Beakzz schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:48:
[...]
- Engineering resources to help with GPU and memory optimization
Zou top zijn als ze het daar door beter draaiend krijgen op de Xbox series, want dan zal ik het ook weer eens op de bank spelen.
Ik speel het op PC met meestal mijn XBOX series controller en soms met toetsenbord en muis. Het is voor mij nogal wennen omdat de muis hierbij het handigst rechts ligt en ik hem normaal links gebruik, maar met toetsenbord heb je een paar extra toetsen tot je beschikking zodat je makkelijker kan rennen of 1/helft/alles van een grondstof kan oppakken uit je inventory of boxen, en met de muis kan ik makkelijker mikken op de kaart als ik wil respawnen of fast travellen. Dat werkt met de controller net wat lastiger.
Ik hoop alleen dat er wat meer knoppen te remappen worden in de toekomst, want ik gebruik mijn kaart best veel maar die kan je alleen met M oproepen. Dan is de knop op de controller weer handiger 😎
Mijn zoontje is er ook helemaal verslingerd aan, maar omdat hij niet zo veel op de PC mag gaat het natuurlijk niet zo snel. Leuk om te zien wat een andere spellogica hij heeft dan ik. Hij beschouwt het als een soort samensmelting van Minecraft en Pokémon (Go), waar hij beide nogal fan van is.
Ik heb hem vanavond maar wel even (op zijn verzoek) wat vooruit geholpen van level 8 naar 11, zodat hij wat makkelijker aan resources kan komen (betere en meer pals die kunnen minen en houthakken), en nu mag hij zelf weer verder klooien zodat ik ook weer met mijn eigen wereld verder kan 😋