paulmadejong schreef op 02 augustus 2002 @ 12:27:
[...]
Zoals in mijn post van al heel lang geleden maar toch maar een paar post boven jouw post, ben je idd niet de enige. Ik ben er inmiddels achter dat het de comby, 3Com netwerk kaart en KR7of KG7 mobo is. Probeer eens een andere nic, denk dat zal helpen!
Gaat naar alle waarschijnlijkheid niet werken. Het probleem schijnt te zijn dat bepaalde niet geheel ACPI compliant kaarten bepaalde EEPROM waarden in de Audigy vernachellen, waardoor de kaart niet meer volledig herkend wordt. Enige oplossing is een nieuwe kaart(!). Als je een retail hebt geeft Creative een RMA, als ze er van overtuigd zijn dat het dit probleem is (oftwel, support procedures doorlopen). Voor een OEM/Bulk kaart moet je bij je leverancier terecht...
Dit probleem is gesignaleerd bij meerdere merken en modellen moederborden, niet alleen Abit. De 3Com 3c905B-TX schijnt een beruchte factor te zijn, is namelijk een populaire kaart, en
niet ACPI comliant. De 3c905C heeft dat probleem niet.
Symptomen kunnen zijn:
- De kaart wordt herkent als een
Creative Audigy Sound Processor. Dit hoort
Creative SB Audigy te zijn.
- Joystickpoort wordt niet gevonden.
- Firewire poort werkt niet/slecht.
- Software updates claimen geen Audigy te kunnen vinden.
- Onder de multimedia instellingen van het control panel staat
Emu10k1(oid). Dit hoort iets van
SB Audigy te zijn.
- Diverse speaker settings werken niet goed. Instellen hiervan kan de boel laten vastlopen.
- EAX instellingen werken niet goed.
- SoundHQ laat geen kaart specificaties zien, alleen een logo'tje zonder nadere gegevens. Hier hoort iets als
Sb Audigy [C400] te staan.
Bij de meesten met dit probleem zullen vrijwel alle symptomen bekend voorkomen.
Zie ook de diverse discussies rond dit probleem op de fora van Creative.
Leek me nuttige info, vandaar het omhoog trappen.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...