Het grote: Problemen met de SBlive/Audigy topic

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.341 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

ik ben in het bezit van een sblive value geluidskaart. het is het enigste stukje hardware in m'n computer waarvan ik niet goed weet hoe het werkt (van al de andere componenten volg ik driver releases, problemen, enzo allemaal op de voet). Ik heb dus volgende vraagjes:

- kun of zal je ooit die processor (EMU-?) die erop zit eigen geluidseffecten laten verwerken?
- wat is dat allemaal met WDM, ASIO???
- zit er geheugen op mijn geluidskaart? indien ja, hoeveel? en wat kan ik er allemaal mee aanvangen?
- wanneer brengen ze bij Creative Labs nog eens een nieuwe LiveWare uit?
- als ik die geluidskaart in een heel oude pentium mmx - bak steek, gaat dat dan problemen geven? zal de 'latency' wijzigen?
- kan ik deze geluidskaart virtueel als 2 geluidskaarten aanzien? (maw, ik wil liedje A door het ene luidspreker-paar en liedje B door het andere)

Veel vragen ineens, maar gewone links naar waar ik meer informatie kan vinden zijn ook zeker welkom!!!

Dank,

McBain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 07 september 2001 18:42 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Dan zou ik hem toch verwijzen naar www.creative.com , anders werkt het niet helemaal ;)
|:( idd :P.

Ik hernoem dit topic trouwens, want volgens mij verdient de sblive bijna wel een apart forum :{.

Kunnen we de duizenden sblive vragen hier dus centraal houden. Als niemand hier nu utfs ofzo gaat roepen, komt hier op een gegeven moment wel genoeg info in te staan en kunnen vragen gewoon toegevoegd worden. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
O ja,

ik zit nu met mijn elktrische gitaar te spelen, aangesloten op de pc (de effecten zijn ECHT goed!!!!!). Is het zo, dat er drivers bestaan die de effecten sneller berekenen (maw, dat er minder tijd is tussen mijn aangeslagen noot en het resultaat ervan door de speakers)? Zo ja, welke raden jullie me dan aan?

Nogmaals groeten,

McBain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Op vrijdag 07 september 2001 18:41 schreef JvS het volgende:
Ok, de eerste: www.crearive.com :) En dan wat Faq's ofzo.
Dan zou ik hem toch verwijzen naar www.creative.com , anders werkt het niet helemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
kan ik deze geluidskaart virtueel als 2 geluidskaarten aanzien? (maw, ik wil liedje A door het ene luidspreker-paar en liedje B door het andere)
dit kan dus in ieder geval niet. hier hebben wij ons in verdiept in verband met bpm studio. de live heeft wel een front en een rear maar kan zich uitsluitend als 1 kaart gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Er zijn speciale ASIO drivers, ik weet niet meer waar je die kan krijgen (zijn niet van Creative zelf) en daarmee heb je dat dus WEL. Alleen dan is je midi en game ondersteuning weg...
Wat betreft die andere vragen:
Er zit geen geheugen op de kaart, hij gebruikt je systeemgeheugen als RAM. Of dat nou een voordeel of een nadeel is dat weet ik niet.
Als je een trage bak hebt kan je latency toenemen, die kans is zelfs zeer groot. Je CPU en je PCI bus zal zwaarder belast worden, en je CPU moet meer doen voordat ie de data naar je geluidskaart kan sturen.
Wanneer er een nieuwe Liveware uitkomt vraag ik me af, ik denk dat Creative de Live bezitters gewoon laat stikken en zegt "koop maar lekker een Audigy als je meer features wilt |:( "

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Deze topic is dus voor al je Live problemen, en mag wel bovenaan blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:12
Ik heb ook nog wel een vraagje over de SB live.

Is het op één of ander manier mogelijk om op deze kaart oude DOS spelletjes die gebruik maken van MIDI een beetje normaal te laten klinken door één of andere instelling te veranderen?

Wie kan daar iets zinnigs over vertellen?

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Daar wil ik nog een ding aan toevoegen voordat ik me voor altijd uit dit topic terugtrek.

De sblive geeft veel problemen met de K7T en [search=sblive kraakt], [search=sblive vier speakers aan], [search=sblive xfire] etc etc etc gaat bijna alle problemen wel beantwoorden. Er zijn idd veel problemen mee, en bijna alles is wel te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

mijn vraag stond ook al in [topic=224259/1/100]

dus hier plaats ik hem ook maar
Ik had voorheen win98se op mijn pc staan, en kon ik via mijn optical output (extra bracket, zat standaard niet bij mijn live) gewoon op mijn md opnemen.
Nu ik over ben op win2k kan ik dit niet meer, ik zie dat de breakoutbox nog wel signaal afgeeft (zie dat de laser aanstaat), alleen geen muziek (of wat dan geluid dan ook) meer, ik heb alles al geprobeerd met liveware3 (for win2k).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 00:38
Ik heb ook een probleempje met de SBlive + dtt2200. Me centre speaker doet et alleen als ik hem op moviemode zet. Wat is dat voor onzin? klopt dit of is er gewoon iets goed fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-03-2024

Yannick

Bub MC

Kan geen CD's omzetten naar MP3 met:
-Asus P5-AB
-SBLive Player 1024
-win2k

Wanneer ik via Audiograbber of Nero 5.5 een CD probeer om te zetten naar bv. MP3 of wav neemt hij het geluid van de Mic op ipv van de CD speler(s).
Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb Windows XP en een SB live 1024 + DTT2200
maar alleen de front speakers werken, en de woofer.... in windows 98 werkte het perfect maar winXP wil niet. Plz help, want ik wil DVD met surround sound :D

Thx

Verwijderd

Er is bij Creative een eigen forum over vragen en problemen. Er is daar ook een gek die op alles het antwoord weet.

www.europe.creative.com/joinin/forums/welcome.asp?shct=3

good luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoumaBouma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 12:05
ik ben radeloos, ik word echt GEK van die SBLive! Value. ik heb een Compraq (via een PC prive project) en daarbij dus een SBLive! Value. tering, ik heb nooit geweten hoeveel problemen een geluidskaart kan veroorzaken. als ik die kaart eruit gooi heb ik het stabielste systeem van de eeuw. in verhouding tot wat ik nu heb dus.
op de PC stond al Win ME geinstalleerd ,maar dat vond ik niets, dat gaf elk uur een BSOD. format c: dus. maar ik heb wel eerst de bijgeleverde SB drivers gekopieerd. die kan ik gewoon voor win98 SE gebruiken maar die geven nogal wat gezeik, als de PC een heftige berekening moet uitvoeren remt het geluid :? uhm, het klinkt klote, laten we het daar op houden, verder heb ik (uiteraard) gelijk de nieuwste LiveWare gedowload en geinstaleerd, tenminste dat heb ik geprobeerd. het downloaden ging prima maar elke keer als ik het probeer te installeren resulteerd dat in een BSOD |:(. dat schiet dus niet erg op. iemand een oplossing? ik zit er over te denken om die sblive weg te gooien en er een andere kaart (een SB16 ofzo) in te doen. ZO geweldig is die kaart nou ook weer niet

• Jag
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Reply van Dweezerroy:

Misschien stomme vraag maar,
Creative Labs SBLive Platinum (Retail) FL 480,-

Creative Labs SBLive Player 5.1 FL 86,-

en het enige verschil is een afstandbediening en een bracket in je cdrom vakje?

Ik schrok een beetje van dit prijs verschil omdat ik eerder als eens naar een live 5.1 had gekeken en het toen ook al duur vond.

Maar nu, voor 86,-...dat is goed te doen. Toch?

5.1 = 5.1 toch?

GreetZ

Dweezerroy

Een vraag is nooit stom als je het antwoord er niet van weet.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
Op zondag 16 september 2001 20:42 schreef Majin_IR_Baboon het volgende:
ik ben radeloos, ik word echt GEK van die SBLive! Value. ik heb een Compraq (via een PC prive project) en daarbij dus een SBLive! Value. tering, ik heb nooit geweten hoeveel problemen een geluidskaart kan veroorzaken. als ik die kaart eruit gooi heb ik het stabielste systeem van de eeuw. in verhouding tot wat ik nu heb dus.
op de PC stond al Win ME geinstalleerd ,maar dat vond ik niets, dat gaf elk uur een BSOD. format c: dus. maar ik heb wel eerst de bijgeleverde SB drivers gekopieerd. die kan ik gewoon voor win98 SE gebruiken maar die geven nogal wat gezeik, als de PC een heftige berekening moet uitvoeren remt het geluid :? uhm, het klinkt klote, laten we het daar op houden, verder heb ik (uiteraard) gelijk de nieuwste LiveWare gedowload en geinstaleerd, tenminste dat heb ik geprobeerd. het downloaden ging prima maar elke keer als ik het probeer te installeren resulteerd dat in een BSOD |:(. dat schiet dus niet erg op. iemand een oplossing? ik zit er over te denken om die sblive weg te gooien en er een andere kaart (een SB16 ofzo) in te doen. ZO geweldig is die kaart nou ook weer niet
Mischien mijn pc-verkopers entaliteit, maarre:
Hoe lang heb je die pc? Meestal zit er op dat soort merkpc's een jaar lang telefonische support. Compaq staat erom bekend dat zij nogal veel eigenaardigheden in hun pc''s hebben. (zo hoef je eigenlijk al niet te proberen om gewoon sdram in hun pc's te proppen, dat werkt maar 1 op de 3 keer).
Als je nou gewoon eens die helpdesk belt en zegt dat je een probleem hebt met een sblive onder win98se, dan maak je een grote kans dat je een antwoord krijgt.

Btw, waarom ga je van me naar win98se? Da's niet echt stabieler ofso...

• Raymond
  • Laatst online: 12-09 10:05
[Als je nou gewoon eens die helpdesk belt en zegt dat je een probleem hebt met een sblive onder win98se, dan maak je een grote kans dat je een antwoord krijgt.
en dan bedoel ik dus een antwoord waar je wat mee kan :)

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
antwoord op sblive en via chipset: nieuwste 4-1 drivers installen.

mp3tje rippen moet gene probleem zijn. latency versnellen kan met asio drivers van audigy of EMU APS drivers (http://come.to/sblive).

Dat je microfoon wordt opgenomen is volumeinstellingen -> opnemen -> wat u hoort en dan is alles goed.

gewono een kwestie van goed instellen en beetje fora lezen.

Human Bobby

Verwijderd

McBain,

Hoe heb jij je gitaar aangesloten op de PC en hoe maak jij gebruik van de effecten van de SB Live! 1024?

Cockie

• CyberTijn
  • Laatst online: 12-09 19:01
hallo allemaal

Ik heb sinds een paar dagen Windows XP draaien (build 2600, final OEM), maar nou krijg ik dus een soort "krakend" geluid uit me boxen als ik Unreal Tournament zit te spelen.
De ene keer is het heel erg, de andere keer merk je er bijna niks van

Gewoon in Windows met afspelen van MP3's of tijdens het spelen van Quake3 heb ik nergens last van. Ik gebruik de SB Live! 1024 player
weet iemand een oplossing voor dit probleem ?

Verwijderd

Topicstarter
Aan cockie,

ik heb een verloopelementje (grote jack -> kleine jack) aan het eind van mijn gitaarkabel gehangen, en dan hop ... in de line in. En dan de Surround Mixer geopend: drugged, psychotic, wha-wha, ...

groeten,

mcbain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 12-09 16:15
Op maandag 10 september 2001 12:56 schreef Yannick het volgende:
-Asus P5-AB
-SBLive Player 1024
-win2k

Wanneer ik via Audiograbber of Nero 5.5 een CD probeer om te zetten naar bv. MP3 of wav neemt hij het geluid van de Mic op ipv van de CD speler(s).
Dit mag helemaal niks met je geluidskaart te maken hebben. Als je op de goede manier CD's ript (zeker als je ze naar mp3 wilt omzetten) extract je ze digitaal. Wat jij probeert te doen is analoog opnemen en dan moet je inderdaad via de CD ingang van je geluidskaart opnemen.

Buiten het feit om dat dit zeer slechte kwaliteit mp3's geeft, het volgende (om hem toch op CD te zetten): Ga in je windows geluidsmixer naar options->properties en pak daar de recording opties. Nu kun je voor de "CD" ingang het "select" vakje aanvinken.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Okee hier is mijn probleem.

Ik heb counterstrike 1.3 erop gezet(met hlupdate natuurlijk).

Ik heb een dure headset gekocht(vond ik wel prijzig 60 piek). Hij doet het in winXP wel perfect. Ik heb de settings naar mijn menig goedgezet tijdens de installatie van de hlupdate. als ik nu ga spelen in cs zegt iedereen dat ik een krakerig geluid heb en onverstaanbaar.

me specs zie me sig.

ik heb trouwens me sblive geinstalleerd via die ene speciale manier.

BVD

specs

Verwijderd

hallo medetweakers
,
Ik heb hier een soundblaster live 1024 (nieuw gekocht vorige week) maar die doet het niet <--- wordt niet herkend in windows, heb hem in alle sloten geduwt en heb het geprobeerd met alleen geluidskaart er in gestopt, en 2x werdt hij herkend (1keer onder win2k en een keer onder win98se )maar toen ik er een kaart bij duwde deed hij het niet meer, ook niet meer toen ik die kaart er weer uit haalde!

Er zit een jumper op waar die voor is weet ik niet maar heb alle pci sloten 2x geprobeerd (met alle jumperstanden) nu geeft hij alleen de soundblaster spelpoort aan, en bij het booten zegt hij dat het een input device is<---- krijgt ook geen irq toegewezen!!!
Wie weet er raad?

PS. ff wat standaard blaat:

Duron 800@1000 (ook zonder oc geprobeerd)
MSI k7t turbo met bios versie 2.9 (ook bios reset geprobeerd en sound onboard is uit!)
256mb infineon
40gieg hdd ibm GXP60 7200rpm
2x 100Mbit netwerk kaart, 1 van sitecom andere onbekend maar met realtec chip.
3com windows modem adi
8 MB daimond speedstar 70 agp kaart (ook geprobeerd met een daimond stealth 32 mb kaart)
Sony 8x brander
Asus 40x cd rom
300 watt voeding.

PS. 2 JA ik heb de nieuwste 4 in 1 drivers maar als de kaart neit eens herkend wordt boeit dat ook niet!!! is de kaart nu kapot of zijn er nog instellingen diek kan weizigen in de bios bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 18:38
Ik probeer dus uit 4 speakers geluid te krijgen en ik krijg het niet voor mekaar..!!
Die SB moet toch via 2 kanalen geluid kunnen geven???
Groene plug in de groene en zwart in de zwarte ingang!?

Nou heb ik in m'n andere pc een diamond monster soundcard met daarbij zo'n dtt2200 is het geloof ik (zo'n subwoofer met supersonisch blauwe toeter erbij!)
Die doet het dus gewoon met de 2 stekkers erin..... ik d8 dan prak ik die fps er ook zo in precies waar de stekkertjes van de dtt2200 zitten.... nog steeds 2 boxjes geluid!
In config.scherm op suround gezet.. nog steeds... zowel in ME als in W2k!??

Wie kan mij helpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje voor t op slot gooien van mijn topicje [topic=285149/1/30] , JvS :( :) . Maar dan vraag ik t hier nog maar een keer, zucht, ook al steel ik nu iemand anders z'n topic :?

Ik heb hier thuis 3 versterkers, 6 speakers en een SBlive 5.1.
Ik heb nu één setje versterker/speakers op de line-out front aangesloten, één setje op de line-out achter.
Ik "weet" dat bij de SBlive5.1 de SPDIF-uitgang ook gebruikt kan worden als 3e analoge uitgang, ik wil daar dus t derde setje op aansluiten.

Mijn vraag is nu:
Zorgt de SBlive5.1 er nu voor dat t geluid van de sub/center uit de SPDIF uitgang komt? Of gooit ie de center over de line-out front?
Gaat dat sub/center wel lekker werken uit twee oude 100 watt philips speakers en een 5O watt versterker?

Ik bedoel eigenlijk te vragen, of de SB dat sub/center signaal dan wel goed/mooi kan "aansturen" c.q. "laten klinken"........ via een hifi stereoversterker (50 watt) met twee speakers (100 watt).

edit: aanvulling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 16:51 schreef AirHead het volgende:

Zorgt de SBlive5.1 er nu voor dat t geluid van de sub/center uit de SPDIF uitgang komt? Of gooit ie de center over de line-out front?
Gaat dat sub/center wel lekker werken uit twee oude 100 watt philips speakers en een 5O watt versterker?

Ik bedoel eigenlijk te vragen, of de SB dat sub/center signaal dan wel goed/mooi kan "aansturen" c.q. "laten klinken"........ via een hifi stereoversterker (50 watt) met twee speakers (100 watt) :? .
Met andere woorden:

klinken de stemmen dan nog wel goed en het laag ook, of is alles afgevlakt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
  • Laatst online: 07-06 19:33
ja, heb ook een leuke:

heb net sblive! liveware 3.0 op winxp geinstalleerd, dat ging allemala goed, maar bij het rebooten bleef hij maar rebooten, telkens als mijn desktop bijna in beeld zou komen, begon hij weer met rebooten.

nu heb ik dat ook een keer gehad met win2k, en toen moest ik in safe mode opstarten en een of ander filetje aanpassen, of ergens iets in het register, hierna deed hij het gewoon, alleen....HOE ging dat ook alweer???

iemand die het nog weet?

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
  • Laatst online: 07-06 19:33
iemand al een oplossing om 4 boxen aan de praat te krigen in winxp?

mij lukt het namelijk nog niet. ook niet als ik 4 speakers aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

>---KICK---< :+

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.viahardware.com/download/viatweak.shtm
hier is een latency tooltje te downloaden wat in mijn geval het sblive + via probleem eindelijk heeft gefixt.. dit staat onder george's files 686b bug versie 0.14 en 0.10 waarbij ik zelf 0.10 beter vind werken.. (0.14 schijnt in sommige gevallen je cpu nog al te laten oververhitten)
cracking sounds is gefixt en ook de vage crashes bij games komen niet of nouwelijks meer voor.. heb nog maar 1 crash meegemaakt terwijl ik de nt/2k versie 0.10 onder winxp gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb nu al een paar maanden problemen met mijn Live! value. Ik heb deze kaart al een lange tijd. Hij heeft probleemloos in een Pentium 133 en Pentium III 450 systeem gewerkt, maar nu ik een pentium 4 systeem heb, geeft hij gekraak wanneer ik MIDI afspeel.
Ik heb al veel verschillende drivers geprobeerd, die voor het grootste deel onofficieel zijn. (Creative heeft na LiveWare III voor Windows 2000 geen nieuwe officiele drivers uitgebracht) Geen van de drivers lossen deze problemen op.
Ik had deze problemen niet verwacht, omdat ik altijd Intel chipsets heb gehad, waarvan ik (onterecht dus) gedacht had dat ze gevrijwaard waren van deze problemen.

Verder kan ik zeggen dat mijn ervaringen met deze kaart steeds slechter zijn geworden. Toen ik deze kaart destijds nieuw had waren er nauwelijks problemen. Er waren regelmatig nieuwe drivers+liveware te vinden op www.sblive.com: LiveWare 2.0, 2.1 , 2.5 en later 3.0.
Maar sinds 3.0 (1999) is er weinig meer gebeurd.
Windows 2000 is nog uitgekomen met LiveWare 2.5 voor Win2K (buggy) en LiveWare 3.0 voor Win2K (iets minder buggy)

Al jaren wordt er gesproken over LiveWare 4. Deze update zou volgens de eerste berichten eind 1999 uit moeten komen. Helaas zijn de Live! eigenaars tot nu toe enkel met een kluitje in het riet gestuurd. Het is nu zelfs zo dat er op de officiele nieuwsgroep van creative geen release-dates meer mogen genoemd, omdat deze enkel tot teleurstellingen leiden.
Toch hoop ik nog steeds dat ze dit eens willen uitbrengen. En ik hoop ook dat creative ooit nog eens komt met bugvrije drivers voor Windows 2000 en straks XP.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.WWW... je kan COM2 uizetten in je BIOS. Mischien dat het IRQ dat dan vrij komt je uit de nood helpt. Voor W95/98/98Se gebruikers is het verrekte handig als je SB16 Emulatie in Widhoos uitzet. De optie om SB16 emulatie te delen met je printerpoort lost ook problemen op... (allow LPT sharing) bij eigenschappen van SB16)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Dit topic moet maar boven aan de lijst blijven ;) vandaar...

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Change
  • Laatst online: 26-04 08:22
Ik re-post hier dan wel ff een antwoord dat ik ergens anders ook had gegeven:

"Hier stonden beta drivers voor SBLive! 5.1 in XP. Daarmee heb ik iig geluid over 4 speakers werkend gekregen en soms komt er ook geluid door mn center speaker, waarom weet ik alleen niet :?

Dolby Digital heb ik nog niet aan de praat gekregen helaas.."

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Voorspelling: Alle SBLive! problemen zullen op 25 oktober verleden tijd zijn
On October 25 Creative will release CreativeWare for XP and other platforms,
and it will install and work perfectly right away. There will be no
bloatware or ads in it, and no bugs at all. It will enable all the features
that the SBLive! can possibly support too.
Nostradamus' voorspellingen bevestigen dit:
"The new century, first year and the 10th. month
big empire, all captives waiting the miracle,
efforts made many times, no luck,
and then happiness will reign."
Bron: news://news.soundblaster.com/creative.products.sound_blaster.live

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 12 oktober 2001 16:05 schreef Tyrian het volgende:
Voorspelling: Alle SBLive! problemen zullen op 25 oktober verleden tijd zijn
[..]
Zou het, zou het? BEEEEEEEEETER! :)... Alleen dan moet ik op zoek naar een ander icoon/ondertitel ;(
Nostradamus' voorspellingen bevestigen dit:
[..]

Bron: news://news.soundblaster.com/creative.products.sound_blaster.live
LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen de Audigy drivers gebruikt worden op een SBlive??? (ingebouwd ASIO-drivers!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nog een vraagje:

Heb 2 CD-Roms aangesloten op m'n LivePlayer 5.1, beide gewoon analoog. Nu kan er in de SBlive mixer maar 1 tegelijk aan hebben, de andere is automatisch gemute.
Dat betekent dat iedere keer dat ik de andere drive voor muziek wil gebruiken ik hem moet de-muten. Erg irritant.
Het ligt duidelijk niet aan rest van PC, want met de onboard-audio op m'n K7S5A (dat is de PC met de SBLive er nu in) heb ik hier geen last van. OS: Win98SE.

Geprobeerd te zoeken op Creative site, maar grote delen zijn nuet te bereiken :(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Laatst online: 09-07 18:50
Ok, dan plaats ik mijn vraagje hier ook maar ff :)

Ik draai hier WinXP met een Sblive (niet de 5.1). Alles werkt perfect... Winamp en EAX-spellen werken okee, maar:

Tijdens het afspelen van een DVD hoor ik maar uit 2 speakers geluid ipv 4, laat staan dat ik 4.1 geluid heb :)

Door de hack-win2k drivers (65 mb) te installeren krijg ik wel uit 4 speakers geluid, maar (en ik heb echt goed geluisterd) ik hoor geen echt 4.1 geluid... Het blijft gewoon stereo uit 4 speakers...

Weet iemand een oplossing?

tnx

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Welke driver versie draai je nu?
Zijn deze drivers gecertificeerd?

Op de volgende pagina zijn de nieuwste drivers te vinden:
http://shs-sound.paraknowya.com/
Let op: Dit zijn geen officiele drivers.
De officiele Windows XP drivers zijn aangekondigd voor 25 oktober. (maar Creative kennende kan dit ook oktober 2003 betekenen...)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
Ik draai nu die drivers uit dat 65 mb bestand. Supplier is Creative en ze zijn gecertificeerd.

Maarja, aangezien dit aangepaste Win2K drivers zijn zegt dat natuurllijk niet veel...

/Edit
De drivers op die pagina zijn dezelfde als die in dat bestand van 65 mb zitten

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Oke, ik heb een dergelijk probleem

Ik heb een normale SbLive! player1024 (4.1). Ik sluit op de front out en de rear uit mijn 4.1 set aan. Als ik nu liveware3.0 installeer en alles op "4 speakers" set en de surround test doe (dat je zo hoort, front right, front left door zo'n wijf) hoor ik alleen geluid uit de 2 fronts. Ook als ik bv. een kpotelefoon in de rear out doe hoor ik nix.

Wat kan ik hier aan doen? Ik draait WinME. (geen 2000, daar werken hier een hoop spellen nieteens op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
"t zou moeten werken (maarja, dat is bijna altijd het geval)

Check ff of "only digital out" niet per ongeluk aanstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Nou ik ken meerdere met hetzelfde probleem. En digitalout (@ windowsmixer) staat uiteraard uit, anders hoor je HELEMAAL niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmmm!!! dan moet ik mijn vraag ook maar hier kwijt:

ik heb pas een sb live 5.1 een lekker ding om eerlijk te zijn maaaaaaaaaaaaaaar line-in heeft me een nachtmerrie bezorgd. ik ben gewend om met mijn onboard kaartje op een lage volume op te nemen en toch een mp3 bestandje te krijgen met een normale volume. nu heb ik met mijn SB alles geprobeerd om een normaal opgenomen bestandje met een normale volume te krijgen maar dit wilt maar niet lukken!! :'( heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand hoe ik dit evt kan oplossen??? :? ik neem trouwens op van mijn walkman of MD-speler. programma die ik gebruik is media jukebox 4.0 (j.river) voorheen helemaal geen problemen maar nu met SB ineens wel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb bij mij het krakend geluid probleem nu grotendeels kunnen oplossen met deze informatie.

Het kraken is sterk verminderd toen ik mijn Live! in de PCI sleuf naast het AGP slot zette.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elissen
  • Laatst online: 24-02 12:16
-Asus P5-AB
-SBLive Player 1024
-win2k

Als dat op 1 speed gaat ;( komt dat omdat je geen ASPI-layer hebt geinstalleerd. Dan gaat 'ie iid via de mic ofzo opnemen. Onder Windows 2000 heb je hier last van. Bij Windows'98 zit deze standaard erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

nieuwe drivers? Einde alle problemen? (hoopt :P)

http://www.tweakers.net/meuktracker/1088

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
Op zaterdag 20 oktober 2001 01:46 schreef JvS het volgende:
nieuwe drivers? Einde alle problemen? (hoopt :P)

http://www.tweakers.net/meuktracker/1088
nou die doen het dus niet goed, bij mij in ieder geval...
Onder Winamp kan ik nu niet meer met directsound luisteren...dus niet meer luisteren met 4 speakers..

edit:
* Klovan heeft al weer de optie "Roll Back Driver" gebruik en mijn WinAmp doet het weer met DirectSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Mijn probleem

Ik heb een soundblaster live 5.1 en een Dxr3 kaart + een dtt2200 speaker set.

Nou zoals bij iedereen bekend is (denk ik) zit er in de dtt2200 geen ac3 decoder en als ik dus een dvd zou kijken met de dxr3 dan is het als gevolg dat ik alleen dolby surround zou kunnen hebbe

Nu had ik naar lang proberen een "onofficiele" oplossing gehad van een aardig meisje bij creative maar aangezien hun alleen nog maar via een chat of iets dergelijks te bereiken zijn heeft dat dus niet echt veel nut.

Die onofficiele oplossing die ik heb gekregen was een reg file die er voor zorgde dat de sblive 5.1 eerst het geluid decodeerde software matig voordat het naar de speakers ging naja goed het werkte daar was ik allang blij mee.

maar in Windows xp werkt het zelfde "truukje" niet dus heb ik een andere oplossing nodig heb iemand enig id. Voor windows xp zijn er ook alleen maar beta drivers van windows 2000 te krijgen voor de dxr3.

En nu heb ik helemaal geen geluid meer als ik een dvd afspeel.

Ik heb wel geluid als ik een dvd afspeel in mediaplayer, maar dan heb ik weer geen beeld.

hieronder zet ik neer wat ik het reg file'tje staat.

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Creative Tech\PC-DVD\Encore2\Drivers\MPEG\13]
"Description"="Creative Tech Encore2"
"Capabilities"=dword:00000027
"enablespdif"=dword:00000000
"pcmoutputspdif"=dword:00000000
"EnableDS3D"=dword:00000000
"EnableAc3Api"=dword:00000000
"EnableDac"=dword:00000000
"EnableWaveSpdif"=dword:00000001

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Creative Tech\PC-DVD\Encore2\Drivers\MPEG\13\General]
"KeyColor"=dword:00000000
"TvOut"=dword:00000002

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Creative Tech\PC-DVD\Encore2\Drivers\MPEG\13\Ovl1024x768_16]
"VgaCorrection"=dword:00000460
"XOffset"=dword:000000dd
"YOffset"=dword:0000001b
"RGBU"=dword:00000000
"RGBL"=dword:001c1c1c

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Creative Tech\PC-DVD\Encore2\Drivers\MPEG\13\Ovl800x600_16]
"VgaCorrection"=dword:00000404
"XOffset"=dword:000000be
"YOffset"=dword:00000016
"RGBU"=dword:00000000
"RGBL"=dword:001c1c1c

ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Bij mij onthoud ie de settings van de speaker config niet, dus moet ik steeds opnieuw Quadro-nogwat klikken, waar ie overgens wel op staat.

Help :P

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

HELP!
Ik heb hetvolgende probleem. Heb een SBLive 5.1 Player. En een DTT2500 setje. Wat ik graag wil is Dolby Digital geluid bij DVD's in PowerDVD 3.0. Ik heb alle mogelijke kabels en instellingen geprobeerd, maar uit de centre speaker en sub komt nul geluid! :(

Wat moet ik gebruiken? Op de SB zit een Digital Out die ook kan dienen als analoge centre/sub aansturing. Of ik nou Digital Output only kies in de Surround Mixer of niet, uit de centre speaker komt niets (ook niet bij de test). Is het niet zo dat die Digital Output ook 6 (5.1) speakers aanstuurt? Dus dat die ene kabel genoeg moet zijn?

Weet iemand hoe ik dit kan laten werken?? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Laatst online: 07:18
Mijn vragen/probleem:

http://www.soundblaster.com is uit de lucht, dus misschien zijn ze de nieuwe drivers aan het uppen
Maar ik had ook nog een vraag!

Als ik XP opstart, en ik wil een MP3'tje afspelen, bv met Winamp of Mediaspeler, dan hapert ie in het begin en gaat dan rustig verder. Als ik vervolgens een nieuw MP3'tje start, gaat het begin wél goed. Gefixed in de nieuwe drivers van Creative hoop ik?

En nog iets:

Kan je met de nieuwe drivers ook eindelijk de standaard Sound plugin gebruiken voor winamp voor 4 boxen, ik meen dat je de DirectSound plugin moest gebruiken om 4 boxen werkend te krijgen. En laat die nou niet zo heel goed zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 13:05 schreef ThePriest het volgende:
HELP!
Ik heb hetvolgende probleem. Heb een SBLive 5.1 Player. En een DTT2500 setje. Wat ik graag wil is Dolby Digital geluid bij DVD's in PowerDVD 3.0. Ik heb alle mogelijke kabels en instellingen geprobeerd, maar uit de centre speaker en sub komt nul geluid! :(

Wat moet ik gebruiken? Op de SB zit een Digital Out die ook kan dienen als analoge centre/sub aansturing. Of ik nou Digital Output only kies in de Surround Mixer of niet, uit de centre speaker komt niets (ook niet bij de test). Is het niet zo dat die Digital Output ook 6 (5.1) speakers aanstuurt? Dus dat die ene kabel genoeg moet zijn?

Weet iemand hoe ik dit kan laten werken?? Thanks!
Bij je dtt2500 is er al een decoder ingebouwd, en hoef je inderdaad alleen maar je digitaal uit van je geluidskaart aan te sluiten met die ene kabel naar je dtt2500 set en dan is de aansluiting goed.
De rest moet je istellen in powerdvd of gebruik windvd.
Gebruik overrigens POWERDVD 3.0 want de andere hebben niet de beschikking over 5.1 aansluitingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

melanieromy: thanks voor het antwoord. Toch kom ik er nog steeds niet helemaal uit. Heb de aansluiting goed, maar dan? Met de speakerset moet je ook de "Creative Multi Speaker Surround" knop gebruiken voor een setting (Music, Movie, Fourpoint, Stereo of niets), daarnaast kun je met de Surround Mixer je boxenopstelling (da's 5.1 neem ik aan? of LiveSurround?) instellen. Ook kan ik Digital Output only aanvinken. Alle mogelijke combinaties geprobeerd (PowerDVD 3.0 en WinDVD 3.0), niets werkt. Enige puntje dat ik kan bedenken is Windows 2000 (er staat iets bij zowel PowerDVD als WinDVD dat SPDIF onder Win2k nog niet wordt ondersteund). Weet jij of iemand anders daar iets van? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Laatst online: 12-09 15:52
mmm, ik heb die nieuwe sb drivers geinstalleert
sblivexp_512013511.zip

maar nu doen
1. m'n sb proggies t niet meer zoals die mixer
2. krijg geen 4 speaker support behalve als ik dus naar de windhoos control panel ga en hem op quadrafonische luidsprekers zet. moet ik dus iedere keer doen :(
3. krijg steeds tikken door m'n geluid heen. misschien dat ie dat vroeger ook dee, maar nu is het echt storend :(

ik draai win2k

wat een zooi, ik d8 dat nieuwe drivers problemen oploste? :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Laatst online: 17-04 14:07
ik hoor gekraak bij RTCW , heel irri was met die oude drivers niet zo, is dit ook een directsound probleeM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Stryker_
  • Laatst online: 27-04 11:05
Iemand al een oplossing voor het "failed to load plugins" probleem van de mixer met de nieuwe WDM drivers? Ook hangt de launcher als ik op de volume tab druk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou mensen. Ze zijn er:

[topic=302338/1/100]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Change
Op vrijdag 26 oktober 2001 21:45 schreef JvS het volgende:
Nou mensen. Ze zijn er:

[topic=302338/1/100]
Nou nou, wat zijn we blij :r. Ik word echt helemaal gestoord van Creative. De beta drivers gaven een 4 speaker geluid bij WinAmp en WinTV. De laatste officiele (met hoger buildnummer) drivers gaan weer fijn terug naar 2 speaker geluid, wat is dat voor onzin?! :(

Daarnaast krijg je lekkere problemen met "failed to load plugins", wat ik wel weer goed heb gekregen door veel heen en weer te switchen tussen drivers en liveware tot ie het weer deed... (en dan maar hopen dat het zo blijft)

En dan Dolby Digital. Nu heb ik een 5.1 gekocht om DD DVD films te kijken. 5.1 setje boxen erbij enzo.. leuk denk je. Maar dan driver support :r. Bagger! Damn zeg, ik heb het 1x in Win98SE aan de praat gekregen, maar na de laatste driverupdate was het daar ook weer pleite.. en terugkrijgen ho maar!

Samengevat gevolg nieuwste drivers:
- 2 speaker sound (geen 4 speaker meer)
- mixer laadt vaak niet meer
- dolby digital werkt niet meer of nog steeds niet

AAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!

Iemand die misschien een manier heeft om Dolby Digital in WinXP aan de praat te krijgen?

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ik heb problemen met 't opnemen via de line-in.
Krijg om de zoveel tijd een harde krrrssst in 't geluid.
En ik snap niet waar 't aan ligt.

Dit is in combinatie met
tnt2 ultra
sb live 1024
asus a7v266 + 256mb ddr ram.

Ik heb tot half aug een msi k7t pro2a gehad, en met dat bord had ik nooit probs in combinatie met m'n sblive. (jaja echt waar)

Ik sta op 't punt eigenlijk om maar een terratec te kopen en de sblive naar m'n p2 350 INTEL comp te verbannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Change
YES!! Ik heb eindelijk DD in WinXP :D Mèt mixer zodat ik het middenkanaal (de 5e speaker) en de bas kan regelen :D

Hoe?
- Gehackte liveware
- daarna nieuwste Creative XP drivers
- update PowerDVD 3.0 eroverheen gegooid
- SPDIF/OUT in audio kiezen
- werken! :) :)

Nu moet ik nog WinTV met de nieuwste drivers aan de praat krijgen, had eerst 2 speaker sound, hoop dat het met de nieuwe drivers ook 4 speaker sound wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-08 22:00
Bij mij werkt het ook, in WinDVD3, ook SPDIF/out, maar de boel kraakt als de tering, vooral bij zachte tonen en vooral op de achterste boxen.
Kan Creative dan niks?
Weet iemand een andere 5.1 kaart die perfect werkt onder XP? Ik knak deze namelijk doormidden.
Ik zoek dus serieus een andere, Philips misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DE OPLOSSING VOOR KRAKEND GELUID! (voor mij tenminste)

Nieuwste XP&2000 drivers (driver date: 26-10-01) van Creative site gedownload: http://www.soundblaster.com/support/winxp
Let op: dit zijn niet de WDM drivers die een paar dagen terug op de Tweakers site stonden.

Oudere raidcontroller drivers, v 1.03b voor mijn Highpoint HPT 370 geinstalleerd: http://www.highpoint-tech.com/370drivers_windows.htm

En In de Bios mijn het voltage van de processor teruggezet naar 1,70 volt. (Weet niet of dit verder nuttig is, maar dat stond in een nieuwsgroep)

Eerst dacht ik dat het lag aan IRQ11 waar veel apparaten opzitten. Maar na enig leeswerk begreep ik dat dit in principe niets uitmaakt met ACPI.

Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft!

MIJN SYSTEEM SPECS
Abit K7T-raid (nieuwste bios: 4a)
Athlon 900
HPT 370 raid controller (bios version 1.11.0402)
2xWD 30 gb (stripe)
1xWD 40 gb IDE
Soundblaster Live Value (PCI slot 4)
Billion ISDN kaartje
ATI Xpert 2000 TV-out

AANGEPAST BIOS SETTINGS
procesor voltage: 1.700
PNP OS = yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
  • Laatst online: 10-09 11:00
Hey xrayden ik heb ongeveer dezelfde config als jou (check hieronder) heb ook de drivers van creative geisntalled en de 103.b drivers van HPT370. Heb nergens last van kraken behalve bij Windows Pinnball. De wavjes speeld ie goed af maar als je ff geen gelijd heb kraakt het als de nete!! Heb jij dit ook?? Probeer ff voor me??? Thnx

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
Bij mij kraakt het idd ook in Pinball, alleen met DVD's is het probleem erger, kraakt nog meer.
Het ligt duidelijk aan Creative, want in WinME werkt het perfect.
In W2k kraakt het ook.
Maar waarom alleen bij Ac3 en niet bij stereo???? Ac3 gebruikt SP/dif-out, misschien zijn daar problemen mee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Change
Ik heb er ook enorm last van als ik een DVD speel. Net weer eens geprobeerd en aan alle snoertjes gezeten maar het maakte geen flikker uit. Vreemde is dat het leek alsof het alleen rechtsachter kraakte en soms deed de subwoofer ook een beetje raar..

Als ik gewoon over 4 speakers een cd of mp3 speel dan is er niets aan de hand en doet alles het prima.. lijkt idd aan die SPDIF te liggen, ik hoop toch wel dat ze daar wat aan gaan doen, maar Creative kennende kunnen we daar wel een jaar op wachten.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
Verrek! Je hebt gelijk, vooral rechts achter!!! Tjonge, nu weten we zeker dat het aan Creative ligt :(
Zoek jij een andere kaart voor ons of moet ik het doen? Terratec?
Damn, toen ook al een andere scanner gekocht, omdat er geen W2k drivers waren, nu kan ik weer een andere scanner kopen :) Grapje, hangt nu aan W2k server, maar daar gaat me soundcard niet in, maar in de recycle bin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
Fijn dat ik niet de enige ben! (maar natuurlijk kut voor jullie dat jullie hetzelfde prob hebben) We zouden idd naar een nieuwe kaart opzoek kunnen gaan (eentje met a3d ondersteuning lijkt me wel vet in CS! >:) ) BTW wat voor live kaart hebben jullie (ik een SB Live platinum 5.1) Kunnen we ff vergelijken of het alleen in de 5.1 probs geeft. En Change heb jij er ook last van bij Windows Pinnball en heb jij een intel of een amd cpu??? Met DVD's heb ik pas 10sec geluisterd en had er toen geen last van (ik heb overigens wel ac3 geluid in WinXP met de nieuwste Creative drivers) Maar ik kijk vanmiddag nog wel ff (zit nu op school) of ik er ook last van heb. In winamp en games (cs en fifa 2002 :P ) heb ik nergens last van maar alleen in Pinnball (misschien ook in DVD's maar dat horen jullie nog).
Ik zag btw vanmorgen dat er bij Windows Update nieuwe WDM drivers voor mijn live kaartje uitwaren, gouw gedownd maar dat is echt helemaal niks. Heb gewoon stereo geluid en geen 4 of zelfs 5 boksen meer. Ik ga daar vanmiddag nog ff mee klooien en anders gooi ik die Creative drivers er weer op!!
Ik hoor het wel!!

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
Ok met die nieuwe drivers van windows updat (2601 ofzo) heb ik alles aan de gang ook ac3, maar nog steeds dat irritante gekraak bij Pinnball. Bij DVD's heb ik er alleen last van als ik van scene switch?? Jullie ook?? Verder is er voor mij maar een verschil tussen deze windows update drivers en de drivers voor xp van creative, namelijk dat je bij surround mixer -> geavencheerd -> het vinkje voor ac3 decoder er niet meer zit (zo'n geel knopje).

Een plaatje van het gebeuren!

Graag jullie mening/ervaring(en) svp??
edit:

pic toegevoegd

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
YES!!!!!!!!!!!!!!!!
Het werkt nu helemaal, maar via een andere weg:
SP/dif out werkt niet meer helaas, maar 5.1 speakerselection wel (WinDVD en PowerDivX).
DD5.1 werkt nu perfect, alleen 1 fout:
Microsoft ziet nu Wave als de frontspeakers, dus je moet Wave op 100% zetten in het menu van Creative, want anders hoor je alleen de center en je achterboxen.
Verder schijnt SP/dif wel beter te zijn, maar ik hoor geen verschil.
En volgens mij verbruikt hij nu meer CPU power.

Dus:
Eerst de drivers van Creative installen. Alles instellen en Wave op 100%, merk op dat AC3 kraakt. Nu updaten en draaien die handel.
WinAmp op Direct sound zetten, anders gebruikt hij maar 2 speakers. Hoe zit het met games? Dat Pinbal blijft kraken maakt niet uit. XP blijft rare geluidjes vertonen, maar de kuur zat dus in SP/dif.
Ik denk dat andere geluiden, zoals games dus, helaas maar op 2 boxen hoorbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Change
Nou, ik heb eens voor jullie gekeken in Pinball (speel het nooit, dus meteen de highscore :P). En idd, ook gekraak, maar eigenlijk alleen als ie veel (dezelfde?) geluiden tegelijk moet weergeven. Ben er nog niet uit of dat alleen hoge of lage tonen zijn, bij een DVD lijken het vooral hoge tonen te zijn (bijvoorbeeld een kerkkoor [Romeo+Juliet]).

Eigenlijk kan ik op dit moment geen andere kaart betalen, maar ik hou me aanbevolen mochten jullie een betere kaart vinden (met vooral betere support). Probleem is denk ik alleen dat ik een DTT2200 (oid) heb, en ik betwijfel of die ook 5.1 weer kan geven van een niet-Creative kaart :'(.

M'n systeem staat in m'n sig (TB = AMD). En je moet volgens mij niet de WU drivers hebben maar de 3511 van Creative zelf..

[Edit] oh, zie dat er weer een nieuwe reactie staat :P Ik ga die 2601 drivers echt niet gebruiken, ik wil gewoon 4 speaker geluid met wave. In WinAmp gebruik ik bijvoorbeeld de crossfade plugin en die werkt niet met directsound. En dan zijn er nog een aantal dingen waarbij ik 4 speaker sound wil hebben.. Is het krakende DVD geluid wel weg met die 2601 drivers? (in uiteraard Dolby Digital)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
Die DT2200 is analoog dus kan op een willekeurig andere kaart met 6 analoge uitgangen aangesloten worden.

Idd dat mogen dan wel de verkeerde drivers zijn maar DVD's werken perfect zonder gekraak in WinDVD!!! Draait nu heerlijk hier in de achtergrond zonder gekraak of gehakkel.

Nu ben ik AC3-avi's aan het testen in PowerdIVX en kom erachter dat hier de centerspeaker niet doet! Hij pakt dus stiekem gewoon stereogeluid, zal wel aan de codec liggen, kan zeker alleen Ac3 6 kanalen leveren via SP/dif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Change
Die DT2200 is analoog dus kan op een willekeurig andere kaart met 6 analoge uitgangen aangesloten worden.
Ja dat bedoel ik dus.. *analoge* uitgangen. Ik sluit mijn digitale uitgang erop aan (zo zat het geloof ik), zodat ik geluid door mn center speaker krijg voor het Dolby Digital geluid. Zonder center speaker kan ik geen DVD's kijken (vallen de stemmen weg).
Idd dat mogen dan wel de verkeerde drivers zijn maar DVD's werken perfect zonder gekraak in WinDVD!!! Draait nu heerlijk hier in de achtergrond zonder gekraak of gehakkel.

Nu ben ik AC3-avi's aan het testen in PowerdIVX en kom erachter dat hier de centerspeaker niet doet! Hij pakt dus stiekem gewoon stereogeluid, zal wel aan de codec liggen, kan zeker alleen Ac3 6 kanalen leveren via SP/dif.
Ehm.. heb je met DVD's dan wel 5.1 geluid (dus stemmen door de center speaker)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
[..]

Ja dat bedoel ik dus.. *analoge* uitgangen. Ik sluit mijn digitale uitgang erop aan (zo zat het geloof ik), zodat ik geluid door mn center speaker krijg voor het Dolby Digital geluid. Zonder center speaker kan ik geen DVD's kijken (vallen de stemmen weg).
Dat is een zowel analoog als digitale uitgang. De dt2200 gebruikt analoog dacht ik zo.
Ehm.. heb je met DVD's dan wel 5.1 geluid (dus stemmen door de center speaker)??
Jazeker!!! Anders was ik nu niet zo blij >:)

En AC3-avi's is me nu ook gelukt! Ik dacht als WinDVD het kan, dan moet het ook met PowerDivX kunnen.
Even de filters van WinDVD registreren en klaar, het werkt.
Waarschijnlijk hoeft alleen die van audio maar, maar hier staat het .bat bestandje. Filters moet je dan zelf maar in de system32 folder pleuren.
Het .bat bestandje kun je gewoon wijzigen in wordpad.
members.home.nl/tessa128/ac3 xp.rar
Vergeet niet de filter tijdens het spelen van een filmpje op 5.1 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Change
Dus jij zegt dat 5.1 geluid mogelijk is met een niet-Creative 5.1 kaart en een Creative DTT2200 speakerset?

Ik heb net ff de driver van Windows Update geprobeerd, maar in PowerDVD XP 4.0 doet hij het niet meer.. misschien eens WinDVD proberen dan..

[edit]Hmm, nog eens naar de settings gekeken van PowerDVD en als ik m op 6 speakers zet, dan heb ik wel DD sound :D Dus *zonder* SPDIF! Vaag :) Maar het werkt zonder gekraak rechtsachter, had alleen wat gekraak in de center speaker, maar dat was volgens mij toeval (DVD file haperde een beetje.. zal wel aan de resolutie liggen [1280x960])

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
Resolutie is erg hoog ja. Ik zet hem altijd op 1024 32bit als ik DVD ga kijken. Een hakkeltje in het begin is normaal.
Echt vaag dat het nu wel werkt en als SPdif werkt, dan werkt 6 speaker niet. Het 1 of het ander.
Maar goed, alles werkt nu bij mij, alleen jammer dat je iedere keer weer die wave op 100% moet zetten als een game eraan heeft gezeten, die dan maar met 2 speakers werkt:(
PS ik heb vorige bericht ook gewijzigd :)

Ik weet bijna zeker ja dat je die dtt2000 gewoon op een andere kaart kunt aansluiten, mits analoog beschikbaar is. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

me = het eerste postertje van deze topic (het groentje dat niks van zijn Live card snapte) is nu al heel wat wijzer geworden over al de snufjes van de kaart.

Op m'n studentekot heb ik m'n Live-kaart mbv APS Asio-drivers ingezet als MP3-server/real-time Gitaareffectenbak (effectpedaaltjes op m'n scherm). Wie over dat laatste een how-to wil, roept maar.

Nu zit ik met het volgende probleempje: ik wil de cd-romspeler (een oude NEC 16x die geen DAE, maar wel een digital out heeft) aansluiten op de Live. Helaas: mijn Live-kaart heeft geen CD_SPDIF ingang (alles staat geprint op de kaart, alleen: geen connector). Na wat resultaat-loos ge-experimenteer met de SP_DIF ingangen op die lange rij van 40 pinnen, heb ik zelfs de draadjes tegen de connectorloze CD_SPDIG gedrukt, maar niets hielp. Enfin, ik begin te denken dat het op geen enkele manier zal werken, maar toch: WIE WEET RAAD???

Greets,

McBain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
Op een 1 of andere manier moet het toch ook via de IDE kabel willen? Bij DVD's gaat het geluid ook door de IDE kabel en vervolgens via de PCI bus de soundkaart in. Het klinkt gek, ik weet het, maar ik bedoel, zonder audiokabeltje of digitaal kabeltje kun je DVD's luisteren, dus op 1 of andere manier moet dat toch ook bij cd's kunnen, net als het Rippen van een CD naar wav.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liggie
  • Laatst online: 09-12-2022
(jarig!)
Ik had dus ook die nieuwe drivers geinstalleerd in de hoop dat ik spdif out in win2000 kreeg. Niet dus ik kreeg alleen bsod's zodra ik de mixer probeerde te openen.

In mijn vorige pc deed ie het prima onder windows 98se maar nu gaat ie er echt uit en komt en een hercules of een philips kaartje in mocht dat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
Nou ik heb gisteren dus weer ff XP opnieuw geinstalled en heb nog steeds gekraak met de creative drivers (neem geen wdm meer ivm ac3) Heb nu ook bij mp3tjes een beetje last van gekraak door de center speaker. net alsof het geluid te hard staat. Kan verder ook in de mp3tjes zitten natuurlijk.
Blijf dit nog ff draaien en bel vanmiddag ff creative op om te vragen of er weer nieuwe drivers uitkomen. BTW ik draai nu Winxp prof nl. had eerst EN en daar had ik volgens mij geen last van gekraak, maar dat was met die w2k drivers waarvan je dan die devl32.exe (zoiets) moest verplaatsen. Maar dan had ik weer geen ac3 over mijn spdif. Ik ben er verder wel vrij zeker van dat het een probleem is met de sblive 5.1 en niet met de gewone sblive (dus niet 5.1). want een vriend van me met een sblive value heeft de drivers van creative van zijn kaartje gedownd en geinstalled en heeft nergens last van!!! Keep you informed!

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwaluw
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06-2003
Al mijn problemen heb ik opgelost door HQ te laden tijdens de startup van windows. De problemen waren: speaker die af en toe niks deden, speakers die enorm slecht geluid weergaven, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
Zwaluw, HQ?? Bedoel je AudioHQ van Creative??? Laad bij mij standaard als ik WinXP opstart.

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwaluw
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06-2003
Op donderdag 01 november 2001 22:05 schreef paulmadejong het volgende:
Zwaluw, HQ?? Bedoel je AudioHQ van Creative??? Laad bij mij standaard als ik WinXP opstart.
Ja, sorry, die bedoel ik. Ik had dat programma eruit gemikt omdat ik het niet nodig vond. Maar blijkbaar veroorzaakte dat nogal wat problemen.

Zelf gebruik ik Windows 2000. Ik had XP, maar die heb ik er snel weer afgemikt... Ik had nl. wat problemen met hardware... enja.. ik zie het nut niet van windows XP, het vreet alleen maar meer HD en RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

-Asus P5-AB
-SBLive Player 1024
-win2k

dan neemt ie op via de audiokabel van de cdromspeler en dat is niet de bedoeling... volgens mij moet je ergens DAE aanzetten (audio rippen via de IDE kabel), daar komt je geluidskaart helemaal niet bij kijken!

De analoge (!) opname veranderen van MIC naar CDROM IN kun je in de Windows Mixer doen, moet je ff in het menu het mixertje omzetten van "afspelen" naar "opnemen" ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Op woensdag 31 oktober 2001 22:43 schreef Pino64 het volgende:
Op een 1 of andere manier moet het toch ook via de IDE kabel willen? Bij DVD's gaat het geluid ook door de IDE kabel en vervolgens via de PCI bus de soundkaart in. Het klinkt gek, ik weet het, maar ik bedoel, zonder audiokabeltje of digitaal kabeltje kun je DVD's luisteren, dus op 1 of andere manier moet dat toch ook bij cd's kunnen, net als het Rippen van een CD naar wav.
Iemand?
Ja nieuwere cdrom en dvd spelers kunnen dat. Die hebben dus geen analoog of digitaal kabeltje naar je geluidskaart meer nodig.
Dit werkt in elk geval bij mij in XP. Mijn Plextor 32x Cdrom kan het niet maar ik merkte dat mijn Lite On 16x brander het wel doet.

Je moet daar overigens wel iets voor aanvinken hoewel XP het automatisch aanzet bij spelers die deze feature hebben:
Control Panel, System, tab Hardware, Device Manager, DVD/CD-Rom drives en bekijk de properties van je speler.
Klik dan op tab Properties en daar zie je "Enable digital CD audio for this CD-Rom device"
Dat is 'm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

mensen:

[topic=315953/1/100]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
edit:

foutje lag aan mij!

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan stel ik mijn vraag hier wel ff opnieuw: is er al iemand die zijn SB Live! 1024 icm met 4.1 (dus 4x speaker en een subwoofersound) aan de praat heeft in Win XP en zo ja hoe (met welke drivers/instellingen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
Ik heb nu win2k draaien met de winxp/win2k drivers (die nieuwe dus) van Creative. En hier heb ik nergens last van, niet bij pinball en niet bij DVD's. Het zal dus wel aan winxp liggen!! :( BTW heeft al iemand zijn sblive5.1 (dus niet gewone live want die heeft volgens mij dit probleem niet(zie vorige posts)) al goed werkend???

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 08:44

CyBeRSPiN

sinds 2001

Op dinsdag 13 november 2001 09:28 schreef paulmadejong het volgende:
Ik heb nu win2k draaien met de winxp/win2k drivers (die nieuwe dus) van Creative. En hier heb ik nergens last van, niet bij pinball en niet bij DVD's. Het zal dus wel aan winxp liggen!! :( BTW heeft al iemand zijn sblive5.1 (dus niet gewone live want die heeft volgens mij dit probleem niet(zie vorige posts)) al goed werkend???
Ik _had_ de 5.1 goed werkend, maar sinds gisteren (cdrw en ir-module geïnstalled) doet ie niets meer (alleen MIDI playback doet het nog)
Heb al verschillende drivers geprobeerd, pci slot verwisseld, maar helaas pindakaas hij doet het niet meer.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
Ik heb idd ook een ir geinstalled, maar ik denk niet dat dit het probleem veroorzaakt. En cyberspin heb jij ook last van dat rare geluid in Pinball??

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 08:44

CyBeRSPiN

sinds 2001

Op dinsdag 13 november 2001 15:40 schreef paulmadejong het volgende:
Ik heb idd ook een ir geinstalled, maar ik denk niet dat dit het probleem veroorzaakt. En cyberspin heb jij ook last van dat rare geluid in Pinball??
Nee, hàd ik maar geluid. Ik heb weer vanalles zitten proberen, maar ik kan nog steeds alleen MIDI geluid uit mn kaartje toveren.
Ik heb een multiboot systeem, en op het andere OS (win2000) doet ie het ook niet.
Het zal dus wel e.o.a. vaag hardware probleem zijn.
Wordt MIDI soms door een aparte chip op de kaart gedaan?
Cd-audio doet het overigens ook niet, dat is wel vreemd want daar komt eigenlijk geen geluidskaart aan te pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Laatst online: 03-07 16:45
Ik ga nu dus opnieuw installen, wat moet ik dan allemaal doen? Ik draai win2k, maar bij LiveWare 3.0 kreeg ik alleen maar errors :( Welke versie moet ik dus precies installe (alleen drivers of zit er standaard liveware bij)?

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 18:58 schreef paulmadejong het volgende:
Hey xrayden ik heb ongeveer dezelfde config als jou (check hieronder) heb ook de drivers van creative geisntalled en de 103.b drivers van HPT370. Heb nergens last van kraken behalve bij Windows Pinnball. De wavjes speeld ie goed af maar als je ff geen gelijd heb kraakt het als de nete!! Heb jij dit ook?? Probeer ff voor me??? Thnx
Yep daar heb ik ook last van! maar dat is dan ook het enige volgens mij. Verder geen probs meer... en dat Pinbal doe ik toch nooit...

Verwijderd

weet iemand waar ik live ware 3.0 nog kan downloaden, creative heeft het van de site verwijderd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 18:53 schreef Brainpiggy het volgende:
weet iemand waar ik live ware 3.0 nog kan downloaden, creative heeft het van de site verwijderd :(
Dat zoek ik ook

En ik kan niet op die FTP site van creative komen.

Ik krijg dus helemaal geen geluid uit mijn boxen.
0,0

Zijn de XP drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 18:53 schreef Brainpiggy het volgende:
zie FAQ: ftp://ftp.europe.creative.com/pub/creative/drivers/
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.