Het grote: Problemen met de SBlive/Audigy topic

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.347 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01

scorpie

Supra Addict

Scorperito schreef op 27 November 2002 @ 19:57:
Ik heb net mijn computer opnieuw geinstalleerd, winamp geinstalleerd enzo.. wilde net een muziekje luisteren, en merkte net dat mijn achterste 2 speakers niet werken.
Nu dacht ik dus dat ik dat in kon stellen met zo'n creative programma, maar die heb ik niet geinstalleerd, want ik heb mijn audigy alleen met stuurprogramma's geinstalleerd.
Toen was ik even met mijn boxenset aan het kloten (altec lansing atp 5) en toen kwam ik erachter dat mijn achterste 2 speakers het wel doen als ik de boxen op stereo 2x zet ipv surround (achterste speakers kopieren het geluid van de voorsten dus..)
Maaaar, winamp heeft het altijd goed gedaan op surround mode.
Waar kan dit nu aan liggen?
-drivers van creative? (heb ze altijd geinstalleerd met alleen de stuurprogramma's)
-bugje van winamp? (niks kunnen vinden op hun forum)
-windows instelling? (boxeninstelling staat gewoon op quadraphonisch)

ik heb ook al met dat directsound gestoeid in winamp, zonder succes.
ik weet het ff niet meer :)
opgelost door nieuwe drivers te installeren... (raar dat dat nu wel moet.. mjah et werkt, ik vind et best) :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

een goedenavond medegenieters van een soundblaster live!
ik heb er op de hcc beurs 1tje aangeschaft, samen met een inspire 5300 setje om eens te kijken hoe dat nou is.

al snel liep ik tegen de eerste problemen op, me achterspeakers werkte niet. Ik ben begonnen met de drivers van de cd af, alhoewel windows hem zelf al herkende maar voor al die apllicaties zoals audioHQ en dergelijke. Vervolgens van de creative site de Live! driverpack gedownload. En jahoor, nu wel achterspeakers, dus dat was al een hele opluchting.

Vervolgens kwam ik er dus achter dat de center nooit gebruikt werd, wat ik nogal zonde vind. Dit is al erg vaak voorbij gekomen, en ook wat tips heb ik kunne vinden. De meeste waren richting de surround mixer, waarin je dan bij 'taak' watch movie moest aanvinken. allemaal leuk en wel, maar dit kan dus alleen bij surround mixer 1! zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~jc.dorland/surroundmixer1.gif

Maar die heb ik zelf nergens kunnen vinde, alles wat je download van creative bevat surround mixer 2. En daar was die optie dus spontaan verdwenen.
maar goed, dankzij deze man heb ik het gevonden:
Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 20:37:
[...]

In de player zit een butten (mmcs of zo). Klik en daar is die de midden speaker. :)
Hij doelde hier op de CMSS knop in de creative playcenter, die bij het pakket zit van creative. het stomme vind ik is, dat als je em hier dus aanzet, hij de instelling overal overneemt. Mijn winamp speelt tenminste nu ook af op de center speaker, dus ga er vanuit dat dat overal is. Deze instelling had naar mijn weten dus ook thuisgehoord in de mixer, maar dat zit ie dus niet. hier even een screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~jc.dorland/creative%20playcenter.gif

De CMSS knop zit onder de numerieke toetsen, net onder de esc knop.

Voordat ik hier achter kwam, heb ik van alles geprobeerd.
Ik heb ook allerlei compaq drivers geprobeerd, van verschillende versies maar dit had bij mij geen resultaat. Wat uiteindelijk telkens weer werkte, is de installatie van de cd draaien helemaal volledig. Let hierbij op dat hij in je apparaatbeheer als volgt wordt herkend:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~jc.dorland/apparaatbeheer.gif

Alleen als ie hem zo ziet wilt hij bij mij werken, en zodra hij er iets van WDM achter zet, dan krijg ik em niet goed aan de praat.
hierna heb ik de live!driverpack van creative erover gegooid, en toen was ik klaar.

DIt wil natuurlijk niet zeggen dat dit de enige methode is, of dat deze gegarandeerd werkt. maar misschien hebben anderen die er problemen mee hebben er wat aan.

Veel succes iedereen, als ik ergens onduidelijk ben geweest hoor ik dat graag!

Verwijderd

Ik werk nu al zo'n 5 jaar met Soundblaster Live! kaarten en vind ze helemaal geweldig voor de prijs. Heb in al die jaren met de Live! wel alle problemen gehad die je maar kan voorstellen, maar kan ze nu ook allemaal oplossen. Om er voor te zorgen dat je Audio-HQ werkt onder XP moet je LiveDrvPack hebben (25mb), bij de XPDrvUpdate's werkt Audio-HQ zo goed als niet (ik zal nog even nazoeken welke wel & niet). Dezelfde soort problemen kun je ondervinden met Live!Ware3.0XP. Gelukkig heeft Compaq een goede service geleverd door zelf iets in elkaar te bakken dat perfect werkt onder XP; een 342mb grote install file 'SP19612'. (Creative leverde deze service dus niet)
Als je een beetje serieus muziek wilt maken dan is de Live! zeker geschikt. Maar dan moet je wel andere drivers installeren. Download de Cubase demo en daar zitten ASIO drivers bij voor de Soundblaster Live!, je haalt dan een latency van 40ms. Wil je het nog leuker aanpakken (maar niet perfect voor games-> geen EAX meer), download dan de KX drivers (KXdrv3527 is de nieuwste); je kunt dan een latency van 10ms halen op een gemiddeld systeem (Athlon, Pentium III)...maar een latency van 2ms is mogelijk. (Ik heb alle links naar deze files niet 1, 2, 3 voorhanden, maar via google vind je ze zo) :)

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:22

MaDLiVe

.-Observer-.

IS het probleem van de niet werkende rear center speaker op dezelfde manier op te lossen? Want ik heb het nu netjes draaien (behalve de rear speaker die niet werkt). Iemand enig id waar ik een preset voor 6.1 kan vinden. De presets in mijn soundmixer worden aangegeven als <<no-string>> ze werken echter wel allemaal.

(nogmaals sb audigy EX+creative 6700)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-09 09:19

Scighera

swim-bike-run

Audigy EX is niet 6.1 maar 5.1, alleen de Audigy2 series is 6.1 (correct me if I'm wrong)

www.triathlete.nl

Verwijderd

Nu ik de uitleg van skyrolfer zie was ik wel heel erg summier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:34
ok ik ga dus nu ook voor een Audigy2 (platinum) maar in hoeverre zijn de bekende problemen met VIA CHipsets bij deze kaart nu opgelost??
ik kan het nergens meer vinden op GoT en de search loopt ook niet echt lekker :S
hoop dat iemand me hier even mee kan helpen...:)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Laatst online: 11:34
even kleine kick omdat het vrij dringend is :) (srry tis binnen de 24u i know)
ik wil namelijk vandaag de kaart halen maar ik kan nergens vinden of het nu wel/niet beter werkt met de VIA chipsets...
en ik weet dat het ooit ergens voorbij is gekomen op GoT alleen kan nergens vinden :'(
iemand die me verlost van deze vraag :? :D

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:21
la sik de nieuwe drivers wil installeren van mijn audigy2 dan zegt ie dat ie geen audigy hardware in mijn pc kan vinden, en stopt vervolgens met de installatie, kan ik hier iets aan doen :?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sb live player 1024 probleem:

Kaart gedetecteerd en geinstalleerd, komt hij zelf met nog een nieuw apparaat: de sb16 emulator en BAM! blauw scherm.

geg:
win98
Moederbord K7t266 met via (nieuwste 4in1 drivers geinstalleerd).
AMD XP1700.

Nu is de vraag (natuurlijk) wat de oplossing is of hoe ik die emulator uit kan schakelen ivm toch geen DOS games.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Hmmz. Sinds kort pas een probleem met mijn Audigy: alle speakers werken enzo. Alleen is er IETS, weet niet wat, wat mijn settings steeds terugknalt naar QUadrophonic. Ik moet elke keer na een reboot hem handmatig op 5.1 zetten... irritant! Kan iemand mij daarmee helpen?

Driverversie: 253, de laatste L5 UPT dinges.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 23:34
ik heb ook een vreemd probleem met mn audigy: ik heb pas een nieuw speakersysteem, de logitech z-560 en ik krijg maar geen geluid uit de achterste speakers.... ik heb al aan allerlei instellingen en kabels gezeten en ik kan het maar niet vinden.
soms komt er tijdens het kijken van een dvd wel geluid uit de acterste speakers, maar dan echt heel zacht.
als ik dan aan het fade knopje draai op die console, of hoe dat dan ook heet, dan gebeurt er niks, het blijft heeel zacht, bijna niet te horen, lijkt wel of het knopje kapot is

heeft iemand enig idee wat mijn probleem is en wat de oplossing is?
ik heb de search gebruikt maar niks kunnen vinden

[edit] zelfs bij het test proggie van mn SB komt er geen geluid uit de rear speakers

[ Voor 7% gewijzigd door Dr_Hell op 04-12-2002 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 15:38
Ik kan in de Surround mixer geen task kiezen. Daardoor doet de front-centerspeaker van mijn surround setje (Inspire 6700 op een SB Live 5.1) het niet met mp3's enzo. Het schijnt dat je dan de task moet veranderen, maar ik kan geen andere tasks kiezen. Ik kan alleen maar 'custom' kiezen. Waar kan ik deze tasks ergens vandaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Laatst online: 09-09 15:38
Oke, ik had ff iets naar boven moeten kijken en dan had ik de oplossing gevonden :)
Maar als ik dat CSMM aan zet gaat m'n front-center wel aan, maar ik vind dan de rear speakers dan ineens wel erg zacht staan, en het totaal toch iets minder 'surround' klinkt. Is er niet een manier dat die center gewoon aan gaat, zonder dat het de andere speakers verandert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[J.d.I.] DirtyHarry schreef op 05 December 2002 @ 22:20:
Oke, ik had ff iets naar boven moeten kijken en dan had ik de oplossing gevonden :)
Maar als ik dat CSMM aan zet gaat m'n front-center wel aan, maar ik vind dan de rear speakers dan ineens wel erg zacht staan, en het totaal toch iets minder 'surround' klinkt. Is er niet een manier dat die center gewoon aan gaat, zonder dat het de andere speakers verandert?
Alleen bij DVD en zo waarschijnlijk.
Met die CSMM aan en muziek (mp3) maakt hij een soort nep-surround over 5 luidsprekers, van mp3 is slechts stereo-signaal. Vandaar dat het dus minder surround klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:14
Ik heb een 2-speakersetje aangesloten op de lijn-uit achteruitgang (rear) en mijn koptelefoon op de lijn-uit. De koptelefoon werkt perfect maar uit mijn speaker setje komt geen geluid. Wissel ik de speakers en de koptelefoon om dan doen de speakers het wel maar de koptelefoon niet. Lijkt dus alsof die lijn-uit rear gewoon niet werkt. Ik heb bij geluidseigenschappen wel aangegeven dat ie quadrofonische opstelling moet gebruiken maar geen resultaat.

Ik heb een SBLive 1024 Player draaiend onder WinME. Ik heb tevens de laatste drivers. Hier wordt ook geen Creative Mixer mee meegeleverd.

Iemand een tip om zowel mijn speakers als koptelefoon te kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Audigy 2 (platinum) - 5500

Met welke kabel(s) moet ik deze dingen in hemelsnaam verbinden om surround sound te krijgen zonder dat digitale gedoe wat bijna nooit werkt? Op die 5500 zitten meer 3 ingangen: optisch, coaxiaal en analoog lijn in. Moet ik een aparte kabel kopen oid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Schopje :)

Is het überhaupt mogelijk om 3 analoge stereokabels te bundelen tot 1 coaxiale/optische/line in kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 13:07:
[...]

Alleen bij DVD en zo waarschijnlijk.
Met die CSMM aan en muziek (mp3) maakt hij een soort nep-surround over 5 luidsprekers, van mp3 is slechts stereo-signaal. Vandaar dat het dus minder surround klinkt.
Ja, hij maakt er een soort pro-logic van. Ik vond het door die mooie post met plaatjes ook eindelijk... verder werkt hij wel op echte 5.1 met DVD's en ook UT2003!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-09 09:36
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op 05 December 2002 @ 22:20:
Misschien ten overvloede, maar je weet dat de front center een aparte volume control heeft in de surround mixer? Zit onder Advanced.

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick schreef op 30 november 2002 @ 17:16:
la sik de nieuwe drivers wil installeren van mijn audigy2 dan zegt ie dat ie geen audigy hardware in mijn pc kan vinden, en stopt vervolgens met de installatie, kan ik hier iets aan doen :?
Dit truukje werkt bij de meeste soundblaster kaarten :
gebruik de /w switch om te voorkomen dat de kaart gecontroleerd wordt.
De meeste oem versies zijn niet exact gelijk (beetje vreemd eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr_Hell schreef op 04 december 2002 @ 19:26:
ik heb ook een vreemd probleem met mn audigy: ik heb pas een nieuw speakersysteem, de logitech z-560 en ik krijg maar geen geluid uit de achterste speakers.... ik heb al aan allerlei instellingen en kabels gezeten en ik kan het maar niet vinden.
soms komt er tijdens het kijken van een dvd wel geluid uit de acterste speakers, maar dan echt heel zacht.
als ik dan aan het fade knopje draai op die console, of hoe dat dan ook heet, dan gebeurt er niks, het blijft heeel zacht, bijna niet te horen, lijkt wel of het knopje kapot is

heeft iemand enig idee wat mijn probleem is en wat de oplossing is?
ik heb de search gebruikt maar niks kunnen vinden

[edit] zelfs bij het test proggie van mn SB komt er geen geluid uit de rear speakers
heb je je rear speakers al aan de praat gekregen ? ik nl. dezelfde combi en dus geen geluid uit mijn achterspeakers tenzij ik cmss aanzet, cmss uit en als ik dan bv een geavenceerd EQ aanzet heb ik weer gewoon 2 speaker geluid wat overigens dan beter klinkt dan de 4 speaker cmss weergave :(
ik heb btw net alle drivers geupdated maar ook dat hielp niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
misschien een domme opmerking waar je allang aan gedacht hebt, maar je moet bij geluiden in config scherm wel de speakers goed zetten, dit is bij mij et enige probleempje, zodra ik ook maar iets loop te klooien met drivers of iets dergelijks dan staan de instellingen weer op 2 speakers naast et beeldscherm :(

voor de rest echt een superkaart!!!!! :*)

[ Voor 7% gewijzigd door cypher21 op 24-12-2002 23:30 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i know, ik heb al een live gehad, een audigy 1 dus dat pad heb ik al belopen (quad speakers idd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg alleen het idee dat de audigy 2 geen 4.1 ondersteund, alleen 2.1,5.1 en 6.1 want die cmss functie is je 2 speakers geluid mixen met de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specs: ASUS A7V333, Athlon XP 1800+, WinXP(SP1), Audigy Player (driverpack L5, laatste update)

Ik heb dus een Audigy(1) Player. Werkt allemaal best goed. Alleen als ik in winamp via DirectSound geluid afspeel slaat ie soms spontaan een seconde over. Iemand een idee?

Als je de audigy via de mixer op "Headphone" instelt dan klinkt het geluid zwaar verneukt, omdat de audigy dan een ruimte met 5.1 opstelling gaat simuleren, erg leuk en aardig, maar ik wil gewoon stereo weergave en alleen 3D/EAX in spellen over de koptelefoon. Is het mogelijk die 'intelligente' 5.1 weergave via koptelefoon uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan er met een SBlive 5.1 digital alleen de sub geregeld worden als er echt ac3 sound is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

Hm, ik heb nu ook weer iets vaags: ik heb onlangs m'n harddisk vervangen en toen heel Windows XP professional opnieuw geïnstalleerd, met service pack 1 en de laatste drivers voor m'n Soundblaster Live. Met PowerDVD heb ik nu totaal -geen- geluid meer: noch via de digitale output, noch gewoon via de analoge outputs. Bij m'n vorige Windows XP installatie had ik bij het afspelen van een dvd met PowerDVD in ieder geval nog gewoon stereo geluid in Windows. Wat toen ook al niet lukte was het verkrijgen van een Dolby Digital 5.1 signaal uit de digitale output van de sblive (wat overigens wel altijd werkte toen ik nog windows 98 had...), maar nu heb ik dus helemaal geen geluid meer, zelfs niet stereo.. Wat ik ook zo raar vind bij PowerDVD: als je kijkt bij configuration in PowerDVD zie je staan:
Multispeakers Audio Device : Creative SBLive! (not in use)
SPDIF Output Device : Creative SBLive! (not in use)
Dat (not in use) staat er dus ook als je een dvd aan het draaien bent en dat lijkt me niet goed... Any ideas??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:15

Pubbert

random gestoord

Hoe kan ik mn Rear speakers (FPS 1600) en (SB LIVE1024) harder zetten? Ik ben de cd kwijt, nu kan ik deze downloaden, maar hij is 150 mb, en ik doe het pas als ik zeker weet dat ik daarmee alleen mn rear speakers harder kan zetten... (want de front staan te hard tov de rear speakers) Of gaat het dus ook met een alternatiev progje

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de kX-drivers geïnstalleerd, maar die heeft geen sb16emu-drivers... kan ik die op een andere manier verkrijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l-burna
  • Laatst online: 11-09 21:34

l-burna

2nd place, is the 1st loser

Wie kan mij aub vertellen hoe ik mijn afstandbediening van mijn creative soundblaster audigy 2 platinum aan de praat kan krijgen? ik heb er geen software voor gehad en werd gek van die creative site.

[ Voor 3% gewijzigd door l-burna op 11-01-2003 15:10 ]

The older I get, the better I was. -=]No Fear[=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:56
OK ik weet dat t waarschijnlijk al eens gevraagd is, heb de faq doorgelezen, maar ik begin er nu echt moedeloos van te worden. Ik krijg helemaal geen geluid uit mn 5.1 logitech set :( enige is dat mn center heel erg stoort en asl ik opstart gaat dat volgens mij samen met ventilators ofzo lijkt het wel. Maar ook in windows heb ik helemaal geen geluid, niuewe drivers hielpen niet.

ik weet t ff niet meer, misschien dat iemand me ff een hint of zoiets kan geven dat ik weer ff verder kan

- creative soundblaster live audigy
- asus v8460 mobo
- z-680 logitech

[ Voor 9% gewijzigd door 6killer op 11-01-2003 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
ik draai xp sp1, winamp en winrar
pc is kt266a, xp 1700+ 256mb 30gb, sb live

als ik iets uitpak met winrar en ik speel iets af met winamp, hoor je dit http://www.xs4all.nl/~tpetrov/media/1.mp3

maar ook als er even cpu belasting is, door wat dan ook, hoor je robot effecten en delay, dit heb je bij windows 98 absoluut nooit, iemand oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds kort heb ik een nieuwe geluidskaart. creative audigy 2 platinum. hierop heb ik aangesloten een desktop theatre 3500. voorheen (soundblaster live platinum) had ik als ik een dvd wilde kijken via mijn pc dolby digital, om een of andere reden krijg ik dat nu niet meer voor elkaar.

Het is trouwens vond ik altijd een krim om dit aan de gang te krijgen met de drivers van creative. nu kent XP de drivers van de audigy 2 nog niet dus moest ik wel de drivers van creative gebruiken... DUS wederom problemen met dolby digital

Kan iemand me helpen?? kent iemand deze problemen en ook de oplossing??

alvast hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 16:30:
sinds kort heb ik een nieuwe geluidskaart. creative audigy 2 platinum. hierop heb ik aangesloten een desktop theatre 3500. voorheen (soundblaster live platinum) had ik als ik een dvd wilde kijken via mijn pc dolby digital, om een of andere reden krijg ik dat nu niet meer voor elkaar.

Het is trouwens vond ik altijd een krim om dit aan de gang te krijgen met de drivers van creative. nu kent XP de drivers van de audigy 2 nog niet dus moest ik wel de drivers van creative gebruiken... DUS wederom problemen met dolby digital

Kan iemand me helpen?? kent iemand deze problemen en ook de oplossing??

alvast hartelijk dank
Zoek de cmss knop op de creative player....... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:54

Maximus

There is no substitute

Ik heb zelf dus nu xp in combinatie met een SBLive5.1 kaart en een Logitec Z-640 alleen na de installatie van de SB Drivers komt alleen maar een afsluit geluidje uit en verder compleet niets.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 17:14:
[...]

Zoek de cmss knop op de creative player....... :Z
als ik dit doe zie ik inderdaad op mijn bleedscherm dat ik dolby digital heb maar op mijn versterkertje van mijn dt3500 zie ik het lampje dolby digital niet branden. het geluid dat ik dan krijg is op zich ook heel spannend, krijg een zogenaamde karaoke film ik hoor wel de omgevingsgeluiden maar niet de stemmen, handig als ik hem zou willen nasynchroniseren. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nou, heb dit hele topic doorgelezen, maar word er alleen maar depressiever van. Mijn probleem is bijzonder irritant. Ik heb net een dvd-romspeler gekocht. Ik had al een sblive 5.1. Hij draaide perfect onder winxp, (nog steeds wel btw). Maar nou komt 't. Ik kan een dvd wel afspelen met ac3, maar alleen op mn monitor. Als ik em op mn tv probeer dan krijg ik van die schokjes. En af en toe een flinke tik. De videokaart en de geluidskaart zitten op een apart irq, ik heb de via latency patch geinstalleerd en mijn videokaart gebruikt nvidia 40.72 WHQL. Ik heb zowat alles geprobeerd, maar ac3 icm tvout krijg ik niet soepel. Ik word hier helemaal gek van. Heeft iemand een oplossing pleaz????
edit: Nou heb ik het schokken gelukkig opgelost dmv tvtool. Maar onder winxp krijg ik nog steeds om de 5-10 min een tik-plop. Onder win98 werkt het tot nu toe allemaal vlekkeloos. (nog niet goed getest) Het lijkt mij dus de schuld van die creative drivers voor xp. (de laatste) Gaan ze nog een betere versie uitbrengen of hoe zit dat?

[ Voor 20% gewijzigd door wagenveld op 19-02-2003 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Hallo Tweakers,

Ik heb ook sinds vorige week een vaag probleem met mijn SB Live 5.1. Hij heeft prima gewerkt. Ik draai Win2k en vorige week zat ik met de soundsettings in Battlefield 1942 te kloten. Op een gegeven moment deden mijn 'rear' speakers het niet meer naar behoren. D.w.z. er komt wel geluid uit, maar het geluid is zeer DOF en het klinkt ook nog eens zeer BLIKKERIG. Mijn front speakers werken prima. Nogmaals, het heeft prima gewerkt met mijn huidige config.

SPECS:

MSI K7T Via 133A Chipset
AMD athlon 1.4 Ghz
Asus Geforce 2 v7700 ti 64mb
Lite on 16x CD re-writer
HP DVD player.
Sitecom 10/100mbps ethernet
Alcatel Speedtouch USB ADSL modem
Dynalink PCI USB 2.0 card
Logitech Mouseman Optical Wireless.
Microsof Intellitype pro Multimedia Keyboard.

Wie kan me helpen het geluid weer op te krikken.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:35

JWO

jagermeister1 schreef op 19 February 2003 @ 15:35:
Hallo Tweakers,

Ik heb ook sinds vorige week een vaag probleem met mijn SB Live 5.1. Hij heeft prima gewerkt. Ik draai Win2k en vorige week zat ik met de soundsettings in Battlefield 1942 te kloten. Op een gegeven moment deden mijn 'rear' speakers het niet meer naar behoren. D.w.z. er komt wel geluid uit, maar het geluid is zeer DOF en het klinkt ook nog eens zeer BLIKKERIG. Mijn front speakers werken prima. Nogmaals, het heeft prima gewerkt met mijn huidige config.

SPECS:

MSI K7T Via 133A Chipset
AMD athlon 1.4 Ghz
Asus Geforce 2 v7700 ti 64mb
Lite on 16x CD re-writer
HP DVD player.
Sitecom 10/100mbps ethernet
Alcatel Speedtouch USB ADSL modem
Dynalink PCI USB 2.0 card
Logitech Mouseman Optical Wireless.
Microsof Intellitype pro Multimedia Keyboard.

Wie kan me helpen het geluid weer op te krikken.
A3D/EAX uitzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:33

nrg

Ik heb sinds een week een Live! Platinum 5.1 en heb wat problemen met de afstandsbediening.
Verder werkt alles.

Remote Center kan die ontvanger niet detecteren onder XP, wat volgens mij een redelijk bekend probleem is.
Echter, onder een kale Windows '98 werkt 'ie ook niet, dus heb ik Creative gemaild met het probleem.

Nadat ik een oplossing van ze had geprobeerd (wat drives loskoppelen van de voeding en de processor terugclocken), die niet werkte, adviseren ze me nu om de boel terug te brengen naar de winkel en om te ruilen.

Afbeeldingslocatie: http://zooi.bresjer.nl/RCerror.jpg
Deze error krijg ik.

Zal ik het advies van Creative maar opvolgen?

Verwijderd

Ik heb een SBLIVE 5.1 Platinum met LIVE! DRIVE IR...welke drivers kan ik nu het best installeren, als je kijkt naar de geluidskwaliteit en latency? Ook zou ik graag mn live drive zonder problemen willen blijven gebruiken.
Kan door de bomen het bos ff niet meer zien met al die drivers die hier voorbij flitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ff kickje dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een sblive 5.1 digital in mijn peecee gepropt.
WindowsXP(home sp1) ziet hem keurig en vraagt of ik de drivers wil installeren,
alles gaat dan goed hij vind een EMU10K1 audioprocessor,totdat alle files zijn gekopieerd,dan komt de melding:
Er is een fout opgetreden de drivers kunnen niet worden geinstalleerd,

De gegevens zijn ongeldig.

Heeft er iemand enig idee waar ik dit moet zoeken?
Ik heb zowel van de bijgeleverde cd als de laatste drvpack de installatie geprobeerd.

Syspecs:
Intel p4-1500
Asus p4b(onboard audio/gamepoort staan uit in bios)
384 mb sdram
IBM 80 gig ata100
Leadtek geforce4 ti4200 128mb
Windows xp home edition + sp1
DirectX 9
een nog niet werkende SBlive 5.1 digital
creative inspire 5100
Norton utilities( autoprotect zowel uitgeschakeld als ingeschakeld geprobeerd)
Bij voorbaat dank (alleen al voor het lezen 8)

mvg,
Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

owja ik ben ingelogd als admin(dus met rechten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-09 23:46

bl33d

I love the smell of Napalm..

Holy shit! Ik las net deze topic en ik moet zeggen, ik word echt depressief ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
  • Laatst online: 21-08 14:38
Ik probeer de nieuwe pc van mijn broer een soundblaster Audigy 2 te installeren, dit werkt echter NIET. (Windows XP, MSI 648, P4 2.4 533MHz, 512 MB DDR)

Uiteraard heb ik al gezocht (GoT, google, MS Knowledgebase, Creative Knowledgebase), maar het wil echt niet. Hier is wat ik al heb geprobeerd.

* Driver installatie van SB CD. Gevolg: Bij de eerste keer opnieuw opstarten loopt het systeem vast.

* Driver installatie via web-site Creative. Gevolg: wel geluid, maar niks speciaals, geen herkenning door Creative Software.

* Driver installatie via 'hack'. Eerst .exe uitpakken met winrar, windows drivers updaten --> naar de uitgepakte dir wijzen. Vervolgens de originele .exe starten. Gevolg: zie 2e punt.

Is er hier misschien een SoundBlaster-goeroe die mij verder kan helpen ?? (Wil vanavond wel graag weer naar huis namelijk)

Edit: en even wat duidelijker
De melding "Unable to detect any SoundBlaster series of soundcards. The applications will exit" verschijnt op het moment dat ik in "Creative media source" op bijvoorbeeld de creative mixer klik.

Tevens is het niet mogelijk om bv de optische uitgang in te schakelen.

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 09:02
klein schopje.

Misschien een noob vraag maar welke kleur is de line-in (voor mic) dus, ik heb nu namelijk een Senheiser m@b30, met 2 stekkers 1 voor mic en 1 voor koptelefoon, alleen welke moet waar in :) kaart is Creative SB 5.1 Live Player!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja ik zit dus ook met een probleem, ik heb een sb5.1 live en nou wilde ik een live set opnemen van mezelf. Dus ik een snoer gekocht van mijn mengpaneel naar de computer toe, maar ik krijg het geluid niet via de computer, wat ik ook probeer, welke ingang ik ook probeer er komt gewoon geen geluid uit. Iemand een idee?

(en nee aan het snoer ligt het niet want die doet het wel, dat heb ik al getest :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah fuck, nevermind...is alweer werkende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb die hacked audigy drivers en tot vandaag deden ze het prima, ik kan nu allen nog maar 4.1 speakers kiezen bij speaker selectie, kan dit komen door het installeren van AC3filter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Laatst online: 18:08
Bah zeg wat een naar probleem.

Ok ik heb de FAQ en Search helemaal gebruikt en volgens mij
heb ik bijna alle mogelijkheden benut om deze vraag hier niet te posten.

Probleem: krakende (directsound) geluid met Audigy kaart.

Vanuit het niets, zonder iets te hebben veranderd onder windows of in mijn kast kreeg ik dit probleem.

PC: Pentium4, wel overgeklokt maar PCI en AGP bus gefixeerd. WinXP Professional installatie met
nieuwste Audigy drivers. Ik gebruik geen RAID kaartje o.i.d. Abit IT7 Max mobo

Wat heb ik al geprobeerd?

-PCI sloten wisselen, de audigy is nu de enige PCI kaart die erin zit, en wel helemaal in de onderste PCI bus.
-Apparatus die dezelfde IRQ gebruiken via XP disablen.
-Nieuwste Intel Chipset drivers + audigy drivers geinstalled
-latency value van PCI bridge van 32 naar 0 gezet
-Memory hole in Bios weer aangezet 15M-16M

Opties die ik niet uit wil proberen
-UDMA van HD's of CDRom spelers uitzetten,
-Bios van mobo upgraden

Laatste redmiddel
-Verse Install WinXP

Ok, voordat ik aan de mijn laatste redmiddel begin, zijn er nog scherpe tweak(st)ers die mij nog een hint kunnen geven?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red devil schreef op 16 March 2003 @ 00:07:
- een depressief verhaal -
Dat klinkt als het verhaal wat ik had met mijn SBLive! 1024 en mijn VIA mobo met AMD K6-2. Wat een drama was dat, ik had echt alles geprobeerd, zelf een andere videokaart geprobeerd 8)7 tja, uit pure wanhoop wil je nou eenmaal ALLES uitsluiten.
Ik was toen zo kwaad dat ik die Live! eruit smeet en een el cheapo kaartje kocht en jawel hoor, geen problemen meer :) :? :(

Later een ander mobo (Intel) daarna heb ik toch weer een SBLive! gekocht vanwege de 5.1 want ik dacht dat het alleen voorkwam op VIA mobo's.. jou verhaal blijkbaar dus ook op Intel mobo's. :{

Mijn advies is kappen met die Creative kaarten en kijk verder dan je neus lang is. Nu zullen heel veel mensen zeggen dat het bullshit is wat ik zeg maar na weken van echt ALLES proberen kan ik je melden dat je er echt helemaal spuugzat van ben.

Windows XP opnieuw installeren zal geen zin hebben, het zit dieper, hardware conflict tussen Audigy en je chipset.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Laatst online: 18:08
Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 00:30:
[...]

Mijn advies is kappen met die Creative kaarten en kijk verder dan je neus lang is. Nu zullen heel veel mensen zeggen dat het bullshit is wat ik zeg maar na weken van echt ALLES proberen kan ik je melden dat je er echt helemaal spuugzat van ben.

Windows XP opnieuw installeren zal geen zin hebben, het zit dieper, hardware conflict tussen Audigy en je chipset.
Ja maar het rare is dat die Audigy het gewoon vanaf het begin af aan wèl goed heeft gedaan. Verder een prima kaartje hoor (als ie het doet). Nou, dit wordt dan maar een zondagje WinXP bakken ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSI K7T-Turbo, Creative Sound Blaster Live! Player en Microsoft Windows XP Professional

No problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
  • Laatst online: 09-09 22:54
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 19:35:
MSI K7T-Turbo, Creative Sound Blaster Live! Player en Microsoft Windows XP Professional

No problem
Zeg dan niks :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:03
Ik zal wel op mijn flikker krijgen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Net geupgrade naar XP, en mijn Live Player werkt voor geen meter. In spelletje kraakt het geluid lichtjes, en de center speaker geeft geen geluid tijdens 5.1 testen (ik heb een Inspire 5300). Vast bekende problemen, maar dan zijn er ook bekende oplossingen...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 22:45

Vincent Meijer

You better believe it!

Ik krijg mijn center speaker ook niet aan de praat. Ik heb alle topics al doorgelezen maar nergens werd een oplossing geboden voor mijn probleem. De front en rear speakers werken keurig op mijn Audigy. Als ik de speaker test doe in AudioHQ dan doen alle speakers het behalve de centerspeaker. Als ik vervolgens op de test knop van de speakers zelf druk dan komt er wel geluid uit alle speakers. Hieruit concludeer ik in ieder geval dat ik de speakers goed heb aangesloten. Ik heb voor de zekerheid ook nog een keer alle stekkers losgehaald en terug gedaan. Ook heb ik de goede aansluitingen gebruikt omdat je dit kan controleren met de kleurtjes van de stekkers. Ook heb ik het nagezocht in de gebruiksaanwijzing.
In de Audigy drivers heb ik aangegeven dat ik 5.1 wil gebruiken en dit heb ik ook gedaan in de windows geluidsinstellingen. Verder heb ik 'digitale ouput' niet aangevinkt. Als ik dus een dvd of een divx met ac3 geluid afspeel dan komt er overal behalve uit de centerspeaker geluid. Ook heb ik in de players aangegeven dat ik 5.1 geluid wil gebruiken. Verder heb ik de nieuwste drivers geinstalleerd en gebruik ik Windows XP sp1. Wie kan mij helpen?

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 22:45

Vincent Meijer

You better believe it!

Kick :Z

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 15:33
mijn probleem met de sb-live 5.1 player is dat als ik de line-ingang gebruik voor een externe dvd-speler (2 maal cinch naar 3.5mm jack voor stereo geluid) dat ik allen de center-speaker en de rechter-voorspeaker hoor???? :(
bij muziek van de pc heb ik 4 speakers geluid behalve de center (dat klopt dus)
bij het testen komt er geen geluid uit de center :?

ik heb een sb-live 5.1 player kaart op mijn msi k7t pro2 (ms-6330)
met de nieuwste drivers van soundblaster ( Sound Blaster Live! - LiveDrvUni-Pack English 10/03/2003 )
ik heb de nieuwste 4 in 1 drivers.
echter in het surround mixer programma zit geen optie voor movie?? :'(

ik heb de meeste topics doorgelezen maar kom niet echt verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dan gelukkig nog een terratec x-fire 24/96
EN de kutblaster 5.1 Live

... die heeft inmiddels weer een nare "nieuwe"eigenschap
als ik hitmen2 start dan knallen mijn 6.1 conussen bijna de speakerkastjes uit

ik denk dat ik hem er nu dan ook echt uit ga slopen
fuck EAX , terratec ruult

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-08 11:00
Ik heb sinds enkele dagen een nieuwe pc, dus sb live platinum 5.1 eruit gehaald, in de nieuwe gestoken, driverkes geinstalled.

Speakers en andere uitgangen van de kaart zelf is allemaal in orde, maar mijn live drive doet het dus niet!! De remote gebruikte ik zowiezo al niet, dat is niet zo een gemis, maar mijn headphone kan ik zo dus niet meer gebruiken.
Drivers allemaal al geprobeerd (oude, nieuwe) zonder verschil en al 10 x gechecked of de drive ir juist is aangekoppelt (stroomkabeltje van diskettestation geprobeerd, maar nix) en ook verbinding tussen kaart en drive zit juist.

Kan ik op 1 of ander manier waar het aan ligt?

http://www.zelan.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Hoe kan je dat CMSS wat rapper aanzetten dan via Pleecenter. Is daar een of andere shortcut voor te maken?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromnl
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 19:50
Ik ben helaas in het bezit van 2 Live! player 5.1 kaarten. Weet wel een ding, ik neem nooit geen kaart van Creative meer. Die kaarten geven bij mij althans alleen maar problemen. Met elke herinstallatie van windows is het maar weer de vraag hoe lang hoe duurt voordat alles weer een beetje naar behoren werkt. De laatste tijd weer iets nieuws: Windows start automatisch op met de instelling voor 2 boxen terwijl ik toch echt aangeef dat ie standaard 5.1 moet gebruiken. Lekker telkens de instelling bij elke herstart moeten doen. Laat staan de problemen die de kaart steeds vaker geeft bij de nieuwere spellen. Heb alles up-to-date, en nog een hoop gekraak. Nee voor mij geen Creative meer, denk dat ik er maar eentje van Terratec aanschaf, schijnen veel minder problemen op te leveren als die Live! series kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marz01 schreef op 27 April 2003 @ 19:11:
mijn probleem met de sb-live 5.1 player is dat als ik de line-ingang gebruik voor een externe dvd-speler (2 maal cinch naar 3.5mm jack voor stereo geluid) dat ik allen de center-speaker en de rechter-voorspeaker hoor???? :(
bij muziek van de pc heb ik 4 speakers geluid behalve de center (dat klopt dus)
bij het testen komt er geen geluid uit de center :?

ik heb een sb-live 5.1 player kaart op mijn msi k7t pro2 (ms-6330)
met de nieuwste drivers van soundblaster ( Sound Blaster Live! - LiveDrvUni-Pack English 10/03/2003 )
ik heb de nieuwste 4 in 1 drivers.
echter in het surround mixer programma zit geen optie voor movie?? :'(

ik heb de meeste topics doorgelezen maar kom niet echt verder
Die movie-optie zit ook niet in het mixer programma maar in het playcenter onder de button cmss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 09:42:
[...]

Die movie-optie zit ook niet in het mixer programma maar in het playcenter onder de button cmss.
bedankt voor je antwoord maar ik heb de oude software niet meer gebruikt aangezien ik daar niets mee opschoot
ik heb dus alleen maar de laatste driver dus ook van playcenter heb ik versie 3.02.52 en hier kan ik dus geen cmss button op vinden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marz01 schreef op 05 May 2003 @ 17:33:
[...]

bedankt voor je antwoord maar ik heb de oude software niet meer gebruikt aangezien ik daar niets mee opschoot
ik heb dus alleen maar de laatste driver dus ook van playcenter heb ik versie 3.02.52 en hier kan ik dus geen cmss button op vinden??
Die zit er dus wel. Duurt alleen even voordat ie tevoorschijn komt omdat die **kut** player eerst je schijven af gaat zitten zoeken naar audio files. In dit topic staat een beetje terug een bericht van SkyRolfer met een screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 09:32:
[...]

Die zit er dus wel. Duurt alleen even voordat ie tevoorschijn komt omdat die **kut** player eerst je schijven af gaat zitten zoeken naar audio files. In dit topic staat een beetje terug een bericht van SkyRolfer met een screenshot.
ok thx voor je hulp hij zit dus heel leuk ertussen verborgen maar je kan hem dus alleen op on of off zetten maar dat maakt voor het geluid uit mijn externe ( normale) dvd-speler niet uit ik blijf geluid houden uit mijn center en rechts-voor??? en bij muziek van de pc over 4 speakers behalve de center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik koop dus nooit geen creative spullen meer. Mijn sblive platinum is de grootste miskoop die ik ooit gedaan heb.
Maar goed. Op mijn sblive werkt eigenlijk alles, goed geluid etc. Behalve mijn Line-in en headphone op de livedrive werken soms niet.
Ik moet altijd halsbrekende toeren uithalen om het aan de gang te krijgen.
En elke keer moet ik weer iets anders uitvreten om het fixen. Deze keer lukt het echter niet meer.
Normaliter installeer ik in XP mijn sblive met de win2k cd. Flikker vervolgens de driver weg in apparaatbeheer. De rest van de extra software laat ik staan. Dan laat ik windows hem opnieuw detecteren en standaard driver installeren. Vervolgens doe ik een win update. En daarna ga ik o.a. remotecenter enzo updaten. En update met livedriver unipack. De vorige keer werkte alles, alleen nu heb ik nogsteeds geen headphone of line-in.

Hoe installeren jullie live platinum 5.1 op XP?

Hoe halen ze het in hoofd trouwens om geld te gaan vragen voor een driver. Bovendien heb je nog perse een creditcard nodig ook. En wat krijg ik dan? Een cd met nog meer rommel?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:21
en daar is weer een enorme kick van het befaamde topic ;)

Ik heb een vreemd probleem met mijn audigy2.
Ik heb last van krakend geluid, en daar hebben we de standaard remedie voor, Quadraphonic speakers aanzetten in het control panel, en dat werkt perfect. Maar dan dient zich het volgende probleem aan, hij zet dan automatisch bij mij creative speaker settings de instellingen op 4.1 ipv 6.1 , das in princiepe niet zo vreemd, maar dit was eerst nooit zo, zet ik ze vervolgens terug op 6.1 dan staan de speakers in het control panel ook niet meer op quadraphonic, en is het kraken dus weer terug. Hoe kan ik ervoor zogen dat deze koppeling weer verdwijnt? is namelijk nogal een dilemma :{

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Laatst online: 06-06 17:57
Heb even vraagje, ik had hiervoor een Live ( nu een Audigy ) en met die Live kon ik in AudioHQ gewoon Mixer kiezen -> AC3 uitzetten en ik had AC3 geluid over mijn versterker. Nu heb ik die Audigy, maar ik kan nergens meer die AC3 uit zetten ( waardoor ik ook geen AC3 over versterker krijg ). Iemand idee?

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViolatoR schreef op 13 juni 2003 @ 00:24:
Heb even vraagje, ik had hiervoor een Live ( nu een Audigy ) en met die Live kon ik in AudioHQ gewoon Mixer kiezen -> AC3 uitzetten en ik had AC3 geluid over mijn versterker. Nu heb ik die Audigy, maar ik kan nergens meer die AC3 uit zetten ( waardoor ik ook geen AC3 over versterker krijg ). Iemand idee?
Zit tegenwoordig in de player onder de cmms knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eerst last van af-en-toe gekraak...altijd bij het windows tunetje in het begin (toe-noe-die- *kgrrrrkk* -toem). En af en toe tijdens spellen....

Het probleem leek aan het begin van een geluidsbestand te zijn..dus als er een paar geluidjes draaide en dan NOG een ... ff zo'n kraakje.

Na al het gewoonlijke geprobeerd te hebben (latency veranderen (BIOS+patch), nieuwe drivers, bios, PCI performance patch, Audigy2 drivers op audigy 1 (wat overigens wel beter geluid opleverde), ander PCI slot, Plug-en-play uitgezet (altijd goed idee), ACPI uitzetten ( :r snel weer aan :) ). DMA voor HD uitzetten (leverde alleen maar meer probs op) etc.

Toen herrinderde ik me dat iemand z'n CPU Volt van 1.750 naar 1.700 had gezet, en zo z'n prob oploste. Na in m'n BIOS gekeken te hebben zag ik dat mijne op 1.650 stond. Nadat ik deze naar 1.700 had gezet ben ik heden van het probleem af :)

systeem:
SWEEX 400 Watt
A7V8x-x (1.005)
XP 2600+ (FSB 333)
Maxtor 60 GB (IDE 0,0)
DVD-rom 48x-16x (IDE 1,0)
Radeon 9700
Audigy + GamePort (1) (Slot 3)
512MB 333MHz (1e bank)
3 casefans a 1.5 Watt
1 HD fan
Alles standaard...

Software:
WinXP Pro (alle boeiende updates, behalve SP1)
Audigy 2 drivers (met alle updates)
Cat 3.6 (+CP)
Latency Patch 0.20b (BETA :? ) (waarschijnlijk niet nodig, moet ik nog ff probben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
Even een mooie kick van dit gigantische (en daardoor niet echt overzichtelijke) topic.

Ik heb flink lopen lezen hier, maar het lijkt erop dat ik een uniek probleem heb met mijn sblive 5.1

Sinds ik hem heb namenlijk, spelen windows geluiden (klikjes in de explorer, het msn geluidje, dat soort dingen), met grote vertraging af. Wat er gebeurt is dat de hele compu even vastslaat, dat ik zo'n 5 seconden moet wachten, en dat dan het geluid afspeelt en alles het weer doet.
Dit gebeurt echter niet altijd. Soms is het altijd en soms is het vrijwel nooit.

Ik heb al verschillende drivers gehad, maar dat hielp niets. Ook heb ik alle instellingen van hardware acceleration geprobeerd, maar ook dat helpt niet.

Is er iemand die enig idee heeft waar dit aan ligt of zelfs een oplossing heeft.

Ik gebruik Win2000 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingmob schreef op 12 September 2003 @ 00:06:
Even een mooie kick van dit gigantische (en daardoor niet echt overzichtelijke) topic.

Ik heb flink lopen lezen hier, maar het lijkt erop dat ik een uniek probleem heb met mijn sblive 5.1

Sinds ik hem heb namenlijk, spelen windows geluiden (klikjes in de explorer, het msn geluidje, dat soort dingen), met grote vertraging af. Wat er gebeurt is dat de hele compu even vastslaat, dat ik zo'n 5 seconden moet wachten, en dat dan het geluid afspeelt en alles het weer doet.
Dit gebeurt echter niet altijd. Soms is het altijd en soms is het vrijwel nooit.

Ik heb al verschillende drivers gehad, maar dat hielp niets. Ook heb ik alle instellingen van hardware acceleration geprobeerd, maar ook dat helpt niet.

Is er iemand die enig idee heeft waar dit aan ligt of zelfs een oplossing heeft.

Ik gebruik Win2000 overigens.
Vermeld ook even je system specs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 16:29:
[...]

Vermeld ook even je system specs....
athlon Xp 2000+
geforce4ti4200
K7S5a moederbord
256Mb DDR ram

Dat lijkt me zo wel de belangrijkste dingen. Ik heb overigens ook nog een verschillend pci-slot geprobeerd en gepoogd de irq te verranderen. beide hielpen niets (natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Iemand enig idee waarom mijn geluid onder PowerDVD swokt, dus hapert als de tering, en onder WinDVD niet ?

Soundblaster Audigy met nieuwste drivers..

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Laatst online: 12-09 11:43
Sinds gisteren doen mijn achter speakers het nie meer :'( met mijn speakers is verder niks mis want als ik de kabeltjes om steek doen ze het wel gewoon (alleen dan voor weer niet >:) )

Nu heb ik al geprobeerd om nieuwe drivers te installeren maar dan geeft ie de melding dat er helemaal geen Soundblaster kaart in zit ? terwijl er wel gewoon geluid uit komt hoor.

Toen heb ik nog maar eens een systeem herstellen gedaan naar een paar dagen terug en ook niks, dus ik denk dat ie op 1 of andere manier gewoon echt kapot is, maar hoe kan ik dat testen dat het echt een hardware machtig probleem is ?

En wat zijn de eventuele oplossingen voor dit probleem.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten810
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:03
Ik heb dus een Sb Live! 5.1 maar ik krijg hem voor geen meter werkende met met de Ac'97 die op mijn moederbord zit. Ik heb zoals zovelen vanalles geprobeert van pci slot wisselen irq's proberen te veranderen maar telkens bij het installeren van de drivers van via staat er Ac'97 is not enable please enable it in your BIOS zoiets in iedergeval maar ik weet honderd procent zeker dat de instellingen in mijn bios gewoon goed zijn. Wie kan mij hiermee helpen?

windows xp sp 1
asus a7v266 mobo
sb live! 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Laatst online: 12-09 11:43
Hitman666 schreef op 19 november 2003 @ 15:20:
Ik heb dus een Sb Live! 5.1 maar ik krijg hem voor geen meter werkende met met de Ac'97 die op mijn moederbord zit. Ik heb zoals zovelen vanalles geprobeert van pci slot wisselen irq's proberen te veranderen maar telkens bij het installeren van de drivers van via staat er Ac'97 is not enable please enable it in your BIOS zoiets in iedergeval maar ik weet honderd procent zeker dat de instellingen in mijn bios gewoon goed zijn. Wie kan mij hiermee helpen?

windows xp sp 1
asus a7v266 mobo
sb live! 5.1
Ik denk toch dat je het ergens in je Bios moet zoeken dat je je geluidskaart van je Mobo nog aan staat of iets dergelijks

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Mijn collega beschikt pver AMD 3000+ pc met WinXP systeem.
Hij heeft Creative SB Player 5.1 Digital in pc gestopt, en als luidsprekers wordt 5.1 speakerset van Creative gebruikt.
Bij eerste gebruik (installatie via cdrom) werken rear speakers niet.
Tijdens diagnose test zijn er fouten ontdekt in software.

Nu heb ik laatste WinXP driver (live pack, full version, dus geen update) van Creative site afgehaald en erop gezet. Dat heeft effect, de rear speakers werken weer, maar HEEL zacht. De diagnose test geeft geen fouten in software.

Ik vraag me af waarom rear speakers zacht klinken. Hoe is dat op te lossen? De rest (front&sub) doen wel goed.

Iemand enig idee? Moet ik update live pack erop doen of maakt het niet veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rear speakers klinken geloof ik over het algemeen altijd zachter dan de fronts en de center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kan iemand me iets vertellen over dit probleem: Ik heb een SB Live 5.1 die het niet goed doet. Die Creative game port werkt namelijk niet. Ik heb nu de sounblaster eruit gehaald en de software gedeinstalleerd en mijn speakers op de on board geluidskaart aangesloten. Als ik nu mijn computer opnieuw opstart dan detecteerd ie toch weer automatisch die creative game port waar telkens een uitroepteken bij komt te staan?! . . . kan iemand me uitleggen wat dat is.

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik draai Windows XP en heb een soundblaster Audigy. Altijd als ik het remote center (RCMAN.exe) opstart dan krijg ik bij het afsluiten van windows de bekende error debuglog.log not responding.

Ik heb een keer iets gelezen over het registry aanpassen... en dat het dan over moet zijn maar ik kan het item nergens meer vinden, sterker nog als ik hier zoek op debuglog dan krijg ik 0 results... voor rcman hetzelfde...

het is best frustrerend als je het probleem weet en de oplossing bijna maar dat je de uitleg niet kan vinden

anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas m'n comp geformateerd, nu doet ineens m'n SB Audigy het niet meer
Ik heb hier een cd liggen van creative met drivers, wil ik die installeren zegt ie dit:

http://members.brabant.chello.nl/~g_bekkers/geluid02.jpg

als ik dan naar de hardwareconfiguratie ga staat er dit:

http://members.brabant.chello.nl/~g_bekkers/geluid01.jpg

het rare is dat het geluid het wel doet, maar dan wel maar 2 boxen gebruikt ipv 5 (als ik de instelling handmatig op 5.1 zet springt ie gewoon weer terug op 2 boxen)

En doordat ik dus de drivers niet kan installeren werkt ook geeneen spel in EAX modus

ik heb al geprobeerd om de kaart eruit te halen en opnieuw erin te doen, ook al in een ander pci-slot, maar dat werkt niet

wat specs:

Win XP Pro
Asus A7v266-EX (met onboard audio die uit staat)
AMD XP 2000+
Creative Inspire 5.1 boxen

topic wat n btje in de richting komt is deze:

Soundblaster audigy

maar daar wordt ook niet echt een oplossing gegeven :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smerik
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08 17:50
Fijn is dat,

installeer je Win XP Pro opnieuw,

speel je met winamp 2.92 een mp3-tje af, komt geluid over de 2 front speakers.
Nou is dit niet het probleem.
Na het opnieuw opstarten van het systeem moet ik altijd, net als de meeste mensen, het geluid weer op quadrafonisch zetten, of even switchen om weer quadrafonisch geluid te krijgen.
Maar nou komt het, winamp speelt nu ineens het geluid niet goed hoorbaar meer af (lees heel zacht). Stop je winamp en druk je weer op play, dan staat de hele handel weer op 2 speakers :(
Bekend probleem? (Met oplossing :?)

As long as the answer is right, who cares if the question is wrong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speaker hoeveelheid moet je zowel in windows als in die creative tooltjes aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Audigy 2 ZS (schone windows install) met de nieuwste updates van creative, de via latency patch, win xp pro alle updates behalve sp1, en toch bijft hij kraken bij msn geluidjes? en ook echt alleen bij msn geluidjes? weetniet hoe het komt.

en nee alternatieven voor msn zijn er niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat je CMSS niet moet gebruiken icm met een koptelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Laatst online: 14:48
smerik schreef op 04 mei 2004 @ 10:24:
Fijn is dat,

installeer je Win XP Pro opnieuw,

speel je met winamp 2.92 een mp3-tje af, komt geluid over de 2 front speakers.
Nou is dit niet het probleem.
Na het opnieuw opstarten van het systeem moet ik altijd, net als de meeste mensen, het geluid weer op quadrafonisch zetten, of even switchen om weer quadrafonisch geluid te krijgen.
Maar nou komt het, winamp speelt nu ineens het geluid niet goed hoorbaar meer af (lees heel zacht). Stop je winamp en druk je weer op play, dan staat de hele handel weer op 2 speakers :(
Bekend probleem? (Met oplossing :?)
Ik heb ook al een tijd het probleem, met een Audigy Player, dat ie standaard weer op 2.0 speakers gaat staan.
Ik heb Windows op 5.1 gezet, en de speakerconfig van Creative tijdens de install ook op 5.1, dat werkte prima...

Maar nu staat ie dus weer op normaal 2.0, en ik kan het selectievakje van de speakersetting ook niet veranderen...

Weet iemand misschien waar het in het register staat, die speakersettings ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het bekende "kraak" probleem met mijn Audigy!

Sinds dat ik een PCI IDE controller erin heb gezet, kraakt de Audigy telkens. Heb de volgende oplossingen geprobeerd, maar werkte niet:

-updaten drivers
-ACPI disablen
-Pinnacle PCI Enhancer
-vLatency (deze werkte redelijk, veel minder gekraak, maar nog af en toe hoorbaar)
-IRQ's zelf toewijzen in de BIOS
-verplaatsen van kaart naar een ander slot

Ik word onderhand gek, bestaan er nog meer oplossingen?

edit: opgelost! M'n HD's gewoon weer via de IDE controller op het moederbord aangesloten, DVD-Rom + brander op de Promise IDE kaart, werkt weer perfect...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb last van het volgende probleem na een bepaalde tijd, kan zijn paar minuten maar ook half uur dan valt mijn 'standaard' geluid weg.
Met standaards geluid bedoel ik dus de windows geluidjes van waarschuwingen, e.d, maar ook bij bv msn.

Bij mp3 en films heb ik wel gewoon geluid.

Weet iemand hier een oplossing voor? De computer is nieuw/vers geinstalleerd.
AC97 en Onboard audio (Soundmax) heb ik uitgeschakeld in de bios. (om eventuele confliten te voorkomen)

Ik draai als OS Win2000 ik heb de laatste patches van de audigy erover gegooid. Het is de Audigy player.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 22:46
Ik heb de volgende hardewaren :

Asus A7N8X Deluxe (v2.0)
AMD XP 2500+@2300Mhz
2 * 512Mb PC 3200 Kingston HyperX
SoundBlaster Audigy 2 ZS

Op een of andere manier had ik vaak last van gekraak en tikken tijdens het typen.
Dat was ook tijdens het spelen van spellen.
Uiteraard speel je spel met het toetsenbord. Na veel geklooi met drivers, bios updates en etc. Maar niks hielp. Totdat in me geheugen iets begon te dansen over een PCI latency patch. En tot mijn verbazing, het werkte! Geen gekraak en tikken meer tijdens typen en spelletjes.

Hij is hier te downloaden & Site

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Kick.

Ik heb een audigy 2 zs, win xp, sp1, asus a7v333, athlon 2200+, etc.
Ik heb de drivers nu uit eindelijk wel geinstalleerd gekregen, maar nu krijg ik er gewoon geen geluid uit, als ik diagnostics doe, dan is alles gewoon goed. Hoe kan dit, ik snap er gewoon niks meer van. Ik heb er ook nog een apart topic over.

http://gathering.tweakers...message/21635899#21635899

Kan iemand mij helpen? _/-\o_

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
ik wordt ook gek hier heb win xp pro sp2 draaien had het ook al bij sp1

ik heb een audigy2 ding doet het perfect alleen me setting worden steeds overschreven

ik heb een 6,1 setje van creative erbij genomen lekker suround game

als ik hem instel op 6.1 en start een spel op waar die stereo of 5,1 of 7,1 staat verandert dat mijn instellinge dus ook daarna dus als ik dan weer in windows ben moet ik het elke keer weer op 6,1 zetten wordt er gek van kan je zoiets niet vast zetten in het register of iets anders ofsow

please help

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
Ik heb ook een probleem: Ik heb een Audigy, op een Asus A7N8X Deluxe (nFoce2) moederbord, met de Unified Driver Package 5.10. Laatste drivers voor de Audigy geinstalleerd. Dit alles op een Windows XP SP2.
Als ik nu mijn computer aanzet, speelt WinAmp alle nummers prima af. Echter, na een tijdje stopt WinAmp opeens en is de enige mogelijkheid om verder te luisteren het uitzetten van 'hardware acceleration', in de DirectSound outputplugin.
Na een reboot speelt WinAmp als vanouds.
Heeft iemand een idee waardoor dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem: SB Live! Digital 5.1 i.c.m. LIVE DRIVE IR!

hallow

heb het hele forum zowat afgelezen maar het volgende probleem kom ik zelf totaal niet uit:

ik heb al een tijd een SB Live! digital 5.1 zonder problemen alles werkt prima, onlangs heb ik er een Live Drive IR bij gekregen, kaal zonder drivers of boekjes. Nu wil ik deze weer installeren en heb ik remote center nodig om de afstandsbediening aan de praat te krijgen. Exchter hiervoor zijn alleen maar updates te krijgen en niet het originele softwarepakket dat er bij zat. Creative gebeld en zij melden alleen de cd toe te kunnen sturen als ik dat per creditcard bestel. (heb ik niet).

mijn vraag: zijn er ergens online solide betrouwbare vervangingen of de originele RemoteCenter drivers te downloaden voor windows XP Pro SP2 of gewoon XP?

nu kan ik dus niks installeren dus zit ik met een losse drive in me maag HELP ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 12:21:
Probleem: SB Live! Digital 5.1 i.c.m. LIVE DRIVE IR!

hallow

heb het hele forum zowat afgelezen maar het volgende probleem kom ik zelf totaal niet uit:

ik heb al een tijd een SB Live! digital 5.1 zonder problemen alles werkt prima, onlangs heb ik er een Live Drive IR bij gekregen, kaal zonder drivers of boekjes. Nu wil ik deze weer installeren en heb ik remote center nodig om de afstandsbediening aan de praat te krijgen. Exchter hiervoor zijn alleen maar updates te krijgen en niet het originele softwarepakket dat er bij zat. Creative gebeld en zij melden alleen de cd toe te kunnen sturen als ik dat per creditcard bestel. (heb ik niet).

mijn vraag: zijn er ergens online solide betrouwbare vervangingen of de originele RemoteCenter drivers te downloaden voor windows XP Pro SP2 of gewoon XP?

nu kan ik dus niks installeren dus zit ik met een losse drive in me maag HELP ME!
Google is your best friend !
Effe zoeken levert de volgende link op :
http://www.soundcard-drivers.com/drivers/115/115022.htm
Heb zelf geen Live Drive IR dus kan hem zelf niet uitproberen. Laat even weten of deze driver de juiste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik krijg m'n Audigy 2 Value niet geinstalleerd. Hij zegt dat hij niet is geinstalleerd. Toch ziet windows hem wel, dus dat is het niet. Weten jullie de oplossing? Google heeft geen baat gehad en de aangepaste driver, waarbij een patch moest worden geinstalleerd over de sb_install_multilang.rar kreeg ik ook niet geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft te maken met de naamgeving van je kaart. Deze klopt dan niet met de naam die de drivers verwachten. Meestal helpt opstarten via run met als parameter /w om de naam controle over te slaan.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.