik van dit gezeik af ben. Dit klopt echt voor geen meter 8)7

Update:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q3CjSvVlilJU30uMyFzwxz3agSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w2qNSqTPcaZJrnANHm55ANUC.jpg?f=fotoalbum_large

Ruim 300 legendary Pokeballs gemaakt. Later deze avond maar eens kijken of die Pals nog steeds zoveel balletjes nodig hebben 8)

[ Voor 22% gewijzigd door Sir_Hendro op 05-02-2024 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Zo sinds gisteren heb ik dan eindelijk een Relaxaurus met een Broncherry in de breeding pen geparkeerd. En ik ben nu op zoek naar de beste Anubis. Heb er al vier, eentje nu in het basis team en drie klaar staan voor de condenser. Nog geen enkele met artisan en andere buffs. Maar ben dan eindelijk toe aan mijn Anubis kwekerij.

Daarvoor heb ik veel tijd en moeite moeten steken in het regelen van melk en honing. Wist ik veel dat die bijen zwevende bommen zijn. Dus ik ben de nodige keren volledig knock out gemept daardoor. Maar ik heb eindelijk een werkbij kunnen vangen. Wilde ook nog voor Bushi gaan maar zelfs met een squad vol water wist die mij in 1 hit knock out te meppen. Gelukkig ging Kingpen wel door waarna ik hem wel verslagen heb. Dus wel de xp, maar nog geen gevangen boss Bushi. Lvl 34 inmiddels.

Ben nu pas ook mijn wereld aan het vergroten omdat ik die mozzarella koeien nodig had en honingbijen. Liep op den duur in Relaxaurus land rond. Waar ik ook keek koppeltjes dino's. Alsof ik in dino land aanbeland was.

[ Voor 13% gewijzigd door Joosie200 op 05-02-2024 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalnilson
Joosie200 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 19:38:
Zo sinds gisteren heb ik dan eindelijk een Relaxaurus met een Broncherry in de breeding pen geparkeerd. En ik ben nu op zoek naar de beste Anubis. Heb er al vier, eentje nu in het basis team en drie klaar staan voor de condenser. Nog geen enkele met artisan en andere buffs. Maar ben dan eindelijk toe aan mijn Anubis kwekerij.

Daarvoor heb ik veel tijd en moeite moeten steken in het regelen van melk en honing. Wist ik veel dat die bijen zwevende bommen zijn. Dus ik ben de nodige keren volledig knock out gemept daardoor. Maar ik heb eindelijk een werkbij kunnen vangen. Wilde ook nog voor Bushi gaan maar zelfs met een squad vol water wist die mij in 1 hit knock out te meppen. Gelukkig ging Kingpen wel door waarna ik hem wel verslagen heb. Dus wel de xp, maar nog geen gevangen boss Bushi. Lvl 34 inmiddels.

Ben nu pas ook mijn wereld aan het vergroten omdat ik die mozzarella koeien nodig had en honingbijen. Liep op den duur in Relaxaurus land rond. Waar ik ook keek koppeltjes dino's. Alsof ik in dino land aanbeland was.
Lol volledig mijn spel ook dezelfde problemen gehad. Heb nu die first boss pal gepakt. Anubis stuk of 4 ervan. Nu cross breeding doen voor de echte fighter palls.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1c0_4cKKfb5NRqTHEPMi9N1ihx0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8Auef23uJHbukNGaBSjXSKYd.png?f=user_large

Wat een cijfers! Ze blijven maar stijgen, zoiets als dit is echt wel uniek te noemen. Ongelofelijk wat hier gebeurd met een game.preview! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 15:09
Ik ben ook aan dit spel begonnen en nu level 17.

Heb een base level 10 en heb me een partij ore nodig dus wilde een ore farm maken. Kan alleen nergens een beestje vinden die dit kan minen (level 2)

Ben dus het land maar aan het afstruinen op zoek naar nieuwe pals die het hebben.

Hoe zijn jullie deze fase doorgekomen? Veel zelf minen? Of mis ik ergens een miner pal in de buurt van starter area?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Crysania schreef op maandag 5 februari 2024 @ 23:52:
Ik ben ook aan dit spel begonnen en nu level 17.

Heb een base level 10 en heb me een partij ore nodig dus wilde een ore farm maken. Kan alleen nergens een beestje vinden die dit kan minen (level 2)

Ben dus het land maar aan het afstruinen op zoek naar nieuwe pals die het hebben.

Hoe zijn jullie deze fase doorgekomen? Veel zelf minen? Of mis ik ergens een miner pal in de buurt van starter area?
Een cattiva kan prima minen die geven je in het begin genoeg steen. Een Tombat heeft mining level 2, die vind je gedurende de nacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
G_Dragon schreef op maandag 5 februari 2024 @ 23:35:
[Afbeelding]

Wat een cijfers! Ze blijven maar stijgen, zoiets als dit is echt wel uniek te noemen. Ongelofelijk wat hier gebeurd met een game.preview! _/-\o_
Naja blijven stijgen.. het is nu wel een beetje aan het dalen hoor :P nog steeds bizarre getallen hoor daar niet van maar genoeg mensen zetten het eventjes aan de kant of op een lager pitje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mte4fOjqNveKTqszvkQdUAdg35I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q1ipCUktIGqG34phegxBhPpK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ricmaniac schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 01:13:
[...]

Naja blijven stijgen.. het is nu wel een beetje aan het dalen hoor :P nog steeds bizarre getallen hoor daar niet van maar genoeg mensen zetten het eventjes aan de kant of op een lager pitje

[Afbeelding]
Oh ja, de hype is dus iets aan het dalen :)
Maar ze hebben deze cijfers wel verdiend _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
G_Dragon schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 08:04:
[...]

Oh ja, de hype is dus iets aan het dalen :)
Maar ze hebben deze cijfers wel verdiend _/-\o_
100%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 17:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/91evMLqvCDNMknxc0dbwJkXzsKo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0t6ZsVEVeul5KmMR0q9XGn2U.png?f=user_large

Heb er al aardig wat uurtjes inzitten, waar ik nu vooral tegenaan loop is de lange craft tijd van Cake.. heb alleen nog Kindling rank 1

@Ricmaniac ik had jou hier kunnen verwachten natuurlijk 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Khaelos op 06-02-2024 11:48 ]

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik heb een kindling lvl 2, maar zie net het verschil tussen lvl 4 en 5. Jorgamitide fire versie is de beste die je kunt hebben in elk geval. Moet die überhaupt nog gaan vangen in het wild of uitzoeken wat de breeding combinatie is. Ben nu lvl 38, nog geen enkele dungeon gedaan en 2 torens verslagen.

Wil je de breeding pen goed kunnen benutten is een goede cake aanvoer wel handig. Wachten op een kindling lvl 1/2 duurt wel te lang. Ik ga nu ook meerdere cooking pots creëeren. Eentje voor salade en gesmeerde broodjes jam en eentje speciaal voor cake. Dus ik heb nog wat efficiënt werken toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jorga komt wel regelmatig vast te zitten door z'n gigantische omvang, op reddit staat ergens een lijstje met diverse tests, maar dat beperkt tot standaard lvl1-3 vs een jorga 4 met passives. Je krijgt later (lvl42?) ook nog een electric kitchen die ook nog wat sneller kan werken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Inmiddels base level 15 dus kan nu een 3e base plaatsen. Ga die bewaren voor een coal plek denk ik. Maar eerst nog wat levelen want volgens mij kan coal alleen door tier 4 miner gedaan worden

[ Voor 31% gewijzigd door Ricmaniac op 06-02-2024 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Ricmaniac schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 01:13:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb het nu 1d17 gespeeld en ben volgens mij een eind op weg om de game 'uit te spelen'. Althans op basis van hoe het nu gaat verwacht ik dat ik eenmaal op level 50 vrij snel door de resterende towers/dungeons heen kan blazen. Ik zit nu bij de refined metal chest qua tech en heb net sphere bench 2 gebouwd. Merk wel dat er nu mats komen die je weer zelf moet gaan verzamelen zoals high quality pall oil voor polymer. Dat zou de boel wellicht nog kunnen vertragen. Maar binnen 3 days of playtime zou wel moeten lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MDPuo2hZrw2pSqteWMy-o4vHdCw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wzUlL1H59DrS2Vq15IaeeHgd.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xoCOI-xUeUAiBj-Nb5ZTAOc391c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fBT02eSlDEVQjpuDnQ4STwNV.png?f=fotoalbum_large
Om ruimte te maken voor de grotere palls gaat de eerste verdieping één niveau omhoog. De trap stond eerst tevens 1 tile naar links maar de sphere bench 2 is langer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rBBCoba2e66ldkROXe2eUX6zsJk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dHrt5VmIfeJarVTX1Uf5NHvA.png?f=fotoalbum_large
Bovenaan de trap heb ik een hokje gemaakt met de gedachte daar te kunnen vluchten en dan door het raam te schieten bij een eventuele heftige aanval.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9oJCVZK8VwtZHR6N-cyTkGr5vf8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kkBcRRg94VgNUoREgxNi37hU.png?f=fotoalbum_large
Base 2 is puur functioneel. Werkt met de juiste palls als een trein. Ik kan daar regelmatig 300+ ingots smelten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TT2RocRcIKZACJDK3tPg65rxU1w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yDTpeLpNd2iyp494reZ6Cvhf.png?f=fotoalbum_large

De coal base had erg last van pathfinding door bomen. Daardoor een veel foundations gemaakt. Moet eigenlijk wel even checken of ik niet nu een aantal coal spawns in de weg zit (heb ergens nog wel een screenshot van de plek vóór ik ging bouwen). Er zouden er 6 moeten spawnen maar ik ben van 1500 coal naar 500 gezakt dus heb zo mijn twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Laatst online: 12-09 17:44
Ik heb gewoon raids uitgezet :+
Scheelt een hoop gedonder.. had laatst wel zon level 33 groot beest in mn base ineens, dikke rampage hele base aan gort :'(

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
sdk1985 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:06:
[...]

Wat doen die kettingen eigenlijk?
Die boosten bepaalde stats. Ik heb een paar met:
+ Attack
+ Defense
+ Work speed

Het zou om hele kleine boosts gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik had gisteren mazzel: ik zag twee mammorests elkaar de tent uitvechten, dus toen ze beide bijna dood waren heb ik er een stapel gele ballen op gegooid (catch rate 0,8%) en er bleef er zowaar eentje zitten *O*
Hij is nu gedownlevelled (mooi NL woord O-)) naar mijn level 22, maar hij is eigenlijk lvl 34.

Leuk om die plaatjes van basissen te zien. Ik ga denk ik ook maar een tweede basis voor mining opzetten achter die kerk; ik kom nu steeds ore tekort, en ook al zit er een ore spawn net binnen mijn eerste base, er wordt niet door de pals gemined omdat ze twee trappetjes af moeten denk ik.
Ik zit er aan te denken om ook mijn eerste basis van plek te veranderen, maar zie een beetje op tegen de hoeveelheid werk. Ik ben nu nog heel druk met meer nieuwe pals vangen en de wereld verkennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Zo en ik heb nu ook een shiny / lucky Pengulit. Die is bijna net zo lomp als de Pengkin qua grootte. Tomatenveldje en slaveld aangelegd. Een salade houdt de pals langer op de been las ik. Ik moet een nieuwe basis gaan vinden voor de productielijn want ik heb het nu ingericht puur op minen van ore en verbouwen van tarwe, honing, melk, bessen, tomaten en sla. Nabij Chillet heb je weinig grondoppervlakte. Of ik moet de pals de hoogte in kunnen krijgen voor het produceren van spheres en wapens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Phoe werd aangevallen door level 40 pal researchers. Die gasten duiken weg voor je aanvallen en doen flinke damage. Ze leken rocket launcher beet te hebben maar had vooral last van flame throwers. Min of meer elke pall in de base is doodgegaan. Daarna gingen ze gelukkig weg.

Ik heb er nog een aantal kunnen uitschakelen doordat ik een assault rifle had gemaakt via een recipe en via kistjes 97 ammo had (kan het zelf niet craften). Dat gaat als een mes door de boter. Met de single shot rifle waar ik normaal mee vecht was er geen beginnen aan.

Heb de muur van mijn coal base vandaag iets verplaatst en nu spawnen er 4-5 coal nodes ipv 1 :).

Verder kwam ik erachter dat ik onderhand type 5 ballen nodig heb voor level 37 vijanden, dat gaat ineens hard omhoog!

[ Voor 16% gewijzigd door sdk1985 op 07-02-2024 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
sdk1985 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 02:20:
Phoe werd aangevallen door level 40 pal researchers. Die gasten duiken weg voor je aanvallen en doen flinke damage. Ze leken rocket launcher beet te hebben maar had vooral last van flame throwers. Min of meer elke pall in de base is doodgegaan. Daarna gingen ze gelukkig weg.

Ik heb er nog een aantal kunnen uitschakelen doordat ik een assault rifle had gemaakt via een recipe en via kistjes 97 ammo had (kan het zelf niet craften). Dat gaat als een mes door de boter. Met de single shot rifle waar ik normaal mee vecht was er geen beginnen aan.

Heb de muur van mijn coal base vandaag iets verplaatst en nu spawnen er 4-5 coal nodes ipv 1 :).

Verder kwam ik erachter dat ik onderhand type 5 ballen nodig heb voor level 37 vijanden, dat gaat ineens hard omhoog!
Waar heb jij je coal base staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
ronalnilson schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:07:
[...]

Lol volledig mijn spel ook dezelfde problemen gehad. Heb nu die first boss pal gepakt. Anubis stuk of 4 ervan. Nu cross breeding doen voor de echte fighter palls.
De mijne zijn 90% swift met artisan dit komt omdat mijn Relaxosaurus artisan als passive heeft en mijn Broncherry Swift ik kan ondertussen ook alleen de 2 Anubissen breeden met deze stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
Ricmaniac schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 07:58:
[...]

185, -37 goede locatie waar geen raids komen, zowel coal als ore. Ik zit zelf te denken een deze dagen mijn basis daar te herzien en als main base neer te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
Joosie200 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:20:
Ik heb een kindling lvl 2, maar zie net het verschil tussen lvl 4 en 5. Jorgamitide fire versie is de beste die je kunt hebben in elk geval. Moet die überhaupt nog gaan vangen in het wild of uitzoeken wat de breeding combinatie is. Ben nu lvl 38, nog geen enkele dungeon gedaan en 2 torens verslagen.

Wil je de breeding pen goed kunnen benutten is een goede cake aanvoer wel handig. Wachten op een kindling lvl 1/2 duurt wel te lang. Ik ga nu ook meerdere cooking pots creëeren. Eentje voor salade en gesmeerde broodjes jam en eentje speciaal voor cake. Dus ik heb nog wat efficiënt werken toe te passen.
Ik heb met stom geluk 2 Jorgamitide Fire eieren gevonden in vulkaan gebied, het zijn large dragon eggs paarse met zwart van kleur, rarity blauw en weeg 50kg - Hopelijk help dit met een zoektocht ;) ben zelf pas level 37 maar met dit soort pals wordt mijn leven echt makkelijk gemaakt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Nieuwe update!

Palworld Update V0.1.4.1 patch notes Steam and Xbox
Major Fixes
  • Fixed an issue where the game would always crash and save data would be corrupted when the total number of Pals captured by the guild reached approximately 7000.
  • In the previous patch, save data that had already been in this state (for servers, the server’s world data) remained in a broken state that made it impossible to load, but after applying this patch it will be resolved and will load properly.
  • Fixed an issue where some weapons equipped by other players would disappear when a player used a grenade in multiplayer.
  • Fixed an issue where, although the displayed capture probability increased when the capture power was strengthened with Lifmunk Effigies, the capture probability did not actually increase at all due to an internal processing bug.
Base Related Palworld Update
  • Fixed an issue where if a Pal that was manually assigned to a breeding farm went to sleep, it would not wake up forever.
  • Fixed an issue where no wood would drop when Pal at the base felled a tree.
Others
  • Implemented countermeasures against some cheats and exploits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Markozv schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:54:
[...]

De mijne zijn 90% swift met artisan dit komt omdat mijn Relaxosaurus artisan als passive heeft en mijn Broncherry Swift ik kan ondertussen ook alleen de 2 Anubissen breeden met deze stats
Die twee moet ik vaker gaan vangen want ze missen beide die traits. Krijg enkel passives op Anubis eruit die elkaar opheffen. +15% work speed en -15% workspeed. Of +10% sanity drops slower en - 10% sanity drops faster zulke dingen. Of dingen gericht op attack en defence terwijl mijn legertje Anubis gericht is op de werkvloer want goed in minen, transport en craften.
Markozv schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:05:
[...]

Ik heb met stom geluk 2 Jorgamitide Fire eieren gevonden in vulkaan gebied, het zijn large dragon eggs paarse met zwart van kleur, rarity blauw en weeg 50kg - Hopelijk help dit met een zoektocht ;) ben zelf pas level 37 maar met dit soort pals wordt mijn leven echt makkelijk gemaakt
Ik ben nog niet zover gaan verkennen. Mis nog de mogelijkheid om heat resistance shirt + cold resistance armor te craften. Ben nu lvl 39 maar loop nog enkel in metal armor rond met een musket en crossbow en reguliere ammo. En voor vulkanisch gebied kun je beter sterker uitgerust zijn. Want ik merk al in andere gebieden dan de start zone dat ik nu snel 2/3 zelfde type aggro. Zeg Queen Bee met twee werkers, twee/drie cinnamon motten met een legertje devoten. Of dus twee/drie Relaxosaurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
Joosie200 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:44:
[...]

Die twee moet ik vaker gaan vangen want ze missen beide die traits. Krijg enkel passives op Anubis eruit die elkaar opheffen. +15% work speed en -15% workspeed. Of +10% sanity drops slower en - 10% sanity drops faster zulke dingen. Of dingen gericht op attack en defence terwijl mijn legertje Anubis gericht is op de werkvloer want goed in minen, transport en craften.

[...]

Ik ben nog niet zover gaan verkennen. Mis nog de mogelijkheid om heat resistance shirt + cold resistance armor te craften. Ben nu lvl 39 maar loop nog enkel in metal armor rond met een musket en crossbow en reguliere ammo. En voor vulkanisch gebied kun je beter sterker uitgerust zijn. Want ik merk al in andere gebieden dan de start zone dat ik nu snel 2/3 zelfde type aggro. Zeg Queen Bee met twee werkers, twee/drie cinnamon motten met een legertje devoten. Of dus twee/drie Relaxosaurs.
Ik heb inderdaad best wat lopen farmen van beiden, enige nadeel is dat ik maar geen relaxosaurus kon vangen zonder Gluton - echter lig ik daar zelf niet wakker van op mijn Anubissen. Ik heb er momenteel 8 rondrennen in mijn ore / coal base en dat gaat echt insane

Tevens kun je ook server settings aanpassen als je makkelijker ore wil generen of niet

Ben begonnen met opnieuw breeden, gisteren avond een base gemaakt voor Pure Quartz in middle of nowhere - als goed is dat ook een non raid locatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Markozv schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:01:
[...]
Ik heb inderdaad best wat lopen farmen van beiden, enige nadeel is dat ik maar geen relaxosaurus kon vangen zonder Gluton - echter lig ik daar zelf niet wakker van op mijn Anubissen. Ik heb er momenteel 8 rondrennen in mijn ore / coal base en dat gaat echt insane

Tevens kun je ook server settings aanpassen als je makkelijker ore wil generen of niet
Ik heb ook eentje met gluton. Qua ore geen gebrek aan dat met 5/6 spawn plekken op mijn eerste basis rondom de Chillet boss battle locatie. En ik gebruik de Tombat in tandem met Anubis. Want Anubis gaat ''s nachts slapen maar Tombat is een nachtdier en gaat gewoon door.

Qua tweede basis kijk ik nu naar Verdant Brook. 198, - 40 als ik het goed genoteerd heb. Ook een plateau maar ditmaal zonder gangbaar pad. Dus vrij van raids. En een groter gedeelte coal, ik maak nu vooral charcoal van mijn houtproductie. Maar voor de roze spheres heb je refined ingots nodig waar je coal voor nodig hebt. Plus ores voor normale ingots.

Ik heb wel de catch rate en xp aangepast. Xp van 1 tikt niet aan, 20 wel. Van die catch rate vraag ik me af of het effect heeft. Maar dat kan ook liggen dat mijn wapens nog geen deuk in een pakje boter maken en ik nul extra punten in attack heb. Enkel stamina en carry capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Yes ze hebben het volgende aangepakt met de nieuwe update, hier word ik zelf wel heel gelukkig van
Fixed an issue where, although the displayed capture probability increased when the capture power was strengthened with Lifmunk Effigies, the capture probability did not actually increase at all due to an internal processing bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Sir_Hendro schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:20:
[...]

Er zijn al meerdere YouTube videos hierover te vinden en bij mijzelf begint dit ook wel erg opvallend te worden. In dat hoge level sneeuw en woestijn gebied moet ik echt zoveel van die roze ballen gooien tot zij eindelijk erin zitten (ik denk toch wel minimaal 15 stuks). Ik ben nu LVL 43 met LVL 10 capture boost. Om deze reden ben ik nu massaal die paarse legendary balls gaan produceren in de hoop dat ik van dit gezeik af ben. Dit klopt echt voor geen meter 8)7

Update:
[Afbeelding]

Ruim 300 legendary Pokeballs gemaakt. Later deze avond maar eens kijken of die Pals nog steeds zoveel balletjes nodig hebben 8)
Wajo hoe kom jij aan al die resources om zoveel legendary spheres te maken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
G_Dragon schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:26:
[...]

Wajo hoe kom jij aan al die resources om zoveel legendary spheres te maken :o
Goed kijken welke resources je nodig hebt en daar je basissen op aanpassen dan is maak je er zo 100 per uur zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ja precies. Ik heb twee bases met iron en ook een beetje coal. Hierdoor farm ik volgens mij ongeveer 50 legendary balls per ingame dag. Je kunt dan het spel lekker AFK zijn ding laten doen en ineens heb je 300 ballen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Heb al genoeg aan die basis met 10x iron. Een andere heeft coal, maar dat kan ik ook zo halen in dungeons en naast de iron basis. Alle upgrades bouwen en gaan 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ricmaniac schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 07:58:
[...]

In de woestijn naast Anubis zit een spawn met circa 6 coal en één iron.

De ideale locatie zou iets van 4 coal 2 erts zijn maar die heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik snap overigens een aspect van de UI niet. Palls hebben vaak passives maar wat die passives doen kan ik niet zien. Ik zie de passives alleen als je iemand in je team of pallbox bekijkt, maar dan is er zo ver ik zie geen manier om op de passive te klikken. Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt? Nu weet ik bijvoorbeeld niet wat een motivational leader doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin_the_whale
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 12-02 16:19
sdk1985 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:57:
Ik snap overigens een aspect van de UI niet. Palls hebben vaak passives maar wat die passives doen kan ik niet zien. Ik zie de passives alleen als je iemand in je team of pallbox bekijkt, maar dan is er zo ver ik zie geen manier om op de passive te klikken. Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt? Nu weet ik bijvoorbeeld niet wat een motivational leader doet.
Voor zover ik weet krijg je, als je over die passive heen hovert, te zien wat de passive doet. Anders zijn er ook wel voldoende lijstjes online die bij elke passive zeggen wat het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Laatst online: 15-09 13:30
Hier vind je ze allemaal:
https://www.ign.com/wikis/palworld/Pal_Passive_Skills
Met uitleg van wat ze doen.

Hoe verdelen jullie de skillpoints die je per level krijgt om jezelf te verbeteren?
meer health, attack, of juist meer capacity en buildspeed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
Om te zien wat de passives inhouden dien je de gedetaillieerde view van de Pals te openen vanuit de Pal box, als je er dan overheen hovert laat het zien wat het doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
dragoncry schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:20:
[...]

Hier vind je ze allemaal:
https://www.ign.com/wikis/palworld/Pal_Passive_Skills
Met uitleg van wat ze doen.

Hoe verdelen jullie de skillpoints die je per level krijgt om jezelf te verbeteren?
meer health, attack, of juist meer capacity en buildspeed?
1 - Health
2 - Stamina
3 - Capacity

De damage komt toch voornamelijk uit mijn Pals en Anubis is een god in bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik heb zo uit mijn hoofd 20 health, 5 stamina en 10 weight en nog een verdwaald punt in attack. Je kunt het AFAIK niet zien zo lang je zonder besteedbare punten zit.

Gamepass update is binnen en ik zit nu op 1.1.4.

[ Voor 40% gewijzigd door sdk1985 op 07-02-2024 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Markozv schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:21:
[...]

Om te zien wat de passives inhouden dien je de gedetaillieerde view van de Pals te openen vanuit de Pal box, als je er dan overheen hovert laat het zien wat het doet
Ah thanks. Issue was dat het een mouse-over popup was per pall in de pallbox maar je kunt inderdaad op F drukken voor een detail scherm. Daarop kun je vervolgens wel mouse-over op de passive skill doen. Heel fijn!

Heb trouwens een 'swift' Galeclaw als glider, die is me toch snel!

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 07-02-2024 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Zo ik heb nu ook een ore/coal base lopen bij Verdant Brook. Legertje Anubis / Tombat met een enkele pingulet/tanzee erbij voor de berries en wheat. Die tandem mijnploeg loopt gesmeerd. En na het bouwen van een trappen de heuvel op met vlak deel voor de palbase en bed heb ik zat ruimte hier voor het lopende band werk.

Het is jammer dat mijn game pass pc trial afloopt. Dus morgen maar kijken hoeveel towers ik kan clearen, of ik wat legendarische pals kan verslaan/vangen. Het smaakt wel naar meer om de steam versie te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ben vanmiddag samen met mijn beste maat een nieuwe wereld gestart en in die 4 uurtjes dat we bebben gespeeld gingen we erg rap! De updates hebben wel echt voor een veel stabielere speelervaring gezorgd, dat merk je behoorlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Voor de rest is het freeroamen door galeclaw als glider ook chill. Heb nu de ancient sites gezien en beklommen. Kreeg er Assassins Creed vibes van :P Meteen een rijtje eggs meegepakt. Tortoise tegen gekomen op het strand en gevangen. Alleen bij Quivern was ik door mijn spheres heen. Dus wel verslagen met mijn overpowered Chillet. Maar nog geen nieuwe vliegmount te pakken. Bij de woestijn kreeg ik direct een oververhitting dus ik zal een Black market dude moeten vinden of kan ik zo'n heat resistance zelf craften?

En omdat ik nu zoveel devote lui tegen kom omdat het kan een paar gevangen. Levert wss niks op aan passives.. Maar ach. Vixy en Mau nu ook laten grazen. Heb ik tenminste gratis spheres en goud. Al tik ik al de 20k gold aan. Doe er helemaal niks mee. Merchants? Waarom zou je die gebruiken als elke loot zo op te rapen is. En in dungeons richting de black market ben ik nog niet geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Joosie200 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 23:58:
Voor de rest is het freeroamen door galeclaw als glider ook chill. Heb nu de ancient sites gezien en beklommen. Kreeg er Assassins Creed vibes van :P Meteen een rijtje eggs meegepakt. Tortoise tegen gekomen op het strand en gevangen. Alleen bij Quivern was ik door mijn spheres heen. Dus wel verslagen met mijn overpowered Chillet. Maar nog geen nieuwe vliegmount te pakken. Bij de woestijn kreeg ik direct een oververhitting dus ik zal een Black market dude moeten vinden of kan ik zo'n heat resistance zelf craften?

En omdat ik nu zoveel devote lui tegen kom omdat het kan een paar gevangen. Levert wss niks op aan passives.. Maar ach. Vixy en Mau nu ook laten grazen. Heb ik tenminste gratis spheres en goud. Al tik ik al de 20k gold aan. Doe er helemaal niks mee. Merchants? Waarom zou je die gebruiken als elke loot zo op te rapen is. En in dungeons richting de black market ben ik nog niet geweest.
Die Galeclaw heb ik op level 42 nog steeds niet willen opgeven 😅 Hij komt zoveel verder dan een glider en ik kan ook makkelijker weg komen als een boss mij direct aan valt.

Verder heb ik in gevechten niet veel aan hem, maar 4 sterke Pals is tot nu toe genoeg geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Ondertussen level 41. Begin wel te merken dat op single player de bases eigenlijk niet werken wanneer er niemand in de buurt is. Zo had ik vandaag nauwelijks ore in mijn ore base terwijl alle nodes gespawned waren. Vervolgens gaat iedereen direct aan het werk en is er binnen no time 300 ore.

Raids worden ook lastiger. Level 38 mobs laten zich zelfs met level 5 orbs niet makkelijk vangen. Tevens schakelen ze binnen no time mijn palls uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
Gisteren maar uurtje tijd gehad, in die tijd wel even 100 legendairy spheres gecraft. Ik wil mijn basis geen herbouwen maar dat ga ik niet redden in 1 uurtje.

Als je veel nutteloze pals hebt door het farmen van bijvoorbeeld pal fluid, kun je die pals ook verkopen aan een vendor, gisteren toch even 50k verdient aan ze >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Markozv schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 07:27:
Gisteren maar uurtje tijd gehad, in die tijd wel even 100 legendairy spheres gecraft. Ik wil mijn basis geen herbouwen maar dat ga ik niet redden in 1 uurtje.

Als je veel nutteloze pals hebt door het farmen van bijvoorbeeld pal fluid, kun je die pals ook verkopen aan een vendor, gisteren toch even 50k verdient aan ze >:)
Toch zou ik ze minder snel verkopen maar gebruiken voor die enhancement. Dan offer je ze op om een andere sterker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
Ricmaniac schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 07:48:
[...]

Toch zou ik ze minder snel verkopen maar gebruiken voor die enhancement. Dan offer je ze op om een andere sterker te maken.
klopt maar dit zijn pals die ik never nooit zal gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin_the_whale
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 12-02 16:19
Joosie200 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 23:58:
Bij de woestijn kreeg ik direct een oververhitting dus ik zal een Black market dude moeten vinden of kan ik zo'n heat resistance zelf craften?
Je zou hiervoor Heat Resistant Armor kunnen gebruiken, is gewoon te unlocken in de Tech Tree. (In de woestijn is het 's nachts wel kouder dan normaal, dus dan werkt Heat Resistant armour opeens niet meer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Laatst online: 15-09 13:30
Markozv schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 08:35:
[...]

klopt maar dit zijn pals die ik never nooit zal gebruiken
Zelf heb ik een wandering merchant en pal merchant gevangen, je kunt ze dan op afroep in je basis gooien en spul verkopen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 15:45
sdk1985 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:55:
[...]

In de woestijn naast Anubis zit een spawn met circa 6 coal en één iron.

De ideale locatie zou iets van 4 coal 2 erts zijn maar die heb ik nog niet gevonden.
Er is een plek op de map, ergens bovenop een berg, waar ik volgens mij ruim boven dit aantal zit, denk iets van 6 erts en 4 coal? Zal dit even moeten tellen. Kan je de precieze locatie dan ook geven mocht je dat willen.

Ik probeer niet teveel aan metagaming te doen, maar dit was wel echt een redding om de iron productie op orde te krijgen en breeding te snappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:49
He Tweakers,

Ik ben gisteren even begonnen met spelen maar ik heb mijn starter "base" vlak naast de spawn gezet maar niet erg handig achteraf. We zijn nog niet heel ver kunnen we gewoon de base nog verschuiven? Want verderop zagen we een iets betere plek om te beginnen met een starter base opbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
YouR schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:58:
[...]

Er is een plek op de map, ergens bovenop een berg, waar ik volgens mij ruim boven dit aantal zit, denk iets van 6 erts en 4 coal? Zal dit even moeten tellen. Kan je de precieze locatie dan ook geven mocht je dat willen.

Ik probeer niet teveel aan metagaming te doen, maar dit was wel echt een redding om de iron productie op orde te krijgen en breeding te snappen.
Dat is bij Verdant Brook. 198, - 40 zo ongeveer. Een duidelijk plateau dat boven de rest uit torent. Met 6x ore en 4x coal idd. En als je je palbase goed plaatst ook nog tig bomen. Enkel steen mis ik maar daar kun je de steengroeve voor bouwen. En verrekte weinig paldium fragments. Maar je hebt verderop een waterval en meer in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
llovesoccerx7 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:15:
He Tweakers,

Ik ben gisteren even begonnen met spelen maar ik heb mijn starter "base" vlak naast de spawn gezet maar niet erg handig achteraf. We zijn nog niet heel ver kunnen we gewoon de base nog verschuiven? Want verderop zagen we een iets betere plek om te beginnen met een starter base opbouwen.
Dat kan zeker. Je kunt via de map weergave je palbox kapot maken/demolishen. Betekent wel dat alles wat in kisten zit, al je gebouwde dingen (craft tafels, fruit box, plantages) vrij komen. Ik zat eerst ook in een open vlakte. Maar ben voor mijn eerste basis verplaatst naar achter de Chilllet lvl 11 pal. Vlakbij de Syndicate tower. Er gaat een bruggetje richting een verder afgesloten stuk berg. Vond ik ideaal als eerste basis want je kunt 8 ore / erts laten minen door Anubis en Tombat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
Joosie200 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:16:
[...]

Dat is bij Verdant Brook. 198, - 40 zo ongeveer. Een duidelijk plateau dat boven de rest uit torent. Met 6x ore en 4x coal idd. En als je je palbase goed plaatst ook nog tig bomen. Enkel steen mis ik maar daar kun je de steengroeve voor bouwen. En verrekte weinig paldium fragments. Maar je hebt verderop een waterval en meer in de buurt.
Dat is hem inderdaad, ik had nog een andere ore base (niet lang meer denk ik) waar ik de steengroeve had gebouwd. Puur omdat ik die dan om kan zetten in paldium, want dat is wat lastiger te minen vanuit een base.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
YouR schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:33:
[...]

Dat is hem inderdaad, ik had nog een andere ore base (niet lang meer denk ik) waar ik de steengroeve had gebouwd. Puur omdat ik die dan om kan zetten in paldium, want dat is wat lastiger te minen vanuit een base.
Dus dat is waar de stonecutter goed voor is. Die had ik ooit gebouwd maar nooit echt benut. Op den duur heb je zoveel tafels en dingen staan. X steen levert Y paldium dus op? Goed om te weten. Nu nog enhanced ingots / cement en ik kan los op de productie van roze spheres. Heb je voor die ingots nog een betere oven nodig?

Vanavond nog maar kijken. Vind de tweede base wel meer ruimte geven rondom. Genoeg plek voor twee breeding pens, wat productiefaciliteiten. Bij mijn eerste ore/bessen/eieren/tarwe/honing en melk base kwam ik al snel ruimte tekort.
Dus als ik ga herstarten via steam versie pak ik meteen door voor die twee basisplekken. Heb nu teveel tijd gestoken om op 1 plek te blijven.

[ Voor 7% gewijzigd door Joosie200 op 08-02-2024 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
Joosie200 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:41:
[...]

Dus dat is waar de stonecutter goed voor is. Die had ik ooit gebouwd maar nooit echt benut. Op den duur heb je zoveel tafels en dingen staan. X steen levert Y paldium dus op? Goed om te weten. Nu nog enhanced ingots / cement en ik kan los op de productie van roze spheres. Heb je voor die ingots nog een betere oven nodig?

Vanavond nog maar kijken. Vind de tweede base wel meer ruimte geven rondom. Genoeg plek voor twee breeding pens, wat productiefaciliteiten. Bij mijn eerste ore/bessen/eieren/tarwe/honing en melk base kwam ik al snel ruimte tekort.
Dus als ik ga herstarten via steam versie pak ik meteen door voor die twee basisplekken. Heb nu teveel tijd gestoken om op 1 plek te blijven.
probleem met cement is dat je bones nodig hebt, ik vind het grinden niet waard dus ik koop ze bij de vendor
voor de ingots heb je inderdaad de nieuwe furnace nodig oude is dan overbodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
Markozv schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:04:
[...]

probleem met cement is dat je bones nodig hebt, ik vind het grinden niet waard dus ik koop ze bij de vendor
voor de ingots heb je inderdaad de nieuwe furnace nodig oude is dan overbodig
Heb ook de bones gekocht bij een vendor, koop verder vrijwel niets en scheelt een hele grind. De gobfins "farm" levert genoeg fluid op in korte tijd en die kan je volgens mij ook niet kopen?
Schijn je met breeden ook nog wel wat van te kunnen krijgen, maar ga volgende keer gewoon met katress weer naar de gobfins voor een hogere droprate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De RNG met breeding in deze game is inmiddels ver voor bij Division en Ark gegaan, steeds meer wordt dan wel bekend hoe passive skills worden overgedragen (of niet), maar de 'optimale' situatie waarin je ze door kan zetten naar nieuwe pals is bizar tijdrovend.

Voor Anubis heeft het mij 71 eggs gekost om een 3+1 en 2+2 paartje naar een perfect-4 te krijgen.

Bij egg 30 heb ik zelfs incubationtijd maar gewoon op 0 gezet, 40minuten tot 1,5 uur per egg werd per saldo iets te tijdrovend. Uiteindelijk heb je er toch 116 nodig om via condensation die lvl5 te halen (4+16+32+64), dus het kost bij voorbaat al flink wat tijd :P

En dat was 1 pal, nog 6 te gaan :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
SinergyX schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:50:
Bij egg 30 heb ik zelfs incubationtijd maar gewoon op 0 gezet, 40minuten tot 1,5 uur per egg werd per saldo iets te tijdrovend. Uiteindelijk heb je er toch 116 nodig om via condensation die lvl5 te halen (4+16+32+64), dus het kost bij voorbaat al flink wat tijd :P

En dat was 1 pal, nog 6 te gaan :P
Om die reden staat die timer bij mij ook op 0. Ik vind 45min voor 1 cake al idioot lang. En ja dat kun je ondervangen met een lvl 4/5 kindling pal. Maar er gaat al genoeg tijd en effort zitten in het hele breeden. Geen zin om dan ook nog incubatietijd uit te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Joosie200 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:53:
[...]
Om die reden staat die timer bij mij ook op 0. Ik vind 45min voor 1 cake al idioot lang. En ja dat kun je ondervangen met een lvl 4/5 kindling pal. Maar er gaat al genoeg tijd en effort zitten in het hele breeden. Geen zin om dan ook nog incubatietijd uit te zitten.
De cake timer gaat wel bizar omlaag met een Ignus (daar de passives op krijgen is vak apart, omdat het unieke combo is - buiten dat ding lvl5 condensed te krijgen), tot zelfs 15 seconde op een eletric kitchen. Dus ik denk nu maar gewoon onze 'perfect slave' passives naar een kindling 3 te gooien en condensen naar lvl4.

Maar dat kost je ook dacht 8 eggs en 4 milk (plus wat zut), dus ook je farm moet op 100% productie draaien om dat bij te benen. Ik heb dan wel een merchant in mijn base, dus af en toe koop ik zwikkie, maar hard gaat het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
SinergyX schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:59:
[...]

De cake timer gaat wel bizar omlaag met een Ignus (daar de passives op krijgen is vak apart, omdat het unieke combo is - buiten dat ding lvl5 condensed te krijgen), tot zelfs 15 seconde op een eletric kitchen. Dus ik denk nu maar gewoon onze 'perfect slave' passives naar een kindling 3 te gooien en condensen naar lvl4.

Maar dat kost je ook dacht 8 eggs en 4 milk (plus wat zut), dus ook je farm moet op 100% productie draaien om dat bij te benen. Ik heb dan wel een merchant in mijn base, dus af en toe koop ik zwikkie, maar hard gaat het zeker niet.
Thanks, dat eens proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

https://www.reddit.com/r/...dling_for_ultrafast_cake/

My tests with Kindling levels for baking cake goes as follows:
Level 1: 11 minutes 45 seconds
Level 2: 4 minutes 25 secons
Level 3: 1 minute 30 seconds
Level 4 w/o passives: 30 seconds
Level 4 w/ passives: 15 seconds
Level 5 w/ passives: 5 seconds
Level 5 w/ passives & soul enhancement: 3.5 seconds

Een lvl3 met de juiste passives (die vaak ook andere dingen kan) condensen naar lvl4 is voor mij dan al genoeg, dat alleen gaat je al heel wat breeds kosten maar wel met een pal die je kan breeden, Ignus naar lvl5 voor die 3,5 sec is mij gewoon te veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Joosie200 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:41:
[...]

In de crusher kun je steen naar palladium omzetten. Kost wel water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
llovesoccerx7 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:15:
He Tweakers,

Destructen met C of via de map en dan simpelweg een nieuwe pallbox bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
G_Dragon schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 23:42:
Ben vanmiddag samen met mijn beste maat een nieuwe wereld gestart en in die 4 uurtjes dat we bebben gespeeld gingen we erg rap! De updates hebben wel echt voor een veel stabielere speelervaring gezorgd, dat merk je behoorlijk.
Het zal denk ik sneller gaan door de opgedane kennis ipv door de updates.

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste