Het grote: Problemen met de SBlive/Audigy topic

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.344 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

Op donderdag 20 september 2001 15:48 schreef CyberTijn het volgende:
hallo allemaal

Ik heb sinds een paar dagen Windows XP draaien (build 2600, final OEM), maar nou krijg ik dus een soort "krakend" geluid uit me boxen als ik Unreal Tournament zit te spelen.
De ene keer is het heel erg, de andere keer merk je er bijna niks van

Gewoon in Windows met afspelen van MP3's of tijdens het spelen van Quake3 heb ik nergens last van. Ik gebruik de SB Live! 1024 player
weet iemand een oplossing voor dit probleem ?
Ik heb hetzelfde met de SB live retail (met digital I/O kaartje). UT kraakt soms verschrikkelijk. UT nieuw starten helpt niet. Uitloggen en opnieuw inloggen vreemd genoeg wel, dan kan het weer normaal klinken :? Ik gebruik overigens een ASUS P2B moederbord => 440BX chipset. Onder Win 98 heb ik geen kraak-probleem.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

hneel

denkt er het zijne van

Schop!

Iemand een idee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 11:22

Kristof

is een Belgisch product

Iedereen kent wel de bekende bug in de combinatie Soundblaster in een systeem met een VIAchipset.

Ik heb een MSI K7T266a Pro2 RU moederbord.
Nu had ik gedacht om een Soundblaster Audigy Player 1394 aan te schaffen.
Is hiervan reeds iets bekend of deze bug nog aanwezig is met deze VIAchipset of niet?
Mensen met ervaring met deze combinatie?

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 23:37

ko9

Oke, ik heb al een hele tijd dit probleem maar heb me er nooit extreem aan geërgerd. Nu wil ik het toch een verhelpen omdat het hij het natuurlijk gewoon goed behoort te doen. :(

Het gaat dus om mijn Creative SB Live! 5.1 player met daarbij mn DTT2200 setje en ik draai momenteel Windows XP.
Nieuwste VIA drivers geinstalleerd en gebruik de 5.12.1.244 drivers. (maar met oudere drivers had ik dit probleem ook al)

Ik krijg dus het geluid dat eigenlijk uit mn rechts-voor speaker en mijn center speaker hoort te komen, uit mijn links-voor speaker. Dit hoor ik dus bij muziek, maar ook als ik die test doe hoor ik dat stemmetje "rechts-voor" zeggen terwijl dat gewoon uit mijn links-voor speaker komt :?

Wie heeft er dit probleem nog meer??? En wat kan ik er aan doen?

edit:
Owja, de speaker is niet kapot, want daar heb ik ook al mee zitten wisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En maand of 2 gelede liet ik mijn pc volledig resetten met gevolg dat ook de geluidskaart opnieuw moest worde geinstalleerd Klein probleem ik vind die cd-rom nergens meer ik heb dus een driver gedownload maar deze driver blijkt maar 1 van de twee uitgangen te late werken en ik krijg geen creative launcher met eax,...... meer! Ik kocht vandaag de creative inspire 5.1 5300 surround set maar kan die dus niet aansluiten vermits ik zowel die eerste als de 2de speaker uitgang nodig heb en de digitale uitgang DIT IS NIET LEUK :'( Heb ik trouwens een goede koop gedaan met men surround set ?! ik ben wel van plan een nieuwe pc te kopen met een fatsoenlijke geluidskaart :)
Mijn computer werkt met Windows Me
DANK JE !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rush
  • Laatst online: 01-04-2024

Rush

joris is

Ik heb net win2k opnieuw geinstalleerd, en als ik nu een mp3tje of divx afspeel stottert hij soms, dit gaat bij de divx dan ism het beeld. Dit begint heel irri te worden na wat zoeken zou het liggen aan 2 apperaten op etzelfde irq, nu heb ik idd 2 dezelfde apperaten op irq7 sjek:

Afbeeldingslocatie: http://www.vandersligte.nl/joris/screen.jpg

nu is het leuke dus dat ik de instellingen niet kan veranderen. Ligt de oplossing bij het veranderen van de irqs? Zoja hoe kan ik dit dan het beste doen??

tremble and despair for i am power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus hetzelfde probleem gehad (zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/332784/2?limit=25)

Bij mij was het probleem echter onder XP. Je moet zorgen dat bij het opstarten je BIOS een IRQ toewijst aan je Audigy die NIET gedeeld wordt met een andere insteekkaart. Ik heb de IRQ's kunnen wisselen door mijn kaarten in de pci-sloten door elkaar te wisselen. Verder heeft mijn Bios onder PnP-opties een funktie om de irq's opnieuw toe te kennen (hoe de optie precies heet weet ik niet meer, maar je moest iets enabelen en er stond een enorme waarschuwing bij :o :o )

Nah ja, ik hoop dat je er iets aan hebt. *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalker
  • Laatst online: 21-04 15:15

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Ik heb nu zo,n beetje het hele got afgezocht en het forum van creative voor mijn probleem en ik kom er echt niet uit.

Als ik zowel in windows als in surround mixer 5.1 selecteerd krijg ik bij de test goed geluid uit de voorste en achterste speakers maar bij mijn center speaker is het geluid maar heeeel zacht.
Bij instellingen heb ik de middenbox het geluid vol open staan.
Ik werk met win xp en heb de nieuwste audigy drivers al geinstalleerd.
box en bedrading is goed.
Het geluid moet echt loeihard staan om het geluid "midden" te kunnen horen.
Wie weet raad?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een audigy player gehad in mijn KT266a mobo, maar nu niet meer. Mijn systeem werd er erg onstabiel van. Ik gebruik nu tijdelijk mijn onboard sound (i know) totdat ik een goede oplossing gevonden heb.

Ik las op tweakers.net dat het probleem bekend is. Het probleem is dat de via south bridge chips niet beschikken over een PCI-extensie genaamd 'bus parking'. De sb live en audigy maken hier wel gebruik van.

Is er nu al een goede oplossing voor dit probleem? Ik krijg het zooitje namelijk niet stabiel met de laatste 4in1 drivers van via.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 21:03
ik heb een probleem met dvd's kijken met men sb audigy en inspire 5300.
ik hoor men geluid alleen uit de center en soms heel vaag uit een ander box, nu hoorde ik dat ik dit moest doen zie hieronder maar ik kan dat dus niet vinden.
In de SurroundMixer van Creative bij Profile aanzetten:

'Movie Mode' en 'Movie mode on'

That should do the trick
weet iemand waar dit staat of hoe ik dit oplos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:16

klown

geek

Op zaterdag 25 mei 2002 13:21 schreef Kristof het volgende:
Iedereen kent wel de bekende bug in de combinatie Soundblaster in een systeem met een VIAchipset.

Ik heb een MSI K7T266a Pro2 RU moederbord.
Nu had ik gedacht om een Soundblaster Audigy Player 1394 aan te schaffen.
Is hiervan reeds iets bekend of deze bug nog aanwezig is met deze VIAchipset of niet?
Mensen met ervaring met deze combinatie?
Ik heb een MSI K&T266A Pro2 moederbord
en dezelfde geluidskaart die jij van plan bent aan te schaffen (of ondertussen misschien ook al aangeschaft hebt...) maar geen problemen hier, werkt lekker...gelukkig *D

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuker
  • Laatst online: 05-07 00:58
IK WORD GEK!!! :?

Ik had Win98SE draaien op mijn PC. Niks aan de hand. Install ik Windows XP Pro. BAGGER geluid. Stotteren enzo. Van alles geprobeerd. Niks helpt. Het komt voor als ik veel schijf activiteit heb, dan is Winamp of mediaplayer aan het FLIPPEN. ;(

SystemSpecs:
AMD 1.2 Ghz :)
Abit KT7A-Raid (highpoint shit) :)
512mb 133 mhz sdram >:)
ASUS v6800 Deluxe :r
SBLIVE Platium :r
3COM 905c netwerkkaart :)
40 gb 7200 maxtor :)
80 gb 7200 maxtor >:)
52x cdrom :)
12 DVD creative :)
40 speed plextor brander >:)

HEEELUP!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

"vanalles" houdt in? 4in1 drivers, van PCI slot verplaatst en meer dingen die als standaard tips gegeven worden?

Ik ben niet helderziend

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
verkeerde topic |:( sorry :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuker
Ja dat allemaal, had ik er even bij moeten zetten, maarja ik ga der vanuit als je een topic opent dat eerst doorleest of er enige oplossingen tussen staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuker
OPGELOST!!! alleen een nieuwe driver voor de Highpoint UDMA controller geinstalled en goed werken... niks meet stotteren!!!!

Specs? zie eerdere berichten....
*D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELLUP! Ik heb een SBLive! 1024 en heb sinds enkele maanden rare 'bliepjes' die tegelijkertijd met de bass klinken als ik een mp3 afspeel, en ik krijg er genoeg van. Het ligt niet aan mijn speakers. Het lijkt een beetje op die bliepjes die je in niet goed geencodeerde mp3tjes hoort, alleen dan keurig in de maat. :?

Weet iemand wat er aan de hand is?

Ik draai XP Prof. voor verdere specs zie mijn Sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
  • Laatst online: 10-09 11:00
Ik heb hier (nog) niet veel mensen gezien met de volgende problemen (Audigy OEM onder XP : geen driverupdate mogelijk):
Je audigy werkte perfect maar na een reboot heb je ineens een uitroepteken bij je firewire port staan (apparaatbeheer)en de audigy zelf word niet meer als Creative Audigy aangeven maar als Crative Audigy Processor of iets dergelijks. Na een format en nieuwe Windows installatie werkt het weer even maar de problemen komen waarschijnlijk terug. Ook is het niet meer mogelijk om een update van de Creative site te installeren zoals in het bovenstaande GoT topic staat beschreven.
Meer over deze problemen kun je hier lezen.
Wat nu lijkt is dat deze problemen vrijwel alleen optreden als je in je systeem ook een 3Com netwerkaart zitten.
Zie hier
Zelf heb/had ik deze combi, alleen heb ik een KG7 mobo. Mijn audigy kreeg ik niet meer aan de praat en heb ik terug gebracht. Ik wacht wel op een nieuw speeltje van creative.

Suc6 iedereen!

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een probleem met mun audigy platinum. Ik heb m nu ongeveer sinds 2 maand. Werkt hartstikke perfect... tot een week trug, toen deed opeens me headphone in dat ding voorin (kweet nie hoe dat heet) het niet meer. Ik heb diverse andere koptelefoons geprobeert, maar ze werken allemaal niet. Naja ze geven heel zacht geluid. Toen d8 ik: laat ik ff alle kabeltjes aandrukken. Zo gezegt zo gedaan, maar geen effect. Nou is het rare hieraan dat mun microfoon en zo wel allemaal goed werken. Alleen die headphone werkt niet goed. Ik heb op zowel windows 98 als xp geprobeert het probleem op te lossen. Beide zonder resultaat. Ook heb ik gekeken of dat ding toevallig op mute stond, maar ook dat was niet t geval. Iemand oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heel raar sb-live probleem:

systeem:
dfi ak74 via kt133a
sb live! platinum met zo'n front panel.
live wordt opeens niet meer herkend. de mobo ziet hem ook niet goed meer. in de tabel voor het opstarten van windows wordt wel een audio controller gevonden, maar die staat op n/a. (bij de irq's) windows herkent hem helemaal niet meer.
ander pci slot: zelfde verhaal.

andere pc: msi k7t turbo. live er in en meteen draaien.

live weer in dfi mobo. meteen draaien. wordt meteen herkend door windows.

wtf? heeft het msi mobo de live gereset ofzo?

dit is dus de 2e keer dat ik dit heb. ook al een keer met een audigy player gehad. in het ene celeron 1200/i815 systeem niet werken, in het andere identieke systeem, wel werken, weer terug in het originele systeem, ook weer werken.

hoe kan dat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op woensdag 19 juni 2002 19:43 schreef smvs het volgende:
Heel raar sb-live probleem:

systeem:
dfi ak74 via kt133a
sb live! platinum met zo'n front panel.
live wordt opeens niet meer herkend. de mobo ziet hem ook niet goed meer. in de tabel voor het opstarten van windows wordt wel een audio controller gevonden, maar die staat op n/a. (bij de irq's) windows herkent hem helemaal niet meer.
ander pci slot: zelfde verhaal.

andere pc: msi k7t turbo. live er in en meteen draaien.

live weer in dfi mobo. meteen draaien. wordt meteen herkend door windows.

wtf? heeft het msi mobo de live gereset ofzo?

dit is dus de 2e keer dat ik dit heb. ook al een keer met een audigy player gehad. in het ene celeron 1200/i815 systeem niet werken, in het andere identieke systeem, wel werken, weer terug in het originele systeem, ook weer werken.

hoe kan dat nou?
Wanneer wordt hij 'opeens' niet meer herkend? Heb je iets veranderd aan je systeem, hardware- of softwarematig?

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Op donderdag 20 juni 2002 11:42 schreef Tyrian het volgende:

[..]

Wanneer wordt hij 'opeens' niet meer herkend? Heb je iets veranderd aan je systeem, hardware- of softwarematig?
ik heb niks veranderd.
ik heb dit zelfs gehad met 2 nieuwe celeron 1200 systemen met exact dezelfde hardware en software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
Ik heb weinig zin om alles door te lezen maar hier mijn oplossing.
Sinds de overstap op XP niets dan problemen gehad met mijn SB Live! Dat was ik niet gewend. Alle drivers geupdate. Knoeien in het register. Alles schoongemaakt. De compaq cd gedownload die alles op zou lossen. Niets hielp. :(

Achteraf lag het allemaal niet aan de geluidskaart. Na een een update van de bios van mijn good old KT7-RAID naar 7N en HTP370 bios update naar 2.31 met bijbehorende driver is alles OK.
Zo zie je maar weer.

Het moet voor een gemiddelde gebruiker die zijn pc bij de Aldi haalt intussen toch wel een drama zijn om z'n putter draaiende te houden. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 18:58
Ik heb sinds gisteren een nieuw moederbord gehaald namelijk de MSI KT3 Ultra en daar zit onboard sound op, maar ik heb ook een SOubblaster Live 5.1. Dus ik netjes die onboard soundkaart disablen in de BIOS en trots mijn drivertjes voor de Soundblaster Live installeren. Ik opnieuw opstarten en toen wou ik de mixer van AudioHQ openen en nou zegt die de hele tijd dat ik plug-ins mis. Ook kan ik gewoon helemaal geen geluid afdraaien, want dat krijg ik een error dat de Direct Sound Drivers niet goed zijn? :'( Ik zit hier nu dus al twee dagen zonder geluid en heb al het halve Internet afgezocht, maar nog niets gevonden dat helpt. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

mijn 4e audigy is deze week dood gegaan.

Er is een probleem met die audigy dat hij zomaar dood gaat als na een reboot.

symptonen:

- Geen rear sound meer.
- Geen update meer in XP.
- Kruisje bij soundbanks bij diagnostics
- Uitroepteken (!) bij Firewire in Devicelist.

er zijn veel mensen met dit probleem, maar weinig als je kijkt naar de oplage Audigy's.

meer op het creative forum

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Ik heb de search gebruikt maar omdat van het SbLive! gedoe zoveel rotzooi op GoT is weet ik nog niet of ik een dubbelpost doe, maar ik vraag het toch. Ik weet niet eens zeker of ik wel in het goede topic zit... ;(

Ik ga binnenkort weer eens een nieuw mobotje kopen, met SiS of Via chipset (wordt een SoA'tje). Daarbij wil ik een Creative SB live Player 5.1 kopen... Ik heb al gehoord van de problemen van deze geluidskaart bij via chips, maar dat was steeds de 686B (of ouder). Nu heb ik 2 vraagjes :

1. Heb ik op een SiS (735 of 745) dan nergens last van?
2. Heb ik met de nieuwere Via southbridge (8233A) nergens last van?

Op http://www.tweakers.net/nieuws/22070 staat hoe het zit met de ellende, en daar staat ook dit :
VIA claims its newer south bridge chips, especially the 8235 chip showing up in P4X333 and KT400 prototype boards, do not suffer from this problem.
Nu is de 8233A die ik op een aantal borden al ben tegengekomen nog geen 8235, maar de 8233A is al wel nieuwer dan die 686B (volgens mij :)). Zit er op de 8233A ook al "bus parking" of komt dat pas met de 8235? En dus : heeft de 8233A ook nog problemen met die Live?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Dit topic is alweer een flink eind weggezakt en ik weet eigenlijk nog niet het antwoord op mijn bovenstaande vraag... Mag ik er plz een nieuw topic voor openen dan? Moet die dan in AV of in PM als het mag :?

* Mentalist gaat anders huilen... ;( ;( :'( :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de volgende vraag al 2 x gezien maar na het lezen van het hele topic geen antwoord erop gezien.
bijvoorbeeld in windowss 2000 doet de live het goed.
en dan onder windows 98 vind ie alleen een gamepoort en een input device.
wie weet hier de oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maak je een eigen live topic word ie gesloten omdat er een centraal topic is moet er wel gereageerd worden he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Nieuwtje:

De nieuwe 'unified' drivers voor de SBLive! en SBAudigy zijn in ontwikkeling. De volledige installatie-CD is zelfs al klaar, en voor € 1,50 te bestellen op http://europe.creative.com.
De web-release zal als eerste voor de SBLive! beschikbaar komen en eind septeber ook voor de SBAudigy.

Lees het hele verhaal hier. (Deze site is in het Engels.)

edit:

WDM driver Version (ctaud2k.sys): 5.12.01.0244

Dit is exact dezelfde versie als het eerder door Compaq uitgebrachte pakket.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word hier toch zooooooooooo moedeloos van....

XP zegt fijn dat mijn kaart is geinstalleerd maar zodra ik fijn met mijn SB Live Value herrie wil gaan maken dan geeft ie geen krimp. Winamp blijft op 0:00 staan als ik op play druk zonder een enkel geluidje te geven kortom: hij doet niets.

Update (SBLiveXPDrvUpdate.exe) geeft de fout dat hij de kaart niet kan vinden en daarom niet door zal gaan met de setup. Ik ben echt radeloos! In win 98SE doet ie het prima maar ik krijg hem echt niet aan de praat en updaten van drivers gaat moeilijk als ie de updates niet wilt pakken..

Wie-o-wie kan mij helpen!?!?!??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:40
Ik heb ook een leuk probleempje: de software herkent niet dat ik een Audigy in m'n pc heb. De kaart zelf werkt lekker, behalve dat ik in War3 niet EAX2 als sound-provider kan gebruiken. Als ik de drivers via de cd wil installeren, geeft de software de melding dat er geen Audigy in m'n systeem is gevonden. Ik had de onboard soundcard in de BIOS uitgeschakeld.

Toen ben ik gaan klooien met de ini files en heb toen toch de software erop gekregen (how I love klooien :D), maar het werkt nog niet optimaal.

Wat nu?

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 23:40

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Op donderdag 04 juli 2002 23:30 schreef Tyrian het volgende:
Nieuwtje:

De nieuwe 'unified' drivers voor de SBLive! en SBAudigy zijn in ontwikkeling. De volledige installatie-CD is zelfs al klaar, en voor € 1,50 te bestellen op http://europe.creative.com.
De web-release zal als eerste voor de SBLive! beschikbaar komen en eind septeber ook voor de SBAudigy.

Lees het hele verhaal hier. (Deze site is in het Engels.)

edit:

WDM driver Version (ctaud2k.sys): 5.12.01.0244

Dit is exact dezelfde versie als het eerder door Compaq uitgebrachte pakket.
Dat ze unified zijn betekent dus dat ze voor ALLE Live/Audigy kaarten werken. Ik heb wel gemerkt dat er wat vreemds aan de hand is met het afspelen van geluid bij een wat hogere processor belasting. (Dual PIII 600) Een paar keer de eerste 200ms heel snel geloopt achter elkaar. Hebben de drivers misschien minder prioriteit gekregen? Of moet ik iets tweaken met buffers o.i.d.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb ook problemen met deze drivers: Bij het spelen van MIDI met grotere soundfont banks worden er noten afgebroken wat resulteert in een irritant getik/gekraak.

Ik vrees dat ik dus nog een jaartje met de oude drivers moet doen. (gezien het slakkentempo waarmee Creative nieuwe drivers ontwikkeld.)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn geluid in UT lagged dus ik schiet en 2 sec later hoor ik het geluid pas (ook in Tactical Ops)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb inmiddeld het gekraak (zie mijn vorige bericht) kunnen oplossen door ACPI uit te schakelen. Blijkbaar zijn de nieuwe drivers niet geheel ACPI compatible. Een bijkomend nadeel is dat ik nu mijn systeem niet meer automatisch kan afsluiten door een druk op de powerknop. Wanneer ik nu de knop indruk wordt het systeem abrubt uitgezet wat resulteert in Chkdsk bij de volgende opstart.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de nieuwe Live!DriverPack van Creative gedownload en geinstalleerd.
Alleen doet bij de test in de Surround Mixer (speaker section) mijn rechts-achter box het niet.
En dat terwijl hij het verder dus gewoon wel doet...

Daarnaast zag ik ook dat er een aantal EAX-presets minder bij zitten dan voorheen, waardoor ik bijvoorbeeld mijn middelste luidspreker niet meer hoor bij het bekijken van flims (dmv de "watch movie"-preset, maar die ontbreekt dus).

Heeft iemand dezelfde problemen / oplossingen hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Laatst online: 12-09 13:09

M14

Ik heb n vraagje over mn SB LIVe 1024: Ondersteund deze kaart EAX? Als ik bij SOFII de EAX-driver wil gebruiken geeft ie namelijk geen geluid (springt naar no soundcard). Bij andere spellen ondersteunde ie wel surround (4 speakers). (oa bij SOFI platinum, CS)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Laatst online: 19-07 10:18
Nieuwste driverpack maakt systeem instabiel.

Ik heb een SB live value en sinds kort XP pro. Omdat ik de soundfonts en midi wil gebruiken was ik blij met de nieuwste driverpack (driver + software) van 17/7/2002 voor deze kaart (SBLiveDrvPack.zip). Het installeren ging perfect en de software draait ook goed. Alleen het systeem crashed op onverwachte momenten volledig. XP onderzoekt dan de reden en zoekt contact de de MS-site. Ik kreeg een melding dat er een update klaarstond voor de Soundblaster driver! Ik heb die maar geinstalleerd. Daarmee is het stabiliteitsprobleem opgelost. Maar nu werkt de software van Creative (AudioHQ) niet meer :'(

Zijn er meer mensen met dit probleem en hebben jullie het opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
  • Laatst online: 10-09 11:00
Masselink schreef op 21 juni 2002 @ 11:52:
mijn 4e audigy is deze week dood gegaan.

Er is een probleem met die audigy dat hij zomaar dood gaat als na een reboot.

symptonen:

- Geen rear sound meer.
- Geen update meer in XP.
- Kruisje bij soundbanks bij diagnostics
- Uitroepteken (!) bij Firewire in Devicelist.

er zijn veel mensen met dit probleem, maar weinig als je kijkt naar de oplage Audigy's.

meer op het [url="http://nl.europe.creative.com/support/forums/thread.asp?thre=14267&page=37"]creative forum[/url]
Zoals in mijn post van al heel lang geleden maar toch maar een paar post boven jouw post, ben je idd niet de enige. Ik ben er inmiddels achter dat het de comby, 3Com netwerk kaart en KR7of KG7 mobo is. Probeer eens een andere nic, denk dat zal helpen!

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ik zit nu m'n zusje's computer eens onder handen te nemen en ben nu tot een nieuwe verbazing gekomen:
Ik installeerde w2k op een PIII 550 met een SB Live! Platinum (de originele). Dit ging voorheen altijd zonder problemen, maar ik had nog niet de nieuwste SB drivers geinstalleerd. Deze leken zonder problemen te verlopen, echter na installatie bleek dat deze drivers absoluut geen boodschap hadden aan het feit dat het hier om een Live! Platinum ging. Ik kreeg de opties 4 speakers, 2 speaker en headphone en nergens een mogelijkheid voor 5.1 (cambridge setje) of AC3 passthrough. Ook de livedrive werd niet ondersteund.

Iemand enig idee wat ik hier mee kan doen? Ik probeerde al terug te gaan naar oudere drivers maar toen kreeg ik bij het opstarten vreemde "Can't initalize audio drivers" foutmeldingen.... :(

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

FF een vraagje, 't zal al wel een keer langs zijn gekomen maar de search doet het niet bij mij......Ik heb dus sinds vandaag zo'n heel leuke front usb+audio bracket van Aopen gekocht. Deze wil ik dus aansluiten, in het boekje van m'n mobo staat het voor de usb in, werkt. Kom ik bij het deel van de audio, staat er ook in maar moet in m'n mobo worden geprikt. Werkt niet(ook wel logisch als je een andere geluidskaart gebruikt). Nu dacht ik dus van, hij moet in me soundblaster kaart. Ik zag daar heel mooi ook 10 pinnetjes staan waar het connectortje precies op past. Werkt niet, omgedraaid ook niet.

Weet iemand hoe het wel moet? Met het boekje van m'n mobo lukt het dus niet, SB boekje staat verder ook niks in, en bij Aopen ook niet. Ik heb ook met google gezocht maar kon er niks over vinden.

Het gaat hierbij om een;
Soundblaster Live! 5.1,
MSI Kt3 Ultra,
onder Windows XP(ik heb hierbij geen drivers van de kaart geinstalleerd, werkte namelijk niet. Ik heb 'm gewoon automatisch laten herkennen en dat lukt nu prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een vraagje over mijn 5.1 systeem die tegenwoordig alleen maar stereo output. Zie ook hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Hmmmmmmmmmmzh, over mijn probleem 2 berichten hierboven... is er een manier om onder XP bij het installeren van de SB drivers zelf de specifieke te installeren driver te kiezen? Ik hoop dat als ik de drivers van een SB Live! Platinum (ipv van een Live! Value) kan kiezen het probleem weg gaat, maar het geklus en gekloot heeft tot nu toe niet veel opgeleverd :(

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op ne2000 gehoord dat je bij een verse instal XP eerst je sblive drivers dan je videokaartdrivers moet instaleren. ik heb het zelf eens geprobeerd en het werkt (bij mij).

ik heb wel de nieuwste drivers van creative's website gehaald. LiveDrvPack die zijn het zelfde als die van de audigy dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

ik probeer 't hier nog maar 's een keer... ik heb dus met m'n Audigy geen center speaker. Het hele verhaal: tijdens dvd-films heb ik geen center speaker. Ik heb zowel digital out (DIN) als analog out geprobeerd. Als speakerset heb ik de DTT2500, met m'n Live werkte het altijd. Nu krijg ik 'm gewoon NIET aan de praat. Heb alle drivers geprobeerd en ten einde raad de cd besteld bij Creative met drivers (1.50E, belachelijk). Maar nog steeds niets. Ook als ik in de test-applet van Audio HQ probeer: geen center speaker. De aansluitingen zitten wel goed, want als ik op TEST op de boxen-set druk, hoor ik 'm wel netjes voorbij komen.

HELP!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
paulmadejong schreef op 02 augustus 2002 @ 12:27:
[...]

Zoals in mijn post van al heel lang geleden maar toch maar een paar post boven jouw post, ben je idd niet de enige. Ik ben er inmiddels achter dat het de comby, 3Com netwerk kaart en KR7of KG7 mobo is. Probeer eens een andere nic, denk dat zal helpen!
Gaat naar alle waarschijnlijkheid niet werken. Het probleem schijnt te zijn dat bepaalde niet geheel ACPI compliant kaarten bepaalde EEPROM waarden in de Audigy vernachellen, waardoor de kaart niet meer volledig herkend wordt. Enige oplossing is een nieuwe kaart(!). Als je een retail hebt geeft Creative een RMA, als ze er van overtuigd zijn dat het dit probleem is (oftwel, support procedures doorlopen). Voor een OEM/Bulk kaart moet je bij je leverancier terecht...

Dit probleem is gesignaleerd bij meerdere merken en modellen moederborden, niet alleen Abit. De 3Com 3c905B-TX schijnt een beruchte factor te zijn, is namelijk een populaire kaart, en niet ACPI comliant. De 3c905C heeft dat probleem niet.

Symptomen kunnen zijn:
- De kaart wordt herkent als een Creative Audigy Sound Processor. Dit hoort Creative SB Audigy te zijn.
- Joystickpoort wordt niet gevonden.
- Firewire poort werkt niet/slecht.
- Software updates claimen geen Audigy te kunnen vinden.
- Onder de multimedia instellingen van het control panel staat Emu10k1(oid). Dit hoort iets van SB Audigy te zijn.
- Diverse speaker settings werken niet goed. Instellen hiervan kan de boel laten vastlopen.
- EAX instellingen werken niet goed.
- SoundHQ laat geen kaart specificaties zien, alleen een logo'tje zonder nadere gegevens. Hier hoort iets als Sb Audigy [C400] te staan.

Bij de meesten met dit probleem zullen vrijwel alle symptomen bekend voorkomen.
Zie ook de diverse discussies rond dit probleem op de fora van Creative.

Leek me nuttige info, vandaar het omhoog trappen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook de 'trotse' bezitter van een Audigy. Deze heeft het probleem dat bij het afspelen van mp3's en dergelijken soms hapert. Het lijkt wel offie twee mp3 sampletjes omdraait. Lijkt voor geen meter.
Ik heb de nieuwste drivers, en ook met oudere drivers heb ik hetzelfde probleem. Verder heb ik een MSI K7T266 pro 2, met VIA 4-in-1 v. 4.38.

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en windows 2000 (sorry)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 juli 2002 @ 13:09:

Daarnaast zag ik ook dat er een aantal EAX-presets minder bij zitten dan voorheen, waardoor ik bijvoorbeeld mijn middelste luidspreker niet meer hoor bij het bekijken van flims (dmv de "watch movie"-preset, maar die ontbreekt dus).

Dit probleem heb ik ook en wil ook graag weten hoe ik dit kan oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 20:24
Ik heb dus net een nieuwe PC, met een Asus A7V333 moederboard. Het werkte allemaal perfect tot vandaag. Opeens heb ik geen geluid meer. Hij zegt dat hij de geluidskaart niet kan opstarten, maar hij herkent hem dus wel. De gameport doet het trouwens wel gewoon. Ik vraag me af of het een IRQ conflict is, maar ik kan niets vinden. Kent iemand dit probleem? Ik heb geprobeerd het ding in andere pci sloten te duwen, de nieuwste creative drivers geinstalleerd maart werkt allemaal nix.

Kvraag me trouwens af of dit wel een soundblaster probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen doet bij de test in de Surround Mixer (speaker section) mijn rechts-achter box het niet.

niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, zo te zien niemand... ik vind dit topic erg slecht werken, reageren idd zoals topic-titel al aangeeft alleen mensen met een probleem.
Volgens mij kan ik beste nieuw topic openen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 21:49:
[...]

Nee, zo te zien niemand... ik vind dit topic erg slecht werken, reageren idd zoals topic-titel al aangeeft alleen mensen met een probleem.
Volgens mij kan ik beste nieuw topic openen...
Nee, want dan beginnen allerlei moderators te zeuren dat het hier thuishoort en knallen je topic op slot. Is mij ook al 2x gebeurd, en ondertussen heb ik nog STEEDS geen center speaker met m'n Audigy en DTT2500 speakerset. Maar goed, de heren moderators hier willen maar niet geloven dat mijn specifieke probleem nog niet is langsgekomen.
Succes met je nieuwe topic, ik geef 'm een dag voor hij op slot zit. :(

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

ik heb ook een probleem, namelijk met winamp3, ik kan met mn remote van mn audigy platinum perfect winamp2 besturen, maar winamp3 ho maar !! what to do ?! nieuwste drivers heb ik al...

solved inmiddels, ff plugin gedownt bij winamp.com

Deze plek is te koop.

Verwijderd

Ik heb een SB Live 1024 en een US Blaster USB 360 headset, maar probleem is dat het geluid uit de verkeerde kant van de headset komt dus links komt uit rechts en andersom.

Kan je wel de headset omdraaien maar dat zit niet lekker omdat hij niet helemaal hetzelfde gebouwt is. Nu dus de vraag, is er een manier om te zorgen dat het omgedraaid wordt? Ja ik kan de draadjes van de headset andersom gaan solderen maar kan het ook softwarematig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook zo'n sondblaster Audidgy gekregen, maar natuurlijk weer zonder CD... Op de ste van Creative kan ik alleen updates downen en de LINK OP DE GOT SITE WERKT NIET, maar goed uiteindelijk 'n soort van werkende driver gevonden bij gateway. Jammer is wel dat als ik dan de update van creative pak de kaart niet meer door Windows 2000 wordt herkent....

Maar helaas, -> nadat ik ook bij de audio instellingen alles op 5.1 had gezet krijg ik alleen geluid uit de Frontspeakers..... uit de 2 rear's en de Center is het Bangelijk STIL!!

>dit geld voor alle toepassingen, (MP7,WINAMP, DIVX)

-- Nou heb ik wel enig verstand van It'en maar wat moet ik in godsnaam nog meer doen??

--weet iemand waar ik de echte Audidgy driver kan downen? of moet ik ergens nog andere dingen instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 14:26:
Ik heb ook zo'n sondblaster Audidgy gekregen, maar natuurlijk weer zonder CD... Op de ste van Creative kan ik alleen updates downen en de LINK OP DE GOT SITE WERKT NIET, maar goed uiteindelijk 'n soort van werkende driver gevonden bij gateway. Jammer is wel dat als ik dan de update van creative pak de kaart niet meer door Windows 2000 wordt herkent....

Maar helaas, -> nadat ik ook bij de audio instellingen alles op 5.1 had gezet krijg ik alleen geluid uit de Frontspeakers..... uit de 2 rear's en de Center is het Bangelijk STIL!!

>dit geld voor alle toepassingen, (MP7,WINAMP, DIVX)

-- Nou heb ik wel enig verstand van It'en maar wat moet ik in godsnaam nog meer doen??

--weet iemand waar ik de echte Audidgy driver kan downen? of moet ik ergens nog andere dingen instellen?
Ik heb (helaas) ook de cd moeten bestellen via internet. Kost niet zoveel, maar je mag 'm wel overnemen? (als je een creditcard hebt bestel je 'm zelf voor 2 euro ofzo)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey, ja graag zelfs!! mijn email adres is crack10@rocketmail.com, zullen we het verder zo regelen? THNX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus XP, met creative surround sound mixer... ik vind de presets erg cool (heavy metal, rock, pop, enz), en ik zou er graag nog wat meer downloaden... weet iemand waar dat kan... heb me uit de naat(of is dat met een D??) gezocht... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

hier een k7s5a met krakend geluidje >:) :,(

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

He,

Ik heb de orginele drivers -(THANX SPACEBOY!!!)- geinstalleerd en alles werk als een tierelier!! Maar nou d8 ik dat ik dus ook wel geluid zou krijgen uit de center maar (Behalve in de tests van Creative) dat gaat dus mooi niet door. . . . geen geluid in zowel winamp als de niewe media player 9 beta. . . .

Ik heb gezocht in de forums hier maar duie verwijzen alemaal naar dit topic... < I, kan HET dus niet vinden!! en die oplossing die verwijst naar de >suround mixer <- dat is zeker alleen met xp zo, want als ik alles door de centerspeaker stuur dan wordt het gewoon STIL!!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 20:28:
He,

Ik heb de orginele drivers -(THANX SPACEBOY!!!)- geinstalleerd en alles werk als een tierelier!! Maar nou d8 ik dat ik dus ook wel geluid zou krijgen uit de center maar (Behalve in de tests van Creative) dat gaat dus mooi niet door. . . . geen geluid in zowel winamp als de niewe media player 9 beta. . . .

Ik heb gezocht in de forums hier maar duie verwijzen alemaal naar dit topic... < I, kan HET dus niet vinden!! en die oplossing die verwijst naar de >suround mixer <- dat is zeker alleen met xp zo, want als ik alles door de centerspeaker stuur dan wordt het gewoon STIL!!
Mooi (ik begrijp dat de cd is overgekomen) :), maar zwaar verrot dat het jouw ook niet lukt. Ik kan je verzekeren dat WinXP zeker NIET de oplossing is, want ik heb WinXP en ik krijg echt geen spatje sound uit m'n center box. Ik heb wel m'n twijfels dat misschien een andere boxenset wel werkt. Want ik heb een DTT2500, die heeft geen analoge input voor sub/center (dus voor Dolby geluid moet je wel via spdif). Misschien dat het dan wel werkt (met een Inspire 5300 ofzo).

Mensen met tips: HELP sandberg en HELP spaceboy!!!!! :)

• AmRuLeZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 17:52
Ik heb een soundblaster live value... alleen is het mogelijk om hier AC3 mee af tespelen? Tot nu toe wel speakers aan gekregen, maar dan lijkt het als of je gewoon twee keer stereo krijgt...
In ieder geval komen er stemmen uit alle speakers. Zou dan die ene center speaker die ik dus niet heb, verdeelt worden over alle speakers? en dan wel AC3 door m'n sound kaart krijgen?

Heeft mischien anders iemand een duidelijke AC3 test?

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

AmRuLeZ schreef op 05 september 2002 @ 21:36:
Heeft mischien anders iemand een duidelijke AC3 test?
http://www.inside.dk/websupport/DVD-test/AC3TEST.VOB

Openen met PowerDVD en je hebt de ultieme AC3 test... :)

• AmRuLeZ
okey bedankt... waardeer ik echt..

• AmRuLeZ
okey dit werkt goed... maar als ik een Divx met ac3 afspeel, dan krijg ik geen geluid door m'n achter speakers, alleen front! En ik heb nimo pack geinstalleerd ... dus aan codecs zal het niet liggen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op 05 september 2002 @ 21:20:
[...]

Mooi (ik begrijp dat de cd is overgekomen) :), maar zwaar verrot dat het jouw ook niet lukt. Ik kan je verzekeren dat WinXP zeker NIET de oplossing is, want ik heb WinXP en ik krijg echt geen spatje sound uit m'n center box. Ik heb wel m'n twijfels dat misschien een andere boxenset wel werkt. Want ik heb een DTT2500, die heeft geen analoge input voor sub/center (dus voor Dolby geluid moet je wel via spdif). Misschien dat het dan wel werkt (met een Inspire 5300 ofzo).

Mensen met tips: HELP sandberg en HELP spaceboy!!!!! :)
He,

Ik heb zo'n een boxenset van Philips > Extreme Surround Power < ofzoiets, en heb heel de rambam aangesloten op mijn audigy met 3 stekkers zoals creative het in hun manual voorschrijft... ik denk persoonlijk niet dat het aan het type boxen ligt want anders zou EAX ook geen geluid krijgen door de Center.. . .

Wat mij ook opvalt is inderdaad dat het Dolby surround verhaal met bv. MOHAA of RTCW best tegenvalt > Ik krijg volgens mij het zelfde geluid uit zowel de rear- en de front speakers, dus gewoon stereo. . . . Zijn hier plug-ins voor?? <dan kan ik ze in iedergeval nergens terug vinden.. !! Het valt me zowiezo op dat er veel vragen met betrekking tot dit soort problemen zijn. IK heb ook nog niemand gevonden die bv. de centerspeaker aan de praat heeft gekregen met MOHAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmRuLeZ
Zijn er nog meer mensen met dit probleem? zie bericht boven het bericht hier boven...
sorry voor dit maar ik moet het toch zo doen... Dit is het klote van dit enorm onoverzichtelijke grote toppic... bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 12:51:
[...]

He,

Ik heb zo'n een boxenset van Philips > Extreme Surround Power < ofzoiets, en heb heel de rambam aangesloten op mijn audigy met 3 stekkers zoals creative het in hun manual voorschrijft... ik denk persoonlijk niet dat het aan het type boxen ligt want anders zou EAX ook geen geluid krijgen door de Center.. . .

Wat mij ook opvalt is inderdaad dat het Dolby surround verhaal met bv. MOHAA of RTCW best tegenvalt > Ik krijg volgens mij het zelfde geluid uit zowel de rear- en de front speakers, dus gewoon stereo. . . . Zijn hier plug-ins voor?? <dan kan ik ze in iedergeval nergens terug vinden.. !! Het valt me zowiezo op dat er veel vragen met betrekking tot dit soort problemen zijn. IK heb ook nog niemand gevonden die bv. de centerspeaker aan de praat heeft gekregen met MOHAA.
Ehm, center speaker hoort volgens mij alleen bij Dolby Digital. Dus in films krijg je wel je center speaker, maar in spellen volgens mij niet. Ik heb verhalen gehoord dat UT2003 bijvoorbeeld Dolby Digital ondersteund, maar volgens mij kan dat niet omdat echt AC3 (Dolby Digital) geluid niet realtime kan worden weergegeven. Het zou bijvoorbeeld wel in de cutscenese van een spel kunnen voorkomen. Dat je geen center krijgt bij Mohaa verbaast me niets. Maar goed, zoals de laatste post zegt: het schiet niet op zo'n verzameltopic. Maar doe geen moeite om hier een speciale thread voor te beginnen, heb dat al 2x geprobeerd, meteen zit 'ie op slot. :) :(

• Telco
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Hoe suf het ook lijkt om dit te posten in een SBlive/Audige topic, het moet nu eenmaal van de modjes |:(

Voor iedereen die, net als ik, een Terratec DMX 6fire bezit met een mooie 5.1 speakerset eraan die goed werkt, maar CD/MP3 audio enkel op de frontspeakers krijgt ipv op 5 speakers. Doe het volgende:

Ga naar http://www.terratec.net/s...dmx_6fire2496_drivers.htm en download de nieuwste drivers en control panel (de versie die eindigt op 125 of hoger natuurlijk) en installeer de boel. Hierna, in control panel naar het tabje 'Surround' gaan. Je ziet hier een knopje om sensaura 3d effects in te schakelen.

Laat je niet kisten door het kruisje en de kleur van de knop.... hij werkt gewoon. Schakel dit in en voila, je rear speakers werken nu mee.

Vandaag geen signature

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 september 2001 @ 18:23:
- kan ik deze geluidskaart virtueel als 2 geluidskaarten aanzien? (maw, ik wil liedje A door het ene luidspreker-paar en liedje B door het andere)
McBain
Ja, maar waarschijnlijk is er geen software die dit ondersteund. Als je zelf wat wilt schrijven kun je met DX een stream naar de front-speakers sturen en een stream naar de rear-speakers.

Verwijderd

Mijn sblive 5.1 heeft nooit gekraakt tot aan de demo van bf1942 dan .
Ik denk dat is mooi .... !!maar het zal wel aan het spel liggen .

Maar nu net de demo van ionstorm geprobeert en precies hetzelfde :(

Bij Bf weet ik dat het allleen aan het begin gebeurt en vanzelf stopt dus goooi ik me geluid maar uit :)

Ik heb de nieuwste drivers ...is dat nog op te lossen of moeten we w8en op een patch ofzo ? ?

• Mpdrichel
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb vandaag een Soundblaster Platinum gekocht. Ik heb hem erin gezet aangesloten geinstaleerd maar hij werkt niet. Ik krijg steeds de foutmelding *het vereiste media apparaat voor afspelen kan niet worden geopend. Het apparaat is mogelijk niet beschikbaar of is in gebruik door een andere toepassing. Hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderd

mediaapperaat is dat niet gewoon een mediaplayer die hij niet kan vinden ?

• Robber
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 15:49
Ik heb een a7v333r (is met raid en firewire) is een prima bordje!! Maar na het zoeken op tweakers en het lezen van een aantal topic's had ik nog geen oplossing dus vandaar het volgende probleem. :'(

Ik heb alles netjes geinstalleerd, de haupaugekaart + bootble scsi controller (daar boot ik ook van) + netwerkkaartje (realtek 8139d).

Nu is het zo dat ik in apparaat beheer gewoon mijn SbLive zie zonder problemen, zelfs de mixer doet het... maar als ik bijvoorbeeld (onder Windows XP 2600 NL) de drivers wil gaan installeen dan doen ze het niet met een melding dat ze de kaart niet kunnen vinden ( :( hij staat toch in app beheer :( ).
De mixer kan ik instellen zoals ik het wel, maar er komt ondergeen beding geluid uit.
Het lijkt mij niet dat de kaart kapot is, goed behandeld (tegen statische elec.) en in het vorige bord deed ie het gewoon... 8)7 |:(

Help mij alsjeblieft...
Als ik niet goed gezocht heb bijvoorbaat mijn excuses...
Alvast heel erg bedankt!!! :D

McLaren \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mpdrichel
Mijn probleem is opgelost. Ik heb alle drivers verwijderd toen setup gedaan en toen deed hij het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 december 2001 @ 15:29:
ik kom nooit op audio,video & hifi eigenlijk maar nu heb ik toch een vraagje:

Als Ik eax aanzet met mijn sblive value! dan krijg ik heel erg hard gepiep bij de spellen... ik heb hierbij een cambridge surround sound speakerset.....
Ik heb dit probleem dus ook en ik kan even geen oplossing tussen al de posts vinden, maar ik heb het dus nu (tot op heden) alleen bij Grand Prix 4 dat mijn SBlive + Inspire 5300 een harde aanhoudende pieptoon geeft. Ik heb alle recording inputs uitgezet, maar toch blijf ik het horen... Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 14:44
hoi allemaal,

ik heb een probleem met mijn 5.1 live kaartje of eerder gezegd met de drivers daar van. het probleem dat zich voordoet is dat als ik de livedrivepack instaleer (ivm dat ik de originele cd kwijt ben) dat ik de drivers dan naar een aantal uren (soms een dag ) weer opnieuw moet instaleren om ook de achterste boxjes te kunnen gebruiken. Dit werkt behoorlijk op mijn zenuwstelsel :X
iemand misschien een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds pas een Audigy aangeschaft omdat de onboard sound voor mij niet voldoende was. Ik heb dus de onboard audio uitgeschakeld en de kaart er in gezet.

Instalatie vanaf meegeleverde cd, alles werk perfect aleen af en toe hapert ie, lijkt alsof die 2 sec terug spoelt en het opnieuw speelt.

Dit probleem heb ik gehad in me oude via/live comp, ik had niet verwacht dat het probleem zich nog steeds voordeed in de nieuwere hardware van tegenwoordig.

Ik draai nieuwe 4-1, det 40.41,xp prof, en sb audigy drivers van de meegeleverde cd (hier zou die het dus ook gewoon mee moetne doen).

Verder heb ik nog met warcraft 3 als ik eax 2.0 aan zet hoor ik het muziek hard maar als ik units aanclick hoor ik hun heel zachtjes.

Graag wat hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mpdrichel
Eerst deed mijn geluidskaart het goed. Maar steeds als het werkt dan doet hij het na 1 dag niet meer. Gister kreeg ik hem nog aan de praat maar vandaag niet meer. Bij hardware detectie staat hij wel als ik voor handmatige selectie kies maar bij apparaat beheer staat hij niet. Hij geeft overigens bij het opstarten een IRQ conflict. Hoe kan ik dit oplossen?

Ik gebruik overigens op het moment Win 98.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mpdrichel schreef op 15 september 2002 @ 16:58:
Eerst deed mijn geluidskaart het goed. Maar steeds als het werkt dan doet hij het na 1 dag niet meer. Gister kreeg ik hem nog aan de praat maar vandaag niet meer. Bij hardware detectie staat hij wel als ik voor handmatige selectie kies maar bij apparaat beheer staat hij niet. Hij geeft overigens bij het opstarten een IRQ conflict. Hoe kan ik dit oplossen?

Ik gebruik overigens op het moment Win 98.
heb je hem al in een ander PCI slot gedaan? blijkbaar zit je huidige irq van pci geshared.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zlef heb ik ook een probleem. het heeft altijd goed gewerkt maar naar herinstallatie van XP en nieuwste drivers te hebben gedownload kraakt het geluid in een aantal spellen nog steeds. dit was voorheen niet. het lijkt wel alsof het softwarematig is (directX?).

de spellen bij wie het niet goed werkt zijn ondermeer Grand Prix 4 en Virtua Tennis. Mafia bv daarentegen werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 11:55
Heeft iemand misschien al de oplossing voor het piep probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem heb ik nog steeds niet opgelost...
Iemand meer van deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds met het luisteren van muziek dat hij af en toe een aantal sec overslaat :( Iemand een idee wat ik hiert tegen kan doen?

Verwijderd

Jeroen17 schreef op 09 september 2001 @ 19:24:
Ik heb ook nog wel een vraagje over de SB live.

Is het op één of ander manier mogelijk om op deze kaart oude DOS spelletjes die gebruik maken van MIDI een beetje normaal te laten klinken door één of andere instelling te veranderen?

Wie kan daar iets zinnigs over vertellen?
Je kunt VDMsound downloaden, dit gratis programmatje simuleert de MIDI geluidseffecten
http://www.ece.mcgill.ca/~vromas/vdmsound/

• asterixonline
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-07 19:47
Wie o wie kan mij helpen:
Ik heb een SB Live Value en heb de nieuwe winXP drivers er op draaien. De drivers werken echt perfect, alleen is de geluidssterkte een stuk minder geworden. Op de een of andere manier komt er minder volume uit het kaartje.. Ik heb in de surround mixer wel een optie gevonden (bij: SPEAKERS => SETTINGS) om je geluid harder te zetten, maar die schuifbalkjes kan ik niet verhogen... Wie o wie weet hoe ik het geluid harder kan krijgen..

Graag geen domme opmerkingen zoals hoofdvolume of mp3/wav volume!!

GreetZ,,

AsteriX

Verwijderd

Iemand een idee waarom ik geen geluidskaart kan installeren op mijn win 2k bak..?

ik heb een creative sounblaster live...
als ik liveware 3 wil installeren zegt hij dat er geen creative soundcard in het sys zit.
terwijl er toch een creative card in zit.... Iemand enig idee hoe dit kan..?

heb ook al een andere geluidskaart geprobeerd (ook creative)

Maar weer hetzelfde f*g probleem.... 8)7

heb ook al andere drivers geprobeerd...steeds niks...

• JWO
  • Laatst online: 11:26

JWO

gegevens:

sblive! value
receiver: panasonic sa-he90 4x optical 1x coaxial

kaart draait als een zonnetje 8)

maar nu is mijn vraag: is het mogelijk via de digital out 4kanaals geluid te krijgen ?

Verwijderd

Sinds ik mijn Soundblaster Audigy heb, heb ik soms last van krakende boxen Met mijn Soundblaster Live 5.1 had ik dat nooit.

Ik merkte dat voor het eerst, toen ik bij surround mixer een test deed om te kijken of uit alle speakers geluid kwam, was op zich best gek, want bij de ene test hoorde ik gekraak uit de center speaker, bij de andere weer uit de rechter speaker, dan weer helemaal niet.

Naja ik had er geen last meer van gehad dus ik dacht ligt aan da proggie, nu ging ik UT2003 Demo spelen, echt top geluid en ineens kraak kraak, en dan weer helemaal niets en dan hoorde ik weer licht gekraak

Wat een overeenkomst is, dat in de test 5.1 geluid gebruikt wordt, en in UT2003 ook.

Specs die maybe belangrijk zijn maar niet in mijn sig staan:

Soundblaster Audigy
Creative DTT 2200 <--- Dit zijn dus mijn geluidsspeakers

Win2k Pro SP2
Directx 8.1
Ik heb de gewone standaard geluiddrivers geinstalleerd.

Is mijn kaart stuk ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Laatst online: 12:39

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Poeh zeg, het is droeve ellende met die nieuwe drivers/winxp en de audigy/live geluidskaarten. Helaas zie ik hier voornamelijk problemen en geen oplossingen. Ik denk dat die er meer gepost zouden moeten worden. Persoonlijk ondervind ik geen problemen met een oude Live Platinum, behalve dat de kaart nu herkent wordt als een Live Value (Darn;))
Even een aantal veel voorkomende problemen:
Als geluid met spelletjes alleen uit de voorste boxen lijkt te komen dan kun je het best kijken in het config scherm, bij multi media instellingen, output opties en dan Advanced. Daar zijn box instellingen te kiezen: kies hier voor op zijn minst quadrofonische boxen of liefst voor surround geluid. Ik ondervind dan geen problemen meer met geluid.
Voor een aantal andere veel voorkomende installatie problemen zijn nieuwe drivers uitgekomen. Let wel: dit zijn OEM drivers van compaq. Op de verschillende fora van creative zelf is de URL te vinden (hey, tis een uur! geen zin om nu nog te gaan zoeken :P)
Verder kan ik ook nog verwijzen naar de voornoemde fora. Creative reageert hier redelijk regelmatig in. Het zijn niet altijd de antwoorden die je zoekt, maar ze geven aan te blijven werken aan betere drivers...

Ik hoop dat jullie hier het een en ander aan hebben. Als er specifieke vragen zijn kan natuurlijk altijd gemailed worden :)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 11:50:
Iemand een idee waarom ik geen geluidskaart kan installeren op mijn win 2k bak..?

ik heb een creative sounblaster live...
als ik liveware 3 wil installeren zegt hij dat er geen creative soundcard in het sys zit.
terwijl er toch een creative card in zit.... Iemand enig idee hoe dit kan..?

heb ook al een andere geluidskaart geprobeerd (ook creative)

Maar weer hetzelfde f*g probleem.... 8)7

heb ook al andere drivers geprobeerd...steeds niks...
*******kickje*********

echt niemand :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Wordt de kaart in je bios herkent? (ik bedoel komt er een device bij inde ESCD?) staat er een onherkenbaar device in je device manager? Als dit allemaal niet zo is, dan lijkt er hardwarematig wat mis te gaan. wordt er zelfs niets gevonden als je naar nieuwe hardware zoekt? wellicht eerst de met windows meegeleverde drivers installeren en dan update?
Hoe probeer je de drivers te installeren? Heb je al hulp aan Creative gevraagd of op hun forum gekeken? Wat voorn moederbord heb je? Er lijken wat chipsets te zijn die problemen hebben met creative (of andersom ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dus het volgende probleem met mijn
Creative playworks DTT 3500 Digital en Creative Labs SB Audigy Player.
Ik heb mijn boxen aangesloten met 1 digital din kabel, 1 kabel voor front en 1 voor rear.
Op mijn versterker van mijn playworks zit een lampje dolby digital, dit zou moeten gaan branden als ie een dolby digital singaal krijgt. Maar dit krijg ik dus niet aan de praat.
Ik heb mijn power dvd goed staan(SPDIF) en ik heb in windows bij mijn dvd speler aangezet dat ie een digitaal singaal moet geven.
moet ik nou een coax kabel er tussen zetten? of moet het zo ook kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Zelhorst
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 21:41
Ik kan audigy dus ook niet instaleren onder xp, setup kan geen audigy vinden
terwijl hij wel onder xp geinstalleert word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 15:40:
ik heb dus het volgende probleem met mijn
Creative playworks DTT 3500 Digital en Creative Labs SB Audigy Player.
Ik heb mijn boxen aangesloten met 1 digital din kabel, 1 kabel voor front en 1 voor rear.
Heb je in de surround mixer digital output only aangezet? Ik heb de analoge kabels tussen de kaart en de versterker ertussenuit gehaald. Ik gebruik zelf de DVD speler van creative zelf. Daar krijg ik de mogeljkheid om de soundcard in te stellen op AC3 passtrough. Dit zul je op de een of andere manier ook voor elkaar moeten krijgen in jouw DVD speler. De veelgemaakte fout voor dit digital lampje is de volgende: men laat de AC3 stream door zowel de kaart als de AMP decoden.

Stel de kaart in op normale digitale weergave, géén 5.1 decoding. De stream die door je geluidskaart gegenereerd wordt moet namelijk door de versterker gedecodeerd worden en niet door de kaart. Als je de stream door de kaart laat decoderen dan gaat het lampje niet branden. Dan kun je 5.1 geluid gewoon via de analoge kabels laten lopen.

Als je de geluidskaart op NIET decoderen zet dan stel je de AMP in op het volgende:
Digtial DIN op Dolby Digital/PCM audio en Dolby Pro Logic op Digital In. Daarmee zou het lampje van Dolby Digital moeten gaan branden als de AMP een AC3 stream ontvangt. NB. Het is niet mogelijk om zowel Dolby Digital/PCM Audio en Multi Channel op Digital DIN input te hebben staan.

Je kunt het 5.1 gedecodeerde signaal ook via de dinkabel laten lopen. Daarvoor stel je dus de digital out only optie in de surround mixer in, stel je de AMP in op het volgende: Multi Channel op Digital din en CMSS op 5.1 din. Nogmaals daarmee gaat het lampje dus NIET branden maar krijg je wel 5.1 geluid als het goed is.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die PCI Latency Patch krijg ik nergens gevonden ook niet bij Via. Waar downloaden jullie die alitjd?? Ik wil van dat verdomde gekraak af!

Wat is het toch ook altijd een gekut met die kaartjes van creative. Ik dacht mooie upgrade van Soundblaster live 5.1 naar een Audigy nou ik ben er alleen maar op achteruit gegaan.

Nee geen creative meer voor mij, als ik dit probleem binnen 1 week niet heb opgelost gaat deze kaart eruit en komt er een terratec voor in de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Wat voor een Audigy heb je? Wellicht dakkum wel wil overnemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.