Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:01
taker1987 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:06:
[...]

gelukkig een bedrijf die weet wat ze doen , geen valse beloftes zoals met the day before _/-\o_ _/-\o_

toen ik de game voor het eerst opstarte had ik wel gelijk een nintendo vibe
zelda / pokemon vibe .. de geluidjes , maar ook de pals die soms echt wel op een pokemon lijkt
Ik zelf heb nooit Pokemon gespeeld of zelf de laatste 30 jaar denk ik geen Nintendo aangeraakt.
De laatste was de NES /SNES geloof ik.
Zelda / Mario waren toen een beetje de games die ik speelde.
Dus die hele Pokemon rage heb ik alleen van horen mee gekregen, en heb daar ook met die tv series nooit echt wat aan gevonden.
Wel eens even meegelopen met iemand die Pokemon die je buiten kon doen met je smartphone.
Heb daar wel lol mee gehad .... Maar is niets voor mij. ( maar komt misschien omdat ik me er niet echt in verdiept heb.
Maar deze game vind ik wel grappig ..
Want heb veel van dit soort games gespeeld , ARK , Conan, My Time Portia en Valheim
En nog vele andere die een beetje hier mee overeen komen.
Maar deze is wel grappig ,, alleen als het straks weer onoverzichelijk gaat worden dan denk ik dat ik hem weer even een tijd links laat liggen...
Weet nu af en toe al niet eens meer wie wat doen en waar ze mee bezig zijn. :)

Ben ook meer iemand die van simulatie games houd, ETS 2, ATS , en MSFS en op zijn tijd een RPG

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 25-01-2024 11:33 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 20:31
Beakzz schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:20:
[...]

Wel opvallend dat Nintendo nu pas bedenkt of het wat gaat ondernemen terwijl de trailer uit 2021 die gelijkenissen al laat zien. Ze hadden geen succes verwacht?
Precies dat, als de game maar een matig succesje was had het pokemon company geen reet uitgemaakt. Maar nu gaan ze sowieso een rechtzaak aanspannen nu het over zoveel geld gaat en het toch een soort concurrent is ook al is het niet op de Switch.

Wel benieuwd wat er gaat gebeuren want er is duidelijk wel veel gejat, maar er zijn ook weer genoeg dingen anders en lijkt mij dat de makers van Palworld wel rekening hebben gehouden hiermee alhoewel hadden ze dit succes ook weer niet verwacht hebben waarschijnlijk :+

Ik denk dat het vooral goed is zoals al meer mensen zeggen hier dat Pokemon is wat concurrentie krijgt, zodat ze is wat meer gaan vernieuwen met de volgende games.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:49
ravw schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:31:
[...]

Ik zelf heb nooit Pokemon gespeeld of zelf de laatste 30 jaar denk ik geen Nintendo aangeraakt.
De laatste was de NES /SNES geloof ik.
Zelda / Mario waren toen een beetje de games die ik speelde.
Dus die hele Pokemon rage heb ik alleen van horen mee gekregen, en heb daar ook met die tv series nooit echt wat aan gevonden.
Wel eens even meegelopen met iemand die Pokemon die je buiten kon doen met je smartphone.
Heb daar wel lol mee gehad .... Maar is niets voor mij.
Maar deze game vind ik wel grappig ..
Want heb veel van dit soort games gespeeld , ARK , Conan, My Time Portia en Valheim
En nog vele andere die een beetje hier mee overeen komen.
Maar deze is wel grappig ,, alleen als het straks weer onoverzichelijk gaat worden dan denk ik dat ik hem weer even een tijd links laat liggen...
Weet nu af en toe al niet eens meer wie wat doen en waar ze mee bezig zijn. :)
jah dat is wel een leuke vergelijking idd , ARK , Conan , valheim etc ...

maar goed zo kende ik ook mensen die niks hebben met harry potter , maar hogwarts legacy toch hun game of the year geworden is :+

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
taker1987 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:33:
[...]

jah dat is wel een leuke vergelijking idd , ARK , Conan , valheim etc ...

maar goed zo kende ik ook mensen die niks hebben met harry potter , maar hogwarts legacy toch hun game of the year geworden is :+
Ja die game vond ik ook wel erg gaaf , heb daarna pas een beetje de films zitten kijken van Harry Potter .
Dan heb je toch wel die erkenning uit de game.
:9

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:49
Stylze schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:33:
[...]

Precies dat, als de game maar een matig succesje was had het pokemon company geen reet uitgemaakt. Maar nu gaan ze sowieso een rechtzaak aanspannen nu het over zoveel geld gaat en het toch een soort concurrent is ook al is het niet op de Switch.

Wel benieuwd wat er gaat gebeuren want er is duidelijk wel veel gejat, maar er zijn ook weer genoeg dingen anders en lijkt mij dat de makers van Palworld wel rekening hebben gehouden hiermee alhoewel hadden ze dit succes ook weer niet verwacht hebben waarschijnlijk :+

Ik denk dat het vooral goed is zoals al meer mensen zeggen hier dat Pokemon is wat concurrentie krijgt, zodat ze is wat meer gaan vernieuwen met de volgende games.
ik denk dat het bij pokemon game fans niet alleen gaat om vernieuwing , want de laatste game doet dat wel aardig met die open wereld .. het nadeel is dat de versie gewoon niet geoptimaliseerd is , nintendo is gewoon te lui in veel games geworden .. kijk naar de laatste zelda open world game , en vergelijk die is met de laatste open world game van pokemon .. het kan gewoon niet meer ... wat ik dan wel bijzonder vind is dat ze wel games werkend krijgen op de switch die nog beter er uit zien / draaien dan de laatste pokemon game , denk bijvoorbeeld aan een witcher 3 / hogwarts legacy .

Nintendo moet gewoon of de games naar een pc brengen , en veel meer doen aan optimalisatie .. de laatste mario daar in tegen is wel weer echt een perfecte game..

maar denk in het algemeen dat nintendo gewoon te lui geworden is .. geld komt toch wel binnen want de games worden nog steeds goed verkocht .. beetje de never change a winning team gevoel denk ik ....

dus hoop dat bij deze game eindelijk de ogen van nintendo is worden geopend

[ Voor 8% gewijzigd door taker1987 op 25-01-2024 11:38 ]

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:46

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Nintendo heeft alle recht om erna te kijken, het feit dat sommige Pals wat van Pokémons weg hebben is inderdaad wel waarheid. Maar de ontwikkelaar heeft zelf ook al aangegeven dat ze zoveel mogelijk hun eigen beestjes hebben geprobeerd te maken om zo geen Plagiaat te maken, ik denk dat Nintendo ook snel tot de conclusie komt dat het een compleet ander spel is en geen concurrent van Pokémon.

Persoonlijk ben ik juist heel blij met Palworld, want eindelijk een nieuw open wereld spel waarin je beestjes mag verzamelen met elementen van ARK. Beter kan toch bijna niet en dat zie je ook terug in de cijfers, want wat is dit spel toch door het dak gegaan.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:32
Beakzz schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:20:
[...]

Wel opvallend dat Nintendo nu pas bedenkt of het wat gaat ondernemen terwijl de trailer uit 2021 die gelijkenissen al laat zien. Ze hadden geen succes verwacht?
Ik denk dat ze er al achteraan zaten sinds de eerste trailer hoor maar dat is gebleken dat ze niet veel kans hebben om het te stoppen. Dat deze reactie nu pas komt is waarschijnlijk omdat zo veel mensen er over praten en zich afvragen wat the pokemon company er aan gaat doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03:47
Ik begrijp nog steeds niet helemaal waar het spel naartoe wilt. Het voelt voor mij als een open wereld waarbij het doel is alle pals te vangen en bosses te verslaan maar ondertussen zou het een open wereld survival RPG zijn

Survival merk ik zelf vrij weinig van het is niet echt "overleven" Ook de RPG aspect mis ik want er is verder weinig verhaal of interactie met de wereld / npc dat het voor mij niet voelt als "role playing".

Ik vermaak mij op zich wel met het spel ik ben inmiddels level 25

ben benieuwd welke koers het opgaat
de road map laat wel het een ander zien maar daaruit zie ik ook weinig survival aspects, meer pals, bossen en pvp voor de pals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalnilson
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-07 13:33
Aangezien hier nog een aantal liefhebbers zijn van het spel. Kunnen we niet een server oprichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 18:59
ronalnilson schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:39:
Aangezien hier nog een aantal liefhebbers zijn van het spel. Kunnen we niet een server oprichten?
Is al een paar keer geopperd, maar niemand die echt stappen heeft ondernomen. Nu zag ik wel een reactie waarin iemand aan gaf dat zijn basis geraid was toen hij offline was dus daar zou ik niet echt zin in hebben. Geen idee of je raids ook uit kan zetten op een server :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakwondo
Beakzz schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:03:
[...]

Is al een paar keer geopperd, maar niemand die echt stappen heeft ondernomen. Nu zag ik wel een reactie waarin iemand aan gaf dat zijn basis geraid was toen hij offline was dus daar zou ik niet echt zin in hebben. Geen idee of je raids ook uit kan zetten op een server :?
Ja dat kan
zover ik weet kan je elke instellingen aanpassen op zowel offline als op een server

2024/01/25 Update Patch v0.1.3.0

change log

Update has been released.

Changes are as follows:

===

▼Main changes
・Fixed a bug where the loading screen did not end when logging into the world
・Fixed a bug where the world date was not displayed correctly and appeared to reset.
・Corrected various incorrect text
・Countermeasures against various cheats and exploits

===
We will continue to place top priority on fixing major issues.
Thank you for your continued support of Palworld.

[ Voor 34% gewijzigd door Tweakwondo op 25-01-2024 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25
Ik denk dat de balans nog een beetje mist. Niet heel gek voor een Early Access game.

In het begin is het best pittig om te overleven. De tutorial stuurt je in de verkeerde richting en ik heb gemerkt dat wanneer ik met spelers ben die niet met het genre bekend zijn ze regelmatig neervallen van de honger. De opbouw hiervan zou wel wat trager mogen. Het is nu alles of niets.

De midgame gaat vervolgens ineens heel hard. Zodra je een dino vangt (level 11-15) dan heb je ineens meer dan duizend hout. Combineer dat met het enorme aantal pall's dat in je base kunnen werken en kun je onbeperkt ballen en arrows produceren. Sterker nog, ze worden voor je geproduceerd.

Oplossing in an sich niet heel complex. De midgame een stuk duurder maken zodat je langer in de kampvuur fase blijft hangen. Minder palls in de base en ze moeten minder effectief zijn in harvesten.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Tweakwondo schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:10:
Ik begrijp nog steeds niet helemaal waar het spel naartoe wilt. Het voelt voor mij als een open wereld waarbij het doel is alle pals te vangen en bosses te verslaan maar ondertussen zou het een open wereld survival RPG zijn

Survival merk ik zelf vrij weinig van het is niet echt "overleven" Ook de RPG aspect mis ik want er is verder weinig verhaal of interactie met de wereld / npc dat het voor mij niet voelt als "role playing".

Ik vermaak mij op zich wel met het spel ik ben inmiddels level 25

ben benieuwd welke koers het opgaat
de road map laat wel het een ander zien maar daaruit zie ik ook weinig survival aspects, meer pals, bossen en pvp voor de pals?
Het is gewoon Ark met pokémon ipv dino's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
sdk1985 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:40:
[...]

Het is gewoon Ark met pokémon ipv dino's.
Ik ben niet bekend met Ark enkel van naam

wat jij beschrijft over de balans ervaar ik ook heel erg het begin ging langzaam en elke upgrade in het kamp was leuk nou gaat alles zo snel dat ik veel dingen nog niet heb kunnen maken maar al ver daarboven de level zit.
Maar goed het is natuurlijk een EA game wat niet reflecteert met de aantal spelers wow :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Met heul veul uurtjes in Ark, op z'n engels 'its scratches the same itch'

Ark primair is ook een spelletje van 'catch the dino', het einddoel/progressie ervan is nu een compleet ander niveau, maar raakt dat zelfde niveau van voldoening. Ja, het is niet simpel balletje gooien, het breeden van dino's is een complete game an sich, de bouwmogelijkheden zijn (zeker nu in ascended) velen malen breeder, maar hetzelfde 'ding' doet je gewoon het blijven spelen. Het zijn precies die checkboxes die afgetikt worden waar veel mensen al jaren plezier aan hebben, maar het moet wel in je straatje van gameplay passen.

De kern van zulke games zijn gewoon 'sandbox', natuurlijk met wat richters en pijlers, maar het is wat jij wil doen. Alle dino... pals capturen, je base mooi en vet bouwen, alle bosses neermeppen en cap-level worden, breeden voor perfecte combo's en unieke combo's, het is gewoon een grote doos vol met lego, doe je ding. Waar 1 de handleiding volgt, de ander leuke auto's maakt en een ander weer technische machines maakt, het is absoluut niet niet voor iedereen om zo 'vrij' te zijn in een game.

Palworld heeft behoorlijk wat bouwsteentjes nu al goed klaarliggen, de random raids, de dungeons, bosses, rare spawns, mining/crafting/materials, je 'slaafjes werken voor je' (Ark is dat gewoon auto craft en auto-gather op dino's), grote collectie aan Pals, diverse fauna's, de mechanics an sich, het is een behoorlijk sterke basis en het is aan hun daar verder in te werken.

De uiteindelijke route, tijd zal het vertellen. PVP zelf zit ik zeker niet op te wachten (absoluut niet in huidige staat), maar voor veel mensen (getuige de sales) tikt het gewoon de juiste boxjes aan om de game leuk te vinden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Palworld is gelukkig een stuk minder een sandbox dan Ark en heeft duidelijke doelen. In ieder geval zo ver ik het nu heb gespeeld is alles wat je doet min of meer in het doel van de volgende missie. Ik zit nu op level 21.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Voor die €26 nu ook aangeschaft. Moet zeggen dat t me wel bevalt. Lekker chill spel, ziet er leuk uit. Geen idee hoe lang dit leuk blijft. Valheim vond ik ook fantastisch maar na 40 uur was dat ook wel klaar. Ach, voor die paar euro weer wat uurtjes plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04:18
Is dit spel niet vooral populair in azie? ik zie op twitch super veel koreaanse streamer dit spel stream en hier in het westen een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
sdk1985 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:33:
Palworld is gelukkig een stuk minder een sandbox dan Ark en heeft duidelijke doelen. In ieder geval zo ver ik het nu heb gespeeld is alles wat je doet min of meer in het doel van de volgende missie. Ik zit nu op level 21.
Wat ik zou leuk aan ark vond , is die vrijheid ..
Ik zelf gaat geen beesten vangen in ark, maar mij is het meer een trek door de wereld heen.
Dus je begin even met een kleine basis te bouwen en je eten en drinken goed gaat. Dan op zoek naar een nieuwe leuk plekje om daar weer iets groters te bouwen.
En dan zonder die beesten aan te vallen of de ownen.
Zo deed ik heb met Conan ook, die is echt wel meer geschikt er voor
Soms wel even vechten maar verder ook niet.

Maar deze game is echt meer het op zoek gaan naar kisten en nieuwe Pets :D
En zorgend at alles ene beetje goed loopt.
Heb net die boss verslagen van die opdracht , maar verder heb je dan geen updrachten meer .... dus nu een beetje rond lopen of vliegen.
En nu zo veel KKND .. ook wel Krush Kill 'N Destroy alles wat je tegen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 12:47
ravw schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:34:
[...]

Wat ik zou leuk aan ark vond , is die vrijheid ..
Ik zelf gaat geen beesten vangen in ark, maar mij is het meer een trek door de wereld heen.
Dus je begin even met een kleine basis te bouwen en je eten en drinken goed gaat. Dan op zoek naar een nieuwe leuk plekje om daar weer iets groters te bouwen.
En dan zonder die beesten aan te vallen of de ownen.
Zo deed ik heb met Conan ook, die is echt wel meer geschikt er voor
Soms wel even vechten maar verder ook niet.

Heb net die boss verslagen van die opdracht , maar verder heb je dan geen updrachten meer .... dus nu een beetje rond lopen of vliegen.
Ik zou catch ook toevoegen aan die term 8)7

Je kunt pals ook "upgraden". Daar heb je dan wel 4-16-32-? van diezelfde pal voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
DivineNL schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:59:
[...]

Ik zou catch ook toevoegen aan die term 8)7

Je kunt pals ook "upgraden". Daar heb je dan wel 4-16-32-? van diezelfde pal voor nodig.
Ik heb zo ding staan waar je die beesten indoet maar hoe werkt dat .. moet je dan 4 van die beesten er in gooien want ik heb er zat van ieder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
sdk1985 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:39:
Ik denk dat de balans nog een beetje mist. Niet heel gek voor een Early Access game.

In het begin is het best pittig om te overleven. De tutorial stuurt je in de verkeerde richting en ik heb gemerkt dat wanneer ik met spelers ben die niet met het genre bekend zijn ze regelmatig neervallen van de honger. De opbouw hiervan zou wel wat trager mogen. Het is nu alles of niets.

De midgame gaat vervolgens ineens heel hard. Zodra je een dino vangt (level 11-15) dan heb je ineens meer dan duizend hout. Combineer dat met het enorme aantal pall's dat in je base kunnen werken en kun je onbeperkt ballen en arrows produceren. Sterker nog, ze worden voor je geproduceerd.

Oplossing in an sich niet heel complex. De midgame een stuk duurder maken zodat je langer in de kampvuur fase blijft hangen. Minder palls in de base en ze moeten minder effectief zijn in harvesten.
Zelf speel ik dit spel niet echt voor de uitdaging vandaar dat difficulty op normal staat en je moet ook een beetje geluk hebben met de pals als het om bv. houthakken gaat. Ik had zo'n paars hert en als hij werkte ging het vrij hard, maar die werd er depressief van en ging dan doelloos rondzwerven.. Nu heb ik er 1 die langzaam werkt, maar door blijft gaan zonder te zeuren.

Voor de rest kan je bijna alles instellen wat je aanhaalt (ook midsave). Max aantal pals per base, hunger rate en gather rate per 0.1 dus het lijkt mij dat iedereen zijn eigen uitdaging kan maken (world settings/custom settings)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
sdk1985 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:39:

Je kan de balans geheel aanpassen aan je eigen wensen, voor mijn dochter heb ik hem lekker makkelijk gemaakt :)

Ik heb hem ook eindelijk aan de praat op de PC, soort van dan want hij crashed af en toe nog steeds via deze methode:

When I boot the game, I get the "Failed to login EOS" error.
Click OK to the next screen, where it says multiplayer unavailable.
**wait** on this screen until you get *another* EOS TimeOut error!
Click OK and proceed to the main menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
ravw schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:34:
[...]

Op je map staan ook alle andere bosses aangegeven dus de opdracht boss was alleen maar een voorbeeld. Vind het alleen jammer dat de andere bosses (die ik tot nu toe zie) meelevelen ipv een paar levels hoger zijn voor wat uitdaging. De Dungeons die ik tot nu toe heb gedaan zijn dan weer vaak te laag (dus had ik eerder moeten vinden)

Verder heb je inderdaad enkel de palbox opdrachten om meer pals op je basis te kunnen huisvesten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Heb nu ook mijn eigen vliegtuig tot mijn beschikking
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IaTj60JEVcA6Cy79NzixmuS1qW8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JRAsnXwooLQru1VT9nOKTr29.png?f=fotoalbum_large

Mooi nu op Eieren jacht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4nseQ0MTMypU7TEdmzF-fOsvWD4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3nuptqkZSmZ6imGPDzhwUtJq.png?f=fotoalbum_large

Deze heb ik ook al gevangen genomen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wUMwqagTfLIqiqjitTubhXDP_0w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Uje3psI6p17E56rIiJ1x5Qlf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Palindrome schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:12:
Is dit spel niet vooral populair in azie? ik zie op twitch super veel koreaanse streamer dit spel stream en hier in het westen een stuk minder.
Wereldwijd populair :P

En als ik twitch check gesorteerd op viewers is minder dan de helft aziaat hoor :P
Ligt ook aan de tijd. als je op twitch kijkt wanneer het in NA avond is dan zie je weer meer amerikanen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gxay2Ptfid2bAl5H4bNHlP5W_qU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4HscMYK0MXrj4X913wHaVsbc.png?f=fotoalbum_large

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04:18
Ricmaniac schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 19:40:
[...]

Wereldwijd populair :P

En als ik twitch check gesorteerd op viewers is minder dan de helft aziaat hoor :P
Ligt ook aan de tijd. als je op twitch kijkt wanneer het in NA avond is dan zie je weer meer amerikanen.

[Afbeelding]
Ja ik keek vanmiddag om half 4 en gesorteerd op meeste viewers was 90% van de eerste pagina Koreaans of uit een ander Aziatisch land.

Dan is het daar middernacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Wajo! Bossfight 2 net gewonnen, maar die had behoorlijk hoge HP van 70K... Maar nu kom ik bij de 3e bossfight aan en heeft die gewoon 130k hp |:(

Wish me luck :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Yessss!!!
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ul47TpAEvrQHVhvcLiKKOzAI7jM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MFODw9N5LTFfmGGIweCXhqyB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Ziek hoor hoe snel je bij die boss bent en hem ook verslagen hebt :P 0.37% van de spelers hebben hem pas haha.

Maar jij speelde ook met flink verhoogde XP toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Zo ben even helemaal op nieuw begonnen , weet nu een beetje wat er verwacht word dus nu gelijk even een beetje goed begin maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ricmaniac schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 22:08:
Ziek hoor hoe snel je bij die boss bent en hem ook verslagen hebt :P 0.37% van de spelers hebben hem pas haha.

Maar jij speelde ook met flink verhoogde XP toch ?
Nee ik heb niks met de XP slider gedaan, heb alleen die van de eieren naar 4 uur gezet en de rest staat op standaard. Moeilijkheidsgraad is ook medium :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 18:00
Aaah ik heb nu al meerdere luckies gekilled

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_1056qqxfc4xq-DpXpz3z2v_4Js=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XclLFjEH7HOeVyWKANKnIclc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakwondo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C1ONDEi8OvPwUkyMbsm7TjKBAr8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bqaarslo2lP5QD1Tr2tcCOOM.png?f=user_large

Wat voor legendarisch pal zal hier in zitten? Ik heb geen instellingen aangepast speel enkel op normal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Tweakwondo schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 00:31:
[Afbeelding]

Wat voor legendarisch pal zal hier in zitten? Ik heb geen instellingen aangepast speel enkel op normal...
Ja dat is een beste tijd, ik ben benieuwd wat je eruit krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Goedemorgen,

ik heb van de week wat uurtjes palworld gespeeld, best vermakelijk:D nu wil ik deze ochtend weer verder(pc maar dan via de MS store/xbox app) maar nu krijg ik de melding " We couldnt sign you in to xbox live " , nu start ik de game vanuit de xbox app waar ik wel op ingelogd ben.

Meerdere mensen hier problemen mee?

Ik kom er niet door helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stomley
Het is zo jammer dat een base overzetten zoveel werk is xD.

Mijn begin base wil ik liever wat verder de map in zetten op een open terrein, maar zo geen zin om alles over te zetten xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
mfneed schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:31:
Goedemorgen,

ik heb van de week wat uurtjes palworld gespeeld, best vermakelijk:D nu wil ik deze ochtend weer verder(pc maar dan via de MS store/xbox app) maar nu krijg ik de melding " We couldnt sign you in to xbox live " , nu start ik de game vanuit de xbox app waar ik wel op ingelogd ben.

Meerdere mensen hier problemen mee?

Ik kom er niet door helaas.
Heb je die Xbox live app geupdate
Als je op Windows speelt even je updates na lopen want ik had er weer aardig wat van morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
ravw schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:51:
[...]

Heb je die Xbox live app geupdate
Als je op Windows speelt even je updates na lopen want ik had er weer aardig wat van morgen
Thanks voor het meedenken, heb er 1 klaar staan die en die zojuist geinstalleerd maar helaas zonder succes... Kan op " More Info" klikken maar wordt je 0,0 wijs uit. Opnieuw inloggen via switch account werkt helaas ook niet :(

EDIT: Nu even een andere game downloaden en testen xD

EDIT2: andere games via de xbox app op pc werken ook niet. dus heb wat uitzoekwerk te doen :)

[ Voor 13% gewijzigd door mfneed op 26-01-2024 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
stomley schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:51:
Het is zo jammer dat een base overzetten zoveel werk is xD.

Mijn begin base wil ik liever wat verder de map in zetten op een open terrein, maar zo geen zin om alles over te zetten xD
Maak anders een tweede basis en bouw daar alles langzaam op of sloop een voor een bij je eerste basis, want je krijgt alle resources gewoon terug en dan hoef je alleen maar te fast travelen tussen basis 1 en basis 2 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
G_Dragon schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:01:
[...]

Maak anders een tweede basis en bouw daar alles langzaam op of sloop een voor een bij je eerste basis, want je krijgt alle resources gewoon terug en dan hoef je alleen maar te fast travelen tussen basis 1 en basis 2 O-)
Haha ja heb al een 2e basis voor ore mining, maar wil de 1e basis naar voren schuiven, maar dat kan natuurlijk alleen makkelijk als je een fast travel er heen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-09 22:20
stomley schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:12:
[...]

Haha ja heb al een 2e basis voor ore mining, maar wil de 1e basis naar voren schuiven, maar dat kan natuurlijk alleen makkelijk als je een fast travel er heen hebt.
Welk level is je base ? Aan lvl 15 kan je er 3 maken. Dan is het wel gemakkelijker om een base te verhuizen.
En zo heb je ook een fast travel in zones waar er geen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
stomley schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:12:
[...]

Dan zet je wat kisten naast de Palbox in basis 2 en verhuis je al je resources en dan bouw je basis 1 ergens anders en verhuis je alle spullen weer daar heen. Je kan overcumbered travelen dus het meeste werk zal alles naar de kist(en) naast de palbox brengen in basis 1.
DivineNL schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:54:
Weet niet of het een typo is, maar derde base is toch pas vanaf 30-32?
Base level gaat maar tot level 15 zo ver ik weet (voor nu)

[ Voor 18% gewijzigd door Beakzz op 26-01-2024 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Boermansjo schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:42:
[...]

Welk level is je base ? Aan lvl 15 kan je er 3 maken. Dan is het wel gemakkelijker om een base te verhuizen.
En zo heb je ook een fast travel in zones waar er geen zijn.
Oh nice. Had geen idee dat je er 3 kan hebben. Lekker bouwen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
Beakzz schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:51:
[...]

Dan zet je wat kisten naast de Palbox in basis 2 en verhuis je al je resources en dan bouw je basis 1 ergens anders en verhuis je alle spullen weer daar heen. Je kan overcumbered travelen dus het meeste werk zal alles naar de kist(en) naast de palbox brengen in basis 1.

[...]

Base level gaat maar tot level 15 zo ver ik weet (voor nu)
Uiteindelijk is het gelukt, maar de kistjes kon ik net niet dichtbij genoeg plaatsen.
Vooral hout en steen is je grootste probleem gezien het gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-09 22:20
DivineNL schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:54:
Nee, aan level 15 van de base. Zelf zal je lvl 32-34 moeten zijn om de dingen te kunnen bouwen.

Ik denk niet dat het level van de base blokkeert aan 15 (Toch niet op de server waar ik speel.)
Wel is het aantal pal's dat je in de base kan plaatsten een instelling. (standaard staat die op 15 denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Boermansjo schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:04:
[...]

Nee, aan level 15 van de base. Zelf zal je lvl 32-34 moeten zijn om de dingen te kunnen bouwen.

Ik denk niet dat het level van de base blokkeert aan 15 (Toch niet op de server waar ik speel.)
Wel is het aantal pal's dat je in de base kan plaatsten een instelling. (standaard staat die op 15 denk ik)
My bad, had het base level gedeelte gemist :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skassie
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Deze week ook paar uurtjes in de game gestoken en moet zeggen ben niet ontevreden. Nu alleen nog even de besturing beter onder knie krijgen want "vergeet" steeds wat ik ook weer moest doen.

Zal nog gewenning zijn hoop ik

maak niet van jouw verwachting mijn verplichting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Hmm nu al 2x een Ice mammoth sadle gemaakt, alleen de functie om erop te rijden word niet actief, bugje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Hmm raar, heb je het beest wel in je party? (niet dat je vanuit je base probeerd te mounten zonder hem zelf gesummoned te hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ja hij zit zeker in de party, lukt het bij jou wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Rev! schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:04:
Hmm nu al 2x een Ice mammoth sadle gemaakt, alleen de functie om erop te rijden word niet actief, bugje?
Die heb ik nog niet gemaakt, mocht ik vanavond gaan spelen zal ik wel even testen. Weet trouwens geen eens zeker of ik die Ice Mammoth al heb gevangen, maar je hoort van me!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Palworld region levels:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/osVoswFvzCYDY6wuZ_HjnVdRt9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jFewxRzZvnDi4nYfbhgjBIiN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
skassie schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:35:
Deze week ook paar uurtjes in de game gestoken en moet zeggen ben niet ontevreden. Nu alleen nog even de besturing beter onder knie krijgen want "vergeet" steeds wat ik ook weer moest doen.

Zal nog gewenning zijn hoop ik
Hoevaak ik wel niet een pal ball heb gegooid ipv mijn pal uit zijn bal te gooien is ontelbaar.. Ik zou graag keybinding willen zien in een update :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Tweakwondo schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:38:
[...]

Hoevaak ik wel niet een pal ball heb gegooid ipv mijn pal uit zijn bal te gooien is ontelbaar.. Ik zou graag keybinding willen zien in een update :|
Haha ja dat heb ik ook een paar uur volgehouden, maar nu ben ik het wel gewend. Ook het cancelen van de bal gooien werkt niet (altijd) goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07:01
G_Dragon schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:09:
[...]

Ja kan totaal 3 basissen maken dus waarom je er dan geen tweede en upgrade je de eerste basis? :D
Eerste basis heb ik op diezelfde plek van jou gemaakt. Alleen dat was een mooie houten basis. Die was binnen 2 minuten afgebrand bij een raid. Toen overal en nergens mijn zooi maar buiten neergeknald.

Nu heb ik de 2de bij allemaal ore neergeplant. Daar ga ik grote stenen muren omheen plaatsen. Alleen merk ik dat hoogteverschil funest is om mooie muren te maken :') krijg die muren en fundering niet geleveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
Rickokun schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 21:08:
[...]

Eerste basis heb ik op diezelfde plek van jou gemaakt. Alleen dat was een mooie houten basis. Die was binnen 2 minuten afgebrand bij een raid. Toen overal en nergens mijn zooi maar buiten neergeknald.

Nu heb ik de 2de bij allemaal ore neergeplant. Daar ga ik grote stenen muren omheen plaatsen. Alleen merk ik dat hoogteverschil funest is om mooie muren te maken :') krijg die muren en fundering niet geleveld.
Hèhè ja het build gedeelte heeft nog wel iets werk nodig :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik ben vandaag begonnen via de gamepass versie. Moet wel wennen, heb nu de eerste lamballen gevangen en katten aan het werk gezet. Het vangen / werpen van de pokeballs vind ik qua mechanic niet zo vloeiend werken. Gooi geregeld dwars door een beestje heen, of in een boog eroverheen. En zo raak je snel door je voorraad heen. Als je world niet connected is ga je dan ook last krijgen van raids? Zo ja anders maar meteen met steen beginnen met bouwen voor ik mijn houten basis ook in vlammen zie opgaan. Neig zelf er naar om op een bergpas mijn eerste basis te bouwen. Overzicht over de vlakte beneden, maar een maar om binnen te komen dus makkelijk verdedigen.

Verder irritant dat je by default al langzaam loopt maar als verhoed hamsteraar kun je al heel snel 3x niks meer. Drop nu dan de helft aan steen en hout maar op de grond bij gebrek aan beter alternatief. Zijn er pals die als pakezel in te zetten zijn? Ga ik die als eerste vangen, want net als in Minecraft ben ik van het hamsteren van resources. En asap een veestapel op orde krijgen. Genoeg kippen gezien, nu nog koeien/varkens. Voedsel bereiden doet me denken aan BotW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Joosie200 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 21:30:
Ik ben vandaag begonnen via de gamepass versie. Moet wel wennen, heb nu de eerste lamballen gevangen en katten aan het werk gezet. Het vangen / werpen van de pokeballs vind ik qua mechanic niet zo vloeiend werken. Gooi geregeld dwars door een beestje heen, of in een boog eroverheen. En zo raak je snel door je voorraad heen. Als je world niet connected is ga je dan ook last krijgen van raids? Zo ja anders maar meteen met steen beginnen met bouwen voor ik mijn houten basis ook in vlammen zie opgaan. Neig zelf er naar om op een bergpas mijn eerste basis te bouwen. Overzicht over de vlakte beneden, maar een maar om binnen te komen dus makkelijk verdedigen.

Verder irritant dat je by default al langzaam loopt maar als verhoed hamsteraar kun je al heel snel 3x niks meer. Drop nu dan de helft aan steen en hout maar op de grond bij gebrek aan beter alternatief. Zijn er pals die als pakezel in te zetten zijn? Ga ik die als eerste vangen, want net als in Minecraft ben ik van het hamsteren van resources. En asap een veestapel op orde krijgen. Genoeg kippen gezien, nu nog koeien/varkens. Voedsel bereiden doet me denken aan BotW.
Dat je door ze heen gooit heb ik nog niet gehad. Mijn probleem is dat ik ze vaak kill zonder dat ik het wil :o Enig reden dat ik de speer nog bij mij hou.

Er geen pakezels zo ver ik weet, maar je eerst op weight focussen bij het levelen is geen slecht idee in dit spel. Daar na komen health,stamina en strenght wel.

Je gaat zeker raids krijgen vanaf base level 6 (tenminste bij mij begon het rond die tijd). Je kan het ook uit zetten in je world opties als je er niet op zit te wachten. Ik heb het uitgezet na de eerste fire raid (ja toch weer wel voor wie al langer mee leest :P ) en ik mis er helemaal niets aan. Natuurlijk is het een makkelijke manier om aan wat pals te komen die uit andere gebieden komen, maar heerlijk dat ik in mijn base de controller kan neer leggen en even wat drinken kan gaan pakken. De uitdaging in dit spel vind ik wel in bepaalde pals vangen in de de hogere level gebieden.

Als je de raids niet uit wilt zetten zou ik wel de optie uit zetten dat constructies langzaam kapot gaan en dan de verdediging verder buiten je bouwgebied zetten bij een chokepoint zoals ik na de grote brand had gedaan :

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/77917308

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Inmiddels bijna 2 dagen in het spel zitten, wat blijft het verslavend!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-dtAQeWkH9F6SKECgRz8NZoOgEk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TxTJC1JG0IudKFVhb8YC8Yrq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWCkCLDXsH-sc9Jd5Q3GWZAHc8s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R2p9yvbyBFHmvN5foTTT188M.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dmmtPtVIk7yuvVPMiz_Ojd3TNbE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VHWT21bPBYkTvcGLOLRlDOwu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qoRNBw90JAgXWx0Tf4iILd0dfqM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2nsuQK3V2npEuqspKx1xbBnG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R85q19sESVcpCraT7Vy_SfjJ5mA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fg7OLfoMj6kVr7wvdN7yTouy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_uL0RDxpLcorYWcPgJjJJOOk6Pw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GZwnrelT5shrHnpl3t3iQGuL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Zo, base level 6. Inmiddels een Eevee / cremis en pengolet/piplup te pakken. Maar niet nadat ik eerst wasted ging op een lvl 14 creature. Een dino met bladeren om zijn nek. En er liep vrolijk een lvl 38 mammoet rond bij mijn base 225 / - 500. Je hebt hout, steen, berries overal. Nabij wat water, maar 1 brug te verdedigen. Wel is 1 van mijn cattiva nu ziek. Iets met een red eye en neglect. Maar de medicine bench kan ik nog niet bouwen. Idem voor de jacuzzi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
Zijn er eigenlijk meer Settlements met merchants behalve die small in het begin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Welke party squad hanteren jullie? Van elk element 1? En ik dacht: kan het besproeien van de bessenplantage wel overlaten aan mijn pinguïn. Blijkt ie een destructable te zijn. Enig idee of je voor je een pal vangt kunt previewen wat zijn sterke en zwakke punten zijn? Ik zie voor nu enkel een lvl en gok er maar op.

Een paar van de lamballen zijn dan weer depressief, een ander weer stronghold strategist. Ik merk al dat ik meer pals moet vangen wil ik de beste setup hebben qua sterke punten. Ben nog op zoek naar een aipom type, of in elk geval eentje met gardening als pluspunt. Dan is mijn bessenkwekerij geautomatiseerd. Pinguïns voor water, aapjes voor zaaien, andere die rondscharrelen zoals de cattiva voor transport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Joosie200 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 12:22:
Welke party squad hanteren jullie? Van elk element 1? En ik dacht: kan het besproeien van de bessenplantage wel overlaten aan mijn pinguïn. Blijkt ie een destructable te zijn. Enig idee of je voor je een pal vangt kunt previewen wat zijn sterke en zwakke punten zijn? Ik zie voor nu enkel een lvl en gok er maar op.

Een paar van de lamballen zijn dan weer depressief, een ander weer stronghold strategist. Ik merk al dat ik meer pals moet vangen wil ik de beste setup hebben qua sterke punten. Ben nog op zoek naar een aipom type, of in elk geval eentje met gardening als pluspunt. Dan is mijn bessenkwekerij geautomatiseerd. Pinguïns voor water, aapjes voor zaaien, andere die rondscharrelen zoals de cattiva voor transport.
In de "Pokedex" kan je een pal selecteren, en dan kan je zien welke perks ze hebben.
Ik ben net een paar uur bezig, dus druk aan het ontdekken wat handig is. Heb nu een simpel houten huisje met een bed, 5 slaapplaatsen voor pals en mijn eerste bessenveldje.
Ik loop ook vooral tegen de hoeveelheid zooi die je kan tillen aan, dus ik heb de meeste van mijn stats-punten besteed aan het vergroten van die hoeveelheid. Eerst maar eens de basis een beetje neerzetten en dan ga ik wel meer focussen op aanval en verdediging enzo. Het is in ieder geval wel vermakelijk.

De beestjes zijn inderdaad wel heel erg gebaseerd op Pokémon, maar verder hebben ze best een eigen combinatie van elementen uit andere spellen gepakt en daar een eigen draai aan gegeven. Ik vermoed dat hier de nodige uren in gaan zitten O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
gwystyl schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 12:43:
[...]
In de "Pokedex" kan je een pal selecteren, en dan kan je zien welke perks ze hebben.
Ik ben net een paar uur bezig, dus druk aan het ontdekken wat handig is. Heb nu een simpel houten huisje met een bed, 5 slaapplaatsen voor pals en mijn eerste bessenveldje.
Ik loop ook vooral tegen de hoeveelheid zooi die je kan tillen aan, dus ik heb de meeste van mijn stats-punten besteed aan het vergroten van die hoeveelheid.
Aha, die index heb ik nog te weinig geraadpleegd. Ik heb er ook na gisterenavond nog maar 5 uur in zitten. Ben ook op dat punt aanbeland. Simpel houten huis met 1 eigen bed, 5 pal beds, 2 bessenveldjes, 3 kisten en 1 standbeeld. Zie nu ook dat ik een ore punt net buiten de blauwe cirkel heb liggen. Ben dus geneigd om mijn pal base op te pakken en die wat tactischer neer te zetten. De helft van de blauwe cirkel valt nu in het meer/water dichtbij.

Heb vanochtend de eerste vuurvosjes gevangen, zag een elk reindeer rondlopen, denk das handig als mount ala Horizon Zero Dawn. Nou daar dacht het hert anders over. Was ook een lvl 14 vs lvl 7 van mezelf met 1 lvl 7 Eevee bij me. Dus kansloze actie. Maarja je weet het niet. Heb nu ook mijn maximale gewicht opgeplust naar 500, stamina de rest. Het is met klimmen, rennen, hout/ore hakken net als Breath of the Wild. Kost stamina. Dat worden mijn twee skills die ik zoveel mogelijk ga maxen. Aanval/verdediging wordt mijn eigen party squad dus die vind ik minder van belang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Stukkie verder maar dit is wel verslavend hoor haha. Vooral een goed lopende basis neerzetten is fantastisch. Heb een Pal voor houthakken, voor zaadjes planten, weer één voor t bewateren ervan en de volgende harvest het. Vervolgens brengen ze t eten zelf naar hun eetpot. Hoef me daar in ieder geval geen zorgen meer om te maken.

Ook heerlijk dat als je een juiste Pal hebt ze de queue zelf oppakken van bijvoorbeeld het koken of het bouwen.

Heb nu zelf meer tijd om te ontdekken en als ik terug kom kan ik al t hout en steen oppakken of t ligt al in mn kist. Prachtig:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Daan0s schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 13:18:

Ook heerlijk dat als je een juiste Pal hebt ze de queue zelf oppakken van bijvoorbeeld het koken of het bouwen.

Heb nu zelf meer tijd om te ontdekken en als ik terug kom kan ik al t hout en steen oppakken of t ligt al in mn kist. Prachtig:)
Nou dat is mijn eerste doel ook. Zolang er een automatische loop is voor zaaien, sproeien, groeien en snoeien krijg je een afk farm. Kan je lekker op ontdekkingsreis, zet daarnaast een mining team voor ore / steen / hout neer en het regelt zichzelf. In Minecraft regel ik ook eerst een graan/wortel/aardappel farm naast kippen/koeien/varkenfarm. Iron ignot farm met automatisch spawnen van Iron golemn met een name tag zombie zijn de basics. Ben benieuwd of je ook een storage en sorting unit kunt bouwen in palworld.

Storage wel: bouw genoeg kratten en je pals sjouwen alles erin. Beetje die dingen automatiseren vind ik fijn als basic setup. Lees ook dat je pals kunt upgraden door 20 of meer van dezelfde soort te laten samensmelten voor een powerup. Vooral handig als je een shiny of alpha pal type hebt. Kun je makkelijk de afgekeurde werk/vecht pals erin kwijt. Een beetje zoals mijn koeien / varkensfarm. Teveel hutje mutje op elkaar en ze gaan dood, nou teveel minpunten en je bent afgekeurd. Hop in de grinder voor de alpha pall versie }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
Nou. Ik ben er even weer klaar mee.

https://www.xbox.com/play/media/TSRVMg8G6R

Dit had ik eerder vandaag.

Nu wilde ik helemaal naar het Noorden gaan. Ik wilde op zoek naar vulkanisch gebied of in elk geval naar vuur pals. Ik echt BIJNA bij de travelpoint aldaar. Val ik weer door de map heen waar ik niet uit kom deze keer. Leuk man. Nu wel klaar mee. Moet ik respawnen maar dan ben ik mijn inventory kwijt onder de map. Wacht even op wat meer updates of een knop om te "unstucken".

Misschien dan toch even aan de nieuwe Yakuza (Infinite Wealth) of Enshrouded beginnen.
Of op PC checken of dit ook gebeurt (speelde nu op xbox series x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Rickokun schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 15:16:

Nu wilde ik helemaal naar het Noorden gaan. Ik wilde op zoek naar vulkanisch gebied of in elk geval naar vuur pals. Ik echt BIJNA bij de travelpoint aldaar. Val ik weer door de map heen waar ik niet uit kom deze keer. Leuk man. Nu wel klaar mee. Moet ik respawnen maar dan ben ik mijn inventory kwijt onder de map. Wacht even op wat meer updates of een knop om te "unstucken".

Misschien dan toch even aan de nieuwe Yakuza (Infinite Wealth) of Enshrouded beginnen.
Je kunt bij de game wijzigen of je wel of niet je items en/of inventory dropped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Rickokun schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 15:16:

Ja dat is omdat het zo ontiegelijk slecht draait op de Series X (mijn ervaring) Dan laden je textures enz. niet snel genoeg als je snel door de wereld beweegt en val je door de map. Was bij GTA V ook altijd een probleem met een langzame PC.

Het zal wel te laat zijn voor je, maar je kan gewoon midsave in de world options aan geven dat je al je spullen (of enkel gear) wilt behouden bij een respawn. De enige straf is dat je dan weer op de basis spawnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OyLarnmW-ro5sO22KLLqSMEQTnc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Hp0ANZwd8RHKRGlIMf1zhA2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
Beakzz schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 15:24:
[...]

Ja dat is omdat het zo ontiegelijk slecht draait op de Series X (mijn ervaring) Dan laden je textures enz. niet snel genoeg als je snel door de wereld beweegt en val je door de map. Was bij GTA V ook altijd een probleem met een langzame PC.

Het zal wel te laat zijn voor je, maar je kan gewoon midsave in de world options aan geven dat je al je spullen (of enkel gear) wilt behouden bij een respawn. De enige straf is dat je dan weer op de basis spawnt.
Snap ik hoor. Maar vind een uitdaging wel leuk. Je hebt gelijk, misschien voor nu uitzetten, maarja, dat is weer bugfixing.

Of ik moet het op mijn pc spelen. Heb ik een half jaar geleden gekocht, prachtig ding. Echter, vind ik dat weer wat ongezellig voor het lieve vrouwmensch.

Wel een tof spel, echt best compleet voor een early access. Maar omdat het early access is hoop ik dat het nog vele malen completer wordt. Kan ook een strategy wezen. Ze hebben natuurlijk al een flinke klats geld verdiend (en terecht). Ben erg benieuwd wat het brengt!

Naja, bovendien speel ik helemaal solo. Meeste kameraden van me spelen liever CoD maar daar zuig ik gewoon in, dus vind ik het niet zo leuk. Zij vinden dit dan weer niet leuk. Oh well!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronalnilson
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-07 13:33
Welke pal gebruik je voor die blauwe stenen uit je farm te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
ronalnilson schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 19:08:
[...]

Welke pal gebruik je voor die blauwe stenen uit je farm te halen?
Dat is zo'n klein vosje genaamd Vixy.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KYiElldmId1D9tdVpOEZwCC3_po=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bPOmAchOcB66PB5jGwWbUX6q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door G_Dragon op 27-01-2024 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
zo bizar gewoon weer een nieuw record vandaag 😛 .. het gebeurd nooit dat een game 2 weken na launch zowat nog steeds stijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Ricmaniac schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 20:21:
[...]

zo bizar gewoon weer een nieuw record vandaag 😛 .. het gebeurd nooit dat een game 2 weken na launch zowat nog steeds stijgt
Ik weet dat de tijd voorbij vliegt met het spelen van palworld maar ook weer niet zo snel :p game is een week uit (a)

al met al een zeer mooie prestatie
benieuwd hoe lang het duurt voordat er nieuwe QoL updates gaan komen want er mag zeker nog wel wat dingen verbeterd worden maar goed ik vermaak mij wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Pfff...

Vanavond wil ik spelen ik speel op een dedicated server. Na het inloggen, heb ik wel dezelfde char en is de map unlocked waar ik ben geweest maar is wel alle data wiped. Ik ben weer level 1, geen pals, oude base is wel terug te vinden in de wereld maar ik heb niets meer....

wtf iemand anders dit ook ervaren en kunnen fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
het lijkt erop dat alles nog in tact is op de server map.

Ik ben terug gelopen naar de camp en schijnt dat hij van een andere guild is, het lijkt erop dat er een duplicate zit in de chars. Dit is apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Zelf op een nieuwe server met een maat begonnen. 2e playtrough gaat zoo anders dan de eerste :P Denk nu heel anders na over de base etc. Technology unlocks en ben op een hele andere plek gestart.

Ervaar het spel een stuk anders. best tof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Het begint nu eindelijk ergens op te lijken. Base camp lvl 10, jaccuzi erin, stone cutter idem. Huis uitgebreid voor tien pals. Nu ook met een toorts uitgerust om de nacht pals te regelen. Toen zag ik in de verte twee mammoeten elkaar op de korrel nemen. Ene valt neer, de ander heeft nog 5% HP over. Denk mooi eens zien wat die gratis gehamsterde mega balls doen. Allemaal geblokt en nu komt de laatste mammoet op me af. Was ik even blij met het maken van die parachute / paraglider. Ik rende op een cliff af, sprong er van tussen en zo ben ik aan een knock out ontkomen.

Kun je die mammoeten enkel kapot maken of ook als pal claimen? Misschien dat ik iets dacht te kunnen fixen wat helemaal niet kan. Verder nog een harnas geregeld voor mijn beste vuurvosje. Altijd handig Hans gets zeh flammenwerfer, it werfs flammen. En alvast een rendier geregeld nog voor ik het zadel kan maken. Heb ik die alvast bij de hand. Kan ook lekker uithalen van afstand, super snelle dash doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Handig voor breeding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G-hJsC1dqVEBLx1ap6bO_CxYhwk=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/JwAFx0MVlZ6DyYyKkbboXM3Z.webp?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DoiNoeJHpj_mcpwFKCY1nWyO2HM=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/EjBAJuM9NhKrwtLq9ZcZ4cNY.webp?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N9cfeMK_WVupWMsxIFGCB3B9eMk=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/BLZlCaP3KGBgoVxNovfZfQms.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Zeker handig. Goed om te weten dat mijn Celeray vangst dan mooi van pas komt met een lambal erbij. Een legertje Wixen lijkt me handig in base camp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Joosie200 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 23:23:

Kun je die mammoeten enkel kapot maken of ook als pal claimen? Misschien dat ik iets dacht te kunnen fixen wat helemaal niet kan. Verder nog een harnas geregeld voor mijn beste vuurvosje. Altijd handig Hans gets zeh flammenwerfer, it werfs flammen. En alvast een rendier geregeld nog voor ik het zadel kan maken. Heb ik die alvast bij de hand. Kan ook lekker uithalen van afstand, super snelle dash doen.
Heb er net 1 gevangen in precies de situatie zoals jij beschreef. Zat rustig te kijken tot mijn OP aap zich er ineens mee ging bemoeien, maar gevangen met een hyper pal sphere (rode en had er 2 nodig) terwijl er nog een minuscuul stukje life in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomg
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 17:56
Met vrienden een server bij Nitrodo gekocht, nu blijft de server steeds herstarten na 15 minuten. Op de community discord staat het vol met deze klachten. Heeft iemand een degelijk serverhost alternatief? Ik neem aan dat de save overplaatsen niet 100% zal werken?

Het is volgens mij een memory leak issue dat Palworld heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:04

Mauz1978

Console War Veteran

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Mauz1978 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 11:05:
[...]

Dat is wel een hele grote troll!
Geen idee of het waar is maar zou het persoonlijk wel echt super gaaf vinden om er een kaartspel van te krijgen na het grote succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Beakzz schreef op zondag 28 januari 2024 @ 01:45:
[...]

Heb er net 1 gevangen in precies de situatie zoals jij beschreef. Zat rustig te kijken tot mijn OP aap zich er ineens mee ging bemoeien, maar gevangen met een hyper pal sphere (rode en had er 2 nodig) terwijl er nog een minuscuul stukje life in zat.
Ah, er zijn nog rode spheres dus. Ik had enkel blauw (heeft al geen nut op een lvl 12) en groen bij me. Van groen was hij niet onder de indruk. Moet ik maar doorlevelen om rood te kunnen fixen. Beetje pokeball, ultra ball, master ball idee natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Joosie200 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 11:42:
[...]

Ah, er zijn nog rode spheres dus. Ik had enkel blauw (heeft al geen nut op een lvl 12) en groen bij me. Van groen was hij niet onder de indruk. Moet ik maar doorlevelen om rood te kunnen fixen. Beetje pokeball, ultra ball, master ball idee natuurlijk.
Ja klopt er zijn in totaal 6 verschillende ( Basic Pal Sphere, Mega Pal Sphere, Giga Pal Sphere, Hyper Pal Sphere, Ultra Pal Sphere, and Legendary Pal Sphere ) :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8XQ6MUYkO1pqizNIMkgG6ES38RY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KWmUSuUbh9JTFclHYcf7uLtc.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 28-01-2024 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbikker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-08 23:52
dit weekend ook begonnen met spelen bevalt erg goed,
alleen vraag ik me wat handig is om je skillpoints in te zetten. nu heb ik ze op bagspace/stamina gezet.

ook heb ik bij toeval een human thug gevangen is erg leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
fbikker schreef op zondag 28 januari 2024 @ 13:23:
dit weekend ook begonnen met spelen bevalt erg goed,
alleen vraag ik me wat handig is om je skillpoints in te zetten. nu heb ik ze op bagspace/stamina gezet.

ook heb ik bij toeval een human thug gevangen is erg leuk
Ja de human npc's zijn handig voor handiwork vooral volgens mij.

Skillpoints zijn heel handig. Ik heb bagspace in principe 500 gelaten en meer niet. Vond het veel fijner om meer in life en attack te doen om gewoon sterker te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Joosie200 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 11:42:
[...]

An sich kun je prima een level 15 vangen met een blauwe bal, alleen het gaat hoogst waarschijnlijk niet in één keer lukken en hij moet natuurlijk echt bijna neer zijn. Boven de level 10 is in algemene zin je vangkans met groen wel een stuk hoger. Met de gele bal had ik zojuist 100% op een level 21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Hoe kom je eigenlijk aan cake? Zag het zo 1,2,3 niet bij de recepten staan en ben er nog niet verder naar gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
sdk1985 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:56:
[...]

Hoe kom je eigenlijk aan cake? Zag het zo 1,2,3 niet bij de recepten staan en ben er nog niet verder naar gaan zoeken.
Bij de cooking pot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Ja ik had al wat honing gevonden onderweg en wat taarten gemaakt van te voren, maar blijkbaar eten die pals ze ook uit normale kisten, want die zijn allemaal kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
sdk1985 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:55:
[...]
Boven de level 10 is in algemene zin je vangkans met groen wel een stuk hoger. Met de gele bal had ik zojuist 100% op een level 21.
Nou dan wordt het tijd voor die twee.
Beakzz schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:00:
Ja ik had al wat honing gevonden onderweg en wat taarten gemaakt van te voren, maar blijkbaar eten die pals ze ook uit normale kisten, want die zijn allemaal kwijt :)
Ik nog niet. Wel eieren en heb al sinds het begin wheat seeds. Maar kan ze niet op mijn bessenveldje strooien. Moet je voor een tarwe farm dan weer een andere technology unlocken? En goed van die headsup. Dacht juist: energierijke zooi in de kisten voor mezelf, berries in de voederbak voor mijn werk pals. Tot zover dat plan dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Joosie200 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:15:
[...]

Nou dan wordt het tijd voor die twee.

[...]

Ik nog niet. Wel eieren en heb al sinds het begin wheat seeds. Maar kan ze niet op mijn bessenveldje strooien. Moet je voor een tarwe farm dan weer een andere technology unlocken? En goed van die headsup. Dacht juist: energierijke zooi in de kisten voor mezelf, berries in de voederbak voor mijn werk pals. Tot zover dat plan dus. :+
Elk gewas is een eigen unlock idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
Het is wel echt heerlijk als je dan naar het 30+ gebied gaat dat de uitdaging ook echt wel stukje hoger ligt.
als ik 2 keer geraakt wordt ben ik dood xD
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste