5.1 systeem werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc staan met een Creative Soundblaster Live 5.1 + een Creative DTT 2200 staan. Het probleem is nu dat alle mp3's en avi's alleen te horen zijn op de voorste 2 boxen. De frontspeaker en de backspeakers doen het niet (komt dus geen geluid uit). Ik heb al al mijn instellingen gecheckt, maar overal staat het ingesteld op een 5.1 surround systeem. Hoe kan ik de andere boxen laten werken ??

btw: Eerst deed alles het volgens mij wel goed, maar na een aantal keer formatteren en herinstalleren nu dus niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Tjek eens een DVD'tje die 5.1 gebruikt, doen ze het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als jij mij die dvd paasd dan kan ik het checken, maar ik heb zelf geen dvd's :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voor alle duidelijkheid ik heb win98 en niet xp, die link die je me gaf was voornamelijk XP vragen waar ik dus niet veel mee kan.

//EDIT
Ik heb net zo'n test gedaan van creative (die bij de surround mixer zat), dan gaan ze de boxen op noemen en dan komt per box een signaal eruit, maar dat doen dus alleen de voorste 2. Dus bij links achter hoor je het uit de linksvoor box ?!?
//EDIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
MP3's zijn normaal gesproken ook gewoon stereo, boven de 192kbit -kan- je wel surround geluid hebben. Ook die AVI's zijn waarschijnlijk gewoon stereo, probeer t es met een DVD inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 17:28:
voor alle duidelijkheid ik heb win98 en niet xp, die link die je me gaf was voornamelijk XP vragen waar ik dus niet veel mee kan.

//EDIT
Ik heb net zo'n test gedaan van creative (die bij de surround mixer zat), dan gaan ze de boxen op noemen en dan komt per box een signaal eruit, maar dat doen dus alleen de voorste 2. Dus bij links achter hoor je het uit de linksvoor box ?!?
//EDIT
Mja en toen had je je kabeltjes omgewisseld :+

Loop dus even heel goed je aansluitingen na, hier zit duidelijk iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
k, je hebt duidelijk dingen niet goed gelezen:
in je 2de bericht zeg je dat mijn aansluitingen niet goed zijn, dat klopt dus niet want die zitten wel goed. Ik zei in mijn laatste bericht dat als ik mijn speaker test deed, het geluid van de linksvoor box UIT DE linksvoorbox komt, en het geluid wat uit de LINKS ACHTER box komt KOMT OOK uit de linksvoorbox. Het is dus alsof mijn instellingen staan op een 2.1 systeem ipv een 5.1 systeem.
En je kan mp3's zeker weten wel met meer boxen beluisteren, mijn hardware van de DTT2200 (dacht ik althans) zorgt ervoor dat het geluid verdeeld wordt, je krijgt gewoon het zelfde te horen (dus niet speciaal surround sound), maar je hoort het in ieder geval uit meer boxen. Zelfde principe als het aansluiten van 4/5 boxen op je versterker snaps ?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 17:04
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 17:28:
Klinkt een beetje als:
* Dirk J JE DRIVERS ZIJN NIET GOED GEÏNSTALLEERD * *D

Heb je daar al naar gekeken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zal ze nog wel een keer installeren, maar de drivers was gewoon een kwestie van cd erin en op ok klikken, kan in zo'n proces zo veel fout gaan dan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 17:52:
zal ze nog wel een keer installeren, maar de drivers was gewoon een kwestie van cd erin en op ok klikken, kan in zo'n proces zo veel fout gaan dan ??
Creative....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
Problemen met 5.1 speakers staan in dat sticky topic besproken.
Ook al vind je dat je er daarmee niet uitkomt, toch gaat je topic op slot: Dit probleem is al te vaak langs komen waaien.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.