Het grote: Problemen met de SBlive/Audigy topic

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.346 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier ook een Creative sound blaster live! 5.1. Dit apparaat deed het altijd goed tot net |:(. Het spel battlefield 1949 probeerde heb ik geinstalleerd maar hij gaf geruis tijdens het spelen.
Ik heb nog nooit de drivers van mijn SB live geupdate dus ik download die van de creative site. Na deze update werkte hij echter niet meer. Ik heb toen maar alles eraf gehaalt en nog werkte het niet. Ik heb inmiddels alles al geprobeert, dus ook met de orginele cd enzo. Ook de drivers van de meuktracker heb ik geprobeert.
hij herkent wel nieuwe hardware als ik mijn pc opstart, maar hij kan het niet instaleren, dan geeft hij een error.

Iemand ideen? geluid is nl wel fijn op een pc :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu zelfs systeem herstel geprobeert, en hij leek het weer te doen, maar toch mist ie een driver. Ik krijg bijvoorbeeld de error dat ie ctkbres.dll niet kan vinden. en nee, deze staat niet los op de cd :-(.
Ook na verscheidene updates van allerlij sites doet ie het niet goed. Hij doet al wel meer dan eerst: er komt geluid uit de pc speakers. Bij creative play centre komt erzelfs uit 4 speakers geluid!. Wel zou het fijn zijn als winamp het doet (resource dll not found zegt ie), en dat dat audioHQ het doet...

nog ideen? de driver update leek goed te zijn gegaan, gaf ook geen errors. Als ik alleen bij aparaatbeheer naar de driver kijk staat er nog steeds die oude |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 16:47
Gaat een Sblive1024 Livedrive werken op een SBLive5.1 geluidskaart?
Had al topic hierover maar daar reageert niemand op ofzo :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:39

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Als er een zelfde connetor op zit (Lijkt een beetje op een IDE connector) dan zout gewoon moeten werken (lijkt me). Iemand andere gedachten? Probeer het, zouk zegguh :)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesticide
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-02 18:30

Pesticide

Competitief gamen is een sport

meuktracker: SB Live! WDM Driver 5.12.01.3511

waar gehost ?? ;-((( site is namelijk offline

Manager International Partners @Electronic Sports League Europe @http://www.esl.eu/eu Linkedin Profile http://www.linkedin.com/in/pesticide

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

In dezelfde thread wordt het volgende adres genoemd: http://shs-sound.paraknowya.com/
Kijk daarus zouk zegguh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 16:45
Sound Blaster Audigy Driver Pack is now available for download as a single 12MB zipped file.

This Driver Pack is available for Sound Blaster Audigy owners operating on Windows 2000 or XP operating systems only.

Oke mooi dus ik die binnen halen HIER Maar dan zecht hij doodleuk Afbeeldingslocatie: http://www.maakvrienden.nl/foto/balen.JPG
Dus ik die hele kaart uninstallen omdat ik in der loop der tijd wel wat updates had geinstalleerd .
en daarna de cd weer helemaal opnieuw geinstalleerd maar nee hoor weer dezelfde melding .

Wat doe ik nu niet goed wie weet het ?

Ik heb de Audigy Platinum draaien in win xp met sp1 .

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• mmxmmx
Sound Blaster Audigy Driver Pack is now available for download as a single 12MB zipped file.

This Driver Pack is available for Sound Blaster Audigy owners operating on Windows 2000 or XP operating systems only.

So i download it HERE But while installing it tells me Afbeeldingslocatie: http://www.maakvrienden.nl/foto/balen.JPG
So i deinstalled all the drivers cause I did some updates over time.., reinstalled the original drivers but still the same message over and over....

What do I do WRONG???

I use Windows XP with service pack 1 with an audigy platinum....

Ook maar ff in het engels mischien helpt het ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Okay, een vraag van een wat algemenere aard:

Welke drivers kan ik nu het beste gebruiken voor mijn SB Live Player 5.1 en mijn SB Live Player 1024?

- creative.com : Live! DriverPack 17/07/2002
- dat nieuwe OEM (?) pakket van 154 MB, 'opvolger' van de compaq release (meuktracker: Soundblaster Live en Audigy 5.12.2.252)

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortitudo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06-2024
Heb een SB Live 1024, op Win XP. Ik installeer de nieuwste drivers die van die set van 377 MB 8)7 en ja hoor, bijna nooit problemen gehad maar nu zijn ze er. Ik krijg geluid, perfect uit me linkerkanaal maar bijna niks uit me rechter(bijna of niks, weet niet helemaal zeker). Ik heb maar 2 boxen. Ik kan het niet via de balans veranderen want die staat gewoon in het midden :+ . Moet ik nu echt weer de kaart erop nieuw insteken en de drivers opnieuw installeren of heeft iemand een echte oplossing !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TIP voor Drivers:

Gebruik de drivers die je bij je aankoop hebt gekregen, deze werken "meestal" het beste... Ik heb zelf een Audidgy en heb de drivers (die je niet kan downloaden) gewoon van rechtstreeks van creative op een CD-tje gebruikt, alles werkte gelijk. Ook met die updates (die meestal toch geen reet voorstellen) moet je uitkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Ik heb de update nu ff opnieuw gehaald en nu werken ze wel dus of het file was corupt of ze hebben het probleem verholpen .

Dankzij deze update werkt nu de optiche glasvezel verbinding tussen de pc en mijn versterker wel .

Dus wat mij betreft een goede update .

Edit :--------------------------
Oeps ik merk ineens dat mijn cd romspeler stoort op de geluidskaart .
Telkens als de spelere inleest gaat hij kraken .

Ik dacht dit al ergens gezien te hebben dus ik ga wel ff zoeken en dan kom ik er vast wel uit maar ik dacht ik meld het tog nog maar ff .
Edit :--------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 08:39:
TIP voor Drivers:

Gebruik de drivers die je bij je aankoop hebt gekregen, deze werken "meestal" het beste... Ik heb zelf een Audidgy en heb de drivers (die je niet kan downloaden) gewoon van rechtstreeks van creative op een CD-tje gebruikt, alles werkte gelijk. Ook met die updates (die meestal toch geen reet voorstellen) moet je uitkijken.
Mee eens. Probleem is dat bij mijn Audigy een cd zat met Franse en Nederlandse drivers. En als ik wel ergens een gruwelijke pesthekel aan heb is het aan Nederlandse software op m'n pc. Daarom heb ik voor 2 euro de cd met drivers besteld via internet. Klote, maar het geld wel waard.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 17:12:
Ik heb hier ook een Creative sound blaster live! 5.1. Dit apparaat deed het altijd goed tot net |:(. Het spel battlefield 1949 probeerde heb ik geinstalleerd maar hij gaf geruis tijdens het spelen.
Ik heb nog nooit de drivers van mijn SB live geupdate dus ik download die van de creative site. Na deze update werkte hij echter niet meer. Ik heb toen maar alles eraf gehaalt en nog werkte het niet. Ik heb inmiddels alles al geprobeert, dus ook met de orginele cd enzo. Ook de drivers van de meuktracker heb ik geprobeert.
hij herkent wel nieuwe hardware als ik mijn pc opstart, maar hij kan het niet instaleren, dan geeft hij een error.

Iemand ideen? geluid is nl wel fijn op een pc :'(
Heb ik ook gehad met dat spel.
Moet je hardware acceleration in soun options aanzetten (tweede tabblad van sound).
Ik heb ook de laatste drivers bij creative gedowned en bij mij werkt het nu prima.

Succes.

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:49

job

jaaa, heb ook een probleem met de soundblaster live
heb de soundblaster live player 1024
os is winxp
ik heb een onboard geluidskaart en wou eens kijken of die live mooier klinkt.
ik stop de live erin. loopt hij vast bij de installatie van de xp drivers.
na een reboot of 3 zijn de drivers eindelijk geinstalleerd. opnieuw starten
en jawel na een paar minuten een reboot.
oke, nieuwe drivers van creative downloaden. helaas nog steeds vastlopers.

ik heb een p4 2.0 @ 2.4 maakt dat nog iets uit.
in mijn bios kan ik de pci latency veranderen. variabel van 255 tot 1
iemand een idee hoe ik mijn live kan laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juli 2002 @ 23:21:
Ik word hier toch zooooooooooo moedeloos van....

XP zegt fijn dat mijn kaart is geinstalleerd maar zodra ik fijn met mijn SB Live Value herrie wil gaan maken dan geeft ie geen krimp. Winamp blijft op 0:00 staan als ik op play druk zonder een enkel geluidje te geven kortom: hij doet niets.

Update (SBLiveXPDrvUpdate.exe) geeft de fout dat hij de kaart niet kan vinden en daarom niet door zal gaan met de setup. Ik ben echt radeloos! In win 98SE doet ie het prima maar ik krijg hem echt niet aan de praat en updaten van drivers gaat moeilijk als ie de updates niet wilt pakken..

Wie-o-wie kan mij helpen!?!?!??!
Niemand? Mijn post was op 08 juli 2002 en ik begin er nu langzamerha nd toch echt wel moe van te worden.... :'( :'( :'( :'( :'(

EDIT: Ik heb de nieuwste drivers van 17-7-2002 ook geprobeerd maar.... helaas....

Error message:
"Setup could not detect any Sound Blaster Audio card on your system. Please ensure that your SoundBlaster hardware is propperly installed before running this setup program".....

Maar hij doet het dus WEL in win98 en hij staat ook in XP in mijn device manager zonder fouten....

Specs van SBlaster:
Windows Device Name : Creative SB Live! Value (WDM)
OEM Device Name : Creative Labs EMU10K1 Audio Chipset (SB Live!)
Product Device Name : Creative Labs CT4832 SBLive! Value

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en weer een dag voorbij :) Hoe lang moet ik blijven kicken todat ik een eigen topic mag openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robber
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 15:49
Robber schreef op 12 september 2002 @ 23:08:
Ik heb een a7v333r (is met raid en firewire) is een prima bordje!! Maar na het zoeken op tweakers en het lezen van een aantal topic's had ik nog geen oplossing dus vandaar het volgende probleem. :'(

Ik heb alles netjes geinstalleerd, de haupaugekaart + bootble scsi controller (daar boot ik ook van) + netwerkkaartje (realtek 8139d).

Nu is het zo dat ik in apparaat beheer gewoon mijn SbLive zie zonder problemen, zelfs de mixer doet het... maar als ik bijvoorbeeld (onder Windows XP 2600 NL) de drivers wil gaan installeen dan doen ze het niet met een melding dat ze de kaart niet kunnen vinden ( :( hij staat toch in app beheer :( ).
De mixer kan ik instellen zoals ik het wel, maar er komt ondergeen beding geluid uit.
Het lijkt mij niet dat de kaart kapot is, goed behandeld (tegen statische elec.) en in het vorige bord deed ie het gewoon... 8)7 |:(

Help mij alsjeblieft...
Als ik niet goed gezocht heb bijvoorbaat mijn excuses...
Alvast heel erg bedankt!!! :D
Daar ben ik het helemaal mee eens... :(
Ben zo wel een beetje teleur gestelt in de centrale topics. :+
Wij hebben ook hetzelfde probleem B) :X

McLaren \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 20:24
Hi, naar een uitspraak van JvS in een ander topic:
Maar met spelletjes kan er over een digitale kabel maar stereo. Om EAX/A3d 4 kanaals te kunnen wordt er gewoon een dubbele digitale kabel tussen die sets en geluidskaart gespannen. Front en rear dus.

Meerkanaals geluid door een digitale kabel kan alleen als het dolby digital of DTS geencodeerd is en dat kan bijna gen een geluidskaart
in Digitale uitgang op Sound Blaster Audigy Player...

was mijn vraag of er uberhaupt een digitaal geluid uit een audigy/live 5.1 kan komen wat 5.1 is ? dus front/rear/center/sub ? tnx

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09 18:14

360Degreez

Typisch weer dit...

Heren, ik kom met een heel vaag probleem, uiteraard weer met de Audigy,

ik heb een 5.1 speakerset, die in de eerste instantie lekker werkt (gewoon onder winME), maar waneer ik een TV-Kaart in de pc zet is opeens 75% van mijn subwoofervolume weg, en het word nog gekker, als ik een andere tv-kaart instaleer krijg ik precies hetzelfde probleem, nu is mijn vraag, weet iemand of zo'n tv kaart een soort "sound overlay"in windows aanmaakt voor het geluid van de tv?, dat zou de problemen kunnen verklaren, ik heb bijna alles bealve een bios flash geprobeerd, maar het mag niet baten,.

Damn!!
8)7

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LG_Greenman
  • Laatst online: 07-01 20:24
_/-\o_ iemand ?

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

wie heeft er ervaring met drivers van www.kxproject.com
sinds ik deze heb geinstalleerd lijkt het wel alsof mn geluid vele malen zuiverder klinkt.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

PipoDeClown schreef op 08 oktober 2002 @ 16:18:
wie heeft er ervaring met drivers van www.kxproject.com
sinds ik deze heb geinstalleerd lijkt het wel alsof mn geluid vele malen zuiverder klinkt.
Deze drivers zijn voornamelijk bedoelt voor producen e.d. (lage latency, ASIO support etc.) Ik zit er ook over te denken om ze eens uit te proberen (ben nl. veel met het bovenstaande bezig).. Maar eerst wil ik wel eens wat ervaringen van verschillende mensen horen..
Dus wie gebruikt ze, en wat zijn je bevindingen met betrekking tot stabiliteit, snelheid, zooi-gehalte (onnodige extra's die mem vreten ;)), geluidskwaliteit enz?

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-08 12:09
Kippetje zei:

Ik heb hier ook een Creative sound blaster live! 5.1. Dit apparaat deed het altijd goed tot net . Het spel battlefield 1949 probeerde heb ik geinstalleerd maar hij gaf geruis tijdens het spelen.

Iemand ideen? geluid is nl wel fijn op een pc

------------------------------

Moet je in het spel Battlefield 1942 naar Options gaan en dan naar Sound. En dan in plaats van 64 kanalen deze op 63 kanalen zetten. Dan werkt het wel. Dit probleem heb ik namelijk ook gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een suggestie voor mijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slice1Ti
  • Laatst online: 29-05-2022
Hey, heb hier ook een klein probleempje.
Ik heb een surround versterker van Sony STR-DE475s en die heeft 5.1 analoge ingangkjes, die had ik gekocht om 5.1 geluid te hebben en te versterken op normale boxen (geen satteliet's...) tot voor kort was die zo aangesloten op mijn sb 5.1 live; dus 3 mini jacks op de uitgangen van m'n SB 5.1 live en zo via kinch kabels op de analoge ingangen van m'n versterker. Tot voor kort zag ik op die SB 5.1 live digitale uitgang staan en dat blijkt hetzelfde systeem te zijn of de coaxiale (digitaal) ingang van m'n versterker, dus dacht ik bij mezelf, hé , als ik die nu eens op die manier verbind, heb ik geen geruis meer... . Ik al die kabels uitgetrokken van het analoog signaal en vervangen door ;1 kabel van de oranje (digitale) uitgang op m'n SB naar de digitale ingang van m'n verterker, nu blijkt dat alleen maar de front left, front right en subwoofer maar gaan op de test in luidspreker settings, geen 5.1 geluid dus. Ik heb de laatste nieuwe drivers erop gezet...geen verschil, de oude er terug op.... geen verschil, in config.scherm, geluiden en audio-instellingen onder luidspreker instellingen, geavanceerd heb ik ook op 5.1 geluid gezet...geen verschil, ik zou het graag werkende hebben... weet iemand een oplossing? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Laatst online: 23-08 21:54
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 14:56:
Iemand een suggestie voor mijn probleem?
Heb jij zo een compaq driver pack gedowload?
dan moet je even in het setup mapje een oem.ini bestand weggooien. Die zorgt er namelijk voor dat je alleen op compaqs kan installeren en dat willen we natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem als robber en dj_delta: sb live CT4832 (value) echter onder win2000 / win2k . Hij herkent de kaart wel maar tijdens automatische installatie verschijnt het bericht "kan kaart niet installeren, de gegevens zijn ongeldig". Na wegklikken van dit scherm verschijnt dezelfde melding voor de gameport.

Systeem: Gigabyte GA-7VRXP, leadtek mx440, xp1600+.

edit:
De cardreader/memoreystick in de bios gedisabled, evenals de on board sound

Kan het aan de IRQ instellen in het bios liggen? Welke IRQ moet de SBLive dan hebben? (nu op 'auto')

Heb hem op een MSI K7T turbo uitgeprobeert en werkte zonder problemen, ook met KX drivers, die ik uiteindelijk wil gebruiken op de 7vrxp.

Wie helpt ons 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 13:09

M14

Ik heb een vraagje over de interne aansluitingen van mijn SB Live 1024.

Ik wil een VU-meter bouwen, en die intern aansluiten, zonder dat ik kabels moet opsplitten, en buiten mn kast om moet leggen.

Wie weet of er een interne line-out zit en welke pinnen ik er voor moet hebben??

Er zitten 40 pinnen aan voor eventuele Live-Drive op aan te sluiten. OP deze Live-Drive zit een aansluiting voor kop-telefoon. En deze zit waarschijnlijk direct op 3 van de 40 pinnen. Dus waarschijnlijk gaat het wel.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:59

Johnny E

Dôh !!

Eindelijk heb ik het vreselijk irritante static noise probleem opgelost dat ik had met me Live en Audigy.

Het probleem bleek aan een heel simpel kabeltje te liggen: de CD-Audio kabel.
Ik gebruikte een 3 aderige kabel om me cd-rom te verbinden met me Audigy. Na de Turtlebeach faq's (jaja) te hebben gelezen kwam ik toch bij het kabeltje terecht. Had gelukkig nog een 4 aderige kabel liggen en ja hoor weg static noise.

Eindelijk heerlijk genieten van me mp3's zonder de harddisk en muis te horen.
Ben nu dus druk op zoek naar meer 4 aderige cd-audio kabeltjes want ik heb nog een pc met het zelfde probleem en heb geen idee meer waar ik dit kabeltje vandaan heb.

Dacht laat het even weten..

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja volgende met een probeel :)

Ik heb vandaag een Soundblaster Audigy Live Player gekocht + een Creative Inspire 5.1. 5300 digital setje. Alleen krijg ik nu mijn box rechts voor niet een de praat. Het geluid is er zacht en als ik bijvoorbeeld het geluid splits naar rechts dan hoor ik alleen rechts achter.

Ik draai Windows XP met Service Pack + nieuweste Creative drivers.

Moederboard is een Asus CUV4X-E... Onder Geluid (Cofiguratiescherm) heb ik wel 5.1 ingesteld als boxen instelling.

Iemand advies over mijn probleem of in ieder geval een manier van aanpakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robber
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 15:49
Ik denk, als je dat nog niet gedaan hebt teminste, dat het verstandig is om eerst FF te kijken of er geen hardware kapot is.
Dus eerst even een andere speaker der op, als die het ook doet weet je teminste dat het niet aan het speakertje ligt.
Dan kijken of het aan de versterker ligt (dus even proberen te testen op andere mashine).
Als ie het daar dan wel normaal doet, dan zou je moeten proberen om de jacks achter op je soundcard te verwisselen zodat als het probleem in de soundcard zit je het dan ergens anders hebt, dan zou je het bijvoorbeeld achter hebben.
Als het dan nog steeds het rechter speaker is, dan denk ik dat je eens andere drivers moet proberen.

McLaren \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem met mijn audigy en creative 5700 5.1 setje die overigens draaien op XP

Ik ben naar een lan party geweest en toen moest ik oversvhakelen van 5.1 digi naar normale stereo.

Nou wil ik heb weer terug wisselen maar elke keer als ik 5.1 selecteer dan reboot hij gelijk alsof iemand op de reset knop klikt erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of dit al langs is gekomen maar lijkt me niet, kon ook niks in search vinden.

Op mijn SB Live 1024 zitten 5 jack uit/in gangen

1 1 microfoon
2 1 digitale uit
3 1 line in
4/5 2 line out

Als ik nu mijn boxen op die groene line out aansluit krijg ik leuk geluid, maar doe ik dit op de tweede (zwart) dan hoor ik helemaal niks :? Dit is altijd al zo geweest en is mij eigenlijk nooit echt opgevallen, had er altijd maar 1 nodig. Eigenlijk twee, maar heb dit opgelost door verlengsnoer te gebruiken waar ik koptelefoon of boxen indruk. Maar nu heb ik hem wel nodig. Ligt dit aan mij of heb ik een verkeerde kaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Laatst online: 29-09-2024
Lampje schreef op 20 september 2001 @ 00:23:
[...]

Btw, waarom ga je van me naar win98se? Da's niet echt stabieler ofso...
Ik hoop dat je het andersom bedoelt want iedereen weet dat ME zo'n beetje het minst stabiele os is dat MS ooit heeft uitgebracht (in tegenstelling tot win98SE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weer een probleem met SB live 5.1

alles werkte soepeltjes, tot gisteren dus

ik was fijn een spelletje aan het spelen, ik ga terug naar windhoos, start winamp op... hmmm, wat een vreemd geluid, lijkt net of dat ik het geluid door een telefoon hoor... ff EAX opstarten om te kijken of er daar wat aan de hand is... "ping" error... "an't load drivers (ofzoiets) reinstall driver" ok, ik braaf naar creative.com, drivers gedowned, geinstalled en... niks... maar dan bedoel ik ook helemaal niks, ipv brak geluid geen geluk... maar kon wel eax opstarten... dus ik CD-rommetje gepakt wat ik bij kaart had gekregen, alles geinstalled, en op miraculuse wijze kwam mijn brakkuh geluid terug, en ik kan EAX enz opstarten. dus ook vervolgens gekeken of er een filter op zat.. maar neej, 100% original sound... ik weet het niet meer.

dus ik zit nu nog alleen met geluid wat klinkt alsof het door een telefoon komt.. weet iemand wara dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 19:37:
Weet niet of dit al langs is gekomen maar lijkt me niet, kon ook niks in search vinden.

Op mijn SB Live 1024 zitten 5 jack uit/in gangen

1 1 microfoon
2 1 digitale uit
3 1 line in
4/5 2 line out

Als ik nu mijn boxen op die groene line out aansluit krijg ik leuk geluid, maar doe ik dit op de tweede (zwart) dan hoor ik helemaal niks :? Dit is altijd al zo geweest en is mij eigenlijk nooit echt opgevallen, had er altijd maar 1 nodig. Eigenlijk twee, maar heb dit opgelost door verlengsnoer te gebruiken waar ik koptelefoon of boxen indruk. Maar nu heb ik hem wel nodig. Ligt dit aan mij of heb ik een verkeerde kaart ?
heb je me mailtje gekregen met de uitleg hoe je het kunt oplossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damster schreef op 23 oktober 2002 @ 04:23:
[...]

heb je me mailtje gekregen met de uitleg hoe je het kunt oplossen??
ja bedankt, het werkt nu.

De oplossing is de software LiveDrvPack.exe downloaden en AudioHQ installeren, daar kun je instellen dat je 4 boxen hebt. Dan doen ze het allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 14:00:
[...]

ja bedankt, het werkt nu.

De oplossing is de software LiveDrvPack.exe downloaden en AudioHQ installeren, daar kun je instellen dat je 4 boxen hebt. Dan doen ze het allebei.
jep. zei ik ook. maar audiohq staat ook gewoon op de driver cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damster schreef op 23 oktober 2002 @ 14:50:
[...]

jep. zei ik ook. maar audiohq staat ook gewoon op de driver cd.
maar niet voor windowsxp geloof ik, toen ik die kaart kocht bestond er iig nog geen XP. Ik heb het hier even gepost zodat iemand die ooit het zelfde probleem het dan ff kan vinden via search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Slice1Ti schreef op 13 oktober 2002 @ 12:04:
Hey, heb hier ook een klein probleempje.
... weet iemand een oplossing? :'(
Het is een heel werk, maar ik raad je toch aan om het hele draadje door te lezen, daar worden behoorlijk wat tips gegeven om dit op te lossen. Belangrijk is te weten dat een geluidskaart zonder extra instructie normaal 2.0 geluid zal procduceren. Zelfs als het een 5.1 kaart betreft. Meestal moet je in het mixerpanel een speciale instelling inschakelen om 5.1 geluid te activeren (bijvoorbeeld EAX activeren voor spelletjes).
Met een digi verbinding naar je versterker moet je er verder nog op letten wie je de 5.1 codering laat doen. Toen je de versterker analoog op je kaart aansloot neem ik aan dat je de codering door de kaart liet doen. Nu moet je wellicht de 5.1 codering op de kaart uitzetten en overlaten nemen door de receiver (dit geldt overigens alleen voor films).
ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiero nog steeds probs mee sb audigy platinium

In windows xp pro hoor ik een geluid van geruis/sneew geluid (zoals bij tv als je het kanaal niet ingesteld hebt) dit is maar heel even.

Verder nieuwste driver geinstalleert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Laatst online: 02-09 09:36
Hmm, heb nu alle 14 pagina's doorgelezen, maar geen oplossing voor het volgende probleem gevonden. Heb sinds vandaag een Audigy Player. Deze is aangesloten op 4 speakers (2 PC-speakers en twee hifi-speakers via Kenwood versterker). OS is (uiteraard :) ) Windows XP.
De standaard drivers, zorgde voor nogal wat problemen, maar met versie 5.12.1.253 leken de meeste problemen opgelost, op deze na: mijn linker en rechter kanaal zijn omgewisseld, zowel voor als achter. Nu kan ik natuurlijk mijn speakers andersom aansluiten, maar dan werkt bijvoorbeeld de balance knop van mijn externe versterker verkeerd om. Iemand enige idee/tips/etc?

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Kun je op een Audigy een 2.1 speakerset en een hoofdtelefoon tegelijk aansluiten?

Is wel handig voor als je 's nachts zit te gamen en slapende mensen niet wil storen maar geen zin hebt om steeds achter je pc te kruipen om stekkertjes te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 00:41:
Vraagje:

Kun je op een Audigy een 2.1 speakerset en een hoofdtelefoon tegelijk aansluiten?

Is wel handig voor als je 's nachts zit te gamen en slapende mensen niet wil storen maar geen zin hebt om steeds achter je pc te kruipen om stekkertjes te wisselen.
ja dat kan, staat een paar post hier boven.
wel even dit topic doorlezen als je hier gaat posten: sinterklaasrulez in "Het grote: Problemen met de SBlive/Audi"
daar staat dus dat je audiohq moet downloaden.
dan start je speakerpreset. en kies je ipv 2 speakers. 4 speakers.
dan kan je beide uitgangen gebruiken.

ohja, voor de mensen die een probleem hebben met hun sb live/audigy met een sis chipset. eenvoudig op te lossen door de pci-latency op 128 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet helemaal wat ik bedoel... ik bedoel dus - stel op de front connector de 2.1 en de back connector de hoofdtelefoon - en dat je steeds één van beide aan of uit kan zetten en niet tegelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 01:26:
Dat is niet helemaal wat ik bedoel... ik bedoel dus - stel op de front connector de 2.1 en de back connector de hoofdtelefoon - en dat je steeds één van beide aan of uit kan zetten en niet tegelijk aan.
sorry, niet goed begrepen.
ik heb gewoon beide aansluitingen aanstaan.
dus op me versterker en op mijn koptelefoon.
als ik mijn koptelefoon gebruik doe ik mijn versterker uit.
als ik mijn versterker gebruik trek ik de plug uit me koptelefoon. niet de plug achter in geluidskaart, maar degene uit met koptelefoon zelf. ik heb een koptelefoonsnoer met 2 pluggen.

bij mijn live kan het wel, gebruik het alleen niet
bij de installatie moet je dus ook audiohq installeren.
in je startmenu krijg je een nieuwe map.
bij mij is het zo. zal bij jouw wel ongeveer hetzelfde zijn.
start -> creative - soundblaster live -> creative surround mixer
daar kan je dan de balans instellen voor de front en back speakers.
dus ene uitgang op je audigy wordt gezien als de front de anders als de back.
je kan het zo makkelijk instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is de vraag al langs gekomen.. maar ik zie dit topic pas voor de eerste keer. En het is al laat en ik wil ff snel een vraag stellen :)

Als ik de Creative Recorder gebruik om dingen op te nemen die ik hoor (speciale functie) dan gaat dat goed.. totdat ik het afspeel.. dan kraakt het aan alle kanten ;( geluid is nog redelijk hoorbaar.. maar het kraakt zo :(

iemand een oplossing hiervoor ?

/edit/

het rare is, het is alleen aan de linker kant :?

//edit//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik ook net weer achter gekomen.. het is nu gewoon zo dat hij bij ALLES gaat knetteren wat ik opneem, of dat nu met de mic. is of recorden "wat ik hoor" hij gaat altijd lopen knetteren :(

weet echt niemand het ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schop schop schop :)

ik zit er zwaar mee, want ik moet een mic hebben voor mijn clan, en zo dus met elkaar praten.

maar ze horen alleen maar gekraak en geruis :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb een probleempje met een "Sound blaster Live 5.1"

Als ik de software (ook de nieuwste drivers van Creative) installeer en windows opnieuw opstart (XP) Kom ik bij het scherpje Welkom in het begin en dan restart de PC meteen weer

(AMD Athlon)

Als ik de geluidskaart in apparaat beheer uitschakel komt dit probleem echter niet meer voor

Weet iemand hier iets van hoe dit kan komen en hoe ik dit kan voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plz jongens help me.. want ik word zo langszamerhand gek hiero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Laatst online: 02-09 09:36
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 00:51:
plz jongens help me.. want ik word zo langszamerhand gek hiero
Lees om te beginnen het topic maar eens door voordat je als een gek gaat lopen schoppen...

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiiestan
  • Laatst online: 23-08 10:43
Ik heb ook een klein probleempje.

Ik heb
- SB live 5.1
- Inspire 5300 5.1 speakers
- WinXP

En het probleem is dat ik met geen mogelijkheid geluid uit die 5e speaker (middelste dus) krijg. Alleen als ik zo;n test doe die bij de standaard software zit komt er geluid uit maar bij winamp of dvd niet :|

hondennamen.info Openscheermes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie wel eens dat je een DVD zit te kijken en dat je plots een hard knak-geluid hoort?

specs:
- Audigy
- i815EP
- Celeron-T
- GF4Ti4600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

appetoe schreef op 31 oktober 2002 @ 18:44:

Ik heb
- SB live 5.1
- WinXP

En het probleem is dat ik met geen mogelijkheid geluid uit die 5e speaker (middelste dus) krijg. Alleen als ik zo;n test doe die bij de standaard software zit komt er geluid uit maar bij winamp of dvd niet :|
Het is normaal dat je bij het afspelen van gewone stereomuziek geen geluid krijgt uit de centerspeaker. Voor het DVD geluid moet je misschien Dolby Digital AC-3 decode inschakelen of de instellingen van je DVD-afspeel programma aanpassen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een hoorbaar verschil eigenlijk tussen de Live 5.1 en de Audigy 2??? waarschijnlijk een stomme vraag.......maar vraag het me toch af.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:58

Mad_Demon

de dokter

Nog maar iets, ik heb een Live! 5.1 en geen van de drivers werkt goed.
Toen ik XP op een FAT32 partitie had werkten de originele drivers perfect, maar sinds ik het op een NTFS partitie heb staan klinken alle kanalen terug op de center (dus alle kanalen komen naast de bedoelde speaker ook uit de center)

Als ik de nieuwste Live!drivers installeer word ie als een Audigy herkent (D400) en als er AC3 gedecodeerd moet worden kraakt het als een gek (meer gekraak dan geluid).

Help ;(

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GUBO schreef op 20 april 2002 @ 15:13:
Ik heb een SB Live! 5.1 en soms blijft het geluid zeg maar hangen.
Heeft iemand een idee omdat te verhelpen ?
Nieuwste drivers al geprobeerd.
En ik gebruik XP.
Ik heb dus exact hetzelfde probleem met dezelfde kaart. Ik heb pas mijn pc geupgrade, heb nu een asus p4b533-e. Met mijn vorige moederbord heb ik hier nooit last van gehad.

Het doet zich ook alleen voor tijdens het afspelen van mp3's of het bekijken van films.

Het probleem is er niet met de standaard windows drivers, maarja die zijn bagger :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met het afspelen van audio cd's op mijn SBLive 1024
Als ik een audiocdtje draai, hoor ik linksvoor het geluid heel helder, maar rechtsvoor heel zacht en dof. :(
Ik heb audiokabeltje gecontroleerd en andere drivers geinstalleerd, het mocht niet baten.
Als ik trouwens in de surroundmixer het geluid naar rechtsachter verplaats komt daar hetzelfde heldere en sterke geluid uit als linksvoor. :?
Het front en rear gebeuren is verder goed aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Laatst online: 12-09 22:46
Ik heb de volgende probleem (ja weer 1). Ik heb een SB Live 1024.
Onder Win95/98 en me werkt deze perfect. Maar nu komt het. Als ik hem onder WinXP heb ik geen geluid. De kaart is dedecteerd en geinstalleerd. Maar als ik naar de volume regeling ga staat de mute(Alles Dempen) zit als een gek te knipperen. Nu heb ik van een kameraad er ook 1 geprobeerd(ook een SB 1024). Geen probleem. Maar als ik mijn kaart in zijn systeem stop werkt deze ook niet. Wat kan het nou zijn?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad_Demon schreef op 05 november 2002 @ 12:57:
Nog maar iets, ik heb een Live! 5.1 en geen van de drivers werkt goed.
Toen ik XP op een FAT32 partitie had werkten de originele drivers perfect, maar sinds ik het op een NTFS partitie heb staan klinken alle kanalen terug op de center (dus alle kanalen komen naast de bedoelde speaker ook uit de center)

Als ik de nieuwste Live!drivers installeer word ie als een Audigy herkent (D400) en als er AC3 gedecodeerd moet worden kraakt het als een gek (meer gekraak dan geluid).

Help ;(
ken dat probleem volgens mij, komt alle het geluid alleen uit je centre, en nog slechte kwaliteit ook...... dan moet je iets uitvinken in audio hq, weet niet meer precies wat de optie was, maar het zit niet ergens in een diep venster-na-venster verstopt donker stoffig hoekje van de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Laatst online: 12-09 22:46
Dan heb je hem op Digitaal staan. Dan hoor je namelijk alleen maar kraken en ruizen. Je moet dat weer omzetten naar analoog!

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Hmm, ik zit ook met een probleem. Mijn 5.1 wilt geen goed geluid geven als ik hem in de digital out heb staan. Ik heb mijn versterker hierop aangesloten.

Alleen met de Windows drivers heb ik geluid, alleen heb ik rechts veel meer geluid dan links. Het verschuiven van dat simpele balkje om links meer (en rechts minder) geluid te krijgen werkt niet. :(

De laatste drivers van Creative (op de site) geven alleen geluid met heel veel ruis en hoor ik niks anders. De enige mogelijk waar het geluid het wel goed doet is als ik de speakers aansluit op de groene output, maar dat is niet de bedoeling.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 13:54:
[...]

ken dat probleem volgens mij, komt alle het geluid alleen uit je centre, en nog slechte kwaliteit ook...... dan moet je iets uitvinken in audio hq, weet niet meer precies wat de optie was, maar het zit niet ergens in een diep venster-na-venster verstopt donker stoffig hoekje van de software.
Ik heb alle mogelijke menuutjes uitgeplozen maar ik blijf met het probleem zitten ;(

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 04:21

scorpionv

This space for rent

Ik heb eindelijk de oplossing voor m'n Live! en Audigy problemen gevonden. M'n Vortex kaartje terugsteken. Geen geruis, geen gekloot met instabiele drivers, geen niet installerend AudioHQ, geen hakkelende sound.

CREATIVE: BEDANKT. Swap jullie R&D en reclame afdeling aub asap. En ook al doen jullie dat, een Creative product komt niet meer in huis hier.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjezus zeg, dit hele wazige topic doorgelezen en weet ik nog niet wat ik moet doen om 4 speakers aan de gang te krijgen in XP.
SbLive 5.1+Logitech Z-540

Alles werkt OK behalve de surround..en daar HEB IK DAT DING VOOR GEKOCHT! ARGH! :P
Nieuwste drivers en AudiHQ en al die crap..alle mogelijke settings geprobeerd...maar geen success..dit is echt te belachelijk voor woorden..koop je iets, werkt 't gewoon niet! BAH!
Heb die Compaq drivers gedownload, maar niet installed..geen direct3d support en full support EAX lijkt me nu niet echt optimaal.

Als er geen oplossing is zeg 't ff.. PLEASE! ;) Kan ik tenminste die SBLive eruit pleuren en doormidden breken..(not kidding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te denken aan een Audigy II, zijn er known issues met deze kaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvraag.. waarom kan je cdaudio niet of heel slecht over 4 speakers spelen ? (4.1 setje)
Als je speakers op 2 zet klinkt het wel goed, maar op 4 gaat niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog maar weer een probleem erbij :? :

Ik heb een SB Audigy (D400) kaart en vandaag een creative insipre 5.1 digital 5500 erbij gekocht, alleen dat digitale krijg ik niet aan de praat. Als ik de handleiding volg en dus een 4-geleider ministekker-naar-RCA inplug aan de ene kant in m'n digital out van m'n geluidskaart en aan de andere kant (via een RCA-naar-RCA stekker) in de RCA decoderingang hoor ik helemaal niets (input natuurlijk wel op coaxial gezet...). Ik krijg alleen geluid als ik de analoge out- en input gebruik, maar ja, daar heb ik dat digitale ding natuurlijk niet voor gekocht....

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
vorige week heb ik een Creative Audigy2 gekocht voor mn broer omdat hij jarig was. maar we krijgen de kaart niet echt goed werkend. als we de kaart erin stoppen start ie 9 van de 10x niet op. het is een kg7 met daarop een xp1600+, 256 mb pc2100, een geforce 2 mx, en nog wat andere zooi die niet relevant is. de laatste bios heb ik er al op gezet, maar dat had geen effect. ik heb ook al op internet gezocht maar ik kan er niks over vinden. kunnen jullie me misschien helpen? (in een andere pc werkt de kaart wel, daar ligt het dus niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
  • Laatst online: 11-03 10:05
Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 14:17:
Wat ik me afvraag.. waarom kan je cdaudio niet of heel slecht over 4 speakers spelen ? (4.1 setje)
Als je speakers op 2 zet klinkt het wel goed, maar op 4 gaat niet lekker.
Waarschijnlijk omdat de meeste nummers gewoon op stereo zijn op genomen en dus maar 2 kanalen gebruikt en dus weet hij ook neit wat hij afmoet spelen of hij moet het zelfde gaan afspelen wat hij voor doet maar heeft ook niet veel nut volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Laatst online: 22-02 12:08
'k heb ook een probleem met een Audigy 2, ik heb de orginele drivers van de cd geinstalleerd maar als een een prog. van Creative wil opstart zegt ie dit

code:
1
This application has failed to start because CTintrfc.dll was not found. Re-installing the application may fix this problem

maar herinstalleren helpt dus niet...

'k draai voor de verandering weer eens XP Pro.

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Laatst online: 22-02 12:08
klein kickje
edit:
oeps, dit was binnen die afgesproken 24 uur...

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyonN
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Ik besloot eergisteren mijn PC maar weer te voorzien van Windows ME. (Voor mij was het juist het meest stabiele OS wat ik ooit heb meegemaakt :) ) Het is een update, maar zelfs in windows 98se EN in ME worden de drivers niet geaccepteerd van mijn Creative Audigy platinum. Win2k en XP draaien de drivers perfect, maar de OS-sen niet bij mij. Met andere worden, zelfs met de nieuwste drivers van Internet werkt die gare creative bende nog niet.

Het is zelfs zo erg met windows, dat ik na het installeren van de soundcarddrivers, niet eens meer kan werken in ME of 98. Ik begin voor het eerdst in mijn leven een serieuze haat tegen Creative te krijgen.

Weet iemand waar dit aan ligt?

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 19:36

msentinelb

Arghhhhh!

Ik heb dus een live 1024
Als windows xp opstart herkent hij 2 dingen:
Creative SB Live! value (WDM)
Creative SB LIve!-spelpoort
Deze schijnen goed te werken. Maar er komt dus echt helemaal geen geluid uit. en geluid openemen lukt ook niet. (computer loopt gewoon vast!) Dus ik dacht ik download een driver. Maar als ik die driver wil installeren zegt ie dat hij geen soundblaster live! hardware kan detecten.
Ik heb onboard sound uitgeschakeld. En ik weet echt niet meer wat ik kan doen

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Laatst online: 19-03 09:03
Yo, ik heb de live! 5.1 maar me center doet het ALLEEN bij de speakertest, voor de rest gewoon NOOIT, niet bij DVD, MP3, games, nix!

Heb me onboard zounds uit gekregen via me BIOS en een jumpertje en me SB is geinstalleerd en alles maar hij blijft het maar niet doen,

heb btw de altec lansing 251..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Laatst online: 08:52
mdj84nl schreef op 23 november 2002 @ 20:47:
Yo, ik heb de live! 5.1 maar me center doet het ALLEEN bij de speakertest, voor de rest gewoon NOOIT, niet bij DVD, MP3, games, nix!

Heb me onboard zounds uit gekregen via me BIOS en een jumpertje en me SB is geinstalleerd en alles maar hij blijft het maar niet doen,

heb btw de altec lansing 251..
dat probleem met die center heb ik dus nu ook, alleen bij de experience speaker test en die 3d test met dat vliegje....... :X

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik onboard sound heb enabled: dan haperen spelletjes (de graphics!)
disable ik hem, dan spelen ze perfect

doe ik mijn creative live card erin: dan haperen spelletjes (de graphics!)
haal ik de kaart eruit, dan spelen ze perfect

geluid werkt perfect tijdens het spelen

Hoe kan dit?
Heeft niets met irq`s te maken, niets word gedeeld...

Drivers/updates heeft het volgens mij niets te maken, daar mijn onboard sound voor hetzelfde probleem zorgt...

Ik ben een hoopje frustratie, dus help me out ;)

iets met power is het volgens mij (3ooW enermax voeding...net nieuw, dus dat is het niet), of memory

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry dat ik hem omhoog schop
maar het vorig topic is gesloten... omdat ik beter moest zoeken, ben de hele dag al bezig!!!
en weet me geen raad
iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 08:26
Ik heb gister op de hcc-dagen een live 5.1 gekocht, maar als ik winDVD wil installeren gaat het fout. ik krijg een foutmelding van winXP en daar houd het mee op. werkt die kaart soms niet met winDVD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn Soundblaster Live! Platinum 5.1 Bij het opstarten van Windows XP professional wordt er gezegt dat er een nieuwe geluidskaart is gevonden, ok. Maar bij het installeren van de kaart gaat het mis en wordt de foutcode 1 gegeven, 'data is not valid'. Het IRQ van het apparaat is trouwens 11. Zou iemand me kunnen helpen met dit probleem??? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23m3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 14:35

23m3

Time to change batteries!

Ik zit te denken aan een Audigy II, zijn er known issues met deze kaart ?
Ik heb er absoluut geen problemen mee, hij doet het hier perfect. Hopen dat dat ook voor anderen geldt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

appetoe schreef op 31 oktober 2002 @ 18:44:

Ik heb
- SB live 5.1
- WinXP

In de player zit een butten (mmcs of zo). Klik en daar is die de midden speaker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 15:38
Ik wil voor een surround setje een geluidskaart kopen, maar gezien dit topic kan ik dus maar beter iets anders nemen dan en Live denk ik :? :)
Zat te denken aan een Terratec Aureon 5.1 fun of een Hercules Muse 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De live werkt goed zolang je de originele drivers maar gebruikt en genoeg tijd neemt om uit te zoeken hoe alles werkt. Met name de dos emulatie is een verademing als je nog oude spellen wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortitudo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06-2024
Weer een sb live probje !?!?!?
Het luidt als volgt:

Ik installeer windows opnieuw, gehele nieuwe installatie geluidskaart wordt herkend etc etc. Klaar, nou mp3-tje afspelen. Linkerboxen en center doen het.... --->rechterboxen<----- doet het niet!!!! Alles al geprobeerd, nieuwe drivers, zelfs die van Audigy 2, alle instellingen met audio HQ etc etc geprobeerd. Niets schijnt te helpen.

Ik doe de kaart in me broertjes pc, tot me verbazing deden daar wel beide boxen het :( !!! De onbeschoftheid :P. Kabels vervangen bij mij en weet ik veel wat. Geen suc6. Moet ik nou nieuwe geluidskaart gaan kopen of wordt iemand mijn HELD door een oplossing te kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 19:36

msentinelb

Arghhhhh!

msentinelb schreef op 23 November 2002 @ 12:08:
Ik heb dus een live 1024
Als windows xp opstart herkent hij 2 dingen:
Creative SB Live! value (WDM)
Creative SB LIve!-spelpoort
Deze schijnen goed te werken. Maar er komt dus echt helemaal geen geluid uit. en geluid openemen lukt ook niet. (computer loopt gewoon vast!) Dus ik dacht ik download een driver. Maar als ik die driver wil installeren zegt ie dat hij geen soundblaster live! hardware kan detecten.
Ik heb onboard sound uitgeschakeld. En ik weet echt niet meer wat ik kan doen
Heeft echt niemand een idee van wat het kan zijn???

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 12-09 09:20

AMDFreak

Intel is zo..

hmm, ik heb dus een audigy, alleen ik krijg er maar geen geluid uit :( windows pakt uhm wel enzo, (staan geen uitroeptekens bij de geluidskaart in apparaatbeheer) alleen de bijbehoorende appz (winamp enzz) die doen ut nie.. (probz met directsound)

Draai btw XP, ik heb zowel de Audigy 1 en 2 drivers geprobeert maar niks helpt :(

[ Voor 15% gewijzigd door AMDFreak op 26-11-2002 21:18 ]

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

AMDFreak schreef op 26 november 2002 @ 20:51:
hmm, ik heb dus een audigy, alleen ik krijg er maar geen geluid uit :( windows pakt uhm wel enzo, (staan geen uitroeptekens bij de geluidskaart in apparaatbeheer) alleen de bijbehoorende appz (winamp enzz) die doen ut nie.. (probz met directsound)
Helemaal niets, ook niet via je wavedevice (in Winamp)
Heb je de diagnostics al geprobeerd?

Ik heb zelf nog steeds een probleempje (maanden terug ergens gepost maar nu is heb ik het weer).

Als ik een DVD wil kijken met WinDVD en ik heb hardwarematige AC3 decoding aan staan (dus de Live! decodeerd t) dan krijg ik tikken uit de rear-speakers. Alleen als er signaal naar de rears gaat dan tikt het. Alsof er steeds een elektromotor aan staat.
En als ik softwarematige decoding doe dan is de kwaliteit niet al te best, recht-achter lijkt steeds overstuurd bij explosies en dergelijke, en de rest van de boxen klinken ook niet echt zoals het hoort, net op het randje van: lijkt wel overstuurd, o nee toch niet, of wel?

Kan iemand dit verklaren of oplossing bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 12-09 09:20

AMDFreak

Intel is zo..

Mad_Demon schreef op 26 november 2002 @ 21:21:
[...]

Helemaal niets, ook niet via je wavedevice (in Winamp)
Heb je de diagnostics al geprobeerd?
nope hij zegt dan het volgende:
Bad DirectSound driver. Please install proper drivers or select another device in configuration.
Error code: 88780078
Ik kan geen andere device selecteren dan "Primary stuurprogramma" en die werkt nie :S

En als ik kijk in apparaatbeheer, daar staat ergens bij eigenschappen:

Stuurprogramma is ingeschakeld, maar niet gestart :?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
JAAAAA! Ik krijg geluid uit mijn center :D

Met winamp. DIVX, DVD, GAMES.. ALLES :D

hoe? weet ik niet, zat ff me coolers in te delen en me geluidskaart is er daar even bij uit geweest.. tip? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 16:25

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb nu eindelijk mijn audigy EX werkend gekregen (met de drivers die op cd staan--> zodra ik de nieuwe drivers update install werkt mijn remote center niet meer). Vandaag mijn 6.1 setje binnen gekregen maar ik kan enkel een 5.1 preset kiezen. Mijn center rear werkt dus niet.

Iemand suggesties?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
vriesdude schreef op 23 November 2002 @ 21:20:
[...]

dat probleem met die center heb ik dus nu ook, alleen bij de experience speaker test en die 3d test met dat vliegje....... :X
Heh? Welke tests? Die heb ik helemaal niet :(

Heb alleen maar een test dat je een dude uit elk speakertje hoort zeggen welke het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg ook geen geluid uit m'n middelste speaker :X maar zou dat toch wel erg graag willen ;) maar dat lijkt me voor zich.... iemand een idee?

vergeten, ik heb die drivers van 17/07 geloof ik, die van 25MB....de hele reutemeteut. Bij de installatie van originele drivers krijg ik het mooie blauwe scherm :|

en ik heb op deze pagina ook gelezen dat het aan mmcd kan liggen? In de player? Welke player? Waar is dat knopje? Weet heel misschien iemand anders dat ook te vinden?

edit:

JAAAH gevonden :*) eindelijk..... toch nog ff gaan zoeken, en ja hoor, ergens diep verborgen.....maar ik heb 'm.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01

scorpie

Supra Addict

Ik heb net mijn computer opnieuw geinstalleerd, winamp geinstalleerd enzo.. wilde net een muziekje luisteren, en merkte net dat mijn achterste 2 speakers niet werken.
Nu dacht ik dus dat ik dat in kon stellen met zo'n creative programma, maar die heb ik niet geinstalleerd, want ik heb mijn audigy alleen met stuurprogramma's geinstalleerd.
Toen was ik even met mijn boxenset aan het kloten (altec lansing atp 5) en toen kwam ik erachter dat mijn achterste 2 speakers het wel doen als ik de boxen op stereo 2x zet ipv surround (achterste speakers kopieren het geluid van de voorsten dus..)
Maaaar, winamp heeft het altijd goed gedaan op surround mode.
Waar kan dit nu aan liggen?
-drivers van creative? (heb ze altijd geinstalleerd met alleen de stuurprogramma's)
-bugje van winamp? (niks kunnen vinden op hun forum)
-windows instelling? (boxeninstelling staat gewoon op quadraphonisch)

ik heb ook al met dat directsound gestoeid in winamp, zonder succes.
ik weet het ff niet meer :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is dan geen probleem, maar ik post het hier maar :)
Ik zie op een site staan dat de signal to noise ratio van een Audigy2 106dB is. Op mijn speakers (Altec Lansing 2100) staat een waarde van >65 dB.
Hoe moet ik dit zien? Hoe dichter de waarde die bij de specificaties komen van mijn speakers, hoe beter het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:12
Ik heb een probleempje met de laaste Live! DriverPack.
Ik heb laatst m'n PC geformatteerd, laatste drivers van Creative gedownload, geinstalleerd en klaar.
Als ik nu naar het AudioHQ krijg ik dus een overzichtje met verschillende "menus", heel normaal.
Maar geen enkele doet het, ik kan er wel op klikken, maar er gebeurt niks :?

Ik heb wat rondg gezocht maar ik kon niks vinden, ook op het forum van creative niks, op 1 draadje na waar geen antwoord in staat.

Ik gebruik WindowsXP zonder SP1.
Specs staan in sig :)
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.