Het grote: Problemen met de SBlive/Audigy topic

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.342 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 16:15 schreef flagnite het volgende:

[..]

zie FAQ: ftp://ftp.europe.creative.com/pub/creative/drivers/
Kan geen toegang krijgen tot deze map

Zoals ik boven je post al zei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Werkt prima hier hoor, misschien moet je het eens met een ftp client proberen ipv met een webbrowser?

Je moet trouwens wel ff wachten hoor, overdags zit site ftp volgens mij aardig vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat werkt opzich leuk maar dat zijn dus alleen de drivers ;) niet liveware zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flagnite
  • Niet online
nja, kheb er nog wat stuff van op me HD staan...

LW voor W2K en WinME

Als iemand interesse heeft dat ik ze ergens post moet je het maar ff laten weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 maal die van w2k graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:00
Zie mijn vorige posts:
Het probleem lijkt mij vrij zeker te zitten in de Combo;
HPT (370) controller en een sblive kaart.
Heeft iemand de nieuwste drivers van HPT al geprobeerd???

edit:

ik begin nu in win2k ook haperingen te krijgen vooral bij veel hd belasting en veel muziek door elkaar? :?

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Waar ik van baal :

Ik heb Windows XP UK, en een Audigy Platinum.

Nu heb ik dus zo'n fijne installatie CD en de nieuwere drivers gedownload.

Nadeel : Die install-cd van Creative is NL, dus alle progjes (audioHQ, surround mixer en al die andere meuk) zijn nu in NL, terwijl ik alles in UK heb...

En bij creative zijn die dingen ook niet te downloaden, zoals ik dat bijvoorbeeld voor mijn SBlive wel kon, alleen maar die driverupdate. :(

Echter is de bijgeleverde software (op andere CD'tjes) wel weer allemaal UK. Tja, jammer dat ze het er niet in meerdere talen op die CD gemikt hebben.

Tja, zal wel weer wachten worden totdat ze het wel als download aanbieden. :{

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Een Ieder die problemen heeft met de soundblaster live 5.1 serie in combinatie met een Viatech chipset op het moederbord, kan behalve alles afzoeken naar nieuwe drivers (zijn er niet voor w9x) en Via upgrades installeren, eens proberen in het bios de Latency Timer te veranderen van de standaardwaarde(ca. 32) naar 0.

Et Voila, ineens zijn hangende geluidskaart en vreemde crashes verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey All!

Mijn probleem stond al ergens anders in dit topic, maar om een of andere vage reden kan ik bradzijde 3 niet lezen (:?) Maar dat zal een ander probleem zijn :)

Het punt is als volgt, ik heb dus (op de HCC) een leuk goedkoop 4.1 setje gekocht in aanvulling op mijn geluidskaartje. Maar, je raad het al, de rear speakers doen het niet. Nou zitten de kabels goed, en als ik de uitgangen omdraai hoor ik de achterspeakers dus wel, dus de speakers zijn goed. Ik heb aangegeven dat er een 4.1 setje aan hangt, maar zonder succes. Dat digital output staat ook uit, Alle dingen zijn van Mute afgehaald, en nog hoor ik alleen de front speakers :(

Alle hulp welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wakkere mensen.... ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waztone
  • Laatst online: 26-06 05:42

waztone

de enige echte

Op donderdag 20 september 2001 19:08 schreef McBain het volgende:
Aan cockie,

ik heb een verloopelementje (grote jack -> kleine jack) aan het eind van mijn gitaarkabel gehangen, en dan hop ... in de line in. En dan de Surround Mixer geopend: drugged, psychotic, wha-wha, ...

groeten,

mcbain
Zou dit ook gewoon kunnen met een SBLive 5.1? En gebruik je daar nog aparte software voor? Ik speel zelf namelijk ook en dit klinkt alsof je toch wel leuke effectjes ermee kan uithalen

All is fair in God of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
  • Laatst online: 10-09 11:00
Op maandag 19 november 2001 13:42 schreef paulmadejong het volgende:
Zie mijn vorige posts:
Het probleem lijkt mij vrij zeker te zitten in de Combo;
HPT (370) controller en een sblive kaart.
Heeft iemand de nieuwste drivers van HPT al geprobeerd???

edit:

ik begin nu in win2k ook haperingen te krijgen vooral bij veel hd belasting en veel muziek door elkaar? :?
Ik krijg het idee dat vrijwel niemand nog baalt van het probleem want er komen vrijwel geen reacties meer op mijn posts, maar ik ben achter het probleem (althans bij mii).
Zoals hier boven staat vermoedde ik al dat het de combo HPT 370 en SBlive lach. Maar we dachten allemaal dat het de drivers van Creative waren die brak waren, omdat de nieuwste drivers van HPT niets hielpen. Maar ik heb gisteren een biosupdate gedaan van mij Abit SA-6R. Daar zat ook een nieuwe Bios in voor de HPT 370 controller (1.03b). Te gelijk heb ik ook ff de instelling van PnP OS in mij bios uitgeschakeld. Ik heb nu nergens meer last van! Draait perfect!! :P >:) :o :D :9 :9~ ;) 8-) B-) *D advies: Nieuwe Bios voor de HPT installen! Suc6

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:22

KroeT

[...]

Goed. Een nieuw probleempje :)

MSI K7T Turbo
Asus V7100/T
SB Live Value
256 MB
Win XP Pro UK

Mijn SB maakt mijn hele systeem zo instabiel als het maar kan. Zodra er iets aanstaat dat geluid maakt, zij het winamp, MS mediaplayer, Quicktime, of een spel als TFC of RtCW, loopt het gegarandeerd op een gegeven moment vast. Vroeger gebeurde het eens in de week, nu iedere dag een paar keer. Het hele systeem hangt, het HD activiteitslampje gaat constant branden (niet knipperen dus, maar gewoon aan), niets reageert meer behalve de resetknop.

Dit probleem heb ik vanaf 2k, dus nu ook met XP. Terwijl ik geupgrade had om van dit probleem af te zijn.

Het lijkt wel alsof mijn geluidskaart oververhit raakt, maar dat is natuurlijk onzin. Geluidskaarten raken niet oververhit.

En daar komt nog bij dat ik niets heb overgeclockt en de nieuwste drivers voor mijn SB heb geinstalleerd. Ik heb overigens alle soorten SB drivers voor XP geprobeerd. Niets maakt uit. Een schone install van XP maakt ook niet uit :'(

Mijn vraag is dus: Hellup! :)

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Laatst online: 08-09 12:23
Op dinsdag 11 september 2001 23:19 schreef ReplicA het volgende:
Hey, ik heb Windows XP en een SB live 1024 + DTT2200
maar alleen de front speakers werken, en de woofer.... in windows 98 werkte het perfect maar winXP wil niet. Plz help, want ik wil DVD met surround sound :D

Thx
moet je bij je drivers 5.1 speakers instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavaterrorr
  • Laatst online: 04-02 10:27
Door lavaterrorr - vrijdag 30 november 2001 13:34

--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb echt een heel vaag probleem. Alles op mijn PC doet het goed, totdat ik de drivers van mijn CT4670 (SB Live! value) heb geinstalleerd! Daarna is mijn register beschadigd. De geluidskaart op zich werkt goed; ik heb gewoon geluid, en audio zijn ook moeiteloos af te spelen. Zodra ik de drivers weer verwijder en het register weer terugzet, doet alles het weer zoals het zou moeten. Echt vaag dit!!! Ik moet er wel bijzeggen dat hij vroeger op mijn oude moederbord alles goed deed. Nu heb ik een nieuw moederbord (MS6199VA), en op dit systeem werkt hij dus niet meer. Ik heb al de nieuwste drivers voor SB Live! geprobeerd, evenals een BIOS Flash en een VIA Chipset update. Nog steeds hetzelfde probleem. Weet iemand hier raad mee? Kan iemand mij a.j.b. helpen met deze shit?
Alvast 1649 x bedankt!!!
Misschien wel ff handig om wat specs op te geven van mijn systeem:
Moederbord MS6199VA; chipset: VIA
PII 400 MHz
256 Mb SDRAM @ 133 MHz
Sondblaster LIve! Value (CT4670) geluidskaart (PCI)

Dit heb ik geprobeerd:
1. BIOS Flash
2. Chipset update
3. Alles op een geaard stopkontakt getest
4. regclean gedraaid --> Dit programma kon de fout niet weghalen, sterker nog, het zette er extra fouten bij!!!!
5. 27 formatteren en alles weer opnieuw geinstalleerd
6. nog veel meer

Niks van dit alles heeft resultaat gehad!!!
Iemand die nog een IDtje heeft?
Thanxxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Live Player 5.1 kaart gekocht, ik draai win xp maar: als ik hem wil installen, krijg ik dit:
''De hardware kan niet worden geinstalleerd, er is een probleem met het installeren van deze hardware: Multimedia controller, Er is een fout opgetreden, de gegevens zijn ongeldig.. ''

Hoe kan dit
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

weet ook iemand waarom de signaal ruiverhouding zo slecht is op de value??? ze zeiden dat ie80 a 90 had, maar ik heb gecheckt en hij heb maar 50 a 60..vind ik bagger..zelfs men oude yamaha opl3 heeft nog een betere.. en ik stap niet over op audigy.. veel te duur. je kan er veelste weinig meer met die kaarten.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof niet dat het al genoemd is, maar integenstelling tot vele anderen heb ik geen problemen met kraken etc, maar met audiohq. deze doet na installatie het niet. ten eerste krijg ik niet de kans om ergens op te klikken. (hq zit bovenaan mijn scherm , klapt naar beneden en voor ik wat kan doen klapt hij weer naar boven.) en loopt vast. na het installeren van de driver update deed hij het nog slechter. andere mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bedoel natuurlijk de launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb een LiveDrive II, alleen is mijn Live! 1024 helemaal dood. Welke Live! kan ik als vervanger gebruiken?

Live Player 1024 of kan ik ook de Live 5.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Op zondag 02 december 2001 11:02 schreef KroeT het volgende:
Goed. Een nieuw probleempje :)

MSI K7T Turbo
Asus V7100/T
SB Live Value
256 MB
Win XP Pro UK

Mijn SB maakt mijn hele systeem zo instabiel als het maar kan. Zodra er iets aanstaat dat geluid maakt, zij het winamp, MS mediaplayer, Quicktime, of een spel als TFC of RtCW, loopt het gegarandeerd op een gegeven moment vast. Vroeger gebeurde het eens in de week, nu iedere dag een paar keer. Het hele systeem hangt, het HD activiteitslampje gaat constant branden (niet knipperen dus, maar gewoon aan), niets reageert meer behalve de resetknop.

Dit probleem heb ik vanaf 2k, dus nu ook met XP. Terwijl ik geupgrade had om van dit probleem af te zijn.

Het lijkt wel alsof mijn geluidskaart oververhit raakt, maar dat is natuurlijk onzin. Geluidskaarten raken niet oververhit.

En daar komt nog bij dat ik niets heb overgeclockt en de nieuwste drivers voor mijn SB heb geinstalleerd. Ik heb overigens alle soorten SB drivers voor XP geprobeerd. Niets maakt uit. Een schone install van XP maakt ook niet uit :'(

Mijn vraag is dus: Hellup! :)
Nieuwe Bios instaleren, Via 4in1 drivers instaleren. Dan lukt het wel.

SB-Live is niet al te tof met een MSI k7T bordje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:24
Mijn joypad van het merk boeder werkt dus niet op mijn sblive wel op andere geluidskaarten maar ik wil de sblive blijven houden want ik wil niet minder maar ook niet meer ( en geen zin om weer geld aan geluid uit te geven )

de joypad is an het merk boeder en dan de crosscheck Digital pad. Emailen naar boeder heeft geen zin :(
kent iemand een soortgelijk probleem of evt de oplossing ?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klappen we er gelijk maar weer een Qtje achteraan:

ik heb XP met mn sblive samen op één pc wonen, en ze doen het fantastisch! 4.0 surround, briljant geluid, geheel plopvrij, geweldig gewoon.

behalve twee dingen, één ervan is misschine niet de schuld van de live!.

1. onder windows 98SE zette ik al mn volume sliders op 50% en dan kwam er goed, zuiver maar niet extreem hard, geluid uit mijn sony stereotje (die doet dienst als pc speaker). onder XP zet ik de main op 1% en de wav-out op 4% en als ik dan een weerstandje in de kabel tussen pc en stereo doe dan blaas ik nét niet mn versterker op. :( wie o wie gaat mij helpen dat geluid zachtjes te krijgen?

2. als ik een game doe met winamp op de achtergrond dan heb ik eerst een stukje game, dan even muziek, dan wee rgame, enzovoorts. heel irritant want ik moet en zal cradlle hard aan hebben tijdens Ut en quake enzo. ik dacht dat dat aan xp lag maar het schijnt in de driver van de live te zitten. maar verse drivers nixniehelpnie. en met priorities spelen levert consante muziek op, maar nou hapert quake weer :( argh.

Verwijderd

oh harley...

simpel zat: de sblive! heeft een piep-gamepoort. pas in winxp doet mijn sidewinder 3d pro (zo'n hele hele ouwe ms joystick, hun eerste) het doet erop. (dwz, de vier basebuttons deden nix.) helaas heb ik het probleem opgelost: de pc met XP erbij had nl al een onboard sound-rammelding die als je m uit zet in de bios WEL de gameport beschikbaar houdt (dank U, VIA. U bent Groot.)
heb jij niet ook een extra gamepoortje?

en anders koop je zo'n ding. vroeger kreeg je ze op gamecards (van die 8bit isa dingen) je zal er nou vast wel pci-versies van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kom nooit op audio,video & hifi eigenlijk maar nu heb ik toch een vraagje:

Als Ik eax aanzet met mijn sblive value! dan krijg ik heel erg hard gepiep bij de spellen... ik heb hierbij een cambridge surround sound speakerset.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

its veel beters:

ik had op win98 wolvenstein draaien.
verrot geluid, te laat, verkeerd, enz
ik dacht: winxp! :r

en toen......maakte het geen zak uit!

ben er wel achter wat het grote probleem is:

de live staat standaard op 4 waves tegelijk!!!!!
en hij kan via hq naar 32 opgekrikt worden.

dus ik naar hq(zoals ik ook dee bij mijn 1024, ik heb nu de 5.1)
en dat had als resultaat dat HET HELE ICOONTJE daarvoor weg was. :'( heb ik het register overhoop gehaald om hem tevoorsijn te vissen zonder resultaat.

kan iemand hiervoor een oplossing geven?
beter gezegt: hoe krijg ik de live weer op 32 kanalen?????

HELPPPPPPPP!!!!!

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Devil
  • Laatst online: 05-12-2022
ik ben van Asus A7V266 ov ergestapt naar A7V266-E en nu is alles perfect !

Freelance tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
Hmm zoals jullie misschien al hebben kunnen lezen in 2 vorige posts: allebei op slot. De een in LA, de ander in /9. Op aanraden van verscheidene mensen heb ik dus de drivers en applications voor mn Live re-installed, maar zonder resultaat.

Sterker nog, nu doen nog maar 2 van de 5 speakers het. :( En ik kom dus niet in m'n speaker presets in AudioHQ. Wie weet hoe ik in ieder geval 4 speakers kan activeren :?

Software reinstalleren werkt dus niet, wordt alleen maar erger.
Draai WinXP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja packard bell zuigt grote tijd...

maarrrrrrr zij hosten wel de Liveware 3.0 voor ME en 2000 in hun driver support sectie :) :)

http://www.pbnec.nl/support/drv/cat127.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook nog maar een probleempje toevoegen aan de hoop.

Config SB Live 5.1 Platinum + livedrive2 + win XP + DDT 2500

Ik heb alles wel zo'n beetje aan de praat. Heb gewoon geluid. Het enigste wat ik niet voor elkaar krijg is mijn optival out op de live drive. Ik zie dat hij een soort signaal krijgt tijdens het opstarten (dmv rood licht uit het plugje) maar zo gauw XP is opgestart is gaat het het uit en krijg ik dus geen signaal maar.(ook volgens mijn Minidisc waar in de display staat "No Signal" Digital output staat aan want zo heb ik ook mijn boxjes aangesloten.

??????? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een PROBLEEM:

als ik halflife DoD online speel zal eens in de zoveel tijd, geheel op een onverwacht moment mijn pc vastlopen... het geluid blijft hangen en dat gaat een hele tijd door ... maar er gebeurt verders niks, dus moet ik dan rebooten

specs:

sb live player 5.1, win2k pro, msi 6195 (k7t), 512 mb, asus v7700, 300 watt psu

wie er wat op weet is een engeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik heb een soundblaster live 1024 maar nou doet hij helemaal nix meer. als ik me drivers wil installeren dan slaat mijn computer vast bij soundblaster value..:(

ik heb driver die op de site staat kan de versie niet ondekken.

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielioZ
  • Laatst online: 15-06 23:12
Ok, ik heb nu echt deze hele topic doorgespit, maar nog steeds geen antwoord gekregen op de volgende vraag :
Is er een te downen driver waardoor ik de CD niet meer nodig heb ?? (een "standalone" driver,dus)
Ik heb 'm nodig voor een SBLive Value onder win98SE...
(zit met Batch98 een windows-setup te maken)
Nu lijkt 't erop dat ik de hele CD op HD moet zetten... dat vind ik nogal teveel van 't "goede" !!
Zowieso hoef ik geen andere software behalve de drivers !!
(Ik heb op Soundblaster.com gekeken, maar als ik me niet vergis, dan kan je daar alleen updates downen...als dit niet zo is, hoor ik 't graag !)

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

ik heb een probleem.
Mijn nieuw 5.1 surroundset doet het helemaal behalve de bas.
Echter als ik de plug ( in oranje sock) er half uit haal doet de bas het in eens, maar dan doet de centrespeaker weer haast niks.
Wat is er mis? iemand een idee?

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

In de FAQ staat dus een link naar een F|TP met drivers erop...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

die heb ik gevonden én ook al lang geinstalleerd. maar subwoofer doet nog niks.
ik ben ook weer niet dom hoor....tssk.. ;)

ey... als ik C/W IN stekker uit het kastje haal dan doet alles het.....
das vaag!? Kan toch niet kloppen?

nu, ik snap er niks van...maar het werkt!

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik Liveware probeer te installeren zegt ie: 'Setup could not detect a Soundblaster Live! card in your system'.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 03 februari 2002 20:52 schreef Klendau het volgende:
Als ik Liveware probeer te installeren zegt ie: 'Setup could not detect a Soundblaster Live! card in your system'.
Iemand een oplossing?
Alle standaard dingen al geprobeerd? Kaart eruit, opstarten, drivers _compleet_ weghalen, kaart terug (desnoods nog een keer in ander slot)?

etc :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan bij mijn soundblaster live 5.1
bij audioHQ onder speaker geen task of preset instellen.
ik draai windows XP.
Hoe moet ik dit wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 22:56 schreef JvS het volgende:

[..]

Alle standaard dingen al geprobeerd? Kaart eruit, opstarten, drivers _compleet_ weghalen, kaart terug (desnoods nog een keer in ander slot)?

etc :).
Heb ik geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een SBLive 5.1, maar nog geen DTT2200.
Heb hem daarom aangesloten op mijn stereo met Dolby Surround (Pro Logic). Helaas zit daar dus geen speciale ingang op. Heb het geluid van m'n pc nu dus alleen op een linker- en rechteringang van m'n stereo aangesloten.

Maar welke uitgang van mijn SBLive-kaart kan ik daar het beste voor gebruiken en welke speaker-instelling kan ik het best in AudioHQ kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 04 februari 2002 01:52 schreef Rubbertje het volgende:
Ik heb een SBLive 5.1, maar nog geen DTT2200.
Heb hem daarom aangesloten op mijn stereo met Dolby Surround (Pro Logic). Helaas zit daar dus geen speciale ingang op. Heb het geluid van m'n pc nu dus alleen op een linker- en rechteringang van m'n stereo aangesloten.

Maar welke uitgang van mijn SBLive-kaart kan ik daar het beste voor gebruiken en welke speaker-instelling kan ik het best in AudioHQ kiezen?
Je kan gewoon je huidige kaart gebruiken. Je speakerinstellingen in je PC moeten op 'stereo' speakers staan, en je prologic versterker moet de rest doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 08:04 schreef JvS het volgende:

Je kan gewoon je huidige kaart gebruiken. Je speakerinstellingen in je PC moeten op 'stereo' speakers staan, en je prologic versterker moet de rest doen :).
Maar welke uitgang van die kaart kan ik dan het beste pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

De standaard uitgang, front out dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 11-09 17:10
OK.
Heb dit hele topic doorgelezen, nieuwste drivers, nieuwste programma's en directX 8.1 geinstalleerd, maar helaas. Heb het probleem dat het wel lijkt alsof mijn speakers opgeblazen zijn. Heb een DTT 2200, aan een SB Live. Dit is pas, en heb geen idee hoe het komt. Soms dan kraakt de muziek alsof het onwijze pauperkwaliteit is, en soms is het glashelder bij hetzelfde nummer !

Echt een apart probleem.
Wederom, heb al alle nieuwste programmatuur geinstalleerd, maar dit probleem blijf ik houden. Een ander probleem is, dat als ik mijn AudioHQ open, ik niet bij 'speakers' kan komen. Dan geeft XP een foutmelding. Einde oefening :(

Heb echt geen idee wat dit allemaal moet betekenen maar raar is het wel. Dit alles draait op een ABIT KT7A met een AMD Athlon 1 Ghz, 640 mb ram, 100 gb hdd's op Windows XP. Wie o wie kan mij alsjeblieft uit de brand helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 17:12 schreef willem169 het volgende:
OK.
Heb dit hele topic doorgelezen, nieuwste drivers, nieuwste programma's en directX 8.1 geinstalleerd, maar helaas. Heb het probleem dat het wel lijkt alsof mijn speakers opgeblazen zijn. Heb een DTT 2200, aan een SB Live. Dit is pas, en heb geen idee hoe het komt. Soms dan kraakt de muziek alsof het onwijze pauperkwaliteit is, en soms is het glashelder bij hetzelfde nummer !

Echt een apart probleem.
Wederom, heb al alle nieuwste programmatuur geinstalleerd, maar dit probleem blijf ik houden. Een ander probleem is, dat als ik mijn AudioHQ open, ik niet bij 'speakers' kan komen. Dan geeft XP een foutmelding. Einde oefening :(

Heb echt geen idee wat dit allemaal moet betekenen maar raar is het wel. Dit alles draait op een ABIT KT7A met een AMD Athlon 1 Ghz, 640 mb ram, 100 gb hdd's op Windows XP. Wie o wie kan mij alsjeblieft uit de brand helpen ?
Mijn systeem lijkt veel op dat van jouw, en ik heb geen problemen met raar geluid.
Of je moet de win XP drivers voor de soundblaster die op de xp cd staan weer installeren, of je moet even bij creative voor de nieuwe drivers zoeken.
Haal desnoots via het register alle links weg die naar je geluidskaart verwijzen en ga dan herinstalleren.
het zou ook nog eens kunnen dat je een breuk in een van je kabels hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Nu online
Ik heb ook een heel vaag probleem, volgens mij ligt dat meer aan Windows XP dan aan Creative, maar goed:

als ik Windows met een wachtwoord beveiligd heb, dus als ik me aanmeld, dan lijkt het erop dat Windows 'vergeet' dat ik 4 speakers heb, als ik vervolgens naar Configuratiescherm -> Geluiden en audioapparaten -> Geavanceerd ga, pakt ie hem wel gelijk, dus op het moment dat het scherm tevoorschijn komt, wacht ik 1 seconde, en dan heb ik ineens wél geluid uit 4 boxen.

Natuurlijk staat daar Quadrofonisch :)

Ps, dit probleem heb ik dus NIET als Windows NIET met een wachtwoord beveiligd is, erg raar, meerdere mensen met hetzelfde probleem?

Ik gebruik de nieuwste Creative drivers, maar volgens mij ligt het daar dus niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Nu online
Kickje, iemand? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:15

4x2

lộn xộn quá

Heb alleen heel veel problemen gehad toen ik de liveware (Tegen beter weten in |:() onder winXP installeerde.
Werd dus een reinstall, troepzooi.
Verder prima kaartje.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Hier nog iemand met problemen. ;(

Ik krijg om één of andere reden m'n line-in van m'n Soundblaster L!ve Platinum niet aan de praat (zowel front van livedrive als achterkant van m'n kast aan de kaart zelf).

Ik heb de line-in niet gemuted. Ook de hoofd-volume-regel-knop staat niet op mute.

Ik snap er geen ruk van.

Ik heb namelijk een WinTV Theatre gekocht en wil die dus aan m'n geluidskaart hangen. TV zonder geluid vind ik nou niet echt geweldig :+

Alleen wil m'n SB dus niet meewerken.
Ik heb ook heel wat topics over de WinTV theatre doorgesnuffeld om te kijken of ik daar een oplossing kon vinden... niet dus :(

Er komt wel geluid uit de line-out van m'n WinTV; ik heb gewoon een koptelefoon erin gedrukt om te controleren of de TV-kaart wel werkte qua geluid.... Dus aan de TV-kaart ligt het niet....

Wiet heeft nog wat tips?
Ik wordt hier in ieder geval knap simpel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Even een klein stout kickje omhoog...

Ik heb m'n line-in vandaag op de één of andere manier wel aan de praat gehad.
Alleen toen ik de speakerinstelling van 2 in 5 veranderde, was het geluid weer pleite en heb het nadien niet meer gehoord ;(

Verse XP-installaties mochten niet baten. Ook niet de nieuwste drivers van Creative.

Iemand met de oplossing? (of tips?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Kan Audiohq niet opstarten omdat een Ahqman.dll de verkeerde versie zou wezen.

Het geluid is TE luid.

Config: Windows 2000 Pro op een K7V-T met Studio PCTV, 3Com 3C905-TX en een Soundblaster Live! 1024

edit:
Was deze link al genoemd ALive!? Heb nu zelfs CD Digital volume regelaar weer terug!

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou mijn probleem; mijn sblive51 heeft het altijd perfect gedaan onder winxp; tot na een paar dagen als ik mijn software van audioHQ wil opstarten krijg ik zulke foutmeldingen:

In Creative Surround Mixer is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak blablabla

dit is met alles in mijn audioHQ

ik heb door dit probleem winXP opnieuw geinstalleerd met een schone install (geen upgrade) en weer hetzelfde probleem. ik heb ook al de nieuwste drivers geprobeerd maar tevergeefs...

wie kan me helpen want ik wil audioHQ gebruiken om me EAX en me mixer in te stellen.

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Op woensdag 20 februari 2002 23:56 schreef BLuPPiE het volgende:
nou mijn probleem; mijn sblive51 heeft het altijd perfect gedaan onder winxp; tot na een paar dagen als ik mijn software van audioHQ wil opstarten krijg ik zulke foutmeldingen:

In Creative Surround Mixer is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak blablabla

dit is met alles in mijn audioHQ

ik heb door dit probleem winXP opnieuw geinstalleerd met een schone install (geen upgrade) en weer hetzelfde probleem. ik heb ook al de nieuwste drivers geprobeerd maar tevergeefs...

wie kan me helpen want ik wil audioHQ gebruiken om me EAX en me mixer in te stellen.
Mijn problemen met Audiohq waren opgelost nadat ik de tips op SHS Unofficial SBLive! WDM Drivers for Windows 98SE-ME-2000-XP heb uitgevoerd.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 september 2001 10:55 schreef Ge611 het volgende:
Er is bij Creative een eigen forum over vragen en problemen. Er is daar ook een gek die op alles het antwoord weet.

www.europe.creative.com/joinin/forums/welcome.asp?shct=3

good luck
Ja leuk, de link werkt niet! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 15:37 schreef Tyrian het volgende:
Ik heb bij mij het krakend geluid probleem nu grotendeels kunnen oplossen met deze informatie.

Het kraken is sterk verminderd toen ik mijn Live! in de PCI sleuf naast het AGP slot zette.
Fijn dat het bij jou gelukt is, bij mij niet, want ik heb een Leadtek Geforce 3 Ti200 met zo'n groot uitgevallen ventilator (wel een vette fan trouwens)...... Deze komt direct tegen de kaart aan. Damn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 16:51 schreef xrayden het volgende:
DE OPLOSSING VOOR KRAKEND GELUID! (voor mij tenminste)

Nieuwste XP&2000 drivers (driver date: 26-10-01) van Creative site gedownload: http://www.soundblaster.com/support/winxp
Let op: dit zijn niet de WDM drivers die een paar dagen terug op de Tweakers site stonden.

Oudere raidcontroller drivers, v 1.03b voor mijn Highpoint HPT 370 geinstalleerd: http://www.highpoint-tech.com/370drivers_windows.htm

En In de Bios mijn het voltage van de processor teruggezet naar 1,70 volt. (Weet niet of dit verder nuttig is, maar dat stond in een nieuwsgroep)

Eerst dacht ik dat het lag aan IRQ11 waar veel apparaten opzitten. Maar na enig leeswerk begreep ik dat dit in principe niets uitmaakt met ACPI.

Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft!

MIJN SYSTEEM SPECS
Abit K7T-raid (nieuwste bios: 4a)
Athlon 900
HPT 370 raid controller (bios version 1.11.0402)
2xWD 30 gb (stripe)
1xWD 40 gb IDE
Soundblaster Live Value (PCI slot 4)
Billion ISDN kaartje
ATI Xpert 2000 TV-out

AANGEPAST BIOS SETTINGS
procesor voltage: 1.700
PNP OS = yes
Dan is mijn vraag aan jou:

In welke slot heb je hem zitten en welke IRQ heeft hij???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ik heb dus het volgende ik weet niet of het al eens is langs gekomen (kon nix vinden dus..)

maar uhm ik heb dus mijn live kaartje en die gaat naar mijn versterker waar ik 4 boxen op heb aangesloten alleen als ik die test doe hoor ik "links voor" door mijn linker boxen (voor harder dan achter)
en "rechts voor" zelfde maar dan dus rechts :?

wtf is dit waarom hoor ik niet links achter en rechts achter terwijl toch die toch echt op 4 boxen staat en je ziet ze ook knipperen tijdens de test maar hoor alleen nix :'(
hulp please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Nu online
Op vrijdag 01 maart 2002 23:38 schreef LooneyD het volgende:
hey ik heb dus het volgende ik weet niet of het al eens is langs gekomen (kon nix vinden dus..)

maar uhm ik heb dus mijn live kaartje en die gaat naar mijn versterker waar ik 4 boxen op heb aangesloten alleen als ik die test doe hoor ik "links voor" door mijn linker boxen (voor harder dan achter)
en "rechts voor" zelfde maar dan dus rechts :?

wtf is dit waarom hoor ik niet links achter en rechts achter terwijl toch die toch echt op 4 boxen staat en je ziet ze ook knipperen tijdens de test maar hoor alleen nix :'(
hulp please
Ik dacht omdat die versterker-uitgang op je SB één kanaals is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 00:09 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ik dacht omdat die versterker-uitgang op je SB één kanaals is.
als ik em in een andere uitgang doe dan gebeurt het zelfde alleen bij een was het zo dat ie alleen achter zei (met ook de boxen voor dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik kan dus door de bomen het bos echt niet meer zien nu. Ik heb van alles gelezen in heel veel topics hier op GoT en wil nu ff veriefiëring van wat eventuele oplossingen zijn voor mijn vreselijke geruis.

Ik heb dus net de Live 5.1 OEM en 'm in 't 2e PCI-slot zitten. Het slot erboven is vrij en eronder zit een Hauppauge TV-kaart en daaronder 2 pci-netwerkkaarten.

Ik heb de nieuwste win2k drivers gedownload en met de /w optie geïnstalleerd.

Ik hoor dus geen gekraak bij bepaalde acties ofzo, maar zo gauw winXP aan 't opstarten is komt er ineens een enorme ruis alleen in het linkerkanaal :(

Ik kan winamp afspelen wat ik wil, maar ik krijg gewoon geen geluid van me pc te horen |:(

Wat kan ik nu nog doen :? Ik had al gelezen dat 2e pci-slot het beste was, heb al gechecked of IRQ bedeeld moet worden, maar de SB Live zit alleen op IRQ5, dus wou weet ik het ook niet meer :? :? :?

ps. ik heb net ook nog ff de nieuwste via 4.37V drivers geïnstalleerd, maar dat helpt ook al niet :r

Laat die aanvulling maar zitten, in 't 1e pci-slot krijg ik ook alleen dikke ruis in me linker kanaal :r

ps. bij driver version bij eigenschappen van Creative SB Live! Series (WDM) staat 5.1.2535.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 05 maart 2002 01:24 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Ik kan weinig anders concluderen dan dat OF je een extreem probleem met een via chipset hebt (en dat is gewoon kut) of dat je kaart stuk is.

In beide gevallen zou ik hem terug brengen en een ander merk kopen (hercules fortissimo, dmx xfire).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 01:42 schreef JvS het volgende:

[..]

Ik kan weinig anders concluderen dan dat OF je een extreem probleem met een via chipset hebt (en dat is gewoon kut) of dat je kaart stuk is.

In beide gevallen zou ik hem terug brengen en een ander merk kopen (hercules fortissimo, dmx xfire).
omg, ik heb net een Creative gekocht ipv DMX Fire, omdat die DMX Fire ook deels kapot was, daarvan was 1 uitgang en ik denk ook de line in al kapot en ook battlecom werkte niet met die Terratec |:(

Wat nu, OMFG :(

ps. ik zet dan nu wel weer ff die Terratec terug O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Laatst online: 17-04 14:07
ik heb nieuwe WHQL drivers gevonden die niet gereleased zijn, wel spaanse taaal, beetje vaage installatie maar ze werken damn fijn hiero, ben af van me gruis enzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 08:37 schreef Mister_X het volgende:
ik heb nieuwe WHQL drivers gevonden die niet gereleased zijn, wel spaanse taaal, beetje vaage installatie maar ze werken damn fijn hiero, ben af van me gruis enzo !
url doh :P

ps. ik heb ook het idee dat iedereen hier met ruisproblemen wel geluid hoort, maar me ruis erdoorheen, want ik heb dus echt alleen geruis door me linkerkanaal en verder nix :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 11:59 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

url doh :P

ps. ik heb ook het idee dat iedereen hier met ruisproblemen wel geluid hoort, maar me ruis erdoorheen, want ik heb dus echt alleen geruis door me linkerkanaal en verder nix :(
Iemand PLEASE nog een oplossing aan te dragen voor mijn zwaar ruis-probleem :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een update gedaan voor mijn Live! 1024 kaart met Quadrofonische speakers in WinXP, alleen zijn nu al mijn presets verdwenen. Kan ik die ergens downloaden of weet iemand hoe ik die van de CD af halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Laatst online: 12-09 08:37

Remi

Moo!

Ok sinds gister heb ik een heel vaag probleem met m'n SB Live! Player 1024 (CT 4830).

Hij heeft altijd perfect gewerkt zelfs met de beta's van XP toen d'r nog geen driversupport voor die kaart was.

Anyways, gister kwam ik er achter dat de gameport van m'n soundcard helemaal niks deed. Ik dacht dat ik dit wel kon oplossen door gewoon even nieuwe drivers te installeren.

Maar nadat ik een reboot had gedaan vanwege de installatie zei winamp het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ccnossen/winamperror.jpg

Ik check m'n apparaatbeheer en zie dat alles gewoon normaal werkt en dat er geen conflicten zijn of zo.

Daarna ben ik dus van 14:00 tot 22:00 bezig geweest met dit probleem en heb de volgende dingen geprobeert.

* Verschillende drivers geprobeert nadat ik alle driversfiles en software had verwijderd.
* De soundcard in verschillende pci sloten geprobeert wat totaal geen effect had.
* Alle kaarten (2x nic en 1x soundcard) verwijderd en 1 voor 1 geinstalleerd wat ook niet hielp.
* Philips webcam verwijderd van het systeem en geunplugged wat ook niet werkte.

Het vreemde is dus dat het systeem de soundcard ziet, hij detecteerd hem automatisch, installeerd hem en volgens het systeem werkt hij gewoon. Het enige vreemde is dit:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ccnossen/audio1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ccnossen/audio2.jpg

Er is in het apparaatbeheer wel een audioapparaat aanwezig maar bij de eigenschappen van de audio blijkbaar weer niet. |:(

Ik heb dus echt geen flauw idee waar dit aan kan liggen. Daarnaast kwam ik er gister achter dat m'n secondary hd opeens aangaf dat ie niet geformat was. :?

Heeft iemand een idee hoe ik dit raadsel kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej,

heb sinds kort een SB live! 5.1, met Camebridge Soundworks FPS1500.

Alleen nu heb ik af en toe als ik een liedje af speel onder Winamp, dat ik af en toe een soort kraakje hoor. Vrij regelmatig...

Ik heb gewoon de drivers van de site creative.com. En alles werkt perfect.

Ligt het misschien aan mijn processor ofzo? Te langzaam? Alvast bedankt heej.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 20:53 schreef Toet het volgende:
Heej,

heb sinds kort een SB live! 5.1, met Camebridge Soundworks FPS1500.

Alleen nu heb ik af en toe als ik een liedje af speel onder Winamp, dat ik af en toe een soort kraakje hoor. Vrij regelmatig...

Ik heb gewoon de drivers van de site creative.com. En alles werkt perfect.

Ligt het misschien aan mijn processor ofzo? Te langzaam? Alvast bedankt heej.
Hmmm gaat niet zo goed meer met dit topic gloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal , ouwe post ik weet het, ik ben gewoon een nieuwe sukkel die een VIA mobo met een SB live heb gekocht :D.
Ok, VIA en SBLIVE samen suckt dus gewoon, die enkeling die geen problemen heeft is een mazzelaar kennelijk.

Ik heb al het bovenstaande geprobeerd, nieuwe drivers van VIA en SB, pci slot wissel acties etc....

Nu mijn vraag; hoe zit dat met terratec sixpack 5.1+ en VIA? Zijn er mensen die deze combo hebben? Zo ja, werkt dit een beetje lekker dan?

Thnx for replies, Maaza.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morbid2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06 12:28
Gewoon zo maar even tussendoor....

Ik draai nu 4 maandjes op XP met een SB Live! (value)..
Geen enkel probleem, geen kraakje...nada.. (is eigenlijk ook het enige component wat wel goed werkt 8-))
Dus rest mij niet meer te zeggen dan vell geluk iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.n
  • Niet online
Mijn ervaringen met SBLive in Win2k.

Onder Win98 nooit problemen. In Win2k lijkt het allemaal wat moeilijker te gaan.
De beste algemene performance haal ik uit de drivers van 1-11-2001 (european creative site). Die verhelpen bij mij bijvoorbeeld het haperen van mp3's in winamp tijdens scrollen in MSIE tov. de drivers van 29-11-2001 (usa site).

Verder draai ik regelmatig een bepaalde emulator, die synchroniseert zich via DirectSound op het geluid (buffer verhaal).
Hier werkten alleen de basic drivers die bij Win2k echt lekker. Nu werkt het ook lekker, met de drivers van 29-11-2001, maar heb hiervoor mijn Hardware acceleration (Advanced Audio Properties) hiervoor op basic moeten zetten. Ook gelezen dat dit bij iemand het gekraak oploste.

Dus... er valt veel over te zeggen over die lijpe 2k/xp drivers.

BTW; ik heb ook gestoeid met ACPI aan/uit. Conclusie; ACPI uit iets betere performance, maar scheelt weinig. Het lost in feite geen problemen bij mij op.

Problemen worden pas opgelost, mijn inziens, als Creative eens lekkere drivers gaat afleveren.

Iemand die kX drivers (http://come.to/sblive) al eens geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een probleem:
m'n soundblaster-live!value werkt wel goed onder win98 maar als (op dezelfde computer)ik 'm onder win2000 wil instaleren
krig ik steeds de melding dat ie geen sounblaster live! kan vinden. Met de standaart windows-driver kan ik wel geluid afspelen maar niet opnemen.Ik heb alles al geprobeert :ander irq,ander pci slot, windows opnieuw geinstaleert enz enz maar niets helpt. Wie weet een oplossing??
spec: p3-450 asus p2b-f 128mb win 2000/98se

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 12-09 15:01

scorpie

Supra Addict

Op zondag 14 oktober 2001 15:11 schreef Yokozuna het volgende:
Oke, ik heb een dergelijk probleem

Ik heb een normale SbLive! player1024 (4.1). Ik sluit op de front out en de rear uit mijn 4.1 set aan. Als ik nu liveware3.0 installeer en alles op "4 speakers" set en de surround test doe (dat je zo hoort, front right, front left door zo'n wijf) hoor ik alleen geluid uit de 2 fronts. Ook als ik bv. een kpotelefoon in de rear out doe hoor ik nix.

Wat kan ik hier aan doen? Ik draait WinME. (geen 2000, daar werken hier een hoop spellen nieteens op)
ik heb precies hetzelfde probleem met windows 2000 met een audigy geluidskaart en een altec lansing atp-5 speakerset. front left en front right gaan goed, maar dan blijft het angstvallig stil :'(

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 18:02

GUBO

Jij hier ?

Ik heb een SB Live! 5.1 en soms blijft het geluid zeg maar hangen.
Heeft iemand een idee omdat te verhelpen ?
Nieuwste drivers al geprobeerd.
En ik gebruik XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01 14:27
Ik vraag me af of er hier iemand is die alle digitale aansluitingen (LiveDrive! of IO bracket)onder Windows XP aan de praat heeft... Zo ja: met welke drivers ? De kaart wordt standaard ondersteund in WIndows XP, vervolgens is er nog een nieuw setje drivers van Windows Update, maar het hele digitale gebeuren doet bij mij dus NIKS meer...

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel vreemd, heb nog nooit en heb nog steeds geen problemen met mn sblive. raar maar waar. zal wel aan liggen dat ik weet hoe je een goeie computer samen moet stellen.

is maar geintje hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Op zaterdag 20 april 2002 17:21 schreef FreeRider het volgende:
Ik vraag me af of er hier iemand is die alle digitale aansluitingen (LiveDrive! of IO bracket)onder Windows XP aan de praat heeft... Zo ja: met welke drivers ? De kaart wordt standaard ondersteund in WIndows XP, vervolgens is er nog een nieuw setje drivers van Windows Update, maar het hele digitale gebeuren doet bij mij dus NIKS meer...
ik heb et onder win2k aan de praat, maar das dezelfde programmatuur..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
Op zaterdag 20 april 2002 21:22 schreef neographikal het volgende:

[..]

ik heb et onder win2k aan de praat, maar das dezelfde programmatuur..........
Hmmm, jij hebt een Audigy ... ik de eerste Retail Live! Heb je dan LiveWare geinstalled, en zo ja welke versie ? Heb je een LiveDrive ? of die digitale bracket ?

p.s. Hopelijk help je me vandaag met 2 problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Op zaterdag 20 april 2002 22:17 schreef FreeRider het volgende:

[..]

Hmmm, jij hebt een Audigy ... ik de eerste Retail Live! Heb je dan LiveWare geinstalled, en zo ja welke versie ? Heb je een LiveDrive ? of die digitale bracket ?

p.s. Hopelijk help je me vandaag met 2 problemen ;)
ik heb een live gehad, ook die trok het prima met win2k.
nu een audigy

Liveware....pfft. zit standaard bij me kaart, daarna driverupdate erover getrokken. ook te vinden via www.tweakers.net/meuktracker.dsp
Ik heb een digitale bracket, Hoontech SB III. (nou ja eigenlijk is het een bracket van een Iphone XG met een converter ertussen, maar dan is ie exact gelijk aan de SB III :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10-2023
Op woensdag 03 april 2002 22:17 schreef r.e.n het volgende:
Mijn ervaringen met SBLive in Win2k.

Onder Win98 nooit problemen. In Win2k lijkt het allemaal wat moeilijker te gaan.
De beste algemene performance haal ik uit de drivers van 1-11-2001 (european creative site). Die verhelpen bij mij bijvoorbeeld het haperen van mp3's in winamp tijdens scrollen in MSIE tov. de drivers van 29-11-2001 (usa site).

Verder draai ik regelmatig een bepaalde emulator, die synchroniseert zich via DirectSound op het geluid (buffer verhaal).
Hier werkten alleen de basic drivers die bij Win2k echt lekker. Nu werkt het ook lekker, met de drivers van 29-11-2001, maar heb hiervoor mijn Hardware acceleration (Advanced Audio Properties) hiervoor op basic moeten zetten. Ook gelezen dat dit bij iemand het gekraak oploste.

Dus... er valt veel over te zeggen over die lijpe 2k/xp drivers.

BTW; ik heb ook gestoeid met ACPI aan/uit. Conclusie; ACPI uit iets betere performance, maar scheelt weinig. Het lost in feite geen problemen bij mij op.

Problemen worden pas opgelost, mijn inziens, als Creative eens lekkere drivers gaat afleveren.

Iemand die kX drivers (http://come.to/sblive) al eens geprobeert?
ikke heb kx rivers draaien, perfect maar de hudige release heeft wat probs(veel nieuwe features, 3517), slechte asio ondersteuning, en de kx project heeft helaas nog geen eax/ac3 ondersteuning, 3516 werkt tot nog toe het best, maar met het huidige tempo moetn over 2 maanden goede drivers uit zijn die ook eax onderstuenen, ik heb er enkel een prob mee, c&c renegade loopt na 1 minuut spelen vast met en continu piep, maar de creative drivers willen(ook na alle topics erover nagelopen te hebben) niet werken, pc ahngt elke keer halverwege het laden van windows....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

weet iemand ook heo je je latency kan verlagen met de SB Live? ik heb zo verdomd last van softsynths die niet meer goed wilen draaien als ik met reason bezig ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
Probleem met digitale IO is opgelost ! 't was denk ik mijn eigen fout... Heb alle kaartjes afgekoppeld, opnieuw in elkaar gezet (kabels omgewisseld) en weer ingebouwd. Toen werkte het nog steeds niet, daarna naar device controls gegaan in AudioHQ en daar 2 x op "enable sp/dif bypass" geklikt ... werken... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Op dinsdag 23 april 2002 18:28 schreef FreeRider het volgende:
Probleem met digitale IO is opgelost ! 't was denk ik mijn eigen fout... Heb alle kaartjes afgekoppeld, opnieuw in elkaar gezet (kabels omgewisseld) en weer ingebouwd. Toen werkte het nog steeds niet, daarna naar device controls gegaan in AudioHQ en daar 2 x op "enable sp/dif bypass" geklikt ... werken... :9
ow? ik weet dat niet eens te vinden :) werkte hier gewoon standaard, meteen begon optsch out rood te branden bij opstarten van de computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 10:18
Op dinsdag 23 april 2002 11:50 schreef gitaarwerk het volgende:
weet iemand ook heo je je latency kan verlagen met de SB Live? ik heb zo verdomd last van softsynths die niet meer goed wilen draaien als ik met reason bezig ben
Ja, gebruik de KX driver voor alle Creative kaarten. De link is er al eerder geweest: http://come.to/sblive

Ik had zelf ook problemen met de latency van softsynths. Dat is met deze driver opgelost. Verder is de geluidskwaliteit met deze driver veel beter door het omwisselen van front/rear. Ook de signaal ruis afstand is flink verbeterd. :7

Ik heb er wel wat nieuwe problemen voor terug gekregen:
- Soundfonts krijg ik met een midi-keyboard maar niet aan de praat
- Helaas werkt PCTV niet meer (known bug) :(

Overigens vind ik de hele installatie procedure nogal vaag. Ook van het Asio verhaal snap ik geen bal. Het heeft me al veel tijd gekost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Ik heb een SB Live 5.1 bulk. Als ik drivers van de cd-rom wil installeren krijg ik een ongeldige bewerking in pfmod.dll. Die .dll deleten helpt niet, andere dll erop zetten helpt niet (dwz, pfmod.ddl van de installatie van een sb128 van deze pc). Drivers gedownload van creative.com, helpt niet.
Playcenter geprobeerd te installeren, ik krijg zelfde foutmelding :{
Wordt er nu een beetje moedeloos van.

Specs:
Athlon 1800+
256mb ddr
Ati Radeon 8500
Elitegroup soc.a K7S6A SIS 745ddr mobo
SbLive 5.1 bulk dus
Windows 98 SE

Ik ga nu WinXP erop zetten, kijken of die sb dan gaat werken. Spellen zonder geluid zuigen pas :{

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 12:56 schreef Yannick het volgende:
Kan geen CD's omzetten naar MP3 met:
-Asus P5-AB
-SBLive Player 1024
-win2k

Wanneer ik via Audiograbber of Nero 5.5 een CD probeer om te zetten naar bv. MP3 of wav neemt hij het geluid van de Mic op ipv van de CD speler(s).
Wat kan ik hier aan doen?
Ik zou ff CDeX ergens vandaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Op zondag 28 april 2002 00:07 schreef Harwin het volgende:
Ik heb een SB Live 5.1 bulk. Als ik drivers van de cd-rom wil installeren krijg ik een ongeldige bewerking in pfmod.dll. Die .dll deleten helpt niet, andere dll erop zetten helpt niet (dwz, pfmod.ddl van de installatie van een sb128 van deze pc). Drivers gedownload van creative.com, helpt niet.
Playcenter geprobeerd te installeren, ik krijg zelfde foutmelding :{
Wordt er nu een beetje moedeloos van.

Specs:
Athlon 1800+
256mb ddr
Ati Radeon 8500
Elitegroup soc.a K7S6A SIS 745ddr mobo
SbLive 5.1 bulk dus
Windows 98 SE

Ik ga nu WinXP erop zetten, kijken of die sb dan gaat werken. Spellen zonder geluid zuigen pas :{
Probleem is opgelost onder XP.. Maar lag niet aan XP :)

Als je een neiuwe computer koopt verwacht je dat alles goed is geinstelleerd en geconfigureerd. Bij deze pc was dus 1 klein foutje gemaakt... De onboard geluidskaart stond nog aan |:( . Ik ben 7 uur bezig geweest met drivers zoeken, instelleren en weet ik nog allemaal wat... Ik keek aan de achterkant van de pc en toen bedacht ik opeens dat die onboard geluidskaart nog wel aan zou kunnen staan. Bios ingedoken en ja hoor... |:(
Nou ja, het werkt nu iig.

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ik heb het volgende probleem.
Helaas kan ik er geen hardware specificaties bijzetten omdat ik nu op stage zit.
Ik ben reeds 1,5 jaar in het bezit van een Sblive 1024. Omdat ik me nu ga richten op het verzorgen van feesten (mbv BPM 4.2) heb ik een 2e geluidskaart nodig voor de zogenaamde monitor.
Ik heb gisteren dus een 2e Sblive 1024 aangeschaft en deze in mn systeem (Win Xp Pro US) geprikt. Na het opstarten van het systeem werd de t nieuwe PCI device herkent, deze melding gaf hij 2x <??> om daarna gewoon zonder waarschuwing mn systeem te resetten. De Scandisk was 5 minuten bezig met beschadigde bestanden te herstellen. Eenmaal in XP gaf hij aan dat Windows was hersteld van een Serieus probleem.
De kaart deed het niet en het spelletje begon gewoon van vooraf aan.

Heeft iemand suggesties......?? B V D

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 08:40

Tijntje

Hello?!

Ik gebruik zelf de SB Live Value onder w2k ik heb eindelijk alles aan de gang. Is leuk alleen als ik geluid afspeel loopt naar een onbepaalde tijd mijn PC finaal vast er komt dan alleen nog maar een piep toon uit de boxen. Ik heb een MSI K7T 266a RU2 moederbord en ik ben er nu wel achter dat VIA en Creative niet zo goed samen gaan. Als iemand hier een oplossing voor heeft heel graag. Verder als die kaart blijft klooien wil een Hercules Theatre XP aanschaffen. Kan iemand mij die aanraden of natuurlijk afraden en waarom.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 24 april 2002 00:55 schreef Poecillia het volgende:

[..]

Ja, gebruik de KX driver voor alle Creative kaarten. De link is er al eerder geweest: http://come.to/sblive

Ik had zelf ook problemen met de latency van softsynths. Dat is met deze driver opgelost. Verder is de geluidskwaliteit met deze driver veel beter door het omwisselen van front/rear. Ook de signaal ruis afstand is flink verbeterd. :7

Ik heb er wel wat nieuwe problemen voor terug gekregen:
- Soundfonts krijg ik met een midi-keyboard maar niet aan de praat
- Helaas werkt PCTV niet meer (known bug) :(

Overigens vind ik de hele installatie procedure nogal vaag. Ook van het Asio verhaal snap ik geen bal. Het heeft me al veel tijd gekost
Late reactie..
Dit is geweldig!!! :) ik ga het gelijk uitproberen.
Weet je ook of voor de Maxi Studio ISIS er een neiuwere driver is? (met die lage latency) Dan ga ik namelijk echt GEEN neiuwe geluidskaart kopen :P

sjee :7 , geen NT ondersteuning. Dus geen WinXP :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 21:48
ik weet niet of dit al een keer gezegd is maar ik zeg het in ieder geval ff, zeg ook er ff bij wat voor een chipset je hebt want het is een bekend feit dat de Live! en ASudigy series niet overweg kunnen met sommige chipsets en ik weet niet of er al een oplossing voor is.
Maar Creative heeft laatst weer nieuwe drivers uitgebracht.

ik zeg dit even omdat ik zelf ook last heb van die bug, ik heb er nou een Safeway inzitten maar die wil k er zo snel mogelijk weer uithebben

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Enkele nuttige links:

Unofficial Audigy FAQ
Sound Blaster Audigy: a comedy of errors
The KXProject - Een onafhankelijke driver. Voornamelijk voor muzikanten.

Nieuwsgroep:
news://news.creativelabs.com/
Discussieer met andere gebruikers over CL's producten. Hier zitten de experts. Sommige vragen worden hier ook beantwoord door Creative's support medewerkers.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkieboy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-01 22:20
Op donderdag 20 september 2001 15:48 schreef CyberTijn het volgende:
hallo allemaal

Ik heb sinds een paar dagen Windows XP draaien (build 2600, final OEM), maar nou krijg ik dus een soort "krakend" geluid uit me boxen als ik Unreal Tournament zit te spelen.
De ene keer is het heel erg, de andere keer merk je er bijna niks van

Gewoon in Windows met afspelen van MP3's of tijdens het spelen van Quake3 heb ik nergens last van. Ik gebruik de SB Live! 1024 player
weet iemand een oplossing voor dit probleem ?
krakend geluid van een Soundblaster kaart onstaat meestal in combinatie met de via-chipset en een GeForce kaart. Ik heb het probleem onder XP op kunnen lossen door de laatste drivers van Asus (niet van NVidia) te installeren. Daarmee wordt de latency blijkbaar automatisch aangepast (niet mogelijk in de bios van mijn Abit KG7). Een aanrader, want alle problemen zijn opgelost!!!!!!

Problemen ????? N.S., die hebben pas problemen !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkieboy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-01 22:20
Op vrijdag 03 mei 2002 09:17 schreef Tom_Pelzer het volgende:
Ik heb het volgende probleem.
Helaas kan ik er geen hardware specificaties bijzetten omdat ik nu op stage zit.
Ik ben reeds 1,5 jaar in het bezit van een Sblive 1024. Omdat ik me nu ga richten op het verzorgen van feesten (mbv BPM 4.2) heb ik een 2e geluidskaart nodig voor de zogenaamde monitor.
Ik heb gisteren dus een 2e Sblive 1024 aangeschaft en deze in mn systeem (Win Xp Pro US) geprikt. Na het opstarten van het systeem werd de t nieuwe PCI device herkent, deze melding gaf hij 2x <??> om daarna gewoon zonder waarschuwing mn systeem te resetten. De Scandisk was 5 minuten bezig met beschadigde bestanden te herstellen. Eenmaal in XP gaf hij aan dat Windows was hersteld van een Serieus probleem.
De kaart deed het niet en het spelletje begon gewoon van vooraf aan.

Heeft iemand suggesties......?? B V D
Probeer eens IRQ 5 aan de geluidskaart toe te wijzen. Het kan zijn dat je de kaart in een ander slot moet steken

Problemen ????? N.S., die hebben pas problemen !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-09 20:46
Weet iemand waar je de engelse versie van liveware voor de audigy onder winxp kan vinden? Die link die in de live/audigy faq staat is alleen voor de live blijkt dus na +/-50 meg met m'n isdn gedowned te hebben :'(

Ik heb het ook geprobeerd met alleen de drivers maar dan blijft het geluid om de een of andere manier heel erg hard staan. Dat is dus ook niet alles...

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Laatst online: 23:29

hneel

denkt er het zijne van

ok, dan maar hier

Probleem: Audigy en 5.1 lukt niet.

Ik heb een audio-versterker aangeloten op mijn Audigy. Maar wat ik ook probeer, ik krijg er geen 5.1 geluid uit. Alleen maar stereo.
Wat gegevens:
kaart: Audigy. met patch geinstalleerd.
Windows multimedia settings: 5.1 luidspeker set
AudioHQ settings:
5.1 luidspeker set
sampling freq = 48 khz
AC3 decodering is uitgeschakeld (dat moet de versterker doen)
Digitale uitgang is geselecteerd (uiteraard)
Software: WinDVD 4 (eerst ook al met PowerDvd geprobeerd)

Wat ben ik vergeten?
Of kan het gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Laatst online: 14-06 16:12
GODVER :(

Kep nooit problems gehad met mijn SBLive na de WinXP update, en nu opeens hoor ik weer dat lelijke badkamergeluid. En als ik in mijn Audio Hq wil, krijg ik weer zo'n lelijk BSOD die iets voer mijn IRQ's zegt :r

tampert, kriminalpolizei

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.